Tuesday, December 6

Nasri Usah Tegakkan Bulu Yang Sudah Basah.


Pada mulanya MKP malas nak perbesaqkan benda nie dek kerana jika difikirkan balik ianya tidak menguntungkan UMNO.Akan tetapi telah menjadi tempat satu polimik yang menyatakan NASRI telah difitnah oleh blogger UMB.Nie yang kasi wa panas nie beb.APa bukti yang hang mau lagi nak suruh MKP keluarkan VIDEO baru nak mengaku.Pepatah melayu ada menyatakan Jika terlajak perahu boleh berpatah balik akan tetapi ini sudah terlajak ayaq mengandung kau sembilan bulan.


Cerita yang sebenarnya,MKP dan Keris Lok 7 hendak masuk kedalam dewan PWTC pada malam pertama PAU akan tetapi dihalang oleh pihak keselamatan dan awek jambu dekat depan tue.MKP inginkan penjelasan kenapa tidak dibenarkan masuk kedalam dewan?Pihak keselamatan dan awek cun tersebut tidak dapat memberi penjelasan kerana ianya bukan didalam kuasa mereka.Awek tersebut telah memanggil BRO Nasri berjumpa kami.Maka datanglah Bro Nasri berjumpa kami.Lalu Pertanyaan pertama yang ditanya ialah kenapa kami dihalang masuk??????Alasan yang diberikan adalah UMB 'TIDAK DECLARE'. Jawapanya agak menaikan darah kami.

Kenapa apabila Datuk Raouf bantai hang kaw-kaw punya,kelepiak kata kami buat fitnah dekat hang.Sudah diberi peringatan kepada BRO Nasri kami adalah blogger dan jika hendak halang pun kena la pikiq.kami bukan dari Pakatan Rakyat.Kita sekapai apa salahnya diberi masuk.jika tak memberi kami peluang untuk masuk pintu depan kami boleh masuk pintu belakang.Bagaimana pintu belakang?Jumpalah kami dengan lu Punya Big BOSS dan kebenaran telah diberi.Siap dengan tag PERMERHATI KHAS dan VIP PASS lagi.itulah layan dari KABEL yang telah Digunakan.Berbandingkan dengan lu apa kelas lu NASRI.

Jika NASRI masih lagi mahu menegakkan Bulu yang telah basah ini MKP bersedia berjumpa dengan DATUK RAOUF serta sesiapa sahaja waima Datuk Seri Tengku Adnan untuk menceritakan atau memberi penjelasan apa yang berlaku serta bukti.


READ MORE

READ MORE 


Pengarah Penerangan Kedah Hilang Teloq!!!

Zulkifli Yahaya Pengarah Penerangan Kedah dan selaku penulis dalam Harakah,
Warta Kedah,Blog KedahLa,Blog Kedah La Nie

Bukti Zulkifli Yahaya kena hentam 




                


                
  

Zulkifli Yahaya ni kalau nak tulis bab buruk kan UMNO ,serah la kat dia.dalam Harakah dia la juara,,dalam surat khabar Warta Kedah dia la jaguh..kena maki dengan geng sendiri terdiam terus.Kesian dengan keadaan Zulkifli Yahaya,kerana tertekan dengan Harakah dah tak laku,,di tambah pulak kena maki dengan si pemaki kuat Pakatan Rakyat Kedah,,Nasib ang la..

Orang UMNO Atau Ahli UMNO.




Insaflah...insaflah saudara-saudari, andainya UMNO tidak kita tatang, andainya UMNO tidak kita bela, andainya UMNO sudah tersungkur rebah dan andainya UMNO lenyap, apakah masih terjunjung Islam yang suci? Apakah masih terpandang mulia orang-orang Melayu? Apakah masih disanjung raja-raja kita?

Sebab itulah, pemimpin dan ahli UMNO tidak boleh memandang remeh segala yang sudah tercatat dan berlangsung di perhimpunan agung parti.Kalau kita leka, kalau kita alpa, kalau kita lalai, kalau kita masih bersengketa, kehinaan akan tiba di muka pintu.Tunggulah kehancuran akan terbangsatlah Melayu merempat di di tanah sendiri.Mereka akan menganggap Perhimpunan Agung UMNO sekadar agenda tahunan bagi memenuhi peraturan sebuah perjalanan pertubuhan.

Sikap tidak mahu berubah dan masih lagi mahu berpolitik sesama sendiri demi perjuangan peribadi hanya akan mengakibatkan UMNO akan menempah bahaya dalam pilihan raya akan datang.Ia kerana jika dalam pilihan raya umum akan datang UMNO dan BN tidak mampu mencatatkan kejayaan cemerlang akibat politik dalaman percayalah orang luar tidak akan lagi menghormati perhimpunan agung.Janganlah pula nanti ada yang berhujah tidak salah melanggar ikrar berkenaan kerana ia tidak dilakukan atas nama Allah tetapi mereka harus ingat, ikrar berkenaan adalah bertujuan bagi menjaga kepentingan bangsa, agama dan negara.




Dan ia hanya dapat dilakukan jika UMNO dan BN terus memerintah, justeru ikrar berkenaan ibarat janji yang wajib ditunaikan kerana di dalam Islam hanya manusia munafik sahaja yang sanggup memungkiri janji. Lebih daripada itu, jika UMNO kehilangan tampuk kekuasaan, bangsa Melayu 'terbangsat' di tanah air sendiri dan Islam tidak lagi dihormati maka seluruh ahli UMNO yang mengkhianati ikrar yang dibuat perlu bertanggungjawab.

Jihad untuk memenangkan parti kita, jihad untuk memastikan survival bangsa dan agama kita adalah satu pengorbanan yang amat besar sekali yang harus dipertanggungjawab dan dilaksanakan oleh kita secara sebaik-baiknya.Justeru pemimpin, ahli, penyokong dan pejuang UMNO mesti istoqamah dalam perjuangan mereka. Hindarilah sikap bermuka-muka, di depan pucuk pimpinan bersedia berikrar dan bersumpah serta berbaiah tetapi di belakang, perangai lama yang membawa kehancuran parti diulangi.

''Kalau mereka tak sokong siapa juga yang dicalonkan dan jentera tidak digerakkan kerana tidak setuju dengan calon, maka UMNO dan perjuangannya akan menjadi mangsa terbesar''Amalkan sikap 'bikin serupa cakap', jangan anggap perhimpunan hal lainBersediakah pemimpin dan ahli UMNO dituduh hipokrit dan bersikap retorik, apabila pilihan raya umum nanti menyaksikan parti itu tidak mencapai sasaran kemenangan yang ditetapkan seperti mana mereka ikrarkan.

Berdasarkan hakikat itu, janganlah memandang remeh apa yang telah dihasilkan melalui perhimpunan agung tersebut.


Dengan cara itu sahaja UMNO mampu mencapai kejayaan dalam pilihan raya umum akan datang dan seterusnya memastikan Perhimpunan Agung UMNO selepas ini tidak dilihat hanya gah dari segi kehadiran sahaja sedangkan tiada apa-apa pun yang menguntungkan parti, agama, bangsa dan negara.Taat dan patuhlah terhadap apa juga keputusan pucuk pimpinan parti seperti mana janji, ikrar atau baiah mereka lafazkan.



Monday, December 5

Mat Rempit Penang Layan Nie!!!!

Nurul Izzah Londeh Coli.


TIDAK habis-habis. Satu demi satu projek untuk manfaat kehidupan harian masyarakat Malaysia diserang parti pembangkang.Mulanya, program transformasi kedai runcit (TUKAR), kemudian beralih ke Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) dan seterusnya Menu Rakyat 1Malaysia. Terbaru, dikatakan 'menjangkit' ke projek pembangunan bengkel automatif (ATOM).

'Pening kepala' dibuatnya menteri berkenaan untuk bertarung di satu lagi 'gelanggang politik' pembangkang. Tetapi Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob mungkin 'alah bisa tegal biasa'. Matlamat kementerian berjiwa besar untuk rakyat ini hanyalah semata-mata untuk kesenangan orang ramai mengharungi cabaran kos hidup yang meningkat kala ini.


Namun lain ceritanya di pihak sana. Sampaikan kedengaran ura-ura 'melobi' oleh pihak terbabit untuk menerajui kementerian Ismail Sabri, tentunya selepas pilihan raya umum nanti.

Ini gara-gara tidak puas hati dengan projek rakyat kelolaan kementerian Ismail Sabri yang lebih dikenali KPDNKK atau nama penuhnya Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan. Ia dikatakan merugikan 'pihak industri'.

Pernah seorang peneraju dewan perniagaan yang dikatakan memiliki lebih 20,000 anggota hadir berbincang dengan Ismail Sabri dan disaran menyertai sahaja program KR1M, yakni sama seperti komitmen yang ditunjukkan Mydin. Dalam mesyuarat (perundingan) itu, semuanya nampak baik belaka, berjalan lancar dan penutupnya, wakil dewan berkenaan menyatakan semuanya okey, okey dan okey untuk KR1M. Tetapi beberapa hari kemudian, habis dibantainya Ismail Sabri dalam akhbar mereka.

Ismail Sabri yang ditemui penulis di Putrajaya Jumaat lalu percaya pembangkang tidak suka melihat rakyat mendapat harga barang yang murah menerusi siri program anjuran kementeriannya. Ini kerana ia akan mempopularkan kerajaan. Lebih-lebih lagi dianggap satu kelebihan buat BN menjelang pilihan raya umum ke-13 yang hangat diperkatakan saat ini.

"Kerajaan hapuskan ISA, dia tak suka pula sebab kerajaan dah buat dulu. Yang uar-uarkan pembohongan ini pun adalah individu sama yang dikatakan nak 'pecat' atau kurangkan bilangan ramai kakitangan kerajaan.

"Tidak setakat itu juga, yang terbaru mereka mahu musnahkan ATOM pula," kata Ismail Sabri. ATOM, menurutnya, diperkenalkan bagi mengelakkan berlaku penipuan dalam jualan alat-alat ganti tulen kereta. Kadang-kala orang ramai terbeli kereta potong atau gear box yang rosak. Maka ATOM lah antara jawapan dalam meleraikan permasalahan ini.

Kerana itu, Ismail Sabri di Putrajaya tempoh hari menghuraikan fakta dalam menjawab dakwaan bahawa produk KR1M kononnya lebih mahal dari Carrefour. Berikut intipati penjelasannya:

1. Perbandingan harga tidak dibuat dengan produk yang setaraf dengannya (apple to apple).

l Perbandingan mestilah merupakan 'apple to apple' ataupun barangan yang benar-benar sama sahaja baik dari segi berat, pembungkusan dan yang paling utama adalah kualiti. Di sini, perbandingan yang dibuat adalah tidak sama.

2. Perbandingan harga KR1M sepatutnya dengan jenama antarabangsa dan bukan dengan house/store brand.

l KR1M menunjukkan penjimatan di antara 30%-50% apabila dibandingkan dengan jenama popular ataupun jenama antarabangsa (misalnya Nestle, P&G dan Unilever). Pembangkang pula telah membandingkan jenama KR1M dengan jenama persendirian pasar raya lain (dalam kes iniu adalah jenama persendirian Carrefour Big Savers).

3. Perbandingan 23 barangan berkenaan tidak mengira aspek kualiti dan kuantiti.

a) Kualiti produk: Misalnya di antara Teh Ceylon KR1M telah dibandingkan dengan Teh Hitam dari Carrefour yang mana Teh Ceylon adalah dari Sri Lanka sepenuhnya dan lebih berkualiti dibandingkan dengan Teh Hitam yang merupakan gabungan sumber daripada Indonesia dan Sri Lanka.

b. Isi kandungan (berat dan isipadu). Misalnya di antara pekatan pencuci pinggan dan mangkuk KR1M (400g berharga RM1.90) dan Carrefour Savers (350g) yang berlainan isipadu, di samping kualiti pembungkusan pencuci pinggan mangkuk dari Carrefour adalah kurang bermutu justeru dapat mengurangkan kos. Carrefour Savers 400g adalah berharga RM2.15 yang jelas lebih mahal.

c. Maklumat khasiat. Misalnya di antara susu pekat KR1M dan krimer manis Carrefour di mana khasiat protein bagi produk KR1M adalah 2.0 manakala Carrefour adalah 1.6 menunjukkan kandungan protein jenama KR1M lebih berkhasiat.

d. Produk berlainan jenis. Misalnya seperti KR1M Chilled Fruit Juice Assorted 1Liter dengan kandungan 35% jus buah yang didinginkan berbanding produk Carrefour Delite 1Liter (5% kandungan jus) yang dijual pada suhu bilik sahaja.

e. Promosi. Misalnya peluntur pakaian Carrefour merupakan pek promosi (harga seunit R2.55) dan hanya untuk masa yang terhad sahaja/sementara stok masih ada. Produk KR1M pula berharga RM1.90 seunit dan adalah mengekalkan harga yang sama sepanjang masa.

4. Berkemungkinan terdapat penipuan pada harga barangan Carrefour yang sengaja direndahkan.

a. Krimer pekat manis 505g menyatakan harga RM2.25 manakala senarai yang diberikan pihak pembangkang adalah bernilai RM2.

b. Begitu juga dengan daging kisar lembu jenama Ramly yang menyatakan harga di resit sebanyak RM5.95 manakala senarai menunjukkan RM5.29.

c. Kentang goreng KK (1kg) di resit menunjukkan harga RM5.90 manakala senarai menunjukkan harga RM4.35.

d. Tisu tandas 200x10 di resit menunjukkan harga RM5.09 manakala senarai pembangkang menunjukkan RM4.90.

e. Minuman berkarbonat di resit menunjukkan harga RM2.05 manakala senarai pembangkang adalah RM1.95.

Pembangkang, kata Ismail Sabri akan terus memburukkan kerajaan - tidak kira sama ada siri sesuatu projek atau program bertujuan untuk manfaat orang ramai.

"Ini tidak pasal-pasal menuduh produk KR1M dicemari bakteria e-coli, tapi bila tanya makmal mana yang buat analisis ini, dia kata ada lah...ada lah tu di mana...tunjukkanlah bukti," kata beliau.

Utusan Malaysia.

Siapa Bung Mokhtar?



"Kalau saya pada tempat ini, saya letak jawatan, menyusahkan. Dia punya kerja semua musnah. Mana tidak betul, kita kena betulkan. "Walaupun dia menteri Umno, siapa dia, dia bersalah, letak jawatan lebih baik daripada jadi liabiliti keapda Umno dan Barisan. Kita tegas, sebab kita memerintah negara ini dengan adil,"
- Bung Mokhtar

Siapa Bung Mokhtar? Siapa beliau untuk menilai Shahrizat sesuatu yang tidak bernilai kepada parti UMNO? Jika ditanya para wanita malah kaum lelaki juga mengakui Kak Jat berjaya membawa satu "TRANSFORMASI" dalam UMNO yang mana sebelum ini tidak ada sama sekali.

Cuba Bung Mokhtar jelaskan sebelum Kak Jat menjadi ketua Wanita berapa banyak Kuota Wanita yang ada? Dan Bung Mokhtar nyatakan sekarang ini siapa yang perjuangkan Kuota wanita UMNO?

Itu dari segi kuota yang Kak Jat perjuangkan buat wanita UMNO bagaimana pula dengan gerak kerja wanita UMNO ketika ini? Boleh Bung Mokhtar jelaskan Kegagalan yang dilakukan Kak Jat selaku ketua Wanita UMNO sepanjang beliau menjawat jawatan tersebut dan juga penilaian yang dibuat sepanjang Pilihanraya Kecil yang diadakan?




Bung Mokhtar tidak melihat segala gerak kerja yang dilakukan Kak Jat selaku Ketua Wanita UMNO. Bung Mokhtar tidak mampu untuk membawa "TRANSFORMASI" yang digerakkan Kak Jat dan para jentera wanita lain sebaliknya Bung Mokhtar hanya membawa "Tranformasi" Berkahwin dengan artis ternama dan Menceraikan Isteri yang pertama.

MKP kata:Usah diganggu Mummy Ijat dan Keluarga,jika dari pihak pembangkang tak kisah sangat,Ini orang sendiri tikam dari belakang.Mummy Ijat Orang Penang Mau Ingat Skitttttt!!!!!!!!!!!!

Guan Eng Menangis Bila TS Muhyiddin Lancarkan Serang.


Bapak nenen nie menangis nak ambil undi simpati apabila diserang oleh Tan Sri Muhyiddin Yassin.UMNO adalah Parti hanya untuk orang melayu dan Islam sahaja.Itu telah termaktub dalam pelembangaan yang telah ditetapkan.Apa masalah Lu LGE?Rasis.Siapa yang Rasis sebebenarnya UMNO atau DAP?Lepas tue pandai-pandai kata rakyat malaysia tak puas hati.DAP berapa keahlian berbanding dengan UMNO.Rakyat lebih marahkan pendatang dari melaka nie dari orang lain kerana membuat Onar dan kacau di Pulau Pinang.Tak Habis isu rasuah dimainkan oleh beliau.Nana Nak habaq Dunia ada berapa Negara jika paras Rasuah bawah dari 100 kira ok la.Awat DAP tak makan rasuah.Cakap serupa Cibai la lu?????

MKP kata LGE komen pasal isu LEMBU bagi la Blogger terhebat komen.MKP tak dapat taklimat tentang ISU NFC nie.Panggil pun tidak?????/Bangsar BEEF atau BANGSAT BABI.

MCA & GERAKAN Lena Mau Kurang La Kamjat!!!


Apa yang hampa nampak dalam gambaq diatas.Penghuni-penghuni lebuhraya Batu Lancang berterima kasih kepada Kamjat Lim Guan Eng bapak nenen.MCA mahu menjadi calon dikawasan tersebut tp hampa semua lena lagi dengan benda macam nie pun tak boleh selesai kot.LE MA CIBAI LA LU OLANG TITO KOT.takkan semuanya mengharapkan UMNO saja nak buat keja,semua pegawai dari agensi ada,tak payah sebutlah dari mana?Makan gaji buta kot?Terbakaq MKP bila dapat tahu apa yang terjadi di Batu Lancang.

Penduduk marah kepada pegawai penyelaras dari batu lancang kerana dok lena dan tak buat kerja jika hendak bertemu beliau kena macam-macam peraturan yang perlu dipatuhi.Jika begini caranya hampa buat keja mampus PM nak kampoi balik apa yang hampa dok buat taik selama nie.Bila dekat pilihanraya atau pemimpin dari Putrajaya nak mai tengok penang kelam kabut hampa nak buat keja dan kehadapan nak salam dengan pemimpin.Apa punya drama taik hampa dok main nie.

Jika begini sikap pemimpin dari MCA dan GERAKAN bukan kata nak ambil Penang balik bau pun tarak la.Tak pa semua isu bagi UMNO jawab dan buat Keja Tapi bila nak jadi calon Baru mai sua muka.


Video Terbaru:Anwar 18sx Hotel Ampang.

Zuraidah/Shahrizat Lawan Selak Kain.



Ketua Wanita Keadilan Dan Ketua Wanita UMNO lawan Selak kain masing-masing.Kita tengok sapa yang power.Hujah dari Mak Lampir meroyan sekali dengan menyatakan Shahrizat tidak menjawab apa yang perlu dijawab.Dia (Shahrizat) hanya berani berkokok digelanggangnya sendiri dan perwatakan yang ditunjukkan sangat kolot dan dangkal. Ia langsung tidak menunjukkan perwatakan wanita Islam dan Menteri.


Berikut adalah kenyataan YG membuat mak lampir terselak kainnya.




Pengerusi Eksekutif Nasional Feedlot Corporation Sdn Bhd (NFC), Datuk Seri Dr Mohamad Salleh Ismail menafikan isterinya, Datuk Seri Shahrizat Abd Jalil, mempunyai pengaruh dalam pengurusan syarikat, termasuk kelulusan pinjaman mudah bernilai RM250 juta daripada kerajaan untuk menguruskan projek Pusat Fidlot Nasional (PFN).



Mohamad Salleh berkata, isterinya yang juga Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat tidak pernah mencampuri urusan syarikat, malah mereka berdua meletakkan ‘tembok’ dalam isu yang berkaitan dengan projek ladang NFC.


“Kami tidak memaklumkan perkembangan syarikat kepada beliau, malah jika saya mula membuka mulut untuk membincangkan perkara itu, saya akan diminta diam.


“Antara saya dan isteri hanya membincangkan soal berkaitan anak dan pendidikan. Soal lain, terutama projek dan politik tidak pernah menjadi keutamaan kepada saya walaupun saya menyokong isteri 100 peratus dalam politik,” katanya.


Beliau turut menafikan Shahrizat menyertai rombongan pengurusan syarikat ke luar negara yang didakwa menelan belanja RM827,579.


“Kami jarang mengunjungi luar negara bersama keluarga. Sebagai menteri, isteri saya mengunjungi banyak negara atas urusan kerja kerana menunaikan tanggungjawab sebagai pemimpin negara,” katanya. 

Ditanya mengenai tindakan beberapa pihak termasuk daripada Barisan Nasional (BN) yang meminta Shahrizat melepaskan jawatan kerana projek NFC dikecam pembangkang yang mendakwa wujud penyelewengan dana kerajaan, Mohamad Salleh berkata beliau tidak boleh menjawab bagi pihak isterinya.


“Biar Perdana Menteri, Timbalan Perdana Menteri dan Shahrizat sendiri yang menjawab dan memutuskan perkara itu. Saya hanya suaminya. Dia tidak bincang soal politik dengan saya walaupun kami sudah hidup bersama selama 31 tahun. Apapun tindakan beliau, saya sentiasa menyokong 100 peratus,” katanya.


MKP kata Depa nie nak bantai Kak Ijat kerana marahkan Skuad Sayang yg nampak mengancam dan diterima oleh rakyat.tue yang dok cari pasal dengan kak Ijat nie.


Tuan Ibrahim Apa Masaalah Lu Sebenarnya?


"Mengata Dulang Paku Serpih" Mengata orang Puak PAS lagi teruk.Biaq lama-lama bagi orang bantai jubuq.Apabila isu bai'ah yang dilafazkan oleh semua "Orang UMNO"baru nie.Meroyan tak tentu pasal,Nak Tanya sikit kepada Ketua Penerangan PAS Pusat Nie Apa Masaalah Hang Sebenarnya?Kenapa hendak dipertikaikan.Adakah apa yang dilakukan oleh "orang UMNO" itu salah dari ajaran agama islam.Jika salah Buktikan?


Berbanding dengan PAS berbai'ah sanggup menceraikan isteri jika Lompat kepada Parti lain.Siap talak tiga pulak.MKP bukanya teror sangat dalam soal nie akan tetapi mengunakan apa yang logik dan boleh diterima pakai akai fikiran.Kesimpulanya Tuan Ibrahim nie letak akai dekat lutut bukan dekat kepala.

MKP kata:Nilaikan kepimpinan PAS ini?


Coli Nurul Izzah Tertanggal

Pua dan ahli parlimen Pantai Nurul Izzah Anwar mendakwa ada penemuan E coli terhadap 13 produk yang dipasarkan oleh KR1M. Kah! Kah! Kah!

Sunday, December 4

MENANG SAMAN SUARA KEADILAN RM100 JUTA


Suara Keadilan,Lain kali kalau nak buat fitnah pun tengok pada tempatnya.dah kena saman 100 juta tue.ini adalah pengajaran kepada pihak akhbar suara pembangkang yang suka nenabur fitnah serta mereka cerita yang
bukan-bukan.Ternyata pertemuan dengan DR Zamry Abd Kadir memberikan seribu makna kepada kami kerana dapat menemu bual dan berbicara secara langsung.Segala pertanyaan dijawab dan diberikan fakta yang menarik.Menteri Besar Paling Muda di Perak ini adalah hasil kilang/didikan Pemuda UMNO Malaysia.

Memalukan keluarga!


Memalukan dan mengecewakan! Itulah digambarkan pelakon tersohor, Datuk Jalaluddin Hassan, apabila tersebarnya berita perkahwinan penyanyi, Syella Kamaruddin yang dikaitkan dengan abangnya, bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan.
 
Jalaluddin memberitahu, berita yang tersebar di laman maya itu, membuatkan dia dan keluarga terkejut besar. Malah orang tuanya sendiri tidak mengetahui perkara ini.
 
“Baru semalam (Jumaat) saya hubungi abang saya. Bila saya bertanyakan perkara ini, abang dan kakak ipar saya tergelak besar.
 
“Orang paling terkesan dengan khabar ini ialah orang tua kami. Takkanlah abang saya sekejam itu sehingga menyembunyikan hal ini dari pengetahuan mereka,”

 
Jalaluddin turut kesal dan marah apabila berita itu turut mengaitkan bapanya.
 
“Saya ada terbaca artikel berkenaan isu itu. Kenapa menulis sedemikian? Mengaitkan pula ayah saya dalam hal ini.
 
“Cukuplah mereka membuat cerita tidak benar tentang abang saya. Kini mereka mahu melibatkan ayah saya pula. Orang yang menyebarkan berita ini memang tidak berbudi bahasa,” katanya dalam nada geram.

 

Gesa Musa ambil tindakan
 
Berikutan fitnah yang disebarkan, Jalaluddin menggesa abangnya mengambil tindakan ke atas mereka yang menyebarkan fitnah tersebut.
 
“Bagi saya, mereka yang menyebarkan fitnah ini merupakan orang yang tidak mempunyai hati dan perasaan. Main sedap mulut sahaja berkata-kata.
 
“Kalau tidak tahu, buat cara tidak tahu. Sebelum sebarkan, siasat dahulu berita itu benar atau tidak,” katanya.
 
Membangkitkan mengenai perkahwinan yang dikatakan menelan belanja RM15 juta itu, Jalaluddin memberitahu, adalah sesuatu yang mustahil jika abangnya mempunyai wang sebanyak itu kerana menurutnya, Musa merupakan seorang yang sederhana dalam segala hal.
 
“Abang saya memakai selipar apabila keluar. Dia juga pergi ke kedai mamak untuk makan. Kalau abang saya mampu mengadakan majlis perkahwinan yang berjumlah RM15 juta, pasti bapa saya kini hidup lebih senang,” katanya.

 
Minta suami Syella tampil
 
Selain akan mengambil tindakan ke atas mereka yang menyebarkan fitnah ini, Jalaluddin juga turut meminta agar suami Syella tampil membuat kenyataan.
 
“Perkara ini melibatkan maruah kami sekeluarga. Jika suami Syella seorang yang gentleman, sila tampil dan betulkan keadaan,” katanya.
 
Jalaluddin juga meminta agar Syella tidak terus menyembunyikan suaminya itu.
 
“Sekiranya suami Syella rasa bertanggungjawab terhadap isu ini, dia harus datang ke depan dan tonjolkan dirinya.
 
“Dia harus sedar, kami semua terluka dengan tohmahan yang dibuat oleh masyarakat, terutama terhadap orang tua saya. Tambahan pula, perkara ini tidak semena-mena melibatkan orang yang tidak bersalah,” kata Jalaluddin.
 
Sebelum ini, perkahwinan Syella, mengejutkan orang ramai apabila majlis persandingan dan hantaran yang diterima mencecah RM15 juta.
 
Bertambah kecoh, apabila Syella, dikatakan berkahwin dengan orang kenamaan yang pernah memegang jawatan penting dalam negara.

Gambar mereka turut tersebar dan nama bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan, tiba-tiba menjadi sebutan. Musa, bagaimanapun, dalam satu kenyataan, menafikan khabar itu dan akan mengambil tindakan undang-undang ke atas mereka yang menyebarkan berita palsu itu.
 
Sementara itu, Syella gagal dihubungi bagi menjelaskan perkara sebenar.

Bodohnya DAP Dok Main Drama Pasal Kancil Parking.


Berikut adalah keratan akhbar yang menyatakan Parking bukit bendera patut diubahsuai kerana kesilapan yang berlaku hingga hanya kereta kancil sahaja dapat masuk dan meletakkan kereta didalamnya.sapa kata???? DAP haram jadah nie kata.Masa bila laporan ini dikeluarkan 12 september 2011.Depa kata laporan siap dalam masa seminggu akan tetapi PDC bertanggungjawab untuk memperbaiki kesilapan yang telah dilakukan oleh kontraktor yang dilantik oleh ADO.PDC bertanggungjawab untuk memperbaiki pakai apa????Awat pakai ayaq lioq boleh siap dan perbesaqkan laluan masuk kesana?????Mesti pakai duit kan!!!!!!!!!!!sapa bayaq PDC ok clear kot no setakat nie.


Nie pulak berita pada 3/12/2011 menyatakan bangunan ini bakal dirobohkan sedangkan dalam laporan terdahulu hanya seminggu untuk menyiapkan laporan dan penyelesaian isu ini.Apa punya kartun nie DAP celaka nie?Macam-macam tembelang yang depa dok buat cerita.Mulanya repair lepas tue roboh.Duit repair tue bagi kat MKP pun baguih daripada dok buat kerja bodo macam tue buang duit.Habis nak populis kata repair kami menyalahkan BN kerana kesilapan mereka.DAP repair ambil kredit.Yang bingai saja akan sokong putaq alam shah nie.Duit sapa yang dilaburkan untuk repair dan merobohkan benda haram jadah pelaq nie.DUIT RAKYAT LA KAMJAT.habis semua dapat kat LIM PELAQ NIE CAKAP PEMBOHONG TP DUIT MASUK KAT DEPA>

Uniknya Nama Perdana Menteri,Kenapa Ek???????



Maksud dan signifikasi nama Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dengan pembaharuan yang dibawa dalam pentadbirannya.Najib yang membawa makna bijak dan pintar, susur galur nama semua bekas Perdana Menteri membawa makna mengikut susunan proses pembangunan negara.


Tunku Abdul Rahman, sesuai dengan maknanya iaitu hamba yang pemurah telah membawa rahmat kepada masyarakat melalui program pembasmian buta huruf dan kemiskinan.


Tun Abdul Razak (Hussein), bermaksud hamba yang membawa rezeki meneruskan pembangunan negara dengan pembukaan tanah Felda yang memberi limpahan keselesaan kepada rakyat.


Tun Hussein Onn yang digelar 'Bapa Perpaduan' telah meninggalkan warisan yang sangat hebat apabila mewujudkan perpaduan antara penduduk pelbagai etnik, kaum dan agama di negara ini.Sesuai dengan pengertian Hussein iaitu baik.


Tun Dr Mahathir Mohamad yang berjaya membangunkan Malaysia sebagai sebuah tamadun terkenal menerusi idea pembangunan yang dicetuskan, sesuai dengan namanya yang berasal daripada perkataan "Hadhara Yahdhuru Hadhari" yang bermaksud tamadun.


Ketamadunan itu diperhebatkan lagi oleh perdana menteri kelima Tun Abdullah Ahmad Badawi menerusi program pembangunan modal insan sehingga lahirnya anak Melayu pertama memperoleh 19A dan 21A dalam peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM).


Hari ini perdana menteri kita Datuk Seri Najib, apa maknanya pula, kalau Abdul Rahman membawa rahmat, Abdul Razak membawa rezeki, Hussein membawa kebaikan, Mahathir membawa tamadun, dan Abdullah bangunkan modal insan, Najib pula lebih hebat dan pintar, cukup kena dengan asal perkataan namanya "Najiba Yanjibu Najban Najib" iaitu bijak lagi pintar.


Menjadikan Najib yang juga Presiden Umno sebagai contoh.kebijaksanaan dan kepintaran Perdana Menteri merencana pelbagai strategi dan transformasi terutamanya selepas Umno dan Barisan Nasional (BN) dihempas badai 'tsunami politik' pada 2008 berjaya membuatkan pihak yang sentiasa mencemuh dan mencari keburukan kerajaan terdiam


MatKilau kata: Maksud Nama Anwar Ibrahim Bro Anwar Bin Ibrahim (BABI) AlJuburi pasal suka main jubuq kata mat sabun. 



Awat Jadi Macam Nie?Kena Halau!!!!!!!!!!!!!


Tengok dan membaca apa yang berlaku didalam PAU tahun nie agak keliru dengan sikap pihak pengurusan yang berkenaan,Awat nie hempa dok buat raplah jingga dekat depa nie kesian nana tengok dah.Pengamal media yang berkerja secara suka rela tidak rugi apa-apa sebaliknya UMNO yang kurang mendapat publisiti secara percuma.sungguh merugikan!!!!!! MKP dapat masuk dan tiada siapa menghalang tapi bila terbaca dalam nie.

KLIK DISINI Kalau ada tentu ada sahabat blogger yang melaporkan pengiktirafan DS Najib ini pastinya.Yang ada cuma laporan Naib Presiden Datuk Zahid Hamidi yang memberi pengiktirafan sebegitu.Jadi sekarang ANDA,SAYA dan KITA semua dah ada pilihan ke-2 sama ada nak jadi TENTERA MAYA UMNO atau TENTERA MAYA KEMENTERIAN PERTAHANAN memandangakan Menteri Pertahanan pulak yang iktiraf kita.

KLIK SINI Atas kesedaran itu jugalah, kebanyakkan Badan Perhubungan UMNO Negeri telah mewujudkan Unit Media mereka bagi menyahut seruan Presiden ini.

Tujuannya ialah untuk menyebarkan maklumat secara lansung kepada rakyat di negeri mereka melalui media sosial ini.

Namun, malangnya, kebanyakkan pengamal media negeri yang ditemui semuanya mengeluh apabila mereka dinafikan hak untuk membuat liputan sepanjang PAU2011 ini berlansung.

Pelbagai rintangan yang terpaksa mereka lalui. SOP media berubah - ubah untuk mereka. Mereka seolah - olah dihalang oleh pihak - pihak tertentu yang menurut arahan katanya.

Persoalannya, kenapa perkara ini boleh timbul sedangkan Media Negeri ini merupakan tulang belakang kepada jentera UMNO itu sendiri?

Tetapi layanan yang mereka terima ternyata amat mendukacitakan. Mereka dilayan seolah - olah mereka ini orang luar. Padahal mereka orang UMNO sendiri!!!

Saranan Semut hanya satu. Pihak tertentu perlu melihat masalah ini dengan serius dimasa akan datang kerana ianya memberi imej buruk kepada UMNO secara tidak lansung.

Mereka datang dari jauh membawa amanah yang telah diberikan. Maka tanggungjawab tu dipenuhi. Jangan sampai mereka mengingkari amanat Perdana Menteri pulak!!!

KLIK DISINI Media bukan sahaja perlu mempunyai PAS MEDIA yang dikeluarkan oleh pejabat UMNO malah untuk memasuki ruangan dewan para wartawan/jurugambar perlu mempunyai 'vest' BIRU atau MERAH, tidak cukup dengan itu media juga perlu memiliki kad media. (scan kad)

Ironinya saya yang memiliki PAS MEDIA, vest BIRU, dan juga kad media yang boleh di scan juga dihalang masuk oleh security pagi tadi. Salah seorang darinya cuba menolak dan mengherdik saya umpama saya ini ahli PKR datang untuk mengintip perjalanan perhimpunan terbesar parti orang Melayu ini.

Tindakan kurang ajar security ini menyebabkan berlakunya pertelingkahan antara saya dan security tapi saya ditenangkan oleh anggota polis serta seorang wartawan berbangsa cina.

Jika saya yang mematuhi setiap peraturan juga dihalang dari masuk dewan, bagaimana dengan rakan bloggers yang lain? Usahkan nak masuk dewan pintu dewan pun sudah tentu mereka tak dapat dekati, tidak hairanlah jika beberapa rakan bloggers berpengaruh pun kecil hati dengan layanan yang diterima mereka!

Namun paling menggelikan hati adalah, security di pintu utama tak benarkan masuk, namun security di pintu lain di bahagian belakang benarkan masuk tanpa scan kad media?

Hahaha... hoii nak buat undang-undang kasi betul-betullah depan tarak kasi masuk belakang kasi masuk? Ini sudah ikut jejak langkah bro Nuar Berahim. Hahaha!

Mantan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Pulau Pinang Terima Kasih.



Terharu dengan kata-kata dari pada bekas BIG BOSS UMNO Pulau Pinang Nie.MKP suka dengan cara dan style DS Zahid Hamidi nie bercakap.Kata Orang sebijik-sebijik ayat yang keluaq dari mulutnya faham dan jelas apa yang diperkatakan.Dari Dulu lagi MKP telah letakkan DS sebagai Idola.MKP telah banyak kali menjadi jentera pilihanraya semasa pilihanraya kecil yang lalu.Selalunya setiap pagi mesti DS senantiasa berjumpa dengan kami petugas jentera pilihanraya kecil Pulau Pinang selain Datuk Musa Dan Bro Ramlan.Paling bestnya apa bila DS membaca Al-Quran serta Yassin apabila majlis tahlil yang selalunya diadakan dirumah pengundi apabila PRK diadakan.Sapa yang pi tau la dan meremang bulu roma nie dengaq al-maklum Lepasan Universiti Al Azhar Mesir mesti terbaik???????????/TERIMA KASIH BIG BOSS ATAS PENGHARGAAN INI.

Saturday, December 3

Aznil Pengacara No 1 Di PWTC.


Adakah Aznil penyokong ataupun ahli UMNO?Kenapa pulak Aznil ada disini???????Persoalan itu hanya dapat dijawab oleh tuan punya badan.Kalau benar apa yang dipersoalkan ramailah yang akan menyokong UMNO nanti.Aznil adalah IKON ni 1 negara dan pengikutnya ramai sekali.Ternyata BN kini telah diterima oleh orang muda.Diakhir Pertemuan MKP bersama beliau sempat jua Aznil Berkata "kena berangkat dulu sebab ada show.kalau tidak mesti tunggu sampai habis ucapan DS Najib Razak yang tengak best hentam pemimpin pembangkang nie.banyak lagi gambaq dan pose tunggu esok ekslusif untuk pembaca MatKilauPenang.

KUALA LUMPUR, 3 Dis – Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak menyifatkan Perhimpunan Agung UMNO 2011, yang berakhir hari ini, mencapai empat objektif yang ditetapkan dan meletakkan anggota parti dalam keadaan siapsiaga untuk menghadapi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).
Dalam ucapan penggulungannya, Perdana Menteri berkata para perwakilan telah mengarap dengan baik empat objektif yang ditetapkan beliau pada permulaan perhimpunan itu.
Objektif pertama ialah beliau mahukan perhimpunan itu menggambarkan UMNO satu parti yang ampuh dan bersatu serta menyakinkan berjuta rakyat dan pengundi bahawa UMNO adalah sebuah keluarga dan sebuah organisasi politik serta teras politik tanah air dalam keadaan kukuh dan padu.
Objektif kedua pula, beliau mahukan perhimpunan itu membuktikan UMNO sebagai sebuah parti bermaruah dan berada dalam tahap kesiapsiagaan menghadapi pilihan raya.
“Objektif ketiga, saya ingin supaya melalui perhimpunan ini kerajaan mendapat sokongan gagasan kita untuk membawa perubahan yang besar kepada negara kita yang kita gagaskan sebagai pelan transformasi nasional,” katanya.
Katanya tujuan perhimpunan itu juga adalah bagi mendapat mandat sepenuhnya daripada perwakilan untuk menjayakan pelan transformasi berkenaan.
Dalam objektif keempatnya, beliau mahukan perhimpunan itu menjadi pengisian dan memberi isyarat serta mesej yang jelas bahawa 12.4 juta pengundi dan 28 juta rakyatMalaysiaboleh meletakkan keyakinan bahawa UMNO akan membawa negara dan rakyatnya ke arah masa depan yang lebih cemerlang.
Najib berkata perhimpunan kali ini juga telah mencipta satu sejarah apabila ia diakhiri dengan satu ikrar atau bai’ah yang diketuai oleh timbalan presiden Tan Sri Muhyiddin Yassin bertujuan untuk sumpah setia dan taat kepada parti dan pemimpin.
Dalam pada itu, Perdana Menteri menegaskan kekalahan UMNO pada pilihan raya lepas adalah disebabkan oleh anggota yang mengkhianati parti.
“Seperti yang disebut dalam ucapan Muhyiddin, kita perlu ada semangat berpasukan sebab bila kita analisa kekalahan dulu (pilihan raya umum 2008) kita kalah kerana ada orang UMNO yang mengkhianati partinya sendiri, betul tak?”, kata beliau dan disambut laungan daripada semua perwakilan dan pemerhati yang mengiyakan kata-katanya itu .
Beliau berkata jika semua anggota UMNO taat dan setia kepada parti, BN akan menang pada bila-bila masa kerana kekuatan dan perpaduan anggotanya.
“Bila balik ke kawasan kelak, janganlah meluat tengok muka Ketua Bahagian dan Ketua Bahagian pun bila tengok muka timbalannya, jangan pula ingat dia nak ambil jawatan ketua bahagian,” katanya.
Najib berkata semua anggota parti haruslah insaf dan sedar bahawa mereka tidak mempunyai pilihan lain kerana jika UMNO tewas dan tersungkur, maruah agama dan bangsa juga turut binasa.
“Ini tanda transformasi besar parti telah bermula, pada detik saat ini, ketika bersejarah ini dalam dewan ini, ambillah seruan Allah (swt).
“Hendaklah kita bersiap sedia dengan segala kekuatan yang ada, lengkap diri masing-masing,  turun kemedanjuang sebagai satu saf yang padu, pasukan yang kukuh, barisan yang kuat dan jemaah yang ampuh”, katanya.
UMNO ONLINE.



rapid

rapid

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive