gaza

Tuesday, November 8

DiPukul Kerana Mencuri.Jangan Tengok Jika Takut Darah.

INILAH PENGAJARAN KEPADA PENCURI,PATUTKAH BELIAU DIHUKUM SEBEGITU RUPA NASIB BAIK KITA DIMALAYSIA MASIH MENGAMALKAN UNDANG-UNDANG YANG ADIL DAN SAKSAMA.NAMUN BEGITU PIHAK PEMBANGKANG PAS/DAP DAN PKR MASIH LAGI TIDAK BERPUAS HATI DEK KERANA KEKEDANG KEPUTUSAN TIDAK MENYEBELAHI MEREKA.INILAH YANG BERLAKU DI INDONESIA.ADAKAH KITA SEMUA MAHU MENERIMA UNDANG-UNDANG RIMBA INI.

Umno Tidak Sekat,Cakaplah Apa Pun!!!!!!

UMNO tidak menyekat mana-mana pihak untuk bersuara bagi memperkasakan parti keramat ini.ini dilihat pada kepimipinan yang lalu telah memberikan kebebasan bersuara dikalangan pemimpin mahuipun akar umbi.akan tetapi adakah semua pemimpin selesa apabila kena teguran.Melompat bila kena batang hidung sendiri.

 KUALA LUMPUR 8 Nov. – UMNO tidak pernah menyekat mana-mana pemimpinnya di semua peringkat daripada menyuarakan pendapat tentang isu melibatkan parti kerana UMNO mengamalkan prinsip demokrasi, kata Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin.


Muhyiddin, yang juga Timbalan Presiden UMNO berkata, setiap hari beliau membaca dalam akhbar banyak pendapat daripada pemimpin-pemimpin UMNO yang mengulas mengenai pelbagai isu yang membuktikan tiada sekatan daripada parti.

"Tiada satu pun pekeliling yang dikeluarkan kepada mana-mana pemimpin Umno baik di peringkat negeri, bahagian atau individu mengatakan mulut mereka terkunci dan tertutup sepanjang masa. Kadang-kadang mereka bercakap lebih daripada yang sepatutnya pun,” katanya kepada pemberita selepas mengadakan dialog terbuka dengan 50 graduan yang terpilih untuk menyertai program Teach For Malaysia di sini hari ini.

Muhyiddin mengulas kenyataan Ketua UMNO Bahagian Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah hari ini yang mendakwa kononnya dalam UMNO sudah tiada peluang untuk bersuara, dan jika mahu bercakap pada perhimpunan agung pun, individu itu perlu mendapatkan kelulusan pihak atasan.

Pada 22 Julai lepas, Tengku Razaleigh melancarkan sebuah pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dikenali sebagai Angkatan Amanah Merdeka (Amanah) dengan beliau sebagai presidennya, sebagai “platform untuk menyuarakan pendapat secara lebih meluas”. - Bernama

Pelajar Malaysia di Jawa Timur dibunuh cuba halang motosikalnya dicuri

JAKARTA - Seorang pelajar Malaysia mati dibunuh ketika cuba menghalang seorang lelaki mencuri motosikalnya di luar rumahnya di bandarMalang, Jawa Timur, malam tadi.

Maklumat awal berdasarkan laporan Persatuan Kebangsaan Pelajar Malaysia di Indonesia, pelajar itu dikenali sebagai Adrian Jay Pereira, penuntut Fakulti
Perubatan di Universiti Brawijaya, Malang.

Dalam kejadian yang dipercayai berlaku pada 7 malam itu, Pereira dilaporkan
ditetak dengan senjata tajam oleh pencuri berkenaan dan mati di tempat kejadian.

Education Malaysia (EM) (dahulu Jabatan Penuntut Malaysia) di Indonesia
sedang mendapatkan butiran rasmi mengenai kejadian itu daripada pihak polis
Indonesia dan menguruskan pengiriman pulang mayatnya ke Malaysia.

Pereira berasal dari Klang, Selangor.Atase Pendidikan Malaysia di Kedutaan Besar Malaysia di Jakarta, LudinataMisnun, telah berlepas ke Malang dengan pesawat paling awal hari ini.

Seramai 173 pelajar Malaysia kini menuntut di Malang, dan daripada jumlah
itu, 161 belajar di Universiti Brawijaya. - BERNAMA




Hampa Tipu Anuar Dah Pi Haji La.


Hampa tipu la Pak sheik dah pi haji la siap dapat haji mambur pesemboq lagi.Bukti yang dinyatakan oleh pihak berkenaan kantoi sekali lagi dah.Nama pun PakSheik mesti dan gerenti konfom dah pi haji,Pak shiek tahu selok belok agama dan pandai dalam ilmu dan fatwa la,martabat Pak sheik lebih up skit dari Pok Nik la.Berceramah dan berpidato punya dasyat.Bab nie aku puji Pak shiek.Kencing pun pandai habis satu malaya kena ranjau dengan dia,cakap sini Cakap sana kona sini kona sana semuanya bau hancing kena kencing.


tue dia kantoi jugak juak-juak penjilat pak sheik nie,gambar yang kena kona kot belakang depa cedok.Apalah punya bingai puak nie klu nak tipu belajaq bagi khatam kat Pak sheik dulu.Dia hebat pandai kona.depan belakang sama rasa.Pak sheik bila nak pi haji dan bila nak angkat sumpah lahanat nie?????lama dah dok tunggu sampai berjanggut atas dan bawah dah nie.

Monday, November 7

SELAMAT DATANG KE NEGARA KEBAJIKAN


HAAAAAA SAPA NAK TENGOK POK NIK NGAN MAT SABUN MENARI HULA-HULA HAWAII,KELAKAR GILA BABI NIE BEB.CHEH PERUT ADA BULU.

MKP Dah Kena Depan/Belakang Kiri Dan Kanan.


Fuh tak sangka blogger picisan pun kena jugak tempiasnya.Inilah dunia politik yang sungguh kejam dan tidak bertimbangrasa.Dah alang-alang menyeluk perkasam biar sampai ke telingalah jawabnya.Klu setakat maki hamun MKP tak rasa apa dah!memang jenis yang berani mati punya.inilah cabaranya jika kita bermain dengan api kekadang terbakaq jua jika tidak berhati-hati dengan niat dan sifat iri hati sesetengah pihak.Berpura-pura baik didepan mata akan tetapi niat yang busuk itu terhidu jua akhirnya.Woi bangkai tikus bolehlah tutup dengan daun ketapang nie bangkai ikan PAUS mana boleh tutup dengan daun.satu kampung berbau jua akhirnya.

Berkat kesabaran dan tiada niat untuk membalas kembali apa yang dilakukan terhadap MKP.Ternyata Allah membuka pintu hati seorang hamba Allah menceritakan semua pekung yang tersimpan didalam hati terhadap penfitnah yang melakukan kemungkaran terhadap MKP.Sampai tiduh bermacam-macam fitnah dan tomahan.Kesabaran itu ada had dan limitnya.Buat apa yang menyimpan kesumat dengki yang terpendam sebegitu lama.

MKP berjuang adalah dengan niat yang ikhlas untuk membantu UMNO/BN merampas kembali Pulau Pinang daripada DAP.Akan tetapi jika niat perjuangan MKP disalah anggap dan perkecilkan dan dihina seperti pelacur.MKP berjuangan bukan kerana nama dan pangkat atau mengejar kekayaan.jika hendak kaya jadilah peniaga atau usahawan.MKP tidak pernah mendapat apa-apa habuan dari agensi berkenaan.Pada masa ini pun semua perbelanjaan untuk berblogging ditanggung sendiri,Tak pakai duit mak/bapak hampa pun.Tapi pihak berkenaan pernah berjanji nak bagi  tapi apakan daya cuma blogger picisan makan kuah sepanjang masa.Selalu kena kencing. tetapi tidak mengapa bukan itu yang dikejar.

NAK TAHU LEBIH LANJUT BACA DISINI.

EXCO AGAMA PENANG TIDO LENA.


Takkan nak dok diam bila masalah sosial yang meruncing ditengah bandaraya Georgetown yang terkenal sebagai pusat pelancongan dimata Dunia.Sebab Inilah yang kami membantah Seksualiti Merdeka 2011 yang akan dianjurkan dalam masa terdekat,Kita dah banyak sangat masaalah sosial yang ditahap meruncing jika tidak dibendung nanti besaq kepalalah puak-puak dwi seks nie.Pak Sheik pasti suka sebab mereka sealiran walaupun pada zahirnya nampak tidak sama tapi naluri dan keinginan mereka tetap sama.

DAP diam membisu kerana sekarang sibuk dok kumpul dana untuk pilihanraya akan datang.Tp exco Agama yang cakap pandai dari orang lain walaupun suaranya tidak sempurna macam itik senang cakap.Terkenal seluruh seantero Malaya Malik Itik nie garang apabila membela BOSSnya Lim Nenen dan tidak berbuat apa=apa apabila masaalah yang melibatkan agama islam dan akidah yang diberi amanat kepadanya untuk menjaga hal ehwal agama dan Islam,Takkan hal islam pun kena tunggu arahan dari BOSS nenen baru nak buat kerja kot.????

GEORGETOWN: Kawasan sekitar Lebuh Chulia di sini, terus menjadi tumpuan kegiatan maksiat dan imej sebagai 'lubuk pondan' mencari rezeki masih kekal walaupun tindakan penguatkuasaan dilakukan sepanjang masa.

Dengan berpakaian wanita, kebanyakan pondan yang berkeliaran mencari pelanggan di kawasan itu dan lorong lain yang berdekatan termasuk Jalan Pintal Tali, Lebuh Campbell dan Jalan Penang, tidak segan silu menawarkan perkhidmatan mereka.

Peniaga di sini boleh mengenali wajah pondan kerana sudah lama cari makan di sini, malah ada juga muka baru setiap bulan. Bukan di sini saja, mereka juga merayau di Jalan Pintal Tali, Lebuh Chambel dan Jalan Penang. - Ali Abdul Rahman, Peniaga runcit Tinjauan di sekitar kawasan itu mendapati pondan, sama ada berkumpulan atau berseorangan berpelisiran bermula jam 9 malam sehingga awal pagi di bawah cahaya lampu yang samar-samar mencari pelanggan.

Ada pondan yang berpakaian terdedah seperti model, malah ada yang hanya memakai kemeja-T serta berseluar panjang, yang sekali sekala muncul dari kawasan gelap.

Sekurang-kurangnya 10 pondan menunggu pelanggan di sepanjang Lebuh Chulia, malah mereka berani menahan kereta apabila pemandu memperlahankan kenderaan apabila aksi pondan itu mencuri tumpuan orang awam.

Kelihatan juga pelanggan yang menunggang motosikal menghampiri pondan, dipercayai berminat dengan tawaran pondan berkenaan. Mereka juga mensasarkan pelancong asing serta pekerja asing di bandar ini. 

Seorang pondan bernama Ema, 20, mendakwa sudah enam bulan mencari rezeki di kawasan itu dan menawarkan khidmat serendah RM20.

“Kamu boleh bawa saya pergi,” katanya yang beredar selepas curiga dengan penulis.

Sementara itu, seorang peniaga runcit, Ali Abdul Rahman, 39, berkata senario itu bukan sesuatu yang baru di kawasan berkenaan, malah pelbagai tindakan diambil bagi membasmi gejala yang tidak sihat itu.



READ MORE

Jutaan Terima Kasih.Kepada semua yg menyokong MKP.






berikut adalah rangking yang dikeluarkan oleh MYMASSA.Alhamdulilah MKP telah mencapai pada kedudukan 24 dalam carta.ini adalah pencapaian terbaik dalam dunia blog ini.Pada bulan lepas MKP berada dia kedudukan 34 naik 10 anak tangga.walaupun MKP baru berusia setahun jagung.Pencapaian ini tiada maknanya jika tidak mendapat sokongan dari pengunjung/pembaca dan pengikut blog MKP.Jutaan terima kasih diucapkan kepada semua.MKP mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan jutaan terima kepada otai blogger penang.MIM,PISAU,EMPAYAR PEMUDA,PEJUANG BANGSA,MPP & ANAK SEBERANG kerana banyak membantu.Tak lupa jua kepada rakan-rakan lain yang berada didalam dunia blogging ini.Nak Sebut semua ramai nie.

AKAN BERUSAHA LAGI UNTUK MERAMPAS KEMBALI PULAU PINANG DARIPADA DAP PADA PRU 13 NANTI.




Anak Gadis Islam Berbogel Dlm Kolam.


Jika ini dijadikan ukuran.Apatah lagi yang akan terjadi apabila Seksualiti Merdeka 2011 tidak ditentang serta dibantah oleh pihak yang berwajib yang mempertahankan adat serta masalah sosial yang melanda malaysia kini boleh dianggap ditahap meruncing.Pihak Berkuasa harus memantau bagi menghentikan langkah menghidup atau mempromosi kegiatan tidak bermoral itu.DBKL berhak ambil tindakan kerana tiada kelulusan diberi untuk majlis sebegini. Kalau ia dilakukan di premis perniagaan, kita boleh sita dan kalau di premis awam kita akan ambil tindakan (terhadap penganjur).



Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar sedia bertemu dengan penganjur program 'Seksualiti Merdeka 2011' untuk mendengar penjelasan mereka berhubung penganjuran program itu.
"Saya tiada masalah untuk berjumpa (dengan penganjur). Saya boleh berjumpa dengan sesiapa sahaja asalkan ada tujuan... sebab kita bercakap soal keamanan. Saya tidak mahu tanggung apa-apa risiko yang boleh gugat keamanan negara," katanya.
jika ini biarkan adakah pekara yang diatas mungkin berlaku.

Rasanya perempuan ini menyokong siapa?adakah BN atau Pakatan Rakyat.Pemimpin PAS,PKR dan DAP menyokong ambiga selama ini membisu dan mayokong apa saja yang dibuat oleh betina sekor tue.Adakah mereka telah disumbat dengan gula-gula supaya berdiam diri.fikirkanlah apa yang akan terjadi apabila budaya seks bebas ini dibiarkan.
Kenyataan mufti perak harus diberi perhatian.





Bila Pok Nik Jumpa Teo Nie Ching .


tengok dan buat penilaian apa yang diperkatankan. 

Sunday, November 6

Kucing Dipotong Kaki Kerana Mencuri Ikan

Masih ada yang prihatin dan sayang kucing.Itulah sifat yang harus dipuji.Kepada yang memotong kaki kucing ini terimalah balasan dari Allah.Jika kita berbuat baik maka baiklah balasannya jika membuat kejahatan atau penginayaan kepada manusia atau binatang terimalah balasanya kelak.

Gobi Lu Bikin Panas!!! Hina Islam Pulak.


inilah sikap yang ditunjukkan oleh Gobikrishan,sengaja mencetuskan kemarahan umat islam dikala bulan baik dan hari yang mulai ini bagi semua umat islam menunaikan ibadah qurban yang dituntut oleh Islam. Katanya "takde beza org islam sembelih lembu dgn org hindu sembelih kambing dan org buddha sembelih babi! sama je". Kenyataannya ini menghina umat Islam, menyamakan adab sembelih dan haiwan korban dengan babi.

Hari Raya Haji merupakan perayaan yang dirayakan oleh umat Islam di seluruh dunia. Ia adalah perayaan terbesar di dalam Islam selain Aidilfitri.

Bermula dengan Takbir Aidiladha pada malam 10 Zulhijjah, diikuti dengan solat sunat Aidiladha serta khutbah Aidiladha di pagi 10 Zulhijjah, sambutan diikuti dengan ibadah korban yang boleh dilakukan samada pada 10 atau 11 atau 12 atau siang 13 Zulhijjah.

Aidiladha adalah perayaan yang istimewa kerana ia merupakan hari untuk umat Islam memperingati kisah pengorbanan Nabi Ibrahim dalam menunaikan perintah Allah dan ke-sabaran anaknya Nabi Ismail dalam memenuhi perintah Allah s.w.t.

Kenapa hendak menghina agama yang dianuti oleh kaum lain dalam masyarakat di Malaysia.Ternyata Gobi ini kurang cerdik dan pemikiran sama dengan babi yang hanya tahu makan dan berak ditempat yang sama. Namun kemeriahan ini dicemari dengan lemparan yang tidak berasa dari si bangsat ini! Gobi Rasis!!

Kaum India yang lain pun malu dengan sikap si bangsat ni!

Ibadah Qurban "Reformasi"

Ibadah Qurban pun nak dipolitikkan oleh tian chua dan mempergunaan AJK masjid untuk mencapai hasrat beliau.Gambar ini diambil oleh seorang rakan diMasjid Saidina Ali.Inilah yang digunakan oleh PKR masuk masjid untuk memecah-belahkan umat islam.

Siapa Zairil Yang Pergunakan Nama Khir Johari?



DAP kononnya akan meletakkan seorang calon melayu mewakili parti itu di Pilihan Raya Umum akan datang. Calon tersebut adalah pegawai khas kepada Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng yang bernama Zairil Khir Johari. Apa yang menjadi persoalan saya, adakah Zairil ini seorang Melayu? Layakkah dia dipanggil Melayu?
Saya telah mencari pelbagai maklumat mengenai Zairil di internet tetapi hasil yang saya perolehi adalah Zairil hanyalah anak tiri kepada bekas pejuang UMNO iaitu Khir Johari. Ini bermakna, dia hanyalah anak tiri kepada Khir Johari. Ibunya seorang Cina dan bapanya tidak diketahui.
Adakah kerana dia anak tiri kepada Khir Johari maka dia boleh dilabelkan sebagai seorang Melayu? Bukannya saya bermaksud rasis di sini tetapi sikapnya sama sekali tidak mencerminkan seorang Melayu. Apatah lagi dia seakan memperkecilkan parti UMNO yang menjadi perjuangan bapa tirinya itu.
Secara tidak langsung, Zairil memalukan nama besar Tan Sri Khir Johari. Jasa bapa tirinya itu terlalu besar kepada parti UMNO. Amatlah memalukan apabila dia yang hanya merupakan anak tiri Khir Johari cuba mengaibkan nama baik tokoh berkenaan.
Saya amat berharap, sekiranya Zairil ingin berkecimpung di dalam dunia politik, berdirilah atas kaki sendiri dan jangan sesekali menggunakan nama Khir Johari sebagai landasan untuk dia mencari populariti murahan dalam kancah politik.
Jangan mencari jalan pintas untuk terkenal. Perjuangan Zairil dan bapa tirinya jauh berbeza, oleh itu, jangan sesekali mengaitkan nama Khir Johari dalam arus politik yang dibawanya.
Saya juga berharap agar ada anak-anak kandung Khir Johari yang bersuara dan menghentikan perbuatan Zairil ini. Berpolitiklah dengan betul.
Halijah Ahmad

Saturday, November 5

Salam Aidiladha 1432H


Hayatilah..."Ibadah Qurban" bukan sekadar mengingati kisah Ibrahim disuruh mengorbankan anak kesayangannya Ismail... Ia juga bukan sekadar mengorbankan Lembu, Kambing dan Unta untuk diagihkan kepada yang tidak berada... Ia adalah untuk mengingatkan kita, tatkala kita sedang bergembira dengan segala kesenangan dan kekayaan, masih ada yang menderita dan tiada apa untuk meraikan hari mulia ini... Ia menuntut kita untuk berkongsi kegembiraan kita dgn mereka yg tiada....

Salam Aidiladha 1432H utk semua...Semoga kita menjadi Umat Islam yang lebih sempurna...Insyallah....

Singa Betina Dalam Pelukan.

Singa adalah sejenis haiwan yang agak ganas dan apabila diberi layanan yang terbaik pasti binatang itu akan mengenang budi baik tuan yang pernah menyelamatkannya.Itu sifat binatang akan tetapi jika manusia kekadang adalah lebih kejam dari binatang yang tidak mempunyai akal fikiran.Kurang cerdiklah manusia yang berfikiran seperti ini.Tapi inilah hakikat yang harus kita terima dalam politik malaysia sekarang ini.Apakah motifnya?Apa yang mendorong mereka bertindak sedemikian.Apa yang mereka dapat?Persoalan?????

Pemimpin DAP hina Ibadah Qurban.



Dari Blog Lim Kit Siang

#3 by ktteokt on Tuesday, 16 November 2010 - 11:25 pm
I feel sad that Aidiladha is around when I see animals being sacrificed in the most barbaric and cruel ways! Imagine tying a cow to a tree and then killing it in public! Only uncivilized people will do it.

And imagine what will happen if the animal tied to the tree is not a cow but a khinzir, and the person carrying out this cruel act is not a Muslim but some other race! What would be the result?

We have two different animals being brutally murdered by two persons from different races but the result will be totally different, wouldn’t it?



Wahai pemuja pemuja pembangkang DAP, bacalah apa yg dikatakan oleh pemimpin kamu yang bodoh ni, Undilah dia, supaya hidup korang lagi tergolong dalam golongan org org yang munafik....

Dia tak makan babi, ayam, kambing, ikan ke? dia vegetarian ke? slaughter in public is nothing for him to comprehend as its not his religion and not his beliefs.....if he is in arab saudi, i challenge him to open his big mouth there, from all you know, he will replace the beheaded cow by the arabs!

what a hipokrit leader you DAP people have ah? potong ayam, kambing ikan semua itu bukan dalam pasar ke? bukan guna mesen air panas ke? anjing pun korang tambat mcm "anjing" nak cerita pasal kucing pulak yea????

kesian aku tengok penyokong DAP, terutamanya org melayu terutama PAS yang beragama Islam.

Ini baru DAP dapat Penang. Kalau dapat Malaysia mana nak letak Agama Islam. Penyokong Pas menyamakan anaknya sebagai Khalifah Umar Abdul Aziz. Betul2 menghina nama besar pemimpin Islam. Lu pikir la sendiri nak letak mana DAP dlm pilihanraya akan datang.

Sister In ISlam (SIS) boleh disamakan dengan binatang tersebut.



Kenapa tidak pecaya apa yang MKP nyatakan KLIK DISINI adalah bukti yang menyokong apa yang cuba diperjuangkan oleh NGO tersebut. Abingai telah lama memperjuangkan benda nie yang tak sedaq cuma pakatan harami sahaja,Jika tiada udang sebalik batu manakan ambiga mempergunakan Defactor PKR untuk memperjuangkan BERSIH Bersama-sama.Dan kini terserlah sudah niat udang sebalik batu ambiga.Sepandai-pandai Pak shiek ,Ambigai juga yang boleh ajaq hang.Padan muka.Berbalik kepada apa yang SIS,mereka sedaya-upaya mempertahan   program Seksualiti Merdeka 2011.

SHAH ALAM – Pertubuhan bukan Kerajaan (NGO), Sister In Islam (SIS) menganggap kenyataan Timbalan Ketua Polis Negara mengarahkan program Seksualiti Merdeka dibatalkan dan akan menahan sesiapa yang menyertainya sebagai tindakan menghalang hak kebebasan bersuara, berhimpun dan berkongsi idea dengan bebas di negara ini.
Dalam satu kenyataan kepada Sinar Harian, SIS turut mempersoalkan pengharaman program tersebut .
“Kami juga prihatin berkenaan kaedah pengharaman yang hendak dikuatkuasakan.
“Adakah, misalnya, ada perintah pengharaman satu-satu festival? Bagaimana pihak polis hendak menguatkuasakan pengharaman ini? ” katanya.
Kelmarin Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Khalid Abu Bakar mengarahkan program Seksualiti Merdeka 2011 dihentikan serta merta sebelum tindakan undang- undang diambil terhadap penganjur serta peserta yang terlibat.
SIS adalah antara 20 NGO yang memberi sokongan terhadap penganjuran program Seksualiti Merdeka 2011 selain Majlis Peguam dan Suara Rakyat Malaysia (Suaram).
Menurutnya, pihaknya faham yang ada Muslim yang membantah idea menghormati kepelbagaian gender dan seksual.
“Kami sendiri berhadapan dengan beberapa laporan polis hanya kerana mempersoalkan prosedur-prosedur jenayah syariah ke atas wanita, dan penerbitan kami yang membincangkan impak ekstremisme agama ke atas wanita Muslim pernah diharamkan oleh pihak berkuasa.
“Kami kecewa kerana Seksualiti Merdeka 2011 pula kini berhadapan dengan nasib intimidasi dan pengaiban yang sama,” katanya.
Oleh itu, SIS meminta orang ramai terutamanya yang beragama Islan agar menggunakan kebijaksanaan apabila berurusan dengan isu-isu dibawa oleh Seksualiti Merdeka.
“Kami juga meminta pihak berkuasa agar memastikan keselamatan dan sekuriti mereka yang terlibat khususnya penganjur, sukarelawan dan penyokong Seksualiti Merdeka,” katanya.




Friday, November 4

Pramugari Seksi.????????????????

 Naked Show la biar betul naik kapal terbang cam nie.seronok tengok tak la boring sangat yang dok ada seperti kebiasaan semua macam kayu.Klu cam nie layanan pasti semua tumpuan diberikan kepada pramugari nie sambil memberikan penerangan keselamatan sebelum penerbangan.Pak sheik suka naik Jet Air baru aku tau pasal apa.Rilek sekejap jangan tension lepas nie sambung bab politik kacang pulak. 

BN kesal Seberang Perai kini menjadi kotor.



Sebelum ini MKP telah menyiarkan Gambar yang mendedahkan Pulau pinang kotor dan tidak mendapat perhatian sepatutnya oleh pihak yang berkenaan,Petang ini pekara tersebut telah dibentang oleh YB BN dalam sidang DUN.Laporan pagi td KLIK DISINI


Wakil rakyat Barisan Nasional (BN) hari ini meluahkan rasa kesal dengan kelemahan pentadbiran Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP) yang didakwa punca daerah itu menjadi kawasan kotor.

Datuk Jahara Hamid (BN-Telok Ayer Tawar) ketika mencelah perbahasan Rang Undang-undang Perbekalan dan Usul Anggaran Pembangunan 2012, berkata MPSP gagal menyelenggara dan mengganti tong sampah lama yang rosak di kawasan tersebut.

"Perkara itu perlu diberi perhatian kerana banyak tong sampah  yang rosak, berlubang dan sampah yang berada di dalamnya terkeluar sehingga menyebabkan bau busuk serta menyakitkan pandangan mata, namun tiada tindakan diambil pihak berwajib.

"Kita difahamkan kerajaan negeri melalui MPSP memperuntukkan hanya sedikit wang saja bagi tujuan mengganti tong sampah lama ini dan kita mahu kerajaan negeri memberi penjelasan mengenainya," katanya pada persidangan Dewan Undangan Negeri di sini.

Sementara itu, Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan dan Pengurusan Lalu Lintas Chow Kon Yeow (DAP-Padang Kota) mengakui Kerajaan negeri mengeluarkan perbelanjaan terhad kepada MPSP untuk kerja-kerja pembersihan di kawasan Seberang Perai.

Chow berkata kerajaan negeri terpaksa melaksanakan konsep kontraktor pembersihan secara bersepadu berikutan kekurangan dana untuk menggantikan tong sampah.    

"Kegagalan untuk  menyediakan dana yang cukup bagi menggantikan tong sampah telah  menyebabkan MPSP perlu membayar kira-kira setengah juta setiap bulan untuk kontraktor pembersihan," katanya.

@chegubard gila Publisiti,NUPW digunakan!!!


Kerajaan, malah kebanyakan majikan sendiri mahu menyaksikan setiap pekerja mendapat perlindungan yang mencukupi. Atas kesedaran ini, dan juga berikutan gesaan Kesatuan Kebangsaan Pekerja Ladang (NUPW), kerajaan mengambil langkah meminda Akta Pekerjaan 1955, antara lain untuk menjamin pekerja kontrak turut dilindungi.


Kementerian Sumber Manusia, mengadakan pertemuan dengan lebih 900 pemimpin kesatuan dan majikan. Apabila selesai mengumpul pandangan barulah rang undang-undang pindaan terbabit dibentangkan di Dewan Rakyat pada 8 Julai tahun lalu. Namun kerajaan mengambil keputusan menariknya balik pada 12 Oktober selepas mengambil kira bantahan kesatuan. Ia dibentangkan semula di Dewan Rakyat pada 6 Oktober dan diluluskan. Rang undang-undang itu dijangka dibahaskan di Dewan Negara tidak lama lagi.


Tidak siapa boleh menafikan kerajaan bersikap terbuka mengenai pindaan terbabit. Pertemuan demi pertemuan dibuat dengan pihak kesatuan. Mengikut Menteri Sumber Manusia, Datuk Dr S Subramaniam, 18 pertemuan diadakan dengan Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia (MTUC) bagi membincangkannya. Namun pihak kesatuan tetap berkeras dan mahu berpiket kerana masih tidak berpuas hati dengan jaminan diberi menterinya bahawa pindaan itu tidak bermakna pekerja kontrak sumber luaran banyak diambil pada masa depan, menggantikan pekerja yang digaji terus majikan. Malah Subramaniam berkata, menteri ada kuasa di bawah Akta Kerja untuk mengawal sebarang salah guna sistem tenaga kerja kontrak.


Bagi MTUC jaminan berkenaan tidak mencukupi. Selepas berpiket di depan bangunan Parlimen awal bulan lalu, kesatuan itu mengambil keputusan untuk berpiket lagi hari ini bagi menyuarakan bantahan terhadap pindaan akta berkenaan. Kali ini piket akan diadakan di 17 lokasi di seluruh negara selepas waktu kerja. Di bawah Seksyen 40, Akta Perhubungan Perusahaan 1967 (IRA), piket dibenarkan jika ada pertikaian perusahaan dan boleh diadakan tanpa permit polis. Berikutan kes ini tidak membabitkan sebarang pertikaian perusahaan, piket ini memerlukan permit di bawah Akta Polis, sama seperti perhimpunan politik. 


Dalam situasi sekarang, menganjurkan piket sebagai saluran mendesak kerajaan memenuhi apa juga tuntutan kesatuan bukanlah jalan terbaik. Ia belum tentu dapat menjamin masalah itu dapat diselesaikan, sebaliknya boleh mengeruhkan hubungan baik pekerjaan, majikan dan kerajaan. Tindakan itu juga bakal memberi ruang kepada pembangkang untuk menjadikannya sebagai modal politik memburukkan kerajaan. Oleh kerana bantahan kesatuan hanya terhadap bahagian tertentu akta berkenaan, kita berpendapat meja rundingan masih menjadi jalan terbaik untuk merungkai isu ini. Golongan pekerja harus berhati-hati agar tidak terperangkap dengan permainan politik pihak berkepentingan. 

Apa motif Ambiga nak demonstrasi?



Belum pernah lagi di dunia ini sebuah parti yang menguasai kerajaan demokratik dapat memenuhi seluruh cita rasa rakyat. Atas kertas, termasuk kertas undi, walaupun majoriti rakyat sokong parti pemerintah, namun ada juga tidak berpuas hati seperti yang dipamer pengikut dan penyokong parti pembangkang - tidak puas hati dengan parti pemerintah selagi mana tidak kuasai kerajaan.
Lazimnya jika kerajaan berjaya ditumbangkan, bermakna pemikiran rakyatnya kurang bertamadun atau mereka tidak memahami maksud istilah demokrasi yang sebenarnya. Di sebalik pelbagai slogan mengenai jalinan kemesraan antara kaum, demokrasi kita sebenarnya sangatlah rapuh dan kompleks. Sekiranya kita tidak pernah dijajah oleh mana-mana kuasa Barat, tetapi akhirnya memilih untuk mengamalkan sistem demokrasi dan Raja Berparlimen seperti hari ini, sudah tentu hak mengundi, hak mewakili rakyat dan hak menubuhkan parti politik terletak semata-mata di tangan orang Melayu.
Maknanya jika mereka bertelagah sekalipun, ia sudah tentu satu golongan menuduh satu golongan lagi tidak pandai mentadbirkan negara. Soal politik perkauman, tuntutan untuk kaum dan soal sesuatu kaum ditindas tidak akan timbul sama sekali.
Suka atau tidak, orang Melayu ini adalah satu bangsa yang baik. Kalau tidak masakan mereka sanggup berkongsi kuasa dengan kaum pendatang hanya kerana British enggan mendengar tuntutan kemerdekaan.
Hari ini sementara masih ramai yang asal-usul keturunannya daripada kaum pendatang bersikap patriotik dan tidak terlalu ghairah mempertahankan apa juga yang berpaksi pada akar keturunannya, sebaliknya menerima Malaysia sebagai sebuah negara mereka dan rela dikenal pasti sebagai bangsa Malaysia, terdapat juga segelintir yang tidak sedar diri dan menuntut yang bukan-bukan.
Tidak cukup dengan hal tersebut, mereka menggunakan pertembungan politik di antara dua golongan besar Melayu agar terus berpecah dan bertelagah sesama sendiri bagi memastikan agenda mereka tercapai.
Lebih serius ialah terdapatnya bukti bagaimana golongan ini mahu mengakhiri dominasi Melayu dalam politik dengan menjatuhkan kerajaan yang mana UMNO adalah tonggaknya. Tentulah agak pelik bagaimana seorang keturunan India seperti Ambiga berperi-peri mahu memperjuangkan perihal perjalanan dan pentadbiran pilihan raya di negara ini sehingga sanggup ambil pelbagai risiko peribadi dan memperjudikan keselamatan awam.
Lebih menghairankan seorang yang bukan sahaja pengamal undang-undang, tetapi pernah memimpin Bar Council tidak menghormati undang-undang. Memang benar Perlembagaan jamin hak untuk berhimpun dan bersuara. Tetapi Perlembagaan juga menyatakan syarat tertakluk kepada tahap keselamatan.
Ambiga atau Mat Sabu, atau sesiapa sahaja bukanlah orang yang layak menentukan soal keselamatan. Ini kerja polis. Sebab itu Akta Polis memperuntukkan kuasa memberikan permit perhimpunan dan menangkap mereka yang berhimpun tanpa permit. Ini undang-undang. Suka atau tidak, Ambiga, Mat Sabu, seluruh AJK Bersih 2.0 dan sesiapa saja menyokong perlu hormati dan fahami undang-undang. Kalau perkara semudah ini pun susah untuk mereka hormati, bagaimana mahu menjadi pemimpin rakyat?
Nampaknya Ambiga bukan saja tak faham, tak hormat dan memperlekeh kedaulatan undang-undang negara, malah turut tidak hormat nasihat Ketua Polis Negara apabila tetap berdegil mahu meneruskan demonstrasi. Dalam hal ini nampaknya Ambiga berlagak lebih hebat dan lebih penting daripada Perdana Menteri.
Di benak kita, persoalan popular ialah kalau belum dapat kuasa sudah berlagak sedemikian, macam mana kalau dapat kuasa?
Inilah dia. Sejarah sering memperlihatkan bagaimana sikap sesuatu bangsa apabila tersepit dan apabila mereka bebas serta menjadi orang kaya dan bergelar intelektual pula, mereka mudah lupa daratan. Bukankah cerita ini pernah menjadi salah satu bidalan popular dalam kamus pepatah bangsa Melayu?

Anwar Dah pegi Haji LA!!!!


Anwar Pi Haji,Berikut adalah pembongkaran yang dibuat oleh rakan Tok Mudim dan bukti menyatakan gambar berikut telah di edit bagi memberikan bukti bahawa Pak Sheik telah mengerjakan rukun islam.Dah kantoi dengan pendedahan ini.Pastinya pihak sebelah sana akan mengelurkan bukti yang lain bagi mempertahankan raja kencing satu malaya nie.

Anwar dengan rekod sebagai satu-satunya pemimpin Melayu Malaysia yang dikaitkan dengan skandal video seks, mendakwa akan berlaku "Malaysia Spring" merujuk istilah 'Arab Spring" yang terjadi di Tunasia, Mesir, Libra, Yaman dan Syria.
Kata Anwar, “Melihat pada kadar kami sedang bergerak sekarang, kami akan mengambil alih kerajaan.”
Mudahnya cakap, entah apa data yang beliau rujuk pun tak pasti, main sedap mulut saja cakap, kalau ikut logik akal dan fakta, sah-sah sekarang BN nampak lebih selesa daripada pilihanraya umum Mac 2008 dulu.
Sebagai sandaran untuk menguatkan hujahnya beliau antaranya membebel tentang demo Bersih Julai lalu yang baginya ‘maha berjaya’.
Hairan juga beliau lupa pada fakta BN menang semua pilihanraya kecil selepas 100 hari Datuk Seri Najib Tun Razak ambil alih jawatan dari Tun Abdullah Ahmad Badawi.
Bermula dari Bagan Pinang, Galas, Batu Sapi, Tenang, Merlimau dan Kerdau semuanya dimenangi BN dengan majoriti selesa, bahkan di Galas adalah kawasan PAS yang ditawan semula oleh BN.
Masalah Anwar beliau masih terus di awang-awangan merasa seolah-olah seluruh rakyat negara ini ‘ buta mata dan pekak telinga ‘ tak akan peduli pada kisah liwat yang melibatkan dirinya yang sedang dibicarakan sekarang.
Sudahlah dikaitkan dengan kes liwat staf sendiri, Saiful Bukhari Azlan. Ia adalah kes kali kedua dalam tempoh 10 tahun.
Sebab itu, dalam temubual itu beliau boleh main belasah cakap kesan kes liwatnya sekalipun didapati bersalah oleh mahkamah ia adalah “foregone conclusion” atau makna dalam bahasa mudahnya orang tidak akan ambil peduli.
Betulkah begitu? Adakah rakyat Malaysia umumnya menerima seorang peliwat jika beliau didapati bersalah?
Mungkin bagi puak-puak yang berkepentingan atau bergantung nyawa dan hidup politik mereka padanya boleh pejam mata begitu saja.
Soalnya mereka peduli apa.
Namun beliau tidak boleh main taram cakap ia satu  “foregone conclusion”.
Gambar dengan bertuala putih baik jer peluk amoi muda itu terus melekat dalam imaginasi rakyat Malaysia terutamanya golongan muda.
Bagi yang tengok versi penuh video itu, selalu sebut... tak boleh lupa cara dia "berentap sakan"...
Video seks yang ikut kajian dua profesor dari universiti teknologi terbaik di dunia, sudah mengesahkan ia 99.99 peratus tulin.
Dah tu bukan satu video, ada lagi satu yang kononnya dirakam di Bangkok, Thailand yang sudah didedahkan klip ‘ pemanas badan’ baru-baru ini.
Juga Anwar patut nilai sendiri sokongan rakyat kepadanya melalui kehadiran orang ramai di mahkamah sekarang ini. Sebab ada waktu-waktunya, kerusi mahkamah kosong, sebab orang 'meluat' dengan skandal beliau yang tidak berkesudahan dan kes mahkamah yang berlarutan.
Betulkah? Tapi bagi orang yang mengenali Anwar, ada mendakwa beliau bukannya tokoh yang berkerja,mempunyai program atau dasar yang tersusun dan berkesan sebagai landasan perjuangannya.
Kelebihannya ialah bercakap....dan bercakap di pentas ceramah.
Anwar hanya tokoh yang lahir ketika gelora. Pidatonya membakar dan memukau, tetapi bab kerja dan pengurusan, mana ada yang special dan sangkut dalam ingatan orang setakat ini.
Kalau ada tolong senaraikan....sejak zaman dalam kerajaan dulu sebagai Timbalan Perdana Menteri.
Semoga Anwar terus dibuai mimpi...-OLEH HELME HANAFI


MPPP Pulau Pinang Tidoq Dibawah Pemerintahan DAP/PR

JLN SUNGAI BATU
JLN UTAMA TELUK KUMBAR
FLAT TMN SG BATU
KAMPUNG NELAYAN TELUK KUMBAR
KAMPUNG SULUK TELUK KUMBAR
JALAN KE GERTAK SANGGUL
TAMAN SAHABAT

MPPP hanya mengikut arahan dan telunjuk DAP.Padahal mereka harus mengambil berat tentang kebersihan dan memantau kontraktor yang diberikan projek pembersihan.nie tarak!asyik dok roboh kedai melayu depa laju.takkan PBT nak buat keja pun kena tunggu arahan dari mamat brylcream baru nak buat kerja kot.




Mat Saleh nyanyi lagu Dikir Serabut Wehh..


boleh tuju lagu tak,buat rakan-rakan dari Negeri Che Wan Kembang.

Thursday, November 3

Cikgu Bard Pasti Menagis Tengok Nie

Kenyataan yang dikeluarkan oleh duta malaysia di Australia,Kepada cikgu bard pasti akan meroyan pasal nie.tuduhan demi tuduhan dikeluarkan dek kerana dendam kesumat.Kredit kepada AKKJ.

BOB ISabella rela Ditangkap.


Bob Lokman dengan angkuh menyatakan beliau rela ditangkap.Sungguh angkuh dan riak adakah ini yang diajar oleh pok nik.sejahil MKP pun sikap riak dan angkuh itu adalah sifat syaitan yang harus dijauhi.Dok banyak sangat dengaq fatwa merapu nik aziz nie rasanya sampai yang jahil dan mungkar telah dilupakan.Inilah sifat riak dan munafik yang ditonjolkan oleh PAS dalam mendidik pemimpin mereka.Lain dimulut lain pulak niat dihati.


PETALING JAYA: Bekas Pelakon dan penulis lirik terkenal Bob Lokman sedia dirinya ditangkap oleh Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) pada bila-bila masa kerana berpendapat dirinya berada di pihak yang benar ketika memberi ceramah agama di sebuah masjid bulan lalu.
Jais pada Selasa mengumumkan bahawa waran tangkap ke atas Bob Lokman telahpun dikeluarkan Jumaat lalu kerana gagal hadir memberi keterangan sepertimana yang diarahkan berhubung ceramahnya tanpa tauliah di Masjid Sungai Lui, Hulu Langat pada 10 Oktober lalu.
“Jika mereka hendak tangkap saya, silakan kerana saya akur dengan keputusan mereka yang menganggap saya bersalah.
“Sedangkan saya hanya memberi dakwah tentang apa yang saya fikirkan dan menjelaskan (kepada pendengar ceramah) mengapa saya perlu dekatkan diri dengan cara hidup seperti hari ini yang lebih menjurus kepada akidah dan tauhid,” katanya ketika dihubungimStar Online, Rabu.
Lantaran itu, dia menolak dakwaan yang mengatakan dia menyampaikan dakwah di masjid untuk mempengaruhi perkembangan politik semasa.
“Saya tidak mencampurkan urusan politik di dalam masjid kerana saya hanya menyampaikan dakwah.
“Ini bersandarkan kepercayaan saya bahawa orang Islam tahu perkara yang nyata dan benar dalam masjid. Selagi tidak bualkan tentang perkara yang buruk, saya berada di pihak yang benar.
“Saya lakukan ini berlandaskan agama dan kebenaran,” katanya yang kini bekerja sebagai pendakwah dan berniaga barangan ibadat.
Bob kini sedang disiasat di bawah seksyen di bawah Seksyen 119 (1) Enakmen Jenayah Syariah Selangor, iaitu menyampaikan ceramah agama tanpa tauliah yang jika sabit kesalahan boleh didenda tidak lebih daripada RM3,000 atau penjara tidak lebih dua tahun atau kedua-duanya sekali.

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive