Sunday, July 3

Pakai Baju, Tie Kuning - YB Pembangkang Perangai Macam Budak-Budak




Kita tentu tergelak melihat aksi Ahli Parlimen Bakri, Er Teck Hwa DAP yang mengambil jalan memperbodoh dan menghina diri beliau sendiri dengan memakai baju T-shirt tanpa kolar Beersih dan memakai tali leher di dalam Parlimen !


Tapi akhirnya, back fired dan menonjolkan kebangangan diri beliau sendiri! Dan orang seperti Er Teck Hwa ini yang menjadi wakil rakyat kita?Kalau ya pun mahu menunjukkan protes, sekurang-kurangnya gunakan otak dan fikiran itu. Hanya orang tidak akal sahaja yang memakai T-shirt tanpa kolar dengan tali leher! Dan pakaian itu di pakai di dalam parlimen! Stupid!

Ini adalah contoh pemimpin-pemimpin DAP yang melakukan perkara sesuka hati mereka. 

Ronnie Liu Ditahan.BerShit.



Exco Kerajaan Selangor, Ronnie Liu Tan Khiew ditahan tengah malam kelmarin kerana disyaki cuba menghasut orang ramai menyertai perhimpunan Bersih 2.0 pada 9 Julai ini. 

dari maklumat yang diterima  Ronnie ditahan dalam perjalanan pulang memakai baju bershit selepas berceramah di Serendah, Hulu Selangor. 


Datuk Tun Hisan Tun Hamzah berkata, polis membawa Ronnie ke Ibu Pejabat Polis Daerah Hulu Selangor untuk dirakam percakapan berhubung ceramahnya yang disyaki berunsur hasutan. 

“Beliau (Ronnie) bagi kerjasama sepanjang proses itu dilaksanakan mengikut Seksyen 27(5) Akta Polis/511 Kanun Keseksaan dan Seksyen 109 Kanun Keseksaan kerana menghasut. 

Beliau sudah dibebaskan dengan jaminan polis awal pagi tadi (semalam) selepas polis berpuas hati dengan keterangan yang diberikan,sepatunya patut direman baru puak bershit ada akal sikit.

Dalam perkembangan berkaitan, Tun Hisan turut mengingatkan orang ramai agar tidak terpedaya dengan ajakan menyertai perhimpunan haram kerana ia jelas bertentangan dengan undang-undang. 

Menurutnya, siasatan menunjukkan banyak risalah diedar kepada orang ramai bertujuan mengajak hadir ke perhimpunan berkenaan. 

Pihak Polis menyatakan, motif mereka bershit sangat jelas dan orang awam perlu maklum, sesiapa sahaja boleh ditahan jika menyertai perhimpunan haram. 

Ketika ditanya berhubung penahanan individu yang memakai baju kuning, Tun Hisan berkata, polis melakukan tangkapan bukan berdasarkan warna baju dipakai tetapi berdasarkan logo yang tertera pada baju yang dipakai. 

“Mereka boleh pakai baju warna apa sekalipun, asalkan tidak mengandungi logo pertubuhan yang tidak berdaftar. Jika logo tidak berdaftar, pertubuhan itu tidak sah dan ia merupakan satu kesalahan di bawah Seksyen 50(3) Akta Pertubuhan,



MKP kata pakai baju kuning boleh tapi jangan ada lambang bershit,takkan itu pun nak kena bagitau.

Saturday, July 2

Penang demo 2ribu.Pasir Putih 20ribu Berdemo Depan PM.



Semalam demontrasi dekat Pulau Pinang cuma 2ribu tapi hari nie dekat Pasir Putih lebih 20ribu hadir dihadapan PM menyatakan bahawa akan bersedia jika BERSHIT meneruskan agenda jahat mereka.Ambiga harus dipersalahkan serta pihak yang menjadi dalang bershit tersebut.



Perdana Menteri berkata jika kehadiran rakyat yang menyokong UMNO dan Barisan Nasional (BN) di negeri yang diperintah oleh Pas begitu tinggi, sudah tentu sokongan di negeri-negeri lain pasti lebih tinggi lagi.

Berdasarkan jumlah hadirin di sini, Najib berkata Pengerusi Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) Datuk S. Ambiga seharusnya sedar bahawa ramai rakyat menyokong perjuangan dan dasar BN dan menentang perhimpunan haram anjuran kumpulan pengacau itu.

“Ambiga jangan fikir kuat sangat. Kita tidak akan tunduk kepada Ambiga sama sekali, kita akan perjuangkan yang benar. Kita akan simpan kuku kita,

Najib menjelaskan bahawa jika matlamat perhimpunan haram itu adalah untuk membetulkan sistem pilihan raya negara, kenapakah PAS boleh memerintah Kelantan selama 21 tahun.

Malahan, katanya, melalui pilihan raya umum 2008 lepas, pembangkang berjaya enguasai lima negeri di Semenanjung iaitu Perak, Pulau Pinang, Kedah, Kelantan dan Selangor.

Beliau berkata keadaan itu menunjukkan keadaan demokrasi negara adalah tidak sama seperti di negara Timur Tengah seperti Mesir, iaitu parti memerintah memenangi 95 peratus kerusi dalam pilihan raya dan memerintah selama 30 tahun.

Najib berkata BN tidak akan menghantar penyokongnya di Pasir Puteh untuk bertembung dengan penyokong perhimpunan haram di ibu negara biarpun jumlah penyokong BN ramai.


Beliau berkata ini kerana jika langkah itu diambil ia hanya akan menyebabkan pertembungan dan pergaduhan yang akan membawa huru-hara kepada keamanan negara.


Katanya jika kacau-bilau berlaku, maka keadaan itu juga akan menjejaskan kestabilan ekonomi dan menjejaskan perjuangan pemimpin BN terdahulu yang telah berusaha keras membangunkan negara sehingga maju ke tahap ini.


"Kita bina negara kita sejak sekian lama. Kita mulakan secara aman damai. Ambiga nak rosakkan ini semua,” katanya.
Najib berkata angin perubahan kini bertiup kencang di negeri yang di perintah Pas kini berdasarkan jumlah rakyat yang hadir pada majlis itu sebegitu ramai.


"Ambo pelik macam mana perhimpunan begitu ramai datang di bumi yang diperintah Pas di negeri Kelantan. Angin perubahan sedang bertiup kencang di bumi kelantan,”

Padan Muka Malaysiakini Takut Padam artikel



Semalam MKP cabar wartawan malaysia kini Susan Loone supaya memberikan bukti bahawa pendemontrasi semalam telah memecahkan CERMIN KERETA yang diletakkan disepanjang jalan.ternyata semuanya tipu belaka.Yang terbaiknya artikel tersebut telah dipadam oleh pihak malaysia kini.


 PULAU PINANG 1 Julai - Beberapa wakil pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang menyertai perarakan dan perhimpunan membantah kepimpinan Ketua Menteri, Lim Guan Eng di sini hari ini membuat laporan polis mendakwa portal berita Malaysiakini menyiarkan laporan berbaur fitnah terhadap mereka.

Wakil mereka, Aziaan Ariffin membuat laporan tersebut di Ibu Pejabat Polis Daerah Timur Laut pada kira-kira pukul 6 petang sebagai menafikan laporan portal itu yang menyatakan berlakunya kejadian memecah cermin kereta ketika demonstrasi berlangsung hari ini.

"Apa yang dilaporkan dalam portal tersebut adalah fitnah semata-mata yang saya lihat cubaan untuk mencetuskan rusuhan kaum.

"Mana ada kejadian seperti itu kerana perhimpunan yang kami lakukan itu terkawal. Justeru, kami meminta Malaysiakini menarik balik laporan tersebut dan jika mereka enggan berbuat demikian, kami akan mengambil tindakan," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini. - Utusan

MalaysiaKini Celaka Menipu.10 Pemuda tido LOKAP malam nie.

Laporan malaysia kini.kredit kepada pejuangbangsa

MKP cabar wartawan malaysiakini menyiarkan bukti yang menyatakan penyokong yang berdemo pada petang tadi memecahkan cermin kereta yang diletakkan disepanjang jalan dari masjid kapitan keling hingga ke komtar.Nak kencing pun pada-padalah susan loone jangan dok buat cerita bukan-bukan yang dok ikut cakap ketua raja kona ketua menteri paling celaka dalam sejarah Pulau Pinang.


Dah paling penting dok tembak tapi tak kena hang dok pembohong kata 300 orang yang mai.Padahal bukti dah jelas dan sengaja tutup mata tak mau tengok.memang sah hang nie mangkuk bin hanyun.seramai  2000 lebih yang hadir perarakan lebih satu kilometer.


Sehingga kini seramai 10 pemuda telah ditahan mereka terdiri daripada saudara Ezam Mohd Nor.Ketua Pemuda UMNO Penang Saudara Sheik,Ketua Pemuda UMNO Tanjong saudara Jeffri Salim dan rakan-rakan yang lain,ini menunjukkan bahawa Polis tidak berat sebelah dalam perlaksaan undang-undang.Dari berita yang diberitahu kepada MKP mereka akan ditahan reman selama 2minggu.MKP masih berada dibalai Polis Petani Road untuk memberi liputan.

Friday, July 1

Guan Eng Lari Tak Cukup Tanah,Melayu Penang Mengamuk.


Guan Eng ketua menteri paling malang dalam sejarah pulau pinang tak senang duduk apabila demo yang menghimpunkan lebih 2 ribu orang melayu terdiri dari Pemuda Umno serta NGO bagi membantah penularan pemahaman komunis.Bemula dari Masjid kapitan Keling perarakan menuju kearah komtar pejabat ketua menteri.Apabila sampai di hadapan pintu masuk komtar Pemuda serta NGO duduk ditengah jalan menunjukkkan bantahan Pada DAP haram jadah yang mengembalikan fahaman komunis di pulau pinang.

ELOK CABUT SAJA ANUGERAH PADA PADDYKUTTY.


Patut dan dah lama kena buat dan apa lagi nak tunggu,MKP menyokong anugerah Datuk Seri yang diberikan oleh Kerajaan Negeri Melaka ditarik atau direntap dari ANUwar yang banyak menyusahkan dan membuat kacau dalam negara.Berikutan pembabitan pandikutty dalam mempromosikan Bershit yang sememangnya haram lagi jadah ini.

Bukan sahaja ANUwar malah semua  yang terlibat dalam dan Bershit ini jua patut dikenakan tindakan yang sama.Amaran yang jelas kepada pengikut serta penjilat tegar Pandikutty.secara tidak langsung ini akan difikirkan dua kali oleh pihak pengajur kerana ia melibatkan Anugrah kebesaran dari Pihak Kerajaan Negeri Melaka.

Tahniah MKP ucapkan kepada Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Ali Rustam kerana mencadangkan idea yang bernas dan terbaik untuk menjaga keamanan Malaysia tercinta.

MKP jua ingin meminta maaf kepada pembaca kerana blog MKP mempunyai masaalah teknikal dari pagi hingga 8malam tadi baru dapat di update.Alhamdulilah semua telah dapat diselesaikan. 

Thursday, June 30

Video Patriot akan Gempur Bila-Bila Masa.

Patriot akan bersedia pada bila-bila masa untuk gempur AMK yang bacul dan lari tak cukup tanah nanti.Depa kata Patriot hanya akan muncul pada waktu malam sahaja,nie dia kami mai waktu siang ada berani.

PM dah Marah,UMNO Ada 3juta Ahli Sedia Gempur.




JANGAN fikir PAS dan PKR saja boleh arah ahli sertai perhimpunan haram 9 Julai ini. Bayangkan apa jadi pada negara ini, jika UMNO, parti terbesar orang Melayu dengan ahli lebih tiga juta berbuat demikian.
UMNO bukan saja parti utama yang membentuk kerajaan, tetapi parti paling besar dan kaya, senang cerita kalau UMNO hendak buat mobilisasi besar-besaran, bukan satu perkara yang susah.
Sebab itu, Presiden Umno Datuk Seri Najib Tun Razak berkata Umno, jika ia mahu, mampu mengerahkan tiga juta anggotanya untuk menentang habis-habisan hasrat golongan yang mahu mewujudkan kekacauan melalui demonstrasi jalanan.
Bagaimanapun, kata Perdana Menteri, parti tidak akan berbuat demikian kerana ia bukannya cara yang bertanggungjawab dalam mencari penyelesaian.
"Kita (Umno) ada tiga juta ahli, tidak termasuk parti komponen (Barisan Nasional)...kita boleh kumpulkan tiga juta orang yang tunggu isyarat. Kalau semboyan dibunyi, mereka juga akan berjuang habis-habisan... tetapi apakah itu satu cara yang bertanggungjawab," katanya kepada kira-kira 15,000 hadirin yang menyambut kunjungan beliau di pekan pesisir pantai ini, kira-kira 150km ke selatan Kota Kinabalu pada Khamis.
Bernama melaporkan, Najib berkata kerajaan Barisan Nasional adalah kerajaan yang bertanggungjawab dan tidak mahukan kekerasan kerana menurutnya, "itu bukan cara kita selesaikan masalah di bumi Malaysia ini".
Menurutnya pilihan raya sentiasa diadakan di Malaysia apabila tiba waktunya dan semua pihak boleh ambil bahagian semasa kempen.
"Kita ada pilihan raya... nak kempen, kempen lah, nak berucap sampai tak larat lagi nak cakap, buatlah, nak bertempek pun, tempeklah," kata Najib yang sebelum itu berkunjung ke daerah pedalaman Tenom, di barat daya Sabah.
"Mereka kata bersih... belum tahu dia bersih. Dia (pembangkang) pun ada banyak masalah," kata Najib.
Perdana Menteri menegaskan Malaysia bukannya seperti negara tertentu di mana pemerintahnya menang 95 peratus undi semasa pilihan raya yang pastinya banyak pihak yang mencurigai keputusan pilihan raya.
"Di Malaysia tidak pernah berlaku seperti itu. Kita menang sebab rakyat support (sokong). Saya tak rela jadi Perdana Menteri atas penipuan. Saya nak jadi Perdana Menteri kerana rakyat sukakan kita (BN) dan rakyat percaya dan senang dengan BN," katanya.
Atas kepercayaan rakyat terhadap BN, kata beliau, kerajaan akan bekerja keras dan bersungguh-sungguh untuk perjuangkan nasib rakyat.
Najib berkata Malaysia kini berada di ambang transformasi ke arah menjadi negara yang lebih maju dan sejahtera dengan pelan pembangunan yang jelas dan hanya menunggu masa untuk melaksanakannya.
"Tetapi apakah ini harus dikorbankan semata-mata kerana hawa nafsu sesetengah pihak yang nak kejar jawatan Perdana Menteri, hendak menguasai Putrajaya?" katanya.
Najib mengingatkan bahawa demonstrasi jalanan seperti dirancang pada 9 Julai ini oleh kumpulan pengacau boleh membawa kecelakaan dengan sekelip mata, lebih-lebih lagi apabila pihak tertentu membakar emosi dan perasaan orang ramai.
Katanya jika ada pihak yang menjadi "tukang kipas, tukang bakar" emosi semasa perhimpunan haram itu, golongan yang bakal menjadi mangsa adalah juga "rakan kita, keluarga kita".
Beliau berkata apabila berlaku "psikologi samseng", orang yang baik akan tiba-tiba bertukar menjadi ganas dan tidak boleh dikawal sehingga tidak kira harta benda atau nyawa orang lain terancam.
Perdana Menteri seterusnya menegaskan pentingnya gagasan 1Malaysia dihayati oleh seluruh rakyat Malaysia agar ia bukan sekadar menjadi slogan yang menjadi sebutan atau paparan semata-mata, sebaliknya diterjemahkan sehingga menjadi nilai pegangan, sikap dan cara pemikiran rakyat Malaysia.
Katanya, beliau mendapati keharmonian yang wujud di Sabah merupakan contoh terbaik konsep 1Malaysia bagi membolehkan rakyat pelbagai kaum hidup aman damai tanpa sebarang tembok pemisah.
Pada majlis itu, Perdana Menteri mengumumkan peruntukan RM30 juta untuk membina semula Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sipitang dan peruntukan RM2.7 juta untuk memperbaiki bumbung Esplanade Sipitang yang sebelum in sering mengalami kerosakan akibat ditiup angin kencang.
Hadir sama ialah ketua Menteri Sabah Datuk Seri Musa Aman dan beberapa wakil rakyat tempatan parti komponen BN

Wednesday, June 29

Semua salah Bersih… Konsert Sweet Charity, Blues Gang ditunda


PENUNDAAN Konsert 2 Raksasa, Sweet Charity dan Blues Gang dari 9 Julai ke 1 Oktober adalah keputusan yang terbaik kata Papa Rock, Ramli Sarip.
“Keputusan menunda konsert itu ke tarikh yang lain adalah sangat wajar kerana saya sendiri tidak mahu konsert kami itu terjejas dengan perkara-perkara yang tidak diiingini jika diteruskan juga pada 9 Julai,” kata Ramli ketika dihubungi di kediamannya di Singapura.
Semalam, penganjur Konsert 2 Raksasa mengumumkan dalam sidang akhbar penangguhan konsert itu dari 9 Julai ke 1 Oktober bagi mengelak bertembung dengan perhimpunan haram Bersih.
Kata Ramli, keputusan itu dibuat oleh pihak penganjur setelah dinasihati pihak polisi memandangkan lokasi Stadium Merdeka terletak betul-betul di tengah tengah Kuala Lumpur.
“Sememangnya kami juga bimbang bila ada perhimpunan bakal dibuat pada tarikh yang sama kami adakan konsert. Dan, kami telah meminati pandangan polis dan mereka telah menasihati kami agar menangguhkan.
“Dari segi keselamatan, memang ada baiknya ditangguh kerana kita juga tidak mahu penonton yang datang merasa tidak selesa dan kita juga tidak mahu ada pihak lain mengambil kesempatan ke atas penonton yang mahu datang menyaksikan konsert,”ujar Ramli.
“Kerana kebanyakan peminat Sweet Charity misalnya adalah dari kalangan keluarga. Lagi pula, mereka yang membeli tiket untuk konsert kami bukan hanya orang Kuala Lumpur bahkan juga peminat dari Sabah. Sarawak dan rombongan dari Singapura,” katanya.
Bagi Ramli, sekalipun dia dan rakan-rakannya dalam Sweet Charity dan Blues Gang sudah tidak sabar untuk beraksi, namun mereka tidak patah semangat, ekoran penangguhan itu.
“Kami harap peminat-peminat bersabar, kita ambil yang terbaik kerana saya percaya semua ini ada hikmahnya,” kata Ramli.

Joe Bedul Cabar PAPAGOMO,YUSMADI Mahu POlis Tangkap PAPA.


Barangkali sudah gabra dengan penyiaran video klip pertemuan beliau dengan Trio Datuk T serta menonton video seks lelaki mirip Anwar Ibrahim,  ahli Parlimen PKR Sungai Petani sengaja buat sidang media cabar Papagomo siarkan semua rakaman pertemuan itu.
Ini kerana Papagomo yang siarkan pertemuan Johari itu dalam blognya sejak pagi semalam.
Johari menganggap klip video hampir dua minit itu tidak menggambarkan apa sebenarnya berlaku ketika pertemuan tersebut.

Walaupun mengakui memang beliau bersama Trio T dan menyaksikan video seks 22 minit  itu, Johari sebaliknya menafikan beliau berkata lelaki bersama pelacur China itu adalah Anwar serta meminta wang pelincir.
“Saya cabar Papagomo tunjuk semua rakaman, bukan dua minit (klip sekarang 1.59 (minit). Saya nak minta siarkan (Tan Sri) Rahim Thamby Chik offer duit, keselamatan dan mahu bawa jumpa Perdana Menteri,” katanya.
Ahli Majlis Tertinggi PKR itu adakan sidang media di lobi Parlimen pada Rabu bersama beberapa rakan beliau termasuk ahli parlimen Teluk Kemang Dtuk Kamarul Bahrain dan  ahli parlimen Balik Pulau Yusmadi Yusuf.
“Jangan sorok apa-apa. Saya percaya kalau rakaman video seks itu 22 minit pasti video saya jumpa Trio T lebih dari itu. Elok siarkan semua. Malah saya tidak pernah mengaku orang itu adalah Anwar,”  ujar Johari.
Beliau mempersoal kenapa klip video 2 minit itu berulang-ulang kata”  'It's Not About Anwar, It's About The Scene'.”
Menurut Johari, ada akhbar pula mengaitkan Scene dengan dosa, sedangkan maksud beliau adalah pengambaran video itu.
“Tak kan saya jumpa Trio Datuk T cakap itu sahaja,” sindirnya.
Johari menjelaskan, beliau bertemu Anwar terlebih dahulu mengenai pertemuan tersebut sebaik dijemput bapa saudaranya Datuk Shuib Lazim, seorang daripada trio itu selain Rahim dan Datuk Eskay Abdullah.
“Saya pergi tanpa tahu tujuan itu, masa duduk pun tak tahu apa sebabnya,” katanya.
Johari menjelaskan memang beliau ketawa dan nampak gembira dalam pertemuan itu kerana amat mengenali Rahim dan Shuib.
“Saya kenal Rahim sejak UMNO lagi. Hubungan tak terputus tambahan pula Shuib (bapa saudara) ada di situ,” katanya.
Beliau berkata, selepas menonton video seks itu, beliau menafikan lelaki itui adalah anwar.
“Saya adakan sidang media pada 23 Mac di ibu pejabat PKR dan di parlimen menjelaskan perkara itu,” katanya.
Sementara itu Yusmadi mahu polis dan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia mengambil tindakan terhadap Papagomo kerana mendakwa penulis blog itu terbabit jenayah terancang dengan Trio T.
Beliau mendakwa mengenali Papagomo dan mendapat maklumat dalaman UMNO mengaitkan penulis blog itu dengan parti tersebut.
“Trio Datuk T boleh didakwa, Papagomo pun patut didakwa juga. Polis perlu siasat dan ambil tindakan terhadap beliau kerana kesalahan sama menyiarkan rakaman video seks itu,” katanya.
Yusmadi menambah,” Saya tak mahu kalau kami sendiri di pihak Keadilan (PKR) cakap, kalau jumpa Papagomo, kita pukul Papagomo. Kita tak mahu macam tu. Kita yakin system undang-undang.  Kita mahu polis tangkap Papagomo hari ini. Papagomo ada kat Malaysia,”.
Katanya, ini bukan kali pertama Papagomo berbuat demikian lagipun penulis blog itu bukan jenis hit and run.
SUMBER:AGENDADAILY>

Guan Eng Suka Jika Komunis Menular Di Penang.



Suasana di luar pekarangan Ibu Pejabat Polis Daerah Seberang Perai Utara (SPU) malam ini tegang apabila lebih 200 penduduk setempat berarak dan bertembung dengan sekumpulan penyokong Parti Sosialis Malaysia (PSM) yang berkampung di kawasan itu sejak semalam.

DAP serta sekutu PKR suka jika persepsi memburukkkan keadaan, satu-satunya laluan menuju bangunan tersebut yang biasanya senyap sunyi bertukar hingar-bingar dengan jeritan bantahan penduduk yang berarak dari Dewan Milennium, dekat sini bermula pukul 9 malam.

Difahamkan, beberapa aduan dibuat kepada polis mengenai tindakan kira-kira 50 penyokong parti tersebut yang berkumpul di kawasan itu sejak petang semalam sehingga menimbulkan rasa kurang senang penduduk selepas parti itu dikaitkan dengan perhimpunan haram 9 Julai ini.

Kumpulan penduduk itu turut disertai ahli Pemuda UMNO Bahagian Kepala Batas serta anggota beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) termasuk Gerakan Belia 4B sekitar daerah ini.

Perarakan yang mulanya berlangsung aman bertukar tegang apabila kumpulan penduduk menghampiri bangunan IPD dengan laungan 'Allahuakbar' serta jeritan seperti 'negara kita ada undang-undang', 'jangan rosakkan keamanan negara' dan 'ini bukan negara komunis'.

Pada satu ketika, keadaan seperti tidak dapat dikawal apabila kedudukan dua kumpulan itu semakin hampir sehingga memaksa polis berada di tengah-tengah laluan bagi mengelak berlakunya pertempuran.

MKP jangan mulakan api kemarahan penduduk dengan Agenda Komunis,ini amat merbahaya. 

VIDEO PATRIOT:AMK Hampa Mau Sangat Nah Ambil.

Pemuda Patriot buat gila dekat Pejabat Keadilan.Mana ada kata depa nak bakaq atau buat kacau,cuma bagi amaran takkan tue pun tak boleh siap dengan Peliwat ANUwar kata polis tak buat keja poooodah.

Tuesday, June 28

Pemuda PAS Pulau Pinang BAcul.


Pemuda PAS memang bacul bab membela Agama Islam.Banyak isu yang membabitkan umat islam di Pulau Pinang tidak dibela Pemuda bacul ini.Terbaru pasal isu masjid tengah yang dihalang jalan yang digunakan penduduk oleh pihak pemilik kenderaan terpakai untuk umat islam dari flat kedah untuk menunaikan solat dimasjid berkenaan.Apa yang pemuda PAS tak ada teloq nie buat diam dan buat bodo saja.Isu tanah kubur dekat Jelutong pun depa buat tak dengaq.Sampai ahli mereka sendiri keluar parti.

Ketua Pemuda PAS yang kurang teloq Yusni Mat Piah mengeluarkan kenyataan bahawa akan menghantaq seramai 15ribu ahli untuk menyertai BERSHIT dan membela AMBIGA amat memalukan diri sendiri,Bagai ambil selipar lembik pukul muka sendiri.Celaka sungguh ketua pemuda PAS yang tak berapa cukup akai membela anak haram yang memperjuangkan kebebasan Agama.Siap dengan unit amal pulak.Nie MKP nak habaq mai toksah dok pi demo kat sana.Berjuangan apa yang DAP celaka dok menindas Umat Islam dekat Pulau Pinang dulu.

MKP kata pakat tengok ramai-ramai apa PAS Bacul nie akan buat bila Umat Islam Pulau Pinang akan memulakan langkah pada Jumaat ini.tunggu tengok takut puak yang tak ada teloq nie pakat-pakat buat report polis pulak.

Joe Bedul Main Wayang,Kantoi Langgaq Bendoi.


Joe Bedul kantoi dengan pendedahan nie.Bak kata orang kedah langgaq bendoi jatuh tersungkoq tapi control macho misai jangan kena tanah.Apa punya wayang hang dok main nie pi lah cerita kat orang Puak tak sedaq diri  PAS,PKR dan DAP depa boleh pecaya la cakap hang,Lubang kunyit dah pecah.Joe bedul sendiri mengaku yang tue ANUwar apa lagi nak cerita.Siap Datuk Eskay tunjuk Jam Omega lagi. 

Mengapa Patriot Lepas Geram Di Pejabat PKR?



Gara-gara ucapan Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Shamsul Iskandar Mohd Akin yang ancam mahu mengulingkan kerajaan yang dipilih oleh rakyat ‘menerusi jalanan’ jika tuntutan Bersih tidak dipenuhi telah mencetuskan gelombang reaksi.
Isnin malam kira-kira 700 Pemuda UMNO berkumpul depan ibu pejabat PKR di Merchant Square, Tropicana,Petaling Jaya untuk meluahkan rasa geram dan marah.Ia dilihat sebagai pengakuan terbuka motif sebenar PKR dan pakatan pembangkang disebalik rancangan perhimpunan Bersih.

Kumpulan tersebut datang dengan 500 buah motorsikal dan 70 kereta itu sebagai tanda bantahan terhadap ucapan Shamsul dan sekaligus memberi peringatan kepada PKR agar tidak meneruskan hasrat mengadakan perhimpunan haram 9 Julai ini.

Mereka diketuai oleh Exco Pemuda UMNO, Lokman Noor Adam.Beliau disertai  bersama beberapa lagi pemimpin UMNO negeri dan bahagian Wilayah Persekutuan dan Selangor. 

Menurut Lokman, hakikat sebenar demonstrasi (Bersih) 9 Julai ialah untuk merampas kerajaan dengan cara demonstrasi jalanan setelah gagal melalui proses demokrasi (pilihan raya umum ke 12) 2008 dan gagal beli ahli parlimen pada 16 September.

Lokman yang terkenal dengan aksi demonstrasi sewaktu memimpin pemuda PKR dulu dalam satu mesej di laman sosial twitter berkata, kalau untuk perjuangkan Anwar dulu beliau dilokap lapan kali dan ditahan ISA dua kali.

“Kali ini untuk pertahankan kedaulatan negara yang nak kamu guling ini.... NYAWA SAYA sanggup saya serahkan,” katanya.

Lokman juga menafikan bahawa Pemuda UMNO yang berkumpul di depan pejabat PKR mahu membakar bangunan tersebut.

Shamsul dalam ucapannya di satu majlis yang dapat dilihat di youtube berkata rakyat mempunyai dua cara untuk menjatuhkan kerajaan, samada melalui pilihan raya atau jalan raya.
Ramai yang terkejut dan marah mendengar ucapan itu yang turut disiarkan oleh Buletin Utama TV3 malam Isnin.
 
Mengulas mengenai perkara itu, Naib Pengerusi Unit Pidato Pemuda Barisan nasional (BN) Armand Azha Abu Hanifah berkata ucapan Shamsul tersebut mempunyai unsur subversif dan boleh memudaratkan keselamatan negara.
 
“Pemuda UMNO akan pertahankan kerajaan yang dipilih oleh rakyat ini dengan apa saja cara,” ujar bekas ketua Wira Perkasa itu. 

“Bila pulak kami ugut nak bakar pejabat PKR, pejabat itu bukan pejabat PKR… pemilik bangunan itu sendiri mahu bangunan itu dilelong,”katanya.
Beliau turut mengesahkan seramai 15 orang telah ditahan polis berikutan konvoi motorsikal tersebut.
 
Sementara itu, Ketua Pemuda UMNO Selangor Engku Salleh Engku Abd Jamal ketika dihubungi Agendadaily berkata tindakan tersebut adalah reaksi dari Pemuda UMNO terhadap tindakan Bersih yang mahu mengadakan perhimpunan haram 9 Julai ini.
 
“Kita nak bagitahu PKR bahawa jika perhimpunan tersebut tidak dibatalkan, Pemuda UMNO Selangor tidak akan bertanggungjawab lagi terhadap apa-apa kejadian buruk yang berlaku.
 
“Kita tidak boleh kawal ahli kita yang marah dengan tindakan mereka yang cuba menganggu ketenteraman awam di negara ini,” kata.
 
Tambahnya lagi, jika Bersih masih berdegil untuk meneruskan perhimpunan tersebut, maka mereka perlu berdepan dengan Pemuda UMNO dahulu sebelum berdepan dengan pihak berkuasa.
 
“Saya jamin, jika diteruskan, Bersih akan berdepan dengan Pemuda UMNO sebelum berdepan dengan polis,”katanya.

Pas Kelantan ‘buang 26 gerai bernilai RM2j’?



BERAPA banyak wang rakyat yang perlu dibazirkan oleh kerajaan Pas Kelantan bagi menyelesaikan kemelut perpindahan peniaga Pasar Lama MPKB ke Bazar Tok Guru?

Persoalan itu wajar dibangkitkan selepas sebuah akhbar menyiarkan kenyataan Ketua Penerangan Dewan Pemuda Pas negeri, Ahmad Fadhli Shaari mengenai apa yang beliau dakwa penyelesaian ke atas isu tersebut.

Menurutnya, “penyelesaian itu satu penyelesaian yang terbaik dalam situasi menang-menang khususnya kesudian kerajaan negeri memenuhi sebahagian tuntutan para peniaga Pasar Lama MPKB dengan meluluskan cadangan membuang 26 gerai bernilai lebih RM2 juta.”

Bazar Tok Guru merupakan projek usahasama Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK) dengan syarikat Sensatimur Sdn. Bhd. (SSB).

Sebelum ini, sebuah blog mendedahkan kerajaan negeri kerugian RM50 juta apabila mengambil semula bazar tersebut daripada pemaju dan pendedahan tersebut tidak pula dinafikan oleh Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Lantaran itu, timbul persoalan, beginikah bentuk negara berkebajikan yang hendak diperjuangkan oleh Pas, apabila sanggup ‘membuang 26 gerai bernilai lebih RM2 juta’ semata-mata untuk meraih kembali sokongan peniaga terbabit?

Tindakan ‘membuang 26 gerai bernilai lebih RM2 juta’ itu dibuat ketika pemimpin kerajaan Pas Kelantan sering melaung- laungkan mereka sebuah kerajaan yang berhemah dalam membelanjakan wang rakyat.

Bagi kebanyakan rakyat Kelantan, wang sebanyak RM2 juta itu merupakan jumlah yang besar. Ia perlu dimanfaatkan sebaik-baiknya dan tidak sepatutnya ‘hangus’ begitu sahaja, disebabkan kelemahan kerajaan negeri dalam menyelesaikan masalah Bazar Tok Guru.

Perlu diingat, kemelut perpindahan peniaga Pasar Lama MPKB ke Bazar Tok Guru timbul akibat kegagalan kerajaan Pas Kelantan menunaikan janji yang dibuat menjelang Pilihan Raya Umum 2008, iaitu menyediakan lot gerai yang selesa dan mampu milik.

Lantaran itu, peniaga terbabit bangkit menuntut janji tersebut dengan bantuan UMNO dan media arus perdana, terutama Utusan Malaysia, akhbar yang sering menjadi sasaran rasa tidak puas hati pemimpin Pas.

Kemuncak bantahan mereka ialah mengadakan bantahan di hadapan Istana Balai Besar bagi menuntut campur tangan Sultan Kelantan, Sultan Muhammad V.

Maka itu, tidak timbul sama sekali dakwaan UMNO memanipulasi isu tersebut, kerana ia berpunca daripada sikap kerajaan Pas Kelantan sendiri yang didakwa peniaga terbabit mungkir janji dan mereka hanya menuntut janji tersebut.

Apa yang berlaku sebenarnya, menyerlahkan lagi sikap pemimpin Pas di Kelantan yang ibarat ‘kuman di seberang laut nampak, gajah di depan mata tak nampak.’

Jika sebelum ini pada pihak-pihak dalam Pas yang menuntut Kerajaan Pusat memberikan penjelasan berhubung kelewatan pembinaan projek Jambatan Sultan Yahya Petra kedua, maka, desakan sama patut dikemukakan kepada kerajaan negeri.

Ini kerana, selain ‘membuang 26 gerai bernilai lebih RM2 juta’ itu, berapa banyak pula kos yang terpaksa dibelanjakan oleh kerajaan negeri bagi membiayai pembesaran dan pembersihan semula gerai-gerai berkenaan?

“Awak berniaga, takkan awak tak buat kira-kira untung rugi dalam pembinaan projek itu. Siapa sebenarnya yang untung? Kini, nak besarkan semula lot-lot niaga terbabit. Siapa pula yang bakal menerima habuan daripadanya?” soal seorang pemimpin masyarakat bukan Melayu ketika mengulas isu tersebut.

Bagi Ketua Pemuda UMNO Kelantan, Anuar Safian pula, kemelut Bazar Tok Guru hanya menyerlahkan kegagalan kerajaan Pas Kelantan dalam melaksanakan projek usaha sama dengan syarikat swasta yang akhirnya mengorbankan wang rakyat.

“Sebelum ini, kerajaan negeri dilaporkan mengalami kerugian tanah kira-kira RM30 juta dan ini akan tambah kerugian serta beban kewangan kerajaan negeri yang sememangnya sudah ‘meletihkan.’

“Minta rakyat pandang serius masalah ini kerana pentadbiran kerajaan negeri tidak boleh dipandang mudah, ia melibatkan wang rakyat.

“Sepatutnya kerajaan negeri sudah membuat pertimbangan lebih awal apabila ada pihak-pihak tertentu dalam PMKB yang cuba mengaut keuntungan,” katanya.

Beliau yang juga Presiden Orang Muda Berpadu Anti Korupsi (OMBAK) berkata, kemelut Bazar Tok Guru, Bazar Tengku Anis, pembangunan Lembah Sireh dan banyak lagi projek usaha sama yang gagal dilaksanakan, menunjukkan ketidakcekapan dan tidak amanah kerajaan Pas Kelantan setelah dipilih oleh rakyat.

Pemuda PATRIOT kena Tangkap.


AMK lari tak cukup tanah pasal konvoi Pemuda Patriot yang mengegarkan pejabat keadilan.Bersuara bukanlah garang sehingga nak ugut nak bunuh dan macam-macam puak anak haram nie rupanya harimau tak ada gigi.harap mengaum saja kuat baru konvoi 800 Pemuda Patriot bukan 10 ribu lagi dah jadi gelabah.

Dakwaan bahawa Pemuda Patriot hendak membakar bangunan adalah rekaan semata-mata.Salahkah Pemuda Patriot hendak berkonvoi.Dakwaan itu dibuat oleh Ketua Ranting yang akan patah M Jeyabalan menyatakan Pemuda Patriot akan membakar bangunan tersebut adalah tomahan semata-mata.Pemuda Patriot tidak akan berbuat demikian.Pemuda Patriot hanya membuat lintasan hormat saja.

Seramai 15 pemuda Patriot ditahan Polis untuk diambil keterangan bagi apa yang didakwa oleh pihak AMK yang lari ketakutan dan membuat laporan Polis berhampiran Pejabat Keadilan.

Pemuda UMNO Gegar Pejabat PKR.



Program Perhimpunan PATRIOT yang dianjurkan Pemuda UMNO Malaysia telahpun bermula hari ini dengan acara konvoi bermotor anjura Pemuda UMNO Selangor dan Wilayah Persekutuan.konvoi tersebut sebagai tanda protes terhadap Perhimpunan BERSIH 2.0 yang dianjurkan Pakatan Rakyat.



Konvoi bermotor ini akan berkumpul di Ibu Pejabat PKR, Tropicana sebagai tanda amaran kepada pihak PKR agar menghentikan serta-merta sebarang ugutan terhadap Pemuda UMNO Malaysia.

Sebelum ini, Pemuda UMNO Malaysia berkeras akan meneruskan Perhimpunan PATRIOT jika Pakatan Rakyat mahu meneruskan penganjuran Perhimpunan BERSIH 2.0.
Dalam pada itu, Pemuda UMNO Negeri Sembilan turut menganjurkan konvoi bermotor dan dijangka akan berkumpul di hadapan Pejabat PKR Negeri Sembilan.

Sumber KLpos.com





Monday, June 27

MANGSA PERTAMA BERSHIT !


mangsa pertama perhimpunan haram bershit.

dikabarkan konsert sweet charity dan blues gang yang bakal berlangsung pada 9 julai ini di stadium merdeka berkemungkinan di batalkan.

terima kasih kepada mat sabu dan pas. 

kepada rockers yang dah beli tiket, boleh minta refund  kat pejabat pas di jalan tunku abdul rahman.

[Video] Himpunan Patriot Bagi Menentang Perhimpunan Haram 9 Julai Dilancarkan


Himpunan Patriot anjuran Pemuda Umno dan Kelab Putra 1Malaysia dilancarkan Ahad bagi mewakili suara orang ramai dalam menentang perhimpunan haram yang akan dianjurkan kumpulan pengacau pada 9 Julai.
Pengerusi bersama himpunan itu, Datuk Abdul Azeez Rahim berkata pihak mereka akan bertindak sebagai badan bagi mewakili suara ‘majoriti senyap’ yang menurutnya pada perhimpunan haram yang sama pada tahun 2007, tiada medium untuk mereka menyampaikan tentangan.
“Oleh itu kami berasa terpanggil untuk bagi tahu pada (penganjur) perhimpunan haram ini supaya hentikan niat mereka kalau mereka tidak mahu berdepan dengan apa jua yang akan dilakukan generasi muda yang dikatakan tadi ‘majority senyap of rakyat Malaysia’,” katanya dalam sidang media di sini.
Justeru, beliau meminta agar penganjur perhimpunan haram itu supaya memilih cara yang lebih profesional bagi menyampaikan apa yang dihajat dalam memorandum mereka.
“Kami minta kalau betul mereka nak sampaikan memorandum itu, tak payah bawa sehingga 10,000 orang, saya minta mereka hantar empat ke lima orang pergi ke pejabat Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof (Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan Istana serahkan memorandum itu, kerana pihak istana dan SPR sedia menerima,” katanya.
Sementara itu, ketua penyelaras himpunan Patriot, Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican berkata, penganjur perhimpunan haram itu sebenarnya mempunyai niat jahat di sebalik perkara-perkara yang dibawa mereka di dalam memorandum.

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive