Wednesday, November 16

Projek Bina Terowong RM8 Billion.



Sikap Populis yang menimbukan tanda tanya?adakah LGE mahukan dana untuk PRU 13.Motif pembinaan tersebut sebelum ini adalah insprasi dari PORR yang dicadangkan oleh BN sebelum ini akan tetapi dibantah keras oleh masyarakat cina di sebelah pulau.DAP pada waktu itu mengabil kesempatan diatas isu tersebut dan menghasut pengundi membenci GERAKAN dan BN.Bila dah dapat kuasa dan nampak itu adalah keperluan untuk rakyat kini berpaling dan mahu membuat terowong dan mengambil kesempatan untuk buat duit bagi menghadapi PRU 13.
KUALA LUMPUR, 16 Nov – Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin mempersoalkan rasional cadangan pembinaan laluan ketiga termasuk terowong di Pulau Pinang bernilai RM8 bilion, sedangkan projek Jambatan Kedua belum siap.
“Apa tujuan (Ketua Menteri Lim) Guan Eng buat terowong, apakah maknanya sudah sesak sangat sehingga projek kedua (jambatan) yang kita sedang bina tidak dapat menyelesaikan masalah kesesakan bandar rayaGeorge Town.
“Sepatutnya kita benarkan dulu projek Jambatan Kedua siap, kita akan memerhatikan mungkin kesan daripada projek kedua itu sudah pun mencukupi, jadi apa perlu membelanja wang agak lebih besar yang dikatakan bernilai sekitar RM8 bilion,” katanya 
Muhyiddin berkata projek Jambatan Kedua, yang dijangka siap pada 2013, sudah mengambil kira unjuran kegunaannya bagi tempoh jangka panjang.
“Seperti jambatan pertama, setelah puluhan tahun, barulah kerajaan putuskan untuk bina (jambatan) yang kedua, jadi sekarang ini yang kedua pun belum lagi siap dan mungkin (kegunaannya) sudah diunjurkan untuk 10 hingga 20 tahun akan datang.
“Jadi, apakah perlunya projek itu, saya tak tahu. Mungkin dia kata ini hak dia, kerajaan negeri boleh membuat keputusan, itu terserah pada dia tetapi rakyat harus membuat penilaian sama ada wajar atau sudah sampai masanya Pulau Pinang memerlukan terowong itu ataupun sudah mencukupi jambatan kedua untuk setidak-tidaknya bagi tempoh 10 atau 15 tahun akan datang,” katanya.
Pada Isnin, kerajaan Pulau Pinang dilaporkan mengumumkan pelan RM8 bilion untuk membina empat jalan utama dan projek terowong bertujuan mengurangkan kesesakan lalulintas di negeri itu.
Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng dilaporkan berkata bahawa projek itu akan memudahkan lagi pergerakan antara pulau tersebut dan tanah besar.
Projek yang dicadangkan itu adalah terowong ketiga yang menghubungkan Persiaran Gurney ke daerah Seberang Perai Utara, jalan pintasan menghubungkan Persiaran Gurney ke Lebuhraya Tun Dr Lim Chong Eu, jalan hubungan antara Bandar Baru Air Itam ke lebuh raya itu serta satu lagi jalan ke jalan pantai dari Tanjung Bungah ke Teluk Bahang, menurut portal berita itu.

Wardina Minta Maaf Pada Blogger BN.


Betul ke tak nak jadi calon... kalau dari tweetpun dah pandai praktikkan ciri-ciri calon PAS/PKR yang suka mengeji dan sumpah-seranah, dah belajar perlekehkan orang lain tak reti menulis, pathetic segala?

Sepatutnya Wardina bangga bila ada blog pro-UMNO spekulasikan dirinya sebagai calon, membuktikan ada ciri-ciri kepimpinan padanya yang tak harus PR memandang remeh- semetelah dengan sokongan dan kempen yang telah dilakukannya di ruang siber kepada PR selama ini.

Tapi dengan mempertikaikan fakta & cara penulisan blogger2 pro-UMNO menunjukkan Wardina masih bias dalam menilai. Mungkin Wardina tidak pernah membaca blog no.1 pembangkang - MILOSUAM yang asyik kantoi kerana cuma reti membuat black propaganda bertahap amatur.

Mungkin Wardina terlepas pandang kepada blog no.2 pembangkang - TUKARTIUB yang seperti orang putus urat ketawa (kah kah kah)... Atau Wardina tidak mendengar berita mengenai blogger pembangkang SHARPSHOOTER yang terpaksa meminta diskaun bila harus membayar saman RM400,000 terhadap fitnahnya kepada DS Rais Yatim.

Pernah Wardina dengar berita blogger pro-UMNO kalah dalam mana-mana kes saman? Kalau adapun setakat 'lakonan' saman oleh pemimpin-pemimpin pembangkang yang hanya tamat di luar pagar IPD, untuk memperbaiki persepsi dan menutup kesalahan sendiri.

Bila terpaksa membayar saman bermakna isi blognya berunsur fitnah dan penipuan. Sedangkan blogger2 pro-UMNO tidak pernah di bawa ke mahkamah kerana disaman. Mungkin Wardina boleh mentafsir sendiri sebabnya, dan berfikir kembali siapa yang menulis dengan FAKTA!

Menggelar orang lain pathetic hanya bila diri sendiri tidak utuh emosi untuk bertahan... errr nak buat sidang media lagi ke lepas ni??? heheheee...

Dengar cerita Wardina nak saman blogger pro-UMNO semasa sidang media dulu... Katanya bagi tempoh 14 hari, ni dah masuk lebih 140 hari takkan senyap aje kot??? =p

Baca juga mengenai Wardina di blog KERIS 7 LOK .

Yusmadi akui tak takut tapi toloq dah hilang.


Sama ada rasa goyang kerana khuatir pertandingan tiga penjuru, ahli parlimen PKR Balik Pulau, Yusmadi Yusof pelawa Parti Rakyat Malaysia (PRM) menyertai pembangkang jika mahu mengubah kerajaan sedia ada.
Bagi beliau, jika PRM mahu memperjuangkan nasib penduduk Balik Pulau, eloklah bersama-samanya mencari jalan membantu mereka selepas mendakwa Barisan Nasional gagal membela nasib penduduk kawasan tersebut.
Yusmadi percaya dengan muafakat PRM dan Pakatan Rakyat, BN boleh dikalahkan dalam pilihan raya umum akan datang.
Menurutnya, jika muafakat ini melihatkan kelebihan kepada calon PRM, beliau terbuka jika pucuk pimpinan PKR memutuskan sama ada beliau kekal bertanding atau tidak.
“Bagi saya, jika dalam permuafakatan itu menguntungkan (Presiden PRM) Dr Rohana (Ariffin) saya terbuka (beri laluan)  tapi kalau dalam masa sama ada kelebihan saya dan PKR, adalah tanggungjawab saya duduk dengan sesiapa saja yang sayangkan Balik Pulau untuk pastikan agenda pembangunan di situ,” katanya.
Yusmadi mengadakan sidang media di lobi parlimen Selasa bagi menjawab hasrat PRM untuk bertanding di tiga kawasan parlimen dalam PRU termasuk di Balik Pulau selain Selayang dan Petaling Jaya Selatan.
Tiga kerusi itu dikuasai PKR dalam PRU ke 12.
Menjawab soalan Agendadaily, Yusmadi menafikan beliau takut tewas lalu mencadangkan PRM bergabung dalam pakatan pembangkang.
“Soal takut tidak timbul. Yang saya takut agenda itu akan merugikan rakyat. Secara peribadi saya tak takut kerana saya menang. Bila saya melihat ada ruang untuk memantapkan sokongan rakyat saya buka ruang tapi kalau merugikan rakyat saya kena pastikan ini tak berlaku,” katanya.
Mengenai khabar angin kononnya beliau sedang mengintai kerusi di Lembah Klang dan mahu melepaskan kerusi Balik Pulau, Yusmadi berkata, beliau belum membuat sebarang kenyataan berhubung perkara itu.          
Persoalannya jika pembangkang menerima PRM dalam pakatan mereka, sudah tentu soal pembahagian kerusi antara PKR,DAP dan PAS yang belum lagi selesai akan huru hara.
Ini kerana pakatan rakyat kena beri tiga kerusi yang PRM minta untuk bertanding.
Memandangkan semua kerusi itu milik PKR, persoalannnya apakah Datuk Seri Anwar Ibrahim membolehkannya?
Sekiranya perkara itu tidak dapat diselesaikan, maka pilihan raya umum yang dijangkakan seawal tahun depan akan menyaksikan pertandingan tiga penjuru antara kedua-dua parti berkenaan dan BN.
Dalam pada itu, Rohana menegaskan PRM mempunyai hak demokratik untuk bertanding di tiga kerusi yang kini dikuasai PKR dalam pilihan raya umum akan datang; dan sekiranya Pakatan Rakyat menolaknya, itu "masalah mereka".
"Sekiranya pembangkang tidak bersedia berunding, itu masalah mereka," katanya.
Beliau berkata, pembangkang tidak seharusnya menekan "seperti yang dilakukan kerajaan".
PRM kelmarin mengumumkan akan bertanding di Balik Pulau, Selayang dan Petaling Jaya Selatan yang dipegang Yusmadi, William Leong dan Hee Loy Sian.

DAP & LGE Khianat Kedai Menu Rakyat 1Malaysia.


Jika sebelum ini Mek Izzah/Tony Puah dok meroyan pasal Kedai 1Malaysia kata barang yang terdapat dikedai  tersebut tak berkualiti dan macam-macam tomahan.Nie yang terbaru dan panas meletop DAP dan LGE mengarahkan Banner Menu Rakyat 1Malaysia diturunkan dan dihapuskan.Kenapa hendak diturunkan dan takutkan kedai Rakyat yang dilancarkan oleh PM sebelum ini.ternyata LGE takutkan tranfomasi yang dilakukan oleh PM dan takut sokongan rakyat Pulau Pinang terhadap tranfomasi tersebut.


Kedai Menu Rakyat yang MKP maksudkan ialah Khalil Nasi Kandar yang terletak di Persiaran Gurney yang terkenal Di Pulau Pinang.Jika sesiapa yang berkunjung di Pulau Mutiara ini pasti tahu dimana lokasinya.Tempat yang mesti dikunjungi oleh pelancong dalam dan luar negara.Guan Eng nak tanya sikit sebelum ini BN tak pernah terdesak nak buat macam tue dekat pakatan rakyat kenapa ini dilakukan terhadap program yang menguntungkan rakyat.moto DAP adalah CAT sekarang dah hilang gigi tinggal gusi dah.

Apakah alasan banner tersebut diturunkan jika dilihat pada gambar diatas ianya terletak didalam kedai.mengikut undang-undang ianya tidak memerlukan lesen.Adakah ini mempunyaii motif politik atau takutkan kebenaran. 

VIDEO:Kenapa Anwar Suka Thailand.


Alkisah kenapa Pak Sheik Suka dengan negara jiran kita disebelah utara.Satu dekat dengan Permatang Pauh yang kedua bebas melakukan apa saja dan yang ketiga sebab depa boleh buat macam nie>>>> 

Tuesday, November 15

Ada orang Melayu tinggal di bawah jambatan Pulau Pinang?



Mana khairat kematian yang dijanjikan oleh kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang? Apakah duit RM1000 itu tersangkut dalam poket sapa-sapa? Ini bukan fitnah. Ini cerita benar daripada seorang Ketua Kampung yang tinggal di kawasan Teluk Kumbar. Borang diberikan sudah beberapa bulan yang lalu. Tapi sehingga ke hari ini, duit RM1000 itu masih tak nampak. Bila diminta jumpa dengan pemimpin PKR berkenaan yang sentiasa rapat dengan Penyelaras DUN Bayan Lepas? 
Ketua Kampung itu sudah bosan dengan sikap pemimpin kerajaan Pakatan Rakyat. Bercakap gah, bantuan tak seberapa pun. Ramai lagi yang tak dapat. Jika tak ada duit jangan cakap lah. Janji pilihanraya yang dulu pun belum tertunai. Jika begini, apakah pengundi2 perlu beri undi lagi. Kami tertipu kata Ketua Kampung itu. Sejak DAP memerintah, banyak tanah di kampung-kampung Melayu sudah didirikan rumah harga ratus-ratus ribu ringgit. Orang Melayu tak mampu beli tapi kenapa dibina di kampung2 rumah jenis ini.
Mana rumah kos rendah seperti zaman BN memerintah dulu. Ada flat Taman Sahabat, ada flat Sri Gertak Sanggul, Flat Bandar Baru Perda, Flat Taman Emas dan flat Teluk Kumbar dan banyak lagi rumah flat yang tak dapat disebut di sini. Itu semua rumah2 kos rendah yang dibina semasa kerajaan BN dulu. 
Kerajaan DAP disokong oleh PAS dan PKR hanya dapat binakan rumah-rumah kos ratusan ribu ringgit untuk orang2 Melayu. Pemaju2 perumahan ketawa besar, kroni2 kerajaan PR ikut tumpang kaya sebab semua untung besar. Yang rugi orang kampung dan orang Melayu, Cina dan India yang miskin. Kira2 10 tahun lagi, akan ada orang Melayu terpaksa tidur dalam kotak2 di bawah jambatan seperti kita lihat di Jakarta dan Medan, Indonesia. Kita teramat amat yakin, suatu masa nanti akan ada si Mamat, Ah Chong dan Ramasamy akan tinggal dalam kotak di bawah Jambatan Pulau Pinang. Sebelum kita jadi seperti itu, marilah kita pastikan kerajaan PR tumbang dalam PRU yang akan datang.
 Sokong la DAP lagi!

LGE Buat Keja Gial Lagi!!!!!!!!



Tidak keterlaluan dikatakan bahawa Malaysia adalah satu-satunya negara di dunia ini yg masih mengamalkan sistem pendidikan pelbagai aliran. Negara seperti Thailand dan Indonesia yg juga memiliki penduduk berketurunan pendatang telah lama menghapuskan sekolah berasaskan perkauman demi mewujudkan perpaduan nasional.

Singapura sbg sebuah negara berpenduduk majoriti Cina juga tidak mempunyai sekolah aliran Cina. Tetapi Malaysia masih mewarisi dasar penjajah British yg menubuhkan sekolah vernakular semata-mata tidak inginkan kaum-kaum di Tanah Melayu ketika itu bergaul mesra.

Kesilapan kita di sini ialah tidak terus memansuhkan sekolah vernakular ini semasa negara ini mendapat kemerdekaan sedangkan kita berpeluang melakukannya. Ini semua berpunca drpd kelembutan dan sikap penuh toleransi pemimpin Melayu yang terlalu memberi muka kepada kaum-kaum pendatang menubuhkan sekolah mengikut kaum.

Mungkin benar kata sesetengah org bahawa inilah akibatnya apabila negara kita mendapat kemerdekaan melalui diplomasi/perjanjian di atas kertas. Kita tidak mempunyai kuasa mutlak utk membentuk jati diri negara sendiri, malahan perlu pula mengambil kira hak-hak kaum lain yg bukan penduduk asal negara ini.

Sekarang, kita telah menerima kesan akibat kesilapan kita sendiri. Sekolah vernakular Cina dan Tamil telah melahirkan individu yg lebih memiliki kecintaan kepada kaum sendiri melebihi kasih kepada negara. Kerana sekolah aliran perkauman ini jugalah yg menyebabkan lahirnya warganegara yg tidak mampu menguasai bahasa kebangsaan dengan baik & menghormati Perlembagaan Persekutuan.

Bagaimana ingin mewujudkan perpaduan antara kaum sedangkan sejak di bangku sekolah lagi mereka telah dipisah-pisahkan? Sekolah kebangsaan perlu diperkasakan. Gunakan saja sistem sekolah satu aliran. Malaysia dengan sistem pendidikan satu aliran pasti akan melahirkan kehidupan masyarakat yg harmoni & boleh menerima perbezaan yg wujud antara pelbagai kaum.

Melentur buluh biar dari rebungnya. Perpaduan di kalangan rakyat perlu dipupuk sejak dari kecil. Biarkan rakyat pelbagai kaum belajar & bercampur-gaul di dalam satu sekolah. Kita masih belum terlambat. Fikirkanlah, sampai bila kita hendak menghadapi sebilangan rakyat yg tidak tahu menghormati hak-hak kaum lain & tidak boleh berbahasa kebangsaan dengan baik?


Guan Eng cuba mencetuskan rasa benci masyarakat cina dan india terhadap UMNO dengan membangkitkan isu ini.Pemuda UMNO sekarang nampaknya kembali kepada perjuangan asal dalam masa terdekat ini.Pendesak kepada DAP.Takut dengan apa yg berlaku LGE kembali membangkitkan isu yang menhentam peribadi.APA APEK AMBIL TINDAKANLAH IKUT UNDANG-UNDANG TAK PAYAH DOK MEREPU MCM NIE.

Ibu dan anak dicekup khalwat


MB kedah Lena lagi,Kata kedah akan lebih sejahtera padahal masaalah sosial menjadi-jadi,Inilah diAgungkan oleh PAS dari pucuk sampai ke AKAQ semua MANGKAQ.Nak makan tak boleh semuanya kelat dan keras.Hancus jika tidak ada langkah pro aktif untuk menyekang masaalah sosial.Lepas nie kelepiak kata salah kerajaan terdahulu atau Pusat yang punya angkara.Malam ini dokumen mengenai surau Salihin akan didedahkan siapa pemilik dan mengapa kerajaaan PAS kedah Beriya nak roboh surau tersebut.Apa motifnya dan habuanya nantikan.

Seorang janda dan anak gadisnya dicekup berkhalwat dengan tiga lelaki, termasuk seorang pelajar Tingkatan Empat di sebuah bilik motel di Shahab Perdana di sini, pagi semalam. 

Mereka ditahan dalam serbuan oleh anggota penguat kuasa Jabatan Agama Islam Kedah (JAIK) yang menerima maklumat berhubung kegiatan maksiat di hotel itu, kira-kira jam 1.45 pagi. 

Gadis berusia 16 tahun itu dicekup ketika sedang tidur bersama seorang pelajar dan seorang lelaki lain, manakala janda terbabit yang berusia 42 tahun dan teman lelakinya berusia 20-an pula sedang berbual dalam bilik motel murah itu. 

Pemeriksaan air kencing ke atas teman lelaki janda terbabit dan anak gadisnya itu turut didapati positif mengambil dadah. Berikutan itu, mereka ditahan di lokap Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Setar. 

Seorang daripada lelaki yang tidur bersama gadis terbabit berusia 16 tahun, manakala seorang lagi berusia 20-an. Janda itu mendakwa, dia kesunyian selepas bercerai dengan bekas suaminya dan menyara dua anak, manakala tiga lagi anaknya dipelihara keluarga mentua kerana masih bersekolah. 

Dia yang juga pembantu kedai makan dikatakan menyewa bilik motel itu dengan RM600 sebulan bersama anak perempuannya yang bekerja sebagai pencuci kereta dan membawa tiga lelaki berkenaan untuk menemani mereka. 
Ketua Penolong Pengarah Bahagian Penguatkuasa JAIK, Syeikh Muhammad Suhaimi Salleh, berkata pihaknya yang menerima aduan berhubung kegiatan maksiat di bilik hotel itu bergegas ke lokasi untuk membuat pemeriksaan. 

Katanya, anggota penguat kuasa mengetuk pintu bilik sebelum ia dibuka wanita yang hanya memakai singlet serta berkain batik. 

“Hasil pemeriksaan mendapati ada seorang gadis dipercayai anak wanita itu yang hanya bersinglet dan berseluar jeans sedang tidur bersama dua lelaki dalam bilik berkenaan, manakala seorang lagi lelaki tanpa baju dan hanya berseluar jeans,” katanya. 

Syeikh Muhammad Suhaimi berkata, semua mereka gagal menunjukkan sebarang bukti mempunyai hubungan mahram atau suami isteri. 

Kalau PunahSihat RM 1.Inilah Jadinya.



YB Abdul Shukor Idrus mendesak Kerajaan negeri menjelaskan dakwaan wujudnya amalan salah tadbir urus membabitkan sebuah anak syarikat di bawah Perbadanan Kemajuan Pertanian Selangor (PKPS).Desakan itu dibuat kerana mendakwa syarikat terbabit, Selangor Palm Oil Industries Corporation Sdn Bhd. (SOPIC) yang didapati telah membelanjakan kira-kira 50 peratus daripada RM20 juta wang tunai milik anak syarikat itu pada tahun 2010.


Perbelanjaan yang membabitkan pelantikan kontraktor bernilai jutaan ringgit untuk projek pembinaan kandang lembu tenusu Milking Parlour dan Pejabat Ladang PKPS Jelutong Jati, Sabak Bernam menimbulkan pelbagai persoalan kerana SOPIC sendiri telah dihentikan operasinya oleh PKPS pada tahun 2009.Amalan itu katanya didakwa dikesan menerusi satu prosedur kewangan yang tidak munasabah apabila SOPIC menerusi dua ahli lembaga pengarahnya, pada 19 julai 2010 meluluskan pelantikan kontraktor iaitu syatikat LLK Construction Sdn Bhd. (LLK Construction) untuk melaksanakan projek tersebut yang berjumlah RM1.38 juta.Bagaimana sebuah anak syarikat  yang telah dihentikan operasinya pada tahun 2009 boleh menjalankan operasi perniagaan. Malah, dia ahli lembaga pengarah SOPIC terbabit  difahamkan tidak mendapat persetujuan daripada ahli lembaga pengarah PKPS selaku syarikat induk.


Malah, Menteri Besar (Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim) yang juga Pengerusi PKPS sendiri tidak kah mengetahui perkara ini. Apa penjelasan Menteri Besar mengenai perkara ini. Difahamkan salah seorang ahli lembaga pengarah SOPIC yang juga Pengurus Besar PKPS itu merupakan proksi Menteri Besar dan pernah bertugas di Kumpulan Guthrie sebelum ini



selain projek tersebut, amalan sedemikian turut melibatkan kelulusan pelantikan kontraktor yang sama untuk projek ternakan ayam daging di Ladang PKPS Jelutong Jati, Sabak Bernam berjumlah  RM975,130 pada 18 Mei 2011.Jelasnya, pemberian kontrak itu turut melibatkan pembelian mesin projek ternakan ayam sejumlah RM3.5 juta oleh syarikat Jensen Poultry Equipment atas cadangan LLK Construction sendiri.
berdasarkan maklumat yang diterima, wujud campurtangan dalam pengurusan perlombingan pasir di negeri ini oleh ahli lembaga pengarah KSSB yang terdiri daripada Exco serta ADUN daripada  kerajaan negeri.Perkara itu disahkan sendiri oleh seorang bekas Eksekutif Pemasaran KSSB, T . Sivanesan yang menyatakan wujud elemen campurtangan tersebut dari segi pemberian kontrak perlombongan pasir, penjualan pasir kepada syarikat yang sama yang didakwanya dimiliki oleh individu yang berpentingan politik serta mempunyai hubungkait dengan Menteri Besar dan juga Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim.




Tembelang Guan Eng Edisi Mandarin.


Edisi Gempur untuk Persiapan Piliharaya untuk Pengundi Cina sekitar P94 Parlimen Tanjong.Tembelang LGE/DAP perlu diperjelaskan.Semangat 1malaysia kena faham semua bahasa.

Monday, November 14

Kereta terbakar di Lebuhraya Persekutuan

Sebuah kereta terbakar di Lebuhraya Persekutuan kira-kira jam 7.30 pagi tadi, mengakibatkan kesesakan lalu lintas sepanjang tiga kilometer dari Shah Alam menghala ke Kuala Lumpur.

Khalwat: MB Terengganu.


Dalam politik di zaman blog, Facebook dan twitter ini, jika seseorang pemimpin difitnah dan beliau diam, orang akan kata betul, maka sebab itulah Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said pada Isnin membuat laporan polis berhubung fitnah kononnya beliau ditangkap khalwat.
Laporan itu dibuat oleh Setiausaha Politik beliau, Wan Ahmad Nizam Wan Hakim di Ibupejabat Polis Daerah (IPD) Kuala Terengganu kira-kira 3.35 petang.

"Saya diarah untuk membuat laporan polis berhubung fitnah itu, dan bersama ini saya serahkan bahan cetak fitnah tersebut (kepada polis) bagi membantu siasatan," kata Wan Ahmad Nizam  selepas membuat laporan polis itu.

Katanya pihaknya meminta polis menjalankan siasatan dan mengambil tindakan yang sewajarnya ke atas individu yang melakukan perbuatan memfitnah itu.
Sebelum ini, Ahmad berkata beliau akan mengambil tindakan undang-undang terhadap beberapa penulis blog yang dikatakan memfitnah beliau kononnya ditangkap khalwat.
MKP kata kita tunggu hasil siasatan Polis dan tengok sapa yang kena?

UMNO Jugak Yang Salah??????/



Kereta milik ketua Srikandi PKR, Siti Aisyah Shaikh Ismail hilang dipercayai dicuri semalam.
Benda yang remeh hendak dipolitikkan oleh PKR nie,klu seluar dalam yang hilang tentu salahkan UMNO jugak lepas nie.Tuduhan tidak berasas serta melu;u.

Menurut Harakahdaily, kereta jenis Proton Waja berwarna perak itu disedari hilang pada jam 7 pagi semalam setelah diletakkan di hadapan rumah abangnya di Jalan Kecawi 8/11, Kota Damansara.

Siti Aishah Shaik Ismail, ketua srikandi pkr"Kereta tersebut saya letak di hadapan rumah abang saya yang hampir dengan Balai Polis Trafik Petaling Jaya dan saya mula sedar kehilangan kereta itu pada jam 7 pagi.

"Laporan yang saya perolehi dari PLUS mengatakan kereta tersebut dilihat berada di tol Jalan Duta pada pukul 8 pagi," katanya kepada Harakahdaily.

Berikutan kehilangan itu, satu laporan polis dibuat di Balai Polis Trafik Petaling Jaya.

"Apa yang menjadi kemuskilan saya adalah bagaimana kereta tersebut boleh hilang sedangkan di hadapan dan belakang kereta saya mempunyai kereta iaitu milik abang ipar dan juga abang saya.

"Selain itu juga kereta tersebut memiliki sistem pengera yang tinggi kualitinya dan saya memasang sistem tersebut kerana memikirkan banyak dokumen penting berkaitan dengan parti di simpan di dalam kereta tersebut," katanya sambil menegaskan beliau tidak mahu menuduh sesiapa.

Namun ujarnya, kehilangan itu menimbulkan tanda tanya, mengapa pencuri begitu berani mengambilnya sedangkan kejadian berlaku berhampiran dengan balai polis.

Beberapa dokumen penting khususnya berkaitan parti juga katanya hilang bersama kereta tersebut.

Sehubungan itu, beliau akan membuat satu lagi laporan polis berhubung kehilangan dokumen-dokumen penting berkenaan.

"Laporan ini dibuat bagi memastikan ia tidak akan didedahkan oleh pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab," kata Siti Aisyah.

DAP Gila Kuasa.Melayu Dah layu Sahaja Ikut DAP.




Melihat pada penjelasan oleh Ngah Bin Mat Baki atau lebih dikenali dengan nama Pak Ngah Lengkong di Bota, Parit Perak.tersentuh untuk MKP menulis apa yang diperkatakan.Pak Ngah turut menasihatkan anak-anak muda agar tidak mudah terpengaruh dengan dakyah-dakyah yang boleh membawa ke jalan yang sesat. Walaupun Malaysia (Tanah Melayu) sudah aman damai dan merdeka, namun terdapat anasir-anasir jahat yang sentiasa mengintai ruang untuk merobohkan keharmonian negara ini.

"Perjuangan anasir-anasir jahat ini tidak pernah terkubur. Sebagai contoh, buku yang saya sedang baca sekarang ini, "Pemberontakan Bersenjata Komunis Di Malaysia", jelas membuktikan bahawa komunis sentiasa berusaha untuk memastikan Tanah Melayu ini menjadi sebuah Negara Republik."Dia memberikan kita gambaran, tipu helah dan muslihat komunis untuk menjahanamkan Tanah Melayu ini," tambahnya.

Adakah belia masa kini sedar apa yang berlaku?jika tidak diberi penjelasan kepada golongan ini nescaya mereka akan hanyut dibuai oleh DAP.Golongan belia perlu diberi penerangan oleh pihak yang berkenaan.

Sunday, November 13

Susu 1Malaysia ada E.coli?? Mana Sampel dan Nama Makmal??


Nampaknya Pakatan Rakyat semakin mengganas, menyerang kerajaan dari pelbagai sudut. Terkini, hal salah satu produk Kedai 1Malaysia, susu yang dikatakan dicemari bakteria e.coli.



 Berita ini boleh dibaca di Kosmo Online.


Setiausaha publisiti kebangsaan DAP, Tony Pua hari ini mendakwa susu segar yang dijual di Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) dikatakan dicemari E Coli.

Ini, katanya, adalah berdasarkan ujian makmal bebas yang dilantik Pakatan terhadap produk tersebut.

Bagaimanapun, Pua enggan mendedahkan kedua-dua makmal yang terlibat menjalankan ujian tersebut, tetapi menegaskan bahawa mereka boleh dipercayai.

"Jika Kementerian (Kesihatan) minta laporan makmal tersebut, kita akan berikan kepada mereka, tetapi kita tidak mahu mereka menghadapi masalah kerana lesen mereka dikeluarkan oleh Kementerian Kesihatan."

Turut hadir dalam sidang akhbar tersebut ialah ahli parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar dan ahli parlimen Kuala Selangor, Dr Dzulkefly Ahmad.

Semalam. Pua dan Nurul Izzah, mendakwa kerajaan telah terlalu membesar-besarkan potensi penjimatan melalui pembelian produk KR1M. -malaysiakini (sumber rasmi berita fitnah)


Kalau nak kata laporan makmal yang mengesahkan tuduhan ini, bagi saya, laporan makmal boleh ditipu atau dibuat sendiri, atau upah mana2 makmal untuk keluarkan laporan tipu, macam yang Anwar buat untuk tipu laporan kes liwat dia.


"Hang ngata aku no??"




Kalau betullah susu tersebut dicemari oleh bakteria e.coli, jadi sila tunjukkan bukti sampel yang telah dibeli dan nama makmal swasta yang buat analisis. Ini penting untukMEMBUKTIKAN bahawa sampel itu memang ada e.coli, dan kita nak buat analisis jugak untuk membandingkan keputusan. Keputusan makmal boleh jadi tidak jitu jika sampel berlainan diambil. Dan perlu diingatkan  juga, kilang yang menghasilkan susu ini mesti ada buat ujian makmal untuk produk susunya, paling kurang seminggu sekali. Jadi, kalau ada masalah terhadap produk susu yang dikatakan tercemar itu, sampel2 susu dari batch yang sama perlulah dianalisis supaya keputusan yang diperolehi adalah tepat. Berapa peratus kandungan bakteria e.coli dalam sampel? Adakah ia mematuhi standard Akta Makanan 1983???


Setakat tunjuk laporan macam tu, semua orang boleh buat. Nak tipu penyokong PAS macam Mahfuz Omar tu bolehlah, nak tipu orang yang belajar Sains, susahlah ...

Tak payah bagi alasan bila kita mintak nama makmal yang buat analisis tu, takut KKM (Kementerian Kesihatan Malaysia) ambil tindakanlah, apalah. BERANI KERANA BENAR, TAKUT KERANA SALAH. Kita nak tau jugak makmal mana yang buat analisis tu. Maklumlah, majoriti makmal analisis swasta dimonopoli oleh Cina.

Bila si Tony Pua yang bukak cerita, dah dasar mamat komunis ni nak menjahanamkan kedai 1Malaysia kerana kedai 1Malaysia mampu menggugat bisnes2 runcit yangMAJORITI dipelopori oleh kaum Cina. Tapi bila barua2 macam Saifuddin, Nurul Izzah yang kecoh lebih, jadi betullah kata orang Melayu, bangsa Melayu lah yang membunuh Melayu sendiri. Apa yang kerajaan buat sekarang ni pun untuk membantu rakyat golongan berpendapatan rendah tidak mengira kaum, tidak disambut baik oleh barua2 dan parti RASIS, KAUVINIS dan KIASU ini. Apa nak dikata???




Awat Nurul Izzah masam muka?? Kurang minum susu pekat manis kot?



Tersentuh Nenek Ini.

Nenek ini berusia lebih 70 tahun. Dia amat terharu hingga menangis kerana terkejut dengan kehadiran sekaligus 2 orang Menteri Kabinet, iaitu Menteri Dalam Negeri & Menteri KPDNKK (DS Hishamuddin & DS Ismail Sabri) ke sebuah warung nasi kerabu kampung di Salor, Kota Bharu pagi tadi. 

Sambil dengan nada sebak, mak cik ini menyapu air mata & berkata, "Mene doh kali ni (Kali ini mesti menang). Tok wakil kita pun tak pernah masuk kedai ni". Untuk rekod , kedai ini berada dalam kawasan DUN Salor, diwakili Naib Presiden PAS, Husam Musa. Rumah beliau cuma 6 km dari kedai ini. TANYA SAMA HATI LA, KAWAN.EA.



DS Hishammuddin Tun Hussein selaku Menteri Dalam Negeri bertindak turun padang bagi memantau usaha pencegahan yang dilakukan oleh RELA dengan kerjasama KPDNKK untuk membanteras aktiviti penyeludupan minyak subsidi di sekitar Tumpat, Kelantan hari ini.

Pemantauan sehari ini dilakukan oleh DS Hishammuddin Tun Hussein bertujuan untuk melihat sendiri kelancaran kerja-kerja pencegahan yang dilakukan oleh anggota-anggota RELA bagi memastikan aktiviti penyeludupan minyak subsidi terus dibanteras dari masa ke semasa.


Selain DS Hishammuddin Tun Hussein, Menteri KPDNKK iaitu DS Ismail Sabri turut serta dalam program sehari ini - melalui program-program turun padang begini selain melihat sendiri kerja-kerja yang dijalankan oleh anggota terlibat, ianya secara tidak langsung mampu menguatkan lagi semangat anggota bawahan mereka untuk terus melaksanakan tugas-tugas yang diamanahkan.

Cakap Talak Selupa Bikin.Habuk Pun Tarak


"Kerajaan berjiwa rakyat’...ini antara billboard yang terpacak di tepi beberapa jalan utama di Pulau Pinang.
Ini mungkin sedikit sebanyak ‘perubahan’ yang nampak sejak kerajaan pimpinan Lim Guan Eng ambil alih pemerintahan negeri itu lebih tiga tahun lalu.
Cogankatanya sedap manakala gambarnya menunjukkan betapa caringnya kerajaan negeri dalam menjaga kebajikan rakyat.
Penanda arasnya mungkin pemberian RM100 kepada wargaemas yang pernah riuh satu ketika dulu.
Namun mengambil kira manifesto pakatan pembangkang yang janji bulan dan bintang menjelang pilihanraya umum Mac 2008... apa sangat ‘jiwa rakyat’ yang melimpah ruah di negeri itu.
Jangan tanya orang luar yang sekali sekala ke negeri itu. Ini kerana propaganda kerajaan negeri boleh mengelirukan mereka.
Mereka yang setiap hari pejam celik di negeri itu tentu dapat membuat penilaian apa bezanya dulu dan sekarang.
Ayat kasar orang Utara yang popular ‘habuk pun tarak’ mungkin dapat memberi kesimpulannya.
Tolak sebelah bab politik.Guna mata dan telinga lihat sekeliling baik di bahagian pulau atau di Seberang Perai negeri itu.
Antara fakta yang kerajaan Guan Eng tidak boleh nafi ialah ia tidak membina satu unit pun rumah murah di negeri itu sejak memerintah.
Hebat sungguh ‘jiwa rakyat’ kerajaan negeri sampai tidak terfikir nak bina satu unit pun rumah murah.
Ada yang kata berilah peluang kerana kerajaan Guan Eng baru lebih tiga tahun memerintah.
Beliau juga memerlukan tempoh lebih 50 tahun macam kerajaan Barisan Nasional dulu.
Itulah adat janji politik.
Soalnya bukankah dalam Buku Jingga mereka boleh buat macam-macam silap mata dalam tempoh 100 hari?
Jadi kita tidak boleh salahkan jika Menteri di Jabatan Perdana Menteri Tan Sri Nor Mohamed Yakcop yang merupakan anak jati Pulau Pinang mengingatkan rakyat negeri itu agar tidak keliru.
Beliau tidak mahu ibarat perumpamaan ‘lembu punya susu tapi sapi dapat nama’.
Katanya pada wartawan di Georgetown, Sabtu rakyat Pulau Pinang perlu 'buka mata' berhubung usaha berterusan kerajaan BN membawa pembangunan ke negeri ini menerusi pelbagai jenis pelaburan sama ada dari dalam (DDI) atau luar negara (FDI) walaupun negeri ini diperintah oleh kerajaan pembangkang.
Menurut beliau pendedahan itu juga penting bagi mengelak kekeliruan di kalangan rakyat dengan tindakan sesetengah pihak yang hanya mahukan publisiti sedangkan kerja keras dilakukan pihak lain.
"Perkara ini perlu disebut sekali lagi supaya rakyat negeri ini lebih jelas dan tahu siapa sebenarnya yang berusaha untuk membangunkan negeri ini, kita tidak mahu segelintir pihak yang hanya mahukan nama, atas usaha orang lain," katanya.
Faktanya di depan mata sekarang,Guan Eng pun tahu dan mereka yang pejam celik setiap hari di Pulau Pinang tahu segala yang tersergam di negeri itu adalah peninggalan dan usaha kerajaan negeri dahulu.
Sehingga takat ini secara mata kasar belum ada kelihatan sesuatu yang extra istimewa ataupun yang menusuk kalbu baik dari segi dasar dan pembangunan fisikal.
Kerajaan PR masuk ke Pulau Pinang dengan ‘karpet merah’.Memang senang hidup kalau bernasib baik begitu.
Sama juga halnya di negeri Selangor yang sudah maju ke depan sejak zaman pemerintahan BN lagi.
Pusing kiri ...pusing kanan.Guan Eng tidak harus berkecil hati jika ada yang gelar kerajaan negeri pimpinanya tidak lebih dari kerajaan poster dan sepanduk sahaja.Gempak lebih...habuk pun tarak.-Agendadaily

LGE Belakang Kira.Tuduh BN Kelentong Rakyat.


Lge takut pilihanraya bakal diadakan tahun ini kerana banyak isu tidak dijawab oleh be;liau.Tuduh pulak Kerajaan BN tiada wang untuk diberikan kepada rakyat sebanyak RM500.Apa nie lidah bewak cakap tak serupa bikin la lu apek,Kerajaan BN kota apa yang dijanjikan kepada rakyat bukan seperti lu.Isu nenen tak jawab ada sama lu bagi tiu 200k sama family kena raba ma?

Tuduhan yang tidak berasas ini dibuat oleh ketua menteri yang mengaku bijak padahal bodoh nak mampus.Nie balakang kira belajaq dekat Pak Sheik kot.Kenyataan berikut dikeluarkan oleh LGE kerana takutkan apa yang telah dijanjikan oleh PM sebelum ini.UMNO tidak akan menuntut kerusi Ketua Menteri Pulau Pinang sekiranya Barisan Nasional (BN) berjaya merampas kembali tampuk pemerintahan negeri pada Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-13, menghilangkan segala kegusaran dan kebimbangan masyarakat Cina negeri ini.
Ketika ini kaum Cina Pulau Pinang dimomokkan oleh pakatan pembangkang kononnya UMNO akan merampas jawatan nombor satu dalam pentadbiran negeri itu yang selama ini disandang pemimpin kaum Cina, sama ada daripada MCA mahupun GERAKAN. 
Momokan pakatan pembangkang itu yang semakin lantang sejak kebelakangan ini hanyalah semata-mata mahu pengundi Cina yang beralih angin kepada mereka pada 2008 terus kekal memberi undi pada pilihan raya akan datang. DAP sedar majoriti pengundi Cina masih boleh kekal bersama pakatan pembangkang jika mereka berjaya mengeksploitasi sepenuhnya isu berkenaan. 

Tambahan lagi, dalam keadaan pada hari ini GERAKAN dan MCA tidak memiliki sebarang kerusi di Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Pinang, berbanding UMNO mempunyai 11 wakil, momokan itu lebih mudah termakan oleh pengundi Cina kerana bilangan kerusi DUN yang mungkin dimenangi BN sekiranya berjaya merampas semula negeri ini, majoritinya adalah milik UMNO. 

Atas sebab itulah DAP begitu galak menabur dakyah kononnya kerusi Ketua Menteri akan berada dalam genggaman UMNO jika BN menang di Pulau Pinang. Temberang DAP itu semata-mata untuk kelangsungan politik mereka di negeri ini.
Sesungguhnya, jaminan Presiden UMNO dan juga Pengerusi BN ketika merasmikan persidangan Perwakilan GERAKAN, kelmarin, amat besar signifikannya kepada masyarakat Cina khususnya penduduk Pulau Pinang. Ia pengiktirafan oleh BN, khususnya UMNO terhadap sumbangan masyarakat Cina terhadap sokongan serta kerjasama dalam pasukan sejak negara mencapai kemerdekaan. 

Masyarakat Cina juga memberi sokongan kepada BN hingga berjaya membentuk kerajaan di negeri lain. Jadi amat wajar kerusi itu diberikan kepada pemimpin Cina Pulau Pinang memandangkan majoriti penduduk Pulau Mutiara kaum Cina.
Ia juga melambangkan semangat perkongsian kuasa dalam BN yang diamalkan selama ini. Jika UMNO mahu memiliki kerusi berkenaan, tindakan sudah dilakukan selepas PRU 1990. Ketika itu, UMNO mempunyai 12 kerusi berbanding GERAKAN yang memperoleh tujuh kerusi, manakala DAP menang 14 kerusi. MCA dan MIC pula gagal menang sebarang kerusi. Jumlah kerusi DUN ketika itu ialah 33. 

Tambahan lagi, pada pilihan raya itu, Tun Dr Lim Chong Eu, yang sudah 21 tahun memerintah Pulau Pinang, juga kalah kepada calon DAP, Lim Kit Siang di DUN Padang Kota. 
Tetapi, UMNO tidak tamak dan gilakan kuasa. Atas semangat perkongsian kuasa, kerusi Ketua Menteri diberikan kepada GERAKAN dan Tan Sri Dr Koh Tsu Koon dilantik menyandang jawatan itu hingga BN gagal mempertahankan negeri pada PRU 2008.
Kita melihat jaminan Najib itu memberi satu tamparan hebat kepada pakatan pembangkang khususnya DAP pada pilihan raya umum akan datang. DAP sedar jika mereka gagal memperdaya pengundi Cina dengan membuat tohmahan kononnya pemimpin UMNO akan menjadi Ketua Menteri, sokongan pengundi Cina ke atas pakatan pembangkang akan merosot, sekali gus boleh menjejaskan peluang parti itu untuk terus kekal memerintah.
Sebab itulah Najib tidak bersetuju dengan andaian sesetengah pihak bahawa BN tidak mempunyai peluang untuk kembali berkuasa di Pulau Pinang. Bagi Perdana Menteri, harapan untuk BN kembali mentadbir negeri ini masih terbuka dan jaminan UMNO tidak akan tuntut kerusi Ketua Menteri akan menjadi senjata berbisa untuk menundukkan Kerajaan DAP Pulau Pinang.
Apa yang penting sekarang ialah pemimpin GERAKAN dan MCA perlu menghapuskan segala kebimbangan dalam diri sendiri serta pengundi Cina di negeri ini. Jentera parti perlu menjelaskan pendirian UMNO itu kepada masyarakat Cina bagi menghilangkan kesangsian mereka.

Mesej itu perlu disampaikan berhemat kerana ia bukan sekadar untuk menafikan dakwaan DAP kononnya kerusi Ketua Menteri akan dirampas oleh UMNO, tetapi ia sememangnya sudah ada persefahaman dalam semangat perkongsian kuasa BN bahawa kerusi nombor satu pentadbiran negeri ini akan disandang oleh pemimpin kaum Cina.
Pada masa sama, mereka juga perlu fokus terhadap perjuangan parti dengan merangka perancangan serta barisan kepemimpinan untuk rakyat Pulau Pinang, seperti yang dikehendaki Perdana Menteri. GERAKAN selaku pemain utama dalam BN Pulau Pinang perlu menonjolkan kebolehan untuk kembali memimpin serta tidak terperangkap dalam permainan politik pakatan pembangkang, khususnya DAP yang menggunakan strategi mencari salah kerajaan terdahulu untuk menyemai kebencian rakyat terhadap BN.

rapid

rapid

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive