gaza

Wednesday, November 10

YB. R.S.N RAYER - A.D.U.N. SERI DELIMA, PENANG.SIAPA BERUK??


Siapakah Pemuda ini?Adakah beliau ahli UMNO.RSN RAYER  kata ini adalah Beruk.Kenyataan Rayer ibarat meludah kelangit jatuh ke muka sendiri.Bak Ayam berkokok Garang tetapi Tahi Penuh diekor.




Ariff Ibrahim, 38, (gambar) bukan wakil rakyat namun hal dirinya disebut-sebut pada sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) semalam.

Ini berikutan tindakannya memanjat dan merantai diri pada pintu pagar DUN ketika berlangsung tunjuk perasaan pada hari kedua sidang DUN minggu lalu.

Semalam, ADUN Seri Delima, RSN Rayer menggelar Ariff sebagai 'monyet UMNO' kerana tindakannya itu. 

Tidak lama selepas tuduhan itu dilemparkan, Ariff tampil menjelaskan, "saya bukan ahli UMNO tapi ahli Pas."

Ariff bagaimanapun berkata, dia kini tidak lagi meyakini parti itu di peringkat negeri seperti dahulu kerana pemimpinnya dilihat tidak mampu membelas nasib orang Melayu dan Islam. 

“Walaupun begitu, saya belum keluar parti, masih ahli Pas di kawasan Tanjung. Apabila ada orang menuduh saya ahli UMNO, itu tak betul. Saya tidak ada kena mengena dengan UMNO. Saya lebih selesa berjuang bersama NGO, bukan parti politik. Saya ada prinsip dalam perjuangan menegakkan Islam dan orang Melayu, saya tidak ada kepentingan politik,” katanya. 

Ariff berkata, suatu ketika dahulu, dia memang meyakini perjuangan Pas untuk membela nasib Melayu dan Islam namun apabila diberi peluang berkuasa bersama Pakatan Rakyat (PR) di negeri ini, parti itu ternyata tidak mampu membawa sebarang perubahan. 

“Saya anggap Kerajaan Negeri diperintah secara diktator. Sebab itu, Pas tidak mampu buat apa-apa. Ini amat menyedihkan,” katanya.

Ariff berkata, insiden di DUN minggu lalu bukan demonstrasi pertama disertainya. 

“Saya pernah melompat ke atas kereta Lim Guan Eng pada bulan Ramadan lalu berhampiran Masjid Kampung Rawa bagi meluahkan sendiri perasaan kecewa terhadap Kerajaan Negeri DAP,” katanya. 

Meskipun pernah bertindak demikian, Ariff berkata, dia tidak pernah dikenakan sebarang tindakan oleh parti. 

“Pembelaan untuk orang Melayu dan Islam di negeri ini kurang memberangsangkan. Saya tak nampak nasib kita lebih terbela di bawah pimpinan kerajaan ini. Melalui NGO yang tidak terikat oleh kepentingan politik, saya harap mampu jadi pendesak untuk mendapatkan hak sebagai rakyat negeri ini,” katanya. 

Ditanya andai dikenakan tindakan oleh Pas atas tindak-tanduknya yang mencemarkan imej PR, Ariff berkata, dia hanya berpegang pada prinsip dalam memperjuangkan hak orang Melayu dan agama Islam. 

“Berpolitik tidak penting. Lebih penting adalah perjuangan untuk agama dan bangsa. Kalau mereka nak ambil tindakan, mereka mempunya hak mengikut dan perlembagaan parti untuk berbuat demikian. Apa yang saya lakukan adalah berlandaskan hak saya sebagai orang Melayu dan orang Islam. 

“Matlamat saya bersama Pas bukan untuk kebendaan tetapi adalah untuk agama dan bangsa,” katanya. 

Ditanya jika UMNO pernah mendekatinya berhubung isu yang dibangkitkan, Ariff berkata, apa yang dilakukan berlandas prinsip dan perjuangan. 

“Saya tidak didalangi dengan mana-mana parti politik. Saya menafikan sekeras-kerasnya bahawa UMNO atau mana-mana parti politik berada di belakang saya. Saya lakukan semua ini atas prinsip perjuangan saya sendiri. 

“Banyak isu yang saya bangkitkan dan ia bukan daripada sumber ahli politik mahupun media. Saya dan beberapa lagi aktivis turun dan mendengar sendiri masalah rakyat. Tindakan mereka menuduh saya orang UMNO adalah untuk menegakkan benang basah,” katanya. 

Ariff menyertai Pas sejak 1998 dan mula membangkitkan isu-isu Melayu dan penindasan terhadap hak kaum itu ketika bersama Pas Jelutong . 

Menurutnya, sewaktu pemerintahan Barisan Nasionan (BN), dia pernah terlibat membangkitkan isu perkuburan Kampung Kolam yang tercemar dengan membawa batu nesan ke pejabat Yang Dipertua Majlis Agama Islam Pulau Pinang ketika itu, Shabudin Yahya. 

Selain itu, Ariff bersama rakan aktivis yang lain pernah melakukan demonstasi membela nasib peniaga Melayu di negeri ini seperti Restoran Doremi di Batu Feringghi dan beberapa peniaga Melayu lain. 

Minggu lalu, Ariff terlibat dalam tunjuk perasaan di depan DUN berhubung isu tanah perkuburan Islam Lot 21 dan 22 .


Mat kilau kata Lain kali kalu nak tembak pakai helmet dulu kan dah kena.sehingga orang PAS pun tak kenal,tersenyum sendirian dok tengok perangai ADUN DAP yang agak kurang cerdik.nantikan kupasan FORUM malam nie.

Forum Tanah Melayu Pulau Pinang (sebarkan)

Salam Perjuangan.
Tuan dan Puan dijemput hadir ke Forum,


 "Pengkisahan Tanah MelayuPulau Pinang,
   Apakah Jalan Penyelesaianya?"
Akan diadakan Pada 
hari Rabu
10 November 2010
8.30 malam
kompleks Masyarakat Penyayang
Jalan Utama,Pulau Pinang

Barisan Panel
Datuk Seri Yussof Latiff(PEMENANG)
YB Farid (Adun Pulau Betong)
YB Mujahid(PAS Parit Buntar)
Cikgu Azmi Hamid(TERAS Malaysia)

Moderator
Dr Amir Hussain(USM)

Monday, November 8

Ayaq yang Bah?Awat Ostat Azizan Gelabah!!!

Kenyataan Ostaz Azizan MB lena di Kedah negeri kelahiran aku menyalahkan Kerajaan Pusat.Yang aku heran pasal apa dok kata awat pemimpin BN lambat mai?Apa pulak banjir di Kedah rumah hang patut hang la bertindak apa dok harap orang mai tolong.Apa la nyanok nik.Ostaz nak habaq mai Skuad Penyelamat Sukalelawan Pemuda Barisan Nasional dah Lama dok ada sana.hang saja dok lena.
musibbah banjir paling teruk dalam tempoh 25 tahun melanda Kedah. Perlis negeri jiran dan KELANTAN SERAMBI MAKSIAT juga alami nasib yang sama.

Bercempara Ustaz Azizan, MB Kedah kaki lena yang mengamalkan diet tidur seawal jam 9 mlm dan bangun jam 10 pagi. Ulama pembohong yang kini galak mengumpul harta dan mengamalkan rasuah ikut suka dia. Utamakan sepupu sepapat dengan konsep dan amalan kerajaan tiga pupu. Buatlah Ustaz sementara kuasa masih ada, tapi ingat perbicaraan di Yau Mil Mahsyar jangan dilupa.

Nasib baik la MKN (Majlis Keselamatan Negara) sedari awal take charge pengurusan krisis banjir di KEDAH, jika tidak alamatnya 35,000 entah apa kejadinya? Tahniah untuk Kak Jat yang membalun Kerajaan Kedah kerana lembap, slow dan serba tidak tau bila banjir melanda.

Sebelum itu buat rakan-rakan UMNO dan juga puak PAS pelacur agama janganla rasa termengkalan kerana bait-bait ayat Sobri Sudin kini menjelma lagi. Saja pada artikel yang lalu aku test tengok puak ni, aku bukan jenis yang berpantang maut sebelum ajal, jenis aku, alang-alang menyeluk pekasam biar sampai kepangkal lengan.

Si Zubier Abdul Rahman juga bagitau bekalan ayaq di Taman Wira ikut kata si MALIK FISOL, penjaga rumah pam, akan terputus bekalan selama seminggu sebab loji tenggelam, lepas tu nak kena cuci lagi. Takziah untuk seluruh warga KOTA SETAR, bersedialah untuk mandi manda dan gunakan ayaq Sungai Pumpong,  Sungai Anak Bukit atau gunalah taliair terdekat yang ada. Susah sangat tadah ayaq dalam tong drum, bukankah SADA berkempen suruh rakyat Kedah guna ayaq pakai tong drum?

Dalam mendegar rungutan rakan-rakan tertanya pulak mana pi EXCO PAS, Dr Ismail, DATO Amiruddin, Ustazah Aishah, EXCO KEBAJIKAN (Ustazah pembohong yang kata PAS sudah laksana 80% janji manifesto). Barangkali musibbah banjir di Kedah kali ni paling teruk sebab puak yang dakwa pandai agama,  bercakap bohong kot?  Barangkali.. Mungkinkah Dr Ismail ada di Danok kot.. mungkin.. ini bukan tuduhan tapi satu kenyataan.. kalau salah tulong nafikan. Ataupun puak alim ulama pemimpin PAS yang lain sibuk p buat haji kot (kali keberapa dah? Duit rasuah balak dengan kauri batu banyak kot? )

Dalam keadaan kepentingan ummah teramai lebih memerlukan, apakah kepentingan ibadat untuk diri sendiri perlu lebih diutamakan? Perspektif hukum Islam tidak begitu. Islam agama praktikal dan amat pentingkan kemaslahatan golongan terbanyak berbanding usaha untuk beribadat bagi kepentingan diri. Lagipun dalam sirah Nabawi membuktikan Nabi Muhammad s.a.w hanya menunaikan fardhu haji sekali dalam seumur hidup dan ikut riwayat umrah pulak sebanyak 4 kali. Jadi wahai puak pemimpin PAS, jangan gunakan alasan nak beribadat kepada Allah sedangkan amanah dan kewajipan kamu terhadap rakyat jelata kamu lepas tangankan. Itu adalah ibadah yang lebih besar dan jihad yang lebih mulia.. Faham atau tidak?

Dalam krisis banjir di Kedah ada setengah pandangan ulama jahat PAS menyatakan bah yang besar terkena di Kubang Pasu sebab MPnya dari UMNO. Habis macam mana dengan Padang TERAP dan Pokok Sena siap dengan kejadian meragut nyawa sekali.. setakat la dah 3 orang.. Bukankah Pokok Sena dan Padang Terap MPnya dari PAS?

Dari sudut de facto Kedah sebenarnya BERADA dalam keadaan dharurat. Dharurat kesan kegagalan menangani krisis dengan sistematik dan cekap oleh state government of PAS. Sebab itulah modus operandi banjir di Kedah untuk pengetahuan ramai kini dikendalikan oleh MKN dengan bantuan ATM. Dari sudut prosedur dan perundangan krisis atau bencana alam yang menimpa penduduk sesebuah negeri adalah 80% tanggungjawab negeri dan selebihnya Pusat. Kemandulan dan keharamjadahan Ustaz Azizan dalam menganiaya rakyat Kedah yang ditimpa musibbah banjir boleh dilihat dari perspektif berikut:

1.Gagal menyediakan satu sistem amaran untuk memaklumkan kepada penduduk yang berisiko tinggi menghadapi banjir.

2. Gagal mengaktifkan bilik gerakan banjir secara centralized dengan kadar segera. Bilik operasi hanya dibuka selepas 3 hari banjir melanda.
3. Gagal menyediakan kelengkapan lojistik, pengangkutan, bahan keperluan yang secukupnya untuk mangsa banjir.

4. Gagal mengkordinasikan maklumat dan penyelarasan bantuan dengan agensi seperti BOMBA, JPAM, PDRM, JPS, JKR sehingga tidak tahu siapa yang sepatutnya in charge sebaik saja air mula naik mendadak.

5. Gagal mengaktifkan Majlis Tindakan Negeri dengan sekretariatnya diketuai oleh SETIAUSAHA KERAJAAN NEGERI dengan ahlinya terdiri dari KETUA POLIS NEGERI DAN SEMUA PEGAWAI DAERAH DAN YDP PBT. Ini disebabkan Azizan mengamalkan sikap bodoh sombong. Dah tak reti hang tanya la SETIAUSAHA KERAJAAN NEGERI MACAM MANA nak buat.

6.  Gagal mengumpul maklumat tentang profail mangsa dan hebahan terkini berhubung status banjir di Kedah

7.  Walhal KEDAH sedang dilanda krisis yang sebenarnya cukup besar kerana impak ekonomi, social, keselamatan begitu mendesak maka secara lateral dan pengertian mudahnya KEDAH secara tidak langsung kini berada dalam KEADAAN DHARURAT.

8 Sebab itulah untuk makluman semua, MKN DAN ATM kini menjadi superior dan pemerintah baru di Kedah khususnya dalam usaha memastikan krisis banjir dapat ditangani dengan sitematik dan berkesan. Alang-alang dah MKN dan ATM takeover, takeover teruslah, buang masa saja dok biaq puak Azizan dengan barisan EXCO kaki lenanya menghabiskan beras, kedarah gaji buta, bila rakyat sengsara, mereka tarik selimut tidur lena.

Dan jantung aku lebih berdegup kencang bila rakan ATM yang jaga PEDU DAM berkata, 'ada tanda-tanda keretakan di EMPANGAN berkenaan kerana tidak mampu lagi menampung ayaq yang terlalu banyak". Harapnya kata rakan itu tidak betul.

BENARLAH KATA BIDALAN, DOA TURUN BALA YANG DIMINTA PAS kini sudah DATANG, PEMIMPIN PAS DAN ISTERI MEREKA RALIT BERLENGGANG, RAKYAT KEDAH KIAN KECUNDANG…


keadaan di Alor setar.

Team UPSI yang diketuai oleh Saudara Ezzad.

kambing pun lapaq Ayaq.
nun rumah Pakcik kat sana.





Pemimpin yang buat kerja.berjiwa rakyat.



 Datuk Azeez Rahim,Presiden Kelab Putera.


 
Tolong masak lagi.



Mendengar masalah rakyat.



Terima kasih tak terhingga.



Bersama Pemimpin UMNO.



keadaan di Stadium Sultan abdul Halim.





 


 
Makanan Paling Popular.

Sunday, November 7

Gempar!!!DAP Pakar Putar Belit.

Tindakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Komtar, Ng Wei Aik menayangkan video bantahan yang diadakan di luar bangunan Dewan Undangan Negeri (DUN) Selasa lalu disifatkan sengaja mencari salah rakyat.

Ketua Pemuda UMNO Pulau Pinang, Norman Zahalan berkata, tindakan Wei Aik mengadakan sidang media kelmarin semata-mata untuk menayangkan video itu adalah satu tindakan menuding jari kepada rakyat seolah-olah mereka yang bersalah.

“Dia seolah-olah hendak beritahu kepada umum, inilah perilaku rakyat sedangkan mereka yang membuat bantahan itu ada tujuan tertentu, mereka tidak berpuas hati dengan tindakan Kerajaan Negeri terhadap mereka terutama penduduk Kampung Genting yang tanah mereka akan diambil oleh Kerajaan Pulau Pinang.

“Wei Aik sebaliknya mahu menunjukkan seolah-olah rakyat rakyat yang jahat dan bersalah walhal mereka hanya mahu menuntut keadilan dan hak mereka. Mereka datang ke DUN hanya untuk berjumpa Ketua Menteri bagi menyuarakan apa yang mereka tak puas hati namun usaha dihalang,” katanya.

Norman berkata, semasa Barisan Nasional (BN) memerintah Pulau Pinang, perkara seperti itu tidak pernah berlaku.

Mengulas mengenai kenyataan Wei Aik yang mendakwa tindakan seorang daripada penunjuk perasaan merantai diri pada pintu pagar DUN sebagai cuba menghalang laluan keluar ADUN dan menyebabkan mereka terkurung, Norman berkata, ia berlaku kerana rakyat kecewa dengan tindakan pihak berkenaan yang mengarahkan pintu pagar DUN dikunci.

“Apabila kita minta nak jumpa Ketua Menteri dengan cara baik, mereka kunci pintu pagar DUN. Dulu semasa BN memerintah, rakyat tidak dihalang masuk untuk mendengar apa yang dibincangkan oleh pemerintah dan wakil mereka pada sidang DUN. Kenapa pemerintah sekarang buat begitu sedangkan mereka dakwa pentadbiran mereka cekap, telus dan berakauntabiliti?” katanya.

Menurutnya, tindakan mengunci pintu pagar DUN menunjukkan pentadbiran DAP hanya mahu mempergunakan rakyat. 

“Ketika meraih undi dulu, rakyatlah segala-galanya. Sekarang, nak jumpa rakyat pun susah, apa lagi ketika rakyat dalam kesusahan. Mereka mengelak daripada berjumpa rakyat dan disebabkan kekecewaan itulah, bantahan tempoh hari diadakan bagi menunjukkan perasaan tidak puas hati mereka kepada Kerajaan Negeri,” katanya.

Norman turut menafikan UMNO bersekongkol dengan Parti Cinta Malaysia (PCM) dalam bantahan tempoh hari seperti yang didakwa Wei Aik yang mengatakan tiada sebab untuk PCM hadir pada bantahan itu berikutan tiada apa yang hendak diproteskan.

“Saya tidak tahu langsung kenapa PCM ada di situ kerana tujuan saya hadir hanya satu iaitu menyerahkan semula wang sumbangan warga emas yang dipulangkan kepada Kerajaan Negeri,” katanya. 

Norman turut menafikan dakwaan pembantu khas Timbalan Ketua Menteri II, Satees Muniandy kononnya ditolak olehnya di perkarangan DUN pada hari itu.

“Saya tidak sentuh dia pun. Saya berada di situ untuk menyerahkan wang sumbangan warga emas, itu sahaja,” katanya.

Norman yang membawa wang tunai RM23,700 milik warga emas dihalang oleh Satees dan pembantu khas Timbalan Ketua Menteri I, Rezall Huzairi daripada menemui Guan Eng.




Mat Kilau:Pemuda yang ikat badan dengan rantai tue adalah ahli PAS Jelutong.Depa nie bodoh atau bangang sampai tak kenal orang.pasal hari  tue depa nie lompat atas kereta LGE Lidah bewak.yang bagi penjelasan pun sama macam Lidah Bewak apa nak buat dah kepala macam tue ekor sama lah.dok Gebang kata membela nasib orang melayu masa ceramah di Galas.hakikatnya.....................hamPAS. 

Saturday, November 6

Skuad Penyelamat Sukarelawan Barisan Nasional Perlis


tahniah diatas usaha membantu mangsa banjir di Perlis Indra Kayangan.








Mat kilau:mangsa banjir terus dibantu tahniah pada Pemuda Umno Perlis teruskan usaha murni membantu rakyat,rakyat didahulukan pencapaian diutamakan 1malaysia. 

BERHATI-HATI DENGAN AIR MINERAL

sekarang mubalig kristian sedang aktif di seremban,selangor dan kian ke negeri lain.1900 org paderi melayu yg baru tiba dari singapore berada disini.hati2 dgn air mineral tersebut

1.AL-BARAMKAH

2.AL-MANSORI

3.AL-BISTARIA

4.AL-MUBARAKAH

5.AL-BARAKAH

6.AL-BESTARI

 air tersebut tlh dicapur dgn holy water..tlg sebarkan kpd umat-umat islam dan sahabat-sahabat anda.air ini boleh mengakibatkan lidah keras dan kelu utk menyebut kalimah ALLAH..sebarkan demi utk orang islam!!
DEMI ISLAM!!!!


Corat coret Galas.

Keberkesanan Unit Media Baharu UMNO…


Benda yang baik kita kena puji, antaranya kewujudan Unit Media Baharu (UMB) UMNO, sejak beberapa pilihanraya kecil kebelakangan ini.
Di Galas ini, ada anggotanya, yang jadi sama dengan wartawan, berkampung berhari-hari, tinggal anak bini.
Sebab itu, antara analisis awal kekalahan yang dibuat PAS adalah kegagalan unit IT mereka untuk ‘counters’ serangan puak-puak UMB ini.
Walaupun tak ramai pengundi Galas ini celik IT, tapi kejayaan UMNO kuasai ‘ground’ dunia maya kali ini menaikkan semangat jentera parti dan membentuk persepsi umum tentang pilihanraya ini.
Bukan sahaja blog, tapi UMB menang dalam pertandingan sapa 'hebat’ di Facebook dan juga Twitter.
Semua serangan pembangkang di alam maya berjawab, dan diserang semula sampai pembangkang KO.
Katanya, di Batu Sapi pun serupa. Memang ada kekurangan itu ini, tapi siapa yang sempurna. Kita semua perlu belajar dan terus belajar. Well done bro ! 
seterusnya klik disini.

Bersama Datuk seri Zahid Hamidi.

anggota rela membantu warga emas yang sakit
Dato' Zainal Abidin B Osman  

tahniah Petugas-Petugas PRK Pulau Pinang.

Friday, November 5

Terima Kasih LIM GUAN ENG.


Nasib yang menimpa orang Melayu di Pulau Pinang perlu dijadikan pengajaran pemimpin Melayu Pakatan Rakyat. Perjuangan terhadap agama dan bangsa mesti diutamakan bukan diremehkan. Jangan jadi bisu mempertahankan agama dan buta membela maruah bangsa. Sedarlah pemimpin agar tidak terus bersifat kuda tunggangan dan lembu dicucuk hidung semata-mata menjaga hati rakan pakatan sehingga maruah agama dan bangsa di tanah air sendiri tergadai. 


Kebelakangan ini semakin kuat kedengaran cerita mengenai strategi terancang digerakkan Kerajaan Pulau Pinang pimpinan DAP untuk meminggirkan penduduk Melayu di bahagian pulau ke tanah seberang. Strategi terancang ini sebenarnya sudah lama kedengaran. Kita boleh lihat dengan nasib penduduk Melayu di Kampung Jalan Pokok Asam, Jelutong yang sudah berusia hampir 100 tahun kini beralih tangan apabila diserahkan kepada pemaju perumahan yang akan membangunkan kampung itu dengan projek rumah mewah yang tidak mungkin mampu dimiliki orang Melayu Pulau Pinang. Jika ada pun, jumlahnya boleh dikira dengan jari. 


Tindakan ini mendukacitakan. Belum pun berkuasa penuh, penduduk Melayu di bahagian pulau negeri itu mula dihalau keluar dari kampung masing-masing. Lebih menyakitkan, penduduk diberi rumah kos rendah tidak setimpal harganya dengan tanah yang tergadai itu. Tindakan ini tidak berhenti setakat ini sahaja. Kini giliran penduduk Melayu di Balik Pulau (penempatan Melayu terbesar) pula bakal menerima nasib sama. 


Jika mahu mempertahankan kawasan majoriti Melayu, Balik Pulau ialah banteng terakhir kaum Melayu Pulau Pinang. Jangan biarkan ia menjadi seperti Geylang atau Kampung Gelam di Singapura. Alasan kononnya untuk membina institusi pengajian tinggi dari Singapura adalah tidak rasional kerana di Balik Pulau sudah ada UiTM. Perancangan ini mungkin ada udang di sebalik batu. Apa yang jelas, penduduk Melayu di Kampung Genting dan Pondok Upeh terpaksa keluar dan kedua-dua kampung ini dikuburkan bagi memberi laluan projek dirancang. 


Di manakah pemimpin Melayu dalam Kerajaan Pulau Pinang? Mereka ini sepatutnya tampil dan membela nasib penduduk Melayu - satu bangsa dan agama yang tertindas ini. Hakikatnya pemimpin Melayu ini berterusan biarkan diri diperguna oleh DAP. Kita tidak boleh mengharapkan pemimpin seperti ini. Kini, menjadi tugas, amanah dan tanggungjawab setiap penduduk dan pemimpin Melayu dari seluruh pelosok negara untuk mempertahankan hak milik kaum Melayu Pulau Pinang yang dari sehari ke sehari, semakin banyak dirampas daripada mereka. 


Jelaslah strategi dirancang, biarlah semua penduduk Melayu berpindah dan bermastautin di Seberang Prai serta bahagian pulau untuk penduduk Cina. Maka, akan muncullah sebuah negara baru di dalam sebuah negara berdaulat bernama Malaysia. Rahsia permulaan ke arah ini didedahkan Ahli Parlimen Bebas Kulim/Bandar Baru, baru-baru ini mengenai satu perjanjian rahsia antara DAP dan PKR, iaitu DAP akan memiliki kuasa autonomi terhadap Pulau Pinang sekiranya pakatan ambil alih Kerajaan Persekutuan. Apakah majoriti rakyat negara ini mahu melihat satu kuasa autonomi muncul dalam negara Malaysia? 


Justeru, segala usaha perlu dilakukan untuk menyelamatkan Pulau Pinang dari jatuh ke tangan pihak yang memperjuangkan satu kaum, sedangkan Malaysia didiami penduduk berbilang kaum. 


Perjuangan memenangkan satu kaum tidak akan ke mana, malah hanya akan mencetuskan huru-hara dan memusnahkan keharmonian, kedamaian dan kedaulatan sesebuah negara. 



Mat kilau:Maka perjuangan pertahan hak milik Melayu Pulau Pinang kini mesti dilaksanakan dari sekarang dan biarlah berputih tulang, tetapi jangan berputih mata. Jika tidak, kaum Melayu Pulau Pinang akan tinggal dalam lipatan sejarah sebagai satu kaum yang pernah memiliki tanah di bahagian pulau di Pulau Pinang. Renung dan fikirlah dengan nasib orang Melayu di Singapura! 




Thursday, November 4

Tahniah,Syabas,Terbaik dan Terima Kasih.

Tahniah kepada calon bertanding.
Syabas kepada Pemimpin barisan Nasional.
Anda adalah yang terbaik kepada Petugas-Petugas Barisan Nasional.
Terima kasih Kepada rakan-rakan Blogger.
diatas kerjasama yang hebat yang diberikan didalam Misi kita 
menawan N45 Galas dan P185 Batu Sapi.
Kemenangan ini adalah kemenangan kita semua. 


sesungguhnya Perjuangan masih panjang dan belum lagi 


selesai. Matlamat kita adalah PRU 13 yang akan menjelma


 tiba. DI situ lah kekuatan kita akan teruji.

Syabas semua Sahabat Blogger!!!!

Bersatu Kita Teguh


Bercerai Kita Roboh!!!







Mat kilau apa nak kata!menang sudah.lepas nie tunggu pulak


kalau ada PRK lagi,kepada petugas PRK Pulau Pinang


TAHNIAH ANDA TERBAIK.


selamat pulang.Kepulangan anda dinanti.akhir sekali 


HAPPY DEEPAVALI.


SALAM PERJUANGAN.


SALAM 1MALAYSIA.



Barisan Nasional Menang N.45 Galas.Keputusan rasmi.

Calon BN PRK Galas: Abdul Aziz Yusoff

Ab. Aziz Yusof (BN) 5324 undi


Dr Zulkefli (PAS) 4134 undi


undi rosak 132 undi


majoriti  1190 undi


83% keluar mengundi.

Barisan Nasional Menang P.185 Batu Sapi.Keputusan rasmi.






Linda Tsen (BN-PBS) -9,773

Yong Teck Lee (SAPP) -2,007


Ansari Abdullah (PKR) - 3,414


Undi rosak votes - 372


Majoriti -6,359

Liputan live keputusan pilihanraya kecil Galas,Gua Musang



Barisan Nasional

Jumlah = 5177

PAS PIS PUS

Jumlah = 4108


MAJORITI
1069


Peti undi Batu Papan: BN menang majoriti 108

Peti Undi Kampung Bharu menang majoriti 16

Peti Undi Kampung Pulai menang majoriti 44

Peti Undi Sungai Ber Menang Majoriti 158

Peti Undi Lepan Tupai Menang Majoriti 80

Peti Undi Bandar Lama Gua Musang BN Menang Majoriti 37

Peti Undi Balar BN Menang majoriti 112

Peti Undi Bihai BN Menang majoriti 228

Peti Undi Hau Bn Menang majoriti 49

Peti Undi Brook Bn Menang majoriti 346

Peti Undi Belatim BN Menang 108

Peti Undi Sungai Terah BN Kalah majoriti 258



Peratusan keluar mengundi:

lojing 82%,

ber 88.8% ,

sg terah 80.8% ,

kg bt papan 80.2 ,

bdr baru 65.8%,

kg bharu 58.4% ,

bdr lama 61.1% ,

lepan tupai 86%,

kg pulai 84.7%

Ketua Puteri UMNO Kuala Krai telah di pukul



Ganas…. Tindakan agresif jentera Pas bukan sahaja dilakukan jentera pilihanraya lelakinya tapi kali ini membabit muslimatnya.
Ini dibuktikan apabila Ketua Puteri UMNO Kuala Krai, Suzaini Adlina Mohd Shukri, cedera diserang seorang wanita dipercayai anggota Dewan Muslimat Pas ketika sedang merayu undi di Sekolah Kebangsaan Cina Gua Musang di sini, hari ini.

Kejadian tersebut berlaku jam 11.30 pagi itu apabila Suzaini Adlina, 37, diserang dari arah belakang oleh wanita itu yang menggunakan batang bendera PAS menyebabkan beliau cedera di dahi dan hidung.
“Ketika itu peraih undi Pas berada di sebelah kanan dan saya berada di sebelah kiri, dan apabila datang seorang pengundi, saya turut bersama dengan anggota muslimat Pas mengiringi pengundi tersebut ke pusat pengundian.
“Secara tiba-tiba saya diserang daripada belakang oleh seorang Muslimat lain dari arah belakang. Dia mengetuk saya dua kali dan apabila saya berpaling ke arah penyerang itu, sekali lagi saya diserang,” katanya.
Beliau berkata demikian selepas membuat laporan polis di Ibu Pejabat Daerah Gua Musang dalam jam 12 tengahari tadi.
Suzaini Adlina berkata sebaik beliau melihat muka wanita itu, penyerangnya dilarikan oleh beberapa penyokong Pas.
Ketika ditanya apakah tindakan beliau selepas kejadian itu, beliau berkata beliau tidak membalas serangan kerana wanita itu sudah berusia.
Namun beliau sebaliknya kesal kerana tindakan itu dilakukan oleh petugas dari sebuah parti yang mendakwa diri mereka memperjuangkan Islam.
BEGINIKAH CARANYA SEORANG MUSLIMAH BERKELAKUAN? SEELOKNYA JUGA ELOK DIHENTIKAN PENGGUNAAN PERKATAAN ISLAM PADA NAMA PAS
(PARTI ISLAM SEMALAYSIA) TERSEBUT KERANA KELAKUAN PENYOKONGNYA MASIH DI PERINGKAT MAZMUMAH DAN DIKUASAI OLEH NAFSU AMARAH.



Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive