Sunday, November 6

Kucing Dipotong Kaki Kerana Mencuri Ikan

Masih ada yang prihatin dan sayang kucing.Itulah sifat yang harus dipuji.Kepada yang memotong kaki kucing ini terimalah balasan dari Allah.Jika kita berbuat baik maka baiklah balasannya jika membuat kejahatan atau penginayaan kepada manusia atau binatang terimalah balasanya kelak.

Gobi Lu Bikin Panas!!! Hina Islam Pulak.


inilah sikap yang ditunjukkan oleh Gobikrishan,sengaja mencetuskan kemarahan umat islam dikala bulan baik dan hari yang mulai ini bagi semua umat islam menunaikan ibadah qurban yang dituntut oleh Islam. Katanya "takde beza org islam sembelih lembu dgn org hindu sembelih kambing dan org buddha sembelih babi! sama je". Kenyataannya ini menghina umat Islam, menyamakan adab sembelih dan haiwan korban dengan babi.

Hari Raya Haji merupakan perayaan yang dirayakan oleh umat Islam di seluruh dunia. Ia adalah perayaan terbesar di dalam Islam selain Aidilfitri.

Bermula dengan Takbir Aidiladha pada malam 10 Zulhijjah, diikuti dengan solat sunat Aidiladha serta khutbah Aidiladha di pagi 10 Zulhijjah, sambutan diikuti dengan ibadah korban yang boleh dilakukan samada pada 10 atau 11 atau 12 atau siang 13 Zulhijjah.

Aidiladha adalah perayaan yang istimewa kerana ia merupakan hari untuk umat Islam memperingati kisah pengorbanan Nabi Ibrahim dalam menunaikan perintah Allah dan ke-sabaran anaknya Nabi Ismail dalam memenuhi perintah Allah s.w.t.

Kenapa hendak menghina agama yang dianuti oleh kaum lain dalam masyarakat di Malaysia.Ternyata Gobi ini kurang cerdik dan pemikiran sama dengan babi yang hanya tahu makan dan berak ditempat yang sama. Namun kemeriahan ini dicemari dengan lemparan yang tidak berasa dari si bangsat ini! Gobi Rasis!!

Kaum India yang lain pun malu dengan sikap si bangsat ni!

Ibadah Qurban "Reformasi"

Ibadah Qurban pun nak dipolitikkan oleh tian chua dan mempergunaan AJK masjid untuk mencapai hasrat beliau.Gambar ini diambil oleh seorang rakan diMasjid Saidina Ali.Inilah yang digunakan oleh PKR masuk masjid untuk memecah-belahkan umat islam.

Siapa Zairil Yang Pergunakan Nama Khir Johari?



DAP kononnya akan meletakkan seorang calon melayu mewakili parti itu di Pilihan Raya Umum akan datang. Calon tersebut adalah pegawai khas kepada Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng yang bernama Zairil Khir Johari. Apa yang menjadi persoalan saya, adakah Zairil ini seorang Melayu? Layakkah dia dipanggil Melayu?
Saya telah mencari pelbagai maklumat mengenai Zairil di internet tetapi hasil yang saya perolehi adalah Zairil hanyalah anak tiri kepada bekas pejuang UMNO iaitu Khir Johari. Ini bermakna, dia hanyalah anak tiri kepada Khir Johari. Ibunya seorang Cina dan bapanya tidak diketahui.
Adakah kerana dia anak tiri kepada Khir Johari maka dia boleh dilabelkan sebagai seorang Melayu? Bukannya saya bermaksud rasis di sini tetapi sikapnya sama sekali tidak mencerminkan seorang Melayu. Apatah lagi dia seakan memperkecilkan parti UMNO yang menjadi perjuangan bapa tirinya itu.
Secara tidak langsung, Zairil memalukan nama besar Tan Sri Khir Johari. Jasa bapa tirinya itu terlalu besar kepada parti UMNO. Amatlah memalukan apabila dia yang hanya merupakan anak tiri Khir Johari cuba mengaibkan nama baik tokoh berkenaan.
Saya amat berharap, sekiranya Zairil ingin berkecimpung di dalam dunia politik, berdirilah atas kaki sendiri dan jangan sesekali menggunakan nama Khir Johari sebagai landasan untuk dia mencari populariti murahan dalam kancah politik.
Jangan mencari jalan pintas untuk terkenal. Perjuangan Zairil dan bapa tirinya jauh berbeza, oleh itu, jangan sesekali mengaitkan nama Khir Johari dalam arus politik yang dibawanya.
Saya juga berharap agar ada anak-anak kandung Khir Johari yang bersuara dan menghentikan perbuatan Zairil ini. Berpolitiklah dengan betul.
Halijah Ahmad

Saturday, November 5

Salam Aidiladha 1432H


Hayatilah..."Ibadah Qurban" bukan sekadar mengingati kisah Ibrahim disuruh mengorbankan anak kesayangannya Ismail... Ia juga bukan sekadar mengorbankan Lembu, Kambing dan Unta untuk diagihkan kepada yang tidak berada... Ia adalah untuk mengingatkan kita, tatkala kita sedang bergembira dengan segala kesenangan dan kekayaan, masih ada yang menderita dan tiada apa untuk meraikan hari mulia ini... Ia menuntut kita untuk berkongsi kegembiraan kita dgn mereka yg tiada....

Salam Aidiladha 1432H utk semua...Semoga kita menjadi Umat Islam yang lebih sempurna...Insyallah....

Singa Betina Dalam Pelukan.

Singa adalah sejenis haiwan yang agak ganas dan apabila diberi layanan yang terbaik pasti binatang itu akan mengenang budi baik tuan yang pernah menyelamatkannya.Itu sifat binatang akan tetapi jika manusia kekadang adalah lebih kejam dari binatang yang tidak mempunyai akal fikiran.Kurang cerdiklah manusia yang berfikiran seperti ini.Tapi inilah hakikat yang harus kita terima dalam politik malaysia sekarang ini.Apakah motifnya?Apa yang mendorong mereka bertindak sedemikian.Apa yang mereka dapat?Persoalan?????

Pemimpin DAP hina Ibadah Qurban.



Dari Blog Lim Kit Siang

#3 by ktteokt on Tuesday, 16 November 2010 - 11:25 pm
I feel sad that Aidiladha is around when I see animals being sacrificed in the most barbaric and cruel ways! Imagine tying a cow to a tree and then killing it in public! Only uncivilized people will do it.

And imagine what will happen if the animal tied to the tree is not a cow but a khinzir, and the person carrying out this cruel act is not a Muslim but some other race! What would be the result?

We have two different animals being brutally murdered by two persons from different races but the result will be totally different, wouldn’t it?



Wahai pemuja pemuja pembangkang DAP, bacalah apa yg dikatakan oleh pemimpin kamu yang bodoh ni, Undilah dia, supaya hidup korang lagi tergolong dalam golongan org org yang munafik....

Dia tak makan babi, ayam, kambing, ikan ke? dia vegetarian ke? slaughter in public is nothing for him to comprehend as its not his religion and not his beliefs.....if he is in arab saudi, i challenge him to open his big mouth there, from all you know, he will replace the beheaded cow by the arabs!

what a hipokrit leader you DAP people have ah? potong ayam, kambing ikan semua itu bukan dalam pasar ke? bukan guna mesen air panas ke? anjing pun korang tambat mcm "anjing" nak cerita pasal kucing pulak yea????

kesian aku tengok penyokong DAP, terutamanya org melayu terutama PAS yang beragama Islam.

Ini baru DAP dapat Penang. Kalau dapat Malaysia mana nak letak Agama Islam. Penyokong Pas menyamakan anaknya sebagai Khalifah Umar Abdul Aziz. Betul2 menghina nama besar pemimpin Islam. Lu pikir la sendiri nak letak mana DAP dlm pilihanraya akan datang.

Sister In ISlam (SIS) boleh disamakan dengan binatang tersebut.



Kenapa tidak pecaya apa yang MKP nyatakan KLIK DISINI adalah bukti yang menyokong apa yang cuba diperjuangkan oleh NGO tersebut. Abingai telah lama memperjuangkan benda nie yang tak sedaq cuma pakatan harami sahaja,Jika tiada udang sebalik batu manakan ambiga mempergunakan Defactor PKR untuk memperjuangkan BERSIH Bersama-sama.Dan kini terserlah sudah niat udang sebalik batu ambiga.Sepandai-pandai Pak shiek ,Ambigai juga yang boleh ajaq hang.Padan muka.Berbalik kepada apa yang SIS,mereka sedaya-upaya mempertahan   program Seksualiti Merdeka 2011.

SHAH ALAM – Pertubuhan bukan Kerajaan (NGO), Sister In Islam (SIS) menganggap kenyataan Timbalan Ketua Polis Negara mengarahkan program Seksualiti Merdeka dibatalkan dan akan menahan sesiapa yang menyertainya sebagai tindakan menghalang hak kebebasan bersuara, berhimpun dan berkongsi idea dengan bebas di negara ini.
Dalam satu kenyataan kepada Sinar Harian, SIS turut mempersoalkan pengharaman program tersebut .
“Kami juga prihatin berkenaan kaedah pengharaman yang hendak dikuatkuasakan.
“Adakah, misalnya, ada perintah pengharaman satu-satu festival? Bagaimana pihak polis hendak menguatkuasakan pengharaman ini? ” katanya.
Kelmarin Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Khalid Abu Bakar mengarahkan program Seksualiti Merdeka 2011 dihentikan serta merta sebelum tindakan undang- undang diambil terhadap penganjur serta peserta yang terlibat.
SIS adalah antara 20 NGO yang memberi sokongan terhadap penganjuran program Seksualiti Merdeka 2011 selain Majlis Peguam dan Suara Rakyat Malaysia (Suaram).
Menurutnya, pihaknya faham yang ada Muslim yang membantah idea menghormati kepelbagaian gender dan seksual.
“Kami sendiri berhadapan dengan beberapa laporan polis hanya kerana mempersoalkan prosedur-prosedur jenayah syariah ke atas wanita, dan penerbitan kami yang membincangkan impak ekstremisme agama ke atas wanita Muslim pernah diharamkan oleh pihak berkuasa.
“Kami kecewa kerana Seksualiti Merdeka 2011 pula kini berhadapan dengan nasib intimidasi dan pengaiban yang sama,” katanya.
Oleh itu, SIS meminta orang ramai terutamanya yang beragama Islan agar menggunakan kebijaksanaan apabila berurusan dengan isu-isu dibawa oleh Seksualiti Merdeka.
“Kami juga meminta pihak berkuasa agar memastikan keselamatan dan sekuriti mereka yang terlibat khususnya penganjur, sukarelawan dan penyokong Seksualiti Merdeka,” katanya.




Friday, November 4

Pramugari Seksi.????????????????

 Naked Show la biar betul naik kapal terbang cam nie.seronok tengok tak la boring sangat yang dok ada seperti kebiasaan semua macam kayu.Klu cam nie layanan pasti semua tumpuan diberikan kepada pramugari nie sambil memberikan penerangan keselamatan sebelum penerbangan.Pak sheik suka naik Jet Air baru aku tau pasal apa.Rilek sekejap jangan tension lepas nie sambung bab politik kacang pulak. 

BN kesal Seberang Perai kini menjadi kotor.



Sebelum ini MKP telah menyiarkan Gambar yang mendedahkan Pulau pinang kotor dan tidak mendapat perhatian sepatutnya oleh pihak yang berkenaan,Petang ini pekara tersebut telah dibentang oleh YB BN dalam sidang DUN.Laporan pagi td KLIK DISINI


Wakil rakyat Barisan Nasional (BN) hari ini meluahkan rasa kesal dengan kelemahan pentadbiran Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP) yang didakwa punca daerah itu menjadi kawasan kotor.

Datuk Jahara Hamid (BN-Telok Ayer Tawar) ketika mencelah perbahasan Rang Undang-undang Perbekalan dan Usul Anggaran Pembangunan 2012, berkata MPSP gagal menyelenggara dan mengganti tong sampah lama yang rosak di kawasan tersebut.

"Perkara itu perlu diberi perhatian kerana banyak tong sampah  yang rosak, berlubang dan sampah yang berada di dalamnya terkeluar sehingga menyebabkan bau busuk serta menyakitkan pandangan mata, namun tiada tindakan diambil pihak berwajib.

"Kita difahamkan kerajaan negeri melalui MPSP memperuntukkan hanya sedikit wang saja bagi tujuan mengganti tong sampah lama ini dan kita mahu kerajaan negeri memberi penjelasan mengenainya," katanya pada persidangan Dewan Undangan Negeri di sini.

Sementara itu, Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan dan Pengurusan Lalu Lintas Chow Kon Yeow (DAP-Padang Kota) mengakui Kerajaan negeri mengeluarkan perbelanjaan terhad kepada MPSP untuk kerja-kerja pembersihan di kawasan Seberang Perai.

Chow berkata kerajaan negeri terpaksa melaksanakan konsep kontraktor pembersihan secara bersepadu berikutan kekurangan dana untuk menggantikan tong sampah.    

"Kegagalan untuk  menyediakan dana yang cukup bagi menggantikan tong sampah telah  menyebabkan MPSP perlu membayar kira-kira setengah juta setiap bulan untuk kontraktor pembersihan," katanya.

@chegubard gila Publisiti,NUPW digunakan!!!


Kerajaan, malah kebanyakan majikan sendiri mahu menyaksikan setiap pekerja mendapat perlindungan yang mencukupi. Atas kesedaran ini, dan juga berikutan gesaan Kesatuan Kebangsaan Pekerja Ladang (NUPW), kerajaan mengambil langkah meminda Akta Pekerjaan 1955, antara lain untuk menjamin pekerja kontrak turut dilindungi.


Kementerian Sumber Manusia, mengadakan pertemuan dengan lebih 900 pemimpin kesatuan dan majikan. Apabila selesai mengumpul pandangan barulah rang undang-undang pindaan terbabit dibentangkan di Dewan Rakyat pada 8 Julai tahun lalu. Namun kerajaan mengambil keputusan menariknya balik pada 12 Oktober selepas mengambil kira bantahan kesatuan. Ia dibentangkan semula di Dewan Rakyat pada 6 Oktober dan diluluskan. Rang undang-undang itu dijangka dibahaskan di Dewan Negara tidak lama lagi.


Tidak siapa boleh menafikan kerajaan bersikap terbuka mengenai pindaan terbabit. Pertemuan demi pertemuan dibuat dengan pihak kesatuan. Mengikut Menteri Sumber Manusia, Datuk Dr S Subramaniam, 18 pertemuan diadakan dengan Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia (MTUC) bagi membincangkannya. Namun pihak kesatuan tetap berkeras dan mahu berpiket kerana masih tidak berpuas hati dengan jaminan diberi menterinya bahawa pindaan itu tidak bermakna pekerja kontrak sumber luaran banyak diambil pada masa depan, menggantikan pekerja yang digaji terus majikan. Malah Subramaniam berkata, menteri ada kuasa di bawah Akta Kerja untuk mengawal sebarang salah guna sistem tenaga kerja kontrak.


Bagi MTUC jaminan berkenaan tidak mencukupi. Selepas berpiket di depan bangunan Parlimen awal bulan lalu, kesatuan itu mengambil keputusan untuk berpiket lagi hari ini bagi menyuarakan bantahan terhadap pindaan akta berkenaan. Kali ini piket akan diadakan di 17 lokasi di seluruh negara selepas waktu kerja. Di bawah Seksyen 40, Akta Perhubungan Perusahaan 1967 (IRA), piket dibenarkan jika ada pertikaian perusahaan dan boleh diadakan tanpa permit polis. Berikutan kes ini tidak membabitkan sebarang pertikaian perusahaan, piket ini memerlukan permit di bawah Akta Polis, sama seperti perhimpunan politik. 


Dalam situasi sekarang, menganjurkan piket sebagai saluran mendesak kerajaan memenuhi apa juga tuntutan kesatuan bukanlah jalan terbaik. Ia belum tentu dapat menjamin masalah itu dapat diselesaikan, sebaliknya boleh mengeruhkan hubungan baik pekerjaan, majikan dan kerajaan. Tindakan itu juga bakal memberi ruang kepada pembangkang untuk menjadikannya sebagai modal politik memburukkan kerajaan. Oleh kerana bantahan kesatuan hanya terhadap bahagian tertentu akta berkenaan, kita berpendapat meja rundingan masih menjadi jalan terbaik untuk merungkai isu ini. Golongan pekerja harus berhati-hati agar tidak terperangkap dengan permainan politik pihak berkepentingan. 

Apa motif Ambiga nak demonstrasi?



Belum pernah lagi di dunia ini sebuah parti yang menguasai kerajaan demokratik dapat memenuhi seluruh cita rasa rakyat. Atas kertas, termasuk kertas undi, walaupun majoriti rakyat sokong parti pemerintah, namun ada juga tidak berpuas hati seperti yang dipamer pengikut dan penyokong parti pembangkang - tidak puas hati dengan parti pemerintah selagi mana tidak kuasai kerajaan.
Lazimnya jika kerajaan berjaya ditumbangkan, bermakna pemikiran rakyatnya kurang bertamadun atau mereka tidak memahami maksud istilah demokrasi yang sebenarnya. Di sebalik pelbagai slogan mengenai jalinan kemesraan antara kaum, demokrasi kita sebenarnya sangatlah rapuh dan kompleks. Sekiranya kita tidak pernah dijajah oleh mana-mana kuasa Barat, tetapi akhirnya memilih untuk mengamalkan sistem demokrasi dan Raja Berparlimen seperti hari ini, sudah tentu hak mengundi, hak mewakili rakyat dan hak menubuhkan parti politik terletak semata-mata di tangan orang Melayu.
Maknanya jika mereka bertelagah sekalipun, ia sudah tentu satu golongan menuduh satu golongan lagi tidak pandai mentadbirkan negara. Soal politik perkauman, tuntutan untuk kaum dan soal sesuatu kaum ditindas tidak akan timbul sama sekali.
Suka atau tidak, orang Melayu ini adalah satu bangsa yang baik. Kalau tidak masakan mereka sanggup berkongsi kuasa dengan kaum pendatang hanya kerana British enggan mendengar tuntutan kemerdekaan.
Hari ini sementara masih ramai yang asal-usul keturunannya daripada kaum pendatang bersikap patriotik dan tidak terlalu ghairah mempertahankan apa juga yang berpaksi pada akar keturunannya, sebaliknya menerima Malaysia sebagai sebuah negara mereka dan rela dikenal pasti sebagai bangsa Malaysia, terdapat juga segelintir yang tidak sedar diri dan menuntut yang bukan-bukan.
Tidak cukup dengan hal tersebut, mereka menggunakan pertembungan politik di antara dua golongan besar Melayu agar terus berpecah dan bertelagah sesama sendiri bagi memastikan agenda mereka tercapai.
Lebih serius ialah terdapatnya bukti bagaimana golongan ini mahu mengakhiri dominasi Melayu dalam politik dengan menjatuhkan kerajaan yang mana UMNO adalah tonggaknya. Tentulah agak pelik bagaimana seorang keturunan India seperti Ambiga berperi-peri mahu memperjuangkan perihal perjalanan dan pentadbiran pilihan raya di negara ini sehingga sanggup ambil pelbagai risiko peribadi dan memperjudikan keselamatan awam.
Lebih menghairankan seorang yang bukan sahaja pengamal undang-undang, tetapi pernah memimpin Bar Council tidak menghormati undang-undang. Memang benar Perlembagaan jamin hak untuk berhimpun dan bersuara. Tetapi Perlembagaan juga menyatakan syarat tertakluk kepada tahap keselamatan.
Ambiga atau Mat Sabu, atau sesiapa sahaja bukanlah orang yang layak menentukan soal keselamatan. Ini kerja polis. Sebab itu Akta Polis memperuntukkan kuasa memberikan permit perhimpunan dan menangkap mereka yang berhimpun tanpa permit. Ini undang-undang. Suka atau tidak, Ambiga, Mat Sabu, seluruh AJK Bersih 2.0 dan sesiapa saja menyokong perlu hormati dan fahami undang-undang. Kalau perkara semudah ini pun susah untuk mereka hormati, bagaimana mahu menjadi pemimpin rakyat?
Nampaknya Ambiga bukan saja tak faham, tak hormat dan memperlekeh kedaulatan undang-undang negara, malah turut tidak hormat nasihat Ketua Polis Negara apabila tetap berdegil mahu meneruskan demonstrasi. Dalam hal ini nampaknya Ambiga berlagak lebih hebat dan lebih penting daripada Perdana Menteri.
Di benak kita, persoalan popular ialah kalau belum dapat kuasa sudah berlagak sedemikian, macam mana kalau dapat kuasa?
Inilah dia. Sejarah sering memperlihatkan bagaimana sikap sesuatu bangsa apabila tersepit dan apabila mereka bebas serta menjadi orang kaya dan bergelar intelektual pula, mereka mudah lupa daratan. Bukankah cerita ini pernah menjadi salah satu bidalan popular dalam kamus pepatah bangsa Melayu?

Anwar Dah pegi Haji LA!!!!


Anwar Pi Haji,Berikut adalah pembongkaran yang dibuat oleh rakan Tok Mudim dan bukti menyatakan gambar berikut telah di edit bagi memberikan bukti bahawa Pak Sheik telah mengerjakan rukun islam.Dah kantoi dengan pendedahan ini.Pastinya pihak sebelah sana akan mengelurkan bukti yang lain bagi mempertahankan raja kencing satu malaya nie.

Anwar dengan rekod sebagai satu-satunya pemimpin Melayu Malaysia yang dikaitkan dengan skandal video seks, mendakwa akan berlaku "Malaysia Spring" merujuk istilah 'Arab Spring" yang terjadi di Tunasia, Mesir, Libra, Yaman dan Syria.
Kata Anwar, “Melihat pada kadar kami sedang bergerak sekarang, kami akan mengambil alih kerajaan.”
Mudahnya cakap, entah apa data yang beliau rujuk pun tak pasti, main sedap mulut saja cakap, kalau ikut logik akal dan fakta, sah-sah sekarang BN nampak lebih selesa daripada pilihanraya umum Mac 2008 dulu.
Sebagai sandaran untuk menguatkan hujahnya beliau antaranya membebel tentang demo Bersih Julai lalu yang baginya ‘maha berjaya’.
Hairan juga beliau lupa pada fakta BN menang semua pilihanraya kecil selepas 100 hari Datuk Seri Najib Tun Razak ambil alih jawatan dari Tun Abdullah Ahmad Badawi.
Bermula dari Bagan Pinang, Galas, Batu Sapi, Tenang, Merlimau dan Kerdau semuanya dimenangi BN dengan majoriti selesa, bahkan di Galas adalah kawasan PAS yang ditawan semula oleh BN.
Masalah Anwar beliau masih terus di awang-awangan merasa seolah-olah seluruh rakyat negara ini ‘ buta mata dan pekak telinga ‘ tak akan peduli pada kisah liwat yang melibatkan dirinya yang sedang dibicarakan sekarang.
Sudahlah dikaitkan dengan kes liwat staf sendiri, Saiful Bukhari Azlan. Ia adalah kes kali kedua dalam tempoh 10 tahun.
Sebab itu, dalam temubual itu beliau boleh main belasah cakap kesan kes liwatnya sekalipun didapati bersalah oleh mahkamah ia adalah “foregone conclusion” atau makna dalam bahasa mudahnya orang tidak akan ambil peduli.
Betulkah begitu? Adakah rakyat Malaysia umumnya menerima seorang peliwat jika beliau didapati bersalah?
Mungkin bagi puak-puak yang berkepentingan atau bergantung nyawa dan hidup politik mereka padanya boleh pejam mata begitu saja.
Soalnya mereka peduli apa.
Namun beliau tidak boleh main taram cakap ia satu  “foregone conclusion”.
Gambar dengan bertuala putih baik jer peluk amoi muda itu terus melekat dalam imaginasi rakyat Malaysia terutamanya golongan muda.
Bagi yang tengok versi penuh video itu, selalu sebut... tak boleh lupa cara dia "berentap sakan"...
Video seks yang ikut kajian dua profesor dari universiti teknologi terbaik di dunia, sudah mengesahkan ia 99.99 peratus tulin.
Dah tu bukan satu video, ada lagi satu yang kononnya dirakam di Bangkok, Thailand yang sudah didedahkan klip ‘ pemanas badan’ baru-baru ini.
Juga Anwar patut nilai sendiri sokongan rakyat kepadanya melalui kehadiran orang ramai di mahkamah sekarang ini. Sebab ada waktu-waktunya, kerusi mahkamah kosong, sebab orang 'meluat' dengan skandal beliau yang tidak berkesudahan dan kes mahkamah yang berlarutan.
Betulkah? Tapi bagi orang yang mengenali Anwar, ada mendakwa beliau bukannya tokoh yang berkerja,mempunyai program atau dasar yang tersusun dan berkesan sebagai landasan perjuangannya.
Kelebihannya ialah bercakap....dan bercakap di pentas ceramah.
Anwar hanya tokoh yang lahir ketika gelora. Pidatonya membakar dan memukau, tetapi bab kerja dan pengurusan, mana ada yang special dan sangkut dalam ingatan orang setakat ini.
Kalau ada tolong senaraikan....sejak zaman dalam kerajaan dulu sebagai Timbalan Perdana Menteri.
Semoga Anwar terus dibuai mimpi...-OLEH HELME HANAFI


MPPP Pulau Pinang Tidoq Dibawah Pemerintahan DAP/PR

JLN SUNGAI BATU
JLN UTAMA TELUK KUMBAR
FLAT TMN SG BATU
KAMPUNG NELAYAN TELUK KUMBAR
KAMPUNG SULUK TELUK KUMBAR
JALAN KE GERTAK SANGGUL
TAMAN SAHABAT

MPPP hanya mengikut arahan dan telunjuk DAP.Padahal mereka harus mengambil berat tentang kebersihan dan memantau kontraktor yang diberikan projek pembersihan.nie tarak!asyik dok roboh kedai melayu depa laju.takkan PBT nak buat keja pun kena tunggu arahan dari mamat brylcream baru nak buat kerja kot.




Mat Saleh nyanyi lagu Dikir Serabut Wehh..


boleh tuju lagu tak,buat rakan-rakan dari Negeri Che Wan Kembang.

Thursday, November 3

Cikgu Bard Pasti Menagis Tengok Nie

Kenyataan yang dikeluarkan oleh duta malaysia di Australia,Kepada cikgu bard pasti akan meroyan pasal nie.tuduhan demi tuduhan dikeluarkan dek kerana dendam kesumat.Kredit kepada AKKJ.

BOB ISabella rela Ditangkap.


Bob Lokman dengan angkuh menyatakan beliau rela ditangkap.Sungguh angkuh dan riak adakah ini yang diajar oleh pok nik.sejahil MKP pun sikap riak dan angkuh itu adalah sifat syaitan yang harus dijauhi.Dok banyak sangat dengaq fatwa merapu nik aziz nie rasanya sampai yang jahil dan mungkar telah dilupakan.Inilah sifat riak dan munafik yang ditonjolkan oleh PAS dalam mendidik pemimpin mereka.Lain dimulut lain pulak niat dihati.


PETALING JAYA: Bekas Pelakon dan penulis lirik terkenal Bob Lokman sedia dirinya ditangkap oleh Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) pada bila-bila masa kerana berpendapat dirinya berada di pihak yang benar ketika memberi ceramah agama di sebuah masjid bulan lalu.
Jais pada Selasa mengumumkan bahawa waran tangkap ke atas Bob Lokman telahpun dikeluarkan Jumaat lalu kerana gagal hadir memberi keterangan sepertimana yang diarahkan berhubung ceramahnya tanpa tauliah di Masjid Sungai Lui, Hulu Langat pada 10 Oktober lalu.
“Jika mereka hendak tangkap saya, silakan kerana saya akur dengan keputusan mereka yang menganggap saya bersalah.
“Sedangkan saya hanya memberi dakwah tentang apa yang saya fikirkan dan menjelaskan (kepada pendengar ceramah) mengapa saya perlu dekatkan diri dengan cara hidup seperti hari ini yang lebih menjurus kepada akidah dan tauhid,” katanya ketika dihubungimStar Online, Rabu.
Lantaran itu, dia menolak dakwaan yang mengatakan dia menyampaikan dakwah di masjid untuk mempengaruhi perkembangan politik semasa.
“Saya tidak mencampurkan urusan politik di dalam masjid kerana saya hanya menyampaikan dakwah.
“Ini bersandarkan kepercayaan saya bahawa orang Islam tahu perkara yang nyata dan benar dalam masjid. Selagi tidak bualkan tentang perkara yang buruk, saya berada di pihak yang benar.
“Saya lakukan ini berlandaskan agama dan kebenaran,” katanya yang kini bekerja sebagai pendakwah dan berniaga barangan ibadat.
Bob kini sedang disiasat di bawah seksyen di bawah Seksyen 119 (1) Enakmen Jenayah Syariah Selangor, iaitu menyampaikan ceramah agama tanpa tauliah yang jika sabit kesalahan boleh didenda tidak lebih daripada RM3,000 atau penjara tidak lebih dua tahun atau kedua-duanya sekali.

Wednesday, November 2

VIDEO TERBARU DARI THAILAND.



#HANGAT DAN PANAS LIHAT DAN BUAT PENILAIAN SENDIRI APA YANG ANDA LIHAT.

Gaji, elaun Guan Eng RM46,521


Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Pinang, semalam, dimaklumkan bahawa Ketua Menteri, Lim Guan Eng yang juga Ahli Parlimen Bagan memperoleh gaji dan elaun bulanan RM46,521.27.

Datuk Jasmin Mohamed (BN-Sungai Dua) berkata, Guan Eng menikmati bayaran gaji dan elaun yang tinggi, malah lebih banyak berbanding dengan bekas Ketua Menteri, Tan Sri Dr Koh Tsu Koon.

Menurutnya, pihaknya tidak mempertikaikan jumlah yang diterima Guan Eng yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Air Putih), tetapi meminta agar Setiausaha Agung DAP tidak bersandiwara apabila bertindak menolak cadangan kerajaan untuk menaikkan elaun bagi Ahli Parlimen di negara ini.

Katanya, Guan Eng perlu mengambil kira Ahli Parlimen lain yang hanya memperoleh gaji dan elaun sebagai Ahli Parlimen saja.


MKP :Jenuh jugak tadi masa sidang DUN pagi tadi speaker Naik angin kerana debat dan pembongkaran pembohongan LGE dan sekutu DAP/PR.DS Najib Razak mendapat gaji dan elaun sebanyak  RM22,826.65 bukti disini.sebulan LGE cuma ketua menteri tapi 2kali ganda dari apa yang PM dapat.Sapa yang diktator nie,itu pun Tian Chua suruh potong gaji PM sebulan alasan yang kurang cerdik kerana berbelanja boros akan tetapi setiap wang yang dibelanjakan untuk kepentingan rakyat.Kenapa Tian Chua tidak mempersoalkan gaji LGE nie.potong Rm 1 pun belum tentu dia bagi.Camdek serupa punde# kasi sama LGE Nie macam yang dok ada kat sekeliling jugak.

Potong Gaji Guan Eng RM 1.00 Boleh Kot?


Kelakar jugak bila dengaq apa yang ingin diperkatakan RM1,itulah yang disarankan oleh penyelaras Gerakan KADUN Pulau tikus Rowena Yam.Sama jugaklah Punahsihat Selangor Pak sheik cuma dapat RM 1 dan LGE kena potong RM1.Kenapa beliau menyatakan nak potong Seringgit padahal kita semua tahu apa yang boleh dibuat dengan RM1 tue.Lepas beli rokok daun dan tembakau saja itu pun tembakau yang basah dan keriting.

Penjelasanya mudah kerana pembinaan tempat letak kereta bersaiz kancil yang telah diluluskan oleh PDC dan kerajaan negeri,LGE ada berani ambil cabaran tersebut?seringit saja jika apa yang DAP dan kroni dapat dari hasil projek berkenaan rasanya lebih banyak kot la?

Projek dibiayai oleh kerajaan Pusat tapi diseliakan oleh Kerajaan Negeri dan PDC.Memang projek berkenaan telah diluluskan pada tahun 2007 akan tetapi ada kawtim dalam proses kelulusan oleh DAP dan PDC pada 2008 ketika DAP mengambil alih tampok pemerintahan Penang.nie mesti kes dil mera dil,

LGE pandai putaq belit dalam percakapanya/kenyataan untuk melepaskan diri menyalahkan BN dan kerajaan pusat yang beri dana dan pihak kontraktor,sepatutnya dengan apa yang dilaung dan dipukul canang CAT atau kucing tarak gigi telus dan macam-macam propaganda DAP nie beranilah bertanggungjawab.

MKP kata:LGE sahutlah cabaran nie bukan banyak pun Cuma RM 1 bolah bagi RM 100 kepada rakyat dan hoboh sampai ke PBB.

Alamak,Pelawak Tu Cuba Merogol!



Macam-macam kisah sensasi yang Mangga Muda dengar pasal seorang pelawak ni. Namanya tak adalah popular mana, tapi kisah sensasi mengalahkan artis Barat.

Terkejut Mangga Muda dapat tahu pasal gosip perlakuan 18SX si pelawak ini baru-baru ini. Gatalnya boleh tahanlah jugak. Bilalah agaknya perlakuannya akan terbongkar kepada publik.

Macam ni kisahnya. Si gatal tu ada berlakon dengan seorang pelakon muda yang sangat baru. Cantik pulak pelakon baru tu. Entah macam mana pelakon wanita itu naik kereta besama pelawak tu. Tiba-tiba pelawak itu nak buat perkara tak senonoh.

Dia nak merogol si pelakon wanita itu apabila wanita itu menolak perlawaannya nak buat hal tak senonoh. Alamak kemaruk rupanya si pelawak tu. Nasib baik pelakon wanita tu pantas menepis dan sempat keluar daripada keretanya.

Terus pelakon wanita itu berhenti daripada berlakon  bersama-sama si pelawak gatal yang suka mengambil kesempatan ke atas orang baru macam dia. Dia ingat nama yang dibinanya sebagai pelawak daripada sebuah program TV itu boleh digunakan untuk memikat wanita ke?

Dia ingat semua orang akan sujud kepada dia sebab dia ada nama. Nampaknya pelawak itu salah jalan dan salah menggunakan namanya untuk jalan yang tak baik. Sebab itulah agaknya namanya tidaklah menonjol sebagaimana kawan-kawan pelawak lain.

Nasib baik pelakon wanita itu mendiamkan diri kerana mahu menjaga nama baik dirinya yang hampir tercemar. Kalau dia dah jadi mangsa rogol pastilah sekarang ini si pelawak sudah dihadapkan ke mahkamah kerana kesalahannya itu. Tapi si pelakon baru itu diamkan diri saja.

Dia bimbang juga kalau perkara itu dihebahkan namanya juga akan dihina. Dia takut hasratnya untuk maju dalam lakonan akan terbantut bila kisah negatif itu tersebar.

Bila Mangga muda lihat gambar si pelakon baru itu dalam sebuah majalah, gayanya nampak seksi juga. Urmmm.... seksi itu hampir membawa padah rupa-rupanya.
Sumber,Manggaonline 

Chegu Bard Sudah Melenjit.


Fitnah terbaru Guru Bard nie nak kata pandai tak berapa nak cerdik,bila nak jadi populis pun biarlah bertempat dan dari berita yang sahih dan tepat,semuanya andaian dan tidak berdasarkan fakta.
Setelah kantoi dalam isu untuk fitnah dakwa isteri Perdana Menteri,Datin Seri Rosmah Mansor beli cincin berharga RM24 juta,puak pembangkang terus tak boleh tidor malam mengigau nak cari apa lagi ‘cerita’ yang boleh buat orangramai geram dan terbakar hati dengarnya.
Terbaru blog-blog pembangkang tidak pandang kiri kanan lagi dan main rempuh saja bila tersebar satu keratan akhbar Australia yang melaporkan DIPERCAYAI anak perempuan Perdana Menteri berbelanja sakan sampai dekat RM200,000 di sebuah pusat beli belah terkemuka di Perth semasa ikut serta Datuk Seri Najib menghadiri Persidangan Kemuncak Ketua-ketua Kerajaan Komenwel (CHOGM) di situ minggu lalu.
Sekalipun kesahihan berita itu yang disiarkan dalam akhbar The Western Australian itu belum dapat disahkan,puak-puak pembangkang termasuk calon yang kalah dalam pemilihan Angkatan Muda Keadilan (AMK) Badrul Hisham Shahrin (Chegu Bard) sudah melenjit menghentam Perdana Menteri seolah berita itu benar dah sahih.
Isu utama di sini betulkan ada mana-mana anak Perdana Menteri ikut serta ke sidang CHOGM di Perth?
 BACA SELANJUTNYA AGENDA DAILY

LGE Buat Fitnah Lagi,Tetap Salahkan UMNO.


Dakwaan Ketua Menteri Lim Guan Eng kononnya Umno terbabit dengan tindakan sekumpulan penunggang motosikal yang membuat perarakan  membantah kepimpinannya DAP pada Isnin.dakwaan oleh LGE itu adalah ibarat "cakap ikut suka hati" kerana Ketua Menteri main tuduh tanpa mempunyai sebarang bukti.
Katanya Lim telah membuat tuduhan kononnya Umno terlibat dalam perarakan itu sedangkan ianya dianjurkan oleh sebuah NGO dikenali sebagai Pertiga (Pertubuhan Islam Gabungan Amal).
Bernama melaporkan beliau berkata demikian sebagai menjawab celahan Lim ketika Salleh Man (Pas-Permatang Pasir) sedang membahas usul Rang Undang-undang Enakmen Perbekalan 2012 pada persidangan Dewan Undangan Negeri di sini hari ini.
 polis menahan lima individu kerana menyertai perarakan di sekitar bandar raya ini, bagi membantah pentadbiran kerajaan negeri pimpinan Lim.
Seramai 200 penunggang motosikal itu memulakan protes pada 12 tengah dengan melalui Jalan Penang sebelum ke Komtar dan Dewan Undangan Negeri.
Mereka juga memasang kain rentang yang meminta pembinaan litar lumba untuk anak muda berlumba motosikal serta memakai kemeja T kuning bertuliskan ayat "Selamatkan Pulau Pinang, LGE Rasis".
Lim berkata beliau kini "mula gentar apabila golongan mat rempit" juga  menentang kerajaan negeri dan menyifatkan perbuatan mereka itu didalangi oleh Umno kerana terdapat perkataan "LGE Rasis".
Datuk Ariff Shah Omar Shah (BN-Seberang Jaya) pula berkata Lim tidak perlu khuatir dan bersangka buruk terhadap golongan anak-anak muda itu sebaliknya harus berusaha mendekati dan memenuhi permintaan mereka.
"Mereka hanya meminta disediakan trek lumba, jadi kerajaan negeri haruslah berusaha supaya mereka berpeluang menjadi pelumba profesional," katanya.
Sementara itu, seorang aktivitis sosial yang kecewa dengan Lim, bertindak berdiri dengan memegang kain rentang di depan bangunan Dewan Undangan Negeri di sini hari ini.
Tindakan Hii Tiong Huat, 60,  yang berdiri dengan memegang  kain rentang bertulis 'Tolak YB terima dua gaji ADUN dan MP; YB perlu full time' menarik perhatian orang ramai yang melalui kawasan berkenaan.
Hii menggesa Lim dan beberapa Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) yang juga menjadi Anggota Parlimen agar menumpukan tugas mereka sebagai ADUN dan tidak tamak dengan memegang jawatan berganda.
"Jangan tamak pegang sampai dua atau tiga jawatan dan pada  masa sama menikmati faedah serta gaji yang banyak sedangkan gagal berkhidmat dengan berkesan," katanya 
Hii. yang berasal dari Sarawak, berkata Lim tidak seharusnya memegang terlalu banyak portfolio dalam kerajaan negeri  kerana ia menjejaskan jentera pentadbiran kerajaan.

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive