Monday, October 31

Guan Nenen Jadi TIGER La Pulak.


Bila masa pulak LGE nie jadi TIGER pulak dah,Pening kepala la bapak nenen nie lepas satu-satu tukaq nama la pulak dah.Projek Tiger isu terbaru yang dibangkitkan pada sidang DUN kali nie,Nie dia yang YB yang paling lancang dalam sidang DUN,Ketua Pembangkang Datuk Azhar Ibrahim dah kantoikan bapak nenen kali nie!!!!!!rakyat Pulau pinang perlu tahu apa yang bapak nenen nie dok kencing rakyat.umno-online dah kena sembilan Lapor polis Oleh DAP berikut apa artikel yang didalam laporan Polis  bertajuk, 'Guan Eng Jangan Perbodohkan Pengundi Dengan Cara Putar Alam' ; 'Isu Cabul : Sejak Bila Pembangkang Pandai Bercakap Sial Moral??' ; 'Dari Rambut Panjang ke Gejala Dadah, Guan Eng Makin Berputar Belit' ; 'Kalau Fitnah Guan Eng Patut Saman Bukan Beri Kenyataan Berbelit-belit' dan artikel siaran suratkhabar harian Cina, Guang Ming Daily pada 21 Oktober (Guang Ming Daily bagaimanapun telah menafikan kewujudan laporan berkenaan).

Penduduk Pulau Pinang perlu diberitahu bahawa "kejayaan" kerajaan negeri mengurangkan hutangnya daripada RM630 juta kepada hampir RM30 juta adalah kerana pemindahan milik secara pajakan aset air kepada Pengurusan Aset Air Bhd (PAAB) dan bukannya secara tunai, persidangan Dewan Undangan Negeri diberitahu pada Isnin.
"Saya tertanya-tanya kalau dalam tempoh tiga setengah tahun boleh bayar hutang RM600 juta, banyak mana (wang) yang telah dikumpulkan oleh kerajaan negeri?" kata Datuk Azhar Ibrahim (BN-Penaga) ketika membahaskan Rang Undang-undang Perbekalan dan Usul Anggaran Pembangunan 2012 bagi negeri itu.
Isnin lepas, ketika membentangkan rang undang-undang berkenaan, Ketua Menteri Lim Guan Eng berkata kerajaan negeri berhutang sebanyak RM630.13 juta pada Mac 2008 tetapi sehingga September tahun ini, jumlah hutang telah berkurangan kepada RM29.66 juta disebabkan antara lain penghijrahan aset air kepada PAAB melalui perjanjian yang ditandatangani pada 2 Jun lepas.
Dalam perbahasannya, Azhar yang juga ketua pembangkang di dewan itu, meminta kerajaan negeri menjelaskan mengapa sejak pakatan DAP, PKR dan Pas memerintah Pulau Pinang tahun 2008, tiada rumah kos rendah yang dibina oleh kerajaan negeri.
"Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang (PDC) buat apa? Ini untuk kepentingan rakyat. Perkara ini dinyatakan dalam Laporan Ketua Audit Negara," katanya.
Azhar berkata bahawa setelah lebih tiga tahun berlalu, masih banyak janji kerajaan pimpinan DAP di Pulau Pinang belum dilaksanakan.
"(Kerajaan negeri) pernah janji nak wujudkan Tiger Park, mana dia? Sampai sekarang tak ada apa.
"Heboh kata syarikat Korea akan melabur kira-kira RM300 juta untuk buat padang golf di Batu Kawan. Hilang...sampai sekarang tak bunyi-bunyi dah," katanya.
Azhar juga berkata beliau masih menunggu bila anggota exco kerajaan negeri akan mengumumkan aset masing-masing seperti yang dijanjikan.
"Dah tiga tahun enam bulan berlalu, borang tak siap lagi?" katanya.

PANAS:PERTIGA Rempit Lim Guan Eng.


Polis menahan lima individu kerana menyertai perhimpunan haram di sekitar bandar raya ini, bagi membantah pentadbiran kerajaan negeri pimpinan Lim Guan Eng.
Ketua Polis Daerah Timur Laut ACP Gan Kong Meng berkata mereka yang termasuk Pengerusi Pertubuhan Islam Gabungan Amal (Pertiga) Sabaruddin Ahmad itu ditahan bagi membantu siasatan dan akan dibebaskan selepas keterangan diambil.
Perhimpunan dipercayai dianjur beberapa pertubuhan bukan kerajaan di negeri ini.
Perhimpunan disertai kira-kira 200 penunggang motosikal yang memulakan protes kira-kira 12 tengah hari tadi dengan melalui Jalan Penang sebelum ke Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar) dan Dewan Undangan Negeri.
Mereka juga memasang kain rentang yang meminta pembinaan litar lumba untuk anak muda berlumba motosikal serta memakai kemeja T kuning yang memaparkan ayat "Selamatkan Pulau Pinang, LGE Rasis".
Perhimpunan itu bertukar kecoh apabila kumpulan penunggang motosikal terbabit bertindak mengelilingi bangunan Komtar sebanyak tiga kali, sebelum berkumpul di depan pintu masuk utama dan membunyikan hon motosikal selama 30 minit.
Kumpulan itu kemudian bergerak ke Dewan Undangan Negeri sebelum bersurai selepas diarahkan polis. 
MKP kata LGE nie lepas status bapa nenen,masuk pulak Bapak segala rempit.

Hassan Ali & DAP.



Kerajaan perpaduan yang diusahakan secara rahsia oleh Hasan Ali sejurus selepas pilihanraya umum 2008 telah ditolak oleh kebanyakan kepimpinan PAS terutamanya Mursyidul PAS TG Nik Aziz Nik Mat. Sikap ‘belot’ Hassan Ali ini telah membuatkan beliau dipandang curiga oleh kerajaan Pakatan Rakyat Selangor.


Demi kebaikan dan atas dasar ingin menjaga ketinggian syiar Islam, Hasan Ali sanggup membelakangkan rakan-rakannya dari Pakatan Rakyat, sebaliknya beliau telah melakukan usaha membawa PAS bersekutu dengan UMNO untuk membentuk kerajaan di Selangor.

Sekalipun kalau begitu niat beliau, dari sudut moralnya, itu bukanlah perbuatan yang beretika. Tidak sepatutnya kita menghalalkan cara untuk mencapai matlamat yang murni.

Semasa sukar dia berjuang bersama-sama rakan-rakan DAP dalam Pakatan Rakyat menentang BN menghadapi pilihanraya, tetapi apabila telah menang dia sanggup membelakangkan mereka.

Hassan Ali rasa malu dan keciwa dengan PAS kerana idea kerajaan perpaduannya telah tidak mendapat sambutan dari pihak PAS. DAP pula memandang Hassan Ali dengan perasaan yang curiga dan dilihat sebagai seorang ‘pembelot’.

Sepanjang kepimpinan Pakatan Rakyat membentuk kerajaan di Negeri Selangor, Hassan Ali dalam beberapa isu telah menjadi seperti pihak pembangkang kepada kerajaan Pakatan Rakyat. Termasuklah isu perlantikan Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor dan isu serbuan oleh Jabatan Agama Islam di sebuah gereja di Selangor.

Hasan Ali seperti ingin melepaskan dendamnya terutamanya kepada rakan-rakan DAP di Selangor bila berdepan dengan isu-isu yang ada kaitan dengan agama. Tidak seperti Khalid Samad, Hasan Ali tidak dapat bekerjasama dengan rakan-rakan DAP, kerana beliau selalu menganggap DAP sebagai musuh Islam.

Hasan Ali adalah termasuk orang yang berfikiran, syiar Islam hanya boleh ditegakkan melalui kuasa politik. Tidak hairanlah kalau dia telah memilih PAS apabila beliau ingin mendapatkan ‘kuasa’.

Syiar Islam tidak menjadi tinggi kerana kuasa. Ikutlah cara nabi, Islam disebarkan melalui dakwah dan tarbiyah. Politik berparti adalah cara kita memilih pemimpin untuk mentadbir Negara. Berbeza pendapat, berbeza parti bukan bermakna perpecahan. Umat Islam tetap satu tanpa mengira parti politik.

Masalahnya bila orang Islam sendiri tidak faham apa itu parti politik. Ada orang yang menganggap parti politik sebagai mazhab dan agama. Itu yang salahnya, dan itulah yang menyebabkan umat Islam berpecah, mereka jahil dalam memahami politik.

Tsu Koon tidak layan blogger.



Dari maklumat yang MKP terima Tsu Koon bakal bertanding kerusi Parlimen P4* yang pasti bukan parlimen Bagan yang disebut-sebut.Kepada Tan Sri selama ini para blogger berjuangan bukan kerana nama dan pangkat mahupun habuan.Akan tetapi kerana sayangkan Parti/UMNO,BN Dan Perjuangan demi masa depan anak cucu kami supaya tidak jatuh ketangan yang tidak sepatutnya,setidak-tidaknya janganlah menghina dan memperkecilkan kreditbiliti rakan-rakan blogger.

Ada isu yang dibangkitkan oleh blogger yang dikutip oleh GERAKAN untuk menghentam LGE dan pemimpin DAP/pakatan rakyat pulau pinang.Tak payahlah MKP ceritakan satu persatu dan pastinya Tan Sri tahu dan dan mengetahuinya.jika hendak bermain cara selamat pun janganlah menghina blogger.Nescaya pada suatu hari nanti pasti kita akan berkerjasama dan memastikan BN merampas kembali Pulau Pinang. 

KUALA LUMPUR 30 Okt. - Presiden Parti Gerakan, Tan Sri Dr. Koh Tsu Koon enggan melayan dakwaan blog yang beliau akan bertanding di kerusi Parlimen Bagan yang kini disandang Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13).

Tsu Koon berkata, beliau tidak berhasrat untuk berbuat demikian kerana ia hanya membuang masa.

"Saya tidak mahu komen kepada dakwaan sesetengah blog ini. Apa yang saya mahu katakan adalah apabila mereka menyebut nama saya dalam artikel tanpa menemuramah, itu adalah tidak beretika," katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas menghadiri majlis Rumah Terbuka Deepavali anjuran Parti Gerakan di sini, hari ini.

Tsu Koon diminta mengulas dakwaan sebuah blog politik bahawa beliau akan bertanding melawan Guan Eng pada PRU13 walaupun beliau menafikan mengeluarkan kenyataan itu sebelum ini.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu berkata, beliau juga tidak mengetahui sama ada blog yang membuat dakwaan itu adalah prokerajaan atau pembangkang.

"Adakah ia blog rasmi kerajaan atau pembangkang? Saya tidak tahu siapa pro dan siapa tidak," katanya.UTUSAN MALAYSIA.

Sunday, October 30

Gerakan Anti Namewee telah bermula.

Gerakan anti namewee(GAN) telah dilancarkan oleh sebuah NGO diselangor,hulu langat.Tahniah kepada NGO tersebut yang telah berani melancarkan GAN,banyak pihak kurang nampak atau tidak melihat dengan mata dan hati apa yang telah dilakukkan oleh pengkianat nie.Sepatutnya benda nie dah lama tercetus dan meledak hingga sekarang akan tetapi semuannya sebelum ini Bertindak garang dah layu.Terima kasih MKP ucapkan kepada GAN yang berani bersuara,Adakah kita diajar untuk membuat onar dahulu dan selepas itu beri bermacam-macam imbuhan.








Anwar mengata dulang, paku serpih.


Jangan ingat laporan audit negara 2010 itu hanya terpakai untuk agensi dan negeri di bawah kerajaan Barisan Nasional sahaja, sebaliknya beberapa kepincangan yang melibatkan negeri yang ditadbir Pakatan Rakyat (PR) juga perlu mereka jawab.
Bak kata pepatah, mengata dulang, paku serpih, mengata orang dia yang lebih. Itulah jawapan tepat terhadap kritikan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim terhadap pengurusan wang negara berikutan laporan audit 2010.
Laporan audit antara lain menegur dua negeri di bawah PR,  iaitu Selangor dan Kelantan berhubung beberapa kelemahan atau ketidakpatuhan terhadap peraturan pengurusan kewangan selain penyalahgunaan wang peruntukan kerajaan negeri dan kawalan peruntukan yang tidak cekap.
Pelbagai kelemahan dikesan hingga menyebabkan syarikat milik penuh kerajaan negeri kurang berdaya saing di Selangor yang mana Anwar adalah penasihat ekonomi negeri tersebut.
Manakala Kelantan masih kekal sebagai negeri yang mempunyai tunggakan bayaran balik hutang yang tinggi kepada kerajaan persekutuan.
Sebab itu, apabila wartawan tanya, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengenai kritikan Anwar terhadap pengurusan kewangan negara berikutan laporan audit tersebut, kata timbalan perdana menteri tersebut laporan mencakupi prestasi semua kementerian, agensi dan kerajaan negeri seluruh negara.
Oleh kerana itu, katanya, pembangkang tidak patut sesuka hati melabel bahawa kelemahan perbelanjaan yang didedahkan dalam laporan itu adalah bukti kegagalan program transformasi yang dilaksanakan oleh kerajaan pimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.
Antara laporan audit 2010 mengenai Selangor adalah penyata kewangan negeri tersebut  berhubung hasil pendapatan kerajaan negeri yang menurun 10.9 peratus.
Pulangan pelaburan jangka panjang di Selangor juga tidak memuaskan apabila mendapat pulangan dividen rendah dan hanya 64.5 peratus projek Rancangan Malaysia Ke-9 dibiayai kerajaan negeri dapat disiapkan.
Menurut Muhyiddin, Anwar yang pernah berada dalam kerajaan dahulu sebagai timbalan perdana menteri semestinya tahu bahawa laporan Ketua Audit Negara itu sentiasa disertakan dengan teguran-teguran penting untuk memastikan perbelanjaan negara dilaksanakan dengan penuh hemah dan baik.
"Laporan ini sebenarnya menunjukkan sesuatu, iaitu tanggungjawab Ketua Audit Negara mengambil kira semua aspek dan tentulah kalau ada kelemahan-kelemahan itu perlu diperbaiki.
"Waktu Ketua Pembangkang dalam kerajaan pun, dia menerajui banyak kementerian pun, dia tahu juga perkara ini, walaupun kita membuat penjelasan kepada juruaudit tetapi teguran sebegitu amat penting juga dan ia akan disertakan di dalam laporan," katanya kepada pemberita di Sitiawan, Perak pada Khamis.
Oleh itu, Muhyiddin berharap semua kementerian dan agensi yang meneliti laporan itu supaya mengambil tindakan segera untuk memperbaiki kelemahan serta cara mereka membelanjakan peruntukan yang diberikan kepada mereka.
Laporan Audit Negara yang diumumkan awal minggu lalu juga mengandungi teguran Ketua Audit Negara yang mendapati Jawatankuasa Kira-Kira Wang Awam Selangor tidak membincangkan perkara yang dilaporkan dalam Laporan Ketua Audit Negara mengenai penyata kewangan jabatan atau agensi untuk 2009.
Namun jawatankuasa itu bermesyuarat 4 kali untuk membuat pemeriksaan dan membincang isu berbangkit dalam Laporan Ketua Audit Negara mengenai aktiviti jabatan atau agensi dan pengurusan syarikat kerajaan negeri 2008.
Nasihat diberi Ketua Audit Negara supaya unit audit dalaman mendapat latihan dan bimbingan yang secukupnya. Bagi memperbaiki tahap pengurusan kewangan penglibatan pegawai atau Ketua Jabatan perlu dipertingkat.
Termasuk pegawai kurang mahir atau kurang pengetahuan menggunakan budi bucara apabila membuat keputusan juga perlu dielakkan.
Selain itu, anak syarikat pelaburan Selangor, Kumpulan Darul Ehsan Bhd (KDEB) juga mencatatkan kerugian RM122 juta pada tahun 2009.
Di sebalik kerugian itu, KDEB tetap membayar bonus bernilai RM576, 563 kepada 30 kakitangannya. Keputusan itu diluluskan oleh lembaga pengarah syarikat empat-ahli yang terdiri daripada Menteri Besar, presiden syarikat, setiausaha kerajaan negeri dan pegawai kewangan negeri.AGENDA DAILY.

LGE Kantoi Dengan PBA.

berikut adalah penyata kewangan kerajaan negeri pulau pinang.laporan dari tahun 2006-2008 BN memerintah akan tetapi pada 2008-2010 DAP memegang kuasa yang dipegang oleh LGE nampak pembelanjaan bagi PBA meningkat dengan agak ketara.Pengerusi PBA adalah LGE sendiri dan ahli lembaga pengarah adalah semua suku sakat kroni LGE termasuk mat sabu.Peningkatan yang agak drastik melebihi 50% ini menimbulkan tanda tanya adakah wang tersebut digunakan untuk membiayai projek oleh kroni DAP dan sekutu.

Mat sabu pernah dikantoi oleh Blogger Penang Dengan pembiayaan bil perubabatan lebih lapan ribu alasannya mudah beliau adalah ahli lembaga pengarah PBA dan layak mendapat layanan tahap cipan.Yang pelik lutunya cedera apabila menyertai BERSHIT 2.0.Sesungguhnya putaq belit oleh DAP ini akan berterusan walaupun bukti yang nyata dan sahih disertakan.Nak tengok jugak telatah LGE bila baca laporan ini.

Inilah yang perlu diketahui oleh pengundi Pulau Pinang sememangnya DAP hanya manis mulut berbicara,memberi 100ringgit kepada pengundi padahal dok songlap duit PBA berjuta-juta.Duit siapakah ini bukan hasil dari sumber air pulau pinang dan telah disonglap oleh DAP dan sekutu.walaupun pada permulaan sebelum ini pernah memberi rebat sebanyak 100ringgit tapi yang depa sakau ini adakah lebih dari apa yang diberi.

 Janji DAP dan pakatan haprak belum tertunai di Pulau pinang memberi bonus 6ribu setahun kepada keluarga bergaji kurang dari 6ribu sebulan.menyediakan 100ribu polis bagi meronda pulau pinang.lepas nie penang banyak dengan polis saja.hapus tol sungai nyior sampai kiamat pun tak boleh.Pembohongan DAP dan PR nie harus didedahkan kepada umum supaya orang sedaq apa depa dok buat.

MKP akan mendedahkan lagi apa yang DAP dok buat dan menipu.tunggu bukti sampai kita tengok sapa yang terkenving dlm seluaq.Tak kira dah kem atau geng bila aku dedah tengok sapa yang merana,Simpan kuku!!!!!!!!!!!bila sampai masanya kita londeh. 

Saturday, October 29

LGE/POK NIK Gunakan Kanak-Kanak jayakan Program.

Satu Program yang diadakan oleh kerajaan negeri Pulau Pinang hari ini telah mengunakan kanak-kanak sebagai untuk memenuhi dewan.Tak sangka DAP telah berjaya mengaburi mata dan hati dengan hanya sedikit bantuan  dan habuan diberikan.Selama ini ternyata propaganda yang telah dibuat telah tercapai.

Yang bestnya program tersebut telah membawa pok nik ke Pulau Pinang.Sememangnya PAS dan DAP telah menjadi sahabat baik dan PAS memang telah dicucuk hidung oleh DAP.

Sapa kata Pok Nik tak suka naik kereta mewah,nie buktinya.Siap parking sebelah menyebelah lagi.

Belia yang menyambut Pok Nik semasa Program.

BLOGGER KENA KONA BARING.



While Penang Deputy Chief Minister II P Ramasamy described blogger Papagomo's attack on his boss' family as "animal behaviour", political opponent has condemned allegations against Lim Guan Eng's young son as "despicable and unsubstantiated".
State Gerakan vice-chief Ong Thean Lye expressed sympathy with the Penang chief minister and his family over the online allegations involving his 16-year-old son.
The allegations were "despicable, unsubstantiated" as well as went against the spirit of fair play and ethics, Ong said.
"We do not condone such an act of making false allegations, particularly on children of politicians," said Ong, who is also political secretary to Gerakan president Koh Tsu Koon.
"Please do not drag family or children into politics," he urged in a statement today.
Ong was responding to the recent episode where Lim's son was accused by a number of pro-Umno bloggers, in particular Papagomo, of outraging the modesty of a female schoolmate.
Accusations untrue, says school principal
SMJK Heng Ee principle Goh Boon Poh, where Lim's son formerly studied, has denied the allegation, saying the accusations were all untrue.
Lim also received support from an unlikely source - Women, Family and Community Development Minister Shahrizat Abdul Jalil - who said children should not be dragged into political mud-slinging.
Lim is incensed by the allegation, first highlighted in a pro-Umno blog by blogger Dr MiM - who blogs at novandri.blogspot.
Penang Gerakan has broken ranks with other component parties in BN before, when it condemned a demonstration outside the Penang legislative assembly in May last year.
Gerakan nie nak menang pada PRU 13 atau tidak?Pening kepala dibuatnya yang blogger persoalkan ialah duit 200k yang diberi untuk sattle kes tersebut.Selain dari itu cuma umpan untuk kantoikan LGE.Jika begini layanan yang diberikan oleh pemimpin BN kepada blogger patut Gomo telah luahkan isi hatinya dalam blog beliau:

Malam tadi kami Papa Gomo, Parpu Kari, Dr Novandri, Gerakan Anti PKR, Pisau.Net, Media Permatang Pauh, Darul Ehsan Today, Medan Info Kita, The Flying Kick, Gerakan Timur, Keris Putra, Pejuang Bangsa, Gelombang Rakyat, Badut Rakyat, Empayar Pemuda bercerita untung nasib kami selepas PRU13. 

Jangan kata selepas PRU13. Sekarang ni pun kami seakan sampah yang membuat pendedahan,cetus isu,perang pakatan dan berbagai bagai hanya dikerah keringat untuk mereka yang berkepentingan. 

Apa pun yang berlaku Anwar Ibrahim dan ideologinya akan terus diperangi sehingga nafas yang terakhir. READ MORE



MASIH INGAT AMANAT OLEH NAIB PRESIDEN UMNO JANGAN BANTAI SESAMA KITA AKAN TETAPI JIKA INI BERLAKU ADAKAH BOLEH DOK DIAM DAN MEMBISU.DAHLAH KAMI BERJUANGAN KIRA FISABILLIAH.KIRA APA PUN TAK BOLEH.





Ujian @ Bala

Ahli PAS Padang Terap Buat Demo.


Lebih 3 Tahun kita boleh mengukur pemerintahan PAS dengan memberikan beberapa pengiktirafan sesuai dengan slogan Kedah Sejahtera, Nikmat Untuk Semua. Antara kejayaan sepanjang 3 tahun berkuasa ialah :


Seorang kenalan dari selatan dibohongi penyokong PAS bahawa ada panggung wayang ditutup? Memang benar kes ini , tetapi sebenarnya panggungCathay di Alor Setar telah diruntuhkan untuk pembinaan KFC semasa BN berkuasa. Namun  sebuah panggung wayang tercanggih turut dinaik taraf di Jitra Mall bagi keperluan orang ramai semasa PAS berkuasa. Hampir semua panggung wayang masih beroperasi dan cerita kononnya sejak PAS memerintah, Islam semakin bersinar adalah mitos dan dongeng yang cuba direka. 


Dalam tempoh 3 tahun kadar maksiat semakin bertambah dan tiada suatu usaha yang kelihatan bersungguh-sungguh bagi mengurangkan masalah sosial  yang semakin ketara.  Masalah remaja juga tidak mampu diatasi seperti yang boleh dilihat di City Point Alor Setar dan Sungai Petani serta pekan-pekan kecil yang majoritinya dihuni orang Melayu. Penjualan VCD lucah  masih berlelusa di pekan-pekan kecil dan mereka yang melaungkan anti kemungkaran juga ramai yang terlibat sama. Pakaian remaja Melayu dan pergaulan sosial semakin tidak terkawal. Tahap moral anak-anak Melayu Kedah sebenarnya terlalu dahsyat dan sangat membimbangkan. Kajian penulis terhadap salahlaku moral remaja berusia 13 hingga 16 telah membuktikan kebejatan akhlak dan sahsiah mereka. Adakah PAS Kedah langsung tidak mahu bertanggungjawab dalam isu ini, sedangkan maksiat moral ini sebenarnya berpunca dari Maksiat Perpecahan oleh PAS. Hebat tang mana slogan Negara Islam dan jerit pekik serta salak mereka sebelum ini untuk menghalang maksiat dan kemungkaran sedangkan kini ekor mereka bergelumang tahi.



 Dalam satu forum anjuran PAS Padang Terap dipengerusikan oleh isteri Ahli Parlimen iaitu YB Nasir Zakaria,  isu anak luar nikah dan pergaulan sosial remaja menjadi tajuk perbincangan. Antara panelnya ialah Mufti Kerajaan Negeri Kedah, Dato Sheikh Badruddin. Satu pendedahan paling menarik perhatian oleh isteri YB Nasir ialah  data kelahiran anak luar nikah seramai 6 orang di Daerah Padang Terap setiap bulan. Mereka telah membuka pekung di dada dan mula menenlanjangkan realti pentadbiran PAS Kedah selama 3 tahun. Dahulu merekalah juara menyalahkan kejadian dan masalah sosial kononnya disebabkan BN UMNO yang memerintah. Hari ini mereka masih juga mencari salah orang lain sedangkan beban dan amanah kepimpinan sudah Allah SWT letakkan di atas kepala mereka. Itulah antara kebobrokan sebuah kerajaan yang cuba menuding jari mencari salah orang lain tetapi setelah mentadbir mereka juga ‘gagal’ mentarbiah dan mula mendapat ramai anak luar nikah. Bayangkan ramai mana anak luar nikah dilahirkan sepanjang 3 tahun PAS berkuasa, apakah yang PAS Kedah akan jawab di hadapan Allah SWT mengenai  usaha-usaha ulama dan ustaz-ustaz PAS mengatasi masalah ini. Pemimpin mereka seperti “ketam’ yang sedang mengajar UMNO berjalan betul. Kita cukup memahami budaya PAS yang tidak pernah mengakui kesalahan dan memindahkan semula kesalahan kepada UMNO, Inilah kelebihan PAS kerana kononnya Parti Maksum yang diilhamkan pada tahun 1951 oleh pemimpinnya dan diluluskan penubuhanya oleh kafir Nasrani sedang berjuang untuk menyelamatkan umat Islam akhir zaman!!

Ada perumpamaan Melayu seperti ‘kera dapat bunga’ dan ‘anjing menyalak  bukit’ untuk PAS Kedah merenung diri mereka.  Dalam tempoh 3 tahun, PAS Kedah sebenarnya tidak dapat membuktikan apa-apa kepada rakyatnya. Jika dahulu semua BN lakukan adalah berdosa, setiap musibah adalah bencana, pemimpin UMNO BN mabuk kuasa hingga terlalu buruk di mata dan hati mereka. 
Namun kini Allah SWT Yang Maha Kuasa telah memindahkan ‘beban’ yang sangat besar dan malapetaka kepada kepimpinan PAS Kedah untuk mengalas amanah ini. Mereka kini sedang menjalani ‘hukuman’ dunia yang paling berat untuk dipersoalkan ketika pemimpin-pemimpin ini sudah tiada. Kaum yang menghina sedang dinilai dihadapan manusia yang pernah mereka hina. Roda sedang berputar, hukum dunia sedang berlangsung.  Namun mampukah penyokong PAS menilai, memikir dan terbuka pintu hati?

Dahulu mereka ibarat ‘menyalak bukit’ agar  bukit tersebut runtuh!!. Setelah berkuasa mereka masih tetap  ‘menyalak’ untuk meruntuhkan bukit tetapi bezanya kini mereka sedang menyalak dari atas bukit!!. Bukit tetap disitu cuma yang menyalak tadi sudah berada dikedudukan yang sangat tinggi. Mereka sudah boleh mula  mengorek sedikit demi sedikit bagi  meruntuhkan bukit yang pernah disalak jika mereka mahu.  Mereka akan kekal begitu kerana sudah sebati mengkritik dan menghina golongan lain, tanpa budaya tersebut zat dan vitamin untuk parti maksum ini terus subur dan didokong akan kian pudar, kecuali jika ahli-ahli dan penyokongnya sedar dari ketaksuban dan penipuan akidah yang sedang berlaku. Hati dan jiwa pemimpin PAS semakin beku ketika umat Islam berhadapan isu yang sangat mencabar keimanan dan keIslaman kita melalui isu pemeriksaan JAIS baru-baru ini. 



Berkata benar biarpun pahit. Justeru sebagai bekas pendokong dan penyokong fanatik parti maksum ini satu ketika dahulu, saya amat memahami budaya dan sikap ahli mereka kerana saya juga ketika itu  adalah sebahagian dari apa yang terkandung di dalam Firman Allah tersebut.  PAS tetap tidak mahu berubah, menolak untuk bersilatulrohim sesama bangsa demi agama, menentang suruhan Allah untuk BERSATU, bersikap ujub,  takabur  dan bangga diri dengan 'kefahaman agama' mereka yang kononnya lebih tinggi dan mulia dari orang lain. Inilah sifat-sifat iblis laknatullah iaitu mantan abid dan ketua para malaikat iaitu 'Azazil' sebelum dicampakkan ke dunia kerana keangkuhannya. Dan iblis berjanji menyesatkan manusia dengan pelbagai cara dan yang paling licik adalah 'melalui jalan agama' dan 'parti agama'. Kerana itu ciri-ciri dan sifat-sifat itu cukup terserlah di kalangan sebahagian manusia yang merasakan diri mereka lebih baik dan lebih mulia berbanding orang lain. Lidah dan hati mereka sentiasa seronok untuk menghukum dan menghina sebagaimana Firman Allah seperti ayat di atas. Ahli-ahli dan penyokong parti ini perlu melakukan reformasi dalam parti mereka atau meninggalkan perjuangan yang telah nyata amat sia-sia sejak 1951. Selain merugikan agama dan syiar Islam, kewujudan PAS adalah senjata paling bijak oleh kaum Yahudi dan Nasrani yang amat licik untuk menghancurkan kekuatan Melayu Islam di Malaysia. Malah tiada satu bukti pun yang boleh kita iktiraf sebagai sumbangan PAS dalam pembangunan bangsa dan agama khususnya di Kelantan sejak 20 tahun berkuasa !!

Firman Allah ‘Orang-orang “A’raab” berkata: “kami telah beriman”. Katakanlah (wahai Muhammad): “Kamu belum beriman, (janganlah kamu berkata demikian), tetapi sementara iman belum lagi meresap masuk ke dalam hati kamu berkatalah sahaja: ‘kami telah Islam’. Dan ingatlah jika kamu taat kepada Allah dan rasulNya, Allah tidak akan mengurangkan sedikitpun dari pahala amal-amal kamu, kerana sesungguhnya Allah Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani’.

Kedah Sejahtera Azizan Merana.



Firman Allah SWT, ‘Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah sesuatu puak (dari kaum lelaki) mencemuh dan merendah-rendahkan puak lelaki yang lain, kerana harus puak yang dicemuhkan itu lebih baik daripada mereka. Dan janganlah pula sesuatu puak dari kaum perempuan mencemuh dan merendahkan-rendahkan puak perempuan yang lain, kerana boleh jadi puak yang dicemuhkan itu lebih baik dari mereka. Dan janganlah setengah kamu menyatakan keaiban setengahnya yang lain, dan janganlah pula kamu panggil memanggil antara satu dengan yang lain dengan gelaran yang buruk. (menyebabkan pemanggilnya menjadi fasik). Amat buruknya sebutan nama fasik kepada seseorang sesudah ia beriman. Dan ingatlah sesiapa yang tidak bertaubat daripada perbuatan fasiknya maka merekalah orang yang zalim.(Surah Al Hujurat)

Siapakah yang Allah firmankan sebagai ZALIM ? Gelaran 'zalim' sering ditujukan kepada UMNO BN sejak sekian lama yang sebenarnya banyak Allah firmankan di dalam Al Quran bagi mengambarkan sesuatu kaum, bangsa dan juga individu manusia. Sejak kewujudan PAS pada 1951 hingga ke hari ini, sangat jelas perlakuan kezaliman dan penghinaan kepada UMNO tidak hilang dari mulut dan hati pemimpin mereka. Kalau kita mempunyai akal yang sihat, dan mengkaji sejarah perjuangan PAS dan cara pemimpinnya 'berceramah', maka firman Allah SWT berdasarkan ayat diatas melambangkan kezaliman sebenar PAS yang bukan rekaan!!. Bukankah pemimpin parti maksum tersebut sejak bertahun-tahun menghina kaum lelaki mahupun wanita dalam UMNO yang dicop sebagai tidak Islamik? Pemimpin parti maksum ini juga sudah sebati untuk menggunakan segala medium samada akhbar suci Harakah atau pentas ceramah untuk menabur segala umpatan, fitnah rasuah dan segala penghinaan kepada UMNO tanpa membawa 4 saksi. 

Pendedahan YB Dato Mukhriz Mahathir mengenai kegiatan tidak bermoral yang semakin berleluasa di Kedah adalah perkara yang sangat berasas. Pertambahan rumah urut dan judi tak berlesen semakin bersepah sejak 3 tahun PAS mentadbir Kedah. Kewujudan pusat karaoke juga sangat memberangsangkan khususnya di sekitar Alor Setar, Sungai Petani, Kuala Kedah dan pekan-pekan kecil lain. Malah pertumbuhan pusat judi  tidak berlesen di bengkel mengecat kereta di Pokok Sena juga di kedai makan cina, dan mini market di Kuala Nerang boleh dikesan dengan mudah. Pembeli nombor ekor ini rata-ratanya Melayu Islam yang ‘melabur nasib’ untuk mencipta kekayaan segera.  Susulan dari pendedahan oleh Mukhriz, menyebabkan YAB Dato Seri Ustaz Azizan agak ‘terkejut’ dan terpaksa menerima rawatan jantung di IJN kerana tidak menyangka sebuah negeri yang ditadbir oleh ulama dan ustaz sepertinya menghadapi kebejatan maksiat yang kian ketara. 
 

Tanpa disangka cempedak menjadi nangka. Bertahun-tahun PAS Kedah berhempas pulas menelanjangkan UMNO BN dengan berbagai isu. Kini setelah menjadi ‘kerajaan yang berkuasa’, hanya dengan sedikit pendedahan,  Azizan sudah mengalami kejutan hingga terpaksa dirawat!. Dahulu mereka bercita-cita menghalang maksiat dan kemungkaran, malah slogan yang menjadi jeritan dari pentas ceramah menjanjikan pembesihan masalah sosial bersama slogan  ‘Membangun Bersama Islam’. Namun hakikat itu sebenarnya jauh panggang dari api…Mana mungkin dengan berpolitik siang malam mereka mampu mengatasi semua masalah yang kian membarah di Kedah

PAS Kedah mendabik dada, kononnya sejak mentadbir banyak kuliah agama dilaksanakan. Adakah semasa UMNO BN menjadi kerajaan negeri perkara ini tidak terlaksana?  Cuma bezanya semasa zaman Azizan, beliau menggunakan dewan di kediaman rasminya sebagai tempat menganjurkan kuliah agama. Baguslah jika ianya dilaksanakan tanpa niat berpolitik atau tujuan lain. Namun jika kuliah agama mingguan tersebut dilaksanakan di masjid, boleh berniat iktikaf untuk menambah pahala. Sekurang-kurangnya jasa bekas MB, Dato Seri Diraja Mahdzir Khalid wajar dikenang oleh Azizan dan insyAllah turut menumpang pahala kerana merancang pembinaan dewan berkenaan untuk kemudahan rakyat Kedah mendengar ‘kuliah agama’ dari pemimpin PAS.

Azizan juga berbangga tentang kampus KUIN di Kuala Ketil seolah-olah itulah ideanya sewaktu menjadi MB Kedah.  Rakyat Kedah bukanlah mudah diperbodohkan untuk menilai sumbangan PAS sejak 3 tahun mentadbir kerajaan negeri. Malah jasa dan peranan PAS Kedah serta Azizan dalam perkara asas seperti air dan kebersihan pun gagal dibuktikan. . Mulut capoi 'Ustaz Azizan'  juga sering menjadi senjata makan tuan! Malah beliau  dengan selambanya melabel  kerajaan pusat seperti ‘beruk panjat nyioq!’ ketika sidang DUN baru-baru ini. Namun ustaz ini jugalah yang  terhegeh-hegeh menanti ketibaan YAB Dato Seri Mohd Najib sewaktu kunjungan PM ke Kedah baru-baru ini. 

Malang bagi umat Islam khususnya di Kedah yang cuba mengangkat seorang  ‘ustaz’ yang kononnya menjunjung perjuangan Islam tetapi tidak mencapai tahap NKRA sahsiah pengucapan dan budi bahasa. Sikap beliau yang tidak mesra media, tidak boleh menerima kritikan dan cukup ‘perengus’  mendedahkan sahsiah seorang ustaz bertaraf MB. Seorang kenalan pernah disergah dan dilayan dengan buruk sewaktu berkunjung ke rumah beliau untuk mendapatkan pertolongan mengatasi masalah  kelewatan  pembayaran oleh agensi kerajaan negeri. 

Friday, October 28

Hudud Pas Benarkan Suami Liwat Isteri


Ayat Power Kata orang Pokok Sena "main pungkoq Isteri tak Pa kot"ini bukan hudud tapi kemut keliling la,PAS.Penjelasan yang panjang lebar oleh MP kulim bandar baru.Anta dan ana PAS cakap semua putaq belit belajaq dekat Guan Nenen kot?

MB Mana yang Kahwin dua kena tangkap Khalwat?



Menteri Besar yang dikatakan telah berkahwin seorang lagi. Kejadian itu berlaku pada bulan Ramadhan lalu. MB itu katanya ditangkap berkhalwat dengan perempuan yang kini sudah menjadi isterinya itu.

Isteri yang baru dikahwinkan itu merupakan yang ketiga. MB ini mencatat sejarah sebagai satu-satunya MB yang mempunyai lebih dari dua isteri dalam satu masa.

MB itu mengahwini perempuan itu selepas dua kali ditangkap khalwat. Semasa para pegawai agama menyerbu beliau memberi alasan perempuan itu adalah proksinya dalam perniagaan.

Kisah ini didiamkan saja dan tidak dibawa ke mahkamah. Sudah ramai kalangan ahli politik yang separti dengannya tahu, tetapi seorang pun tidak berani mendedahkannya.

Kenapa?MB yang baru sepenggal itu ditangkap khalwat di sebuah hotel di ibu Kota Kuala Lumpur.

Hotel mana?Pemberi maklumat pernah berjumpa dengan MB berkenaan di hotel berkenaan lebih dari tiga kali. Setiap kali terserempak MB itu bersendirian saja dan keadaannya memang mencurigakan. Katanya kalau dia ada urusan di KL dia akan menginap di hotel itu. Hotel itu menjadi tempat fevourite nya sejak lama dulu.

Pemberi maklumat percaya isteri pertama dan kedua MB itu tidak mengetahui akan isteri baru MB itu kerana ianya masih dirahsiakan."

MB NEGERI MANA TU YANG KENA TANGKAP TU?DIKHABARKAN KES NI DIAM CAM TU SAJA DAN TIDAK DI BAWA KE MAHKAMAH.?BILA MB KENA TANGKAP JABATAN AGAMA DIAM SAJA KA?APA KERJA HAMPA?BILA ORANG LAIN KENA TANGKAP HABES SEMUA PAPER MASUK..BILA MB KENA HAMPA DIAM..SEELOK ELOKNYA BAWA REPORTER SKALI BARU LA TAU SAPA MB TU..

Polis Pun Kata DAP kurang Akal



Ketua Trafik Polis Negeri, ASP Ahmad Ezzely Razali memberi amaran, hanya pihak berkuasa tempatan iaitu Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) sahaja yang mempunyai kuasa untuk merantai mana-mana kenderaan yang diletakkan di kawasan yang tidak dibenarkan menggunakan alat sita yang diwartakan.
Liew ketika bertindak demikian Isnin lalu tidak mengendahkan arahan polis yang bertugas di kawasan itu agar membuka semula rantai yang dipasangnya pada kenderaan milik kerajaan negeri itu.
“Sebagai pembuat undang-undang, ahli-ahli dewan sepatutnya menunjukkan teladan yang baik dengan mematuhi undang-undang. Adalah tidak adil jika hanya kenderaan persendirian sahaja yang disita jika melakukan kesalahan dengan meletak kenderaan di kawasan yang tidak digazetkan sebagai petak parkir sedangkan kenderaan milik kerajaan bebas berbuat demikian,” 
Sambil menafikan yang tindakannya itu adalah bermotifkan politik atau untuk mendapatkan gimik publisiti, Liew menegaskan beliau hanya bertindak selepas pihak majlis perbandaran gagal bertindak tegas dan segera.
“Saya sendiri yang menelefon bahagian penguatkuasa MPPP menjelang tengah hari tetapi selepas tidak ada yang datang dan setelah memberi masa yang secukupnya kepada mereka, saya terpaksa mengambil tindakan di atas tangan sendiri kerana kenderaan kerajaan negeri itu telah menyebabkan kesesakan lalu lintas,” ujarnya lagi.
Liew juga mendakwa, terdapat sekurang-kurangnya tujuh hingga lapan kenderaan yang diletakkan di tepi Leboh Light pada waktu itu sehingga menyebabkan kesesakan pada waktu tengah hari.

CAT akan Tercekik di Penang.


Semalam dok belek laporan dari ketua audit negara terjumpa benda nie,DAP kata Kerajaan Pusat tak bagi peruntukkan Kat Penang banyak tapi nie yang depa dok perabih duit menatang apa.Pokok Bakau pun tak suka kat LGE nenen sebab tue tak hidup.800ratus ribu lebih umpama dibuang kelaut begitu sahaja.

sapa punya kedai nie,kalau kedai bukan kroni DAP mesti lama dah kena roboh,ada benda yang tak kena kat sini,,,Tolong siasat siapa punya keja????????

PENDEDAHAN: Pengedar Barangan anti LYNAS dikesan!!!



Pengedar barangan anti-LYNAS telah dikenal pasti.satu SMs yang MKP terima dari rakan-rakan terdapat maklumat yang sah dan tepat dari mereka yang mendakwa dirinya sebagai penyokong Lynas mendapati beberapa kedai pengedar barangan anti Lynas seperti baju,car sticker,bag dan sebagainya telah mereka kesan.Mereka juga dikesan mendapat hak untuk menaja beberapa lagi cetakkan sehingga anti lynas berjaya. Dari premis yang dilampirkan semuanya di sekitar Kuantan.

Talk Communication Centre
( Behide Sky Net)
No. B16,Ground Floor, Jln Bkt Ubi 25200
Kuantan
012-5025290/016-9333399

Chan Cheong Jewellery
Lot 1-63 A, (1st Floor) (2nd concourse)
Berjaya Megamall ,Kuantan.

Lim Copy Centre S/B
No.44,Jln Haji Abdul Aziz, Kuantan
(Oppossite Public Bank in Town)
012-9881992

East Coast Animal Medical Cenntre.
No. A615, G.Flr. Jln. Beserah
25300 Kuantan.
09-9092031

Ng Choon Fong Optician.
No.45, Jln Mahkota.Kuantan.
(same row as Hamid Bros Bookstore)
012-9092031

Sehimaju S/B
(Infront of st. Thomas School)
No. 26, Jln Gambut,25200, Kuantan.
09-51777768/09-5177412

Kong Chan Goldsmith & Jewellery
(Infront of The Store,Pasar Besar)
No.49,Jln Tun Ismail,Kuantan.
016-93336912

Adakah kita perlu BOIKOT!!!..terpulang kepada penduduk Kuantan…..

Thursday, October 27

LGE got no shame to claim ex-BN project is his contribution



The Auditor-General’s Report 2010 which stated that not a single low-cost house had been built by the Penang government from 2008 to 2010.
Lim Kuan Eng is selectively to claim good things from former BN government as his and no shame to reject bad things from the seedless durian, Koh Sok Khoon.

The hard fact is 11,000 low-cost homes are inherited from BN government, not a single low-cost house was built under the PR government.

PDC under LGE (as a chairman) could not handle RM5 million Penang Hill car park project, how on earth Malaysians believe that PDC could build a single low cost house in Penang?
LGE is a pro-developer chief minister, the important of poor rakyat only come to his radar before the election.

Guan Eng: Penang provides low-cost homes through PDC

GEORGE TOWN: Chief Minister Lim Guan Eng has admitted that the state government has not been building affordable homes.
However, he said the state had provided low-cost houses through its Penang Development Corporation (PDC).
“Almost 11,000 low-cost homes had been built by the state government,” he pointed out.
“Some 3,000 were built through the PDC and the rest by the private sector.
“The Federal Government does not build affordable houses by itself, but it’s done through Syarikat Perumahan Negara Bhd (SPNB), the national housing board,” Lim said after attending a Deepavali open house organised by him and the state exco members here yesterday.
Lim was commenting on the Auditor-General’s Report 2010 which stated that not a single low-cost house had been built by the Penang government from 2008 to 2010.
The Report also said that it had gone ahead with plans to set up an Aquaculture Industry Zone (ZIA) despite being advised that the project could pollute the sea.
It said the state Fisheries Department had set up the ZIA, which covers 204ha of mangrove swamp forests at the north of Seberang Prai.
“The state Forestry Department suggested that the area be maintained as developing the aquaculture industry there could pollute the sea water.
“It will also destroy mangrove trees there, which serve as a buffer zone to absorb shocks from waves and tsunamis,” the Report said.
The Report also said that the Federal Government had given an allocation of RM868,000 to the state government to replant mangrove trees throughout Penang, but only 24.5% of the trees survived.
It also said some 37 state officers from five state departments were mistakenly overpaid by a total of RM109,170.
“Some 13 officers were also underpaid by a total of RM13,544,” it said, adding that the errors occurred during staff promotions, bonus payments and other allowances.
“Other incidents of overpayment also occurred due to staff resignations, deaths or absence from duty,” the Report said.
MKP kata:Sekali-sekala tukaq selera.

Mat Sabu dituduh fitnah polis



Mahkamah Sesyen di sini hari ini menetapkan 19 hingga 23 Disember ini untuk perbicaraan kes Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu, yang didakwa membuat tohmahan memburukkan nama baik anggota polis dan keluarga mereka dalam ceramahnya di Padang Menora, Tasek Gelugor dekat sini, pada 21 Ogos lepas.

Hakim Ikmal Hishan Mohd Tajuddin menetapkan tarikh itu selepas Timbalan Pendakwa Raya Lailawati Ali memohon tarikh perbicaraan yang ditetapkan sebelum ini iaitu pada 5 hingga 9 Dis ditukarkan ke tarikh lain kerana pihak pendakwaan perlu menghadiri satu persidangan pada tarikh berkenaan.

Pada 21 Sept lepas, Mohamad, 57, yang lebih dikenali sebagai Mat Sabu, dari Guar Petai, Tasek Gelugor, mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di sini dan minta dibicara terhadap pertuduhan mengikut Seksyen 500 Kanun Keseksaan itu.

Dia didakwa memfitnah anggota-anggota polis dan keluarga mereka yang mempertahankan diri dalam serangan pengganas komunis di Balai Polis Bukit Kepong pada 23 Feb 1950, dengan mengetahui bahawa tohmahan yang dibuat akan merosakkan nama baik anggota polis dan keluarga mereka.

Mohamad didakwa melakukan kesalahan itu dalam ucapan kepada orang ramai pada 10 malam hingga 12 tengah malam 23 Ogos di hadapan Pusat Asuhan Tadika Islam Al-Fahmi, Markas Tarbiyah Pas, Padang Menora, Tasek Gelugor.
Jika sabit kesalahan, dia boleh dikenakan hukuman penjara sehingga dua tahun atau didenda atau kedua-duanya.

Bagi pertuduhan alternatif, Mohamad didakwa telah memfitnah anggota-anggota polis iaitu Konstabel Marin Abu Bakar Daud, Konstabel Jaafar Hassan dan Konstabel Yusoff Rono serta ahli keluarga mereka yang mempertahankan diri dalam serangan pengganas komunis di Balai Polis Bukit Kepong pada 23 Feb 1950, dengan membuat tohmahan dalam ucapan kepada orang ramai pada masa, tarikh dan tempat
yang sama.

Pertuduhan itu mengikut Seksyen 500 Kanun Keseksaan, membawa hukuman penjara sehingga dua tahun atau didenda, atau kedua-duanya.

Pertuduhan dibuat setelah aduan dibuat oleh daripada tiga orang ahli keluarga anggota polis yang terkorban dalam serang pengganas komunis di Balai Polis Bukit Kepong, iaitu Jamilah Abu Bakar, Azlas Jaafar dan Nazir Yusoff.

Pas makin 'bercelaru'



Hala tuju perjuangan Pas dilihat semakin kabur dan bercelaru apabila parti tersebut sanggup mengorbankan akidah semata-mata untuk tujuan politik.hala tuju perjuangan Pas yang kabur itu terbukti apabila parti berkenaan tidak menyokong Akta Murtad dan penganjuran Himpunan Sejuta Umat (Himpun). 


HAMPAS  sanggup pula menyertai perhimpunan haram Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) yang dipengerusikan oleh Datuk S. Ambiga, individu yang menyokong tuntutan Suruhanjaya Antara Agama (IFC) semata-mata demi kepentingan politik mereka.Apabila Himpun diadakan, apakah pendirian Pas? Apabila ada cadangan Akta Murtad perlu diwujudkan, apakah pendirian Pas?Tetapi, apabila perhimpunan haram Bersih diadakan, Pas menyokong dengan penuh semangat. Di manakah pendirian dan perjuangan Pas untuk membela Islam?


Hala tuju parti tersebut semakin celaru, kabur dan MKP percaya pemimpin-pemimpinnya juga kini keliru dengan perjuangan sendiri.rakyat perlu sedar dan menilai sendiri kecelaruan yang sedang melanda Pas.Sekiranya Pas sebagai pemandu, ke manakah mereka akan membawa rakyat yang menjadi penumpang?harap rakyat boleh menilainya sendiri.Pas perlu memperincikan terlebih dahulu sebelum ia dilaksanakan.ini bagi mengelakkan timbul masalah seperti fitnah dan sebagainya apabila dilaksanakan. 


MKP tidak menolak hudud. Kami cuma mahu Pas memperincikan terlebih dahulu hukum hudud yang ingin dilaksanakan supaya tidak timbul kekeliruan sehingga boleh menyebabkan fitnah.Sekiranya mereka mahu melaksanakannya juga, mereka boleh lakukannya di Kelantan. Kita telah mendengar perkara ini daripada dahulu lagi tetapi sehingga sekarang ia (hudud) tidak pernah dilaksanakan di negeri berkenaan











rapid

rapid

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive