Sunday, March 20

PUSAT PENGUMPULAN BARANGAN RAKYAT MALAYSIA UNTUK MANGSA GEMPA BUMI DAN TSUNAMI JEPUN MULA DIBUKA

PUSAT PENGUMPULAN BARANGAN RAKYAT MALAYSIA UNTUK MANGSA GEMPA BUMI DAN TSUNAMI JEPUN kini telah mula beroperasi 24 jam bertempat di No. 66 Jalan Kampung Attap, Kuala Lumpur. 

Pusat pengumpulan ini dikendalikan sepenuhnya oleh Sukarelawan Kelab Putera 1Malaysia (KP1M) yang mensasarkan membawa barangan sumbangan rakyat Malaysia ke Jepun pada 24 dan 27 Mac 2011 nanti.

Pelbagai lapisan masyarakat mula tampil menghulurkan sumbangan berbentuk barangan seperti lilin, selimut tebal, mi segera dalam cawan (cup) dan barangan keperluan kanak-kanak dan wanita. Turut juga yang tampil menghulurkan wang dalam bentuk tunai dan cek.

Apa yang menarik perhatian ialah terdapat beberapa warga emas yang datang dari jauh hanya semata-mata menghulurkan 1 kotak lilin yang berisi sebanyak 10 batang lilin. Situasi itu memberi kesan emosi yang mendalam terhadap petugas di pusat pengumpulan ini. Apa yang penting ialah keikhlasan kita sebagai rakyat Malaysia dibumi bertuah ini untuk berkongsi kesedihan dengan rakyat Jepun yang kini dirundung kesedihan.

Kepada mereka yang ingin menghulurkan bantuan berbentuk barangan, keperluan utama rakyat Jepun kini ialah:

1. Mi segera (cawan/cup)
2. Selimut tebal
3. Lilin
4. Topeng mulut/hidung
5. Air mineral


TEMPAT REMAJA ISLAM KEDAH TONGGANG ARAK D KEDAH..tuiHHH !!

[ne_05_1.jpg]

TEMPAT ANAK MUDA ISLAM MELEPASKAN HAJAT UTK MABUK YANG D BUKA SEAWAL JAM 9 MALAM HINGGA 3 PAGI. TINJAUAN RAKAN MEDIA MENDAPATI 75 % PELANGGAN KENCING SETAN ITU ADALAH REMAJA ISLAM.

SETIAP HARI RABU DAN JUMAAT ADA SPECIAL OFFER !!
RM 30.00 SUDAH BOLEH MABUK...pergHHHH !!

MENURUT PENGUNJUNG..MEREKA RASA TERAMAT SELAMAT KERANA "KEBAL" DARI D SERBU OLEH JABATAN AGAMA ISLAM KEDAH DAN POLIS ??
wahHH TOKEY KEDAI NI SAPA ??

DENGAN IRAMA R&B REMAJA ISLAM HANYUT BERSAMA PASANGAN MASING-MASING..MENGALAHKAN GRO REMAJA ISLAM MELAYU PEMPUAN..fuhHH !!


Saturday, March 19

Akhirnya DUN Sarawak Dibubarkan...


Akhirnya berita yang dinanti-nantikan telah tiba. Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Abdul Taib Mahmud mengumumkan pada petang Sabtu bahawa Dewan Undangan Negeri akan dibubar Isnin ini bagi membolehkan pilihan raya negeri diadakan.
Kata Taib, beliau telah menyampaikan notis mengenai pembubaran itu kepada Yang di-Pertua Negeri Sarawak, Tun Abang Muhammad Salahuddin Abang Barieng.
Dengan pengumum ini, Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) akan memutuskan tarikh penamaan calon dan pengundian.
Taib berkata demikian dalam satu sidang akhbar bersama-sama Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak dan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin di Lapangan Antarabangsa Kuching di sini.
Pengumuman Taib itu menamatkan segala teka-teki mengenai tarikh pilihan raya negeri tersebut. Dewan Undangan Negeri Sarawak sedia ada akan tamat tempohnya pada 23 Julai ini.
Pilihan raya negeri yang lepas diadakan pada 20 Mei, 2006

Blogger Pakatan Rakyat Diburu.Blogger Nyamuk Dipersalahkan.

SharpShooter


Solidariti Anak Muda M'sia (SAMM) mendapat berita hampir tgh malam tadi kediaman adik Hanief seorang blogger yg porpular dgn pembikinan klip video informatif dan mengkritik regim telah ditahan dan rumahnya diserbu. Semua komputer termasuk milik ahli keluarga yg lain dirampas oleh pihak berkuasa tanpa memberi alasan munasabah.

SAMM melihat ini tindakan terdesak regim penguasa yg tertekan dengan gerak kerja anak muda yg bangkit dgn perbagai cara menumbangkan regim khususnya dalam meningkatkan kesedaran rakyat menggunakan media baru. Dalam mood pilihan raya yang mungkin dalam masa terdekat ini blogger dijadikan sasaran untuk ditakutkan. Baru saja blogger Din Binjai (sharpshooter) disaman, kini adik Hanief dan keluarganya pula menjadi mangsa.

SAMM melihat ini perkembangan ini sebagai serius dan mengecam tindakan penguasa ini.
che'GuBard sendiri pernah berdepan dengan tangkapan gunakan alasan tulisan di blog walaupun diyakini tangkapan adalah berkaitan kerana hari tersebut baru saja pulang dari diskusi buku Misteri di sebalik Pembunuhan Altantuya di Jakarta. Komputer cheGuBard dirampas termasuk cubaan memasuki Ibu pejabat PKR menggunakan kes tersebut. Namun setelah disusahkan sebegitu rupa kes tersebut tidak dilanjutkan kerana ternyata atas laporan polis yang lemah sekali.

SAMM berharap adik Hanief tabah bersama keluarganya. Kepada blogger lain jangan gusar teruskan usaha meningkat kesedaran rakyat. cheGuBard baru hubungi Hanief subuh ini dan difahamkan beliau telah dibebaskan dengan jaminan polis jam 2.30pagi tadi dan perlu hadir di Balai Sentul,10pagi ini. 

Melihat perkembangan serius ini SAMM sedang cuba untuk 'organize' jaringan blogger 'nyamuk' untuk menjadikan mereka lebih kuat.


Sumber sinar harian

Friday, March 18

Polis Tak Buat Kerja. AMK Pulau Pinang.



Bila Kena ambil keterangan tuduh polis tidak adil.aoalah punya haprak punya bangkai puka AMK nie.Kami pun kena jugak tapi tak lah heboh satu pulau pinang kata polis tak adil.apalah politik murahan seperti jalang yang dimainkan oleh puka AMK nie.berikut apa yang haprak kata dalam sinar harian.  


Polis diminta berlaku adil dan bersikap profesional menjalankan tugas khususnya ketika menahan individu yang terlibat dengan perhimpunan secara aman. 

Timbalan Ketua Angkatan Muda Keadilan Pulau Pinang (AMKPP), Ahmad Azrizal Tahir berkata, polis perlu sentiasa menjalankan tugas dengan betul kerana rakyat sedang memerhati setiap tindakan dan gerak geri mereka. 

“Jangan jadikan alasan mengikut arahan dan menurut undang-undang sebagai lesen untuk bersikap berat sebelah. Seandainya kawalan keselamatan dapat disediakan untuk himpunan ahli UMNO dan Barisan Nasional (BN), kami mendesak agar tiada tindakan ‘pilih kasih’ oleh polis. 

“Kawalan yang sama harus diberikan untuk memastikan himpunan aman rakyat Malaysia dapat diadakan tanpa sebarang gangguan. Kenapa jika Pakatan Rakyat (PR) buat himpunan, langsung tiada kompromi sedangkan jika UMNO buat, boleh beri masa setengah jam hingga sejam,” katanya pada sidang media di Komtar semalam. 

Ahmad Azrizal juga menyatakan kekecewaan terhadap penahanan dua individu oleh polis untuk diambil keterangan berhubung perhimpunan berhampiran Plaza Tol Jawi kelmarin. 

“Kita kesal dengan penahanan Ketua Angkatan Muda Keadilan negeri, Amir Ghazali dan Timbalan Ketua Cabang Keadilan Nibong Tebal, Mohd Kamil Abu Bakar kononnya bertujuan mendapatkan kenyataan berkaitan perhimpunan itu. 

“Mereka ditahan selepas perhimpunan selesai. Mereka diarahkan bersurai selepas ucapan ringkas namun masih diminta ke balai polis untuk diambil keterangan lebih empat jam,” katanya.

Thursday, March 17

PAS Kedah,Tengok Dan Nilai Sendiri.





Terima kasih Padi Jantan.

Nizar ajak Aznil masuk PAS


Ahli Parlimen Bukit Gantang, Dato Seri Nizar Jamaluddin menyuruh Bob Lokman memujuk pengacara popular, Haji Aznil Nawawi menyertai PAS. Beliau juga berpesan kepada Aznil supaya tidak lagi mangajar anak-anak kecil berhibur hingga melalaikan mereka.

'Saya nak suruh Bob Lokman ajak Aznil masuk PAS. Udah-udah le ngajo budak-budak melompat-lompat', katanya ketika Ceramah Sensasi bersama Bob Lokman dan Ustaz Radzi Melissa di Kg Bahagia, Teluk Intan Semalam.

Ceramah itu dihadiri lebih 1000 orang. Rakyat yang hadir dihiburkan oleh bekas Vokalis Kumpulan Melissa, Ustaz Radzi. Beliau menyanyikan lagu yang pernah popular suatu ketika dahulu.

Ceramah yang disampaikan oleh Pelawak terkenal dan penulis lirik isabela, Bob Lokman menggamit rakyat yang hadir. Auranya sangat kuat dan ceramahnya sangat menarik. Beliau menceritakan bagaimana beliau berubah serta meninggalkan dunia hiburan dan menyertai PAS.

Mat Kilau Penang kata awat hangpa nie dah kering modal kot dok ajak artis pulak masuk PAS-PIS-PUS.lebih baik lompat dari tersasar dok ikut hampa menjual agama untuk mencapai matlamat politik Hampas hampa,Diperkudakan oleh DAPig.

Wednesday, March 16

ADUN PKR Melayu menghancurkan Melayu Pulau Pinang



Sungguh bangsat Kerajaan Negeri Pulau Pinang pimpinan DAP ni. Kepalanya siapa lagi kalau bukan 'malaun' pendatang Si Lim Guan Eng RM 100. Dan seperti biasa, mangsanya, tak lain dan tak bukan adalah kaum Melayu beragama Islam di Pulau Pinang.


"Mereka ini betul-betul haprak, tidak patut jadi wakil rakyat. Nasib rakyat yang dulu memilih mereka dipermain-mainkan sebegini."


Gelaran itu ditujukan oleh Bekas Ketua Wanita PKR P.Pinang , Aminah Abdullah  kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Batu Maung, Abdul Malik Kassim dan ADUN Pantai Jerejak, Sim Tze Tzin yang gagal memainkan peranan membantu nasib 18 peniaga Melayu di kawasan Pantai Queensbay


Kejadian kali ini adalah melibatkan para peniaga yang rata-ratanya dari bangsa Melayu yang mencari sesuap nasi dengan menjaja di sepanjang pantai SeaGate, Pulau Pinang. Para peniaga ini telah dihalau secara kasar tanpa diberi notis dan tidak dibenarkan berniaga di sepanjang persisiran Pantai Seagate. Malah ada beberapa peniaga di mana peralatan berniaga telah disita dan dirampas.


Hari ini, peniaga van bergerak terlibat yang diarahkan menutup peniagaan mereka oleh MPPP semalam, hampa apabila hasrat mereka untuk memohon lesen berniaga di kawasan itu tidak dilayan.

Walaupun menunggu hampir dua jam, tiada seorang pun wakil MPPP menemui mereka.
Semalam kira-kira 50 penguat kuasa dari MPPP dan Ikatan Relawan Rakyat Malaysia (Rela) datang ke situ dan cuba merampas barang-barang milik 18 peniaga itu.

Namun nasib mereka agak baik, apabila beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dan Ketua UMNO Bahagian Bayan Baru, Datuk Abdul Rahim Saibu berjaya berunding dan mereka dibenarkan terus berniaga.

Dua wakil rakyat kerajaan DAP Pulau Pinang yang dihubungi kemudiannya menjanjikan peniaga boleh berniaga di situ dengan syarat mereka perlu pergi ke Bahagian Perlesenan MPPP di Padang Kota Lama, hari ini.Kesemua maklumat peniaga tersebut juga telah diambil dengan alasan untuk memudahkan urusan tersebut.



Mungkin langkah pengusiran peniaga Melayu sudah termasuk dalam agenda DAP untuk melenyapkan bangsa Melayu dari muka bumi Pulau Pinang. Langkah dimulakan dengan penjaja Melayu kecil-kecilan. Para kontraktor bumiputera kini ketandusan projek dari kerajaan negeri dan ini juga antara langkah pengusiran oleh DAP. Nilai hartanah dan rumah yang kian meningkat juga termasuk dalam agenda. Pembangunan kawasan setinggan, perkampungan tradisi yang majoriti Melayu, kediaman atas tanah kerajaan negeri yang turut melibatkan Melayu sudah pun digegar DAP dalam usaha merealisasikan agenda mereka mengusir Melayu.

Apa Dah Jadi?Ketua Menteri RM100.


Ketua Menteri, Lim Guan Eng tidak wajar menyalahkan rakyat ataupun NGO yang bangkit mengadakan tunjuk perasaan kerana pada hakikatnya mereka sedang tertekan dengan kegagalan Kerajaan Negeri melaksanakan janji. 

Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Pulau Pinang, Datuk Musa Sheikh Fadzir berkata, Ketua Menteri sepatutnya perlu mengkaji dan mencari punca sebenar apa yang membuatkan rakyat dan NGO melakukan pelbagai bantahan sehingga ada yang sanggup menghantar keranda kepadanya. 

“Kita tak boleh salahkan rakyat mahupun NGO kerana mereka sudah mula tertekan. Dulu sewaktu pilihan raya, mereka (Kerajaan Negeri) berjanji bermacam-macam kepada rakyat tapi sekarang sukar menunaikannya dan disebabkan itu rakyat memberontak. 

“Kalau kita lihat dahulu sewaktu pemerintahan Barisan Nasional (BN) tidak berlaku bantahan atau tunjuk perasaan seperti ini,” katanya pada sidang media di pejabat BN di sini semalam. 

Menurutnya, Guan Eng sepatutnya berbangga dengan tindakan rakyat dan NGO kerana apa yang dilakukannya dahulu kini menjadi ikutan orang lain termasuk rakyat Pulau Pinang. 

Namun, Musa menegaskan tindakan seorang peniaga menghantar keranda kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Komtar, Ng Wei Aik baru-baru ini bukanlah budaya yang diamalkan di negara ini.


Mat Kilau Penang kata Ketua Menteri asyik dok bagi selalu RM 100,Lepas nie nak panggil di KM100.lebih sekupang pun dak kurang lima duit pun tidak.

PAS Dah Ketaq,Rakyat Malaysia Menentukan Parti Pemerintah.


MALAYSIA mengamalkan demokrasi dan pemilihan wakil rakyat serta siapakah parti memerintah ditentukan seratus peratus oleh rakyat. 

Oleh itu adalah sesuatu yang janggal apabila Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang membuat kenyataan di Dewan Rakyat mempersoalkan penguasaan Barisan Nasional (BN) yang didakwa terlalu lama memerintah. 

Mungkin Abdul Hadi semakin tertekan dengan prestasi yang dtunjukkan oleh Pas dan parti pembangkang lain dalam beberapa pilihan raya kecil kebelakangan ini, tetapi untuk mengalihkan isu dengan membuat tuduhan sedemikian ia bukanlah satu tindakan yang bijak.
Sebaliknya ia hanya akan mendedahkan betapa cetek pemikiran parti pembangkang apabila mereka semakin ditolak oleh rakyat dalam pilihan raya.

Sebagai sebuah negara yang menyerahkan kepada rakyat menentukan siapa parti yang mereka mahu menjadi kerajaan, maka apa juga keputusan rakyat perlu diterima secara terbuka.

Rakyat sudah tentu bijak menilai parti manakah yang layak memimpin mereka. Apatah lagi sejak merdeka lagi, BN atau sebelum ini Perikatan telah membuktikan keupayaan mereka untuk memerintah negara ini.

Keadaan itu telah memungkinkan mereka menjadi pilihan utama rakyat dan kita harus ingat rakyat juga hampir menumbangkan BN pada Pilihan Raya Umum 2008, apabila mereka tidak berpuas hati dengan prestasi BN.

Ertinya, rakyat menentukan nasib sesebuah parti itu, oleh itu tidak perlulah pembangkang termasuk Abdul Hadi mempersoalkan kenapa BN memerintah terlalu lama kerana bukan BN yang melantik diri mereka untuk berkuasa tetapi rakyat yang memilih.

Justeru apabila rakyat membuat keputusan mahu terus mengekalkan BN memerintah maka terimalah ia dengan hati terbuka.

Selama ini BN tidak pernah berkata apa-apa terhadap keputusan rakyat di Kelantan, contohnya yang memberi peluang kepada Pas yang kini sudah memerintah lebih 20 tahun.
Walaupun Kelantan tidak semaju negeri-negeri lain tetapi Pas tetap dipilih oleh rakyat untuk memerintah dan keputusan itu harus dihormati.

Tuesday, March 15

Tepuk Dada,Tanya Selera.UMNO atau NGO.


PULAU PINANG, 15 Mac – Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Pulau Pinang, Datuk Zainal Abidin Osman berkata, UMNO negeri itu sama sekali tidak menyokong tindakan beberapa NGO mahu menghantar keranda kepada Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng kerana itu bukanlah budaya dan cara masyarakat di negara ini.
Walaupun tindakan tersebut dianggap satu simbolik bagi rakyat di negeri ini memberi mesej kepada kerajaan negeri DAP agar tidak terus melakukan penindasan namun katanya semua pihak perlu menjaga sensetiviti masyarakat berbilang kaum.
“Kita berharap tindakan menghantar keranda ini tidak diteruskan kerana kita hidup berbilang bangsa dan harus menghormati agama lain. Banyak cara lain yang boleh dilakukan untuk meluahkan rasa tidak puas hati rakyat.
Bagi setengah pihak masa kini telah berubah dan kita kenalah berubah mengikut peredaran semasa bagi mat kilau penang rasanya UMNO PULAU PINANG telah hilang taring sebagai kumpulan pendesak dan telah diganti dengan wujudnya NGO-NGO yang lebih berani dan lantang bersuara membela nasib melayu .Adakah pemimpin diperingkat tertinggi sedar kebanyakan golongan muda UMNO kini beralih arah menjadi ahli NGO.Janganlah kita merasakan kita hebat apabila berbicara akan tetapi hanyalah mencari publisiti murahan yang mengambil hasil kerja keras dari pihak lain.
Rasanya selepas ini pasti akan ada yang bakal naik minyak,Bagi mat kilau penang jika teguran ini membina dan akan memperbaiki dan memperkasakan UMNO adakah itu salah?Jika kita sayang pasti ada marahnya dan ditegur jika tidak hang punya pasai.


Impian DAP di Sarawak

Mereka cenderung ke arah memesongkan pandangan rakyat terhadap kerajaan negeri. Mereka mahu rakyat menyokong pendirian politik ekstrem. Di sana sini semasa penulis berada di beberapa bandar pada penghujung Februari dan awal Mac baru-baru ini, kata-kata'change' atau perubahan menjadi sebutan lumrah. Malahan perkataan "Tok Uban' disebut tanpa segan silu dan kepada siapa ia dimaksudkan.

Kelemahan masyarakat umum digunakan pembangkang habis-habisan. Kedatangan tokoh-tokoh pembangkang melalui kempen berunsur hasutan kian ketara. Pembohongan fakta dibuat, kerana rakyat tidak tahu semua. Mereka masih menabur janji kosong. Itu sudah menjadi umpan besar pancingan yang hebat.

Kehangatan politik Sarawak sedang dirasakan. Cita-cita Parti Tindakan Rakyat (DAP) hanya satu. DAP mahu memerintah Sarawak melalui pakatan pembangkang dengan kuasa dominan di tangan mereka. Lalu digembar-gemburkan segala macam tohmahan, fitnah dan serba tidak kena terhadap kemajuan Sarawak.

Semua pihak, kerajaan dan rakyat Sarawak mesti diperingatkan. Berhati-hatilah dengan dakwaan dan fitnah DAP, apabila Barisan Nasional (BN) dikatakan zalim. BN tersohor dengan dasar diskriminasi. DAP mendakwa berjuang untuk setiap golongan rakyat semua kaum dan kumpulan etnik.

Kerajaan Persekutuan dikatakan tidak pernah berlaku adil untuk Sarawak dan Sabah. Kata mereka orang Sarawak hanya mendapat sekeping kecil daripada kek pembangunan negara.
DAP mengabui mata rakyat. Mereka tidak pernah bersyukur bahawa Sarawak sudah jauh lebih maju. Mereka lupa akan kehidupan kota yang senang lenang dinikmati orang Cina. Kemakmuran, kestabilan dan taraf hidup rakyat sudah jauh meningkat.

Sayangnya, orang ramai semakin terpukau, ada penerimaan melulu terhadap isu-isu melalui pidato yang berapi-api dan janji-janji yang memukau.


Suara politik sumbang pihak pembangkang terus menerus diledakkan. Mereka menafikan apa sahaja kebaikan dan kejayaan kerajaan BN selama memimpin negara. Macam-macam isu dibangkitkan.

Mereka mulai menghasut tentang isu tanah adat anak negeri (NCR), kebajikan rakyat Sarawak di Semenanjung yang kononnya diabaikan, isu agama, pendidikan dan isu-isu lain berkaitan dengan status istimewa Melayu dan bumiputera. Bara api perkauman sedang ditiupkan, suatu hal yang tidak terlalu lazim.

DAP pandai menggunakan kesempatan, ruang dan peluang. Lalu timbul dakwaan bahawa hanya DAP sahaja yang boleh menjamin kesejahteraan rakyat Sarawak.

Fokus DAP adalah terhadap orang-orang Cina dan usaha menawan bandar-bandar seperti Kuching, Sibu, Miri, Bintulu dan di mana penempatan kawasan ramai pengundi Cina. Kawasan luar bandar mungkin sukar buat mereka. Sokongan orang Cina di bandar kian meningkat.

Mahu tidak mahu anggota BN Sarawak mesti bertindak pantas, menjawab segala tuduhan dan gerakkan perpaduan kaum bumiputera. BN Sarawak hendaklah lebih bersatu.
BN kena mencari pendekatan baru. Rakyat mesti disedarkan bahawa segala dakwaan DAP itu tidak lebih daripada suara kekecewaan kerana kerakusan kuasa dan bertujuan merosakkan kedamaian negara.

Isu-isu yang dibangkitkan itu sudah menjadi program kerajaan secara berterusan. Lihat sahaja pembangunan infrastruktur, keutamaan kepada pendidikan, kemajuan ekonomi dan kebajikan sosial.

Ada sogokan idea supaya timbul anggapan bahawa bumiputera Sarawak hanya 'kelas kedua' berbanding dengan Melayu di Semenanjung. Mereka gagal melihat kerjasama pentadbiran antara kerajaan Sarawak dengan Kerajaan Persekutuan. Pembangunan hebat di Sarawak diperlekehkan begitu sahaja.

Puak PAS Pandai Kona,Saman Kona(pusing)


kecoh mengenai penangkapan Khalwat Md Din Jusoh Pegawai Khas Adun PAS Bukit Payong Terengganu di dalam sebuah kenderaan dengan seorang wanita bernama Udek Kurniasa Ujak berumur 34 tahun dari Bogor Indonesia. Lokasi Khalwat pulak amatlah memalukan bila di lakukan di hadapan sebuah Surau Kg Alur Tuman Marang.


DAKWAAN PAS
 Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Bukit Payung, Ustaz Mohd Nor Hamzah membuat satu laporan polis terhadap akhbar Berita Harian hari ini.

Laporan polis tersebut dibuat pada jam 3.00 petang tadi di Balai Polis Chendering, Kuala Terengganu kerana berunsur fitnah serta memalukan wakil rakyat berkenaan.
Katanya, pihak polis diminta segera bertindak membuat siasatan terhadap penulis serta akhbar terbabit agar tidak meneruskan laporan bersifat fitnah dan memalukan itu.
“Kami buat laporan polis ini supaya pihak polis segera buat siasatan terhadap akhbar yang terlibat agar jangan meneruskan lagi.
“Kita minta mereka (akhbar) segera menunaikan beberapa tanggungjawab terhadap kesilapan yang mereka buat dengan menjatuhkan imej saya selaku Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) yang dipilih oleh rakyat,” tegasnya.
Beliau berkata demikian selepas membuat laporan polis di Balai Polis Chendering dengan diiringi oleh beberapa orang ahli jawatankuasa Majlis Tindakan Dun (MTD) Bukit Payung.
Ini berikutan, laporan sebuah akhbar arus perdana itu yang melaporkan ‘Pegawai Adun mengaku khalwat’ serta dikaitkan dengan Adun Bukit Payung.
Mohd Nor turut melahirkan rasa kesal dan malu dengan fitnah yang dikaitkan isu khalwat dengan Pegawai Adun Bukit Payung.
“Saya buat laporan fitnah dan malu. Memalukan saya dan rakyat di Bukit Payung. Fitnah ‘jahat’ yang menyatakan saya melantik seorang pegawai yang terlibat dengan skandal seks, sedangkan saya tidak memiliki mana-mana pegawai.

Monday, March 14

Azan Dipersendakan.Patut Direjam ke ISA.


Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) bangkitkan isu yang sangat serius untuk kita semua berikan perhatian. Iaitu isu hina azan di laman youtube.

Sekarang ini banyak betul pihak yang permain dan persendakan ajaran Islam. Dulu pernah ada satu youtube yang hina orang Islam solat. Sekarang semakin menjadi-jadi orang Islam dihina dan dipersenda. KDN patut siasat dan ISA kan sahaja golongan ini.

"KUALA LUMPUR, 14 Mac — Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) hari ini mendesak kerajaan bertindak tegas terhadap pihak tertentu yang mempersendakan laungan azan dan menyiarkannya menerusi laman ‘‘YouTube’’. Pegawai Kerja PPIM Mustaffa Hamzah berkata klip video yang disiarkan itu adalah sengaja dibuat untuk memperleceh dan memperkecilkan amalan agama Islam. “Laungan azan adalah ibadah bagi umat Islam dan bukan sesuatu yang patut dipersenda serta dijadikan bahan gurauan.

“Justeru PPIM mendesak kerajaan mengenakan hukuman keras termasuk ISA (Akta Keselamatan Dalam Negeri) atau sepadan dengannya agar mereka sedar dan menjadi pengajaran dan peringatan kepada semua bahawa semua agama adalah murni,” katanya dalam satu kenyataan, di sini hari ini. Beliau berkata PPIM juga khuatir jika tindakan itu tidak dibendung akan membawa tindak balas yang boleh menjejaskan keharmonian dan perpaduan kaum. Mohd Mustaffa berkata masyarakat boleh melayari laman web PPIM di www.muslimconsumers.org.my untuk menonton contoh penghinaan yang dilakukan terhadap agama Islam itu. — Bernama"

Harap KDN menjalankan siasatan diatas dakwaan yang dibangkitkan oleh PPIM ini.

Datuk Lee Chong Wei mempertahankan kejuaraan di Kejohanan Yonex All England 2011 menewaskan Lin Dan dari China 21-17 dan 21-17. Chong Wei menerima hadiah wang tunai US26,250.
Kegagalan Lin Dan juga menyaksikan kehampaan beliau untuk meraih 5 kejuaraan du Kejohanan yan berprestij ini.
Sementara itu Kejohanan yang berlangsung di The National Indoor Arena, Birmingham turut menyaksikan bergu negara Koo Kien Keat & Tan Boon Heong tewas kepada bergu Denmark Mathias Boe & Carsten Mogensen 21-15, 18-21, 18-21

Pak Sheik Awat Takut Bagi DNA



Pada jam lebih kurang 11.30 pagi tadi, satu demostrasi aman telah dianjurkan oleh badan NGO Selangor iaitu GAPS, PERKASA, MIC Subang dan beberapa NGO lain bagi mendesak Anwar Al-Juburit supaya memberi DNA beliau kepada Polis. Demonstrasi ini diadakan serentak mengikut negeri iaitu di Perak, Pulau Pinang, Selangor dan beberapa negeri lain.

Dalam demonstrasi aman ini, Pengerusi GAPS, Sdr. Hamidzun Telah mendesak supaya tiada layanan istimewa diberikan kepada Anwar dan beliau mendesak agar Anwar tidak berdolak-dalih dalam memberikan DNA beliau kepada Polis.

Saya nak tau kata DSAI Perjuangkan dasar keterbukaan, kenapa kini bila isu kes beliau sendiri buat perbicaraan tertutup, RAKYAT Perlu tahu kebenaran.

Kenapa Takut Sangat Nak Kasi DNA Jika Tak Bersalah, Kasi DNA Pada Pihak Berkuasa Jika Tidak Bersalah, Tak Perlu Berdolak Dalih Dan Tunda2 Isu Ini.Duk Asyik lengahkan perbicaraan dengan sebab-musabab yang sangat banyak, membuktikan bahawa Anwar semakin kecut dengan pertuduhan terhadap beliau. 

Selanjutnya BACA DISINI

Thursday, March 10

Saifuddin-Bila sampah masuk mata-


MEMANG patut dan tepat sekali bila  Saifuddin Abdullah,Timbalan Menteri  Pengajian Tinggi diserang habisan-habisan oleh penulis-penulis blog  yang menyokong kerajaan kerana beberapa tindakan beliau sejak akhir-akhir ini dilihat condong serta memihak kepada gerakan pembangkang dan mahasiswa ketika ini malah kedudukan Timbalan Menteri ini dilihat menjadi liabaliti kepada kepimpinan PM Najib dan tidak salah dikatakan beliau adalah duri dalam daging kepada kepimpinan UMNO dan Barisan Nasional ketika.

Suara Saifuddin makin sumbang.Langkah politiknya semakin tidak seiring dengan langkah politik PM Najib.Malah kita sendiri tidak tahu apa motif sebenar beliau yang begitu bersungguh-sungguh mahu pelajar diberikan kebebasan untuk bersuara dan berpolitik?Mahu mansuhkan AUKU?Kita tidak tahu mengapa beliau begitu berani dan lantang mengangkat Anwar Ibrahim itu sebagai pemimpin yang hebat di dalam satu majlis di Universiti  Malaya dan kita juga menjadi hairan apabila dalam semua kepimpinan UMNO dan kerajaan menolak Buku Jingga tetapi Saifuddin mempertahankan Buku Jingga itu sebagai satu buku yang baik sedangkan beliau sebagai seorang Timbalan Menteri yang sepatutnya senada dengan keputusan jemaah menteri yang lain.

Tindakan Saifuddin mempertikaikan AUKU dan mahu kekebasan secara multak diberikan kepada mahasiswa boleh juga disifatkan sebagai satu penghinaan dan pencabulan kepada keputusan atau dasar yang telah dipersetujui oleh kabinet dan diluluskan oleh Parlimen.Secara tidak langsung Saifuddin tidak menghormati PM Najib supaya AUKU tidak lagi dibahaskan dan keputusan kerajaan tegas dalam soal itu.

Tindakan ini juga dilihat bercanggah dengan tindakan Menteri yang mempertahankan segala dasar yang diputuskan oleh kerajaan dan juga parlimen tetapi Timbalan Menteri ini pula beriya-iya sepanjang masa mempertikaikan keputusan yang telah dipersetujui itu.Malah Saifudin hadir merasmikan dan menyokong segala gerakan songsang pelajar-pelajar hingga beliau seperti mengugut kerajaan sekiranya hak-hak pelajar dihalang,dibimbangi Malaysia senasib Mesir dan Negara lain yang sedang berdepan dengan protes terhadap kepimpinan kerajaan.

Buku JingGay.


Datuk Abdul Rahman Dahalan (BN-Kota Belud) berkata, ini kerana buku itu lebih bersifat manifesto politik dan populis yang boleh membahayakan negara.
“Saya amat kecewa bila melihat dan membaca buku jingga ini kerana berdasarkan fakta-fakta ekonomi yang terdapat di dalamnya, Malaysia boleh bankrap dalam tempoh dua tahun sekiranya pakatan pembangkang diberi peluang menguasai Putrajaya,”katanya.
Berucap membahaskan usul menjunjung kasih titah Yang di-Pertuan Agong pada persidangan Dewan Rakyat di sini hari ini, Abdul Rahman berkata, penghasilan buku jingga itu bukan berdasarkan kehendak rakyat kerana ia langsung tidak menggambarkan kehendak akar umbi.
Pakatan pembangkang memperkenalkan Agenda Pakatan atau dikenali sebagai Buku Jingga pada Konvensyen Pakatan kedua di Kepala Batas tahun lepas. Buku Jingga turut menggariskan agenda pada 100 hari pertama pentadbiran pakatan pembangkang sekiranya diberi peluang menerajui negara.
Antara yang dicadangkan ialah mereformasikan institusi penting negara seperti Suruhanjaya Pilihana Raya (SPR), Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Pejabat Peguam Negara dan Polis Diraja Malaysia (PDRM) untuk mengembalikan kewibawaan kepada sistem pentadbiran kerajaan, memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dan mengarahkan Khazanah Berhad, Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) dan lain-lain badan milik kerajaan yang memiliki konsesi lebuh raya untuk menyempurnakan ambil alih aset lebuh raya oleh kerajaaan dengan tujuan menghapuskan tol.
Pakatan pembangkang juga bercadang menjadikan air sebagai hak rakyat dengan mengembalikan semua konsesi pengurusan air yang diurus swasta kepada kerajaan selain menyediakan perkhidmatan internet Wi-Fi percuma kepada semua rakyat di kawasan bandar dan separa bandar.
“Jika dilihat pada cadangan ini pastinya menggunakan banyak perbelanjaan misalnya untuk menyediakan perkhidmatan wi-fi percuma sahaja sekurang-kurangnya memerlukan RM1.2 bilion, jadi kalau dikaji cadangan dan perbelanjaan yang akan dibuat boleh menyebabkan negara bankrap pada tahun kedua pembangkang menerajui negara.
“Walaupun mereka mendakwa buku ini digubal oleh pakar-pakar ekonomi, itu tidak bermakna ia menggambarkan kehendak rakyat secara keseluruhan dan ini amat berbeza dengan program-program yang dilaksanakan oleh kerajaan,” katanya yang merujuk kepada program-program transformasi kerajaan seperti Model Baru Ekonomi (MEB) yang merangkumi Program Transformasi Kerajaan (GTP) dan Program Transformasi Ekonomi (ETP).
Malah, katanya sebelum MEB dilaksanakan kerajaan telah mengambil kira segala pandangan rakyat melalui pelbagai pendekatan antaranya melalui khidmat pesanan ringkas (SMS), telefon, bengkel serta hari terbuka.
Selain itu katanya, buku jingga juga hanya menonjolkan Parti Keadilan Rakyat (PKR) sahaja dan bukannya kepentingan pakatan pembangkang secara keseluruhan.
Sumber  klik disini

Tuesday, March 8

DAP Jaguh Pelaburan Malaysia,Dok Dalam Bakul Angkat Sendiri.


Ada agenda tersembunyi untuk memperdaya orang melayu pulau pinang dengan mengadakan konsert kononya majlis kejayaan pulau pinang sebagai JAGUH pelaburan malaysia.Menjemput Ning  bersuara lunar dan berbibir tebal nasib baik muka tak tebal macam ketua menteri paling musibat dalam sejarah pulau pinang.

Lihatlah sendiri semua dijemput hadir dan masuk adalah percuma akan tetapi kenapa kena bawa MyKad?tujuanya adalah untuk mendaftarkan pengunjung sebagai ahli/pemilih agar memilih Pakatan Haram.Strategi yang agak proaktif akan tetapi dapat dihidu oleh Mat Kilau Penang.

Berikut kenyataan Datuk Mukhriz Mahadir

Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Mukhriz Mahathir, berkata 99 peratus pelaburan di Pulau Pinang adalah usaha Kerajaan Pusat, khususnya oleh kementerian itu. 

Justeru, katanya, kerajaan Pulau Pinang yang diteraju pakatan DAP-Parti Keadilan Rakyat-PAS itu tidak harus cepat mengambil nama di atas usaha orang lain dalam mempromosikan negeri tersebut sebagai destinasi pelaburan.



"Kita telah jangka bahawa mereka (kerajaan negeri) akan buat kenyataan seperti itu, tetapi percayalah bahawa pelaburan yang sampai ke Pulau Pinang itu bukan semuanya daripada negara-negara yang mereka lawati.

"Contohnya, pelaburan daripada Taiwan, saya sendiri yang pergi ke sana untuk mengetuai misi mempromosi perdagangan dan pelaburan, dan saya yakin daripada hasil kerja-kerja kita itu ada pelabur dari sana akan datang berlabur di Pulau Pinang," 

rapid

rapid

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive