Tuesday, June 28

Pemuda PAS Pulau Pinang BAcul.


Pemuda PAS memang bacul bab membela Agama Islam.Banyak isu yang membabitkan umat islam di Pulau Pinang tidak dibela Pemuda bacul ini.Terbaru pasal isu masjid tengah yang dihalang jalan yang digunakan penduduk oleh pihak pemilik kenderaan terpakai untuk umat islam dari flat kedah untuk menunaikan solat dimasjid berkenaan.Apa yang pemuda PAS tak ada teloq nie buat diam dan buat bodo saja.Isu tanah kubur dekat Jelutong pun depa buat tak dengaq.Sampai ahli mereka sendiri keluar parti.

Ketua Pemuda PAS yang kurang teloq Yusni Mat Piah mengeluarkan kenyataan bahawa akan menghantaq seramai 15ribu ahli untuk menyertai BERSHIT dan membela AMBIGA amat memalukan diri sendiri,Bagai ambil selipar lembik pukul muka sendiri.Celaka sungguh ketua pemuda PAS yang tak berapa cukup akai membela anak haram yang memperjuangkan kebebasan Agama.Siap dengan unit amal pulak.Nie MKP nak habaq mai toksah dok pi demo kat sana.Berjuangan apa yang DAP celaka dok menindas Umat Islam dekat Pulau Pinang dulu.

MKP kata pakat tengok ramai-ramai apa PAS Bacul nie akan buat bila Umat Islam Pulau Pinang akan memulakan langkah pada Jumaat ini.tunggu tengok takut puak yang tak ada teloq nie pakat-pakat buat report polis pulak.

Joe Bedul Main Wayang,Kantoi Langgaq Bendoi.


Joe Bedul kantoi dengan pendedahan nie.Bak kata orang kedah langgaq bendoi jatuh tersungkoq tapi control macho misai jangan kena tanah.Apa punya wayang hang dok main nie pi lah cerita kat orang Puak tak sedaq diri  PAS,PKR dan DAP depa boleh pecaya la cakap hang,Lubang kunyit dah pecah.Joe bedul sendiri mengaku yang tue ANUwar apa lagi nak cerita.Siap Datuk Eskay tunjuk Jam Omega lagi. 

Mengapa Patriot Lepas Geram Di Pejabat PKR?



Gara-gara ucapan Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Shamsul Iskandar Mohd Akin yang ancam mahu mengulingkan kerajaan yang dipilih oleh rakyat ‘menerusi jalanan’ jika tuntutan Bersih tidak dipenuhi telah mencetuskan gelombang reaksi.
Isnin malam kira-kira 700 Pemuda UMNO berkumpul depan ibu pejabat PKR di Merchant Square, Tropicana,Petaling Jaya untuk meluahkan rasa geram dan marah.Ia dilihat sebagai pengakuan terbuka motif sebenar PKR dan pakatan pembangkang disebalik rancangan perhimpunan Bersih.

Kumpulan tersebut datang dengan 500 buah motorsikal dan 70 kereta itu sebagai tanda bantahan terhadap ucapan Shamsul dan sekaligus memberi peringatan kepada PKR agar tidak meneruskan hasrat mengadakan perhimpunan haram 9 Julai ini.

Mereka diketuai oleh Exco Pemuda UMNO, Lokman Noor Adam.Beliau disertai  bersama beberapa lagi pemimpin UMNO negeri dan bahagian Wilayah Persekutuan dan Selangor. 

Menurut Lokman, hakikat sebenar demonstrasi (Bersih) 9 Julai ialah untuk merampas kerajaan dengan cara demonstrasi jalanan setelah gagal melalui proses demokrasi (pilihan raya umum ke 12) 2008 dan gagal beli ahli parlimen pada 16 September.

Lokman yang terkenal dengan aksi demonstrasi sewaktu memimpin pemuda PKR dulu dalam satu mesej di laman sosial twitter berkata, kalau untuk perjuangkan Anwar dulu beliau dilokap lapan kali dan ditahan ISA dua kali.

“Kali ini untuk pertahankan kedaulatan negara yang nak kamu guling ini.... NYAWA SAYA sanggup saya serahkan,” katanya.

Lokman juga menafikan bahawa Pemuda UMNO yang berkumpul di depan pejabat PKR mahu membakar bangunan tersebut.

Shamsul dalam ucapannya di satu majlis yang dapat dilihat di youtube berkata rakyat mempunyai dua cara untuk menjatuhkan kerajaan, samada melalui pilihan raya atau jalan raya.
Ramai yang terkejut dan marah mendengar ucapan itu yang turut disiarkan oleh Buletin Utama TV3 malam Isnin.
 
Mengulas mengenai perkara itu, Naib Pengerusi Unit Pidato Pemuda Barisan nasional (BN) Armand Azha Abu Hanifah berkata ucapan Shamsul tersebut mempunyai unsur subversif dan boleh memudaratkan keselamatan negara.
 
“Pemuda UMNO akan pertahankan kerajaan yang dipilih oleh rakyat ini dengan apa saja cara,” ujar bekas ketua Wira Perkasa itu. 

“Bila pulak kami ugut nak bakar pejabat PKR, pejabat itu bukan pejabat PKR… pemilik bangunan itu sendiri mahu bangunan itu dilelong,”katanya.
Beliau turut mengesahkan seramai 15 orang telah ditahan polis berikutan konvoi motorsikal tersebut.
 
Sementara itu, Ketua Pemuda UMNO Selangor Engku Salleh Engku Abd Jamal ketika dihubungi Agendadaily berkata tindakan tersebut adalah reaksi dari Pemuda UMNO terhadap tindakan Bersih yang mahu mengadakan perhimpunan haram 9 Julai ini.
 
“Kita nak bagitahu PKR bahawa jika perhimpunan tersebut tidak dibatalkan, Pemuda UMNO Selangor tidak akan bertanggungjawab lagi terhadap apa-apa kejadian buruk yang berlaku.
 
“Kita tidak boleh kawal ahli kita yang marah dengan tindakan mereka yang cuba menganggu ketenteraman awam di negara ini,” kata.
 
Tambahnya lagi, jika Bersih masih berdegil untuk meneruskan perhimpunan tersebut, maka mereka perlu berdepan dengan Pemuda UMNO dahulu sebelum berdepan dengan pihak berkuasa.
 
“Saya jamin, jika diteruskan, Bersih akan berdepan dengan Pemuda UMNO sebelum berdepan dengan polis,”katanya.

Pas Kelantan ‘buang 26 gerai bernilai RM2j’?



BERAPA banyak wang rakyat yang perlu dibazirkan oleh kerajaan Pas Kelantan bagi menyelesaikan kemelut perpindahan peniaga Pasar Lama MPKB ke Bazar Tok Guru?

Persoalan itu wajar dibangkitkan selepas sebuah akhbar menyiarkan kenyataan Ketua Penerangan Dewan Pemuda Pas negeri, Ahmad Fadhli Shaari mengenai apa yang beliau dakwa penyelesaian ke atas isu tersebut.

Menurutnya, “penyelesaian itu satu penyelesaian yang terbaik dalam situasi menang-menang khususnya kesudian kerajaan negeri memenuhi sebahagian tuntutan para peniaga Pasar Lama MPKB dengan meluluskan cadangan membuang 26 gerai bernilai lebih RM2 juta.”

Bazar Tok Guru merupakan projek usahasama Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK) dengan syarikat Sensatimur Sdn. Bhd. (SSB).

Sebelum ini, sebuah blog mendedahkan kerajaan negeri kerugian RM50 juta apabila mengambil semula bazar tersebut daripada pemaju dan pendedahan tersebut tidak pula dinafikan oleh Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Lantaran itu, timbul persoalan, beginikah bentuk negara berkebajikan yang hendak diperjuangkan oleh Pas, apabila sanggup ‘membuang 26 gerai bernilai lebih RM2 juta’ semata-mata untuk meraih kembali sokongan peniaga terbabit?

Tindakan ‘membuang 26 gerai bernilai lebih RM2 juta’ itu dibuat ketika pemimpin kerajaan Pas Kelantan sering melaung- laungkan mereka sebuah kerajaan yang berhemah dalam membelanjakan wang rakyat.

Bagi kebanyakan rakyat Kelantan, wang sebanyak RM2 juta itu merupakan jumlah yang besar. Ia perlu dimanfaatkan sebaik-baiknya dan tidak sepatutnya ‘hangus’ begitu sahaja, disebabkan kelemahan kerajaan negeri dalam menyelesaikan masalah Bazar Tok Guru.

Perlu diingat, kemelut perpindahan peniaga Pasar Lama MPKB ke Bazar Tok Guru timbul akibat kegagalan kerajaan Pas Kelantan menunaikan janji yang dibuat menjelang Pilihan Raya Umum 2008, iaitu menyediakan lot gerai yang selesa dan mampu milik.

Lantaran itu, peniaga terbabit bangkit menuntut janji tersebut dengan bantuan UMNO dan media arus perdana, terutama Utusan Malaysia, akhbar yang sering menjadi sasaran rasa tidak puas hati pemimpin Pas.

Kemuncak bantahan mereka ialah mengadakan bantahan di hadapan Istana Balai Besar bagi menuntut campur tangan Sultan Kelantan, Sultan Muhammad V.

Maka itu, tidak timbul sama sekali dakwaan UMNO memanipulasi isu tersebut, kerana ia berpunca daripada sikap kerajaan Pas Kelantan sendiri yang didakwa peniaga terbabit mungkir janji dan mereka hanya menuntut janji tersebut.

Apa yang berlaku sebenarnya, menyerlahkan lagi sikap pemimpin Pas di Kelantan yang ibarat ‘kuman di seberang laut nampak, gajah di depan mata tak nampak.’

Jika sebelum ini pada pihak-pihak dalam Pas yang menuntut Kerajaan Pusat memberikan penjelasan berhubung kelewatan pembinaan projek Jambatan Sultan Yahya Petra kedua, maka, desakan sama patut dikemukakan kepada kerajaan negeri.

Ini kerana, selain ‘membuang 26 gerai bernilai lebih RM2 juta’ itu, berapa banyak pula kos yang terpaksa dibelanjakan oleh kerajaan negeri bagi membiayai pembesaran dan pembersihan semula gerai-gerai berkenaan?

“Awak berniaga, takkan awak tak buat kira-kira untung rugi dalam pembinaan projek itu. Siapa sebenarnya yang untung? Kini, nak besarkan semula lot-lot niaga terbabit. Siapa pula yang bakal menerima habuan daripadanya?” soal seorang pemimpin masyarakat bukan Melayu ketika mengulas isu tersebut.

Bagi Ketua Pemuda UMNO Kelantan, Anuar Safian pula, kemelut Bazar Tok Guru hanya menyerlahkan kegagalan kerajaan Pas Kelantan dalam melaksanakan projek usaha sama dengan syarikat swasta yang akhirnya mengorbankan wang rakyat.

“Sebelum ini, kerajaan negeri dilaporkan mengalami kerugian tanah kira-kira RM30 juta dan ini akan tambah kerugian serta beban kewangan kerajaan negeri yang sememangnya sudah ‘meletihkan.’

“Minta rakyat pandang serius masalah ini kerana pentadbiran kerajaan negeri tidak boleh dipandang mudah, ia melibatkan wang rakyat.

“Sepatutnya kerajaan negeri sudah membuat pertimbangan lebih awal apabila ada pihak-pihak tertentu dalam PMKB yang cuba mengaut keuntungan,” katanya.

Beliau yang juga Presiden Orang Muda Berpadu Anti Korupsi (OMBAK) berkata, kemelut Bazar Tok Guru, Bazar Tengku Anis, pembangunan Lembah Sireh dan banyak lagi projek usaha sama yang gagal dilaksanakan, menunjukkan ketidakcekapan dan tidak amanah kerajaan Pas Kelantan setelah dipilih oleh rakyat.

Pemuda PATRIOT kena Tangkap.


AMK lari tak cukup tanah pasal konvoi Pemuda Patriot yang mengegarkan pejabat keadilan.Bersuara bukanlah garang sehingga nak ugut nak bunuh dan macam-macam puak anak haram nie rupanya harimau tak ada gigi.harap mengaum saja kuat baru konvoi 800 Pemuda Patriot bukan 10 ribu lagi dah jadi gelabah.

Dakwaan bahawa Pemuda Patriot hendak membakar bangunan adalah rekaan semata-mata.Salahkah Pemuda Patriot hendak berkonvoi.Dakwaan itu dibuat oleh Ketua Ranting yang akan patah M Jeyabalan menyatakan Pemuda Patriot akan membakar bangunan tersebut adalah tomahan semata-mata.Pemuda Patriot tidak akan berbuat demikian.Pemuda Patriot hanya membuat lintasan hormat saja.

Seramai 15 pemuda Patriot ditahan Polis untuk diambil keterangan bagi apa yang didakwa oleh pihak AMK yang lari ketakutan dan membuat laporan Polis berhampiran Pejabat Keadilan.

Pemuda UMNO Gegar Pejabat PKR.



Program Perhimpunan PATRIOT yang dianjurkan Pemuda UMNO Malaysia telahpun bermula hari ini dengan acara konvoi bermotor anjura Pemuda UMNO Selangor dan Wilayah Persekutuan.konvoi tersebut sebagai tanda protes terhadap Perhimpunan BERSIH 2.0 yang dianjurkan Pakatan Rakyat.



Konvoi bermotor ini akan berkumpul di Ibu Pejabat PKR, Tropicana sebagai tanda amaran kepada pihak PKR agar menghentikan serta-merta sebarang ugutan terhadap Pemuda UMNO Malaysia.

Sebelum ini, Pemuda UMNO Malaysia berkeras akan meneruskan Perhimpunan PATRIOT jika Pakatan Rakyat mahu meneruskan penganjuran Perhimpunan BERSIH 2.0.
Dalam pada itu, Pemuda UMNO Negeri Sembilan turut menganjurkan konvoi bermotor dan dijangka akan berkumpul di hadapan Pejabat PKR Negeri Sembilan.

Sumber KLpos.com





Monday, June 27

MANGSA PERTAMA BERSHIT !


mangsa pertama perhimpunan haram bershit.

dikabarkan konsert sweet charity dan blues gang yang bakal berlangsung pada 9 julai ini di stadium merdeka berkemungkinan di batalkan.

terima kasih kepada mat sabu dan pas. 

kepada rockers yang dah beli tiket, boleh minta refund  kat pejabat pas di jalan tunku abdul rahman.

[Video] Himpunan Patriot Bagi Menentang Perhimpunan Haram 9 Julai Dilancarkan


Himpunan Patriot anjuran Pemuda Umno dan Kelab Putra 1Malaysia dilancarkan Ahad bagi mewakili suara orang ramai dalam menentang perhimpunan haram yang akan dianjurkan kumpulan pengacau pada 9 Julai.
Pengerusi bersama himpunan itu, Datuk Abdul Azeez Rahim berkata pihak mereka akan bertindak sebagai badan bagi mewakili suara ‘majoriti senyap’ yang menurutnya pada perhimpunan haram yang sama pada tahun 2007, tiada medium untuk mereka menyampaikan tentangan.
“Oleh itu kami berasa terpanggil untuk bagi tahu pada (penganjur) perhimpunan haram ini supaya hentikan niat mereka kalau mereka tidak mahu berdepan dengan apa jua yang akan dilakukan generasi muda yang dikatakan tadi ‘majority senyap of rakyat Malaysia’,” katanya dalam sidang media di sini.
Justeru, beliau meminta agar penganjur perhimpunan haram itu supaya memilih cara yang lebih profesional bagi menyampaikan apa yang dihajat dalam memorandum mereka.
“Kami minta kalau betul mereka nak sampaikan memorandum itu, tak payah bawa sehingga 10,000 orang, saya minta mereka hantar empat ke lima orang pergi ke pejabat Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof (Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan Istana serahkan memorandum itu, kerana pihak istana dan SPR sedia menerima,” katanya.
Sementara itu, ketua penyelaras himpunan Patriot, Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican berkata, penganjur perhimpunan haram itu sebenarnya mempunyai niat jahat di sebalik perkara-perkara yang dibawa mereka di dalam memorandum.

Sunday, June 26

Tanah wakaf umat Islam digadai kerajaan DAP kepada tauke jual kereta


PULAU PINANG 25 Jun – Tindakan Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) yang didakwa mengambil tanah wakaf Masjid Jalan Tengah di sini dan menjualnya kepada pihak ketiga untuk tujuan komersial, mengundang kemarahan kariah masjid berkenaan.

Kira-kira 50 ahli kariah masjid termasuk anggota pertubuhan bukan kerajaan (NGO) hari ini berhimpun bagi membantah serta menyuarakan rasa tidak puas hati terhadap keputusan MPPP itu.
Mereka mendakwa, MPPP telah meluluskan permohonan untuk mendirikan premis menjual kenderaan bersebelahan masjid berkenaan.

Kariah terlibat turut membawa bersama kain rentang yang tertera perkataan-perkataan seperti Malik Kassim Exco Agama Zalim dan Kerajaan Pulau Pinang Tindas Umat Islam.

Yang Dipertua Persatuan Kariah-kariah Masjid Pulau Pinang, Datuk Seri Mohd. Yussof Latiff berkata, beliau kesal dengan tindakan MPPP yang tidak peka dengan perkara tersebut.

“Dulu tanah wakaf ini ada empat buah rumah. Pada 1970-an, MPPP telah mengambil kawasan ini untuk dijadikan jalan belakang bagi laluan awam.

“Namun, saya terkejut apabila dimaklumkan MPPP telah menjual laluan ini kepada pihak ketiga tanpa pengetahuan pengerusi masjid,” katanya ketika ditemui pemberita di masjid berkenaan di sini hari ini.

Tinjauan Mingguan Malaysia mendapati laluan awam tersebut telah ditutup dengan kepingan zink.
Menurut Mohd. Yussof, MPPP sepatutnya menyerahkan semula tanah terbabit kepada pihak masjid.

Sehubungan itu, beliau akan meneliti perkara berkenaan dan tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang jika terbukti MPPP tidak mengikut peraturan sepatutnya.

Sementara itu, Ketua Pemuda UMNO Bahagian Tanjung, Jeffri Salim memberitahu, laluan awam tersebut ditutup sejak sebulan lalu.

Katanya, selain menyusahkan orang ramai yang mahu bersembahyang di situ, ia juga mengundang risiko kepada jemaah jika berlaku kecemasan kerana tidak cukup ruang untuk menyelamatkan diri.

Catatan MKP sebelum yang memaparkan segala-galanya.BACA DISINI

PARTI SOSIALIS ADA KAITAN DENGAN KOMUNIS.

Celaka punya parti sosialis nie dari siasatan polis puak musibat nie yang ditahan semalam dekat tol sungai dua semalam cuba menghidupkan kembali fahaman komunis yang diharamkan.Apa punya manusia demi mencapai tujuan dan agenda sanggup berbuat demikian.Barangan yang dirampas menunjukkan depa nie memang berniat dan nekad berbuat demikian.Antara barang yang dirampas ialah baju T yang tertulis nama Chin Peng,Rashid Maidin dan Suraini Abdullah.
penahanan 31 aktivis PSM yang diketuai Ahli Parlimen Sungai Siput Dr Michael Jeyakumar Devaraj semalam. 

mereka dilihat cuba menghidupkan balik fahaman komunis dengan menyebarkan risalah berkenaan kepada rakyat di beberapa kawasan di sini. 

"Polis terpaksa menahan semua mereka kerana membawa unsur menghasut rakyat untuk membenci kerajaan dan ini adalah sesuatu yang serius serta boleh mengancam keselamatan negara.. 
Kumpulan berkenaan yang menaiki sebuah bas persiaran dipercayai dalam rangka kempen mengedarkan risalah berkaitan perhimpunan haram yang dijadualkan 9 Julai ini.
 
Kempen PSM bertemakan "Udahlah tu...Bersaralah" itu dikatakan tertumpu ke bandar kecil di Semenanjung Malaysia sejak 24 Jun lalu. 

Semalam 14 wanita dan 17 lelaki yang ditahan itu dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Seberang Perai Utara (SPU) di sini untuk dirakam percakapan. 

Abdul Rahim berkata, seorang daripada aktivis berkenaan dibebaskan kerana masih di bawah umur manakala 30 yang lain kini direman bagi membantu siasatan. 

Katanya, perintah reman bagi semua mereka yang berusia 18 hingga 64 tahun itu dikeluarkan oleh Mahkamah Majistret Butterworth hari ini. 

Beliau berkata perintah reman dibuat mengikut Seksyen 122, Kanun Keseksaan kerana berniat untuk memerangi Yang di-Pertuan Agong.

PEMUDA AKAN DIBUNUH JIKA MEMBANTAH BERSHIT.


Pemuda UMNO akan dibunuh dan bakal disembelih jika menyertai himpunan Patriot yang akan diadakan pada 9hb nanti.Ini menunjukkan bahawa Pemuda UMNO mempunyai kekuatan mengoncang pakatan haram yang menganjurkan bershit.Depa berani buat atau gempaq saja lebih.Jangan dok buat drama nak ugut orang seperti anjing menyalak saja akan tetapi penakut bila kena hambat terkencing dalam seluaq.Awat depa hantaq sms kat KJ dan semua tahu Ketua Pemuda tidak akan menyertai Perhimpunan Patriot.Nak Habaq mai Pemuda tidak gentaq dengan ugutan dan akan meneruskan Perhimpunan Patriot biar berputih tulang jangan berputih mata melihat Puak celaka nie dok buat menghuru-harakan malaysia.Pemuda UMNO sayangkan Malaysia tercinta dan  sanggup berjuang walaupun  berkorban jiwa dan raga.
SEPANG: Ketua Pergerakan Pemuda Umno Malaysia, Khairy Jamaluddin menerima khidmat pesanan ringkas (SMS) ugutan bunuh tengah malam tadi yang ditujukan kepada anggota Pemuda Umno yang akan menyertai perhimpunan 9 Julai ini.
SMS itu, yang diterima jam 12.18 tengah malam dari nombor yang tidak dikenali turut mengandungi kata-kata kesat yang mengugut untuk 'menyembelih' anggota Pemuda Umno yang ditemui di perhimpunan itu nanti.
Bercakap kepada pemberita di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) di sini pada Ahad, Khairy berkata laporan polis mengenai perkara tersebut akan dibuat oleh setiausaha pergerakan itu Datuk Megat Firdouz Megat Junid, yang turut menerima SMS serupa dari nombor yang sama.
"Saya nampak ini perkara yang amat bahaya sekali dan mengancam keselamatan dan seolah-olah memberi satu ancaman terhadap mana-mana anggota Pemuda Umno yang ingin turun pada 9 Julai.
"Saya harap polis boleh mengambil tindakan sebab ini adalah perkara yang serius," katanya.
Mengenai penganjuran perhimpunan tersebut, Khairy berkata pihaknya masih belum menerima panggilan daripada Bukit Aman untuk memberi sebarang keterangan mengenainya.
Sementara itu, Megat Firdouz yang dihubungi berkata satu laporan polis telah dibuat mengenai perkara tersebut di Ibu Pejabat Polis Daerah Putrajaya jam 12.15 tengah hari ini.
Sebelum ini, Pengerusi Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) Datuk Ambiga Sreenevasan menerima SMS ugutan bunuh, juga mengenai perhimpunan haram yang dianjurkan Bersih pada hari yang sama. BERNAMA

JOE BEDUL:HANG DOK TEMBAK MACAM MERIAM PADANG KOTA.



Macam meriam padang kota Joe Bedul nie tembak saja pandai tapi apa yang ditunjukkan tidak langsung sama.muka macam P.Ramli.Pencacai Pak Sheikh Anwar Ibrahim dan selamatkan air muka bos mereka. Macam-macam cara mereka buat untuk alihkan pandangan rakyat daripada isu sebenar yang menyelubungi AL-Juburi.

Boleh dikatakan, pemimpin PKR ini tidak pernah hilang idea kreatif untuk tujuan alih isu ini. Macam petang Jumaat, bila Ahli Parlimen Sungai Petani, Datuk Johari Abdul panggil wartawan untuk sidang media dan tayangan video istimewa macam mana seseorang boleh solek supaya jadi orang lain.

Demi nak selamatkan bos, Johari pilih untuk berlakon dan disolek macam P Ramlee. Cuma sekali tengok kita tahu, tak ada gaya langsung. Tengok sendiri gambar di atas, ada rupa P Ramlee ke?

Beza sangat dengan lelaki yang dalam klip video itu, bak kata seorang yang biasa dengan Pak Sheikh bila tengok klip video itu, "Dia lintas saja, aku mengucap, Ya Allah apa Anwar buat kat situ...".
Kisah Johari nak jadi P Ramlee ini bermula apabila wartawan yang hadir dalam sidang akhbar di ibupejabat PKR di Petaling Jaya petang Jumaat diberitahu mengenai tayangan video yang dihasilkan sendiri Johari sebagai usaha untuk menangkis tuduhan terhadap Anwar yang dikatakan sebagai pelaku video seks.

Walaupun Johari mengakui dia sendiri menerbitkan video berkenaan, tetapi ternyata video itu mempunyai sentuhan profesional dalam kerja produksi.

Sepatutnya Johari menjemput sama Datuk Seri Dr Chua Soi Lek supaya Presiden MCA itu dapat belajar menerbitkan sebuah video dokumentari untuk menangkis isu VCD seksnya dulu.

Barangkali Johari dapat membantu Soi Lek menyelamatkan maruahnya dengan cara yang sama, sekiranya mereka bertemu lebih awal dulu. Lagipun Johari cuma mengambi masa 34 hari untuk menerbitkan video dokumentari berkenaan.

Johari menunjukkan bakat 5 dalam 1 dalam video ala Majalah 3 itu yang ditayangkan kepada media itu apabila dia bertindak sebagai penerbit, penyunting, penyelidik, penulis skrip dan hos.

“Saya mengambil masa 34 hari untuk menerbitkan video ini, termasuk membuat penyelidikan yang membawa saya hingga ke Thailand,” katanya kepada pada sidang media berkenaan.

Lebih kelakar, Johari siap ambil kesempatan menawarkan untuk menjual video itu kepada media. 'Saya buat video ini pakai duit saya. Jadi siapa nak, kena beli. Lepas beli, anda boleh salin dan sebarkan kepada orang ramai,” katanya.

Video berkenaan bermula dengan opening montage yang memaparkan judul “Dalang Video Seks’ yang memaparkan gambar ketiga-tiga Datuk T. Johari memulakan mukadimah sebagai hos dengan mengatakan video itu akan menunjukkan bukti bahawa Anwar bukan pelaku dalam video seks yang menjadi isu hangat.

“Terdapat seribu kemungkinan siapa pelakon dalam video ini, tetapi apa yang kita tahu, ia bukan Anwar kerana beberapa sebab,” kata Johari dalam dokumentari itu.

Cuma yang pelik, Johari Abdul tidak pulak minta polis siasat siapa pelakon itu jika bukan Anwar atau minta tubuh Suruhanjaya Diraja untuk kenal pasti siapa yang sebenarnya pelakon video seks itu kalu bukan Anwar.

Johari menggunakan modal lama dengan menunjukkan lelaki yang digelarkan “Lelaki X”, kemudian membuat perbandingan dengan gambar-gambar yang memokuskan perut, pinggul, hidung dan rambut Anwar.

Gambar-gambar itu diselang-seli dengan gambar yang memberi fokus kepada hidung Tan Sri Rahim Thamby Chik.

Johari memberi alasan lelaki yang dikatakan Anwar itu memakai cermin mata sedangkan Ahli Parlimen Permatang Pauh itu tidak memakai cermin mata sejak menjalani pembedahan lasik dua tahun lalu.

Johari juga mendakwa bahawa lelaki yang dikatakan mirip Anwar itu berhidung mancung, sementara Anwar berhidung penyek, serta jam Omega yang dikatakan milik Anwar sebenarnya kepunyaan Eskay.

Kira-kira 15 wartawan yang menyaksikan video berkenaan tergelak besar melihat adegan seorang make-up artis membuat “make-over” terhadap Johari supaya dia kelihatan seperti idolanya, P.Ramlee. Tambah melucukan apabila Johari cuba menari gaya P.Ramlee.

“Lihatlah, kesan solekan boleh buat saya kelihatan macam P Ramlee,” kata Johari, disambut gelak ketawa wartawan.

Bagi saya, ah, jauh panggang dari api! Langsung tak ada persamaan!. Kadang-kadang solekan boleh tiru, tapi bagaimana Johari hendak jelaskan body language pelakon video seks itu yang sebijik Anwar?

Johari juga dalam ulasannya mendakwa bahawa Eskay pernah memberitahu bekas pengawal peribadi Allahyarham Tan Sri Megat Junid bahawa dia akan ke Thailand untuk melakukan sesuatu terhadap Anwar.

Menurut Johari, PKR akan menjual VCD ini dalam ceramah-ceramahnya mulai minggu ini dan video berkenaan akan dimuatnaik ke Youtube selepas sidang media.

MP Sungai Siput Kena Getah,31 Aktivis Bersih Kena Cuci.



Tahniah kepada Polis Pulau Pinang kerana berjaya menahan aktivis bersih yang tak seberapa bersih. Ahli Parlimen Sungai Siput, Dr Michael Jeyakumar Devaraj, kesemuanya aktivis Parti Sosialis Malaysia (PSM), di plaza Tol Sungai Dua di sini pada jam 3.40 petang tadi.

Maklumat yang MKP terima depa nie semua menaiki bas sedang dalam perjalanan dari Sungai Petani, Kedah untuk menghadiri majlis di Pulau Pinang yang berkaitan dengan perhimpunan haram BERSHIT, yang dijadualkan kumpulan pengacau pada 9 Julai.

"14 wanita dan 17 lelaki yang ditahan itu dibawa ke ibu pejabat Polis Daerah Seberang Perai Utara (SPU) di sini untuk dirakam percakapan,


 Polis turut menemui pelbagai barangan dalam bas itu antaranya bendera PSM, buletin sosialis dan kemeja-T bertulisan "anti capitalism" berwarna merah dan hitam. 

Kumpulan berkenaan dipercayai dalam rangka kempen mengedarkan risalah berkaitan perhimpunan haram di ibu negara dan kempen PSM 'Udahlah tu... Bersaralah', yang dikatakan ditumpukan ke bandar-bandar kecil di Semenanjung Malaysia sejak 24 Jun lalu.
 

Saturday, June 25

Patriot – Malaysia Tanahairku

Semua rakyat Malaysia yang;
- Sayangkan negara dan sanggup melakukan apa saja untuk mempertahankan kedaulatan, maruah, nama baik, keamanan dan kemakmuran negara.
- Mengambil berat dan inginkan masa depan negara dan rakyat yang lebih baik
- Bersikap konstruktif, saling hormat menghormati dan mengutamakan permuafakatan dalam melaksanakan pembaharuan
- Menolak budaya politik jalanan dan hostile serta menyelar sebarang tindakan yang boleh menyebabkan ketidak selesaan terhadap rakyat dan mengakibatkan kekacauan melanda negara.
Kenapa? Matlamat?
Terdapat pihak yang sanggup melakukan dan mempolitikkan apa saja tanpa mengambil kira keamanan dan keamanan negara, keharmonian kaum dan agama, keselesaan rakyat, pendapatan pemandu teksi dan peniaga kecil, nama baik dan keyakinan terhadap ekonomi dalam negara demi mencapai maksud politik dan kumpulan yang sempit.
Patriot akan membantu negara dari segi memberi input yang baik bagi untuk memastikan kebajikan rakyat diutamakan dan usaha memaju dan memakmurkan negara dapat dilaksanakan oleh kerajaan, parti politik, NGO dan setiap rakyat Malaysia
Bagi tujuan 9 Julai 2011, matlamat utama Patriot adalah untuk;
Menghimpunkan seramai mungkin rakyat Malaysia yang sanggup melakukan apa saja demi untuk mempertahankan kedaulatan, maruah, nama baik, keamanan dan kemakmuran Negara
Membawa sebanyak mungkin suara rakyat Malaysia, terutama suara majoriti senyap agar pandangan dan kehendak mereka dapat dirasai oleh pemimpin dan rakyat negara ini
Bagaimana?
Menyampaikan pandangan majoriti senyap rakyat Malaysia kepada DYMM Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan Agong, Perdana Menteri, Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan pihak-pihak yang berkaitan tentang:
Sistem Pilihan Raya di negara ini dan Suruhanjaya Pilihan Raya
Muslihat Bersih dan pendekatan jalanan mereka
Menghimpunkan seramai mungkin rakyat Malaysia agar suara mereka yang berkecuali dapat dirasai
Berusaha sebaik mungkin untuk memastikan keselesaan orang ramai tidak terganggu semasa himpunan ini
Berusaha untuk melindungi golongan-golongan seperti peniaga, pemilik gerai dan pemandu teksi agar mata perncarian mereka tidak terjejas dan harta benda mereka mengalami kemusnahan setiap kali demonstrasi jalanan berlaku.

Jangan Halang Jalan Ke Rumah Allah.



Kesal dengan pihak pengusaha kereta terpakai membina bangunan dan pintu menghalang laluan penduduk flat jalan kedah untuk menunaikan solat serta anak-anak mereka mengaji Al-quran.Aduan banyak kali dibuat oleh Jawatankuasa masjid akan tetapi tidak diendahkan oleh pemilik serta pihak PBT.Tanah atau tapak yang dibangunkan adalah tanah wakaf yang diberikan kepada pihak masjid akan tetapi diambil kesempatan oleh pihak tidak bertanggungjawab mengaut keuntungan dari kesusahan umat islam dari flat jalan kedah seramai 2ribu penduduk menunaikan kewajipan bersolat setiap hari.



Pagar yang dibina.

Pengerusi masjid dan Datuk Seri Yusuf Latif senbagai pengerusi kariah masjid Pulau Pinang turut turun padang.

Pemuda UMNO Tanjong yang diketua oleh Saudara Jeffri Salim bersemangat untuk membela nasib umat islam sekitar Parlimen Tanjong.

Skuad Gempur Pemuda Umno Tanjong merobohkan pintu yang menghalang laluan.

















Agenda Sulit Pakatan.



Perhimpunan haram yang dicadangkan oleh kumpulan pengacau pada 9 Julai sebenarnya adalah satu cubaan untuk mengekalkan momentum pembangkang bagi menghadapi pilihan raya akan datang, kata penganalisis politik.

Pensyarah Sains Politik Universiti Teknologi Mara (UiTM) Dungun, Asri Salleh berkata, selain itu kumpulan itu juga mahu menguji populariti mereka atau "to test the water" untuk menilai sejauh mana sokongan terhadap mereka selain mencetuskan rasa benci rakyat terhadap kerajaan.

"Mereka ini juga boleh dianggap sebagai mereka yang sengaja mencabar undang-undang yang ada. Agenda mereka hanya mahu berhimpun. Ini boleh mencetuskan bahaya (kekacauan) di ibu kota.

"Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) sudah menawarkan untuk berbincang dan sebagainya. Kenapa mereka tolak? Kenapa tak mahu buat di stadium dan sebagainya, seperti yang dicadangkan sesetengah pihak?," katanya di sini.

Asri juga mempersoalkan sama ada aspek keselamatan di dalam perhimpunan itu boleh dijamin oleh pihak penganjur demonstrasi haram dalam ribuan orang yang bakal hadir sebagaimana didakwa kumpulan berkenaan.

"Kalau 100,000 orang nak berhimpun apa jaminan mereka (penganjur) bahawa perhimpunan itu terkawal. Dalam istilah psikologi, dalam kumpulan terdapat segelintir yang akan bertindak mengambil sikap "mob's behaviour" (tingkah laku samseng). Ahli politik dan psikologi tahu perkara ini.

"Tambahan lagi dalam hal ini, yang dilakukan di tempat terbuka... tindakan yang mungkin tidak ada apa-apa pada asalnya boleh bertukar ganas. Sebagai contoh... lihat di dalam stadium sekalipun, di dalam tempat tertutup rusuhan tetap tercetus dengan awalnya hanya sedikit pergaduhan," katanya.
Beliau berkata, apabila seekor tebuan menyerang musuhnya, yang lain turut berbuat demikian.

Asri berkata, sekiranya perkara ini berlaku, tentunya pihak polis yang akan dipersalahkan kelak, sedangkan pihak berkuasa sejak awal lagi sudah memaklumkan bahawa perhimpunan itu haram dan tidak mendapat permit untuk berkumpul.

Katanya, provokasi pula boleh didalangi mana-mana pihak dan ini boleh menyebabkan situasi tidak terkawal, tambahan pula tiga lagi kumpulan dijangka turut berkumpul pada hari yang sama iaitu Pemuda UMNO, Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) dan orang awam.

"Agak menghairankan juga kenapa setiap kali demonstrasi hanya di Jalan Tuanku Abdul Rahman. Kenapa tidak di Jalan Bukit Bintang dan sebagainya? Pastinya ada udang di sebalik batu oleh pengajur dalam memilih lokasi itu," katanya.

Dari sudut perlembagaan walaupun perhimpunan dibenarkan namun ia mestilah dibaca dengan klausa atau perkara yang lain supaya tidak menjejaskan keselamatan atau perniagaan dan rakyat yang lain yang berhak menjalani rutin harian mereka dalam aman, tambahnya.

Sementara itu, Pensyarah Kanan Sains Politik Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Abdul Ghapa Harun, berkata situasi itu boleh dilihat dalam dua aspek iaitu golongan yang menyokong demonstrasi dan yang membantah demonstrasi.

Beliau berpendapat, senario berkenaan ialah di mana satu pihak yang mengatakan bahawa perhimpunan ini dibolehkan kerana untuk memperlihatkan tuntutan-tuntutan selaras dengan Perlembagaan Persekutuan seperti hak bersuara dan hak untuk berhimpun.

Katanya, mana yang dilihat baik adalah bergantung kepada bagaimana seseorang membina pandangan daripada perspektif mana yang dipilih.

Beliau berkata, bagaimanapun perlu dilihat juga situasi di mana orang yang berhimpun tidak menyusahkan orang lain daripada sudut keamanan, ekonomi dan sebagainya.

"Perhimpunan ini dikatakan tidak mendapat kebenaran oleh pihak berkuasa jadi pihak berkuasa perlu memikirkan, menilai dan mentafsir apa yang sepatutnya dibuat dalam situasi di mana berlakunya perhimpunan atau tidak berlakunya sebarang perhimpunan untuk mengelakkan sebarang kekacauan berlaku," katanya.

Beliau lebih cenderung supaya polis bertindak sebelum perhimpunan haram itu bermula dengan mengambil langkah-langkah tegas yang diperuntukkan oleh undang-undang negara demi menjaga kestabilan dan keharmonian

Patriot "Malaysia Tanahairku".

Pergerakan Pemuda Umno Malaysia dengan segala hormatnya menjemput semua pejuang bangsa bersama menyertai Himpunan PATRIOT pada 9hb Julai ini di Dataran Merdeka. 

Kita akan menyerahkan memorandum Kebawah DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong bagi menyokong Penambahbaikkan yang dilakukan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya. 

Kepada Patriot bangsa yang cintakan agama, bangsa dan tanah air, ayuh....bangkitlah. Mari kita luahkan sokongan kita yang tidak berbelah bagi kepada Sistem Demokrasi Malaysia. Jangan kita izinkan Petualang Negara merampas tampuk pemerintahan negara melalui demonstrasi jalanan selepas usaha mereka menawan Malaysia pada 8 Mac 2008 dan 16 September gagal. 

Ayuh, kita turun beramai-ramai dengan memakai baju warna merah! 


Walaupun ada kajian yang dijalankan oleh sebuah akhbar baru-baru ini mengatakan bahawa hampir 1 juta rakyat Malaysia menyatakan sokongan kepada kumpulan BerSHIT 2.0 ianya tidak boleh dilihat mewakili suara majoriti rakyat Malaysia yang berjumlah lebih kurang 27 juta orang.

Masih ramai lagi 'suara senyap' di luar sana yang tidak mempunyai kaitan dengan politik kepartian menolak perhimpunan ini kerana ianya dilihat  akan menyusahkan dan menimbulkan kesulitan dan kerugian kepada mereka.

Ini berdasarkan pengalaman BerSHIT 1.0 di mana ramai para peniaga kecil serta tauke yang memiliki gedung-gedung yang besar sekitar jalan Tuanku Abdul Rahman dan Masjid India mengalami kerugian dalam jumlah yang besar gara-gara tindakan kumpulan ini. Ada juga yang mengalami kerosakan harta benda perniagaan mereka.



Jalanraya sepatutnya menjadi medan akhir jika pihak yang berkenaan iaitu SPR dilihat tidak membuka ruang untuk kumpulan ini bersuara. Tapi dalam kes ini SPR menyatakan kesudian dan kesediaan untuk bertemu dengan kumpulan BerSHIT 2.0.

Persoalan mudah yang perlu dijawab oleh Ambiga dan puak BerSHIT 2.0 kenapa jalanraya juga menjadi pilihan?

Tidak lain dan tidak bukan kerana mereka hendak mengheret 'rakyat' untuk menjayakan agenda politik kepartian mereka.

Dalam bahasa ringkasnya "aku serang SPR, 'rakyat' akan salahkan kerajaan dan kerajaan sudah tentulah BN". "Aku lawan arahan Polis sikit, Polis tangkap sudah tentulah 'rakyat' melihat ianya salah kerajaan, dan kerajaan Malaysia sudah tentulah BN".

Friday, June 24

Sapa Punya Angkara?Gambaq Lucah.



Gambaq lucah ada dalam surah yassin didalam sebuah masjid dekat kampung baru,air itam.sapa punya keja yang buat keja lahanat cam tue patut dikenakan hukuman setimpalnya.Surah Yassin tidak patut dipermainkan dan sesungguhnya ALLAH tahu siapa yang melakukan.patut lepas depa buat keja jahat tue keluar dari masjid kena langgaq dengan lori taik.


Sebanyak 11 surah yassin yang diletakkan gambaq berwarna yang memaparkan pelbagai aksi lucah ditemui.Iaman masjid tersebut,Yussuf ahmad berkata surah yassin yang diletakkan diruang solat utama ditemui oleh seorang pengawal keselamatan yang membaca surah tersebut sementara menunggu solat asar.Beliau memaklumkan kepada siak masjid dan beberapa AJK masjid dan berjaya menemui 10 yang lain.Laporan Polis dibuat untuk memastikan pekara ini tidak berulang.

APA PULA HELAH ANWAR, NIK AZIZ & SEKUTUNYA SELEPAS INI.



Best betul episode kes ini kerana pemimpin Islam di Malaysia akan mempertahankan Datuk Seri Anwar Ibrahim bermati-matian.

Memang sah sudah rakaman video seks yang ditayangkan oleh ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah dan bekas bendahari agung Perkasa Datuk Shuib Lazim adalah tulen dan tidak ada sebarang 'tampering' (diubah-ubah) dan 'superimpose' (gambar ditindih) dilakukan.

Seorang pakar dari Amerika Syarikat telah mengesahkan bahawa lelaki yang melakukan seks dengan seorang wanita dalam video itu adalah serupa dengan Anwar.

Nak cakap apa lagi? Nak nafi lagi?

Pakar dari Dartmouth College, Hanover, New Hampshire mengesahkan Anwarlah pelakon lelaki dalam video seks berkenaan.

Perkara itu terkandung dalam fakta kes yang dibacakan di Mahkamah Majistret di Kuala Lumpur hari ini setelah Shazryl dan Shuib mengaku bersalah terhadap pertuduhan menayangkan secara terbuka adegan lucah iaitu hubungan seks antara lelaki dan perempuan.

Bekas Ketua Menteri Melaka Tan Sri Abdul Rahim Thamby pula mengaku bersalah terhadap pertuduhan bersubahat dengan kedua-duanya melakukan perkara yang sama.

Majistret Aizatul Akmal Maharani mengenakan denda RM3,000 terhadap Shazryl, RM1,500 kepada Shuib dan RM1,000 kepada Rahim.

Ternyata hari ini, tukang wayang disabitkan kesalahan dan pelakon filem lucah bebas.

Kalau nak buat satu lagi pun tidak apa. Apa nak risau, sesiapa juga bebas melakukan seks asal kedua-duanya bersetuju.

Tapi janganlah dengan bini orang, tunng orang, anak dara orang atau dengan kata lain ‘orang punya’. Dengan orang yang tidak dipunyai seperti pelacur atau tidak ada apa-apa hubungan dengan orang lain kita bebas melakukannya. Polis tidak boleh tangkap dan seret ke mahkamah kerana melakukan seks.

Namun, jika pakar sudah mengesahkan di mahkamah, tidakkah boleh Anwar diseret kerana berbohong atau menafikan dirinya bukan pelaku video seks berkenaan?

Tidak tahulah sama ada polis boleh charge Anwar kerana pembohongannya itu.
Kita tunggu nanti apakah Anwar akan diseret ke mahkamah.

Dan kalaupun polis enggan seret Anwar, daripada bukti atau laporan pakar Amerika Itu, Anwar sah melakukannya.

Kita tunggu Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dan Datuk Seri Abdul Hadi Awang menafikan kes ini. Mereka berdua ini ‘lebih bijak’ daripada pakar berkenaan.

Pastinya selepas ini,pakar dari Dartmouth College, Hanover, New Hampshire pula yang akan dituduh sebagai berbohong dan sebahagian konspirasi Trio Datuk T berkenaan.

GUAN ENG KUAI LOW?

Inilah yang dibanggakan oleh penjilat tegar DAP.

Thursday, June 23

DAP MEMERINTAH PULAU MUTIARA JADI PUSAT JUDI.



Hampir sebahagian penduduk di Taman Puteri Gunung kesal dan kecewa apabila rata-rata pemilik perniagaan di kawasan itu menyalahgunakan premis mereka. 

Difahamkan, pemilik premis mendaftar perniagaan mereka sebagai kedai telekomunikasi yang sepatutnya menjual kad prabayar, kad tambah nilai dan telefon bimbit namun apabila penduduk ingin mendapatkan perkhidmatan berkenaan semuanya tiada. 

Apabila perkara berkenaan diselidik penduduk, mereka mendapati bahawa hampir keseluruhan premis kedai yang menyediakan perkhidmatan telekomunikasi terbabit menawarkan perkhidmatan judi iaitu nombor ekor. 



Penduduk yang mahu dikenali sebagai Khairul, 21, berkata, setiap hari dia melihat orang ramai berkunjung ke kedai itu.

“Di luar kedai jelas tertera sebuah premis menjalankan perniagaan telekomunikasi namun dalamnya menawarkan perkhidmatan nombor ekor.

“Saya yakin perkhidmatan telekomunikasi berkenaan adalah sebagai pelindung terhadap kegiatan mereka,” katanya.

Menurutnya, kegiatan berkenaan berlarutan sejak tiga tahun lalu dan ia semakin berleluasa apabila tiada pihak berkuasa yang tampil untuk membuat sebarang tindakan.

“Lebih mengecewakan, kegiatan berkenaan melibatkan orang Islam yang rata-rata terdiri daripada golongan warga emas.

“Sebagai generasi muda, saya berharap agar pihak berkuasa dapat menangani masalah ini dengan segera kerana perbuatan ini amat memalukan terutamanya golongan Islam dan ia seharusnya dibendung,” katanya. 



Suri rumah yang hanya mahu dikenali sebagai Kak Yati berkata, tindakan pemilik premis berkenaan yang menyalahgunakan pendaftaran perniagaan mereka seharusnya dikenakan tindakan tegas.

“Saya malu apabila pekerja kedai berkenaan dengan bangganya memberitahu bahawa meskipun kedai mereka didaftarkan atas perniagaan telekomunikasi, namun ia beroperasi sebagai kedai nombor ekor.

“Saya tidak tahu mana perginya pihak berkuasa kerana bukan kedai ini sahaja yang menjalankan kegiatan nombor ekor malah kedai kek serta beberapa premis di kawasan berhampiran juga turut menawarkan perkhidmatan nombor ekor, “katanya. 



Ternyata, dakwaan penduduk terhadap beberapa kedai telekomunikasi yang menyalahgunakan pendaftaran perniagaan mereka benar apabila beberapa penduduk termasuk warga emas menulis nombor ekor. 


MKP KATA:lama-lama Pulau Mutiara tukaq jadi Pulau Judi.Takkan Pihak Berkuasa dok tengok saja.Apa kejadah semua nie.

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive