Saturday, May 14

ANUARKANTOI;NIK AJIS UMPAMA ORANG UTAN.



Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan mereka yang mengaitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan video seks yang dikatakan mirip pemimpin pembangkang itu, tidak akan masuk syurga.
“Orang yang terbabit dalam komplot video berkenaan akan teruk nanti, selagi tak jilat kaki Anwar atas dunia ni, tak boleh masuk syurga dan ini sudah sah (tak masuk syurga). Hanya Allah saja yang dapat mengampunkan dosa mereka.
“Walaupun orang itu menteri ke, tindakan berkenaan (mengaibkan itu) tetap tidak boleh. Malah kini televisyen dan internet sudah menayangkan (video seks) ke seluruh dunia, pihak berkenaan akan menerima bahana nanti.
“Selagi tidak membuat kenyataan balas atau taubat atau sebagainya, tidak ampun dosa. Untuk menyucikan (hapuskan dosa), hendaklah memohon maaf,” katanya dalam kuliah mingguannya, di Dataran Ilmu, di sini, semalam.
April lalu, Nik Aziz ketika ditanya pemberita di Kediaman Rasminya, di JKR 10, dekat sini, mengenai video itu, beliau tidak percaya Anwar adalah individu dalam rakaman video seks yang didedahkan oleh trio ‘Datuk T’.


Nyanyian Nurul Izzah kepada Papa

Semalam I call papa, papa tak answer
Papa kata Papa keluar pergi dinner
Papa kata papa keluar dengan kawan papa
but when I called Karpal he said it wasn't true

So I drove my car pergi Damansara
Khalid Jambul kata maybe Papa tengok bola
Tapi bila I sampai... papa, papa tak ada
Lagi la I jadi gila

So I called and called sampai papa answer
papa kata sorry my daughter tadi tak dengar
My phone was on silent, I was in the meeting
Tapi latar belakang suara perempuan China

Sudahlah papa, I don't believe you
I've always known that your words were never true
Why mama always with you?
I pun tak tahu
No wonder la your friends pun backstab you

So I guess that's the end of our story
Akhir kata best friends papa Eskay bagi tahu
Tapi last-last kita dapat tahu papa gi hotel tu
You left your jam Omega kat situ

PAS Only Can Make It With DAP’s Support

By : Hyder Yutim – Malaysian Digest
In politics, the players sometimes make undesirable partnerships though there’s no guarantee that it would be a lifelong commitment. They will stick by your side when you triumph but will drop you in a heartbeat once you’ve messed up big time. However, partnerships and alliances can be powerful if the motive, cause and ideologies are similar and, of course, there is must be cohesiveness in the coalition.

The ‘Unholy’ Matrimony

The alliance between Democratic Action Party (DAP) and The Pan-Malaysian Islamic Party (PAS) would have been thought of as far-fetched not too long ago. It would not have happened without Anwar Ibrahim and his PKR. Regardless of our personal views on Anwar we have to hand it to him for being able to convince these two opposition parties with arguably opposing ideologies and beliefs to put their differences aside for the sake of that extra political mileage. So, going by the ‘united we stand, divided we fall’ adage, Pakatan Rakyat was formed after the 2001 political tsunami. For the first time in Malaysian history, there’s an opposition coalition and this has changed the whole political landscape.
PAS positions itself as a political party that aims to establish Malaysia as a country based on Islamic legal theory derived from the primary sources of Islam: the Quran, Sunnah as well as Hadiths. PAS holds the view that establishing an Islamic state would benefit not only Muslims but also non-Muslims in the country. The party enjoys strong support from the northern rural areas and conservative states in the peninsular such as Kelantan and Terengganu. It is also the first opposition party in independent Malaysia’s history to defeat the Barisan Nasional (BN) coalition in a Malay dominated state.
You can’t deny that PAS have an impressive history. The party’s most recent breakthrough was when it claimed three (including Perak) out of five states that fell into the opposition’s hands, outperforming the other parties, opposition and BN alike, in the historical March 2008 ‘tsunami’. Incidentally, PAS was part of BN (alongside Umno) back in 1973 to 1978 during Asri Muda’s time.
The DAP meanwhile have grown in popularity in recent times as we can see from the results of the last general election, the Sibu by-election and the more recent Sarawak state election. The Chinese-majority party had contested in 10 general elections from 1969 to 2008. DAP members believe that they are socialists (perhaps they were in their early days) fighting for equality. So far, the party has been the most aggressive in their media campaigns compared to the other parties, be it Pakatan or BN. Believe me, if you work in Editorial you’d know that, among all the parties, DAP issues the most media statements.
We have to seriously think and look into the ‘unholy’ alliance between PAS and DAP – two parties with diametrically opposite principles and beliefs. Apart from the peculiar pact between these two parties, another question is who is the leader of the Pakatan pack? Since the Pakatan deal was signed, has PAS been supporting DAP more or is it the other way round?

The Rebranding of PAS

For the most part of PAS’ history, the party has only targeted the Malay-Muslim supporters. However since the 2004 election, there is clear indication that PAS have been trying to reach out to non-Muslim Malaysians. In order to make the non-Muslims more receptive to the Islamist party, they went through a rebranding exercise and started to portray themselves as a more moderate and progressive outfit. We started seeing fresh personalities by the likes of Khalid Samad (Shah Alam MP), Nizar Jamaluddin (former Perak MB) and Husam Musa (PAS vice-president) in the frontlines. And these leaders were successful in getting the respect from the non-Malays because of their modern Muslim approach.
The party even fielded an Indian woman in a Johor constituency in the last general election. Also, during the months leading up to the 2008 elections, PAS had rarely mentioned about the setting up of an Islamic state, which has been one of the party’s main objectives throughout its history.

DAP’s Success in Sarawak

PKR leaders described its gain of two seats from winning of three out of 49 seats in Sarawak as “historic” and a step towards a two-party system in the state. Meanwhile, PAS fared badly at making inroads in Sarawak after losing all the five seats it contested for with some candidates losing their deposits. It was the DAP which stole the limelight with their 12 out of 15 seats win – the biggest gain of the day with six additional seats in their name.
This was PAS’ analogy to justify losing all five seats in the Sarawak State Election: In 2000 they sowed the seeds, in 2006 the seeds germinated, in 2011 the tree had produced flowers and, in the next state election, it will bear fruit. Getting the confidence Sarawakian voters has always been an arduous task for PAS. Winning at least one seat in the state would be enough to lend credence to their analogy.
Unlike in the peninsular, with DAP having the upper hand in Sarawak, PKR and PAS machineries had to get a piggyback ride from the DAP machinery during the state election. Meanwhile, in the peninsular, PAS’ would be the one providing their support to the DAP and the PKR.
For PAS to make inroads in Sarawak it would require some sacrifice from the DAP. For the greater good of Pakatan DAP must allow PAS to contest in Chinese-dominated seats in the next state election and maybe in the next general election.
Moreover, PAS was willing to forsake its values by forging an ‘unholy’ alliance with the DAP. If PAS can take care of the interests of the DAP in the peninsular at the expense of its image and reputaion, why not the DAP reciprocate in Sarawak for the sake of the Opposition in the PAS-PKR-DAP political alliance? I think that would be the only way for PAS to ‘sow their seeds’ in Sarawak.
*The views expressed here are the personal opinion of the write

Bantahan Rakyat Terhadap Cadangan DAP Mansuhkan Klinik 1Malaysia



ADUN Sungai Puyu, Phee Boo Poh adalah orang DAP yang paling lantang mempertikaikan klinik 1Malaysia di Pulau Pinang dalam sidang DUN kononnya disifatkan sebagai satu pembaziran oleh kerajaan pusat. lahanat sungguh manusia berjiwa komunis ini. Adakah suatu pembaziran jika sesuatu benda itu menguntungkan rakyat?




Jalan Alternatif Bagan 29 yang dibina Kerajaan Negeri Pulau Pinang sebanyak RM 5.7 Juta, yang sepatutnya janji pakatan rakyat jika menang pilihanraya ke-12 akan memansuhkan tol tersebut.Apakah relevannya membazir wang rakyat hanya untuk membina jalan altenatif sepanjang satu kilometer.Siapa yang rugi rakyat. Janji pilihanraya yang belum tertunai sebaliknya membazir.


Semua rakyat tanpa mengira kaum dan parti politik hanya perlu bayar RM1 berbanding ke klinik swasta yang pasti menelan belanja RM20-30 untuk sakit ringan? . Mengapa perlu pertikai?rakyat Pulau Pinang telah bersuara dan membantah tindakan biadap cadangan DAPig.






Matkilaupenang kata Rakyat Pinang telah bersuara kita tunggu dan lihat adakah ini petanda DAP akan tutup kedai Pada PRU 13.

OMEGAKANTOI:Video itu sahih - Khalid Abu Bakar




Kalau Deputy IGP sudah cakap video seks itu sahih selepas dianalisis pakar dari US dan minta tuan-tuan( wartawan ) boleh buat andailah , nak selindung apa lagi Pandi Kutty Anwar dan juak2 PKR . Mahu cakap lagi konspirasi lagi ka ?

"Polis telah terima laporan pakar luar dan ia mengukuhkan keterangan pakar tempatan mengenai kesahihan video tersebut,"katanya.

Ditanya mengenai apakah polis akan mendedahkan siapakah pelaku dalam video tersebut, kata Khalid, polis telah kenal pasti siapa dia, tetapi tidak ada keperluan undang-undang untuk mendedahkannya.

Namun Timbalan Ketua Polis Negara itu menambah bila ada keperluan undang-undang kemudian hari ia akan dihebahkan.

"Apa yang saya boleh katakan, kalau dah video itu sahih, lain-lain tuan-tuan boleh buat andaianlah," katanya berjenaka ketika menjawab satu soalan lain.

MatkilauPenang& Usop - Soley Soley.


hiburan untuk minda dan halwa telinga untuk malam in

Thursday, May 12

ANUAR KETAHUAN PECAH LUBANG KUNYIT.VIDEO TERBARU.

TAHNIAH REFORMASIN CREW PASTI SELEPAS INI ANDA AKAN DIBURU OLEH GENG AMK.

Dah terang lagi bersuluh,sapa nak mengaku kalau dah berak tengah jalan.video ketahuan telah memberikan kita bukti yang jelas dan nyata akan tetapi masih lagi jijah membuat penafian dan pejelasan menyatakan ini semua fitnah dan tomahan jika tiada bukti lain la cita yang nie jelas.MKP telah menunjukkan video ini kepada rakan karib ANWAR semasa mereka aktif dulu didalam belia 4b dan rakan karib pak sheik menyatakan sah dan benar itu adalah ANUgerah tuhan.MKP pecaya kerana meraka telah bersama berjuangan dalam arena politik lebih 20tahun.jijah tertekan buatlah apa yang patut jangan buat kerja yang boleh memudaratkan diri sudahlah.kesian dek pahana perbuatan lelaki sundal satu keluarga mendapat malu mana nak letak muka.

 Presiden PKR, Datin Seri Dr Wan Azizah Ismail mengaku tidak sanggup lagi berhadapan dengan fitnah yang menimpa suami, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan keluarganya. 

Katanya, beliau tidak sanggup lagi menahan tekanan ekoran pelbagai tohmahan dan cercaan yang dilemparkan terhadap Anwar sehingga menyebabkan anak-anaknya juga terpaksa menanggung derita. 

“Sudah, sudahlah memfitnah suami saya. Kami sekeluarga cukup terseksa dengan apa yang berlaku. Sudah sekian lama ia berlarutan hingga satu persatu dugaan muncul. Dari anak-anak kecil hinggalah besar. 

“Walau apa sekalipun, kami tetap terima sebagai ujian Allah. Memang saya berasa sungguh sedih. Kalau hendak attack (serang), janganlah attack saya atau anak-anak. Sebaliknya lawan melalui isu, bukan menyerang secara peribadi. 

Mengulas kenyataan seorang bekas pemimpin PKR yang memintanya meminta cerai daripada Anwar, Dr Wan Azizah berkata, individu itu tidak berhak mengeluarkan kenyataan sedemikian. 

“Memang saya rasa sedih dan sebak tetapi kenapa saya nak bersedih pasal kenyataan orang lain. Anwar suami saya. Saya lebih kenal dia siapa kerana kami telah hidup bersama berpuluh tahun lamanya,” katanya. 

Dr Wan Azizah berkata, Anwar tidak melayan desakan pelbagai pihak agar bersumpah laknat berhubung dakwaan mengaitkannya dengan video aksi seks yang didedahkan trio Datuk T kerana tidak ada kena mengenai dengan isu tersebut. 

“Ini politik pihak lawan untuk menjatuhkan suami saya. Sudah terang lagi bersuluh, enam tahun dia dalam penjara, makan pun tidak cukup takkan keluar penjara perut dia boroi seperti dalam video klip yang didakwa sesetengah pihak. 

“Saya tahu itu bukan Anwar,” tegasnya.

LELAKI Y YANG DIBANGGA OLEH PAKATAN RAKYAT.


PENASIHAT Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim sejak didakwa mirip lelaki di dalam rakaman video seks hingga kini tidak lekang daripada penggunaan perkataan yang keterlaluan dan terkeluar daripada norma-norma sikap seorang pemimpin.

Mungkin Anwar semakin tertekan dengan pelbagai isu yang melumurinya, namun memaki hamun pemimpin negara dengan panggilan yang tidak senonoh bukanlah penyelesaian.

Adalah malang, seorang yang begitu bercita-cita menjadi Perdana Menteri sanggup mengeluarkan cacian seumpama itu tanpa memikirkan kesan kepada rakyat yang mendengarnya.

Lebih mendukacitakan Anwar memaki hamun pemimpin yang sebangsa dan seagama dengannya di hadapan kaum-kaum lain.

Anwar juga mungkin sudah tersepit dan semakin rimas dengan sokongan yang diterima oleh kepimpinan Najib justeru beliau hanya mahu melepaskan geram dengan perkataan-perkataan kotor seumpama itu.

Dalam keadaan populariti pembangkang yang semakin merudum, Anwar berusaha mencari apa juga cara bagi membangkitkan kebencian rakyat kepada kepimpinan negara.

Kekalahan demi kekalahan yang diterima oleh pakatan pembangkang dalam pilihan raya kecil dan kegagalan mereka menawan Sarawak baru-baru ini meranapkan impian kerakusan beliau untuk berkuasa.

Justeru Anwar menggunakan taktik menjijikkan dengan memaki hamun Najib, Barisan Nasional (BN) dan UMNO. Harapan beliau melalui cara sedemikian rakyat akan membenci Perdana Menteri dan kerajaan BN.

Tetapi Anwar terlupa bahawa rakyat tidaklah sebodoh yang beliau sangkakan. Mereka sudah bijak menilai siapa yang mampu membela nasib mereka dan siapa pula yang hanya 'gila kuasa'.

Tindakan terbaru Anwar ini jelas menunjukkan bahawa beliau terpaksa menggunakan apa juga pendekatan dan cara bagi melepaskan diri terhadap masalah moral yang dihadapinya.

Berdepan dengan perbicaraan di mahkamah atas tuduhan meliwat bekas pembantu peribadinya dan kini menghadapi pula dakwaan terbabit dalam rakaman video seks, semua itu memberikan tekanan yang luar biasa kepada Anwar.

Apatah lagi dari semasa ke semasa segala bukti yang terdedah satu pun tidak menyebelahi beliau. Keadaan itu membimbangkan Anwar dan secara diam memberikan pemahaman kepadanya bahawa cita-cita menerajui pembangkang bagi menawan Putrajaya semakin tergugat.

Tindak tanduk Anwar sejak kebelakangan ini bukan sahaja semakin menjejaskan kredibilitinya malahan turut menyeret sama imej pembangkang. Ia kerana rakyat sudah pasti tertanya-tanya apakah begini sikap seorang yang ingin disanjung sebagai pemimpin.

Anwar kini bukanlah aset tetapi liabiliti kepada pembangkang. Wajarkah negara ini memiliki pemimpin seperti Anwar yang bermulut cabul dan mudah terpancul ayat-ayat memaki hamun kepada sesiapa yang tidak disukainya?

Apakah begini cara Anwar hendak mendidik generasi muda berpolitik?

ADAKAH AHLI UMNO BERSEDIA MENERIMA CABARAN INI?


Presiden Umno Datuk Seri Najib Tun Razak berkata beliau akan menguji kesetiaan anggota Umno terhadap perjuangan parti apabila tiba masanya.
Walaupun tidak menjelaskan dengan lebih lanjut, Perdana Menteri memberi bayangan bahawa ujian itu secara langsung mengaitkan pemilihan calon pada pilihan raya umum ke-13 yang akan datang.
“Apakah kita sudah cukup setia kepada Umno? Apakah tak jadi calon kita akan setia kepada Umno? Betul? Setia? Betul serah mandat pada pucuk pimpinan? Terima kasih. Saya akan uji bila sampai masa nanti.
“Jangan nanti ada yang merajuk, tidak mahu kerja dan pergi ke luar negara kalau tidak terpilih menjadi calon pilihan raya,” katanya ketika berucap pada majlis sambutan ulang tahun Umno ke-65 di Dewan Merdeka Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini malam ini.
Persoalan-persoalan yang ditimbulkan oleh Najib, mendapat respon daripada kira-kira 3,000 hadirin yang hadir memenuhi Dewan Merdeka yang terdiri daripada pemimpin-pemimpin Umno dari seluruh negara.
Turut sama pada majlis malam ini, isteri Perdana Menteri Datin Seri Rosmah Mansor, bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad, naib-naib presiden serta ketua-ketua sayap parti.
Dalam pada itu, Najib turut mengajak semua anggota dan pemimpin Umno melafazkan ikrar supaya terus sama-sama mendampingi rakyat dan berkhidmat
bersungguh-sungguh serta prihatin kepada keperluan dan suara rakyat di peringkat akar umbi.
Sambil mengajak hadirin mengimbas kembali sejarah penubuhan Umno 65 tahun lepas, Najib mengingatkan anggota dan pemimpin supaya menghindari sikap
berpuak-puak atau politik ‘factionalisme’ untuk memastikan Umno terus menjadi parti yang kuat dalam negara.
“Kalau Umno bersatu, apatah lagi kalau orang Melayu pegang, Umnolah parti keramat untuk orang Melayu, Umno itu Melayu…Melayu itu Umno, kita merupakan
parti yang kuat dalam negara ini.
“Kita tidak mahu Umno senasib parti-parti lain. Parti yang telah banyak berjasa tapi telah terkubur, yang telah berbudi tapi mengalami kekalahan. Umno
belum mengalami nasib sebegitu dan janganlah kita menghadapi nasib yang sama.
Najib berkata Umno juga sudah mempunyai cukup kekuatan untuk terus menjayakan dan memantapkan agenda transformasi negara di samping telah mempunyai
jenama tersendiri yang masih di pandang tinggi oleh rakyat jelata.
Pada majlis itu, Najib turut menaikkan bendera ‘Sang Saka Bangsa’ serta memotong pulut kuning.

LELAKI Y YANG DIBANGGA OLEH PAKATAN RAKYAT.


PENASIHAT Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim sejak didakwa mirip lelaki di dalam rakaman video seks hingga kini tidak lekang daripada penggunaan perkataan yang keterlaluan dan terkeluar daripada norma-norma sikap seorang pemimpin.

Mungkin Anwar semakin tertekan dengan pelbagai isu yang melumurinya, namun memaki hamun pemimpin negara dengan panggilan yang tidak senonoh bukanlah penyelesaian.

Adalah malang, seorang yang begitu bercita-cita menjadi Perdana Menteri sanggup mengeluarkan cacian seumpama itu tanpa memikirkan kesan kepada rakyat yang mendengarnya.

Lebih mendukacitakan Anwar memaki hamun pemimpin yang sebangsa dan seagama dengannya di hadapan kaum-kaum lain.

Anwar juga mungkin sudah tersepit dan semakin rimas dengan sokongan yang diterima oleh kepimpinan Najib justeru beliau hanya mahu melepaskan geram dengan perkataan-perkataan kotor seumpama itu.

Dalam keadaan populariti pembangkang yang semakin merudum, Anwar berusaha mencari apa juga cara bagi membangkitkan kebencian rakyat kepada kepimpinan negara.

Kekalahan demi kekalahan yang diterima oleh pakatan pembangkang dalam pilihan raya kecil dan kegagalan mereka menawan Sarawak baru-baru ini meranapkan impian kerakusan beliau untuk berkuasa.

Justeru Anwar menggunakan taktik menjijikkan dengan memaki hamun Najib, Barisan Nasional (BN) dan UMNO. Harapan beliau melalui cara sedemikian rakyat akan membenci Perdana Menteri dan kerajaan BN.

Tetapi Anwar terlupa bahawa rakyat tidaklah sebodoh yang beliau sangkakan. Mereka sudah bijak menilai siapa yang mampu membela nasib mereka dan siapa pula yang hanya 'gila kuasa'.

Tindakan terbaru Anwar ini jelas menunjukkan bahawa beliau terpaksa menggunakan apa juga pendekatan dan cara bagi melepaskan diri terhadap masalah moral yang dihadapinya.

Berdepan dengan perbicaraan di mahkamah atas tuduhan meliwat bekas pembantu peribadinya dan kini menghadapi pula dakwaan terbabit dalam rakaman video seks, semua itu memberikan tekanan yang luar biasa kepada Anwar.

Apatah lagi dari semasa ke semasa segala bukti yang terdedah satu pun tidak menyebelahi beliau. Keadaan itu membimbangkan Anwar dan secara diam memberikan pemahaman kepadanya bahawa cita-cita menerajui pembangkang bagi menawan Putrajaya semakin tergugat.

Tindak tanduk Anwar sejak kebelakangan ini bukan sahaja semakin menjejaskan kredibilitinya malahan turut menyeret sama imej pembangkang. Ia kerana rakyat sudah pasti tertanya-tanya apakah begini sikap seorang yang ingin disanjung sebagai pemimpin.

Anwar kini bukanlah aset tetapi liabiliti kepada pembangkang. Wajarkah negara ini memiliki pemimpin seperti Anwar yang bermulut cabul dan mudah terpancul ayat-ayat memaki hamun kepada sesiapa yang tidak disukainya?

Apakah begini cara Anwar hendak mendidik generasi muda berpolitik?

Wednesday, May 11


Mak Lampir PKR Selangor meroyan dan hilang akai dah dek penahan asmara video anugerah tuhan, Zuraida Kamaruddin mewakili seluruh pimpinan Keadilan Selangor mendedahkan bahawa pihaknya telah berjaya mengesan bahawa seramai 2,000 orang warga asing didakwa telah disenaraikan oleh Umno Bahagian Hulu Selangor untuk tujuan proses pertukaran status kerakyatan, dengan mendapat bantuan penuh dari pihak Kementerian Dalam Negeri (KDN).BACA SETERUSNYA DISINI
Ternyata mak lampir akan lebih meroyan jawapan yang diterima dari Umno Bahagian Hulu Selangor tidak memerlukan warga asing untuk memangkah Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum akan datang yakin mampu mengekalkan penguasaan parti berkenaan di kawasan itu.
Sehubungan itu, Ketua Umno bahagian berkenaan, Datuk Mohamed Idris Abu Bakar menyifatkan dakwaan bahawa beliau menulis dan menandatangani sepucuk surat bagi mendapatkan kerakyatan Malaysia untuk kira-kira 2,000 warga Indonesia bagi membolehkan mereka mengundi BN sebagai fitnah jahat pembangkang kerana bimbang dengan kebangkitan BN di Selangor.
“Kita tidak perlu buat begitu. Kita yakin BN dan Umno akan berjaya pertahankan kemenangan kita di Hulu Selangor.
“Ini satu fitnah. Dakwaan itu juga tidak benar. Saya tidak pernah terfikir untuk membawa masuk warga asing untuk jadi pengundi di Hulu Selangor.
“Surat itu juga palsu kerana itu bukan tanda tangan saya. Ejaan nama saya yang tertera dalam surat itu juga tidak betul,” katanya.
Beliau berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor yang mendakwa Umno bahagian itu menyalahgunakan kuasa kerajaan.
Surat itu didakwa sebagai percubaan Umno Hulu Selangor mendapatkan kerakyatan Malaysia untuk kira-kira 2,000 penghuni tetap di Hulu Selangor yang majoritinya warga Indonesia bagi membolehkan mereka mengundi BN pada pilihan raya umum akan datang.
Timbalan Pengerusi PKR Selangor, Zuraida Kamaruddin pada sidang medianya semalam menunjukkan kepada wartawan surat yang didakwa bukti Umno menyalahgunakan proses kerajaan.
Surat bertarikh 23 Mac didakwa ditandatangani oleh Mohamed Idris itu dialamatkan kepada Menteri Dalam Negeri yang juga Naib Presiden Umno, Datuk Seri Hishammuddin Hussein.
Mengulas lanjut, Mohamed Idris berkata Umno Hulu Selangor tidak perlu berbuat demikian kerana semua kerusi Parlimen dan Dewan Undangan Negeri (Hulu Bernam, Kuala Kubu Bharu dan Batang Kali) di Hulu Selangor adalah milik BN.

LGE TAKUT UTUSAN MALAYSIA.MANA KEBEBASAN MEDIA YG PERNAH DILAUNGKAN.


Perbuatan melarang wartawan menyertai sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Pinang amatlah tidak waras dan hanya memperlihatkan kesempitan pandangan terhadap sistem demokrasi yang turut dilaungkan oleh Pakatan Rakyat selama ini.
Pakatan Rakyat seharusnya lebih prihatin, bersikap profesional dan memahami tugas wartawan yang melaporkan untuk disalurkan kepada pengetahuan rakyat, tiada siapa boleh menghalang wartawan daripada membuat liputan mengenai perkara yang bersangkutan urusan kerajaan yang ada kaitan dengan rakyat.
Malaysia negara demokrasi dan media berperanan untuk melaporkan apa yang dilakukan oleh kerajaan untuk rakyatnya.
DUN Pulau Pinang, semalam, meluluskan usul melarang wartawan Utusan Malaysia daripada menghadiri dan membuat liputan sidang DUN pada masa depan.
Usul tersebut turut melarang wartawan Utusan Malaysia untuk berada di pekarangan dan memasuki bangunan DUN.
Usul itu dibentangkan Ketua Menteri, Lim Guan Eng (DAP-Air Putih) pada hari terakhir Mesyuarat Pertama Penggal Yang Keempat DUN Ke-12.
Ia adalah cadangan Jawatankuasa Hak dan Kebebasan DUN Pulau Pinang selepas siasatan mendapati laporan Utusan Malaysia yang bertarikh 11 November 2010 mengenai kos kerja pembaikan banglo kediaman Guan Eng berjumlah RM1.5 juta adalah tidak tepat.
Guan Eng berkata, selain laporan kos pembaikan banglonya tidak tepat, berita muka depan akhbar itu bertajuk ‘Malaysia Negara Kristian? beberapa hari lalu turut menjadi faktor usul berkenaan dibawa ke DUN.
Pada 11 November 2010, Utusan Malaysia menyiarkan kenyataan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Permatang Berangan, Shabudin Yahaya di DUN bahawa kos kerja pembaikan banglo yang didiami Guan Eng mencecah RM1.5 juta.
Laporan media itu dirujuk kepada Jawatankuasa Hak dan Kebebasan negeri dan sebanyak dua mesyuarat diadakan untuk membincangkan hasil siasatannya.

Perutusan Presiden Sempena Hari UMNO Ke-65




Selamat ulang tahun yang ke 65 buat UMNO. Dalam 65 tahun penubuhannya UMNO telah banyak membantu rakyat dan negara.

Sudah pasti banyak onak ranjau dan duri yang harus ditempuhi oleh parti. Namun dengan kebijaksanaan dan usaha keras pemimpin bersama ahli di dalamnya, segala masalah dapat diatasi.

Seperti yang dinyatakan oleh YAB Dato Seri Najib bahawa  PRU sudah semakin hampir dan semua jentera haruslah bersiap sedia. Dan sebelum menghadapi PRU, aku berharap UMNO dan parti komponen yang lain yang memerintah negara sekarang untuk menyelesaikan dahulu isu-isu yang timbul dan menarik lebih banyak kepercayaan rakyat kepada BN.

Dengan beberapa keputusan kabinet baru-baru ini yang tidak popular dan tidak mesra rakyat, pasti ada rakyat yang mula untuk mengubah haluan.Aku yakin bahawa UMNO dan parti komponen sudah merangka formula yang terbaik untuk menyelesaikan isu ini dan sekaligus mengembalikan semula kepercayaan rakyat kepada BN.

Tahniah dan syabas kepada UMNO.

UMNO DULU KINI DAN SELAMANYA.





Hari ini, genaplah Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu (UMNO) berusia 65 tahun. Ketika UMNO ditubuhkan pada 11 Mei 1946, negeri-negeri Melayu sudah tidak ada. Ini kerana Malayan Union sudah ditubuhkan pada 1 April 1946. Keseluruhan negeri-negeri Melayu bersama Melaka dan Pulau Pinang menjadi Malayan Union yang terletak di bawah kedaulatan King George VI di bawah pentadbiran Gabenor Sir Edward Gent.

Melayu sudah tidak ada-apa pada masa itu Semua penduduk Malaya yang bermastautin di negara ini tidak kurang lima tahun boleh memohon menjadi warganegara. Dari segi bahasa, sesiapa yang boleh faham atau bercakap bahasa Melayu atau Inggeris adalah layak.Menurut gagasan Malayan Union, raja-raja Melayu hanya ada kuasa mengenai hal ehwal agama. Kuasa sebenar di negeri-negeri terletak sepenuhnya pada Residen.

Kempen membantah Malayan Union inilah yang menjadikan Gerakan Melayu lebih tersusun dan membawa kepada kelahiran UMNO.Apa yang dimaksudkan dengan Gerakan Melayu ialah usaha segolongan orang Melayu yang sedar mengenai kepentingan bangsa. Mereka aktif dalam pelbagai cara seperti menulis, menerbitkan akhbar, majalah dan buku serta menubuhkan persatuan-persatuan Melayu.

Gerakan Melayu ini muncul pada tahun 20-an dan 30-an lagi. Ada yang melalui aktiviti pendidikan agama, ataupun daripada sekolah-sekolah Melayu. Apabila mereka mula mampu membaca dan sedar mengenai politik dan perkembangan dunia, maka muncullah apa yang boleh disebut sebagai Gerakan Melayu.

Persatuan-persatuan Melayu negeri dan Kesatuan Melayu Muda (KMM) yang ditubuhkan adalah sebahagian daripada gerakan ini. Begitu juga dengan kegiatan penerbitan termasuklah akhbar Utusan Melayu. Semuanya ini adalah sebahagian daripada Gerakan Melayu. Orang perseorangan seperti guru-guru di kampung yang berusaha menyedarkan orang Melayu adalah juga sebahagian daripada gerakan ini.

Gerakan Melayu ini terus hidup pada zaman Jepun. Walaupun berada di bawah kekuasaan Jepun, mereka tetap memperjuangkan kepentingan Melayu.Maka apabila Datuk Onn Jaafar bangun dan membantah gagasan Malayan Union, Gerakan Melayu ini berada di belakang beliau. Langkah awal mereka tentulah mengadakan Kongres Melayu Se-Malaya untuk menyusun dan menyelaras Gerakan Melayu ini.

Maka penubuhan UMNO adalah salah satu daripada tiga usul yang diluluskan oleh Kongres Melayu Se-Malaya pertama yang dianjurkan oleh Persatuan Melayu Selangor di Kelab Sultan Sulaiman, Kampung Bahru, Kuala Lumpur pada 1 Mac hingga 4 Mac 1946 dengan penyertaan 41 persatuan-persatuan Melayu sebagai mewakili aspirasi orang Melayu.

Dua usul lain ialah membantah penubuhan Malayan Union dan mewujudkan tabung pendidikan kebangsaan Melayu. Tiga usul kongres ini mencerminkan aspirasi orang Melayu ketika itu, iaitu menyusun sebuah pertubuhan bagi mewakili Gerakan Melayu, menentukan sikap politik orang Melayu melalui penolakan terhadap Malayan Union, dan memberi penekanan terhadap kemajuan pendidikan orang Melayu.

Aspirasi

Justeru apabila UMNO ditubuhkan, ia membawa aspirasi Gerakan Melayu bukan saja dari segi politik iaitu membantah Malayan Union tetapi juga pendidikan, iaitu orang Melayu mesti dibuka peluang untuk mencapai kemajuan pendidikan sebesar dan setinggi mungkin. 


Ternyata UMNO berjaya dalam usahanya membantah Malayan Union apabila gagasan itu dimansuhkan pada Januari, 1948 dan digantikan dengan Persekutuan Tanah Melayu. Selepas 65 tahun berlalu tentu sukar untuk merasakan pentingnya Malayan Union ditentang. Kini orang Melayu sudah mencapai banyak kemajuan berbanding 65 tahun yang lalu, terutamanya dari segi pendidikan.

Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) yang menyambut ulang tahunnya ke - 41 pada 18 Mei ini adalah salah satu mercu tanda perjuangan pendidikan Gerakan Melayu. Begitu juga dengan lain-lain institusi Melayu seperti juga Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP). Banyak lagi institusi-institusi lain yang sebenarnya adalah sebahagian daripada Gerakan Melayu. Malah akhbar Utusan Malaysia dan Mingguan Malaysia ini juga merupakan sebahagian daripadanya.


Namun begitu perlu diingat, bahawa Gerakan Melayu ini tidak bersifat eksklusif, jauh sekali mempunyai sebarang unsur rasis. Gerakan Melayu bersifat nasional. Persekutuan Tanah Melayu bukannya negara Melayu semata-mata tetapi untuk semua penduduknya juga. Di peringkat antarabangsa, ia dikenali sebagai Persekutuan Malaya. Tidak disebut Tanah Melayu.

Begitu juga dengan UMNO. Ia berfahaman inklusif juga dengan mengajak MCA dan MIC bersekutu dalam Perikatan. Sifat mengajak kaum lain ini membolehkan UMNO menjadi parti yang berkhidmat untuk semua rakyat negara ini.


Maka apabila Malaysia ditubuhkan dan seterusnya wujudnya Barisan Nasional, apa yang asalnya dilihat sebagai Gerakan Melayu adalah sebenarnya merupakan suatu fahaman nasional. Gerakan Melayu adalah sebenarnya gerakan kebangsaan untuk semua kaum. Ini berbeza dengan apa yang cuba dibawa oleh gagasan Malayan Union dahulu. Malayan Union ini adalah bukan saja suatu projek imperialis tetapi rasis. Antara lain fahaman imperialisme British adalah kepercayaan bahawa orang Inggeris adalah bangsa unggul yang berhak untuk menjajah dunia dan meletakkan kaum-kaum lain menjadi anak-anak jajahan mereka.

Mereka menyusup kuasa di negeri-negeri Melayu secara tapak demi tapak tetapi akhirnya adalah untuk menguasai sepenuhnya negara ini. Bagi mereka, anak-anak jajahan, tidak kira sama ada Melayu, Cina atau India adalah semata-mata alat untuk berkhidmat demi empayar mereka.

Kedudukan

Rakyat bukan Inggeris tidak akan mendapat kedudukan setaraf mereka. Inggeris mahu menguasai bukan saja negeri-negeri Melayu tetapi juga India dan China. Orang Cina dan India yang dibawa masuk ke negeri-negeri Melayu hanyalah untuk menggerakkan ekonomi empayar mereka.

Penjajahan adalah suatu amalan perkauman yang dahsyat dan Malayan Union adalah projek rasis untuk menjadikan semua penduduk negeri-negeri Melayu sebagai hamba mereka. Kalaulah UMNO dahulu gagal menghalang penubuhan Malayan Union maka cuba bayangkan apa yang terjadi. Untuk masa yang lama Malaya akan menjadi tanah jajahan British dengan pihak Inggeris menguasai sepenuhnya politik dan ekonomi negara ini. Semua tanah- tanah di negeri ini tentunya akan diberikan pada syarikat-syarikat Inggeris. Tidak akan ada tanah simpanan Melayu.

Pentadbiran awam akan dipegang sepenuhnya oleh orang Inggeris. Bukanlah bererti orang Melayu, Cina dan India tidak mendapat tempat dalam pentadbiran awam. Mereka mungkin diberi peluang tetapi setakat sesuatu peringkat saja.


Bahasa rasmi Malayan Union pastinya Inggeris. Begitu juga dengan sekolah-sekolah dan universiti. Bahasa Melayu, Cina dan India tidak akan ada tempat. Silap-silap pentadbir Inggeris akan membawa banyak lagi orang dari luar untuk menetap di Malaya. Tetapi elit politik, ekonomi dan budaya berada di tangan Inggeris. Malah mungkin orang Eropah juga dipelawa menetap di negara ini.

Andai kata Malayan Union itu akhirnya mencapai kemerdekaan daripada Britain tetapi penguasaan politik pasti sudah berada pada orang Inggeris. Orang Melayu sudah tidak ada tempat.

Justeru orang Melayu perlu menghargai perjuangan UMNO menggagalkan Malayan Union dan juga sumbangannya sejak 65 tahun kewujudan parti ini setelah melalui pelbagai pancaroba. Ini termasuklah ketika ia diisytiharkan haram kemudian didaftar semula sebagai UMNO Baru hingga akhirnya dipulihkan sebagai parti yang menyambung warisan 11 Mei 1946 itu.

Sememangnya kini gagasan Malayan Union sudah berada dalam lipatan sejarah. Tetapi konsep lain muncul dari masa ke semasa yang kalau diteliti adalah merupakan penjelmaan semula Malayan Union tetapi dalam bentuk lain. Umpamanya dalam tahun 1964, ketika Singapura berada dalam Malaysia, Parti Tindakan Rakyat (PAP) cuba membawa gagasan Malaysian Malaysia.

Usaha itu dipatahkan antara lain kerana Singapura dikeluarkan daripada Malaysia. Antara isu yang menarik dalam Pilihan Raya Singapura semalam ialah rasa tidak puas hati rakyat pulau itu terhadap kehadiran profesional asing, umpamanya dari China mahupun India. Dalam persaingan politik, UMNO dalam BN sedang berdepan dengan pihak pembangkang yang mahukan suatu bentuk Malaysia yang berbeza.


UMNO dan BN juga mahukan Malaysia yang lebih baik, dan itulah usaha yang sedang dilakukan melalui kerajaan pimpinannya. Gagasan Satu Malaysia dan Program Transformasi Ekonomi adalah sebahagian daripada manifestasi komitmen kerajaan pimpinan UMNO dan BN untuk memenuhi aspirasi rakyat tanpa mengira kaum.

Dalam pada itu, UMNO adalah tetap sebahagian daripada Gerakan Melayu yang bersifat inklusif dengan turut memperjuangkan aspirasi semua rakyat tanpa mengira kaum dan agama.

Tuesday, May 10

Konflik antara agama: DAP menangguk di air yang keruh

1. Kenyataan beberapa jurublog bahawa wujud konspirasi di peringkat paderi dan mubaligh Kristian untuk menjadikan negara ini sebagai negara Kristian merupakan satu yang berat dan serius.

2. Dakwaan tersebut boleh mencetuskan kebencian terbuka antara agama dan kaum. Sebagai orang Islam, saya tidak dapat menerima sebarang usaha menukar kedudukan Islam sebagai agama rasmi persekutuan. Saya percaya 99% orang Islam lain juga tidak akan bersetuju.

3. Dalam pada itu, saya juga merasakan amat mustahil sekumpulan Paderi Kristian yang berwibawa di negara ini sanggup berbuat tindakan sedemikian dan mencemarkan keharmonian negara ini dan juga membelakangkan Perlembagaan Negara.

4. Kebanyakan rakan-rakan saya yang beragama Kristian juga tidak mengambil peduli apa agama rasmi negara ini kerana mereka beranggapan agama sebagai cara hidup peribadi. Mereka juga menerima kedudukan Islam sebagai agama rasmi Persekutuan. Apa yang mereka mahukan ialah kerajaan tidak cuba memaksa mereka menjalani gaya hidup muslim.

Mengapa CFM Mengadakan Sidang Akhbar Bersama DAP?

5. Namun apabila sesuatu itu membabitkan Parti Tindakan Demokratik (DAP) maka tidak ada apa pun yang mustahil. Ini kerana DAP sentiasa mengaut keuntungan politik dengan mencetuskan konflik antara kaum atau antara agama seperti mana mereka lakukan pada 1969. Saya percaya dalam isu Hindraf yang hampir menyembabkan konflik agama Islam- Hindu (kaum Melayu - kaum India) menjelang pilihan raya 2008 juga mempunyai tangan-tangan DAP di belakangnya.

6. Jika diingat konflik Kristian - Islam ini juga cuba dicetuskan oleh sebuah parti politik pada tahun 2000 apabila mereka mendakwa seorang wakil rakyat BN beragama Kristian bertanggungjawab mengkristiankan ramai gadis Islam di selatan Kedah. Namun siasatan kemudiannya mendapati terbukti tidak benar.

7. Hari ini parti lain dari Pakatan yang sama cuba mencetuskan konflik Islam - Kristian dengan mengapi-apikan kononnya UMNO cuba mencetuskan kemarahan orang Islam terhadap penganut Kristian melalui Utusan Malaysia.

8. Sungguhpun saya percaya kemungkinan besar apa yang didakwa oleh jurublog-jurublog terbabit terbabit tidak benar namun tindakan Persekutuan Kristian Malaysia (Christian Federation of Malaysia - CFM) mengadakan sidang akhbar bersama DAP sangat mencurigakan orang Melayu dan Islam.

9. Orang Melayu tertanya-tanya CFM boleh sahaja memanggil mereka yang terbabit dalam persidangan yang didakwa dan menafikannya. Saya percaya Utusan Malaysia bersedia menyiarkan di muka hadapan akhbar mereka juga.

10. Alangkah baik dan manisnya jika CFM mengadakan sidang akhbar bersendirian dan menafikan dakwaan jurublog-jurublog terbabit. Bukankah CFM sepatutnya kekal menjadi penaung kepada penganut Kristian tanpa kecenderungan politik kepartian?

Mengapa Utusan Dikambinghitamkan?

11. Saya juga tertanya-tanya mengapa Utusan Malaysia dijadikan bahan hentaman sedangkan akhbar tersebut hanya melaporkan sesuatu yang dianggap nilai berita. Utusan tentulah berani menyiarkan dakwaan yang serius ini kerana ia datang dari blog yang dikenali identiti pemiliknya. Utusan hanyalah penyampai berita. Malahan tindakan Utusan menyiarkan penafian YB Jeff Ooi menunjukkan mereka mengamalkan pemberitaan yang seimbang.

12. Jika dilihat terjemahan akhbar-akhbar bukan berbahasa Melayu, lebih banyak kenyataan menghasut, berbohong dan memfitnah terhadap pemimpin bukan dari kaum mereka dibuat. Malahan dalam sesetengah akhbar, terdapat hasutan membenci pemimpin Melayu, menuduh rasis dan sebagainya tersiar dengan sewenang-wenangnya tanpa disiarkan kenyataan balas pun.

13. Pemimpin politik dan Menteri yang mengkritik Utusan harus menyatakan apakah kerana Utusan Malaysia akhbar Melayu maka ia harus menjalani ukuran kewartawanan yang lain berbanding akhbar bukan berbahasa Melayu dan portal-portal berita anti-UMNO?


MAK LAMPIR MEROYAN TERDESAK SALAHKAN KDN DAN UMNO


Mak Lampir PKR Selangor meroyan dan hilang akai dah dek penahan asmara video anugerah tuhan, Zuraida Kamaruddin mewakili seluruh pimpinan Keadilan Selangor mendedahkan bahawa pihaknya telah berjaya mengesan bahawa seramai 2,000 orang warga asing didakwa telah disenaraikan oleh Umno Bahagian Hulu Selangor untuk tujuan proses pertukaran status kerakyatan, dengan mendapat bantuan penuh dari pihak Kementerian Dalam Negeri (KDN).
Apakah bukti yang menyatakan dakwaan tuduhan tersebut tidak dinyatakan kat mana,di mana,gambaq ka apa ka tak ada semua nak cover lubang kunyit anwar je dengan mengeluarkan isu ini.
Jelas, katanya taktik kotor itu bertujuan untuk memanipulasi undi agar dapat membantu Umno merampas semula Selangor pada PRU13 kelak.
Takkan mamat dan minah bangla,vietnam dan lain-lain ornag tak boleh perasan bukak mulut pun orang kenal ni pulak cara meraka berpakaian haaaaaaa lawak bodo piang. 
“Saya yakin, ini hanya salah satu bukti dari beratus-ratus taktik kotor Datuk Seri Najib Razak dan Umno Selangor yang telah dirancang,”
Malah, beliau juga yakin bahawa kerjasama dari pihak rakyat dalam menyalurkan maklumat penyelewangan seperti ini membuktikan suatu penolakan besar-besaran dari pihak rakyat sendiri terhadap dasar kepimpinan Najib.
Katanya, Najib selaku Pengerusi Badan Perhubungan Umno Selangor kini seharusnya lebih gentar dan berhati-hati kerana senario politik dan ritma kehendak rakyat kini sudah lebih matang dan tidak lagi mampu diperbodohkan dakyah media yang berat sebelah lagi.
Terbukti Barisan Nasional menang ari tu masa PRK Hulu Selangor dengan undi pendatang asing.Puak nie memang buta perut dan buta hati.
Tambahnya, taktik Umno menggunakan media untuk menjatuhkan imej pimpinan dan Pakatan Rakyat nampaknya sudah gagal.
Gagal sampai anwuar dah hampir gila dan lari balik awal dah tau kalah PRN sarawak tempoh hari.adakah mak lampir akan menyanyi lagu nyenjit-nyijet semut lepas nie 
nyeit-nyiet semut sapa sakit naik atas,last sekali cerita baru dapat tau yang mak limah nie meroyan kusangakan hantu.heeeeeee


ANWAR VS AMOI:SUDAH HILANG AKAI.


Tindakan Datuk Seri Anwar Ibrahim menggelar Datuk Seri Najib Tun Razak dengan kata kesat dalam ceramahnya di Klang baru-baru menunjukkan ketua pembangkang itu semakin hilang pedoman akibat tekanan yang dihadapinya.

Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali berkata, perbuatan mencerca Perdana Menteri dengan perkataan yang tidak elok adalah perbuatan terkutuk dan amat melampau.

Beliau berkata, Anwar tidak sepatutnya berbuat demikian walaupun itu adalah taktik terbarunya untuk mengalih perhatian rakyat daripada isu video seks yang sedang dihadapinya sekarang.

“Anwar cuba menutup kedayusan diri dengan meletakkan kesalahan kepada orang lain. Orang seumpama ini sanggup melakukan apa sahaja kerana padanya tiada apa yang rugi, nak cakap apa, nak kata apa, nak maki siapa, Anwar tidak akan rasa bersalah,” katanya kepada Sinar Harian.

Ibrahim berkata demikian ketika mengulas laporan sebuah blog yang mendakwa Anwar mencerca Najib dalam bahasa Tamil.




Menurut Ibrahim, jika benar dakwaan dalam laman blog itu, ternyata Anwar telah hilang martabat, maruah diri dan lebih rendah daripada penjual ubat kaki lima.

“Nilai Islam dan budaya bangsa Melayu telah dipijak Anwar apabila menggelar Najib dengan kata-kata kesat di hadapan masyarakat bukan Islam,” katanya.

Sementara itu Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin mendesak Anwar menarik balik kenyataan kerana disifatkan sebagai biadap dan tidak bertanggungjawab.

“Ini menunjukkan kerendahan kedudukan Anwar yang kini tertekan dengan masalah peribadi dan perbalahan kalangan pembangkang,” katanya.

Presiden Gagasan Anti Penyelewengan Selangor, Hamidzun Khairuddin berkata, pihaknya mengesyaki Anwar mengalami penyakit ‘sindrom post menstrual (PMS)’ yang didakwa akibat simptom daripada kes liwat, jam Omega, sumpah laknat dan video seks sebelum ini.

“Adalah menyedihkan jika pembangkang masih berpaut kepada orang yang diserang penyakit PMS ini. Pas dan DAP wajar berfikir secara serius tanggungjawab mereka dan bukannya PKR yang terlondeh dengan isu-isu moral dan merugikan demokrasi negara ini,” katanya.

Sementara itu, Anwar menafikan beliau ada mengeluarkan kenyataan menghina Najib dalam bahasa Tamil ketika berceramah di Klang kelmarin. 

Menurut Anwar, beliau hanya sebut beberapa perkataan yang mengaitkan politik lucah, rasuah dan zalim. 

Beliau menyatakan demikian sebagai menjawab soalan menerusi twitter selepas timbul dakwaan beliau melabel Perdana Menteri dengan kata-kata yang sangat menghina dalam bahasa Tamil.

“Tidak, saya sebut siapa yang anjur politik lucah, rasuah, zalim..,” katanya ketika dipetik dari laman twitternya semalam.

rapid

rapid

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive