gaza

Wednesday, August 3

Blogger Pakatan Haram Kantoi.Azmin Ali??????????



Jelas dari sumber maklumat Website Suruhanjaya Pilihanraya sendiri dengan jelas, tiada menyatakan bahawa hanya "Warganegara Malaysia" sahaja yang ditakrifkan sebagai "layak" mendaftar sebagai pengundi dan layak mengundi setelah permohonan diluluskan.


Dalam Laman Rasmi Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia juga tiada dinyatakan bahawa "Pemastautin Tetap" juga layak sebagai pengundi. Hanya "Warganegara Malaysia" sahaja layak sebagai pengundi.


Dibawah ialah contoh MyPR ataupun Kad Pengenalan Malaysia Pemastautin Tetap (Bukan Warganegara Malaysia).





Dibawah ialah deretan nombor Kad Pengenalan Pemastautin tetap Bukan Warganegara Malaysia yang dikesan telah didaftarkan sebagai pengundi di Malaysia:
1. 530824715008
2. 671219715084
3. 380424715016
4. 650503715054
5. 501124715020
6. 561210715515
7. 600602715505
8. 690510715008
9. 430106715072
10. 470111715030
.
.
169. 610203715099
Buktinya, print screen semakan dilaman Website Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia dibawah:




Kedua-dua blogger pembangkang cuba bermain silap mata dengan menuduh bahawa semua yang mempunyai kod negeri kelahiran 71 sebagai penduduk tetap yang baru mendapatkan MyKad. Sebenarnya orang yang mempunyai kod kelahiran 71 bermaksud pemilik MyKad tersebut lahir di luar negara.

Jika BN menggunakan kod negeri 71 sebagai pengundi hantu, bagaimana dengan  3 ekor hantu ini?







Dah sah-sah Azmin, Saifuddin dan Zuraida juga penduduk tetap (PR). Pembangkang lagi teruk, bukan pakai penduduk tetap sebagai pengundi tetapi sebagai pemimpin!

Satu lagi perkara yang mengantoikan blogger pembangkang adalah mereka menyenaraikan pengundi yang didakwa sebagai orang baru dapat MyKad tetapi mempunyai No Kad Pengenalan Lama. Pelik bin Ajaib!






Lebih bertambah pelik adalah dua mangkuk ayun (poji dan tulang besi) menyenaraikan nama HASIBUAN! Kalau sesiapa yang tak tau, Hasibuan adalah nama keluarga bagi orang Mendailing yang terkenal selain daripada NASUTION dan SIREGAR! Satu kapal dengan Saifuddin la ni. Dan orang Kajang memang tau orang Mendailing ni antara penduduk terawal di Kajang. Jadi takdelah isu orang Mendailing baru dapat PR sebab si mendailing bernama Saifuddin tu tak pulak korang panggil dia penduduk tetap walaupun ICnya 71.

Kesian dua orang blogger mangkok ni. Sebab keceluparan mereka, MyMassa terpaksa mendedahkan 3 orang penduduk tetap (ic 71) yang bercita-cita nak perintah Malaysia. Masing-masing ada jawatan tinggi dalam PKR, Timbalan Presiden, Ketua Wanita dan Setiausaha Agung.


Sumber:mymassa

Identiti Mismah didedahkan!!


Mismah telah memegang status Permaustatin Tetap (PR) pada 17 Julai 1982. Manakala isu yang paling mustahak di sini adalah Mismah telah mendapat taraf kewarganegaraan pada 31 Januari 2011

Maknanya Mismah sudah 29 tahun menetap di Malaysia dan telah mendapat status sebagai warganegara lebih kurang 7 bulan lepas.

Menurut undang-undang antara syarat yang ditetapkan untuk melayakkan seseorang memohon taraf kewarganegaraan adalah :

  • Pemohon telah bermastautin dalam Persekutuan selama tempoh kesemuanya tidak kurang daripada 10 tahun dalam 12 tahun termasuk 12 bulan terdahulu daripada dan hingga tarikh permohonan dikemukakan.
  • Pemohon berniat untuk bermastautin dalam Persekutuan selama-lamanya.
  • Pemohon berkelakuan baik.
  • Pemohon mempunyai pengetahuan dalam Bahasa Melayu yang memadai.
  • Pemohon hendaklah ditaja oleh dua orang penyokong bertaraf warganegara.

Malaysiakini sudah mula 'spin' kata SPR tukar status Mismah dalam laporan hari ini.

Tapi saya kata Malaysiakini yang tukar laporan bukan SPR. Hahaha...

Apa bukti yang saya ada untuk menyokong kenyataan saya bahawa Mismah telah menetap selama 29 tahun di Malaysia?

baca artikel penuh di

Anwar burukkan lagi Malaysia di Indonesia ...

INI perangai  Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim, 'membusukkan' nama negara sendiri bagi mengangkat darjatnya dan untuk mendapat publisiti di dada-dada akhbar Indonesia sepanjang berada di sana baru-baru ini.
Dan untuk rekod ia bukan kali pertama, jika sebelum ini Anwar menghina batik Malaysia, kini, menyanyikan lagu lama mengenai layanan kepada pekerja Indonesia di negara ini.
Dalam satu forum bertajuk, Akses terhadap keadilan, di Puri Imperium, Jakarta, Sabtu, lalu, Anwar berkata, orang Malaysia haram hukumnya mengambil upah dari Tenaga Kerja Indonesia (TKI) dengan cara tidak membayar gaji.
Bertepuk soraklah, media Indonesia mendapat kenyataan tersebut dari bos pakatan pembangkang Malaysia itu.
Anwar memang bijak bab tekan suis main sentimen. Di Indonesia, akhbar-akhbarnya laris luar biasa jika tajuk berita utama mengenai 'ganyang Malaysia'.

alt
Maka hampir semua akhbar-akhbar utama negara itu menjadikan dakwaan tersebut sebagai tajuk berita utama.


INI perangai  Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim, 'membusukkan' nama negara sendiri bagi mengangkat darjatnya dan untuk mendapat publisiti di dada-dada akhbar Indonesia sepanjang berada di sana baru-baru ini.
Dan untuk rekod ia bukan kali pertama, jika sebelum ini Anwar menghina batik Malaysia, kini, menyanyikan lagu lama mengenai layanan kepada pekerja Indonesia di negara ini.
Dalam satu forum bertajuk, Akses terhadap keadilan, di Puri Imperium, Jakarta, Sabtu, lalu, Anwar berkata, orang Malaysia haram hukumnya mengambil upah dari Tenaga Kerja Indonesia (TKI) dengan cara tidak membayar gaji.
Bertepuk soraklah, media Indonesia mendapat kenyataan tersebut dari bos pakatan pembangkang Malaysia itu.
Anwar memang bijak bab tekan suis main sentimen. Di Indonesia, akhbar-akhbarnya laris luar biasa jika tajuk berita utama mengenai 'ganyang Malaysia'.
Menurut Anwar, modus yang dilakukan adalah TKI bekerja dua tahun, namun hanya dibayar setahun setengah. Majikan orang Malaysia itu lalu memanggil polis untuk menangkap TKI tersebut, sehingga sisa gaji tidak dibayarkan.
"Bayangkan kalau ribuan orang diperlakukan begitu. Berapa ringgit hak yang hilang. Itu yang haram," ujar Anwar.
Seperti biasa, Anwar akan menampilkan dirinya sebagai 'dewa penyelamat' dengan mendakwa masa beliau dalam kerajaan dulu dan mengetuai jawatankuasa kabinet mengenai pekarja asing, semuanya okay sahaja.
Namun kini dakwanya "mereka maunya untung besar saja," katanya.
Menampilkan dirinya 'seorang pembaharu' Anwar memberitahu publik Indonesia bahawa pembangkang di Malaysia, yang dipimpin olehnya, menuntut beberapa perbaikan baik dari segi hukum maupun persepsi masyarakat Malaysia. Ia mengusulkan agar pemerintah Malaysia membatalkan hukum cambuk.
"TKI yang masuk secara ilegal itu adalah orang kelas bawah, jadi kasihan harus diperlakukan manusiawi," katanya.
Dalam satu program lain, Anwar dengan bangga bercerita bahawa di penjara beliau mendalami Al-quran dan hadis.
"Because in prison I've got all the times in the world. Kalau mau membaca semua tafsir Qur'an dan Hadis, masuk penjara saja," kata Anwar dilaporkan oleh akhbar Koran Tempo.

Tuesday, August 2

UMNO mahu jawatan Ketua Menteri Pulau Pinang?:Ini temberang Guan Eng saja...


Hanya mereka yang buta sejarah saja boleh percaya pada tuduhan Lim Guan Eng bahawa UMNO mengintai jawatan Ketua Menteri Pulau Pinang jika BN berjaya menawan semula negeri itu pada pilihan raya umum akan datang.
Ini kerana misalnya pada pilihanraya umum 2004 UMNO menang 14 kerusi Dewan Undangan Negeri manakala Gerakan 13 namun jawatan Ketua Menteri tetap disandang oleh Tan Sri Dr Koh Tsu Khoon dari Gerakan.
Lebih menguatkan kedudukan UMNO pada ketika itu ia menang empat kerusi Parlimen manakala Gerakan tiga.
Formula kepimpinan negeri yang digunapakai oleh BN sejak dulu lagi ialah jawatan Ketua Menteri disandang oleh Gerakan manakala wakil UMNO menjadi Timbalan Ketua Menteri.
Atas sebab ini tidak menghairankan jika Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri Datuk Zainal Abidin Osman menyifatkan tuduhan Ketua Menteri DAP itu beliau mahukan jawatannya jika BN menang pada pilihan raya umum akan datang sebagai permainan politik jahat.
"Tuduhannya itu lebih menjurus kepada rasis dan cuba memecahbelahkan BN Pulau Pinang, ini satu permainan politik yang jahat serta berbahaya," katanya kepada wartawan selepas mengadakan tinjauan mesra bersama pemimpin BN Pulau Pinang di bazar Ramadan Kepala Batas Isnin.
"Dia kata UMNO rasis, sebenarnya Setiausaha Agung DAP itu lebih perkauman kerana menuduh saya mahu jadi Ketua Menteri Pulau Pinang jika BN menang di negeri ini,”ujarnya.
Beliau menyatakan demikian ketika diminta mengulas laporan sebuah akhbar berbahasa Cina mengenai kenyataan Lim yang menuduh beliau akan menjadi Ketua Menteri  Pulau Pinang jika BN menang di negeri ini.

Turut hadir semasa tinjauan itu ialah Pengerusi Gerakan negeri Datuk Dr Teng Hock Nan dan Pengerusi MIC negeri Datuk P.K Subaiyah.
Zainal Abidin mengulas laporan sebuah akhbar berbahasa Cina mengenai kenyataan Lim yang menuduh beliau akan menjadi Ketua Menteri  Pulau Pinang jika BN menang di negeri ini.
Katanya beliau secara peribadi beliau tidak berminat untuk menjadi  pemimpin tertinggi di Pulau Pinang kerana sejak penubuhan BN di negeri ini telah ada perjanjian berhubung pelantikan Ketua Menteri.
"Rakyat Pulau Pinang yang berbilang kaum tidak perlu bimbang  kerana jika BN menang pada PRU ke-13, saya atau mana-mana wakil rakyat Umno tidak akan jadi Ketua Menteri.
"Kita (BN) telah ada satu perjanjian iaitu wakil rakyat UMNO  tidak akan jadi Ketua Menteri dan calonnya (Ketua Menteri) adalah dari parti komponen BN," katanya

Ibadah Puasa DiPolitikan Oleh Anak Haram DAP.


Dunia Politik hari ni dah jadi macam dunia hiburan serta lakonan semata - mata.

Kebanyakkan pemimpin puak - puak Pakatan Pembangkang tu semuanya memainkan watak masing - masing berdasarkan skrip yang telah disediakan oleh pengarah.

Siapa pengarah mereka? Siapa lagi kalau bukan Si Ketua Penipu tu. Dia la kepala alam yang mengaturkan segala watak dan lakonan yang perlu dilakonkan oleh mereka.

Tapi sayangnya, mereka tak tahu apa perbezaan dunia lakonan dan dunia nyata. Mereka tak sedar bahawa dunia lakonan ni hanya khayalan semata - mata.

Mungkin sebab mereka dah asyik dibuai dengan alunan 'Populariti' maka sebab itulah mereka tidak mempedulikannya.

Biar la tak berpijak dibumi yang nyata. Yang penting, aku glamour. Mungkin itu yang bermain difikiran mereka.

Dan dengan cara itu juga yang menghalalkan mereka untuk mempermainkan apa sahaja, termasuk kesucian ibadah puasa.

Apa gunanya kalau mereka berpuasa tetapi mereka tidak bertaqwa kepada Allah S.W.T? Hanya sekadar mahu menipu rakyat, itulah tujuannya.

Tidakkah mereka sedar bahawa dalam masa yang sama mereka juga cuba menipu Allah? Sayangnya, perkara ini tidak dijelaskan oleh pemimpin - pemimpin PAS kepada mereka.

Mereka lebih rela 'sahabat - sahabat' mereka menipu Allah daripada memberikan hidayah dan petunjuk ke arah kebenaran.

Tapi, nak buat macam mana ye tak? Kalau dah namanya Penipu Rakyat, apa pun diorang tak peduli. Lagi pun, menipu je yang diorang pandai. Bukan tau buat benda lain!!!

Luahan hati sang -Semut Hitam

MKP kata:Apa dah jadi dengan Pemimpim pembangkang nie,Islam terus dihina untuk mengambil hati orang melayu puak penyokong PR pasti kembang pungkuq.

Politik perkauman Guan Eng



Barisan Nasional (BN) Pulau Pinang mengecam Ketua Menteri, Lim Guan Eng yang didakwa cuba bermain politik perkauman dengan menuduh Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Zainal Abidin Osman bercita-cita menjadi Ketua Menteri jika BN kembali memerintah negeri itu. 

Pengerusi Jawatankuasa Kerja BN Pulau Pinang, Datuk Dr. Teng Hock Nan menegaskan, Guan Eng jelas mempunyai agenda tersirat apabila menggambarkan seolah-olah UMNO mahu 'merampas' jawatan Ketua Menteri Pulau Pinang yang secara tradisinya dipegang parti komponen BN yang lain. 

''Guan Eng keluarkan kenyataan di akhbar-akhbar berbahasa Cina mengenai perkara ini, memberi gambaran kononnya Datuk Zainal mahu menjadi Ketua Menteri, saya fikir ini satu politik perkauman yang cukup berbahaya. 

''BN negeri tetap berpegang kepada prinsip bahawa jawatan Ketua Menteri datang dari parti komponen BN selain UMNO, malah perkara ini tidak pernah disentuh pun tetapi dia (Guan Eng) sengaja bermain politik perkauman untuk menipu rakyat," katanya. 

Beliau berkata demikian ketika ditemui pada majlis tinjauan mesra BN yang turut dihadiri Zainal Abidin serta kepimpinan BN negeri di Bazar Ramadan Kepala Batas, Permatang Rambai, di sini hari ini. 

Hock Nan berkata, tindak-tanduk Guan Eng itu juga bertujuan untuk menutup segala kelemahan kepimpinannya yang sering dibangkitkan termasuk oleh Zainal Abidin dalam isu pembinaan rumah kos rendah dan sederhana di negeri ini.

Felda Belum Bankrap Bagi Duit Raya Pada Peneroka.Riaksi PAS/PKR?????



KUALA LUMPUR: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, hari ini mengumumkan kesemua 112,635 peneroka Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan (FELDA) akan menerima wang Hari Raya membabitkan peruntukan berjumlah RM42.6 juta. 

Beliau berkata, pemberian itu adalah sebagai menghargai sumbangan peneroka kepada pembangunan FELDA di samping membantu perbelanjaan persiapan menjelang Hari Lebaran.

Dalam satu kenyataan hari ini, Najib berkata, kaedah pemberian wang Hari Raya kepada kesemua peneroka adalah sama dengan tahun lalu dan kadar bayaran terbahagi kepada dua kategori iaitu peneroka bersama FELDA dan peneroka yang tidak bersama FELDA.


"Seramai 100,357 peneroka atau 89.1 peratus yang bersama FELDA akan menerima RM400 seorang dan ini melibatkan peruntukan berjumlah RM40.14 juta. 

"Seramai 12,278 atau 10.9 peratus peneroka yang tidak bersama FELDA pula menerima RM200 tiap seorang melibatkan peruntukan berjumlah RM2.46 juta," katanya. 

Pemberian wang Hari Raya kepada peneroka dilaksanakan sejak 2003. 

Najib berkata, bayaran tahun ini meningkat RM5.41 juta atau 14.54 peratus berbanding bayaran tahun 2010 iaitu RM37.20 juta. 
Tahun lalu, peneroka yang bersama FELDA atau yang menjual hasil kepada FELDA menerima RM350 seorang manakala yang tidak bersama FELDA RM150 seorang. 

Bayaran akan dibuat kepada semua peneroka dalam minggu kedua bulan Ramadan dan dibayar di peringkat rancangan FELDA seluruh negara, katanya. 

"Saya berharap pemberian wang ini akan dapat meringankan beban kewangan peneroka dalam membuat persiapan menyambut ketibaan Syawal," katanya. 

Najib turut menyeru kepada peneroka yang tidak bersama FELDA supaya dapat kembali bersama FELDA bagi memaju dan memakmurkan lagi tanah rancangan. - BERNAMA 



MKP kata:untung depa peneroka felda dapat duit raya tahun nie,Yg dok sokong PAS,DAP dan PKR patut tok sak bagi tp BN bersikap adil semua dapat duit raya.bertuah warga felda.

Monday, August 1

GEMPAR::JKKKN Mayang Pasir Bayan Baru Penyamun Hasil Didikan DAP.


Apa dah jadi dengan sikap pemimpin JKKKN yang patut bertangjawab mencemar kesucian masjid dan mengunakan kuasa yang ada untuk merompak apa yang patut diberikan kepada masjid Umar Ibnu al Khattab.Bazzar Ramadhan yang dianjurkan oleh AJK masjid telah disabotaj oleh JKKN dengan mendirikan khemah dan Gerai  dihadapan pintu utama ke Bazzar Ramadhan yang dianjurkan oleh qariah masjid.



Pihak Qariah  masjid perpendapat khemah dan gerai tersebut akan:

1.Pasar Ramadhan tersebut terletak diatas jalan-raya yang sibuk yang pastinya mengganggu lalu-lintas dan menghalang urusan Peniaga=peniaga yang menjalankan perniagan ditapak pasar ramadhan yang dianjurkan oleh AJK masjid Umar al Khattab Bayan Baru.

khemah/gerai yang diujudkan oleh JKKN

2.Menimbulkan keadaan tegang diantara peniaga-peniaga yang telah diberi kebenaran oleh qariah masjid dan menggangu pernigaan mereka

3.Pasar ramadhan dibawah JKKN sengaja diujudkan untuk memecahkan-belahkan masyarakat islam diantara kedua belah pihak.

khemah/gerai yang diujudkan oleh JKKN


4.MPPP menyalahkan gunakuasa dengan memberi kelulusan kepada JKKN yang bukan pemilik tapak di Masjid Umar AL-khattab sedangkan pihak AJK adalah pentadbir masjid berkenaan yang telah sekian lama menguruskan pasar ramadhan ditapak tersebut.

5.Mengujudkan pasar ramadhan JKKN adalah satu rencana kerajaan negeri untuk memecahbelahkan perpaduan orang melayu dan islam sedangkan kerajaan negeri melalui MPPP boleh memberi kelulusan kepada JKKN ditempat lain.

6.Tindakkan kerajaan Negeri membelakangkan kepentingan masyarakat islam dimana pekara seumpama ini tidak pernah berlaku sebelum ini,perbuatan ini sengaja dilakukan untuk menghuru-harakan perpaduan umat islam.

Peniaga yang bakal menjalankan perniagan mereka yang diberi kelulusan oleh qariah masjid.

khemah yang dididirikan oleh qariah masjid/Pasar Ramadhan.


MatKilau Penang akan membuat pendedahan seterusnya selepas ini dengan video selepas ini.

PAS&DAP DAH MELUAT DENGAN ANUWAR>



Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Chandra Muzaffar berkata, Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah liabiliti kepada pembangkang. 

Pelbagai masalah moral yang melumuri Penasihat PKR itu telah menyebabkan dua rakan sekutu parti tersebut iaitu Pas dan DAP pening kepala. Mereka memerlukan Anwar tetapi Anwar sendiri banyak masalah. 

Justeru bukanlah satu yang menghairankan apabila wujudnya dakwaan bahawa pembangkang kini terutamanya Pas berusaha memancing Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah untuk mengetuai pembangkang bagi menggantikan Anwar. 

Pelawaan itu didakwa dilakukan memandangkan majoriti pemimpin-pemimpin pembangkang mungkin semakin yakin bahawa Anwar tidak akan terlepas dalam kes liwat melibatkan pembantu peribadinya Mohd.Saiful Bukhari Azlan. 

Oleh itu pembangkang perlu mencari alternatif bagi memastikan pakatan mereka tidak kehilangan nakhoda. 

Tengku Razaleigh dipilih mungkin kerana berdasarkan rekod bahawa beliau pernah menyatukan pembangkang suatu ketika dulu melalui Angkatan Perpaduan Ummah (APU) dan Barisan Alternatif. 

APU melibatkan kerjasama antara Parti Melayu Semangat 46 (S46) pimpinan beliau dengan Pas, manakala Barisan Alternatif pula melibatkan S46 dengan DAP. 

Dua kerjasama berkenaan diwujudkan kerana pada masa itu, Pas dan DAP tidak boleh berada sekapal berbanding sekarang yang sudah boleh tidur satu katil, satu bantal, satu selimut biar pun mimpi berbeza. 

Bagaimanapun penulis tidak berhasrat untuk menghuraikan soal kedudukan atau pendirian Tengku Razaleigh, apa yang hendak ditegaskan ialah bagaimana sokongan terhadap Anwar semakin luntur dalam pakatan pembangkang sendiri. 

Sememangnya sentimen tidak mahukan Anwar bukanlah baru malahan ia sudah lama wujud terutamanya di kalangan penyokong-penyokong Pas. Mereka merasakan masalah moral Anwar banyak menjejaskan kredibiliti pakatan pembangkang dari semasa ke semasa. 

Menurut pengikut Pas mereka sudah letih apabila perlu berhujah setiap masa bagi mempertahankan Anwar dan ini termasuklah kenyataan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan pemimpin kanan itu yang terpaksa ‘bersilat’ bagi membela Anwar dalam isu melibatkan moral ketua pembangkang berkenaan. 

Malahan kadang kala dalam tindakan itu, imej Pas sebagai sebuah parti Islam terjejas. Ia termasuklah apabila Abdul Hadi membuat kenyataan bahawa rakaman video tidak boleh menjadi saksi kerana ia adalah ‘besi’. 

Kenyataan itu biar pun menggembirakan Anwar dan penyokongnya tetapi menjadi bahan jenaka di kalangan rakyat. Pas dilihat benar-benar tersepit kerana terpaksa berhujah apa sahaja untuk mempertahankan Penasihat PKR tersebut demi kepentingan politik bersama. 

Pas juga semakin tersepit apabila dilihat terlalu bergantung kepada Anwar demi meraih kuasa sehingga sanggup mengenepikan yang benar itu benar dan yang batil itu batil. 

Parti itu berbuat demikian bukan kerana merasakan tidak bersalah tetapi terpaksa melakukan sandiwara politik demi kepentingan pakatan pembangkang. 

Bagaimanapun akhirnya, Pas mungkin mula menyedari bahawa Anwar tidak selamanya perlu dibela. Alternatif perlu dicari bagi memastikan tidak berlaku kekosongan jika Anwar terpaksa kembali ke penjara Sungai Buloh. 

Oleh itu, mahu tidak mahu demi survival politik pembangkang terutamanya dalam mencapai impian ke Putrajaya, pengganti Anwar perlu dicari. 

Pas tidak mahu memilih di kalangan pemimpin DAP untuk menjadi ketua begitu juga DAP mereka sudah pasti sampai kiamat pun tidak akan membenarkan mana-mana pemimpin Pas menjadi ketua pembangkang selagi mereka ada kekuatan. Justeru alternatif di luar pakatan dicari dan Tengku Razaleigh dilihat pemimpin paling layak. 

Anwar sudah pastilah kecewa dengan perkembangan ini kerana tidak menyangka bahawa Pas akan mengamalkan politik tikam belakang. 

Di hadapan umum, mungkin Anwar dan pemimpin-pemimpin pembangkang lain akan menafikan apa yang sedang berlaku tetapi secara tersirat Anwar sememangnya sudah tidak diperlukan lagi oleh pembangkang. 

Tambahan pula, satu kajian baru-baru ini menunjukkan sokongan rakyat termasuklah di kalangan kaum India dan Cina terhadap Anwar semakin merudum di seluruh negara. 

Ia ditambah pula dengan jumlah kehadiran ke majlis-majlis ceramah Anwar yang dikatakan merosot teruk. Sokongan yang semakin merosot kepada Anwar juga turut menyeret parti pembangkang yang lain terutamanya Pas. 

Semua ini memberikan petunjuk kepada pemimpin-pemimpin pembangkang lain terutamanya Pas bahawa Anwar bukanlah harapan baru mereka, sebaliknya Anwar adalah bebanan yang harus dilepaskan jika pembangkang berhasrat meraih sokongan rakyat. 

Apatah lagi berbanding dengan pemimpin-pemimpin pembangkang lain sama ada daripada DAP mahupun Pas tidak pernah berlaku di kalangan mereka yang berhadapan dengan dakwaan masalah moral yang begitu buruk seperti mana dihadapi oleh Anwar. 

Semua ini sudah tentulah telah lama berada dalam kotak pemikiran pemimpin-pemimpin pembangkang yang pada mulanya melihat Anwar ‘anugerah Tuhan’ untuk mereka. 

Apa pun sudah jelaslah kini bahawa Anwar tidak lagi pemimpin kebal atau ulung dalam pembangkang. Beliau kini perlu bersedia untuk disingkirkan bila-bila masa. 

Anwar mungkin akan berusaha untuk menghalang apa yang dirancang itu menjadi kenyataan tetapi ia sekurang-kurangnya memberi isyarat kepada beliau bahawa sudah ada gerakan untuk menyingkirkan beliau daripada menerajui pembangkang. 

Hasrat menyingkirkan Anwar itu juga menunjukkan selama ini Pas dan DAP amat memahami sejauh mana kekuatan PKR. 

Jika PKR kuat sudah pastilah tidak akan wujud usaha untuk menggantikan Anwar sebagai pemimpin utama pakatan pembangkang tetapi PKR tidak ada apa-apa kekuatan. 

Selama ini PKR wujud atas ehsan Pas dan DAP, jika kedua-dua parti itu tidak memberi bantuan sewajarnya, PKR tidak akan ke mana. 

Ia termasuklah bersikap baik hati seperti mana ditunjukkan oleh Pas yang sanggup mengorbankan kerusi selamat mereka kepada PKR demi kerakusan ingin berkongsi kuasa, kesudahan Pas pula yang dilihat bagaikan ‘melukut di tepi gantang’ – satu status yang sepatutnya disandang oleh PKR jika dikaji dari segi sejarah parti masing-masing. 

Apa pun Anwar kini semakin memahami betapa bahayanya politik tikam belakang - satu amalan politik yang tidak asing lagi bagi beliau sama ada semasa dalam pembangkang atau kerajaan suatu ketika dulu.

Sunday, July 31

PMRAM telah diharamkan di MESIR,HARAKAH CUBA PUTAR-BELITKAN FAKTA.



Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir adalah satu persatuan yang telah lama sejak sebelum merdeka lagi... perjuangan dan pengorbanan Ahli PMRAM ini sangat dihargai dan jasanya sudah semesti dikenang sampai bila2.. TAPI !!! itu dulu...

Perjuangan PMRAM hari ini semakin lama semakin hanyut dibuai mimpi indah gara-gara sebilangan besar ahlinya terlalu ekstrem menceburi POLITIK MALAYSIA... Penentangan kepada kerajaan sudah menjadi perkara yang sinonim dengan perbuatan dikalangan ahli-ahli mereka ini... sepatutnya mereka di sini belajar bersungguh-sungguh untuk mencapai kejayaan dengan lebih cemerlang... dan sepatutnya mereka lebih berasa bangga kerana mereka kebanyakannya merupakan mahasiswa pengajian islam di univesiti al ahzar...

Sejak perhimpunan BERSIH 2.0 diadakan di dataran hayyur assir(penempatan rumah negeri terengganu) pelbagai peristiwa yang berlaku dikalangan mahasiswa dan juga kepada pegawai kedutaan besar malaysia dan Pegawai HEP negeri-negeri yang ada disini...

Pembuangan Firdauz(presiden SUARA) yang merupakan pelajar darul ifta menjadi isu pertama paling hangat sejak BERSIH 2.0 dilakukan oleh mereka... firdauz merupakan pelajar tahun akhir di darul ifta. semasa "meeting" di kedutaan besar malaysia bersama dato duta, beliau telah menceritakan beberapa perkara yang sebenarnya telah berlaku... DARUL IFTA adalah satu univesiti yang melahirkan MUFTI2 agama... Univesiti darul ifta ini tidak sewenangnya untuk membuang pelajar dari pengajian kerana iainya dibawah mufti MESIR... pihak kedutaan hanya memberikan penjelasan kepada pihak DARUL IFTA di atas penglibatan pelajar berkenaan di dalam perhimpunan BERSIH 2.0 yang tidak mendapat kelulusan daripada pihak kerajaan negera mesir...

Perkara ini telah dibesar-besarkan oleh HARAKAH di malaysia dengan memainkan isu "bakal mufti di buang atas arahan Kedutaan malaysia di kaherah" ... perkara ini adalah satu fitnah jahat yang dilakukan oleh HARAKAH... kerana pembuangan pelajar berkenaan bukanlah arahan daripada KEDUTAAN tetapi adalah arahan dari MUFTI MESIR sendiri... kerana mufti mesir juga melarang sama sekali perhimpunan atau demontrasi dilakukan oleh pelajar bagi menentang kerajaan..

Sejak kejadian tersebut, ahli2 PMRAM dan beberapa persatuan negeri telah membuat sholat dan doa laknat kepada kesemua pegawai kedutaan di kaherah bertempat di hayyur assir... semasa kedatangan menteri di pejabat perdana menteri dato jamil khir melakukan kerja di kaherah, pelajar2 ini sekali lagi membuat demontrasi untuk menyerahkan memorendum kepada beliau.( masa ini dilakukan di rumah Wilayah Persekutuan) perkara ini sungguh menjelikkan kerana mereka tidak menghormati kedatangan MENTERI di bumi kaherah...

perkara ini telah dipanjangkan ke pihak univesiti kaherah untuk diberikan maklumat...Syeikh Al-Azhar telah membuat satu perjumpaan dengan semua ketua2 pertubuhan dan persatuan negeri dipejabatnya di al azhar... amat menduka citakan bahawa, Syeikh Al Azhar telah menerima satu surat rasmi daripada wakil mahasiswa yang ditandatangani oleh PRESIDEN PMRAM menyatakan mereka tidak perlu hadir dengan 3 perkara...( surat berkenaan ada dalam simpanan saya. dan saya akan mengeluarkan sekiranya saya dituduh memfitnah atas perkara ini) ... inilah perkara yang paling membuatkan orang no 1 al azhar berang dan terus berkata " saya mahu ketua persatuan yg tidak menghadiri pertemuan ini di buang dari pengajian termasuk yang mentandatangani surat ini(Pres PMRAM). -klip video juga ada pada simpanan pegawai EME-

Syeikh Al Azhar telah mengarahkan sendiri pihak kedutaan besar malaysia untuk menyerahkan nama-nama yang terlibat di dalam perhimpunan BERSIH 2.0 bagi diambil tindakkan untuk dibuang dari pengajian... perkara ini di minta sendiri oleh Syeikh Al Azhar dan bukannya dari pihak kedutaan.. disaksikan sendiri oleh 9 wakil pelajar yang hadir dipejabatnya termasuk wakil KELAB UMNO KAHERAH, IMAM (melaka) , N9 dan juga persatuan anak Sabah dan Kelantan. dan beberapa ayat lagi keluar daripada Syeikh Al Azhar iaitu " PMRAM harus diharamkan" dan " Sesiapa yang terlibat dengan persatuan PMRAM juga akan dibuang dari pengajian" ...

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive