Thursday, June 30

Video Patriot akan Gempur Bila-Bila Masa.

Patriot akan bersedia pada bila-bila masa untuk gempur AMK yang bacul dan lari tak cukup tanah nanti.Depa kata Patriot hanya akan muncul pada waktu malam sahaja,nie dia kami mai waktu siang ada berani.

PM dah Marah,UMNO Ada 3juta Ahli Sedia Gempur.




JANGAN fikir PAS dan PKR saja boleh arah ahli sertai perhimpunan haram 9 Julai ini. Bayangkan apa jadi pada negara ini, jika UMNO, parti terbesar orang Melayu dengan ahli lebih tiga juta berbuat demikian.
UMNO bukan saja parti utama yang membentuk kerajaan, tetapi parti paling besar dan kaya, senang cerita kalau UMNO hendak buat mobilisasi besar-besaran, bukan satu perkara yang susah.
Sebab itu, Presiden Umno Datuk Seri Najib Tun Razak berkata Umno, jika ia mahu, mampu mengerahkan tiga juta anggotanya untuk menentang habis-habisan hasrat golongan yang mahu mewujudkan kekacauan melalui demonstrasi jalanan.
Bagaimanapun, kata Perdana Menteri, parti tidak akan berbuat demikian kerana ia bukannya cara yang bertanggungjawab dalam mencari penyelesaian.
"Kita (Umno) ada tiga juta ahli, tidak termasuk parti komponen (Barisan Nasional)...kita boleh kumpulkan tiga juta orang yang tunggu isyarat. Kalau semboyan dibunyi, mereka juga akan berjuang habis-habisan... tetapi apakah itu satu cara yang bertanggungjawab," katanya kepada kira-kira 15,000 hadirin yang menyambut kunjungan beliau di pekan pesisir pantai ini, kira-kira 150km ke selatan Kota Kinabalu pada Khamis.
Bernama melaporkan, Najib berkata kerajaan Barisan Nasional adalah kerajaan yang bertanggungjawab dan tidak mahukan kekerasan kerana menurutnya, "itu bukan cara kita selesaikan masalah di bumi Malaysia ini".
Menurutnya pilihan raya sentiasa diadakan di Malaysia apabila tiba waktunya dan semua pihak boleh ambil bahagian semasa kempen.
"Kita ada pilihan raya... nak kempen, kempen lah, nak berucap sampai tak larat lagi nak cakap, buatlah, nak bertempek pun, tempeklah," kata Najib yang sebelum itu berkunjung ke daerah pedalaman Tenom, di barat daya Sabah.
"Mereka kata bersih... belum tahu dia bersih. Dia (pembangkang) pun ada banyak masalah," kata Najib.
Perdana Menteri menegaskan Malaysia bukannya seperti negara tertentu di mana pemerintahnya menang 95 peratus undi semasa pilihan raya yang pastinya banyak pihak yang mencurigai keputusan pilihan raya.
"Di Malaysia tidak pernah berlaku seperti itu. Kita menang sebab rakyat support (sokong). Saya tak rela jadi Perdana Menteri atas penipuan. Saya nak jadi Perdana Menteri kerana rakyat sukakan kita (BN) dan rakyat percaya dan senang dengan BN," katanya.
Atas kepercayaan rakyat terhadap BN, kata beliau, kerajaan akan bekerja keras dan bersungguh-sungguh untuk perjuangkan nasib rakyat.
Najib berkata Malaysia kini berada di ambang transformasi ke arah menjadi negara yang lebih maju dan sejahtera dengan pelan pembangunan yang jelas dan hanya menunggu masa untuk melaksanakannya.
"Tetapi apakah ini harus dikorbankan semata-mata kerana hawa nafsu sesetengah pihak yang nak kejar jawatan Perdana Menteri, hendak menguasai Putrajaya?" katanya.
Najib mengingatkan bahawa demonstrasi jalanan seperti dirancang pada 9 Julai ini oleh kumpulan pengacau boleh membawa kecelakaan dengan sekelip mata, lebih-lebih lagi apabila pihak tertentu membakar emosi dan perasaan orang ramai.
Katanya jika ada pihak yang menjadi "tukang kipas, tukang bakar" emosi semasa perhimpunan haram itu, golongan yang bakal menjadi mangsa adalah juga "rakan kita, keluarga kita".
Beliau berkata apabila berlaku "psikologi samseng", orang yang baik akan tiba-tiba bertukar menjadi ganas dan tidak boleh dikawal sehingga tidak kira harta benda atau nyawa orang lain terancam.
Perdana Menteri seterusnya menegaskan pentingnya gagasan 1Malaysia dihayati oleh seluruh rakyat Malaysia agar ia bukan sekadar menjadi slogan yang menjadi sebutan atau paparan semata-mata, sebaliknya diterjemahkan sehingga menjadi nilai pegangan, sikap dan cara pemikiran rakyat Malaysia.
Katanya, beliau mendapati keharmonian yang wujud di Sabah merupakan contoh terbaik konsep 1Malaysia bagi membolehkan rakyat pelbagai kaum hidup aman damai tanpa sebarang tembok pemisah.
Pada majlis itu, Perdana Menteri mengumumkan peruntukan RM30 juta untuk membina semula Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sipitang dan peruntukan RM2.7 juta untuk memperbaiki bumbung Esplanade Sipitang yang sebelum in sering mengalami kerosakan akibat ditiup angin kencang.
Hadir sama ialah ketua Menteri Sabah Datuk Seri Musa Aman dan beberapa wakil rakyat tempatan parti komponen BN

Wednesday, June 29

Semua salah Bersih… Konsert Sweet Charity, Blues Gang ditunda


PENUNDAAN Konsert 2 Raksasa, Sweet Charity dan Blues Gang dari 9 Julai ke 1 Oktober adalah keputusan yang terbaik kata Papa Rock, Ramli Sarip.
“Keputusan menunda konsert itu ke tarikh yang lain adalah sangat wajar kerana saya sendiri tidak mahu konsert kami itu terjejas dengan perkara-perkara yang tidak diiingini jika diteruskan juga pada 9 Julai,” kata Ramli ketika dihubungi di kediamannya di Singapura.
Semalam, penganjur Konsert 2 Raksasa mengumumkan dalam sidang akhbar penangguhan konsert itu dari 9 Julai ke 1 Oktober bagi mengelak bertembung dengan perhimpunan haram Bersih.
Kata Ramli, keputusan itu dibuat oleh pihak penganjur setelah dinasihati pihak polisi memandangkan lokasi Stadium Merdeka terletak betul-betul di tengah tengah Kuala Lumpur.
“Sememangnya kami juga bimbang bila ada perhimpunan bakal dibuat pada tarikh yang sama kami adakan konsert. Dan, kami telah meminati pandangan polis dan mereka telah menasihati kami agar menangguhkan.
“Dari segi keselamatan, memang ada baiknya ditangguh kerana kita juga tidak mahu penonton yang datang merasa tidak selesa dan kita juga tidak mahu ada pihak lain mengambil kesempatan ke atas penonton yang mahu datang menyaksikan konsert,”ujar Ramli.
“Kerana kebanyakan peminat Sweet Charity misalnya adalah dari kalangan keluarga. Lagi pula, mereka yang membeli tiket untuk konsert kami bukan hanya orang Kuala Lumpur bahkan juga peminat dari Sabah. Sarawak dan rombongan dari Singapura,” katanya.
Bagi Ramli, sekalipun dia dan rakan-rakannya dalam Sweet Charity dan Blues Gang sudah tidak sabar untuk beraksi, namun mereka tidak patah semangat, ekoran penangguhan itu.
“Kami harap peminat-peminat bersabar, kita ambil yang terbaik kerana saya percaya semua ini ada hikmahnya,” kata Ramli.

Joe Bedul Cabar PAPAGOMO,YUSMADI Mahu POlis Tangkap PAPA.


Barangkali sudah gabra dengan penyiaran video klip pertemuan beliau dengan Trio Datuk T serta menonton video seks lelaki mirip Anwar Ibrahim,  ahli Parlimen PKR Sungai Petani sengaja buat sidang media cabar Papagomo siarkan semua rakaman pertemuan itu.
Ini kerana Papagomo yang siarkan pertemuan Johari itu dalam blognya sejak pagi semalam.
Johari menganggap klip video hampir dua minit itu tidak menggambarkan apa sebenarnya berlaku ketika pertemuan tersebut.

Walaupun mengakui memang beliau bersama Trio T dan menyaksikan video seks 22 minit  itu, Johari sebaliknya menafikan beliau berkata lelaki bersama pelacur China itu adalah Anwar serta meminta wang pelincir.
“Saya cabar Papagomo tunjuk semua rakaman, bukan dua minit (klip sekarang 1.59 (minit). Saya nak minta siarkan (Tan Sri) Rahim Thamby Chik offer duit, keselamatan dan mahu bawa jumpa Perdana Menteri,” katanya.
Ahli Majlis Tertinggi PKR itu adakan sidang media di lobi Parlimen pada Rabu bersama beberapa rakan beliau termasuk ahli parlimen Teluk Kemang Dtuk Kamarul Bahrain dan  ahli parlimen Balik Pulau Yusmadi Yusuf.
“Jangan sorok apa-apa. Saya percaya kalau rakaman video seks itu 22 minit pasti video saya jumpa Trio T lebih dari itu. Elok siarkan semua. Malah saya tidak pernah mengaku orang itu adalah Anwar,”  ujar Johari.
Beliau mempersoal kenapa klip video 2 minit itu berulang-ulang kata”  'It's Not About Anwar, It's About The Scene'.”
Menurut Johari, ada akhbar pula mengaitkan Scene dengan dosa, sedangkan maksud beliau adalah pengambaran video itu.
“Tak kan saya jumpa Trio Datuk T cakap itu sahaja,” sindirnya.
Johari menjelaskan, beliau bertemu Anwar terlebih dahulu mengenai pertemuan tersebut sebaik dijemput bapa saudaranya Datuk Shuib Lazim, seorang daripada trio itu selain Rahim dan Datuk Eskay Abdullah.
“Saya pergi tanpa tahu tujuan itu, masa duduk pun tak tahu apa sebabnya,” katanya.
Johari menjelaskan memang beliau ketawa dan nampak gembira dalam pertemuan itu kerana amat mengenali Rahim dan Shuib.
“Saya kenal Rahim sejak UMNO lagi. Hubungan tak terputus tambahan pula Shuib (bapa saudara) ada di situ,” katanya.
Beliau berkata, selepas menonton video seks itu, beliau menafikan lelaki itui adalah anwar.
“Saya adakan sidang media pada 23 Mac di ibu pejabat PKR dan di parlimen menjelaskan perkara itu,” katanya.
Sementara itu Yusmadi mahu polis dan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia mengambil tindakan terhadap Papagomo kerana mendakwa penulis blog itu terbabit jenayah terancang dengan Trio T.
Beliau mendakwa mengenali Papagomo dan mendapat maklumat dalaman UMNO mengaitkan penulis blog itu dengan parti tersebut.
“Trio Datuk T boleh didakwa, Papagomo pun patut didakwa juga. Polis perlu siasat dan ambil tindakan terhadap beliau kerana kesalahan sama menyiarkan rakaman video seks itu,” katanya.
Yusmadi menambah,” Saya tak mahu kalau kami sendiri di pihak Keadilan (PKR) cakap, kalau jumpa Papagomo, kita pukul Papagomo. Kita tak mahu macam tu. Kita yakin system undang-undang.  Kita mahu polis tangkap Papagomo hari ini. Papagomo ada kat Malaysia,”.
Katanya, ini bukan kali pertama Papagomo berbuat demikian lagipun penulis blog itu bukan jenis hit and run.
SUMBER:AGENDADAILY>

Guan Eng Suka Jika Komunis Menular Di Penang.



Suasana di luar pekarangan Ibu Pejabat Polis Daerah Seberang Perai Utara (SPU) malam ini tegang apabila lebih 200 penduduk setempat berarak dan bertembung dengan sekumpulan penyokong Parti Sosialis Malaysia (PSM) yang berkampung di kawasan itu sejak semalam.

DAP serta sekutu PKR suka jika persepsi memburukkkan keadaan, satu-satunya laluan menuju bangunan tersebut yang biasanya senyap sunyi bertukar hingar-bingar dengan jeritan bantahan penduduk yang berarak dari Dewan Milennium, dekat sini bermula pukul 9 malam.

Difahamkan, beberapa aduan dibuat kepada polis mengenai tindakan kira-kira 50 penyokong parti tersebut yang berkumpul di kawasan itu sejak petang semalam sehingga menimbulkan rasa kurang senang penduduk selepas parti itu dikaitkan dengan perhimpunan haram 9 Julai ini.

Kumpulan penduduk itu turut disertai ahli Pemuda UMNO Bahagian Kepala Batas serta anggota beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) termasuk Gerakan Belia 4B sekitar daerah ini.

Perarakan yang mulanya berlangsung aman bertukar tegang apabila kumpulan penduduk menghampiri bangunan IPD dengan laungan 'Allahuakbar' serta jeritan seperti 'negara kita ada undang-undang', 'jangan rosakkan keamanan negara' dan 'ini bukan negara komunis'.

Pada satu ketika, keadaan seperti tidak dapat dikawal apabila kedudukan dua kumpulan itu semakin hampir sehingga memaksa polis berada di tengah-tengah laluan bagi mengelak berlakunya pertempuran.

MKP jangan mulakan api kemarahan penduduk dengan Agenda Komunis,ini amat merbahaya. 

VIDEO PATRIOT:AMK Hampa Mau Sangat Nah Ambil.

Pemuda Patriot buat gila dekat Pejabat Keadilan.Mana ada kata depa nak bakaq atau buat kacau,cuma bagi amaran takkan tue pun tak boleh siap dengan Peliwat ANUwar kata polis tak buat keja poooodah.

Tuesday, June 28

Pemuda PAS Pulau Pinang BAcul.


Pemuda PAS memang bacul bab membela Agama Islam.Banyak isu yang membabitkan umat islam di Pulau Pinang tidak dibela Pemuda bacul ini.Terbaru pasal isu masjid tengah yang dihalang jalan yang digunakan penduduk oleh pihak pemilik kenderaan terpakai untuk umat islam dari flat kedah untuk menunaikan solat dimasjid berkenaan.Apa yang pemuda PAS tak ada teloq nie buat diam dan buat bodo saja.Isu tanah kubur dekat Jelutong pun depa buat tak dengaq.Sampai ahli mereka sendiri keluar parti.

Ketua Pemuda PAS yang kurang teloq Yusni Mat Piah mengeluarkan kenyataan bahawa akan menghantaq seramai 15ribu ahli untuk menyertai BERSHIT dan membela AMBIGA amat memalukan diri sendiri,Bagai ambil selipar lembik pukul muka sendiri.Celaka sungguh ketua pemuda PAS yang tak berapa cukup akai membela anak haram yang memperjuangkan kebebasan Agama.Siap dengan unit amal pulak.Nie MKP nak habaq mai toksah dok pi demo kat sana.Berjuangan apa yang DAP celaka dok menindas Umat Islam dekat Pulau Pinang dulu.

MKP kata pakat tengok ramai-ramai apa PAS Bacul nie akan buat bila Umat Islam Pulau Pinang akan memulakan langkah pada Jumaat ini.tunggu tengok takut puak yang tak ada teloq nie pakat-pakat buat report polis pulak.

Joe Bedul Main Wayang,Kantoi Langgaq Bendoi.


Joe Bedul kantoi dengan pendedahan nie.Bak kata orang kedah langgaq bendoi jatuh tersungkoq tapi control macho misai jangan kena tanah.Apa punya wayang hang dok main nie pi lah cerita kat orang Puak tak sedaq diri  PAS,PKR dan DAP depa boleh pecaya la cakap hang,Lubang kunyit dah pecah.Joe bedul sendiri mengaku yang tue ANUwar apa lagi nak cerita.Siap Datuk Eskay tunjuk Jam Omega lagi. 

Mengapa Patriot Lepas Geram Di Pejabat PKR?



Gara-gara ucapan Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Shamsul Iskandar Mohd Akin yang ancam mahu mengulingkan kerajaan yang dipilih oleh rakyat ‘menerusi jalanan’ jika tuntutan Bersih tidak dipenuhi telah mencetuskan gelombang reaksi.
Isnin malam kira-kira 700 Pemuda UMNO berkumpul depan ibu pejabat PKR di Merchant Square, Tropicana,Petaling Jaya untuk meluahkan rasa geram dan marah.Ia dilihat sebagai pengakuan terbuka motif sebenar PKR dan pakatan pembangkang disebalik rancangan perhimpunan Bersih.

Kumpulan tersebut datang dengan 500 buah motorsikal dan 70 kereta itu sebagai tanda bantahan terhadap ucapan Shamsul dan sekaligus memberi peringatan kepada PKR agar tidak meneruskan hasrat mengadakan perhimpunan haram 9 Julai ini.

Mereka diketuai oleh Exco Pemuda UMNO, Lokman Noor Adam.Beliau disertai  bersama beberapa lagi pemimpin UMNO negeri dan bahagian Wilayah Persekutuan dan Selangor. 

Menurut Lokman, hakikat sebenar demonstrasi (Bersih) 9 Julai ialah untuk merampas kerajaan dengan cara demonstrasi jalanan setelah gagal melalui proses demokrasi (pilihan raya umum ke 12) 2008 dan gagal beli ahli parlimen pada 16 September.

Lokman yang terkenal dengan aksi demonstrasi sewaktu memimpin pemuda PKR dulu dalam satu mesej di laman sosial twitter berkata, kalau untuk perjuangkan Anwar dulu beliau dilokap lapan kali dan ditahan ISA dua kali.

“Kali ini untuk pertahankan kedaulatan negara yang nak kamu guling ini.... NYAWA SAYA sanggup saya serahkan,” katanya.

Lokman juga menafikan bahawa Pemuda UMNO yang berkumpul di depan pejabat PKR mahu membakar bangunan tersebut.

Shamsul dalam ucapannya di satu majlis yang dapat dilihat di youtube berkata rakyat mempunyai dua cara untuk menjatuhkan kerajaan, samada melalui pilihan raya atau jalan raya.
Ramai yang terkejut dan marah mendengar ucapan itu yang turut disiarkan oleh Buletin Utama TV3 malam Isnin.
 
Mengulas mengenai perkara itu, Naib Pengerusi Unit Pidato Pemuda Barisan nasional (BN) Armand Azha Abu Hanifah berkata ucapan Shamsul tersebut mempunyai unsur subversif dan boleh memudaratkan keselamatan negara.
 
“Pemuda UMNO akan pertahankan kerajaan yang dipilih oleh rakyat ini dengan apa saja cara,” ujar bekas ketua Wira Perkasa itu. 

“Bila pulak kami ugut nak bakar pejabat PKR, pejabat itu bukan pejabat PKR… pemilik bangunan itu sendiri mahu bangunan itu dilelong,”katanya.
Beliau turut mengesahkan seramai 15 orang telah ditahan polis berikutan konvoi motorsikal tersebut.
 
Sementara itu, Ketua Pemuda UMNO Selangor Engku Salleh Engku Abd Jamal ketika dihubungi Agendadaily berkata tindakan tersebut adalah reaksi dari Pemuda UMNO terhadap tindakan Bersih yang mahu mengadakan perhimpunan haram 9 Julai ini.
 
“Kita nak bagitahu PKR bahawa jika perhimpunan tersebut tidak dibatalkan, Pemuda UMNO Selangor tidak akan bertanggungjawab lagi terhadap apa-apa kejadian buruk yang berlaku.
 
“Kita tidak boleh kawal ahli kita yang marah dengan tindakan mereka yang cuba menganggu ketenteraman awam di negara ini,” kata.
 
Tambahnya lagi, jika Bersih masih berdegil untuk meneruskan perhimpunan tersebut, maka mereka perlu berdepan dengan Pemuda UMNO dahulu sebelum berdepan dengan pihak berkuasa.
 
“Saya jamin, jika diteruskan, Bersih akan berdepan dengan Pemuda UMNO sebelum berdepan dengan polis,”katanya.

Pas Kelantan ‘buang 26 gerai bernilai RM2j’?



BERAPA banyak wang rakyat yang perlu dibazirkan oleh kerajaan Pas Kelantan bagi menyelesaikan kemelut perpindahan peniaga Pasar Lama MPKB ke Bazar Tok Guru?

Persoalan itu wajar dibangkitkan selepas sebuah akhbar menyiarkan kenyataan Ketua Penerangan Dewan Pemuda Pas negeri, Ahmad Fadhli Shaari mengenai apa yang beliau dakwa penyelesaian ke atas isu tersebut.

Menurutnya, “penyelesaian itu satu penyelesaian yang terbaik dalam situasi menang-menang khususnya kesudian kerajaan negeri memenuhi sebahagian tuntutan para peniaga Pasar Lama MPKB dengan meluluskan cadangan membuang 26 gerai bernilai lebih RM2 juta.”

Bazar Tok Guru merupakan projek usahasama Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK) dengan syarikat Sensatimur Sdn. Bhd. (SSB).

Sebelum ini, sebuah blog mendedahkan kerajaan negeri kerugian RM50 juta apabila mengambil semula bazar tersebut daripada pemaju dan pendedahan tersebut tidak pula dinafikan oleh Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Lantaran itu, timbul persoalan, beginikah bentuk negara berkebajikan yang hendak diperjuangkan oleh Pas, apabila sanggup ‘membuang 26 gerai bernilai lebih RM2 juta’ semata-mata untuk meraih kembali sokongan peniaga terbabit?

Tindakan ‘membuang 26 gerai bernilai lebih RM2 juta’ itu dibuat ketika pemimpin kerajaan Pas Kelantan sering melaung- laungkan mereka sebuah kerajaan yang berhemah dalam membelanjakan wang rakyat.

Bagi kebanyakan rakyat Kelantan, wang sebanyak RM2 juta itu merupakan jumlah yang besar. Ia perlu dimanfaatkan sebaik-baiknya dan tidak sepatutnya ‘hangus’ begitu sahaja, disebabkan kelemahan kerajaan negeri dalam menyelesaikan masalah Bazar Tok Guru.

Perlu diingat, kemelut perpindahan peniaga Pasar Lama MPKB ke Bazar Tok Guru timbul akibat kegagalan kerajaan Pas Kelantan menunaikan janji yang dibuat menjelang Pilihan Raya Umum 2008, iaitu menyediakan lot gerai yang selesa dan mampu milik.

Lantaran itu, peniaga terbabit bangkit menuntut janji tersebut dengan bantuan UMNO dan media arus perdana, terutama Utusan Malaysia, akhbar yang sering menjadi sasaran rasa tidak puas hati pemimpin Pas.

Kemuncak bantahan mereka ialah mengadakan bantahan di hadapan Istana Balai Besar bagi menuntut campur tangan Sultan Kelantan, Sultan Muhammad V.

Maka itu, tidak timbul sama sekali dakwaan UMNO memanipulasi isu tersebut, kerana ia berpunca daripada sikap kerajaan Pas Kelantan sendiri yang didakwa peniaga terbabit mungkir janji dan mereka hanya menuntut janji tersebut.

Apa yang berlaku sebenarnya, menyerlahkan lagi sikap pemimpin Pas di Kelantan yang ibarat ‘kuman di seberang laut nampak, gajah di depan mata tak nampak.’

Jika sebelum ini pada pihak-pihak dalam Pas yang menuntut Kerajaan Pusat memberikan penjelasan berhubung kelewatan pembinaan projek Jambatan Sultan Yahya Petra kedua, maka, desakan sama patut dikemukakan kepada kerajaan negeri.

Ini kerana, selain ‘membuang 26 gerai bernilai lebih RM2 juta’ itu, berapa banyak pula kos yang terpaksa dibelanjakan oleh kerajaan negeri bagi membiayai pembesaran dan pembersihan semula gerai-gerai berkenaan?

“Awak berniaga, takkan awak tak buat kira-kira untung rugi dalam pembinaan projek itu. Siapa sebenarnya yang untung? Kini, nak besarkan semula lot-lot niaga terbabit. Siapa pula yang bakal menerima habuan daripadanya?” soal seorang pemimpin masyarakat bukan Melayu ketika mengulas isu tersebut.

Bagi Ketua Pemuda UMNO Kelantan, Anuar Safian pula, kemelut Bazar Tok Guru hanya menyerlahkan kegagalan kerajaan Pas Kelantan dalam melaksanakan projek usaha sama dengan syarikat swasta yang akhirnya mengorbankan wang rakyat.

“Sebelum ini, kerajaan negeri dilaporkan mengalami kerugian tanah kira-kira RM30 juta dan ini akan tambah kerugian serta beban kewangan kerajaan negeri yang sememangnya sudah ‘meletihkan.’

“Minta rakyat pandang serius masalah ini kerana pentadbiran kerajaan negeri tidak boleh dipandang mudah, ia melibatkan wang rakyat.

“Sepatutnya kerajaan negeri sudah membuat pertimbangan lebih awal apabila ada pihak-pihak tertentu dalam PMKB yang cuba mengaut keuntungan,” katanya.

Beliau yang juga Presiden Orang Muda Berpadu Anti Korupsi (OMBAK) berkata, kemelut Bazar Tok Guru, Bazar Tengku Anis, pembangunan Lembah Sireh dan banyak lagi projek usaha sama yang gagal dilaksanakan, menunjukkan ketidakcekapan dan tidak amanah kerajaan Pas Kelantan setelah dipilih oleh rakyat.

Pemuda PATRIOT kena Tangkap.


AMK lari tak cukup tanah pasal konvoi Pemuda Patriot yang mengegarkan pejabat keadilan.Bersuara bukanlah garang sehingga nak ugut nak bunuh dan macam-macam puak anak haram nie rupanya harimau tak ada gigi.harap mengaum saja kuat baru konvoi 800 Pemuda Patriot bukan 10 ribu lagi dah jadi gelabah.

Dakwaan bahawa Pemuda Patriot hendak membakar bangunan adalah rekaan semata-mata.Salahkah Pemuda Patriot hendak berkonvoi.Dakwaan itu dibuat oleh Ketua Ranting yang akan patah M Jeyabalan menyatakan Pemuda Patriot akan membakar bangunan tersebut adalah tomahan semata-mata.Pemuda Patriot tidak akan berbuat demikian.Pemuda Patriot hanya membuat lintasan hormat saja.

Seramai 15 pemuda Patriot ditahan Polis untuk diambil keterangan bagi apa yang didakwa oleh pihak AMK yang lari ketakutan dan membuat laporan Polis berhampiran Pejabat Keadilan.

Pemuda UMNO Gegar Pejabat PKR.



Program Perhimpunan PATRIOT yang dianjurkan Pemuda UMNO Malaysia telahpun bermula hari ini dengan acara konvoi bermotor anjura Pemuda UMNO Selangor dan Wilayah Persekutuan.konvoi tersebut sebagai tanda protes terhadap Perhimpunan BERSIH 2.0 yang dianjurkan Pakatan Rakyat.



Konvoi bermotor ini akan berkumpul di Ibu Pejabat PKR, Tropicana sebagai tanda amaran kepada pihak PKR agar menghentikan serta-merta sebarang ugutan terhadap Pemuda UMNO Malaysia.

Sebelum ini, Pemuda UMNO Malaysia berkeras akan meneruskan Perhimpunan PATRIOT jika Pakatan Rakyat mahu meneruskan penganjuran Perhimpunan BERSIH 2.0.
Dalam pada itu, Pemuda UMNO Negeri Sembilan turut menganjurkan konvoi bermotor dan dijangka akan berkumpul di hadapan Pejabat PKR Negeri Sembilan.

Sumber KLpos.com





Monday, June 27

MANGSA PERTAMA BERSHIT !


mangsa pertama perhimpunan haram bershit.

dikabarkan konsert sweet charity dan blues gang yang bakal berlangsung pada 9 julai ini di stadium merdeka berkemungkinan di batalkan.

terima kasih kepada mat sabu dan pas. 

kepada rockers yang dah beli tiket, boleh minta refund  kat pejabat pas di jalan tunku abdul rahman.

[Video] Himpunan Patriot Bagi Menentang Perhimpunan Haram 9 Julai Dilancarkan


Himpunan Patriot anjuran Pemuda Umno dan Kelab Putra 1Malaysia dilancarkan Ahad bagi mewakili suara orang ramai dalam menentang perhimpunan haram yang akan dianjurkan kumpulan pengacau pada 9 Julai.
Pengerusi bersama himpunan itu, Datuk Abdul Azeez Rahim berkata pihak mereka akan bertindak sebagai badan bagi mewakili suara ‘majoriti senyap’ yang menurutnya pada perhimpunan haram yang sama pada tahun 2007, tiada medium untuk mereka menyampaikan tentangan.
“Oleh itu kami berasa terpanggil untuk bagi tahu pada (penganjur) perhimpunan haram ini supaya hentikan niat mereka kalau mereka tidak mahu berdepan dengan apa jua yang akan dilakukan generasi muda yang dikatakan tadi ‘majority senyap of rakyat Malaysia’,” katanya dalam sidang media di sini.
Justeru, beliau meminta agar penganjur perhimpunan haram itu supaya memilih cara yang lebih profesional bagi menyampaikan apa yang dihajat dalam memorandum mereka.
“Kami minta kalau betul mereka nak sampaikan memorandum itu, tak payah bawa sehingga 10,000 orang, saya minta mereka hantar empat ke lima orang pergi ke pejabat Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof (Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan Istana serahkan memorandum itu, kerana pihak istana dan SPR sedia menerima,” katanya.
Sementara itu, ketua penyelaras himpunan Patriot, Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican berkata, penganjur perhimpunan haram itu sebenarnya mempunyai niat jahat di sebalik perkara-perkara yang dibawa mereka di dalam memorandum.

Sunday, June 26

Tanah wakaf umat Islam digadai kerajaan DAP kepada tauke jual kereta


PULAU PINANG 25 Jun – Tindakan Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) yang didakwa mengambil tanah wakaf Masjid Jalan Tengah di sini dan menjualnya kepada pihak ketiga untuk tujuan komersial, mengundang kemarahan kariah masjid berkenaan.

Kira-kira 50 ahli kariah masjid termasuk anggota pertubuhan bukan kerajaan (NGO) hari ini berhimpun bagi membantah serta menyuarakan rasa tidak puas hati terhadap keputusan MPPP itu.
Mereka mendakwa, MPPP telah meluluskan permohonan untuk mendirikan premis menjual kenderaan bersebelahan masjid berkenaan.

Kariah terlibat turut membawa bersama kain rentang yang tertera perkataan-perkataan seperti Malik Kassim Exco Agama Zalim dan Kerajaan Pulau Pinang Tindas Umat Islam.

Yang Dipertua Persatuan Kariah-kariah Masjid Pulau Pinang, Datuk Seri Mohd. Yussof Latiff berkata, beliau kesal dengan tindakan MPPP yang tidak peka dengan perkara tersebut.

“Dulu tanah wakaf ini ada empat buah rumah. Pada 1970-an, MPPP telah mengambil kawasan ini untuk dijadikan jalan belakang bagi laluan awam.

“Namun, saya terkejut apabila dimaklumkan MPPP telah menjual laluan ini kepada pihak ketiga tanpa pengetahuan pengerusi masjid,” katanya ketika ditemui pemberita di masjid berkenaan di sini hari ini.

Tinjauan Mingguan Malaysia mendapati laluan awam tersebut telah ditutup dengan kepingan zink.
Menurut Mohd. Yussof, MPPP sepatutnya menyerahkan semula tanah terbabit kepada pihak masjid.

Sehubungan itu, beliau akan meneliti perkara berkenaan dan tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang jika terbukti MPPP tidak mengikut peraturan sepatutnya.

Sementara itu, Ketua Pemuda UMNO Bahagian Tanjung, Jeffri Salim memberitahu, laluan awam tersebut ditutup sejak sebulan lalu.

Katanya, selain menyusahkan orang ramai yang mahu bersembahyang di situ, ia juga mengundang risiko kepada jemaah jika berlaku kecemasan kerana tidak cukup ruang untuk menyelamatkan diri.

Catatan MKP sebelum yang memaparkan segala-galanya.BACA DISINI

PARTI SOSIALIS ADA KAITAN DENGAN KOMUNIS.

Celaka punya parti sosialis nie dari siasatan polis puak musibat nie yang ditahan semalam dekat tol sungai dua semalam cuba menghidupkan kembali fahaman komunis yang diharamkan.Apa punya manusia demi mencapai tujuan dan agenda sanggup berbuat demikian.Barangan yang dirampas menunjukkan depa nie memang berniat dan nekad berbuat demikian.Antara barang yang dirampas ialah baju T yang tertulis nama Chin Peng,Rashid Maidin dan Suraini Abdullah.
penahanan 31 aktivis PSM yang diketuai Ahli Parlimen Sungai Siput Dr Michael Jeyakumar Devaraj semalam. 

mereka dilihat cuba menghidupkan balik fahaman komunis dengan menyebarkan risalah berkenaan kepada rakyat di beberapa kawasan di sini. 

"Polis terpaksa menahan semua mereka kerana membawa unsur menghasut rakyat untuk membenci kerajaan dan ini adalah sesuatu yang serius serta boleh mengancam keselamatan negara.. 
Kumpulan berkenaan yang menaiki sebuah bas persiaran dipercayai dalam rangka kempen mengedarkan risalah berkaitan perhimpunan haram yang dijadualkan 9 Julai ini.
 
Kempen PSM bertemakan "Udahlah tu...Bersaralah" itu dikatakan tertumpu ke bandar kecil di Semenanjung Malaysia sejak 24 Jun lalu. 

Semalam 14 wanita dan 17 lelaki yang ditahan itu dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Seberang Perai Utara (SPU) di sini untuk dirakam percakapan. 

Abdul Rahim berkata, seorang daripada aktivis berkenaan dibebaskan kerana masih di bawah umur manakala 30 yang lain kini direman bagi membantu siasatan. 

Katanya, perintah reman bagi semua mereka yang berusia 18 hingga 64 tahun itu dikeluarkan oleh Mahkamah Majistret Butterworth hari ini. 

Beliau berkata perintah reman dibuat mengikut Seksyen 122, Kanun Keseksaan kerana berniat untuk memerangi Yang di-Pertuan Agong.

PEMUDA AKAN DIBUNUH JIKA MEMBANTAH BERSHIT.


Pemuda UMNO akan dibunuh dan bakal disembelih jika menyertai himpunan Patriot yang akan diadakan pada 9hb nanti.Ini menunjukkan bahawa Pemuda UMNO mempunyai kekuatan mengoncang pakatan haram yang menganjurkan bershit.Depa berani buat atau gempaq saja lebih.Jangan dok buat drama nak ugut orang seperti anjing menyalak saja akan tetapi penakut bila kena hambat terkencing dalam seluaq.Awat depa hantaq sms kat KJ dan semua tahu Ketua Pemuda tidak akan menyertai Perhimpunan Patriot.Nak Habaq mai Pemuda tidak gentaq dengan ugutan dan akan meneruskan Perhimpunan Patriot biar berputih tulang jangan berputih mata melihat Puak celaka nie dok buat menghuru-harakan malaysia.Pemuda UMNO sayangkan Malaysia tercinta dan  sanggup berjuang walaupun  berkorban jiwa dan raga.
SEPANG: Ketua Pergerakan Pemuda Umno Malaysia, Khairy Jamaluddin menerima khidmat pesanan ringkas (SMS) ugutan bunuh tengah malam tadi yang ditujukan kepada anggota Pemuda Umno yang akan menyertai perhimpunan 9 Julai ini.
SMS itu, yang diterima jam 12.18 tengah malam dari nombor yang tidak dikenali turut mengandungi kata-kata kesat yang mengugut untuk 'menyembelih' anggota Pemuda Umno yang ditemui di perhimpunan itu nanti.
Bercakap kepada pemberita di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) di sini pada Ahad, Khairy berkata laporan polis mengenai perkara tersebut akan dibuat oleh setiausaha pergerakan itu Datuk Megat Firdouz Megat Junid, yang turut menerima SMS serupa dari nombor yang sama.
"Saya nampak ini perkara yang amat bahaya sekali dan mengancam keselamatan dan seolah-olah memberi satu ancaman terhadap mana-mana anggota Pemuda Umno yang ingin turun pada 9 Julai.
"Saya harap polis boleh mengambil tindakan sebab ini adalah perkara yang serius," katanya.
Mengenai penganjuran perhimpunan tersebut, Khairy berkata pihaknya masih belum menerima panggilan daripada Bukit Aman untuk memberi sebarang keterangan mengenainya.
Sementara itu, Megat Firdouz yang dihubungi berkata satu laporan polis telah dibuat mengenai perkara tersebut di Ibu Pejabat Polis Daerah Putrajaya jam 12.15 tengah hari ini.
Sebelum ini, Pengerusi Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) Datuk Ambiga Sreenevasan menerima SMS ugutan bunuh, juga mengenai perhimpunan haram yang dianjurkan Bersih pada hari yang sama. BERNAMA

JOE BEDUL:HANG DOK TEMBAK MACAM MERIAM PADANG KOTA.



Macam meriam padang kota Joe Bedul nie tembak saja pandai tapi apa yang ditunjukkan tidak langsung sama.muka macam P.Ramli.Pencacai Pak Sheikh Anwar Ibrahim dan selamatkan air muka bos mereka. Macam-macam cara mereka buat untuk alihkan pandangan rakyat daripada isu sebenar yang menyelubungi AL-Juburi.

Boleh dikatakan, pemimpin PKR ini tidak pernah hilang idea kreatif untuk tujuan alih isu ini. Macam petang Jumaat, bila Ahli Parlimen Sungai Petani, Datuk Johari Abdul panggil wartawan untuk sidang media dan tayangan video istimewa macam mana seseorang boleh solek supaya jadi orang lain.

Demi nak selamatkan bos, Johari pilih untuk berlakon dan disolek macam P Ramlee. Cuma sekali tengok kita tahu, tak ada gaya langsung. Tengok sendiri gambar di atas, ada rupa P Ramlee ke?

Beza sangat dengan lelaki yang dalam klip video itu, bak kata seorang yang biasa dengan Pak Sheikh bila tengok klip video itu, "Dia lintas saja, aku mengucap, Ya Allah apa Anwar buat kat situ...".
Kisah Johari nak jadi P Ramlee ini bermula apabila wartawan yang hadir dalam sidang akhbar di ibupejabat PKR di Petaling Jaya petang Jumaat diberitahu mengenai tayangan video yang dihasilkan sendiri Johari sebagai usaha untuk menangkis tuduhan terhadap Anwar yang dikatakan sebagai pelaku video seks.

Walaupun Johari mengakui dia sendiri menerbitkan video berkenaan, tetapi ternyata video itu mempunyai sentuhan profesional dalam kerja produksi.

Sepatutnya Johari menjemput sama Datuk Seri Dr Chua Soi Lek supaya Presiden MCA itu dapat belajar menerbitkan sebuah video dokumentari untuk menangkis isu VCD seksnya dulu.

Barangkali Johari dapat membantu Soi Lek menyelamatkan maruahnya dengan cara yang sama, sekiranya mereka bertemu lebih awal dulu. Lagipun Johari cuma mengambi masa 34 hari untuk menerbitkan video dokumentari berkenaan.

Johari menunjukkan bakat 5 dalam 1 dalam video ala Majalah 3 itu yang ditayangkan kepada media itu apabila dia bertindak sebagai penerbit, penyunting, penyelidik, penulis skrip dan hos.

“Saya mengambil masa 34 hari untuk menerbitkan video ini, termasuk membuat penyelidikan yang membawa saya hingga ke Thailand,” katanya kepada pada sidang media berkenaan.

Lebih kelakar, Johari siap ambil kesempatan menawarkan untuk menjual video itu kepada media. 'Saya buat video ini pakai duit saya. Jadi siapa nak, kena beli. Lepas beli, anda boleh salin dan sebarkan kepada orang ramai,” katanya.

Video berkenaan bermula dengan opening montage yang memaparkan judul “Dalang Video Seks’ yang memaparkan gambar ketiga-tiga Datuk T. Johari memulakan mukadimah sebagai hos dengan mengatakan video itu akan menunjukkan bukti bahawa Anwar bukan pelaku dalam video seks yang menjadi isu hangat.

“Terdapat seribu kemungkinan siapa pelakon dalam video ini, tetapi apa yang kita tahu, ia bukan Anwar kerana beberapa sebab,” kata Johari dalam dokumentari itu.

Cuma yang pelik, Johari Abdul tidak pulak minta polis siasat siapa pelakon itu jika bukan Anwar atau minta tubuh Suruhanjaya Diraja untuk kenal pasti siapa yang sebenarnya pelakon video seks itu kalu bukan Anwar.

Johari menggunakan modal lama dengan menunjukkan lelaki yang digelarkan “Lelaki X”, kemudian membuat perbandingan dengan gambar-gambar yang memokuskan perut, pinggul, hidung dan rambut Anwar.

Gambar-gambar itu diselang-seli dengan gambar yang memberi fokus kepada hidung Tan Sri Rahim Thamby Chik.

Johari memberi alasan lelaki yang dikatakan Anwar itu memakai cermin mata sedangkan Ahli Parlimen Permatang Pauh itu tidak memakai cermin mata sejak menjalani pembedahan lasik dua tahun lalu.

Johari juga mendakwa bahawa lelaki yang dikatakan mirip Anwar itu berhidung mancung, sementara Anwar berhidung penyek, serta jam Omega yang dikatakan milik Anwar sebenarnya kepunyaan Eskay.

Kira-kira 15 wartawan yang menyaksikan video berkenaan tergelak besar melihat adegan seorang make-up artis membuat “make-over” terhadap Johari supaya dia kelihatan seperti idolanya, P.Ramlee. Tambah melucukan apabila Johari cuba menari gaya P.Ramlee.

“Lihatlah, kesan solekan boleh buat saya kelihatan macam P Ramlee,” kata Johari, disambut gelak ketawa wartawan.

Bagi saya, ah, jauh panggang dari api! Langsung tak ada persamaan!. Kadang-kadang solekan boleh tiru, tapi bagaimana Johari hendak jelaskan body language pelakon video seks itu yang sebijik Anwar?

Johari juga dalam ulasannya mendakwa bahawa Eskay pernah memberitahu bekas pengawal peribadi Allahyarham Tan Sri Megat Junid bahawa dia akan ke Thailand untuk melakukan sesuatu terhadap Anwar.

Menurut Johari, PKR akan menjual VCD ini dalam ceramah-ceramahnya mulai minggu ini dan video berkenaan akan dimuatnaik ke Youtube selepas sidang media.

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive