gaza

Wednesday, September 14

Prihatin Kerajaan BN terhadap Pelajar di Syria.


Ini adalah bukan kali pertama pelajar dibawa balik dari negara arab yang bergolak,akan tetapi adakah berbaloi.Kerajaan BN tidak pernah memilih bulu dalam menjalankan tanggungjawab terhadap rakyatnya akan tetapi pasti dimanipu;asi oleh pihak pembangkang yang ratanya kebanyakkan pelajar yang belajar disana menyokong mereka.Akan tetapi bukan semua yang terjerumus masih ada yang menyokong kerajaan BN.

 Usaha membawa pulang kesemua 220 penuntut Malaysia di Syria hanya akan dilakukan selepas esok setelah mereka menduduki peperiksaan, kata Menteri Luar Datuk Seri Anifah Aman.
Beliau berkata penuntut Malaysia yang berdaftar dengan Kedutaan Malaysia di Syria kini menumpukan perhatian untuk menghadapi peperiksaan yang akan bermula pada pertengahan bulan ini.
“Oleh itu, usaha membawa keluar pelajar-pelajar Malaysia dari Syria hanya akan bermula selepas mereka menduduki peperiksaan.
“Kita mempunyai beberapa pilihan untuk membawa keluar mereka iaitu melalui Doha (Qatar) atau Dubai (Emiriyah Arab Bersatu) ke Malaysia.
“Kita akan mencari jalan terbaik untuk membawa mereka keluar secepat mungkin termasuk menggunakan pesawat komersil,” katanya kepada pemberita selepas menghadiri Majlis Rumah Terbuka Hari Raya Aidilfitri Kementerian Luar di Wisma Putra malam tadi.
Anifah berkata Kementerian Luar telah mengadakan beberapa mesyuarat dengan agensi-agensi berkaitan, termasuk Majlis Keselamatan Negara (MKN) untuk menyelaraskan proses membawa pulang penuntut di Syria, ekoran rusuhan dan tunjuk perasaan berlarutan di negara itu.
Namun begitu, beliau berkata hampir 40 peratus daripada jumlah penuntut Malaysia mahu terus tinggal di negara itu.
“Saya dimaklumkan bahawa mereka mahu bertahan di Syria kerana mendapati keadaan di negara itu tidak membimbangkan.
“Kita akan memberi mereka untuk membuat pilihan dan sekiranya keadaan memaksa, kita akan mengarahkan mereka pulang ke Malaysia,” katanya.
Anifah berkata Wisma Putra akan membantu penuntut Malaysia di Syria untuk mendapatkan visa keluar bagi membolehkan mereka balik semula ke negara itu apabila keadaan kembali reda.

Kerajaan DAP bina Parking Tak Selamat.



Kerajaan DAP telah membina satu parkir tempat letak kereta tidak selamat dan mengancam penguna iatu tempat letak kereta bertingkat Bukit Bendera yang sehingga kini hangat diperkatakan perlu dirobohkan segera.satu laporan kerja siasatan tanah untuk satu blok bangunan letak kereta dan bas pelancongan tiga tingkat di atas lot 219 Bandar Air Itam yang sudah dikemukakan sejak 2009. Hasil daripada laporan berkenaan bangunan letak kereta itu hanya akan mengancam pengguna letak kereta berikutan ia boleh roboh bila-bila masa sahaja sekiranya dibuka kelak. 


Dalam laporan kertas siasatan itu, kontraktor yang dilantik sudah membuat cadangan membina bangunan menggunakan sistem cerucuk mikro kerana lebih bersesuaian untuk permukaan berbatu bata bagi tapak tempat letak kereta berkenaan. Namun sehingga kini penggunaan sistem cerucuk hidraulik sudah digunakan Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang (PDC) mengetahui hal ini berikutan laporan sudah siap pada 2009, namun bukan cerucuk mikro yang digunakan.


penggunaan cerucuk sistem mikro lebih selamat namun, kosnya tinggi berbanding cerucuk sistem hidraulik yang jauh lebih rendah. Namun perbezaan penggunaan cerucuk itu juga yang akan menjadi punca akan berlakunya perobohan atau keretakan bangunan.Penggunaan hidraulik tidak sesuai kerana tapak tanah bangunan itu tidak dapat menampung berat kereta yang mungkin mencecah bertan kilogram, sudah cukup ada 200 kereta yang akan masuk dan kemungkinan besar bangunan berkenaan akan mendap dan runtuh. 


Bangunan parkir tiga tingkat yang memuatkan 200 kenderaan dan bas pelancongan itu sudah siap dibina pada suku ketiga 2010 namun, belum dibuka kepada umum kerana tidak diberikan sijil layak menduduki kerana terdapat kelemahan pada reka bentuknya.Bangunan parkir yang bernilai RM5 juta sebelum ini didedahkan Pengerusi Parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (Kita), Tan Tee Beng yang mendakwa berlaku penyelewengan sehingga menyebabkan parkir itu gagal beroperasi selepas siap dibina selain jalan parkir yang terlalu curam dan hanya kereta bersaiz kecil boleh melakukan pusingan sebaik turun kerana ia terlalu sempit. 


Kelmarin dalam satu sidang media, Pengurus Besar PDC, Datuk Rosli Jaafar berkata, pihaknya memerlukan tempoh seminggu lagi bagi menyiapkan satu laporan lengkap untuk dihantar ke Kementerian Pelancongan. Laporan lengkap itu akan mengandungi beberapa perkara yang membabitkan pembinaan parkir, sebab kelewatan pembukaannya dan kaedah penyelesaian masalah serta satu badan penyiasatan bebas iaitu pihak Institut Kerja Raya Malaysia (Ikram) dengan kepakaran geoteknikal sudah dilantik untuk menyiasat secara menyeluruh keadaan struktur yang dibina. 

Siapa Bantu ‘Komunikasi’ Kerajaan?



Minta maaf cakaplah, kalau berdasarkan analisa ‘mata kasar’ memang nampak macam Kerajaan sudah menang dan mampu menentang parti pembangkang di media perdana dan juga alternatif. Mata kasar. Kalau tengok mata halus. Belum tentu.
Kerajaan pimpinan DS Najib memang banyak produk yang bagus dan boleh memenangi hati rakyat. Tapi bab menjual benda yang bagus – FAILED. Masih tak ada fokus. PEMANDU memainkan peranan yang terlalu melampau dalam polisi dan juga elemen komunikasi kerajaan yang efektif. Betul, budak-budak PEMANDU semuanya graduate Ivy League. Tapi tak semua benda yang mereka tahu dan faham. Banyak benda media ini memerlukan ‘street smart’. Bukan teori. Kalau dah semua benda PEMANDU nak jual. Sudahnya…jual benda-benda yang tidak mengena dengan minat rakyat. Hancur
Selang dua tiga minggu, kalau ikut stail PEMANDU – mesti ada announcement ‘berbilion’ ringgit. PM buat muka seronok. PEMANDU buat speech. Kepada PEMANDU, mereka sudah berjaya dan dapat meningkatkan sokongan rakyat. Betul ke? Atau PEMANDU memang ada niat nak SABOTAJ PM – dengan mengemukakan segala macam announcement berbilion ringgit – sudahnya; satu pun tak berjalan! Tak ke mampus…
Orang dalam pejabat PM – tolong….TOLONGLAH siasat budak-budak PEMANDU yang feed macam-macam info kepada pembangkang. 




Selidik budak-budak PEMANDU yang mula nak cuba mengaut untung dengan memberikan maklum balas kepada pembangkang. Ini semua mat Ivy League yang tidak setia kepada Negara. Rosak,

PM ANNOUNCES EIGHT NEW INVESTMENT PROJECTS WORTH RM1.4 BLN

ETP in overdrive: progress in 19 projects, RM67 billion invested

ETP: 35000 new jobs; RM67b private investments in 3 sectors

Anwar dan PKR gelak sakan dengan strategi PEMANDU yang terlalu fokus kepada projek berbilion ringgit. Anwar dalam satu pertemuan, mengatakan TIDAK PERNAH DALAM SEJARAH, PM gunakan projek syarikat swasta sebagai inisiatif kerajaan. Tak pernah.
PEMANDU nampaknya memang sudah memandu KERAJAAN ke arah yang tidak tepat. Elok kalau PM perkuatkan NEAC…berbanding terlalu terbuai dengan strategi tidak bijak PEMANDU. Kalau pembangkang sendiri dah memuji kebodohan PEMANDU…rasanya ada yang tak betul….

Biar Betul???????


Tsu Koon perlu dipecat jika BN mahu rampas Pulau Pinang - Tee Beng

PULAU PINANG 13 Sept. - Presiden Gerakan, Tan Sri Dr. Koh Tsu Koon perlu dipecat daripada memegang sebarang jawatan sama ada dalam parti atau Kabinet jika Barisan Nasional (BN) mahu merampas semula Pulau Pinang pada pilihan raya umum akan datang.
Ahli Parlimen Nibong Tebal, Tan Tee Beng berkata, pemimpin tersebut bukan lagi pilihan rakyat negeri ini terutama kaum Cina malah kehadirannya pada program BN hanya mencacatkan usaha bagi memulihkan sokongan terhadap parti.
Tegas beliau, peluang untuk merampas semula Pulau Pinang sebenarnya cerah tetapi ia bergantung kepada sejauh mana seriusnya usaha BN menggantikan Tsu Koon yang kini dilihat hanya menjadi liabiliti besar dalam parti.
''Kita lihat kelmarin, hampir 25,000 orang datang memeriahkan sambutan Majlis Rumah Terbuka Malaysia Aidilfitri-Merdeka yang diadakan di Guar Perahu meskipun kawasan itu diwakili Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim. Ini satu petanda yang cukup menarik dari segi politik untuk BN.
''Malangnya, kehadiran Tsu Koon pada hari itu tidak dialu-alukan rakyat negeri ini. Berdasarkan maklum balas akar umbi, ramai yang marah dan tidak gembira apabila melihat dia (Tsu Koon) berada di samping Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak. Oleh itu, sesuatu perlu dilakukan kerana yang menentangnya bukan hanya orang Melayu malahan orang Cina sendiri," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.
Menurut Tee Beng, sejak dua bulan lalu juga berlaku penentangan hebat bukan sahaja daripada rakyat malah parti komponen BN di negeri ini terhadap kepimpinan Tsu Koon terutama tugasnya sebagai Pengerusi BN Pulau Pinang yang dilihat tidak berfungsi.
Katanya, mereka sudah muak melihat Tsu Koon yang hanya suka 'mengikut' Perdana Menteri ke sana sini sedangkan tugas hakikinya sebagai menteri dan Pengerusi BN negeri terabai.
''Dia bukan Timbalan Perdana Menteri kedua yang perlu mengikut Perdana Menteri ke sana sini. Tetapi itulah yang dilakukan sejak dulu. Apa guna menjadi Menteri di Jabatan Perdana Menteri dan Pengerusi BN negeri jika tidak menjalankan tugas untuk mengembalikan sokongan rakyat.
''Mungkin orang Melayu tidak rasa sangat seperti yang dirasai masyarakat Cina. Mereka sudah terlalu muak dengan Tsu Koon. Justeru, jika mahu mendapat kembali sokongan sepenuhnya daripada mereka, Tsu Koon perlu dipecat," katanya.

MKP kata apakah motifnya utusan malaysia mengeluarkan artikel ini.Adakah apa yang didakwa itu benar dan sahih suara dari akar umbi.Jika benar dakwaanya apakah yang patut dilakukan oleh pucuk pimpinan BN negeri.Saya hanya mempersoalkan kenapa utusan menyiarkan artikel ini.

Namewee SiCelaka Dapat Jumpa PM?



Namewee nama yang pernah mengemparkan satu malaya suatu ketika dahulu dengan sikap kurang ajarnya dan   dan mencerca nama baik Malaysia dengan memburukkan lagu Negaraku dan bermacam macam lagi.Berita yang menguriskan hati dan perasaan para rakan-rakan yang selama ini menyokong dan mempertahankan nama baik kerajaan sepertimana yang anda tahu bagaimana saya serta kawan-kawan saya, siang malam, pagi petang kami berusaha mempertahankan kerajaan serta PM. Bukan setakat mempertahankan PM, malah terpaksa mempertahankan juga isteri PM daripada fitnah-fitnah yang dilemparkan termasuklah isu cincin 24 juta , tapi kami tidak pernah pun dijemput seperti namewee untuk berjumpa PM.


Tapi si bangsat tersebut sudah melakukan bermacam-macam dajal dan sial serta menghina kaum serta agama , tiba-tiba mendapat layanan istimewa untuk berjumpa PM. Mana pergi namewee ketika Rosmah difitnah beli cincin 24 juta. Kenapa dia tak buat lagu yang mengatakan tuduhan itu fitnah ?


Kawan-kawan semua, saya dah lama menyimpan impian untuk berjumpa PM bagi memberitahu beberapa perkara termasuk idea-idea, tapi tak kesampaian. Saya terfikir , siapalah saya ini untuk berjumpa pemimpin tertinggi negara. Kalau ada pertemuan dengan PM pun di majlis-majlis besar yang melibatkan ramai orang. Maka sudah tentulah sukar untuk kita bercakap di majlis-majlis seperti itu.

Tapi anak haram itu senang-senang sahaja dapat jumpa PM. Siapa yang terbakaq dada?

Nampaknya suasana di Malaysia sudah terbalik sekarang, siapa yang nak jumpa PM harus jadi jahat seperti namewee. Siapa yang baik-baik jangan haraplah dapat jumpa PM.

Jika begitu cara PM maka jawabnya semakin hari semakin ramai yang akan naik toncang. Tak mustahil selepas ini akan lahir ribuan lagi manusia kurang ajar seperti si namewee kerana semuanya sudah tidak takut kepada undang-undang serta tidak hormat kepada budaya dan adat resam rakyat Malaysia.




Tuesday, September 13

Prof Dr Zainal Kling terus dikecam oleh pro Pas








Keluarga Tuanku Abdul Rahman gesa Mat Sabu mohon maaf secara terbuka



Anggota keluarga Perdana Menteri pertama Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj hari ini menggesa Timbalan Presiden Pas Mohamad Sabu memohon maaf secara terbuka kepada mereka, berhubung kenyataannya mengenai Bapa Kemerdekaan itu.

Anak saudara Tunku, Datuk Tengku Zainol Rashid Tengku Yahya berkata, tindakan pemimpin Pas itu mempertikaikan perjuangan Tunku Abdul Rahman dalam sejarah kemerdekaan negara mengguris hati seluruh anggota keluarga Almarhum.

"Mat Sabu (Mohamad) tidak perlu mempertikaikan hasil usaha Tunku Abdul Rahman kerana dia sepatutnya bersyukur dapat tinggal di negara yang aman ini dan jangan cuba ubah fakta dan putar belitkan sejarah negara ini," katanya pada sidang media, di sini hari ini.

Mohamad yang lebih dikenali Mat Sabu mencetuskan kontroversi apabila dalam satu ceramah di Tasek Gelugor, Pulau Pinang pada 21 Ogos lepas menafikan peranan Tunku dalam membebaskan negara daripada penjajahan British.

Berdasarkan rakaman video ceramah itu yang petikannya disebarkan menerusi internet, antara lain Mat Sabu berkata: "...sejarah kemerdekaan kita tak kena tuan-tuan sekalian, sebab itu kita tengok pegawai British jadi pejuang kemerdekaan, lawan British jadi jahat. Siapa pegawai British? Datuk Onn, Tunku
Abdul Rahman...itu pegawai British...hak lawan British hak tu pula jadi pengganas."

Mengulas lanjut, Tengku Zainol Rashid berkata dalam usaha memerdekakan negara, Almarhum Tunku serta beberapa pemimpin lagi mengambil risiko berbincang dengan komunis di Baling, Kedah serta ke London untuk menuntut kemerdekaan negara.

"Kepetahan dan kebijaksanaan Tunku Abdul Rahman dalam berkata-kata berjaya meyakinkan pihak British untuk menyerahkan negara ini kepada kita serta memberi kemerdekaan sepenuhnya kepada Tanah Melayu dan nikmat kemerdekaan itu kita kecapi sehingga hari ini.

Beliau juga membidas Mohamad yang sanggup melakukan apa saja demi kepentingan politik.

"Anggota politik di negara ini tidak perlu memainkan isu seperti ini untuk kepentingan sesebuah parti politik semata-mata sehingga menyebabkan berlaku kekeliruan terhadap rakyat. Saya berharap isu ini tidak akan timbul lagi pada masa akan datang," katanya.

Beliau juga mahu kerajaan mengambil tindakan kepada pihak yang tidak bertanggungjawab itu bagi dijadikan pengajaran kepada orang lain dan mengelak perkara sama berulang.

Penerangan dan cadangan Ketua Pemuda UMNO mengenai cukai pra bayar


Ramai rakan-rakan Twitter tanya kenapa tidak dimansuh terus service tax untuk perkhidmatan pra-bayar. Kenapa hanya ditangguh? Saya cuba jelaskan. Cukai perkhidmatan lima peratus ini dikenakan sejak tahun 1998 kepada semua syarikat telco. Cuma (selama ini) telco telah tanggung cukai ini tanpa dialihkan kepada penguna.
Cukai ini telah dibayar kepada kerajaan oleh telco tanpa dialihkan tanggungan tersebut kepada pengguna sebagai tambahan kos pembelian produk. Isu terkini timbul bila Kerajaan naikkan service tax ke enam peratus. Maka telco mengambil peluang alihkan semua kos pada pengguna (lima peratus asal + satu peratus baru)
Bagi telco hujah mereka mengapa dikenakan cukai dua kali: cukai korporat DAN kena tanggung cukai perkhidmatan yang patut dibayar pengguna.
Jadi kerajaan melalui Datuk Seri Rais Yatim runding supaya perkara ini ditangguhkan dulu. Kenapa tidak dimansuhkan terus?
Sebab sekiranya dimansuhkan, kerajaan hilang pendapatan. Dan pendapatan ini dibayar oleh telco, bukan pelanggan pun.
Oleh yang demikian, walaupun tidak dimansuhkan ia tidak bebankan rakyat sebab balik pada senario asal iaitu syarikat telco yang bayar dan Kerajaan peroleh cukai. Saya antara yang bantah cukai ini dialih kepada pengguna. Tidak munasabah dalam keadaan ekonomi hari ini juga terlalu mengejut.
Isu cukai senang dimanipulasi dan perkara yang sedikit rumit (untuk) difahami. Sepatutnya penerangan dibuat dulu. Cakap ini tanggungan pengguna sebenarnya. Lepas tu adakan pelan peralihan. Tiga tahun kedudukan sama. Lepas tu satu peratus dulu dialih kepada pengguna.
Setiap tahun mungkin ada tambahan satu peratus. Ada jadual jelas. Dan buat pengecualian total untuk pelajar contohnya. Barulah mudah diterima. Cuma cadangan dari Ketua Pemuda kerdil tapi saya percaya tidak akan mengejutkan dan meletup seperti isu hari ini. Wallahualam.

Monday, September 12

Ira disihir guna gambar dalam FB



NILAI - Disihir menggunakan gambar yang terdapat dalam laman sosial Facebook (FB).
Itu yang didakwa berlaku kepada seorang pelajar institusi pengajian tinggi, dikenali sebagai Ira apabila gambar dari laman sosialnya dijadikan sebagai senjata pemujaan sihir.
Ira, 22, mendakwa, dia telah disihir oleh seorang wanita yang dikenali sebagai Maria kerana cemburu akan hubungan bersama teman lelakinya serta mahu memutuskan hubungan mereka.
"Maria adalah bekas teman wanita kekasih saya tetapi hubungan mereka telah lama putus. Sebab itu dia menyihir saya kerana ingin melihat hubungan kami hancur.
"Kami tidak mengenali antara satu sama lain.
"Dia hadir menghulurkan tangan sebagai rakan dan saya sambut kerana ingat dia jujur namun sebaliknya," dakwanya ketika ditemui baru-baru ini.
Jelas Ira lagi, dia mengetahui disihir oleh Maria melalui sekeping gambar setelah menerima rawatan daripada penaung Pusat Rawatan Islam At Tobibi di Bandar Baru Nilai, Shamsuri Safie pada Jun lalu.
Menurutnya, semasa rawatan, dia mendapati gambar mata Maria seolah-olah bersinar setiap kali dia merenungnya.
Ketika itu, dia merasakan Maria terlalu baik dan dia menurut segala kemahuannya termasuk berhenti kerja.
"Bagaimanapun setelah berubat, baru saya tahu bahawa saya bukan sahaja terkena sihir tetapi disantau oleh Maria,'' ceritanya.
Menurutnya, Shamsuri memberitahunya bahawa Maria telah meletakkan abu mayat di dalam makanannya.
Sumber Kosmo
MKP kata Nak kena padam semua gambaq aku dalam FB takut jugak kena santau lepaih nie. 

Pas tiru manifesto UMNO



Manifesto Pas mengenai negara kebajikan yang bertujuan meraih sokongan bukan Islam pada pilihan raya umum (PRU) akan datang adalah hasil sentuhan UMNO.Pas telah mencipta idea manifesto yang diguna pakai Umno sejak merdeka 54 tahun lalu.Pas telah tertinggal jauh. Barisan Nasional (BN) sudah guna konsep kebajikan ini sejak dulu lagi. 


Pas baru nak guna sekarang semata-mata kerana mahu meraih undi bukan Islam dan meninggalkan perjuangan asal mereka yang berkonsepkan negara Islam.Kelmarin, Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengumumkan manifesto yang akan dibawakan Pas pada PRU-13 berkonsepkan negara kebajikan.

Abdul Hadi berkata, beliau yakin manifesto itu, mampu menarik undi bukan Melayu dan mampu menghidupkan kembali amalan demokrasi yang gagal dilakukan Kerajaan Pusat.UMNO, langsung tidak tergugat dengan manifesto dibawakan Pas.

Apa yang dibawakan itu, Umno sudah guna lama. BN menggunakan kesatuan dalam kepelbagaian dalam mengurus tadbir pentadbiran yang mana sesuai untuk semua bangsa dan agama.Kerjasama antara Melayu, Cina, India dan kaum Bumiputera sentiasa diamalkan dalam BN, supaya semua perkara berjalan lancar.

Pas tidak usah buang masa untuk membawa negara kebajikan itu kerana BN yang memimpin negara hari ini telah banyak membuat kebajikan kepada rakyat.Pas tidak boleh nafikan perkara ini, setiap tahun ada sahaja peruntukkan yang diberikan bagi meringankan beban rakyat termasuk kemudahan awam.

Jumlah yang diberikan bukan sedikit, berbilion ringgit, malah kerajaan juga tidak pernah mendiskriminasikan mana-mana negeri di bawah pentadbiran Pas mahupun Pakatan Rakyat seperti di Kelantan, Pulau Pinang dan Kedah.

kerajaan telah memperuntukkan RM15.5 bilion tahun ini sahaja bagi sektor sosial, termasuk pendidikan dan latihan, kesihatan, kebajikan, perumahan serta pembangunan masyarakat.Dari segi pembangunan sebanyak RM28.3 bilion diperuntukkan tahun ini untuk sektor ekonomi bagi menampung keperluan infrastruktur, perumahan serta pembangunan masyarakat.

Tidak pernah terlintas kepada kerajaan hari ini untuk mendiskriminasikan negeri-negeri yang bukan di bawah pentadbiran BN kerana kerajaan tahu semua rakyat berhak mendapat apa yang sepatutnya.hala tuju Pas yang dilihat semakin terumbang-ambing sejak memasuki Pakatan Rakyat.

Pas dilihat lebih mengutamakan undi mereka sehingga sanggup mengubah pendirian memperjuangkan Islam.Jika mereka kata negara kebaji-kan itu juga perjuangan negara Islam, kenapa tidak terus menggunakan negara Islam itu?, kenapa perlu ditukar?.manifesto yang dibawakan Pas itu tidak mampu menawan hati pengundi bukan Melayu.








Mat sabu Pandai kelepiak:isu PhoneSex.


Dengan stail dan gaya bersahaja, Mat Sabu kerap buat lawak bagi tarik penonton.
Kalau depan wartawan pulak, tutur kata beliau macam Datuk Seri Anwar Ibrahim – ada lawak, marah dan kadangkalai penuh sindiran.
Namun, abang Mat kita tutup mulut rapat bila minta komen pasal rakaman perbualan telefon seks di laman Youtube didakwa suaranya dengan seorang wanita dipercayai Normah Abdul Halim yang pernah ditangkap di sebuah bilik hotel di Kota Bharu pada 1994.
Memang pelik cara Mat Sabu layan wartawan Agendadaily dan beberapa media lain yang ‘tangkap’ beliau di jamuan hari raya PAS Pusat di Taman Melewar, petang Ahad.
Awal-awal lagi beliau nampak macam malas nak layan wartawan sebaliknya duduk di kerusi di pintu masuk dewan PAS pusat itu untuk bersalaman dengan orang ramai yang menghadiri jamuan tersebut.
Mana boleh tunggu, wartawan terpaksa kepung Mat Sabu nak tanya komen beliau isu itu.
Ditanya sama ada beliau sudah dengar rakaman itu, “No Komen” katanya.
Selepas itu ditanya samada, beliau mahu nafi itu suaranya.Jawapanya sama  ”No Komen.”
Bila ditanya, nak saman tak pihak yang siar rakaman itu, “No Komen,” katanya dalam nada suara serius.
Barangkali malu kerana tak dapat jawap soalan yang semua orang ingin jawapanya itu, Mat Sabu tempelak wartawan dan kata, dah tau wartawan nak tanya pasal itu (rakaman telefon seks).
Rupa-rupanya dalam hebat Mat Sabu ada juga lemahnya.

PM Pekena Peknga Dirumah Pengundi.



Seorang suri rumah di Kampung Padang Ibu, di sini, terharu apabila menerima kunjungan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.
Nor Asmah Othman, 41, berkata beliau berasa berdebar-debar apabila diberitahu bahawa Perdana Menteri akan melawat rumahnya dalam Program Sentuhan Rakyat anjuran Kementerian Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan (KPKK), tiga hari lepas.
Nor Asmah berkata, walaupun pada mulanya hatinya berdebar-debar namun selepas beberapa ketika berbual-bual dengan Perdana Menteri, beliau berasa seolah-olah sedang bersembang dengan seorang kawan.
"Najib memang seorang pemimpin yang berjiwa rakyat dan amat mesra ketika bersembang dengan rakyat.
"Saya amat berterima kasih dan terharu dengan lawatan Perdana Menteri dan sudi memberikan bantuan kepada keluarga kami," katanya selepas lawatan Najib ke rumahnya di sini, Ahad.
Najib yang menghadiri Majlis Rumah Terbuka Malaysia Aidilfitri-Merdeka 2011 anjuran KPKK di Sekolah Menengah Kebangsaan Guar Perahu, tiba di rumah Asmah kira-kira 11.40 pagi dan berbual-bual dengannya suri rumah itu selama 20 minit.
Najib bersama Menteri KPKK Datuk Seri Dr Rais Yatim dan isteri Datin Masnah Rais turut merasai citarasa tempatan seperti Peknga (Roti Nyior) yang dimakan bersama kuah ayam dan cendawan goreng yang disediakan Nor Asmah.
Menurut Asmah, Najib memberitahunya masakan cendawan goreng amat sedap dan sama seperti sotong goreng yang dimakan dengan sos.
"Beliau (Najib) amat menyukai masakan cendawan goreng dan beliau turut menanyakan resipi menyediakannya," katanya.
Nor Asmah yang mempunyai enam orang anak, berkata suaminya menghidap penyakit kulit kronik dan beliau terpaksa berniaga menjual tepung goreng masala bagi menampung kehidupan seharian keluarga.
Katanya, rumah pusaka yang dihuni keluarganya sebelum ini telah usang dan kebanyakan bahagian rumah telah rosak dimakan anai-anai.
"Rumah kami boleh dikatakan 70 peratus telah rosak dimakan anai-anai namun selepas mendapat perhatian pihak kementerian dan bantuan badan bukan kerajaan, rumah kami telah dibaik pulih dalam masa tiga hari," katanya.
Sementara itu, Najib turut berkesempatan berjumpa dengan seorang konstabel wanita pertama negara, Bedah Mohamed, yang berkhidmat ketika negara dalam keadaan darurat.
Bedah, 91, dari Nibong Tebal, berkata beliau telah mula berkhidmat sebagai konstabel ketika umurnya 30 tahun dan ditugaskan menjaga kem di kawasan Nibong Tebal.
"Ketika itu, saya tidak berasa takut kepada komunis yang kejam dan dalam hati saya hanya untuk menjaga keamanan negara," katanya.
Beliau berkata tugas beliau ketika itu adalah untuk menjaga pintu kem-kem bagi mengesan orang tempatan yang cuba menyeludup beras atau gula untuk puak komunis.
"Saya berasa bangga dan terharu dengan pengiktirafan Najib dan berterima kasih dengan kerajaan Malaysia," katanya.
MKP kata inilah pemimpin yang disukai rakyat,yang lain kena ingat berubah atau diubah.

Sunday, September 11

Guan Eng Muka Kulit Babi.


Lihatlah muka ketua Menteri yang tak malu selepas provokasi yang dibuat dengan membawa penyokong memakai baju kuning BERSIH mengiringi beliau pada masjlis rumah terbuka Hari Raya 1malaysia.dengan selamba masuk dan duduk disebelah pemimpin UMNO dan para menteri.Boleh jika hendak malukan beliau akan tetapi pemimpin BN tidak akan berbuat demikian dan masih lagi mengamalkan budaya sopan santun.Adakah DAP akan akan berbuat demikian pada Majlis Pakatan Rakyat tentunya tidak.

Lumrah jika kita selalu menuduh UMNO jahat dan sebagainya adakah akan bersua muka dan duduk seperti  Guan Eng ini,Jawapan tentu tidak kerana kita mempunyai maruah diri.Guan Eng nie buka muka tebal malah lebih tebal dari kulit babi.Sungguh tak malu dan langsung tidak bersalah.

Mat Motor memakai baju bersih eskot Guan eng muka Kulit Babi.

MKP kata rasa terharu dengan sambutan rakyat terhadap PM yang hadir melebihi 30ribu,tahniah PM serta mereka yang bertungkus-lumus menjayakan majlis berkenaan.

Khalid Samad...Lu Pikir La Sendiri.



Ahli Parlimen PAS kawasan Shah Alam Khalid Samad dikatakan tidak akan dijemput menghadiri acara rasmi sempena lawatan Yang Di Pertuan Agong  Tunku Mizan Zainal Abidin ke Selangor pada 21 hingga 23 September.Andai benar tindakan itu, bermakna Sultan Selangor mungkin sudah murka dengan tindak tanduk Timbalan Pesuruhjaya PAS Selangor itu yang begitu kritikal terhadap Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) serta Majlis Agama Islam Selangor (MAIS).
Tidak perlu dIulas apa perbuatan Khalid tetapi beliau cukup ‘garang’ menghentam JAIS dalam isu pemeriksaan gereja Methodist Damansara  Utama dan kes beliau akan didakwa kerana memberi tazkirah tanpa tauliah.
Menyerang agensi agama itu sama juga menyentuh Sultan Selangor selaku Ketua Agama Islam negeri.
Baginda Sultan sudah berulangkali mengingatkan tidak membenarkan mana-mana pihak jadikan masjid dan surau di negeri Selangor sebagai gelanggang politik.
Khalid yang didakwa JAIS beri takzirah di sebuah surau di Taman Seri Sementa ,Kapar,Klang pada 16 Ogos di mana beliau akan dihadapkan ke Mahkamah Syariah Klang pada bulan 24 November ini.
Tengahari Khamis lalu Khalid yang juga Timbalan Persuruhjaya PAS Selangor beri sidang akhbar di ibupejabat PAS Pusat di Kuala Lumpur menyentuh tentang tindakan JAIS ke atasnya.
Katanya beliau pernah memohon tauliah tetapi ditolak. Beliau mempersoalkan tidak menerima jawapan berhubung penjelasan yang dimintanya mengenai alasan tidak diberi tauliah kerana "kerana mempunyai rekod jenayah".
Namun, sumber memberitahu Agendadaily, Khalid tidak ada kelulusan agama sama ada berbahasa Arab atau belajar syariah.
Khalid cuma ada gelaran Ir atau engineer, bahasa Melayunya jurutera.
Apapun, sebagai pemimpin yang mendakwa mewakili parti memperjuiangkan Islam, Khalid tidak patut memersoalkan sampai boleh menyinggung perasaan Sultan Selangor selaku ketua agama negeri.
Sama ada beliau dendam peribadi dengan Exco Agama Datuk Dr Hasan Ali mahupun Pengerusi MAIS, Datuk Setia Mohd Adzib Mohd Isa, Khalid patut menangani masalah peribadinya secara profesional sama seperti jurutera  menyelesaikan masalah kerja mereka.
Bagaimanapun, Khalid memilih menjolok sarang tebuan.
Andai benar, beliau tidak diundang ke majlis rasmi lawatan Yang di Pertuan Agong nanti, Khalid sudah boleh pikir nilai yang harus beliau bayar untuk meneruskan karier politiknya di Selangor.
Pengundi mahupun rakyat Selangor di Shah Alam mungkin akan fikir dua kali untuk memangkahnya dalam pilihanraya umum akan datang kerana boleh dianggap membelakangkan sultan yang juga Payung Negeri.
Justeru, amat wajar sekali jika Sultan Selangor bertindak demikian sebagai peringatan kepada mana-mana pihak supaya berpijak di bumi nyata.
Banyak yang PAS perlu tanggung akibat Khalid selain Mohamad Sabu yang kini berdepan ‘ancaman’ komunis dan ‘telefon sex’.
Jangan terkejut kalau terdengar sok sek ada perwakilan pada Muktamar Agung PAS lalu yang mengundi Khalid dan Mat Sabu sudah mula geleng kepala. 
AgendaDaily

Program Sapa Nie?

Ini Program Kerajaan Dato.. Bukan Program UMNO!

Majlis Aidilfitri Rumah Terbuka Malaysia tahun ini akan diadakan di kawasan Parlimen Permatang Pauh.

Majlis anjuran kementerian Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan itu akan berlangsung di padang Sekolah Menengah Kebangsaan Guar Perahu yang terletak dalam kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Penanti.



Hari ini meriahlah persediaan untuk menyambut Najib dilakukan di kawasan Permatang Pauh, mana-mana jalan yang bakal dilalui Najib yang didapati berlubang ditampal JKR hingga ke petang.

Katanya ini Program Kerajaan Pusat.. tapi kalau korang tengok sebahagian dari gambar di bawah ianya tidak lebih dari Program UMNO..






Dihadapan Sekolah Menengah Kebangsaan Guar Perahu

Bendera UMNO digantung seolah-olah ini Program UMNO

Lagi Bendera UMNO..

Bendera UMNO lagi....

Bila PKR/PR turut memasang bendera untuk meraikan Najib..

Suasana nampak macam Pilihanraya..




Rumah terbuka Anwar sendiri tidak mendapat sambutan oleh rakyat Permatang Pauh sendiri,kehadiran tak sampai seribu orang,Anwar dikhabarkan tidak berpuas hati dengan sambutan rakyat terhadap majlis tersebut.

Kita semua sedia maklum setiap kali ada majlis sambutan rumah terbuka peringkat kebangsaan,sudah pasti rakyat berbilang kaum mencecah puluhan ribu yang hadir.

Lim Guan Eng dan barisan exconya juga diramalkan akan hadir, kehadiran mereka tak lain tak bukan hanya untuk menutup rancangan jahat untuk menggagalkan majlis rumah terbuka tersebut dan dalam masa yang sama mahu menunjukkan beliau turut menyambut kehadiran PM ke Pulau Pinang.

Apa salahnya jika haprak pakatan turut serta menyambut majlis rumah terbuka tersebut,memandangkan ia untuk seluruh rakyat Malaysia tanpa mengenal batas politik.Tetapi mereka lebih memilih untuk melakukan provokasi jahat sedangkan kita tahu isu yang dimainkan oleh mereka ternyata satu fitnah besar yang mereka sendiri gagal buktikan.

Guan Eng Buat Hal Lagi!



Inilah padahnya jika tersilap pilih.nak kata apa kuasa ditangan mereka DAP,Kerajaan negari dilihat seolah=olah tidak memperdulikan nasib rakyat yang mencari makan disektor pelancongan dibatu feringghi.Umum tahu apa Pulau pinang terkenal dengan pantai dan aktiviti pantainya.akan pupuslah satu lagi tarikkan pengunjung kesini.Yang rugi sapa rakyat Pulau Pinang jugak.Bagi mereka yang berkecimpung dalam sektor ini bolehlah mencari alternitif lain.alasan yang diberikan agak ditadak masuk akal.jika dikira kemalangan boleh berlaku dimana sahaja akan tetapi cara penyelasaian kurang bijak oleh DAP dan kroni.oleh itu UMNO yang prihatin terhadap rakyat telah mengesa dikaji semula. 

UMNO Pulau Pinang hari ini menggesa kerajaan negeri mengkaji semula pengharaman aktiviti jet ski dan belon udara di kawasan pantai dengan mengambil kira kepentingan semua pihak yang terlibat.

Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Pulau Pinang, Datuk Zainal Abidin Osman berkata, kerajaan negeri sepatutnya memikirkan kepentingan 12 pengusaha aktiviti berkenaan yang mengalami kerugian dan kira-kira 200 pekerja yang hilang sumber pendapatan ekoran tindakan itu.

"Tindakan itu juga memberi kesan kepada kemasukan pelancong. Mereka mungkin tidak mahu lagi datang ke Pulau Pinang kerana tiada lagi sukan air,” katanya ketika ditemui selepas majlis penyampaian dermasiswa Bank Persatuan 2011 di sini, hari ini.

Beliau berkata, kerajaan negeri sepatutnya mencari jalan penyelesaian yang lebih berkesan, bukannya mengambil tindakan mudah dengan mengharamkan aktiviti berkenaan apabila timbul sebarang masalah.

"Pada saya langkah kerajaan Pulau Pinang kurang tepat dan kurang wajar. Tak tahulah dari mana kerajaan negeri dapat nasihat.

"Sepatutnya mereka memikirkan langkah yang lebih bijaksana seperti mengambil langkah pencegahan, menyediakan garis panduan dan melaksanakan penguatkuasaan bagi mengelak sebarang kemalangan,” katanya. — Bernama

Saturday, September 10

Ust Azhar Idrus- Hukum Facebook


Tengok dan nilai sendiri apa yang diperkatakan gunakkan akal yang waras untuk menilai.

Chua Jui Meng,sampai bila ya Allah.


Mantan menteri kesihatan dah pandai mempersendakan nama allah dalam laman twitternya.Memang sifat kalau dah terlalu pandai menilai serta tersalah pilih jalan inilah akibatnya.Nilai sendiri dengan apa yang diucapkan oleh beliau terima kasih kepada rakan blogger taipingmali dan rakan dari 1agenda kerana dapat mengesan tindak-tanduk pemimpin pembangkang ini.  

Friday, September 9

Video seks : polis siasat selepas kes liwat Anwar selesai -KPN



Jangan ingat isu video seks disahkan 99.9 peratus tulin yang dikaitkan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim sudah ‘ tutup fail’.
Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar yang ditanya mengenai desakan orangramai agar polis bertindak terhadap kemungkinan Ketua Umum PKR itu buat laporan palsu nafi beliau aktornya menjelaskan siasatan akan dibuat selepas perbicaraan kes liwat Anwar selesai.
Kes ini akan disiasat mengikut Seksyen 182 Kanun Keseksaan," katanya dalam sidang akhbar di Bukit Aman 
Kebelakangan ini banyaki pihak yang menunggu hendak tahu apa jadi pada kes berkenaan yang didedahkan oleh trio Datuk T.
Bagi kebanyakan orang jika pakar sendiri sudah sahkan video seks dengan China Doll itu 99.9 peratus tuiln ,bagaimana dengan laporan polis Anwar menafikannya.

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive