Sunday, December 11

Bekas Ketua Puteri Umno ikrar 'gantikan Umno dengan PAS'


Puan Rosni Hassan, 37, mewakili 40 rakan-rakannya berikrar akan bersama-sama dengan PAS untuk menjatuhkan dan menggantikan Umno dengan PAS dalam pilihanraya akan datang.

Bukan mencari salah siapa akan tetapi benda macam nie berlaku diakar umbi.betul atau tidak tidak dapat dipastikan kerana ianya berlaku di Terangganu.MKP Berharap UMNO Terangganu mengambil berat isu yang dibangkitkan ini.


Takut terjadi macam nie saja kat ketua Puteri nie saja?PAS nie bukan betul sangat Perjuanganya Silap-Silap kena tipu dengan puak PAS nie.Baru Betul.

Depa Sabotaq Borang BR1M.Pasal Apa Kena Bayaq?


Apa dah jadi nie borang nie diberi percuma kenapa pulak nak kena bayaq?Adakah ini taktik DAP/PKR mahupun PAS supaya menampakkkan kecacat-celaan dalam sumbangan yang diberikan oleh BN/UMNO untuk rakyat Malaysia.Atau diatas arahan bapak nenen supaya membuat provokasi tentang pemberian RM500 nie.Mananya tidaknya DAP hanya memberi sebanyak RM100 kepada warga mas dan kanak-kanak baru lahir dan itu pun hasilnya entah dari sumber judai ataupun tidak.tergugat dengan trnfomasi oleh PM bermacam-macam taktik yang digunakan untuk mensabotaq niat murni Kerajaan Pusat.

GodFather Bila Kaduk ungaladek nie ladder GuinessStout.

Taring dan tanduk nampaknya sudah menjalar keluar tak kira mana politik dalam perebutan kuasa sesama sendiri menjelang pilihanraya umum ke 13.Pagi Ahad, krisis antara Pengerusi DAP Kebangsaan Karpal Singh dengan Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang P Ramasamy yang juga Timbalan Pengerusi DAP negeri itu meledak secara terbuka.

Ini gara-gara Ramasamy pandai-pandai umum nak kemuka tiga calon pilihanya untuk PRU 13 dan juga sendiri umum beliau nak bertanding semula kerusi DUN Prai dan Parlimen Batu Kawan yang disandingnya sekarang.

Karpal yang merasa budak junior dalam parti itu sudah tunjuk lagak baru-baru ini belasah balik Ramasamy mengingatkan beliau kuasa memilih calon hanya ada pada Jawatankuasa Pusat DAP.

Malah katanya kedudukan samada Ramasamy tanding semula belum dapat dipastikan lagi.Tambah pedih lagi Karpal tegaskan bahawa parti itu tidak boleh terima warlord yang pandai-pandai nak tentukan calon pilihanraya.

Ini membuatkan Ramasamy balas balik kata bukan saja warlord saja patut dinyahkan tetapi juga 'godfather' dalam parti - merujuk pada Karpal.

Tak cukup setakat itu,menjelang bermulanya konvensyen DAP Pulau Pinang di sebuah hotel di Butterworth pagi Selasa 200 penyokong Ramasamy berkumpul di situ dan mengejek Karpal.

Ada yang memekik minta Karpal ' pencen' semasa beliau kelihatan memasuki hotel berkenaan.

Juga dihentam dua wakil rakyat DAP, R.S.N. Rayer (Seri Delima) dan A. Tanasekaran (Bagan Dalam) yang sebelum ini turut menghentam Ramasamy.

Penyokong Ramasamy juga dakwa beliau ada membantu selesaikan isu Kampong Buah Pala yang heboh satu ketika dulu sebaliknya lain-lain pemimpin DAP tidak buat apa-apa.

Semasa ucapannya di konvensyen itu,Karpal yang juga Pengerusi DAP Pulau Pinang balon Ramasamy menuntut beliau meminta maaf kerana menyinggung golongan veteran parti.

AGENDA DAILY

Drama GoodFather:Demo Depan Pearl View

Sebentar tadi telah berlaku demo didepan Hotel Pearl View, seramai 120 org penyokong P.Ramasamy berhimpun depan hotel.

Mereka membawa banner menyokong P.Ramasamy.

Ada juga banner :


1) Rayer penipu minta maaf pada Ramasamy


2) Tanasekaran (katak bagan dalam) non-performing adun! Don't hide behind sifu
.

3) Rayer siapa kamu pengkianat kaum India.


4) Kami sokong penuh YB Prof Ramasamy

Nampaknya drama DAP semakin terserlah. Buatlah apa pun, kaum India tidak lagi menyokong DAP!
 Jika Ramasamy benar-benar mahu memikirkan kaum India,MKP sarankan beliau keluar sahaja dari parti DAP!

Apabila Bas Tempatan di Sungai Petani Dihentikan!!



Komen dari Mejar Anwar Yang Dipertua Perkasa Sungai Petani bersama Aktivis UMNO Sungai Petani Makbur Illahi yang merasa denyut nadi rakyat. Penduduk Sungai Petani tertekan dengan masalah yang mereka hadapi, apabila sumber pengangkutan utama telah dihentikan.

Ini menyebabkan ramai penduduk yang berpendapatan rendah mengalami kesusahan untuk bergerak. Kenapa kerajaan negeri tidak memainkan peranannya untuk membantu rakyat? Di manakah canangnya kerajaan kebajikan.

Tunggu masalah menjadi teruk baru nak ambil tindakan?

Sudah terlambat, Kerajaan Pas sememangnya tak tahu buat kerja dan tidak relevan lagi!!

Dari McTheory dan Pisau Kedah

Kedahkekl.blogspot.com dan Unitmediakedah.blogspot.com

MKP kata:Ustaz zizan nie jenis mayat hidup sembang bagai nak rak.Akan tetapi nasib rakyat tidak dipedulikan oleh mereka.Inilah yang diamalkan oleh kerajaan PAS di Kedah iatu Kedah Sejahtera Bersama HamPAS dah nie.Ini masaalah rakyat dan perlu diambil tindakkan segera dalam isu ini.Patut lepas nie Pengundi di Kedah Pikiq la nak undi puak-puak hamPAS lepas nie.Depa bukan nak peduli dah nasib rakyat dah dok kira berapa masyukkkkk duit kayu balak di Kedah.Bukit lama-lama tarah pun nanti botak la jugak.

VIDEO GEMPAQ : Guan Eng Termalu Terus Pakai helmet Nie.



Kita menyelam 30 meter. Ia tidak dapat diragukan lagi." itu antara kata-kata Lim Guan Eng selepas diberi peluang menyelam sendiri selama 90 minit dalam kapal selam Scorpene KD Tun Razak di laut tidak jauh dari Pulau Langkawi.
Pengakuan Guan Eng yang juga Setiausaha Agung DAP bahawa KD Tun Razak boleh menyelam dengan sendiri mematikan tohmahan pembangkang selama ini kapal selam yang dibeli dari Peranchis itu tidak boleh menyelam.
Guan Eng menyifatkan pengalamannya menaiki kapal selam buat pertama kali hari ini sebagai sesuatu yang menarik dan mengujakan selain memuji sikap profesionalisme pegawai dan anggota Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM).
"Jika anda memasuki kapal selam, ia merupakan ruang terkurung. Bagi 32 pegawai dan kru yang mampu mengendalikannya dalam ruang yang terkurung untuk satu tempoh yang lama, ia adalah sesuatu yang luar biasa dan pencapaian yang hebat. Saya amat bangga dengan mereka," katanya.
Katanya beliau menghargai sumbangan wira-wira negara yang berkhidmat untuk negara dan sanggup berkorban untuk negara, dan profesionalisme mereka tidak perlu dipertikaikan.
MKP kata:Apa lagi yang perlu dibuktikan oleh BN.Depa nie pandai kona saja.Pasti akan termalu bagaikan meludah kelangit akhirnya jatuh kemuka sendiri.

Saturday, December 10

Cerita Mangkaq DAP Bakal Pecah Pungkoq.God Father!!!


Rayer buat laporan polis, dakwa terima ugutan bunuh

ADUN Seri Delima, RSN Rayer hari ini membuat laporan polis dengan mendakwa menerima ugutan bunuh menerusi beberapa panggilan telefon sejak semalam.

Anggota Jawatankuasa DAP Pulau Pinang itu berbuat demikian di Ibu Pejabat Polis Daerah Timur Laut di George Town.


Bercakap kepada pemberita kemudian, Reyer mendakwa pemanggil mengaku penyokong Timbalan Ketua Menteri II P. Ramasamy. 

Pemanggil yang bercakap dalam bahasa Tamil memberi amaran kepada saya agar tidak membangkitkan sebarang isu mengenai Ramasamy pada Konvensyen DAP Pulau Pinang esok, jika saya sayangkan nyawa saya dan nyawa keluarga saya, katanya.

Bagaimanapun kata Rayer, beliau tidak gentar dan akan terus bercakap mengenai isu tersebut termasuk meminta Ramasamy memohon maaf berhubung kenyataannya mendakwa Pengerusi Kebangsaan DAP Karpal Singh sebagai 'godfather'.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Timur Laut, ACP Gan Kong Meng ketika dihubungi, mengesahkan polis menerima laporan tersebut dan kes akan disiasat mengikut Seksyen 507 Kanun Keseksaan. 

- Bernama

MKP kata:Depa nie dok main wanyang pulak dah,nie semua pasal anwar dok ajaq main drama.Nak ambil publisiti murahan untuk tarik perhatian.Daripada layan depa nie baik tengok cerita sivaji the boss.

Jangan Lepaskan Peluang ! LIVE Video Streaming Gerhana Bulan Penuh Dari Sabah!!


Satu fenomena kebesaran Allah swt. Fenomena yang bermula jam 8:30 hingga 12:10 tengah malam! Jangan lepaskan peluang ini!

Fasa gerhana ini akan bermula pada jam 7.31 petang. Namun apabila bulan mula menghampiri kawasan bayang-bayang bumi yang lebih gelap, dikenali sebagai umbra, barulah kesan gelapnya mudah kelihatan iaitu sekitar jam 8.30 malam.


Bulan akan berada dalam bayang-bayang bumi sepenuhnya (fasa gerhana penuh) pada jam 10.05 malam sehingga 10.57 malam. Kemudian ia akan keluar sepenuhnya daripada bayang-bayang umbra pada jam 12.18 tengah malam.

Alahai Pok Nik Awat Jadi Cam Tue?

Dimana harga diri seorang Pemimpin sekiranya agama Allah sanggup dipermainkan, mengapa selama ini kita memberi peluang kepada sekelompok manusia yang secara terang-terangan mempergunakan Firman Allah dan Hadis Nabi diatas kepentingan politik, secara jelasnya. Ditampilkan beberapa kenyataan yang mungkin sebelum ini masa telah melalaikan kita tanpa disedari

1) Sebagai seorang Islam, kita wajib menyokong dan bersama dalam jemaah yang memperjuangkan Islam iaitu Pas.
( Siaran pilihanraya kecil Parlimen Padang Terap, 1985 )

2) Jika melawan Umno tiba-tiba meninggal dunia, maka kita dikira mati syahid.
( Masjid Kampung Pulau Melaka )

3) Pas sedia gugurkan slogan negara Islam, jadi untuk mencari kedamaian itu, setakat mana yang boleh kita mahu kepada Islam tapi kalau menyusahkan tak apa...
( Berita Harian )

4) Bukan sahaja dalam manifesto, dalam perlembagaan PAS sendiri memang tidak mengandungi satu perkataan pun untuk menubuhkan negara Islam, DAP boleh tengok sendiri dan baca kenyataan itu.
( Utusan Malaysia, 4 Ogos 2011 )

5) Negara kita Malaysia belum merdeka lagi, kerana perlembagaannya masih perlembagaan kafir.
( Masjid Pengadang Baru, Marang Terengganu, Oktober 2001 )

6) Kalau caci ulama' memang tidak boleh, caci siapa pun tak boleh, lebih-lebih lagi ianya ulama'. Kalau kita nak tegur itu tak apa. Tegur saya, saya ucapkan terima kasih, kerana apa ? Boleh jadi tuan-tuan tegur saya benda sungguh saya buat jahat, saya boleh betulkan. Caci memang tidak boleh, itu perbuatan tidak betul, usahkan caci Ulama', caci orang sembah berhala, kita maki berhala itu pun tak boleh juga didalam Islam.
( Utusan Malaysia , 24FEB 2002 )

sumber : Gelombang Kick

GEMPAQ:kEKASIH PAPAGOMO BUAT LAPORAN POLIS KENAPA?????


Kekasih PAPAGOMO membuat laporan polis terhadapnya dek kerana ingin mempertahankan ANWAR dari terus dikecam atau kononnya difitnah oleh Blogger PRO BN tersohor.Semua yang didedahkan oleh sahabat PAPAGOMO nie rasanya berdasarkan bukti yang nyata.Depa nie dah terdesak dan meroyan kerana serangan bertubi-tubi oleh GOMO.Ternyata Milo Suam dah jadi suam-suam kuku dalam perang media siber nie.Tak payah la nak cita apa yang telah difitnah terhadap pemimpin BN dan UMNO dari Milo Suam pondan tue.



Eja Dikja Nie pernah dikaitkan dengan Skandal Dengan ADUN Kota Anggerik dahulu dan terpaksa memgeluarkan bukti yang beliau tidak sihat pada hari kejadian,mungkin ada kesumat yang mandalam terhadap Rakan Seperjuangan MKP kot.Untuk makluman Eja Dekja adalah Naib Ketua Srikandi Keadilan Selangor.Berikut adalah apa yang dikeluarkan oleh Sham Ketot.

Angkatan Muda KEADILAN akan membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah terpilih di seluruh negara terhadap penulis blog Pro-Umno, PapaGomo petang ini.

Menurut Ketua AMK, Shamsul Iskandar Mohd Akin, tindakan itu bagi memberikan tekanan kepada polis agar segera menyiasat penulis blog tersebut yang sering menyebarkan fitnah terutama membabitkan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

“Tindakan blogger peringkat melampau, fitnah yang disebar ini seolah menunjukkan beliau tidak boleh disentuh. Hari ini kita memberi isyarat kepada polis dan membangkitkan satu persoalan, apakah polis akan mendiamkan diri walaupun berpuluhan laporan polis dibuat?” katanya kepada KeadilanDaily.

Katanya jika tiada sebarang tindakan dibuat terhadap blogger tersebut ini jelas menunjukkan segala fitnah yang dilemparkannya mendapat restu dari Umno BN.

Laporan polis akan dibuat serentak jam 2 petang ini i IPD Shah Alam, IPD Ipoh dan IPD Seremban 2, IPD Batu Pahat, beberapa tempat di Sabah dan Sarawak.

Sementara itu Ketua AMK Selangor, Irwan Ismail berkata AMK menolak politik jahat yang dibuat penulis blog pro-Umno dan menyifatkan pemerintah sebagai tidak mempunyai modal untuk menjatuhkan Pakatan Rakyat.

“Mereka tidak ada modal lain, hanya mampu memfitnah, tidak mempunyai fakta yang kukuh dan AMK Selangor menolak sekeras-kerasnya fitnah yang dilemparkan oleh blogger tersebut.”

Sapa Kata UMNO Tak Tolong Orang PAS Di Kedah Walaupun PAS KERAjaan Negeri.

Keadaan Rumah yang terbakar di Kampung Seberang Baru
Kuala Kedah

Datuk Latt Shariman turut meninjau kawasan tersebut dan menyampaikan bantuan  awal.Dan selepas itu Datuk Latt Shariman (Ketua Bahagian Kuala Kedah) akan cuba membantu cari bantuan dari segi jangka masa panjang untuk kebajikan penduduk di kawasannya.Dalam kebakaran itu bantuan dari Bomba sukarela,Sukarela dari MCA.rela turut membantu Bomba dan Penyelamat memadamkan kebakaran.Dua Keluarga yang terlibat di dalam kebakaran tersebut adalah saudara Azhar Aziz yang juga setiausaha Pas Kuala Kedah dan saudara Soberi B Baharom.

READ MORE unitmediakedah  TQ Pisau Kedah


Wayang Katok Apa Pulak Lepas Nie???


Mulut Ketua Menteri Paling Celaka dalam sejarah Pulau Pinang nie terdiam seribu bahasa apabila selepas menaiki kapal selam semalam.Tiada komen yang diberikan kepada pemberita serta rakan blogger yang hadir di Langkawi.Akan tetapi sudah pasti ada perancangan telah dibuat untuk mencari lain-lain kelemahan serta keburukkan Barisan Nasional.Guan Eng sedar jika terlalu awal memberikan komen pasti persepsi serta rancangan mereka pasti terencat.MKP menunggu jugak apa yang bakal dikomen oleh celaka nie tapi hampa!!!.




akan tetapi apa yang di tweet oleh bapanya sudah nampak perancangan mereka.Adakah benar dakwaannya .Jika gambar ini telah diambil semasa ketibaan Lim Guan Eng bersama Datuk Seri Zahid Hamidi.Tak cukupkah lagi layanan yang diberi dan penghargaan oleh Menteri Pertahanan Malaysia Nie.Apa lagi mau???Batang Penyapu??????Kenapa tunduk????????/






PRO-BN Ada Masanya Terlalu Bersifat Defensif.Salah Siapa?



Ranking yang dikeluarkan oleh www.alexa.com menunjukkan bahawa 65% adalah blog yang condong kepada BN manakala 35% pula kepada PR. Walau bagaimanapun, dalam kelompok lima teratas, ia berpihak kepada barisan pembangkang walaupun dengan tangga pertama dan keempat milik BN [ (papagomo (BN), milosuam (PR), tukartiub (PR), novandri (BN), amenoworld (PR)].

Jika dibandingkan dengan Alexa ranking untuk blog tahun 2010; Tukar Tiub dilihat konsisten dengan berada di tempat keempat manakala House PK@Parpukari di tempat ketiga; PapaGomo di tangga ke-15 dan Dr. Novandri di tangga ke-14. Milo Suam pula ditangga ke-19.

Jika dibandingkan dengan 2008, diakui army cybertroopers BN sudah jauh meningkat tetapi dilemanya adalah sama ada ia akan diterjemah kepada sokongan atau tidak kepada BN. Ini kerana kemunculan armycybertroopers sememangnya jauh bertambah tetapi isu yang dibawa masih bersaing hebat dengan media sosial pro-PR kerana pro-BN ada masanya terlalu bersifat defensif.

Malahan ada sebilangan yang menjadi 'musuh dalam selimut' yang boleh memain peranan merobohkan apa yang sudah terbina hampir 43 bulan sejak Mac 2008. Peruntukan menjadi isu. Blogger perlu dijaga kebajikan; apa berlaku jika mereka kecewa dan berpaling arah?

Berbanding dengan facebook dan blog, twitter dikatakan masih kecil kumpulan pengguna dan pelanggannya. Barangkali, anggaran penggunaan adalah sekitar 800,000 orang.

Tidak dinafikan media sosial mempunyai peranan yang bermakna dan diakui oleh kedua-dua pihak, parti pemerintah mahupun pembangkang. Ia telah mengubah kaedah komunikasi antara parti, calon dengan pengikut tetapi bersifat selektif kerana tidak semua mampu melayarinya secara menyeluruh.

Twitter adalah niche yang semakin hari penggunaannya meningkat. Walaupun begitu, pool Twitter masih sekitar 800,000 pengguna; jauh sedikit daripada 28 juta orang penduduk. Baik BN ataupun pakatan pembangkang, masing-masing sudah menerokai penggunaan facebook sebagai alat kempen dengan memasukkan perbualan melalui video, gambar dan isu dasar.

Blog pula penting dalam komunikasi politik terutama ketika PRU untuk memberikan ruang alternatif kepada penyiaran dalam media konvensional.

Kelemahan lain yang ketara adalah kekurangan blog yang menonjolkan berita dalam bahasa Inggeris untuk mendekati kelompok bukan Melayu dan pengundi bandar kelas atasan dan pertengahan menyebabkan kelompok ini lebih gemar mendekati portal berita seperti Malaysiakini (1), Malaysian Insider (5), Free Malaysia Today, Nutgraph (30), harakahdaily.net (6) dan tranungkite.net (9).

Perang di zon alam maya bukan lagi untuk mencari kebenaran ataupun kesalahan tetapi lebih bersifat untuk membina kepercayaan dalam kalangan pelayar dan pengguna.

Skil manipulasi dan hebahan berterusan digunakan apatah lagi sesiapa yang memiliki informasi dianggap mempunyai kelebihan. Kebanyakan isu dibawa oleh kepimpinan dan dasar BN sendiri sehingga blog-blog ini terpaksa mempertahankan tindakan yang kadang-kadang 'sukar' dipertahankan sehingga 'backfire' kepada mereka.

Jika pun sesuatu isu itu mungkin tidak benar dan bersifat spekulasi, pembohongan dan persepsi semata-mata tetapi ia tetap mempunyai 'nilai' kerana dalam konteks hari ini, ada yang bertanggapan sesiapa yang bijak berbohong akan muncul sebagai wira dan hero sebenar.

Berita atau isu seperti akan dibawa ke sana sini untuk memastikan mendapat hebahan dan publisiti meluas kerana percaya ia boleh mempengaruhi minda, hati dan emosi pengundi.

Yang di bandar akan membawa ke luar bandar; yang anak edar kepada keluarga; yang kawan kepada rakan yang lain. Ia merebak seperti skil cepat kaya piramid.

Apa yang perlu dilakukan apabila kita tidak tahu sama ada ranking menggambarkan 'kepercayaan' sudah dibina dan akan menterjemah kepada sokongan ke atas parti? Barangkali, pengundi yang setia kepada parti akan kembali tetapi media sosial wajar mendekati 'pengundi atas pagar'.

Strategi merupakan pendekatan holistik untuk proses peremajaan BN dalam PRU Ke- 13. Maka, media sosialnya perlu mengenali tujuan blog dilancar; siapa pelayar; apakah isu yang dekat kepada pelayar; bagaimana membawa keyakinan hati, minda dan emosi; dan di manakah lokasi strategik untuk memastikan kemenangan.


oleh: Dr Sivamurugan Pandian 

SUMBER DARI sejarahmelayu

PASti Pak Lebai Meleleh Ayaq Lioq Tengok Nie!!!




Friday, December 9

Jutaan Terima Kasih kepada Semua.MKP Top 20 Blogger PRO BN.


TOP BLOG RANK
PRO BARISAN NASIONAL ALEXA
1 papagomo.com 287
2 novandri.blogspot.com 502
3 gerakan-anti-pkr.blogspot.com 526
4 parpukari.blogspot.com 564
5 empayar-pemuda.blogspot.com 639
6 mymassa.blogspot.com 667
7 tunfaisal.blogspot.com 669
8 aku-tak-peduli.blogspot.com 742
9 theflyingkick.blogspot.com 751
10 medan-info-kita.blogspot.com 759
11 yuseriyusoff.blogspot.com 765
12 1peluru.blogspot.com 778
13 brojinggo.blogspot.com 801
14 azmykelanajaya.blogspot.com 842
15 semuthitam80.blogspot.com 847
16 keris7lok.blogspot.com 849
17 panggungopera.blogspot.com 875
18 kulaanniring.blogspot.com 958
19 gelombang-rakyat.blogspot.com 961
20 matkilaupenang.blogspot.com 968
21 mediapermatangpauh.blogspot.com 977
22 pisau.net 995
23 kedahkekl.blogspot.com 1005
24 sejarahmelayu.blogspot.com 1011
25 theunspinners.blogspot.com 1235
26 badutrakyat.blogspot.com 1241
27 pengundisetiasungairapat.blogspot.com 1324
28 penembak-tepat.blogspot.com 1346
29 dukeofumno.blogspot.com 1377
30 anwaraidc.com



berikut adalah ranking terbaru yang dikeluarkan oleh Mymassa sebentar tadi.alhamdulillah matkilaupenang telah menjadi top 20 blogger Pro BN.Kejayaan ini tercapai hasil daripada sokongan pembaca dan pengunjung blog ini.Jutaan terima kasih diucapkan kepada semua yang menyokong serta rakan-rakan seperjuangan yang banyak membantu dari semua segi.


Hanya allah sahaja dapat mambalas jasa baik anda semua.

LIMA 2011 tampil kehebatan



Pameran Udara dan Maritim Antarabangsa Langkawi merupakan yang terbesar sejak pameran dwitahunan itu diperkenalkan pada 1991.Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata, sejak diperkenalkan, LIMA telah memasuki kalendar pameran pertahanan, maritim dan aeroangkasa dunia setaraf pameran pertahanan antarabangsa di dunia seperti Pameran Udara Paris Air Show dan Farnborough Air Show.
Katanya, sebanyak 403 syarikat pempamer dari 35 buah negara menyertai pameran kali ini yang menyaksikan peningkatan sebanyak 25 peratus berbanding edisi lalu.
 
“Kehadiran pesawat dari luar negara pada LIMA 2011 pula meningkat lebih dua kali ganda berbanding penganjuran dua tahun lalu dari 11 kepada 26 buah manakala lawatan kapal perang tentera laut luar negara bertambah dari 10 kepada 12 buah kapal," katanya sambil memberitahu pameran LIMA yang dianjurkan setiap dua tahun itu merupakan medan pertemuan pemimpin industri maritim dan aeroangkasa sedunia untuk merebut peluang perniagaan di rantau Asia, di samping saling bertukar pandangan.
 
LIMA yang memasuki edisi ke-11 tahun ini mengekalkan lokasi sama iaitu segmen udara di Pusat Pameran Antarabangsa Mahsuri (MIEC) dan demonstrasi statik air di Awana Porto Malai, di sini.
 
Pameran di MIEC dibuka kepada tetamu kerajaan dan pelawat perdagangan dari 6 hingga 8 Disember manakala bagi pengunjung awam, pameran akan dibuka pada 9 dan 10 Disember dengan caj masuk sebanyak RM10.
 
Pameran statik, demonstrasi kapal dan bot di Awana Porto Malai dibuka kepada semua pelawat sepanjang LIMA 2011 berlangsung.
 
Antara pesawat yang bakal dipamerkan ialah pesawat pejuang F-18 Super Hornet, Eurofighter Typhoon, Rafale dan pesawat TUDM Sukhoi SU-30 sementara di bahagian maritim pula termasuk kapal pemusnah USS Curtis Wilbur dari Amerika Syarikat serta ROKS Gang GamChan dari Korea. Kapal terbang pengangkut C-17 Globemaster III dan helikopter canggih buatan Eurocopter Tiger HAD dan Sikorsky S 92 dan AW 149 dari Augusta Westland turut menyertainya.

@Nurul_Izzah Perempuan Jalang DAP.

Depa pasti dok pikiq apa pula nak buat cerita pasal Kedai Ikan 1Malaysia.Yang memulakan provokasi pastilah si Tony Phua dan ditoron oleh anak papa Nurul Izzah nie.persoalanya apakah yang depa nak buktikan?Siapa yang dalang disebaliknya,Jawapanya jelas DAP adalah dalangnya serta founder terbanyak DAP adalah peniaga cina yang ingin memanipulasikan harga barang.Mereka mengaut keuntungan dan segala keuntungan itu dibahagikan untuk perbelanjaan DAP.

Siapa yang dipersalahkan oleh rakyat akibat dari kenaikan harga barang.Sudah tentu kerajaan memerintah iatu Barisan Nasional.Alasannya mudah dek kerana BN memegang kuasa patut boleh mengawal harga barang.Akan tetapi jika ianya melibatkan kenaikan global mana mustahil BN mampu mamberi terlalu banyak subsidi kepada rakyat.

Agak licik dan teratur taktik yang digunakan oleh DAP nie,kekadang BN mempunyai banyak peluang dan cara untuk menghebahkan dan mendapat publisiti akan tetapi kaedah yang diguna pakai agak kuno dan tidak berkesan.Undang-undang yang dibuat memang terbaik akan tetapi perlaksaananya tidak mencapai apa yang dikehendaki.MKP mengambil contoh rokok haram masih lagi dijual di merata kedai kopi sekitar pulau pinang!!!!

Berbalik kepada Nurul Izzah yang telah berjaya digunapakai oleh DAP untuk mencapai matlamat mereka.Seperti jalang diguna pakai oleh DAP untuk memperdayakan melayu.Jika hanya tony puah sahaja bercakap dan provokasi benda nie tidak mendapat tempat dan melekat dihati orang melayu.Jelas sudah bahawa nurul telah dijadikan jalang oleh DAP untuk
memperdayakan melayu dibumi melayu itu sendiri.

KUALA LUMPUR: Kedai Ikan Rakyat 1Malaysia yang dilancarkan pada Jumaat menawarkan barangan basah seperti ikan, ayam, daging dan sayuran pada harga rendah sehingga 40 peratus berbanding harga pasaran.

Timbalan Ketua Setiausaha Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani, Raihan Sharif berkata kedai inisiatif Restoran Ikan Bakar Sekinchan (RIBS) itu harus dicontohi pihak swasta lain dalam membantu kerajaan meringankan beban rakyat.

"Kerajaan akan membantu pihak swasta dalam hal ini seperti mendapatkan bekalan pada harga yang berpatutan melalui agensi-agensi kerajaan yang berkaitan," katanya selepas pelancaran kedai yang terletak di Plaza Centrum, Setiawangsa, di sini.

Katanya kementerian juga akan sentiasa memantau kualiti produk di kedai itu yang turut memasarkan barangan industri kecil dan sederhana.

Sementara itu, pemilik RIBS dan Kedai Ikan Rakyat 1Malaysia Datuk Jamal Yusof berkata pihaknya mensasarkan untuk membuka 33 cawangan kedai itu di seluruh negara, termasuk tiga yang akan dibuka dalam masa terdekat di Bandar Mahkota Cheras, Setapak dan Bandar Permaisuri.

"Walaupun kami menawarkan barangan pada harga jauh lebih murah, kualitinya akan tetap dijaga. Setiap hari kami akan pastikan barangan jualan adalah segar," katanya.

Kedai itu beroperasi setiap hari dari 6 pagi hingga 10 malam, katanya. - BERNAMA

ADUAN RAKYAT!!! RAKYAT SUNGAI PETANI TERANIAYA!!



Masuk hari ni sudah lebih 10 hari perkhidmatan bas tempatan yang membawa penumpang sekitar Tikam Batu, Kota Kuala Muda, Pantai Merdeka dan taman-taman perumahan disekitar Sungai Petani telah dihentikan.

Rasanya beribu-ribu penguna perkhidmatan bas mengalami kesusahan dan derita untuk bergerak dan ke tempat kerja, apabila 'tiada' lagi perkhidmatan bas untuk mereka gunakan.

Sungai Petani bukan seperi Kuala Lumpur yang mempunyai pelbagai kemudahan awam untuk bergerak. Bagi yang berduit, teksi boleh jadi pilihan. Namun bagi yang berpendapatan rendah, hanya bas la menjadi 'pengerak' utama mereka disekitar bandar Sungai Petani.



SAMBUNG BACA kedahkekl.blogspot.com


Sungai Petani dan kawasan sewaktu dengannya tak ada bus service ?

Kan kah SP pesat membangun, dengan puluhan taman ?

Kut sengaja depa nak dera orang-orang Teluk Nipah, Kota Kuala Muda dan kampung-kampung yang kurang mengeluarkan hasil ?

Aku teringat sahabat aku Wahab. Hang kena belajar naik "gheghek" (basikal) baliklah. Atau naik saja perahu.Guna sungai.....

Kesian.
Negeri Kedah dah "maju" mulai 2010.
Rakyat nak kena naik "kereta lembu" semula.

Kurang Ajaq Sungguh Kamjat Nie,Sejadah Di Pijak.

Kepada Khalifah Guan Eng,kalau nak bagi bantuan pun bagilah diliau kawasan masjid atau diruang luar dan bukannya diruang solat.kaki kau tue kotor.yang ustaz PAS nie tak boleh tegoq kot dah sampai menghina tempat solat.

Apa punya bangang sehingga hukum dan ada dilupakan dek kerana bantuan yang diberikan yang tidak seberapa.jika inilah sikap yang ditunjukkan oleh pemimpin PAS bagaimanakah mahu menjaga dan mengangkat martabad umat islam di pulau pinang.DAP ada niat yang tersembunyi berbaik dengan umat islam nie,depa nie saja kurang cerdik.

Ceramah Azmin hanya didengaqboleh kerusi kosong



Ceramah Azmin Ali tidak mendapat sambutan di Sarawak semalam.Gambaq diberi oleh rakan seperjuangan yang berada disana,Nampak apa yang nana nampak hanya dipenuhi oleh kerusi kosong.Ternyata rakyat Sarawak telah menolak Parti Kelentong Rakyat nie.Omongan kosong depa tak laku di Sarawak.Budaya menfitnah telah diaplikasikan oleh Anwuar dan sekutu telah memuakkan  masyarakat Pribumi Sarawak.DAP telah membuat onar disana  BACA DISINI..  

Thursday, December 8

@Zarina_Anjoulie Betina Ni Tak Stim Langsung Laaaa...!!!!

Merata blog bercerita pasal sorang artis betina..., mulanya gua malas nak ambik pot pasal selama ni telah gua katakan kebanyakkan artis adalah bahan api neraka jer.kecuali diorang taubat nasuha sebelum mampus kot tengah berseronok dengan glamouressss... tiba2 mampus... sendiri mau ingat la. 





Sejak dari tahun 1959 lagi... P. Ramlee dah buat cerita bezanya Perempuan dengan Betina.apa madah Tun Nila Utama...??? Lu orang layan di minit 2.55, atau kat sidebar gua pun dah lama tertera madah tersebut... cuma pompuan2 kat luar sana yang tersinggah di blog kurang ajaq nih terperasan atau tidak... hahaha... adakah diorang sedar atau tidak samada selama ini diorang dalam kategori mana... pompuan atau betina kahhhhh...???? Sendiri mau ingat la.




Ayat dalam twitter dia jer.. dah melambangkan betapa angkuh dan bongkaknya betina nih... apakah kita ingin membenarkan budaya biadap ini menular sehingga tak boleh dibendung lagi... atau bagaimana....????

Lagi satu dengan keluarkan kenyataan macam tu... betina nih perasaaaaaannn... kononnya macam body dan tetek dia tu mengancam sangat laaaaa.... hahaha... mungkin Azazil stim terpacak sambil gelak2 tengok betina nih... hahahaha....

So... betina yang seperti ini usah di layan... dah jelas ternyata kekufurannya, nak kata kapiaq mungkin dah terlebih dari kapiaq... hahahaha... namanya saja menjelaskan ada kemelayuan tapi agamanya belum tentu Islam... hahaha... sebab manusia yang mengaku beragama Islam tak akan berkelakuan seperti ini.

Taik Pun Mengamuk Kat Guan Eng.


Rakyat Pulau Pinang yang marah kepada DAP negeri, tengah hari tadi telah menyerahkan empat ketul 'tahi manusia' kepada kakitangan kerajaan di Komtar, George Town, yang menempatkan Kompleks Pentadbiran Kerajaan Negeri.

Jurucakapnya Mohamed Ghani Abd Jiman berkata, replika kek seakan 'tahi manusia' tersebut layak dihadiahkan kepada Lim Guan Eng sempena hari lahir Ketua Menteri Pulau Pinang, pada hari ini.

"Orang lain tak boleh bagi (hadiah 'tahi manusia'), hadiah ini memang mempunyai nilai sentimental dia (Guan Eng) kerana dia buat Pulau (Pinang) ini macam 'pulau tahi'," ujarnya

Beliau turut menyifatkan Guan Eng sebagai 'pondan' kerana tidak bersemuka dengannya walaupun diberitahu bahawa Guan Eng masih dalam lawatan rasmi di Taiwan.

Tidak cukup dengan itu katanya, 'tahi manusia' berkenaan ditaja oleh pemimpin DAP negeri sendiri yang didakwanya menentang Guan Eng yang juga Setiausaha Agung DAP.

"Empat ('tahi manusia') ini DAP yang taja. Sesiapapun tak perlu tahu dan biar polis siasat. Kalau nak tahu, Guan Eng kena buat laporan polis," sindir beliau sambil menghina kakitangan kerajaan yang setia berkhidmat dengan kerajaan negeri.

Setiausaha Politik kepada Ketua Menteri Pulau Pinang, Zairil Khir Johari dalam reaksi spontan menganggap tindakan pembangkang itu menghina kakitangan kerajaan serta kerajaan negeri yang dipilih oleh rakyat.

"Jika berdendam dengan Ketua Menteri sekalipun, tidak perlulah sampai menghina kakitangan kerajaan sama ada Melayu atau bukan Melayu dengan memberi hadiah ('tahi manusia') sebegitu.


"Menerima hadiah bersifat peribadi pun bukan menjadi amalan Ketua Menteri Pulau Pinang, hadiah sebegitu ('tahi manusia') dia (Guan Eng) tak terima," ujar beliau.

Lim Guan Eng Dah Jadi Kucing Tak Ada Gigi.



Artikel sebelum ini  MKP  KLIK DISINI,Sejak kebelakangan ini wartawan dari akhbar cina telah melaporkan berita yang kurang tepat serta fakta yang tidak tepat serta berbaur perkauman.Apakah muslihatnya???????Depa nie dibayar oleh DAP untuk memutar-belitkan fakta supaya masyarakat cina Pulau Pinang membenci pemimpin UMNO.Mungkin terdesak kerana Pemimpin DAP dihimpit dan diserang bertubi-tubi oleh blogger Penang???????????Apakah motif mereka??????????  

Akhbar: China Press

Ruangan: kedai kopi orang ramai m/s C17
Tarikh: 27 November 2011 (Ahad)

Tajuk:

“Lim Guan Eng Jangan Berpura-Pura” Ditulis oleh: Cheah Cheng Huat

Pengerusi parti Gerakan Koh Tsu Koon mengisytiharkan tidak mencalonkan dirinya pada PRU akan datang, orang yang paling kecewa tidak lain tidak bukan ialah Setiausaha Agong DAP Lim Guan Eng, kerana beliau secara tiba-tiba kehilangan “padang sasar”, tempat beliau membuat persediaan untuk serang pada PRU akan datang sudah hilang, sebab itu beliau “berpura-pura” menyeru supaya Koh Tsu Koon diberi peluang kali yang kedua seterusnya dicalonkan untuk bertanding pada PRU akan datang.

Pada Tsunami politik tahun 2008, Lim Guan Eng secara ‘tidak sengaja’ menjadi Ketua Menteri Pulau Pinang, apa yang memeranjatkan orang ramai ialah bidalan dalam pepatah Cina “bapa harimau tidak mungkin melahirkan anak anjing” yang dikatakan “ anak tunggu di belakang pintu sahaja”. Lim Guan Eng juga mempunyai “kelebihan” seperti bapanya Lim Kit Siang, apabila mereka hadapi musuh “suaranya sangat menekan musuh”, tidak hiraukan orang lain, “benarkan perbuatan diri sendiri sebaliknya tegah orang lain buat perkara yang sama” dan sebagainya.

Tentang isu ini sebenarnya Lim Kit Sing lebih hebat, kerana beliau pandai berpura-pura baik, selalu bersikap pura-pura, contohnya apabila Lim Guan Eng jadi Ketua Menteri, Guan Eng berkata beliau sanggup beli rumah sendiri di situ semasa pergerakan kempen Tanjung 1, Tanjung 2 dan Tanjung 3, tidak mahu terlibat dengan perpindahan di kediaman rasmi Ketua menteri, akhirnya beliau berpindah juga ke kediaman rasmi Ketua Menteri, sebenarnya di dalam jiwa beliau memang beliau sangat inginkan tinggal dalam kediaman rasmi itu, kerana di situ beliau boleh tunjukkan status pangkat Ketua Menteri.



Anak muda yang berjiwa muda dalam parti dan juga speaker DUN Selangor Teng Chang Khim, agak tergesa-gesa berkecimpung dalam politik, rasa tidak puas hati sikap pura-pura itu, dimana Teng keluarkan satu artikel dalam suratkhbar bertajuk: ‘pegang jawatan kerajaan jangan berpura-pura’, apa yang disebut oleh Teng Chang Khim itu amat bagus, dan apa yang disebut itu memang benar dan tepat: dari zaman dahulu sehingga ke zaman sekarang, pegawai kerajaan mempunyai kenderaan rasmi dan tempat kediaman rasmi, itu semua adalah satu kenyataan benar.

Lim Guan Eng lebih hebat daripada Lim Kit Siang, kerana kelebihan Lim Guan Eng pandai membuat sebaran berita, beliau boleh pergi ke warung di kaki lima cipta berita menjamu selera, secara kebetulan wartawan tiba-tiba boleh muncul di situ, di keesokan harinya gambar-gambar beliau dimuatkan ke dalam suratkhabar, memuji Ketua Menteri sanggup turun padang berjumpa dengan rakyat jelata dan beramah mesra dengan rakyat.

Wartawan Akan Hadir Pada Masa Yang Tepat

Pada hari ‘Ching Ming Jie’ (hari membersih kubur Cina), Lim Guan Eng balik ke Batu Pahat membersihkan kubur di sana, wartawan muncul pada masa yang tepat, dengan itu Lim Guan Eng ‘cuba kaitkan kisah lama’ di situ, berwatakan memperingati orang-orang lama di situ, dan dapat paparan luas di dalam suratkhabar.

Sebaliknya watak Koh Tsu Koon, memang bersikap orang terpelajar dan berwatak seorang berilmiah tinggi walaupun beliau telah berkecimpung dalam politik selama 30 tahun, Koh tetap kelihatan lembut dan sederhana, memang mempunyai sikap seorang ahli politik yang sejati, tidak terlibat dengan perbalahan dalam berpolitik. Pada masa beliau masuk ke dalam politik beliau adalah diangkat oleh Dong Zong ataupun beliau sebenarnya berasal dari Dong Zong, beliau bertanding di atas tiket mewakili pendidikan sekolah-sekolah Cina, pada masa itu beliau telah menyinggung perasaan Lim Kit Siang. Sebenarnya pada masa itu oleh kerana Lim Kit Siang mahu alihkan pandangan orang ramai, kerana tidak berani lawan Lim Chong Eu bertanding PRU di Seremban, Kit Siang tumpukan kekuatan lawan Koh Tsu Koon di Pulau Pinang.

Pada PRU 2008 selepas Gerakan kalah teruk, Koh Tsu Koon dengan segera secara pantas susun atur upacara angkat sumpah untuk Lim Guan Eng sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang, ini menggambarkan bahawa Koh Tsu Koon bersikap ahli politik yang sejati yang boleh terima apa jua keadaan, sikap-sikap sebeginilah yang kurang pada diri Lim Guan Eng.

rapid

rapid

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive