Wednesday, November 23

Terkini:Penyokong kita selamat

Syukur alhamdulillah berita mengenai seorang penyokong Malaysia yang menonton perlawanan akhir bolasepak sukan sea di gelora bung karno,jakarta bernama ahmad ikhram bin firdaus dari taman Dato syahbandar ampangan kini telah berada dimalaysia .majikan beliau iaitu encik abib yang kini masih lagi berada dijakarta memberitahu bahawa Ahmad ikhram telah tercicir beg semasa membeli belah di kedai.beliau datang kejakarta kerana menguruskan artis bukannya menonton bolasepak.


Penyokong Malaysia Hilang Di Indon.


Berita yang baru diterima dari kedutaan Malaysia,Bahawa seorang rakyat malaysia telah hilang selepas menonton bolasepak di Stadium Bung Karno Indonesia.Nama Ahmad Firdaus Bin Arham.Hanya beg dan wallet kepunyaan beliau ditemui.Bersama ini kita doakan keselamatan beliau semoga selamat ditemui semula.

Pegawai Wakil Rakyat Kantoi.



Sepasang kekasih ditangkap khalwat ketika berdua-duaan dalam sebuah kereta di satu kawasan sunyi dan gelap di Kampung Alur Tuman, Pulau Kerengga, dekat sini, kira-kira jam 1.30 pagi, kelmarin.

Paling mengejutkan apabila lelaki itu yang merupakan pegawai kepada seorang Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) dalam Parlimen Marang, Terengganu.

Malah dia juga sudah berkahwin dan sepatutnya berada bersama keluarga lebih-lebih lagi pada malam Jumaat.

Lelaki itu mengaku hanya bekerja sebagai buruh ketika keterangannya diambil pihak berkuasa manakala wanita warga Indonesia itu pula tidak mempunyai suami dan bekerja pembantu rumah di Kuala Terengganu.

Berdasarkan maklumat, anggota polis peronda yang melalui kawasan itu membuat pemeriksaan di lokasi kejadian kira-kira jam 1.30 pagi sebelum menahan seorang lelaki berusia 52 tahun bersama pasangannya berumur 34 tahun dalam kereta terbabit.

Pasangan itu kemudiannya dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) dan dibebaskan dengan jaminan sebelum dihadapkan ke Makahmah Rendah Syariah Marang, petang kelmarin.

Bagaimanapun, perbicaraan secara tertutup diadakan kerana ia berlaku pada hari cuti umum iaitu Jumaat.

Difahamkan Hakim Syarie, Shamsudin Ngah terpaksa menangguhkan perbicaraan untuk rayuan dan keputusan dibuat pada hari bekerja.

Kedua-dua tertuduh terbabit akan didakwa mengikut Seksyen 31 (b) Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (takzir) Terengganu 2011 yang boleh didenda sehingga RM3,000 atau penjara dua tahun atau kedua-duanya.

Sementara itu, Persuruhjaya Hal Ehwal Agama Terengganu, Datuk Shaikh Harun Shaikh Ismail ketika dihubungi Sinar Harian semalam, mengesahkan menerima laporan mengenai perkara itu bagaimanapun, enggan mengulas lanjut mengenainya.

Namun ketika diajukan soalan mengapa perbicaraan itu diadakan secara tertutup, beliau berkata, ia hanya prosedur biasa bagi membolehkan pihaknya menahan individu terbabit dalam masa lebih panjang.

Sehubungan itu, ADUN terbabit ketika dihubungi bagi mengesahkan status lelaki terbabit memberitahu, beliau belum dimaklumkan mengenai perkara itu dan menyerahkannya kepada pihak berkuasa untuk tindakan. SH


** Dimaklumkan di Parlimen Marang mempunyai 4 kerusi DUN  DUN terbabit ialah Alor Limbat (BN )  , Rhu Rendang ( PAS )  , Bukit Payung ( PAS )  dan Pengkalan  Berangan  ( BN )  .

Pok Nik Buat Naya Kat Budak-Budak.


Inilah akibat dari terlalu berpolitik dan tidak mengambil berat terhadap rakyat.PAS for ALL adalah slogan untuk kaum lain bukannya membela rakyat kelantan serta generasi akan datang.Jika kanak-kanak tidak diperdulikan oleh PAS kelantan Ibubapa harus memikirkan untuk berubah pada PRU 13 yang akan datang.Semuanya berpunca dari sikap tidak prihatin Pemimpin PAS.Mereka terlalu asyik berpolitik sempit dan satu tujuan untuk menghancurkan UMNO dan masa depan anak-anak yang bakal mewarisi kelantan dimasa akan datang.

Hampir keseluruhan kanak-kanak di Kelantan yang berumur bawah enam tahun mengalami masalah pereputan gigi atau gigi berlubang akibat air di negeri itu tidak dibekalkan dengan kandungan fluorida yang mencukupi.

Laporan Jabatan Kesihatan Negeri Kelantan menyebut, pada tahun 2007, 95.3 peratus kanak-kanak di negeri itu yang berumur di bawah enam tahun menghadapi masalah gigi berlubang. Pada tahun itu, penduduk mendapat air berfluorida adalah 18.1 peratus.

Bayangkan apa yang berlaku selepas ini. Ini kerana peratusan penduduk yang mendapat air berfluorida menurun hampir setiap tahun dan tahun lalu hanya hanya 14.1 peratus.

Ini adalah fakta dari apa dilaporkan oleh kementerian kesihatan.


VIDEO:Kelantan LAgi Dasyat Dari Penang


Ingatkan bila PAS memerintah kelantan akan berkuranganlah segala disko,arak dan segala kemungkaran yang menyalahi hukum hakam Agama.Rakyat boleh menilai dengan apa yang didedahkan oleh otai Blogger kickdefella.Apa dah jadi nie ingatkan Penang dibawah DAP yang kita maklum adalah bersifat untuk menyesatkan melayu serta akidah supaya senang meracuni pemikiran mereka.Namun Kelantan lebih teruk dari apa yang dilihat didalam video ini.

Kita tahu Kerajaan PAS Kelantan mengeluarkan lesen menjual arak atas alasan arak tidak diharamkan oleh agama lain sebagaimana judi? Tetapi bagaimana dengan lesen atau permit operasi pusat hiburan sehingga lewat malam? Adakah dikeluarkan oleh MPKB Bandar Raya Islam dan lain-lain PBT. Adakah agama lain membenarkan berpoya-poya sehingga lewat malam? Atau alasannya sebab di Mekah pun ada juga tempat berpoya-poya sampai lewat malam?


Nantikan siaran penuh video tersebut yang menunjukkan apa sebenarnya yang terjadi di Bandar Raya Islam sewaktu pemimpin-pemimpin PAS sedang sibuk berceramah mahu mengambil alih negeri-negeri dibawah pentadbiran Barisan Nasional atas dasar mahu membersihkan segala maksiat dan budaya tidak sihat.

Guan Eng Takut Hantu Cyber.Kita Dihina Tunggu Apa Lagi Serang.




Guan Eng melatah lagi dengan pelancaran 1voice serta Konvensyen Media Sosial 1Malaysia yang dilancarkan ahad lalu.Mengapa Lidah bewak/ketua menteri paling malang dalam sejarah pulau pinang ini takut.kerana cyber lord yang dilahirkan oleh BN lebih ramai dari yang dijangkakan oleh mereka.Mengikut apa yang dihitung oleh MKP jika seorang cybertrooper BN ini mempunyai rakan atau pengikut seramai 300 orang pastinya akan menyebarkan maklumat kepada lebih 600ribu pengikut dan rakan dalam media.Ternyata Lidah bewak ini telah kantoi dengan banyak isu yang dimainkan oleh blogger,facebooker serta twitteris dalam media baru ini.tak payahlah nak ceritakan satu persatu cuma satu yang panas serta panas isu nenen yang membabitkan anak beliau.Bukanya salah laku yang dimainkan akan tetapi wang sebanyak 200ribu yang dipersoalkan akan tetapi dengan sikap yang suka membelit fakta dan mengatakan UMNO serta BN telah bermainkan isu moral.akan tetap Tidak pulak melihat apa yang diputar be;litkan oleh pihak mereka yang menyatakan anak PM boros semasa di Australia.Bukankah sama jika dibangdingkan dengan isu moral.Akan tetapi jutaaan tahniah kepada semua kerana nampaknya apa jugak riaksi dari pihak DAP serta kepimpinanya gentar dengan tranfomasi yang sedang berlaku kini dalam media siber.

Penjelasan Kekeliruan yang Dibangkitkan.



Terdapat sedikit salah faham yang dibangkitkan oleh otai blogger dan berikut adalah penjelasan dari YDP 1Agenda mengenai kekeliruan tersebut.


Salam. Saya Zul Azhar Cha, Yang Di Pertua 1AGENDA. Untuk makluman semua rakan2 dan para sahabat, KMS1M adalah program NGO yg bukan diinisiatifkan oleh Kementerian. YB Dato' Mohd Sharkar dilantik Pengerusi kerana beliau adalah EXCO IT Negeri Pahang merangkap Ahli Kehormat Kelas Pertama 1AGENDA.

Program ini adalah insiatif 1AGENDA. Saya mengaku terdapat keciciran di dalam menyaraipendekkan tetamu jemputan. Kebanyakan yang dijemput (rakan2 Blogger) adalah melalui sms dan bbm.


Saya sendiri selaku Pengerusi Jawatankuasa Peserta dan Pendaftaran, terlibat secara langsung dengan kehadiran Peserta dan Tetamu.


Saya memohon maaf jika terdapat keciciran dan inisiatif Melancarkan MyVo1ce adalah untuk memastikan mesej dan networking jentera perlaksaan 'psiwar' pro BN digerakkan secepatnya.


Tidak terlintas untuk 'sideline'kan sesiapa dan mengakui ianya adalah kesilapan dan salah faham semata-mata.


1AGENDA mengiktiraf Semua rakan Penulis dan penggiat media sosial terutama rakan-rakan yang telah lama berjuang menulis untuk membantu mempertahankan dasar-dasar Kerajaan BN yang kita kasihi.


Kehadiran YB Menteri Penerangan adalah di atas jemputan kerana Program ini berkait dengan Kementerian berkaitan yang mengawalselia media sosial.


Saya akan membuat kenyataan akhbar untuk membetulkan kekeliruan ini.


Harap Maklum. Sekian dan Wassaalam.



MKP kata:maaf dipinta bagi pihak 1Agenda kepada semua yang terlibat,pihak penganjur telah memberikan penjelasan dan amat berharap diterima baik oleh semua pihak.Kita sebagai manusia dan insan biasa tak lari dari melakukan kesalahan.Matlamat kita kearah 1tujuan dan 1matlamat untuk memenangkan BN pada PRU 13.Penyatuan kita akan melemahkan musuh kita dari pihak pembangkang.

Bila Bapa Nenen Mengamuk.


Nie semua gara-gara pemimpin pakatan rakyat yang dok asyik berpolitik la sampai tiada langsung pendekatan Agama yang dianjurkan oleh pakatan haram dipulau pinang apa tidaknya semua hal dan urusan melibatkan hal ehwal Islam bapa nenen pun nak ikut sama.kena dapat green light dulu.jika biaq depa kat depa lagi hancus masa depan anak melayu pulau pinang,time tue barulah mummy dan nana dok putaq pening kepala pikiq pasal isu moral anak muda.setiap kali kena tanya depa pi mana buat apa keluaq dengan sapa?????????/tanya jangan tak tanya nanti kita makbapak yang susah.Sapa nak jawab noooo.

Tuesday, November 22

Mentaliti Yang Kurang Ajaq.


Penyokong Bolasepak Indonesia yang marah dengan kejayaan malaysia telah bertindak diluar batasan tanpa menghormati bendera Malaysia.Apa punya celaka nie tak hormat pada negara jiran langsung dan sengaja mencetuskan rasa marah rakyat malaysia dengan berbuat demikian tanpa berfikir ramai diantara rakan-rakan mereka mahupun adik beradiknya yang datang mencari makan dibumi bertuah ini........Malaysia.Dalam bab ini saya menghormati rasa tenang dan sikap yang matang ditunjukkan oleh rakyat malaysia tidak melenting dengan tindakkan ini.Dan memahami perasaan marah kepada pemain bolasepak mereka tidak mencuba bersungguh-sungguh.Namun begitu dalam bolasepak kalah dan menang adalah adat permainan.

Penahanan tanpa perbicaraan perlu untuk perangi keganasan @HishammuddinH2O


Undang-undang baru yang akan menggantikan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) 1960 yang akan dimansuhkan tetap mengekalkan amalan penahanan tanpa perbicaraan, kata Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein.
Beliau berkata amalan itu perlu untuk memerangi kegiatan militan dan keganasan.
Bernama melaporkan beliau memberikan contoh beberapa negara yang menguatkuasakan amalan itu sebagai salah satu elemen untuk memerangi keganasan antaranya melalui Patriot Act di Amerika Syarikat dan Anti-Terrorism Act di United Kingdom dan Australia.
"Seperti Patriot Act di AS, seperti Anti-Terrorism Act di UK dan Australia, yang semuanya (negara itu) memperjuangkan hak asasi manusia, dan mereka sedar dalam berurusan dengan militan dan kegansaan, mereka perlu mempunyai akta sedemikian.
"Malahan terdapat beberapa rakyat Malaysia yang sedang ditahan di kem tahanan di Guatanamo tanpa perbicaraan selama beberapa tahun...kerana mereka telah ditahan oleh pihak berkuasa AS. Jadi jangan bersikap berat sebelah dan kita tidak mahu bersikap hipokrit dalam perkara ini," katanya.
Malaysia juga belajar daripada pengalaman negara-negara lain yang telah menghapuskan akta-akta sedemikian tanpa berfikir panjang dan akhirnya padah menimpa mereka.
Hishammuddin berkata Barisan Nasional sebagai parti yang mentadbir negara tetap akan bertanggung jawab dan mematuhi segala undang-undang yang akan dilaksanakan kelak untuk kesejahteraan rakyat.
Pada 15 Sept lepas, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada perutusan khas Hari Malaysia mengumumkan ISA akan dimansuhkan dan dua undang-undang baru yang sesuai akan digubal bagi memelihara keamanan, kesejahteraan, kesentosaan serta kerukunan hidup rakyat dan negara.
Ditanya mengenai antara perkara baru yang akan dimasukkan dalam undang-undang baru itu, Hishammmuddin berkata ia termasuklah tempoh tahanan, notis kepada keluarga yang ditahan dan keperluan untuk membuat rayuan.
Beliau berpendapat perkara-perkara itu tidak sukar untuk dilaksanakan kerana proses pindaan ISA sudah dimulakan sejak dua tahun lepas.

Fuziah cuba cantas Datuk Fauzi


Ahli Parlimen Kuantan Fuziah Salleh sedang mencuba untuk merampas kerusi parlimen Indera Mahkota dari calon kawasan itu Datuk Fauzi pada PRU 13 nanti. Ini memandangkan dia sedar bahawa pengundi di Kuantan sudah tidak mahu lagi meletakkannya sebagai wakil yang mewakili suara rakyat Kuantan di parlimen.
Setelah dia berjaya menghalau Azan Ismail dengan cara menjadi juara isu Lynas di Gebeng yang terletak di parlimen Kuantan kini Fuziah cuba memperbodohkan Datuk Fauzi yang mempunyai peluang cerah untuk bertanding di kerusi Indera Mahkota. Inilah sikap  Fuziah yang suka berbohong dan memperbodohkan rakyat. Cukup mudah untuk kita perhatikan prestasi dia sebagai Ahli Parlimen, sebagai contoh di Kuantan ini tiada satu pun masalah rakyat yang dia selesaikan malahan dia sibuk dengan isu yang diluar kawasan parliamennya.
Masalah asas rakyat langsung tidak diperdulikan. Satu perkara yang amat jelas bila dia mengunakan PAS Indera Mahkota untuk menghentam Dr Che Rosli bila isu Lynas dibongkar oleh beliau. Mengapa dia tidak mendapat sokongan dari PAS Kuantan tetapi terpaksa memintak PAS Indera Mahkota untuk membantunya menyelamatkan diri dari terus kelihatan sebagai bodoh.
PAS Kuantan sendiri sudah kenal siapa Fuziah yang suka menipu dan berterusan memperbodohkan rakyat. Kini dia bakal menjadikan Datuk Fauzi sebagai mangsa terbarunya. Politik tikam belakang sudah menjadi darah daging PKR jadi tidak hairanlah jika Fuziah cuba membunuh politik Datuk Fauzi.
Secara keseluruhannya kita sebagai rakyat sudah nampak politik PKR yang hanya mementingkan diri sendiri tanpa menghiraukan masalah rakyat. Jadi tidak perlulah kita bersusah payah untuk memikirkan siapa harus untuk kita undi pada PRU 13 nanti. Jika Fuziah berjaya menjadi calon Indera Mahkota marilah kita tolak dia dari terus menjadi Ahli Parlimen mewakili rakyat disana jangan lakukan kesilapan seperti pengundi di Kuantan. Jika Fuziah masih kekal di Kuantan sama-samalah kita katakan TIDAK pada Fuziah yang langsung tidak perdulikan pengundi di Kuantan ini.

Ketua Perang/Ketua Menteri Baru Pulau Pinang.



Tahniah blogger MiM kerana diangkat mewakili kami blogger pro-Kerajaan dalam membentangkan resolusi siber kepada YAB PM bagi BN memenangi PRU yang akan datang. Rasanya belum terlambat lagi kami menyampaikan penghargaan.

Guan Eng patut tengok dan ingat video ini betul-betul. Kerana jika Penang tumbang kepada BN kelak, inilah wajahnya Ketua Menteri yang bakal menggantikan rejim rasis beliau. Dr. Novandri dan rakan-rakannya (Empayar Pemuda, Media Permatang Pauh, Pisau.net, Anak Seberang) bukan sahaja telah mendedahkan kepada rakyat akan kegenjotan pemerintahan fuckatan sepanjang empat tahun yang lepas, bahkan turut menyebabkan Guan Eng terpaksa menjalani terapi jantung sekerap sebulan sekali. Kami percaya Dr. Novandri dan rakan-rakannya bakal menjadi katalis kejatuhan rejim anti Islam DAP pada PRU-13 nanti.

Jika sebelum ini Dr. Novandri hanya mampu menabur bakti kepada rakyat melalui Klinik Bergeraknya, tetapi kini beliaulah yang menjadi panglima perang siber laksana Hang Tuah Pulau Mutiara yang tidak jemu melanyak DAP laknatullah saban hari. Biarkanlah MCA dengan lena mereka. Persetankanlah Gerakan yang terus leka. Selagi tegarnya bernafas geng LIMA bersaudara ini, selagi itulah Guan Eng tidak mampu tidur lena!

Tahniah blogger Penang sekali lagi!!! Teruskanlah usaha cemerlang anda!!!


Komen MKP:Bersatu untuk menawan kembali Pulau Pinang dan memastikan BN menang dalam PRU 13. 

Pemain Bola Malaysia Suka Berlakon!



Kekalahan Indonesia ditangan Malaysia di Sukan Sea 2011 bukan sahaja menimbulkan kemarahan peminat bola Indonesia, malahan pelakon Indonesia, Yuki Kato yang berumur 16 tahun turut melampiaskan perasaan marahnya di media Indonesia.
“Kemarin agak kecewa ya waktu di penyisihan grup lawan Malaysia, emang kan mereka masih muda. Masih pada emosi, lapangannya jelek juga, benernya punya peluang. Gak ngejelekin juga, orang Malaysia itu suka pura-pura, banyak akting, gak diapa-apain gitu guling-guling. Kecewa sih, aku kemarin nonton di rumah sama keluarga, pulang sekolah langsung nonton,” ujar Yuki.
Pelakon beragama Islam kacukan Jepun-Indonesia ini juga turut yakin bahawa Indonesia mampu mengalahkan Vietnam di peringkat semi-final dan bertemu dengan Malaysia kembali di perlawanan akhir dan menjadi juara.
Dia turut menambah, “Saya prediksi 2-0, Indonesia 2, Malaysia 0. Eh, kasih satu deh. Serius prediksi gitu,” ujar Yuki.
MKP kata Orang yang kecewa akan berbuat apa saja untuk melepaskan geram terhadap kekecewaanya.Syabas malaysia kerana berjaya menghancurkan harapan rakyat indonesia yang kurang ajaq dengan membakar bendera malaysia. 



Terkini : MB Selangor TS Khalid Ibrahim PONTENG sidang Parlimen



Maklumat dari twit YB Kamalanathan dan YB Wee Kah Siong, soalan no 8 dalam sidang Parlimen hari ini ditangguhkan kerana wakil rakyat Bandar Tun Razak yang Menteri Besar Selangor tidak hadir dan PONTENG.


Ini cukup memalukan kepada pemimpin yang gila jawatan seperti TS Khalid Ibrahim. Gaji dan Elaun wakil rakyat Bandar Tun Razak dia rembat tapi malas dan ponteng sidang Parlimen.

Rakyat wajar tolak pemimpin sosialis PKR yang gemar makan gaji buta !!!

mengaku berkhalwat di hotel!



Timbalan Ketua Setiausaha (Strategik) Kementerian Belia dan Sukan, Datuk Salim Parlan dan bekas pembantu peribadinya, Nur Diayana Norslan semalam mengaku bersalah kerana berkhalwat di sebuah hotel di Batu Feringghi di sini, April lalu.

Pengakuan itu dibuat Salim, 51, dan Nur Diayana, 30, di hadapan Hakim Mahkamah Tinggi Syariah negeri, Nik Bukhari Hashimy Nik Yahaya sebaik sahaja pertuduhan dibacakan semula terhadap mereka.

Ketika dihadapkan ke mahkamah sama pada 19 April lalu, kedua-duanya mengaku tidak bersalah dan mohon dibicarakan.

Salim yang memakai kemeja putih dan berseluar hitam dilihat gelisah manakala Nur Diayana yang memakai jubah hijau menangis teresak-esak selepas membuat pengakuan tersebut di kandang tertuduh.

Nik Bukhari Hashimy bagaimanapun menetapkan 19 Disember depan untuk menjatuhkan hukuman terhadap mereka berdua yang tidak diwakili peguam.

Salim dan Nur Diayana yang bukan mahram didakwa berada bersama-sama dalam keadaan yang menimbulkan syak kira-kira pukul 5 pagi pada 16 April lalu di bilik bernombor 224 sebuah hotel di Batu Feringghi.

Monday, November 21

Mak Lampir Menjerit Ditendang Lembu Gara-Gara Saifuddin



Laporan yang tanpa sertakan bukti oleh saifudin dan zuraidah hari ini menampakkan mereka benar-benar nekad mahu menghapuskan kreditbaliti Ketua Wanita UMNO yang kini juara dalam wanita pejuangan memertabadkan serta memperkasakan wanita dipesana dunia.sehinggakan ibadat umrah pun dikatakan ditaja oleh pihak tertentu dalam NFC yang tengah panas ini.Tanpa menyatakan sebarang bukti yang sahih dan nyata.Jika ada bukti hebahkan jangan bermain dengan persepsi yang akan memakan diri sendiri seperti ini.Politik murahan ini selalu dimainkan oleh mereka.
Sejak kebelakangan ini MKP lihat Anwar dan konco-konconya agresif menyerang kerajaan dan pemimpin-pemimpin BN dari pelbagai sudut. Kita jangan anggap serangan-serangan yang dilakukan oleh kumpulan pro-Anwar seperti The Malaysian Insider, Malaysia Chronicle, Free Malaysia Today  dan banyak lagi terhadap pelbagai isu kebelakangan ini sebagai serangan biasa dan tidak bertujuan. 
Bodoh la kita kalau beranggap begitu. Apa yang MKP nampak, ini semua merupakan strategi dan susunan yang sangat rapi yang telah dirangka oleh pakar yahudi Anwar dan media  strateginya bagi memastikan BN tumbang pada PRU13 nanti. Memang teratur dan tersusun.
Menurut blog Gelagat Anwar, Anwar akan pastikan BN akan bersikap defensif dan senantiasa sahaja terpaksa menjawab banyak isu yang dibangkitkan. Menurut seorang rakannya, ada ’35 isu besar’ yang sedang digunapakai bagi memastikan BN kelam kabut dalam menjawab isu-isu ini.
Antara isu yang sedang digunapakai ialah NFC, Private Jet, Kedai Rakyat 1 Malaysia, Kemewahan pemimpin-pemimpin BN dan juga ahli keluarganya dan banyak lagi...
Ini baru mukadimahnya saja. Di peringkat media strategi Anwar, semua isu ini tidak dilambak secara sekaligus. Ianya akan dilambak secara berkala. Anwar menggunapakai pendekatan blitzkrieg iaitu serangan kilat. Membuat serangan mengejut dan pantas bagi menghalang musuh daripada mengatur pertahanan bersepadu. Cepat dan berkesan dan paling penting penat untuk menjawab.


Nampaknya setakat ini, taktik Anwar ini menampakkan kejayaan. Pemimpin-pemimpin pakatan haram telah dipecahkan beberapa kumpulan dan diarahkan menyerang mengikut isu-isu tertentu. 
Dengan menggunakan pendekatan blitzkrieg ini, Anwar mengharapkan serangan seperti ini  dapat menutup sedikit isu moral yang sedang beliau hadapi. Mana ada orang cakap pasal liwat sekarang ni. Isu lembu naik kondo lebih menjadi bual bicara orang luar dan dalam UMNO..
MKP harap semua pemimpin-pemimpin BN termasuk ahli keluarganya perlu hati-hati dengan suasana ini. Jangan seronok sangat dengan benda-benda lain. Fokus dan tumpuan mestilah ditujukan pada PRU13 yang akan datang. Jangan wujudkan situasi dimana akan memberi banyak lagi modal untuk puak-puak haram ini menyerang kerajaan.
MKP yakin rakan-rakan blogger pro kerajaan pastinya akan berusaha sedaya yang mungkin untuk menyerang dan menangkis fitnah yang dibuat oleh puak-puak haram ini...

Dr MIM wakili Konvensyen Media Sosial 1Malaysia sampaikan resolusi kepada PM



MKP ingin mengucapkan tahniah kepada Dr Novandri Hassan Basri  ( penulis Blog Dr MIM )  kerana dipilih untuk membaca resolusi Konvensyen Media Sosial 1 Malaysia  & menyampaikannya sendiri kepada PM Datuk Seri Najib Tun Razak di PWTC  kelmarin . 

Terima kasih juga kepada PM yang mengiktiraf peranan semua penyokong BN di media sosial iaitu di blog ,facebook , twittwer dalam membantu kerajaan menentang fitnah dan tohmahan pihak pembangkang .

Pok Nik Gagal Tadbir Ayaq Kelantan.


Melihat kepada pengakuan Pok nik nie adalah amat skema sekali dengan mengaku gagal menguruskan isu air dikelantan yang sekarang ini berada ditahap kritikal sekali.Umum tahu ayaq adalah keperluan yang perlu dan dimestikan dalam kehidupan harian.Jika masalah ini pun gagal ditangani oleh beliau maka apa gunanya lagi memegang lagi menteri besaq kelantan yang kertu itu.Ini adalah soal prinsip sebagai pemimpim perlu megutamakan keperluan rakyat.Termasuk jugaklah Pemimpin dari kelantan seperti Saifuddin Nasution yang lantang bersuara akan tetapi orang yang memilihnya sebagai pemimpin gagal mengatasi keperluan rakyat.jika begini kesudahannya nasib yang diterima oleh rakyat kelantan apa gunanya pemimpin sebegini.berilah ruang kepada UMNO kelantan untuk mengubah keadaan dalam PRU 13 akan datang ini.


JELI 20 Nov. - Kerajaan Pas Kelantan digesa mengambil tindakan segera untuk mengatasi masalah kualiti air yang digunakan oleh rakyat di negeri ini kerana ia mengancam kesihatan dan nyawa pengguna.
Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata, kualiti air amat penting kerana ia boleh mencetuskan penyakit berjangkit yang membahayakan manusia.

Beliau berkata, Kerajaan Pas Kelantan juga perlu memastikan kualiti air yang dibekalkan kepada rakyat di negeri ini sama dengan negeri-negeri lain kerana bukti saintifik menunjukkan ia jauh ketinggalan.

"Di Kelantan ada dua isu air, pertama kualiti air, kedua bekalan air ada atau tidak. Kualiti air penting kerana ia memberi kesan kepada kesihatan dan mencetuskan pelbagai penyakit.

"Kalau kita lihat statistik Jabatan Kesihatan negeri, penyakit-penyakit berpunca daripada air di Kelantan cukup tinggi, sudah pasti ia menyebabkan penyakit tertentu akan merebak. Kita minta pihak berkenaan supaya mengambil tindakan segera, kalau nasi sudah jadi bubur tiada guna lagi," katanya.

READ MORE

'BN pilihan orang muda'


Pengerusi Barisan Nasional Malaysia Datuk Seri Najib Tun Razak melancarkan slogan baru 'BN Pilihan Orang Muda' menggantikan slogan 'Undilah BN' untuk Pergerakan Pemuda dan Puteri UMNO Malaysia di depan lebih 3000 orang perwakilan kedua-dua sayap itu yang mewakili setiap bahagian seluruh negara.
Slogan itu dilancarkan selepas Sesi Taklimat Khas Presiden UMNO yang pertama kali diadakan khusus untuk kedua-dua sayap tersebut dimana sebelum ini hanya diadakan khas untuk pemimpin UMNO Bahagian sahaja.
Taklimat lebih sejam itu menerima sambutan hangat dan dalam suasana penuh bersemangat di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) petang Ahad.
Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia Khairy Jamaluddin memberitahu taklimat khas itu adalah permintaan khas dari pemuda dan puteri kerana pengundi muda dalam pilihan raya akan datang merupakan faktor penentu.
Menurutnya, amanat itu banyak tertumpu pada kepada halatuju untuk memastikan pengundi muda menyokong UMNO dan Barisan Nasional (BN).
“Ianya telah diberi garis panduan dan terdapat beberapa tambahan terhadap apa yang sedang dilaksanakan oleh pemuda dan puteri ketika ini terutama untuk memberi 'touch point' pada generasi muda,” tambahnya yang ditemui wartawan selepas sesi taklimat tersebut.
Katanya, “Presiden memberi pesanan agar tumpuan yang lebih pada pengundi muda bagi memastikan pengundi muda itu benar-benar 'swing' pada BN.”
Mengulas tentang slogan baru itu, Khairy berkata, “semua gerak kerja pemuda dan puteri menjurus pada slogan itu dimana ianya akan menjadi teras yang mana generasi muda mempunyai pilihan.”
“Kita mengharapkan generasi muda yang mempunyai kuasa pilihan (undi) akan melihat apa yang kita (BN) boleh buat dan apa yang kita tawarkan adalah BN,” jelasnya.
“Taklimat Presiden itu telah menyuntik satu semangat baru pada pemuda dan puteri disamping menunjukkan satu transformasi telah berlaku dalam parti dimana jentera muda dalam parti telah mendapat penghargaan dari pucuk pimpinan parti,” ujarnya.-

PRU 13 pada 3/3/03.Biar Betul?


Agaknya, mereka fikir rakyat mahu menyokong mereka sepenuhnya. Sebab itu juga ramai pemimpin pembangkang congak Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak akan bubar parlimen 11 November lalu -kerana 11 nombor favouritenya - bagi adakan pilihan raya umum ke 13.Bagaimanapun, dalam dok gempak nak pilihan raya umum awal, rasa gementar pembangkang sukar disorok.
Sebab itu mereka desak supaya peraturan baru proses pilihan raya yang sedang dikaji Jawatankuasa  Pilihan Khas Parlimen (PSC) berhubung pembaharuan sistem pilihan raya diluluskan terlebih dahulu sebelum adakan PRU ke 13.Hakikatnya kuasa penentu tarikh pilihanraya peringkat nasional,tak kira siapa yang berkuasa, adalah prerogratif Perdana Menteri.
Pembangkang sengaja mahu ‘mengikat’ tarikh pilihan raya supaya tidak diadakan dalam tempoh terdekat kerana mereka rasa tidak boleh mengulangi tsunami PRU ke 12 pada kali ini.Sentimen yang terasa ialah ramai  sudah celik dan muak dengan gelagat politik pembangkang yang keterlaluan dengan pelbagai ‘ drama’ mereka termasuk demo Bersih.
Sudahlah janji-janji PRK ke 12 tidak dikota, mereka janji macam-macam lagi termasuk menerusi Buku Jingga yang tidak praktikal itu.
Kalau kita rajin pasang telinga sebenarnya kalangan pimpinan PKR,DAP dan PAS makin gabra kerana mendapat signal suasana politik ketika ini tidak memihak kepada mereka.Populariti kerajaan BN dan Najib sendiri terus meningkat dan Bajet 2012 pada awal bulan lalu, ibarat paku yang menutup keranda pembangkang.
Atas sebab kebimbangan itu pembangkang antara lain galak  mengecam pemberian RM100 kepada murid dan pelajar sekolah dengan cerita kononnya wang itu bukan dari sumber betul kerana kerajaan tidak boleh beri duit sebab Bajet 2012 belum lulus lagi.

Beberapa ahli parlimen pembangkang sanggup bertegang leher di Parlimen pada petang Rabu lalu mengkritik sumber wang digunakan kerajaan lebih RM53 juta bagi membantu murid-murid dan semula pelajar yang mula menerima bantuan minggu ini.

Sepatutnuya pembangkang tidak perlu politikkan isu ini kerana anak sesiapa sahaja layak terima RM100 termasuk anak wakil rakyat parti pembangkang.

Tetapi kerana sudah kering modal, itu pun nak dijadikan isu.
Berbalik soal pilihan raya, kerana takut juga maka Kerajaan PKR Selangor  sudah umum tidak akan bubar Dewan Undangan Negeri (DUN)  jika PRU ke 13 diadakan sebelum Jun tahun depan.

Ini semua taktik pembangkang kerana fikir kerajaan BN takut nak bubar parlimen awal sebelum PSC selesai memastikan sistem pilihan raya baru digunapakai dalam pilihan raya umum nanti.

Pembangkang bukan sahaja di Selangor malah Kedah, Kelantan dan Pulau Pinang mungkin ikut cara sama untuk paksa Najib tidak bubar parlimen sebelum sistem atau peraturan baru pilihan raya itu siap.

Ada juga yang beritahu pembangkang sengaja nak lewatkan PRU ke 13 kerana jangka ekonomi negara terjejas selepas Jun tahun depan kerana kesan ekonomi dunia ketika ini.

Jangkaan mereka bila ekonomi terjejas, harga barangan dan cukai akan naik.

Bila semua naik, mereka ingat rakyat akan marah. Bila rakyat marah, mereka akan undi pembangkang macam 2008.

Betul juga kata Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Selangor Datuk Seri Noh Omar bahawa tindakan kerajaan negeri pimpinan pakatan pembangkang itu jelas menunjukkan mereka takut dengan bayang-bayang sendiri dan tidak yakin mampu mempertahankan kemenangan di Selangor.

"Bila tiada pilihan raya tahun ini, mereka canang tidak akan bubar DUN tahun depan. Jika sampai pertengahan tahun depan masih tidak berlaku pilihan raya, mereka akan kata pula tidak akan bubar (DUN) sampai lima tahun. 

"Kalau nak buat dua kali pilihan raya, kos akan lebih tinggi dan menyusahkan rakyat untuk mengundi,” katanya seperti dilaporkan Bernama Jumaat.

Pembangkang tak perlu nak atur Najib bila patut bubarkan Parlimen.

Jika Selangor tidak mahu bubar DUN, begitu juga Kedah,Kelantan dan Pulau Pinang, mungkin Perdana Menteri boleh timbang adakan pilihan raya Parlimen sahaja atau di negeri di kuasai BN.

Andai kata pilihan raya itu dilaksanakan dan BN kekal menguasai  kerajaan dengan majoriti lebih besar atau menguasai dua pertiga, pembangkang boleh terus bermimpi nak tawan Putrajaya.

Tidak ada makna juga kalau mereka lewat bubarkan DUN kerana cita-cita pembangkang hanya mahu jadikan Datuk Seri Anwar Ibrahim Perdana Menteri yang boleh dicapai melalui pilihan raya Palimen bukan DUN.

Kalau emas sudah di jari, apa guna lagi cincin suasa!

Kita tengoklah nanti retak kerajaan PKR Selangor yang cuba  acah-acah saja tak mahu bubar DUN. 

Kalau berani, sama-samalah masuk gelanggang biar sama rata. 

Jangan nanti sudah kalah, salahkan padang kononnya tak rata

Sunday, November 20

Rafizi Ikut Anwar Main Belakang



Pembangkang semakin galak dan lantang mengkritik, membuat kesimpulan sendiri serta menyebarkan laporan tidak disahihkan, dengan tujuan semata-mata untuk mencetus perasaan tidak puas hati serta kemarahan rakyat terhadap kerajaan. Keghairahan pembangkang untuk mendedahkan kononnya penyelewengan dengan menerima maklumat daripada individu atau kumpulan yang mempunyai agenda, mengakibatkan mereka tanpa usul periksa terus melontar fitnah dan pembohongan.


Projek National Feedlot Corporation Sdn Bhd (NFC) adalah antara fitnah penyelewengan yang paling serius dilemparkan tanpa usul periksa. Semuanya berdasarkan maklumat yang diperoleh daripada mereka yang mempunyai niat tidak baik. 
Bagi yang mengikuti isu yang dilemparkan Pengarah Strategi Parti Keadilan Rakyat (PKR), Rafizi Ramli, tindakannya terus membuat tuduhan terhadap NFC, amat tidak bertanggungjawab, apa lagi dengan kedudukannya sebagai Ketua Eksekutif di Pejabat Penasihat Ekonomi negeri Selangor. Setiap tuduhan yang dilemparkan kepada NFC sudah dijawab satu persatu oleh Pengerusi Eksekutif NFC, Datuk Seri Dr Mohamad Salleh Ismail, yang langsung tidak menyerang Rafizi, sebaliknya kecewa melihat seorang anak muda yang kononnya pakar boleh membuat kenyataan mengenai pengurusan perniagaan tanpa berfikir panjang. 



“Saya mempunyai latar belakang dalam bidang sains makanan dan bioteknologi dan orang yang bertanggungjawab membangunkan Taman Teknologi (Bukit Jalil) selama 18 tahun. “Keputusan untuk mewujudkan NFC itu seperti kembali kepada kepakaran saya dalam bidang sains makanan dan berasaskan kesedaran dalam keadaan dunia semakin tidak menentu ini, Malaysia perlu mempunyai jaminan keselamatan makanan,” kata Salleh mengenai usaha kerajaan untuk mengurangkan import daging lembu dan kerbau yang mencatat 71 peratus dari keperluan negara. 


“Kami juga meminta bantuan bank, tapi satu pun tidak menerima kerana peruntukan diperlukan terlalu besar. Oleh kerana itu, kami kembali kepada kerajaan dengan cadangan baru, untuk mendapat pinjaman mudah. “Disebabkan ini adalah projek sosioekonomi yang boleh membantu meningkatkan pengeluaran daging negara, kerajaan bersetuju memberi pinjaman sebanyak RM250 juta dengan kadar faedah dua peratus yang perlu dibayar tiga tahun selepas pengeluaran sepenuhnya pinjaman itu,” kata Salleh mengenai kontrak yang turut pengawasan Kementerian Pertanian dan sekiranya gagal, projek ini akan diambil alih kerajaan. 


Salleh yang ditemani peguamnya, Datuk Seri Dr Muhammad Shafee Abdullah dan Perunding Korporat dan Kewangan NFC, Zakaria Mohamed, menyatakan NFC memulakan operasi fasa pertama pembangunan infrastruktur termasuk fidlot, rumah penyembelihan dan bilik sejuk, mencipta baka lembu daging lebih baik, mewujudkan pakar untuk memotong daging berkualiti tinggi dan memulakan sendiri sistem pemasaran tanpa bantuan sesiapa. 

NFC yang dipantau Kementerian Pertanian telah merangka tiga fasa pembangunan dan telah menyiapkan fasa pertama membabitkan pembangunan infrastruktur, fasa kedua bermula 2012 akan bertumpu kepada pembangunan pasaran, manakala fasa ketiga akan melaksanakan perladangan kontrak. Dengan geran RM13 juta dan pinjaman RM250 juta (RM181 juta telah diterima) NFC yang memasuki tahun ketiga, sudah mula berfikir cara pembayaran balik pinjaman iaitu pada kadar RM14.4 juta setahun selama 17 tahun. 


“Walaupun ini projek nasional tetapi saya mempunyai pinjaman yang harus dibayar. Oleh kerana itu dalam menunggu fasa kedua dan ketiga bermula, kami membuat keputusan untuk membuat pelaburan yang boleh membawa pulangan lebih besar dari sekadar membuat simpanan tetap. “Mungkin ini yang tidak difahami Rafizi. Dia mungkin masih muda untuk memahami hampir setiap perniagaan akan rugi pada tahun pertama, dan hasil hanya akan dilihat selepas tahun kedua. 

“Kalau macam inilah dia membuat analisis perniagaan di Selangor, semua mesti mengikut ‘unjuran’ tanpa mengambil kira keadaan dan krisis yang mungkin berlaku, kasihan mereka yang berniaga di Selangor,” kata Salleh. 

Sebagai anak Melayu, Salleh, sama seperti isterinya, Datuk Shahrizat Abdul Jalil, mempunyai semangat kebangsaan cukup kuat dan itu membuatkan dia mendesak ketiga-tiga anaknya – Wan Shahinur Izmir Mohamad Salleh, Wan Shahinur Izran dan Wan Izzana Fatimah Zabedah – kembali ke tanah air untuk sama-sama menjayakan projek ini.
 

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive