Sunday, September 11

Guan Eng Muka Kulit Babi.


Lihatlah muka ketua Menteri yang tak malu selepas provokasi yang dibuat dengan membawa penyokong memakai baju kuning BERSIH mengiringi beliau pada masjlis rumah terbuka Hari Raya 1malaysia.dengan selamba masuk dan duduk disebelah pemimpin UMNO dan para menteri.Boleh jika hendak malukan beliau akan tetapi pemimpin BN tidak akan berbuat demikian dan masih lagi mengamalkan budaya sopan santun.Adakah DAP akan akan berbuat demikian pada Majlis Pakatan Rakyat tentunya tidak.

Lumrah jika kita selalu menuduh UMNO jahat dan sebagainya adakah akan bersua muka dan duduk seperti  Guan Eng ini,Jawapan tentu tidak kerana kita mempunyai maruah diri.Guan Eng nie buka muka tebal malah lebih tebal dari kulit babi.Sungguh tak malu dan langsung tidak bersalah.

Mat Motor memakai baju bersih eskot Guan eng muka Kulit Babi.

MKP kata rasa terharu dengan sambutan rakyat terhadap PM yang hadir melebihi 30ribu,tahniah PM serta mereka yang bertungkus-lumus menjayakan majlis berkenaan.

Khalid Samad...Lu Pikir La Sendiri.



Ahli Parlimen PAS kawasan Shah Alam Khalid Samad dikatakan tidak akan dijemput menghadiri acara rasmi sempena lawatan Yang Di Pertuan Agong  Tunku Mizan Zainal Abidin ke Selangor pada 21 hingga 23 September.Andai benar tindakan itu, bermakna Sultan Selangor mungkin sudah murka dengan tindak tanduk Timbalan Pesuruhjaya PAS Selangor itu yang begitu kritikal terhadap Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) serta Majlis Agama Islam Selangor (MAIS).
Tidak perlu dIulas apa perbuatan Khalid tetapi beliau cukup ‘garang’ menghentam JAIS dalam isu pemeriksaan gereja Methodist Damansara  Utama dan kes beliau akan didakwa kerana memberi tazkirah tanpa tauliah.
Menyerang agensi agama itu sama juga menyentuh Sultan Selangor selaku Ketua Agama Islam negeri.
Baginda Sultan sudah berulangkali mengingatkan tidak membenarkan mana-mana pihak jadikan masjid dan surau di negeri Selangor sebagai gelanggang politik.
Khalid yang didakwa JAIS beri takzirah di sebuah surau di Taman Seri Sementa ,Kapar,Klang pada 16 Ogos di mana beliau akan dihadapkan ke Mahkamah Syariah Klang pada bulan 24 November ini.
Tengahari Khamis lalu Khalid yang juga Timbalan Persuruhjaya PAS Selangor beri sidang akhbar di ibupejabat PAS Pusat di Kuala Lumpur menyentuh tentang tindakan JAIS ke atasnya.
Katanya beliau pernah memohon tauliah tetapi ditolak. Beliau mempersoalkan tidak menerima jawapan berhubung penjelasan yang dimintanya mengenai alasan tidak diberi tauliah kerana "kerana mempunyai rekod jenayah".
Namun, sumber memberitahu Agendadaily, Khalid tidak ada kelulusan agama sama ada berbahasa Arab atau belajar syariah.
Khalid cuma ada gelaran Ir atau engineer, bahasa Melayunya jurutera.
Apapun, sebagai pemimpin yang mendakwa mewakili parti memperjuiangkan Islam, Khalid tidak patut memersoalkan sampai boleh menyinggung perasaan Sultan Selangor selaku ketua agama negeri.
Sama ada beliau dendam peribadi dengan Exco Agama Datuk Dr Hasan Ali mahupun Pengerusi MAIS, Datuk Setia Mohd Adzib Mohd Isa, Khalid patut menangani masalah peribadinya secara profesional sama seperti jurutera  menyelesaikan masalah kerja mereka.
Bagaimanapun, Khalid memilih menjolok sarang tebuan.
Andai benar, beliau tidak diundang ke majlis rasmi lawatan Yang di Pertuan Agong nanti, Khalid sudah boleh pikir nilai yang harus beliau bayar untuk meneruskan karier politiknya di Selangor.
Pengundi mahupun rakyat Selangor di Shah Alam mungkin akan fikir dua kali untuk memangkahnya dalam pilihanraya umum akan datang kerana boleh dianggap membelakangkan sultan yang juga Payung Negeri.
Justeru, amat wajar sekali jika Sultan Selangor bertindak demikian sebagai peringatan kepada mana-mana pihak supaya berpijak di bumi nyata.
Banyak yang PAS perlu tanggung akibat Khalid selain Mohamad Sabu yang kini berdepan ‘ancaman’ komunis dan ‘telefon sex’.
Jangan terkejut kalau terdengar sok sek ada perwakilan pada Muktamar Agung PAS lalu yang mengundi Khalid dan Mat Sabu sudah mula geleng kepala. 
AgendaDaily

Program Sapa Nie?

Ini Program Kerajaan Dato.. Bukan Program UMNO!

Majlis Aidilfitri Rumah Terbuka Malaysia tahun ini akan diadakan di kawasan Parlimen Permatang Pauh.

Majlis anjuran kementerian Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan itu akan berlangsung di padang Sekolah Menengah Kebangsaan Guar Perahu yang terletak dalam kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Penanti.



Hari ini meriahlah persediaan untuk menyambut Najib dilakukan di kawasan Permatang Pauh, mana-mana jalan yang bakal dilalui Najib yang didapati berlubang ditampal JKR hingga ke petang.

Katanya ini Program Kerajaan Pusat.. tapi kalau korang tengok sebahagian dari gambar di bawah ianya tidak lebih dari Program UMNO..






Dihadapan Sekolah Menengah Kebangsaan Guar Perahu

Bendera UMNO digantung seolah-olah ini Program UMNO

Lagi Bendera UMNO..

Bendera UMNO lagi....

Bila PKR/PR turut memasang bendera untuk meraikan Najib..

Suasana nampak macam Pilihanraya..




Rumah terbuka Anwar sendiri tidak mendapat sambutan oleh rakyat Permatang Pauh sendiri,kehadiran tak sampai seribu orang,Anwar dikhabarkan tidak berpuas hati dengan sambutan rakyat terhadap majlis tersebut.

Kita semua sedia maklum setiap kali ada majlis sambutan rumah terbuka peringkat kebangsaan,sudah pasti rakyat berbilang kaum mencecah puluhan ribu yang hadir.

Lim Guan Eng dan barisan exconya juga diramalkan akan hadir, kehadiran mereka tak lain tak bukan hanya untuk menutup rancangan jahat untuk menggagalkan majlis rumah terbuka tersebut dan dalam masa yang sama mahu menunjukkan beliau turut menyambut kehadiran PM ke Pulau Pinang.

Apa salahnya jika haprak pakatan turut serta menyambut majlis rumah terbuka tersebut,memandangkan ia untuk seluruh rakyat Malaysia tanpa mengenal batas politik.Tetapi mereka lebih memilih untuk melakukan provokasi jahat sedangkan kita tahu isu yang dimainkan oleh mereka ternyata satu fitnah besar yang mereka sendiri gagal buktikan.

Guan Eng Buat Hal Lagi!



Inilah padahnya jika tersilap pilih.nak kata apa kuasa ditangan mereka DAP,Kerajaan negari dilihat seolah=olah tidak memperdulikan nasib rakyat yang mencari makan disektor pelancongan dibatu feringghi.Umum tahu apa Pulau pinang terkenal dengan pantai dan aktiviti pantainya.akan pupuslah satu lagi tarikkan pengunjung kesini.Yang rugi sapa rakyat Pulau Pinang jugak.Bagi mereka yang berkecimpung dalam sektor ini bolehlah mencari alternitif lain.alasan yang diberikan agak ditadak masuk akal.jika dikira kemalangan boleh berlaku dimana sahaja akan tetapi cara penyelasaian kurang bijak oleh DAP dan kroni.oleh itu UMNO yang prihatin terhadap rakyat telah mengesa dikaji semula. 

UMNO Pulau Pinang hari ini menggesa kerajaan negeri mengkaji semula pengharaman aktiviti jet ski dan belon udara di kawasan pantai dengan mengambil kira kepentingan semua pihak yang terlibat.

Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Pulau Pinang, Datuk Zainal Abidin Osman berkata, kerajaan negeri sepatutnya memikirkan kepentingan 12 pengusaha aktiviti berkenaan yang mengalami kerugian dan kira-kira 200 pekerja yang hilang sumber pendapatan ekoran tindakan itu.

"Tindakan itu juga memberi kesan kepada kemasukan pelancong. Mereka mungkin tidak mahu lagi datang ke Pulau Pinang kerana tiada lagi sukan air,” katanya ketika ditemui selepas majlis penyampaian dermasiswa Bank Persatuan 2011 di sini, hari ini.

Beliau berkata, kerajaan negeri sepatutnya mencari jalan penyelesaian yang lebih berkesan, bukannya mengambil tindakan mudah dengan mengharamkan aktiviti berkenaan apabila timbul sebarang masalah.

"Pada saya langkah kerajaan Pulau Pinang kurang tepat dan kurang wajar. Tak tahulah dari mana kerajaan negeri dapat nasihat.

"Sepatutnya mereka memikirkan langkah yang lebih bijaksana seperti mengambil langkah pencegahan, menyediakan garis panduan dan melaksanakan penguatkuasaan bagi mengelak sebarang kemalangan,” katanya. — Bernama

Saturday, September 10

Ust Azhar Idrus- Hukum Facebook


Tengok dan nilai sendiri apa yang diperkatakan gunakkan akal yang waras untuk menilai.

Chua Jui Meng,sampai bila ya Allah.


Mantan menteri kesihatan dah pandai mempersendakan nama allah dalam laman twitternya.Memang sifat kalau dah terlalu pandai menilai serta tersalah pilih jalan inilah akibatnya.Nilai sendiri dengan apa yang diucapkan oleh beliau terima kasih kepada rakan blogger taipingmali dan rakan dari 1agenda kerana dapat mengesan tindak-tanduk pemimpin pembangkang ini.  

Friday, September 9

Video seks : polis siasat selepas kes liwat Anwar selesai -KPN



Jangan ingat isu video seks disahkan 99.9 peratus tulin yang dikaitkan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim sudah ‘ tutup fail’.
Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar yang ditanya mengenai desakan orangramai agar polis bertindak terhadap kemungkinan Ketua Umum PKR itu buat laporan palsu nafi beliau aktornya menjelaskan siasatan akan dibuat selepas perbicaraan kes liwat Anwar selesai.
Kes ini akan disiasat mengikut Seksyen 182 Kanun Keseksaan," katanya dalam sidang akhbar di Bukit Aman 
Kebelakangan ini banyaki pihak yang menunggu hendak tahu apa jadi pada kes berkenaan yang didedahkan oleh trio Datuk T.
Bagi kebanyakan orang jika pakar sendiri sudah sahkan video seks dengan China Doll itu 99.9 peratus tuiln ,bagaimana dengan laporan polis Anwar menafikannya.

Terima Kasih PM,Rakyat Diutamakan.



Ribuan serta jutaan terima kasih kepada DS Najib Razak kerana mendengar keluhan serta pandangan dari akar umbi dan suara blogger.Bertambah sayang rakyat kepada PM kita.Nescaya selepas ini ramai pengundi terdiri dari belia akan berterima kasih kepada PM.


Kerajaan tidak campur tangan dalam keputusan syarikat telekomunikasi mengenakan cukai prkhidmatan terhadap tambah nilai prabayar dan permulaan prabayar/pek SIM, kata Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Utama Dr Rais Yatim. 

Berkuat kuasa 15 September ini, pengguna telefon mudah prabayar akan dikenakan cukai perkhidmatan enam peratus apabila mereka membeli pek permulaan atau tambah nilai.

Mengulas langkah berkenaan, Rais berkata, keputusan itu termasuk di dalam tanggungjawab korporat di bawah perundangan, peranan perbendaharaan serta mekanisme percukaian yang diluluskan Parlimen.
"(Ini) perlu diselesaikan oleh pelbagai syarikat (telekomunikasi) itu sendiri. Kita tidak mempunyai peranan secara langsung terhadapnya.

Bagaimanapun, Rais enggan mengulas sama ada kerajaan akan meminta syarikat telekomunikasi mengkaji semula keputusan mereka. 

Sejak pelancaran perkhidmatan prabayar pada 1998, syarikat telekomunikasi menyerap cukai itu, yang mereka dakwa sebagai cukai penggunaan dan boleh dikenakan terhadap pelanggan. 

Dalam kenyataan bersama pada Khamis, syarikat itu berkata, terdapat peruntukan bagi cukai perkhidmatan di bawah Akta Cukai Perkhidmatan 1975, pada kadar tertentu terhadap perkhidmatan telekomunikasi, termasuk perkhidmatan prabayar mudah alih.
 
"Dengan cukai perkhidmatan enam peratus terhadap perkhidmatan prabayar, seorang pelanggan yang membeli tambah nilai RM10 perlu membayar RM10.60, dengan 60 sen sebagai cukai perkhidmatan," kata kenyataan itu.




 KUALA LUMPUR 9 Sept. – Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak meminta syarikat-syarikat telekomunikasi mengkaji semula tindakan mereka untuk mengenakan cukai perkhidmatan sebanyak enam peratus kerana ia membebankan pengguna. - Utusan

Beranikah Pas Tendang Mat Sabu Keluar??



Bekas Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, Prof Madya Mohd Noor Deris tidak pelik dan tidak hairan dengan tindak tanduk Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu yang dilihat mengangkat komunis sebagai hero dalam peristiwa berdarah Bukit Kepong.
Ini kerana menurut beliau Timbalan Presiden Pas yang terkenal dengan jolokan Mat Sabu adalah pembawa fahaman syiah berpuluh tahun yang lalu dan perkara itu terbongkar kali ini dengan izin Allah s.w.t.
“Syiah itu adalah komunis (shuyuiyyun) yang mana menentang kerajaan Khulafa Al-Rasyidin. Justeru apa pun cerita dan skrip yang hendak dipusing dalam kontroversi itu, amat jelas beliau seolah-olah cuba mengangkat komunis yang telah membunuh pasukan keselamatan di Bukit Kepong sebagai hero ayng sebenar.
“Walaupu  berselindung di sebalik Mat Indera, Mat Sabu sudah terperangkap dengan gaya mainan politiknya sendiri dan topeng yang dipakai di wajah beliau terserlah hari ini dan beliau tidak boleh melarikan diri lagi.
Beliau berkata demikian sebagai mengulas tindakan Pas khususnya Mat Sabu yang dilihat cuba mengalih tumpuan sebenar terhadap kontroversi tragedi berdarah Bukit Kepong dengan menjadikan topik utama hari ini adalah kepada individu yang bernama Mat Indera.
Dalam pada itu beliau mencabar Ketua Dewan Ulama Pas, Datuk Harun Taib khususnya Presiden, Datuk Seri Abdul Hadi Awang agar mengambil tindakan segera termasuk melucutkan jawatan serta keahlian Mat Sabu di dalam Pas.
Menurut beliau cabaran berkenaan adalah berasaskan kepada kenyataan Harun Taib sebelum ini yang menyebut setiap ideologi yang jelas bertentangan dengan ajaran Islam termasuk apa yang diperjuangkan oleh komunis tetap menjadi musuh Islam sampai bila-bila.
Soal beliau apakah Harun Taib atau Hadi takut serta gusar untuk mengambil tindakan terhadap Mat Sabu yang jelas merupakan pembawa fahaman Syiah yang merupakan komunis kepada kerajaan Khulafa Al-Rasyidn.
“Saya cabar kepimpinan Pas dalam soal ini. Jangan hanya sekadar bercakap dan dengan niat untuk menutup apa yang berlaku. Katakanlah benar walaupun ianya pahit. Jadi saya berdoa dan berharap kepimpinan Pas khususnya Hadi dan Harun Taib diberikan petunjuk dalam soal berkenaan.
“Saya bercakap berdasarkan apa yang diutarakan oleh Dewan Ulama Pas sendiri dan saya nak tengok sejauh mana keberanian pucuk pimpinan Pas untuk memastikan Islam terpelihara daripada sebarang anasir komunis

cukai 6%,Belia Adalah Undi Penentu Pru 13.



Kerajaan harus peka dengan peningkatan cukai 6% terhadap kad tambah nilai dan  kad sim.Adakah ini dibuat dengan tergesa-gesa.Penguna kebanyakkan remaja sekarang ini telah banyak cenderung kepada pembangkang kerana isu remeh macam nie,adakah pemimpin sedar dengan tindakkan ini akan memalapkan peluang kita mendekati pengundi baru yang nyata pertambahan sebanyak 10ribu disetiap parlimen dan dun,jika dahulu kita menang tak semua majoriti lebih dari 10 ribu.kepada pemimpin fikirkan lah keluhan anak muda yang menjadi tunjang belakang negara.Berubah atau diubah.


KUALA LUMPUR 8 Sept. – Cukai perkhidmatan sebanyak enam peratus akan dikenakan bagi pembelian tambah nilai prabayar serta pek atau kad SIM prabayar bagi semua syarikat telekomunikasi, berkuat- kuasa 15 September ini.Dengan cukai tersebut, pelanggan yang membeli kad prabayar bernilai RM10 perlu membayar RM10.60.
Dalam kenyataan bersama hari ini, syarikat-syarikat telekomunikasi berkata, para pelanggan prabayar akan dimaklumkan mengenai perkara itu mulai petang ini.
Para pengguna juga boleh merujuk di laman sesawang telekomunikasi untuk maklumat lanjut atau menghubungi pusat perkhidmatan pelanggan untuk sebarang pertanyaan.
Cukai perkhidmatan itu adalah cukai perbelanjaan dan dikenakan kepada pengguna, seperti yang termaktub dalam Undang-undang Cukai Perkhidmatan.
Akta Cukai Perkhidmatan 1975 memperuntukkan syarikat-syarikat telekomunikasi mengenakan levi cukai perkhidmatan pada kadar semasa untuk perkhidmatan telekomunikasi termasuk perkhidmatan prabayar mudah alih.
Cukai itu sama dengan levi cukai perkhidmatan bagi pembelian makanan dan minuman daripada restoran dan hotel.
Sebelum ini, syarikat telekomunikasi telah menyerap cukai itu dalam perkhidmatan prabayar mudah alih sejak ia diperkenalkan pada 1998.
Langkah itu diambil untuk memastikan perkhidmatan prabayar kekal kompetitif berbanding pascabayar memandangkan kadar prabayar lebih tinggi untuk membuat panggilan dan khidmat pesanan ringkas (SMS).

Mat Sabu Naik Minyak ?Tan Sri Muhyiddin…Utusan…Reezal AWAS



Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu sekarang ini dalam mood nak saman menyaman.Dalam sidang akhbar di ibupejabat PAS di Kuala Lumpur Khamis beliau memberi kata dua kepada Timbalan Perdana Menteri agar berdebat dengannya isu Bukit Kepong.

Jika tidak mungkin akan saman.Namun jika setuju debat ia akan dikaji semula.

PAS lebih berminat nak selesai isu dengan Timbalan Perdana Menteri ‘menerusi debat’.

Muhyiddin telah menolak hajat Mat Sabu.

Pada akhbar Utusan,Mat Sabu beri tempoh 24 jam (hari ini peguam PAS hantar surat tuntutan kepada Utusan) agar tarik balik dan minta maaf atas artikel yang mendakwa beliau sokong komunis.

Jika laporan di muka depan Utusan Malaysia 27 Ogos tidak ditarik balik dalam tempoh itu saman akan difailkan minggu depan.

Mat Sabu mendakwa setelah mendengar rakaman ceramah di Tasek Gelugor berkali-kali ia tidak sama seperti apa dilaporkan.

Ketua Penerangan Pemuda UMNO Malaysia,Datuk Seri Reezal Merican juga perlu ambil ingatan ini.

Mat Sabu bercadang hendak saman beliau kerana mendakwa fitnahnya berhubung dengan bil perubatan yang dibiayai oleh Jabatan Bekalan Air Pulau Pinang.

Reezal baru-baru ini mendakwa ada unsur penyelewengan kerana JBAPP tangggong kos rawatan kecederaan Mat Sabu kerana ia berlaku semasa beliau menyertai perhimpunan haram Bersih 9 Julai lalu.

Pada sidang akhbar berkenaan Mat Sabu mendakwa ada terima ugutan termasuk menerusi SMS ada orang hendak simbah asid keatas isteri dan anaknya kerana isu Bukit Kepong.

Katanya beliau belum lagi buat laporan polis mengenai ugutan SMS itu yang diterima berulang-ulang dari nombor yang sama

Thursday, September 8

Panas:Video Seks:#marxsabu


Mat sabu kantoi lagi dengan pendedahan yang terbaru ini.Nak tengok jugak apa reaksi beliau tentang video ini .blogger terus mendedahkan sikap buruk pemimpin PAS yang suka membuat fitnah ini ternyata beliau akan pasti terus melompat katak lepas nie.

#Marksabu Buat Hal PAS Rugi.



#marksabu buat hal dengan menyatakan Komunis tue hero Pas menerima padahnya apabila lebih 50 ahli Pas di daerah Padang Terap bertindak keluar parti dan menyertai UMNO kerana marah dengan kenyataan Timbalan Presiden Pas Mohamad Sabu mengenai komunis dan tragedi Bukit Kepong.

Mereka menyerahkan borang keanggotaan UMNO kepada Ketua UMNO Bahagian Padang Terap, Datuk Seri Mahdzir Khalid, hari ini.

Wakil mereka, Ismail Abdullah, 60, yang menjadi ahli Pas selama 35 tahun berkata, beliau bersama isteri serta tujuh anak mereka bertindak keluar parti kerana hilang kepercayaan terhadap pemimpin nombor dua Pas itu.

"Saya tersinggung dan marah dengan kenyataan yang dibuat oleh Mat Sabu yang mengagung-agungkan komunis yang telah menyerang Tanah Melayu dan bukan anggota polis yang mati bertempur dengan komunis,” katanya kepada pemberita di sini.

Katanya, beliau juga tidak teragak-agak menyertai UMNO kerana yakin parti itu berada di landasan perjuangan sebenar iaitu bagi menegakkan keadilan untuk rakyat di negara ini.

Ismail berkata, beliau juga terkilan dengan perjuangan Pas hari ini yang jauh tersasar daripada konsep asal parti yang mahu memperjuangkan Islam selepas menguasai beberapa negeri.

"Saya cuba mengelak daripada terus berdosa apabila pemimpin Pas telah melakukan pembohongan demi kepentingan politik membuatkan saya tak fikir panjang saya beralih kepada UMNO untuk meneruskan perjuangan berlandaskan agama, bangsa dan negara,” katanya.

Sementara itu, Mahdzir berkata, keputusan kumpulan ahli Pas terbabit menunjukkan mereka yang di peringkat akar umbi semakin hilang kepercayaan terhadap pemimpin dan parti tersebut.

Kenapa Nak Sabotaj Majlis Rakyat?





PKR dan PAS telah keluarkan arahan kepada seluruh askarnya agar memasang bendera parti masing2 bagi menyambut kehadiran PM ke Permatang Pauh ahad ini untuk Majlis Jamuan RayaMerdeka 1Malaysia yang bakal berlangsung di Sekolah Menengah Kebangsaan Guar Perahu,Penanti.
Malah hasil maklumat,mereka juga akan mengadakan jamuan raya buat kali kedua bagi menghalang lalulintas.
PM datang untuk Jamuan Rakyat,bukan program UMNO...kenapa sibuk sangat Pakatan Rakyat niiii?


Majlis Aidilfitri Rumah Terbuka Malaysia tahun ini akan diadakan di kawasan Parlimen Permatang Pauh, Pulau Pinang pada 11 Sept ini, kata Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Rais Yatim.
Majlis anjuran kementerian itu akan berlangsung di padang Sekolah Menengah Kebangsaan Guar Perahu yang terletak dalam kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Penanti, bermula dari 11.30 pagi sehingga 1 tengah hari, katanya. Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dijadual menghadiri majlis rumah terbuka itu yang dijangka dihadiri 10,000 tetamu, katanya.

Beliau berkata masyarakat setempat termasuk mereka yang tinggal berdekatan seperti dari kawasan utara Perak dan selatan Kedah dijemput untuk memeriahkan majlis tersebut. "Di situ kita akan lihat senario berhari raya dalam suasana kampung yang meriah dengan harapan majlis itu akan mencerminkan sesungguhnya gagasan 1Malaysia itu terbukti dapat mengukuhkan perpaduan sesama rakyat," katanya dalam sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat pasca Kabinet di pejabatnya di Kompleks Sultan Abdul Samad di Kuala Lumpur, hari ini. Rais turut menyarankan agar masyarakat membuang segala bentuk perbalahan, persengketaan dan sifat saling melagakan antara satu sama lain sebagai menghargai kedatangan perayaan berkembar, 1 Syawal dan Hari Kemerdekaan hujung bulan ini 
"Pemahaman dan keinsafan menerusi perayaan itu perlu diterjemahkan melalui 'buang yang keruh ambil yang jernih' dengan meletakkan maknanya di suatu tempat di sudut hati walau apa sekalipun tugas dan latar belakang seseorang itu," katanya.
"Lantaran sambutan kemerdekaaan 31 Ogos dan Hari Raya Aidilfitri mungkin jatuh pada hari yang sama maka azam kita untuk meninggalkan sifat-sifat runcing, sifat-sifat tajam, sifat-sifat antagonistik atau sifat-sifat yang melaga-lagakan atau dalam peribahasanya yang berada dalam keadaan keruh itu perlu diketepikan. "Hal-hal yang berkaitan dengan persengketaan atau pertembungan pendapat pada hari itu harus diketepikan sebab Hari Kemerdekaan itu penting bagi setiap warga bukan hanya bagi mereka yang berada dalam kerajaan ataupun yang berada dalam perkhidmatan tetapi ia adalah untuk semua," katanya lagi. 
Rais berkata jika perayaan itu jatuh pada hari yang sama maka kesucian dari kedua-duanya mesti diterjemahkan menerusi kerelaan untuk memberi panduan hidup yang baik lebih-lebih lagi buat mereka yang bergelar pemimpin. Beliau berkata menghargai Aidilfitri dan kemerdekaan bukan hanya dari segi sebutan sebaliknya mesti dibuktikan melalui perbuatan, pengajaran kisah lama serta menerusi kibaran Jalur Gemilang. - Bernama
MKP kata depa nie dah tersepit kot tue yang dok menyalak.Pakatan Haram nie sanggup buat apa saja demi mencapai matlamat jahat mereka. 




KENYATAAN MEDIA: 1AGENDA SELAR PENGGUNAAN MEDIA SOSIAL SEBAR FITNAH




1AGENDA terpanggil untuk menyatakan pendirian berkaitan dengan isu semasa yang melibatkan Timbalan Presiden Pas, Sdr Mohamad Sabu dan Kenyataan beliau semasa berceramah di Pulau Pinang, mengenai isu Sejarah Bukit Kepong.

Selepas menonton paparan video ceramah Pemimpin Pas ini  yang dimuatnaik ke laman youtube, 1AGENDA merasakan wajar siasatan menyeluruh, telus dilakukan bukan sahaja kepada Mohamad Sabu tetapi juga kepada mereka yang bertanggungjawab memuatnaik video tersebut.

Mereka yang terlibat merakam dan memuatnaik video ini, pasti dapat membantu siasatan di dalam memastikan agar fakta serta pernyataan Mohamad Sabu adalah sah dan tidak disunting.

Pernyataan Mohamad Sabu semasa ceramah tersebut, sekiranya benar, mesti dikenakan tindakan kerana ianya jelas bersifat HASUTAN dengan tujuan untuk menukar fakta sejarah negara demi memuaskan kehendak politik parti yang diwakilinya.

Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) perlu memainkan peranan kerana isu ini tidak sekadar seperti yang dipertontonkan melalui video tersebut malah ianya terus dibanjiri dengan pernyataan beberapa individu tidak bertanggungjawab melalui laman media sosial lain termasuk twitter dan facebook.

Sebagai sebuah NGO Media Sosial berdaftar, 1AGENDA merasakan kejadian (mengangkat Mat Indera sebagai pejuang), adalah sesuatu yang dirancang bagi memperlekehkan Perjuangan Pemimpin Kemerdekaan terdahulu.

Perbuatan tidak bertanggungjawab Mohamad Sabu ini bukan sahaja menjelekkan malah ianya merupakan cerminan sikap rakus seorang Timbalan Presiden Parti yang hanya mementingkan populariti dan perjuangan sempit politiknya sehingga mengenepikan sensitivi Pewaris kepada Pejuang (Polis dan Keluarga) Bukit Kepong yang masih hidup. Tindakan ini memang tidak Islamic kerana mempertikaikan yakni memburukkan mereka yang telah meninggal dunia.

1AGENDA memandang serius isu penyalahgunaan media sosial sebagai medan untuk menfitnah dan menghasut rakyat sekaligus menyokong cadangan Tindakan Mahkamah oleh Waris Pejuang Bukit Kepong terhadap Mohamad Sabu bagi memastikan budaya fitnah melalui media sosial ini tidak berleluasa serta menjadi iktibar kepada yang lain.

Jelaslah bahawa  skop siasatan haruslah lebih luas dengan kadar segera bagi memastikan isu ini tidak berpanjangan. SKMM perlu memainkan peranan terutama yang melibatkan beberapa akaun twitter dan facebook milik individu yang menjadi alat memanjangkan 'fakta sejarah palsu' Mohamad Sabu ini.

Di akhirnya, 1AGENDA ini memohon agar semua pihak terlibat agar lebih prihatin dan peka kepada sensitivi pihak lain sebelum membuat sebarang pernyataan kerana ianya boleh menggugat keharmonian negara.


Sekian. Wassalam


Hormat Dari,




ZUL AZHAR BIN CHA
Yang DiPertua

Wednesday, September 7

Mencari Melayu dizaman moden



HEBAHKAN!!! Bekas perajurit akan serang Markas Komunis di Chow Kit besok!



ESOK 8 SEP 2011 LEBIH KURANG JAM 11 PAGI ELOKLAH KITA BERAMAI-RAMAI KE IBU PEJABAT PAS JALAN RAJA LAUT, KUALA LUMPUR MENYOKONG PERHIMPUNAN AMAN DAN PENYERAHAN MEMORANDUM OLEH PERSATUAN BEKAS-BEKAS POLIS DAN PERSATUAN BEKAS-BEKAS PERAJURIT YANG JELAS TERLUKA DENGAN KENYATAAN MOHD SABU DAN PEMIMPIN PAS YANG JAHIL MURAKKAB TENTANG SEJARAH!

PERHIMPUNAN DAN PENYERAHAN MEMORANDUM INI BAGI MENDESAK PAS BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP KENYATAAN MOHD SABU DAN PERMAINAN POLITIK KOTOR MEMPERTAHANKAN KENYATAAN TERSEBUT!!!!

AYUH KITA "SERANG" PEJABAT PAS DENGAN MEMORANDUM.DAN SEPERTI BIASA PAS MENGATAKAN PERHIMPUNAN INI ADALAH PERMAINAN UMNO. HARUS DIINGAT BAHAWA UMNO TERLALU LEMBIK UNTUK BERLAWAN DENGAN PAS, BIAR RAKYAT YANG MENGAJAR PAS.

Cina Tidak Lagi Komunis Malah DAP:Kapitalis Gagah.



Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng sekarang nampaknya ada ‘kenalan’ baru VVIP bergelar Tan Sri dan yang kaya-raya.Salah seorang daripada mereka ialah Tan Kok Ping, Presiden Dewan Perniagaan Cina Pulau Pinang yang sudah beralih angin kepada DAP.



Berjaya Land Bhd, iaitu syarikat Vincent Tan, membeli 57.3 ekar tanah Kelab Lumba Kuda Pulau Pinang untuk harga RM459 juta atas persetujuan jual-dan-beli bersyarat (conditional S&P).
Nilai pembangunan kasar (GDV) untuk tapak Kelab Lumba Kuda itu dianggarkan RM1.5 bilion dan akan dibina ‘gated housing’ (tempat kediaman berpagar dengan pengawal keselamatan swasta), rumah semi-D dan kondo-kondo.
Corak pembangunan ini bukannya akan memanfaatkan golongan berpendapatan rendah dan kelas pertengahan-rendah.
Kerajaan negeri Pulau Pinang amat tergesa-gesa untuk membolehkan paradeveloper membina lebih banyak rumah, lebih banyak apartmen, lebih banyak kompleks membeli-belah dan lebih banyak pejabat komersial dengan secepat mungkin tanpa banyak sekatan.
Ivory Property Group Bhd juga mengumumkan ia berjaya membida sebidang tanah seluas 41.5 hektar di Bayan Mutiara. (Sumber: NST, 27 Julai 2011). Jika dibuat kiraan, transaksi tersebut bernilai lebih kurang satu bilion ringgit.
Projek-projek lain yang melibatkan para kapitalis besar di Pulau Pinang ialah belian tanah di Queensbay, Bayan Lepas untuk RM160 juta oleh CP Land Sdn Bhd.(Sumber: NST, 27 Julai 2011)
Ivory juga bersetuju (dengan syarat) untuk membeli setengah hektar tanah milik mutlak (freehold) di Batu Ferringhi pada harga RM25 juta. (Sumber: NST, 16 Jun 2011)
Batu Ferringhi sebagaimana yang diketahui umum adalah kawasan pelancongan pantai dengan hotel lima bintang.
Selain itu, Ivory Properties Bhd akan mengusahakan ‘reclaimed land’ (tanah tebusguna) seluas 35 ekar dengan anggaran GDV RM10 bilion, menurut sebuah laporan AmBank baru-baru ini.
Manakala di pusat bandar George Town, Mah Sing Group Bhd memperolehi 3.38 ekar tanah milik mutlak untuk RM38.6 juta. (Sumber: The Edge Financial Daily, 19 Okt 2010).
Secara keseluruhannya, Mah Sing akan membangunkan 95 ekar tanah belah pulau di beberapa lokasi utama dengan anggaran GDV RM1.6 bilion.
IJM Land pula akan membangunkan 103 ekar pembinaan hotel, pejabat korporat, rumah kedai dll dengan nilai RM5 bilion.
Suiwah Corp Bhd, lebih dikenali dengan nama ‘Sunshine’ di Pulau Pinang, dikhabarkan bergandingan dengan Qingjan Group Co Ltd (sebuah syarikat pembinaan China) untuk membangunkan sebuah projek bernilai berbilion ringgit.
Suiwah juga terlibat dalam satu projek di tapak 3.6 hektar di Farlim yang mana GDVnya dianggarkan satu billion ringgit. Projek ini akan merangkumi tiga blok bangunan 38-tingkat, 270 buah pangsapuri servis (service apartments), 140 ‘pejabat rumah’ (home office) dll.
Lebih 40,000 buah rumah sedang dibina di Pulau Pinang masa kini. Namun rakyat marhaen tidak akan mampu membeli rumah kerana pendapatan mereka tidak mencukupi. 

Setiausaha Agung PAS Mustafa Ali Tembak Mat Syahbu DAP.



Akhirnya pendirian rasmi PAS diisytiharkan oleh Setiausaha Agung PAS iaitu Mustafa Ali apabila menerima UMNO sebagai pejuang kemerdekaan, manakala Datuk Onn Jaafar dan Tunku Abdul Rahman diiktiraf sebagai pejuang yang merealisasikan kemerdekaan.
PAS pada masa yang sama, masih lagi berharap, isu yang dicetuskan oleh Mat Sabu mampu menaikkan nama mereka. Saranan daripada salah seorang penulis dan pencacai tua PAS iaitu Subky Latif agar kerajaan menimbangkan pengiktirafan kepada Ibrahim Yaacob yang meninggal dunia di Indonesia selepas Jepun kalah dalam Perang Dunia Kedua.
Ibrahim Yaacob dan KMM memperjuangkan kemerdekaan Tanah Melayu bersama-sama Indonesia dan membentuk sebuah negarayang dikenali sebagai Melayu Raya.
Agak malang kerana pencacai tua itu dari muda lagi memang seorang yang biol dan tidak pernah mengangkat biolnya itu menjadi lebih pandai. Nama Ibrahim Yaacob tidak pernah disisihkan daripada sejarah negara. Bahkan Ibrahim Yaacob meskipun beraliran lain daripada UMNO, seperti juga Pak Sako, Burhanuddin Helmi dan lain-lain, merupakan antara nama-nama pejuang kemerdekaan yang perlu dipelajari oleh pelajar-pelajar sekolah.
Yang tidak diperkatakan oleh Mat Sabu serta penyokong-penyokong komunis yang lain ialah, salah satu sebabnya Ibrahim Yaacob terpaksa lari ke Indonesia adalah untuk menyelamatkan dirinya daripada dibunuh oleh Komunis yang membalas dendam. Sebabnya, semasa kependudukan tentera Jepun di Tanah Melayu, Ibrahim Yaacob merupakan sekutu tentera Jepun yang telah menjanjikan kemerdekaan buat Tanah Melayu dan Indonesia.
Dalam tempoh dua minggu selepas berundurnya tentera Jepun, komunis atau lebih dikenali sebagai Bintang Tiga telah keluar dari hutan dan melakukan kezaliman, membunuh sesiapa sahaja yang mereka anggap sebagai tali barut Jepun. Ramai orang Melayu yang telah dibunuh oleh Komunis. Bahkan bilangan orang Cina dan India yang dibunuh oleh komunis juga agak ramai.
Itu adalah sejarah yang diketahui dan dipelajari. Bagaimana PAS begitu bodoh mengatakan nama Ibrahim Yaacob tidak terdapat dalam buku-buku sejarah di negara ini? Adakah mereka sebenarnya memang tidak pernah membaca buku sejarah yang ditulis oleh rakyat Malaysia dan menjadi teks wajib untuk para pelajar, atau mereka sememangnya sengaja menunjukkan kebodohan yang tiada bandingannya, semata-mata untuk menang berdebat?

Mat Syahbu ANJING BELAAN DAP.



Itulah gelaran yang diberikan oleh rakan yang kontra idea dari segi pemahaman politik.Perjumpaan kenalan diwaktu zaman remaja dahulu bukanlah dirancang akan tetapi secara kebetulan.Lama jugak kami berborak akan tetapi topik yang hangat ialah berkenaan Mat Sabu inilah.Komen terhadap Mat Sabu juga berlambak-lambak. Kebanyakannya mengecam Mat Sabu yang begitu mendewakan Mat Indera dan gerombolan komunis yang menyerang Balai Polis Bukit Kepong sehingga mengorbankan 25 orang anggota pasukan keselamatan itu.

Pentas perdebatan juga telah dibuka oleh Kerajaan PAS Kelantan dengan menjemput Khairy Jamaluddin (KJ) Ketua Pergerakan Pemuda Umno Malaysia beradu kehebatan pidato dengan Ayam Sabung PAS iaitu Mat Sabu selaku Timbalan Presiden PAS. Mat Sabu kononnya menolak dan melepaskan tanggungjawab untuk berdebat itu kepada Pemuda PAS Johor. Saya agak lucu melihat isu ini kerana kita seolah-olah sedang menonton 'opera Cina' ataupun 'wayang tongkol' . Kadang-kadang terfikir oleh saya betapa bodohnya kita sebahagian orang Melayu ini. Kita berkelahi sesama sendiri rupanya…


isu Mat Sabu dan komunismenya ini. Isu ini perlu ditangani dengan penuh kebijaksanaan dan bukannya dengan emosi yang nanti akan memakan diri. Isu komunisme ini adalah isu yang agak 'akademik' dan memerlukan pemikiran yang berbentuk sedikit 'ilmiah'. Jadi jangan terperangkap dengan strategi yang telah dipasang oleh Mat Sabu dan DAP yang ditunjangi Guan Eng. Jangan nanti terlihat kita yang jadi 'bodoh' dan Mat Sabu yang mendapat untungnya walaupun Mat Sabu bukanlah cerdik sangat dalam isu komunisme ini. Kalau Mat Sabu cerdik, maka dia tidak akan berkata sedemikian rupa.Mat Sabu hanyalah pelengkap bagi perancangan yang dibuat oleh DAP.Buktinya jelas Guan Eng menjerat lehernya sendiri dengan membenarkan Mat Sabu membuat pembedahan kosnya ditanggung oleh PBA yang diPengerusinya.


 Mat Sabu dengan mudahnya telah membodoh serta memperlekehkan YB Saudara Khairi Jamaluddin dengan cara 'menolak' untuk berdebat dengan beliau dalam isu ini. Beliau menyerahkan kepada Pemuda PAS Johor untuk mengambil alih tempatnya. Signifikannya ialah YB Saudara Khairi Jamaluddin tidak ada 'standard' untuk berdebat dengan beliau kerana beliau adalah seorang Timbalan Presiden PAS Pusat. Saudara KJ hanya layak untuk berdebat dengan Ketua Pemuda PAS negeri sahaja walaupun KJ adalah seorang Ketua Pergerakan Pemuda Umno Pusat. Pusat dan negeri ada banyak jurangnya. Lihatlah politik Mat Sabu..Orang seperti Mat Sabu akan mempunyai 1001 alasan di atas penolakan ini.


Semakin banyak komen yang dibuat maka akan semakin banyak fakta bodoh yang sengaja diada-adakan bagi menyokong perjuangan komunis. Maka kita akan membuka ruang yang semakin banyak untuk memperlihatkan segala kelemahan dan kekucar-kaciran bangsa kita. Bangsa lain tersenyum melihat kebodohan kita.



Ikutlah prinsip yang diamalkan oleh seseorang doktor, jika sesuatu penyakit itu perlu dibedah maka kita perlu bedah..Jika penyakit itu perlu diberikan suntikan maka kita berikan suntikan dan jika sesuatu penyakit itu ringan, maka kita berikan panadol sudahlah..Soalnya mahu mengambil tindakan atau tidak. Sebagai seorang rakyat Malaysia, kita mahukan negara tercinta ini aman dan  mahu pihak Kerajaan bertindak tegas dalam isu ini!! Carilah punca penyakit ini dan ambil tindakan sahaja terhadap punca itu.

Lidah Bewak Guan Eng Bela Mat Sabu.



Mat Sabu yang digelar sebagai ayam tambatan khawarij PAS sekarang ini sudah bertukar profesionnya apabila telah menjadi anjing kepada DAP.


Beliau begitu kuat berkempen agar lebih ramai melayu menyertai DAP sejak akhir akhir ini. Paling menghairankan Mat Sabu sendiri menyarankan agar anak anak melayu menyertai DAP pada waktu ketika beliau berkempen sebelum muktamar PAS baru baru ini.

Pelbagai macam pujian diberikan kepada DAP,Mat Sabu dikhabarkan punyai perjanjian diantara Guan Eng yang beliau sendiri anggap seperti saudaranya.

Tuesday, September 6

Sebak tapi Redha - Al Fatihah buat Noramfaizul.. Pergilah dengan Aman.

Gambit Menyesal Keluarkan Kata-Kata Kesat



Pelakon Gambit Saifullah mengakui kata-kata kesat yang dikeluarkan di laman sosial Facebook miliknya baru-baru ini adalah tidak profesional dan terlalu mengikut perasaan.
Gambit, 26, berkata, penggunaan perkataan “babi” dan “anjing” itu tidak ditujukan kepada peminat-peminatnya tetapi kepada individu tertentu yang gemar membuat tohmahan dan fitnah kepadanya selama ini.
"Saya mengakui kesilapan yang telah dilakukan dan tidak sepatutnya perkataan seperti itu digunakan walaupun saya dalam keadaan marah kerana ia meninggalkan kesan mendalam," ujarnya ketika dihubungi mStar Online di sini pada Isnin.
Gambit memberi penjelasan terhadap status Facebook yang ditulisnya dengan menggelar pihak tertentu dalam laman sosial miliknya itu sebagai anjing dan babi.

Dalam turut menuduh sesetengah rakan mayanya mempunyai pemikiran yang cetek.
Mengakui menyesal menggunakan perkataan tersebut, Gambit berkata, dia menulis status demikian kerana berasa geram dan sedih dengan sikap sesetengah pihak yang cepat menilai dan membuat fitnah sama ada mengenai dirinya.
"Saya tidak tujukan status berkenaan kepada peminat saya tetapi kepada beberapa individu yang telah meninggalkan pelbagai kata-kata yang bukan sahaja mencalarkan perasaan saya tetapi peminat lain yang membaca," ujarnya.
Gambit telah pun memohon maaf secara terbuka di laman Facebook miliknya.
Bakal muncul dengan filem “Karipap-Karipap Cinta” pada 15 September ini, Gambit juga telah memohon maaf secara terbuka di Facebook miliknya terutama kepada mereka yang marah dengan tindakan terbabit.
Ditanya adakah kontroversi tersebut akan menjejaskan promosi dan kutipan filem “Karipap-Karipap Cinta”, Gambit memberitahu dia tidak tahu sama ada ia akan memberi kesan terhadap filem berkenaan atau tidak namun percaya peminat akan memberi sokongan kepada filem tersebut.
"Saya percaya peminat filem Melayu tempatan tidak akan mencampuri kontroversi ini dengan filem tersebut dan saya juga percaya peminat akan terus menyokong filem ini," katanya.

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive