Monday, August 22

Isu Rumah Kos Rendah : Guan Eng Tiba-tiba Jadi Orang Bisu



GEORGE TOWN, 22 Ogos – Ketua Pemuda UMNO Negeri Pulau Pinang, Ir Shaik Hussein Mydin mendesak agar Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng agar tidak menjadi pelakon bisu sebaliknya segera menunjukkan di manakah rumah kos rendah yang didakwanya telah dibina di negeri tersebut.
Tegasnya tindakan membisu Guan Eng hanya akan mengesahkan dirinya sebagai pemimpin yang sentiasa berbohong kepada rakyat.
Guan Eng sebelum ini lantang menafikan bahawa kerajaan Negeri Pulau Pinang gagal membina rumah kos rendah dan sederhana sejak mengambil teraju pemerintahan negeri pada tahun 2008.
Sebaliknya Guan Eng mendakwa telah membina 11,596 rumah berharga kos rendah dan sederhana berharga antara RM42 ribu hingga ke RM72 ribu dan daripada jumlah tersebut, 3,421 buah rumah telah dibina oleh kerajaan dan selebihnya oleh pihak swasta.
Namun begitu Guan Eng tidak menyatakan di manakah perumahan terbabit dibina.
“Kalau dah buat rumah tersebut mesti ada…kalau ada di mana?  Ramai dah cabar Guan Eng tunjuk rumah tersebut tapi sampai sekarang Guan Eng tak tunjuk.
“Mungkin Guan Eng cuba cari rumah itu tapi tersesat tak jumpa sebab itu sampai sekarang dia tutup mulut”, kata Shaik Hussein secara sinis.
Beliau seterusnya berkata tindakan Guan Eng yang terus menyembunyikan kepala itu membuktikan bahawa bukan dirinya saja pemimpin yang tidak bertanggungjawab malah konsep Telus, Akauntabiliti dan Bersih yang kononnya diamalkan pentadbirannya tidak lebih sekadar satu retorik kosong semata-mata”, ujarnya.
Sebelum ini, ekoran daripada desakan UMNO Pulau Pinang mengenai isu pembinaan rumah kos rendah, Guan Eng telah mengadakan sidang akhbar dan menunjukkan bukti bahawa dia telah meluluskan pembinaan rumah kos rendah namun tidak memberitahu di manakah projek tersebut dilulus dan dibina.
Sehingga kini, selama tiga tahun memerintah negeri tersebut, kerajaan DAP Pulau Pinang dilihat gagal membela nasib rakyat termasuklah di dalam isu rumah kos rendah ini. -MediaUMNO

MKP kata:Guan eng dok bela orang yang sokong dan dengaq cakap dia saja,banyak lagi benda yang dijanjikan masa PRU 12 belum terlaksana,Inilah janji manismu oleh guan eng dan sekutunya.

Anwar 'Lagukan Irama 1998' Di Kandang Tertuduh


Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim kembali ‘melagukan’ irama tahun 1998 apabila menuding kepada kerajaan yang kononnya berkonspirasi dalam pertuduhan meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.
Pada pembelaannya di Mahkamah Tinggi di sini pada Isnin, dari kandang pesalah, beliau berkata, seluruh proses pendakwaan terhadapnya adalah konspirasi oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak untuk menjatuhkan kareer politiknya dengan memasukkannya ke penjara.
Sehubungan itu, Anwar yang merupakan Ahli Parlimen Permatang Pauh mengisytiharkan bahawa beliau tidak mempunyai keyakinan bahawa keadilan akan terlaksana dalam prosiding perbicaraannya meskipun pelbagai usaha dilakukan oleh barisan pembelaan.
“Ini bukan satu perbicaraan kes jenayah, ia hanya satu kepura-puraan untuk menghentikan saya bagi membolehkan mereka terus berkuasa,” katanya semasa membacakan keterangan setebal 32 halaman yang ditulis dalam bahasa Inggeris.
Anwar juga berkata, tindakan serupa telah dilakukan oleh bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad yang didakwa menggunakan tipu muslihat dan berjaya mensabitkan beliau bersalah dan meringkuk di penjara selama 15 tahun untuk jenayah yang tidak pernah dilakukannya.
Tambahnya, kezaliman dan ketidakadilan yang berlaku pada tiga tahun lalu didakwa kembali berlaku sekarang.
“Perdana Menteri melakukan perkara sama yang dilakukan oleh mentor beliau dengan menggunakan semua kuasa yang ada melalui media, polis, Jabatan Peguam Negara dan badan kehakiman untuk menjatuhkan saya daripada persamaan politik,” katanya.
Selain itu, Anwar yang mula membaca keterangannya pada pukul 9.56 pagi berkata, tindakan yang berterusan untuk menghantarnya ke penjara menjadi perkara mustahak ekoran kemenangan besar Pakatan Rakyat (PR) pada pilihan raya umum (PRU) 2008.
Tambahnya, bukan satu kebetulan apabila konspirasi itu timbul dalam jangka masa tiga bulan selepas kemenangan PRU 2008 manakala pendakwaan secara rasmi dilakukan hanya sebulan sebelum beliau dijadualkan bertanding bagi kerusi Parlimen untuk kawasan Permatang Pauh.
“Mengada-adakan tuduhan liwat adalah untuk memburukkan perwatakan saya. Ceramah dan perhimpunan tidak memfokuskan isu sosial. ekonomi mahupun politik, tetapi semata-mata mengenai diri dan moral saya.
“Tetapi Allah maha kaya dan saya bukan sahaja tidak kalah, namun berjaya memenangi kerusi Permatang Pauh dengan kelebihan majoriti yang sangat besar iaitu 15,000 undi,” katanya.
Anwar juga berkata, semangat untuk menjatuhkannya dari persada politik tidak akan berkurangan dan mendakwa, Najib beranggapan dengan memusnahkan kareer politiknya, ia juga boleh memusnahkan peluang PR untuk berkuasa.
Terdahulu, Anwar memulakan pembelaannya dengan mengimbas kembali kejadian pemecatannya sebagai Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan oleh Dr Mahathir pada tahun 1998 yang didakwanya dibuat ekoran keengganannya untuk meletak jawatan.
“Beliau memberitahu saya untuk meletak jawatan atau berhadapan dengan kesannya termasuk pendakwaan kes jenayah iaitu dakwaan seksual dan rasuah,” katanya dan menambah kejadian itu telah menyebabkan berlaku demonstrasi dan era reformasi yang menjadi sebahagian daripada sejarah negara.
Anwar juga berkata, kejadian 'mata lebam' ‘disembunyikan’ oleh Tan Sri Gani Patail (kini Peguam Negara), Tan Sri Musa Hassan (Bekas Ketua Polis Negara) dan ia dalam pengetahuan Peguam Cara Negara II, Datuk Mohd Yusof Zainal Abiden yang mengetuai barisan pendakwaan.
“Semua personaliti ini saling berkait pada tahun 1998 dalam skandal mata lebam dan percubaan untuk memutar-belit keadilan. Ini juga adalah individu sama yang terlibat dalam pendakwaan kes liwat terhadap saya pada hari ini,” katanya.
Sementara itu, sebaik sahaja Anwar selesai memberikan pembelaannya pada pukul 11.47 pagi, Mohd Yusof berdiri dan memberitahu bahawa ini adalah kali pertama beliau mendengar pembelaan seumpamanya yang diberikan dari dalam kandang pesalah.
“Saya sangat berminat untuk menyoal balas tertuduh berhubung kenyataannya yang tidak berkaitan dengan kes ini,” tambah Mohd Yusof.
Bagaimanapun, Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah berkata, pembelaan yang diberikan dari kandang pesalah tidak boleh disoal balas oleh barisan pendakwaan.
Beliau seterusnya menetapkan perbicaraan bersambung pada Selasa, dengan keterangan pakar yang akan dibawa oleh Anwar.
Terdapat dua nama pakar yang disebut-sebut sepanjang prosiding berlangsung, iaitu pakar dalam bidang asid deoksiribonukleik (DNA), Dr Brian McDonald dan pakar forensik Dr David Wells yang kedua-duanya dari Australia.
Anwar, 64, sedang membela diri atas tuduhan meliwat Mohd Saiful Bukhari, 26, di unit 11-5-1, Kondominium Desa Damansara, nombor 99, Jalan Setiakasih, Bukit Damansara antara pukul 3.01 petang dan 4.30 petang, 26 Jun 2008.
Jika disabitkan dengan pertuduhan di bawah Seksyen 377B Kanun Keseksaan, Anwar boleh dipenjarakan sehingga 20 tahun dan disebat.
Beliau didakwa di mahkamah untuk kali pertama pada 7 Ogos 2008 sebelum perbicaraan bermula pada 3 Februari 2010 manakala pada 16 Mei lalu, Anwar dipanggil untuk membela diri.
MKP kata:Sudah-sudahlah Pak Sheik nak tuduh orang lain yang konpirasi pulak yang sedap tue hang orang lain pulak kena,mengaku sajalah Pak sheik memang kaki lubang kunyit.

VIDEO Mat Sabun RISE OF THE PLANET




Mat Sabun akan keluarkan Filem terbaru.Pecah panggung video terhebat sepanjang zaman PAS.Terima Kasih BADUTRAKYAT.Video yang hebat.

Angkuh dan biaDAP Mangkok Hayon Sekor nih..!!!





Ni dia sekor lagi Mangkok Hayon pembangkang yang menolak jawatankuasa terpilih. Malah dengan dangkal dan bebalnya si biaDAP Guan Eng ni menyatakan jika benar pilihanraya di Malaysia bersih, sudah lama BN jadi pembangkang.

Kitapun tak tahu apa yang tak bersihnya dengan pilihanraya kita sekarang. Jika tak bersih , sukar bagi puak pakatan pembangkang rasanya nak dapat 1 negeri pun? Sedangkan pada PRU ke 12 yang lepas, mereka berjaya menawan 5 negeri. Malah menafikan 2/3 kerusi parlimen kerajaan persekutuan.

Apakah itu namanya tidak bersih?

Mereka nak menang PRU dulu, baru nak kata SPR tu bersih kah? Atau mereka mahu menang kerusi dalam Malaysia, baru nak kata kerajaan adil?

Bercakap serupa tak ada otak. Otak letak kat kepala lutut. Isu mykad dan myPr pun sebenarnya lebih banyak fitnah dari kebenaran. Mereka banyak merekacipta isu fitnah dah kemudian sebarkan untuk membusukkan nama kerajaan pusat dan SPR.

Hakikatnya.. isu itu tak wujud dan langsung tak timbul. Mungkin hanya sebilangan kecil kes yang menjadi kesilapan, namun ia tidaklah membimbangkan.

Semakin bosan dan muak dengan karenah pakatan pembangkang yang tak habis-habis mencari isu bagi memporak perandakan keadaan. Memang mereka ni semua mangkok hayon...!!!! - Anti biaDAP

Sunday, August 21

Panasss..!!! Malaysian Insider mintak maaf pada PM, mengaku wartawannya bangang..!!!



Patutnya, Malaysian Insider rasa malu dengan apa yang berlaku. Dan sepatutnya Malaysian Insider juga memohon maaf kepada semua pembaca, dan tidak hanya kepada PM sahaja. Dah jelas, Malaysian Insider akhirnya mengaku salah dan mengaku wartawannya memang "bangang"!

Malaysian Insider juga mengaku wartawan-wartawannya tidak faham bahasa Melayu dengan baik. Habis tu, kenapa pulak Malaysian Insider ambil budak-budak bangang tu jadi wartawan? Kalau iya pun, jangan la hantar wartawan-wartawan bangang tu ke press conference berbahasa Melayu.

Aku tengok, dah banyak kali dah wartawan-wartawan depa ni tak faham yang cuba disampaikan. Nama je warganegara Malaysia, tapi bahasa Melayu pun tak faham. Apatah lagi bila bercakap. Lintang pukang je soalan yang diorang kemukakan. Macam tu kualiti wartawan Malaysian Insider? Padan pun beritanya banyak spin dan bodoh-bodoh belaka!

Macam tu pun masih ramai lagi rakyat Malaysia yang baca dan percaya pada portal pro-pembangkang tu? Agak-agak la. Apa standard yang korang letak pada diri sendiri untuk percaya benda karut-marut propaganda pembangkang tu? Lain la kalau daya intelek korang tu tahap sifar...

Tapi, sekurang-kurangnya Malaysian Insider mengaku salah dan menyalahkan diri sendiri. Berbanding "Yahudikini" yang dah banyak kali kantoi menipu, diorang tetap juga buat muka tak malu. Muka tembok! Dari wartawan hinggalah editornya, memang jenis muka tak malu!

Apa tidaknya? Walaupun dihentam, dikantoikan dan diperli secara berdepan, Malaysiakini tetap bermuka tebal pergi cover majlis-majlis BN, UMNO, Perkasa dan NGO-NGO yang menghentam mereka. Sebagai contoh, Tok Him dan Zul Kulim pernah hentam diorang secara berdepan, wartawan malaysiakini tu berada betul-betul depan depa! Tapi biasalah, muka tembok...mana ada rasa malu pun... 

Dulu Ali Setan Dan Sekarang Dah Ikut Perangai Setan..


Hari tu, Bob Lokman, kutuk dunia artis yang pernah diinjaknya lepas dia jumpa ‘jalan insaf’. Pada hal dunia itulah yang buat dia Bob Lokman. Bertahun-tahun dia jadi Bob Lokman dengan hasil seni, buat lirik, buat lawak..rasanya kalau dia duduk kedai kopi jual teh serbat saja, tak ada orang kenal siapa dia. Tapi bila dah jumpa jalan, kutuklah industri bagai nak rak. Yang tak betul dia, tapi yang salah dunia seni. Ada ka?
Dan dalam bulan Ramadan yang syahdu lagi mulia ini, tetiba seorang lagi bekas artis kena angin yang serupa. Dalam menyampaikan taskirah di sebuah masjid, ulang, masjid,  Azmil Mustafa (aka Ali setan) kutuk orang Melayu. Katanya, orang Melayu bodoh, Orang Melayu tak ada telur. Dan paling tak tahan, kutuk pula pembesar negara sampai ke Agong! Dan, Azmil juga mengutuk seorang tua yang menegurnya dengan mengatakan haji dan zakat yang dilakukan orang itu sia-sia saja. Sejak balik Jordan ni, dah lagu tu ka?  Isyy, isyhh…
Perkembangan terbaru ini amat mengejutkan. Kita hormat pendiriannya berubah kerana seingat saya, ceritanya dia dulu memang jahat macam setan masa muda. Maklumlah dia lama duduk Amerika. Jadi, bila dia berubah sebagai Muslim sejati, kita bersyukur. Dan bila dia pilih untuk kongsi pengalaman dalam kerja dakwahnya, kita pun yang pernah kenal dia tumpang bangga.
Cuma saya sedikit keliru, apakah yang dilakukan sekarang sebagai berdakwah atau berpolitik? Kenapa pula nak kait soal kerajaan, PM dan Agong dan lebih menyedihkan kenapa jadi begitu kasar sedangkan penyampaian dakwah itu mengikut Islam dan Rasulullah ada tertib, adab dan sopan yang halus mulus, bukan dengan berkasar dan mengutuk dan memaki hamun orang lain.
Apa tujuan kita berubah? Tentunya untuk jadi insan yang lebih baik, lebih menghormati orang lain dan mengasihi bangsa dan saudara seagama. Cara kita biarlah sederhana, kerana ini pun sememangnya dituntut dalam agama kita, bersederhana, bukan over sampai jadi berlebih-lebih pula. 
Sebagai orang yang mengenali Azmil dari  zaman dia berambut anika warna dulu,  saya hanya terkilan jika dia memilih untuk berpolitik daripada berdakwah. Jika dia benar prihatin terhadap orang Melayu, sepatutnya dalam bulan yang penuh rahmat ini, dia bagi taskirah bagaimana orang Melayu patut berjuang dalam saf yang satu, bukan berpecah belah seperti hari ini. Atau kalau betul mahu berdakwah dan sayangkan anak Melayu, kenapa tidak sentuh soal murtad?
Nak kata dia kena rasuk setan, teringat pulak sekarang ni bulan Ramadhan, mana ada setan berligar…setan semua kena rantai. Jadi setan apakah yang telah masuk dalam badan Azmil sampai boleh keluar cakap macam itu dan paling tak sedap ialah bila kutuk org lain yang cuba menegurnya.. setahu saya, kita ni tak baik hina orang lain, apa lagi saudara seagama. Itu sifir hukum biasa yang tok nenek kita ajar. Jadi, apatah lagi bila jadi penceramah aka, pendakwah, dalam masjid pulak tu.

Berdakwah biarlah berhemah, bukan kutuk mengutuk.
Tapi, sebelum itu, buat Azmil, Bob dan artis lain yang sewaktu dengan mereka ini, yang sebenarnya, sebenarnya korang ni nak berdakwah atau nak main berpolitik?

SMS Palsu Bulan Mengelilingi Kaabah.



Korang percaya ke dengan SMS yang menyatakan Bulan akan mengelilingi Kaabah. Massage yang tersebar secara meluas tu diterima kononya daripada Dato Mazlan dan berbunyi begini;
"Daripada Dato Mazlan astrology .. Malam ni di Mekkah jam 3.25 a.m (pagi) , bulan akan mengelilingi Kaabah .. dan langit akan bertukar menjadi biru cair (terang jadinya) . Dan masa inilah saat saatnya doa kita dimakbulkan .. Benda ini terjadi selepas 10 juta tahun .. Sila sebarkan perkara ini kepada kawan kawan .. Mekkah 3.25 pagi , Singapore , Malaysia 8.25 pagi (Sabtu Pagi) .."

Fakta yang perlu korang ketahui :

@ Bidang Datuk Mazlan sebenarnya adalah AstroFizik dan bukannya Astrology.

@ Gelaran yang diterima oleh Mazlan Othman adalah Datuk dan bukannya Dato'. Rujuk Wikipedia

@ Yang nie yang paling kelentong sekali. Macam mana pengirim SMS tu boleh tahu, masa tu adalah saat² doa dimakbulkan ? Cuba la korang fikir betul².


Nie pulak email keterangan yang diterima dari Planetarium Negara, Kuala Lumpur petang tadi.

Tuan/Puan:

Salam sejahtera.

Hari ini pihak Planetarium Negara telah menerima banyak panggilan tentang sms yang orang awam terima. Sms adalah seperti berikut:

Daripada Dato Mazlan astrology .. Malam ni di Mekkah jam 3.25 a.m (pagi) , bulan akan mengelilingi Kaabah .. dan langit akan bertukar menjadi biru cair (terang jadinya) . Dan masa inilah saat saatnya doa kita dimakbulkan .. Benda ini terjadi selepas 10 juta tahun .. Sila sebarkan perkara ini kepada kawan kawan .. Mekkah 3.25 pagi , Singapore , Malaysia 8.25 pagi (Sabtu Pagi) ..

Berdasarkan Peta Bintang di Mekkah pada 20 Ogos 2011 jam 3:25 am (seperti attachment). Didapati kita berpeluang melihat 67.88% Bulan di langit (Bulan terbit pada jam 22:43 pm di timur dan terbenam pada 11:21am di barat). Bulan berdekatan dengan planet Musytari (Musytari terbit pada 22:43 pm dan terbenam pada 11:25 am). Dan tiada fenomena astronomi yang berlaku pada waktu tersebut.
*Waktu mengikut waktu di Mekkah

Sekian dimaklumkan.
Terima kasih.


Chen Chen
Pegawai Sains
Planetarium Negara,
Agensi Angkasa Negara


Saturday, August 20

SAMAN SAJA lIDAH BEWAK NIE.TUNGGU APA!!!!!



Lim Guan Eng berkata Pengerusi Perhubungan Umno Pulau Pinang Datuk Zainal Abidin Osman tidak perlu menunggu sehingga tujuh hari untuk menyaman beliau, sebaliknya boleh berbuat demikian sekarang jika mahu.

Ketua Menteri Pulau Pinang itu dan Zainal Abidin berbalas mesej menerusi Twitter petang ini mengenai tindakan saman berhubung kenyataan Lim, didakwa cuba mengaitkan isu perkauman ekoran insiden simbahan cat di ibu pejabat DAP, Ahad lalu.

“Tak payah tunggu tujuh hari. Saman sekarang.kata Lim dalam mesej diposkan sekitar 7 petang tadi.

Kira-kira dua jam sebelum itu, Zainal Abidin dalam mesej kepada Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin berkata: “Saya beri notis tujuh hari kepada Lim Guan Eng,sebelum saya bawa ke mahkamah.”

Khairy berkata beliau berharap Umno Pulau Pinang akan menyaman Lim kerana menuduh membakar ibu pejabat DAP di George Town.

Dalam pada itu, seorang ahli Majlis Tertinggi Umno Datuk Saifuddin Abdullah pula menulis, “Umno Selangor nak saman Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali dan Umno Pulau Pinang nak saman Lim Guan Eng. Jangan tuduh kami bukan-bukan,” katanya lagi.

Umno mengadakan mesyuarat majlis tertinggi petang ini.

Mesej-mesej Twitter mengenai isu itu muncul selepas berakhir mesyuarat MT.

MKP kata:saman saja tak payah tunggu lagi lidah bewak nie dah besaq kepala.


Friday, August 19

DR Mahathir:Ada pihak Ketiga Cuba Rosakkan Umat Islam.


Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, umat Islam di negara ini kini berpecah kepada tiga dan jika ia berterusan ia akan memberi peluang kepada campur tangan asing di negara ini.
Katanya tiga puak orang Islam yang ada di negara ini sebenarnya “berperang" sesama sendiri walaupun tidak menggunakan senjata seperti di beberapa negara Islam lain yang telah berpecah.
"Kerana berpecah-belah kita menjadi lemah. Kita mungkin lupa 55 tahun dulu, semua orang Islam dan Melayu di negara ini berjuang untuk kemerdekaan dan (menentang) Malayan Union.
"Masa itu umat Islam memang lemah tetapi kita dapat tumpaskan Malayan Union kerana kita bersatu padu. Walaupun tiada wang ringgit dan kekuatan lain tetapi kerana bersatu kita boleh mengalah Malayan Union.
Bernama melaporkan, Dr. Mahathir berkata, banyak negara Islam kini bermasalah seperti berperang sesama sendiri, berperang mempertahankan negara daripada orang asing dan berhadapan dengan masalah kebuluran.
"Inilah yang berlaku di kebanyakan negara Islam. Di negara-negara mereka, perpecahan berlaku di kalangan rakyat. Akhirnya umat Islam menjadi lemah dan orang asing ambil kesempatan kuasai orang Islam.
Bila umat Islam berpecah mereka sebenarnya tidak dapat mempertahankan negara kerana tentera dan senjata tidak mencukupi, kewangan tak kukuh. Orang asing campur tangan dan cuba jatuhkan kerajaan-kerajaan itu,” katanya.
Dr. Mahathir berkata hanya perpaduan yang boleh menjadi benteng untuk mempertahankan negara ini daripada campur tangan kuasa asing.
"Kalau tak bersatu, kita akan jadi seperti orang Islam di negara-negara lain. Kita kena berusaha untuk menentukan nasib orang Islam tidak jadi buruk kerana perpecahan kita.
Sementara itu, mengulas isu murtad kata Tun Dr Mahathir Mohamad berkata kerajaan tidak perlu tergesa-gesa untuk mengambil tindakan dalam isu dakwaan cubaan memurtadkan umat Islam di negara ini sebaliknya perkara itu perlu diselidiki dahulu.
"Kadang-kadang tuduhan itu benar, kadang-kadang tak. Kalau gopoh untuk menyiasat, esok bila (tindakan itu) salah, orang dah tak percaya lagi. Tunggu dulu sehingga dapat maklumat yang benar," katanya.
Dr Mahathir berkata masyarakat Islam sendiri perlu mengambil berat terhadap golongan yang memerlukan bantuan bagi mengelak kemungkinan akidah mereka terpesong.
"Kalau tak ambil berat dan mereka menderita, mungkin mereka akan tertarik dengan orang yang menawarkan bantuan kepada mereka," 

PRU-13 Boleh Diadakan Tanpa Keputusan Jawatankuasa Khas Parlimen



Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) boleh diadakan pada bila-bila masa tanpa terikat kepada laporan yang akan dikeluarkan oleh Jawatankuasa Khas Terpilih Parlimen berhubung penambahbaikan sistem pilihan raya.
Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak berkata, kerajaan tidak semestinya menunggu hasil laporan jawatankuasa khas berkenaan siap sepenuhnya untuk membubarkan Parlimen bagi membolehkan pilihan raya diadakan.
"Pilihan raya boleh diadakan pada bila-bila masa, tak ada kaitan dengan Jawatankuasa Khas Parlimen.
"Tak terikat...tak terikat, boleh bila-bila masa," katanya pada sidangb media selepas mempengerusi mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) Umno di sini, Jumaat.
Berhubung sama ada kerajaan mempunyai masa yang cukup untuk melakukan reformasi terhadap sistem pilihan umum sebelum penggal Parlimen berakhir pada 2013, Najib berkata ia terpulang kepada bentuk cadangan yang akan dikemukakan oleh jawatankuasa khas tersebut.
"Sudah pasti kita akan ambil masa (laksanakan). Kalau ada sesuatu yang kita boleh buat secara segera..kita buat segera," katanya.
MKP kata:Dengan pengumuman ini pasti ada pihak dah cuak dan merasakan pilihanraya akan dibuat dalam masa terdekat.

Dakwaan Guan Eng Gila!Kenapa Tuduh Sebarangan?


Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Pulau Pinang Datuk Zainal Abidin Osman terkenal sebagai seorang yang cukup cool. Namun beliau tidak dapat menahan rasa marah sebaik saja tersebar berita petang Khamis melaporkan Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng tuduh UMNO dalangi kejadian kebakaran pejabat DAP di Pulau Pinang.untuk meluahkan rasa geramnya pada tuduhan yang disifatkannya dibuat ikut sedap mulut dan tanpa usul periksa.
Ini tuduhan gila...dan sangat tidak bertanggung jawab,”tegasnya 
Beliau tuntut  Guan Eng menarik balik dakwaannya secepat mungkin.
Ketua Menteri Pulau Pinang itu membuat tuduhan itu berikutan kejadian sebuah papan tanda dan pintu utama pejabat DAP Pulau Pinang di Jalan Talipon mengalami kerosakan teruk akibat satu kebakaran dipercayai akibat perbuatan khianat awal pagi Khamis.
Sebelum itu pada Ahad lepas, pejabat berkenaan dan pusat perkhidmatan Setiausaha Politiknya Ng Wei Aik, di Lorong Seratus Tahun disimbah dengan cat.
Sebuah portal pro pembangkang melaporkan, Guan Eng berkata "Kami merasakan ini adalah sebahagian serangan oleh UMNO berhubung isu larangan Al-Quran".
Di Pulau Pinang baru-baru ini timbul kontroversi  selepas Majlis Fatwa negeri itu membuat larangan terhadap masjid atau surau di negeri ini menggunakan pembesar suara untuk bacaan Al-Quran sebelum subuh.
Zainal berkata sebagai seorang pemimpin Ketua Menteri itu harus lebih bertanggongjawab dalam membuat tuduhan yang boleh mencetuskan sentimen perkauman dan jangan main tuduh ikut suka hati.
Baginya mana-mana anasir boleh melakukan perbuatan itu.
“Lainlah kalau ada orang UMNO kena tahan didakwa melakukannya.Itupun dia kena sebut ahli UMNO bukan UMNO sebagai sebuah pertubuhan.Kita tidak izinkan mana-mana ahli melakukan perbuatan khianat seperti itu.
"Sebagai parti politik yang mewakili orang Melayu dan Islam, kita mahu Guan Eng memberi bukti dakwaannya itu atau jika tidak mempunyai bukti, beliau harus menarik balik kenyataannya atau kita akan ambil tindakan undang-undang kerana cuba menghasut dan mencetus isu perkauman," katanya.
Sementara itu, Bernama melaporkan Ketua Polis Daerah Timur Laut ACP Gan Kong Meng berkata saksi seorang lelaki mencurigakan dilihat berhenti di hadapan pejabat parti itu sekitar pukul 2.50 pagi, sebelum menyalakan satu kertas suratkhabar.
"Katanya suspek kemudian mencampakkan kertas suratkhabar yang terbakar itu ke premis berkenaan sebelum melarikan diri," katanya.

Beberapa makalah penerbitan parti yang ditempatkan di hadapan bangunan dua tingkat itu didapati turut terbakar.
Manakala, Pegawai Kanan Jabatan Bomba dan Penyelamat Beach Street Shamsuddin Ahmad ketika dihubungi berkata pihaknya menerima panggilan kecemasan pada kira-kira pukul 2.50 pagi.
Menurutnya empat jentera bomba yang tiba di tempat kejadian kira-kira enam minit kemudian dan mengambil masa sekitar 10 minit untuk memadamkan kebakaran.AgendaDaily.

VIDEO SEMPOI:MPPP Dibawah Pentadbiran DAP.




Hampa tengoklah sendiri apa yang MPPP buat dekat peniaga Di
Seagate semua penjelasan ada didalam video ini.

Thursday, August 18

Wira Perkasa Pulau Pinang: Isu babi di juadah Ramadan: Star



Wira Perkasa Pulau Pinang telah membakar suratkhabar The Star dihadapan Pejabat pengurusan The Star kerana menyiarkan artikel mengenai berbuka puasa dengan memuatkan berita tentang restoran tidak halal dalam segmen sisipannya.kesalahan akhbar itu berikutan tindakannya yang tidak sensitif kerana menyiarkan artikel berkenaan. terutamanya kerana sisipan itu merupakan ruangan khas bagi memberi panduan dan pilihan kepada umat Islam mengenai restoran untuk berbuka puasa.Tindakkan Kurang ajar pihak the star telah menyakiti hati umat islam dinegara ini.Bagi Wira Perkasa ini tidakkan yang perlu diambil bagi pengajaran bagi pihak yang telah mempermainkan sentiviti umat islam.Ketua Pengarang Akhbar The Star telah dipanggil oleh KDN mengenai isu ini kerana isu ini cukup sensitif kepada umat Islam terutamanya di Malaysia. Beliau pun telah meminta maaf dengan kesilapan yang dilakukan oleh pihak akhbar The Star. Tak kan pihak akhbar tak tahu yang restoran tu tidak halal? Atau pengarang artikel nie memang jenis hentam jer buat cerita? Atau ada motif di sebaliknya?



DAP DAN PROPAGANDA.




depa pasti menyalahkan UMNO/BN.apa punya wakil rakyat macam nie cakap melayu pun tungang-langgang bagaimana beliau berkomunikasi dengan rakyat takkan dengan hanya satu bahasa atau DWI bahasa,Jelas disini beliau pun tergagap apabila memberi kenyataan.Biarlah Polis menjalankan tugas mereka tak payah nak ajar pulak cara penguatkuasa undang-undang menegakkan keadilan.pOLIS telah datang kePremis Tersebut dan akan mendakwa berdasarkan bukti dan fakta.Kurang ilmu sungguh YB DAP nie.Aduan yang bakal dibuat bagi pihak yang tidak berpuas hati tidak akan diberi ruang oleh DAP ini terbukti dan banyak kali dihalang untuk bertemu dengan Ketua Menteri LGE.ADA cerita baru yang akan dihebohkan LGE dengaq kata kena maki apabila hendak memberi bantuan didalam surau Dekat Kampung Melayu Air hitam.tunggu pendedahan selepas ini.

Pas jangan marah Perkasa



PERTUBUHAN Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) mungkin benar apabila mahu mengambil alih tugas mempertahankan kesucian agama Islam selepas Pas dilihat gagal berbuat demikian.

Tetapi Perkasa agak lewat kerana seharusnya ia dilakukan lebih awal lagi kerana Pas sememangnya sudah lama tidak menjadi pejuang Islam sejak bersekongkol dengan Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP.

Namun begitu tahniah kepada Perkasa kerana mempunyai keberanian luar biasa untuk berbuat demikian, satu tindakan yang sudah pasti tidak akan dilakukan oleh Pas.

Pas kini perlu mengakui bahawa parti itu bukanlah pejuang Islam malahan mereka tidak boleh marah dengan tindakan Perkasa untuk mengambil alih tugas berkenaan.

Apatah lagi Pas pun sudah mengisytiharkan bahawa mereka kini memperjuangkan negara berkebajikan dan bukanlah penubuhan sebuah negara Islam - satu perjuangan yang menyaksikan ada nyawa yang terkorban kerananya suatu ketika dulu.

Oleh itu mereka tidak boleh marah dengan tindakan Perkasa, sebaliknya Pas perlu berasa senang hati kerana kini bolehlah mereka memberi tumpuan sepenuhnya kepada perjuangan bagi merebut kuasa politik bersama-sama PKR dan DAP.

Pas tidak perlu lagi bersusah payah untuk mencari ayat-ayat al-Quran atau potongan hadis bagi 'menghalalkan' apa juga tindakan mereka dengan kedua-dua parti berkenaan kerana mereka bukan lagi parti yang memperjuangkan Islam.

Impian dan misi Pas sekarang ialah berbincang dengan PKR dan DAP berapakah jumlah kerusi yang harus mereka tandingi, kalau DAP dan PKR mahu dominan, Pas tidak boleh kata apa-apa kerana jika pembangkang menang dalam pilihan raya akan datang, ia bukannya untuk menubuhkan negara Islam.

Kalau Pas dibiarkan dominan sekali pun, Pas tidak ada apa-apa kekuatan untuk mempertahankan Islam kerana kekuatan sebenar terletak di tangan DAP dan PKR. Ia sudah pun berlaku di Kedah dan Selangor pada masa ini.

Tambahan pula ketika ini sudah tidak terdengar lagi suara-suara Pas untuk menegakkan undang-undang syariah di negara ini, sebaliknya lebih kepada corak pemerintahan yang diinginkan oleh DAP dan PKR.

Mungkin Pas akan mendakwa bahawa Perkasa tidak layak untuk memperjuang dan mempertahankan agama Islam kerana mereka bukan parti politik Islam tetapi hanya NGO Melayu.

Soalnya, apakah Pas sebuah parti Islam? Apakah Pas selama ini bertindak sebagai kelompok yang mempertahankan Islam apabila ada tindakan DAP dan PKR yang mengguris perasaan orang Islam?

Islam benarkah Pas yang menolak perpaduan sesama orang Melayu dan umat Islam berbanding dengan Perkasa yang berusaha menyatukan orang Melayu?

Bolehkah Pas mendabik dada sebagai mempertahankan Islam, apabila ada pemimpinnya tidak sehaluan dalam isu-isu berkaitan Islam sejak kebelakangan ini?

Apa yang lebih kita dengar ketika ini ialah keghairahan Pas untuk menuntut sebuah pilihan raya bebas dan adil.

'Perjuangan' ini pada mulanya dicetuskan oleh S.Ambiga - seorang peguam yang menyokong murtad dan pernah mengganggu gugat umat Islam melalui Suruhanjaya Antara Agama.

Tetapi sekarang Pas lebih ke depan menyahut seruan Ambiga, jadi bolehkah Pas mengatakan mereka masih memperjuangkan Islam? Sebagai orang Islam tidakkah Pas sensitif dengan apa yang dilakukan oleh Ambiga sebelum ini, sedangkan Perkasa menentang Ambiga habis-habisan?

Semua itu terjadi kerana Pas secara dasarnya sahaja adalah sebuah parti politik yang ditubuhkan berasingan tetapi tindak-tanduknya tidak bebas kerana segala-galanya ditentukan oleh DAP dan PKR.

Justeru lebih baik menjadi NGO Melayu yang bebas seperti Perkasa berbanding menjadi parti politik yang hanya menjadi 'pak turut' kepada orang lain.

Jika Pas mendakwa di dalam Perkasa tidak ada ulama yang boleh memberikan nasihat berbanding Pas yang mempunyai ramai alim ulama termasuklah adanya Dewan Ulama, kita juga perlu bertanya berfungsikah golongan berkenaan dalam parti itu.

Apakah benar Dewan Ulama Pas mampu mempertahankan kesucian umat Islam sedangkan tindakan mereka lebih banyak 'dirantai' oleh perhitungan politik yang dibuat oleh pemimpin-pemimpin lain terutamanya daripada golongan bukan ulama.

Berfungsi sangatkah Dewan Ulama dalam menjadi pembimbing kepada Pas supaya tidak meninggalkan landasan perjuangan Islamnya semata-mata kerana mahu merebut kuasa politik?

Kalau betul Dewan Ulama Pas berfungsi, kenapa Pas boleh mengubah dasar perjuangannya daripada negara Islam kepada negara berkebajikan?

Kenapakah keupayaan ulama-ulama Pas ini seolah-olah tidak diiktiraf apabila pemilihan parti itu baru-baru ini menyaksikan golongan berkenaan ditolak habis-habisan bagi jawatan-jawatan utama?

Pas harus ingat untuk memperjuang dan mempertahankan Islam ia bukan soal perlu ada ulama atau tidak dalam sesuatu kelompok itu sebaliknya keazaman dan keikhlasan serta demi mencari keredaan Allah SWT.

Kalau ada berpuluh ribu pun ulama dan cerdik pandai agama dalam sesebuah organisasi tetapi mereka hanya menjadi pemerhati sahaja tiada gunanya juga!

Pas perlu mengakui akibat kerana sikap berpolitik merekalah yang menyebabkan pelbagai pihak terutamanya dalam pembangkang 'naik tocang' dengan melakukan tindakan yang mengganggu-gugat umat Islam dan orang Melayu.

Apa juga tindakan puak berkenaan ia akan dibela oleh 'tok-tok guru' dalam Pas sehingga kesudahannya bukan sahaja umat Islam rugi malahan mereka berpecah belah.

Begitu juga dalam isu terbaru melibatkan sebuah gereja di Damansara Utama, Petaling Jaya, sekali lagi Pas dilihat tidak berupaya melakukan apa-apa biarpun ia berkaitan dengan akidah Islam.

Jika suatu ketika dulu, Pas menuding jari menyalahkan UMNO apabila gejala murtad berlaku tetapi kali ini pemimpin-pemimpin kanan cukup berlapik dalam menyatakan pendirian, biarpun Ketua Pemudanya, Nasrudin Hassan menunjukkan ketegasan 'luar biasa'.

Semua ini membuktikan Pas tidak lagi berupaya menjadi pejuang Islam apatah lagi mempertahankan kesucian agama Allah itu.

Oleh itu keikhlasan Perkasa untuk menjadi benteng utama mempertahankan umat Islam harus disokong oleh semua pihak, tidak usahlah orang Melayu merasa khuatir atau dituduh rasis apatah lagi ekstremis kerana ada pihak lain yang lebih rasis daripada kita.

Selama ini, bukannya Perkasa tidak pernah dilemparkan dengan pelbagai tuduhan , oleh itu kalaulah kali ini ada pula tuduhan baru anggap sahaja 'ia deruan angin yang berlalu' tanpa apa-apa kesan.

Apa yang lebih utama ialah perjuangan mempertahankan kesucian Islam perlu dilaksanakan kerana ia bukan tuntutan manusia semata-mata tetapi Allah SWT.

Wednesday, August 17

Pakatan Haram Dah Meroyan,Isu Murtad Membunuh PR.



Pakatan Rakyat sememangnya dalam keadaan kelam-kabut dan tidak terurus. Isu murtad di Selangor adalah senjata paling membunuh yang sangat tidak diperlukan oleh Pakatan Rakyat. Pakatan Rakyat cuba menggunakan isu pendatang asing dan daftar pemilih. Isu itu cuba mengelabui isu sebenar yang lebih penting.
Hari ini para pemimpin Pakatan Rakyat buat lawak dengan isu kerakyatan dan sumpah sarap dengan kepingan kertas yang kononnya merupakan sumpah yang perlu diperakui oleh PATI (gambar di atas). Sudah ternampak jelas, betapa terdesaknya para pemimpin Pakatan Rakyat terutama dari kalangan PKR untuk mematikan isu murtad.
Para pencacai Pakatan Rakyat seperti biasa, menjadi anjing yang melolong dan melalak. Isu ini dilihat seperti isu yang sangat penting dan sangat benar walaupun ia sebenarnya tidak jauh tarafnya berbanding iklan yang ditempekkan ke dinding jamban.
Apa yang dikatakan oleh Ketua Wanita PKR, Zuraidah Kamaruddin tentang ‘operasi menyamar’ untuk mendapatkan pengesahan bahawa berlaku penyelewengan dalam pemberian kerakyatan, adalah sesuatu yang sangat menghiburkan.
Program 6P yang sedang dijalankan sekarang ialah program pemutihan pekerja-pekerja asing. Ia tidak ada kena-mengena dengan program memberi kerakyatan. Proses memberikan kerakyatan bukannya proses daftar dan kemudian terus diberikan kad pengenalan biru. Zuraidah Kamaruddin sendiri telah pernah melalui proses tersebut. Seharusnya dia lebih faham, sebelum dia memperolehi kerakyatan Malaysia menerusi perkahwinan, berapa lamakah masa yang diambil untuk dia mendapat kad pengenalan biru.
Cerita yang dijaja oleh Zuraidah Mak Lampir sememangnya penuh dengan kisah dongeng untuk menggambarkan betapa terdesaknya UMNO untuk menang di Selangor. Dengan berbekalkan surat yang kelihatannya dicetak sendiri, Mak Lampir mengulangi drama pendaftaran PATI Hulu Selangor sebagai pengundi UMNO-BN.
Tanpa melalui tempoh waktu sebagai Penduduk Tetap, PATI yang diputihkan pada program 6P dikatakan mudah diterima sebagai rakyat Malaysia dengan hanya berjanji untuk memangkah UMNO-BN pada PRU akan datang.
Nampaknya tohmahan yang dilakukan oleh Mak Lampir dan pemimpin PKR terhadap Jabatan Imigresen dan Jabatan Pendaftaran Negara, sangat berat. Walaupun ianya kelihatan sangat kebudak-budakan, terutama dengan cerita ‘menyelinap’ masuk dan menyamar sebagai PATI, namun sesuatu yang perlu diterima kenyataannya ialah para pembaca dan peminat Pakatan Rakyat tidak cerdik dan bukannya jenis akan berfikir banyak kali. Apa-apa sahaja yang disumbatkan ke telinga mereka, akan diterima sebagai kanun mutlak.
Perlu diakui, dalam hal memanipulasi sebarang isu, Pakatan Rakyat memang hebat. Apa yang dilakukan oleh Zuraidah Kamaruddin yang sedang hangit di kawasannya sendiri, sebenarnya tidak lebih daripada cubaan untuk lari daripada topik yang lebih hangat dan lebih membunuh PKR di Selangor.
Itulah sebabnya mengapa Zuraidah beria-ia buat dan reka cerita tentang kerakyatan mudah dengan bantuan Nik Nazmi. Dalam hal kerakyatan mudah, yang kelihatan beria-ia dan bersungguh-sungguh adalah PKR. Sebabnya sangat mudah, Selangor kelihatan sangat goyang untuk PKR memegang kuasa. Apatah lagi, terlalu banyak pendedahan yang dibuat terutama sekali kisah penamatan kontrak Alam Flora Sdn. Bhd. yang mempunyai kaitan rapat dengan wakil-wakil rakyat PKR sendiri.
PKR dan para pemimpinnya akan terus melolong dan menyalak dengan isu kerakyatan dan program 6P. Mereka akan terus mengeluarkan ‘bukti-bukti’ yang sangat kelakar sifatnya. Selagi isu murtad diperkatakan, semakin hebat dan lebatlah bukti-bukti seperti yang ditunjukkan oleh Zuraidah Kamaruddin akan dikeluarkan. Soal tulen atau tidak, itu lain cerita. Yang penting, isu sebenar ditutup dan dikambus!
Selagi tak dikambus, hayat PKR semakin hampir…

Tarhim Subuh yang dilarang oleh DAP Pulau Pinang






TARHIM SUBUH
 
Sebelum masuk waktu Subuh, bilal bertahrim...


يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ إِرْحَمْنَا (3x)
وَعَافِنَا وَاعْفُ عَنَّا وَعَلىَ طَاعَتِكَ وَشُكْرِكَ أَعِنَّا
يَا حَىُّ يَا قَيُّومْ بِجَاهِكَ يَا اللهُ

Maksudnya : Ya Allah Tuhan Yang Maha Mengasihi... kasihanilah kami, Selamatkanlah kami, ampunkan Kami.
Bantulah kami utk mentaati dan bersyukur kepadaMu. Ya Allah Tuhan Yang Maha Hidup, Tuhan yang Maha Menjaga, demi berkat dan keagunganMu Ya Allah.



يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ إِرْحَمْنَا (3x)
وَعَافِنَا وَاعْفُ عَنَّا وَعَلىَ طَاعَتِكَ وَشُكْرِكَ أَعِنَّا
يَا حَىُّ يَا قَيُّومْ بِجَاهِ سَـــــيْدِنَا محمد صلى الله عليه وســلم

Maksudnya : Ya Allah Tuhan Yang Maha Mengasihi... kasihanilah kami, Selamatkanlah kami, ampunkan Kami.
Bantulah kami utk mentaati dan bersyukur kepadaMu. Ya Allah Tuhan Yang Maha Hidup, Tuhan yang Maha Menjaga, demi berkat Junjungan kami Nabi Muhammad SAW



يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ إِرْحَمْنَا (3x)
وَعَافِنَا وَاعْفُ عَنَّا وَعَلىَ طَاعَتِكَ وَشُكْرِكَ أَعِنَّا
يَا حَىُّ يَا قَيُّومْ بِجَاهِ سَـــــيْدِنَا ابى بكرٍ الصديق رضى الله عنه

Maksudnya : Ya Allah Tuhan Yang Maha Mengasihi... kasihanilah kami, Selamatkanlah kami, ampunkan Kami.
Bantulah kami utk mentaati dan bersyukur kepadaMu. Ya Allah Tuhan Yang Maha Hidup, Tuhan yang Maha Menjaga, demi berkat Saidina Abu Bakar As-Siddiq RA



يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ إِرْحَمْنَا  (3x)
وَعَافِنَا وَاعْفُ عَنَّا وَعَلىَ طَاعَتِكَ وَشُكْرِكَ أَعِنَّا
يَا حَىُّ يَا قَيُّومْ بِجَاهِ سَـــــيْدِنَا عُمَرَ ابْنِ الخطاب رضى الله عنه

Maksudnya : Ya Allah Tuhan Yang Maha Mengasihi... kasihanilah kami, Selamatkanlah kami, ampunkan Kami.
Bantulah kami utk mentaati dan bersyukur kepadaMu. Ya Allah Tuhan Yang Maha Hidup, Tuhan yang Maha Menjaga, demi berkat Saidina Umar Al-Khatab RA



يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ إِرْحَمْنَا (3x)
وَعَافِنَا وَاعْفُ عَنَّا وَعَلىَ طَاعَتِكَ وَشُكْرِكَ أَعِنَّا
يَا حَىُّ يَا قَيُّومْ بِجَاهِ سَـــــيْدِنَا عُثْمَانَ ابْنِ عَفَّانَ رضى الله عنه

Maksudnya : Ya Allah Tuhan Yang Maha Mengasihi... kasihanilah kami, Selamatkanlah kami, ampunkan Kami.
Bantulah kami utk mentaati dan bersyukur kepadaMu. Ya Allah Tuhan Yang Maha Hidup, Tuhan yang Maha Menjaga, demi berkat Saidina Uthman bin Affan RA



يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ إِرْحَمْنَا (3x)
وَعَافِنَا وَاعْفُ عَنَّا وَعَلىَ طَاعَتِكَ وَشُكْرِكَ أَعِنَّا
يَا حَىُّ يَا قَيُّومْ بِجَاهِ سَـــــيْدِنَا عَلِىَّ ابْنِ اَبِى طَالِبِ رضى الله عنه

Maksudnya : Ya Allah Tuhan Yang Maha Mengasihi... kasihanilah kami, Selamatkanlah kami, ampunkan Kami.
Bantulah kami utk mentaati dan bersyukur kepadaMu. Ya Allah Tuhan Yang Maha Hidup, Tuhan yang Maha Menjaga, demi berkat Saidina Ali bin Abi Talib RA



وَعَنْ كُلِّ الصَّحَابَةِ وَالقَرَابَةِ اَجْمَعِينَ
Maksudnya :Dan dengan keberkatan para Sahabat dan kaum keluarga Rasulullah SAW


وَمَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا مِمَّنْ دَعَا إِلَى اللَّهِ وَعَمِلَ صَالِحًا وَقَالَ إِنَّنِي مِنَ الْمُسْلِمِينَ (33)
Dan tidak ada yang lebih baik perkataannya daripada orang yang menyeru kepada (mengesakan dan mematuhi perintah) Allah, serta dia sendiri mengerjakan amal yang soleh, sambil berkata : Sesungguhnya aku adalah dari orang-orang Islam (yang berserah bulat-bulat kepada Allah)! Ayat 33 Surah Fusshilat


إِنَّ اللَّهَ فَالِقُ الْحَبِّ وَالنَّوَى يُخْرِجُ الْحَيَّ مِنَ الْمَيِّتِ وَمُخْرِجُ الْمَيِّتِ مِنَ الْحَيِّ ذَلِكُمُ اللَّهُ فَأَنَّى تُؤْفَكُونَ (95) فَالِقُ الْإِصْبَاحِ وَجَعَلَ اللَّيْلَ سَكَنًا وَالشَّمْسَ وَالْقَمَرَ حُسْبَانًا ذَلِكَ تَقْدِيرُ الْعَزِيزِ الْعَلِيمِ (96) وَهُوَ الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ النُّجُومَ لِتَهْتَدُوا بِهَا فِي ظُلُمَاتِ الْبَرِّ وَالْبَحْرِ قَدْ فَصَّلْنَا الْآَيَاتِ لِقَوْمٍ يَعْلَمُونَ (97) وَهُوَ الَّذِي أَنْشَأَكُمْ مِنْ نَفْسٍ وَاحِدَةٍ فَمُسْتَقَرٌّ وَمُسْتَوْدَعٌ قَدْ فَصَّلْنَا الْآَيَاتِ لِقَوْمٍ يَفْقَهُونَ (98)


Sesungguhnya Allah jualah yang membelah (menumbuhkan) butir (tumbuh-tumbuhan) dan biji (buah-buahan). Dia mengeluarkan yang hidup dari yang mati dan mengeluarkan yang mati dari yang hidup. Yang sedemikian itu kekuasaannya ialah Allah. Maka bagaimanakah kamu dipalingkan dari menyembahNya (oleh benda-benda yang kamu jadikan sekutuNya)?Allah jualah Yang membelah cahaya Subuh (yang menyingsingkan fajar) dan yang menjadikan malam untuk tinggal berehat dan menjadikan matahari dan bulan untuk mengira waktu (menurut peredarannya). Yang demikian itu adalah kuasa penentuan Allah Yang Maha Kuasa, lagi Maha Mengetahui.Dan Dialah yang menjadikan bintang-bintang bagi kamu supaya kamu berpedoman kepadanya dalam kegelapan (malam) di darat dan di laut. Sesungguhnya kami telah jelaskan tanda-tanda kebesaran (Kami) satu persatu bagi orang-orang yang mengetahui.Dan Dialah yang mencipta kamu dari diri yang satu (Adam), maka (bagi kamu) disediakan tempat tetap (dalam tulang sulbi bapa kamu atau di bumi) dan tempat simpanan (dalam rahim ibu atau dalam kubur). Sesungguhnya Kami telah jelaskan tanda-tanda kebesaran (Kami) satu persatu bagi orang-orang yang mengerti (secara mendalam). Ayat 95 - 98 Surah al-An'am


أَقِمِ الصَّلَاةَ لِدُلُوكِ الشَّمْسِ إِلَى غَسَقِ اللَّيْلِ وَقُرْآَنَ الْفَجْرِ إِنَّ قُرْآَنَ الْفَجْرِ كَانَ مَشْهُودًا (78) وَمِنَ اللَّيْلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ نَافِلَةً لَكَ عَسَى أَنْ يَبْعَثَكَ رَبُّكَ مَقَامًا مَحْمُودًا (79)
Dirikanlah olehmu sembahyang ketika gelincir matahari hingga waktu gelap malam, dan (dirikanlah) sembahyang Subuh sesungguhnya sembahyang Subuh itu adalah disaksikan (keistimewaannya).Dan bangunlah pada sebahagian dari waktu malam serta kerjakanlah sembahyang tahajud padanya, sebagai sembahyang tambahan bagimu; semoga Tuhanmu membangkit dan menempatkanmu pada hari akhirat di tempat yang terpuji. Ayat 78 - 79 Surah al-Isra'


قُلِ ادْعُوا اللَّهَ أَوِ ادْعُوا الرَّحْمَنَ أَيًّا مَا تَدْعُوا فَلَهُ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَى وَلَا تَجْهَرْ بِصَلَاتِكَ وَلَا تُخَافِتْ بِهَا وَابْتَغِ بَيْنَ ذَلِكَ سَبِيلًا (110) وَقُلِ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي لَمْ يَتَّخِذْ وَلَدًا وَلَمْ يَكُنْ لَهُ شَرِيكٌ فِي الْمُلْكِ وَلَمْ يَكُنْ لَهُ وَلِيٌّ مِنَ الذُّلِّ وَكَبِّرْهُ تَكْبِيرًا (111)
Katakanlah (wahai Muhammad): Serulah nama "Allah" atau nama "Ar-Rahman", yang mana sahaja kamu serukan (dari kedua-dua nama itu adalah baik belaka); kerana Allah mempunyai banyak nama-nama yang baik serta mulia dan janganlah engkau nyaringkan bacaan doa atau sembahyangmu, juga janganlah engkau perlahankannya, dan gunakanlah sahaja satu cara yang sederhana antara itu.Dan katakanlah: Segala puji tertentu bagi Allah yang tiada mempunyai anak, dan tiada bagiNya sekutu dalam urusan kerajaanNya dan tiada bagiNya penolong disebabkan sesuatu kelemahanNya dan hendaklah engkau membesarkan serta memuliakanNya dengan bersungguh-sungguh! Ayat 110 - 111 Surah al-Isra'
 

سُبْحَانَ اللَّهِ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ وَلَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَاللَّهُ أَكْبَرُ وَلَا حَوْلَ وَلَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدَنَا  مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِهِ وَصَحْبِهِ  وَسَلِّمَ يَا  كَرِيمٌ
Maha Suci Allah, Segala puji bagi Allah dan Tiada Tuhan yang sebenarnya disembah melainkan Allah dan Allah itu Maha Besar. Tiada daya dan tiada upaya melainkan dengan limpah  pertolongan Allah, Tuhan Yang Maha Besar. Ya Allah, wahai Tuhan kami, cucurkan rahmat dan kesejahteraan ke atas Nabi Muhammad SAW, ahli keluarga dan para sahabatnya, 
Ya Allah Tuhan Yang Maha Mulia.


Azan Subuh
Solat Sunat Sebelum Subuh
Solat Subuh


Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive