Monday, December 5

Mat Rempit Penang Layan Nie!!!!

Nurul Izzah Londeh Coli.


TIDAK habis-habis. Satu demi satu projek untuk manfaat kehidupan harian masyarakat Malaysia diserang parti pembangkang.Mulanya, program transformasi kedai runcit (TUKAR), kemudian beralih ke Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) dan seterusnya Menu Rakyat 1Malaysia. Terbaru, dikatakan 'menjangkit' ke projek pembangunan bengkel automatif (ATOM).

'Pening kepala' dibuatnya menteri berkenaan untuk bertarung di satu lagi 'gelanggang politik' pembangkang. Tetapi Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob mungkin 'alah bisa tegal biasa'. Matlamat kementerian berjiwa besar untuk rakyat ini hanyalah semata-mata untuk kesenangan orang ramai mengharungi cabaran kos hidup yang meningkat kala ini.


Namun lain ceritanya di pihak sana. Sampaikan kedengaran ura-ura 'melobi' oleh pihak terbabit untuk menerajui kementerian Ismail Sabri, tentunya selepas pilihan raya umum nanti.

Ini gara-gara tidak puas hati dengan projek rakyat kelolaan kementerian Ismail Sabri yang lebih dikenali KPDNKK atau nama penuhnya Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan. Ia dikatakan merugikan 'pihak industri'.

Pernah seorang peneraju dewan perniagaan yang dikatakan memiliki lebih 20,000 anggota hadir berbincang dengan Ismail Sabri dan disaran menyertai sahaja program KR1M, yakni sama seperti komitmen yang ditunjukkan Mydin. Dalam mesyuarat (perundingan) itu, semuanya nampak baik belaka, berjalan lancar dan penutupnya, wakil dewan berkenaan menyatakan semuanya okey, okey dan okey untuk KR1M. Tetapi beberapa hari kemudian, habis dibantainya Ismail Sabri dalam akhbar mereka.

Ismail Sabri yang ditemui penulis di Putrajaya Jumaat lalu percaya pembangkang tidak suka melihat rakyat mendapat harga barang yang murah menerusi siri program anjuran kementeriannya. Ini kerana ia akan mempopularkan kerajaan. Lebih-lebih lagi dianggap satu kelebihan buat BN menjelang pilihan raya umum ke-13 yang hangat diperkatakan saat ini.

"Kerajaan hapuskan ISA, dia tak suka pula sebab kerajaan dah buat dulu. Yang uar-uarkan pembohongan ini pun adalah individu sama yang dikatakan nak 'pecat' atau kurangkan bilangan ramai kakitangan kerajaan.

"Tidak setakat itu juga, yang terbaru mereka mahu musnahkan ATOM pula," kata Ismail Sabri. ATOM, menurutnya, diperkenalkan bagi mengelakkan berlaku penipuan dalam jualan alat-alat ganti tulen kereta. Kadang-kala orang ramai terbeli kereta potong atau gear box yang rosak. Maka ATOM lah antara jawapan dalam meleraikan permasalahan ini.

Kerana itu, Ismail Sabri di Putrajaya tempoh hari menghuraikan fakta dalam menjawab dakwaan bahawa produk KR1M kononnya lebih mahal dari Carrefour. Berikut intipati penjelasannya:

1. Perbandingan harga tidak dibuat dengan produk yang setaraf dengannya (apple to apple).

l Perbandingan mestilah merupakan 'apple to apple' ataupun barangan yang benar-benar sama sahaja baik dari segi berat, pembungkusan dan yang paling utama adalah kualiti. Di sini, perbandingan yang dibuat adalah tidak sama.

2. Perbandingan harga KR1M sepatutnya dengan jenama antarabangsa dan bukan dengan house/store brand.

l KR1M menunjukkan penjimatan di antara 30%-50% apabila dibandingkan dengan jenama popular ataupun jenama antarabangsa (misalnya Nestle, P&G dan Unilever). Pembangkang pula telah membandingkan jenama KR1M dengan jenama persendirian pasar raya lain (dalam kes iniu adalah jenama persendirian Carrefour Big Savers).

3. Perbandingan 23 barangan berkenaan tidak mengira aspek kualiti dan kuantiti.

a) Kualiti produk: Misalnya di antara Teh Ceylon KR1M telah dibandingkan dengan Teh Hitam dari Carrefour yang mana Teh Ceylon adalah dari Sri Lanka sepenuhnya dan lebih berkualiti dibandingkan dengan Teh Hitam yang merupakan gabungan sumber daripada Indonesia dan Sri Lanka.

b. Isi kandungan (berat dan isipadu). Misalnya di antara pekatan pencuci pinggan dan mangkuk KR1M (400g berharga RM1.90) dan Carrefour Savers (350g) yang berlainan isipadu, di samping kualiti pembungkusan pencuci pinggan mangkuk dari Carrefour adalah kurang bermutu justeru dapat mengurangkan kos. Carrefour Savers 400g adalah berharga RM2.15 yang jelas lebih mahal.

c. Maklumat khasiat. Misalnya di antara susu pekat KR1M dan krimer manis Carrefour di mana khasiat protein bagi produk KR1M adalah 2.0 manakala Carrefour adalah 1.6 menunjukkan kandungan protein jenama KR1M lebih berkhasiat.

d. Produk berlainan jenis. Misalnya seperti KR1M Chilled Fruit Juice Assorted 1Liter dengan kandungan 35% jus buah yang didinginkan berbanding produk Carrefour Delite 1Liter (5% kandungan jus) yang dijual pada suhu bilik sahaja.

e. Promosi. Misalnya peluntur pakaian Carrefour merupakan pek promosi (harga seunit R2.55) dan hanya untuk masa yang terhad sahaja/sementara stok masih ada. Produk KR1M pula berharga RM1.90 seunit dan adalah mengekalkan harga yang sama sepanjang masa.

4. Berkemungkinan terdapat penipuan pada harga barangan Carrefour yang sengaja direndahkan.

a. Krimer pekat manis 505g menyatakan harga RM2.25 manakala senarai yang diberikan pihak pembangkang adalah bernilai RM2.

b. Begitu juga dengan daging kisar lembu jenama Ramly yang menyatakan harga di resit sebanyak RM5.95 manakala senarai menunjukkan RM5.29.

c. Kentang goreng KK (1kg) di resit menunjukkan harga RM5.90 manakala senarai menunjukkan harga RM4.35.

d. Tisu tandas 200x10 di resit menunjukkan harga RM5.09 manakala senarai pembangkang menunjukkan RM4.90.

e. Minuman berkarbonat di resit menunjukkan harga RM2.05 manakala senarai pembangkang adalah RM1.95.

Pembangkang, kata Ismail Sabri akan terus memburukkan kerajaan - tidak kira sama ada siri sesuatu projek atau program bertujuan untuk manfaat orang ramai.

"Ini tidak pasal-pasal menuduh produk KR1M dicemari bakteria e-coli, tapi bila tanya makmal mana yang buat analisis ini, dia kata ada lah...ada lah tu di mana...tunjukkanlah bukti," kata beliau.

Utusan Malaysia.

Siapa Bung Mokhtar?



"Kalau saya pada tempat ini, saya letak jawatan, menyusahkan. Dia punya kerja semua musnah. Mana tidak betul, kita kena betulkan. "Walaupun dia menteri Umno, siapa dia, dia bersalah, letak jawatan lebih baik daripada jadi liabiliti keapda Umno dan Barisan. Kita tegas, sebab kita memerintah negara ini dengan adil,"
- Bung Mokhtar

Siapa Bung Mokhtar? Siapa beliau untuk menilai Shahrizat sesuatu yang tidak bernilai kepada parti UMNO? Jika ditanya para wanita malah kaum lelaki juga mengakui Kak Jat berjaya membawa satu "TRANSFORMASI" dalam UMNO yang mana sebelum ini tidak ada sama sekali.

Cuba Bung Mokhtar jelaskan sebelum Kak Jat menjadi ketua Wanita berapa banyak Kuota Wanita yang ada? Dan Bung Mokhtar nyatakan sekarang ini siapa yang perjuangkan Kuota wanita UMNO?

Itu dari segi kuota yang Kak Jat perjuangkan buat wanita UMNO bagaimana pula dengan gerak kerja wanita UMNO ketika ini? Boleh Bung Mokhtar jelaskan Kegagalan yang dilakukan Kak Jat selaku ketua Wanita UMNO sepanjang beliau menjawat jawatan tersebut dan juga penilaian yang dibuat sepanjang Pilihanraya Kecil yang diadakan?




Bung Mokhtar tidak melihat segala gerak kerja yang dilakukan Kak Jat selaku Ketua Wanita UMNO. Bung Mokhtar tidak mampu untuk membawa "TRANSFORMASI" yang digerakkan Kak Jat dan para jentera wanita lain sebaliknya Bung Mokhtar hanya membawa "Tranformasi" Berkahwin dengan artis ternama dan Menceraikan Isteri yang pertama.

MKP kata:Usah diganggu Mummy Ijat dan Keluarga,jika dari pihak pembangkang tak kisah sangat,Ini orang sendiri tikam dari belakang.Mummy Ijat Orang Penang Mau Ingat Skitttttt!!!!!!!!!!!!

Guan Eng Menangis Bila TS Muhyiddin Lancarkan Serang.


Bapak nenen nie menangis nak ambil undi simpati apabila diserang oleh Tan Sri Muhyiddin Yassin.UMNO adalah Parti hanya untuk orang melayu dan Islam sahaja.Itu telah termaktub dalam pelembangaan yang telah ditetapkan.Apa masalah Lu LGE?Rasis.Siapa yang Rasis sebebenarnya UMNO atau DAP?Lepas tue pandai-pandai kata rakyat malaysia tak puas hati.DAP berapa keahlian berbanding dengan UMNO.Rakyat lebih marahkan pendatang dari melaka nie dari orang lain kerana membuat Onar dan kacau di Pulau Pinang.Tak Habis isu rasuah dimainkan oleh beliau.Nana Nak habaq Dunia ada berapa Negara jika paras Rasuah bawah dari 100 kira ok la.Awat DAP tak makan rasuah.Cakap serupa Cibai la lu?????

MKP kata LGE komen pasal isu LEMBU bagi la Blogger terhebat komen.MKP tak dapat taklimat tentang ISU NFC nie.Panggil pun tidak?????/Bangsar BEEF atau BANGSAT BABI.

MCA & GERAKAN Lena Mau Kurang La Kamjat!!!


Apa yang hampa nampak dalam gambaq diatas.Penghuni-penghuni lebuhraya Batu Lancang berterima kasih kepada Kamjat Lim Guan Eng bapak nenen.MCA mahu menjadi calon dikawasan tersebut tp hampa semua lena lagi dengan benda macam nie pun tak boleh selesai kot.LE MA CIBAI LA LU OLANG TITO KOT.takkan semuanya mengharapkan UMNO saja nak buat keja,semua pegawai dari agensi ada,tak payah sebutlah dari mana?Makan gaji buta kot?Terbakaq MKP bila dapat tahu apa yang terjadi di Batu Lancang.

Penduduk marah kepada pegawai penyelaras dari batu lancang kerana dok lena dan tak buat kerja jika hendak bertemu beliau kena macam-macam peraturan yang perlu dipatuhi.Jika begini caranya hampa buat keja mampus PM nak kampoi balik apa yang hampa dok buat taik selama nie.Bila dekat pilihanraya atau pemimpin dari Putrajaya nak mai tengok penang kelam kabut hampa nak buat keja dan kehadapan nak salam dengan pemimpin.Apa punya drama taik hampa dok main nie.

Jika begini sikap pemimpin dari MCA dan GERAKAN bukan kata nak ambil Penang balik bau pun tarak la.Tak pa semua isu bagi UMNO jawab dan buat Keja Tapi bila nak jadi calon Baru mai sua muka.


Video Terbaru:Anwar 18sx Hotel Ampang.

Zuraidah/Shahrizat Lawan Selak Kain.



Ketua Wanita Keadilan Dan Ketua Wanita UMNO lawan Selak kain masing-masing.Kita tengok sapa yang power.Hujah dari Mak Lampir meroyan sekali dengan menyatakan Shahrizat tidak menjawab apa yang perlu dijawab.Dia (Shahrizat) hanya berani berkokok digelanggangnya sendiri dan perwatakan yang ditunjukkan sangat kolot dan dangkal. Ia langsung tidak menunjukkan perwatakan wanita Islam dan Menteri.


Berikut adalah kenyataan YG membuat mak lampir terselak kainnya.




Pengerusi Eksekutif Nasional Feedlot Corporation Sdn Bhd (NFC), Datuk Seri Dr Mohamad Salleh Ismail menafikan isterinya, Datuk Seri Shahrizat Abd Jalil, mempunyai pengaruh dalam pengurusan syarikat, termasuk kelulusan pinjaman mudah bernilai RM250 juta daripada kerajaan untuk menguruskan projek Pusat Fidlot Nasional (PFN).



Mohamad Salleh berkata, isterinya yang juga Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat tidak pernah mencampuri urusan syarikat, malah mereka berdua meletakkan ‘tembok’ dalam isu yang berkaitan dengan projek ladang NFC.


“Kami tidak memaklumkan perkembangan syarikat kepada beliau, malah jika saya mula membuka mulut untuk membincangkan perkara itu, saya akan diminta diam.


“Antara saya dan isteri hanya membincangkan soal berkaitan anak dan pendidikan. Soal lain, terutama projek dan politik tidak pernah menjadi keutamaan kepada saya walaupun saya menyokong isteri 100 peratus dalam politik,” katanya.


Beliau turut menafikan Shahrizat menyertai rombongan pengurusan syarikat ke luar negara yang didakwa menelan belanja RM827,579.


“Kami jarang mengunjungi luar negara bersama keluarga. Sebagai menteri, isteri saya mengunjungi banyak negara atas urusan kerja kerana menunaikan tanggungjawab sebagai pemimpin negara,” katanya. 

Ditanya mengenai tindakan beberapa pihak termasuk daripada Barisan Nasional (BN) yang meminta Shahrizat melepaskan jawatan kerana projek NFC dikecam pembangkang yang mendakwa wujud penyelewengan dana kerajaan, Mohamad Salleh berkata beliau tidak boleh menjawab bagi pihak isterinya.


“Biar Perdana Menteri, Timbalan Perdana Menteri dan Shahrizat sendiri yang menjawab dan memutuskan perkara itu. Saya hanya suaminya. Dia tidak bincang soal politik dengan saya walaupun kami sudah hidup bersama selama 31 tahun. Apapun tindakan beliau, saya sentiasa menyokong 100 peratus,” katanya.


MKP kata Depa nie nak bantai Kak Ijat kerana marahkan Skuad Sayang yg nampak mengancam dan diterima oleh rakyat.tue yang dok cari pasal dengan kak Ijat nie.


Tuan Ibrahim Apa Masaalah Lu Sebenarnya?


"Mengata Dulang Paku Serpih" Mengata orang Puak PAS lagi teruk.Biaq lama-lama bagi orang bantai jubuq.Apabila isu bai'ah yang dilafazkan oleh semua "Orang UMNO"baru nie.Meroyan tak tentu pasal,Nak Tanya sikit kepada Ketua Penerangan PAS Pusat Nie Apa Masaalah Hang Sebenarnya?Kenapa hendak dipertikaikan.Adakah apa yang dilakukan oleh "orang UMNO" itu salah dari ajaran agama islam.Jika salah Buktikan?


Berbanding dengan PAS berbai'ah sanggup menceraikan isteri jika Lompat kepada Parti lain.Siap talak tiga pulak.MKP bukanya teror sangat dalam soal nie akan tetapi mengunakan apa yang logik dan boleh diterima pakai akai fikiran.Kesimpulanya Tuan Ibrahim nie letak akai dekat lutut bukan dekat kepala.

MKP kata:Nilaikan kepimpinan PAS ini?


Coli Nurul Izzah Tertanggal

Pua dan ahli parlimen Pantai Nurul Izzah Anwar mendakwa ada penemuan E coli terhadap 13 produk yang dipasarkan oleh KR1M. Kah! Kah! Kah!

Sunday, December 4

MENANG SAMAN SUARA KEADILAN RM100 JUTA


Suara Keadilan,Lain kali kalau nak buat fitnah pun tengok pada tempatnya.dah kena saman 100 juta tue.ini adalah pengajaran kepada pihak akhbar suara pembangkang yang suka nenabur fitnah serta mereka cerita yang
bukan-bukan.Ternyata pertemuan dengan DR Zamry Abd Kadir memberikan seribu makna kepada kami kerana dapat menemu bual dan berbicara secara langsung.Segala pertanyaan dijawab dan diberikan fakta yang menarik.Menteri Besar Paling Muda di Perak ini adalah hasil kilang/didikan Pemuda UMNO Malaysia.

Memalukan keluarga!


Memalukan dan mengecewakan! Itulah digambarkan pelakon tersohor, Datuk Jalaluddin Hassan, apabila tersebarnya berita perkahwinan penyanyi, Syella Kamaruddin yang dikaitkan dengan abangnya, bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan.
 
Jalaluddin memberitahu, berita yang tersebar di laman maya itu, membuatkan dia dan keluarga terkejut besar. Malah orang tuanya sendiri tidak mengetahui perkara ini.
 
“Baru semalam (Jumaat) saya hubungi abang saya. Bila saya bertanyakan perkara ini, abang dan kakak ipar saya tergelak besar.
 
“Orang paling terkesan dengan khabar ini ialah orang tua kami. Takkanlah abang saya sekejam itu sehingga menyembunyikan hal ini dari pengetahuan mereka,”

 
Jalaluddin turut kesal dan marah apabila berita itu turut mengaitkan bapanya.
 
“Saya ada terbaca artikel berkenaan isu itu. Kenapa menulis sedemikian? Mengaitkan pula ayah saya dalam hal ini.
 
“Cukuplah mereka membuat cerita tidak benar tentang abang saya. Kini mereka mahu melibatkan ayah saya pula. Orang yang menyebarkan berita ini memang tidak berbudi bahasa,” katanya dalam nada geram.

 

Gesa Musa ambil tindakan
 
Berikutan fitnah yang disebarkan, Jalaluddin menggesa abangnya mengambil tindakan ke atas mereka yang menyebarkan fitnah tersebut.
 
“Bagi saya, mereka yang menyebarkan fitnah ini merupakan orang yang tidak mempunyai hati dan perasaan. Main sedap mulut sahaja berkata-kata.
 
“Kalau tidak tahu, buat cara tidak tahu. Sebelum sebarkan, siasat dahulu berita itu benar atau tidak,” katanya.
 
Membangkitkan mengenai perkahwinan yang dikatakan menelan belanja RM15 juta itu, Jalaluddin memberitahu, adalah sesuatu yang mustahil jika abangnya mempunyai wang sebanyak itu kerana menurutnya, Musa merupakan seorang yang sederhana dalam segala hal.
 
“Abang saya memakai selipar apabila keluar. Dia juga pergi ke kedai mamak untuk makan. Kalau abang saya mampu mengadakan majlis perkahwinan yang berjumlah RM15 juta, pasti bapa saya kini hidup lebih senang,” katanya.

 
Minta suami Syella tampil
 
Selain akan mengambil tindakan ke atas mereka yang menyebarkan fitnah ini, Jalaluddin juga turut meminta agar suami Syella tampil membuat kenyataan.
 
“Perkara ini melibatkan maruah kami sekeluarga. Jika suami Syella seorang yang gentleman, sila tampil dan betulkan keadaan,” katanya.
 
Jalaluddin juga meminta agar Syella tidak terus menyembunyikan suaminya itu.
 
“Sekiranya suami Syella rasa bertanggungjawab terhadap isu ini, dia harus datang ke depan dan tonjolkan dirinya.
 
“Dia harus sedar, kami semua terluka dengan tohmahan yang dibuat oleh masyarakat, terutama terhadap orang tua saya. Tambahan pula, perkara ini tidak semena-mena melibatkan orang yang tidak bersalah,” kata Jalaluddin.
 
Sebelum ini, perkahwinan Syella, mengejutkan orang ramai apabila majlis persandingan dan hantaran yang diterima mencecah RM15 juta.
 
Bertambah kecoh, apabila Syella, dikatakan berkahwin dengan orang kenamaan yang pernah memegang jawatan penting dalam negara.

Gambar mereka turut tersebar dan nama bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan, tiba-tiba menjadi sebutan. Musa, bagaimanapun, dalam satu kenyataan, menafikan khabar itu dan akan mengambil tindakan undang-undang ke atas mereka yang menyebarkan berita palsu itu.
 
Sementara itu, Syella gagal dihubungi bagi menjelaskan perkara sebenar.

Bodohnya DAP Dok Main Drama Pasal Kancil Parking.


Berikut adalah keratan akhbar yang menyatakan Parking bukit bendera patut diubahsuai kerana kesilapan yang berlaku hingga hanya kereta kancil sahaja dapat masuk dan meletakkan kereta didalamnya.sapa kata???? DAP haram jadah nie kata.Masa bila laporan ini dikeluarkan 12 september 2011.Depa kata laporan siap dalam masa seminggu akan tetapi PDC bertanggungjawab untuk memperbaiki kesilapan yang telah dilakukan oleh kontraktor yang dilantik oleh ADO.PDC bertanggungjawab untuk memperbaiki pakai apa????Awat pakai ayaq lioq boleh siap dan perbesaqkan laluan masuk kesana?????Mesti pakai duit kan!!!!!!!!!!!sapa bayaq PDC ok clear kot no setakat nie.


Nie pulak berita pada 3/12/2011 menyatakan bangunan ini bakal dirobohkan sedangkan dalam laporan terdahulu hanya seminggu untuk menyiapkan laporan dan penyelesaian isu ini.Apa punya kartun nie DAP celaka nie?Macam-macam tembelang yang depa dok buat cerita.Mulanya repair lepas tue roboh.Duit repair tue bagi kat MKP pun baguih daripada dok buat kerja bodo macam tue buang duit.Habis nak populis kata repair kami menyalahkan BN kerana kesilapan mereka.DAP repair ambil kredit.Yang bingai saja akan sokong putaq alam shah nie.Duit sapa yang dilaburkan untuk repair dan merobohkan benda haram jadah pelaq nie.DUIT RAKYAT LA KAMJAT.habis semua dapat kat LIM PELAQ NIE CAKAP PEMBOHONG TP DUIT MASUK KAT DEPA>

Uniknya Nama Perdana Menteri,Kenapa Ek???????



Maksud dan signifikasi nama Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dengan pembaharuan yang dibawa dalam pentadbirannya.Najib yang membawa makna bijak dan pintar, susur galur nama semua bekas Perdana Menteri membawa makna mengikut susunan proses pembangunan negara.


Tunku Abdul Rahman, sesuai dengan maknanya iaitu hamba yang pemurah telah membawa rahmat kepada masyarakat melalui program pembasmian buta huruf dan kemiskinan.


Tun Abdul Razak (Hussein), bermaksud hamba yang membawa rezeki meneruskan pembangunan negara dengan pembukaan tanah Felda yang memberi limpahan keselesaan kepada rakyat.


Tun Hussein Onn yang digelar 'Bapa Perpaduan' telah meninggalkan warisan yang sangat hebat apabila mewujudkan perpaduan antara penduduk pelbagai etnik, kaum dan agama di negara ini.Sesuai dengan pengertian Hussein iaitu baik.


Tun Dr Mahathir Mohamad yang berjaya membangunkan Malaysia sebagai sebuah tamadun terkenal menerusi idea pembangunan yang dicetuskan, sesuai dengan namanya yang berasal daripada perkataan "Hadhara Yahdhuru Hadhari" yang bermaksud tamadun.


Ketamadunan itu diperhebatkan lagi oleh perdana menteri kelima Tun Abdullah Ahmad Badawi menerusi program pembangunan modal insan sehingga lahirnya anak Melayu pertama memperoleh 19A dan 21A dalam peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM).


Hari ini perdana menteri kita Datuk Seri Najib, apa maknanya pula, kalau Abdul Rahman membawa rahmat, Abdul Razak membawa rezeki, Hussein membawa kebaikan, Mahathir membawa tamadun, dan Abdullah bangunkan modal insan, Najib pula lebih hebat dan pintar, cukup kena dengan asal perkataan namanya "Najiba Yanjibu Najban Najib" iaitu bijak lagi pintar.


Menjadikan Najib yang juga Presiden Umno sebagai contoh.kebijaksanaan dan kepintaran Perdana Menteri merencana pelbagai strategi dan transformasi terutamanya selepas Umno dan Barisan Nasional (BN) dihempas badai 'tsunami politik' pada 2008 berjaya membuatkan pihak yang sentiasa mencemuh dan mencari keburukan kerajaan terdiam


MatKilau kata: Maksud Nama Anwar Ibrahim Bro Anwar Bin Ibrahim (BABI) AlJuburi pasal suka main jubuq kata mat sabun. 



Awat Jadi Macam Nie?Kena Halau!!!!!!!!!!!!!


Tengok dan membaca apa yang berlaku didalam PAU tahun nie agak keliru dengan sikap pihak pengurusan yang berkenaan,Awat nie hempa dok buat raplah jingga dekat depa nie kesian nana tengok dah.Pengamal media yang berkerja secara suka rela tidak rugi apa-apa sebaliknya UMNO yang kurang mendapat publisiti secara percuma.sungguh merugikan!!!!!! MKP dapat masuk dan tiada siapa menghalang tapi bila terbaca dalam nie.

KLIK DISINI Kalau ada tentu ada sahabat blogger yang melaporkan pengiktirafan DS Najib ini pastinya.Yang ada cuma laporan Naib Presiden Datuk Zahid Hamidi yang memberi pengiktirafan sebegitu.Jadi sekarang ANDA,SAYA dan KITA semua dah ada pilihan ke-2 sama ada nak jadi TENTERA MAYA UMNO atau TENTERA MAYA KEMENTERIAN PERTAHANAN memandangakan Menteri Pertahanan pulak yang iktiraf kita.

KLIK SINI Atas kesedaran itu jugalah, kebanyakkan Badan Perhubungan UMNO Negeri telah mewujudkan Unit Media mereka bagi menyahut seruan Presiden ini.

Tujuannya ialah untuk menyebarkan maklumat secara lansung kepada rakyat di negeri mereka melalui media sosial ini.

Namun, malangnya, kebanyakkan pengamal media negeri yang ditemui semuanya mengeluh apabila mereka dinafikan hak untuk membuat liputan sepanjang PAU2011 ini berlansung.

Pelbagai rintangan yang terpaksa mereka lalui. SOP media berubah - ubah untuk mereka. Mereka seolah - olah dihalang oleh pihak - pihak tertentu yang menurut arahan katanya.

Persoalannya, kenapa perkara ini boleh timbul sedangkan Media Negeri ini merupakan tulang belakang kepada jentera UMNO itu sendiri?

Tetapi layanan yang mereka terima ternyata amat mendukacitakan. Mereka dilayan seolah - olah mereka ini orang luar. Padahal mereka orang UMNO sendiri!!!

Saranan Semut hanya satu. Pihak tertentu perlu melihat masalah ini dengan serius dimasa akan datang kerana ianya memberi imej buruk kepada UMNO secara tidak lansung.

Mereka datang dari jauh membawa amanah yang telah diberikan. Maka tanggungjawab tu dipenuhi. Jangan sampai mereka mengingkari amanat Perdana Menteri pulak!!!

KLIK DISINI Media bukan sahaja perlu mempunyai PAS MEDIA yang dikeluarkan oleh pejabat UMNO malah untuk memasuki ruangan dewan para wartawan/jurugambar perlu mempunyai 'vest' BIRU atau MERAH, tidak cukup dengan itu media juga perlu memiliki kad media. (scan kad)

Ironinya saya yang memiliki PAS MEDIA, vest BIRU, dan juga kad media yang boleh di scan juga dihalang masuk oleh security pagi tadi. Salah seorang darinya cuba menolak dan mengherdik saya umpama saya ini ahli PKR datang untuk mengintip perjalanan perhimpunan terbesar parti orang Melayu ini.

Tindakan kurang ajar security ini menyebabkan berlakunya pertelingkahan antara saya dan security tapi saya ditenangkan oleh anggota polis serta seorang wartawan berbangsa cina.

Jika saya yang mematuhi setiap peraturan juga dihalang dari masuk dewan, bagaimana dengan rakan bloggers yang lain? Usahkan nak masuk dewan pintu dewan pun sudah tentu mereka tak dapat dekati, tidak hairanlah jika beberapa rakan bloggers berpengaruh pun kecil hati dengan layanan yang diterima mereka!

Namun paling menggelikan hati adalah, security di pintu utama tak benarkan masuk, namun security di pintu lain di bahagian belakang benarkan masuk tanpa scan kad media?

Hahaha... hoii nak buat undang-undang kasi betul-betullah depan tarak kasi masuk belakang kasi masuk? Ini sudah ikut jejak langkah bro Nuar Berahim. Hahaha!

Mantan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Pulau Pinang Terima Kasih.



Terharu dengan kata-kata dari pada bekas BIG BOSS UMNO Pulau Pinang Nie.MKP suka dengan cara dan style DS Zahid Hamidi nie bercakap.Kata Orang sebijik-sebijik ayat yang keluaq dari mulutnya faham dan jelas apa yang diperkatakan.Dari Dulu lagi MKP telah letakkan DS sebagai Idola.MKP telah banyak kali menjadi jentera pilihanraya semasa pilihanraya kecil yang lalu.Selalunya setiap pagi mesti DS senantiasa berjumpa dengan kami petugas jentera pilihanraya kecil Pulau Pinang selain Datuk Musa Dan Bro Ramlan.Paling bestnya apa bila DS membaca Al-Quran serta Yassin apabila majlis tahlil yang selalunya diadakan dirumah pengundi apabila PRK diadakan.Sapa yang pi tau la dan meremang bulu roma nie dengaq al-maklum Lepasan Universiti Al Azhar Mesir mesti terbaik???????????/TERIMA KASIH BIG BOSS ATAS PENGHARGAAN INI.

Saturday, December 3

Aznil Pengacara No 1 Di PWTC.


Adakah Aznil penyokong ataupun ahli UMNO?Kenapa pulak Aznil ada disini???????Persoalan itu hanya dapat dijawab oleh tuan punya badan.Kalau benar apa yang dipersoalkan ramailah yang akan menyokong UMNO nanti.Aznil adalah IKON ni 1 negara dan pengikutnya ramai sekali.Ternyata BN kini telah diterima oleh orang muda.Diakhir Pertemuan MKP bersama beliau sempat jua Aznil Berkata "kena berangkat dulu sebab ada show.kalau tidak mesti tunggu sampai habis ucapan DS Najib Razak yang tengak best hentam pemimpin pembangkang nie.banyak lagi gambaq dan pose tunggu esok ekslusif untuk pembaca MatKilauPenang.

KUALA LUMPUR, 3 Dis – Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak menyifatkan Perhimpunan Agung UMNO 2011, yang berakhir hari ini, mencapai empat objektif yang ditetapkan dan meletakkan anggota parti dalam keadaan siapsiaga untuk menghadapi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).
Dalam ucapan penggulungannya, Perdana Menteri berkata para perwakilan telah mengarap dengan baik empat objektif yang ditetapkan beliau pada permulaan perhimpunan itu.
Objektif pertama ialah beliau mahukan perhimpunan itu menggambarkan UMNO satu parti yang ampuh dan bersatu serta menyakinkan berjuta rakyat dan pengundi bahawa UMNO adalah sebuah keluarga dan sebuah organisasi politik serta teras politik tanah air dalam keadaan kukuh dan padu.
Objektif kedua pula, beliau mahukan perhimpunan itu membuktikan UMNO sebagai sebuah parti bermaruah dan berada dalam tahap kesiapsiagaan menghadapi pilihan raya.
“Objektif ketiga, saya ingin supaya melalui perhimpunan ini kerajaan mendapat sokongan gagasan kita untuk membawa perubahan yang besar kepada negara kita yang kita gagaskan sebagai pelan transformasi nasional,” katanya.
Katanya tujuan perhimpunan itu juga adalah bagi mendapat mandat sepenuhnya daripada perwakilan untuk menjayakan pelan transformasi berkenaan.
Dalam objektif keempatnya, beliau mahukan perhimpunan itu menjadi pengisian dan memberi isyarat serta mesej yang jelas bahawa 12.4 juta pengundi dan 28 juta rakyatMalaysiaboleh meletakkan keyakinan bahawa UMNO akan membawa negara dan rakyatnya ke arah masa depan yang lebih cemerlang.
Najib berkata perhimpunan kali ini juga telah mencipta satu sejarah apabila ia diakhiri dengan satu ikrar atau bai’ah yang diketuai oleh timbalan presiden Tan Sri Muhyiddin Yassin bertujuan untuk sumpah setia dan taat kepada parti dan pemimpin.
Dalam pada itu, Perdana Menteri menegaskan kekalahan UMNO pada pilihan raya lepas adalah disebabkan oleh anggota yang mengkhianati parti.
“Seperti yang disebut dalam ucapan Muhyiddin, kita perlu ada semangat berpasukan sebab bila kita analisa kekalahan dulu (pilihan raya umum 2008) kita kalah kerana ada orang UMNO yang mengkhianati partinya sendiri, betul tak?”, kata beliau dan disambut laungan daripada semua perwakilan dan pemerhati yang mengiyakan kata-katanya itu .
Beliau berkata jika semua anggota UMNO taat dan setia kepada parti, BN akan menang pada bila-bila masa kerana kekuatan dan perpaduan anggotanya.
“Bila balik ke kawasan kelak, janganlah meluat tengok muka Ketua Bahagian dan Ketua Bahagian pun bila tengok muka timbalannya, jangan pula ingat dia nak ambil jawatan ketua bahagian,” katanya.
Najib berkata semua anggota parti haruslah insaf dan sedar bahawa mereka tidak mempunyai pilihan lain kerana jika UMNO tewas dan tersungkur, maruah agama dan bangsa juga turut binasa.
“Ini tanda transformasi besar parti telah bermula, pada detik saat ini, ketika bersejarah ini dalam dewan ini, ambillah seruan Allah (swt).
“Hendaklah kita bersiap sedia dengan segala kekuatan yang ada, lengkap diri masing-masing,  turun kemedanjuang sebagai satu saf yang padu, pasukan yang kukuh, barisan yang kuat dan jemaah yang ampuh”, katanya.
UMNO ONLINE.



Deja Moss Berniaga di Perhimpunan Agung UMNO 2011


Deja Moss di perkarangan ruang gerai.Deja antara artis yang turut berniaga sepanjang perhimpunan ini dijalankan di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC).Menurut Deja Moss atau nama sebenarnya, Sharifah Hadijah Wan Moss berkata, beliau teruja kerana berpeluang untuk mempromosikan kek lapis buatannya itu.Beliau menjual 30 jenis kek lapis dengan harga RM30 sebiji. Antara kek lapis yang menjadi tarikan ialah kek lapis yang ada nama UMNO.

Ketua Puteri Mengamuk dan Gamatkan PWTC


Ketua Puteri UMNO,Datuk Rosnah Shirlin dalam sesi pengulungan Perhimpunan Agung UMNO 2011 disini hari ini berkata PAS dan PKR ditubuhkan atas dasar kekecewaan dan dendam tetapi UMNO tertubuh atas dasar rasa tanggungjawab membela bangsa,maka jelas UMNO adalah parti tulen dan sejati untuk orang melayu

Artis Sokong #BN Untuk Orang Muda



Adakah parti UMNO relevan ?? adakah ia diperlukan oleh generasi muda ??

Salam Media Baru Atau Tangan


Tidak mudah menjadi pemimpin pada era siber masa kini setiap gerak geri,kelakuan hatta salam pun diperhatikan tambahan pulak masa nie #PAU setiap apa yang berlaku boleh menjadi isu dan perhatian rakyat.

Kehadiran laman sosial seperti facebook,twitter dan blog membuat spekulasi sesuatu isu pada mulanya dianggap remeh menjadi hangat/serius dan mendapat perhatian pucuk tambahan pulak diterbitkan oleh media arus perdana.Mulalah menjadi perdebatan semua pihak dan diambil kredit oleh pihak yang pandai menjual nama.

Apa yang berlaku di PAU yang masuk hari terakhir hari ini tidak terkecuali daripada mendapat perhatian.ramai pemilik laman sosial ini,sehinggakan ada yang menjadi bahan dalam ucapan beberapa perwakilan.

Zaman sekarang adalah zaman menilai pemimpin dari dekat.zaman sekarang adalah zaman menghargai pemimpin yang boleh bersalam dari dekat dan berjabat tangan dan berbincang.zaman sekarang adalah zaman menerima pemimpin yang boleh menjawab twitter dan facebook.

Tapi ingatlah jika bersalam itu janganlah hanya dihujung jari sahaja,tak pandang muka pun.jika begitu macam mana nak rasa denyutan nadi rakyat dari akar umbi.Fikirkanlah kepada pemimpin nie?Program semalam pun bukan kami mahukan perhatian atau apa saja dari pemimpin tapi hargailah apa yang telah diberi seperti pepatah menyatakan. Jangan Tanya Apa yang Telah dibuat akan tetapi apa yang anda sumbangkan kepada orang membantu.


MKP kata:Gambar diatas diambil dari blog pembangkang yang telah memutarkan fakta dan cerita tentang kehadiran Lisa Surihani dalam PAU UMNO 2011.Ternyata impaknya besar hingga mereka beebuat sedemikan rupa.

HAMPAS Kutip Derma Jual Nik Ajis.


Gambaq Pok Nik dilelong untuk diletakan dirumah oleh Pemimpin PAS serta penyokongnya kononnya hasil dari kutipan tersebut adalah untuk perjuangan Parti.Potret yang bernilai 6ribu ringgit Malaysia.Sehingga terdesak sebegitu rupa hanya kerana mengejar impian disiang hari oleh pakatan Haram.Mereka ini boleh disimpulkan umpama tidoq sebantai akan tetapi mimpi yang berbeza.PAS dengan Negara kebajikanya serta Islam ditinggalkan.DAP pulak hanya mempergunakan PAS demi kepentingan Politik rasisnya untuk mengambil hati serta memperbodohkan pengundi yang kebanyakkannya terdiri dari Orang melayu.

Inilah Shahrul khan Malaysia Edisi Melayu,Umum tahu penipuan atau kencingan yang dilakukan oleh Pak Sheik nie sehinggakan makcik nie menawarkan diri untuk gambarnya diambil oleh MKP.Nilaikan sendiri apa yang tersemat didalam hati seorang yang pernah dikecewakan.

VIDEO TERLARIS #PAUmno : UMNO Pulau Pinang.


Datuk Musa,Dengan selamba memberi ucapan menyokong usul dasar Presiden.Lawak jenaka yang mendapat tepukan paling gemuruh.Perwakilan memberikan sepenuh perhatian kepada ucapan beliau.Walaupun melawak tapi ada tegasan yang perlu diberi perhatian dari pucuk pimpinan.

Gambar Terbaik #PAUmno.


Nyatakan Pendirian Makcik Nie?

Kempen Kesedaran HIV.

BN Youth Music 2011
Datuk Seri Hishamuddin berjalan keluar.
Perwakilan puteri Tekun mendengar ucapan ketua Puteri

BN Youth Music 

Perwakilan mendengar ucapan Presiden parti.

Kanak-kanak ini leka bermain game.

macamku kenal puteri nie

Tekun melihat skrin besar.









#PAUmno Ketua Pemuda UMNO Pulau Pinang.



Makanan Jepun Yang Aneh Tetapi Cool

Gempar Plaza Metro Kajang Banjir!


Selangor: hari ini penduduk kajang dan bangi di kejutkan dengan banjir yang mungkin agak teruk, dan dengar cerita ada dua orang yang maut akibat banjir tadi, tapi kesahihannya tidak dapat dipastikan, dan ramai yang mendakwa banjir ini adalah disebabkan system perparitan yang tidak terkawal dan sumbat menyebabkan punca banjir, apa-apapun esok kita dengar apa kata MPKJ.

kepada anda semua plss la jangan la membuat sebarang andaian lebih-lebih lagi berkenaan kiamat, gua percaya semua ni di sebabkan sungai yang sumbat akibat dicemari dengan sampah sarap, sungai kajang bukan macam sungai klang ok, sungai klang walaupun penuh sampah tapi ia sangat besar, lebih-lebih lagi sekarang kajang sedang pesat dengan pembangunan di sekitar semenyih dan yang sewaktu dengannya...

#tak kurang jugak yang bawak masuk politik dengan banjir yang melanda ni,

Friday, December 2

@ZambryAbdKadir "Screenagers" Mana Dok Mai Pulak?

Semalam Ahli Majlis Tertinggi UMNO yang juga Menteri Besar Perak Datuk Seri Dr. Zambry Abd Kadir sudi meluangkan masa untuk berborak santai bersama 10 orang bloggers dari Unit Media Baru Pemuda UMNO.

Dalam pertemuan tersebut Dr. Zambry Abd Kadir sempat membicarakan isu-isu di negeri Perak antara yang menarik adalah mengenai Bajet Negeri Perak 2012 yang mana merupakan bajet tertinggi dalam sejarah negeri Perak.

Bajet yang berjumlah RM915.26 juta secara tidak langsung membuktikan kebolehan beliau dalam menerajui Perak selepas BN merampas tampuk pemerintahan daripada kerajaan 'boneka' Nizar Jamaluddin. Dari jumlah tersebut sebanyak RM321 juta diperuntukkan untuk program pembangunan di negeri berkenaan.



READ MORE


MKP kata:Terkejut dengan penjelasan mengenai Perkataan Screennagers,Diambil dari Teenagers merupakan remaja dan jika remaja hari-hari menghadap skrin komputer dinamakan SCreenagers yang selama ini membantu UMNO/Barisan Nasional mengekang tomahan Pembangkang.



















Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive