gaza

Monday, November 28

Hebat Sangatkah Menjadi Pemimpin?


Ingatlah UMNO ialah parti keramat orang Melayu. Perjuangannya ikhlas. Pejuang-pejuangnya dulu juga ikhlas. Ramai pejuangnya yang berada di merata cerok kampung dan desa akhirnya mati dalam kemiskinan.
Namun mereka puas. Puas kerana dapat melihat anak cucu mereka sekarang masih boleh hidup dengan aman dan makmur, walaupun tidak sekaya bangsa lain.
 
Kita masih mempunyai kuasa politik. Kuasa itulah yang satu-satunya yang kita ada. Pertahankanlah. Tanpa kuasa itu, orang Melayu akan hancur. Dengan penguasaan ekonomi pun lemah, ke mana kita hendak pergi?
 
Tapi sedarkah orang UMNO sekarang? Berpijak di bumikah orang UMNO? Merendah dirikah orang UMNO?
Ada yang berkata ramai orang UMNO kini terlalu extravagant. Bahasa Melayu bermaksud terlalu mewah. Mewah yang kadang-kala lain macam. Benarkah, kata-kata popular mengatakan orang UMNO ini kaya-raya belaka?
 
Kalau nak kaya masuk UMNO? Bagi saya itu subjektif. Dalam PKR, Pas dan DAP di negeri-negeri kuasaan mereka juga sedang merebut-rebut projek. Malah, lahapnya lebih dahsyat lagi.
 
Tapi jika mewah sekali pun perlukah ditunjuk-tunjuk? Jika ada kereta yang mahal-mahal tidak perlu tunjuk-tunjuk. Janganlah masing-masing berlumba membeli kereta mengikut trend.
 
Ada sahabat bergurau, pakaian perwakilan kaya yang datang ke persidangan, jika dikira dari kepala sehingga ke kaki boleh mencecah nilai puluhan ribu ringgit. Kain samping songket sutera tenunan benang emas boleh mencecah ribuan ringgit. Itu tidak kira cincin batu zamrud, jam tangan hinggalah ke kasutnya.
 
Orang dulu hanya memakai kain samping UMNO. Kain samping UMNO pada masa itu sudah menjadi jenama yang dikenali.
 
Kini, mungkin kerana peredaran zaman, kain samping pun sudah berubah. Ia sudah menjadi barangan mewah. Ahli yang miskin pakai yang murah, yang kaya pakai yang mahal.
 
Jika DAP mengekalkan baju dan seluar putihnya, begitu juga Gerakan - yang masing-masing mengikut pakaian PAP Singapura, mengapa UMNO tidak boleh mengekalkan identitinya semula?
 
UMNO perlu kekal pada sifat asalnya. Kembalilah kepada fitrah semangat perjuangannya. Biar merendah diri dan kerja keraslah demi rakyat. Tunjukkan keikhlasan yang ikhlas, bukan yang dibuat-buat.
 
Selamat bersidang.

Tahniah Kepada UMNO BHGN Bayan Baru.


Tahniah MKP diucapkan kepada UMNO BHGN. BAYAN BARU kerana telah melancarkan Jentera Pilihanraya UMNO Parlimen Bayan Baru.Nampak bergaya dan mantap dengan pelancaran ini.Semoga dengan harapan dan iltizam yang nekad dapat kembali merampas kembali Parlimen Bayan Baru dari Pakatan Rakyat.Inilah yang diperlukan untuk memenangkan BN dalam PRU13 semangat juang yang tinggi.



DILEMMA DAN PERMASALAHAN PENGUNDI MELAYU PULAU PINANG.



Dari sudut politik, orang Melayu Pulau Pinang di kawasan kajian memperlihakan sikap tidak kondusif terhadap Kerajaan Negeri Pulau Pinang kerana mereka melihat bahawa kuasa Melayu terhakis apabila DAP memerintah negeri Pulau Pinang dan Kerajaan Negeri Pulau Pinang ini telah dikuasai olen golongan Cina DAP yang cauvanis.

Dari sudut ekonomi pula, orang Melayu Pulau Pinang berasa mereka terus ketinggalan di dalam arus pembangunan ekonomi di mana orang Cina lebih dominan mengaut hasil ekonomi. Golongan mamak juga antara yang sering menjadi perbandingan kepada orang Melayu Pulau Pinang. Dalam isu hartanah pula, orang Melayu seolah-olah memahami bahawa mereka jauh ketinggalan untuk bersaing menyebabkan mereka akur bahawa kuasa jual beli tanah di Pulau Pinang tinggi. Mereka hanya mampu membeli hartanah di pinggir Pulau Pinang seperti di Kulim, Parit Buntar dan Sungai Petani kerana budaya orang Melayu yang sukakan suasana hidup harmoni dan tidak suka hiruk-pikuk kota di dalam kehidupan harian mereka.

Dari sudut sosial, generasi kedua Melayu Pulau Pinang juga agak rasional  dan dilihat lebih terbuka dalam menilai prestasi Kerajaan Negeri Pulau Pinang. Generasi ini juga menghadapi cabaran pembangunan yang hebat untuk 'survive' dalam arus ini di Pulau Pinang terutama dalam peluang meriah peluang pekerjaan, pendidikan dan pendapatan sara diri.







Lagi Janji Penipu Pakatan 2011.



Walaupun gagal menunaikan beberapa janji pilihan raya umum lalu, PKR sekali lagi mengemukakan janji baru untuk menambat hati pengundi.Kali ini golongan wanita pula menjadi tumpuan apabila Presiden PKR, Datin Seri Dr Wan Azizah Ismail berkata, parti itu akan memperkenalkan Bayaran Suri Rumah sebanyak RM1,000 bagi setiap suri rumah yang berpendapatan kurang RM18,000 setahun.Wan Azizah berkata, bayaran itu bagi mengurangkan beban akibat kenaikan harga barang.


Nak tanya Wan Azizah siapa yang memonopoli harga barang bukan Kroni Pakatan iaitu DAP?Mengapa DAP mengamuk apabila video fakta yang dikeluarkan oleh  kawasaki9722's Channel tempoh hari mendapat tentangan yang keras dari Lim Guan Eng dan Kroni.





Nga Kor Ming Kutuk Melayu Dalam Majlis Melayu.




Kenapa pak lebai nie semua gelak????????//nak tahu nie semua pasal masyukkkkkkkkkkkkk la tengok gambar diatas berapa depa kaut dalam setiap ceramah.Semua duit yang dikumpul kononnya untuk PARTI padahal benda yang berlaku masyyyyyyukkkkk kantong sendiri.

Seronok sungguh Melayu berkopiah ketawa apabila orang Islam berkulit gelap dihina oleh orang cina yang bernama Nga Kor Ming.

Masih ingat dulu bagaimana Azmin Ali menggelarkan N.Gobalakrishnan dengan perkataan 'PARIAH'? 

Adakah kenyataan sebegini tidak rasis?

Masih ingat dengan orang Melayu yang menyebut 'kaki botol' dan 'mata sepet'?

Apa jadi dengan orang itu?

Dikenakan tindakan?

Diberhentikan kerja?

Cuba tanya 'pak google'...

Silap Mata Atau Mata Silap??????????/


Tengok dengan mata kepala hampa sendiri dan buat penilaian tentang apa yang anda lihat.Persoalan yang bermain diminda ini tidak dapat dijawab.Mohon kepada pengunjung Blog MKP untuk memberi penjelasan.Gambaq selalunya tidak pernah tipu dan MKP tidak membuat sebarang edit dan perubahan pada gambar nie.harap ada yang respon.Kerjasama anda amat dihargai.

UMNO Belum Kuat Jika???????????//



MKP setuju apa yang diperkatakan oleh Naib Ketua Pemuda UMNO malaysia nie.Faktor kemenangan BN bukan hanya terletak kepada kelemahan pembangkang akan tetapi cara pendekatan pemimpin turun padang dan mendekati rakyat dengan lebih berkesan dan sentuhan peribadi ini telah terbukti dari dahulu lagi.Usah lagi dibuai mimpi yang indah dengan sokongan dari cybertropper yang kini BN mendahului.Jika kempimpinan dapat berinteraksi bersama cybertrooper kesannya lebih mendalam untuk mendekati rakyat.nescaya pihak pembangkang akan lebih resah dengan perubahan ini.Dan interaksi ini akan mendekati lebih ramai pengundi muda.Pengundi muda mewakili lebih 50% dalam peratusan mengundi dalam PRU 13 yg akan datang.Slogan BN bersama orang muda lebih cepat dicapai.Sama-sama kita renungkan dan fikirkan.

Dr Mansor Othman Orang Indon Rupanya.

Ganyang Malaysia itu adalah sinonim dengan indonesia akan tetapi diguna pakai oleh Dr Mansor untuk ganyang BN pulak dah nie.Apa la punya toya mak amin punya ayat dok asyik cedok taik orang punya saja.Mungkin ada kekasih baru dari seberang laut kot sebab tue lidah dah jadi orang seberang dah nie.Adakah benar beribu orang yang datang akan tetapi yang musykil tak nampak depa ambil gambar pun.Atau semua gimik saja.Boleh lawan ka PAU UMNO 2011 kali nie.Depa dah ketaq lutut dengan tranfomasi UMNO yang kini menampakkan hasil yang agak cermerlang sejak dua menjak nie.


Sepatu Tinggi Celana Ketat



aku sedih betul dengar ada sorang ketua wanita cawangan yang kena marah dengan sorang ketua wanita bahagian sebab bagi cadangan yang bernas.

hanya kerana si ketua cawangan bg pendapat mengenai tumpuan berkempen pada golongan muda, dia terus dimarahi oleh ketua wanita tersebut. damn!

menurut satu sumber, wanita yang baru bergelar datin tu memang dah lama besaq kepala. setahu aku laki dia asyik jadi drebar je. itupun drebar kepada ketua bahagian, bukannya drebar F1, dah dapat datuk. kalau macam tu pak sahak drebar bas yang dok bawak macam2 jenis orang tu lebih layak jadi datuk

berbalik pada kisah datin ni. dia jadi marah bila ketua bahagian suro dia buat kerja macamana nak pikat golongan muda, terus dia hangin sebab dia kena buat kerja.

cuba hangpa habaq bgtau, kalau dia buat perangai huduh macam ni, layak ke jadi pemimpin. aku harap UMNO akan lebih bertegas selepas ni. pemimpin yang hanya main duit seharusnya dijauhkan dari parti.mereka adalah parasit kepada umno itu sendiri.

bukan aku saja2 nak burukkan gend sendiri tapi itulah hakikat. mungkin jugak pompuan style ni yang dok buat orang menyampah nak undi kita

awek aku pun dah mula nak isi borang PKR. dia masih tak sign sebab tak mau aku tinggalkan dia...

kepada ketua wanita berkenaan, jangan sampai anak buah hang pakat dok anti hang. aku tau, kali ni puak kesayangan hg akan tetap menetap di pan pac walaupun semua orang bawahannya tu takdela menyumbang sangat kat umno. sekadar nak habiskan wang peruntukan je.

aku dengar cerita terbaru, dah dok nampak ketua ni akan dicantas. kali ni depa nak pilih orang yang low profile. takmau dah cari yang laki bini kuat bodek.



READ MORE

Sunday, November 27

EKSKLUSIF: Ogy Bakal Menyaman Johan Raja Lawak, Minta Menteri Buat Sesuatu


Bercakap tentang isu saman, kami sendiri boleh naik bulu roma. Maklumlah, hampir jadi mangsa saman emosi. Heh.
Isu ini kami hidu Khamis yang lalu sebelum kami berjaya dapatkan Fauziah Dato’ Ahmad Daud (Ogy) untuk pengesahan tindakan beliau untuk membuka fail saman.
Menurut Ogy, beliau baru sahaja habis berbincang dengan peguam peribadi berkaitan niat untuk mengambil tindakan terhadap Johan Raja Lawak ekoran insiden di’Festival Filem Malaysia ke 24.
Jadi, apakah punca Ogy ingin mengambil tindakan saman terhadap Johan Raja Lawak? Kalau anda masih ingat, pada malam anugerah FFM24 yang lalu, mereka merupakan pasangan pengacara yang buat pertama kali di’gandingkan.
Menurut Ogy, pasangan pengacara beliau itu banyak mengeluarkan kenyataan berunsur merendahkan diri beliau sebagai anak seni & artis yang lebih senior — dan semua itu tidak wujud dalam skrip asal.
“Biar saya beri satu contoh, dalam satu selingan di’atas pentas Johan ada menyebut merujuk kepada saya di’sebelah — ada bakat ke? — dan saya anggap perkataan Johan itu sebagai merendahkan kebolehan saya”. ujar Ogy.
“Tidak pernah sebelum ini pasangan pengacara saya merendahkan apa yang saya ada atau menjadikan saya sebagai bahan komedi — Salleh Yaacob yang merupakan bapa saudara Johan pun lebih professional”
MKP KATA:Perbalahan sesama artis patut tidak melibatkan menteri.Seeloknya diselesaikan secara membawa perbincangan diantara mereka.Tua-tua ni mudah terasa hati..berkecil hati atas buatan anak-anak muda..masa kita muda-muda dulu pun tak ingat dunia..kita pun pada satu masa dulu mulut laser jugak. Apabila umor mencecah lewat senja, lagi mudah berkecil hati atas kata-kata anak-anak-cucu. Jadi ingat-ingat lah semasa diri masih muda. Sejarah akan berulang dan berputar kembali. Contoh teladan. Apabila sudah tua, sabar sahaja dapat mengatasi semua

Nik Ajis Bawa Cerita Bangau Oh Bangau



Bangau oh bangau, Mengapa engkau kurus? Macamana aku tak kurus, Ikan tidak timbul.
Ikan oh ikan, Mengapa kau tak timbul? Macamana aku tak timbul, Rumput panjang sangat.

Rumput oh rumput,
Kenapa engkau panjang sangat?
Macamana aku tak panjang,
Kerbau tak makan aku.

Katak oh katak,
Kenapa panggil hujan?
Macamana aku tak panggil,
Ular nak makan aku.

Ular oh ular,
Mengapa nak makan katak?
Macamana aku tak makan.
Memang makanan aku.

Ini lah cerita yg telah disampaikan secara tradisi dalam bentuk lagu kanak2. Ia berpindah dari satu generasi ke satu generasi hinggalah kini. Apabila mendengar bait2 lagu ini, terasa ada lucunya. Walaupun ianya lucu dan menghiburkan, namun bait2 lagu ini mengandungi unsur sindiran yg sangat tajam, khusus buat sekumpulan masyarakat yg suka salah-menyalahkan orang lain. Masing2 menuding jari kerana hendak berlepas diri daripada dipersalahkan. 

Lalu teringatlah kita pada alasan Nik Ajis perihal air kotor di Kelantan. Nik Ajis menyalahkan pembangunan diHulu Kelantan. Adoi ... kesitu pulok doh ... Mengapakah lagu ini mengambil binatang2 seperti bangau, ikan dan katak sebagai pesalah? Begitu juga dengan alam semula jadi seperti rumput, hujan dan nasi? Mengapakah ia tidak menggunakan manusia sebagai karektornya? Mungkin agaknya penulis lirik lagu ini hendak menjaga hati manusia, maklumlah justeru terdapat ramai manusia yg begitu sensitif bila ditegur dan tidak mahu mengaku pula kesalahan yg dibuat. 

Iktibarnya, kisah ini mengajar kita apabila berlaku satu masalah dalam masyarakat, setiap individu dari sekecil2nya sehinggalah ke sebesar2nya (sama ada dari segi kedudukan atau pengaruh) sewajarnya melihat keupayaan, kelemahan, peranan, kemampuan serta upaya bertindak masing2. Hendaklah melihat diri sendiri dahulu sebelum sewenang2nya menuding jari. Kita perlu mencari apa yg salah, bukannya siapa yg salah. Apakah yg salah dan apakah sumbangan kita untuk menyelesaikan masalah tersebut? Walaupun masalah itu kecil, kita perlu membuat penyelesaian yg terbaik mengikut kemampuan dan pada lingkungan pengaruh kita. Ubahlah dan betulkanlah diri dahulu maka barulah kita akan berjaya membetulkan orang lain. 

Marah, kecewa dan bingung. Itulah di antara reaksi majoriti rakyat Kelantan berhubung kegagalan kerajaan negeri itu mengatasi masalah bekalan air bersih. Mengejutkan, Kelantan hanya menerima purata 57 peratus bekalan air terawat berbanding 1.54 juta penduduknya iaitu paling rendah di Malaysia. Bekalan air Kelantan juga sama ada yg tidak terawat dan dirawat oleh Air Kelantan Sdn Bhd. (AKSB) dikesan dicemari kandungan logam berat daripada jenis mangan, arsenik, merkuri, plumbum secara berlebihan. Ia mendedahkan penduduk negeri itu kepada risiko pelbagai penyakit berbahaya antaranya kanser, penyakit hati dan serangan jantung. 

Menerusi kajian berkenaan, kawasan Kelantan selatan turut diancam dengan penyakit leptospirosis (air kencing tikus) kerana penduduknya sejak hampir 30 tahun terpaksa bergantung sumber air dari bukit yg dipenuhi haiwan liar. Selain itu, data daripada Kementerian Kesihatan mengesahkan air di Kelantan dicemari dengan logam berat serta bakteria E.coli, yg boleh menyebabkan kematian. Laporan daripada Bahagian Pergigian Jabatan Kesihatan Kelantan turut mendedahkan air terawat di negeri itu tidak mempunyai florida yg mencukupi, menyebabkan hampir keseluruhan kanak2 (lebih 95 peratus) di bawah umur enam tahun mengalami pereputan gigi atau gigi berlubang. 

Banyak lagi fakta jika mahu ditulis. Itu belum mengambil kira kesusahan rakyat termasuk untuk mengeluarkan belanja yg lebih membeli bekalan air bersih. Perigi masih menjadi sumber bekalan air penting selain saluran mata air. Di sebahagian surau, tadahan air hujan terpaksa digunakan untuk wuduk. Seperti dijangka, kerajaan Kelantan terus dengan sindrom penafian kerana tidak mahu mengaku kelemahan sendiri. Ada sahaja alasan diberikan termasuk mencari salah pihak lain. 

Inilah retorik pemimpin negeri terutama Menteri Besar, Nik Ajis. Mereka mungkin hebat dan ghairah berceramah tetapi tidak apabila menyentuh soal pentadbiran. Apakah rakyat Kelantan yg majoritinya orang Islam tidak berhak mendapat pengurusan yg baik sebagaimana dituntut dalam Islam? Apakah juga ini balasan Pas kepada rakyat Kelantan yg memberikan sokongan selama empat penggal kepada parti itu? Persoalan inilah perlu dijawab dengan jujur dan ikhlas oleh Nik Ajis. 

Realitinya, sudah lebih 21 tahun Pas memerintah - begitu lama - isu bekalan air bersih masih tiada penyelesaian. Ia jelas mencerminkan kegagalan Pas mentadbir. Air yg menjadi keperluan asas tidak mampu ditangani, bagaimana mahu memerintah negara. Kasihan dengan nasib rakyat Kelantan, sampai bila harus begitu? ... inilah agaknya model negara berkebajikan.

Dalam masyarakat apabila berhadapan dengan masalah, terdapat dua golongan iaitu golongan yg proaktif dan golongan yang reaktif. Golongan reaktif ialah golongan yg apabila berhadapan dengan masalah sering menyalahkan orang lain. Dan dia suka menumpukan masalah kepada lingkungan pengaruh orang lain. Jarang dia mahu memfokus pada lingkungan pengaruhnya. 

Masing2 melihat dan berlegar dalam lingkungan pengaruh orang lain yg tidak boleh dikawal. Kalau begini, sampai bila2pun masalah tidak akan selesai. Inilah bahana budaya menuding jari. Kenapa jadi bodoh, guru tidak pandai mengajar. Kenapa malas, sebab orang lain pun malas juga. Inilah sifat orang yg reaktif. Dan inilah yg sedang membudaya dalam masyarakat kita. Guano nie Pok Nik ooiii ....

Kambing pun pelik cam azmin ali

Kambing pelik nie yang terjumpa di Perak hari nie oleh sinar harian.pelik cam azmin ali jugak menyatakan malaysia akan aman tanpa umno.bercita tinggi untuk melenyapkan umbi dari bumi Malaysia bersama anak muda yang menyokongnya.padahal yang menghadiri pada perhimpunan pkr Johor hanya berapa kerat sahajalah.

GEMPAR!!!.... Projek Taman Tema Air Di Teluk Bahang.



Difahamkan bahawa Ketua Menteri Pulau Pinang iaitu Lim Guan Eng (LGE) melalui Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) telah meluluskan  sebidang tanah berkeluasan 44 hektar yang bernilaiRM120 juta untuk dijadikan Penang Theme Park (PTP). 


Fasa Pertama yang merangkumi keluasan sebanyak 17 hektarini  akan dibangunkan sebagai 'adventure park' dan 'water park' dan dijangka siap pada tahun 2013. Tanah milik Pihak Berkuasa Air Pulau Pinang (PBAPP) akan dipajakkan (mungkin selama 60 tahun) kepada sebuah syarikat yang difahamkan telah dikenalpasti oleh Kerajaan Negeri. Difahamkan juga ada beberapa pihak di PBAPP tidak bersetuju dengan cadangan ini memandangkan cadangan tersebut terlalu hampir dengan Empangan Teluk Bahang dan boleh menjejaskan sumber air utama rakyat negeri Pulau Pinang.


Penulis pernah belajar subjek Geografi di zaman persekolahan satu ketika dahulu dan penulis masih ingat bahawa di kawasan tadahan air, pokok-pokok dikeliling kawasan tersebut memainkan peranan agar sumber tidak terus melimpah ke bawah dan seterusnya dapat mengelak dari sebarang kejadian yang tidak diingini.


Justeru itu Laporan Penilai Kesan Alam Sekitar atau Environmental Impact Accessment (EIA) adalah amat penting sekali bagi memastikan keberkesanan projek ini selaras dengan kehendak semasa di samping mampu memelihara alam sekitar. Namum penulis yakin bahawa projek ini bakal sedikit sebanyak akan mengganggu sumber air utama rakyat di negeri Pulau Pinang ini.


Kerajaan Negeri ternyata begitu rakus di dalam melaksanakan sebarang projek demi mengaut keuntungan segera tanpa memikirkan tentang kerosakan alam semulajadi yang bakal memberikan kesan jangka panjang kepada seluruh penduduk negeri Pulau Mutiara ini. Banyak lagi tapak yang difikirkan sesuai untuk tujuan itu. Semoga projek ini tidak berjaya dan rakyat negeri Pulau Pinang boleh menarik nafas lega serta tidur lena kerana sumber air mereka terjamin.



Blog Pendekar Siber.

VIDEO PANAS:ADUN KOMTAR kENA pUKUL.


inilah dia wanita yang dihina oleh Adun Komtar merangkap setiajilat kepada chauvanis LGE.Tengok sendiri apa yang diperkatakan oleh wanita ini tentang Adun Komtar yang menghinanya sebagai pengkhianat negara.Semua pendedahan telah ada dalam video ini.

PKR Sudah Tidak Releven Lagi.


Akhirnya, PKR mengaku secara terbuka ahli Parlimen dan ADUNnya kurang berkhidmat kepada rakyat. Bagi yang baca akhbar baik arus perdana atau alternatif, kerja ADUN dan MP PKR ini tak ada lain buat sidang media burukkan UMNO dan BN saja.
Masalah kawasan masing-masing jarang sangat nak buat sidang media.
Presiden PKR Datin Seri Dr wan Azizah Wan Ismail pada Sabtu mengaku dan akur dengan kelemahan tersebut.
Beliau berkata demikian ketika menyampaikan ucapan dasar pada Kongres Nasional parti itu di Pulai Johor.
Menurutnya, berikutan pelbagai masalah itu, PKR akan memastikan calon yang dipilih untuk bertanding pada pilihan raya umum ke-13 akan datang benar-benar berkelayakan.
Beliau turut memberi jaminan bahawa calon yang bakal ditonjolkan akan dirundingkan terlebih dahulu dengan cabang dan akar umbi.
"Harus di kalangan yang berkelayakan dan diyakini punyai prinsip perjuangan dan tidak mungkin dituai dengan jutaan ringgit sogokan musuh...kita harus lega mereka bertindak keluar dan tersisih daripada perjuangan," katanya.
Bercakap kepada pemberita selepas itu, Dr Wan Azizah berkata PKR hanya akan memilih calon yang komited sahaja untuk bertanding pada pilihan raya umum akan datang.
"Pada pilihan raya umum 2008 kita kekurangan calon dan kita ada lebih ramai calon untuk pilihan raya akan datang," katanya

PAU 2011.Pemuda Pulau Pinang Sedia Gempur.


Pemuda UMNO Pulau Pinang telah bersedia dari semua segi untuk menghadapi PRU 13.Ketua Pemuda UMNO Negeri Ir Shaik Hussein Mydin  yang lantang bersuara Beliau akan membawa isu perjuangan sebenar untuk melawan  puak-puak yang menentang Islam di PP . Selain itu , kezaliman & pembohongan kerajaan DAP  juga  telah siap sedia untuk dibongkar  agar  semua rakyat Malaysia tahu  apa yang puak2 rasis ini buat di P.Pinang .Kezaliman dan Pembohongan kerajaan DAP akan dibongkarkan pada PAU 2011 nanti.


Pelancaran Jentera Pilihan Raya


GEORGE TOWN, 26 Nov -- Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Zainal Abidin Osman (tengah) memotong reben semasa majlis pelancaran jentera pilihan raya Kongres Indian Muslim Malaysia (KIMMA) di hadapan Menara UMNO negeri, di sini hari ini. Turut hadir Presiden KIMMA, Datuk Syed Ibrahim Kader (empat, kiri). --foto BERNAMA

Saturday, November 26

PENDERITAAN WAN AZIZAH



Anwar terbitkan dvd terbaru dan akan jual di pasaran ... tajuk PENDERITAAN WAN AZIZAH 


soalan 1. siapa yang susahkan wan azizah ?

soalan 2. wan azizah dan anak2 hidup mewah di banglow segambut tak makan ?


soalan 3. mana lebih susah dan wajib diutamakan, wan azizah atau pun makcik2 fakir miskin yang masih ramai lagi perlukan pembelaan di permatang pauh ?




‎3 PEGAWAI UNISEL DI PECAT, PEROGOL PULA DIKEKALKAN



Tak perlu ikut peraturan untuk pecat pegawai, terus beri arahan untuk pecat. Tidak perlu panggil untuk bela diri. Itulah konsep keadilan yang diperjuangkan oleh PKR. Habis hancur semua yang dibina oleh kerajaan BN dulu. PR ini memang tahu memusnah jer. Guna kuasa sesuka hati.

Naib Canselor Universiti Selangor (UNISEL), Datuk Dr Rosti Saruwono m
eletak jawatan berkuat kuasa hari ini sebagai membantah pemecatan tiga individu di universiti berkenaan tanpa diberi surat tunjuk sebab dan peluang membela diri.

"Ada keputusan yang saya tak sanggup melaksanakan iaitu melucutkan jawatan tiga pegawai UNISEL tanpa memberi sebab dan tanpa `due process'.

Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mengarahkan Naib Canselor untuk melucutkan jawatan tiga pegawai itu.

Pelucutan jawatan itu, tidak mengikut tatacara perundangan tatatertib UNISEL.

Mereka terbabit tidak pernah diberi surat tunjuk sebab dan tidak diberi peluang membela diri. Sebagai membantah tindakan itu, Rosti meletak jawatan sebagai Naib Canselor UNISEL
Perkara yang dijangkakan akan berlaku ;

1. Sidang akhbar tanpa rasa malu oleh Khalid Ibrahim

2. Wujud 'bukti' penyelewengan dan salah guna duit oleh ketiga-tiga orang ini untuk memecat mereka

3. Tindakan ini mendapat 'sokongan' padu dari Rakyat negeri Selangor

Inilah akibatnya kalau PR memerintah. Habis semua orang BN akan dipecat dan dituduh buat penyelewengan walaupun sebenarnya tuduhan itu tidak benar. Begitulah zalimnya Menteri Besar Selangor dan kerajaan Pakatan Rakyat. Memecat sesiapa pun secara sesuka hati, tanpa mengikut sebarang prosedur. Ketegasan bekas Naib Canselor UNISEL ini amat dihormati.

Yang terbabit dengan kes rogol tak pula dipecat. Baca pendedahan dari KGC.


KGC pernah mendedahkan tentang laporan polis oleh seorang pelajar yang di rogol oleh TNC Unisel sekarang. KLIK SINI. TNC tersebut adalah PROF. DR. IR. MOHAMED BIN DAUD. Aku tak tau apa kesudahan kes ini. Kalau ianya betul apa tindakan kerajaan negeri terhadap beliau. Kalau ianya fitnah, jangan cepat melenting sebab fitnah juga makanan rasmi kerajaan Pakatan Rakyat Selangor. Bersihkan nama supaya pelajar tidak lagi was-was dengan akhlak pensyarah mereka. Jangan bersikap seperti Petualang Negara yang asyik nak tunda kes mahkamah. 



sumber

Skandal Seks Malaysia.



1.Chuah Soi Lek seorang cina. Apabila video terdedah walaupun tak jelas mukanya, beliau dengan gentleman mengaku salah & meletakkan jawatan. Tidak ada seorang pun pemimpin UMNO yg mepersoal @ kata jangan letak jawatan. MCA pun kata ok.


2.Elizabeth Wong seorang cina. Apabila kangkangnya terdedah jelas, dia pun mengaku itu kangkangnya, Nik Aziz membela penzina ini dan Anwar kata jangan lepas jawatan, buat bodo saja. Siap dapat hadiah cuti.

3.Anwar Ibrahim seorang islam. Apabila bervideo2 terdedah aktiviti zina yang jelas muka & batang tubuhnya dgn tidak gentleman menyalahkan orang2 lain, objek lain & bukan diri dia. Tidak berani mubahalah, tidak berani bersumpah dan tidak melepaskan jawatan. Malah aktiviti menegakkan benang basahnya disokong oleh Hj Hadi, Nik Aziz dan kepimpinan orang islam Pas. Video telah dimarah dgn begitu rupa kerana dia besi.


4.Mat Sabu seorang islam Pas. Apabila dia berkhalwat dengan bini orang, terlondeh segala2nya di Kelantan negeri islam yg Pas perintah. Oleh sebab rupanya dia komunis maka hudud telah tidak dilaksankan ke atas beliau dan dia dilepaskan saja. Sekali lagi Nik Aziz dan segala kepimpinan yang kononnya nak laksanakan hudud, tidak melaksana hudud kerana hudud tidak berkuatkuasa ke atas seorang komunis. Komunis itu hari ini adalah Timbalan Presiden Pas.

Bukti PAS Negeri Sembilan ditolak Rakyat Negeri Sembilan


Bukti PR ditolak Rakyat apabila Ceramah Umum PAS Negeri Sembilan di Kg.Sawah Raja Dun Kota hanya dihadiri 15 org sahaja.Penceramah PR yg hadir 4 org semuanya iaitu Ketua Penerangan PAS Rembau, Ketua Pemuda PAS Negeri Sembilan, Yb Eng Siew Lim ( DAP ) Adun Sekinchan & Yb Taufik Adun Paroi Pesuruhjaya PAS Negeri Sembilan. Kenapa 15 org sahaja hadirin yg hadir ?

Ceramah Umum PAS N.Sembilan pada 25.11.2011 jam 9mlm-12mlm bertempat di Kg.Sawah Raja Dun Kota Negeri Sembilan.

LIDAH BEWAK sungguh ADUN KOMTAR NIE.


ADUN Komtar yang memaki hamun seorang peniaga barangan lusuh membuat laporan polis untuk menafikan apa yang berlaku pada hari kejadian.Sungguh tak disangka ilmu putaq alam ini telah diimpilikasikan terhadapnya dari bapak nenen.Benda dah heboh satu malaya dah woi nak kelepiak lagi ka?????Banyak saksi yamg melihat dan mendengar apa yang berlaku dan kami semua kenal perangai buruk adun nie suka memaki hamun ingat dulu masa kedai nasi kandaq dia kata tak suka balik india.Kali nie maki orang pulak pengkianat negara kerana berkahwin denga warga asing.Itu hak individu.Klu nak bercerita dengan kawin dng warga asing kaum cina lebih banyak berkahwin dengan warga asing seperti china doll dan dan negara lain.APasal lu tak cakap depa nie semua pengkhianat negara.Takut kena sidai kot???????


No Way...


Kerajaan tidak akan menarik balik Rang Undang-Undang Perhimpunan Aman 2011 seperti yang didesak pembangkang.Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata pembangkang hanya menggunakan isu itu demi kepentingan politik mereka
Hishamuddin berkata beliau tidak bersetuju rang undang-undang tersebut dikaji semula atau dipinda.Menurutnya adalah terlalu awal bagi pembangkang membuat desakan menentang rang undang-undang itu sedangkan ia belum dibahaskan di parlimen.
Hishammuddin juga menafikan rang undang-undang tersebut bertujuan menyekat orang ramai daripada berhimpun dan memberi kuasa yang lebih kepada pihak polis.Beliau berkata demikian dalam sidang akhbar di bangunan Parlimen tengah hari Khamis.
Selasa lalu, rang undang-undang itu buat pertama kalinya dibacakan di Dewan Rakyat. Rang undang-undang tersebut dibacakan kali kedua oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak petang Khamis dan akan dibahaskan bermula Selasa depan.
Sementara itu, dalam perkembangan berkaitan,  36 orang tahanan di bawah Ordinan Darurat akan dibebaskan dalam tempoh masa terdekat ini, kata Hishammuddin.
Beliau berkata pembebasan itu selaras dengan kesungguhan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak untuk melaksanakan Program Transformasi Politik (PTP) fasa kedua melalui pembatalan tiga Proklamasi Darurat.
"Polis dan Kementerian Dalam Negeri (KDN) akan membebaskan tidak kurang daripada 36 orang tahanan di bawah Ordinan Darurat."Ini merupakan proses yang berjalan secara berterusan... pada dasarnya ia mengambil masa selama enam bulan," katanya.
Mengenai sekumpulan 13 individu yang ditahan pihak berkuasa di Tawau, Sabah mengikut Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) Hishammuddin berkata pihaknya masih menjalankan siasatan berhubung perkara itu

Anwar Dan Kit Siang Malam Kena Pukul NGan Selipar Lembik.


Perbahasan untuk mansuhkan Proklamasi Darurat 1966,1969 dan 1977 di Dewan Rakyat pada Khamis menconteng arang di muka Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang apabila dua ahli parlimen Bebas ‘hentam cukup-cukup’ Ketua Pembangkang dan penasihat DAP itu.Puncanya, Lim yang juga ahli parlimen Ipoh Timor yang bangun membahaskan usul itu mempersoalkan kenapa kerajaan tunggu 34 tahun untuk mansuhkan proklamasi tersebut.
Bagaimanapun, ahli parlimen Bebas Pasir Mas Datuk Ibrahim Ali yang turut membahaskan usul tersebut mengambil peluang  menjawab soalan itu dengan meminta Kit Siang bertanya kepada Anwar jawapannya“Ipoh Timor patut tanya Anwar Ibrahim. Sejak 1982 hingga dipecat, beliau ada 14 tahun dalam kerajaan. Beliau pegang jawatan Ketua Pemuda, Naib Presiden dan kemudian Timbalan Perdana Menteri,”.
“Anwar patut cadang ISA dimansuhkan, begitu juga dengan AUKU (Akta Universiti dan Kolej Universiti) serta undang-undang Darurat,” sindir Presiden Perkasa itu.Menurut Ibrahim, isu ini hanya timbul sejak Anwar dipecat dari UMNO.“Kalau dia (Anwar) cadang dulu lagi bukan macam sekarang, semua dah selesai,”  kata Ibrahim.
Ahli Parlimen Bebas Kulim Bandar Bharu, Datuk Zulkifli Noordin kemudian bangun mencelah dan mendakwa Kit Siang sengaja 'putar’ isu itu dan lupa sejarah mengapa undang-undang Darurat dikuatkuasakan.Menurut beliau, kewujudkan undang-undang itu adalah kerana kebebasan bersuara  yang sudah di luar kawalan dan tindakan rasis yang melampau didalangi Ipoh Timor (merujuk Kit Siang) dan partinya pada masa itu.
” Antara tindakan itu, saya nak baca, biar rakyat dengar balik apa mereka kata pada 1969 membawa kepada peristiwa 13 Mei. Slogan yang dibawa masa itu adalah bermakna antaranya Mati Melayu..,” tegas Zulkifli.
 Katanya, kenyataan lain dikeluarkan adalah,” dalam perhimpunan dan perarakan yang dibuat dan kenyataan yang mereka buat pada 11 Mei (1969) di Bukit Bintang... Apa polis boleh buat, Mati Melayu, Sakai Pergi Masuk Hutan, pada 11 Mei  Jalan Changkat Dollah,.. KL sekarang Cina Punya, pada  12 Mei, Jalan Ipoh, Jalan Tuanku Abdul Rahman...Melayu Balik Kampung, Melayu Sekarang Tiada Kuasa.”
“Di Kampung Baru depan orang Melayu, ini kenyataan parti Ipoh Timor. Melayu Keluar, apa lagi duduk sini, Kita hantam Lu, Sekarang kita ada kuasa,” ujar Zulkifli.
Pada masa itu Timbalan Speaker Datuk Dr Wan Junaidi Tunku Jaafar menegur Zulkifli kerana masa yang diperuntukkan kepada Ibrahim selama 10 minit hampir tamat.Ibrahim sendiri nampak gelisah kerana Zulkifli terus berhujah mendedahkan apa dikatakan parti diwakili Ipoh Timor sehingga tercetusnya peristiwa 13 Mei.
Zulkifli kemudian mengucapkan tahniah kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak kerana berani melakukan anjakan dan transformasi  politik ke arah demokrasi lebih matang.Beliau kemudian mencabar Ipoh Timur dan partinya melakukan transformasi yang matang seperti dilakukan kerajaan dengan mengungkai proklamasi Darurat.
“Saya cabar Ipoh Timor antara dalang tercetusnya 13 Mei jadi ‘anak jantan’ meminta maaf kepada rakyat Malaysia atas apa berlaku pada 13 Mei 1969 dan tidak mengulang perbuatan terkutuk tersebut,” tegasnya.Wan Junaidi terus menegur Zulkifli dan berkata tidak gembira dengan apa diluahkan Zulkifli.
Bagaimanapun, Ibrahim yang meneruskan perbahasan menyokong apa didedahkan Kulim Bandar Bharu dan mahu ucapannya Zulkifli dimasukkan sebagai sebahagian ucapannya.
Lebih parah, Ibrahim kemudian berkata, waktu berlaku 13 Mei, ahli Ipoh Timor adalah Ketua DAPSY atau ketua pemuda DAP.“Dia (Kit Siang) bangun nak menutup sejarah. Tapi dia lupa kita masih segar dalam ingatan sejarah,” katanya.
Ibrahim kemudian meneruskan kritikan terhadap Anwar yang sebelum ini dalam perbahasan mendakwa proklamasi Darurat  bertujuan menjatuhkan rakyat Kelantan.
“Pada waktu itu Tengku Razaleigh Hamzah, ahli parlimen Gua Musang adalah Pengerusi UMNO Kelantan, Dan waktu itu,  PAS berada dalam Barisan Nasional.  Krisis dalam parti PAS menyebabkan huru hara Kelantan.  Kalau dituduh ini rancangan jatuhkan kerajaan negeri,  Ketua Pembangkang menuduh Tengku Razaleigh sebagai pengerusi UMNO negeri,” jelasnya.
AGENDADAILY.
MKP KATA:Baru betul dua ekor keldai nie kena hentam lunyai dalam Perlimen hari nie.Depa buat salah tak nampak lepas tue dok ungkit pasal apa????kan dah kena selipar lembik kat muka.Pedihnya tidak tersa akan tetapi menyusuk hingga kedalam hati.Inilah sifat munafik yang ada dalam pemimpin pembangkang lain dimulut lain dihati.PErbalahan bermula dari mereka yang merencanakan keadaan akan tetapi kenapa nak disalahkan orang lain.Jika taktik begini digunakan oleh kit siang dan anwar pasti cepat mereka akan dimatikan oleh hujah yang memakan diri sendiri,ibarat meludah kelangit jatuh kemuka sendiri.

Friday, November 25

Ustaz PAS Suka Macam Nie




Video 18 Sx Srikandi Bersama Anwar.



Ini bukan kali pertama, retorik PKR kepada penyokongnya yang seolah-olah undang-undang negara ini di bawah tapak kaki mereka. Timbalan Presiden PKR Azmin Ali memberi amaran kepada UMNO bahawa PKR, sayap pemuda dan wanita PKR "akan bangun dan merobohkan tembok penjara “untuk membebaskan Datuk Seri Anwar Ibrahim jika beliau dipenjara.


READ MORE

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive