gaza

Monday, June 20

PEMUDA PAS PIS PUS DAH KECUT TELOQ.



Apa punya haram jadah puak Pemuda PAS nie penakut rupanya dah kecut teloq takut dekat Perkasa rupanya.MKP ingat garang rupanya dalam hati ada taman.Kenyataan bacul telah dikeluarkan oleh Pemudanya menampakkan betapa pondannya depa cakap macam rimau rupanya kucing berbulu hari-hari mau.


Kenapa takut Perkasa akan ajak bukan islam menyertai perhimpunan bersih.Yang hampa dok dengaq cakap hindu tua kira ok la.Pirah mampus nie nak habaq mai kat hampa yang bodoh dan tak boleh ajaq.


Ambiga bangga berjaya mengetuai melayu yang bodoh bagi menumbangkan sebuah kerajaan yang ditunjangi oleh orang Melayu ISLAM!!!!...Tetapi siapakah AMBIGA yang SEBENAR-BENARnya dan apakah kehebatannya sehingga mampu memukau beribu-ribu PAK JANGGOAT untuk berkhidmat kepadanya!!!!

Daripada Jkuasa Penganjur Bersih 2.0, didapati 4 daripada 15 adalah Melayu. Yang lain nya adalah China India. Jelas bahawa China India mempergunakan orang-orang Melayu untuk mencapai matlamat menakluki dan mengulingkan Kerajaan BN secara kekerasan ala-ala Mesir. Yang akan pecah kepala berdarah ialah sesama Melayu Pas, Melayu Pkr, Melayu Umno dan Melayu Pemerhati. China dan India sunyi sepi dan Hindraf telah menarik diri. 
Betapa bodoh nya orang Melayu sehingga sanggup berketuakan seorang wanita HINDU yang jelas selama ini bukan setakat anti Islam tetapi amat benci sekali akan ISLAM? Namun akhirnya disanjung pula oleh pejuang-pejuang yang mendakwa mereka adalah pejuang ISLAM!!!!


Kemunculan dajal di akhir zaman memang sentiasa ditunggu-tunggu. Dan memang kita pun sekarang ini telah berada di satu episod akhir zaman. Tanda-tanda kecil kiamat sudah kita lihat hampir keseluruhannya, setiap hari. Hanya menanti tanda-tanda besar saja yang belum berlaku. Antaranya dajal.

“….sesungguhnya al-Masikh Dajjal adalah lelaki pendek, hujung tapak kakinya berdekatan sedangkan tumitnya berjauhan, berambut kerinting, bermata sebelah dengan mata yang terhapus.”(Riwayat Abu Daud dalam Kitab Takrijul Misykat).

UMNO ZALIM,SPNB BEBANKAN RAKYAT MISKIN.





Syarikat Perumahan Negara Berhad (SPNB) akan melaksanakan projek pembinaan 80 unit rumah kelompok di Kampung Manggis dan Kampung Tok Suboh kawasan Parlimen Bukit Mertajam bagi golongan miskin dan berpendapatan rendah pada tahun ini. 

Ketua UMNO Bahagian Bukit Mertajam, Datuk Musa Sheikh berkata, daripada jumlah itu, sebanyak 60 rumah akan dibangunkan di Kampung Manggis, manakala 20 rumah di Kampung Tok Suboh dengan harga RM75,000 seunit. 

Bagaimanapun menurutnya, kerajaan akan memberi subsidi kepada golongan sasar itu dengan harga antara RM40,000 hingga RM45,000 seunit tanpa perlu menjelaskan bayaran deposit dan peguam sebelum menduduki rumah berkenaan. 

“Unit Penyelarasan dan Pelaksanaan (ICU) Jabatan Perdana Menteri (JPM) meluluskan peruntukan RM2 juta bagi kerja infrastruktur iaitu pembinaan parit serta jalan di Kampung Manggis dijangka bermula Ogos ini. 

“Manakala kerja infrastruktur di Kampung Tok Suboh sudah dilaksanakan dan SPNB akan melaksanakan projek rumah kelompok di kampung itu sebelum akhir tahun ini,” katanya. 

Beliau berkata demikian selepas merasmikan Mesyuarat Agung Tahunan Pertubuhan Peladang Kawasan (PPK) Bukit Mertajam kali ke-33, di Dewan Kompleks Perniagaan Peladang PPK Bukit Mertajam, di sini. 

Hadir sama, Pengerusi Jemaah Pengarah PPK Bukit Mertajam, Abdul Wahab Ibrahim. 

Dalam pada itu, Musa yang juga Pengerusi Majlis Pembangunan Pertanian Parlimen Bukit Mertajam, setiap unit mengandungi tiga bilik hanya layak untuk peserta e-kasih, penempatan semula termasuk mereka yang berpendapatan kurang RM1,000. 

Katanya, mereka yang layak memiliki rumah itu hanya perlu menjelaskan RM150 sebulan selepas menduduki rumah itu. 

Sementara itu, dalam perkembangan sama, PPK Bukit Mertajam bakal mewujudkan Pusat Pengumpulan Ladang di pekarangan Pejabat PPK Bukit Mertajam, Jalan Rozhan, di sini, tidak lama lagi bagi membolehkan lebih 300 penternak, peladang dan nelayan sekitar Parlimen Bukit Mertajam memasarkan hasil mereka. 

Musa berkata, perbincangan akan diadakan antara PPK Bukit dengan Lembaga Pertubuhan Peladang (LPP) Pulau Pinang, Kementerian Pertanian dan Lembaga Pemasaran Pertanian Persekutuan (Fama).

Ini cukup menakutkan Anwar..



Perhimpuan gerak aman di padang Kelab Sultan Sulaiman dekat Kampung Baru semalam membuktikan apa yang digambarkan oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim dan pengikutnya yang kononnya Perkasa sebuah pertubuhan perkauman dan membenci orang Cina adalah salah kerana orang Cina turut hadir himpunan aman tersebut.

Orang Cina terpanggil untuk bersama Perkasa menentang perhimpunan haram yang akan dibuat oleh Anwar dan pakatan rakyat kerana mereka merasakan Anwar dan pengikutnya telah melampau.

"Mereka merupakan wakil peniaga dan penjaja kecil di sekitar Kuala Lumpur, sekiranya berlaku perhimpunan haram "bersih" bermakna perniagaan mereka akan terjejas teruk pada hari itu. Siapa yang hendak bertanggungjawab atas kerugian mereka pada hari itu? adakah Anwar hendak bertanggungjawab? adakah Mat Sabu hendak bertanggung jawab? siapa nak bertanggung jawab soal mereka lagi.

"Peniaga Cina yang hadir semalam bukanlah bodoh seperti yang Anwar sangkakan, mereka tahu perhimpunan haram itu tidak ada kena mengena dengan SPR, sebaliknya perhimpunan itu dibuat untuk menukarkan isu liwat Anwar, jadi kata mereka, yang bermasalah Anwar seorang, kenapa hendak di heret rakyat bersama dalam masaalah dia.

Sunday, June 19

MALIK KASIM@ITIK LeTAK JAWATAN.



betulkah Malik Kasim akan meletak jawatan berikutan isu panas yang digembar-gemburkan sebelum ini.Kongres Melayu Pulau Pinang (KMPP) menggesa Malik Kasim Exco Agama,Perdagangan Dalam Negeri dan hal ehwal pengguna meletakkan jawatan beliau selepas didapati melakukan kesilapan besar dengan membelakangkan Yang diPertuan Agong,Tuanku Mizan Zainal Abidin dalam isu pilihanraya masjid baru-baru ini.


Presidennya,Rahmad Isahak kata malik bukan sahaja membelakangkan Tuanku Mizan Zainal Abidin sebagai ketua agama islam negeri malah beliau juga gagal menilai situasi undang-undang terlebih dahulu sebelum membuat keputusan rasmi bagi Kerajaan Negri sehinggakan melukakan perasaan umat islam.


KMPP menwakili 6500 umat islam pulau pinang menggutuk sekeras-kerasnya tindakan malik itik ini.Malik Itik seharusnya bertangjawab sepenuhnya dalam isu ini serta meminta maaf secara terbuka kepada seluruh umat Islam akibat ketelanjurannya yang telah menyusahkan pelbagai pihak.“Orang Melayu Pulau Pinang tidak memerlukan pemimpin seperti beliau untuk menegakkan syiar Islam,” 


 Malik yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Batu Maung sebenarnya tidak layak menjadi pemimpin Melayu dalam Kerajaan Negeri kerana perbuatannya itu memalukan.


Majlis Agama Islam Negeri Pulau Pinang (MAIPP) juga tidak boleh sewenang-wenangnya membuat dasar atau polisi secara tergesa-gesa atas tekanan pihak lain terutamanya perkara berkaitan undang-undang sehingga boleh menghilangkan keyakinan umat Islam terhadap institusi berkenaan.

Rahmad berkata, selain memohon maaf kepada orang Islam, Malik juga wajar menghadap Yang di-Pertuan Agong untuk memohon maaf kerana membelakangi Tuanku dalam membuat keputusan mengenai perkara itu.




KARTUN PUN NIK AJIS TAKUT......SAPA HINA ISLAM SEBENARNYA.



Menteri Besar Kelantan, Nik Aziz Nik Mat semalam mengumumkan keputusannya mengharamkan Utusan Malaysia daripada membuat liputan acara melibatkan beliau dan persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) berkuatkuasa serta merta.

Langkah tersebut sebagai membantah karikatur yang dikatakan menghina Islam berhubung isu rogol dan zina. Nampaknya Nik Aziz mengikut jejak langkah Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng yang turut memulaukan Utusan Malaysia.

Strategi memulaukan media sebagai senjata dan ugutan adalah pemikiran zaman dinosaur. Rasanya tiada lagi mana-mana kerajaan yang memerintah peringkat pusat, negeri atau wilayah di negara lain yang berbuat demikian. Kebebasan media dan hak bersuara seperti yang dijanjikan oleh DAP, PKR dan Pas dalam manifesto PRU, hanya gimik.

Tindakan Mursyidul Am Pas itu kerana beliau sememangnya condong kepada DAP dalam percaturan politiknya.
Cuma Awang hairan mengapa karikatur itu yang disiarkan pada Rabu, 15 Jun dianggap menghina Islam. Sedangkan ia hanya menyindir pemimpin Pas kerana mengambil pendirian yang mengelirukan ekoran kes rakaman video seks ketua pembangkang, Anwar Ibrahim.

MKP  juga tertanya-tanya mengapa karya kartunis aktivis pembangkang, Zunar yang terang-terang menghina Islam tidak pula berani disentuh oleh Nik Aziz. Persoalan lebih besar ialah siapakah sebenarnya yang menghina Islam? Seperti kata Zulkifli, sesungguhnya banyak tindak-tanduk Pas yang menghina dan menggugat umat Islam.

Pada Awang dan ramai lagi umat Islam di negara ini, kenyataan Nik Aziz sendiri banyak menghina dan memalukan Islam. Buatlah kajian ilmiah, pasti mudah membuat rumusan. Jika disenaraikan cukup banyak. Antaranya menyokong kalimah Allah digunakan oleh bukan Islam, mendakwa tuhan boleh mencarut, menjanjikan syurga kepada sesiapa yang undi Pas, pernah menuduh orang UMNO kafir, wanita cantik tidak boleh keluar bekerja dan banyak lagi yang bercanggah dengan ajaran Islam sebenar.

Itu belum menyentuh tentang pendirian beliau yang menolak permuafakatan sesama parti Islam tetapi menjulang DAP yang menentang penubuhan negara Islam.

Lebih banyak kecelaruan dicetuskan oleh Nik Aziz berbanding individu lain termasuk Ayah Pin, yang sedang diburu oleh pihak berkuasa. Angkara siapakah yang menampakkan Islam tidak ubah seperti kartun?

VIDEO PENDEDAHAN;kALPAL SINGH TAHU ANUWAR KAKI LIWAT.




Pendedahan Zulkifli Nordin mengenai Karpal singh yang tahu bahawasanya Anuar Al-Juburi kaki liwat.Karpal pernah menyuruh Anuwar bertaubat serta insaf.DAP dan Karpal telah mempergunakan Anuwar hanya untuk mencapai matlamat untuk berkuasa di Malaysia.

Saturday, June 18

‘Pokok senyum’ rezeki si penoreh





Bagaikan tidak percaya, tetapi itulah kenyataannya apabila wartawan Sinar Harian sendiri berkesempatan melihat sendiri pohon getah yang mempunyai wajah seakan manusia di kawasan tanaman getah di Kampung Kota Mengkuang, Wang Tepus. 

Biarpun kawasan itu terletak lebih 200 meter dari kaki bukit dengan ketinggian yang agak curam, namun bagi melihat kebenaran yang digambarkan si penoreh yang mengusahakan tanaman getah itu, wartawan Sinar Harian tekad mendaki bersama penduduk kampung itu. 

Mengambil masa kira-kira setengah jam untuk sampai ke kawasan yang dimaksudkan, akhirnya berjaya melihat sendiri sebatang pokok getah yang mempunyai wajah seakan manusia itu. 

Ternyata pokok getah yang digelar ‘pokok senyum’ oleh penoreh, Zulkefly Baharom, 50, dan isterinya, Ruziah Mohd Salleh, 49, memang benar. 

Baru menoreh sebulan lalu 

Zulkefly yang juga pesara tentera berkata, sebelum ini kawasan tanaman getah yang mempunyai lebih 100 pokok itu ditinggalkan tanpa ditoreh sejak dua bulan lalu. 

Bagaimanapun, sejak sebulan lalu dia dan isteri mengambil keputusan untuk mengusahakan kebun getah milik bapa saudara mereka itu daripada terus terbiar sebelum ia ditebang dalam masa terdekat bagi tujuan tanaman semula. 

Menurutnya, biarpun sudah masuk sebulan menoreh, namun ia hanya disedari selepas seminggu mereka mengusahakan tanaman itu dan suatu yang tidak dijangka apabila kebetulan pula hasil susu getah yang keluar dari pokok itu juga lebih banyak dari yang lain. 

Malah satu daripada 100 pokok yang diusahakan oleh pasangan suami isteri itu sebagai kerja sampingan sejak pertengahan Mei lalu membawa rezeki kepada mereka sekeluarga apabila ia mengeluarkan hasil susu getah yang banyak. 

Menceritakan kembali bagaimana mereka boleh menyedari wajah seakan manusia di pokok itu, Ruziah berkata, selepas seminggu mula menoreh di situ, dia tersedar dengan kewujudan pokok senyum itu apabila terpandang ke arah pokok itu dengan lebih teliti. 

Menurutnya, jika sebelum ini dia dan suami hanya menoreh tanpa sempat membelek-belek pokok itu, namun kebetulan pada masa itu terdetik untuk mendongak sehingga ke atas pokok itu. 

“Terkejut saya apabila tiba-tiba ternampak ada satu wajah seakan manusia pada batang pokok getah yang sedang ditoreh lalu saya menjerit memanggil suami untuk melihatnya,” katanya. 

Ada bentuk mata,hidung, mulut 

Zulkefly berkata, sebelum ini dia tidak pernah melihat pokok yang menyerupai wajah manusia seperti itu malah lengkap dengan bentuk mata, hidung dan mulut. 

Menurutnya, setiap hari pokok getah itu mampu mengeluarkan hampir sekilogram susu getah berbanding hasil pokok yang lain. 

“Kami tidak menyangka hasrat menoreh sebagai kerja sampingan ini benar-benar memberi rezeki lebih kepada kami tambahan pula harga getah kini mencecah RM6.10 sekilogram,” katanya. 

Sementara itu, Ruziah berkata, kemungkinan bentuk itu wujud kerana dahan pokok yang patah sehingga menjadi mata kayu. 

Namun bagaimanapun katanya, dia tetap bersyukur diberi peluang melihat ciptaan Tuhan yang begitu unik dan memberi rezeki lebih untuk keluarga.

Yusof Haslam, Pekida Berdamai.



Pengarah Urusan Skop Production Sdn Bhd, Datuk Yusof Haslam memohon maaf terhadap filem terbitanya KL Gangster yang telah menyinggung perasaaan sebuah pertubuhan Pekida.
Menurut Yusof, bagi menjernihkan keadaan dan mencari pendamaian dia dengan rendah diri memohon maaf atas kontroversi yang berlaku.
"Kalau filem KL Gangster menyinggung perasaan pihak Pekida, saya menyusun 10 jari memohon maaf bagi menjernihkan keadaan.
"Demi Allah, pihak kami tidak mempunyai niat walau sebesar kuman untuk menyinggung perasaan mana-mana pihak, kontroversi yang berlaku mungkin salah faham dan terlepas pandang," katanya selepas mengadakanpertemuan dengan Pertubuhan Kebajikan dan Dakwah Islamiah Malaysia (Pekida) pada Majlis Kesyukuran dan Musyawarah di Restoran Haslam.
Majlis terserbut turut dihadiri Pengerusi Pekida Wilayah Persekutuan Putrajaya dan Labuan, Datuk Roslan Dahaman dan penerbit filem, David Teoh.
Majlis musyawarah itu diadakan bagi menjernihkan isu filem KL Gangsterdan Kongsi telah menggunakan gelaran yang sinonim dengan Pekida seperti Ayahanda, Abang Long dan Abang Kawasan.
Tambah Yusof, pihaknya akan lebih berhati-hati dalam menerbitkan filem akan datang terutamanya sekuel KL Gangster tidak lama lagi dan akan memastikan isu sama tidak timbul.
“Saya akan membuat pemantauan lebih teliti terhadap filem arahan anak saya (Shamsul ) selepas ini dan lebih penting kami akan menyampaikan mesej yang baik kepada masyarakat,” katanya.

SEBARKAN:VIDEO KETERANGAN PENUH ISU PILIHANRAYA MASJID PULAU MUTIARA.

Di bawah adalah video keterangan lengkap Datuk Zainal Abidin Osman, Pengerusi UMNO Negeri Pulau Pinang tentang isu 'pilihanraya masjid' yang telah dibatalkan di Pulau Pinang. 

Sila tonton:-

BERSIH 2.0 - 1AGENDA dakwa Media Asing dapat Keuntungan.


Penganjuran BERSIH 2.0 adalah bagi memastikan Negara mendapat persepsi buruk di kalangan Negara luar. Demikian kata Yang Di Pertua 1Agenda, Zul Azhar bin Cha mengenai ulasan beliau terhadap objektif utama penganjuran Perhimpunan tersebut.
 
Beliau turut mendakwa beberapa Pemimpin Pakatan diketuai Dato' Seri Anwar Ibrahim telah menghubungi beberapa Media Asing untuk membuat liputan khas Perhimpunan BERSIH 2.0.
 
Ini jelas membuktikan Pembangkang cuba menggambarkan kepada pihak luar bahawa terdapat ketidakstabilan yang berlaku dan akan mendatangkan kesan negatif terhadap ekonomi dan politik Negara.
 
Beliau berkata demikian dalam Sidang Akhbar Penubuhan NGO 1Agenda yang berfungsi dalam memantau info-info di dalam Media Maya yang berbentuk hasutan dan boleh menjejaskan perpaduan di kalangan masyarakat secara amnya.
 
Pihak 1Agenda juga telah membuat laporan polis mengenai penyebaran secara agresif Perhimpunan BERSIH 2.0 melalui Media Sosial Facebook dan Twitter.
 
Menurut Exco Perundangan dan Sosial 1Agenda Wan Mohd Shahir,  Perhimpunan BERSIH 2.0 nyata tidak releven dan menutup ruang demokrasi sebenar yang menjadi penentu keputusan Pilihanraya. Beliau juga mengambil contoh keputusan PRU 12 yang membuktikan sistem demokrasi di Malaysia jelas terserlah dengan kejayaan Pakatan Rakyat menawan 5 Negeri.
 
1Agenda merupakan sebuah NGO yang meletakkan visi menjadikan media sosial sebagai saluran yang berkemampuan untuk menggerak Negara ke arah mencapai Wawasan 2020. 

Friday, June 17

MALIK ITIK@GUAN ENG BAGAI CACING KEPANASAN.


Alhamdulilah semua telah selesai dan muktamad pasti selepas ini Malik itik serta ketua Menteri paling malang dalam sejarah Pulau Mutiara mengelupur selepas apa yang dirancang tidak menjadi.Yang menjadi persoalan sekarang berapakah peruntukkan bagi menjalankan pilihanraya masjid ini??????????Kemanakah wang tersebut pergi dan yang lebih memalukan lagi Malik itik dok kata pilihanraya  ini mengikut undang-undang yang telah digubal oleh mereka.mana nak letak muka lepas ni.
Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin selaku Ketua Agama Islam Negeri Pulau Pinang, hari ini menitahkan agar pemilihan jawatan kuasa kariah masjid sesi 2012-2013 dibatalkan.
Yang Dipertua Majlis Agama Islam Pulau Pinang (MAIPP), Ellias Zakria telah mengesahkan perkara ini.
Sementara itu, Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Pulau Pinang, Datuk Zainal Abidin Osman ketika dihubungi UMNO-Online, melahirkan rasa syukur meratap sembah menjunjung kasih di atas titah yang di-Pertuan Agong tersebut.
Titah Tuanku itu katanya, tepat pada masanya dan sangat wajar demi memelihara perpaduan dan kemuafakatan umat Islam di Pulau Pinang.
“Umat Islam di Pulau Pinang melahirkan rasa syukur kerana titah Tuanku itu sekaligus menamatkan situasi panas yang berlaku sejak beberapa minggu ini. Titah tersebut melambangkan keprihatinan dan sikap ambil berat Tuanku terhadap kesejahteraan umat Islam.
“Saya juga melihat titah ini adalah sebagai satu isyarat kepada MAIIP agar hal-hal yang berkaitan dengan keagamaan haruslah dirujuk terlebih dahulu kepada Yang di-Pertuan Agong,” ujarnya.
Beliau yang juga merupakan Ketua UMNO Bahagian Pulau Pinang berkata, titah Tuanku ini sekaligus menghancurkan hasrat DAP yang mahu melihat umat Islam berpecah belah.
“Serangan halus DAP ini ternyata gagal. DAP harus mengambil ini sebagai satu pengajaran agar jangan cuba untuk membuat keputusan sendiri berkenaan institusi keagamaan di negara ini.
“DAP harus sedar bahawa Islam adalah agama rasmi negara ini dan bukan sewenang-wenangnya untuk DAP mengganggu gugat kemakmuran umat Islam,” ujarnya lagi.
Sebelum ini, Kerajaan Negeri Pulau Pinang di bawah pimpinan DAP telah mengarahkan agar jawatan kuasa kariah masjid dijalankan melalui pilihan raya masjid.
Perkara ini telah mencetuskan rasa tidak puas hati umat Islam Negara ini berikutan ianya dilihat bakal memecah belahkan umat Islam terutamanya di negeri tersebut.
Senarai calon yang telah dikeluarkan secara berperingkat juga dilihat sebagai berat sebelah apabila kariah yang mempunyai kaitan dengan UMNO disingkirkan tanpa sebarang alasan kukuh.-MediaUMNO

MALIK ITIK LANGGAR ARAHAN YANG DIPERTUAN AGONG.



Malik Itik telah melanggar apa yang belum diputuskan oleh Duli Yang maha Mulia Agong.Sepatutnya Apa yang telah diberitahu akan ada perbincangan hari ini sama ada memutuskan sama ada pilihanraya ini akan diperkenankan atau pun tidak?


Seramai 4,485 calon telah menawarkan diri untuk mengisi 4,530 jawatan di 151 masjid daripada 200 masjid.Melihat daripada angka jawatan dan calon sudah pasti semua layak dan jumlah kekosongan jugak ada sudah pasti ada yang membantah sebanyak 34 masjid masjid membantah 
pilihanraya ini.tahniah kepada yang membantah MKP ucapkan.8 buah masjid tidak menghantar borang pencalonan dan itu adalah tindakan paling bijak tidak menyokong tindakan bodoh lembu yang dicucuk hidung oleh DAP.


Kaedah pemilihan itu terkandung dalam notis Tatacara Pemilihan Jawatankuasa Kariah Masjid Pulau Pinang 2012-2013 yang diedarkan kepada kira-kira 4,000 jawatankuasa masjid seluruh negeri ini, baru-baru ini.

Mengikut tatacara tersebut, jawatan kuasa masjid diarah menjalankan mesyuarat agung khas antara 1 hingga 7 Jun 2011 dan mengedarkan borang-borang pencalonan termasuk bagi jawatan Pengerusi, Timbalan Pengerusi, Bendahari, Setiausaha serta Ahli Jawatankuasa (AJK) Wanita.

Bagaimanapun, setiap nama calon yang dikemukakan akan ditapis terlebih dahulu oleh sebuah Jawatan kuasa Khas MAIPP yang berhak menerima atau menolak mana-mana pencalonan yang dianggap tidak layak.

Setiap calon yang bertanding kemudiannya diberi tempoh seminggu untuk ‘berkempen’ iaitu antara 10 hingga 17 Jun sebelum hari pengundian bermula 18 Jun yang akan dihadiri wakil MAIPP.




PEMUDA UMNO NAK DEMO BERSIH JUGAK.



Mesyuarat Exco Pemuda Umno semalam SEBULAT SUARA memutuskan akan mengadakan perhimpunan bagi menyerahkan memorandum kepada Yang Dipertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin pada 9 Julai ini bagi menzahirkan sokongan terhadap sistem demokrasi sedia ada serta usaha Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) memperberbaiki lagi sistem pilihan raya yang ada pada hari ini.


APA KURANG DENGAQ Pemuda pun nak demo jugak apa kata MKP pun jugak nak join sekaki,itu pun jika diberi peluang la.Nampaknya pemuda telah membuat satu keputusan yang cukup-cukup tepat.Apa kata kita Pemuda Umno pakai baju warna biru jika merah nampak macam baju kuning dan merah macam kat siam la pulak,warna biru adalah terbaik pada pandangan MKP la.


Cadangan Pergerakan Pemuda dari zon utara (Perlis , Kedah, P.Pinang dan Perak)

Peserta dari Perlis berlepas dari Kangar dan peserta dari Kedah bergerak menuju ke R&R Gurun. Bertemu di sana dan konvoi ke Plaza Tol Juru. Di Plaza Tol Juru peserta dari P.Pinang telah siap menunggu kemudian konvoi bersama dengan peserta Perlis dan P.Pinang menuju ke pick stop seterusnya di R&R Sungai Perak.
Di sana peserta dari Perak dan mungkin dari Jeli atau Tanah Merah Kelantan telah siap sedia menunggu, kemudian teruskan konvoi ke pick stop seterusnya di Tapah. Peserta dari Perak telah siap sedia di sana kemudian bergerak ke pick stop seterusnya di Rawang atau Sg Buloh dan bertemu peserta dari Tanjung Malim dan Hulu Selangor dan terus ke KL. 


Adakah ini akan menemplak tomahan dari sesetengah pihak bahawa Pemuda telah hilang aura untuk melawan.Jika diberi kesempatan MKP menawarkan diri sebagai blog yang memperhebahkan apa yang berlaku dari Utara semenanjung dari permulaan perjalanan hingga keakhirnya.

POLIS GAGAL ANUAR MENGAKU ITU DIRINYA.



RAJA Drama atau Papa jahat serta video taubat maksiat.Datuk Seri Anwar Ibrahim mempersoalkan kredibiliti polis yang gagal melaksanakan tugas berhubung penyebaran video seks yang didakwa membabitkan dirinya yang dipersoalkan ialah  siapakah pelaku didalam video tersebut.Adakah anuwar bersedia mengangkat sumpah bahawa bukan beliau didalam video tersebut.Pastinya tidak dok ceramah merata malaya dok kata semua tue fitnah.
Beliau berkata, tindakan berdiam diri polis secara tidak langsung menggambarkan bahawa wujud arahan daripada 'pihak atasan' bagimelindungi trio 'Datuk T' yang membuat tayangan serta menyimpan rakaman video aksi seks tersebut.
"Apa yang saya tahu sekarang polis masih bagi perlindungan kepada mereka.Inilah satu-satunya negara di mana video seks boleh diedar di seluruh negara dan polis tak tahu nak buat apa.Apa punya pakar putaq belit polis masih lagi menyiasat apa yang didakwa oleh beliau.
Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai isu video seks berkenaan yang dilihat 'sejuk' ekoran tiada perkembangan terbaru berhubung isu berkenaan.
"Sebab itu saya katanya perkara ini ada arahan pihak atas iaitu Umno.Trio 'Datuk T' ini hanya perkakas kepada Umno," katanya.
Bagaimanapun Anwar mengelak ketika diajukan soalan sama ada beliau mahu mengambil tindakan undang-undang terhadap trio 'Datuk T'.
"Kita tungggu tindakan polis, saya sudah buat laporan polis," katanya.
Mac lalu, trio 'Datuk T' iaitu bekas Ketua Menteri Melaka, Tan Sri Rahim Thamby Chik; ahli perniagaan, Datuk Shazryl Eskay Abdullah dan bekas Bendahari Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), DatukShuib Lazim mengaku bahawa mereka adalah dalang di sebalik pendedahanvideo seks terbabit.

AGENDA DAP TELAH TERSERLAH.



Agenda DAP telah terserlah mahu mempolitikkan Masjid supaya melayu Pulau Pinang berpecah belah bagi meneruskan agenda seterusnya bagi mengekalkan penguasaan DAP dapat diteruskan di Pulau Mutiara.Pencalonan jawatankuasa masjid akan diteliti oleh pengikut tegar DAP pastinya melayu yang bertopengkan Syaitan dan mengenal  pasti yang dipilih bukan dari ahli umno atau sekutu dengannya.


Melayu yang sebegini adalah umpama duri yang akan menghancurkan umat islam di Pulau Mutiara.Berikut adalah apa yang ditafsirkan oleh rakan blogger Anak Seberang. 


Inilah antara dua wajah dari ramai yang tersingkir sebelum bertanding akibat permainan kotor Rejim DAP yang menguasai Pulau Pinang dalam mengadakan pilihanraya Masjid. Mereka tewas sebelum bertanding disebabkan borang pencalonan mereka ditolak dengan tiada alasan yang kukuh namun AS yakin ini disebabkan hanya kerana mereka pemimpin UMNO.

Seperti yang AS jangkakan, kerajaan Pulau Pinang pimpinan DAP dengan mudah mempergunakan institusi Islam. MAIPP bertindak mengikut telunjuk DAP dengan mencantas nama nama calon pengerusi dan jawatankuasa yang pro UMNO yang telah menawarkan diri untuk bertanding.

Pengerusi Qariah Masjid Kampung Besar dan Pengerusi Qariah Masjid Sungai Kechil Yang kedua-duanya dalam Parlimen Tebal telah di cantas nama mereka oleh MAIPP. Menurut info, Pejabat Agama Daerah SPS yang dibawah MAIPP telah bertindak arahan dari 'tangan ghaib' yang dipercayai pemimpin politik pakatan haram. Majoriti pentadbir di pejabat Agama juga sebenarnya tidak setuju dengan peraturan baru ini, namun mereka terpaksa juga menurut arahan 'pihak atasan' demi menjalankan tugas.

Secara peribadi AS mengenali dan agak rapat dengan kedua-dua Individu ini. Mereka mempunyai peribadi dan nilai nilai murni pemimpin masyarakat di Qariah mereka. Sepanjang pengetahuan AS mereka berdua tidak pernah mentadbir Masjid secara berat sebelah.


READ MORE

Tindakan Imigresen Johor betul



Apa yang besar sangat isu ketuk ketampi dua wanita warga Singapura ketika ditahan kerana telah terbukti mereka menceroboh negara tanpa dokumen yang sah.

Laporan berita dilihat seolah-olah Pegawai Imigresen tidak berlaku adil terhadap mereka dan menyebabkan Ketua Pengarah Imigresen Malaysia, Datuk Alias Ahmad membuat kenyataan bahawa prosedur penangkapan dan penahanan itu dilaksanakan dengan betul dan mengikut undang-undang Malaysia. Tahniah Dato' Ketua Pengarah kerana cepat mempertahankan anak buah.

Manakala Menteri Keselamatan Dalam Negeri, Hishamuddin Tun Husein pula berjanji akan membuat penyiasatan terperinci berhubung laporan akhbar mengenai hal terbabit.

Tindakan Pegawai Imigresen tersebut betul apabila mengarahkan warga asing yang masuk ke Malaysia tanpa dokumen yang sah dan mencurigakan terutamanya wanita diminta berbogel membuat ketuk ketampi. Ini bagi memastikan 'pengedaran dadah" melalui jalan darat dapat diintip.

Kita tidak perlu bercerita panjang apakah rasionalnya diminta berbogel dan membuat ketuk ketampi kerana umum mengetahui cara penyeludupan dilakukan melalui media.

Apa yang kita perlu bincang, cara isu itu menjadi perhatian, sama ada oleh media dan menteri sedangkan perkara sebegitu telah berlaku dizaman jahiliyah lagi.

Cara isu tersebut dibangkitkan boleh melemahkan keghairahan para pegawai Imigresen untuk memberi perkhidmatan terbaik terutamanya bagi menjaga pintu masuk supaya tidak bolos oleh mereka tidak megikut peraturan dan membawa masuk barang haram seperti melarikan cukai dan dadah.

Menteri sepatutnya terus mempertahankan intregriti para pegawai Imigresen kerana dapat bertindak bagi menghalang pintu masuk diloloskan dan membuat pemereksaan dengan rapi walaupun menelanjangkan pesalah sama ada lelaki atau wanita, Cina, Melayu ataupun India.

Adakah isu tersebut menjadi besar dan mendapat perhatian kerana pesalah itu wanita Cina dan warga Singapura? walaupun telah terbukti kesalahannya memasuki negara kita secara haram. Dan tidak pernah berlakukah cara yang sama dibuat oleh pegawai penguatkuasa Malaysia bagi membuat penyiasatan terhadap pesalah. Tentunya ada bukan?.

Kesimpulannya, tak usahlah hirau soal mereka yang disuruh ketuk ketampi itu, mereka tak mahu datang ke Malaysia seumur hidup pun tak rugi, yang perlu diberi perhatian oleh KDN dan Jabatan Imigresen ialah terhadap pegawai-pegawai Imigresen yang lupa diri dan mengunakan kuasa dengan 'mengherdik' orang awam tanpa sebarang kesalahan.

Thursday, June 16

MAT SAPU TOLONG BERSIH ANUWAR



Bukan main ranggi lagi si Mat Sabun ni sejak menyandang jawatan no 2 tertinggi dalam Pas pusat.

Sungguh pun terpaksa berganding bahu dengan betina anak keling haram jadah yg juga mantan Presiden Majlis Peguam.

Agaknya si bongok Mat Sabun ni tak sedar yang si anak keling tu lah manusia yang anti dengan orang-orang Islam dan penyokong kuat orang-orang Islam yang Murtad.

Tapi apa si samdol ni ada kisah sebab status Mat Sabun pun tak tentu lagi keaslian Islam nya sebab dia menganut fahaman Syiah.

Mahu tak mahu terpaksa lah Tok Adi Awang bengkok menukar negara Islam kepada negara kebajikan ..al maklumlah nak bagi laluan kepada Mat Sabun menjalankan kerja-kerjanya dan agenda politiknya untuk survival PAS.Musyidul Am Pas Nik Najis yg dah sosat tuh boleh lah buat solat istikhorah banyak-banyak..moga-moga Pas akan terus sesat daripada terus betul.



Cakap pasal perhimpunan BERSIH 2.0 bakal memperlihatkan ramai orang-orang melayu yg tertipu dengan dakyah yahudi mabuk Mat Sabun.Bila dah dapat signal dari Anwar totey bengkok... tengoklah betapa lantang nya dia ...

Weiii Mat Sabun.......!!!!!!!

Kalau nak buat perhimpunan pun pergilah buat kat lombong pasir yang fuckatan rakyat korek kat area batang berjuntai tuh... atau buat dekat negeri-negeri yang di perintah oleh Fuckatan Rakyat. Tak payah lah nak buat kat kl atau pun putrajaya... dah tentu permit tak lepas punya.. silap-silap comfirm kena lokap atau ISA lagi sekali.

Bagi bangsa-bangsa melayu yang dah minum air holy water fuckatan rakyat tu.. syabas lah kalau nak sangat menyertai perhimpunan BERSIH 2.0 .

Khabarnya akan ada juga melayu-melayu yg menentang perhimpunan BERSIH 2.0 ini.Jadi pertembungan ini dilihat pertembungan bangsa melayu yang bakal menghantuk-hantuk kan kepala diantara satu sama lain sampai berdarah dan pecah sehingga terburai otak.

Puak-puak cina cauvanist DAP dan konco-konco MCA  dilihat sonyappp yooo.... orang melayu mengamuk sesama sendiri kaum cina chauvanist ni duk cocok senyap-senyap dari belakang.Apa kata kalau kita bagi kaum-kaum cina ni sebagai barisan hadapan menentang perhimpunan BERSIH nanti.Rasa-rasanya ada ker yng berminat nak hadir.

Jadi untuk orang-orang melayu sedar-sedar lah.. takde satu pun yang menguntungkan untuk bangsa melayu dalam perhimpunan BERSIH 2.0 ini..kecuali Mat Sabun yang maruah sebagai orang melayu dah hancur... digulai dan di jual oleh Dap sehingga ke tahap sehina-hina najis babi.

Tip Untuk Pengendali Laman Web


(1) Apakah yang anda perlu tahu mengenai pencacatan laman web?http://www.mycert.org.my/en/resources/incident_handling/main/main/detail/756/index.html
(2) Langkah-langkah untuk pulih daripada pencerobohan sistem UNIX atau NT:http://www.auscert.org.au/render.html?it=1974&cid=1920
(3) Senarai semakan pengesanan pencerobohan: http://zeltser.com/log-management/security-incident-log-review-checklist.pdf 
(4)Langkah-langkah untuk mengatasi kelemahan SQL Injections:http://www.mycert.org.my/en/resources/web_security/main/main/detail/573/index.html
(5) Bagaimana untuk melindungi SQL Injection dalam ASP.NET?http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms998271.aspxModSecurity atau http://www.modsecurity.org/ 
Sehingga awal pagi Khamis, sebanyak 51 laman web .gov.my digodam menyebabkan 41 daripadanya mengalami gangguan pada tahap yang berbeza, menurut Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM).
Serangan itu berlaku ekoran satu kenyataan sebuah kumpulan luar negara dikenali "Anonymous" untuk menggodam laman web rasmi kerajaan www.malaysia.gov.my semalam, dengan alasan kononnya kerajaan mengenakan sekatan Internet.
Suruhanjaya itu berkata terdapat cubaan menggodam beberapa laman web termasuk laman webnya sendiri www.skmm.gov.my pada 11.30 malam tadi tetapi gagal.
Menurut SKMM, Pusat Keselamatan Rangkaian suruhanjaya itu bersama beberapa agensi lain, penyedia perkhidmatan dan pakar-pakar telah menjalankan usaha berterusan bagi memantau dan menyekat serangan itu.
Sementara itu, Husin berkata, sekiranya laman web dirosakkan atau mendapati ia berdepan dengan serangan penggodam, hubungi Cyber999 menerusi saluran e-mel di cyber999@cybersecurity.my atau mycert@mycert.org.my atau talian 1-300-88-2999 yang dipantau pada waktu kerja iaitu dari 8.30 pagi hingga 5.30 petang; atau faks 603 89453442, telefon bimbit +60 19 2665850 yang boleh dihubungi sepanjang masa; khidmat pesanan ringkas dengan menaip CYBER999 REPORT ke 15888,"

Siti Nurhaliza Bersama Lima Selebriti Serah Borang Askar Wataniah


Penyanyi Datuk Siti Nurhaliza Tarudin merupakan antara artis yang menyerahkan borang penyertaan dan menerima kelengkapan pakaian seragam sebagai simbolik beliau menyertai Rejimen Askar Wataniah.
Selebriti lain yang turut menyertai pasukan tersebut adalah pelakon Shaheizy Sam, Intan Ladyana, penerbit filem David Teo, penyanyi Ana Raffali dan penyanyi Aizat.
Penyerahan uniform itu dilakukan oleh Menteri Pertahanan, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi di Kementerian Pertahanan, di sini, Khamis.
Menurut Siti, program ini bukan sahaja membantu menguatkan mental dan fizikalnya tetapi mampu meningkatkan jati dirinya sebagai seorang sukarelawan.
"Saya pernah menyertai latihan ketenteraan yang lasak sebelum ini untuk sebuah program televisyen tetapi menyertai askar wataniah lebih berbeza dan memerlukan senaman yang lebih," katanya pada majlis tersebut.
Dia bersedia untuk melakukan latihan pada bila-bila masa bergantung kepada kesesuaian jadual kariernya.
Malah dia lebih seronok jika ramai peminatnya turut serta menyertai askar wataniah.
Sementara Ana Raffali berkata angan-angannya menjadi kenyataan apabila ditawarkan melibatkan diri dalam rejimen itu.
"Saya pernah berangan-angan untuk menjadi askar tetapi angan itu tidak dapat diteruskan kerana kekangan masa dan tidak tahu prosedurnya.
"Setelah mendapat tawaran daripada Kementerian Pertahanan, saya terus menerimanya," katanya yang pernah memegang jawatan koperal sewaktu menyertai kadet remaja sekolah.
Tanpa berselindung, Ana akui dia pernah mengidap asma. Bagaimanapun, padanya masalah kesihatan tidak akan menghalang dirinya untuk menyumbang sesuatu kepada negara.
Aizat pula begitu teruja untuk menyertai pelbagai jenis latihan seperti kawad kaki, menembak, mengendalikan senjata seperti bom dan M-16 setelah mendengar cerita daripada kawannya yang merupakan seorang anggota tentera di Singapura.
Sementara Shaheizy Sam menyertai askar wataniah demi meneruskan cita-cita arwah ayahnya dan mempelajari lebih banyak ilmu ketenteraan yang menyeronokkan.
Selain selebriti berkenaan, anak sulung Zahid Hamidi iaitu Nurul Hidayah,34, yang juga pengacara rancangan Inspirasi Ramadan di RTM turut menyertai pasukan itu.

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive