Saturday, November 19

KECIK KECIK LEMBU JAGA.

Layan Lagu sambil kita tengok fakta mengenai NFC yang telah diputaq-belit oleh Puak dan pencacai PR yang telah kantoi dengan penjelasan yang telah diberikan oleh pihak NFC dan telah menjemput blogger melihat operasi serta penjelasan. 

Menjelang pilihanraya umum ke 13 mereka kalut terhendap sana sini untuk cari apa saja yang dapat balon kerajaan tanpa mempedulikan fakta dan kisah benar.Ini lebih-lebih lagi bos besar mereka sedang berserabut bergelumang dengan isu video seks dan perbicaraan kes liwat.
Sasaran dalam isu NFC tidak lain tidak bukan ialah Ketua Wanita UMNO Malaysia Datuk Seri Shahrizat Jalil. Pengerusi NFC Datuk Seri Dr Mohamad Salleh Ismail adalah suaminya.Harapan mereka jentera Wanita UMNO yang menjadi tulang belakang kempen jadi lintang pukang jika Shahrizat dapat dilumpuhkan.
Sumber-sumber dalam parti itu memberitahu  strategi mereka kini ialah lanyak dulu, janji dapat wujudkan persepsi negatif terhadap kerajaan…lain hal belakang kira.Maka kita dapat lihat akhbar lidah rasmi PKR yang digantung di kedai–kedai terpampang dengan tajuk untuk menyakitkan hati orang ramai lembu dan kondo mewah.
Terbaru dengar cerita budak-budak PKR yang galak main isu NFC sudah jadi  makin kelamkabut apabila pengurusan NFC membawa media arus  perdana melawat ladang fidlot di Gemas Khamis.Penjelasan terperinci mengenainya sudah diberi oleh Dr Mohamad Salleh pada media semasa lawatan itu.
Malah peguam NFC, Datuk Shafie Abdullah sudah senaraikan sembilan tuduhan tidak berasas dibuat oleh budak-budak PKR yang boleh disaman.Kini sudah makin jelas isu pembelian kondo mewah yang cuba diputar oleh budak-budak PKR, ialah pelaburan sementara – yang disifatkan oleh Dr Mohamad Salleh ‘satu keputusan perniagaan yang bijak’
Itulah nampak lojiknya dari letak duit pinjaman kerajaan untuk projek fidlot itu yang belum dapat digunakan lagi dalam simpanan tetap di bank ia mendapat pulangan tahunan  yang lebih besar dengan melaburkan beli dua unit kondo mewah.Budak-budak PKR cuba menyakitkan hati orangramai dengan mendakwa berlaku penyelewengan dalam pembelian kondo di Bangsar itu tanpa mempedulikan rasional perniagaan sebaliknya.
Usaha mereka untuk mengaitkan Menteri Kerjaraya Datuk Shaziman Abu Mansor dan bekas Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Zulhasnan Rafiqe kononnya ‘dapat free’ lembu dari NFC juga kantoi.Shaziman kata beliau tidak tahu menahu mengenai sumbangan lembu dari NFC, malah berterima kasih jika benar, kerana ia merupakan sumbangan kepada orang miskin.
Pegawai kepada Zulhasnan pula menjelaskan mereka bukan dapat percuma tetapi telah menjelaskan bayaran untuk lembu-lembu berkenaan.Dr Mohamad Salleh sendiri telah menjelaskan projek fidlot berkenaan bukan gagal seperti didakwa. Beliau mengakui memang ada masalah di peringkat awal kerana pelbagai masalah teknikal.
Namun katanya NFC baru beroperasi tiga tahun sedangkan projek berkenaan seluruhnya memakan masa 30 tahun.Kini budak-budak PKR yang gabra itu sudah pusing minta didedahkan pula minit mesyuarat kabinet sewaktu meluluskan projek fidlot berkenaan.
Ada juga orang yang ketawa melihat gelagat mereka yang nak tenggelam punca ini kerana dalam bab bos besar mereka terpampang didakwa sedang belasah pelacur China, siapa pun tak berani langsung berbunyi minta siasatan terperinci dibuat.Masing-masing kalau boleh nak cuba tutup dan buat tak faham ke atas isu yang semua orang ingin tahu jawapan pasti itu.
“Ini gelagat macam lembu suruhan yang main sondol saja…kita tengoklah nanti siapa yang bakal jadi 'lembu' dalam isu NFC ni,”.

Duit Budak Pun Hampa Mau Ka?


Majlis Penyampai Khas Bantuan Awal Persekolahan tahun 2012 telah disempurnakan oleh Penyelaras KADUN Padang Kota,OH TONG KEONG  pada jumaat di sekolah SJK(C) Union P.Pinang dengan penyertaan ramai ibu bapa dan penjaga datang menuntut bayaran tersebut.Tak sangka pulak respon yang diterima amat memberangsangkan dengan pejelasan diberi oleh penyelaras Kadun bahawa kerajaan pusat menunaikan janji yang yang telah diberikan pada bajet 2012.Kebanyakkan ibupada berterima kasih dan bersyukur kepada kerajaan pusat yang prihatin terhadap rakyat tidak seperti DAP hanya memberi apabila terdesak dan mahukan undi.Inilah seorang calon boleh menang yang selalu turun padang dan membantu rakyat walaupun beliau tidak diberikan liputan media yang meluas.Buat kerja cakap kurang. 


Cerita kurang enak timbul disebuah sekolah dekat DAto Keramat Pulau Pinang ditimbulkan oleh seorang bapa yang mengeluh berkenaan wang yang diberikan hanya 50ringgit bukannya 100ringgit seperti dijanjikan.apabila ingin mendapatkan penjelasan akan tetapi ditolak keras oleh pihak sekolah berkenaan.Setelah tidak berdaya menangkis segala pertanyaan dan desakan dari ibubapa barulah pengetua sekolah berkenaan memberi tahu wang 50ringgit itu bakal dimasukkan didalam tabung PIBG sekolah,apa kejadahnya kena mengena dengan PIBG pulak.setelah diperiksa dengan teliti rupanya pengetua sekolah berkenaan adal penyokong kuat PAS diKawasan terbabit dan ingin mensabotaj niat dan pemberian dari kerajaan pusat.jika ini berlaku mudahlah untuk mereka menbuat cerita-bukan-bukan memperburukkan kerajaan.berikut kenyataan TS Muhyiddin Yassin:

KUALA LUMPUR: Pihak sekolah perlu mengembalikan semula wang bantuan persekolahan RM100 kepada kerajaan sekiranya wang terbabit tidak dituntut oleh ibu bapa pelajar, kata Tan Sri Muhyiddin Yassin. 

Timbalan Perdana Menteri berkata, ibu bapa juga boleh membuat pilihan sama ada untuk menerima bantuan itu atau tidak atau berhasrat untuk menyumbang kepada pihak sekolah.
Muhyiddin yang juga Menteri Pelajaran berkata, ibu bapa bagaimanapun perlu membuat tuntutan ke atas wang berkenaan mereka sebelum membuat keputusan untuk menyumbang kepada sekolah.
"Kalau di sekolah itu ada ibu bapa pelajar yang kata tidak memerlukan (bantuan) dan sebagainya, itu tidak apa. Kita dah arahkan kepada sekolah, kalau ada lebihan, mereka pulangkan kepada kementerian dan akan masuk balik dalam tabung kerajaan, itu duit kerajaan. 

"Terserah kepada ibu bapa (untuk ambil atau tidak) kerana tujuan kita hendak kurangkan beban sebab awal tahun nak belanja beli kasut dan sebagainya. Kalau ibu bapa kata dah mampu dan ada kemudahan lain dan fikir nak sumbangkan...ibu bapa kena ambil dahulu duit itu," katanya kepada pemberita selepas perasmian Hari UNESCO Malaysia di sini hari ini. 

Muhyiddin berharap pengagihan wang bantuan itu dapat diselesaikan dalam bulan ini dan sekiranya masih belum dituntut oleh ibu bapa atas sebab-sebab tertentu, pengetua atau guru besar di sekolah berkenaan boleh membuat keputusan mengenai perkara terbabit. 

"Kalau masih ada ibu bapa yang jauh atau ke luar negara, itu tidak menjadi masalah kerana duit itu kita akan simpan dulu. 
"Kalau ada yang tidak disampaikan lagi oleh sebab tertentu, guru besar atau pengetua boleh buat keputusan. Kalau ada sampai hujung tahun (tidak dituntut), mereka kena serahkan baliklah," katanya. 

Wang bantuan persekolahan RM100 sudah mula diagihkan kepada 5.3 juta pelajar dari Tahun 1 hingga Tingkatan 5 sejak 15 November lalu. 

Pengumuman bantuan itu dibuat Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, ketika membentangkan Belanjawan 2012 pada Oktober lalu. 

Ia diagihkan lebih awal untuk memudahkan urusan pengagihan dibuat dengan lancar. BERNAMA


  

TUNJUK PERASAAN BANTAH PROJEK LADANG TERNAKAN BABI RM100 JUTA



Kira-kira 200 orang berkumpul di hadapan bangunan Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah di Shah Alam yang menempatkan pejabat Menteri Besar  bagi membantah tindakan kerajaan Selangor yang meluluskan projek ladang ternakan babi secara moden bernilai RM100 juta.

Kesemua mereka yang berkumpul merupakan penduduk dari daerah Sepang da
n Kuala Langat daripada Kampung Tumbuk Darat, Tanjung Sepat, Tanjung Laut, Kampung Layang, Kundang dan Kampung Indah iaitu kawasan berhampiran projek yang bakal dilaksanakan itu.

Penduduk terbabit mula berkumpul sejak pukul 10.30 pagi sambil membawa beberapa sepanduk melahirkan rasa marah dan tidak puas hati terhadap projek yang diluluskan kerajaan Selangor baru-baru ini.

Seorang wakil penduduk, Mohamad Tarmudi Tushiran berkata majoriti penduduk membantah projek itu kerana mencemarkan alam sekitar dan boleh membawa penyakit bawaan terutama Japanese Encephalitis (JE) seperti yang berlaku di Bukit Pelandok di Negeri Sembilan, tidak lama dulu.

Beliau mendakwa kawasan itu sudah menjadi pusat ternakan babi secara kecil-kecilan sejak berpuluh tahun lepas dan mendatangkan masalah pencemaran alam sekitar.

“Kami pastinya risau apabila projek ini dimajukan sudah tentu jumlah ternakan babi bertambah dan alam sekitar lebih teruk tercemar dengan bau najis yang menganggu penduduk,” katanya yang juga merupakan Ketua Kampung Tumbuk Darat.

Mohamad Tarmudi berkata industri pelancongan di kawasan Pantai Morib dan Kelanang juga akan terjejas kerana pengunjung akan berasa jijik dengan persekitaran yang menjadi pusat ternakan babi terbesar di Selangor itu. Beliau turut mewakili penduduk menyerahkan memorandum bantahan kepada kerajaan negeri yang diberikan kepada Setiasaha Politik Menteri Besar, Nik Nazmi Nik Ahmad di perkarangan SUK. Antara kandungan memorandum itu, penduduk mendesak kerajaan negeri membatalkan atau memindahkan projek ternakan babi secara moden itu ke tempat lain seperti di Pulau Ketam yang majoritinya bukan Islam.

Semalam, Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata projek ternakan babi berpusat secara moden di Ladang Tumbuk, Kuala Langat di Selangor akan diteruskan dengan memantapkan lagi proses pelaksanaannya.

Beliau berkata kawasan projek ternakan babi itu sudah menjadi ladang haiwan babi utama di negeri ini dan ia memenuhi keperluan Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani,Kementerian Sumber Asli dan Alam Sekitar dan kerajaan negeri.

Projek itu diluluskan oleh mesyuarat EXCO kerajaan negeri yang ketika itu dipengerusikan bekas Menteri Besar, Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo pada 30 Jan lepas, katanya.

Namun dalam reaksinya bekas Menteri Besar itu menjelaskan kerajaan negeri pimpinannya hanya baru membuat perbincangan awal tetapi tidak ada kata muktamad.

Lagipun menurutnya apa yang dipersetujui ialah projek itu untuk skala kecil sahaja, tidak sampai RM100 juta kerana Selangor tidak perlu projek penternakan babi bernilai sebanyak itu. Beliau meminta kerajaan negeri sekarang mengkaji semula untuk membatalkan projek ternakan babi moden bernilai RM100 juta di Ladang Tumbuk, Kuala Langat, jika benar-benar mahu berbuat demikian.

Beliau berharap kerajaan negeri pimpinan PKR itu tidak mengaitkan keputusan melulus kan projek itu pada 2 April lalu, dengan apa yang diluluskan oleh pentadbirannya pada 30 Januari lepas.



SUMBER

UMNO Terbuka Menerima Keputusan Tsu Koon,Guan Eng tetap kena Saman.



UMNO Pulau Pinang menghormati keputusan yang telah dibuat oleh Tan Sri Khoo Tsu Koon untuk tidak bertanding pada PRU-13.Agak terkejut dengan tranfomasi yang dibuat dan perancangan yang telah dicaturkan untuk mengetengahkan Pemimpin muda dalam Gerakan untuk menjadi calon dan melihat calon muda dapat memberi tekanan dan kembali merampas Pulau Pinang dari DAP.Pengerusi Badan Perhubungan Umno negeri Datuk Zainal Abidin Osman berkata keputusan Koh itu juga di luar jangkaan kerana ia dibuat ketika beliau menjadi presiden parti.Zainal Abidin berkata rakyat terutama penduduk di Pulau Pinang harus membuka mata dengan keputusan Koh kerana beliau telah banyak berjasa kepada negeri itu semasa kepimpinannya sebagai Ketua Menteri.

"Dr Koh sangat berjasa kepada rakyat Pulau Pinang kerana sejak 18 tahun lepas pelbagai kemajuan dibuat untuk negeri ini dan penduduk juga harus memberi peluang kepada pemimpin muda dalam Gerakan untuk meneruskan kepimpinan parti itu," katanya.


Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini menetapkan 29 November ini bagi Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) serta dua yang lain yang disaman oleh Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Pulau Pinang sebanyak RM30 juta supaya memfailkan pembelaan masing-masing sebelum tarikh tersebut.
Hakim Amelia Tee Hong Geok Abdullah menetapkan tarikh itu di kamar beliau dengan kehadiran peguam Datuk Jahaberdeen Mohd. Yunoos mewakili Datuk Zainal Abidin Osman selaku plaintif dan peguam Latheefa Koya bagi pihak defendan.
Mahkamah juga menetapkan 13 Disember ini untuk pengurusan kes itu.
Pada 24 Oktober lalu, Zainal Abidin memfailkan saman itu atas alasan difitnah kerana mendakwa defendan mengaitkan parti itu dengan demonstrasi dan cubaan membakar ibu pejabat DAP di negeri itu.
Zainal, 51, menamakan Guan Eng, 51, atas kapasiti peribadinya, PKR & syarikat penerbitan portal berita rasmi parti itu, Keadilan Daily, Segmen Fleksibel Sdn. Bhd.; dan Ketua Penyuntingnya, Fazalah Pit masing-masing sebagai defendan pertama hingga keempat.
MKP kata lepas nie tengok apa pulak helah Lidah Bewak nie,Gugup dengan kenyataan yang diberi oleh Tsu Koon,tiada lagi peluru hendak tembak gerakan lagi.Meminta Tsu koon bertanding lagi.Saman umno telah bermula kita nantikan kesudahan yang membuatkan LGE dan Geng bagai cacing kepanasan.

Simpati Kepada Dr Koh Bukti Guan Eng Memang Pelawak Lidah Bercabang



Kenyataan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng yang melahirkan simpati dan kesal terhadap tindakan Presiden Gerakan, Tan Sri Koh Tsu Koon tidak bertanding dalam Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang dianggap sebagai pelik dan lucu.Tindakan Guan Eng itu sebagai satu lagi bukti Guan Eng pemimpin lidah bercabang.



Satu cara Guan Eng untuk mengalihkan pandangan rakyat terhadap pelbagai isu yang melingkari pentadbiran beliau.Dahulu, mereka sering mengutuk Dr Koh kononnya Dr Koh tiada kreadibiliti sebagai pemimpin dan sebagainya serta sering menyerang mendedahkan pelbagai kelemahan Dr Koh. Tapi sekarang Guan Eng kata simpati dan tak patut pula tak bertanding pada pilihanraya umum akan datang.Ini cukup melucukan dan membuktikan Guan Eng memang pemimpin lidah bercabang… dulu cakap lain sekarang cakap lain. Cukup-cukuplah main sandiwara. Tidak perlu lagi meneruskan lakonan yang dah basi.tindakan Guan Eng yang menuduh bahawa UMNO dalang kepada tindakan Dr Koh tidak bertanding dalam Pilihan Raya Umum akan datang amat melucukan.
Secara tidak langsung, kenyataan Guan Eng itu tegas beliau jelas membuktikan bahawa dia sebenarnya takut dengan bayang-bayang sendiri sehingga sering menuduh UMNO menjadi dalang dalam banyak perkara.Sebenarnya, Guan Eng hanya mahu mengalihkan perhatian rakyat Pulau Pinang terhadap pelbagai isu yang membelengu DAP.UMNO sekarang ini sedang memberi penjelasan kepada rakyat tetang janji-janji kosong DAP. Jadi mereka berasa gerun dan ingin mengalihkan perhatian rakyat. Lagipun DAP dah takde kerja lain. Kerja mereka hanya mencari dan memburukkan UMNO. Maklumlah, Pilihan Raya Umum sudah semakin hampir.
DAP mahu UMNO terus dipandang buruk walaupun perkara tersebut tidak benar. Secara tidak langsung DAP berharap dengan menaikkan sentimen ini mereka akan mampu meraih undi pengundi kaum terbabit.Ini semua taktik mereka. Tapi sayangnya, rakyat Pulau Pinang sudah nampak kepincangan Guan Eng dalam mentadbir negeri ini.Selama tiga tahun ini, janji mereka tidak tertunai termasukkan isu kos rumah rendah, tol dan pelbagai isu lagi. Bak kata pepatah, bangkai gajah mana boleh ditutup dengan nyiru. Guan Eng patut berhenti daripada terus menyalahkan UMNO kerana rakyat sudah muak dengan penipuan sebegini.





Friday, November 18

Lim Guan Eng Mengamuk

Orang ramai membantu pihak polis menangkap seorang lelaki yang mengamuk dipercayai mempunyai masalah kewangan dan rumahtangga di Kampung Balai Besar.Dalam kejadian hampir 11 pagi tadi, dua cedera manakala cermin enam buah kenderaan rosak apabila lelaki yang bersenjatakan sebatang cangkul pendek mengamuk. - foto BERNAMA


Lim Guan Eng Ketua Menteri Paling Malang Dalam sejarah Pulau Pinang pasti mengamuk bila tengok video ini.Siap dengan versi mandarin lagi.Klu Lelaki gambar diatas mengamuk begitu rupa cuba bayangkan jika Lidah Bewak nie mengamuk macam mana rupanya.

Menyerah Secara Total.Siapa Bakal Lawan Guan Eng?



Bekas Ketua Menteri Pulau Pinang YB Senator Tan Sri Dr Koh Tsu Koon akhirnya mengumumkan bahawa beliau tidak akan bertanding pada Pilihan Raya Umum ke-13 nanti samada untuk kerusi DUN mahupun kerusi Parlimen di negeri Pulau Mutiara itu.

Keputusan itu memang ada kaitannya dengan desakan oleh beberapa pihak di dalam Parti Gerakan yang diterjaui olehnya yang secara berterus terang telah meminta agar beliau tidak lagi menyertai PRU-13 akan datang sebagai calon parti. Kemuncak desakan datangnya daripada Ketua Wanita Gerakan Datuk Tan Lian Hoe ketika berlangsungnya Perhimpunan Tahunan Gerakan di Ibu Negara yang dirasmikan oleh Perdana Menteri baru-baru ini.

Kemampuan Tan Sri Koh untuk terus diberi kepercayaan memimpin Pulau Pinang sekiranya BN berjaya mengambil alih kerajaan sedia ada daripada DAP telah banyak kali dipersoalkan oleh berbagai pihak di negeri berkenaan termasuklah daripada pihak pembangkang. Prestasi Tan Sri Koh selama menerajui kerajaan Pulau Pinang ketika dibawah BN sering dipertikai.

Akan tetapi walaupun beliau dan Gerakan tewas kepada DAP di Pulau Pinang namun kerajaan Barisan Nasional tidak pernah melupakan jasa beliau yang telah menyerahkan negeri Pulau Pinang kepada kerajaan Pakatan Haram Pembangkang selepas keputusan PRU-12 pada tahun 2008 menyaksikan BN kalah teruk di Pulau Pinang, Selangor, Kedah dan Perak.

Dan sebagai mengenang jasa beliau yang tidak terhingga itu yang menyerahkan negeri Pulau Pinang untuk diperintah DAP maka kerajaan pimpinan Pak Lah ketika itu dan kemudiannya dasar itu diteruskan pula oleh kerajaan Datuk Seri Najib apabila perkhidmatannya sebagai Ahli Dewan Negara atau sebagai Senator dilanjutkan ke satu tarikh yang belum ditentukan.

Malah bukan setakat dilantik ke jawatan sebagai seorang Senator malahan beliau terus dilantik oleg Datuk Seri Najib menjadi menteri penuh iaitu sebagai Menteri Di Jabatan Perdana Menteri yang mana jawatan beliau lebih kanan daripada Menteri Di Jabatan Perdana Menteri yang lain. Beliau diberi tugas untuk menjaga prestasi menteri-menteri kabinet yang lain... hahaha...sesuatu yang amat lucu,,,,adakah patut ?

Punyalah banyak Ahli Parlimen BN dari Sarawak dan Sabah yang menang dengan cemerlang pada PRU-12 itu dulu, tetapi kenapa Tan Sri Koh Tsu Koon juga yang dipilih ? Bukan main ramai juga Ahli Parlimen BN yang berkelayakan untuk dilantik sebagai menteri penuh, timbalan menteripun okay,,,tetapi kenapa juga bekas Ketua Menteri Pulau Pinang itu pula yang jadi pilihan Datuk Seri Najib?

Tapi tak apalah, sudah Tan Sri Koh kata dia tak nak bertanding pasal dia memang tahu bahawa beliau akan tetap kalah maka eloklah juga lepas ini dia tolak sebarang jawatan yang melibatkan jemaah menteri,,, banyak lagi Ahli Parlimen BN yang belum diuji akan kemampuan mereka...jadi saya rasa tidak timbul lagi sebab mengapa perlu untuk Perdana Menteri "mengimport" orang luar untuk mengisi jawatan dalam kerajaan memandang sumbangan Ahli-ahli Parlimen juga perlu diambilkira...

UMNO:Strategi Rampas Kembali. .


PERHIMPUNAN Agung UMNO sering menjadi tumpuan ramai kerana ia forum bagi pemimpin parti dan perwakilan memberi pandangan dan membuat teguran mengenai keadaan semasa politik dan pentadbiran negara.
Perhimpunan tahun ini bermula dengan Amanat Presiden UMNO secara tertutup pada 29 November ini, dianggap antara yang terpenting kerana Pilihan Raya Umum Ke-13 dijangka diadakan tidak lama lagi.
Justeru, sudah tentu semua pihak, terutama pemimpin parti pembangkang ingin mendengar ucapan perasmian Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Razak, perbahasan perwakilan dan kemudiannya, pada hari terakhir, ucapan penggulungan pemimpin parti.
Pada perhimpunan ini jugalah cadangan dan kritikan ditimbulkan secara terbuka oleh perwakilan, dan teguran mereka diterima dengan baik oleh barisan pemimpin yang duduk di pentas Majlis Tertinggi.
Setiap tahun juga ada pembahas yang mampu meriuhkan Dewan Merdeka, medan berlangsungnya perhimpunan itu, dengan senda gurauan melucukan menyebabkan hadirin tidak kering gusi.
Menyedari betapa seriusnya perhimpunan 2011 ini berikutan keputusan pilihan raya 2008 yang mengejutkan dengan parti pembangkang menguasai lima negeri, perhimpunan berkenaan dijangka menjadi forum bagi ahli UMNO merangka strategi bagi merampas semula negeri yang kalah itu.
Antara perkara utama ialah persiapan yang perlu dilakukan jentera Pergerakan Pemuda, Wanita dan Puteri serta jentera Jawatankuasa Penerangan pada peringkat cawangan serta jawatankuasa peti undi.
“Perwakilan yang berucap membahaskan usul terutama dari negeri yang Barisan Nasional (BN) gagal menguasai kerajaan, diharap dapat membentangkan perancangan bagi membolehkan kekalahan itu ditebus semula dalam PRU-13,” kata Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan dalam satu pertemuan, kelmarin.
Katanya, ahli Pemuda, Wanita dan Puteri mesti menimbulkan kelemahan pembangkang di negeri yang BN kalah dalam pilihan raya lalu.
“Jurucakap dari negeri berkenaan kena timbulkan apa janji pembangkang dalam kempen mereka dan apa pula yang ditunaikan. Saya syorkan agar jurucakap dari negeri terbabit menyediakan senarai janji pembangkang dan apa yang mereka tidak buat. Perwakilan dari negeri lain juga hendak mendengar hujah mereka,” katanya.
Ahmad berkata PRU-13 ini yang paling penting dalam sejarah peperangan politik di negara ini kerana ia menentukan hidup matinya UMNO dan BN.
“Mesej yang perlu dibawa balik oleh pembangkang daripada perhimpunan ini ialah BN wajib menang pilihan raya ini,” tegasnya.
Ini juga kali pertama pembangkang mempunyai momentum yang kuat selepas mendapat beberapa kemenangan pada PRU-12 lalu, menyebabkan mereka berasakan sudah boleh menawan Putrajaya.
Katanya, BN berjaya mematahkan momentum itu pada pilihan raya kecil dan pilihan raya Dewan Undangan Negeri Sarawak ketika Datuk Seri Najib Razak menjadi Perdana Menteri. Antaranya pilihan raya kecil di Hulu Selangor, Galas, Batu Sapi, Tenang, Kerdau dan Merlimau serta kemenangan dua pertiga di Sarawak.
Oleh itu, Ahmad berkata UMNO dan BN perlu mencari calon terbaik yang boleh menang. Calon yang menang dalam beberapa pilihan raya kecil lalu itu juga boleh dijadikan sebagai contoh ‘winnable candidate’, antaranya isteri bekas calon, ada yang hanya berkelulusan SPM saja, ada anak bekas ketua bahagian dan ada ustaz lulusan Mesir.
“Kita kena lihat kita berlawan dengan siapa. Di Tenang kita pilih Penolong Pegawai Daerah (ADO) sebagai calon. Dia seorang graduan yang juga anak bekas ketua bahagian dan aktif dalam pertubuhan belia, manakala umurnya masih muda.
“Di Galas, calon kita hanya berkelulusan SPM tetapi dia disukai ramai, pegang pula jawatan setiausaha bahagian, lama berkhidmat dengan Kesedar di Gua Musang. Maknanya kita kena lihat suasana di tempat itu dan merujuk pada isu tempatan,” jelas Ahmad.
Katanya, pembahas yang berucap pada perhimpunan boleh memberi pandangan mengenai calon boleh menang bagi membolehkan pemimpin membuat persediaan lebih baik.
Ahmad berkata, daripada pemerhatiannya, pembangkang kini tidak sekuat dulu kerana ‘kepala mereka’ sendiri pun lemah.
“Tidak pernah dalam sejarah, ketua pembangkang mempunyai masalah seteruk (Datuk Seri) Anwar Ibrahim. Kita juga tidak pernah melihat parti politik boleh mengubah dasar perjuangannya semata-mata kerana hendak menang, sanggup ubah daripada perjuangan negara Islam kepada negara kebajikan.
“Saya yakin jika Anwar menjadi perdana menteri, akan mati perjuangan parti, bangsa dan Melayu diperkudakan DAP. Parti cauvinis akan menguasai kerajaan.
Cauvinisme akan menjadi ideologi dan menyebabkan kita hancur,” katanya.
Selain politik, beliau berharap perwakilan yang membentang atau membahaskan usul akan memberi pandangan mengenai dasar transformasi kerajaan termasuk Gagasan 1Malaysia serta Bajet 2012.AGENDADAILY.

Komen MKP;29 November - 3 Disember ini akan berlangsung Perhimpunan Agung UMNO 2011 di PWTC.harap blogger & cybertrooper UMNO semua akan turun. Selain membuat liputan untuk perhimpunan itu, kita semua boleh buat liputan kerja bangang mereka di kelab dangdut dan rumah urut sekitar KL. JANGAN LUPA BAWA KAMERA ATAU CAMCORDER... KITA DEDAHKAN SEMUA!tak tuduh semua perwakilan UMNO tu bangang (PAS/PKR/DAP pun sama je)... cuma segelintir yang berperangai macam inilah yang akan menjahanamkan UMNO nanti. Kebanyakan perwakilan adalah mereka yang terpilih untuk menjadi pemimpin... lu tak boleh nak pimpin nafsu, lu tak payah perasan nak jadi pemimpin! Chowww! 

Tahniah blogger Penang ! Label kerajaan DAP melekat dikalangan orang Melayu !



Nampakanya  medium blog di PP yang dikuasai blogger Pro UMNO  seperti Dr MIM , Generasi Pejuang Bangsa , MPP , Empayar Pemuda , Pisau.net , Mat Kilau Penang, Anak Seberang  terhadap kerajaan regim DAP diketuai Guan Eng berjaya .

Melabel kerajaan Negeri sebagai kerajaan  DAP  setiap hari di blog termasuk bantuan  di media arus perdana akhirnya melekat dalam minda orang Melayu P.Pinang. Itu belum lagi dikira kezaliman kerajaan DAP terhadap orang Melayu di negeri ini seperti merobohkan gerai-gerai  mereka .

Guan Eng sememangnya  akan terus dilihat sebagai mengancam Melayu kerana jelas terbukti  DAP memang menjadi UMNO sebagai musuh ketat mereka.  Sebagai parti Melayu yang terbesar di negeri , jika DAP menyerang UMNO  ,maka diibaratkan juga mengancam orang Melayu !


BACA SETERUSNYA

Thursday, November 17

ALAMAK TOYOL ISAP NENEN.


BN Youth Music 2011


Berobjektifkan misi menyatupadukan anak-anak muda dari pelbagai bangsa dan agama serta melahirkan nilai inspirasi 1Malaysia dikalangan anak muda hari ini, Pergerakan Pemuda Barisan Nasiona (BN) dengan usahasama Persatuan Seniman Malaysia (SENIMAN) serta Universal Music Malaysia buat julung kalinya melancarkan pertandingan BN Youth Music 2011.
Disifatkan sebagai platform pendedahan bakat-bakat muda dalam industri seni tanahair, pertandingan ini memerlukan para peserta memuat naik video persembahan mereka untuk dinilai oleh juri-juri profesional.
Ketua pergerakan itu, Khairy Jamaluddin berkata, peserta boleh memuat naik video berdurasi selama enam minit di laman web www.bnyouthmusic.com sebelum tempoh penyertaan tamat akhir tahun ini.
Beliau berkata, pertandingan tersebut terbuka kepada seluruh warga Malaysia yang berumur 18 hingga 40 tahun daripada pelbagai latar belakang dan genre muzik. 30 peserta terbaik akan dipilih untuk membuat persembahan secara langsung dalam pusingan separuh akhir dan 12 peserta terbaik akan dipilih untuk ke pusingan akhir pada Januari depan.
Tambah Khairy lagi, pertandingan itu adalah sebagai wadah pembuka jalan kepada generasi muda yang mempunyai bakat sama ada dalam nyanyian dan tarian mempamerkan bakat mereka menerusi kaedah muat naik video yang semakin popular di kalangan generasi muda masa kini.
“Kaedah mencari bakat ini adalah relevan dan Pergerakan Pemuda BN sentiasa memikirkan platform terbaik bagi generasi muda menonjolkan bakat mereka,” ujarnya ketika ditemui pemberita selepas majlis pelancaran BN Youth Music 2011 di Riverside Cafe, PWTC, petang semalam.
Juara bagi kategori solo, vokal berkumpulan dan band akan berpeluang membuat rakaman lagu dengan syarikat Universal Music Malaysia, selain turut membawa pulang hadiah wang tunai dari RM10,000 hingga RM20,000 beserta trofi.
Antara juri profesional yang akan menilai persembahan vokal dan kreativiti peserta adalah penyanyi Rock tersohor, Awie serta pelakon, Zed Zaidi.
Kepada sesiapa di luar sana, terutamanya pembaca OHBULAN!  yang menepati syarat-syarat dan kriteria seperti yang disebut diatas dan berminat menyertai pertandingan ini, bolehlah melayari laman web (seperti tertera di atas) untuk mengetahui maklumat lanjut pertandingan pencarian bakat berkenaan.


Demo Menghilangkan Dakwat Kekal


Proses Dakwat Kekal yang dihilangkan dalam masa tidak sampai 5 minit ditunjukkan didalam video ini. Pihak PAS,DAP dan PKR Beriya iya untuk menggunakan Dakwat Kekal sedangkan terbukti bahawasanya dakwat kekal mampu dihilangkan dan ianya akan dimanipulasi oleh pihak tertentu dalam proses Pilihanraya. Selanjutnya layari

Video seks: Ini UMNO...itu UMNO


Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin hentam Datuk Seri Anwar Ibrahim kerana cuba putarbelitkan  fakta dan menuduh UMNO sebagai perancang sehingga beliau perlu beri keterangan polis mengenai dakwaan membuat laporan palsu kes video seks.
Katanya Anwar pastinya sedar apabila beliau buat laporan polis menafikan terlibat dalam kes video itu ...samada kenyataan itu benar atau tidak... ia menjadi persoalannya.

Katanya kalau ada rakyat yang tidak puashati dengan penafian itu mungkin mereka nak dapatkan kepastian.
Maka biasalah apabila buat laporan polis siasatan akan dibuat dan keterangan diminta daripada orang berkenaan.
“Ini bukan  soal UMNO...bila ada ( hal) berkaitan ( tuduh) UMNO saja...ini bukan satu perkara dilakukan oleh UMNO.
“Yang sebabkan hal hal itu disiasat polis bukan UMNO...juga isu berbangkit bukan kerana UMNO suruh...kita nak nafikan sekeras-kerasnya,”tegasnya ketika jawab soalan wartawan mengenai dakwaan Anwar ia rancangan UMNO untuk malukannya.
Beliau bercakap dalam sidang akhbar selepas satu majlis di Kuala Lumpur petang Rabu.
Muhyiddin juga mempersoalkan tindak tanduk pembangkang yang galak mengaitkan apa saja libatkan mereka dengan UMNO.
“Ini mesti UMNO punya kerja....nanti pihak lain, (misalnya)  Guan Eng kata ini UMNO punya kerja...Kit Siang (pun tuduh) UMNO...tak ada lain ke UMNO semua sekali ...ini sifat amat tak bertanggongjawab...nak cemarkan nama baik parti (UMNO)...nak kaitan apa saja (masalah) mereka disebabkan oleh parti,”katanya.

Ketua Menteri Jika Gerakan Menang.


Tan Sri Khoo Tsu Koon tidak akan bertanding pada PRU 13 akan datang.Adakah  Teng Chang akan menjadi Ketua menteri Pulau Pinang jika BN kembali merampas Pulau Pinang Dari DAP.Khabar angin telah melanda dan tidak dapat dipastikan hingga pucuk pimpinan Gerakan membuat keputusan.Keputusan tidak bertanding oleh Tsu Koon akan memberi impak yang amat besar kepada pengundi Cina disekitar Pulau Pinang dari apa yg MKP lihat dari akar umbi.Kerja dan persiapan telah dibuat oleh BN untuk merampas Kembali Pulau Pinang.Dengan Slogan Bergerak bersama rakyat yang dilaungkan akan memberi impak selain dari OPS TANJONG 1 DAN TANJONG 2.

KUALA LUMPUR - Presiden Gerakan, Tan Sri Koh Tsu Koon mengumumkan bahawa beliau tidak akan bertanding pada pilihan raya umum akan datang, baik di parlimen, mahupun di peringkat negeri.
Katanya, tindakan itu bagi memberi peluang kepada barisan pelapis kedua pemimpin Gerakan.
"Ia juga sebahagian daripada strategi transformasi Gerakan yang dinamakan 'Bergerak bersama rakyat'," katanya pada sidang media di ibu pejabat parti itu, pagi tadi.


HP Sauce & Tobasco Tidak Halal.

Maklumat dan surat dari JAKIM bahawa Tobasco dan HP sauce tidak halal.

MeloyaKini &Gendut Loone Kencing Kuat?


Meloyakini buat hal lagi dengan posting yang agak kurang cerdik dan dunggu menyatakan UMNO mahu menjadi Ketua Menteri Pulau Pinang berdasarkan Pendapat ketua NGO yang dunggu dan kurang cerdik dalam  politik semasa dan apa yang telah dinyatakan oleh pucuk pimpinan UMNO sebelum ini.Kongres Melayu Pulau Pinang (KMPP) sekarang sudah tidak lagi releven macam dulu dan mahu mengambil sikap populis seperti lidah bewak jugak cari publisiti murahan macam nie.Kepada Rahmad Isahak sudah-sudahlah.politik murahan macam hang buat nie,Tak akan ada sapa pun nak layan hang klu buat cam nie.Kepimpinan dulu mungkin takut sekarang dunia dan senario politik UMNO sudah berubah dan lebih baik dari dulu.Baca disini

Susan Gendut dan Bapak nenen usah main lagi dengan politik dan isu basi nie tak ada maknanya lagi isu ini dimainkan.Pisang takkan berbuah kali kedua mungkin isu nenen akan ada kali kedua dan memberi impak yg lebih besaq kali nie.Tunggu dan nantikan dengan sabaq pendedahannya oleh blogger Penang.

Orang Kelantan belajaq cakap Penang.

Wednesday, November 16

Projek Bina Terowong RM8 Billion.



Sikap Populis yang menimbukan tanda tanya?adakah LGE mahukan dana untuk PRU 13.Motif pembinaan tersebut sebelum ini adalah insprasi dari PORR yang dicadangkan oleh BN sebelum ini akan tetapi dibantah keras oleh masyarakat cina di sebelah pulau.DAP pada waktu itu mengabil kesempatan diatas isu tersebut dan menghasut pengundi membenci GERAKAN dan BN.Bila dah dapat kuasa dan nampak itu adalah keperluan untuk rakyat kini berpaling dan mahu membuat terowong dan mengambil kesempatan untuk buat duit bagi menghadapi PRU 13.
KUALA LUMPUR, 16 Nov – Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin mempersoalkan rasional cadangan pembinaan laluan ketiga termasuk terowong di Pulau Pinang bernilai RM8 bilion, sedangkan projek Jambatan Kedua belum siap.
“Apa tujuan (Ketua Menteri Lim) Guan Eng buat terowong, apakah maknanya sudah sesak sangat sehingga projek kedua (jambatan) yang kita sedang bina tidak dapat menyelesaikan masalah kesesakan bandar rayaGeorge Town.
“Sepatutnya kita benarkan dulu projek Jambatan Kedua siap, kita akan memerhatikan mungkin kesan daripada projek kedua itu sudah pun mencukupi, jadi apa perlu membelanja wang agak lebih besar yang dikatakan bernilai sekitar RM8 bilion,” katanya 
Muhyiddin berkata projek Jambatan Kedua, yang dijangka siap pada 2013, sudah mengambil kira unjuran kegunaannya bagi tempoh jangka panjang.
“Seperti jambatan pertama, setelah puluhan tahun, barulah kerajaan putuskan untuk bina (jambatan) yang kedua, jadi sekarang ini yang kedua pun belum lagi siap dan mungkin (kegunaannya) sudah diunjurkan untuk 10 hingga 20 tahun akan datang.
“Jadi, apakah perlunya projek itu, saya tak tahu. Mungkin dia kata ini hak dia, kerajaan negeri boleh membuat keputusan, itu terserah pada dia tetapi rakyat harus membuat penilaian sama ada wajar atau sudah sampai masanya Pulau Pinang memerlukan terowong itu ataupun sudah mencukupi jambatan kedua untuk setidak-tidaknya bagi tempoh 10 atau 15 tahun akan datang,” katanya.
Pada Isnin, kerajaan Pulau Pinang dilaporkan mengumumkan pelan RM8 bilion untuk membina empat jalan utama dan projek terowong bertujuan mengurangkan kesesakan lalulintas di negeri itu.
Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng dilaporkan berkata bahawa projek itu akan memudahkan lagi pergerakan antara pulau tersebut dan tanah besar.
Projek yang dicadangkan itu adalah terowong ketiga yang menghubungkan Persiaran Gurney ke daerah Seberang Perai Utara, jalan pintasan menghubungkan Persiaran Gurney ke Lebuhraya Tun Dr Lim Chong Eu, jalan hubungan antara Bandar Baru Air Itam ke lebuh raya itu serta satu lagi jalan ke jalan pantai dari Tanjung Bungah ke Teluk Bahang, menurut portal berita itu.

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive