gaza

Wednesday, December 7

SONGLAP:Maksud Banyak Pengertian Tambah Dlm Dunia Politik!!!



Tengok Trailler macam rancak filem nie,Almaklum dalam dunia politik masa kini tiada benda yang mustahil benda nie boleh berlaku tak kisahlah apa tanggapan terhadap maksud SONGLAP nie.Kawan boleh menjadi lawan serta lawan boleh menjadi kawan.Tiada musuh yang kekal dalam politik dan tiada kawan yang abadi dalam politik klu setakat tikam belakang tue kira dah biasa maki sumpah seranah lagi la macam makan nasi hari-hari,tapi yang paling tak tahan kena kencing atas kepala lagi syahdu.Basah dan berbau hancing beb.

Mat Sabu Disanjung Oleh Penyokong Bingai.


Satu banner telah dinaikkan untuk menyokong Mat Sabu.PKR Cabang Tasek Gelugor.Adakah penyokong ini bijak atau kurang cerdik ?sama-sama kita renungkan.Badan Mat Sabu memang gemuk, terima kasih dengan mulut longkangnya yang menyumbang kepada kegemukkan itu. Baik dari sudut mana sekalipun, PAS tidak setanding dengan komponen lain dalam Pakatan, apatah lagi dengan UMNO.  Baik dari segi jumlah kerusi parlimen dan DUN mahupun negeri yang diperintah, PAS adalah dikedudukkan paling kodi.  Negeri yang diperintah pun masuk kategori miskin, papa kedana dan sering dilaknat tuhan dengan bala bencana yang pelbagai.


Dari segi kelayakan pun begitu jugak.  Mat Sabu asalnya adalah pelajar ITM yang tecicir kerana sibuk berdemonstrasi daripada menghabiskan pengajian sedangkan TPM lulusan Universiti Malaya dan sudah berkhidmat sebagai Ahli Parlimen sejak berusia 29 tahun.


Molek rasanya kalau Mat Sabu berdebat dengan pakar sejarah, seperti mana saranan TPM.  Berdebat dulu dari segi faktanya sebelum berdebat dengan TPM dari segi politiknya.  Ini bukan isu politik pun tapi isu sejarah.  Apa pun yang keluar dari mulut Mat Sabu adalah berdasarkan pertimbangan politik bukan pertimbangan fakta.



Negara ini akan jadi bahan ketawa orang kalau sejarahnya berubah ikut parti mana memerintah.  Dimana-mana dalam dunia pun tidak pernah berlaku yang sedemikian dan Mat Sabu sedang merintis jalan untuk menjadikan negara ini sebagai bahan lawak antarabangsa.Oleh itu janganlah dipilih pakat-pakat ini memerintah negara.

Di zaman moden ini, komunis pun sudah langsung tidak seperti komunis dizaman yang menjadi sanjungan Mat Sabu dan kenapa Mat Sabu mahu melawan arus dengan menghidupkan semula fahaman komunis adalah satu tanda soal yang besar kepada kita semua.

Apa pun bila mana kita berharap kebodohan itu berhenti setakat mana dibuktikan bersalah.Tidak cukupkah dengan beratus laporan polis yang dibuat ke atasnya dan insiden dihalau dari bertemu dengan keluarga salah seorang yang terselamat dalam peristiwa Bukit Kepung?

Pendapat Datuk Arif shah Bagaimana Nak Tawan Kembali Pulau Pinang



MKP tertarik dengan pendapat oleh YB Datuk Arif Shah ADUN Seberang Jaya,PRU 13 memang keras.Dalam keadaan sekarang ini ikut dalam keadaan Sekarang kita tiada masaalah.PERPADUAN paling penting.Kalau kita tidak berganding bahu dan tidak memahami erti apa yang dimaksudkan erti Durian yang masak turunlah sendiri,Tok sah tunggu orang kait atau tak atau durian yang busuk dan sebagainya.Kalau kita tidak mahu ujudkan suatu keadaan yang ada kepimpinan pelapis yang membantu untuk mentadbir negara dan jugak kawasan DUN atau PARLIMEN maka akhirnya kita akan berada didalam keadaan yang RUGI.Apa yang berlaku sekarang ini adalah kekuatan yang ada ialah Pembangkang tidak sebegitu kuat.Mereka hanya SPIN Propaganda yang mereka rasa OK tapi sebenarnya kita ambil Pulau Pinang sebagai contoh kalau kita mambaca dalam surat khabar the star menceritakan tentang the extension period untuk mendapatkan pelaburan asing diantara 4 hingga 5 tahun.Adakah satu tahun LGE telah berjaya membawa 12.2 juta benda ini takkan berlaku tapi oleh kerana kita didalam UMNO dan Parti BARISAN NASIONAL kita tidak Close Friend.Sesiapa yang dipilih.

Kalau semua orang dapat menghapuskan KRONISMA sama ada diperingkat bahagian.Perhubungan yang menjadi Open Secret kalau boleh jangan wujud suasana sedemikian.Beri peluangan jugak kepada yang serendah-rendah yang tidak ada jawatan diperingkat cawangan atau pun diperingkat bahagian mereka jugak mengikut inklusifiviti seperti yang dinyatakan oleh Presiden Parti.Maka saya pecaya pulau pinang dangan formula yang saya ada pulau pinang berjaya mendapat 21 hingga 24 kerusi.Syaratnya ialah Everybody is Important.

Setiausaha DAP Perak Nga Kor Ming dianggap menghina kedaulatan Perak dan Institusi Diraja kerana mengeluarkan kenyataan “Perak Darul Kartun”, kata Menteri Besar Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir.
Beliau berkata Anggota Parlimen Taiping itu tidak sepatutnya mengeluarkan kenyataan sedemikian kerana sebagai seorang pemimpin beliau perlu menunjukkan keperibadian yang baik kepada rakyat
Bagi dua wakil rakyat DAP (Ngeh dan Nga) mereka sering terbabit dalam provokasi serta ucapan yang menaikan kemarahan dalam beberapa siri sidang. Tidak terkecuali, dalam sidang DUN Perak ke12 ini sepatutnya mereka fokus kepada bajet tetapi mereka lebih tertarik memperkatakan tentang UMNO per se.
Sebagai contoh,Ngeh dihari pertama membangkitkan tentang kawalan keselamatan yang didakwa memeriksa pas masuk ADUN ke dalam Dewan Undangan Negeri—ini satu penghinaan, katanya. Manakala Nga pula selain memanggil Timbalan Speaker, Dato Hee sebagai pelacur politik dan katak dan enggan memohon maaf bila diminta berbuat demikian juga didakwa memanggil atau mengelar Menteri Besar sebagai “black metalik.”
Bajet kali ini dilihat oleh pembangkang sebagai bajet biasa, bajet gula-gula serta bajet pilihanraya  namun bagi rakyat kebanyakan, mereka diberi keutamaan dalam soal meneruskan kehidupan di tengah-tengah kemelut ekonomi dunia.
Setidak-tidaknya kakitangan awam di Perak tidak dianaktirikan seperti di Selangor. Bajet negeri itu memberi bonus 10 bulan kepada kakitangan GLC negeri (seperti PKNS) manakala kakitangan kerajaan tidak layak menerima gaji minima rm1,500.
Pembangkang mempermodalkan langkah kerajaan negeri Perak menstruktur semula hutang dengan kerajaan pusat melalui program migrasi asset. Kaedah ini dilihat win-win bagi kedua pihak dan melalui proses ini, Lembaga Air Perak (LAP) akan memetrai perjanjian dengan syarikat Pengurusan Aset Air Berhad (PAAB). Hutang kerajaan negeri sebanyak rm 970.59 juta berkurangan kepada hampir 7% menjadi jumlah terkini rm78.66 juta kerana hutang itu  kini bakal dibebani PAAB. Pembangkang mendakwa kerajaan negeri menjual asset kepada keajaan pusat tapi mengapa langkah itu dibolehkan bagi Pulau Pinang, tapi Perak tak boleh. Sikap double standard pembangkang bukan saja mengenai hutang kerajaan negeri tapi juga  berhubung belanjawan defisit.
Kita tidak menafikan bajet defisit suatu yang tidak baik untuk ekonomi namun dari sudut apa sekalipun bajet defisit negeri yang mencecah RM50 juta ada justifikasi. Ekonomi dunia bukan saja belum pulih dan tanda-tanda memperlihatkan dunia bakal digelapkan dengan kegawatan ekonomi sekali lagi. Bagi negeri Perak, kerajaan memperuntukan hampir 50 peratus daripada keseluruhan bajet untuk perbelanjaan pembangunan.Ia mungkin defisit dari satu aspek namun peluang pekerajaan, kemasukan pelabur asing (FDI) serta lain-lain peluang yang rakyat nikmati secara “direct” Matlamatnya tentulah untuk mensejahterakan rakyat melalui pelbagai dasar dan dasar yang lama dilanjutkan serta dasar baru diperkenalkan.
Dalam pada itu, ada juga pihak tertentu yang menganggap keputusan membentangkan bajet desifit kali ini adalah berbangkit daripada pengurusan kewangan ala Santa Claus yang dilakukan oleh Pakatan Rakyat ketika memerintah Perak.  Menurut anggapan ini, kesannya berantai sehingga ke hari ini.  Mungkin hal ini benar.  Tapi kita tak perlu membincangkan perkara ini lagi.  Tak perlu jadi macam DAP yang bertindak macam musang dalam dongeng Aesop yang menyalahkan ketinggian pohon anggur kerana tak berjaya melompat untuk mencapainya.
Rakyat Perak lebih bernasib baik dari penduduk di Greece yang berdepan krisis ekonomi yang paling teruk sejak puluhan tahun. Kadar pengganguran di Eropah merupakan isu politik yang mampu menaik atau menurunkan parti memerintah atau pemimpinnya berbanding  Perak yang mana isu ini dilihat sebagai “non issue.” Dalam bajet ini selain peluang pekerjaan dilipatganda, kilang-kilang tumbuh macam cendawan. Setakat Ogos lalu rm1.7 billion pelaburan disektor pembuatan diluluskan dengan mewujudkan kira-kira 3,672 peluang pekerajaan.
Selain daripada itu kerajaan negeri meluluskan projek pembuatan tayar dari Jepun dengan nilai rm810 juta. Ini tentu tidak termasuk syarikat Vale dari Brazil melabur dalam syarikat pembuatan pellet besi (di Lumut), fasa pertama saja membabitkan pelaboran rmj4.41 billion. Manakala semua ini menjana ekonomi, Perak bakal mencatat beberapa siri kejayaan jika 33 bakal pelabur dalam proses perundingan bersetuju untuk jadikan negeri ini tapak perniagaan. Justeru bagi Menteri Besar, Perak tidak berdepan masalah pengangguran kerana kerajaan ada formula. Usaha Perak Amanjaya Job and Career Fair 2011 melalui PeKA  menempatkan 2,000 orang dibeberapa syarikat dalam sekelip mata adalah testimony janji ditunai.
Kita boleh faham senyuman diakhir siding DUN yang terkuntum diwajah Dr.Zambry ada isyaratnya. Hampir tiga tahun menjadi nakhoda, ia melalui pelbagai rintangan sehingga suatu ketika kapalnya hampir karam.Dulu rakyat melihatnya sebagai MB yang bersifat sementara atau MB satu penggal, kini mereka mahu ia dikekalkan. Manakala dulunya Perak agak sunyi sehingga pengail ikan termasuk sebahagian statistik “pelancung”, imej itu kian berubah. Sasaran kerajaan menarik 5 juta pelancung tahun depan dengan anggaran memperolehnilai tambah disektor ini sejumlah rm5 billion.
Justeru jangan terkejut jika limau tambun yang sangat terkenal di negeri ini harganya boleh naik mendadak  sebiji atau sekilo kepada rm 20. Aktiviti  mengail ikan bagi kaki pancing bukan setakat di lombong-lombong terbiar, kolam-kolam ikan juga tumbuh bercambah di merata tempat.  Royal Belum kira-kira 2 jam dari Ipoh bukan tempat memancing walaupun ikan-ikan eksotik seperti Kelah memang banyak. Pergilah untuk merawat jiwa anda yang memerlukan terapi setelah terperap dalam hutan batu begitu lama. Mulai awal tahun depan program Tahun Melawat Perak menjanji suatu yang menarik bukan saja bagi pelancung malah bagi sesiapa yang mengemari natural beauty.
Nampaknya pembangkang bukan sahaja mati akal tetapi terpaksa akur hakikat bahawa sementara pakej ekonomi ketika mereka berkuasa lebih untuk mengkayakan pihak tertentu, maklumlah tikus tiba-tiba jatuh ke dalam beras, pakej kerajaan BN pula, seperti biasa adalah untuk rakyat keseluruhan.   Mungkin inilah agaknya ada wakil DAP yang masih berkicau tentang kehilangan kuasa ini.  Kita faham, tikus belum kenyang makan beras tuan punya beras sudah halau tikus. Bukan sebarang tikus. Bukan juga tikus gerit yang diberi penghormatan menamakan sebuah pekan di Perak sebagai Grik.  

Breaking News:Surat Khabaq Cina Jangan Melampau.

PULAU PINANG 7 Dis. – Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Pulau Pinang, Datuk Musa Sheikh Fadzir menuntut dua akhbar berbahasa Cina menarik balik artikel mereka yang didakwa suatu pembohongan serta palsu.

Selain itu, beliau juga meminta permohonan maaf dibuat dan disiarkan di muka hadapan kedua-dua akhbar itu kerana menyiarkan laporan yang tidak tepat berkenaan ucapannya semasa Perhimpunan Agung UMNO baru-baru ini.

Menurut Musa, laporan yang dikeluarkan oleh akhbar terbabit tidak benar sama sekali dan bercanggah dengan isi ucapannya selaku wakil UMNO Pulau Pinang.

"Kenyataan penarikan balik artikel itu dan permohonan maaf mereka harus dicetak dan disiarkan di muka hadapan kedua-dua akhbar berkenaan.

"Saya juga memberi mereka tujuh hari untuk berbuat demikian dan tidak teragak-agak mengambil tindakan selanjutnya termasuk tindakan undang-undang," katanya pada sidang akhbar di Wisma UMNO, di sini hari ini.

Turut hadir, Setiausaha Perhubungan UMNO negeri, Datuk Azhar Ibrahim dan Ketua Wanita UMNO negeri, Zabariah Wahab.

Kenyataan kedua-dua akhbar tersebut menyebut Musa mencadangkan supaya Barisan Nasional (BN) hanya menghantar UMNO untuk bertanding pada Pilihan Raya Umum Ke-13 dan tidak bergantung kepada parti komponen yang kalah pada pilihan raya lalu untuk menakluk Pulau Pinang.

Musa menafikan berucap sedemikian sebaliknya menjelaskan bahawa beliau hanya menyentuh mengenai isu-isu semasa yang dihadapi oleh UMNO di Pulau Pinang. - Utusan

Skandal Shamsidar Taharin/Pak Sheik.



Apa bila bekas Setiausaha Sulit (SUS) Anwar Ibrahim di Kementerian Kewangan, Anuar Shaari membuat laporan di Jabatan Siasatan Jenayah (JSJK) Bukit Aman pada 17 November lalu, jam 11.45 pagi, ramai orang tertanya-tanya apakah isi kandungannya. Apakah benar signitifikan dokumen-dokumen itu dengan Azmin Ali, Shamsidar Taharin adan Anwar Ibrahim, sehinggakan Anwar terpaksa melabel Anuar Shaari sebagai 'diupah' dan Azmin pula melabel sebagai 'pengemis politik'

Lagi satu sikap Anwar Ibrahim sebagai yang kita tahu, jangan ada tersilap sikit sesiapa sahaja membuat kenyataan secara terbuka yang mengaibkannya dengan pantas dia segera membuat kenyataan menafi dan ada juga sehingga membuat laporan polis dan membuat saman keatas individu-individu terbabit. Agak menghairankan ada dua perkara isu yang telah merebak dan mencemarkan namanya seperti penayangan video seks Cinadoll ayng ditayangkan oleh Dato T dan yang lebih memalukan lagi  Umi Hafilda juga telah membuat 'ROAD SHAW' keseluruh pelusuk negeri menceritakan berbagai perilaku buruknya, dan yang lebih memalukan mengatakan Shamsidar telah "dipakai guna" oleh Anwar melebihi 20 kali..!! Soalannya kenapa Anwar tidak berani 'SAMAN'???

Lagi Melayu Masuk DAP



Perhatikan gambar brader nie kat bawah, sekali pandang nampak macam penyokong UMNO yang mempunyai pangkat dan kedudukan, tetapi inilah dia salah seorang ahli majlis MPPP wakil DAP. Inilah yang dikatakan bangsat melayu yang menyokong DAP.

Di bawah ini gua sertakan sekali nama, no telefon beserta email dia..




Zulkifli bin Mohd. Noor (DAP)
Ahli Politik
012-4830878
nzulkifli@mppp.gov.my

LGE : Sapa Perbaiki Jalan Pulau Pinang?



DAP A.k.a Kerajaan Penipu Rakyat Pulau Pinang hanya  memperuntukkan sejumlah RM18.39 juta di bawah Program Memperbaiki Jambatan-jambatan dan Jalan-jalan Kerajaan Negeri dalam Rancangan Malaysia Ke sembilan (RM Ke-9). Daripada jumlah tersebut, RM14.32 juta atau 77.9% telah diperuntukkan untuk tahun 2008 hingga 2010 dengan perbelanjaan berjumlah RM13.94 juta bagi tempoh yang sama.


YANG DAP TAK BERITAHU KEPADA RAKYAT TAKUT TERKANTOI MALU :
Kerajaan Negeri juga menerima Pemberian Penyenggaraan Jalan daripada Kerajaan Persekutuan pada setiap tahun berdasarkan Perkara 109(1)(b) Perlembagaan Persekutuan dan ia disalurkan melalui Kumpulan Wang Amanah Penyelenggaraan Jalan Raya Negeri Pulau Pinang. Bagi tempoh tahun 2008 hingga 2010, JKR telah menerima RM130.96 juta daripada Kerajaan Persekutuan ( BN) untuk tujuan penyenggaraan jalan Negeri. Daripada jumlah tersebut, sebanyak RM120.78 juta telah diagihkan kepada JKR Daerah dan Pihak Berkuasa Tempatan bagi tujuan kerja penyenggaraan jalan Negeri.

MKP kata:Benda nie LGE tak panggil wartawan dan buat sidang media tergempar la pulak,takut nanti terkantoi ianya berdasarkan fakta dan angka yang diberikan.Pasal isu ini menyebelahi BN takut pulak nanti terkantoi.................



Jangan Tengok Jika Sedang Pakai Kepiah.


MCA mencabar Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng untuk berdebat mengenai isu hudud dan disiarkan di televisyen.Timbalan Ketua Publisiti MCA, Loh Seng Kok berkata, sudah beberapa kali pihaknya menjemput Guan Eng untuk berdebat tetapi ditolak.

Guan Eng dah hilang teloq rupanya,,,,,,,,,,,nampak ganas tapi umpama hari-harimau tak ada gigi.

Tuesday, December 6

Nasri Usah Tegakkan Bulu Yang Sudah Basah.


Pada mulanya MKP malas nak perbesaqkan benda nie dek kerana jika difikirkan balik ianya tidak menguntungkan UMNO.Akan tetapi telah menjadi tempat satu polimik yang menyatakan NASRI telah difitnah oleh blogger UMB.Nie yang kasi wa panas nie beb.APa bukti yang hang mau lagi nak suruh MKP keluarkan VIDEO baru nak mengaku.Pepatah melayu ada menyatakan Jika terlajak perahu boleh berpatah balik akan tetapi ini sudah terlajak ayaq mengandung kau sembilan bulan.


Cerita yang sebenarnya,MKP dan Keris Lok 7 hendak masuk kedalam dewan PWTC pada malam pertama PAU akan tetapi dihalang oleh pihak keselamatan dan awek jambu dekat depan tue.MKP inginkan penjelasan kenapa tidak dibenarkan masuk kedalam dewan?Pihak keselamatan dan awek cun tersebut tidak dapat memberi penjelasan kerana ianya bukan didalam kuasa mereka.Awek tersebut telah memanggil BRO Nasri berjumpa kami.Maka datanglah Bro Nasri berjumpa kami.Lalu Pertanyaan pertama yang ditanya ialah kenapa kami dihalang masuk??????Alasan yang diberikan adalah UMB 'TIDAK DECLARE'. Jawapanya agak menaikan darah kami.

Kenapa apabila Datuk Raouf bantai hang kaw-kaw punya,kelepiak kata kami buat fitnah dekat hang.Sudah diberi peringatan kepada BRO Nasri kami adalah blogger dan jika hendak halang pun kena la pikiq.kami bukan dari Pakatan Rakyat.Kita sekapai apa salahnya diberi masuk.jika tak memberi kami peluang untuk masuk pintu depan kami boleh masuk pintu belakang.Bagaimana pintu belakang?Jumpalah kami dengan lu Punya Big BOSS dan kebenaran telah diberi.Siap dengan tag PERMERHATI KHAS dan VIP PASS lagi.itulah layan dari KABEL yang telah Digunakan.Berbandingkan dengan lu apa kelas lu NASRI.

Jika NASRI masih lagi mahu menegakkan Bulu yang telah basah ini MKP bersedia berjumpa dengan DATUK RAOUF serta sesiapa sahaja waima Datuk Seri Tengku Adnan untuk menceritakan atau memberi penjelasan apa yang berlaku serta bukti.


READ MORE

READ MORE 


Pengarah Penerangan Kedah Hilang Teloq!!!

Zulkifli Yahaya Pengarah Penerangan Kedah dan selaku penulis dalam Harakah,
Warta Kedah,Blog KedahLa,Blog Kedah La Nie

Bukti Zulkifli Yahaya kena hentam 




                


                
  

Zulkifli Yahaya ni kalau nak tulis bab buruk kan UMNO ,serah la kat dia.dalam Harakah dia la juara,,dalam surat khabar Warta Kedah dia la jaguh..kena maki dengan geng sendiri terdiam terus.Kesian dengan keadaan Zulkifli Yahaya,kerana tertekan dengan Harakah dah tak laku,,di tambah pulak kena maki dengan si pemaki kuat Pakatan Rakyat Kedah,,Nasib ang la..

Orang UMNO Atau Ahli UMNO.




Insaflah...insaflah saudara-saudari, andainya UMNO tidak kita tatang, andainya UMNO tidak kita bela, andainya UMNO sudah tersungkur rebah dan andainya UMNO lenyap, apakah masih terjunjung Islam yang suci? Apakah masih terpandang mulia orang-orang Melayu? Apakah masih disanjung raja-raja kita?

Sebab itulah, pemimpin dan ahli UMNO tidak boleh memandang remeh segala yang sudah tercatat dan berlangsung di perhimpunan agung parti.Kalau kita leka, kalau kita alpa, kalau kita lalai, kalau kita masih bersengketa, kehinaan akan tiba di muka pintu.Tunggulah kehancuran akan terbangsatlah Melayu merempat di di tanah sendiri.Mereka akan menganggap Perhimpunan Agung UMNO sekadar agenda tahunan bagi memenuhi peraturan sebuah perjalanan pertubuhan.

Sikap tidak mahu berubah dan masih lagi mahu berpolitik sesama sendiri demi perjuangan peribadi hanya akan mengakibatkan UMNO akan menempah bahaya dalam pilihan raya akan datang.Ia kerana jika dalam pilihan raya umum akan datang UMNO dan BN tidak mampu mencatatkan kejayaan cemerlang akibat politik dalaman percayalah orang luar tidak akan lagi menghormati perhimpunan agung.Janganlah pula nanti ada yang berhujah tidak salah melanggar ikrar berkenaan kerana ia tidak dilakukan atas nama Allah tetapi mereka harus ingat, ikrar berkenaan adalah bertujuan bagi menjaga kepentingan bangsa, agama dan negara.




Dan ia hanya dapat dilakukan jika UMNO dan BN terus memerintah, justeru ikrar berkenaan ibarat janji yang wajib ditunaikan kerana di dalam Islam hanya manusia munafik sahaja yang sanggup memungkiri janji. Lebih daripada itu, jika UMNO kehilangan tampuk kekuasaan, bangsa Melayu 'terbangsat' di tanah air sendiri dan Islam tidak lagi dihormati maka seluruh ahli UMNO yang mengkhianati ikrar yang dibuat perlu bertanggungjawab.

Jihad untuk memenangkan parti kita, jihad untuk memastikan survival bangsa dan agama kita adalah satu pengorbanan yang amat besar sekali yang harus dipertanggungjawab dan dilaksanakan oleh kita secara sebaik-baiknya.Justeru pemimpin, ahli, penyokong dan pejuang UMNO mesti istoqamah dalam perjuangan mereka. Hindarilah sikap bermuka-muka, di depan pucuk pimpinan bersedia berikrar dan bersumpah serta berbaiah tetapi di belakang, perangai lama yang membawa kehancuran parti diulangi.

''Kalau mereka tak sokong siapa juga yang dicalonkan dan jentera tidak digerakkan kerana tidak setuju dengan calon, maka UMNO dan perjuangannya akan menjadi mangsa terbesar''Amalkan sikap 'bikin serupa cakap', jangan anggap perhimpunan hal lainBersediakah pemimpin dan ahli UMNO dituduh hipokrit dan bersikap retorik, apabila pilihan raya umum nanti menyaksikan parti itu tidak mencapai sasaran kemenangan yang ditetapkan seperti mana mereka ikrarkan.

Berdasarkan hakikat itu, janganlah memandang remeh apa yang telah dihasilkan melalui perhimpunan agung tersebut.


Dengan cara itu sahaja UMNO mampu mencapai kejayaan dalam pilihan raya umum akan datang dan seterusnya memastikan Perhimpunan Agung UMNO selepas ini tidak dilihat hanya gah dari segi kehadiran sahaja sedangkan tiada apa-apa pun yang menguntungkan parti, agama, bangsa dan negara.Taat dan patuhlah terhadap apa juga keputusan pucuk pimpinan parti seperti mana janji, ikrar atau baiah mereka lafazkan.



Monday, December 5

Mat Rempit Penang Layan Nie!!!!

Nurul Izzah Londeh Coli.


TIDAK habis-habis. Satu demi satu projek untuk manfaat kehidupan harian masyarakat Malaysia diserang parti pembangkang.Mulanya, program transformasi kedai runcit (TUKAR), kemudian beralih ke Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) dan seterusnya Menu Rakyat 1Malaysia. Terbaru, dikatakan 'menjangkit' ke projek pembangunan bengkel automatif (ATOM).

'Pening kepala' dibuatnya menteri berkenaan untuk bertarung di satu lagi 'gelanggang politik' pembangkang. Tetapi Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob mungkin 'alah bisa tegal biasa'. Matlamat kementerian berjiwa besar untuk rakyat ini hanyalah semata-mata untuk kesenangan orang ramai mengharungi cabaran kos hidup yang meningkat kala ini.


Namun lain ceritanya di pihak sana. Sampaikan kedengaran ura-ura 'melobi' oleh pihak terbabit untuk menerajui kementerian Ismail Sabri, tentunya selepas pilihan raya umum nanti.

Ini gara-gara tidak puas hati dengan projek rakyat kelolaan kementerian Ismail Sabri yang lebih dikenali KPDNKK atau nama penuhnya Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan. Ia dikatakan merugikan 'pihak industri'.

Pernah seorang peneraju dewan perniagaan yang dikatakan memiliki lebih 20,000 anggota hadir berbincang dengan Ismail Sabri dan disaran menyertai sahaja program KR1M, yakni sama seperti komitmen yang ditunjukkan Mydin. Dalam mesyuarat (perundingan) itu, semuanya nampak baik belaka, berjalan lancar dan penutupnya, wakil dewan berkenaan menyatakan semuanya okey, okey dan okey untuk KR1M. Tetapi beberapa hari kemudian, habis dibantainya Ismail Sabri dalam akhbar mereka.

Ismail Sabri yang ditemui penulis di Putrajaya Jumaat lalu percaya pembangkang tidak suka melihat rakyat mendapat harga barang yang murah menerusi siri program anjuran kementeriannya. Ini kerana ia akan mempopularkan kerajaan. Lebih-lebih lagi dianggap satu kelebihan buat BN menjelang pilihan raya umum ke-13 yang hangat diperkatakan saat ini.

"Kerajaan hapuskan ISA, dia tak suka pula sebab kerajaan dah buat dulu. Yang uar-uarkan pembohongan ini pun adalah individu sama yang dikatakan nak 'pecat' atau kurangkan bilangan ramai kakitangan kerajaan.

"Tidak setakat itu juga, yang terbaru mereka mahu musnahkan ATOM pula," kata Ismail Sabri. ATOM, menurutnya, diperkenalkan bagi mengelakkan berlaku penipuan dalam jualan alat-alat ganti tulen kereta. Kadang-kala orang ramai terbeli kereta potong atau gear box yang rosak. Maka ATOM lah antara jawapan dalam meleraikan permasalahan ini.

Kerana itu, Ismail Sabri di Putrajaya tempoh hari menghuraikan fakta dalam menjawab dakwaan bahawa produk KR1M kononnya lebih mahal dari Carrefour. Berikut intipati penjelasannya:

1. Perbandingan harga tidak dibuat dengan produk yang setaraf dengannya (apple to apple).

l Perbandingan mestilah merupakan 'apple to apple' ataupun barangan yang benar-benar sama sahaja baik dari segi berat, pembungkusan dan yang paling utama adalah kualiti. Di sini, perbandingan yang dibuat adalah tidak sama.

2. Perbandingan harga KR1M sepatutnya dengan jenama antarabangsa dan bukan dengan house/store brand.

l KR1M menunjukkan penjimatan di antara 30%-50% apabila dibandingkan dengan jenama popular ataupun jenama antarabangsa (misalnya Nestle, P&G dan Unilever). Pembangkang pula telah membandingkan jenama KR1M dengan jenama persendirian pasar raya lain (dalam kes iniu adalah jenama persendirian Carrefour Big Savers).

3. Perbandingan 23 barangan berkenaan tidak mengira aspek kualiti dan kuantiti.

a) Kualiti produk: Misalnya di antara Teh Ceylon KR1M telah dibandingkan dengan Teh Hitam dari Carrefour yang mana Teh Ceylon adalah dari Sri Lanka sepenuhnya dan lebih berkualiti dibandingkan dengan Teh Hitam yang merupakan gabungan sumber daripada Indonesia dan Sri Lanka.

b. Isi kandungan (berat dan isipadu). Misalnya di antara pekatan pencuci pinggan dan mangkuk KR1M (400g berharga RM1.90) dan Carrefour Savers (350g) yang berlainan isipadu, di samping kualiti pembungkusan pencuci pinggan mangkuk dari Carrefour adalah kurang bermutu justeru dapat mengurangkan kos. Carrefour Savers 400g adalah berharga RM2.15 yang jelas lebih mahal.

c. Maklumat khasiat. Misalnya di antara susu pekat KR1M dan krimer manis Carrefour di mana khasiat protein bagi produk KR1M adalah 2.0 manakala Carrefour adalah 1.6 menunjukkan kandungan protein jenama KR1M lebih berkhasiat.

d. Produk berlainan jenis. Misalnya seperti KR1M Chilled Fruit Juice Assorted 1Liter dengan kandungan 35% jus buah yang didinginkan berbanding produk Carrefour Delite 1Liter (5% kandungan jus) yang dijual pada suhu bilik sahaja.

e. Promosi. Misalnya peluntur pakaian Carrefour merupakan pek promosi (harga seunit R2.55) dan hanya untuk masa yang terhad sahaja/sementara stok masih ada. Produk KR1M pula berharga RM1.90 seunit dan adalah mengekalkan harga yang sama sepanjang masa.

4. Berkemungkinan terdapat penipuan pada harga barangan Carrefour yang sengaja direndahkan.

a. Krimer pekat manis 505g menyatakan harga RM2.25 manakala senarai yang diberikan pihak pembangkang adalah bernilai RM2.

b. Begitu juga dengan daging kisar lembu jenama Ramly yang menyatakan harga di resit sebanyak RM5.95 manakala senarai menunjukkan RM5.29.

c. Kentang goreng KK (1kg) di resit menunjukkan harga RM5.90 manakala senarai menunjukkan harga RM4.35.

d. Tisu tandas 200x10 di resit menunjukkan harga RM5.09 manakala senarai pembangkang menunjukkan RM4.90.

e. Minuman berkarbonat di resit menunjukkan harga RM2.05 manakala senarai pembangkang adalah RM1.95.

Pembangkang, kata Ismail Sabri akan terus memburukkan kerajaan - tidak kira sama ada siri sesuatu projek atau program bertujuan untuk manfaat orang ramai.

"Ini tidak pasal-pasal menuduh produk KR1M dicemari bakteria e-coli, tapi bila tanya makmal mana yang buat analisis ini, dia kata ada lah...ada lah tu di mana...tunjukkanlah bukti," kata beliau.

Utusan Malaysia.

Siapa Bung Mokhtar?



"Kalau saya pada tempat ini, saya letak jawatan, menyusahkan. Dia punya kerja semua musnah. Mana tidak betul, kita kena betulkan. "Walaupun dia menteri Umno, siapa dia, dia bersalah, letak jawatan lebih baik daripada jadi liabiliti keapda Umno dan Barisan. Kita tegas, sebab kita memerintah negara ini dengan adil,"
- Bung Mokhtar

Siapa Bung Mokhtar? Siapa beliau untuk menilai Shahrizat sesuatu yang tidak bernilai kepada parti UMNO? Jika ditanya para wanita malah kaum lelaki juga mengakui Kak Jat berjaya membawa satu "TRANSFORMASI" dalam UMNO yang mana sebelum ini tidak ada sama sekali.

Cuba Bung Mokhtar jelaskan sebelum Kak Jat menjadi ketua Wanita berapa banyak Kuota Wanita yang ada? Dan Bung Mokhtar nyatakan sekarang ini siapa yang perjuangkan Kuota wanita UMNO?

Itu dari segi kuota yang Kak Jat perjuangkan buat wanita UMNO bagaimana pula dengan gerak kerja wanita UMNO ketika ini? Boleh Bung Mokhtar jelaskan Kegagalan yang dilakukan Kak Jat selaku ketua Wanita UMNO sepanjang beliau menjawat jawatan tersebut dan juga penilaian yang dibuat sepanjang Pilihanraya Kecil yang diadakan?




Bung Mokhtar tidak melihat segala gerak kerja yang dilakukan Kak Jat selaku Ketua Wanita UMNO. Bung Mokhtar tidak mampu untuk membawa "TRANSFORMASI" yang digerakkan Kak Jat dan para jentera wanita lain sebaliknya Bung Mokhtar hanya membawa "Tranformasi" Berkahwin dengan artis ternama dan Menceraikan Isteri yang pertama.

MKP kata:Usah diganggu Mummy Ijat dan Keluarga,jika dari pihak pembangkang tak kisah sangat,Ini orang sendiri tikam dari belakang.Mummy Ijat Orang Penang Mau Ingat Skitttttt!!!!!!!!!!!!

Guan Eng Menangis Bila TS Muhyiddin Lancarkan Serang.


Bapak nenen nie menangis nak ambil undi simpati apabila diserang oleh Tan Sri Muhyiddin Yassin.UMNO adalah Parti hanya untuk orang melayu dan Islam sahaja.Itu telah termaktub dalam pelembangaan yang telah ditetapkan.Apa masalah Lu LGE?Rasis.Siapa yang Rasis sebebenarnya UMNO atau DAP?Lepas tue pandai-pandai kata rakyat malaysia tak puas hati.DAP berapa keahlian berbanding dengan UMNO.Rakyat lebih marahkan pendatang dari melaka nie dari orang lain kerana membuat Onar dan kacau di Pulau Pinang.Tak Habis isu rasuah dimainkan oleh beliau.Nana Nak habaq Dunia ada berapa Negara jika paras Rasuah bawah dari 100 kira ok la.Awat DAP tak makan rasuah.Cakap serupa Cibai la lu?????

MKP kata LGE komen pasal isu LEMBU bagi la Blogger terhebat komen.MKP tak dapat taklimat tentang ISU NFC nie.Panggil pun tidak?????/Bangsar BEEF atau BANGSAT BABI.

MCA & GERAKAN Lena Mau Kurang La Kamjat!!!


Apa yang hampa nampak dalam gambaq diatas.Penghuni-penghuni lebuhraya Batu Lancang berterima kasih kepada Kamjat Lim Guan Eng bapak nenen.MCA mahu menjadi calon dikawasan tersebut tp hampa semua lena lagi dengan benda macam nie pun tak boleh selesai kot.LE MA CIBAI LA LU OLANG TITO KOT.takkan semuanya mengharapkan UMNO saja nak buat keja,semua pegawai dari agensi ada,tak payah sebutlah dari mana?Makan gaji buta kot?Terbakaq MKP bila dapat tahu apa yang terjadi di Batu Lancang.

Penduduk marah kepada pegawai penyelaras dari batu lancang kerana dok lena dan tak buat kerja jika hendak bertemu beliau kena macam-macam peraturan yang perlu dipatuhi.Jika begini caranya hampa buat keja mampus PM nak kampoi balik apa yang hampa dok buat taik selama nie.Bila dekat pilihanraya atau pemimpin dari Putrajaya nak mai tengok penang kelam kabut hampa nak buat keja dan kehadapan nak salam dengan pemimpin.Apa punya drama taik hampa dok main nie.

Jika begini sikap pemimpin dari MCA dan GERAKAN bukan kata nak ambil Penang balik bau pun tarak la.Tak pa semua isu bagi UMNO jawab dan buat Keja Tapi bila nak jadi calon Baru mai sua muka.


Video Terbaru:Anwar 18sx Hotel Ampang.

Zuraidah/Shahrizat Lawan Selak Kain.



Ketua Wanita Keadilan Dan Ketua Wanita UMNO lawan Selak kain masing-masing.Kita tengok sapa yang power.Hujah dari Mak Lampir meroyan sekali dengan menyatakan Shahrizat tidak menjawab apa yang perlu dijawab.Dia (Shahrizat) hanya berani berkokok digelanggangnya sendiri dan perwatakan yang ditunjukkan sangat kolot dan dangkal. Ia langsung tidak menunjukkan perwatakan wanita Islam dan Menteri.


Berikut adalah kenyataan YG membuat mak lampir terselak kainnya.




Pengerusi Eksekutif Nasional Feedlot Corporation Sdn Bhd (NFC), Datuk Seri Dr Mohamad Salleh Ismail menafikan isterinya, Datuk Seri Shahrizat Abd Jalil, mempunyai pengaruh dalam pengurusan syarikat, termasuk kelulusan pinjaman mudah bernilai RM250 juta daripada kerajaan untuk menguruskan projek Pusat Fidlot Nasional (PFN).



Mohamad Salleh berkata, isterinya yang juga Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat tidak pernah mencampuri urusan syarikat, malah mereka berdua meletakkan ‘tembok’ dalam isu yang berkaitan dengan projek ladang NFC.


“Kami tidak memaklumkan perkembangan syarikat kepada beliau, malah jika saya mula membuka mulut untuk membincangkan perkara itu, saya akan diminta diam.


“Antara saya dan isteri hanya membincangkan soal berkaitan anak dan pendidikan. Soal lain, terutama projek dan politik tidak pernah menjadi keutamaan kepada saya walaupun saya menyokong isteri 100 peratus dalam politik,” katanya.


Beliau turut menafikan Shahrizat menyertai rombongan pengurusan syarikat ke luar negara yang didakwa menelan belanja RM827,579.


“Kami jarang mengunjungi luar negara bersama keluarga. Sebagai menteri, isteri saya mengunjungi banyak negara atas urusan kerja kerana menunaikan tanggungjawab sebagai pemimpin negara,” katanya. 

Ditanya mengenai tindakan beberapa pihak termasuk daripada Barisan Nasional (BN) yang meminta Shahrizat melepaskan jawatan kerana projek NFC dikecam pembangkang yang mendakwa wujud penyelewengan dana kerajaan, Mohamad Salleh berkata beliau tidak boleh menjawab bagi pihak isterinya.


“Biar Perdana Menteri, Timbalan Perdana Menteri dan Shahrizat sendiri yang menjawab dan memutuskan perkara itu. Saya hanya suaminya. Dia tidak bincang soal politik dengan saya walaupun kami sudah hidup bersama selama 31 tahun. Apapun tindakan beliau, saya sentiasa menyokong 100 peratus,” katanya.


MKP kata Depa nie nak bantai Kak Ijat kerana marahkan Skuad Sayang yg nampak mengancam dan diterima oleh rakyat.tue yang dok cari pasal dengan kak Ijat nie.


Tuan Ibrahim Apa Masaalah Lu Sebenarnya?


"Mengata Dulang Paku Serpih" Mengata orang Puak PAS lagi teruk.Biaq lama-lama bagi orang bantai jubuq.Apabila isu bai'ah yang dilafazkan oleh semua "Orang UMNO"baru nie.Meroyan tak tentu pasal,Nak Tanya sikit kepada Ketua Penerangan PAS Pusat Nie Apa Masaalah Hang Sebenarnya?Kenapa hendak dipertikaikan.Adakah apa yang dilakukan oleh "orang UMNO" itu salah dari ajaran agama islam.Jika salah Buktikan?


Berbanding dengan PAS berbai'ah sanggup menceraikan isteri jika Lompat kepada Parti lain.Siap talak tiga pulak.MKP bukanya teror sangat dalam soal nie akan tetapi mengunakan apa yang logik dan boleh diterima pakai akai fikiran.Kesimpulanya Tuan Ibrahim nie letak akai dekat lutut bukan dekat kepala.

MKP kata:Nilaikan kepimpinan PAS ini?


Coli Nurul Izzah Tertanggal

Pua dan ahli parlimen Pantai Nurul Izzah Anwar mendakwa ada penemuan E coli terhadap 13 produk yang dipasarkan oleh KR1M. Kah! Kah! Kah!

Sunday, December 4

MENANG SAMAN SUARA KEADILAN RM100 JUTA


Suara Keadilan,Lain kali kalau nak buat fitnah pun tengok pada tempatnya.dah kena saman 100 juta tue.ini adalah pengajaran kepada pihak akhbar suara pembangkang yang suka nenabur fitnah serta mereka cerita yang
bukan-bukan.Ternyata pertemuan dengan DR Zamry Abd Kadir memberikan seribu makna kepada kami kerana dapat menemu bual dan berbicara secara langsung.Segala pertanyaan dijawab dan diberikan fakta yang menarik.Menteri Besar Paling Muda di Perak ini adalah hasil kilang/didikan Pemuda UMNO Malaysia.

Memalukan keluarga!


Memalukan dan mengecewakan! Itulah digambarkan pelakon tersohor, Datuk Jalaluddin Hassan, apabila tersebarnya berita perkahwinan penyanyi, Syella Kamaruddin yang dikaitkan dengan abangnya, bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan.
 
Jalaluddin memberitahu, berita yang tersebar di laman maya itu, membuatkan dia dan keluarga terkejut besar. Malah orang tuanya sendiri tidak mengetahui perkara ini.
 
“Baru semalam (Jumaat) saya hubungi abang saya. Bila saya bertanyakan perkara ini, abang dan kakak ipar saya tergelak besar.
 
“Orang paling terkesan dengan khabar ini ialah orang tua kami. Takkanlah abang saya sekejam itu sehingga menyembunyikan hal ini dari pengetahuan mereka,”

 
Jalaluddin turut kesal dan marah apabila berita itu turut mengaitkan bapanya.
 
“Saya ada terbaca artikel berkenaan isu itu. Kenapa menulis sedemikian? Mengaitkan pula ayah saya dalam hal ini.
 
“Cukuplah mereka membuat cerita tidak benar tentang abang saya. Kini mereka mahu melibatkan ayah saya pula. Orang yang menyebarkan berita ini memang tidak berbudi bahasa,” katanya dalam nada geram.

 

Gesa Musa ambil tindakan
 
Berikutan fitnah yang disebarkan, Jalaluddin menggesa abangnya mengambil tindakan ke atas mereka yang menyebarkan fitnah tersebut.
 
“Bagi saya, mereka yang menyebarkan fitnah ini merupakan orang yang tidak mempunyai hati dan perasaan. Main sedap mulut sahaja berkata-kata.
 
“Kalau tidak tahu, buat cara tidak tahu. Sebelum sebarkan, siasat dahulu berita itu benar atau tidak,” katanya.
 
Membangkitkan mengenai perkahwinan yang dikatakan menelan belanja RM15 juta itu, Jalaluddin memberitahu, adalah sesuatu yang mustahil jika abangnya mempunyai wang sebanyak itu kerana menurutnya, Musa merupakan seorang yang sederhana dalam segala hal.
 
“Abang saya memakai selipar apabila keluar. Dia juga pergi ke kedai mamak untuk makan. Kalau abang saya mampu mengadakan majlis perkahwinan yang berjumlah RM15 juta, pasti bapa saya kini hidup lebih senang,” katanya.

 
Minta suami Syella tampil
 
Selain akan mengambil tindakan ke atas mereka yang menyebarkan fitnah ini, Jalaluddin juga turut meminta agar suami Syella tampil membuat kenyataan.
 
“Perkara ini melibatkan maruah kami sekeluarga. Jika suami Syella seorang yang gentleman, sila tampil dan betulkan keadaan,” katanya.
 
Jalaluddin juga meminta agar Syella tidak terus menyembunyikan suaminya itu.
 
“Sekiranya suami Syella rasa bertanggungjawab terhadap isu ini, dia harus datang ke depan dan tonjolkan dirinya.
 
“Dia harus sedar, kami semua terluka dengan tohmahan yang dibuat oleh masyarakat, terutama terhadap orang tua saya. Tambahan pula, perkara ini tidak semena-mena melibatkan orang yang tidak bersalah,” kata Jalaluddin.
 
Sebelum ini, perkahwinan Syella, mengejutkan orang ramai apabila majlis persandingan dan hantaran yang diterima mencecah RM15 juta.
 
Bertambah kecoh, apabila Syella, dikatakan berkahwin dengan orang kenamaan yang pernah memegang jawatan penting dalam negara.

Gambar mereka turut tersebar dan nama bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan, tiba-tiba menjadi sebutan. Musa, bagaimanapun, dalam satu kenyataan, menafikan khabar itu dan akan mengambil tindakan undang-undang ke atas mereka yang menyebarkan berita palsu itu.
 
Sementara itu, Syella gagal dihubungi bagi menjelaskan perkara sebenar.

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive