Monday, May 16

Azwan Ali 'Amek Port' Kes Liwat Anwar Ibrahim


Walaupun Kak Pornah dah tak cover court case lagi, tapi Kak Pornah nak jugak sentuh isu mahkamah untuk entri kali ni. Rasanya dah ramai yang sedia maklum bahawa Mahkamah Jalan Duta pagi tadi kecoh dengan penyokong-penyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim (DSAI) yang datang kira-kira tiga buah bas bagi mendengar keputusan kes liwat beliau dengan Mohd Saiful Bukhari Azlan! (Hambek ko! Kalah rombongan Cik Kiah ke Sukan Komanwel!)

Dan seperti yang korang sedia maklum jugak, Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, Datuk Mohamad Zabidin Md Diah hari ini memutuskan untuk DSAI membela diri bagi pertuduhan kes fitnah yang dihadapinya kerana berpendapat wujud kes prima facie.


Yang menarik perhatian Kak Pornah, bukanlah keputusan yang dikeluarkan oleh mahkamah. Sebaliknya ada sesuatu yang Kak Pornah berminat nak kongsikan dengan korang semua.


Jangan tak tahu u olls, penulis buku Selamat Jalan Dunia Pondan, Azwan Ali turut mengikuti kes liwat DSAI ni rupanya. Kak Pornah secara tak sengaja telah menskodeng twitter "No 1 diva laser the most berani mati" ni tadi. Tup tup terjumpalah beberapa keratan Twitter yang merujuk kepada kes liwat DSAI antara Azwan dan teman-temannya di laman sosial tersebut.


Sekali baca Kak Pornah pun tak faham apa yang si Azwan ni maksudkan. Tapi bila dibelek-belek dan dibaca berulang kali, maka jelaslah bahawa beliau ni penyokong Anwar Ibrahim rupanya!(cuma mungkin tak sefanatik abang kandungnya, Azmin Ali!)


Korang bacalah sendiri kat bawah ni:







Keratan ni masa mula-mula mahkamah putuskan bahawa DSAI perlu bela diri kerana wujud prima facie dalam kes beliau. Kak Pornah rasa, bukan Azwan je yang dapat agak dan jangka keputusan ni, sebaliknya orang luar pun sama kan?



Keratan yang ni plak mungkin atau sebetulnya merujuk kepada individu tertentu yang Kak Pornah rasa tak perlulah dijelaskan siapa. (Kalau korang follow politik Malaysia ni, korang mesti sedia maklum!)


Ha, yang ni plak keratan twitter yang dihantar oleh teman sosial Azwan. Betul juga cakap si polan ni. Bukan apa, berita terbaru yang Kak Pornah terima dari rakan yang sedang cover kes Anwar di mahkamah, Anwar sendiri mengeluarkan kenyataan untuk memanggil Perdana Menteri dan isteri ke mahkamah sebagai saksi! Huhuhu.....seremm sungguh dibuatnya!


Kak Pornah tak sokong atau menyebelahi sesiapa...diam tak semestinya setuju, bersuara tak semestinya membantah!

PANDIKUTtHY LUCAH ATAU TV LUCAH.



Betapa taksub penyokong Pandikuthy sanggup berkumpul seperti yang dijangkakan , Juak-juak penyokong anwar penuh memenuhi perkarangan kompleks Mahkamah di mana perbicaraan kes berlangsung. Sayang sungguh depa kat Anwar" Pandikutty" nie.Aksi mereka menjerit tv3 lucah serta zalim menunjukkan depa nie dah hilang akai serta mencabar keputusan mahkamah.Inilah budaya PKR yang dikata yang terbaik sebaik lubang kunyit serta china dollnya. 


sekalung tahniah kepada wartawan berita harian.

"Mahkamah mendapati Mohd Saiful adalah seorang saksi yang boleh dipercayai dan keterangannya selaras dengan saksi-saksi pakar bahawa terdapat penetrasi zakar dan mangsa berada di kondominium berkenaan semasa kejadian itu sebagaimana dinyatakan dalam tuduhan. 

Mohamad Zabidin membuat keputusan itu selepas mendengar keterangan oleh saksi-saksi pendakwaan dan hujah daripada Peguamcara Negara II, Datuk Mohamed Yusof Zainal Abiden yang mengetuai pasukan pendakwaan dan peguam-peguam bela diketuai Karpal Singh di penghujung kes pendakwaan. 

Pihak pendakwaan menyimpulkan kes mereka pada 24 Mac, dengan 26 saksi memberi keterangan di perbicaraan yang bermula 3 Februari tahun lalu. 
Mohd Saiful, 25, saksi utama pendakwaan yang memberi keterangan pada hari pertama perbicaraan memberitahu mahkamah mengenai kejadian yang didakwa itu. 

Butir-butir kejadian didengar secara tertutup walaupun beliau memberi keterangan di mahkamah terbuka mengenai persekitaran yang mendorong beliau membuat laporan polis terhadap Anwar. 

Pada 7 Ogos 2008 Anwar, 63, mengaku tidak bersalah terhadap dakwaan melakukan liwat bertentangan dengan peraturan alami di Kondominium Desa Damansara di Bukit Damansara antara 3.10 petang dan 4.30 petang 26 Jun, 2008.

Tuduhan itu dikemukakan mengikut Sksyen 377B Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara hingga 20 tahun dan sebat.

Ini adalah tuduhan liwat kedua Anwar hadapi. Pada 2000, beliau dituduh meliwat pemandu kepada isterinya, Azizan Abu Bakar.

Beliau disabitkan kesalahan dan dihukum penjara sembilan tahun oleh Mahkamah Tinggi, tetapi empat tahun kemudian Mahkamah Persekutuan membatalkan sabitan itu dan mengetepikan hukuman penjara
.;

WAJIB TENGOK Hina Islam - Fatwa Baru Nik Aziz

TENGOK DAN NILAI SENDIRI.

MAT SABU CUBA MENGORAT WAN AZIZAH!!



memang kalau dah kaki sekodeng memang tak lari dari tabiatnya,Bagi mendapatkan sokongan moral dari penganut2 PAS menjelang pemilihan timbalan presiden menentang ustaz nasha, mat sabun nampaknya cuba untuk membuktikan keunggulannya dengan mengorat presiden PKR wan azizah. apakah tindakan ini akan mencetuskan satu lagi kontroversi atau wan azizah bersedia menerima lamaran mat sabu memandangkan anuwar pandikutty berkemungkinan akan bercuti panjang di sungai buluh tak lama lagi. kita sama2 saksikan video di bawah....





Kredit harus diberikan kepada rakan blogger MKP http://1peluru.blogspot.com/ telah berjaya membongkar niat yang kurang elok kaki skodeng nie.Sedap lagu OH AZIZAH.

PEMUDA TURUN PADANG MENJELASKAN ISU SEMASA.





Kelmarin bertempat di Dataran Berpidato,Padang Kota Lama kehadiran ramai pengunjung untuk mendengar luahan rasa rakyat Pulau Pinang berkenaan isu semasa.Antara yang dibangkitkan ialah ketelusan kepimpinan kerajaan DAP yang selama ini memperdayakan rakyat dengan janji-janji piliharaya umum 2008 yang belum ditunaikan.


Antara penyokong tegar DAP yang berpuas hati dengan cara kepimpinan DAP.Kenyataan beliau agak meragukan kerana dakwaanya bil air rumahnya selama 2 bulan hanya 5ringgit.Mustahil dengan amaun tersebut adakah beliau tidak menggunakan air untuk mandi dan membasuh dirumahnya?




Ketua Pemuda UMNO Pulau Pinang Ir Shaik Hussein turun padang bagi menjelaskan isu yang dibangkitkan oleh rakyat Pulau Pinang.antaranya tol sungai nyiur yang sebelum ini dijanjikan oleh DAP akan dihapuskan selama 3 tahun tiada jalan penyelesaian.jalan sepanjang 1 kilometer dari Jalan Bagan 29 ke Jalan Siram yang dibuat hanya untuk menutup aib dan rasa bersalah yang menelan kos sebanyak 5.7juta wang rakyat Pulau Pinang.


gambar menjelaskan laluan yang digunakan.

MKP kata;berasap lagilah DAP lepas nie.nantikan esok akan ada lagi sambunganya.

Sunday, May 15

BN Rampas Semula Pulau Pinang.Adakah Kita Bersedia?



Umum menyedari untuk BN kembali berkuasa bukan tugas mudah. Malah, ramai kurang yakin BN berupaya menggugat pakatan pembangkang diketuai DAP yang seakan-akan semakin mendapat sokongan terutama Ketua Menteri, Lim Guan Eng, yang dilihat sebagai hero oleh masyarakat Cina. Tetapi, itu bukan alasan BN menyerah kalah.


Ketika ini, daripada 40 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN), kerajaan pembangkang menguasai 29 kerusi dengan DAP ada 19 wakil rakyat, Parti Keadilan Rakyat (PKR) (9) dan PAS (1), manakala BN hanya diwakili UMNO di 11 kerusi. 

Mengikut daftar pemilih yang diwartakan pada 27 Disember 2010, Pulau Pinang mempunyai 747,490 pengundi iaitu 251,413 Melayu (33.63 peratus), 411,507 Cina (55.05 peratus), 81,136 India (10.85 peratus) dan selebihnya bangsa lain. 

Berdasarkan statistik itu, mampukah BN meraih semula sokongan masyarakat bandar yang majoritinya pengundi Cina yang memberikan sokongan padu kepada pakatan DAP-PKR-PAS pada pilihan raya umum lalu? 

Pada masa sama, sokongan pengundi Melayu kepada kerusi BN yang diwakili UMNO pada PRU 2008 di pinggir bandar dan luar bandar juga tidak sehebat mana kerana rata-rata calon menang dengan majoriti yang kecil. 


Walaupun ramai tidak yakin termasuk Tun Daim Zainuddin yang berpandangan Pulau Mutiara mungkin kekal di tangan pembangkang, BN perlu yakin memberi tentangan. 

“Kalau kita nak masuk medan peperangan dengan rasa akan kalah, maka separuh perjuangan sudah hilang. Maknanya, kalau kita pergi berperang dengan tiada keyakinan, kita sudah separuh kalah. 

“Tetapi kalau kita pergi dengan keyakinan, sebahagian daripada kemenangan sudah kita miliki, cuma tinggal sebahagian lagi (untuk capai kemenangan),” kata Pengerusi Perhubungan UMNO Pulau Pinang, Datuk Zainal Abidin Osman. 

GERAKAN Pulau Pinang pula tidak begitu berani untuk menyatakan secara terbuka kerana mahu menyesuaikannya dengan selera masyarakat Cina dan tidak mahu dilihat terlalu gelojoh kerana pengundi Cina masih fobia dengan UMNO. Tambahan lagi, dengan asakan pakatan pembangkang ke atas BN khususnya UMNO yang boleh melunturkan sokongan pengundi Cina terhadap BN. Tetapi, mereka bersedia untuk mentadbir negeri. 

“Jika rakyat nak kepada kita, kita (BN) bersedia kerana kita ada kemampuan dan pengalaman. Kalau rakyat fikir BN lebih bijak untuk mentadbir, kalau mereka mahukan BN, kita sedia,” kata Pengerusi GERAKAN Pulau Pinang, Datuk Dr Teng Hock Nan. 

Keyakinan Zainal dan kesediaan GERAKAN untuk menggalas tanggungjawab itu ada benarnya kerana rekod 11 pilihan raya umum sebelum PRU 2008 berpihak kepada BN. Yakni, rakyat sokong BN. Malah, pada PRU 1995,1999 dan 2004, DAP hanya ada satu kerusi dalam DUN Pulau Pinang. Hanya pada PRU 1986 dan 1990, DAP mampu memperoleh 10 dan 14 kerusi DUN tetapi BN tetap menang dua pertiga. 

Sepanjang memerintah Pulau Pinang sebelum tumbang pada Mac 2008, BN membawa kemakmuran kepada rakyat dengan pembangunan dan transformasi sehingga menjadi destinasi pelaburan syarikat multinasional. 


Kejayaan itu menyebabkan rakyat terus menyokong BN, cuma mereka ‘beralih angin’ pada 2008 selepas terpedaya dengan janji manis pakatan DAP-PKR-PAS yang menjanjikan ‘bulan dan bintang’. Tetapi, selepas lebih tiga tahun berlalu, rakyat sudah dapat menilai apabila banyak janji tidak dikotakan. Janji tinggal janji. 

Apa juga pendekatan digunakan parti komponen BN, terserah kepada kebijaksanaan pemimpin masing-masing kerana matlamat sama dan kata-kata Zainal wajar menjadi pegangan ahli dan pemimpin BN Pulau Pinang. 

“Kekalahan adalah sementara. Hanya kerana satu kekalahan, tidak bererti kita kalah selama-lamanya. Ia menjadi kekal apabila kita putus asa. Jika kita tidak putus asa, kekalahan adalah sementara,” katanya. 

Saturday, May 14

ANUARKANTOI;NIK AJIS UMPAMA ORANG UTAN.



Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan mereka yang mengaitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan video seks yang dikatakan mirip pemimpin pembangkang itu, tidak akan masuk syurga.
“Orang yang terbabit dalam komplot video berkenaan akan teruk nanti, selagi tak jilat kaki Anwar atas dunia ni, tak boleh masuk syurga dan ini sudah sah (tak masuk syurga). Hanya Allah saja yang dapat mengampunkan dosa mereka.
“Walaupun orang itu menteri ke, tindakan berkenaan (mengaibkan itu) tetap tidak boleh. Malah kini televisyen dan internet sudah menayangkan (video seks) ke seluruh dunia, pihak berkenaan akan menerima bahana nanti.
“Selagi tidak membuat kenyataan balas atau taubat atau sebagainya, tidak ampun dosa. Untuk menyucikan (hapuskan dosa), hendaklah memohon maaf,” katanya dalam kuliah mingguannya, di Dataran Ilmu, di sini, semalam.
April lalu, Nik Aziz ketika ditanya pemberita di Kediaman Rasminya, di JKR 10, dekat sini, mengenai video itu, beliau tidak percaya Anwar adalah individu dalam rakaman video seks yang didedahkan oleh trio ‘Datuk T’.


Nyanyian Nurul Izzah kepada Papa

Semalam I call papa, papa tak answer
Papa kata Papa keluar pergi dinner
Papa kata papa keluar dengan kawan papa
but when I called Karpal he said it wasn't true

So I drove my car pergi Damansara
Khalid Jambul kata maybe Papa tengok bola
Tapi bila I sampai... papa, papa tak ada
Lagi la I jadi gila

So I called and called sampai papa answer
papa kata sorry my daughter tadi tak dengar
My phone was on silent, I was in the meeting
Tapi latar belakang suara perempuan China

Sudahlah papa, I don't believe you
I've always known that your words were never true
Why mama always with you?
I pun tak tahu
No wonder la your friends pun backstab you

So I guess that's the end of our story
Akhir kata best friends papa Eskay bagi tahu
Tapi last-last kita dapat tahu papa gi hotel tu
You left your jam Omega kat situ

PAS Only Can Make It With DAP’s Support

By : Hyder Yutim – Malaysian Digest
In politics, the players sometimes make undesirable partnerships though there’s no guarantee that it would be a lifelong commitment. They will stick by your side when you triumph but will drop you in a heartbeat once you’ve messed up big time. However, partnerships and alliances can be powerful if the motive, cause and ideologies are similar and, of course, there is must be cohesiveness in the coalition.

The ‘Unholy’ Matrimony

The alliance between Democratic Action Party (DAP) and The Pan-Malaysian Islamic Party (PAS) would have been thought of as far-fetched not too long ago. It would not have happened without Anwar Ibrahim and his PKR. Regardless of our personal views on Anwar we have to hand it to him for being able to convince these two opposition parties with arguably opposing ideologies and beliefs to put their differences aside for the sake of that extra political mileage. So, going by the ‘united we stand, divided we fall’ adage, Pakatan Rakyat was formed after the 2001 political tsunami. For the first time in Malaysian history, there’s an opposition coalition and this has changed the whole political landscape.
PAS positions itself as a political party that aims to establish Malaysia as a country based on Islamic legal theory derived from the primary sources of Islam: the Quran, Sunnah as well as Hadiths. PAS holds the view that establishing an Islamic state would benefit not only Muslims but also non-Muslims in the country. The party enjoys strong support from the northern rural areas and conservative states in the peninsular such as Kelantan and Terengganu. It is also the first opposition party in independent Malaysia’s history to defeat the Barisan Nasional (BN) coalition in a Malay dominated state.
You can’t deny that PAS have an impressive history. The party’s most recent breakthrough was when it claimed three (including Perak) out of five states that fell into the opposition’s hands, outperforming the other parties, opposition and BN alike, in the historical March 2008 ‘tsunami’. Incidentally, PAS was part of BN (alongside Umno) back in 1973 to 1978 during Asri Muda’s time.
The DAP meanwhile have grown in popularity in recent times as we can see from the results of the last general election, the Sibu by-election and the more recent Sarawak state election. The Chinese-majority party had contested in 10 general elections from 1969 to 2008. DAP members believe that they are socialists (perhaps they were in their early days) fighting for equality. So far, the party has been the most aggressive in their media campaigns compared to the other parties, be it Pakatan or BN. Believe me, if you work in Editorial you’d know that, among all the parties, DAP issues the most media statements.
We have to seriously think and look into the ‘unholy’ alliance between PAS and DAP – two parties with diametrically opposite principles and beliefs. Apart from the peculiar pact between these two parties, another question is who is the leader of the Pakatan pack? Since the Pakatan deal was signed, has PAS been supporting DAP more or is it the other way round?

The Rebranding of PAS

For the most part of PAS’ history, the party has only targeted the Malay-Muslim supporters. However since the 2004 election, there is clear indication that PAS have been trying to reach out to non-Muslim Malaysians. In order to make the non-Muslims more receptive to the Islamist party, they went through a rebranding exercise and started to portray themselves as a more moderate and progressive outfit. We started seeing fresh personalities by the likes of Khalid Samad (Shah Alam MP), Nizar Jamaluddin (former Perak MB) and Husam Musa (PAS vice-president) in the frontlines. And these leaders were successful in getting the respect from the non-Malays because of their modern Muslim approach.
The party even fielded an Indian woman in a Johor constituency in the last general election. Also, during the months leading up to the 2008 elections, PAS had rarely mentioned about the setting up of an Islamic state, which has been one of the party’s main objectives throughout its history.

DAP’s Success in Sarawak

PKR leaders described its gain of two seats from winning of three out of 49 seats in Sarawak as “historic” and a step towards a two-party system in the state. Meanwhile, PAS fared badly at making inroads in Sarawak after losing all the five seats it contested for with some candidates losing their deposits. It was the DAP which stole the limelight with their 12 out of 15 seats win – the biggest gain of the day with six additional seats in their name.
This was PAS’ analogy to justify losing all five seats in the Sarawak State Election: In 2000 they sowed the seeds, in 2006 the seeds germinated, in 2011 the tree had produced flowers and, in the next state election, it will bear fruit. Getting the confidence Sarawakian voters has always been an arduous task for PAS. Winning at least one seat in the state would be enough to lend credence to their analogy.
Unlike in the peninsular, with DAP having the upper hand in Sarawak, PKR and PAS machineries had to get a piggyback ride from the DAP machinery during the state election. Meanwhile, in the peninsular, PAS’ would be the one providing their support to the DAP and the PKR.
For PAS to make inroads in Sarawak it would require some sacrifice from the DAP. For the greater good of Pakatan DAP must allow PAS to contest in Chinese-dominated seats in the next state election and maybe in the next general election.
Moreover, PAS was willing to forsake its values by forging an ‘unholy’ alliance with the DAP. If PAS can take care of the interests of the DAP in the peninsular at the expense of its image and reputaion, why not the DAP reciprocate in Sarawak for the sake of the Opposition in the PAS-PKR-DAP political alliance? I think that would be the only way for PAS to ‘sow their seeds’ in Sarawak.
*The views expressed here are the personal opinion of the write

Bantahan Rakyat Terhadap Cadangan DAP Mansuhkan Klinik 1Malaysia



ADUN Sungai Puyu, Phee Boo Poh adalah orang DAP yang paling lantang mempertikaikan klinik 1Malaysia di Pulau Pinang dalam sidang DUN kononnya disifatkan sebagai satu pembaziran oleh kerajaan pusat. lahanat sungguh manusia berjiwa komunis ini. Adakah suatu pembaziran jika sesuatu benda itu menguntungkan rakyat?




Jalan Alternatif Bagan 29 yang dibina Kerajaan Negeri Pulau Pinang sebanyak RM 5.7 Juta, yang sepatutnya janji pakatan rakyat jika menang pilihanraya ke-12 akan memansuhkan tol tersebut.Apakah relevannya membazir wang rakyat hanya untuk membina jalan altenatif sepanjang satu kilometer.Siapa yang rugi rakyat. Janji pilihanraya yang belum tertunai sebaliknya membazir.


Semua rakyat tanpa mengira kaum dan parti politik hanya perlu bayar RM1 berbanding ke klinik swasta yang pasti menelan belanja RM20-30 untuk sakit ringan? . Mengapa perlu pertikai?rakyat Pulau Pinang telah bersuara dan membantah tindakan biadap cadangan DAPig.






Matkilaupenang kata Rakyat Pinang telah bersuara kita tunggu dan lihat adakah ini petanda DAP akan tutup kedai Pada PRU 13.

OMEGAKANTOI:Video itu sahih - Khalid Abu Bakar




Kalau Deputy IGP sudah cakap video seks itu sahih selepas dianalisis pakar dari US dan minta tuan-tuan( wartawan ) boleh buat andailah , nak selindung apa lagi Pandi Kutty Anwar dan juak2 PKR . Mahu cakap lagi konspirasi lagi ka ?

"Polis telah terima laporan pakar luar dan ia mengukuhkan keterangan pakar tempatan mengenai kesahihan video tersebut,"katanya.

Ditanya mengenai apakah polis akan mendedahkan siapakah pelaku dalam video tersebut, kata Khalid, polis telah kenal pasti siapa dia, tetapi tidak ada keperluan undang-undang untuk mendedahkannya.

Namun Timbalan Ketua Polis Negara itu menambah bila ada keperluan undang-undang kemudian hari ia akan dihebahkan.

"Apa yang saya boleh katakan, kalau dah video itu sahih, lain-lain tuan-tuan boleh buat andaianlah," katanya berjenaka ketika menjawab satu soalan lain.

MatkilauPenang& Usop - Soley Soley.


hiburan untuk minda dan halwa telinga untuk malam in

Thursday, May 12

ANUAR KETAHUAN PECAH LUBANG KUNYIT.VIDEO TERBARU.

TAHNIAH REFORMASIN CREW PASTI SELEPAS INI ANDA AKAN DIBURU OLEH GENG AMK.

Dah terang lagi bersuluh,sapa nak mengaku kalau dah berak tengah jalan.video ketahuan telah memberikan kita bukti yang jelas dan nyata akan tetapi masih lagi jijah membuat penafian dan pejelasan menyatakan ini semua fitnah dan tomahan jika tiada bukti lain la cita yang nie jelas.MKP telah menunjukkan video ini kepada rakan karib ANWAR semasa mereka aktif dulu didalam belia 4b dan rakan karib pak sheik menyatakan sah dan benar itu adalah ANUgerah tuhan.MKP pecaya kerana meraka telah bersama berjuangan dalam arena politik lebih 20tahun.jijah tertekan buatlah apa yang patut jangan buat kerja yang boleh memudaratkan diri sudahlah.kesian dek pahana perbuatan lelaki sundal satu keluarga mendapat malu mana nak letak muka.

 Presiden PKR, Datin Seri Dr Wan Azizah Ismail mengaku tidak sanggup lagi berhadapan dengan fitnah yang menimpa suami, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan keluarganya. 

Katanya, beliau tidak sanggup lagi menahan tekanan ekoran pelbagai tohmahan dan cercaan yang dilemparkan terhadap Anwar sehingga menyebabkan anak-anaknya juga terpaksa menanggung derita. 

“Sudah, sudahlah memfitnah suami saya. Kami sekeluarga cukup terseksa dengan apa yang berlaku. Sudah sekian lama ia berlarutan hingga satu persatu dugaan muncul. Dari anak-anak kecil hinggalah besar. 

“Walau apa sekalipun, kami tetap terima sebagai ujian Allah. Memang saya berasa sungguh sedih. Kalau hendak attack (serang), janganlah attack saya atau anak-anak. Sebaliknya lawan melalui isu, bukan menyerang secara peribadi. 

Mengulas kenyataan seorang bekas pemimpin PKR yang memintanya meminta cerai daripada Anwar, Dr Wan Azizah berkata, individu itu tidak berhak mengeluarkan kenyataan sedemikian. 

“Memang saya rasa sedih dan sebak tetapi kenapa saya nak bersedih pasal kenyataan orang lain. Anwar suami saya. Saya lebih kenal dia siapa kerana kami telah hidup bersama berpuluh tahun lamanya,” katanya. 

Dr Wan Azizah berkata, Anwar tidak melayan desakan pelbagai pihak agar bersumpah laknat berhubung dakwaan mengaitkannya dengan video aksi seks yang didedahkan trio Datuk T kerana tidak ada kena mengenai dengan isu tersebut. 

“Ini politik pihak lawan untuk menjatuhkan suami saya. Sudah terang lagi bersuluh, enam tahun dia dalam penjara, makan pun tidak cukup takkan keluar penjara perut dia boroi seperti dalam video klip yang didakwa sesetengah pihak. 

“Saya tahu itu bukan Anwar,” tegasnya.

LELAKI Y YANG DIBANGGA OLEH PAKATAN RAKYAT.


PENASIHAT Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim sejak didakwa mirip lelaki di dalam rakaman video seks hingga kini tidak lekang daripada penggunaan perkataan yang keterlaluan dan terkeluar daripada norma-norma sikap seorang pemimpin.

Mungkin Anwar semakin tertekan dengan pelbagai isu yang melumurinya, namun memaki hamun pemimpin negara dengan panggilan yang tidak senonoh bukanlah penyelesaian.

Adalah malang, seorang yang begitu bercita-cita menjadi Perdana Menteri sanggup mengeluarkan cacian seumpama itu tanpa memikirkan kesan kepada rakyat yang mendengarnya.

Lebih mendukacitakan Anwar memaki hamun pemimpin yang sebangsa dan seagama dengannya di hadapan kaum-kaum lain.

Anwar juga mungkin sudah tersepit dan semakin rimas dengan sokongan yang diterima oleh kepimpinan Najib justeru beliau hanya mahu melepaskan geram dengan perkataan-perkataan kotor seumpama itu.

Dalam keadaan populariti pembangkang yang semakin merudum, Anwar berusaha mencari apa juga cara bagi membangkitkan kebencian rakyat kepada kepimpinan negara.

Kekalahan demi kekalahan yang diterima oleh pakatan pembangkang dalam pilihan raya kecil dan kegagalan mereka menawan Sarawak baru-baru ini meranapkan impian kerakusan beliau untuk berkuasa.

Justeru Anwar menggunakan taktik menjijikkan dengan memaki hamun Najib, Barisan Nasional (BN) dan UMNO. Harapan beliau melalui cara sedemikian rakyat akan membenci Perdana Menteri dan kerajaan BN.

Tetapi Anwar terlupa bahawa rakyat tidaklah sebodoh yang beliau sangkakan. Mereka sudah bijak menilai siapa yang mampu membela nasib mereka dan siapa pula yang hanya 'gila kuasa'.

Tindakan terbaru Anwar ini jelas menunjukkan bahawa beliau terpaksa menggunakan apa juga pendekatan dan cara bagi melepaskan diri terhadap masalah moral yang dihadapinya.

Berdepan dengan perbicaraan di mahkamah atas tuduhan meliwat bekas pembantu peribadinya dan kini menghadapi pula dakwaan terbabit dalam rakaman video seks, semua itu memberikan tekanan yang luar biasa kepada Anwar.

Apatah lagi dari semasa ke semasa segala bukti yang terdedah satu pun tidak menyebelahi beliau. Keadaan itu membimbangkan Anwar dan secara diam memberikan pemahaman kepadanya bahawa cita-cita menerajui pembangkang bagi menawan Putrajaya semakin tergugat.

Tindak tanduk Anwar sejak kebelakangan ini bukan sahaja semakin menjejaskan kredibilitinya malahan turut menyeret sama imej pembangkang. Ia kerana rakyat sudah pasti tertanya-tanya apakah begini sikap seorang yang ingin disanjung sebagai pemimpin.

Anwar kini bukanlah aset tetapi liabiliti kepada pembangkang. Wajarkah negara ini memiliki pemimpin seperti Anwar yang bermulut cabul dan mudah terpancul ayat-ayat memaki hamun kepada sesiapa yang tidak disukainya?

Apakah begini cara Anwar hendak mendidik generasi muda berpolitik?

ADAKAH AHLI UMNO BERSEDIA MENERIMA CABARAN INI?


Presiden Umno Datuk Seri Najib Tun Razak berkata beliau akan menguji kesetiaan anggota Umno terhadap perjuangan parti apabila tiba masanya.
Walaupun tidak menjelaskan dengan lebih lanjut, Perdana Menteri memberi bayangan bahawa ujian itu secara langsung mengaitkan pemilihan calon pada pilihan raya umum ke-13 yang akan datang.
“Apakah kita sudah cukup setia kepada Umno? Apakah tak jadi calon kita akan setia kepada Umno? Betul? Setia? Betul serah mandat pada pucuk pimpinan? Terima kasih. Saya akan uji bila sampai masa nanti.
“Jangan nanti ada yang merajuk, tidak mahu kerja dan pergi ke luar negara kalau tidak terpilih menjadi calon pilihan raya,” katanya ketika berucap pada majlis sambutan ulang tahun Umno ke-65 di Dewan Merdeka Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini malam ini.
Persoalan-persoalan yang ditimbulkan oleh Najib, mendapat respon daripada kira-kira 3,000 hadirin yang hadir memenuhi Dewan Merdeka yang terdiri daripada pemimpin-pemimpin Umno dari seluruh negara.
Turut sama pada majlis malam ini, isteri Perdana Menteri Datin Seri Rosmah Mansor, bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad, naib-naib presiden serta ketua-ketua sayap parti.
Dalam pada itu, Najib turut mengajak semua anggota dan pemimpin Umno melafazkan ikrar supaya terus sama-sama mendampingi rakyat dan berkhidmat
bersungguh-sungguh serta prihatin kepada keperluan dan suara rakyat di peringkat akar umbi.
Sambil mengajak hadirin mengimbas kembali sejarah penubuhan Umno 65 tahun lepas, Najib mengingatkan anggota dan pemimpin supaya menghindari sikap
berpuak-puak atau politik ‘factionalisme’ untuk memastikan Umno terus menjadi parti yang kuat dalam negara.
“Kalau Umno bersatu, apatah lagi kalau orang Melayu pegang, Umnolah parti keramat untuk orang Melayu, Umno itu Melayu…Melayu itu Umno, kita merupakan
parti yang kuat dalam negara ini.
“Kita tidak mahu Umno senasib parti-parti lain. Parti yang telah banyak berjasa tapi telah terkubur, yang telah berbudi tapi mengalami kekalahan. Umno
belum mengalami nasib sebegitu dan janganlah kita menghadapi nasib yang sama.
Najib berkata Umno juga sudah mempunyai cukup kekuatan untuk terus menjayakan dan memantapkan agenda transformasi negara di samping telah mempunyai
jenama tersendiri yang masih di pandang tinggi oleh rakyat jelata.
Pada majlis itu, Najib turut menaikkan bendera ‘Sang Saka Bangsa’ serta memotong pulut kuning.

LELAKI Y YANG DIBANGGA OLEH PAKATAN RAKYAT.


PENASIHAT Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim sejak didakwa mirip lelaki di dalam rakaman video seks hingga kini tidak lekang daripada penggunaan perkataan yang keterlaluan dan terkeluar daripada norma-norma sikap seorang pemimpin.

Mungkin Anwar semakin tertekan dengan pelbagai isu yang melumurinya, namun memaki hamun pemimpin negara dengan panggilan yang tidak senonoh bukanlah penyelesaian.

Adalah malang, seorang yang begitu bercita-cita menjadi Perdana Menteri sanggup mengeluarkan cacian seumpama itu tanpa memikirkan kesan kepada rakyat yang mendengarnya.

Lebih mendukacitakan Anwar memaki hamun pemimpin yang sebangsa dan seagama dengannya di hadapan kaum-kaum lain.

Anwar juga mungkin sudah tersepit dan semakin rimas dengan sokongan yang diterima oleh kepimpinan Najib justeru beliau hanya mahu melepaskan geram dengan perkataan-perkataan kotor seumpama itu.

Dalam keadaan populariti pembangkang yang semakin merudum, Anwar berusaha mencari apa juga cara bagi membangkitkan kebencian rakyat kepada kepimpinan negara.

Kekalahan demi kekalahan yang diterima oleh pakatan pembangkang dalam pilihan raya kecil dan kegagalan mereka menawan Sarawak baru-baru ini meranapkan impian kerakusan beliau untuk berkuasa.

Justeru Anwar menggunakan taktik menjijikkan dengan memaki hamun Najib, Barisan Nasional (BN) dan UMNO. Harapan beliau melalui cara sedemikian rakyat akan membenci Perdana Menteri dan kerajaan BN.

Tetapi Anwar terlupa bahawa rakyat tidaklah sebodoh yang beliau sangkakan. Mereka sudah bijak menilai siapa yang mampu membela nasib mereka dan siapa pula yang hanya 'gila kuasa'.

Tindakan terbaru Anwar ini jelas menunjukkan bahawa beliau terpaksa menggunakan apa juga pendekatan dan cara bagi melepaskan diri terhadap masalah moral yang dihadapinya.

Berdepan dengan perbicaraan di mahkamah atas tuduhan meliwat bekas pembantu peribadinya dan kini menghadapi pula dakwaan terbabit dalam rakaman video seks, semua itu memberikan tekanan yang luar biasa kepada Anwar.

Apatah lagi dari semasa ke semasa segala bukti yang terdedah satu pun tidak menyebelahi beliau. Keadaan itu membimbangkan Anwar dan secara diam memberikan pemahaman kepadanya bahawa cita-cita menerajui pembangkang bagi menawan Putrajaya semakin tergugat.

Tindak tanduk Anwar sejak kebelakangan ini bukan sahaja semakin menjejaskan kredibilitinya malahan turut menyeret sama imej pembangkang. Ia kerana rakyat sudah pasti tertanya-tanya apakah begini sikap seorang yang ingin disanjung sebagai pemimpin.

Anwar kini bukanlah aset tetapi liabiliti kepada pembangkang. Wajarkah negara ini memiliki pemimpin seperti Anwar yang bermulut cabul dan mudah terpancul ayat-ayat memaki hamun kepada sesiapa yang tidak disukainya?

Apakah begini cara Anwar hendak mendidik generasi muda berpolitik?

Wednesday, May 11


Mak Lampir PKR Selangor meroyan dan hilang akai dah dek penahan asmara video anugerah tuhan, Zuraida Kamaruddin mewakili seluruh pimpinan Keadilan Selangor mendedahkan bahawa pihaknya telah berjaya mengesan bahawa seramai 2,000 orang warga asing didakwa telah disenaraikan oleh Umno Bahagian Hulu Selangor untuk tujuan proses pertukaran status kerakyatan, dengan mendapat bantuan penuh dari pihak Kementerian Dalam Negeri (KDN).BACA SETERUSNYA DISINI
Ternyata mak lampir akan lebih meroyan jawapan yang diterima dari Umno Bahagian Hulu Selangor tidak memerlukan warga asing untuk memangkah Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum akan datang yakin mampu mengekalkan penguasaan parti berkenaan di kawasan itu.
Sehubungan itu, Ketua Umno bahagian berkenaan, Datuk Mohamed Idris Abu Bakar menyifatkan dakwaan bahawa beliau menulis dan menandatangani sepucuk surat bagi mendapatkan kerakyatan Malaysia untuk kira-kira 2,000 warga Indonesia bagi membolehkan mereka mengundi BN sebagai fitnah jahat pembangkang kerana bimbang dengan kebangkitan BN di Selangor.
“Kita tidak perlu buat begitu. Kita yakin BN dan Umno akan berjaya pertahankan kemenangan kita di Hulu Selangor.
“Ini satu fitnah. Dakwaan itu juga tidak benar. Saya tidak pernah terfikir untuk membawa masuk warga asing untuk jadi pengundi di Hulu Selangor.
“Surat itu juga palsu kerana itu bukan tanda tangan saya. Ejaan nama saya yang tertera dalam surat itu juga tidak betul,” katanya.
Beliau berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor yang mendakwa Umno bahagian itu menyalahgunakan kuasa kerajaan.
Surat itu didakwa sebagai percubaan Umno Hulu Selangor mendapatkan kerakyatan Malaysia untuk kira-kira 2,000 penghuni tetap di Hulu Selangor yang majoritinya warga Indonesia bagi membolehkan mereka mengundi BN pada pilihan raya umum akan datang.
Timbalan Pengerusi PKR Selangor, Zuraida Kamaruddin pada sidang medianya semalam menunjukkan kepada wartawan surat yang didakwa bukti Umno menyalahgunakan proses kerajaan.
Surat bertarikh 23 Mac didakwa ditandatangani oleh Mohamed Idris itu dialamatkan kepada Menteri Dalam Negeri yang juga Naib Presiden Umno, Datuk Seri Hishammuddin Hussein.
Mengulas lanjut, Mohamed Idris berkata Umno Hulu Selangor tidak perlu berbuat demikian kerana semua kerusi Parlimen dan Dewan Undangan Negeri (Hulu Bernam, Kuala Kubu Bharu dan Batang Kali) di Hulu Selangor adalah milik BN.

LGE TAKUT UTUSAN MALAYSIA.MANA KEBEBASAN MEDIA YG PERNAH DILAUNGKAN.


Perbuatan melarang wartawan menyertai sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Pinang amatlah tidak waras dan hanya memperlihatkan kesempitan pandangan terhadap sistem demokrasi yang turut dilaungkan oleh Pakatan Rakyat selama ini.
Pakatan Rakyat seharusnya lebih prihatin, bersikap profesional dan memahami tugas wartawan yang melaporkan untuk disalurkan kepada pengetahuan rakyat, tiada siapa boleh menghalang wartawan daripada membuat liputan mengenai perkara yang bersangkutan urusan kerajaan yang ada kaitan dengan rakyat.
Malaysia negara demokrasi dan media berperanan untuk melaporkan apa yang dilakukan oleh kerajaan untuk rakyatnya.
DUN Pulau Pinang, semalam, meluluskan usul melarang wartawan Utusan Malaysia daripada menghadiri dan membuat liputan sidang DUN pada masa depan.
Usul tersebut turut melarang wartawan Utusan Malaysia untuk berada di pekarangan dan memasuki bangunan DUN.
Usul itu dibentangkan Ketua Menteri, Lim Guan Eng (DAP-Air Putih) pada hari terakhir Mesyuarat Pertama Penggal Yang Keempat DUN Ke-12.
Ia adalah cadangan Jawatankuasa Hak dan Kebebasan DUN Pulau Pinang selepas siasatan mendapati laporan Utusan Malaysia yang bertarikh 11 November 2010 mengenai kos kerja pembaikan banglo kediaman Guan Eng berjumlah RM1.5 juta adalah tidak tepat.
Guan Eng berkata, selain laporan kos pembaikan banglonya tidak tepat, berita muka depan akhbar itu bertajuk ‘Malaysia Negara Kristian? beberapa hari lalu turut menjadi faktor usul berkenaan dibawa ke DUN.
Pada 11 November 2010, Utusan Malaysia menyiarkan kenyataan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Permatang Berangan, Shabudin Yahaya di DUN bahawa kos kerja pembaikan banglo yang didiami Guan Eng mencecah RM1.5 juta.
Laporan media itu dirujuk kepada Jawatankuasa Hak dan Kebebasan negeri dan sebanyak dua mesyuarat diadakan untuk membincangkan hasil siasatannya.

rapid

rapid

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive