Tuesday, October 25

Update:VIDEO PANAS:LGE CUBA MENIPU.



Ternyata LGE cuba menipu dalam isu membabitkan anaknya Marcus Lim,Penafian yang nyata disini ialah kenapa menyalahkan UMNO dan bertanya "What is UMNO's stand on this?"ternyata LGE terganGgu dan nampak mukanya merah padam apabila membuat penafian tersebut.Jawapan telah diberikan oleh TPM BACA DISINI jika merasakan ini adalah tomahan atau fitnah sila saman blogger yang berkenaan kerana yang mengeluarkan kenyataan dan artikel tersebut adalah blogger.Jangan pulak membabitkan UMNO dan Pemimpinnya.Bila dah saman bolehlah pihak SPRM menyiasat betul atau tidak LGE membayar wang sebanyak 200k kepada mangsa dan keluarga untuk menutup malu dan aib.itu yang menjadi persoalan sekarang.Buat apa nak cakap lagi jika diikutkan,malaysia mempunyai undang-undang dan patuhi dan ikut saluran yang betul untuk menegakkan kebenaran dan janganlah memberi alasan bodoh takut anaknya tertekan dengan urusan naik turun mahkamah.


Nampaknya ini adalah kali pertama tengok LGE tertekan dan tak terjawab jika sebelum ini garang berkokok dengan isu yang dibangkitkan para blogger Penang.lari menikus dan membuat penafian serta menyalahkan UMNO dan mengaitkan ketua pemuda umno malaysia.saudara khairy jamaluddin didalam laman twitternya.satu surat telah dikarang dan ditujukan kepada Marcus Lim:


Dear Marcus Lim


I'm writing this letter as a father of a teenage son of about your age. 


I'm writing this open letter to you so that you could have some broader perspective of the issues surrounding you and your family.


I'm in no position to be certain if you are guilty or innocent of the accusations leveled against you i.e. the molest of a fellow student at the Heng Ee Chinese Secondary School in Penang. 


I would however give you the benefit of the doubt, based purely on the denial of your former school headmaster Goh Boon Poh that no such incident had taken place. 


I take it that you must be an innocent boy who is caught in a political web.


Marcus


I'm sure you are old enough to understand simple logic, and differentiate facts from fiction.


My observation of this damning issue from day one clearly points that you have been purposely dragged into this by none other than your father Lim Guan Eng, followed by his father and your grandfather Lim Kit Siang.


Basically DAP and Pakatan Rakyat are using or rather abusing you for their political survival.


Why am I saying so? 


If I had been in your father's position on the first day when members of the Press asked Lim Guan Eng to respond to those 'wild allegations' against you,  I would have set the record straight. I wouldn't have kept mum. 


I would have defended my son (knowing well that he is innocent and was merely a target of my political enemies - as your father said). I would have called for an immediate investigation by lodging reports to the police and the State Education Department.


At the Press conference, I would have categorically denied that Marcus Lim is not a person of such character and I would have initiated immediate legal action against all those who were tarnishing your image and character in cyberspace. 


As a father, I wouldn't have kept mum!

But your dad, Lim Guan Eng, chose not to defend you. Don't you wonder WHY? 

Kambing Dan Kerbau.




Malaysia kaya dengan isu dan persoalan. Isu terbaru kini berkaitan Profesor Abdul Aziz Bari, seorang pensyarah universiti yang dianggap umum sebagai pakar undang-undang. Beliau telah mempersoalkan titah peringatan Sultan Selangor.


komentar Lim Guan Eng terhadap negeri Johor, berkaitan dengan kadar jenayah. Lim Guan Eng sendiri muncul meminta maaf kepada Sultan Johor, namun isu berkenaan tetap berlanjutan kerana ada pihak tidak menyenangi cara beliau meminta maaf.


Perkara yang disentuh oleh kedua-dua mereka, Aziz dan Guan Eng, dapat dikatakan sama saja beratnya, tetapi Guan Eng selaku ahli politik dengan mudah dapat beralih-alih daripada satu perkara ke perkara lain. Tidak sukar bagi ahli politik memadam keresahan dan konflik. Ketika Guan Eng sedang menghadapi satu isu, muncul isu lain, menyebabkan dia dapat melupakan isu yang awal. Saya fikir, Aziz Bari sedang menghadapi suasana lebih tragis, kerana kedudukannya sebagai pensyarah. Beliau menghadapi tindakan daripada pihak atasan UIAM.


Cabar-mencabar antara Aziz dengan Datuk Zulkifli Noordin, tokoh politik bebas dari Kedah. Aziz mencabar Zulkifli untuk berdialog dalam soal Perlembagaan Persekutuan, setelah Zulkifli mencabarnya meletakkan jawatan sebagai pensyarah, kerana Zulkifli berpendapat Aziz berpihak kepada pembangkang.


Cabar-mencabar sedemikian adalah bersifat politik, apatah lagi apabila Aziz berkata “Kita tengok sejauh mana kepakaran dia dalam aspek Perlembagaan.cabaran Zulkifli agar Aziz meletakkan jawatan sebagai pensyarah, dan bertanding dengannya di Kulim Bandar Baru atau di mana-mana saja. Selepas itu, tokoh hebat yang lain, Ezam Mohd Noor turut mencabar Aziz meletakkan jawatan, kerana katanya Aziz tidak neutral dalam memberikan komentar.


Walau bagaimanapun, Aziz tidak keseorangan. Tokoh wanita (yang jauh lebih hebat) dari Selangor, Elizabeth Wong bangun membelanya. Menurut Elizabeth, tindakan UIA menggantung pakar perlembagaan terkemuka itu amat mendukacitakan.Jika kita berminat mengikuti reaksi yang tersebar di internet, kita menemukan pandangan-pandangan lain lagi yang menyebelahi Aziz. Pandangan Elizabeth penting kerana kedudukan dan populariti wanita tersebut di Selangor, biar apa pun alasan – yang penting beliau popular.


Datuk Saifuddin Abdullah, Timbalan Menteri Pengajian Tinggi yang progresif, pada mulanya teragak-agak. Beliau mengatakan tindakan UIAM menggantung Aziz menimbulkan sedikit persoalan, tetapi tambahnya, jika Aziz bersalah, dia wajar dihukum. Walau bagaimanapun, Saifuddin kemudiannya tegas menyarankan agar penggantungan Aziz ditarik balik oleh universiti berkenaan.



Kebimbangan Elizabeth Wong ialah kalau-kalau tindakan terhadap Aziz akan menyebabkan kesemua ahli akademik menjadi pendiam. Menurutnya, ahli akademik tidak akan bersuara mengikut bidang masing-masing, atau secara tidak langsung ‘akan disunyikan’. 

Ahli akademik di Malaysia sentiasa sedar tentang diri mereka, sama ada neutral atau berpihak. Bidang undang-undang, lebih-lebih lagi bidang sains politik, memang kaya dengan segi-segi kritis. Oleh yang demikian, Aziz pasti telah bersedia dengan jalan lain untuk menghadapi suasana seperti dialaminya kini. Ezam ada mengatakan, Aziz tidak neutral dan condong menyokong parti pembangkang.

Beliau menyebutkan tulisan Aziz dalam penerbitan Institut Kajian Dasar (IKD) sebagai bukti sikapnya itu.Oleh sebab Aziz (sebagai tokoh cerdik pandai) telah sedia tahu tentang hal ini, maka saya fikir cabaran Zulkifli eloklah disambutnya. Pandangan ini saya sandarkan pada hakikat dalam peribahasa kita – ‘masuk ke kandang kambing mengembik, masuk ke kandang kerbau menguak’. Di Malaysia, sesiapa yang bersuara ‘tanda besar’, tetapi masih makan gaji dengan pihak kerajaan, adalah bercanggah dengan prinsip ‘kandang kambing’ dan ‘kandang kerbau’. Dengan kata lebih mudah, Aziz telah ‘menguak’ walaupun berada di ‘kadang kambing’. Sekarang, masuklah ke ‘kandang kerbau’.

Adun DAP Kelirukan Warga Penang.RapidPenang.


ADUN DAP nie suka ambil kredit atas usaha orang lain.Menggunakan Bas RAPID PENANG untuk kesidang DUN Semalam.Ianya nampak mengaburi mata pengundi dan rakyat Pulau Pinang dengan menyatakan RAPID ini atas usaha kecekapan DAP dan slogan CAT jelas terpampang pada sign bas diatas.Sungguh tak malu mengunakkan apa yang telah diusahakan oleh kerajaan BN dan mengabil langkah Populis yang agak naik bakul angkat sendiri.

Nak habaq mai RAPID PENANG telah diujudkan dalam Projek NCER dimasa Tun Abdullah menjadi Perdana Menteri.Rapid Penang telah memulakan operasi pada 31julai 2007 semasa kerajaan BN memegang tampok pemerintahan Pulau Pinang.Inilah sikap DAP yang suka membantah tapi muka tak tau malu.Sama jugak semasa projek jambatan pulau pinang bakal dibuat.Mendapat bantahan yang keras dari Lim Kit siang dan malam dengan menyatakan Rakyat pulau pinang tidak memerlukan jambatan tersebut adalah satu kerugian pada rakyat dan kini terbukti Lim Kit Siang godfather of raba nenen meludah kelangit dan jatuh kena mata dia.haaaaa.

Bebalik pada Rapid Penang dibiayai oleh Kementrian Kewangan dan syarikat yang mengurus tadbir ialah Syarikat Rangkaian Pengangkutan Integrasi Deras Sdn Bhd (RapidKL).Malas aku nak berita lagi hampa baca la rapid Penang punya WEb SINI.

Sidang DUN PP Ke-12 : Enggan mohon maaf : Utusan dilarang masuk DUN


Utusan Malaysia dilarang masuk kerana membuat fitnah kepada kerajaan DAP dan apa pulak tindakkan Kerajaan BN terhadap Malaysiakini dan Malaysia Insider yang diupah secara terang-terangan untuk menfitnah BN dan Kepimpinan BN secara peribadi dan tidak mempunyai fakta yang tepat dalam penulisan mereka.Ini adalah sikap berat sebelah dan ego yang ditunjukkan oleh kepimpinan DAP.Takut dihentam jika ada yang tidak kena.Utusan malaysia mempunyai pengaruh tersendiri,Jika hendak dikatakan telus dalam semua perjuangan kenapa hendak takut kepada utusan malaysia.

Ternyata suara keadilan,roket kini harakah lebih banyak menyebarkan fitnah berbanding utusan malaysia.ternyata DS Rosmah Mansur menjadi topik utama dalam setiap keluarannya dari handbag hinggalah isu cincin yang ternyata ianya satu pembohongan yang nyata.Itu tak termasuk pembohongan pembelian kapal selam dll yang telah dijawab oleh pucuk pimpinan parti BN/UMNO.ternyata DAP dan sekutunya takut bayang bayang sendiri.Nak tanya dekat Tuan Speaker yang kurang cerdik nie jika kerajaan BN tidak mengeluarkan lesen untuk mencetak suara keadilan,roketkini dan harakah pasti DAP/PAS dan PKR menyalak seperti anjing.Tenyata politik anjing menyalak ini banyak MKP lihat dan perati.orang kurang ilmu berpolitik cakap macam kepala b#t#h pungkoq bagi orang t#t#h.Memperburukan hasil kerja orang lain untuk kepentingan diri.lambat laun orang tahu siapa yang benar dan ikhlas dalam perjuangan.


GEORGE TOWN – Ekoran keengganan akhbar Bahasa Malaysia, Utusan Malaysia yang enggan memohon maaf di atas fitnah disiarkan pada persidangan Dewan Undang Negeri (DUN) yang lalu, pihak terbabit dilarang memasuki perkarangan DUN bagi membuat liputan pada Persidangan Mesyuarat Kedua Penggal Keempat DUN Pulau Pinang yang ke-12 di sini hari ini.



Speaker DUN, Datuk Abdul Halim Hussain berkata, Utusan Malaysia dilarang membuat liputan persidangan di dalam perkarangan dewan, namun, sebarang maklumat yang hendak mereka (Utusan Malaysia) laporkan, boleh diambil secara langsung melalui online.

“Ini dewan perjuangan, apabila mereka membuat fitnah, maka mereka telah menghina dewan, ini adalah satu kesalahan besar,” ujar beliau ketika sidang dewan ditangguhkan seketika di sini hari ini.

Utusan Malaysia sebelum ini menfitnah Kerajaan Negeri berkaitan pengubahsuaian rumah Ketua Menteri yang mencecah RM1.5 juta.

Mana Transformasi BN Dalam Penguasaan Alam Maya?



1. Berapa ramai ahli-ahli Yang Berhormat (YB) Barisan Nasional dapat menyalurkan maklumat secaratimeline sewaktu dewan sedang berlangsung?

2. Apabila YAB Datuk Seri Najib Tun Razak memaklumkan sewaktu Perhimpunan Agung UMNO (PAU) 2010 yang lalu, penguasaan media sosial dan interaktif adalah penting bagi berhubung dengan rakyat secara pantas dan lebih penting adalah tanpa birokrasi yang menyusahkan, adakah ianya dipandang enteng oleh sebahagian besar ahli-ahli politik BN?




 3. Berapa ramai pula ahli-ahli politik yang dapat menyalurkan maklumat berguna dan terkini dengan editing yang memenuhi kemahuan rakyat? Ataukah ahli-ahli politik hanya sekadar syok sendiri dengan jadual harian dan gambar-gambar mereka memenuhi media-media sosial (jika ada) mereka seperti facebook, twitter, portal, blogs dan sebagainya?

4. Jika terdapat ahli-ahli politik dari BN yang menyalurkan maklumat yang amat berguna kepada ahli yang lain, adakah ianya hanya disimpan di dalam 'laci' atau 'poket' mereka tanpa memetiknya untuk diguna-pakai bagi tujuan makluman dan hebahan? Atau sememangnya ahli-ahli di bahagian-bahagian tidak tertarik dengan faktor-faktor sebegini sebaliknya hanya sensasi dengan berita-berita seks, skandal, moral & akhlak sahaja yang sebenarnya hanya efek kepada sipelaku namun kepada rakyat keseluruhan, mereka tidak merasa apa-apa melainkan perkara-perkara yang terkait dengan mereka (rakyat) sendiri seperti ekonomi, harga barangan, penyalah-gunaan wang kerajaan yang juga merupakan wang hasil kutipan cukai rakyat?


Monday, October 24

Kereta Lim guan Eng Dikunci.



ADUN KOMTAR NG WEI AIK Yb tong gas naik angin pasal kereta BOSSnya dikunci dan menyuruh POLis mengambil tidakkan akan tetapi pihak polis tidak mempunyai kuasa untuk menyaman dan mengarahkan pihak MPPP untuk hadir dan sama telah diberikan.
Nie baru betul,Sepatutnya MPPP tidak mengambil tindakkan berat sebelah kepada semua kenderaaan termasuk kerajaan DAP yang memegang tampoh pemerintahan ketika ini.Yang peliknya kerajaan DAP akan mengunci semua kenderaaan yang diletakkan sewenang-wenangnya dan berada digarisan kuning.


Kenderaan Pacuaan 4roda ini adalah kepunyaan Diktator LGE.Pada sidang dewan undangan negeri pagi tadi.Parti Cinta Malaysia telah mengambil tindakkan dengan mengunci kenderaaan terbabit dan menyedarkan Lidah Bewak ini supaya bersikap adil dan saksama kepada semua pemilik kenderaan supaya meletakkan kenderaan mereka ditempatnya.Jika anda berkungjung Kesini ada akan lihat semua papan tanda sekitar Pulau pinang MPPP akan mengunci kenderaaan yang menghalang lalu lintas.Kebetulan dihadapan DUN Pulau Pinang adalah jalan utama yang senantiasa sibuk.

akan tetapi berlaku campur tangan dari pihak polis supaya pihak PCM  membuka rantai tersebut dan berlaku sedikit pentengkaran untuk menjelaskan apa yang berlaku namun tiada siapa yang tercedera dan semuanya kembali seperti sediakala dan pihak DAP/LGE telah mengubah kenderaan terbabit  dan akur dengan apa yang dijelaskan  oleh pihak PCM supaya tidak besaq kepala dan mengikut peraturan yang dibuat oleh DAP sendiri serta MPPP.





DAP kena Tibai Pasal Hudud.


Adakah kepimpinan Melayu/Islam PKR dan PAS hanya bersuara pada ketika diberi kebenaran oleh LGE yang sememangnya kapir harbi.Masih adakah unsur islam yang diamalkan oleh kepimpinan negeri Pulau Pinang yang selama ini membisu seribu bahasa sahaja.LGE dok canang satu Pulau Pinang menyatakan kepimpinanya mengikut khalifah Umar abdul aziz atau itu hanya sandiwara politik.Ternyata yang jelas Malik Itik dan Mansor hanya membuat ketul dan duit dan tahu akan tumbang pada PRU 13.Ternyata sifat LEMBU yang kena cucuk hidung ini akan menyusahkan Umat Islam Pulau Pinang.Itu belum kes Laungan AZAN yang pernah menjadi isu panas sebelum ini.


GEORGE TOWN, 24 Okt – Anggota pembangkang hari ini membidas kerajaan pimpinan DAP Pulau Pinang kerana tidak berani menjelaskan pendirian mengenai beberapa isu termasuk pelaksanaan hukum hudud.
Anggota Dewan Undangan Negeri Permatang Berangan Shabudin Yahaya daripada Barisan Nasional berkata setiap soalan lisan yang dikemukakan wakil rakyat BN berhubung beberapa isu termasuk hukum hudud ditolak Speaker Dewan Undangan Negeri Datuk Abdul Halim Hussain.
Bercakap kepada pemberita selepas persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) hari ini, beliau berkata rakyat Pulau Pinang inginkan satu penjelasan daripada kerajaan negeri mengenai pelaksanaan hukum hudud.
“Mereka (rakyat) ingin tahu pendirian kerajaan negeri tetapi, kerajaan negeri tidak berani untuk menjawab soalan dan mencari jalan mudah dengan mengelak daripada menjawab,” katanya.
Beliau berkata sebelum ini banyak pemimpin pakatan DAP-Parti Keadilan Rakyat-PAS, termasuk Lim Guan Eng yang juga Setiausaha Agung DAP, mengeluarkan pelbagai kenyataan.
“Kini kami menggunakan platform yang betul untuk mendapatkan jawapan daripada kerajaan negeri bukannya bagi pihak pemimpin parti,” kata Shabudin.
Beliau berkata wakil-wakil rakyat BN mengemukakan tidak kurang daripada tiga soalan mengenai hukum hudud, pemohonan maaf Lim kepada Sultan Johor dan kenyataan Naib Presiden PAS Mohamed Sabu berhubung insiden Bukit Kepong tetapi kesemuanya ditolak Abdul Halim.
ADUN Pulau Betong, Muhamad Farid Saad berkata Ketua Pembangkang Datuk Azhar Ibrahim, ADUN Sungai Dua Datuk Jasmin Mohamed dan Shabudin telah mengemukakan soalan-soalan yang perlukan satu penjelasan namun gagal dijawab kerajaan negeri.
“Apa erti kerajaan negeri berprinsip Cekap, Akauntabiliti dan Telus (CAT)? Itu cuma satu penipuan rakyat kerana tidak berani memberi penjelasan terhadap masalah yang timbul,” katanya.

Janji DiKota!UMNO Saman Guan Eng RM30 Juta.



Sebelum nie LGE dan sekutu dok saman orang lain termasuk media dan dan lain-lain.Yang pelik isu ramas tetek di pula dilaporkan kepada Polis dan tindakkan saman tidak pulak diambil.Ternyata apa yang berlaku memang terjadi alasanya mudah tak mahu anaknya terganggu dengan naik turun mahkamah.Benarlah ulasan Para Blogger terhebat yang harus diberi perhatian ialah rasuah sebanyak 200ribu untuk menutup kes tersebut.Bukannya siapa yang kena ramas.MKP telah memberi tahu sebelum ini Anna Corke tidak terlibat dan itu hanyalah umpan pancing untuk menangkap jerung makan taik seperti LGE ini.


Pengerusi Badan Perhubungan Umno Pulau Pinang, Datuk Zainal Abidin Osman hari ini memfailkan saman malu berjumlah RM30 juta terhadap Ketua Menteri, Lim Guan Eng berhubung kenyataannya mengaitkan Umno dengan demonstrasi dan cubaan membakar ibu pejabat DAP di Pulau Pinang pada Julai lalu.

Beliau memfailkan saman itu di pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi Sivil di Kuala Lumpur, hari ini melalui Tetuan Jahaberdeen & Co.

Selain Lim yang juga Setiausaha DAP, turut dinamakan sebagai defendan ialah PKR selaku pemilik laman berita elektronik Keadilan Daily dan akhbar Suara Keadilan; Segmen Fleksibel Sdn Bhd yang juga syarikat penerbitan Keadilan Daily dan Suara Keadilan serta ketua penyuntingnya, Fazallah Pit.

Peguam Jahaberdeen Mohamed Yunoos, yang mewakili Zainal Abidin, 51, memberitahu pemberita bahawa saman itu difailkan atas kapasiti peribadi pemimpin Umno Pulau Pinang itu.

Dalam pernyataan tuntutan itu, Zainal Abidin mendakwa pada 3 Julai lalu, Lim menerbitkan satu kenyataan akhbar melalui emel yang kemudiannya disiarkan di Keadilan Daily pada 3 Julai dan di akhbar Suara Keadilan pada 5 Julai lalu.

Zainal Abidin berkata, kenyataan Lim itu antara lain membawa maksud kononnya beliau terbabit dalam kegiatan mengguling Ketua Menteri Pulau Pinang melalui cara yang salah serta menyembunyikan pembabitannya dalam satu demonstrasi ganas yang berlaku di Komtar dan Jambatan Pulau Pinang pada 1 Julai lalu.

Beliau berkata, pada 18 Ogos lalu, Lim mengeluarkan satu lagi kenyataan menyinggung di hadapan sekumpulan wartawan yang disiarkan di laman berita elektronik, The Malaysian Insider, pada hari yang sama.

Zainal Abidin berkata, antara lain kenyataan itu membawa maksud kononnya beliau merancang untuk mensabotaj premis parti DAP di Pulau Pinang, dan kononnya beliau terbabit dalam mencetuskan cubaan membakar premis itu.

Beliau berkata, akibat kenyataan itu, ia merosakkan reputasinya dan menjejaskan kepercayaan parti induk terhadapnya.

Zainal Abidin menuntut ganti rugi RM30 juta, faedah, kos dan relif lain yang difikirkan wajar oleh mahkamah dan satu injunksi bagi menghalang kesemua defendan daripada terus mengeluarkan atau menyiarkan kenyataan fitnah itu.

- Bernama

Amaran Dr. Mahathir tidak boleh diabaikan



HAIRAN juga tiada reaksi terhadap kenyataan Tun Dr. Mahathir Mohamed tentang Melayu akan hilang kuasa dalam 10 tahun lagi. Tiada menteri, timbalan menteri, individu atau NGO yang bersetuju atau menyangkal kenyataan bekas perdana menteri tersebut.

Apakah orang Melayu sudah menerima hakikat yang ia akan hilang kuasa dalam 10 tahun. Kebetulan pula 10 tahun lagi ialah 2020, tahun yang kita patut mencapai taraf negara maju dan berpendapatan tinggi.

Apakah ini maknanya bila kita mencapai taraf negara pendapatan tinggi, orang Melayu sudah terpinggir dan angka tersebut tercapai melalui bukan Melayu?

Apakah Dr. Mahathir menggunakan psikologi untuk melontarkan sesuatu yang boleh menyedarkan orang Melayu tentang perlunya melakukan sesuatu sebelum terlambat?

Apakah yang boleh menyedarkan orang Melayu hari ini? Bersatu antara UMNO, Pas dan PKR tidak mungkin.

Kelemahan dalam bidang ekonomi sudah jelas masih tidak boleh menyedarkan orang Melayu. Ramai yang mengatakan bukan semua orang Melayu yang papa kedana, ramai yang kaya raya. Lihat saja bila Perhimpunan Agung UMNO betapa banyak BMW, Mercedes, Alphard, Cayenne dan pelbagai jenama kereta yang mahal.

Ada juga orang Melayu yang sorok kereta Ferrari mereka dengan dibalutkan dengan canvas supaya orang tak tahu yang dia ada Ferrari. Orang Melayu yang kaya raya ini tidak peduli siapa berkuasa 10 tahun lagi kerana kedudukan mereka sudah kukuh.

Orang Melayu yang tidak terlibat dengan politik begitu juga. Kalau hidup mereka kais pagi makan pagi, kais petang makan petang seperti yang kita lihat dalam program televisyen Bersamamu setiap minggu, mereka pun tidak akan kisah siapa yang memerintah dan majoritinya orang Melayu dan mungkin orang Melayu akan lebih susah hidup mereka.

Ada beberapa perkara yang bakal berlaku sekiranya bukan Melayu memerintah. Kemungkinan besar yang boleh memerintah ini ialah DAP. Dan DAP telah berjanji akan mengubah beberapa perkara dalam Perlembagaan sekiranya mereka berkuasa.

Pertama mereka akan tukar agama rasmi daripada agama Islam kepada yang lain, kedua bahasa rasmi juga akan ditukarkan daripada bahasa Melayu kepada lain bahasa dan ketiga segala keistimewaan dan hak orang Melayu di bawah Perlembagaan akan dimansuhkan.

Kemungkinan parti politik bangsa Cina ini bergabung dengan MCA dan Gerakan sesuatu yang tidak mustahil. Lebih teruk lagi kalau PAP dari Singapura pula diajak bersama. Itu baru betul.

Kehilangan kuasa orang Melayu dalam negara ini bermakna negara ini akan terjual.

Dalam kita hendak berkuasa, kita beri lebih perhatian kepada bukan Melayu, kononnya menyepikan mereka menyebabkan kita kalah dalam Pilihan Raya Umum Ke-12. Kini mereka dah pandai minta macam-macam dan dapat pula apa yang diminta.

Golongan orang Melayu yang diberikan perhatian ialah golongan tertentu sahaja, mereka yang sudah ada entiti mereka dan hanya perlu diperbaiki berlipat ganda lagi. Yang lain tidak akan merasai usaha lipat ganda entiti ini.

Seperkara yang perlu pihak memerintah sedar ialah terdapat 3.9 juta pemilih yang belum mendaftar untuk mengundi.

Kalau kita andaikan 60 peratus daripada jumlah ini terdiri daripada belia dan remaja dan mereka ini lebih terikut dengan dunia siber, gosip dan fitnah yang tersebar merata dalam dunia blog, mereka tidak menerima perhatian media arus perdana.

Mesej yang ingin disampaikan kepada mereka tidak sampai dan mereka bakal membuat keputusan yang mungkin akan merugikan pihak yang sedang memerintah.

Hakikatnya orang Melayu sudah lemah dalam bidang ekonomi dan yang sedikit kuasa ekonomi yang ada ini kalau hilang juga dan kuasa memerintah pula hilang, orang Melayu akan jadi ibarat Red Indian di Amerika Syarikat tinggal di penempatan tertentu sahaja.

Kita sedar juga ada usaha gigih sedang dilakukan oleh parti pembangkang untuk menarik orang Melayu dalam usaha untuk mengubah pandangan masyarakat terhadap parti mereka. Mereka berpendirian inilah 1Malaysia yang sebenarnya.

Tidak ada keharmonian dalam mana-mana masyarakat yang majoritinya sesuatu bangsa jika kedudukannya lemah dalam ekonomi dan politik.

Ramai orang Melayu yang menyangka diri mereka cukup cekap dalam politik. Sebaliknya politik orang Melayulah yang memecah belahkan orang Melayu. Mungkin kalau tidak ada politik, orang Melayu hari ini tidak berpecah belah.

Walau apa pun amaran Dr. Mahathir tidak boleh diabaikan begitu saja. Pihak yang sayangkan negara ini dan tidak mahu ia jatuh ke tangan orang lain - walaupun mereka mungkin rakyat negara ini juga - perlu mengorak langkah mengatur strategi, jangan heboh-heboh, bangunkan langkah yang konkrit dan suntikan semangat kepada orang Melayu keseluruhannya.

Pemuda BN Turun Padang.


Pemuda BN Pulau Pinang turun padang memberi sumbangan kepada kanak-kanak dihospital besar Pulau Pinang.inilah insatif yang diambil untuk membantu rakyat di Pulau Pinang walaupun sumbangan tidaklah seberapa akan tetapi ai akan mendekatkan rakyat kepada Barisan Kepimpinan Pemuda BN di Pulau Pinang.Ir Shaik Hussein Ketua Pemuda UMNO Negeri Pulau Pinang,Oh Tong Keong  Pemuda Gerakan Pulau Pinang Penyelaras BN DUN Padang kota.

Pemuda BN Penang.

Semangat kerja berpasukan yang tunjukkan.


Guan Eng Mengamuk Di Cabar Buat Laporan Polis



Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, sudah menjadi kecenderungan parti pembangkang untuk meletakkan semua kesalahan ke atas UMNO dan Barisan Nasional (BN). Beliau merujuk kepada Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, yang menyalahkan penulis blog pro-UMNO yang mendakwa anak lelakinya itu mencabul kehormatan seorang rakan pelajar wanita berusia 16 tahun dan cuba melepaskan diri dari hukuman.
“Jangan salahkan sesiapa. Bagaimanapun, ia menjadi kecenderungan pembangkang dan Pakatan. Apabila mereka ada masalah sendiri, mereka mula menyalahkan UMNO.
“Bagaimanapun sekiranya ada kesalahan, kita perlu mencari apa punca utama,” katanya pada sidang media selepas mengadakan pertemuan dengan pemimpin BN Selangor di sini hari ini.
Muhyiddin juga meminta Guan Eng membuat laporan polis dan membiarkan polis menjalankan siasatan bagi menjelaskan keadaan sebenar.
“Penafian adalah tidak mencukupi. Kalau tidak buat, minta polis untuk menyiasat dan bersihkan nama,” katanya.

Guan Eng dilaporkan mengamuk sakan apabila helah untuk mengalihkan isu dan mengelak SPRM daripada mengasaknya berhubung transaksi tanah kepada kroni dan penyumber dana untuk DAP, tidak jadi seperti yang dirancangkan.

Isu anak lelaki ramas tetek yang kononnya dimulakan oleh blogger pro-UMNO sebenarnya tidak lebih daripada helah agar isu SPICE yang melibatkan RM430 juta tidak dipedulikan.

Tony Pua dikesan cuba memanjangkan isu anak lelaki Guan Eng ramas tetek dengan bantuan Malaysian Insider dan Malaysiakini.

Namun sekali lagi mereka terkantoi apabila Pengetua SJKC membuat 'pengakuan' yang kemudian terbukti ada sesuatu yang diselindungi iaitu bantuan RM2 juta untuk sekolah tersebut.

Sumber berita anak lelaki Guan Eng ramas tetek datangnya dari dalam DAP Pulau Pinang sendiri. Sekali imbas ia memperlihatkan kononnya ada kemelut dalam DAP Pulau Pinang, padahal apa yang berllaku ialah melindungi SKANDAL SPICE yang bakal mengundang kehadiran SPRM.

Guan Eng memerlukan satu berita sensasi untuk menutup skandal tersebut daripada diketahui oleh rakyat Malaysia. Pada masa yang sama dia memerlukan alibi untuk dia memindahkan penyelewengannya selaku Ketua Menteri.

Jadi tidak hairanlah apabila Guan Eng diberitakan mengamuk sakan selepas penat-penat merancang skrip dan penggambaran dengan menggunakan anak lelakinya sebagai umpan!

Sunday, October 23

LGE Boleh Kena Penjara??????????/


Biar betul apa yang aku tengok dan baca nie keliru pulak rasanya selalunya meloyakini nie tak lapor benda macam nie takkan dah kantoi lepas tue kona pulak dah....Dunia,dunia ternyata apa yang diucapkan oleh Karpal nie dah nampak ketidakfahaman oleh pakatan rakyat dan DAP.Ahli parlimen Bukit Gelugor Karpal Singh hari ini berkata Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng boleh dipenjarakan jika beliau ingkar terhadap keputusan Mahkamah Persekutuan yang memutuskan bahawa penduduk Kampung Buah Pala perlu mengosongkan rumah masing-masing pada tahun 2009.Belum selesai isu ramas buah dada kini timbul pula isu Kg Buah Pala yang boleh membawa Kalipah PAS di Penjara…???
Kah..kah..kah….

"Ramai yang bertanya, apa yang berlaku kepada janji-janji? Macam mana dengan janji Lim yang berkata kami akan mempertahankan kampung itu? Betul, semua kita berkata begitu," kata peguam veteran itu.

Pulau Pinang Lubuk Maksiat.LGE/DAP Memerintah.


Pulau Pinang menjadi lubuk maksiat dan masaalah sosial dikalangan remaja dan belia jika ini tidak dikekang oleh pihak berkuasa ironinya Guan Eng dan DAP menyalahkan orang lain dan memburukkan JOhor dan menyatakan Negeri itu tidak selamat padahal Pulau Pinang dibawah pentadbiranya lebih dari itu dengan masaalah sosial dan pendatang asing mengambil tempat sebagai GRO dan lain-lain.Pihak polis telah melakukkan yang terbaik akan tetapi diselar oleh lidah bewak ini dengan mengambil kredit daripada usaha polis dalam menjalankan tugas yang telah diamanahkan kepada pihak berkuasa.Apa yang dilihat disini seolah-olah DAP dan sekutu setuju membela dan membelai pihak pengusaha rumah urut serta kegiatan kurang bermmaruah ini untuk mendapatkan dana bagi melancarkan pentadbiran beliau.Umpama ayam jantan berkokok garang tetapi hakikatnya ekor penuh taik dan noda.


GEORGE TOWN: Polis menyerbu sebuah pusat hiburan di Pulau Tikus, di sini awal pagi Ahad dan menahan 21 orang wanita warga asing yang bekerja sebagai pelayan pelanggan (GRO).
Jurucakap polis berkata mereka yang berusia antara 20 dan 30 tahun itu ditahan dalam Ops Noda yang bermula pukul 2.45 pagi.
Katanya, mereka terdiri daripada 15 warga China, Vietnam (5) dan seorang Kemboja.
"Mereka masuk menggunakan pas lawatan sosial, baru bekerja di pusat hiburan berkenaan dan dipercayai turut menawarkan khidmat seks," katanya kepada pemberita di sini.
Beliau berkata dalam operasi itu, polis turut menahan seorang lelaki tempatan berusia awal 30-an yang dipercayai 'pelindung' kepada wanita berkenaan.
"Semua mereka dibawa ke Ibu Pejabat Polis Timur Laut dan kes disiasat menurut Seksyen 55 (B) Akta Imigresen 1959/63 dan Seksyen 39(b) Peraturan-peraturan Imigresen," katanya.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Timut Laut ACP Gan Kok Meng ketika dihubungi berkata operasi seupama itu akan diteruskan. BERNAMA

HIMPUN: Manifestas​i kekecewaan gerakan Islam kepada PAS



Sama-sama kita renungkan analisis rakan media tentang #himpun oleh Helmi hanafi
JIKA kita selalu menghadiri program ceramah besar-besaran PAS, kita akan dapati cara kerjanya (SOP) sama dengan Perhimpunan Sejuta Umat (HIMPUN) yang diadakan di Stadium Shah Alam petang Sabtu.
Baik dari segi kedudukan petugas yang menyambut orang ramai, susun atur program, ungkapan takbir setiap kali habis ucapan, bentuk dan design banting yang tergantung di sekeliling stadium, dan paling terang sekali, sebelum penceramah terakhir berucap, keluar karung khas kutip derma, memang sah DNA PAS.
Bagi wartawan yang biasa liputi program UMNO dan PAS, sebahagian besar daripada 10,000 hadirin itu adalah aktivis-aktivis Islam yang sinonim dengan PAS bukannya UMNO.
Deretan belia dan beliawanis, berkopiah dan bertudung litup, duduk tertib dari awal hingga akhir majlis, jarang bertepuk tangan, memang sinonim dengan gerakan Islam di manapun.
"Mereka ini aktivis Islam yang selama ini menyokong PAS dan mula kecewa dengan Pakatan Rakyat," kata seorang bekas pemimpin PKR pusat ketika kami terserempak di majlis tersebut.
Menurut beliau, majoriti yang hadir itu adalah golongan yang kecewa dengan pengaruh kumpulan Erdogan dalam parti Islam tersebut.
"Mereka merasakan PAS di era Anwar Ibrahim menjadi Ketua Pembangkang ini terlalu berkompromi dengan isu-isu Islam seperti murtad yang sudah lama menjadi retorik dalam ceramah-ceramah PAS.
"Tapi mereka juga bukan penyokong apatah lagi pengundi UMNO, jadi HIMPUN menjadi medan mereka untuk menzahirkan ketidakpuasan hati terhadap PAS Baru yang lari dari asas perjuangan dan retorik tradisi mereka," katanya.
PAS dalam muktamar terakhirnya Jun lalu bahkan menukar konsep Negara Islam kepada Negara Kebajikan bagi menarik sokongan bukan Islam kepada parti itu.
Penganjur bersama HIMPUN, Dr Yusri Mohamad memberitahu Agendadaily, beliau teruja melihat kehadiran ramai orang muda dalam majlis tersebut.
"Kami hanya mengharapkan NGO-NGO yang menyertai HIMPUN agar memobilisasi ahli mereka," katanya ketika ditanya cara penganjur kumpul peserta program tersebut.
Ada yang kata angka 10,000 itu tanda kegagalan penganjur kumpul satu juta tapi kalau kita lihat dari sudut lain, angka 10,000 adalah angka kehadiran biasa bagi program-program besar PAS di Lembah Klang.
"Sebut apa saja program besar PAS samada di Stadium Melawati atau Taman Melewar, kehadiran mesti kurang atau lebih 10,000, sebab apa, sebab itulah akar umbi mereka," kata bekas pemimpin PKR yang biasa dengan kerja-kerja mobilisasi penyokong PAS apabila program melibatkan Anwar Ibrahim.
"Jika di Kelantan atau Kedah mungkin boleh dakwa sehingga 50,000 tapi kalau di Lembah Klang, 10,000 itu angka sebenarnya," katanya penuh yakin.
Jika ditolak satu pertiga daripada 10,000 itu untuk penyokong Perkasa, UMNO, dan NGO seperti PPIM dan PEMIMPIN yang dilihat condong kepada kerajaan, yang lain itu memang dikenali berat belah pembangkang.
Dalam bahasa mudahnya, perhimpunan petang Sabtu itu adalah manifestasi kekecewaan kelompok gerakan Islam kepada PAS Baru.
Mereka kecewa melihat PAS yang tunduk kepada Anwar, yang tunduk kepada DAP sehingga hilang jati diri parti itu.
Sehingga mereka sendiri (ketua-ketua NGO Islam) perlu 'turun padang' menjadi satu kumpulan pendesak baru tanpa lagi bergantung harap kepada PAS yang kini dilihat banyak berkompromi asas perjuangannya untuk meraih undi bukan Islam.
Soal kehadiran bukan isu besar, bagi mereka yang duduk dan menyaksikan betapa bersemangatnya kumpulan HIMPUN ini, pasti sedar tapak sokongan PAS sudah bergoyang.
Apatah lagi bila ada cadangan dari wakil-wakil NGO yang berucap, mahu  menjelajah setiap negeri dengan HIMPUN dan disambut dengan laungan 'allahuakbar' yang gegak gempita.
PAS sehari dua lagi, akan merasai kesannya dan jangan terkejut sekali lagi parti menggunakan nama Islam itu menukar retoriknya seperti kes hudud baru-baru ini.
Selepas melihat PAS semakin hilang sokongan Melayu terutama di Kelantan, Mursyidul Amnya Datuk Nik Aziz Nik Mat tiba-tiba membangkitkan semula soal pelaksanaan hudud yang PAS sudah tidak bincang sekian lama.
Hujah PAS kepada DAP dan Anwar mudah, orang Kelantan mengundi PAS sebab nak laksana hudud.
Di Shah Alam petang Sabtu, kisah Datuk Dr Hasan Ali yang hadir dan berdoa menutup majlis bukan sebagai pemimpin atau ahli PAS tetapi sebagai umat Islam (seperti kata pengerusi majlis) pasti menjadi bualan dikalangan gerakan Islam.
Terutama ratusan wakil NGO, yang khuyuk mengaminkan tatkala Hasan Ali dengan mata berair berdoa "Ya Allah, tuhan yang membolak-balikkan hati. Kekalkan kami di atas landasan Islam,".
Stadium yang boleh memuatkan 100,000 pengunjung itu mungkin terlalu besar untuk 10,000 yang hadir, tapi gema doa munajat yang dibaca Hasan Ali, pasti berbekas di hati mereka yang mengaminkannya dan berkembang kepada yang lain juga.
Kita sama-sama lihat nanti.-22\10\2011- OLEH HELME HANAFI

Orang UMNO Sebenarnya Komunis.



Wahai Aziz Bari bukan semua pelajar UIAM itu suka kamu, termasuklah pelajar dari Fakulti kamu sendiri. 

ANTARA PROSES PERUNDANGAN, DUNIA AKADEMIA DAN POLITIK

Persoalan kebebasan dunia akademia, perjuangan menuntut keadilan oleh mahasiswa dan campur tangan politik nampaknya berkumandang sekali lagi. Demonstrasi acap kali dilakukan selepas sembahyang Jumaat. 
Sebab utamanya sudah pasti untuk mendapatkan bilangan penonton yang ramai selain daripada bilangan penggerak sebenar demonstrasi tersebut. Kali ini, ia bertempat di Gombak, Universiti Islam Antarabangsa Malaysia. 
Demonstrasi hari ini adalah bertujuan membantah penggantungan Professor Dr Abdul Aziz Bari yang merupakan seorang pakar perundangan bidang Perlembagaan. Kisah penggantungan ini bermula selepas beliau menegur DYMM Sultan Selangor yang telah menyampaikan titah berkenaan isu murtad Damansara Utara Methodist Church(DUMC).  
Rentetan daripada isu tersebut, Professor Dr Abdul Aziz Bari dihantar surat tunjuk sebab, dimaklum bahawa beliau digantung sehingga 25hb Oktober untuk mendapatkan penjelasan bertulis beliau serta tidak dibenarkan masuk ke kampus universiti tanpa kebenaran Dekan Kulliyyah Undang-undang Ahmad Ibrahim. 
Sebagai seorang pelajar undang-undang di universiti ini, ingin saya memaklumkan bahawa proses penggantungan Professor Dr Aziz Bari bukanlah suatu hukuman tetapi ia lebih kepada memberi masa kepada beliau membela diri dan menjawab tuduhan-tuduhan terhadap beliau. Barang kali atas sebab pentadbiran salah menggunakan istilah, sifat marah masyarakat terbina. 
Jika diteliti, proses penyiasatan memang secara lumrah kadang-kala menyebabkan seseorang pekerja digantung. Mereka akan dihalang bekerja supaya pekerja tersebut boleh menumpukan diri dalam membela diri beliau. 
Ia juga berfungsi untuk tidak menyalahkan pekerja tersebut jika tidak dapat menjalankan kerja beliau apabila sibuk mendapatkan bukti-bukti membela diri.  
Oleh itu sebagai masyarakat yang mempunyai nilai yang tinggi, kita sepatutnya menunggu penjelasan daripada Professor Dr Aziz Bari dan alasan sebarang keputusan pihak pentadbiran sebelum kita sendiri membuat keputusan muktamad. 
Walau bagaimanapun, seperti satu adat atau tradisi dalam isu-isu sebegini, maka mula pula proses tuduh-menuduh tanpa bukti bahawa ada tangan-tangan ghaib yang menekan pihak pentadbiran untuk mengambil tindakan terhadap pensyarah ini.  
Dalam kehangatan ini semua, maka lahirlah demonstrasi selepas solat Jumaat pada hari ini. Mahasiswa-mahasiswi diseru untuk bangkit memperjuangkan keadilan seorang guru yang menurunkan ilmu kepada sebilangan daripada mereka termasuklah saya. 
Aneh sekali dalam suara lantang pembahas kelompok mahasiswa tertentu ini mengecam pihak pentadbiran dan menyatakan penentangan kehadiran tangan-tangan ghaib dalam proses pentadbiran universiti, tidak jauh daripada mereka berdiri pula pemimpin-pemimpin parti politik yang tiada kaitan dengan universiti. 
Mereka tidak pernah pun menuntut di Taman Budi dan Ilmu ini. Hanya seorang saja daripada pemimpin parti tersebut yang hadir merupakan alumni universiti ini. 
Kehadiran mereka ini kemudiannya cuba dijustifikasikan. Terdapat pihak mengatakan bahawa individu-individu politik ini sebenarnya mengambil berat akan dunia akademik. Soalnya adakah mereka ini benar mengambil berat atau mahu mengambil kesempatan akan bilangan pelajar yang turun menyatakan pendirian mereka? 
Inilah projeksi imej yang dimahukan ahli-ahli politikus ini. Soalan yang muncul dibenak hati saya adalah, jika benar mereka mengambil berat tentang universiti mengapa mereka tidak boleh hormat akan sifat neutraliti dunia akademia yang tidak mahu kehadiran watak-watak politik yang tidak diundang?  
rakan-rakan ahli politikus mereka yang lain yang pernah menuntut di universiti ini tidak menghadirkan diri kerana tahu bahawa dunia akademik tidak patut dicemari oleh tindakan politik, mereka pula tanpa malu melakukan sebaliknya.  
Universiti Islam Antarabangsa Malaysia tiada pensyarah-pensyarah berkaliber mahupun pemikir-pemikir matang di kalangan mahasiswa-mahasiswi? Ini hanya menunjukkan bahawa orang seperti ini langsung tidak hormat akan universiti yang akan menjadi 'alma mater' kami. 
Secara amalan di universiti, ahli politik sepatutnya hanya menghadirkan diri jika dijemput untuk memberi perspektif mereka agar ia boleh diselidik dan dipelajari oleh penuntut dan pensyarah. 
Ahli politik yang hadir pada demonstrasi ini walau bagaimanapun tidak dijemput dan pendapat mereka juga tidak diminta. Dalam isu ini, dunia akademik tidak mahu melihat sesuatu isu dari kaca mata sentimen tetapi kebenaran. 
Saya pasti ahli politikus yang hadir hari ini akan mengatakan bahawa lawan mereka tidak mengendahkan hal ehwal dunia akademik. Ini jelas mengambil kesempatan untuk kepentingan parti politik mereka. Sebagai tindak balas, lawan mereka pula akan masuk ke pentas universiti bagi setiap isu dan peluang yang ada.  
kesemua ahli-ahli politikus berkejar-kejar masuk ke universiti. Akhirnya sebuah universiti yang menjadi gedung ilmu dan pembelajaran akan menjadi lagi satu ruang debat orang-orang ini. Tidak cukup dunia di luar kampus, di sini juga dikotorkan dengan fitnah, retorik dan sentimen. 
Sebagai rakan kepada mahasiswa dan mahasiswi yang lain, saya seru marilah kita bersama-sama terus memikul tanggungjawab membina negara kita sama ada dari segi fizikal, rohaniah mahupun mental.  
Dalam sifat berkobar-kobar kita mahu menegakkan keadilan jangan pula kita dipermainkan untuk kepentingan tertentu. Mahasiswa -mahasiswi perlu terus berpendirian, melihat dan menyiasat sesuatu isu secara adil dan saksama. Maka dengan ini, barulah masyarakat tahu bahawa Malaysia masih mempunyai harapan cerah di masa hadapan.

Akmal Saufi
 
Kulliyyah Undang-Undang Ahmad Ibrahim 
Universiti Islam Antarabangsa Malaysia

MKP  sarankan semua pihak tidak mengambil sikap 'double standard' terhadap kes Dr Aziz Bari digantung tugas. 25hb ni dia masuk balik pun.

Beri kebebasan sepenuhnya kepada pihak pengurusan UIAM selesaikan tugas mereka mengikut bidang kuasa yang tersedia rangkum. Semua pihak tak kira pelajar, pembangkang mahupun Timbalan Menteri Kabinet yang 'bersedih' tidak harus campur tangan.

Kedai Makan 1Malaysia Pulau Pinang.


Pengusaha kedai makan 1malaysia di Pulau Pinang berterima kasih kepada PM dengan pelancarannya tempoh hari.61 pengusaha telah berjaya mendapat tawaran tersebut.Kini rakyat Pulau Pinang dapat merasa dan menikmati hidangan kedai makan 1malaysia untuk rakyat.


Pengusaha kedai tersebut ialah  Nasi Kandar Ariff pemiliknya Ariff Abdul Rahman yang beroperasi di Ayer Itam mendapat respon yang bagus dikalangan pelanggannya.Kedai 1malaysia bertemakan Menu rakyat dengan hidangan seperti nasi dan ikan berharga 2ringgit sahaja.Manakala nasi putih,sayur,ayam goreng dan telur berharga hanya 4ringgit sahaja.Pelanggan juga dapat menikmati air sirap yang berharga 1ringgit sahaja.



Ini adalah insiatif kerajaan BN untuk meringankan beban yang ditanggung oleh rakyat yang berpendapatan rendah khususnya di Pulau Pinang.Kedai rakyat 1malaysia dapat membantu rakyat berjimat.Kepada DAP lepas nie jangan pulak nak ambil kredit lepas apa yang dilakukkan oleh BN untuk mengurangkan beban rakyat dan menyalahkan Kedai makan 1malaysia nie.





Saturday, October 22



Satu sub-plot telah muncul dalam skandal seks terkini di Malaysia. Bukan sahaja parti Perdana Menteri Najib Razak UMNO yang terlibat, tetapi komponen BN Gerakan dan MCA jjuga mungkin telah memainkan peranan dalam konspirasi untuk menyerang Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng melalui anaknya.
Pemimpin-pemimpin DAP telah mendakwa pemimpin Gerakan dan MCA memujuk ketua gabungan, UMNO, untuk menuduh anak lelaki Guan Eng yang berumur 16 tahun mencabuli seorang pelajar perempuan. Perempuan itu kemudian dikenal pasti sebagai juara catur UK Anya Sun Corke, yang telah menafikan mengenali budak lelaki itu dan mengecam mereka yang terlibat dengan khabar angin itu.
“Pemuda Gerakan mungkin telah mendedahkan maklumat itu, yang tidak benar tetapi apa yang mungkin terdengar oleh mereka di jalanan,” kata Ng Wei Aik, ahli DUN Komtar, yang juga mrupakan setiausaha politik Lim.
Jangan salahkan kami kalau kamu sembelit!
Pemimpin DAP itu juga menyalahkan Ketua Rancangan Strategik Pemuda MCA Foo Seck Chyn, yang telah menggunakan laman-laman web sosial untuk menyebarkan pembohongan itu dan pada masa yang sama, cuba berlagak suci di media dengan menghentam serangan ke atas keluarga Lim itu.
Wei Aik juga mendakwa setiausaha media Presiden MCA Chua Soi Lek yang juga bekas pemberita Giam Say Khoon, Timbalan Ketua Pemuda Gerakan Pulau Pinang H’ng Khoon Leng dan Naib Ketua Pemuda Albert Tan Kah Leong bersubahat dalam komplot yang telah makan tuan ini.
Sementara itu, Gerakan telah menyerang semula Wei Aik, mencabar ahli DUN Komtar itu untuk membuat laporan polis daripada membuat tuduhan kosong. Ketua Publisiti Gerakan Thor Teong Gee mendakwa Wei Aik mempunyai motif politik dalam melibatkan Gerakan dalam isu ini.
“Ng juga bermain politik kotor dan menyalahkan Gerakan untuk semua isu-isu negatif. Jangan sewenang-wenangnya membuat tuduhan tanpa bukti kukuh. Jangan sewenang-wenangnya melibatkan kami dalam air keruh apabila kamu atau bos kamu tidak senang hati,” kata Thor dalam satu kenyataan.
“Jangan salahkan Gerakan kalau kamu ada sembelit dan tidak boleh ke bilik air. Sebagai wakil rakyat yang dipilih, tolong berkata-kata dengan munasabah dan dengan fakta.”
Malaysia Chronicle blog MPP.

rapid

rapid

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive