Friday, May 6

AZIZAH ADALAH LELAKI IDAMAN 1MALAYA vs CHINA DOLL



Seronok tau kalau dapat bini macam Wan Azizah ni, aku percaya ramai lelaki di luar sana yang bermati-matian mahukan isteri yang sporting nak 'mampos' macam si Jijah ni! Bayangkanlah laki buat apa saja, isteri meredhai siap pegang tangan dan bermanja lagi! 


Perghhh! Bertuah betul si Anwar Omega ni, dia nak meliwat ke, nak main 'china doll' ke, nak main ngan bini orang ke hatta dia nak buat apa saja semuanya direstui oleh Kak Wan ni! BUkan setakat merelai malah mempertahankan suami kalau kantoi beb!

Mana nak dapat bini macam ni beb? Bini kita ni kalau balik lewat sikit pun dah tanya macam polis pencen tapi bag Wan Azizah dia tahu kalau suami dia tak bersama dia pasti dia bersama JANTAN atau BETINA lain. Dia tak kisah asal bukan binatang la kot..he he he

So, kepada sesiapa yang belum kahwin lagi atau yang nak pasang lagi satu kena cari SPESIS WAN AZIZAH tau. Baru best sebab buat apa pun dia akan defend dan bermanja-manja dengan kita di KHALAYAK ramai!

Thumbs Up Jijah! Kau memang wanita luarbiasa!

Sahut Cabaran Perdana Menteri DiSemua Negeri Pembangkang



Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor percaya jika jentera UMNO dan parti komponen Barisan Nasional (BN) lain bersatu dan bekerja dengan kuat bukan saja Selangor mampu ditawan malah negeri-negeri lain yang dikuasai pari pembangkang seperti, Kedah, Kelantan dan Pulau Pinang juga mampu dirampas semula.

Justeru tegas beliau cabaran yang dilemparkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak kepada UMNO Selangor pada majlis ‘Malam Pemimpin Bersama Rakyat – Rakyat Didahulukan’ di Shah Alam, malam semalam perlu disahut semua jentera UMNO dan BN setiap negeri.


“Kita minta ahli-ahli UMNO di semua peringkat untuk bangkit memastikan negeri-negeri yang bukan di bawah pentadbiran kerajaan BN dirampas semula dan kita juga sedar negeri-negeri yang ditadbir pembangkang ini, rakyat sudah mulai bosan dengan karenah pakatan pembangkang.

“Kita berkeyakinan jika kita mendekati diri dengan rakyat, untuk menyelesaikan masalah-masalah rakyat di negeri-negeri yang bukan di bawah BN, jika mereka bekerja kuat pasti kita dapat merampas semula Selangor, Kedah, Kelantan dan Pulau Pinang,” katanya.

Beliau berkata demikian selepas merasmikan Forum Persidangan Antarabangsa Parti-Parti Politik Asia (ICAPP) di sini, hari ini.

Tengku Adnan yang juga Setiausaha Agung BN seterusnya berkeyakinan bahawa rakyat sudah bosan terhadap janji-janji yang dimainkan dan tidak ditunaikan oleh pembangkang.

“Mereka hanya berjanji kepada rakyat bila nak kuasa. Bila dah dapat kuasa, janji pun mereka lupa, mereka lupa janji-janji yang pernah mereka sebut. Rakyat sudah sedar bahawa kerajaan BN sahajalah yang akan melaksanakan apa yang dikata, akan dikota. Kalau ada janji yang lewat sikit dilaksanakan, namun ia akan tetap menjadi keutamaan dan dilaksana.

“Jika semuanya bekerja kuat, saya yakin kita akan berjaya bukan sahaja di Selangor malah di Kedah, Pulau Pinang dan Kelantan.

“Mereka harus menumpukan kepada kawasan-kawasan tumpuan yang telah kita berikan kepada mereka agar mereka lebih bekerja kuat dan dalam masa yang sama merapatkan diri dengan rakyat supaya kawasan-kawasan yang kita kalah dalam pilihanraya umum lalu dapat kembali bersama BN,” ujarnya

DAP:Salah Guna Kuasa Projek sPICE


GERAKAN Pulau Pinang mendakwa berlaku salah guna kuasa oleh kerajaan DAP Pulau Pinang dalam pelaksanaan projek Pusat Konvensyen Antarabangsa Pulau Pinang (sPICE) yang bernilai RM300 juta.Guan Eng lahanat nie memang baling batu sembunyi tangan lepas nie pasti akan ada kambing hitam.  

Ini berikutan projek yang bakal dibina berhampiran Arena Sukan Antarabangsa Pulau Pinang (PISA), Relau hanya menguntungkan pemaju,
Eco Meridian Sdn Bhd, anak syarikat SP Setia termasuk mengaut keuntungan berjumlah RM530 juta.Barua DAP nie mesti masyuk dalam poket punya.


Ketua Biro Kerajaan Tempatan GERAKAN Pulau Pinang, Teh Leong Meng, berkata satu daripada syarat ditetapkan pemaju adalah membenarkan mereka membina sebanyak 1,500 unit rumah di projek lain yang bakal menyebabkan kepadatan penduduk tinggi.
Jika bersetuju dengan syarat pemaju itu, DAPIG melanggar beberapa undang-undang seperti Akta Perancangan Bandar dan Desa 1976, Akta Kerajaan Tempatan 1976, serta Dasar dan Garis Panduan (Jabatan Perancangan Pembangunan). 

Leong Meng berkata, GERAKAN juga mempertikaikan kos projek itu yang mencecah RM300 juta, sedangkan pembinaan PISA yang merangkumi sebuah stadium, pusat akuatik, bangunan meletak kenderaan lima tingkat hanya RM105 juta. 
Beliau juga mendakwa, pemaju berkenaan mampu mengaut perolehan berjumlah RM530 juta yang sepatutnya menjadi hak rakyat.Depa dok cakap CAT kerajaan yang telus lagi adil ini baru 3tahun memerintah jika 30 habis pulau-pinang pakat-pakat kronie lahanat DAP buat duit.

"Sebelum projek bermula, Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) sudah diminta membayar RM50 juta iaitu merangkumi kos bagi penyelenggaraan bangunan sedia ada serta pajakan tanah. 

"Syarikat berkenaan juga bakal memperoleh RM30 juta sepanjang 30 tahun mengendalikan sPICE di mana setiap tahun mereka mengaut perolehan berjumlah RM1 juta. 

"Mereka juga mampu mengaut keuntungan berjumlah RM450 juta yang diperoleh menerusi pembinaan 1,500 rumah tambahan di projek lain yang mana setiap rumah dianggarkan berharga RM300,000," katanya. 

GERAKAN Pulau Pinang turut mempersoalkan sama ada sistem tender terbuka dilaksanakan kerana difahamkan hanya tiga syarikat membida projek terbabit dan syarikat yang dipilih bukannya pemaju tempatan. 

Thursday, May 5

GAMBAQ AMOI OMEGAPORNO;PAS PEMBUNUH SIAPA YG PRIHATIN.





Anak saya diikat didera dan dihumban ke dinding bagai penjenayah berat oleh ustaz Pas di sekolah Agama milik penuh parti PAS itu. Begitulah cerita tentang kejadian oleh bapa mangsa, Saiful Sopfidee Marzuki, 34 bagaimana anaknya Saiful Syazani yang berumur baru 7 tahun didera sebegitu teruk hingga membawa maut.


Yang terlalu menyedihkan umat Islam kejadian yang berlaku di sebuah sekolah agama di Arau, Sekolah ini juga dimiliki sepenuhnya sebuah parti yang kononnya 100% Islam dari Islam. Rakyat Malaysia terutamanya umat Islam cukup kecewa dengan tragedi ini. Lebih-lebih lagi suspek, adalah merupakan tenaga pengajar sekolah agama yang bergelar ustaz pulak tu.



Mangsa, Saiful Syazani Saiful Sopfidee, ada kesan melecet di tangannya kesan akibat diikat dan didera dengan begitu teruk, mangsa juga dikatakan diikat di tingkap sekolah agama berasrama tersebut sebelum dibelasah gurunya yang berusia 26 tahun, atas sebab kesalahan mencuri RM 7.
 Pelajar tersebut, yang dibelasah hampir 2 jam pengsan selepas kejadian akibat kecederaan di kepala dan tubuh badan akibat dipukul bertubi-tubi, dan tangisan serta rayuan mangsa tidak diendahkan.Dan yang paling tragis, ini adalah kali kedua mangsa dipukul oleh suspek atas disyaki mencuri.
Dalam hal ini pemimpin Pas dilihat membisu langsung tidak ada apa-apa kenyataan daripada mereka. pemimpin Pas lebih sibuk mempertahankan video seks Anwar Ibrahim sehingga lupa pembunuhan yang berlaku terhadap kana-kanak berumur 7 tahun.
Dalam hampir semua lama blog pembangkang termasuk Malaysiakini, Harakah dan laman yang sebodohnya langsung tidak memaparkan jenayah yang cukup kejam yang dilakukan oleh ustaz dari parti Islam dari Islam. Mereka lebih gemar mempertahankan video seks Anwar Ibrahim, kerana bagi mereka anak itu tidak penting yang lebih penting adalah Anwar Ibrahim, kerana Anwarlah yang akan memberi kesinambungan politik pembangkang.
Kata Saiful Marzuki lagi, anaknya tinggal bersama keluarga angkatnya di Kangar sejak kematian ibunya, Jahiyah Che Amat pada 2006 dan kali terakhir dia berjumpa Saiful Syazani setahun lalu.
“Muka anak saya betul-betul seiras arwah isteri saya. Dia juga pelajar cemerlang dalam pelajaran, beliau juga tidak pernah membuat apa-apa masalah kepada saya,” katanya kepada TV9.
Pada akhir kata-kata kepada TV9, Saiful Sopfidee Marzuki berkata dalam masa terdekat ini janganlah ustaz Pas pembunuh itu berjumpa dengan beliau, kerana beliau khuatir sesuatu yang lebih buruk akan berlaku terhadapnya.

DAP HANYA PERKUDAKAN PAS



Di Pulau Pinang semua masih ingat bagaimana DAP dikatakan berkempen dengan 'menjaja' kononnya mengundi parti Gerakan sama dengan mengundi UMNO.Ini sekali gus 
mempengaruhi pengundi-pengundi Cina untuk menyebelahi mereka.

Tetapi Pas bukan sahaja bersedia mengorbankan perjuangan Islam malahan untuk bercakap soal kepentingan orang Melayu pun takut demi menjaga hati DAP dan PKR. Pas mesti sedar matlamat politik DAP ialah Malaysian Malaysia.

Sesiapa sahaja yang faham konsep berkenaan akan mengetahui betapa bahayanya ideologi dan matlamat DAP itu dalam konteks Perlembagaan negara, orang Melayu dan agama Islam.

''Tetapi Pas kelihatannya lebih utamakan jumlah kerusi. Mungkin Pas sudah letih berjuang, begitu juga para pemimpinnya yang mahukan kerjasama dengan DAP.Selain itu pemimpin-pemimpin DAP lebih melihat pemimpin PKR jauh berwibawa berbanding pemimpin Pas sebab itulah, apabila kerusi PKR semakin mengurang di dalam Dewan Rakyat, DAP tetap memberi peluang kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi Ketua Pembangkang.

Sedangkan kalau hendak dibandingkan dengan Anwar yang berhadapan dengan pelbagai dakwaan berkaitan moral, pemimpin Pas sepatutnya diberi penghormatan kalau benar DAP menyerahkan jawatan itu atas dasar setiakawan biarpun mereka mempunyai kerusi yang lebih, tetapi DAP langsung tidak mempelawa Pas.

Semua ini membuktikan bahawa DAP hanya memperalatkan Pas demi keuntungan politik mereka terutamanya bagi meraih sokongan orang Melayu.Dalam soal ini DAP amat memahami berbanding PKR yang sedang bergelut dengan pelbagai masalah, Pas lebih berwibawa untuk tujuan itu.

Apatah lagi melalui peranan ulama-ulama di dalam Pas yang bercakap soal Islam, maka ia memberikan kelebihan kepada Pas untuk menarik sokongan orang Melayu.

Pas perlu faham bahawa corak politik yang diamalkan oleh DAP sekarang lambat-laun akan memusnahkan Pas.Ia kerana orang Melayu semakin mampu melihat dengan jelas bagaimana tindak-tanduk DAP di Pulau Pinang dan Selangor yang jelas tidak menghormati Pas.

DAP memahami kononnya atas kesepakatan bersama, Pas akan berusaha keras memastikan undi orang Melayu di kawasan yang ditandingi oleh DAP memihak kepada parti itu.

Ia sudah berlaku di Pulau Pinang, apabila DAP menang di sesetengah kerusi atas sokongan pengundi Melayu.Ketika ditanya mengenai fakta ini, Mohamed Mustafa berkata, hakikatnya DAP yang akan mendapat lebih banyak kerusi dan akhirnya menjayakan agenda mereka sebagai parti utama dalam pakatan pembangkang dan seterusnya menjayakan perjuangan Malaysian Malaysia.

''Pas hanya akan dibekalkan kawasan-kawasan Melayu yang mereka telah biasa bertanding dan tidak lebih daripada itu, sedangkan DAP akan bolot semua kawasan bandar dan mungkin menang semuanya jika trend pengundi bandar tidak berubah sehingga Pilihan Raya Umum Ke-13 nanti, akhirnya siapa yang untuk? Islam? Melayu? Pas? atau DAP,'' tanya beliau.

Berdasarkan hujah itu, Pas akan dilihat selama-lamanya hanya akan diperalatkan oleh DAP bagi mencapai cita-cita politik mereka.

Mudah kata, dalam apa keadaan pun selagi Pas berada dalam pakatan pembangkang - yang untung tetap DAP.Justeru masih belum terlambat untuk Pas mengkaji dengan mendalam corak politik DAP kerana jika Pas masih leka dan terlalu yakin bahawa mereka boleh mencapai kejayaan cemerlang dalam pilihan raya nanti, percayalah ia kesudahannya boleh meletakkan Pas bagaikan menang sorak kampung tergadai.

Jika Pas benar-benar hendak mempertahankan Islam seperti mana nasihat Najib maka keluarlah daripada pakatan pembangkang. Ia selaras dengan pesanan pejuang Pas, Zulkifli Mohamad iaitu:

''Pangkal pokok perjuangan Islam di dalam negeri ini datangnya daripada hati orang-orang Islam. Bukan alat yang dipentingkan, bukan kemuliaan yang dipentingkan, bukan bilangan yang dipentingkan, tetapi yang lebih dahulu yang mesti dipentingkan ialah iman dan semangat Islam, iman kepada Allah dan Rasul-Nya dan semangat untuk berjuang kepada jalan Allah dan jalan Rasul-Nya.''

Semoga Pas akan memahami pesanan ini dan tidak terus hanya menjadi 'tangga' kepada DAP untuk mencapai tampuk kekuasaan negara sedangkan perjuangan Islam entah ke mana.

ANWAR IBRAHIM PENGKHIANAT MELAYU.SAPA KATA TIDAK MEMANG BANGANG.


Mai pakat ramai-ramai kita tengok pembongkaran yang diselongkaq oleh penceramah yang hebat.Anwuar takut 3 perkara sumpah,dna,omega.

DAP:Akui Tak Bina Rumah Kos Rendah Untuk Rakyat !



Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seberang Jaya, Datuk Arif Shah Omar Shah kesal dengan Exco Perumahan, Wong Hon Wai yang memberi jawapan yang tidak jujur di dalam dewan. 

Beliau berkata, pada persidangan lalu, Hong Wai dalam jawapan kepada soalannya memaklumkan kepada Dewan bahawa tiada dana Kerajaan Negeri digunakan untuk pembinaan rumah kos rendah dan kos sederhana rendah. 



Bagaimanapun, pada sidang kali ini, Hong Wai berkata dengan nada lain pula iaitu menyebut agensi Kerajaan Negeri iaitu Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang (PDC) ada membina rumah bagi kedua-dua kategori itu.

“Saya hanya ingin mendapat kepastian daripadanya sama ada setuju bahawa tiada dana daripada Kerajaan Negeri digunakan untuk membina rumah kos rendah dan sederhana rendah. 

“Apabila Exco itu cuba mengelak menjawab pertanyaan saya, saya mengemukakan jawapannya pada persidangan lalu. Dia nampak panik apabila saya menyebut jawapan yang lalu itu. Akhirnya dia kantoi dengan jawapannya sendiri,” katanya ketika ditemui media di luar dewan semalam. 

Menurutnya, Ahli Exco tidak wajar memutarbelitkan fakta ketika memberi jawapan di dalam dewan kerana ia adalah tempat yang mulia dan paling dihormati sebagai institusi penggubal undang-undang peringkat negeri. 

“Dia tidak boleh pinda fakta sesuka hati sahaja. Dah lah buat silap tetapi tidak mahu mengaku kesilapannya. Sepatutnya Hong Wai meminta maaf atas kesilapan itu,” katanya. 

Arif Shah berkata, Kerajaan Negeri Pakatan Rakyat sebenarnya tidak pernah membina walaupun seunit rumah kos rendah selama mengambil alih pentadbiran Pulau Pinang. 

“Mungkin ada rumah yang dibina pada waktu ini tetapi perancangan atau kelulusannya dilakukan pada masa pemerintahan kerajaan Barisan Nasional (BN),” katanya.


MatKilau Penang kata eloklah tue dah kantoi mancam tue pun tak mengaku lagi apa punya pelaq puak harami DAP nie.

Wednesday, May 4

PR: ‘ROAD TO PUTRAJAYA AT ALL COST’ Peringatan Bahaya Buat Orang Melayu

Pakatan Rakyat telah mengeluarkan kenyataan berani dimana mereka akan berusaha apa jua cara bagi menawan Putrajaya pada Pilihanraya Umum akan datang. Definisi ‘at all cost’ disini membawa pelbagai maksud diantaranya; DAP sanggup menggadaikan sikap ‘chauvinist’ mereka demi meraih kemenangan, PKR sanggup menggadaikan hak istimewa orang Melayu demi meraih sokongan kaum bukan Islam kepada mereka manakala PAS pula sanggup menggadaikan hukum Islam bagi menghalalkan matlamat mereka untuk memerintah negara.
Kita dapat melihat dewasa ini, pelbagai isu berbangkit diantaranya;  isu Ketuanan Melayu, isu Institusi Raja-raja Melayu, isu kes liwat, isu tuntutan Interfaith Commission ( IFC), isu murtad Lina Joy dan pelbagai lagi isu telah mendapat ‘pembelaan’ dari Pakatan Rakyat. Lebih menyedihkan bila ada segelintir Melayu sanggup bersekongkol dengan DAP dengan mengkhianati bangsa Melayu itu sendiri demi janji kosong yang dijanjikan Pakatan Rakyat yang tunjangnya ialah DAP.
Persoalannya disini, apakah Melayu masih tidak sedar akan usaha jahat mereka ini?  Melayu yang dimaksudkan penulis disini adalah keseluruhan orang-orang Melayu itu sendiri baik Melayu Umno, Melayu Pas, Melayu PKR, Melayu DAP, Melayu Liberal mahupun Melayu atas pagar.
Ekonomi – Sedar atau tidak, ekonomi Malaysia telah lama dimonopoli orang kaum Cina. Ini jelas terbukti dimana senarai 10 orang terkaya di Malaysia, 8 daripadanya adalah orang Cina. Kuasa membeli lebih banyak kepada kaum Cina jika dibandingkan dengan kaum Melayu dengan nisbah Orang Cina: RM1 manakala Orang Melayu: 30 sen. Jika dahulu penempatan orang India lebih dikenali di ladang estet dan ladang pertanian, akan tetapi tahap kehidupan mereka kini adalah jauh lebih maju ke hadapan dari orang Melayu itu sendiri. Atas sikap Melayu yang masih leka dan terlena akan gelaran Melayu sebagai ‘Tuan Tanah’ membuatkan kaum lain mengambil kesempatan atas kelekaan Melayu itu sendiri.
Agama – Penggunaan Kalimah Allah dijadikan modal politik bagi meraih sokongan dari kaum bukan Islam dalam usaha mereka meraih undi. Pakatan Rakyat dengan bangga telah menyatakan bahawa penggunaan nama Allah sebagai Tuhan boleh digunakan oleh semua agama termasuk Kristian dan Hindu. Ini jelas akan usaha mereka memesongkan akidah dan pemahaman anak cucu kita di masa akan datang. Bukti jelas ini menunjukkan bahawa Pakatan Rakyat khususnya PKR dan PAS ternyata sanggup mengadaikan agama demi kepentingan politik demi mencapai kepentingan peribadi.
Bangsa – Anwar Ibrahim dalam sessi ceramahnya pada Pilihanraya ke-12 yang lepas telah menabur persepsi bahawa negara Malaysia ini bukan milik orang Melayu sahaja malah bumi Malaysia ini juga hak milik orang Cina dan India. Provokasi sebegini telah menimbulkan kegembiraan pada kaum bukan Melayu di negara ini yang telah menyebabkan Barisan Nasional kalah di 5 negeri dengan statistik pengundian bukan Melayu terutamanya Cina dan India beralih arah secara drastic kepada Pakatan Rakyat.
Melayu..sinonim dengan kesetiaannya kepada Raja & Agama. Melayu mudah tersinggung apabila Raja kita di usik apatah lagi di hina. Bangsa lain mungkin tidak akan mengerti ‘sentimental value’ antara Melayu dengan Rajanya. Apabila Karpal secara biadap telah memperkotak-katikkan Institusi Raja Perak maka UMNO telah bangkit memerangi budaya biadap DAP. UMNO satu-satunya parti yang benar-benar melindungi bangsa Melayu, agama Islam dan bukannya Parti Pembangkang. Dimana PAS & PKR ketika itu kalau bukan turut bersama DAP?
Wahai orang Melayu, apakah kita mahu Tanah Melayu ini tergadai di tangan Pakatan Rakyat yang secara terangnya mahu menghapuskan keistimewaan hak orang Melayu?. Apakah kita masih mahu mengambil sikap sambil lewa atas usaha jahat Pakatan Rakyat ini? Apakah kita masih mahu membicarakan tentang jawatan dalam parti? Atau kita mahu bersatu dalam erti kata lain, bersatu sebagaimana kita pernah bersatu suatu ketika dahulu sebelum merdeka?. Bersaksilah bahawa jika mereka berjaya menawan Putrajaya, maka orang Melayu pasti akan menjadi pengemis di bumi sendiri. Tatkala itu barangkali Melayu di dalam Pakatan Rakyat baru akan sedar niat sebenar DAP dalam menawan bumi Malaysia dan sudah pasti Melayu sudah terlambat! Bersatulah! Bersatulah! Bersatulah demi Melayu!
Oleh: asam

GUAN ENG:RASIS WOI MELAYU PAS PATUT BACA.


Mesyuarat Pertama Penggal Keempat  Sidang DUN PP dan antara isu yang panas hari ini ialah  peruntukan  pendudukan yang yang diagihkan  oleh kerajaan negeri DAP kepada sekolah Mubaligh , SRK Cina , SRK Tamil , Sek Agama Rakyat .

Ia dibangkitkan oleh Adun BN Sungai Dua , YB Dato Hj Jasmin Mohamed selepas menerima jawapan  bertulis  dari  TKM 1 YB Ramasamy . 

Jumlah agihan peruntukan yang telah dibelanjakan adalah seperti berikut 

Sekolah Mubaligh           :     RM 850 ,000.00

SJK Cina                         :      RM 3,830,000.00

 SJK Tamil                       :     RM  1,666,000.00

Sekolah Agama Rakyat  :     RM 1,750,000.00



Jika dilihat daripada jumlah agihan peruntukan ini jelas adalah tidak adil sama sekali dan tidak menggambarkan laungan  sebenar Guan Eng bahawa kerajaan Pakatan telah  beri peruntukan kepada Agama Islam paling banyak daripada kerajaan BN .

Perbezaan besar sekali peruntukan antara Sekolah Agama Rakyat dengan SRJK Cina  ibarat langit denan bumi . Sewajarnya peruntukan  Sekolah Agama Rakyat perlu mendapat lebih kerana jumlah sekolah ini adalah lebih banyak berbanding SRJK Cina !!   

Tak kan lah sebuah sekolah yang banyak di negeri ini  hanya boleh dapat peruntukan lebih sedikit saja dari sekolah Tamil .   Ini adil ka ??? Mana pergi  pemimpin-pemimpin PAS yang selalu puji sangat Guan Eng sampai ke langit hanya kerana beri peruntukan bina kelas komputer di sekolah agama  ?   

Kesimpulannya , jika kita merujuk kepada angka -angka yang dibuat oleh akauntan chauvinis DAP ,  Guan Eng , ia menunjukkan kepada kita bahawa pentadbiran regim DAP  jelas mengutamakan sokongan pengundi Cina  untuk PRU 13 akan datang dengan memberi peruntukan besar kepada SJKC berbanding sekolah .
sebuah sekolah Cina yang mendapat peruntukan paling rendah iaitu sebanyak RM 10,000  manakala Sekolah Agama Rakyat pulak paling rendah sebanyak RM 1,700 .

Nak buat apa dengan duit peruntukan sebanyak RM 1700 itu ??

Ini membuktikan bahawa kerajaan DAP jelas menganatirikan sekolah agama rakyat . Mereka sebelum ini begitu gah cakap memberi bantuan RM 50 kepada Guru KAFA tetapi lihat la berapa peruntukan sebenar kepada sekolah agama  rakyat . 

Puak-puak PAS harus sedar dari pembohongan Guan Eng lidah bercabang ini kononnya banyak memberi peruntukan kepada sekolah agama dan pembangunan Islam . Lihat sendiri lah jumlah agihan ini yang jelas mengamalkan dasar samarata yang cukup  tidak adil !


SUMBER PEJUANG BANGSA

Tuesday, May 3

OMEGAFOBIA:5RIBU AHLI PAS MASUK UMNO



Pas pasti menyesal kerana berkerjasama dengan Anugerah tuhan yang didendangkan oleh kak jijah tertipu.omegophobia telah melanda kebanyakkan ahli PAS setelah melihat sendiri penyundalan Anuar Ibrahim.rasanya solat hajat yang dianjurkan oleh PAS telah membuahkan hasil.nak kata apa lagi Padan muka pemimpin PAS yang masih lagi belum sedaq.  


KUALA KEDAH - Seramai 225 ahli Pas Kawasan Kuala Kedah menyertai UMNO Bahagian itu semalam di Kuala Sungai di sini menjadikan jumlah keseluruhan ahli Pas menyertai UMNO Bahagian Kuala Kedah lebih 500 orang sepanjang tahun ini. 

Ketua UMNO Bahagian Kuala Kedah, Datuk Latt Shariman Abdullah berkata, sebelum ini lebih 300 ahli Pas Cawangan Alor Gunung turut menyerahkan borang keahlian menyertai UMNO Kuala Kedah setelah kecewa dengan sikap lepas tangan Kerajaan Negeri dalam memberikan bantuan kepada mangsa banjir sewaktu kejadian banjir terburuk di Kedah, November tahun lalu. 

Menurutnya, lebih ramai ahli Pas Kawasan Kuala Kedah sudah menyatakan persetujuan untuk menyertai UMNO Bahagian itu dalam masa terdekat dan beliau melihat perkembangan itu positif ke arah menghadapi pilihan raya umum yang dijangka diadakan tidak lama lagi. 

“Saya gembira dengan perkembangan ini dan ianya membuktikan usaha tidak mengenal penat lelah UMNO bekerja keras mendekati rakyat terutama sewaktu kejadian banjir besar tempoh hari akhirnya berbalas. 

“Saya difahamkan lebih ramai ahli Pas kawasan Kuala Kedah yang akan menyertai kami dalam masa terdekat dan menegaskan pintu UMNO sentiasa terbuka luas buat ahli Pas,” katanya sewaktu ditemui media selepas majlis penyerahan borang keahlian UMNO oleh kira-kira 225 ahli Pas Kawasan Kuala Kedah di sini semalam. 

Sementara itu, bekas Ketua Pas Cawangan Lahab Buluh, Ahmad Marzuki, 60, menegaskan keputusannya menyertai UMNO setelah kecewa dengan janji-janji yang dibuat pemimpin Pas yang kononnya akan memberi peruntukan khas untuk membantu mangsa banjir besar di Kuala Kedah pada November lalu. 

“Perjuangan Pas sekarang tidak selari dengan perjuangan Pas terdahulu yang mengutamakan penyebaran syiar Islam di samping memastikan kebajikan ahli sentiasa terjaga. 

“Baru-baru ini, terdapat 150 rumah rosak teruk akibat dipukul ribut dan Yang Dipertua (YDP) Pas kawasan, Datuk Ir Phahrolrazi Zawawi berjanji untuk memberikan bantuan kepada mangsa. Bagaimanapun, sehingga kini tiada apa pun yang kami terima melainkan bantuan daripada UMNO Kuala Kedah yang sentiasa prihatin nasib rakyat,” katanya. 

Bagi bekas ahli Pas Cawangan Kuala Sungai, Muhamad Awang Salleh, 64, pemimpin Pas jelas hanya pandai bersandiwara dan menabur janji, tetapi tidak menunaikannya apabila sudah memegang kuasa pentadbiran negeri Kedah. 

“Selama 30 tahun saya menjadi ahli Pas, pemimpin Pas sering berjanji akan membantu rakyat miskin dengan menyediakan rumah rakyat dan sebagainya sekiranya mengambil alih Kerajaan Negeri. 

“Hari ini, mereka sudah mengambil alih Kerajaan Negeri tetapi saya masih belum melihat sebuah rumah rakyat dibina untuk golongan miskin. Bantuan mangsa banjir yang dijanjikan juga tidak sampai-sampai sehingga kini,” katanya. 

Bekas ahli Muslimat Pas Cawangan Kuala Sungai, Rahaiza Abdul Rahim, 31, berkata, sudah tiba masanya ahli Pas buka mata dan menyedari perjuangan parti yang dimomokkan pemimpin Pas selama ini hanyalah berlandaskan kepentingan peribadi.

GUAN ENG PENIPU LIDAH BEWAK:Pemuda Gerakan Pulau Pinang



Kemudahan internet tanpa wayar (Wifi) yang disediakan kerajaan negeri Pulau Pinang di bawah kepimpinan DAP adalah satu penipuan dan pembaziran kerana ia tidak dapat digunakan sepenuhnya dan dipasang di kawasan yang tidak strategik, kata Ketua Pemuda parti Gerakan Oh Tong Keong.
Beliau berkata pemantauan oleh sayap parti itu di beberapa lokasi mendapati kemudahan yang disediakan itu langsung tidak boleh digunakan.
"Ketua Menteri (Lim Guan Eng) mengumumkan talian itu dapat digunakan biarpun dalam lingkungan 100 meter, tetapi (kini) dalam lingkungan 20 meter pun ia tidak dapat digunakan, kebanyakan tempat tumpuan orang ramai dan perumahan yang dikatakan mempunyai kemudahan Wifi juga tidak dapat digunakan, ini merugikan semua," katanya dalam persidangan media di sini Isnin.
Terdahulu Oh bersama Naib Ketuanya H'ng Khoon Leng meninjau kemudahan Wifi di Lorong Argyll di sini, dan mendapati kemudahan itu langsung tidak dapat digunakan.
Beliau berkata kerajaan negeri sepatutnya memperbaiki kemudahan Wifi yang dipasang pada fasa pertama sebelum melaksanakan fasa kedua yang menelan kos kira-kira RM8.49 juta membabitkan pemasangan 750 wifi router.
Ssebelum ini Matkilaupenang ada menyatakan pembohongan ini KLIK DISINI

Monday, May 2

OMEGAKANTOI:Syazril Eskay Sedia Jalani Ujian Poligraf Bersama Anwar


Satu malaya kenal siapa yang membawa tsunami politik sekarang sudah kantoi dengan jam omeganya rakan karibnya  Datuk Shazryl Eskay Abdullah menyambut cabaran pimpinan PAS supaya mengambil ujian poligraf bagi memastikan beliau tidak bercakap bohong melibatkan video seks yang didakwa membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Bagaimanapun dengan syarat Ketua Pembangkang tersebut turut menjalani ujian poligraf yang sama. "Saya mahu proesedur itu disiarkan secara langsung di televisyen. Saya mahu dunia lihat saiapa yang benar dan berbohong," kata Shazril Eskay yang pada Jumaat lalu bersumpah laknat bahawa pelaku dalam video berkenaan ialah Anwar.
Beliau berkata demikian sebagai reaksi kepada kenyataan Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Datuk Husam Musa yang mahukan trio Datuk T menjalani ujian itu bagi membuktikan mereka bercakap benar.
Shazryl Eskay; bekas Ketua Menteri Melaka, Tan Sri Rahim Thamby Chik dan bekas Bendahari Perkasa, Datuk Shuib Lazim pada 21 Mac lalu mendedahkan kepada sekumpulan wartawan rakaman video kontroversi berkenaan.
Anwar kemudian membuat laporan polis menafikan bahawa beliau adalah pelaku dalam rakaman itu.
Husam yang dipetik dari sebiah akhbar berkata, Datuk T perlu menjalani ujian berkenaan bagi membuktikan bahawa mereka tidak melakukan pendedahan semata-mata untuk kepentingan politik murahan mereka.
Sambil mengucapkan terima kasih kepada Husam, Shazryl Eskay berkata, itu membuktikan bahawa pemimpin PAS sedia menerima bukti secara saintifik.
"Itu menunjukkan mereka sanggup menerima rakaman video itu sebagai bukti. Mereka juga perlu terima bukti DNA dan kaedah saintifik bagi mengenal pasti lelaki dalam video itu," ujarnya.
Beliau juga menjemput Anwar untuk sama-sama bersumpah tetapi Ketua Pembangkang itu menolaknya.
"Saya yakin Anwar tiada masalah menggnakan teknik sains untuk membuktikan siapa yang bersalah selepas menolak untuk bersumpah dengan pelbagai alasan," katanya.

DAP & CHIN PENG PAS PATUT SEDAQ.

CHIN PENG : Bury me in Sitiawan!



Setelah berpuluh tahun dahulu mengakibatkan pembunuhan ke atas ramai penduduk Melayu di kampung-kampung serta sekitar bandar-bandar kecil,..kini penjenayah serta pengkhianat Malaya membuat pengakuan yang dia ingin mati dan ditanam di Setiawan, Perak, disebelah kubur bapa dan datuknya. Seperti biasa media dan portal-portal pembangkang memperluaskan isu ini untuk menimbulkan serta membangkitkan sentiment perkauman di Negara kita.

Tidak dapat dinafikan walau sebesar zarah sekalipun, “CHIN PENG @ ONG BOON HUA MERUPAKAN KETUA KOMUNIS DAN MENGAKIBATKAN RAMAI NYAWA MELAYU MELAYANG”..!!! hari ini Chin peng mengatakan satu-satunya jalan untuk membuatkan ia kembali dan menetap di Malaya adalah apabila Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat mengambil alih Kerajaan Persekutuan. Ini adalah kerana Anwar telah membuat pengakuan dan bersedia menerima Chin Peng di dalam Malaysia dan dia juga turut mempertikai tentang mengapa karajaan Malaysia sejak dari zaman Tun Mahathir tidak membenarkan kepulangan Chin Peng…lihatlah muslihat Anwar si pengkhianat ini!

Dari segi pengamatan melalui kata-kata Chin Peng,…

“If I’m Malay, it would be very much easier for me... Unfortunately, I’m not Malay,” he said.
“Umno’s policy is very much influenced by ‘racialist’ sentiments,” he added.



Ternyata bekas Ketua Parti Komunis Malaya ini masih ada perasaan benci yang keterlaluan terhadap Melayu dan ketuanan Melayu di Malaysia…dan dengan atas dasar itulah dia melebelkan UMNO sebagai racist dan mahukan Pakatan Rakyat yang ditunjangi DAP (berfahaman komunis) mengambilalih tampuk pemerintahan di Negara kita.

Cuba anda fikirkan,…adakah kepulangan Chin Peng hanya akan berhenti setakat ia menetap dan mampus di Setiawan sahaja??...ternyata anda silap jika mengatakan YA…di saat landskap politik pembangkang yang mana DAP memainkan peranan terpenting, percayalah Chin Peng dan sekutunya termasuk Singapore tidak akan pernah berdiam.

Kita sebagai rakyat Malaysia terutamanya Melayu menentang kembalinya Chin Ping atau mayatnya di sini bukan atas dasar suka-suka,…namun atas dasar satu perasaan yang amat memilukan apabila ribuan bangsa Melayu serta keturunan kita sebelum ini dibunuh dgn kejam oleh Parti Komunis Malaya yang diketuai CHIN PENG itu sendiri!

Berapa ramai tentera yang telah terkorban??? Berapa ramai polis yang telah terkorban??? Berapa ramai rakyat Melayu terkorban???...adakah anda ketahui wahai penyokong Pakatan Rakyat?

KANTOIOMEGA PANAS BERAPI MESTI TENGOK...........


ANUgearah tuhan versi kak wan kantoi lagi.Dengan penglibatan Nurul Izzah sebagai pamain gitar serta penafian dengan jam omega.Berikut paparan pelbagai aksi versi Video Anwar Kantoi Lagi… Kali ini paparan wajah Anwar lebih jelas… Nilailah sendiri siapa Anwar Ibrahim yang sebenarnya… Apa yang terjadi pada Ketua Umum Pembangkang ini?
Mengikut hukum Islam (hudud) sesiapa yang didapati berzina patut dihukum rejam sampai mati atau kalau dalam filem Semerah Padi, penzina patut dihukum sula!

Tahniah Mr Bro Jinggo.KLIK DISINI

OMEGASAYANG:Kak Wan Dalam Hati Sapa Yang Tau?


Memang tak perlu minta Datuk Seri Anwar Ibrahim bertanggungjawab atas apa dilakukan oleh budak-budak Angkatan Muda Keadilan (AMK) di Majid Amru Ibni Al-As, Bandar Baru Sentul,Kuala Lumpur petang Jumaat sebelum dan selepas Datuk Shazryl Eskay Abdullah melafazkan sumpah laknat.

Mereka yang mengenali PKR secara dekat tidak yakin Ketua AMK Shamsul Iskandar Mt Akin dan konco-konconya berani jadi orang bodoh dan hilang akal macam pengikut ajaran songsang sampai sanggup mencemarkan kesucian masjid hingga mencetuskan kemarahan ramai pihak tidak dapat 'restu' Anwar..

Namun, tolak sebelah Anwar yang tengah mengelabah tetapi kena maintain control macho dan steady...mata ramai orang kini menjeling kearah Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail.

Tidak salah beliau terpaksa setia kepada suaminya Ketua Pembangkang itu dan memang diketahui sebagai Presiden PKR ‘ atas kertas saja’ tetapi kerana rasminya penyandang jawatan nombor satu parti beliau kena jawab kenapa ahlinya boleh buat gila dalam masjid untuk menghalang Eskay bersumpah.

Meminjam kata-kata ahli parlimen Bebas Kulim Bandar Bharu, Zulkifli Noordin, selama ini Kak Wan memilih kesetiaan berbanding kebenaran.

Itu hak Kak Wan sebagai isteri. Islam menyuruh isteri setia dan taat pada suami.
Namun, kesetiaan dan ketaatan yang dituntut adalah kepada suami yang baik akhlak dan tingkah laku.

Kak Wan mungkin tidak sedar ramai orang termasuk sesetengah orang dalam PKR,PAS dan DAP sendiri tersenyum sinis bila beliau sendiri istihar suaminya itu ‘anugerah Tuhan’ masa Konvensyen PKR tahun lalu.
Malah ikut ceritanya ada sebilangan pemimpin PAS yang sudah ‘goyang’ bimbang isu video seks akan turut bawa masuk parti mereka ke dalam longkang kerana dicop mempertahankan satu kemungkaran.
Bukan saja ‘ agak kenal’ dengan wajah lelaki dalam video seks itu tetapi mengenangkan pada bala yang mungkin timbul dari berbagai pendedahan selanjutnya termasuk rahsia di Thailand oleh Eskay.
Ini belum masuk bab Lelaki Y yang sudah dikenalpasti oleh pihak pendakwa dalam kes liwat Saiful Bukhari Azlan.
Keadakannya ibarat gunung berapi yang tunggu masa nak meletup.
Dalam pada itu, insiden budak-budak AMK melakukan provokasi, tidak menghormati masjid dan pengurusannya serta memaki hamun polis yang mengawal keselamatan di situ termasuk ada jemaah sedang bersolat dirempuh – sudah melangkau batasan politik.
Di kaca mata orangramai ia masuk bab agama bila ada mereka sudah memijak kesucian rumah ibadah.

Apa nak buat Kak Wan selama ini dicucuk hidung atas nama setianya seorang isteri.

Begitu juga Kak Wan selama ini kena berlakon untuk mengabui mata rakyat dan penyokong taksub.

Runtuh dunia kalau Kak Wan berani ‘korner baring’ mengaku Anwar buat begitu dan begini atau kata jam Omega tiada dalam simpanan Kak Wan.

Kak Wan boleh memilih terus setia hingga ke akhir hayat kepada Anwar.
 
Ini kerana Kak Wan tidak ada pilihan lain kecuali terpaksa jadi labu-labu pada satu anugerah tuhan yang bakal jadi si luncai yang nak terjun

SUMPAH LAHANAT;ANUAR KCUT TELOQ



Anu-war telah membuat kenyataan bahawa kenapa tidak perlu mengangkat sumpah kerana memang beliau melakukan zina tersebut,jika mengangkat sumpah qazaf pasti dia akan dilaknat oleh allah.Kandungan sumpah laknat tersebut seperti berikut;


“A’uzubillahi minal syaitanirrajim. Bismillahirahma nirrahim. (Melafazkan kalimah shahadah sebanyak tiga kali). Pada hari ini, 29 April 2011, dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang, saya Shazryl Eskay Abdullah berikrar dan bersumpah seperti berikut: A’uzubillahi minal syaitanirrajim, aku bersumpah bahawa aku dan Datuk Seri Anwar Ibrahim berada dalam paparan video yang dirakamkan pada 21 Februari 2011. Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah pelaku dalam video tersebut. Sekiranya aku melakukan fitnah, maka Allah akan melaknat akanku.”



 Hukum-Hakam Mubahalah


Al-Mubahalah (المباهلة) membawa maksud al-Mula’anah (الملاعنة) iaitu saling laknat melaknati. Dalam ertikata lain, saling berdoa diturunkan laknat ke atas individu yang berbohong dari kalangan orang yang bersedia bermubahalah. (Sila lihat al-Qamus al-Muhith) Mubahalah ini suatu yang dibenarkan (disyariatkan) di dalam Islam bertujuan menyatakan kebenaran dan memusnahkan kebatilan, juga untuk menegakkan hujah ke atas orang yang berpaling dari kebenaran setelah kebenaran itu ditegakkan ke atasnya.
Asas kepada pensyariatan Mubahalah ini ialah firman Allah S.W.T.

فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَةَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ
Maksudnya: “Siapa yang membantahmu tentang kisah Isa sesudah datang ilmu (yang meyakinkan kamu), maka katakanlah (kepadanya): “Marilah kita memanggil anak-anak kami dan anak-anak kamu, isteri-isteri kami dan isteri-isteri kamu, diri kami dan diri kamu, kemudian marilah kita bermubahalah kepada Allah dan kita minta supaya laknat Allah ditimpa ke atas orang yang berdusta.” (Ali Imran: 61) Ayat ini diturunkan sempena dengan kedatangan wakil Nasara Najran ke Madinah yang berhujjah dengan Nabi S.A.W. tentang keyakinan batil mereka berkenaan Isa A.S. namun mereka tetap berkeras dengan keyakinan mereka yang batil itu setelah Nabi S.A.W. mendatangkan hujah yang jelas kepada mereka. Lalu Allah S.W.T. menurunkan ayat di atas supaya Nabi S.A.W. mencabar utusan Nasara itu untuk bermubahalah, namun cabaran itu telah ditolak oleh mereka disebabkan rasa takut atas perbuatan dusta mereka.
Dalam mubahalah setiap orang akan memohon kelaknatan Allah ke atas dirinya jika dia berada di pihak yang salah. Sebagai contoh satu pihak diminta menyebut: “Ya Allah! jika aku lakukan apa yang dituduh ke atasku, maka laknatilah aku”. Sementara pihak yang lain menyebut: “Ya Allah! jika dia tidak lakukan apa yang aku tuduh itu, maka laknatilah aku”.

Apakah Mubahalah khas untuk Nabi S.A.W. sahaja?
Tidak ada bukti yang menunjukkan mubahalah adalah khusus untuk Nabi S.A.W. sahaja. Bahkan mubahalah adalah suatu perkara yang dibenarkan kepada umat Baginda S.A.W. sehinggalah berlakunya kiamat. Ia juga tidak dikhususkan bersama Ahli Kitab sahaja, sebaliknya terhadap setiap golongan yang berselisih. Majlis Fatwa Tetap Arab Saudi di dalam salah satu fatwanya menyebut:

ليست المباهلة خاصة بالرسول صلى الله عليه وسلم مع النصارى ، بل حكمها عام له ولأمته مع النصارى وغيرهم ، لأن الأصل في التشريع العموم ، وإن كان الذي وقع منها في زمنه صلى الله عليه وسلم في طلبه المباهلة من نصارى، فهذه جزئية تطبيقية لمعنى الآية لا تدل على حصر الحكـم فيها
Maksudnya: “Mubahalah bukanlah dikhususkan kepada Rasulullah S.A.W. bersama Nasara sahaja, akan tetapi ianya umum kepada Baginda dan kepada umat Baginda samaada bersama Nasara atau lainnya. Ini kerana asal dalam pensyariatan hukum, hukum itu umum (untuk semua, bukan khusus untuk Nabi), sekalipun mubahalah yang berlaku di zaman Nabi S.A.W. antara baginda dan Nasara Najran. Ini hanyalah sebahagian perlaksanaannya terhadap makna ayat (al-Quran), bukan menunjukkan terhad kepada hukum dalam keadan itu sahaja.” (Bil. Fatwa: 6238) 
 
Al-Imam Ibn Qayyim al-Jauziyyah menyebut antara pengajaran dari kisah cabaran Mubahakah antara Nabi S.A.W. dengan Nasara Najran ialah:

أن السُّنَّة في مجادلة أهل الباطل إذا قامت عليهم حجة الله، ولم يرجعوا بل أصروا على العناد أن يدعوهم إلى المباهلة، وقد أمر الله ـ سبحانه ـ بذلك رسوله، ولم يقل: إن ذلك ليس لأمتك من بعدك, ودعا إليه ابن عمه عبد الله بن عباس لمن أنكر عليه بعض مسائل الفروع، ولم ينكر عليه الصحابة، ودعا إليه الأوزاعي سفيان الثوري في مسألة رفع اليدين ولم ينكر ذلك عليه، وهذا من تمام الحجة
Maksudnya: “Bahawa menjadi sunnah dalam berdebat dengan ahli kebatilan, apabila telah ditegakkan hujah namun mereka enggan kembali kepada kebenaran sebaliknya terus berdegil, maka diseru mereka agar bermubahalah. Allah telah memerintahkan rasul-Nya berbuat demikian. Tanpa Allah menyatakan ini bukan untuk umatmu selepas ini. Sepupu baginda Abd Allah bin ‘Abbas juga pernah mengajak mereka yang membantah dalam beberapa perkara furu’ bermubahalah dengannya. Tiada seorang sahabat Nabi SAW yang membantah tindakan itu. Juga al-Auza‘i pernah mengajak Sufyan al-Thauri bermubahalah dalam masalah ‘mengangkat tangan’ tanpa ada yang membantah tindakannya. Ini adalah hujah yang kuat” (Ibn Qayyim, Zad al-Ma‘ad 3/562-563begin_of_the_skype_highlighting              3/562-563      end_of_the_skype_highlighting) Al-Syeikh Muhammad bin Abdul Wahab juga pernah menyeru orang-orang yang menentangnya untuk bermubahalah sepertimana yang tercatit di dalam salah satu risalahnya:

وأنا أدْعُوْ مَنْ خَالَفَنِيْ إلى أحَدِ أرْبَع: إمَّا إلى كتاب الله، وإما إلى سنة رسوله، وإما إلى إجماع أهل العلم، فإن عاند دعوته إلى المباهلة
Maksudnya: “Dan aku menyeru kepada sesiapa yang menentangku kepada salah satu dari empat perkara: samaada kembali kepada Kitab Allah, atau kembali kepada Sunnah RasulNya, ataupun kembali kepada ijma’ para ulama atau jika dia degil juga aku menyeru dia kepada Mubahalah.”
Syarat-Syarat Mubahalah
(Disusun oleh al-Syeikh Ibrahim bin Soleh al-Humaidhi (Kuliah Syariah dan Usul al-Din di al-Qasim) dalam tulisannya bertajuk Hakikat Mubahalah menyebut 5 syarat yang perlu dipenuhi sebelum sesuatu mubahalah dilaksanakan.)
1. Mengikhlaskan niat kerana Allah S.W.T. tidak boleh tujuan mubahalah ini dilakukan kerana hendakkan kemenangan dan memuaskan hawa nafsu. Sebaliknya ia dilakukan bagi tujuan menegakkan kebenaran, membela orang yang berada di atas kebenaran, menzahirkan kebenaran dan berdakwah kepada Allah
2. Berilmu. Mubahalah hendaklah dilakukan setelah adanya penjelasan dan dailog.
3. Orang yang menuntut Mubahalah itu terdiri dari orang soleh dan takwa.
4. Dilakukan selepas tertegaknya hujjah dan menzahirkan kebenaran dengan bukti-bukti yang jelas.
5. Mubahalah itu dilakukan dalam perkara yang penting dari urusan agama, diharapkan dengan terlaksananya mubahalah tersebut terhasilnya maslahah kepada Islam dan Umat Islam, atau bagi menolak mafsadah.

Kesan Mubahalah
1. Ibn Hajar al-‘Asqallani berkata: “Berdasarkan pengalaman, sesiapa yang bermubahalah sedangkan dia berbohong, dia tidak akan dibiarkan lebih dari satu tahun dari hari mubahalah. Telah berlaku mubahalah antara ku dengan seorang taasub kepada golongan Mulhid, dia tidak dibiarkan selepas mubahalah itu melainkan dua bulan.”
2. Seorang ulama India, al-Syeikh Abi al-Wafa’ Thana’ al-Amritsari (الشيخ أبوالوفا ثناء الأمرتسري) telah melakukan mubahalah dengan Mirza Ghulam Ahmad al-Qadyani yang mendakwa dirinya seorang Nabi. Lalu Allah S.W.T. membinasakan Mirza Ghulam Ahmad selepas setahun dari hari mubahalahnya. Manakala al-Syeikh Abi al-Wafa’ terus dipanjangkan umurnya hampir 40 tahun selepasnya. (Sila lihat al-Qadyaniyyah Dirasaat wa Tahlil oleh Ustaz Ihsan Ilahi Zahir. m.s. 154-159)

Wallahu a’lam.


Sumber LIDAH CICAK 

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive