Saturday, April 30

Soi Lek sanggup undi PKR jika sedia mansuh hak Melayu

Datuk Seri Dr Chua Soi Lek menegaskan beliau akan menjadi orang pertama mengundi PKR jika parti komponen Pakatan Rakyat itu sanggup memansuhkan keistimewaan orang Melayu.
“Jika PKR berani meminda Perlembagaan dan memansuhkan keistimewaan orang Melayu, saya adalah orang pertama akan mengangkat tangan untuk mengundi PKR,” kata presiden  MCA dalam video yang diposkan menerusi Youtube di laman partinya.
Bagaimanapun beliau tidak mengatakan sama ada beliau akan secara peribadi menyokong keistimewaan orang Melayu dimansuhkan.
“Mengapa tidak? Tiada parti politik yang cakap mengenai ini.
Jika ya, undi orang Melayu akan pergi. Tiada kaum lain akan membatalkan hak dan keistimewaan mereka,” kata beliau.
Dalam video bertajuk “Harapan Seharusnya Bersandarkan Realiti-realiti Politik Negara”, bekas menteri kesihatan ini kelihatan mengesyorkan bahawa komuniti Cina seharusnya menerima senario politik semasa  didominasi Umno dan Barisan Nasional (BN).
Bagaimanapun katanya, janji-janji Pakatan Rakyat memberi publik satu harapan tetapi itu semua adalah pembohongan.
“Saya mengakui bahawa kata-kata pembangkang menggambarkan keinginan generasi muda sebab mereka mewujudkan satu bentuk harapan.
“Tetapi dalam peredaran masa, rakyat akan melihat ia adalah pembohongan,” katanya.
Dr Chua berkata, harapan mesti bersandarkan pada realiti politik, dengan menekankan ia hanya boleh dipenuhi dengan menyokong MCA dalam lingkungan BN, perikatan yang memerintah.
“Jadi, anda boleh ada harapan anda tetapi harapan perlu bersandarkan realiti politik negara ini,” katanya lagi.
Matkilau Kata;kalau PKR berani sahutlah cabaran.

Friday, April 29

Nurul Izzah Kata Bukan Papa… Kak Wan Kata Papa Kot…


Nurul Izzah Anwar – Naib presiden PKR dan anak sulung Datuk Seri Anwar Anwar sekali lagi mengulangi bahawa orang dalam video seks, sebahagian lagi daripadanya disebarkan di internet hari ini bukan bapanya.
Nurul menegaskan bahawa beliau serta keluarganya berdiri  teguh bersama Anwar, dan mengulangi bahawa pelakonnya bukan ketua umum PKR itu.

Tapi walau apa pun kata Nurul Izzah, hanya Dr Wan Azizah tahu siapa lelaki dalam video seks itu, siapa lelaki dalam video itu sama ada suami beliau atau tidak.

Akhirnya Eskay Lafaz Sumpah Laknat.

Trio Dato T yang menggemparkan dunia politik Malaysia dengan pendedahan video seks yang dikatakan melibatkan aksi ketua pembangkang Dato Seri Anwar Ibrahim melafazkan sumpah laknat di Masjid Amru Ibni Al-As Bandar Baru Sentul pada jam 4.15 petang tadi.
Walaupun pada awalnya tindakan Trio Dato T ini dihalang keras oleh sekumpulan pemuda yang terdiri daripada Angkatan Muda Keadilan (AMK).
Trio Dato T bertegas tetap ingin melakukan sumpah laknat di masjid tersebut atas nama kebenaran. Upacara sumpah laknat dimulakan Eskay dengan lafaz dua kalimah syahadah dengan memegang senaskah Al-Quran.
“Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang berikrar dan bersumpah seperti berikut:
“Wallahi wabillahi watallahi, aku bersumpah bahawa aku dan Datuk Seri Anwar Ibrahim berada dalam paparan video yang telah dirakamkan pada 21 Februari 2011.
“Dan Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah pelaku dalam video tersebut. Sekiranya aku melakukan fitnah dalam kenyataan bersumpah ini, maka Allah akan melaknat akan diriku”
Eskay yang ditemani oleh Tan Sri Rahim Thamby Chik serta bekas Bendahari Perkasa Dato Shuib Lazim memasuki masjid dengan lengkap berpakaian jaket kalis peluru serta diiringi beberapa individu yang dipercayai pengawal peribadi mereka.

OMEGAPORNO:PANAS VIDEO PENUH AKSI ANUAR.

Video ANUgerah Porno boleh ditonton diseluruh dunia.sesiapa yang teringin nak tengok boleh tonton.untuk makluman ini adalah aksi 18sx




HABISLAH HANG ANUAR MUNGKIN SELEPAS INI BOLEHLAH BERSARA DARI POLITIK DAN MELARIKAN DIRI KEMANA SAJA,TAHNIAH KEPADA RAKAN-RAKAN BLOGGER YANG BAKAL MENGEMPARKAN DUNIA MAYA.

Thursday, April 28

OMEGAPORNO:ANUar Salahkan Polis,PM,Media,UMNO.



Apabila hanya bertanya siapa didalam video tersebut?Kenapa nak melenting dan menyalahkan semua seteru dalam politik dan membuat penafian.salahkah wartawan hanya melaporkan apa jua kebenaran kepada umum berdasarkan fakta dan bukti.Rakyat kenal siapa pelakon video terbabit dan biarlah rakyat menentukan.Berikut kenyataam ANUar:


Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa pihak polis terlibat 'memberi perlindungan' kepada penyebar video lucah yang mengaitkan dirinya.


"Mana ada dlm negara ini orang boleh terang-terangan sebar video tanpa sebarang tindakan kalau polis tak lindungi," katanya.



Selain polis, beliau juga mendakwa Umno turut terlibat di sebalik penyebaran video tersebut.
"Peras ugut saya dan Azizah meletak jawatan. Motif politik Umno itu jelas ada.
"Ternyata pemimpin Umno terdesak. Datuk Seri Najib harus menjawab kenapa jenayah dan pornografi itu menjadi strategi beliau terpenting mempertahankan kuasa beliau dan Rosmah dalam negara ini.
"Dan menggunakan beberapa orang termasuk Agendadaily, Utusan untuk menjadi perkakas murahan untuk menyebarkan jenayah yang begitu kotor dan jijik dan menghina orang dan maruah keluarga," ujarnya.
Pada masa sama beliau turut menyelar Utusan dan TV3 dan AgendaDaily yang dakwanya menjadi perkakas Umno BN menyuburkan fitnah.
Terdahulu, Anwar Ibrahim hadir ke IPD Dang Wangi untuk dirakam kenyataan berhubung laporan polisnya berkaitan video seks yang ditayangkan di Hotel Carcosa Seri Negara, bulan lalu.

PORNO ANUAR:Penafian Dan Laporan Polis.


Anuar Ibrahim telah membuat penafian serta talah membuat laporan polis sebentar tadi di ibu Pejabat polis Dang Wangi.Bersiap sedialah sesiapa yang membuat penyebaran di Internet pasti akan disiasat oleh polis dan SKMM


Pak Sheik apa lagi nak buat penafian dah terbukti dan nyata,sudah-sudahlah dok tembak kat orang,Rakyat Malaysia Kenal siapa dalam video tersebut.takut aku nak buat kenyataan banyak-banyak nanti kena rampas pulak lap-top nie.


semasa sidang akhbar Dang Wangi


KUALA LUMPUR 28 April – Datuk Seri Anwar Ibrahim menafikan beliau merupakan pelaku dalam rakaman video seks dan membuat dua laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi, sebentar tadi.


Satu laporan yang dibuat beliau berhubung penyebaran video seks di Internet manakala satu 
lagi berkaitan ugutan Datuk Syazryl Eskay Abdullah supaya beliau meletak jawatan. – Utusan


padijantan on livestream.com. Broadcast Live Free

OMEGA MAKALIHAMPUT:ANUAR SILA BUAT PENAFIAN.VIDEO ADA KAT SINI....


PETALING JAYA: Video seks bahagian kedua yang didakwa melibatkan pemimpin pembangkang tersebar di Internet petang Rabu termasuk di blog www.papagomo.com
Klip video berdurasi 1 minit 47 saat itu dimuat naik oleh pemilik akaun Youtube 'wakparjosudorno'.



padijantan on livestream.com. Broadcast Live Free
Rakaman video hitam putih berkenaan memaparkan aksi seseorang lelaki bertuala dan seorang wanita tanpa seurat benang dalam sebuah bilik dipercayai selepas melakukan aksi seks. 
Bagaimanapun sekitar pukul 6 petang tadi, video berkenaan telah ditarik balik dari laman youtube mahupun di blog www.papagomo.com.
Lelaki berkenaan kemudian pada minit ke 39 dilihat menanggalkan tualanya di hujung katil sebelah kiri video sebelum berjalan dalam keadaan bogel mengambil baju dalam nipis yang terdapat di atas katil.
Individu yang mempunyai fizikal perut buncit berkenaan kemudiannya dilihat mengambil seluar dalamnya dan membongkokkan badan pada durasi 1 minit 9 saat sehingga melihatkan wajahnya di hadapan kamera yang dipercayai tersembunyi.
Sebelum itu, sekitar pukul 11.30 pagi Selasa, poster yang memaparkan aksi dalam klip video yang sama ditampal di sebuah perhentian bas di Jalan Genting Klang di sini.
Poster tersebut dipaparkan dengan dibuat pembandingan antara pelaku dalam video seks dengan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Di bahagian atas poster itu terdapat keterangan gambar bertulis “Tak perlu jadi pakar jika ingin buktikan sesuatu!”.
Isu rakaman video seks itu tercetus apabila sekumpulan wartawan dijemput oleh sekumpulan individu menamakan mereka sebagai `Datuk T' untuk menonton tayangan video seks hitam putih di Hotel Carcosa Seri Negara di sini pada 21 Mac lalu.
Rakaman video berdurasi selama 22 minit bermula pada pukul 10.23 malam 21 Februari lalu itu didakwa berlaku di sebuah apartmen di Ampang.
Sehari selepas rakaman itu dipertontonkan kepada wartawan, Anwar yang juga Ketua Pembangkang di Parlimen membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi menafikan pembabitannya sebagai pelaku dalam rakaman video seks tersebut.
Identiti `Datuk T' yang mendedahkan rakaman itu terbongkar apabila bekas Ketua Menteri Melaka, Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik, bekas Bendahari Pertubuhan Peribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Shuaib Lazim dan seorang ahli perniagaan, Datuk Shazryl Eskay Abdullah muncul membuat pengakuan bahawa mereka merupakan trio `Datuk T'.

PANAS:VIDEO ANUAR PART ll,Tengok Kat Sini.

walaupun telah telah dikeluarkan oleh You Tube akan tetapi kita masih lagi boleh tengok disini kepada sesiapa yang belum tengok atau belum puas mari kita bongkarkan  DISINI,Lepas nie pakat ramai-ramai tengok sapa yang nak buat penafian atau pembohongan yang paling aku kesian kat jijah serta kaum kluarganya.Woiii malu la itupun masih lagi nak buat penafian.

Wednesday, April 27

PANAS:VIDEO ANUAR PART 2.

PANAS video anuar part 2 dah keluaq apa nak kata lagi layan jeee

PANAS:Guan Eng Kena Pukul.


Guan Eng semakin besaq kepala dengan mempermainkan halal dan haram yang sepatutnya diterajui oleh pemimpin yang beragama islam ini sudah jadi satu isu yang patut dipandang berat oleh umat islam Pulau Pinang.Jika kita memberikan kuasa sebagai penasihat kepada orang bukan islam sudah pasti apa yang diputuskan menjadi was-was dan menimbulkan pertanyaan adakah mereka benar-benar faham tentang agama islam atau hanya untuk menjadi diktator.


Malik itik hanya diberi kuasa sebagai pengerusi akan tetapi semua keputusan dimuktamadkan oleh Ketua Menteri sendiri ini sudah pasti kerana semua telah menjadi pengajaran kepada apa yang berlaku dimasa yang lalu.

Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang (Penang Development Corporation-PDC) dengan Aromacom Sdn. Bhd., Swiss Confiserie Sdn. Bhd., Attractive Ventures Sdn. Bhd. atau dikenali sebagai D’nonce Biofoods Sdn. Bhd., Jeenhuat Foodstuffs Industries Sdn. Bhd. dan Everbest Soya Bean Products Sdn. Bhd. dengan jumlah pelaburan sebanyak RM345 juta yang merangkumi 31.09 ekar bagi Fasa I PIHP.

Semua yang tersenarai diatas adalah milik siapa?

Dalam ucapan Ketua Menteri, Y.A.B Tuan Lim Guan Eng menyatakan walaupun Pulau Pinang mempunyai logistik yang terhad tetapi hasil urustadbir CAT membolehkan Pulau Pinang mengendalikannya dengan sistematik dan berkesan. Malah Pulau Pinang turut mencatatkan jumlah pelaburan tertinggi di Malaysia iaitu sebanyak 36.0% daripada keseluruhan jumlah pelaburan di Malaysia.

Dok tembak lagi,kuat pembohong dan kaki kencing Musibat nie.kenyataan  Datuk Mukhriz Mahathir KLIK DISINI

Tambah beliau lagi, seorang warga Pulau Pinang telah melakukan kerja enam warga Malaysia, dan semua ini adalah hasil kerjasama semua pihak yang yakin bahawa urustadbir CAT dan keberkesanan kepimpinan telah melahirkan tenaga kerja yang mahir dan profesional.

Ketua Menteri mengakhiri ucapan beliau dengan mengajak semua warga Pulau Pinang untuk berganding bahu menjayakan bukan sahaja pertumbuhan pesat ekonomi Pulau Pinang malah melibatkan semua aspek dalam melestarikan kehidupan harian warga Pulau Pinang.

Hadir sama di upacara tersebut, Exco Kerajaan Negeri merangkap Pengerusi PIHH Development Sdn. Bhd. (Halal Penang), Abdul Malik Kassim ; Ahli Lembaga Pengarah Halal Penang, Koay Teng Hai dan Salleh Man ; Pengurus Besar PDC, Datuk Rosli Jaafar ; Penasihat Korporat kepada Pengerusi Halal Penang, Murali Ram selaku, wakil-wakil pelabur serta wakil-wakil dari PDC

Matkilau Penang kata eloklah tue dia pakat dok kencing depa nie pakat dok nganga bawah minum ayaq kencing dia.


  


Tuesday, April 26

DAP:Jangan Kita Ikut Rentak Mereka.


Sebuah akhbar sedang bermain dengan api. Akhbar ini melalui pandangan Awang Selamat telah menunjukan permusuhan semata-mata kerana kekalahan BN dan kemenangan DAP di dalam hampir kesemua kerusi di dalam kawasan Cina dalam pilihanraya Sarawak baru-baru ini. Bukankah memang parti-parti yang wujud sejak negara mencapai kemerdekaan adalah berdasarkan kepada bangsa-bangsa yang ada di dalam negara ini.

Semasa mencapai kemerdekaan Perikatan telah memenangi hampir kesemua kerusi kerana sokongan mengikut selera bangsa-bangsa yang ada di Semenanjung Tanah Melayu? UMNO diwujudkan untuk mengambil hati dan membawa orang-orang Melayu menyokong gagasan Perikatan. MCA pula wujud untuk tujuan membawa orang-orang Cina kepada Perikatan dengan sokongan melalui parti khas untuk bangsa Cina itu dan MIC pula untuk meraih sokongan dari bangsa India.

Parti Melayu UMNO bersama dengan parti orang Cina, MCA dan MIC yang membawa sokongan kaum India bersekutu dalam Perikatan dan membentuk kerajaan Merdeka Tanah Melayu pada 31hb Ogos 1957. Selama itu parti-parti pembangkang juga adalah berdasarkan kepada lunas-lunas bangsa-bangsa juga. DAP didominasi oleh bangsa Cina tetapi orang Melayu juga boleh menyertai parti itu dan tidak pernah ditahan dan dicegah untuk menjadi ahlinya.

PAS juga adalah didasarkan kepada orang-orang Islam dan tidak mengambil kira dari bangsa apa sekali pun, tetapi ianya di dominasi oleh bangsa Melayu sahaja. Sejak merdeka inilah cara dan pattern pengundian yang digalakan oleh Perikatan dan kemudiannya BN. Oleh kerana BN telah menikmati sokongan dari kaum Cina melalui MCA maka isu isu ini tidak timbul isu perkauman sedangkan cara mendapat sokongan itu adalah berasaskan kepada permainan poitik perkauman.

Tetapi akhir-akhir ini oleh kerana orang Cina sudah hilang keyakinan terhadap kita maka kita mainkan isu perkauman yang begitu menebal. Kejayaan DAP meraih sokongan itu dikatakan diperolehi dari isu perkauman yang dimainkan oleh DAP, tetapi kita sendiri telah lupa yang sokongan Cina terhadap BN selama ini adalah di asaskan kepada sentimen perkauman itu.

Pihak kita tidak mahu menerima yang kita adalah negara demokrasi. Itulah sebabnya blog ini selalu mencadangkan supaya kita berubah secara radikal dan bermula dari peringkat struktornya. Kita mesti memulakan politik baru seperi pemimpin dahulu melakukannya semasa mencapai kemerdekaan. Untuk melakukan itu ianya mesti ditaja oleh seorang pemimpin yang luar dari barisan kepimpinan hari ini, yang dihormati oleh semua kaum dan pihak. We must start the nation anew.

Barisan kepimpinan hari ini wajar berkorban kerana selagi pimpinan yang ada pada hari ini masih memerintah negara ini maka isu yang hangat ini akan bertambah hangat dan tidak akan ada kesudahannya. Kita selalu membuat komentar tentang politik negara hanya di dalam parameter politik di Semenanjung sahaja sedangkan nun di seberang lautan Cina merupakan wilayah yang mempunyai kuasa politik yang kuat dan bertenaga.

Jika semua pihak mahukan negara ini dalam keadaan aman kita harus mempunyai pemimpin yang berani tetapi di hormati oleh semua pihak. Kita tidak boleh dipimpin oleh mereka yang bermuka-muka kepada kaum-kaum…bercakap lain dan berbeza mengikut kaum apa yang ada di hadapan kita. Saya bukan mempertahankan DAP tetapi di dalam sebuah demokrasi tulin isu membidas parti yang sedang mendapat pengaruh itu adalah tidak betul.

Jika kita mahukan pengaruh kita bertahan setidak-tidaknya, kita wajar melakukan perubahan yang drastik. Jika kita benar sayangkan parti dan kerajaan yang ada mungkin memerlukan pengorbanan. Dahulukan nasib parti dari politik peribadi sendiri. Jangan pula kita lakukan perkara yang tidak bermoral seperti membunuh parti ini lagi semata-mata untuk mempertahankan kuasa. Cukuplah setakat apa yang telah di lakukan 20 tahun dahulu.

Di dalam pertandingan bola sepak, kita tidak boleh mengalihkan tiang-tiang gol semata-mata untuk memenangi pertandingan itu. Jangan pula bertindak membuang ‘referee’ seperti yang pernah dilakukan oleh pemimpin kita 23 tahun dahulu. Tun Salleh menjadi korban politik yang dimainkan oleh pihak eksekutif.

Pengasingan kuasa yang sepatutunya di suburkan di dalam sistem politik demokrasi telah luntur dan tidak nampak kemajuan di dalam usaha kita untuk memperbaikinya.

Selalunya jika pihak yang takut kepada kekalahan, kekalahan itulah yang akan tiba. Kalau sebuah busut itu dianggap berhantu suatu hari itu busut itu akan berhantu. Jika kita mengelabah sangat dengan kemaraan DAP maka DAP lah yang akan menang kerana kita asyik dengan perasaan takut itu.

Kita jangan menjadi seperti seorang yang takut berjalan dalam gelap. Orang yang takut berjalan di dalam gelap selalunya akan membuat bising untuk menghilangkan ketakutan itu. Kalau tidak berani menerima keputusan plihanraya maka elok kita ubah perlembagaan dan jangan di adakan pilihanraya lagi untuk mengelakan isu untuk membenci pihak yang menang.

Kita asyik menyalahkan pihak lain tetapi kita tidak pernah melakukan introspeksi yang mendalam kenapa kita di tolak. Orang lain semuanya salah, hanya kita sahaja yang betul. Kita mesti ingat parti politik kita ini bukannya agama yang tidak boleh dibelakangkan oleh mereka yang tidak berkeyakinan kepada kita.
Setakat ini tidak nampak dan terbaca yang DAP membuat kenyataan anti Melayu dan anti mana-mana bangsa.

 Yang selalu kita dengar membuat kenyataan anti Melayu ialah MCA. UMNO pula selalu memperkecilkan kemampuan orang Melayu dengan meminta orang Melayu hanya menyokong mereka membabi buta. Benar atau salah UMNO mahukan orang Melayu menyokong mereka. Sekarang ditambah pula dengan sikap rasis yang ada pada akhbar terbabit.

OMEGAPORNO:Kak Wan Kena Maki


Tindakan membela Datuk Seri Anwar Ibrahim menyebabkan isterinya, Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail dicerca dan dikeji menerusi panggilan telefon, khidmat pesanan ringkas (SMS) dan tweeter daripada kenalan serta orang ramai. 

Presiden PKR itu mengakui menerima pelbagai bentuk cacian selepas dia bertindak mempertahankan suaminya dalam isu kontroversi rakaman video seks. 

Malah, katanya, ada di antara mereka turut melemparkan perkataan tidak sepatutnya, kononnya beliau mahu menegakkan benang basah. 

"Saya dapat SMS, kata saya muka tak malu. Mereka kata saya tak cakap benar, nak tutup aib Anwar. Saya memang tahu itu bukan Anwar. Saya bercakap perkara yang benar," katanya. 





Beliau bagaimanapun tidak menolak kemungkinan mereka yang menghantar kata-kata kesat itu sengaja mahu melemahkan semangatnya agar mempercayai lelaki dalam video berkenaan adalah Anwar. 

“Kenapa mereka perlu psikologi saya dengan mengatakan bermacam-macam agar saya percaya lelaki dalam video itu Anwar. Saya tidak mudah melatah,” katanya semasa berceramah di Taman Setia Bukti, Paroi, di sini malam kelmarin. 

Wan Azizah berkata, pada mulanya dia hampir percaya apabila kali pertama melihat lelaki dalam video seks tersebut mirip suaminya tetapi mengubah pendirian kerana terdapat banyak perbezaan. 

“Bila saya tengok video itu, saya terkejut lelaki dalam video itu wajahnya mirip Anwar. Tapi bila melihat perutnya, saya lagi terkejut dan yakin itu bukan Anwar,” katanya. 

Beliau percaya, isu liwat, video seks, dan pelbagai fitnah dilemparkan kepada Anwar hanya bertujuan untuk menjatuhkan dan menenggelamkan suaminya itu dari dunia politik.


MatKilau Penang Kata:eloklah kak wan semua orang dah tau pasal apa yang dok bela sangat,kalau nak jadi isteri mithali pun bukan ini caranya.

DAP:Cauvinis Bakal Disebarkan Pada PRU13.





"TIDAK salah MKP katakan terdapat kempen-kempen berunsur perkauman di seluruh bandar besar di Sarawak khususnya yang dimainkan oleh DAP.


Reaksi itu dilontarkan oleh Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Datuk Wan Ahmad Wan Omar yang menyifatkan ia cara kempen baru DAP pada Pilihan Raya Negeri Sarawak Ke-10 tempoh hari. Dan tidak mustahil 'Sarawak, Jom Ubah' ini akan diperhebatkan oleh parti itu pada Pilihan Raya Umum Ke-13 nanti.



Masalah yang membelenggu SPR ketika ini ialah hampir sebahagian besar sepanduk dan poster yang berunsur perkauman itu - sama ada berupa sindiran, fitnah dan dakyah - bertulisan Cina.


"Sepanduk-sepanduk sebegitu lebih condong kepada pelanggaran Seksyen 4 Akta Pilihan Raya. Tapi ia terlalu banyak di Miri menyebabkan pegawai SPR dan polis tidak boleh berbuat apa-apa... hendak diturunkan terlalu banyak pula. Sama ada soal nak turun atau tidak, mesej yang dibawa oleh sepanduk itu memang boleh mencetuskan kemarahan dan kebencian sesiapa pun,"  


menarik perhatian daripada laporan akhbar memetik kenyataan Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim mengenai ungkapan api perkauman 
daripada mulut calon DAP Pending, Violet Yong Wui Wui


"Kalau DAP meniru daripada apa yang mereka lakukan di Sarawak pada pilihan raya umum nanti, tidak mustahil api perkauman akan merebak,"


 jika 'dibaca' dua kali lebih terarah kepada gesaan supaya disingkirkan etnik tertentu daripada memegang tampuk kerusi Ketua Menteri.



"MCA berkata jika mereka kalah pada pilihan raya nanti, parti itu akan keluar BN, adakah ini satu kenyataan yang jujur.
"Kalau ketiga-tiga parti ini benar-benar mahu membantu BN, mereka kenalah bersungguh-sungguh memancing sokongan masyarakat Cina, ia harus dilakukan dengan ikhlas," 



MCA, Gerakan dan SUPP bersatu hati membantu pucuk kepimpinan BN menjelaskan betapa pentingnya trend dan pola pengundian berteraskan 1Malaysia diterjemahkan pada pilihan raya umum, tidak mustahil kerusi-kerusi Cina yang dianggap kini 'terlalu berisiko' boleh diselamatkan.


Yang pasti, DAP akan terus menggunakan apa sahaja taktik dan 'kaedah' dalam misi 'matlamat menghalalkan cara'.


Pada kempen pilihan raya Sarawak tempoh hari, bukan sahaja Abdul Taib diterbalikkan imejnya, malah SUPP turut menjadi 'lebai malang' apabila dilabelkan sebagai orang utan dalam ceramah kempen parti itu. Ini bukan kali pertama DAP menyamakan orang lain dengan binatang.



Pada 9 November tahun lalu, R.S.N. Rayer (DUN DAP Seri Delima) mengeluarkan ungkapan: "Tindak-tanduk penyokong tersebut, serupa monyet yang menggoncang pintu pagar seolah-olah nak meruntuhkan pagar tersebut,".


Demonstrasi diadakan oleh penduduk Balik Pulau pada 2 November berikutan tindakan DAP Pulau Pinang mahu merampas tanah rakyat seluas 81 hektar di Pondok Upeh dan Kampung Genting untuk mendirikan sebuah universiti swasta. Di Sarawak, SUPP lah mangsa DAP.


Pilihan Raya Negeri Sarawak menyerlahkan kebiadapan DAP.

DAP:Jangan Bangunkan Harimau Yang Tidoq.


Semalam rakan-rakan seperjuangan Telah Menyerahkan Akhbar Utusan Malaysia Sebagai Tanda Sokongan Soladarity Pd Akhbar Utusan Malaysia Ke Pejabat DAP Di Hotel Wenworth Jalan Pasar.

Ini Adalah Kali Pertama Pejabat DAP Telah DiDesak Oleh Anak-anak  Melayu Demi Mendesak DAP Untuk Menghormati Perasaan Orang-orang  Melayu Dalam Apa Jua kenyataan Yang Keluarkan Oleh Pihak DAP.


Rakan-rakan  Menyatakan Kepada Pihak DAP, Jangan Ingat Orang Melayu Diam Tidak Akan Bangkit Jika Kerap Dicabar. Ingatan Kepada DAP Oleh Kami " Jangan Di Gerakkan Harimau Yang Sedang Tidur, Buruk Kesannya Nanti, Juga Untuk Membuka Mata Bahawa Orang Melayu Tidak Gentar Dgn Mainan Politik DAP. Kami Juga Ingin Mengajar Pemimpin2 DAP Dan Penyokong2 DAP Yg Kurang Bijak ( Bodoh ) Dalam Penilaian Terhadap Akhbar Utusan Malaysia Utk Baca Dan Pahami Penulisan Dlm Akhbar Tersebut. Jgn Terus Main Persepsi Perkauman Sahaja Oleh Pihak DAP


Matkilau Penang:Menyarankan Pemuda UMNO dan NGO Melayu Pulau Pinang pakat sama-sama menyerahkan Akhbar Utusan Malaysia Kepada Guan Eng tengok apa dia nak kata.

Monday, April 25

PANAS DAP PATUT BANGGA DENGAN KEJAYAAN INI.





DAPig patut berbangga dengan apa yang dicapai menjadikan Pulau Pinang sebagai sarang perjudian dan maksiat terkenal rantau ini.Dok sembang kata depa nie sebagai khalifah dan mentadbir berdasarkan khalifah Umar abd. Aziz pirah mabuk jangan dok banyak tembak macam meriam padang kota.Pasti selepas ini menjadikan pihak berkuasa sebagai kambing hitam untuk melepaskan diri.


YB Malik itik patut jawap pasal ini jangan dok diam dan membisu apa dah jadi baru 3tahun memerintah kalau 30 tahun hancur Pulau-Pinang.Jangan jadi barua dok ikut cakap Guan Eng hangguk-geleng sama. 


Aktiviti judi didapati semakin menjadi-jadi di Pulau Pinang apabila kian banyak tangkapan dilakukan, terbaru polis berjaya menumpaskan satu sindiket judi bola haram membabitkan taruhan sehingga jutaan ringgit.


Sindiket yang beroperasi di sebuah pangsapuri di Jelutong itu tumpas setelah polis berjaya menahan tujuh lelaki dan dua wanita ketika mereka leka mengambil pertaruhan dalam talian.


Ketua Polis Daerah Timur Laut, ACP Gan Kong Meng berkata, dalam serbuan awal pagi semalam, polis merampas tiga buah komputer riba, kerusi serta meja ala kasino.


Pada Khamis dan Jumaat lepas, polis berjaya menahan 50 orang yang sedang berjudi di Tokong Batu, Jelutong dan Tanjung Jaya, Jalan Raja Tun Uda, Pulau Pinang.



Bermodalkan komputer riba dan talian Internet di sebuah pangsapuri sebagai pusat operasi judi bola haram, satu sindiket di Jelutong di sini mampu memperoleh nilai pertaruhan mencecah jutaan ringgit sehari.



DAP Main Belakang PAS,Depan Belakang Sama Rasa.

Tahniah Reformasin.

PAS Sarawak meragui motif di sebalik hasrat DAP untuk bergabung dengan Parti Kebangsaan Sarawak (SNAP) yang dilihat membelakangkan semangat pembangkang dalam Pakatan Rakyat.
Sambil menyifatkan gabungan berkenaan sebagai 'tidak kena', Pesuruhjaya PAS Sarawak, Adam Ahid berkata, DAP seharusnya menumpukan kepada usaha meraih sokongan di kawasan bandar terutama pengundi Cina yang menjadi tumpuan parti itu.
"Mengapa perlunya DAP untuk bergabung dengan SNAP yang kita tahu menumpukan perhatian kepada masyarakat Dayak.
"DAP patut tahu apa tumpuan mereka, kekuatan mereka di bandar yang mempunyai ramai pengundi Cina,"
Beliau berkata demikian sebagai mengulas mengenai cadangan Penasihat DAP, Lim Kit Siang untuk bergabung dengan SNAP yang disifatkan sebagai usaha bagi menggalakkan pertumbuhan, sokongan dan kekuatan bukan sahaja di Sarawak tetapi juga di seluruh negara.
Lim juga berkata bahawa kemenangan DAP di 12 kerusi pada pilihan raya Sarawak 16 April lalu bukan atas sokongan kaum Cina sahaja tetapi daripada semua kaum.
Mengulas lanjut Adam berkata, jika SNAP mahu menyertai Pakatan Rakyat dan bergabung dengan mana-mana parti sekutu di dalamnya, Parti Keadilan Rakyat (PKR) adalah pilihan yang baik.
Menurutnya ia selaras dengan asas parti berkenaan yang terdiri daripada masyarakat berbilang kaum.
"Kalau SNAP nak sertai Pakatan Rakyat dengan bergabung, baik mereka bergabung dengan PKR dan bukannya DAP," katanya.
Sebelum ini Pengerusi PKR Sarawak, Baru Bian turut menggesa DAP memberi penjelasan terpeinci berhubung cadangan penggabungan berkenaan.

Sunday, April 24

ADUAN BELIA-MAJLIS BELIA MALAYSIA



MatKilau Penang telah mendapat maklumat dari rakan Belia dengan ini maklumat tersebut:


ADUAN BELIA-MAJLIS BELIA MALAYSIA telah menerima satu maklumat dari seorang sahabat FB bernama Zulastry Rahim mengenai penderitaan seorang belia berusia 15 tahun bernama MOHAMAD AIDIL AIZIL BIN MOHAMAD SAZLEE yang berasal dari Kampung Batu 10 , Labu Hilir, Negeri Sembilan yang disahkan mengidap penyakit Ketumbuhan Dalam Otak (Brain Tumor).

Kerana penyakit yang dialami ini, beliau kini hampir buta dan lemah seluruh badan. Beliau baru saja menjalani pembedahan yang hanya mampu mengurangkan kesengsaraanya.

Menurut doktor yang merawat, sahabat belia kita ini perlu menjalani beberapa lagi siri pembedahan yg mungkin boleh menyelamatkan nyawanya.

Ibubapa pesakit ini hanya berkerja sebagai pembantu gerai yg bergaji hari.

Sehubungan itu, Jawatankuasa Khidmat Masyarakat dan Rakan Muda (JKMRM) Majlis Belia Malaysia merayu semua seluruh rkayat Malaysia khususnya rakan-rakan belia di seluruh negara untuk tampil menghulurkan bantuan sewajarnya kepada keluarga ini.

Mereka yang ingin menghulurkan bantuan, sila berhubung terus dengan maklumat di bawah:

Puan Faridah (Ibu)
017-3852610
atau terus melawat ke Wad Neuro HKL (Wad 6B)

Terima kasih.



YANG BENAR,
MOHAMMAD RIZAN HASSAN
SETIAUSAHA-J/KUASA KHIDMAT MASYARAKAT DAN RAKAN MUDA
MAJLIS BELIA MALAYSIA
TEL: +60137733676

OMEGATELOQ:Pas digesa nyata pendirian ‘ali baba’ DAP


Pas didesak supaya menyatakan pendirian berhubung dakwaan amalan ‘ali baba’ yang dilakukan oleh sekutu mereka, DAP untuk mendapatkan kontrak di dua kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) di Selangor.
Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Sungai Besar, Budiman Mohd. Zohdi berkata, tindakan itu sekiranya benar adalah tidak bertanggungjawab selain menunjukkan Pas seolah-olah menjadi ‘kuda tunggangan’ DAP dalam pentadbiran negeri ini.
Ini kerana, katanya, Pas ketika mula mentadbir Selangor bersama-sama DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) menyatakan akan membantu dalam meningkatkan taraf ekonomi bumiputera di negeri ini.
“Namun, apa yang berlaku sekarang, DAP dikatakan telah mempergunakan nama-nama syarikat kontraktor bumiputera dengan tujuan mendapatkan kontrak projek kecil di kawasan DUN Seri Kembangan dan Kampung Tunku.
“Paling dikesali hasil keuntungan projek tidak diperoleh, syarikat kontraktor bumiputera, sebaliknya dikaut oleh seorang kontraktor bukan bumiputera yang kemudiannya disalurkan untuk kepentingan DAP.
“Jadi, apakah pendirian sebenar kepimpinan Pas dalam hal ini? Bagaimana dengan agenda untuk membantu bumiputera? Jika dakwaan ini benar, kita andaikan Pas gagal membantu orang Melayu dan hanya menjadi ‘kuda tunggangan’ kepada DAP,”

BLOGGER JANGAN INGAT HAMPA BAGUIH.


Kerajaan tidak pernah takut dengan kehadiran penulis blog, malah sebaliknya ingin menjadi sebahagian daripada mereka serta mengetahui pandangan mereka, termasuk yang bersifat membina, kata Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.


"Saya percaya hubungan ini akan menjadi hubungan penting yang berlandaskan sikap saling menghormati. Mungkin kita tidak boleh mempunyai pendapat yang serupa sepanjang masa, tapi kita tidak boleh bermusuhan.


"Apa yang penting bagi kita ialah mengetengahkan pandangan anda (penulis blog), termasuklah pandangan yang bersifat membina dan dengan cara ini kita dapat sama-sama membina sebuah negara Malaysia dan masa depan yang lebih baik untuk kita," kata Najib dalam ucaptama beliau pada Persidangan Penulis-penulis Blog Rantau Malaysia-Asean Pertama di sini, hari ini.
Turut hadir, penaung Blog House Malaysia, Tun Dr Mahathir Mohamad dan isteri, Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali; presiden Blog House Malaysia, Syed Akbar Ali dan Datin Seri Rosmah Mansor, isteri Perdana Menteri.

Najib berkata, era "kerajaan tahu semuanya" sudah berlalu dan kini kerajaan perlu mengetahui pandangan serta kritikan penulis blog yang mewakili masyarakat Malaysia.

"Tapi, kita perlu wujudkan garis sempadannya; jika kita gunakan ruang siber untuk menyebarkan pembohongan dan hal-hal separuh benar, ia suatu perbuatan yang tidak betul. Saya bersetuju dengan Tun Dr Mahathir bahawa perlu ada garis sempadan yang tidak boleh kita langgar," kata beliau.

Najib berkata, sekiranya penulis blog tidak melampaui garis yang ditetapkan, beliau percaya mereka boleh memainkan peranan penting dalam membentuk masa depan yang lebih gemilang untuk Malaysia dan ASEAN. 
Kata beliau, kerajaan yang memerintah bukan saja dicabar oleh gerila dan tentera upahan yang dilengkapi pelbagai senjata canggih, tetapi juga oleh askar siber yang melancarkan peperangan virus melalui pengunaan papan kekunci dan pad kekunci serba canggih serta telefon pintar seperti yang dapat dilihat dalam perang "Twitter" di Iran dan Revolusi "Facebook" di Mesir.

"Kita juga antara peminat Facebook paling tegar - terdpat 10.1 juta pengguna FB. Saya berani mengatakan bahawa Malaysia memiliki sfera blog paling meriah di dunia dan sememangnya yang cukup bebas, walaupun mungkin bukanlah yang paling bebas.

"Sekali lagi, rakyat Malaysia perlu berterima kasih kepada Tun Dr Mahathir tentang hal ini. Ketika beliau menjadi Perdana Menteri dan Malaysia sedang membangunkan Koridor Raya Multimedianya, Tun berjanji kepada dunia, Malaysia tidak akan menapis kandungan Internet. Kerajaan pimpinan saya komited sepenuhnya terhadap pandangan bijak beliau itu; kami tidak akan memungkiri janji beliau," katanya.




READ MORE

Matkilau Penang kata chek keliru tolong tenangkan fikiran yang memang dok tengah krosot nie.

OMEGATELOQ:PAS takut Pada Kebenaran.



Ada peribahasa ‘Siapa makan cili, dia rasa pedas’, ‘cubit paha kiri, paha kanan sakit juga’ dan ‘berani buat berani tanggung’.

Cukup simple dan mudah maksudnya.Memang sengaja tiga peribahasa ini digunakan bagi menyorot kembali isu video seks babitkan seorang lelaki mirip Datuk Seri Anwar Ibrahim yang sudah satu Malaysia tahu.

Ketua Pembangkang itu bukan sahaja menafikan dengan alasan perut lelaki yang melanggan pelacur China itu ‘boroi’ tetapi membuat laporan polis terhadap penayangan video itu  oleh Trio Datuk T.

Baguslah tindakan Anwar yang juga Ketua Umum PKR kerana ada pihak ingat Anwar ‘sudah makan cili’ tetapi dengan laporan tersebut, beliau mahu membuktikan bukan beliau rasa pedasnya.
Akhirnya siasatan polis menjurus kepada perbuatan Tan Sri Rahim Thamby Chik, Datuk Easkay Abdullah dan Datuk Shuaib Lazim.
Peliknya, apabila Anwar sudah menafikan pembabitkan beliau maka tidak perlulah panglima-panglima PKR ambil peduli pasal siapa lelaki dalam video itu.
Lagipun, lelaki yang melanggan pelacur itu dikatakan tidak boleh didakwa kerana itu bukan kesalahan kecuali perbuatan moral yang memalukan sahaja.
Bagaimanapun, pemimpin AMK buat juga laporan qazaf kepada Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI).

Laporan itu bagi membolehkan siasatan mengikut lunas-lunas agama Islam dengan trio Datuk T perlu mengemukan bukti empat saksi yang melihat lelaki yang mengadakan hubungan seks dalam video itu.
Kesannya Ketua AMK Shamsul Iskandar Mat Akin, Ketua AMK Wilayah Persekutuan Mohd Hamdi Mohd Said dan Ketua AMk Cabang Batu Rozen Md Rasip dipanggil memberi keterangan kepada JAWI.
Selain itu, selepas Berita Harian mendedahkan mengenai sebuah agensi penyiaran terkemuka Korea Selatan telah menganalisis serta mengesahkan pelaku dalam video itu sepadan dengan Anwar, Setiausaha Agung PKR, Saifuddin Nasution Ismail pula melatah.

Maka ada yang bertanya kenapa panglima-panglima Anwar berbuat demikian sedangkan  Anwar kata bukan beliau dalam video itu.
Rupa-rupanya ada yang jawab, ‘cubit paha kiri, paha kanan sakit juga’.
Terbaru, Timbalan Presiden PKR Mohd Azmin Ali pula dalam twitternya minta pimpinan pembangkang berhati-hati beri kenyataan kepada media yang dikuasai UMNO.
Wajar buat kenyataan media bertulis elak manipulasi, katanya.
Azmin barangkali respons dengan laporan beberapa media hari ini (Sabtu) terutama Utusan Malaysia yang petik kenyataan Setiausaha PAS, Datuk Mustafa Ali yang kata parti itu akan buat ketetapan baru mengenai hubungan PAS dalam pembangkang selesai siasatan kes video tersebut.

Azmin bertweet tanya, apakah benar Mustafa keluar kenyataan begitu untuk menyinggung Keadilan dan DSAI. Rakyat tuntut penjelasan.

Siapa sebenarnya yang perlu beri penjelasan?

 Mustafa dalam sidang akhbar di ibupejabat PAS sama ada PAS mahu mengkaji semula hubungan dengan PKR dan pembangkang jika siasatan mendapati lelaki dalam video itu memang Anwar.
Mustafa menjawab tidak mahu membuat andaian tetapi jelas berkata,  PAS hanya akan putuskan soal hubungan parti itu dalam pembangkang selepas keputusan kes babitkan Anwar terutama isu video seks selesai siasatan.
Video penuh semasa Mustapha menjawab soalan itu juga disiarkan dimana beliau ada menyatakan hal berkenaan.
Selain Agendadaily , Utusan, The Star, Berita Harian, Sinar Harian dan Malaysiakini.com turut melaporkan perkara sama.
Peliknya, Mustafa pada Sabtu keluar kenyataan menafikan apa dilaporan tersebut.
Minta maaf lah Datuk, bukan satu media melaporkan tetapi banyak.
Mustahil semua wartawan yang hadir sidang media PAS semalam, silap lapor dan tidak dengar apa Datuk cakap.
Janganlah, ‘berani cakap tak berani tanggung’ jadilah macam trio Datuk T yang berani tanggung akibat ekoran pendedahan tersebut.
Soalnya sejak bila PAS yang gembar gembur satu dunia ia parti Islam takut pada KEBENARAN.
Juga apakah nanti jika benar terbukti secara sahih lelaki dalam video itu adalah Anwar...sanggupkah PAS kata no problem...bisa dimaafkan...kita boleh terima orang yang moralnya begini.
Namun melihat riak PAS yang turut sama tergila-gila nak ke Putrajaya mungkin kelak semua bisa diatur.
Siapa tahu bos-bos PAS boleh keluarkan fatwa baru yang menghalakannya.
Ada yang berkata cuba bayangkan jika kes video itu melibatkan mana-mana pemimpin UMNO.Pasti PAS ,PKR dan DAP yang terkinja-kinja melalak sampai nak pecah langit minta siasatan segera dijalankan untuk kenalpasti aktornya.
Semua rakyat Malaysia sedang melihat sandiwara hipokrit ini.

Ini adalah antara rentetan terkini dapat disorot dalam kes Anwar.

Ketika Anwar menafikan, pemimpin PKR kepanasan dalam menangani isu itu.

Malah, PKR barangkali sudah kecut perut jika apa dimaksudkan Mustafa bahawa PAS akan tentukan semula hubungan dengan pembangkang selepas siasatan selesai jadi kenyataan.

Benarlah, tanpa PAS, PKR mahupun Anwar boleh melupakan niat menawan Putrajaya dalam PRU ke 13 nanti.

Bagi PAS pula, sama ada Mustafa main silap mata, tetapi sebenarnya dalam parti itu sudah ramai bersungut mahu pernikahan haram PAS,PKR dan DAP dibubarkan.

Bagi orang ramai pula mereka ingin tengok kesudahan isu video seks ini untuk mengetahui siapa makan cili, siapa pahanya sakit dan siapa kena tanggung!

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive