Friday, December 24

Pulau Pinang Dalca Marba bila DAPig Berkuasa.


Pulau Pinang yang dahulunya terkenal dengan Nasi Kandarnya akan tetapi senario itu bakal berubah apabila DAPig berkuasa.Trend mereka meluluskan banyak pusat hiburan yang rata-rata terkenal dengan china doll.

Apa dah jadi dah 21 kali diserbu tapi masih lagi beroperasi pasti ada dalang disebaliknya.tempatnya yang popular dikalangan warga Georgetown,Persiaran Gurney. 

GEORGETOWN: Polis menahan 23 pelayan pelanggan (GRO) warga China dan seorang warga Vietnam dalam satu serbuan di sebuah pusat hiburan di Persiaran Gurney di sini malam tadi. 

Ketua Polis Timur Laut, Asisten Komisioner Gan Kong Meng, berkata pusat hiburan itu jelas tidak serik-serik menjalankan kegiatan tidak bermoral walaupun sudah 21 kali diserbu polis tahun ini.

Beliau berkata dalam serbuan Ops Noda pada kira-kira 11 malam itu, polis turut menahan seorang lelaki tempatan yang bekerja sebagai penjaga pusat hiburan berkenaan.
Katanya semua mereka yang dipercayai tidak mempunyai permit kerja yang sah di samping menyalahguna pas lawatan sosial untuk menjalankan kegiatan tidak bermoral. 

Katanya, semua mereka akan disiasat mengikut Seksyen 39B Peraturan Imigresen dan jika sabit kesalahan boleh dihukum penjara tidak lebih enam bulan atau denda sehingga RM1,000 atau kedua-duanya sekali. 

Bercakap kepada pemberita di sini hari ini Gan berkata pemilik premis itu pula akan disiasat mengikut Seksyen 55B Akta Imigresen iaitu menggaji dan melindungi warga asing bekerja tanpa permit. - BERNAMA
 

Apa nie jika benar hendak menangai masaalah ini pasti mudah jika tiada pengaruh politik.Masakan 21 kali diserbu dalam setahun masih lagi beroperasi?

Jom Pi Tenang.



Tenang pasti akan meriah dan akan mendapat liputan meluas dari media massa atau pun media baru.ketenangan sekian lama akan bergolak dek pilihan raya kecil ini.


Baru sebentar tadi Suruhanjaya Pilihanraya telah mengumumkan bahawa


22 Januari 2011 Hari Penamaan Calon.


30 Januari 2011 Hari Mengundi.




Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof, ketika mengumumkannya berkata SPR menerima makluman rasmi daripada Speaker DUN Johor mengenai kekosongan kerusi DUN Tenang berikutan kematian penyandang dari Barisan Nasional (BN), Datuk Sulaiman Taha, 59, akibat jangkitan kuman dlm darah dan kencing manis, pada 17 Disember lalu.


"Pilihan raya kecil ini menggunakan Daftar Pemilih Induk 2009, digabungkan dengan Daftaf Pemilih Tambahan Suku Tahun Ketiga 2010 yang dikemas kini sehingga Oktober lalu merangkumi seramai 14, 753 pemilih berdaftar termasuk 14,735 pengundi biasa dan 18 pengundi pos," katanya pada sidang akhbar selepas mempengerusikan mesyuarat khas SPR di sini.

Thursday, December 23

Guan Eng Bila Nak Haramkan Logo 1Malaysia.



Selangor telah melarang pengunaan Logo 1malaysia.Apa kata kalu Ketua Mentri paling celaka dalam sejarah Pulau Pinang pulak nak mengikut jejak,rasa-rasanya akan dibuat tak lama lagi,sebab pakatan haram nie memang takut kat logo 1malaysia.teringat  kata-kata PM DS Najib bahawa 1malaysia lebih popular dari  MAGGIE MEE.

Larangan penggunaan logo 1Malaysia di Selangor adalah bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan, kata Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim. 

Beliau berkata kebebasan mengumpul orang dan memberi lambang menerusi pertubuhan adalah dibenarkan mengikut Perkara 10 Perlembagaan Persekutuan.

"Larangan itu adalah tidak sah dan Menteri Besar Selangor (Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim) mungkin tidak memahami dan menyedari peruntukan yang terdapat di bawah Perlembagaan Persekutuan

Kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor menguatkuasakan larangan penggunaan logo 1Malaysia di papan iklan dan kain rentang yang dibuat dalam mesyuarat Jawatankuasa Tetap Kerajaan Tempatan, Penyelidikan dan Pembangunan Selangor dan dipersetujui pada mesyuarat Exco. 

Rais berkata beliau mempertikaikan keputusan larangan itu kerana penggunaan lambang parti politik masih dibenarkan di negeri berkenaan sedangkan lambang 1Malaysia bukan lambang parti politik. 

Katanya kerajaan PKR Selangor itu membuat keputusan itu kerana terasa terhimpit dan tidak mahu konsep 1Malaysia yang dicetuskan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak diterima rakyat secara berleluasa di seluruh negara termasuk di negeri itu. 

Beliau percaya rakyat khususnya di Selangor boleh membuat penilaian kepada keputusan itu dan Menteri Besar Selangor itu dan akan kecewa jika meneruskan larangan berkenaan. 
Rais berkata lambang 1Malaysia tidak perlu dikhuatirkan oleh parti pembangkang kerana ia membawa kepada prinsip kenegaraan, penerimaan dan keadilan sosial kepada rakyat di negara ini serta mewujudkan perpaduan. - BERNAMA 

Mat kilau nak tengok reaksi Pemuda Umno Pulau Pinang bila logo 1malaysia diharamkan di Pulau Pinang..


Bomba P.Pinang Nafi Dakwaan Kononnya Tiba Lewat Padam Kebakaran.

Inilah yang dinamakan hanya hendak mencari kesalahan orang lain,itulah dinamakan malang tidak berbau,hanya mencari publisiti murahan ADUN yang kalah dalam pemilihan DAPig baru-baru nie Phee Boon Poh.
Menyalahkan BOMBA adalah tidak masuk akal,inikah dinamakan orang yang terlebih pandai atau bodoh sombong. 
GEORGE TOWN: Jabatan Bomba dan Penyelamat Pulau Pinang menafikan dakwaan kononnya kelewatan pasukan itu tiba di tempat kejadian adalah antara sebab empat beranak maut dalam kebakaran rumah kedai dua tingkat di Jalan Perak di sini awal pagi Rabu.
Pengarahnya Ahmad Izram Osman berkata dakwaan oleh seorang daripada anggotakeluarga mangsa itu adalah tidak berasas kerana bomba tiba sejurus menerima panggilan mengenai kebakaran itu pada pukul 2.50 pagi.
Katanya sebanyak lima jentera bomba dari Jalan Perak, dan empat pasukan sukarelawan bomba dengan kekuatan 35 anggota bergegas ke tempat kejadian selepas menerima panggilan namun terdapat pelbagai kekangan yang meyebabkan mangsa kebakaran berkenaan gagal diselamatkan.
"Antara kesulitan itu ialah faktor struktur bangunan yang susah ditembusi dari pintu hadapan, struktur lantai beralaskan kayu, susun atur barangan dalam kedai tersebut yang dipenuhi colok dan minyak serta papan tanda kedai hadapan bangunan menyukarkan anggota penyelamat untuk memasuki premis itu," katanya kepada pemberita di sini, Rabu.
Katanya, bagaimanapun kerja-kerja menyelamat tetap dilakukan ketika api sedang marak menerusi pintu belakang ekoran kedai tersebut menggunakan dua pintu bergerigi di hadapan yang sukar dipecah masuk.
Dalam kebakaran itu, pemilik kedai Neoh Hooi Poh, 57, terselamat manakala isterinya Goey Siew Keow, 56, anak perempuannya Neoh Li Hong, 18, dan anak lelakinya Neoh Soo Aik, 16, ditemui mati di tingkat atas bangunan manakala ibu Hooi Poh, Lim Chai Hwa, 73, meninggal dunia semasa dalam perjalanan ke hospital.
Pengerusi Jawatakuasa Kesihatan, Kebajikan, Masyarakat Penyayang dan Alam Sekitar negeri Phee Boon Poh berkata, terdapat anggota keluarga mangsa yang melahirkan rasa kesal kerana kelewatan pasukan dari Balai Bomba Jalan Perak tiba di tempat kejadian sedangkan ia hanya terletak tidak sampai satu kilometer dari tempat kejadian. - BERNAMA

Wednesday, December 22

Penduduk Malaysia Kini 27,565,821 Orang

Malaysia kini mempunyai 27,565,821 penduduk, dengan lelaki melebihi wanita pada nisbah 105:100, demikian menurut laporan kiraan permulaan Banci Penduduk dan Perumahan Malaysia 2010.
Penduduk lelaki kini adalah 14,112,667 orang dan wanita 13,453,154 orang, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri Tan Sri Nor Mohamed Yakcop ketika mengumumkan laporan itu pada sidang akhbar di sini, Rabu yang turut dihadiri Ketua Pengarah Jabatan Perangkaan Datuk Wan Ramlah Wan Abdul Raof.
Beliau berkata purata kadar pertumbuhan penduduk tahunan dalam tempoh 2000 hingga 2010 ialah 2.17 peratus, menurun berbanding 2.60 peratus dari 1991 hingga 2000.
Semasa tempoh bancian dari 6 Julai hingga 22 Ogos lepas, terdapat 6,396,174 isi rumah dan 7,380,865 tempat kediaman di seluruh negara.
Banci 2010 adalah yang kelima dijalankan untuk menghasilkan data yang berguna bagi merancang dan melaksanakan dasar pembangunn negara. Banci sebelum ini dijalankan pada 1970, 1980, 1991 dan 2000.
Nor Mohamed berkata laporan terperinci mengenai bancian itu merangkumi kedudukan demografik, kelahiran, umur, jantina, etnik, bandar dan luar bandar pula akan dimaklumkan mulai Julai tahun depan.
Katanya Selangor mempunyai taburan penduduk tertinggi dalam negara dengan 5,411,324 orang (19.63 peratus) setelah mencatat kadar pertumbuhan penduduk 3.17 peratus.
Putrajaya yang mempunyai 67,964 penduduk mencatat pertumbuhan penduduk paling pesat iaitu 17.77 peratus akibat perpindahan kebanyakan pejabat kerajaan serta perpindahan penduduk ke kuarters kerajaan di situ.
Labuan, Sabah, Sarawak, Johor, Terengganu, Kedah dan Negeri Sembilan adalah antara negeri yang mencatatkan penurunan kadar pertumbuhan penduduk.
Nor Mohamed berkata penurunan kadar pertumbuhan penduduk adalah sejajar dengan kadar pertumbuhan penduduk di negara maju lain disebabkan beberapa faktor termasuk tumpuan kepada kerjaya.
Mengenai kadar kesuburan penduduk, beliau berkata ia menurun kepada 2.3 peratus pada tahun lepas berbanding tiga peratus pada tahun 2000.
"Pada tahun 2015 terdapat kemungkinan kadar kesuburan penduduk di Malaysia turun kepada 2.1 peratus seperti juga di negara maju," katanya. - BERNAMA

Al- Fatihah


Mat Kilau ini ingin merakamkan ucapan takziah kepada Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Pulau Pinang, Dato Zainal Abidin Osman di atas pemergian isteri beliau ke rahmatullah. Semoga Allah SWT melimpahi rahmat ke atas roh beliau dan mudah-mudahan beliau ditempatkan bersama-sama roh para solehah dengan izin Allah SWT.

Pakatan Rakyat Dan Janji Manismu.


PAKATAN pembangkang yang terdiri daripada PKR. DAP dan Pas tidak peduli terhadap janji-janji mereka dalam manifesto Pilihan Raya Umum Ke-12 pada Mac 2008 - walaupun belum ditunaikan sepenuhnya, kini mahu mengemukakan janji baru untuk dijajanya kepada rakyat.
Program 100 hari reformasi pakatan pembangkang itu boleh diibarat sebagai propaganda atau manifesto menjelang Pilihan Raya Umum Ke-13 yang sedang sibuk diperkatakan.
Kelmarin, dengan megah pakatan pembangkang merancang melaksanakan reformasi menyeluruh dalam semua aspek pengurusan negara khususnya keselamatan dan ekonomi berdasarkan kepada prinsip yang digariskan dalam Dasar Bersama Pakatan Rakyat.
Melalui buku kecil Ubah Sekarang, Selamatkan Malaysia pada Konvensyen Pakatan Rakyat, mereka berikrar untuk melaksanakan pelan 10 program reformasi awal, dalam 100 hari mendapat mandat rakyat.
Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng yang mengulas perkara itu mengatakan ia adalah komitmen pakatan pembangkang terhadap perkara yang bakal dilakukan selepas mengambil alih kerajaan.
Kita ingin bertanya kepada semua pemimpin pakatan pembangkang, tidak malukah mereka membuat janji-janji palsu untuk akan datang.
Pada pilihan raya umum yang lalu pun, janji-janji manis sedemikian juga ditaburkan hingga ramai pengundi yang terjebak dalam perangkap mereka.
Apabila pengundi menuntut janji-janji tersebut, pelbagai alasan diberikan. Tidak kurang juga cubaan mengalihkan kesalahan tidak dapat menunaikan janji-janji itu kepada Barisan Nasional.
Sebelum berjanji, pakatan pembangkang tidak pernah melihat dan mengkaji sama ada janji-janji itu boleh dilaksanakan atau tidak.
Jadi, demikian juga dengan program 100 hari pakatan pembangkang ini tidak lebih daripada langkah populist dan tidak bertanggungjawab.
Jika program itu dilaksanakan, dari segi kewangan ia membazir dan tidak amanah.
Ia akan menyebabkan negara menanggung beban kos yang amat besar mencecah RM100 bilion.
Ingatlah, kerajaan sedia ada begitu kuat bekerja untuk menampung dan mengumpul wang untuk negara.
Apabila tiba pakatan pembangkang hendak memerintah, senang-senang ia hendak 'perhabiskan' kewangan negara.
Awaslah Malaysia bukan negara kebajikan atau negara kaya. Banyak lagi perlu dibuat untuk membangunkan rakyat berbilang kaum ke arah berpendapatan tinggi.
Jika hasrat pakatan pembangkang ini mudah diterima oleh rakyat tanpa memikir agenda di sebaliknya, kita bimbang bukan sahaja rakyat akhirnya akan terpedaya malah negara boleh jatuh muflis.
Kerajaan BN sejak merdeka lagi sudah dan diyakini akan terus mengamalkan perbelanjaan berhemat, bukan boros.
Nampaknya pakatan pembangkang begitu agresif untuk memancing undi rakyat. Tetapi kita berharap jika sayangkan masa depan anak dan cucu kita, janganlah termakan umpan jaminan pakatan dalam masa 100 hari jika menang pada PRU Ke-13.
Ini kerana sudah lebih dua tahun pakatan pembangkang memerintah Kerajaan Negeri Kedah, Pulau Pinang dan Selangor serta 20 tahun di Kelantan, apa janji-janji manis yang sudah ditunaikan selepas PRU 12?

Gempa kuat landa utara Indonesia

Gempa bumi berukuran 6.2 pada skala Richter menggegarkan pulau Sumatera di utara negara 

ini, hari ini.


Badan Tinjauan Geologi Amerika Syarikat (USGS) berkata, pusat gempa itu terletak 

berhampiran dengan lokasi gempa bumi yang berlaku pada Disember 2004 lalu.

Bagaimanapun tiada amaran tsunami dikeluarkan.

Gempa bumi kuat itu menggegarkan pulau Simeulue pada kedalaman 27 kilometer, pukul 9.07 

malam waktu tempatan dengan pusat gempanya di kedudukan 312 kilometer dari barat Medan,

 di tanah besar Sumatera dan 315 kilometer dari tenggara Banda Acheh, kata USGS. - AFP



Skandal ADUN Selinsing.

Apa respon Pas?  Pemuda UMNO Kelantan hari ini mencabar Pas segera tampil membuat kenyataan berhubung pendedahan yang dibuat beberapa buah blog berhubung satu isu yang cukup mengemparkan, penangkapan ADUN Selising bersama seorang wanita di dalam sebuah koc VIP keretapi dari Kuala Lumpur ke Tumpat, Kelantan baru-baru ini.
Sambil melahirkan rasa terkejut berhubung pendedahan itu, Ketua Pemuda UMNO Kelantan, Anuar Safian meminta ADUN tersebut atau mana-mana pemimpin Pas segera membuat penjelasan.
Menurutnya pendedahan oleh  Ustaz Saidi Hussin  yang merupakan Ketua Keselamatan Pas Semerak merangkap Ketua Keselamatan Pondok-pondok negeri Kelantan (Jawatan ketika di dalam Pas), saksi utama dalam kes tersebut,  kini menjadi berita hangat di blog, facebook dan youtube.


sumber umno-online
Mereka yang membuat serbuan ke Kabin itu ialah (1) Ketua Keselamatan PAS Kawasan Pasir Puteh - Saidi (anak murid Abdullah Samaah Pondok Genting. (2) Anggota Keselamatan Pas - Adik San, (3) Azha kerbau (4) Hj. Fauzi (Accord DAG 67 )(5) Suami wanita tersebut - Cikgu. Pengakuan daripada mulut Saidi dan Adik San sendiri. Wakil Rakyat tersebut hanya memakai seluar dalam 'boxer' manakala wanita berkenaan berkemban dengan tuala. Kedua2 kemudian dibawa mereka ke berjumpa Nik Aziz untuk pengaduan........ Sekarang ni, hal ini bising balik kerna anak lelaki kedua terakhir wanita itu yang masih isteri sah Cikgu berkenaan raut mukanya mempunyai seiras dengan muka wakil rakyat berkenaan. Wanita itu sering membawa anaknya itu di Kedai pakaiannya di tingkat bawah Bangunan Arked Mara, jalan Madrasah, Pasir Puteh. Bertambah hangat kerna bagi 'menutup' kejadian ini, Hj. Fauzi ( wakil PAS Sg.Petai) dianugerahkan beberapa bidang tanah dikawasan Tok Bali yang nilainnya hampir RM 1 juta.



KETUA KESELAMATAN PAS- EN. SAIDI dari Kg. Sg.Petai boleh ditemui dan ditemu ramah secara terbuka dan sanggup bersumpah untuk menyatakan penyaksiannya. 2 atau 3 kali seminggu beliau ada makan pagi di Restoran awanis P.Puteh.


1. Adun Selising tu juga ada meneroka tanah rezab Melayu Kerajaan dikawasan Kampong Sg. Durian Selising dengan mendirikan bebarapa 'Homestay' dikawasan lata (air terjun Sg. Durian, selising) dengan menidakkan hak penduduk setempat yang miskin.
2. Adun Semerak, Wan Hassan , juga pernah terlibat kes agak2 sama dengan Saipul tak lama dulu juga melibatkan isteri kawannya sendiri di Hotel Perdana kota Bharu (sebelum dijual kepada PNB) dimana beliau juga telah dipukul oleh suami perempuan itu. Perempuan itu kini telah diceraikan dan menjadi isterinya yang kedua.
3. Adun Semerak itu juga pada bulan Oktober yang lepas telah tersempak dengan beberapa orang lelaki Kulim ( Mat Piah, Zambi Bas) didalam sebuah pusat Karoke Eklusif di Sg. Golok bersama beberapa orang Ketua kampong Dun Semerak dengan menempah perempuan siam yang bukan muhrimnya yang sah.
4. Beberapa lot tanah rezab Kerajaan di kawasan semerak juga telah banyak bertukar tangan kepadanya atau melalui proxinya..dikatakan kini mencecah 25 ekar.
5. ADUN Limbungan, Drs Zainuddin juga mempunayi masalah kepimpinan dalam keluarganya sendiri bilamana anak lelakinya terlibat dalam penyalahgunaan najis dadah dan secara sembunyi dihantar ke sebuah pusat rawatan tradisional/Pondok di Wakaf Baharu Tumpat. Bukan setakat menyalahguna dadah, anaknya juga membuat 'tatoo' di badannya yang semestinya tidak sah wuduknya. Camna nak tadbir negeri? Atau camna nak urus masyarakat jika keluarga sendiri tak terurus ?
6. Drs. Zainuddin adalah juga ahli majlis Mesyuarat Majlis daerah Pasir Puteh. Bagaimanapun, beliau juga ada memasukkan anak lelakinya yang lain sebagai kakitangan bahagian Pentadbiran Majlis Daerah tersebut. Pada masa yang sama, anaknya itu mempunyai perusahaan bengkel 'Stainless Steel' dan banyaklah 'projek'2 majlis daerah dilulusakan bagi penukaran pagar2 kepada pagar 'Stainless Steel' yang mana sebahagian besar projek tersebut diperolehi oleh perniagaan anaknya itu.
7. Drs Zainuddin sebagai ahli majlis mesyurat Majlis daerah dan juga bertanggungjawab berkait status/hakmilik tanah di Dun Limbungan juga ada kaitan dengan satu Projek 'Joint Venture' antara majlis daerah dan Syarikat luar di kawasan Bukit Gedombak Pasir Puteh bagi mendiri dan menyiapkan hampir 200 buah rumah banglo dan juga Kedai. 2 kali bayaran deposit telah dipungut tetapi hingga ke hari ini (hampir 6 tahun sudah), projek itu terbengkalai dan deposit rakyat tidak dipulangkan. Ada desas-desus tindakan undang2 hendak diambil keatas YB berkenaan.
8. Ustaz Mahusin - MP bagi Pasir Puteh. Ada juga pernah terlibat dalam satu peristiwa kehilangan wang pungutan yang diberi oleh orang ramai semasa Ceramah Pas di jalankan di Sg. Petai semeraj dimana duit sumbangan itu ghaib entah kemana semasa didalam kawalannya. Ekoran daripada itu, beliau telah dipukul sehingga berdarah oleh penyokong PAS sendiri , Che Daud, yang kini menjawat Ketua Penghulu Bandar Pasir Puteh. lapuran polis, saya difahamkan, ada dibuat oleh YB Mahusian berkait serangan Che Daud tersebut.
9. Sehingga kehari ini, semenjak menang PRU 12, YB Mahusin juga tidak pernah kelihatan membahas apa2 kepentingan rakyat Pasir Puteh di parlimen dan hal ini hangat diperbualkan di Kedai2 Kopi tentang kemamapuannya untuk menjadi seorang ahli Parlimen menwakili Pasir Puteh.
10. seorang lagi Adun, YB Nik Mazian - Gaal. setakat ini dia yang paling bersih biarpun jarang balik kawasan kerana sibuk sebagai seorang Pakar Bedah diPusat rawatan al.Nisa, Kota Bharu.

Monday, December 20

Guan Eng Bacul Teloq Hilang.

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi membidas kenyataan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng yang mempersoal taraf kerakyatan pihak yang mempertahankan orang Melayu serta pihak tidak sependapat dengannya.
Sambil menyifatkan kenyataan tersebut bertujuan untuk menutup hakikat sebenar, iaitu parti itu merupakan alat politik kepada negara asing, beliau menegaskan persoalan mengenai taraf kerakyatan itu sepatutnya dilemparkan kepada Guan Eng dan DAP sendiri kerana parti itu menterjemah agenda negara asing di sebalik amalan demokrasi di Malaysia.
Beliau turut menuduh Guan Eng dan DAP sebagai bacul kerana cuba menyembunyi niat sebenar dengan menyalahkan pihak lain.
Tegas beliau lagi golongan cauvinis ini tidak akan dapat mengubah hakikat sejarah bahawa institusi dan parti politik Melayu bertanggungjawab secara langsung membangunkan negara ini.
“Guan Eng yang sepatutnya menyoal diri sendiri adakah DAP sebuah organisasi politik yang mewakili rakyat Malaysia sejati atau mereka bertindak menterjemah agenda negara asing, mahu pun menjadi alat kepada negara asing dengan berselindung di sebalik demokrasi.
“Cuba menutup niat sebenar dengan menyalahkan pihak lain adalah bacul. Sedangkan, DAP yang bertindak menanam kebencian masyarakat Cina kepada seluruh pemimpin UMNO dan Barisan Nasional (BN),” katanya.
Beliau berkata demikian, ketika diminta mengulas kenyataan Guan Eng yang menyifatkan pendokong dan peminat Utusan Malaysia sebagai bukan rakyat Malaysia yang sebenar kerana dakwanya, akhbar berkenaan menggunakan fahaman ekstremis.
Selain itu, Guan Eng juga melabelkan BN bukan rakyat Malaysia yang sebenar kerana dakwanya, parti itu hanya tahu memperalatkan 3R, iaitu Race (bangsa), Religion (agama) dan Raja serta turut mempertikai kerakyatan mana-mana pihak yang meraikan tragedi 13 Mei.
Dalam pada itu, Ahmad Zahid turut menjelaskan bahawa BN tidak pernah memperalatkan bangsa, agama serta raja sebaliknya parti itu mempertahankan tiga elemen tersebut yang menjadi asas utama kepada pembentukan negara bangsa Malaysia daripada dimusnah pihak tidak bertanggungjawab seperti DAP.
sumber klik disini

Anwar Gagal Kemuka Bukti Dakwaannya Dalam Isu APCO

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang digantung daripada persidangan Dewan Rakyat selama enam bulan telah diberi peluang untuk membela diri dan mengemukakan bukti mengenai kenyataannya mengaitkan konsep 1Malaysia dan firma perunding antarabangsa APCO Worldwide dengan kempen One Israel.
Anggota Jawatankuasa Hak dan Kebebasan Parlimen Datuk Razali Ibrahimberkata, Anwar telah diberikan tempoh dua hari semasa sesi persidangan DewanRakyat minggu lepas untuk membela diri tetapi tidak mengambil peluang itudan bertindak seolah-olah mahu melengah-lengah keputusan mengenai kes itu.
"Kami (Jawatankuasa Hak dan Kebebasan Parlimen) telah beri ruang yang luaskepada beliau (Anwar) tapi dia tidak mengambil peluang itu.
"Dia cakap dia ada bukti dokumen mengenai dakwaannya, dan kami minta diabuktikan, tapi dia tidak pernah kemukakan bukti," katanya kepada pemberita dipejabatnya di bangunan Parlimen di sini Isnin.
Pada 16 Disember lalu Anwar, yang juga Anggota Parlimen Permatang Pauh, digantung daripada menghadiri persidangan Dewan Rakyat selama enam bulan kerana memberi keterangan tidak benar kepada Dewan kerana mengaitkan konsep 1Malaysia dengan One Israel.
Keputusan untuk menggantung Anwar seperti yang disyorkan oleh JawatankuasaHak dan Kebebasan Parlimen itu, diluluskan oleh Dewan Rakyat tanpa sebarangperbahasan, dan ini telah mnecetuskan kekecohan dalam Dean apabila kesemuaanggota Parlimen pembangkang bertindak keluar.
Razali berkata Anwar sepatutnya mengambil peluang itu dengan mengemukakanbukti untuk menyokong dakwaannya itu kerana beliau memang mempunyai hak untuk berbuat demikian.
Katanya APCO Worldwide telah menghantar sepucuk surat kepada jawatankuas aitu bagi menafikan penglibatan syarikat itu dalam membantu kerajaan Malaysiamembuat dasar, sebaliknya ia bertindak membantu meningkatkan perkhidmatanberkaitan komunikasi.
Selain Razali, jawatankuasa itu yang dipengerusikan oleh Yang DipertuaDewan Rakyat Tan Sri Pandikar Amin mulia, turut dianggotai Timbalan YangDipertua Dewan Rakyat Datuk Ronald Kiandee, Karpal Singh (DAP-Bukit Gelugor),R.Sivarasa (PKR-Subang), Nancy Shukri (BN-Batang Sadong) dan Datuk Seri Dr Fong Chan Onn (BN-Alor Gajah) yang dipertanggungjawab untuk membincangkan isu dakwaan Anwar itu. 
Mat Kilau kata apa nak jadi dengan Pak Sheik nie dok tembak saja tapi tak kena.

Petition Against the Building of the Penang International Convention Centre.

We, the Undersigned, are raising our concerns and objections to the Penang State Government’s directive to Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) to build the Penang International Convention Centre (PICC) in front of the Penang International Sports Arena (PISA). The proposed centre, covering approximately 15,000 sq m, would be built on the only remaining open green space right inside the main entrance of PISA that faces Jalan Tun Dr Awang. The projected building cost is more than RM50mil to be borne by MPPP and fast tracked to complete by 2010.
Our main points of concern and objections are as below.

Feasibility and the need of an international convention centre in Penang:

• There was no feasibility study carried out to justify building the new PICC. It is questionable whether international exhibitors will be attracted to come to a RM50 mil convention centre with no hotel, auditorium and inadequate parking in congested Penang when there are much grander and better equipped convention centres in Kuala Lumpur, Singapore and Bangkok.
• The PISA and Pesta Expo ground is currently under utilised. A new PICC will not guarantee better utilisation which will ultimately be a waste of public funds.
• It is not possible for the PISA and PICC to cater for the larger crowd of tens of thousands of visitors during the major fairs like PC Fair and MATTA Fair with only 1800 available parking lots. Assuming an average car occupancy of 3 persons per car, the 1800 parking lots can only cater for 5400 visitors at any one time. There will be a spill-over of 2x to 3x in parking capacity.
• There is no convincing traffic dispersal plans for the Bayan Baru-Relau-Bukit Jambul-Sungai Ara area with the increased traffic volume from the new PICC and on-going residential/commercial development in these areas.

Financial prudence:

• The projected cost of the PICC was reported to be more than RM50mil. The MPPP has reported a projected budget deficit of RM40mil for fiscal year 2010. We would like to remind that the Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP) was near bankrupt in 2008 after funding the RM80mil construction of its HQ in Bandar Perda.
• We are concerned with the further financial implications on MPPP to meet the necessary maintenance costs for PICC.
• What are the MPPP’s 2010 budget allocations by categories for transport and traffic improvement, street lighting, waste disposal, better public toilets, social upgrading, heritage conservation, infrastructure and services improvement? What percentage of the total 2010 budget will be used to fund the PICC RM50mil project?
• We believe that it is more appropriate for the private sector or the Penang Development Corporation to build, operate and manage the PICC, not MPPP which is already not doing a great job providing basic services to the rate payers.

Accountability and transparency:

• We are concerned that there was no competition for the design and that the same architect who designed the PISA has been retained to design the PICC.
• There is no justification to fast track the PICC project to be completed by 2010.
• We are concerned that there appears to be no plan to manage, promote and run the PISA and the PICC.

Dear Honorable Chief Minister. In line with your CAT (competency, accountability and transparency) policy, we the Undersigned trust that our concerns and objections will be taken seriously.  



click petitiononline.com

Sunday, December 19

BAGI MUKA KAT DAPig.

Pengerusi DAP, Karpal Singh berkata, PAS perlu 'beri muka' kepada parti itu memandangkan DAP sedia mempertahankan hak Islam di negara ini habis-habisan.
"Islam adalah perkara utama dalam Perlembagaan Persekutuan kerana ia adalah agama rasmi di negara kita... DAP akan pertahankan habis-habisan tapi dengan syarat hak bukan Islam untuk beragama harus ada.
Kenapa harus bersyarat sahlah mesti ada motif disebaliknya,bagi hanya satu tapi mintqa 10 syarat.
"Hak itu harus dipertahankan oleh PAS kerana DAP pertahankan PAS... bagi muka sikit kepada DAP," katanya semasa menyampaikan ucapan penggulungan pada Konvensyen Pakatan Rakyat Kedua di sini, Ahad.
Alahai geli telinga aku dengar,sebab kalu dah cakap macam tue mesti nak tunggang PAS cukup-cukup. 
Sebelum ini gabungan PAS-DAP-Parti Keadilan Rakyat (PKR) dalam Pakatan Rakyat dilihat menghadapi masalah kerana perbezaan pandangan mengenai penubuhan negara Islam yang diperjuangkan PAS.
Pada 1990 Karpal yang juga Ahli Parlimen Gelugor pernah memberi amaran kepada PAS supaya langkah mayatnya dahulu jika ingin menjadikan Malaysia sebagai negara Islam.
DAPig sebelum ini menentang keras hukum HUDUD yang hendak dilaksanakan oleh PAS sebab itu adalah manifesto PAS.
Demi mencapai matlamat pakatan haram ini sanggup melacurkan apa yang dijanjikan dahulu kepada rakyat.demi mencapai matlamat.
Di Pulau-Pinang rata-rata orang dok cakap depa nie pandai putaq belit.
Mat Kilau kata Karpal bila nak sunat.............................


Guan Eng Kaki Putar Belit, Tender Runding Terus RM74 Juta Disembunyikan



Kerajaan DAP Pulau Pinang khususnya Ketua Menterinya, Lim Guan Eng terus mengamalkan sikap pembohong dan putar belitnya.
Setelah diasak hampir sebulan meminta Guan Eng mendedahkan nilai kontrak sebenar yang diperolehi kontraktor bumiputera, beliau sekali lagi cuba menipu rakyat dengan mendedahkan nilai projek Jabatan Pengairan dan Saliran (JPS) dan Jabatan Kerja Raya (JKR).
Guan Eng cuba menyembunyikan fakta, beliau hanya mendedahkan projek projek dari JKR dan JPS.
Jika dilihat sejumlah 18 tender di JPS bernilai 40.9 juta manakala 16 tender JKR bernilai 20.4juta jika dicampurkan jumlah tender hanya bernilai 61.3 juta yang merangkumi 34 tender.
Persoalannya kenapa Guan Eng cuba memperbodohkan rakyat dengan angka tersebut.
Hakikatnya sejumlah 34 tender yang diberikan dengan nilai 61.3 juta adalah jauh berbeza dengan satu tender secara runding terus yang bernilai 74 juta yang diberikan kepada satu kontraktor Cina, Khor Ing Choon dari ECK Sdn Bhd untuk projek menambun tanah di Batu Kawan.
Ini hanya satu syarikat yang menerima runding terus dari Guan Eng yang didedahkan, belum lagi kontrak kontrak bernilai puluhan juta yang lain.
Kontraktor dari ECK Sdn Bhd memperolehi kontrak tambun tanah di Batu Kawan secara runding terus melalui Lim Guan Eng yang mempengerusikan tender board PDC.
Kenapa Guan Eng tidak mendedahkan perkara itu? Inilah politik putar belit kerajaan DAP Pulau Pinang yang diketuai Lim Guan Eng.
Mengulas perkara yang sama Pengerusi Pemuda BN Pulau Pinang, Norman Zahlan turut mengakui betapa kerajaan DAP Pulau Pinang sememangnya tidak telus dan sentiasa membuat kenyataan putar belit.
Tegasnya laungan kononnya kerajaan DAP Pulau Pinang adil, telus dan bersih hanyalah pembohongan semata-mata.
“Mana ada ketelusan kononnya tender terbuka.  Kalau ada tender terbuka pun ia hanyalah projek kecil sehingga yang bernilai RM2000 pun ada cabutan undi.  Tetapi projek-projek besar semuanya dibuat atas dasar rundingan terus.
“Apa yang didedahkan hanya putar belit bukan tender secara keseluruhannya terutama yang bernilai jutaan ringgit.  Cukup-cukuplah menipu rakyat”, katanya.
Justeru beliau percaya rakyat di negeri ini yang sudah pun muak dengan gaya tipu muslihat Guan Eng dan kuncu-kuncunya dan mereka tidak akan membiarkan diri mereka diperbodohkan. 

Friday, December 17

Live From Hospital Adun Tenang Sah Meninggal Dunia!




Al-Fatihah. ADUN Tenang, Johor, YB Dato' Sulaiman Taha meninggal dunia jam 1.10am sebentar tadi.

Allahyarham juga merupakan Ketua UMNO Bahagian Labis.

Moga Allah mencucuri rahmat keatas arwah. Takziah kepada ahli keluarga dan sanak saudara arwah.



Thursday, December 16

Lim Guan Eng Lidah Bercabang.






Lim Guan Eng nampaknya sudah naik angin dan 'declare' perang apabila beliau secara terbuka menuduh kontraktor UMNO dayus, lembik dan bodoh di dalam kenyataan akhbar sebentar tadi.

Beliau menuduh Dato' Mohd Fadzil, YDP Persatuan Kontraktor Melayu Pulau Pinang sebagai pemimpin UMNO padahal Fadzil hanyalah ahli biasa sahaja. Guan Eng juga menyindir Fadzil supaya kalau hendak menjadi kontraktor supaya jangan masuk politik.

Padahal jika kita ikuti isu pemberiaan nilai kontrak kepada Kontraktor Melayu Pulau Pinang, Mohd Fadzil hanya mahukan penjelasan daripada Guan Eng. Tidak ada yang membuat fitnah. Ianya bersesuaian dengan moto C.A.T yang selalu diomong-omongkan oleh Guan Eng sendiri.



Maka, apa salahkah jika Mohd Fadzil dan rakyat Pulau Pinang ingin tahu perincian terhadap perkara yang diperkatakan oleh Guan Eng sendiri?

Apa perlu Guan Eng melenting seperti budak kecil yang baru sahaja kencing dalam seluar beliau?


Kenapa beliau tidak praktikkan C.A.T beliau dengan lebih berterus terang dan jangan menganggap rakyat Pulau Pinang bodoh dan dayus? 


Seperkara lagyang dibelitkan oleh Guan Eng ialah nilai kontrak yang beliau perkatakan di dalam video tersebut. Jumlah kontrak Melayu adalah sebanyak RM20juta tetapi di dalam jangkamasa 3 tahun !!

Kenapa Lim Guan Eng campurkan kesemua jumlah tender tahun 2008 hingga tahun 2010? Kenapa tidak ada perincian untuk setiap tahun? Why? Apakah Guan Eng mahu berbohong lagi?








Ianya bermakna di dalam kebangkitan pembangunan negari Pulau Pinang ini, kontraktor Melayu hanya mendapat kira-kira RM6 juta sahaja setahun!

Tetapi di dalam pembelanjawan negeri baru-baru ini, Guan Eng mengatakan bahawa peruntukan pembangunan untuk JKR pada tahun 2010 sahaja adalah sebanyak RM13.57 juta! Ianya jauh lebih banyak daripada yang diterima oleh kontraktor Melayu! KLIK SINI

Maka, dimanakah lebihan peruntukan yang diberikan kepada JKR? Kepada bukan Melayu?

Guan Eng juga menuduh BN selalu membuat bohong padahal sepanjang 2 tahun Guan Eng menjadi Ketua Menteri, beliau telah terbukti banyak kali berbohong di depan rakyat Pulau Pinang!.

Mat Kilau kata wahai MELAYU PULAU PINANG BANGKITLAH DARI TIDO.SANGGUPKAH KITA DICERCA OLEH LAHANAT NIE YANG BARU MEMEGANG KUASA BARU 2TAHUN KITA DIMAKI MACAM SEBEGITUE RUPA.

Wednesday, December 15

Zaid Dijangka Dipilih Presiden AKIM Hari Ini

Bekas Pengerusi Parti Keadilan Rakyat (PKR) Wilayah Persekutuan, Datuk Zaid Ibrahim dijangka dipilih menerajui Angkatan Keadilan Islam Malaysia (AKIM) pada mesyuarat agung luar biasa (EGM) parti itu yang akan diadakan pada Rabu.
AKIM dikatakan akan menyusun semula kepimpinannya pada EGM berkenaan selepas Zaid diisytiharkan menyertai parti itu.
Presiden AKIM Zakaria Salleh berkata, Zaid juga telah menawarkan diri untuk memimpin parti itu namun mereka masih belum memutuskan jawatan untuk bekas menteri terbabit walaupun timbul cadangan supaya beliau dilantik sebagai presiden.
Tambahnya, beliau akan menyerahkan kepada anggota parti itu sama ada ingin memilih Zaid sebagai presiden baru atau tidak.
"Di kalangan ahli-ahli pun ada yang menyebut demikian dan kalau Datuk Zaid betul-betul mahu memimpin, ia dialu-alukan.
“Kalau Datuk Zaid bersetuju dan ahli setuju, saya sebagai presiden Akim tidak ada (halangan) demi kepentingan parti.
"Bila ahli bersuara saya memang akan beri laluan kepada Datuk Zaid sebab yang lebih mampu untuk memimpin AKIM adalah Datuk Zaid,” katanya di sini.
Zakaria berkata, perkara berkenaan telah dibincangkan oleh kepimpinan tertinggi dan sekiranya ahli-ahli setuju sebulat suara, pelantikan akan dijalankan esok.
"Tapi jawatan apa belum tentu lagi. Cuma kita tidak mahu ada pemilihan baru lagi," katanya,
Dilaporkan, AKIM baru saja disahkan statusnya sebagai parti politik oleh Jabatan Pendaftaran Pertubuhan apabila jawatankuasa parti itu berjaya menyelesaikan isu dalaman parti berkenaan dengan kerjasama jabatan itu.
Zakaria juga berkata, beliau dipilih sebagai presiden baru parti itu bagi menggantikan Hanafi Mamat dalam mesyuarat agung tahunan parti itu pada 26 Disember 2009.
“Ahli dahulu ada seramai kira-kira 300 orang. Dalam mesyuarat esok kita jangka antara 300 hingga 500 orang akan hadir,” katanya lagi.
Mesyuarat agung luar biasa itu akan dijalankan di Tropicana Golf and Country Resort, sebuah kawasan eksklusif yang turut menempatkan kediaman Zaid.
Mengulas lanjut, beliau berkata penyusunan semula kepemimpinan parti itu bagi membolehkan AKIM mengambil peranan lebih aktif dalam kegiatan politik.
“Mesyuarat ini dibuat atas desakan ahli kerana selama ini kita tidak ada penonjolan dalam politik kecuali semasa pilihan raya.
"Selama ini parti ini tidak banyak kesan, tidak banyak orang hendak beri perhatian kerana dilihat sebagai sebuah parti serpihan PAS. Kita tidak mampu membuat teguran dan jadi macam anjing menyalak bukit saja,” katanya lagi.
Sumber KLIK DISINI.

Kenapa "Pas Gelap Gambor" di Terengganu?



SENARAI KEZALIMAN PAS DI TERENGGANU

1. TAWAN WISMA DARULIMAN: Wisma Darul Iman ditawan terus pada malam pilihanraya umum (29 November 1999) walaupun Kerajaan sebelumnya belum terbubar secara rasmi, juga kereta Ahli Exco (BN) dirampas di jalanan, tanpa penyerahan rasmi.


2. SINGKIR PEGAWAI: Sebaik berkuasa Pas menyingkir, memberhenti dan menukarkan pegawai dan kakitangan Kerajaan Negeri yang disyakki tidak menyokong Pas. Pada Disember 1999 Setiausaha Kerajaan waktu itu (Dato’ Che Mat Jusoh) disingkirkan, Pengarah Yayasan Terengganu dan Yayasan Pembangunan Keluarga dipecat dan penghulu yang pro Umno ditukar secara besar-besaran ke kawasan pedalaman. Menteri Besar Abdul Hadi Awang pada 17 Disember 1999 dengan angkuh berkata anggaplah itu ‘takdir Allah.’


3. JKKK DIMANSUH DAN DIHARAMKAN: Pada Januari 2000 Pas memecat ketua-ketua kampong dan menamat serta mengharamkan Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK).


4. UPU DIMANSUH, KAKITANGAN DIPECAT:Unit Perpaduan Ummah ditutup dan 420 kakitangan dipecat atas alasan agensi politik Umno, tetapi digantikan pula dengan Unit Pembangunan Insan dengan melantik dan membayar elaun kepada kader Pas. Bekas calon Pas DUN Ajil yang tewas dilantik sebagai Pengarahnya.


5. HALAU KANAK-KANAK TADIKA KEMAS: Pas dan JSR bertindak menghalau kanak-kanak tadika Kemas dari balairaya dan lain-lain premis milik Kerajaan Negeri berjumlah 391 tempat (premis).


6. JAWATANKUASA MASJID DITAMATKAN: Pada 2 Mei 2000 Ahlijawatankuasa Masjid yang belum tamat tempoh perkhidmatan ditamatkan oleh Kerajaan Pas Terengganu membabitkan 400 buah masjid dan 4,000 ahlijawatankuasa.


7. KHUTBAH JADI MEDAN POLITIK: Mimbar masjid (khutbah) dijadikan oleh Kerajaan Pas untuk menyerang Kerajaan Pusat dan pihak yang tidak sealiran dengan mereka.


8. PECAT PENERIMA BANTUAN MISKIN: November 2000, Pas menamatkan kira-kira 1500 orang penerima bantuan bulanan Jabatan Kebajikan Masyarakat Negeri terdiri dari kalangan miskin, ibu tunggal dan warga tua yang disyakki tidak menyokong Pas.


9. TAMAT ELAUN GURU AL-QURAN: Julai 2001 Pas menamatkan elaun 2,048 guru al-Quran kampong, yang dilantik di zaman pemerintahan BN. Turut ditamatkan ialah mubaligh dan guru agama Yayasan Islam Terengganu sejak Januari 2001.


10. IMBUHAN HAD\FIZ AL-QURAN DIHAPUSKAN: Mulai Januari 2001 imbuhan hafiz dan haafizah Al-Quran, malah termasuk yang buta penglihatan ditarik balik dan elaun Qariah berjasa Hajah Rogayah Sulong turut ditamatkan.


11. PECAT DAN GANTUNG IMAM/BILAL: Menggantung dan memecat imam dan bilal masjid yang tidak menyokong Pas dan terlibat dengan JKKK.


12. ZAKAT UNTUK PENYOKONG PAS: Orang miskin yang menyokong Umno dinafikan haknya untuk memperolehi wang zakat yang dibahagikan di masjid-masjid di kampung melalui peranan Jawatankuasa Syura Rakyat (JSR)


13. RAMPAS WANG EHSAN UNTUK INSTITUSI PENDIDIKAN: Pada Disember 2000 Kerajaan Pas merampas sebahagian RM40 juta wang ehsan sumbangan Kerajaan Pusat kepada insititusi pendidikan negeri seperti KUSZA, TATI dan Sekolah-Sekolah Agama di bawah Kerajaan Negeri.


14. PECAT PENGARAH TATI: Pas Pecat Pengarah TATI, Dr.Mohd Zaki Abdul Muin dengan notis 24 jam pada 27 Disember 02 kerana yang tidak mahu pulangkan gran (wang ehsan) Kerajaan Pusat untuk TATI kepada Kerajaan Pas Terengganu serta telah membongkar penyelewengan di TATI.


15. CUKAI PETAK: Kerajaan Pas kononnya menghapuskan ‘cukai bakul’ untuk penjaja kecil di pasar tetapi, cukai petak pula dikenakan.


16. JUAL SYARIKAT KERAJAAN: Anak-anak syarikat kerajaan negeri yang merupakan asset negeri dan rakyat seperti A&W, Babena dan lain-lain-lain dijual oleh Kerajaan Pas Terengganu.


17. POTONG ELAUN KERJA LEBIH MASA: Memotong elaun kerja lebih masa kakitangan rendah Kerajaan Negeri atas alasan ketiadaan wang sedang pada masa yang sama rombongan pemimpin Kerajaan Pas ke luar negara bersilih ganti dan naik kapalterbang kelas pertama.Tahun 2000 hingga 2002 sebanyak 9 kali Haji Hadi ke luar negara dengan kos lebih ¼ juta RM.


18. RAMPAS ASRAMA ANAK YATIM MILIK PERKAYA: Asrama anak yatim milik PERKAYA dirampas oleh Kerajaan Pas Terengganu.


19. HALAU PENDUDUK MISKIN: Di bulan puasa (22 Ramadhan 1423 bersamaan 27 November 2002, penduduk miskin di penempatan PPRT Belaoh, Hulu Besut yang menyokong Umno diusir keluar dan pembinaan surau di penempatan itu dihalang oleh Kerajaan Pas Terengganu melalui Pejabat Daerah Besut.


20. TUKAR PEGAWAI IKUT SELERA POLITIK: Pentadbiran Negeri diganggu oleh pihak parti menyebabkan pegawai ditukar sesuka hati. Sebanyak 15 kali pertukaran pegawai tadbir negeri berlaku dalam tempoh tiga setengah tahun Pas memerintah, yang tidak pernah berlaku sebelum ini.


21. PREMIUM TANAH DINAIKKAN: Bayaran premium tanah dinaikkan oleh Kerajaan Pas sebanyak 20 peratus berdasarkan harga pasaran semasa, semasa UMNO premium antara RM200-RM800 sahaja seekar.


22. PREMIUM TANAK UNTUK BINA SEKOLAH DINAIKKAN: Premium tanah untuk pembinaan sekolah dinaikkan berlipat kali ganda.


23. KAFIRKAN ORANG SESUKA HATI: Exco Kerajaan Pas secara terang mengkafirkan orang Umno, Dato’ Shukri Mohamad yang mengkritik Enekmen Jenayah Syariah Terengganu, Hudud dan Qisas.


24. LESEN PASIR UNTUK KRONI: Lesen-lesen mengusahakan pasir sungai di Daerah Dungun yang dimiliki oleh orang Umno dirampas dan diberikan kepada orang Pas.


25. RAMPAS TANAH RAKYAT: Tanah milik orang Umno di Kertih yang diusahakan berpuluh tahun dirampas oleh Pas.

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive