Wednesday, August 10

Guan Eng &MalaysiaKini Kantoi Lagi.


Guan Eng Dan malaysiankini dah kantoi dengan angka yang diberikan,Apa dah jadi depa nie dok pembohong tapi tak kena gaya dan telah dibongkar,,,,Malaysiakini menyatakan Guan eng akan membayar 600ringgit bonus raya kepada 7800 kakitangan kerajaan negeri Pulau Pinang.

Manakala 300  akan diberikan kepada guru KAFA yang mengajar dinegeri ini.Guan eng memang lidah bercabag dan hendak populis dengan memberikan lebih 100ringgit dan Bewak nie suka dengan 100ringgit nie,semua kebajikan yang dia bagi mesti RM100 tak tau pasal paa mungkin angka tue luck bagi dia kot.Bewak nie mesti nak lebih dari PM kita mungkin dengan cara ini membuatkan DAP akan memerintah lagi Penang kot.Tapi apalah sangat dengan Rm100 nie tak banyak pun.

Persoalanya disini dalam malaysiakini Guan Eng akan membelanjakan 3juta bagi bonus duit raya akan tetapi apabila dihitung jumlahnya melebihi dari apa yang dinyatakan. kalau Guan Eng bayar sorang minimum RM 600.., bermakna dia kena habiskan RM 4.68 juta untuk bayar semua 7800 kakitangan awam di Penang..Jadi mana datangnya jumlah RM 3 juta macam yang MalaysiaKini tulis tu..? Lagipun.., pembayaran kepada guru-guru KAFA saja dah mencecah RM 435 ribu untuk 1450 guru di seluruh negeri..Dan kalau dicampur kedua-duanya.., dah berjumlah RM 5.1 juta lebih dimanakah logiknya laporan malaysiakini.



KHALID GAGAP DAPAT HADIAH PENYAPU TANDAS.


Sejumlah 20 orang mewakili dua pertubuhan bukan kerajaan menunjuk perasaan secara aman di hadapan pagar Bangunan Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah di sini, Rabu. Tindakan itu bertujuan menyokong pihak Jabatan Agama Islam Selangor yang menyerbu Gereja Methodist Damansara Utama Petaling Jaya selepas mendapat maklumat orang Islam menghadiri majlis di situ. -foto BERNAMA

LAWAKKING:DAP bagi WIFI FREE di Pasar AWAM.

Dey karawale punya Guan Eng lepas janji PRU 12 kata nak bagi semua rakyat Pulau Pinang FREE WIFI tetapi semua tue macam musibat ada bukan tak ada tetapi hanya melepaskan batuk ditangga buat saja lebih kurang.Lihat apa yang telah disenaraikan diatas bukan semua tempat boleh guna,inilah ketua menteri yang tak boleh pakai dalam sejarah Pulau Pinang.

Tadi kisah yang lama nie ada pulak cerita baru pasal FREE WIFi jugak,depa DAP celaka nak bagi FREE WIFI Dekat Pasar la pulak,Yang pertama telah dibuat di Pasar Awam Bayan BAru,Bestla orang bayan baru pasal pi market lepas nie boleh dapat wifi free.Apa punya bangang DAP nie PASAR bagi wifi.awat makcik dan serta mami-mami Penang pi Pasar bawak Blackberry kot Tengok apa boleh beli hari nie dan tengok apa yang murah kat Pasar tue guna internet melalui Blackberry.

Seterusnya akan di perluaskan kesemua pasar basah di negeri Pulau Pinang sebanyak 32 tempat semuanya.Lokasi seterusnya adalah Pasar Awam Balik Pulau.Ada pulak syaratnya,kalau nak pakai hanya boleh guna selama 30minit sahaja.lepas tue kena log-in balik.apa punya kejadah semua nie,lebih baguih pi kedai mamak Free jugak tempat selesa tak payah ada macam-macam sekatan serta kerenah cuma order makanan dan minuman dan enjoy sepuasnya.sekarang dimana sahaja restoran ada WIFi Percuma,Guan Eng tak payah lah dok nak jadi populis dan nak cari glamour yang bagi orang meluat. 

Keadaan Dipasar awam diPulau Pinang bukanlah selesa dibandingkan dengan tempat lain.bukan nak memperlekehkan negeri sendiri tetapi inilah hakikat yang patut kita terima.Jika diberi peluang untuk melayari internet dipasar MKP akan berfikir sepuluh kali kerana tidak selesa dengan suasana serta wangian yang paling busuk menusuk hidung.Pasar Umumnya menjual ikan serta bahan mentah mana ada yang wangi kecualilah dipasaraya besar.Pasar selalunya adalah tempat yang paling sibuk dengan bermacam bunyi dan bising tak tau lah ada pasar yang semua orang tidak memekik untuk melariskan jualan mereka.Apalah gunanya memberikan Wifi percuma dipasar dan tentunya kerajaan Negeri mengeluarkan Banyak peruntukkan bagi tujuan tersebut.Atau Depa dok Ada AGENDA lain yang orang lain tak boleh tahu dan Protes walaupun EXCO DAP. 

Puak Progresif (Erdogan) PAS.



Serbuan yang dibuat oleh Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) ke atas Gereja Methodist Damansara (DUMC) menimbulkan pelbagai persoalan penting berkenaan visi Pas dan komitmen mereka terhadap pluralisme serta Pakatan Rakyat.

Pendekatan berbeza dua pemimpin parti itu di Selangor dengan Hassan Ali di belakang Jais, dan Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad menentang keras serbuan Jais itu jelas menunjukkan, langkah untuk membawa mesej moderat parti Islam itu, tidak selicin yang disangka ramai.

Serbuan tersebut sememangnya meresahkan pengundi moderat seluruh negara, kerana beberapa minggu sebelumnya, kerajaan Kedah yang dipimpin Pas telah mengarahkan pusat-pusat hiburan ditutup sepanjang Ramadan, tanpa berunding dengan teman-teman Pakatan Rakyat.

Dua insiden ini memberi gambaran jelas bahawa kini terdapat pertembungan untuk menguasai roh perjuangan parti, sama ada untuk bergerak kepada pendekatan yang menyeluruh untuk seluruh rakyat Malaysia atau berlindung dengan laungan ketuanan Melayu dan Islam. Namun demikian, kita seharusnya melihat ini secara objektif.

Pertama, sebagai parti yang sebahagian besarnya Melayu, Pas tidak terkecuali daripada politik kekeluargaan dan berpuak-puak. Oleh itu, apabila penganalisis politik berbicara tentang pertikaian dalaman kita mesti berhati-hati untuk menentukan, sama ada ia pertembungan ideologi atau semata-mata bersifat dinastik dan juga mungkin serangan peribadi.

Sebagaimana kita sedia maklum, puak progresif di dalam Pas menang besar ke atas puak konservatif dalam pemilihan jawatankuasa pusat. Khalid (progresif) dan Hassan (konservatif) turut terpilih dalam jawatankuasa pusat itu. Namun, Hassan digugurkan dari jawatan Komisioner Pas Negeri Selangor ekoran beberapa tindakan beliau sebelum ini yang tidak sehaluan dengan pucuk pimpinan Pas seperti isu penjualan arak di Selangor.

Adakah insiden ini merupakan platform yang digunakan puak ulama untuk meraih perhatian nasional? Atau adakah ini perjuangan peribadi Hassan untuk kekal berpengaruh di Selangor? Hassan menegaskan, beliau rela hilang kedudukannya dalam politik sebagai Exco Kerajaan Negeri dan mungkin juga jawatan dalam parti demi mempertahankan kesucian Islam secara tidak langsung menyerang rakan-rakan lain dalam Pakatan Rakyat yang dahagakan pangkat dan pengaruh politik tanpa mengendahkan kepentingan agama.

Kedua, jika kita teliti, badan seperti Jais dan pertubuhan-pertubuhan Islam di Malaysia sering bertindak secara bebas daripada kawalan politik. Badan-badan ini seolah-olah menuntut imuniti daripada undang-undang hanya kerana mereka menegakkan syiar Islam. Hakikatnya, mereka ini badan awam dan bukannya dipilih secara langsung oleh rakyat. Ada benarnya pandangan, birokrat lebih bermasalah berbanding ahli politik.

Namun, ini tidak seharusnya mengalihkan perhatian kita daripada isu sebenar yang dihadapi Pas. Hasan dan Khalid adalah antara pemimpin yang bakal mewarisi pucuk pimpinan parti daripada Hadi Awang dan Nik Aziz. Justeru, Pas perlu memutuskan dengan segera, tentang visi politik masa depan yang dimahukan parti itu jika ia benar-benar serius untuk menjadi sebuah parti arus perdana.

Jika Pas mahukan lebih pengaruh politik, ia harus mempromosikan konsep-konsep politik yang dibawanya seperti negara kebajikan dan mengurangi retorik agama dan tindakan melulu seperti serbuan ke atas DUMC.

Sesungguhnya, Pas sedang cuba bertindak untuk mengimbangkan asas sokongan parti itu- mengekalkan pengaruh mereka di kawasan luar bandar, dan pada masa sama cuba menarik pengundi bandar yang berbilang kaum dan kontemporari.

Ini sememangnya dijangka: wacana politik Melayu sememangnya berpecah antara mengekalkan tradisi atau memodenkan pemikiran bangsa.

Sementara itu, kita juga perlu bertanya mengapa PKR yang mengetuai kerajaan Selangor, kekal senyap dalam isu ini, adakah mereka dibelenggu kes mahkamah Anwar Ibrahim? Atau adakah mereka yakin untuk bergantung sepenuhnya pada sokongan bukan Melayu bagi mengekalkan Selangor pada pilihan raya depan? Kita juga perlu bertanya, adakah DAP masih lagi penggerak agenda utama Pakatan Rakyat?

Ternyata dalam lapangan politik hari ini, rakyat tidak begitu mudah memaafkan, dan akan menghukum sesiapa sahaja, baik Pas mahupun UMNO jika mereka tidak memenuhi kehendak rakyat dan tuntutan pluralisme. Seperti telah saya katakan sebelum ini, kita tidak lagi mungkin menjauhkan diri daripada konsep politik berbilang kaum.

Sama ada kita memilih untuk meneraju politik ini dan berhadapan dengan implikasi berkaitan, atau kita akan terus terasing daripada perkembangan global.

[video inside] Pelajar Malaysia Cedera Dan Di Rompak,




Salah seorang yang cedera adalah pelajar Malaysia yang menuntut di sana seperti di laporkan berita di TV3 malam tadi dimana pelajar Malaysia ini cedera di mulut ketika rusuhan yang mungkin disebabkan ditumbuk dan terduduk di kaki lima jalan. Malang menimpa lagi pelajar itu. Di sangkakan orang ramai ingin membantu tetapi rupanya dia dirompak dan tidak mampu melakukan apa2, saksikan video diatas

Rusuhan di London semakin teruk dan sudah masuk hari ketiga. Ia bermula di kota London dan mula merebak ke Birmigham, Bristol dan Liverpool. Keadaan semakin lama seolah-olah semakin tidak terkawal. Perhimpunan AMAN asalnya semakin menjadi HURU-HARA.




Tahniah kepada Polis DiRaja Malaysia kerana ini tidak berlaku diMalaysia.PDRM adalah terbaik dalam menjaga keamanan Malaysia inisebagai ingatan kepada pendemo perhimpunan BERSIH! Agenda pembangkang di negara ini dalam mengadakan perhimpunan adalah untuk melakukan provokasi terhadap polis dengan niat untuk menunjukkan keburukan pihak berkuasa jika polis bertindak balas. Sudah jelas bahawa mereka mempunyai motif politik yang buruk! 

Tuesday, August 9

Cerita Sebenar Yang Berlaku Ketika Pemeriksaan JAIS Di Gereja DUMC

Apa sebenarnya yang berlaku ketika pemeriksaan JAIS dan polis ke Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC)?



Kisahnya mudah, JAIS dalam maklumat dalaman yang mengatakan ada aktiviti menyebarkan agama lain kepada penganut Islam, jadi sebagai penguatkuasa mereka menyiasat dan semuanya dibuat berdasarkan undang-undang yang sedia ada.

Iaitu menggunakan Enakmen Ugama Bukan Islam (Kawalan Perkembangan di kalangan Orang Islam) 1988.

Jadi apa yang berlaku?

Majlis tersebut dinamakan Thanksgiving Dinner atau kenduri kesyukuran dalam bahasa mudahnya.

Ada lebih kurang 100 orang dalam dewan ketika pemeriksaan dilakukan oleh 13 peguatkuasa JAIS dibantu 20 anggota polis.

Menurut Dr Dzulkhaini Husain, penguatkuasa JAIS dan polis menunggu di ruang legar lebih kurang 20 ke 25 minit sebelum dibenarkan melakukan pemeriksaan.


“Tidak benar ada serbu, sebab tidak ada pintu yang dipecahkan, atau sebarang bentuk keganasan, sebaliknya hanya pemeriksaan, dan hadirin diperiksa Kad Pengenalan masing-masing, dan orang Islam diambil butiran lanjut,”katanya.

Dari jumlah hadirin itu, terhadap tiga lelaki, sembilan perempuan dan lapan kanak-kanak yang beragama Islam.

Selain dari kehadiran penganut Islam, apa yang mencurigakan adalah tentatif program serta soalan berbentuk kuiz yang bertanya mengenai pengetahuan mengenai agama Islam.

Krew Agendadaily melihat sendiri tentatif dan kertas soalan yang dikatakan sebahagian bukti didakwa mengaitkan kegiatan penyebaran agama bukan Islam terhadap penganut agama Islam.

Tentatif tersebut menunjukkan program yang bermula dari jam 6.30 petang dan sepatutnya berakhir pada 9.55 malam.

Dari ucapan pembukaan, hidangan makan malam dan persembahan musik pada jam 7.15 malam yang menurut Dr Dzulkhaini “Pada pukul 7.15 petang, jamuan makan dimulakan, ini bermakna, mana letaknya puasa?”


Turut mencurigakan adalah, nyanyian 'Alhamdulillah dan Allahuakhbar' dan sesi sembahyang yang diakhiri dengan nyanyian lagu Sejahtera Malaysia.

“Ingat masa itu 20 penganut agama kita termasuk kanak-kanak ada di tempat itu, terpesong atau tidak?”

“Perkara ini dikeruhkan lagi, ada soal jawab tentang apa dia agama Islam, mengapa orang Kristian Methodist perlu melakukan perkara ini?” soal Dr Dr Dzulkhaini.

Dalam kertas kuiz yang diperolehi Agendadaily, soalan yang tertera adalah menjurus kepada fahaman agama Islam secara keseluruhannya seperti membabitkan; Nabi Muhammad, Al-Quran, rukun Islam, kitab, solat dan lain-lain.

Kertas yang mengandungi 12 soalan dan mempunyai dua muka surat itu didakwa diberi kepada para peserta yang menyertai majlis makan malam tersebut yang turut disertai oleh 12 individu yang didakwa merupakan penganut agama Islam.

Kertas tersebut dibahagi kepada empat corak soalan iaitu isi tempat kosong, beri jawapan ya/tidak, padanan jawapan dan pilihan jawapan.

Antara soalan itu adalah 'Apakah maksud perkataan Islam, MUSLIM, Quran?, Apakah enam perkara Iman Muslim, lima waktu solat dalam Islam, malaikat manakah yang dipercayai menurunkan wahyu kepada Nabi Muhammad, Tahun apakah Nabi Muhammad dilahirkan, How many surah is there in the Al-Quran, Berapa kali nama Isa disebut di dalam Al-Quran dan Orang Islam bersalam menggunakan tangan?

Sambil mempertahankan tindakan JAISs yang memeriksa gereja terbabit Dzulkhaini berkata turut menjadi tanda tanya apabila kertas soalan seperti itu turut diagihkan dalam majlis makan malam yang dikatakan untuk membantu golongan tidak bernasib baik dan memerlukan.

"Apabila JAIS masuk ke dalam. Soal jawab ini dah berkecai-kecai dan dimasukkan ke tong sampah. Kalau niat baik kenapa nak masuk tong sampah? Dengan itu apabila masuk tong, JAIS sita untuk dijadikan maklumat di mahkamah,” kata beliau.

Sementara itu Pegawai Kerja Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Mohd Mustaffa Hamzah pula mendakwa terdapat pelekat yang tertera motto gereja "mengkristian seluruh umat di dunia".

"Gereja Methodist itu menggunakan formula tersebut dengan cari mereka yang perlu bantuan, tarik hati mereka, rapatkan diri dengan kumpulan sasaran dan mengkristiankan mereka secara halus," katanya beliau.

Beliau turut melahirkan kekesalannya terhadap laporan dua portal berita yang katanya memberikan laporan salah kepada rakyat di luar sana.

“Mengatakan bahawa JAIS telah serbu, sedangkan tidak ada sebarang serbuan, penguatkuasa JAIS hanya periksa, atas aktiviti adanya orang Islam di sana.

“Sebagaimana gambaran yang disampaikan termasuk kepada Istana, oleh wakil-wakil pihak gereja, dan media bukan Islam menggambarkan seolah-olah JAIS bertindak begitu rakus. 

“Perkara-perkara sebegini amat mendukacitakan kita. Tidak ada sebarang serbuan, keganasan, bahkan penangkapan, tetapi gambaran yang disampaikan oleh media, dan laporan yang disampaikan kepada pihak Istana terlalu berbeza,” katanya.

Hangpa Tau Tak Ni Binatang Apa???

Nilah cara nak tangkap dhob.meligan dengan sepenuh hati sehingga dhob tu letih.kalau dhob tak letih hangpa yang ligan tu yang letih.
dhob ni perangai macam katak gak.bila marah dia buat badan kembung.


hasil yang ditangkap




ni punya ekor lebih tajam dari durian daaa









perhhh..beriani dhob.sedap weihhh!!.teliur la bulan-bulan posa ni tgk nasi beriani dhob





Monday, August 8

Duit Sekupang Dah Jadi Israel.


Cuba perati betul-betul ada lambang israel atau tidak dalam duit syiling yang terbaru dan bakal dikeluarkan oleh Bank Negara Malaysia.Rasanya semua lambang yang ada mencerminkan bunga raya iatu bunga kebangsaan malaysia.Gerombolan puak pembangkang yang jenis suka main belakang depa kata ada lambang israel.



memang celaka puak celaka nie suka menegakkan benang yang basah dan sekarang dalam perang maya ini mereka nampak terdesak kerana kekurangan isu yang menyebelahi mereka dan apabila isu dibangkitkan blogger Pro BN dengan segera menagkis segala tomahan dengan bernas.Juak PR ini jua sedaya upaya untuk menaikan isu yang bukan-bukan seperti wang syiling ini.tiada persamaan langsung dengan logo israel yang ditunjukkan.Kerajaan Malaysia tetap konsisten dengan agama rasmi ialah islam dan tetap menghormati agama lain serta bebas mengamalkan ajaran yang lain.Buat blogger pakatan nie elok-elok pakat insaf dengan apa yang dispin dengan bermodalkan duit sekupang nie.nak kata bodoh pun tak elok nak kata cerdik pun kurang akal.Buatlah apa saja yang elok dimata depa nie semua tetap ada yang nak perlekehkan kerajaan.

Kredit kepada rakan blogger penang MPP  

Terima kasih PM , bonus dengan minima RM 500 kepada kakitangan awam & pesara



Kerajaan mengumumkan pembayaran bonus setengah bulan gajidengan bayaran minimum RM500 kepada semua kakitangan awam sempena Hari Raya ini.

Golongan pesara juga akan dibayar RM500.Pembayaran akan dibuat pada pertengahan bulan Ogos iaitu sebelum Hari Raya Aidil Fitri.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata bonus itu adalah bagi menghargai sumbangan serta dedikasi penjawat awam dalam memudah dan menjayakan pelaksanaan program pembangunan negara.

Perdana Menteri menambah, kerajaan berharap pemberian bonus dan bayaran khas ini dapat meringankan beban penjawat awam dan para pesara kerajaan dan membantu mereka membuat persediaan menyambut Hari Raya Aidilfitri.

" Pemberian ini juga merupakan satu penghargaan kerajaan kepada seluruh penjawat awam," kata Najib.

Katanya pemberian bonus dan bayaran khas itu akan melibatkan 1.27 juta penjawat awam Persekutuan dan 590,000 pesara kerajaan dengan anggaran perbelanjaan sebanyak RM2 bilion.

Ini menunjukkan bahawa kerajaan sentiasa prihatin dan sangat menitikberatkan kebajian penjawat awam dan pesara kerajaan.



MKP kata PM dah buat terbaik baik penjawat awam dan pesara bagi menyambut aidilfitri yang bakal menjelang depa yang dapat bonus nie patut sedaq dan berterima kasih dengan menterjemahkan dalam bentuk undi kepada BN bila tiba PRU 13.  

MURTAD:PAS Selangor Layu Depan Sekutu DAP


Shah Alam, 8 Ogos- Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS) terkejut dengan tindakan Timbalan Pesuruhjaya Pas Selangor merangkap Ahli Parlimen PAS Shah Alam, Khalid Samad yang tidak faham prosedur dan undang-undang di Selangor.
Pengerusi Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS), Hamidzun Khairuddin berkata, tindakan beliau yang terus mencela dan mendesak serta mengutuk tugas yang dilaksanakan oleh JAIS adalah satu perbuatan yang menimbulkan kekeliruan kepada masyarakat umum.
“Ahli Parlimen Pas itu wajar mengerti yang Dr Hassan Ali adalah Exco Hal Ehwal Islam Selangor yang bertanggungjawab penuh sebagai wakil PAS paling Kanan yang sah dalam kerajaan Dap, Pkr dan Pas di Selangor.
Amat malang Pas Selangor yang kini dipimpin Khalid Samad sebagai Timbalan Pesuruhjayanya tidak faham prosedur dan undang-undang dengan terus mencela, mendesak dan mengutuk tugas yang dilaksanakan oleh JAIS. Khalid lebih berminat meraih sokongan politik murahan dari menyelesaikan persoalan yang rumit dan sensitif ini,” ujarnya yang juga mantan Ketua AMK Negeri Selangor.
Ujarnya, kenyataan Khalid Samad yang mencemuh bekas Pesuruhjaya Pas Selangor Datuk Dr Hassan Ali menjadikan isu membaptis orang Melayu di Gereja Methodist Damansara Utama yang diserbu oleh JAIS menjadi polemik yang sangat hangat dipasaran.
“Lebih hebat dari itu, rakyat Selangor kini sedang ditontonkan dengan tendang terajang politik Pas yang bergaduh sesama sendiri dalam menangani isu Murtad yang membelenggu umat Islam khususnya di Selangor.
Juga bertambah malang Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan barisan kepimpinannya yang selama ini sangat lantang mempertahan kepentingan Islam kini menikus. Mereka seolah-olah menyokong usaha memurtadkan umat Islam,” ujarnya dalam satu kenyataan kepada media.
Tambahnya, tindak tanduk pegawai penguatkuasa JAIS dalam isu ini dipercayai berlandaskan peruntukan undang-undang Enakmen Jenayah Islam Selangor yang terpakai untuk seluruh umat Islam yang berada di bumi Selangor. Rakyat yakin pasukan JAIS telah membuat pelbagai penyelidikan, risikan dan intipan sebelum ini bagi memastikan kes ini sahih.
Menurut sumber, gerakan Katolik membaptis orang Melayu & muaalaf di Selangor kini berjalan dengan sangat aktif. Peristiwa yang berlaku digereja methodist itu merupakan 'Tips of Iceberg' yang sangat menyentuh hati dan perasaan umat Islam.

Adalah amat dikesali Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim tunduk kepada tekanan barisan EXCO Dap dan mengambil pendekatan menyalahkan JAIS dalam isu ini. MB wajar memahami Perkara 3 dan Perkara 11 Perlembagaan Persekutuan dengan lebih fasih sebelum mengambil pendirian yang sangat berat sebelah menghentam pasukan penguatkuasa JAIS.
GAPS mengesa agar semua pihak akur kepada kedaulatan undang-undang di negara ini yang menyebut soal kebebasan beragama seperti yang terkandung dalam Perkara 3 dan Perkara 11 Perlembagaan Persekutuan. Jika kedua-dua perkara ini di patuhi tidak timbul soal ada usaha mubaligh katolik yang beria-ia mahu memurtadkan umat Islam,” tambahnya.
Kes membaptis umat Islam ini amat malang dan menyedihkan kerana ianya berlaku dan ini bertentangan dengan undang-undang di negara ini. Sudah jelas lagi bersuluh kerajaan Dap, Pkr dan Pas Selangor telah menguris hati dan perasaan umat Islam di Selangor dalam bulan Ramadhan ini.
GAPS berdoa agar Tragedi Natrah kekal menjadi lipatan sejarah. Hanya kebijaksanaan pemimpin negara yang berjiwa besar sahaja yang mampu merungkai isu agama yang sensitif dan rumit ini.
MKP kata APa dah jadi adakah kita berada diakhir zaman.Khalid Bukan setakat gagap akan tetapi buta undang-undang.

Identiti Penuh, Gambar Hajjah Sitt Al-Wuzara Hina Islam Di Dedahkan.


Terdahulu alam cyber digemparkan dengan kewujudan satu blog, facebook dan twitter yang terang-terang menyerang peribadi dan merendah-rendahkan ciptaan ALLAH… Blog tersebut dikenali dengan nama Makcik Hajjah Sitt Al Wuzara yang diwujudkan oleh individu yang boleh dikatakan sangat desperate dalam kehidupannya mengutuk Nabi kita Muhammad S.A.W.


Bagi sesiapa yang belum tahu Hajjah Sitt Al-Wuzara ini pemilik blog https://makcikhajjahsittalwuzara.wordpress.com/ yang menghina Islam, dan ramai ingin tahu siapa sebenarnya beliau.

Hari ini kita kasi bongkar siapa dia manusia yang kurang hajar tersebut....



Akhirnyah pihak Hackers GaySec dengan operasi yang diberi nama #OPSRamadan telah membongkar siapa sebenarnyan disebalik Hajjah Sitt Al-Wuzara ini

Dikatakan orang ini aktif di :
Malaysian Apostate FB Group
Malaysian Athiest, Freethinker, Agnostic
Friendlyatheist.com

Menurut sumber, apabila Nor Arlene (Makcik Sitt Al-Wuzara) beroperasi di online beliau akan guna proxy agar tidak mendedahkan ip address yang sebenar, dan terdapat satu gambar Nor Arlene bersama-sama dengan Marina Mahathir.


Namun sebelum Gaysec mendedahkan bukti ini dikatakan Makcik Sitt Al-Wuzara sudah mula kalut, ini yang dikatakan di fb Gaysec

[UPDATE] #OPS RAMADAN: Makcik Hajjah Al Wuzara sudah kalut.. kelihatannya dia sudah mula memadamkan semua jejaknya (traces)..tapi tindakan bodoh sebegitu hanya memerangkap dia sahaja.kerana kami awal2 lagi sudah menyimpan screenshot dan semua bukti2 amoi atheist ni.

link : laman web gaysec
link : facebook fanpage gaysec

Saya berharap, janganlah dikeji, di maki dan dicemuh Arlene Tan tersebut... Kita perlu tunggu sehingga pihak Polis mengesahkan akan kesahihan dakwaan yang dibuat oleh Gaysec ...

Dengar khabar hari ini Arlene Tan akan pergi buat laporan polis. Harap polis dapat selesaikan perkara ini semoga tiada benda yang buruk berlaku sekiranya beliau tidak bersalah... Rakan-rakan Islam dinasihatkan supaya bersabar di bulan yang mulia ini...




Harap Pihak berkuasa tegas mengambil tindakan terhadap mereka.

PAS Kutip Derma menuju KePutrajaya.




Pas yang terkenal dengan Negara kebajikan sekarang nie dok pakat-pakat kutip derma bagi menjejak kaki ke Putrajaya,samalah yang dibuat apabila ceramah yang dibuat depa dok tadah tin Milo.Tue dulu lani nie tukaq taktik pakai tin biskut pulak besaq sikit untuk derma kononya derma bagi perjuangan Parti akan tetapi diselingkup oleh pemimpin yang ternyata dah kaya pun tak payah kutip derma lgi afdal nampaknya,Projek hampa sapu duit derma rakyat untuk jejak kaki kePutrajaya nampaknya akan  lingkup jahanam jugak.

Kes derma untuk memali pun depa sapu sampai lanie senyap sunyi.adakah ini yang diperjuangan oleh PAS dan Pemimpinnya.sekali  DAP gertak depa dah terkencing dalam seluaq,Isu pusat hiburan diKedah contohnya dan yang terbaru isu Jais serbu Gereja.apa yang PAS boleh buat selain mengikut telunjuk DAP.

Masih MKP ingat Mat sabun pernah menyatakan akan meghapuskan Putrajaya apabila memerintah.lanie dah terbailik pulak dok mengidam Putrajaya pulak.Agak kelakar sikap mat sabun yang terkenal suka menabur fitnah dan ucapan yang kurang Pandai.

Sunday, August 7

Antara Dakwah dan Undang-undang



Dua elemen penting yang perlu diberi perhatian di dalam isu serbuan JAIS pada Rabu lalu adalah menilainya dari dua persepktif yang utama yakni perlaksanaan undang-undang dan aspek dakwah yang menjadi gambaran (view) agama Islam.  Kedua-duanya sama penting dan memerlukan kebijaksanaan menguruskannya.


Sesungguhnya, undang-undang wajib ditegakkan.  Namun ia sesekali tidak meninggalkan objektif utama penubuhan undang-undang itu yakni memberi kesejahteraan dan keselamatan kepada seluruh manusia.  Di dalam Perlembagaan Persekutan membenarkan setiap rakyat di dalam aspek kebebasan agama (Rujuk: Perkara 11(1),(2),(3),(4) dan (5)). Namun ia tertakluk kepada undang-undang negeri masing-masing.

Di dalam enakmen Jenayah Syariah (Selangor) 1995, Bahagian III secara umumnya menjelaskan bahawa undang-undang syariah negeri berkuasa menghalang mana-mana pihak yang mempunyai usaha untuk melakukan penghinaan dan mempersendakan agama Islam.

Dari sudut undang-undang - Perlembagaan mahupun Syariah - kita melihat dan mengiktiraf bahawa agama Islam harus diletakkan penghormatan yang tinggi.  Namun, dalam masa yang sama ia perlu ditegakkan dengan tidak sesekali mengenepikan - bagi undang-undang Syariah - apa yang disebut Maqasid Syariah - yakni objektif penubuhan undang-undang Islam itu iaitu memberi kemaslahatan kepada semua manusia.

Oleh kerana syariat Islam itu diturunkan kepada seluruh manusia - rahmatan lil 'alamin - maka undang-undang syariat sepatutnya selaras dengan semangat objektif syariah tersebut yakni memberi keselesaan, kesejahteraan, keharmonian dan kebaikan kepada semua manusia - orang Islam dan termasuk bukan Islam.  Ini prinsip jelas dalam Islam.



Dari sini kebijakan menanganinya berlegar kepada persoalan dakwah - yakni mengambil tindakan dan memberi pandangan yang selaras dengan kehendak Islam dengan tidak mengenepikan persoalan hak serta adab bagi agama lain, serta persoalan penguatkuasaan undang-undang - iaitu dengan mengambil tindakan yang tepat dan tidak mengenepikan semangat maqasidsyariah itu.

Hasaan Ali Rela Dipecat.



Percayalah - Dengan nama Allah Yang Maha Besar - Dr Hassan Ali berada di pihak yang benar. Beliau menjalankan tanggungjawab dengan jujur dan amanah. Serbuan JAIS dilakukan setelah mendapat laporan daripada orang ramai, di samping mempunyai bukti-bukti yang shahih. Soalnya, jika pihak Gereja memang berada di pihak yang benar, mengapa perlu menunggu sehingga satu jam baru diizinkan pihak polis dan JAIS masuk ke dalam Gereja untuk membuat siasatan? Dan jika 12 orang Melayu itu tidak bersalah, mengapa perlu melarikan diri melalui pintu belakang? Pihak Kristian di Malaysia jangan berbohong lagi - usaha untuk memurtadkan umat Islam di Malaysia sememangnya telah dirancang sangat rapi sejak dari dulu lagi, hampir semua orang tahu isu ini. Jangan berselindung atas nama kebebasan beragama. Usaha kristianisasi memang wujud di negera ini. Apa-apa pun syabas Dr Hassan Ali. Allah bersama kamu. Takbirr! Allahuakbar!

KUALA LUMPUR, 7 Ogos — Exco Kerajaan Negeri Selangor Datuk Dr Hasan Ali berkata beliau sanggup dipecat demi mempertahankan Islam, sebelum berdepan dengan jawatankuasa kerja PAS pusat untuk menjelaskan tindakan serbuan ke atas sebuah gereja di Petaling Jaya Rabu lalu. Akhbar milik Umno Utusan Malaysia, dalam laporan di muka depan edisi hujung minggu hari ini mengatakan pemimpin kanan PAS ini di bawah tajuk “Saya rela dipecat.”

“Saya sanggup melakukan apa sahaja termasuk menerima kenyataan jika saya diminta melepaskan jawatan sebagai Exco Kerajaan Negeri dan apa-apa jawatan sekali pun demi memperjuangkan apa yang saya yakin dapat membantu umat Islam, khususnya di negeri Selangor,” kata Hasan.

“Jika sesiapa pun yang percayakan kepada soal keharmonian beragama, maka soal kesucian agama Islam tidak boleh diganggu gugat sama sekali dan itulah yang saya perjuangkan, adakah itu salah?” tambah Pengerusi Jawatankuasa Tetap Hal Ehwal Islam, Adat Istiadat Melayu dan Kemudahan Awam Selangor ini.

Hasan sebelum ini mempertahankan tindakan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) yang membuat serbuan ke atas satu majlis makan malam muhibah di Gereja Methodist Damansara Utama. Beliau berkata majlis itu juga pihaknya telah dimaklumkan perkataan “al-Quran” dan “doa” diselitkan, mendakwa ada bukti mahu memurtadkan umat Islam.

Enakmen Ugama Bukan Islam (Kawalan Pengembangan Di Kalangan Orang Islam), yang menggariskan tindakan-tindakan memurtadkan dilakukan oleh bukan Islam ke atas Muslim, membolehkan pihak berkuasa agama untuk melancarkan siasatan dan menahan mana-mana individual tanpa waran.

Tindakan Hasan mempertahankan Jais berlaku selepas Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim melahirkan rasa kesal tentang insiden yang berlaku. Dilihat sebagai satu isu keagamaan konservatif, Hasan tidak bersetuju dengan dasar-dasar liberal kerajaan negeri Selangor, yang paling ketara adalah larangan penjualan arak di negeri maju itu awal tahun ini.

Hasan telah kehilangan jawatan utama pada pemilihan PAS, yang dilihat memilih pemimpin lebih progresif dan inklusif. Selepas tidak dikekalkan sebagai pemimpin nombor satu Selangor, tindakan Hasan dilihat cenderung kepada pemikian Umno.

“Dalam profram itu, pihak penguatkuasaan dan polis telah melakukan pemeriksaan dan mendapati ada usaha untuk menghalang serta mengelak bahan bukti,” kata wakil rakyat PAS ini. Beliau berkata pihak berkuasa telah menemui bahan bukti yang mengaitkan dengan usaha untuk memurtadkan umat Islam tapi tidak mendedahkannya.

Hasan menambah beberapa orang Islam telah cuba melarikan diri melalui pintu belakang tetapi berjaya ditangkap pegawai Jais. Beliau juga menafikan pihak berkuasa telah melakukan “serbuan” ke atas gereja itu sebaliknya mengatakan ia adalah satu pemeriksaan yang dibuat berdasarkan satu laporan bahawa orang Islam menghadiri acara “berbuka puasa” di gereja itu.

Video Hebat:DAP yang bagi Barang Naik.


Bukan hendak mengata akan tetapi inilah realiti yang berlaku,Kaum Cina mempunyai kuasa dalam perniagaan dalam semua segi dari bahan mentah hingga keluaran terakhir.taktik ini telah lama digunakan oleh negara jiran sebelah selatan dan utara.Dari apa yang dibincangkan oleh rakan seperjuangan teknik ini diterapkan kedalam politik Pulau Pinang sejak tahun 2004 hingga kini dan apa yang dirancang pada mulanya menampak hasil yang mendadak pada 2008.Cara yang halus ini perlu diperjelasakan kepada masyarakat umum.Terima kasih Kawasaki 9722 kerana menghasilkan video terhebat mengenai harga barang yang dimanipulasi oleh Penyokong tegar DAP.  

Saturday, August 6

Wanita Pertama Kena Tangkap Tak Puasa Di P.Pinang



Seorang wanita dan dua yang lain telah ditangkap kerana tidak berpuasa dan makan di tempat awam secara terbuka pada bulan Ramadan.

Wanita tersebut seorang pekerja kilang memberi alasan 'datang bulan' kerana tidak berpuasa dan menjadi wanita pertama yang ditahan kerana tidak berpuasa di negeri ini tahun ini.

Bagaimanapun, wanita tersebut sebenarnya menipu dan akhirnya mengaku kepada pegawai-pegawai Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri bahawa dia sebenarnya tidak berpuasa kerana lapar.
Namun begitu, wanita tersebut dan yang lain ditangkap bukan kerana tidak berpuasa tetapi kerana makan di tempat awam pada bulan puasa.



Penolong Pengarah Kanan Penguatkuasa Jabatan, Jaafar Ismail berkata, tiga orang yang ditahan itu didapati sedang makan di bawah Jambatan Pulau Pinang, Prai, pada lebih kurang jam 2.30 petang Sabtu.

“Walaupun mereka sedang menikmati makan tengah hari di bawah jambatan tetapi aksi mereka dengan mudah boleh dilihat oleh orang awam,” tegasnya.

Jaafar berkata, kakitangan penguatkuasa Jabatan Agama Islam sering kali membuat rondaan di bawah jambatan tersebut kerana ia telah menjadi lokasi popular untuk mereka yang tidak berpuasa makan di siang hari.

Katanya, ketiga-tiga mereka akan didakwa di bawah Seksyen 15 (b) Enakmen Jenayah Syariah yang boleh membawa kepada hukuman denda sehingga RM1,000 atau enam bulan penjara atau kedua-duanya sekali jika didapati bersalah.

Sumber: Mstar Online

DAP Beri Jeff Ooi Amaran Keras



Anggota jawatankuasa pusat DAP dan Ahli Parlimen Jelutong, Jeff Ooi Chuan Aun dilepaskan dengan hanya diberi amaran oleh Jawatankuasa Disiplin parti kerana mengkritik ahli parti yang juga Exco Kerajaan Negeri Pulau Pinang, Wong Hon Wai, dalam media.

Pengerusi jawatankuasa itu, Tan Kok Wai berkata, selepas mendengar keterangan Jeff Ooi di ibu pejabat parti di sini semalam, jawatankuasa memutuskan mengeluarkan ‘amaran keras’ terhadap beliau, yang juga Ketua Staf Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng.

"Beliau telah melanggar disiplin parti dengan menggunakan media tanpa menggunakan semua saluran dalaman yang ada. Ini telah mencemarkan nama parti,” kata Kok Wai kepada pemberita selepas pendengaran itu.

Jeff Ooi sebelum ini telah berbalas kenyataan di media dengan rakan ahli DAP, Hon Wai, yang juga Exco Perumahan Pulau Pinang berhubung kegagalan mendapatkan data lengkap mengenai pemohon-pemohon apartmen kos rendah di Batu Lanchang.

Jeff Ooi malah bersikap keterlaluan dengan menggesa Wong meletakkan jawatan.

Pertikaian itu diketahui umum apabila Hon Wai mendakwa Jeff Ooi tidak membuat penyelidikan semasa menyerahkan senarai nama 178 orang yang memohon untuk membeli rumah kos rendah di kawasannya.

Jeff Ooi kemudian menjawab dengan menyatakan ‘tuduhan itu tidak berasas’ dan menggesa Wong yang beliau labelkan sebagai ‘Napoleon kecil’, meletakkan jawatan.

Menjelaskan mengenai keputusan jawatankuasa itu hari ini, Kok Wai berkata, Jeff Ooi diberi amaran keras kerana perbuatannya menggelar Hon Wai dengan panggilan tidak baik adalah ‘contoh tidak baik kepada orang ramai’.

"Jeff Ooi sebagai seorang MP (Ahli Parlimen) dan ketua staf Lim Guan Eng sepatutnya bertindak sebagai seorang pemimpin parti yang tahu untuk memaparkan perpaduan antara rakan sekerja dan menggunakan saluran sesuai untuk membangkitkan isu.

"Reputasi DAP yang telah dibina dengan susah payah lebih 46 tahun, boleh dimusnahkan dengan mudah melalui tindakan sebegini,” katanya.

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive