Thursday, December 8

@Zarina_Anjoulie Betina Ni Tak Stim Langsung Laaaa...!!!!

Merata blog bercerita pasal sorang artis betina..., mulanya gua malas nak ambik pot pasal selama ni telah gua katakan kebanyakkan artis adalah bahan api neraka jer.kecuali diorang taubat nasuha sebelum mampus kot tengah berseronok dengan glamouressss... tiba2 mampus... sendiri mau ingat la. 





Sejak dari tahun 1959 lagi... P. Ramlee dah buat cerita bezanya Perempuan dengan Betina.apa madah Tun Nila Utama...??? Lu orang layan di minit 2.55, atau kat sidebar gua pun dah lama tertera madah tersebut... cuma pompuan2 kat luar sana yang tersinggah di blog kurang ajaq nih terperasan atau tidak... hahaha... adakah diorang sedar atau tidak samada selama ini diorang dalam kategori mana... pompuan atau betina kahhhhh...???? Sendiri mau ingat la.




Ayat dalam twitter dia jer.. dah melambangkan betapa angkuh dan bongkaknya betina nih... apakah kita ingin membenarkan budaya biadap ini menular sehingga tak boleh dibendung lagi... atau bagaimana....????

Lagi satu dengan keluarkan kenyataan macam tu... betina nih perasaaaaaannn... kononnya macam body dan tetek dia tu mengancam sangat laaaaa.... hahaha... mungkin Azazil stim terpacak sambil gelak2 tengok betina nih... hahahaha....

So... betina yang seperti ini usah di layan... dah jelas ternyata kekufurannya, nak kata kapiaq mungkin dah terlebih dari kapiaq... hahahaha... namanya saja menjelaskan ada kemelayuan tapi agamanya belum tentu Islam... hahaha... sebab manusia yang mengaku beragama Islam tak akan berkelakuan seperti ini.

Taik Pun Mengamuk Kat Guan Eng.


Rakyat Pulau Pinang yang marah kepada DAP negeri, tengah hari tadi telah menyerahkan empat ketul 'tahi manusia' kepada kakitangan kerajaan di Komtar, George Town, yang menempatkan Kompleks Pentadbiran Kerajaan Negeri.

Jurucakapnya Mohamed Ghani Abd Jiman berkata, replika kek seakan 'tahi manusia' tersebut layak dihadiahkan kepada Lim Guan Eng sempena hari lahir Ketua Menteri Pulau Pinang, pada hari ini.

"Orang lain tak boleh bagi (hadiah 'tahi manusia'), hadiah ini memang mempunyai nilai sentimental dia (Guan Eng) kerana dia buat Pulau (Pinang) ini macam 'pulau tahi'," ujarnya

Beliau turut menyifatkan Guan Eng sebagai 'pondan' kerana tidak bersemuka dengannya walaupun diberitahu bahawa Guan Eng masih dalam lawatan rasmi di Taiwan.

Tidak cukup dengan itu katanya, 'tahi manusia' berkenaan ditaja oleh pemimpin DAP negeri sendiri yang didakwanya menentang Guan Eng yang juga Setiausaha Agung DAP.

"Empat ('tahi manusia') ini DAP yang taja. Sesiapapun tak perlu tahu dan biar polis siasat. Kalau nak tahu, Guan Eng kena buat laporan polis," sindir beliau sambil menghina kakitangan kerajaan yang setia berkhidmat dengan kerajaan negeri.

Setiausaha Politik kepada Ketua Menteri Pulau Pinang, Zairil Khir Johari dalam reaksi spontan menganggap tindakan pembangkang itu menghina kakitangan kerajaan serta kerajaan negeri yang dipilih oleh rakyat.

"Jika berdendam dengan Ketua Menteri sekalipun, tidak perlulah sampai menghina kakitangan kerajaan sama ada Melayu atau bukan Melayu dengan memberi hadiah ('tahi manusia') sebegitu.


"Menerima hadiah bersifat peribadi pun bukan menjadi amalan Ketua Menteri Pulau Pinang, hadiah sebegitu ('tahi manusia') dia (Guan Eng) tak terima," ujar beliau.

Lim Guan Eng Dah Jadi Kucing Tak Ada Gigi.



Artikel sebelum ini  MKP  KLIK DISINI,Sejak kebelakangan ini wartawan dari akhbar cina telah melaporkan berita yang kurang tepat serta fakta yang tidak tepat serta berbaur perkauman.Apakah muslihatnya???????Depa nie dibayar oleh DAP untuk memutar-belitkan fakta supaya masyarakat cina Pulau Pinang membenci pemimpin UMNO.Mungkin terdesak kerana Pemimpin DAP dihimpit dan diserang bertubi-tubi oleh blogger Penang???????????Apakah motif mereka??????????  

Akhbar: China Press

Ruangan: kedai kopi orang ramai m/s C17
Tarikh: 27 November 2011 (Ahad)

Tajuk:

“Lim Guan Eng Jangan Berpura-Pura” Ditulis oleh: Cheah Cheng Huat

Pengerusi parti Gerakan Koh Tsu Koon mengisytiharkan tidak mencalonkan dirinya pada PRU akan datang, orang yang paling kecewa tidak lain tidak bukan ialah Setiausaha Agong DAP Lim Guan Eng, kerana beliau secara tiba-tiba kehilangan “padang sasar”, tempat beliau membuat persediaan untuk serang pada PRU akan datang sudah hilang, sebab itu beliau “berpura-pura” menyeru supaya Koh Tsu Koon diberi peluang kali yang kedua seterusnya dicalonkan untuk bertanding pada PRU akan datang.

Pada Tsunami politik tahun 2008, Lim Guan Eng secara ‘tidak sengaja’ menjadi Ketua Menteri Pulau Pinang, apa yang memeranjatkan orang ramai ialah bidalan dalam pepatah Cina “bapa harimau tidak mungkin melahirkan anak anjing” yang dikatakan “ anak tunggu di belakang pintu sahaja”. Lim Guan Eng juga mempunyai “kelebihan” seperti bapanya Lim Kit Siang, apabila mereka hadapi musuh “suaranya sangat menekan musuh”, tidak hiraukan orang lain, “benarkan perbuatan diri sendiri sebaliknya tegah orang lain buat perkara yang sama” dan sebagainya.

Tentang isu ini sebenarnya Lim Kit Sing lebih hebat, kerana beliau pandai berpura-pura baik, selalu bersikap pura-pura, contohnya apabila Lim Guan Eng jadi Ketua Menteri, Guan Eng berkata beliau sanggup beli rumah sendiri di situ semasa pergerakan kempen Tanjung 1, Tanjung 2 dan Tanjung 3, tidak mahu terlibat dengan perpindahan di kediaman rasmi Ketua menteri, akhirnya beliau berpindah juga ke kediaman rasmi Ketua Menteri, sebenarnya di dalam jiwa beliau memang beliau sangat inginkan tinggal dalam kediaman rasmi itu, kerana di situ beliau boleh tunjukkan status pangkat Ketua Menteri.



Anak muda yang berjiwa muda dalam parti dan juga speaker DUN Selangor Teng Chang Khim, agak tergesa-gesa berkecimpung dalam politik, rasa tidak puas hati sikap pura-pura itu, dimana Teng keluarkan satu artikel dalam suratkhbar bertajuk: ‘pegang jawatan kerajaan jangan berpura-pura’, apa yang disebut oleh Teng Chang Khim itu amat bagus, dan apa yang disebut itu memang benar dan tepat: dari zaman dahulu sehingga ke zaman sekarang, pegawai kerajaan mempunyai kenderaan rasmi dan tempat kediaman rasmi, itu semua adalah satu kenyataan benar.

Lim Guan Eng lebih hebat daripada Lim Kit Siang, kerana kelebihan Lim Guan Eng pandai membuat sebaran berita, beliau boleh pergi ke warung di kaki lima cipta berita menjamu selera, secara kebetulan wartawan tiba-tiba boleh muncul di situ, di keesokan harinya gambar-gambar beliau dimuatkan ke dalam suratkhabar, memuji Ketua Menteri sanggup turun padang berjumpa dengan rakyat jelata dan beramah mesra dengan rakyat.

Wartawan Akan Hadir Pada Masa Yang Tepat

Pada hari ‘Ching Ming Jie’ (hari membersih kubur Cina), Lim Guan Eng balik ke Batu Pahat membersihkan kubur di sana, wartawan muncul pada masa yang tepat, dengan itu Lim Guan Eng ‘cuba kaitkan kisah lama’ di situ, berwatakan memperingati orang-orang lama di situ, dan dapat paparan luas di dalam suratkhabar.

Sebaliknya watak Koh Tsu Koon, memang bersikap orang terpelajar dan berwatak seorang berilmiah tinggi walaupun beliau telah berkecimpung dalam politik selama 30 tahun, Koh tetap kelihatan lembut dan sederhana, memang mempunyai sikap seorang ahli politik yang sejati, tidak terlibat dengan perbalahan dalam berpolitik. Pada masa beliau masuk ke dalam politik beliau adalah diangkat oleh Dong Zong ataupun beliau sebenarnya berasal dari Dong Zong, beliau bertanding di atas tiket mewakili pendidikan sekolah-sekolah Cina, pada masa itu beliau telah menyinggung perasaan Lim Kit Siang. Sebenarnya pada masa itu oleh kerana Lim Kit Siang mahu alihkan pandangan orang ramai, kerana tidak berani lawan Lim Chong Eu bertanding PRU di Seremban, Kit Siang tumpukan kekuatan lawan Koh Tsu Koon di Pulau Pinang.

Pada PRU 2008 selepas Gerakan kalah teruk, Koh Tsu Koon dengan segera secara pantas susun atur upacara angkat sumpah untuk Lim Guan Eng sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang, ini menggambarkan bahawa Koh Tsu Koon bersikap ahli politik yang sejati yang boleh terima apa jua keadaan, sikap-sikap sebeginilah yang kurang pada diri Lim Guan Eng.

DAP Hina Polis,Tentera Dan Penjawat Awam.

DAP dah menggelabah semacam sekarang.Jika di Pulau Pinang DAP sekarang memegang tampok pemerintahan negeri.Lihat apa yang terjadi kepada melayu di Pulau Pinang dianaktirikan dan bermacam-macam diperlakukan.Sukar untuk berniaga,kedai dirobohkan,rumah kos rendah tidak dibina untuk penduduk miskin serta perpendapatan rendah dan banyak lagi telah DAP onarkan.Dakwat kekal tak jadi, pengundi hantu tak laris, Kini DAP mula strategi kotor mereka. Mengganggu lagi pengurusan SPR!!!!

DAP Sarawak cadangkan hanya mereka lahir di Sarawak harus mengundi di Sarawak - polis, tentera yg berkhidmat d sini walaupun lama, tak boleh mengundi.Apa kejadah buat cadangan yang membangkitkan isu perkauman serta memecah-belahkan peraduan diantara pegawai keselamatan dan penduduk pribumi Sarawak.

Awat lagi ni Mr. DAP? Soal perkauman jelas korang dok canang, kali ni kenegerian pula korang tiupkan? Dan tu nak mempertikaikan kredibiliti dan kewarasan Polis dan tentera asal Sarawak pula?. How come kalau tentera dan Polis tu parent asal Sarawak tapi lahir luar Sarawak? nak mempertikaikan kelayakan kenegerian mereka jugakah? That DAP Sarawak don't percaya Polis and Tentera Semenanjung dan Sabah menjaga keselamatan d negeri sarawak.

Orang melayu PAS/PKR je korang boleh perkeldaikan, Melayu Islam dan bumiputera waras tak akan tertipu ngan strategik psikologi korang ni!

KANTOI : Wartawan Portal Anak Gajah Skandal Dengan Adun Komtar!!!


Tapi kali ini, Susan Loone, wartawan portal kaki belit itu tersilap langkah. Daripada ramai ahli politik DAP, seorang ahli politik yang terkenal dengan mulut celupar dan rasis tegar yang dipilih.Siapa yang tidak kenal dengan Ng Wei Aik, ahli parlimen Komtar yang buruk perangai serta menyemburkan kata-kata rasis melampau


Sebenarnya, Ng Wei Aik dan Susan Loone MalaysiaKini tidak mempunyai asas untuk mencipta isu serta 'membidas' Dato Musa. Ng wei Aik sendiri mengaku tentang ketidakwujudan fitnah yang dilemparkan oleh suratkhabar tersebut.Tetapi tindakan wartawan MalaysiaKini dan Ng Wei Aik menggaitkan isu Dato Musa yang tidak bersalah dengan pihak lain di Melaka merupakan satu tindakan yang sangat jijik.

Mereka sengaja mengubah topik asal iaitu Kwong Wah Jit Poh dan Guang Ming Daily telah memfitnah UMNO negeri Pulau Pinang dan mereka patut meminta maaf!

MKP kata:apa punya balaci nie susan loone nie,nak spin cerita pun patut-patutla?pada mulanya kata DAtuk Musa mahu cadangkan semua kerusi UMNO nak,Lepas tue tukar la pulak orang lain yang kata,lepas nie sapa pulak nak  kata PM kot??????Musibat Ng Wei Aik nie bodoh sebenarnya buatlah home Work dulu sebelum nak tembak.......Nie punca serbu tak pakai helmet la nie jan dah pecah kepala.

Cadangan Kepada Datuk Musa Saman aje depa nie,Kasi Ajaq sikit musibat Dua ekoq nie bagi ada akai skit.






INI LAH NASIB MELAYU PULAU PINANG



Walaupun nama mereka telah berdaftar dengan Kerajaan DAP Pulau Pinang untuk memiliki sebuah rumah dalam projek perumahan rakyat termiskin (PPRT), sehingga sekarang rumah yang diidamkan dua ibu tunggal di Sungai Pinang di sini masih tidak diperoleh.Lebih malang, apabila rumah PPRT yang disewa daripada pihak ketiga juga diarah dikosongkan secara lisan oleh Ahli Undangan Negeri (ADUN) Sungai Pinang.

Sudahlah tempat berteduh mempunyai masalah, tiga cucu ibu tunggal itu juga tidak bersekolah hampir dua tahun berikutan masalah kewangan.Jalal Bee Mohd. Kassim, 62, dan anaknya Zatul Iradah Othman, 38, yang juga ibu tunggal buntu dalam menangani masalah yang dialami memandangkan mereka harus menampung lima lagi anak yang berusia dari lingkungan dua hingga 15 tahun.

Jalal Bee berkata, sudah beberapa kali dia berjumpa dengan pihak berkuasa untuk meminta bantuan rumah PPRT, namun dimaklumkan tiada kekosongan dan mereka akan cuba mendapatkan secepat mungkin.

“Saya tidak putus asa apabila mereka menjawab begitu, namun saya kecewa dengan tindakan ADUN Sungai Pinang, Koid Teng Guan yang menyuruh saya mengosongkan kediaman pada 8 Disember ini berikutan tuan rumah berkenaan mempunyai tunggakan sebanyak RM6,000 kepada pihak berkuasa tempatan.

“Apa salah saya? Bukan saya yang berhutang, mengapa tidak merampas rumah itu daripada tuan rumah berkenaan dan berikannya kepada saya sebab saya ada membuat permohonan untuk memiliki rumah PPRT,”Menurut Jalal Bee, sebagai seorang wakil rakyat Teng Guan, mesti tahu yang mereka adalah orang susah yang sepatutnya dibantu.

“Anak saya, Zatul hanya bekerja sebagai pembantu kedai makan dengan pendapatan sehari RM30, mana cukup untuk kami sekeluarga pergi menyewa di tempat lain tambahan pula Pulau Pinang, sewanya terlalu mahal,” ujarnya.

Sementara itu, cucu Jalal Bee, Nur Shawanie Shamsul Anuar, 15, yang sepatutnya menduduki peperiksaan Penilaian Menengah Rendah (PMR) tidak dapat menduduki peperiksaan itu kerana sudah dua tahun dia meninggalkan alam persekolahan.

Shawanie berkata, dia tidak dapat pergi ke sekolah kerana masalah kewangan dan juga tiada surat pertukaran sekolah memandangkan sebelum ini dia dan adik-adiknya bersekolah di Tapah, Ipoh.

“Ibu ada pergi ke sekolah untuk minta surat pertukaran namun guru di sana minta ibu menyelesaikan yuran sekolah terlebih dahulu

“Saya sedih kerana saya dan adik-adik tidak dapat belajar lagi malah kami tiada sebarang bahan untuk belajar atau mengulangkaji secara sendiri,” ujarnya.

Menurut Shawanie, dia berharap mereka dapat kembali ke alam persekolahan dan sekali gus membantu keluarga yang kini ‘jatuh di timpa tangga”.

Selain itu, Pengarah Gabungan Pelajar Malaysia Semenanjung (GPMS), Wan Norazman Arifin hadir bagi menghulurkan bantuan keperluan harian kepada keluarga tersebut.

Wan Norazman berkata, pihaknya akan memastikan tiga beradik yang tidak bersekolah itu menyambung pelajaran semula malah pihak GPMS akan menanggung kesemua perbelanjaan persekolahan mereka.



MKP kata:DAP dok pembohong selama ini membantu rakyat akan tetapi inilah sebenarnya yg berlaku.

Rakan FaceBook Dato Mansor TKM 1,Cuma 50 Orang.Malunya!!!


Jika inilah sambutan yang diterima oleh seorang yang bergelar Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang alangkah malunya!!!!!!!!!!!!banyak kerusi yang kosong dan tidak dipenuhi.Rakyat Pulau Pinang telah meluat dengan apa yang berlaku dan apa yang telah dilakukan oleh Melayu yang tak sedaq diri nie.


Tengok dengan mata kepala sendiri nie!!!!!!!nana nak habaq depa nie pun rasanya tak cukup umur.Mana pulak bebudak nie dikutip dan dijanjikan hadiah dan wang ringgit.


Cuba kira satu-satu peserta yang hadir rasanya tak sampai 50 orang yang hadir nie.siap takbir lagi nie gempak lebih tapi tin kosong.Pantun dua kerat nana bagi woiiii mansuq pelan-pelan mau beransoq buang sebelum depa tolak hang masuk lubang juboq.


Haaaa rasa macam nak termuntah tengok.Rakan FB nana lebih banyak dari nie woiiii kalu depa mai boleh kalah Mansoq pelan-pelan beransoq nie.Usahlah nak dibandingkan dengan pemimpin UMNO,lawan dengan rakan FB nana dulu.Belum tentu mansoq nie menang!!!!!!!!!!






Kelakar ! Blogger MKP Akan Menyelam Dengan Lim Guan Eng DAP Jumaat Ini?


Kalaulah diberi peluang dan dijemput,Nak tengok jugak riak muka Ketua Menteri paling malang dalam sejarah Pulau Pinang.Banyak persoalan intergriti, akauntabiliti dan transparensi yang telah dimomokkan oleh Setiausaha Agung DAP yang lebih dikenali sebagai lidah biawak.

Tetapi segalanya itu flushed in the drain dek ketidak mampuan serta ketidak efesienan Guan Eng mentadbir negeri Pulau Pinang.

Perkara ini adalah amat jelas walau pun Guan Eng sering menutupi kebusukan dan kejijikan pekung sendiri dengan statistik dan angka-angka matematik.

Persoalan mengenai pembaziran jutaan ringgit wang rakyat Pulau Pinang masih tidak terjawap sehingga ke hari ini tetapi Guan Eng menggunakan tektik biasa beliau iaitu menyerang pihak yang mahukan kepastian dan jawapannya.

Perkara ini dinyatakan oleh DS Zaid Hamidi di dalam laporan berita semalam. Menteri Pertahanan itu juga mengatakan bahawa Guan Eng telah menelefon beliau menyatakan hasrat untuk datang ke LIMA Langkawi.

Tak malu pula Lim Guan Eng bergeselan dan meminta favour daripada ahli politik parti UMNO yang selama dimaki hamun oleh lidah biawak itu! Oklah tu!

Yang menjadi tandatanya sekarang ialah apakah Setiausaha Agung DAP itu akan menerima tawaran menyelam dengan kapal selam KD Tun Razak tanpa sebarang niat untuk memburuk-buruk atau memberi penjelasan yang putarbelit selepas itu?

Kepada sesiapa yang mengikuti modus operandi dan perangai Setiausaha Agung DAP, beliau juga susah untuk menyatakan yang baik tentang pihak lawan, lebih-lebih lagi ahli politik UMNO.

Mana tidaknya, Guan Eng tanpa malu dan tebal kulit mengaku bahawa kejayaan FDI negeri Pulau Pinang adalah 'kejayaan' Pakatan Rakyat Pulau Pinang. Padahal satu negara tahu bahawa kerajaan BN pusat yang berusaha dan membawa FDI ke negeri itu.

Oleh kerana peculiarity Lim Guan Eng yang boleh memutarbelitkan isu, di sini MKP tawarkan diri untuk turut bersama-sama Lim Guan Eng naik kapal selam KD Tun Abdul Razak!

DS Zaid Hamidi mungkin boleh membantu selit nama MKP tetapi apakah Lim Guan Eng sanggup menyelam bersama blogger MKP ??


Jika Diberi Peluang Inilah Yang Bakal DiNaiki.


Jika diberi peluang ingin jugak merasa menaiki helikopter yang baru dibeli TUDM ini.


Kalau tak boleh yang diatas yang nie pun jadilah,Kalau tak boleh jugak tengok dari bawah pun best jugak.


Wednesday, December 7

SONGLAP:Maksud Banyak Pengertian Tambah Dlm Dunia Politik!!!



Tengok Trailler macam rancak filem nie,Almaklum dalam dunia politik masa kini tiada benda yang mustahil benda nie boleh berlaku tak kisahlah apa tanggapan terhadap maksud SONGLAP nie.Kawan boleh menjadi lawan serta lawan boleh menjadi kawan.Tiada musuh yang kekal dalam politik dan tiada kawan yang abadi dalam politik klu setakat tikam belakang tue kira dah biasa maki sumpah seranah lagi la macam makan nasi hari-hari,tapi yang paling tak tahan kena kencing atas kepala lagi syahdu.Basah dan berbau hancing beb.

Mat Sabu Disanjung Oleh Penyokong Bingai.


Satu banner telah dinaikkan untuk menyokong Mat Sabu.PKR Cabang Tasek Gelugor.Adakah penyokong ini bijak atau kurang cerdik ?sama-sama kita renungkan.Badan Mat Sabu memang gemuk, terima kasih dengan mulut longkangnya yang menyumbang kepada kegemukkan itu. Baik dari sudut mana sekalipun, PAS tidak setanding dengan komponen lain dalam Pakatan, apatah lagi dengan UMNO.  Baik dari segi jumlah kerusi parlimen dan DUN mahupun negeri yang diperintah, PAS adalah dikedudukkan paling kodi.  Negeri yang diperintah pun masuk kategori miskin, papa kedana dan sering dilaknat tuhan dengan bala bencana yang pelbagai.


Dari segi kelayakan pun begitu jugak.  Mat Sabu asalnya adalah pelajar ITM yang tecicir kerana sibuk berdemonstrasi daripada menghabiskan pengajian sedangkan TPM lulusan Universiti Malaya dan sudah berkhidmat sebagai Ahli Parlimen sejak berusia 29 tahun.


Molek rasanya kalau Mat Sabu berdebat dengan pakar sejarah, seperti mana saranan TPM.  Berdebat dulu dari segi faktanya sebelum berdebat dengan TPM dari segi politiknya.  Ini bukan isu politik pun tapi isu sejarah.  Apa pun yang keluar dari mulut Mat Sabu adalah berdasarkan pertimbangan politik bukan pertimbangan fakta.



Negara ini akan jadi bahan ketawa orang kalau sejarahnya berubah ikut parti mana memerintah.  Dimana-mana dalam dunia pun tidak pernah berlaku yang sedemikian dan Mat Sabu sedang merintis jalan untuk menjadikan negara ini sebagai bahan lawak antarabangsa.Oleh itu janganlah dipilih pakat-pakat ini memerintah negara.

Di zaman moden ini, komunis pun sudah langsung tidak seperti komunis dizaman yang menjadi sanjungan Mat Sabu dan kenapa Mat Sabu mahu melawan arus dengan menghidupkan semula fahaman komunis adalah satu tanda soal yang besar kepada kita semua.

Apa pun bila mana kita berharap kebodohan itu berhenti setakat mana dibuktikan bersalah.Tidak cukupkah dengan beratus laporan polis yang dibuat ke atasnya dan insiden dihalau dari bertemu dengan keluarga salah seorang yang terselamat dalam peristiwa Bukit Kepung?

Pendapat Datuk Arif shah Bagaimana Nak Tawan Kembali Pulau Pinang



MKP tertarik dengan pendapat oleh YB Datuk Arif Shah ADUN Seberang Jaya,PRU 13 memang keras.Dalam keadaan sekarang ini ikut dalam keadaan Sekarang kita tiada masaalah.PERPADUAN paling penting.Kalau kita tidak berganding bahu dan tidak memahami erti apa yang dimaksudkan erti Durian yang masak turunlah sendiri,Tok sah tunggu orang kait atau tak atau durian yang busuk dan sebagainya.Kalau kita tidak mahu ujudkan suatu keadaan yang ada kepimpinan pelapis yang membantu untuk mentadbir negara dan jugak kawasan DUN atau PARLIMEN maka akhirnya kita akan berada didalam keadaan yang RUGI.Apa yang berlaku sekarang ini adalah kekuatan yang ada ialah Pembangkang tidak sebegitu kuat.Mereka hanya SPIN Propaganda yang mereka rasa OK tapi sebenarnya kita ambil Pulau Pinang sebagai contoh kalau kita mambaca dalam surat khabar the star menceritakan tentang the extension period untuk mendapatkan pelaburan asing diantara 4 hingga 5 tahun.Adakah satu tahun LGE telah berjaya membawa 12.2 juta benda ini takkan berlaku tapi oleh kerana kita didalam UMNO dan Parti BARISAN NASIONAL kita tidak Close Friend.Sesiapa yang dipilih.

Kalau semua orang dapat menghapuskan KRONISMA sama ada diperingkat bahagian.Perhubungan yang menjadi Open Secret kalau boleh jangan wujud suasana sedemikian.Beri peluangan jugak kepada yang serendah-rendah yang tidak ada jawatan diperingkat cawangan atau pun diperingkat bahagian mereka jugak mengikut inklusifiviti seperti yang dinyatakan oleh Presiden Parti.Maka saya pecaya pulau pinang dangan formula yang saya ada pulau pinang berjaya mendapat 21 hingga 24 kerusi.Syaratnya ialah Everybody is Important.

Setiausaha DAP Perak Nga Kor Ming dianggap menghina kedaulatan Perak dan Institusi Diraja kerana mengeluarkan kenyataan “Perak Darul Kartun”, kata Menteri Besar Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir.
Beliau berkata Anggota Parlimen Taiping itu tidak sepatutnya mengeluarkan kenyataan sedemikian kerana sebagai seorang pemimpin beliau perlu menunjukkan keperibadian yang baik kepada rakyat
Bagi dua wakil rakyat DAP (Ngeh dan Nga) mereka sering terbabit dalam provokasi serta ucapan yang menaikan kemarahan dalam beberapa siri sidang. Tidak terkecuali, dalam sidang DUN Perak ke12 ini sepatutnya mereka fokus kepada bajet tetapi mereka lebih tertarik memperkatakan tentang UMNO per se.
Sebagai contoh,Ngeh dihari pertama membangkitkan tentang kawalan keselamatan yang didakwa memeriksa pas masuk ADUN ke dalam Dewan Undangan Negeri—ini satu penghinaan, katanya. Manakala Nga pula selain memanggil Timbalan Speaker, Dato Hee sebagai pelacur politik dan katak dan enggan memohon maaf bila diminta berbuat demikian juga didakwa memanggil atau mengelar Menteri Besar sebagai “black metalik.”
Bajet kali ini dilihat oleh pembangkang sebagai bajet biasa, bajet gula-gula serta bajet pilihanraya  namun bagi rakyat kebanyakan, mereka diberi keutamaan dalam soal meneruskan kehidupan di tengah-tengah kemelut ekonomi dunia.
Setidak-tidaknya kakitangan awam di Perak tidak dianaktirikan seperti di Selangor. Bajet negeri itu memberi bonus 10 bulan kepada kakitangan GLC negeri (seperti PKNS) manakala kakitangan kerajaan tidak layak menerima gaji minima rm1,500.
Pembangkang mempermodalkan langkah kerajaan negeri Perak menstruktur semula hutang dengan kerajaan pusat melalui program migrasi asset. Kaedah ini dilihat win-win bagi kedua pihak dan melalui proses ini, Lembaga Air Perak (LAP) akan memetrai perjanjian dengan syarikat Pengurusan Aset Air Berhad (PAAB). Hutang kerajaan negeri sebanyak rm 970.59 juta berkurangan kepada hampir 7% menjadi jumlah terkini rm78.66 juta kerana hutang itu  kini bakal dibebani PAAB. Pembangkang mendakwa kerajaan negeri menjual asset kepada keajaan pusat tapi mengapa langkah itu dibolehkan bagi Pulau Pinang, tapi Perak tak boleh. Sikap double standard pembangkang bukan saja mengenai hutang kerajaan negeri tapi juga  berhubung belanjawan defisit.
Kita tidak menafikan bajet defisit suatu yang tidak baik untuk ekonomi namun dari sudut apa sekalipun bajet defisit negeri yang mencecah RM50 juta ada justifikasi. Ekonomi dunia bukan saja belum pulih dan tanda-tanda memperlihatkan dunia bakal digelapkan dengan kegawatan ekonomi sekali lagi. Bagi negeri Perak, kerajaan memperuntukan hampir 50 peratus daripada keseluruhan bajet untuk perbelanjaan pembangunan.Ia mungkin defisit dari satu aspek namun peluang pekerajaan, kemasukan pelabur asing (FDI) serta lain-lain peluang yang rakyat nikmati secara “direct” Matlamatnya tentulah untuk mensejahterakan rakyat melalui pelbagai dasar dan dasar yang lama dilanjutkan serta dasar baru diperkenalkan.
Dalam pada itu, ada juga pihak tertentu yang menganggap keputusan membentangkan bajet desifit kali ini adalah berbangkit daripada pengurusan kewangan ala Santa Claus yang dilakukan oleh Pakatan Rakyat ketika memerintah Perak.  Menurut anggapan ini, kesannya berantai sehingga ke hari ini.  Mungkin hal ini benar.  Tapi kita tak perlu membincangkan perkara ini lagi.  Tak perlu jadi macam DAP yang bertindak macam musang dalam dongeng Aesop yang menyalahkan ketinggian pohon anggur kerana tak berjaya melompat untuk mencapainya.
Rakyat Perak lebih bernasib baik dari penduduk di Greece yang berdepan krisis ekonomi yang paling teruk sejak puluhan tahun. Kadar pengganguran di Eropah merupakan isu politik yang mampu menaik atau menurunkan parti memerintah atau pemimpinnya berbanding  Perak yang mana isu ini dilihat sebagai “non issue.” Dalam bajet ini selain peluang pekerjaan dilipatganda, kilang-kilang tumbuh macam cendawan. Setakat Ogos lalu rm1.7 billion pelaburan disektor pembuatan diluluskan dengan mewujudkan kira-kira 3,672 peluang pekerajaan.
Selain daripada itu kerajaan negeri meluluskan projek pembuatan tayar dari Jepun dengan nilai rm810 juta. Ini tentu tidak termasuk syarikat Vale dari Brazil melabur dalam syarikat pembuatan pellet besi (di Lumut), fasa pertama saja membabitkan pelaboran rmj4.41 billion. Manakala semua ini menjana ekonomi, Perak bakal mencatat beberapa siri kejayaan jika 33 bakal pelabur dalam proses perundingan bersetuju untuk jadikan negeri ini tapak perniagaan. Justeru bagi Menteri Besar, Perak tidak berdepan masalah pengangguran kerana kerajaan ada formula. Usaha Perak Amanjaya Job and Career Fair 2011 melalui PeKA  menempatkan 2,000 orang dibeberapa syarikat dalam sekelip mata adalah testimony janji ditunai.
Kita boleh faham senyuman diakhir siding DUN yang terkuntum diwajah Dr.Zambry ada isyaratnya. Hampir tiga tahun menjadi nakhoda, ia melalui pelbagai rintangan sehingga suatu ketika kapalnya hampir karam.Dulu rakyat melihatnya sebagai MB yang bersifat sementara atau MB satu penggal, kini mereka mahu ia dikekalkan. Manakala dulunya Perak agak sunyi sehingga pengail ikan termasuk sebahagian statistik “pelancung”, imej itu kian berubah. Sasaran kerajaan menarik 5 juta pelancung tahun depan dengan anggaran memperolehnilai tambah disektor ini sejumlah rm5 billion.
Justeru jangan terkejut jika limau tambun yang sangat terkenal di negeri ini harganya boleh naik mendadak  sebiji atau sekilo kepada rm 20. Aktiviti  mengail ikan bagi kaki pancing bukan setakat di lombong-lombong terbiar, kolam-kolam ikan juga tumbuh bercambah di merata tempat.  Royal Belum kira-kira 2 jam dari Ipoh bukan tempat memancing walaupun ikan-ikan eksotik seperti Kelah memang banyak. Pergilah untuk merawat jiwa anda yang memerlukan terapi setelah terperap dalam hutan batu begitu lama. Mulai awal tahun depan program Tahun Melawat Perak menjanji suatu yang menarik bukan saja bagi pelancung malah bagi sesiapa yang mengemari natural beauty.
Nampaknya pembangkang bukan sahaja mati akal tetapi terpaksa akur hakikat bahawa sementara pakej ekonomi ketika mereka berkuasa lebih untuk mengkayakan pihak tertentu, maklumlah tikus tiba-tiba jatuh ke dalam beras, pakej kerajaan BN pula, seperti biasa adalah untuk rakyat keseluruhan.   Mungkin inilah agaknya ada wakil DAP yang masih berkicau tentang kehilangan kuasa ini.  Kita faham, tikus belum kenyang makan beras tuan punya beras sudah halau tikus. Bukan sebarang tikus. Bukan juga tikus gerit yang diberi penghormatan menamakan sebuah pekan di Perak sebagai Grik.  

Breaking News:Surat Khabaq Cina Jangan Melampau.

PULAU PINANG 7 Dis. – Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Pulau Pinang, Datuk Musa Sheikh Fadzir menuntut dua akhbar berbahasa Cina menarik balik artikel mereka yang didakwa suatu pembohongan serta palsu.

Selain itu, beliau juga meminta permohonan maaf dibuat dan disiarkan di muka hadapan kedua-dua akhbar itu kerana menyiarkan laporan yang tidak tepat berkenaan ucapannya semasa Perhimpunan Agung UMNO baru-baru ini.

Menurut Musa, laporan yang dikeluarkan oleh akhbar terbabit tidak benar sama sekali dan bercanggah dengan isi ucapannya selaku wakil UMNO Pulau Pinang.

"Kenyataan penarikan balik artikel itu dan permohonan maaf mereka harus dicetak dan disiarkan di muka hadapan kedua-dua akhbar berkenaan.

"Saya juga memberi mereka tujuh hari untuk berbuat demikian dan tidak teragak-agak mengambil tindakan selanjutnya termasuk tindakan undang-undang," katanya pada sidang akhbar di Wisma UMNO, di sini hari ini.

Turut hadir, Setiausaha Perhubungan UMNO negeri, Datuk Azhar Ibrahim dan Ketua Wanita UMNO negeri, Zabariah Wahab.

Kenyataan kedua-dua akhbar tersebut menyebut Musa mencadangkan supaya Barisan Nasional (BN) hanya menghantar UMNO untuk bertanding pada Pilihan Raya Umum Ke-13 dan tidak bergantung kepada parti komponen yang kalah pada pilihan raya lalu untuk menakluk Pulau Pinang.

Musa menafikan berucap sedemikian sebaliknya menjelaskan bahawa beliau hanya menyentuh mengenai isu-isu semasa yang dihadapi oleh UMNO di Pulau Pinang. - Utusan

Skandal Shamsidar Taharin/Pak Sheik.



Apa bila bekas Setiausaha Sulit (SUS) Anwar Ibrahim di Kementerian Kewangan, Anuar Shaari membuat laporan di Jabatan Siasatan Jenayah (JSJK) Bukit Aman pada 17 November lalu, jam 11.45 pagi, ramai orang tertanya-tanya apakah isi kandungannya. Apakah benar signitifikan dokumen-dokumen itu dengan Azmin Ali, Shamsidar Taharin adan Anwar Ibrahim, sehinggakan Anwar terpaksa melabel Anuar Shaari sebagai 'diupah' dan Azmin pula melabel sebagai 'pengemis politik'

Lagi satu sikap Anwar Ibrahim sebagai yang kita tahu, jangan ada tersilap sikit sesiapa sahaja membuat kenyataan secara terbuka yang mengaibkannya dengan pantas dia segera membuat kenyataan menafi dan ada juga sehingga membuat laporan polis dan membuat saman keatas individu-individu terbabit. Agak menghairankan ada dua perkara isu yang telah merebak dan mencemarkan namanya seperti penayangan video seks Cinadoll ayng ditayangkan oleh Dato T dan yang lebih memalukan lagi  Umi Hafilda juga telah membuat 'ROAD SHAW' keseluruh pelusuk negeri menceritakan berbagai perilaku buruknya, dan yang lebih memalukan mengatakan Shamsidar telah "dipakai guna" oleh Anwar melebihi 20 kali..!! Soalannya kenapa Anwar tidak berani 'SAMAN'???

Lagi Melayu Masuk DAP



Perhatikan gambar brader nie kat bawah, sekali pandang nampak macam penyokong UMNO yang mempunyai pangkat dan kedudukan, tetapi inilah dia salah seorang ahli majlis MPPP wakil DAP. Inilah yang dikatakan bangsat melayu yang menyokong DAP.

Di bawah ini gua sertakan sekali nama, no telefon beserta email dia..




Zulkifli bin Mohd. Noor (DAP)
Ahli Politik
012-4830878
nzulkifli@mppp.gov.my

LGE : Sapa Perbaiki Jalan Pulau Pinang?



DAP A.k.a Kerajaan Penipu Rakyat Pulau Pinang hanya  memperuntukkan sejumlah RM18.39 juta di bawah Program Memperbaiki Jambatan-jambatan dan Jalan-jalan Kerajaan Negeri dalam Rancangan Malaysia Ke sembilan (RM Ke-9). Daripada jumlah tersebut, RM14.32 juta atau 77.9% telah diperuntukkan untuk tahun 2008 hingga 2010 dengan perbelanjaan berjumlah RM13.94 juta bagi tempoh yang sama.


YANG DAP TAK BERITAHU KEPADA RAKYAT TAKUT TERKANTOI MALU :
Kerajaan Negeri juga menerima Pemberian Penyenggaraan Jalan daripada Kerajaan Persekutuan pada setiap tahun berdasarkan Perkara 109(1)(b) Perlembagaan Persekutuan dan ia disalurkan melalui Kumpulan Wang Amanah Penyelenggaraan Jalan Raya Negeri Pulau Pinang. Bagi tempoh tahun 2008 hingga 2010, JKR telah menerima RM130.96 juta daripada Kerajaan Persekutuan ( BN) untuk tujuan penyenggaraan jalan Negeri. Daripada jumlah tersebut, sebanyak RM120.78 juta telah diagihkan kepada JKR Daerah dan Pihak Berkuasa Tempatan bagi tujuan kerja penyenggaraan jalan Negeri.

MKP kata:Benda nie LGE tak panggil wartawan dan buat sidang media tergempar la pulak,takut nanti terkantoi ianya berdasarkan fakta dan angka yang diberikan.Pasal isu ini menyebelahi BN takut pulak nanti terkantoi.................



Jangan Tengok Jika Sedang Pakai Kepiah.


MCA mencabar Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng untuk berdebat mengenai isu hudud dan disiarkan di televisyen.Timbalan Ketua Publisiti MCA, Loh Seng Kok berkata, sudah beberapa kali pihaknya menjemput Guan Eng untuk berdebat tetapi ditolak.

Guan Eng dah hilang teloq rupanya,,,,,,,,,,,nampak ganas tapi umpama hari-harimau tak ada gigi.

Tuesday, December 6

Nasri Usah Tegakkan Bulu Yang Sudah Basah.


Pada mulanya MKP malas nak perbesaqkan benda nie dek kerana jika difikirkan balik ianya tidak menguntungkan UMNO.Akan tetapi telah menjadi tempat satu polimik yang menyatakan NASRI telah difitnah oleh blogger UMB.Nie yang kasi wa panas nie beb.APa bukti yang hang mau lagi nak suruh MKP keluarkan VIDEO baru nak mengaku.Pepatah melayu ada menyatakan Jika terlajak perahu boleh berpatah balik akan tetapi ini sudah terlajak ayaq mengandung kau sembilan bulan.


Cerita yang sebenarnya,MKP dan Keris Lok 7 hendak masuk kedalam dewan PWTC pada malam pertama PAU akan tetapi dihalang oleh pihak keselamatan dan awek jambu dekat depan tue.MKP inginkan penjelasan kenapa tidak dibenarkan masuk kedalam dewan?Pihak keselamatan dan awek cun tersebut tidak dapat memberi penjelasan kerana ianya bukan didalam kuasa mereka.Awek tersebut telah memanggil BRO Nasri berjumpa kami.Maka datanglah Bro Nasri berjumpa kami.Lalu Pertanyaan pertama yang ditanya ialah kenapa kami dihalang masuk??????Alasan yang diberikan adalah UMB 'TIDAK DECLARE'. Jawapanya agak menaikan darah kami.

Kenapa apabila Datuk Raouf bantai hang kaw-kaw punya,kelepiak kata kami buat fitnah dekat hang.Sudah diberi peringatan kepada BRO Nasri kami adalah blogger dan jika hendak halang pun kena la pikiq.kami bukan dari Pakatan Rakyat.Kita sekapai apa salahnya diberi masuk.jika tak memberi kami peluang untuk masuk pintu depan kami boleh masuk pintu belakang.Bagaimana pintu belakang?Jumpalah kami dengan lu Punya Big BOSS dan kebenaran telah diberi.Siap dengan tag PERMERHATI KHAS dan VIP PASS lagi.itulah layan dari KABEL yang telah Digunakan.Berbandingkan dengan lu apa kelas lu NASRI.

Jika NASRI masih lagi mahu menegakkan Bulu yang telah basah ini MKP bersedia berjumpa dengan DATUK RAOUF serta sesiapa sahaja waima Datuk Seri Tengku Adnan untuk menceritakan atau memberi penjelasan apa yang berlaku serta bukti.


READ MORE

READ MORE 


Pengarah Penerangan Kedah Hilang Teloq!!!

Zulkifli Yahaya Pengarah Penerangan Kedah dan selaku penulis dalam Harakah,
Warta Kedah,Blog KedahLa,Blog Kedah La Nie

Bukti Zulkifli Yahaya kena hentam 




                


                
  

Zulkifli Yahaya ni kalau nak tulis bab buruk kan UMNO ,serah la kat dia.dalam Harakah dia la juara,,dalam surat khabar Warta Kedah dia la jaguh..kena maki dengan geng sendiri terdiam terus.Kesian dengan keadaan Zulkifli Yahaya,kerana tertekan dengan Harakah dah tak laku,,di tambah pulak kena maki dengan si pemaki kuat Pakatan Rakyat Kedah,,Nasib ang la..

Orang UMNO Atau Ahli UMNO.




Insaflah...insaflah saudara-saudari, andainya UMNO tidak kita tatang, andainya UMNO tidak kita bela, andainya UMNO sudah tersungkur rebah dan andainya UMNO lenyap, apakah masih terjunjung Islam yang suci? Apakah masih terpandang mulia orang-orang Melayu? Apakah masih disanjung raja-raja kita?

Sebab itulah, pemimpin dan ahli UMNO tidak boleh memandang remeh segala yang sudah tercatat dan berlangsung di perhimpunan agung parti.Kalau kita leka, kalau kita alpa, kalau kita lalai, kalau kita masih bersengketa, kehinaan akan tiba di muka pintu.Tunggulah kehancuran akan terbangsatlah Melayu merempat di di tanah sendiri.Mereka akan menganggap Perhimpunan Agung UMNO sekadar agenda tahunan bagi memenuhi peraturan sebuah perjalanan pertubuhan.

Sikap tidak mahu berubah dan masih lagi mahu berpolitik sesama sendiri demi perjuangan peribadi hanya akan mengakibatkan UMNO akan menempah bahaya dalam pilihan raya akan datang.Ia kerana jika dalam pilihan raya umum akan datang UMNO dan BN tidak mampu mencatatkan kejayaan cemerlang akibat politik dalaman percayalah orang luar tidak akan lagi menghormati perhimpunan agung.Janganlah pula nanti ada yang berhujah tidak salah melanggar ikrar berkenaan kerana ia tidak dilakukan atas nama Allah tetapi mereka harus ingat, ikrar berkenaan adalah bertujuan bagi menjaga kepentingan bangsa, agama dan negara.




Dan ia hanya dapat dilakukan jika UMNO dan BN terus memerintah, justeru ikrar berkenaan ibarat janji yang wajib ditunaikan kerana di dalam Islam hanya manusia munafik sahaja yang sanggup memungkiri janji. Lebih daripada itu, jika UMNO kehilangan tampuk kekuasaan, bangsa Melayu 'terbangsat' di tanah air sendiri dan Islam tidak lagi dihormati maka seluruh ahli UMNO yang mengkhianati ikrar yang dibuat perlu bertanggungjawab.

Jihad untuk memenangkan parti kita, jihad untuk memastikan survival bangsa dan agama kita adalah satu pengorbanan yang amat besar sekali yang harus dipertanggungjawab dan dilaksanakan oleh kita secara sebaik-baiknya.Justeru pemimpin, ahli, penyokong dan pejuang UMNO mesti istoqamah dalam perjuangan mereka. Hindarilah sikap bermuka-muka, di depan pucuk pimpinan bersedia berikrar dan bersumpah serta berbaiah tetapi di belakang, perangai lama yang membawa kehancuran parti diulangi.

''Kalau mereka tak sokong siapa juga yang dicalonkan dan jentera tidak digerakkan kerana tidak setuju dengan calon, maka UMNO dan perjuangannya akan menjadi mangsa terbesar''Amalkan sikap 'bikin serupa cakap', jangan anggap perhimpunan hal lainBersediakah pemimpin dan ahli UMNO dituduh hipokrit dan bersikap retorik, apabila pilihan raya umum nanti menyaksikan parti itu tidak mencapai sasaran kemenangan yang ditetapkan seperti mana mereka ikrarkan.

Berdasarkan hakikat itu, janganlah memandang remeh apa yang telah dihasilkan melalui perhimpunan agung tersebut.


Dengan cara itu sahaja UMNO mampu mencapai kejayaan dalam pilihan raya umum akan datang dan seterusnya memastikan Perhimpunan Agung UMNO selepas ini tidak dilihat hanya gah dari segi kehadiran sahaja sedangkan tiada apa-apa pun yang menguntungkan parti, agama, bangsa dan negara.Taat dan patuhlah terhadap apa juga keputusan pucuk pimpinan parti seperti mana janji, ikrar atau baiah mereka lafazkan.



Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive