Thursday, August 25

UPdate Video:MKP tidak pernah dibayar oleh JASA.


setahu MKP kami tidak dibayar gaji dari pihak UMNO atau JASA dan lain-lain agensi kerajaan.tak tau pulak depa blogger lain dapat dan tidak diberitahu dan senyap-senyap songlap duit yang patut diberikkan,selama MKP berblogging semuanya diatas tangungan sendiri dan tidak pernah dibayar oleh JASA.Kalau dapat alhamdulilah boleh jugaklah bayar bill yang melambak nie yang terpaksa ditanggung sendiri.




Bekas Presiden Kesatuan Wartawan Kebangsaan (NUJ), Hatta Wahari berkata Datuk Seri Dr. Rais Yatim harus memantau blogger pro- Umno dibawah seliaan kementeriaannya terlebih dahulu sebelum menunding jari kepada blogger lain, termasuk pro- Pakatan Rakyat.

Hatta berkata blogger pro- Pakatan Rakyat terbukti mengetengahkan sesuatu isu berlandaskan fakta dan berbentuk persoalan dan bukannya tuduhan liar semata- mata, seperti mana yang sering dilakukan blogger pro-Umno.

Blogger pro-Umno berada di bawah Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA), sebuah agensi di bawah kementerian yang diterajui Dr Rais.

“Masalah yang membuat berita-berita bohong ini ialah blogger-blogger Umno saja. Jadi saya menasihat Rais Yatimlah sebagai menteri yang bertanggungjawab terhadap JASA kerana blogger- blogger Umno ini di bawah JASA, Jabatan Khas Kementerian Penerangan.

Jadi sebelum dia menasihatkan blogger- bloger lain, beliau patut bersihkan rumah sendiri dulu.

"Sebab saya percaya blogger– blogger Umno ini lagi kurang ajar dan lagi banyak membuat tohmahan- tohmahan palsu kepada pemimpin- pemimpin pembangkang.

Jadi kalau beliau meminta blogger lain minta maaf maksudnya blogger- blogger Umno itu perlu minta maaf juga. Atau pembohongan, penipuan yang telah dilempar kepada ramai pemimpin- pemimpin pembangkang,“ katanya.



sumber:http://mediapermatangpauh.blogspot.com/

Menegakkan kebenaran di sebalik fitnah dan pembohongan



Itu yang dicari sampai ke lubang cacing wartawan Karam Singh Walia berhubung perancangan cukup rapi ahli Parlimen Kuantan Fuziah Salleh memutarbelitkan fakta mengenai kilang kimia Lynas di Gebeng, Kuantan.
Segala-galanya terbongkar melalui pendedahan 2 saintis nuklear negara yang juga orang kuat PAS.
Ikuti laporan ini.
Inilah respon yang diidamkan ahli Parlimen PKR Kuantan, Fuziah Salleh yang bermain dengan emosi penduduk Kuantan berhubung pembinaan kilang kimia Lynas.
Mungkin itu budaya dan strategi politik yang disemai parti terbabit demi meraih sokongan penduduk setempat.
Lebih-lebih lagi apabila fakta dan maklumat sah diputarbelitkan Fuziah untuk menakutkan warga Kuantan atas faktor kejahilan mereka memahami isu sinaran radiasi yang sebenarnya adalah jenis semulajadi dan langsung tidak merbahaya.
Atas kesedaran itu, 2 santis nuklear dan salah seorangnya yang juga ahli Parlimen PAS Hulu Langat, tampil ke TV3 untuk menceritakan hal sebenar.
Profesor Dr. Ahmad Termizi Ramli, Pakar Keselamatan Radiologi & Kesihatan: “Pada saya adanya risiko bukan alasan untuk mengharamkan sesuatu perkara. Risiko mesti berpadanan dengan manfaat. Ini persoalan seterusnya. Jadi risiko yang ada pada aras yg terlibat dengan dos sinaran pada aktiviti seperti Lynas, terlalu rendah atas apapun untuk mengharamkannya.
Yang tidak masuk akal, kilang kimia Lynas dituduh Fuziah loji nuklear.
Sama seperti loji nuklear di Fukushima, Jepun yang dilanda kebocoran radiasi akibat tsunami awal Mac lalu.
Dr Che Rosli Che Mat, Saintis Nuklear/Ahli Parlimen PAS Hulu Langat, Selangor: “Mereka menakutkan orang ramai mengatakan bahawa Lynas ni loji nuklear sedangkan dia hanya memproses bahan tabii iaitu nadir bumi daripada Mount Weld yang lebih rendah daripada kalau kita main lombong bijih, lebih rendah dari segi radiasinya.”
Bukan setakat itu, pakar antarabangsa serta agensi kerajaan yang memantau serta mengawal pembinaan serta operasi kilang Lynas dikecam Fuziah sebagai tidak mempunyai kredibiliti.
Dr Che Rosli Che Mat: “Yang membawa isu ni PKR. Jadi saya bersabar lama dan saya pernah dapat warning daripada Penerangan PAS mengatakan YB jangan buat komen apa-apa. Saya terima. Saya tidak bercakap. Tapi tidak adil. Mereka buat komen setiap keluaran Harakah dengan bahasa yang kita kurang senang lah. Adakah Lynas itu sebagai loji nuklear? Pernah Dr Mitzi nampak sebagai loji radiation lah apa semua macam-macam. Dia spin.”
“Saya pun malu. Saya orang PAS juga. Jadi akhirnya saya buat keputusan saya sebagai saintis nuklear, saya datang hari ini. Apa dia orang nak kata, kata lah.”
Tambah beliau, penduduk Kuantan tidak perlu takut dengan kewujudan kilang kimia Lynas.
“Jadi benda-benda macam tu tuduhan yang tidak saintifik, tidak akademik langsung. Tuduhan-tuduhan yang macam tu lah, maknanya pada masyarakat, pada rakyat tidak perlu takut. Mereka boleh sendiri nanti melihat sendiri masuk ke Lynas melihat apa saja, apa yg dibina, apakah masa depannya, apakah kemudahan-kemudahan yang ada untuk menjaga keselamatan pekerja dan juga orang awam.”
Prof Dr Ahmad Termizi Ramli, Pakar Keselamatan Radiologi & Kesihatan: “Isu ini tiada kaitan dengan bahaya sinaran. Aras bahaya sinarannya terlalu rendah setara dengan alam sekitar, setara dengan yang sediada di alam sekitar. Kalau mematuhi peraturan-peraturan yang sediada di negara ini pun. Yang juga memenuhi standard piawaian antarabangsa.”
Ditanya jika tidak bahaya, mengapa penduduk ditipu dan disajikan maklumat palsu.
“Isu ni isu yg dimanipulasikan untuk kepentingan tertentu. Jadi dalam banyak keadaan data-data yang dikemukan tu tak dapat dipertahankan sebenarnya secara saintifik. Jadi cuma dispinkan. Digembar-gemburkan. Data-data yang pada saya kadang-kadang palsu dan tidak ada kena mengena.”
Beliau turut melahirkan rasa kesalnya jika kerajaan menunduk kepada desakan pihak tertentu untuk menghentikan operasi kilang kimia Lynas.
“Jadi saya rasa sedihlah kalau kita, negara ini membuat sesuatu keputusan yang sangat besar, genting kepada kepentingan negara berdasarkan kepada emosi, berdasarkan kepada propaganda dan tidak berdasarkan kepada ilmu, berdasarkan kepada kepakaran yang sediada dalam negara ini sebenarnya.”
Dr. Che Rosli turut mengakui kepada saya kilang kimia Lynas adalah selamat.
“Setelah saya melihat dari segi infrastrukturnya, dari segi bahan yg dibawa, saya sendiri pantau, monitor, Lynas selamat. Dengan kaedah-kaedah yang akan digunakan dan dengan bantuan daripada agensi nuklear kita akan pantau, AELB akan pantau dan sebagainya dan juga environment.”
Prof. Ahmad Termizi pula menyangkal pembohongan Fuziah bahawa kilang Lynas terbabit tidak dapat beroperasi di Australia kerana tidak dilesenkan kerajaan negara itu.
“Lynas juga dapat lesen untuk melakukan proses ini di Australia tapi kos tinggi. Jadi pertimbangan di sini ialah kos ekonomik, pertimbangan keberkesanan kos, cost effectiveness. Jadi mereka memilih di Malaysia kerana Malaysia mempunyai infrastruktur yang baik dan kos pengeluaran per unit yang boleh bersaing di pasaran dunia. Jadi kita dipilih dalam konteks itu. Pada pandangan saya, satu peluang win-win situation. Sama-sama untung.”
Pendek kata kedua-dua pakar sains nuklear ini bersetuju kilang kimia Lynas adalah selamat untuk beroperasi, selain bakal membawa pertumbuhan sektor ekonomi di Pahang ibarat daripada segenggam jadi segantang.
Karam Singh Walia, TV3.

Menteri H20 diugut?Apa motifnya.



Berita ini cukup menggemparkan,

Menteri Dalam Negeri DS Hishammuddin Hussein terima 2 butir peluru hidup dalam sampul surat yang dihantar melalui pos ke pejabatnya di Putrajaya pukul 2 petang tadi.

H2O seorang menteri yang baik, berhemah budi pekerti, tidak pernah marah atau meninggikan suara pun menjadi sasaran pendengki khianat.

Adakah kerana H2O mendedahkan bahawa kegiatan menjual orang boleh untung RM 5 billion menyebabkan beliau dihadiahkan peluru?

Atau kerana usahanya berjaya menggagalkan perhimpunan bershit 2.0? Atau isu KDN nak saman Mak Lampir.
Harap pihak KDN melalui PDRM dapat menangkap siapa dalangnya? 


KUALA LUMPUR: Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein, menerima dua butir peluru hidup dalam sebuah sampul surat yang dihantar melalui pos ke pejabatnya di Putrajaya pada 2 petang tadi. 

Beliau berkata, selain peluru, sampul surat itu juga mengandungi sebuah buku yang diselitkan nota ugutan.

Bercakap kepada pemberita selepas menghadiri majlis berbuka puasa di Masjid Al-Ikhlasiyah di Pantai Dalam dekat sini, beliau bagaimanapun enggan memberitahu kandungan nota ugutan tersebut.
"Saya mengesahkan bahawa hari ini saya menerima dua butir peluru hidup yang dihantar melalui pos ke pejabat saya dan saya juga menerima ugutan. Ini adalah kali pertama saya menerima surat ugutan serta peluru. 

"Surat itu diterima oleh seorang pegawai saya dan beliau sudah pun membuat laporan polis," katanya. 

Hishammuddin berkata, perkara itu tidak akan melemahkan semangatnya untuk terus menjalankan tugas seperti yang diamanahkan kepadanya. 

"Saya melihat ini sebagai satu perkara yang serius. Bagaimanapun ini tidak akan menjejaskan dan melunturkan semangat saya untuk terus menjalankan tugas dan terus bekerja seperti biasa yang diamanahkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, melalui jawatan yang saya pikul," katanya. - BERNAMA

Dialog anak muda memerangi gejala sosial


Seramai 40 orang sukarelawan SHEB, MBKPj, Yayasan Salam, CCSC dan AADK turun ke padang dan mengedarkan makanan kepada lebih 300 orang golongan gelandangan, penagih, bekas penagih dan anak-anak mereka di Lorong Haji Taib 3. SHEB diketuai oleh Pengerusinya dan juga merupakan Exco Pengerakan Pemuda UMNO Malaysia sdr Tengku Azman Tengku Zainal Abidin, MBKPj diketuai Pengerusinya,Tun Faisal dan CCSC diketuai Pengurusnya En Raja Azizan Suhaimi. Turut serta dalam program ini adalah Pengarah AADK WP, En Abdul Rahman Hamid, pegawai Ibu Pejabat AADK, Sdr Amir dan Sdr Firdaus, dan Pengacara TV terkenal Datuk AC Mizal.

Wednesday, August 24

Fitnah KDN: Tiga bentuk tindakan menanti ketua wanita PKR


Jangan ingat boleh 'buat-buat lupa' selepas memburukkan nama baik agensi kerajaan. Itu peringantan Kementerian Dalam Negeri (KDN) yang kini sedang menimbang bentuk tindakan terhadap Ketua Wanita Parti Keadilan Rakyat (PKR) Zuraida Kamaruddin (gambar) kerana melemparkan tuduhan berat ke atas kerajaan berhubung Program 6P.
Ketua Setiausaha KDN Tan Sri Mahmood Adam berkata sehingga kini masih tiada laporan polis dibuat bagi mengemukakan bukti berkaitan dakwaan beliau wujud "skrip bersumpah" yang perlu dibaca pendatang asing tanpa izin (PATI) ketika berdaftar pada Program Penyelesaian Menyeluruh Pekerja/Pendatang Asing Tanpa Izin (Program 6P).
Beliau berkata tindakan yang dipertimbangkan itu adalah sama ada membuat laporan polis terhadap Zuraida, melaporkannya kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah (SPRM) atau mengemukakan saman terhadap beliau.
"KDN mungkin memilih satu antaranya tetapi tidak menolak untuk melakukan ketiga-tiganya sekaligus, dengan mengambil kira tuduhan berat yang dilemparkan Ketua Wanita tersebut bahawa inisiatif kerajaan menerusi Program 6P ini sebagai cubaan untuk menjual kedaulatan negara," katanya dalam kenyataan, di sini.
Minggu lepas, Zuraida mendakwa bahawa hasil siasatan PKR mendapati Program 6P mensyaratkan PATI supaya membaca 'skrip bersumpah' menyatakan sokongan kepada UMNO dan Barisan Nasional sebagai sebahagian proses pemutihan.
Zuraida mendakwa kononnya Program 6P adalah muslihat kerajaan untuk mengumpul pengundi bagi pilihan raya umum akan datang.
Mahmood berkata Program 6P adalah inisiatif nasional yang tidak bermotifkan politik, sebaliknya ia bertujuan mendapatkan data biometrik setiap PATI untuk rasional keselamatan, khususnya dalam menangani masalah membabitkan kes pemalsuan identiti dan dokumen perjalanan antarabangsa.-

[Video] : DAP Dalang Gerakan Murtad di Malaysia


DAP adalah dalang yang sebenar,apakah reaksi anda terhadap video yang ini.terserlah kepada pembaca membuat penilaian.tak perlu MKP menceritakan semuanya tengok lah sendiri.

DAP kutip derma dari rakyat untuk Dana Pilihanraya..



“Kami minta derma kerana tak mahu curi wang kerajaan..” Itulah kata-kata Ketua Menteri P.Pinang Lim Guan Eng ketika menjelaskan mengapa DAP mengenakan bayaran bagi Majlis Makan Malam yang dianjurkan oleh DAP Selangor.
Majlis Makan Malam yang dihadiri oleh Guan Eng dan Mat Sabu tersebut telah menetapkan bayaran sebanyak RM 60 sekepala ataupun RM 600 bagi satu meja itu dilangsungkan di Dewan Sivik MBPJ pada 22 Ogos 2011. Selain itu, bagi meja berdekatan dengan Guan Eng dan Mat Sabu yang dikhaskan untuk VIP, dikenakan harga sebanyak RM 1500 setiap meja.
Persoalannya sekarang, apakah masih tak cukup lagi DAP mengaut keuntungan hasil “rompakan” mereka di P.Pinang dan Selangor sampaikan kini mereka mahu merompak pula poket rakyat?
Selama ini, Guan Eng dan Mat Sabu mendabik dada dan mewar-warkan kononnya Pulau Pinang dan Selangor menjadi kaya dan untung hasil dari pemerintahan Pakatan. Jadi takkanlah mereka masih lagi mahu memeras ugut rakyat diatas nama dana pilihanraya?
Tambah pula, kenyataan Guan Eng amatlah bodoh apabila dia berkata Pakatan minta derma kerana tak mahu curi duit kerajaan. Ini bermakna Guan Eng lebih sanggup curi duit rakyat semata-mata untuk kepentingan parti mereka sendiri.
Sepatutnya, Guan Eng dan Mat Sabu tak membebankan rakyat dengan perbelanjaan pilihanraya mereka. Apa yang rakyat di Pulau Pinang dan Selangor dapat apabila Pakatan memerintah kedua-dua negeri tersebut? Apa jasa Guan Eng dan Mat Sabu kepada rakyat Selangor dan P.Pinang?
Berbeza dengan Barisan Nasional yang membantu serta meringankan tanggungan rakyat, Guan Eng dan Mat Sabu pula kerjanya asyik membebankan rakyat didalam negara khususnya negeri-negeri yang mereka jajah. Inikah contoh kerajaan yang dikatakan berkebajikan?
Dimanakah konsep negara berkebajikan yang Pakatan nak laksanakan kalau untuk bertanding dalam pilihanraya pun sanggup mereka mengutip duit dari rakyat bawahan? Sebelum ini mereka selalu dakwa kerajaan DS Najib menyusahkan rakyat yang hidup dibawah pentadbiran BN.
Tapi sekarang ini Guan Eng dan Mat Sabu sendiri membuktikan bahawa mereka yang sebenarnya teruk apabila meminta-minta duit rakyat demi kepentingan politik mereka. Itu masih belum lagi dapat memerintah negara, cuba kita bayangkan pula perangai mereka-mereka ini jika mereka berkuasa..
Kalau sebelum memerintah pun sudah menyusahkan rakyat dan merompak poket rakyat, kalau ada kuasa nanti mungkin semua cukai dinaikkan dan harga barang naik berlipat kali ganda semata-mata hanya untuk menampung kos kepentingan politik parti-parti didalam Pakatan.
Terbukti bahawa negara berkebajikan yang selalu dicanang oleh Pakatan hanyalah dongeng ciptaan pemimpin-pemimpin mereka sahaja. Bagaimana mahu menjaga kebajikan rakyat jika rakyat yang terpaksa mengeluarkan modal untuk kesenangan pemimpin Pakatan?
Jika pengemis yang meminta derma untuk makan, kita boleh faham kerana situasi yang dihadapinya. Tapi kalau Ketua Menteri dan Timbalan Presiden parti yang meminta-minta duit rakyat, itu dah melampau kerana rakyatlah yang sepatutnya minta kepada mereka.., bukan sebaliknya.
Semua ini jelas menunjukkan sikap sebenar Pakatan yang hanya mahu menipu “harta” rakyat. Guan Eng dan Mat Sabu memang jenis muka yang tak tahu malu apabila sanggup bebankan masalah politik mereka dibahu rakyat!

Khali Dah Gagap,Buat Memandai Pulak Dah



Dah raplah jingga kata orang diutara apabila mendapat tahu bila Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah pada Selasa bertitah bahawa kenyataan Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim bahawa baginda menitahkan atau mencadangkan supaya kerajaan negeri menubuhkan Majlis Penasihat Syura adalah sama sekali tidak benar.Kantoilah lagi dibuatnya?


Perkara itu itu dinyatakan oleh Setiausaha Sulit Sultan Selangor, Datuk Mohamad Munir Bani dalam kenyataan yang dikeluarkan pada hari ini.

Abdul Khalid dalam kenyataan akhbar Isnin berkata idea penubuhan Majlis Penasihat Syura dicadangkan oleh Sultan Selangor semasa perbincangan beliau dengan baginda pada minggu lepas.

Katanya Majlis Penasihat Syura itu akan ditubuhkan bagi menyelesaikan pertikaian berhubung pemeriksaan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) ke atas Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC) pada 3 Ogos lepas kerana disyaki terdapat orang Islam menyertai upacara makan malam yang dianjurkan oleh gereja itu.
Ini menurut Abdul Khalid bagi mendapat penjelasan daripada pihak gereja mengenai isu pemeriksaan JAIS ke atas gereja itu dan beliau bercadang untuk membawa bersama Mufti Negeri Datuk Mohd Tamyes Abdul Wahid, katanya.
Bagaimanapun, tidak sampai 24 jam tersebar kenyataan Khalid yang boleh dianggap 'pandai-pandai' itu, beliau kantoi.
Mohamad Munir berkata apa yang berlaku dalam pertemuan itu ialah Abdul Khalid telah menyembah maklum kepada Sultan Selangor hasrat beliau untuk memanggil dan berjumpa dengan pihak pengurusan Gereja Methodist Damansara Utama.
“Memang tuanku langsung tidak titahkan Menteri Besar menubuhkan Majlis Syura itu sebab tuanku terkejut dan murka dengan apa yang berlaku.
“Tuanku tidak sebut apa-apa tentang Majlis Syura, saya sendiri tidak tahu macam mana Menteri Besar katakan tuanku titahkan, sekarang tuanku murka dan terkejut, dan suruh Menteri Besar perbetulkan semula kenyataan itu,” kata Munir.
Menurutnya, Sultan Selangor tidak menghalang hasrat Datuk Menteri Besar Selangor memanggil pihak gereja bersama-sama dengan Mufti Selangor tetapi Baginda menasihatkan Menteri Besar menjemput sekali Timbalan Mufti Selangor (Datuk Abdul Majid Omar) untuk memberi nasihat bagi perkara-perkara yang berkaitan hukum hakam syariah dan tidak menyentuh sama sekali isu pemeriksaan gereja oleh JAIS.
Oleh yang demikian, Mohamad Munir berkata isu Baginda menitahkan atau menasihatkan Kerajaan Negeri Selangor menubuhkan Majlis Penasihat Syura adalah tidak benar.
"Pendirian D.Y.M.M. Sultan Selangor berkaitan dengan Majlis Penasihat Syura ataupun berbentuk dialog berkaitan agama, tidak pernah diperkenankan kerana Negeri Selangor telah mempunyai Majlis Agama Islam Selangor, Jabatan Agama Islam Selangor dan Jabatan Mufti Negeri Selangor".
JAIS pada 3 Ogos lalu dilaporkan melakukan pemeriksaan di majlis makan malam di DUMC. Tindakan kontroversi itu mengundang kritikan banyak pihak pihak apabila JAIS didakwa tidak mempunyai waran.

Tuesday, August 23

Saiful mengadu sakit di bahagian dubur dan diliwat


Saksi kedua pihak pembelaan dalam kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim Dr Muhd Osman Abdul Hamid yang melakukan periksa terhadap pengadu Mohd Saiful Bukhari Azlan di hospital Pusrawi memberitahu, dia memeriksa pengadu pada 28 Jun 2008.
Saiful kata saksi mengadu sakit di bahagian dubur selain mengadu diliwat oleh seorang 'VIP'.
Beliau berkata demikian ketika disoal balas oleh Peguam Cara Negara II Datuk Mohd Yusof Zainal Abiden.
Dr Osman mengakui bahawa beliau pernah membuat 'akuan bersumpah' ketika disoal mengapa, katanya "Saya amat takut,".
Ditanya, siapa yang menyuruhnya membuat 'akuan bersumpah' itu.
Kata Dr Osman, seorang pesuruhjaya sumpah, 'Anwar' dan peguam bernama "Yusri'.
Beliau menafikan cadangan pendakwaraya bahawa dirinya menokok tambah laporan pemeriksaan ke atas Saiful tanpa pengetahuan saksi utama itu.
Beliau tidak bersetuju dengan cadangan Mohamed Yusof bahawa maklumat itu tidak direkodkan pada hari pemeriksaan itu.
"Mohd Saiful memaklumkan saya bahawa beliau diliwat selepas saya menjalankan pemeriksaan fizikal. Saya terkejut dan terus mencatatnya sebelum menasihatkannya untuk membuat laporan polis dan diikuti dengan mendapatkan rawatan perubatan di sebuah hospital kerajaan," kata graduan Universiti Yangoon itu.
Semsa disoal kenapa beliau tidak bertanya pesakitnya apa sebab beliau sakit dan siapa yang memasukkan satu objek plastik ke dalam duburnya, Dr Osman bersetuju beliau tidak membangkitkan kedua-dua soalan itu walaupun ia amat penting.
Dr Osman juga memberitahu mahkamah bahawa beliau menyediakan laporannya pada 30 Jun selepas diminta oleh seorang warga kerja hospital yang dikenali sebagai "Azlan" dan juga menyediakan akuan berkanun (SD) atas permintaan seorang peguam yang bertindak bagi pihak hospital.
"Saya diminta menyediakan SD untuk fail sulit hospital, berikutan satu kebocoran mengenai laporan perubatan saya berkaitan dengan Mohd Saiful semasa saya berada di Myanmar," kata Dr Osman.
Anwar, 64, mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen pada 7 Ogos 2008 terhadap pertuduhan melakukan seks di luar tabii di Kondominium Desa Damansara, Bukit Damansara antara 3.10 petang dan 4.30 petang pada 26 Jun tahun yang sama.
Semasa pemeriksaan utama oleh peguam bela bersama Anwar, S. N. Nair, pegawai perubatan kanan yang kini ditempatkan dengan Institut Jantung (IJN), berkata pada mulanya Mohd Saiful memberitahu bahawa beliau mengalami sembelit selama seminggu dan sakit di dubur.
"Saya sapu sedikit pelincir dan menggunakan protoskop untuk memeriksa kawasan dubur dan semuanya normal tanpa tanda kecederaan," kata Dr Osman. Sementara itu, saksi ketiga pembelaan Profesor Madya Dr David Lawrence Noel Wells dari Australia berkata dalam sejarah pengambilan kes serangan seksual dari seorang pesakit adalah penting bagi membantu doktor membuat pemeriksaan perubatan yang betul.
"Dalam kes ini, borang proforma yang digunakan untuk merekodkan sejarah perubatan dan maklumat lain adalah tidak sesuai dan hanya lima halaman pertama diisi dan baki lima halaman lagi dibiarkan kosong," kata pakar forensik itu.
Merujuk kepada borang itu, Dr Wells berkata doktor yang merekodkan butiran hanya menyatakan pesakit mengalami kesakitan dan pendarahan tetapi tiada butiran lanjut diperolehi.
"Adalah penting untuk mereka mengikuti standard metodologi di mana mereka patut menanyakan pesakit sejak bila mereka menderita sakit itu atau lokasi sebenarnya," kata Dr Wells.
Apabila ditanya Nair untuk memberikan pandangan kepakarannya mengenai keputusan klinikal tiga doktor Hospital Kuala Lumpur (HKL) bertarikh 13 Julai, 2008, beliau berkata tanpa kehadiran laporan makmal, mereka tidak akan mendapat keputusan yang konklusif.
Ahli patologi forensik Dr Siew Sheue Feng, Pakar Jagaan Kecemasan Dr Khairul Nizam Hassan dan pakar bedah Dr Mohd Razali Ibrahim telah menyimpulkan bahawa tiada keputusan klinikal yang konklusif menandakan penetrasi kepada dubur/rektum.
Mereka juga menyimpulkan tiada luka yang ketara para tubuh pesakit. Apabila ditanya Nair mengenai pendapatnya mengenai laporan Pusrawi sama ada Dr Wells boleh membacakan laporan itu sebagai "sakit apabila membuang air besar atau semasa mencuba membuang air besar", Wells menjawab beliau akan membaca laporan itu sebagai apabila membuang air besar.
Bernama melaporkan, Dr Wells berkata laporan itu bermakna bahawa apabila seseorang berbuat demikian, dia akan berasa sakit.
Semasa diminta menjelaskan sampel calitan yang diambil semasa Mohd Saiful mula mengadu mengenai serangan seksual, sama ada prosedur yang betul telah digunakan, Dr Wells berkata beliau tidak ragu-ragu dengan prosedur itu.
Bagaimanapun, beliau menegaskan penstoran calitan adalah penting bagi membuat profil DNA.
Beliau menjelaskan cara yang betul bagi menyimpan calitan selepas ia diambil adalah udara dalam bekas spesimen perlu dikeringkan atau dibekukan segera dan dihantar ke makmal secepat mungkin. Menjawab soalan Nair sama ada dapat diterima, ia tiba di makmal hampir 43 jam selepas calitan diambil, Dr Wells berkata: "Ia sudah tentu tidak berapa elok".
Ini kerana dalam keadaan lembab, bakteria boleh merosakkan elemen protin di dalam sampel DNA, katanya.
Ditanya untuk meringkaskan prosedur forensik yang digunakan dalam kes ini oleh Nair, Dr Wells berkata, beliau tidak akan berkata bahawa mereka tidak cekap tetapi lebih suka menyatakannya sebagai seseorang yang baru kepada tugas itu atau tidak berpengalaman.

Pemuda Pas Penang takut nama jadi buruk bila dikatakan mereka demo sokong Jais



Pemuda PAS baru nak angkat muka dan bersuara,sumber yang sahih menyatakan bahawa masa demo hari tue semua pemuda PAS yang hadir kebanyakkan mereka datang dari markas PAS jelutong ,sungai pinang dan datuk keramat mungkin yang hadir tidak sehebat yang depa rancang.sebab tue kenyataan ini dikeluarkan,malulah puak Pemuda PAs nie.abang besaq dah berdehem kot?,sapa lagi abang taiko DAP yang sekarang suka la!apabila depa nie pakat tarik hand-break.Tadi semasa jumpa geng yang dok sembang ana nie kata abang taiko dah bagi kata dua,hampa tarik balik atau buat kenyataan kalu tidak peruntukkan tak sampai dekat hampa,sungguh bacul puak pemuda pas nie  kena cucuk hidung rupanya,,,,,kesian.....................................  




PULAU PINANG, 22 Ogos: Dewan Pemuda PAS Negeri Pulau Pinang tidak pernah berdemo menyokong Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) di Masjid Simpang Enan sepertimana yang tersiar di Utusan online baru-baru ini.

Setiausahanya, Afnan Hamimi Taib Azamuddin berharap Utusan online lebih berhati-hati ketika menyiarkan berita seumpama itu kerana ia boleh memburukkan nama baik Dewan Pemuda PAS negeri.

Sebenarnya, jelas beliau perhimpunan selepas solat Jumaat tempoh hari dianjurkan oleh bekas Ketua Dewan Pemuda PAS negeri, Ustaz Hafiz Nordin menerusi badan bukan kerajaan (NGO) yang diterajuinya.

"Jika Dewan Pemuda PAS Negeri nak anjurkan, bukan 20 yang hadir malahan ratusan. Kami mempunyai displin sebab tidak memandai-mandai buat demo sebab ia belum mendapat rumusan daripada PAS sendiri ekoran pembatalan di saat akhir oleh pihak Gereja Methodist Damansara Utama (GMDU) serta Jais untuk berjumpa pemimpin PAS," jelasnya.

Katanya, kesan berita yang tidak tepat itu menyebabkan Dewan Pemuda PAS Pulau Pinang mendapat kencaman hebat daripada blogger yang tidak mengetahui perkara sebenar.

"Sedangkan Dewan Pemuda PAS negeri tidak tahu menahu soal demo secara aman berkenaan," ujarnya.

PANAS VIDEO ANUAR MAIN:MAHKAMAH



Apa dah jadi nie Pak Sheik dok buat sampai depa nie marah sebegitu rupa,kenapa dok memalukan negara.ayat peliwat tue yang mahal.syukurlah brother nie dah insaf dan bertaubat.Yang menjadi persoalan yang bermain dibenak hati saya kenapa depa nie pakai baju warna kuning.Adakah melambangkan stor kunyit kot,yang MKP tahu kunyit berwarna Kuning.Terbaiklah Brother nie semangat tue lebih,mungkin kena kelentong dengan Pak sheik kot?

MasihKah Zalim Kerajaan Barisan Nasional?



Unit Pengurusan Prestasi dan Pelaksanaan (Pemandu) sedang mengenal pasti langkah terbaik bagi membantu mengurangkan beban hidup rakyat akibat kenaikan harga barang.
Menteri Kewangan Kedua, Datuk Seri Ahmad Husni Mohamad Hanadzlah berkata, ia merupakan inisiatif kerajaan dalam membantu golongan berpendapatan kurang RM3,000.
Menurutnya, kajian yang mengambil masa selama dua minggu itu akan diserahkan kepada Kementerian Kewangan untuk diteliti sebelum dibentangkan pada belanjawan akan datang.
“Menerusi kajian ini, kita akan mengenal pasti pilihan terbaik bagi membantu masyarakat agar ia dapat dilaksanakan secara efisien dan efektif.
“Apa yang penting, langkah atau inisiatif yang dilaksanakan nanti dapat mencapai matlamat untuk membantu golongan tersebut dalam meringankan beban mereka,” katanya.
Beliau bercakap pada sidang akhbar selepas majlis penyerahan bantuan dan sumbangan raya, Teman 1Azam, Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat di sini hari ini.
Seramai 636 penduduk di Parlimen Tambun menerima sumbangan raya dan bantuan peralatan untuk usahawan yang kesemuanya bernilai RM680,000.
Ahmad Husni berkata, kerajaan memandang serius perkara itu kerana mendapati golongan yang berpendapatan kurang RM3,000 menerima kesan secara langsung ekoran kenaikan harga barang.
MKP kata:Perlu ada penjelasan yang lebih lagi apabila Kerajaan Barisan Nasional mengambil berat kepada rakyat yang berpendapatan kurang dari 3ribu.Langkah yang bagus dan terbaik akan tetapi jika kurang diberi penjelasan akan dimanipulasikan oleh pihak pembangkang yang sering mengambil kesempatan yang kononnya mereka adalah pembela rakyat,BN kena lebih populis demi mencapai apa yang dirancangkan.

Monday, August 22

Isu Rumah Kos Rendah : Guan Eng Tiba-tiba Jadi Orang Bisu



GEORGE TOWN, 22 Ogos – Ketua Pemuda UMNO Negeri Pulau Pinang, Ir Shaik Hussein Mydin mendesak agar Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng agar tidak menjadi pelakon bisu sebaliknya segera menunjukkan di manakah rumah kos rendah yang didakwanya telah dibina di negeri tersebut.
Tegasnya tindakan membisu Guan Eng hanya akan mengesahkan dirinya sebagai pemimpin yang sentiasa berbohong kepada rakyat.
Guan Eng sebelum ini lantang menafikan bahawa kerajaan Negeri Pulau Pinang gagal membina rumah kos rendah dan sederhana sejak mengambil teraju pemerintahan negeri pada tahun 2008.
Sebaliknya Guan Eng mendakwa telah membina 11,596 rumah berharga kos rendah dan sederhana berharga antara RM42 ribu hingga ke RM72 ribu dan daripada jumlah tersebut, 3,421 buah rumah telah dibina oleh kerajaan dan selebihnya oleh pihak swasta.
Namun begitu Guan Eng tidak menyatakan di manakah perumahan terbabit dibina.
“Kalau dah buat rumah tersebut mesti ada…kalau ada di mana?  Ramai dah cabar Guan Eng tunjuk rumah tersebut tapi sampai sekarang Guan Eng tak tunjuk.
“Mungkin Guan Eng cuba cari rumah itu tapi tersesat tak jumpa sebab itu sampai sekarang dia tutup mulut”, kata Shaik Hussein secara sinis.
Beliau seterusnya berkata tindakan Guan Eng yang terus menyembunyikan kepala itu membuktikan bahawa bukan dirinya saja pemimpin yang tidak bertanggungjawab malah konsep Telus, Akauntabiliti dan Bersih yang kononnya diamalkan pentadbirannya tidak lebih sekadar satu retorik kosong semata-mata”, ujarnya.
Sebelum ini, ekoran daripada desakan UMNO Pulau Pinang mengenai isu pembinaan rumah kos rendah, Guan Eng telah mengadakan sidang akhbar dan menunjukkan bukti bahawa dia telah meluluskan pembinaan rumah kos rendah namun tidak memberitahu di manakah projek tersebut dilulus dan dibina.
Sehingga kini, selama tiga tahun memerintah negeri tersebut, kerajaan DAP Pulau Pinang dilihat gagal membela nasib rakyat termasuklah di dalam isu rumah kos rendah ini. -MediaUMNO

MKP kata:Guan eng dok bela orang yang sokong dan dengaq cakap dia saja,banyak lagi benda yang dijanjikan masa PRU 12 belum terlaksana,Inilah janji manismu oleh guan eng dan sekutunya.

Anwar 'Lagukan Irama 1998' Di Kandang Tertuduh


Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim kembali ‘melagukan’ irama tahun 1998 apabila menuding kepada kerajaan yang kononnya berkonspirasi dalam pertuduhan meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.
Pada pembelaannya di Mahkamah Tinggi di sini pada Isnin, dari kandang pesalah, beliau berkata, seluruh proses pendakwaan terhadapnya adalah konspirasi oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak untuk menjatuhkan kareer politiknya dengan memasukkannya ke penjara.
Sehubungan itu, Anwar yang merupakan Ahli Parlimen Permatang Pauh mengisytiharkan bahawa beliau tidak mempunyai keyakinan bahawa keadilan akan terlaksana dalam prosiding perbicaraannya meskipun pelbagai usaha dilakukan oleh barisan pembelaan.
“Ini bukan satu perbicaraan kes jenayah, ia hanya satu kepura-puraan untuk menghentikan saya bagi membolehkan mereka terus berkuasa,” katanya semasa membacakan keterangan setebal 32 halaman yang ditulis dalam bahasa Inggeris.
Anwar juga berkata, tindakan serupa telah dilakukan oleh bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad yang didakwa menggunakan tipu muslihat dan berjaya mensabitkan beliau bersalah dan meringkuk di penjara selama 15 tahun untuk jenayah yang tidak pernah dilakukannya.
Tambahnya, kezaliman dan ketidakadilan yang berlaku pada tiga tahun lalu didakwa kembali berlaku sekarang.
“Perdana Menteri melakukan perkara sama yang dilakukan oleh mentor beliau dengan menggunakan semua kuasa yang ada melalui media, polis, Jabatan Peguam Negara dan badan kehakiman untuk menjatuhkan saya daripada persamaan politik,” katanya.
Selain itu, Anwar yang mula membaca keterangannya pada pukul 9.56 pagi berkata, tindakan yang berterusan untuk menghantarnya ke penjara menjadi perkara mustahak ekoran kemenangan besar Pakatan Rakyat (PR) pada pilihan raya umum (PRU) 2008.
Tambahnya, bukan satu kebetulan apabila konspirasi itu timbul dalam jangka masa tiga bulan selepas kemenangan PRU 2008 manakala pendakwaan secara rasmi dilakukan hanya sebulan sebelum beliau dijadualkan bertanding bagi kerusi Parlimen untuk kawasan Permatang Pauh.
“Mengada-adakan tuduhan liwat adalah untuk memburukkan perwatakan saya. Ceramah dan perhimpunan tidak memfokuskan isu sosial. ekonomi mahupun politik, tetapi semata-mata mengenai diri dan moral saya.
“Tetapi Allah maha kaya dan saya bukan sahaja tidak kalah, namun berjaya memenangi kerusi Permatang Pauh dengan kelebihan majoriti yang sangat besar iaitu 15,000 undi,” katanya.
Anwar juga berkata, semangat untuk menjatuhkannya dari persada politik tidak akan berkurangan dan mendakwa, Najib beranggapan dengan memusnahkan kareer politiknya, ia juga boleh memusnahkan peluang PR untuk berkuasa.
Terdahulu, Anwar memulakan pembelaannya dengan mengimbas kembali kejadian pemecatannya sebagai Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan oleh Dr Mahathir pada tahun 1998 yang didakwanya dibuat ekoran keengganannya untuk meletak jawatan.
“Beliau memberitahu saya untuk meletak jawatan atau berhadapan dengan kesannya termasuk pendakwaan kes jenayah iaitu dakwaan seksual dan rasuah,” katanya dan menambah kejadian itu telah menyebabkan berlaku demonstrasi dan era reformasi yang menjadi sebahagian daripada sejarah negara.
Anwar juga berkata, kejadian 'mata lebam' ‘disembunyikan’ oleh Tan Sri Gani Patail (kini Peguam Negara), Tan Sri Musa Hassan (Bekas Ketua Polis Negara) dan ia dalam pengetahuan Peguam Cara Negara II, Datuk Mohd Yusof Zainal Abiden yang mengetuai barisan pendakwaan.
“Semua personaliti ini saling berkait pada tahun 1998 dalam skandal mata lebam dan percubaan untuk memutar-belit keadilan. Ini juga adalah individu sama yang terlibat dalam pendakwaan kes liwat terhadap saya pada hari ini,” katanya.
Sementara itu, sebaik sahaja Anwar selesai memberikan pembelaannya pada pukul 11.47 pagi, Mohd Yusof berdiri dan memberitahu bahawa ini adalah kali pertama beliau mendengar pembelaan seumpamanya yang diberikan dari dalam kandang pesalah.
“Saya sangat berminat untuk menyoal balas tertuduh berhubung kenyataannya yang tidak berkaitan dengan kes ini,” tambah Mohd Yusof.
Bagaimanapun, Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah berkata, pembelaan yang diberikan dari kandang pesalah tidak boleh disoal balas oleh barisan pendakwaan.
Beliau seterusnya menetapkan perbicaraan bersambung pada Selasa, dengan keterangan pakar yang akan dibawa oleh Anwar.
Terdapat dua nama pakar yang disebut-sebut sepanjang prosiding berlangsung, iaitu pakar dalam bidang asid deoksiribonukleik (DNA), Dr Brian McDonald dan pakar forensik Dr David Wells yang kedua-duanya dari Australia.
Anwar, 64, sedang membela diri atas tuduhan meliwat Mohd Saiful Bukhari, 26, di unit 11-5-1, Kondominium Desa Damansara, nombor 99, Jalan Setiakasih, Bukit Damansara antara pukul 3.01 petang dan 4.30 petang, 26 Jun 2008.
Jika disabitkan dengan pertuduhan di bawah Seksyen 377B Kanun Keseksaan, Anwar boleh dipenjarakan sehingga 20 tahun dan disebat.
Beliau didakwa di mahkamah untuk kali pertama pada 7 Ogos 2008 sebelum perbicaraan bermula pada 3 Februari 2010 manakala pada 16 Mei lalu, Anwar dipanggil untuk membela diri.
MKP kata:Sudah-sudahlah Pak Sheik nak tuduh orang lain yang konpirasi pulak yang sedap tue hang orang lain pulak kena,mengaku sajalah Pak sheik memang kaki lubang kunyit.

rapid

rapid

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive