Tuesday, December 27

Boneka UMNO,Proksi Anwar dan Boneka Dap


Kata Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Aziz Nik Mat, yang suka dengan idea kerajaan perpaduan hanyalah boneka UMNO. Jika benar itu kenyataan beliau, maka hari ini dalam parti Pas boleh dikatakan terdapat sekurang-kurangnya tiga golongan, iaitu Boneka UMNO, ada Proksi Anwar dan Kuda DAP.


Boneka UMNO, seperti kata Nik Aziz, menyukai idea Kerajaan Perpaduan dan menyokong usaha muzakarah atau muqabalah dengan UMNO dan BN.

Proksi Anwar pula dikatakan menentang Kerajaan Perpaduan dan difahamkan mendesak agar Pas menolak agenda perpaduan dan menghentikan muzakarah dengan UMNO.

Bagi kumpulan Proksi Anwar, dikatakan mereka lebih suka Pas bersatu padu dengan DAP dan PKR yang membawa idealogi sekularisme dan sosialisme daripada bermuzakarah dengan UMNO yang berjuang untuk memartabatkan agama, bangsa dan negara.

Proksi Anwar juga dikatakan percaya dengan harapan bahawa Pas akan menggantikan UMNO dan akan menjadi parti tunjang dan paling dominan dalam kerajaan Pakatan Rakyat.

Pada waktu yang sama, proksi Anwar dikatakan juga yakin bahawa Pakatan Rakyat perlu diketuai oleh Anwar dan Anwar akan diberi laluan untuk menjadi Perdana Menteri kerajaan yang baru pada Pilihan Raya ke-13.

Sedangkan Kuda DAP, juga dikatakan menolak Kerajaan Perpaduan dan dilihat seolah-olah membawa aliran sekularisme apabila mempromosi kenyataan bahawa tidak ada di dalam mana-mana transkrip, manifesto dan perlembagaan Pas yang menyatakan bahawa Pas akan menegakkan negara Islam dan undang-undang Islam.

Jika itu pemikiran Kuda DAP, maka tidak hairanlah, semasa Kuda Pas berkuasa, agenda Islam tidak berkembang dan agenda Melayu terus terpinggir di negeri tersebut. Kemungkinan besar, itu menjadi punca qada' dan qadar Allah SWT menarik semula kuasa yang diterima.

Pada waktu yang sama, Kuda DAP ini juga dikatakan tidak faham akan syariat tentang mogok lapar selama 72 jam dan puasa sunat hari Selasa, Rabu dan Khamis.

Kuda DAP mungkin tidak memahami bahawa dalam amalan mogok lapar, pengamalnya tidak boleh makan mengikut tempoh yang ditetapkan, iaitu 72 jam. Sedangkan jika berpuasa, diwajibkan berbuka dan disunatkan berbuka awal pada ketika matahari terbenam di ufuk barat.

Nampaknya seolah-olah Kuda DAP lupa bagaimana hendak bersolat hajat untuk meminta sesuatu kepada Allah SWT. Mereka juga tidak mengerti bahawa puasa sunat adalah ibadah seseorang dengan Penciptanya, bukan atas niat untuk menunjuk-nunjuk.

Di antara tiga kelompok Pas; yang pertama sukakan perpaduan; yang kedua menolak perpaduan dan overconfident bahawa Pas akan menjadi parti paling dominan dalam kerajaan baru atau dalam kata lain akan memenangi paling banyak kerusi dalam pilihan raya ke-13; dan yang ketiga, keliru antara ajaran Islam dengan ajaran ustaz Nga.

Apakah tindakan Nik Aziz menolak golongan pertama dibuat atas kebenaran Islam atau atas kehendak nafsu?

Jika ia dibuat atas kehendak nafsu maka tidak hairanlah jika Nik Aziz perlu berdoa, memohon ampun dan bertaubat nasuha di atas kesilapan ijtihad dan dosa seperti yang pernah dilakukan sebelum ini.

Jelasnya Nik Abduh sendiri tidak yakin dengan nasihat penasihat bapanya. Wallahua'alam. Lu pikirlah sendiri!

Apa Akan Terjadi Di Pulau Pinang.

Dulu gerakan ni pembangkang...UMNO janji kalau dia masuk BN, jawatan ketua menteri Penang bagi kat Gerakan..sebab mase tu gerakan kuat..so bila gerakan masuk BN...secara automatik penang under BN....itu perjanjian antara UMNO dan gerakan..sbb tu bila UMNO menang majoriti pun dia gerakan still ketua menteri..

Patern yg sama kita tgk zaman kesultanan Melayu melaka dan zaman penjajahan British...Kunon Raja melayu ada kuasa tp ada kuasa lain yg memegang melayu ni...

Berdasarkan fakta....peratusan cina kat penang 42.5% je...manakala peratusan melayu + bumiputera 41.38%..hampir2 sama je peratusannya...cina lebih skit.

Dulu org melayu yg dok jual tanah2 diaorang kat pulau tu...pastu pindah sebarang jaya,,,ye aa nak dpt duit.

that is life....

Dlm isu ni...melayu penang x ada kuasa dari segi ekonomi....x pegang ekonomi = x ada duit.....siapa yg kaya dialah yg pegang semua....

melayu biasa jadi petani bkn peniaga....hasil yg dituai, dijual pada peniaga cina....melayu selalu berada dibawah cina indirectly....the money power is in their hand long time ago.....so benda ni effect keadaan skrg dimana mereka lagi kaya dari kita secara general...

maka...mereka ada kuasa membeli dan melayu x ada kuasa membeli...ada tp sgt lemah....so diorang dominate la....lepas tu, melayu di penang semakin tiada duit lalu menjual habis tanah2 disana dgn harga yg lumayan....kesudahan, mereka yg ada purchase power ni la untung....yg melayu tu duit dah dpt tp skrg bising ckp itu hak mereka cina ambil dan sbgnya...

cause and effect....ingatlah...apa yg kita wat kesannya akan kita nampak pada generasi akan datang..

Negeri Pulau Pinang mempunyai kepadatan pendudukyang paling tinggi di Malaysia, dengan 2,031.74 penduduk sekilometerpersegi di pulau, dan 865.99 penduduk sekilometer persegi di Seberang Perai. Komposisi kaum mengikut bangsa pada 2006 ialah:

Cina: 635,500 (42.5%)
Melayu: 612,300 (41.0%)
India: 148,000 (9%)
Lain-Lain:
Bumiputra Bukan Melayu: 5,600 (0.38%)
Bukan Warganegara: 91,200 (6.1%)

Ada yang tahu bila Penang akan memisahkan diri dari Malaysia .. seperti yang dilakukan oleh Singapura dulu?

MKP yakin Penang akan lebih berjaya di bandingkan Singapura jika Penang menjadi negara yang terpisah dari Malaysia ...

Ramasamy Kantoi Lagi!!!!Mampus Kali Nie

Ini kes parah bagi Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang P Ramasamy. Silap haribulan boleh kantoi habis.Mulanya ingat akhbar The Star yang silap lapor kenyataannya yang didakwa mendedahkan masalah dalaman parti itu.

Ekoran kemarahan Karpal Singh, Timbalan Pengerusi DAP Pulau Pinang itu telah mengadakan sidang akhbar di Kuala Lumpur Isnin untuk menafikan apa yang dilaporkan dalam akhbar The Star 23 Disember ekoran interbiu dengannya pada 21 Disember.

Namun akhbar The Star edisi Selasa bukan sahaja mempertahankan laporan itu malah mendakwa semasa interbiu berkenaan beliau ada menyebut nama-nama individu yang merancang untuk ' mandikannya'.

Jika benar seperti kata akhbar The Star bermakna Ramasamy boleh ' masak'.

Karpal Singh telah menuntut beliau letak jawatan Timbalan Ketua Menteri kerana mendedahkan masalah dalaman parti pada media.-27/12/2011



BERIKUT IALAH LAPORAN AKHBAR THE STAR :


What Ramasamy said in the interview with The Star


GEORGE TOWN: The Star stands by the article based on an interview with Deputy Chief Minister II Dr P. Ramasamy on Dec 21 by our journalist Ian McIntyre.

The interview was arranged and agreed upon by Dr Ramasamy on two counts; one is about allegations of poor governance – which included him having an extra-marital affair, and secondly – his take on issues confronting the Indian community.

The allegations were made against him by Indian DAP grassroots activists here.

“As a journalist, I cannot disclose the identity of these activists as they related their problems to me in good faith and confidence.

“I felt that the interview was necessary as it would give an opportunity for Dr Ramasamy to air his side to the allegations against him,” said Mcintyre.

The interview took place at Dr Ramasamy’s office located on the 51st floor of Komtar.

McIntyre said it was a cordial gathering as all of them (including two journalists from Malaysiakini) have interacted with each other in the past on friendly terms.

“When I raised the allegations, Dr Ramasamy responded swiftly, saying he heard about it and there was no truth to them.”

He proceeded to outline the allegations made by the grassroots, describing them as senseless.

McIntyre also recalled Dr Ramasamy as saying: “There are only three or four of these grassroots members, unless you want to count earthworms as grassroots.

“I think you would be astounded if I relate to you some of their demands.”

McIntyre said Dr Ramasamy even named those who plotted against him, but out of fairness, those names were not published.

“He might not have uttered the word ‘grand design’ but said that some quarters might be conspiring to oust him ever since he was appointed to head the (state) Hindu Endowment Board,” said McIntyre.

Dr Ramasamy reiterated a few times during the interview that the issue was not about the warlord-godfather squabble with DAP chairman Karpal Singh, but it was mostly on the allegations made against him and on the plight of poor Indians.

The Star would also like to point out that when Dr Ramasamy called on the morning of Dec 23 to clarify some points, it was immediately uploaded onto the online edition which he himself agreed was “fine”. - 27/12/2011




Kali ini, skrip Anwar masih sama! Selamatkan Malaysia?



Masihkah lagi kita ingat ketika menjelang perbicaraan kes liwat Anwar Ibrahim terhadap pembantunya, Saiful Bukhari Azlan pada bulan Januari 2010 yang lalu, tiba-tiba suhu dalam Parti Keadilan Rakyat (PKR) naik mendadak!
Semua usaha digerakkan. Selain Anwar melancarkan siri jelajah atau road show untuk pertahankan dirinya, penerbitan akhbar dan laman web parti berkenaan menyeru agar rakyat bangkit. Laporan utama di muka hadapan penerbitan rasmi parti itu bertajuk, Selamatkan Malaysia selain tulisan peguam bela Anwar, S. Sivarasa (Ahli Parlimen PKR) yang kononnya membuktikan beliau tidak bersalah. Seperti yang sudah dijangka, strategi Anwar ialah membakar sentimen rakyat.
Kalau tidak silap tiada mana-mana personaliti dan tokoh dalam dunia yang mengadakan road show apabila mahu dihadapkan ke mahkamah. Tetapi Anwar unik. Beliau tetap mahu mengheret rakyat dalam kes moralnya dan mengaitkan segala-galanya sebagai konspirasi. Keghairahan Anwar mengadakan perbicaraan di luar mahkamah untuk memberikan perspektif keadilannya, adalah tidak wajar. Mengapa perlu gundah dan takut jika yakin di pihak yang benar?
Anwar adalah pemimpin sebuah parti menggunakan nama keadilan rakyat tetapi ternyata beliau hanya memikirkan keadilan untuk dirinya dan bukan untuk Saiful. Apakah kerana Saiful rakyat kecil, hak keadilan untuk beliau boleh dinafikan begitu sahaja. Berdasarkan maklum balas yang diterima, sambutan terhadap road show tersebut tidaklah seberapa.
Sentimen sudah berubah. Ramai penyokong PAS tidak lagi teruja dengan pemimpin PKR itu sebagaimana kes liwat pertamanya, sebelum ini. Sesi penjelasan Anwar bagi sebahagian yang hadir, kurang terkesan di hati mereka. Tetapi road show itu juga bertujuan membina momentum bagi menarik kehadiran ramai pada hari perbicaraan yang kalau tidak silap sudah lebih 50 kali tertangguh, yang beliau sedia untuk melambaikan tangan kepada mereka.
Kita tidak kisah sama ada nanti Anwar menang atau kalah dalam perbicaraan sudah banyak kali tertangguh itu, biarlah mahkamah menentukan. Yang penting ialah keberanian menghadapi kes itu dengan jiwa besar. Kalau Saiful boleh menampakkan ketenangannya, mengapa tidak Anwar. Lebih menimbulkan persoalan mengapa beliau mahu menangguh-nangguhkan kes tersebut atas pelbagai alasan sehingga tidak boleh diterima dek akal? Akibatnya ada golongan pada awalnya menyokong beliau, kini turut ragu-ragu.
Sebelum ini juga Anwar sudahpun mengemukakan 13 saksi alibi termasuk isterinya, Dr. Wan Azizah Ismail. Berikutan itu juga polis telah mengambil keterangan Wan Azizah sebanyak beberapa kali sehingga mencetuskan rasa tidak puas hati di pihak Anwar kerana polis pernah berbuat demikian dua tahun lalu.
Polis dalam kenyataannya menjelaskan, keterangan kali kedua terpaksa diambil kerana Sivarasa dalam laporan media, tidak ingat sama ada Wan Azizah telah dikemukakan sebagai saksi oleh pihaknya atau tidak. Dengan adanya saksi alibi, kita tidak nampak mengapa Anwar perlu mencari jalan untuk menangguhkan lagi perbicaraan. Tiada alasan lagi. Memandangkan Anwar sentiasa mempolitikkan kes berkaitan isu moralnya ini, ia secara tidak langsung mengundang persepsi negatif terhadap beliau.
Bahkan, semakin ramai melihat Anwar telah mempertaruhkan agama dan bangsa bagi menjayakan percaturan politiknya, yang keuntungan dinikmati oleh bukan Islam. Pendirian beliau dalam banyak isu kritikal seperti membenarkan Chin Peng pulang, menyokong agenda DAP menuntut hak kesamarataan, menolak semangat Dasar Ekonomi Baru (DEB) dan membenarkan penggunaan kalimah Allah bagi gereja Katholik, ternyata bermotif politik.
Jadi kepada Anwar bagaimana pula dengan pendedahan Wikileaks sebelum ini? Masih berniat untuk melancarkan siri jelajah atau road show untuk pertahankan dirinya? Mengarahkan penerbitan akhbar dan laman web parti berkenaan menyeru supaya rakyat bangkit sekali lagi. Nak selamatkan Malaysia ini dari siapa sebenarnya, wahai Anwar?
Agensi perisikan Singapura mengesahkan bahawa Anwar Ibrahim memang terlibat dalam aktiviti liwat berdasarkan bukti daripada risikan teknikal yang dilakukan agensi itu, dipercayai melalui kaedah memintas talian komunikasi negara.
Pendedahan itu dibuat oleh sebuah laman web antarabangsa, Wikileaks berdasarkan maklumat yang diperoleh daripada kabel Jabatan Negara Amerika Syarikat bertarikh November 2008, iaitu kira-kira lima bulan selepas dakwaan Anwar meliwat bekas pembantu peribadinya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan terbongkar.
Menurut WikiLeaks, dalam laporan kabel Jabatan Negara Amerika Syarikat itu, pegawai-pegawai perisikan Singapura memberitahu rakan sejawatan mereka dari Australia bahawa, Anwar memang terlibat dalam aktiviti liwat sebagaimana pertuduhan yang dikenakan ke atasnya sekarang.
Maklumat risikan itu dikukuhkan lagi apabila WikiLeaks juga mendedahkan bahawa Menteri Mentor Singapura, Lee Kuan Yew, sendiri pernah memberitahu agensi Risikan Kebangsaan Australia (ONA) sewaktu mereka bertukar-tukar pandangan bahawa Anwar memang terlibat dalam aktiviti liwat.
“Australia mengatakan bahawa perkhidmatan risikan Singapura dan Lee Kuan Yew pernah memberitahu ONA semasa bertukar-tukar pandangan iaitu, Anwar sememangnya melakukan perbuatan itu (liwat), yang beliau sekarang sedang menghadapi pertuduhannya.
“Penilaian ONA dan rakan-rakan dari Singapura bersetuju, pertuduhan itu ‘perangkap’ dan Anwar mengetahui mengenai kemungkinan pendakwaan tetapi apa yang jelas beliau (Anwar) memang terlibat (dalam aktiviti liwat),” kata kabel itu sebagaimana dipetik daripada laporan The Sydney Morning Herald.
Menurut The Sydney Morning Herald, Anwar memang sedar bahawa beliau bakal masuk ‘perangkap’ iaitu akan didakwa buat kali kedua berhubung pertuduhan salah laku seksnya, berdasarkan laporan polis yang dibuat Mohd. Saiful serta bukti klinikal yang lengkap.
‘Perangkap’ itu merujukkan kepada pendakwaan di mahkamah kerana di Australia, aktiviti homoseksual dibenarkan tetapi di negara ini yang Islam sebagai agama rasmi, liwat adalah salah di sisi undang-undang sama ada ia dilakukan secara sukarela atau pun secara paksaan.
Pada masa yang sama, beberapa portal berita propembangkang seperti The Malaysian Insider dan Malaysiakini juga dilihat cuba memutarkan isu sebenar dengan memperbesarkan isu ‘perangkap’ tetapi persoalan sebenar iaitu mengenai laporan agensi perisikan Singapura.
Kelihatan pencacai-pencacai Anwar masih lagi cuba untuk menegakkan benang yang basah dengan memutarbelitkan isu berkenaan. Mungkin juga ada kerahan dari dari orang kanan Anwar yang mengetuai gerakan untuk Selamatkan Anwar dari merengkok semula ke Penjara Sungai Buloh. Jika rasa tidak bersalah, Anwar sepatutnya sudah lama menyahut seruan supaya beliau bersumpah di dalam masjid. Saiful sudah melakukannya di masjid Wilayah dan terbaru di Tanah suci Mekah. Anwar bila lagi?
Terbaru sudah kedengaran juga sudah ada gerakan secara senyap-senyap dimana sekali lagi PKR akan mengheret rakyat dalam isu moral pemimpinnya, Anwar Ibrahim. Dua kes liwat yang angkara nafsu sendiri, akhirnya mahu dikongsi beban dengan rakyat.
Gerakan besar-besaran sedang diatur untuk mengadakan pelbagai aktiviti menjelang, ketika dan selepas – keputusan mahkamah bagi kes liwat beliau pada 9 Januari ini. Ia dikenali sebagai Kempen Bebaskan Anwar 901. Ribuan poster telah dicetak selain diuar-uarkan menerusi Internet.
Nasib Anwar akan diketahui pada tarikh berkenaan sama ada dibebaskan atau disabitkan kesalahan atas tuduhan meliwat pembantu peribadinya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan.
Difahamkan, antara perancangan yang dibuat ialah menghimpunkan seramai mungkin ahli PKR dan penyokong pembangkang di bangunan mahkamah. Arahan ibu pejabat PKR kepada cabang-cabang parti itu di seluruh negara telah dikeluarkan.
Anwar sebelum ini dikatakan kurang senang kerana tidak ramai penyokong pembangkang termasuk ahli PKR hadir memberi sokongan sepanjang perbicaraan tersebut berlangsung.
Seandainya Anwar didapati bersalah oleh mahkamah, ada senario tertentu sudah disusun. Demonstrasi liar di jalanan yang membawa kepada ketegangan akan berulang kembali sebagaimana yang mewarnai ibu negara pada 1998 dan 1999.
Difahamkan, beberapa pertemuan bagi menjayakan semua misi itu sedang dilakukan. Ia juga dilihat peluang bagi pakatan pembangkang membina momentum baru untuk memulihkan sokongan rakyat yang kini dikatakan memihak kepada Barisan Nasional (BN).
Gerakan melobi NGO antarabangsa, mendapatkan simpati kedutaan asing dan kuasa besar serta mempengaruhi media Barat giat dilakukan. Jika perancangan menjadi kenyataan, kekecohan di Kuala Lumpur yang dicetuskan oleh penyokong Anwar akan mendapat liputan meluas di luar negara seolah-olah Malaysia bakal mengikut jejak Mesir, Libya, Tunisia dan Syria.
Kita sudah menjangka Anwar akan mengambil strategi yang sama iaitu pre emtif. Dari awal kes tersebut, tekanan demi tekanan dikenakan ke atas mahkamah dan hakim. Berpuluh-puluh penangguhan dimohon. Anwar juga menggunakan pentas politik di dalam dan luar negara menyerang institusi mahkamah sambil mempertahankan diri.
Kali ini, skrip Anwar masih sama! Beliau mendakwa tidak bersalah dan kononnya menjadi mangsa konspirasi. Pada Anwar, keadilan hanya untuk orang besar seperti beliau dan bukannya orang biasa yang tidak berdaya seperti Mohd. Saiful dan Azizan Abu Bakar (mangsa kes liwat pertama).
Dalam sejarah politik dunia, akan muncul dari semasa ke semasa pemimpin yang dahsyat pembohongannya sehingga liat untuk tumbang. Kelebihan Anwar, beliau memang pandai bermuslihat dan mengelirukan rakyat.
Politik adalah seni menyakinkan orang ramai dan pengundi. Tetapi janganlah mempergunakan rakyat untuk menangani kegagalan diri sendiri mengurus nafsu serakah.
Belajarlah menjadi budiman. Kita dah bosan dengan pemimpin terlampau yang hipokrit. Apabila galak melakukan maksiat tidak ingatkan rakyat! Tetapi apabila mahu diadili oleh mahkamah maka mencari perlindungan rakyat. Lalu terkeluarlah pelbagai slogan termasuk rakyat adalah hakim.
Cukup dan insaflah….!! Jangan hanya kerana nafsu seseorang kita semua nanti ditimpa musibah besar.
Wallahuallam.



MB Kedah Ostaz Zizan Melayu Haram Jadah!!!



Kenapa MKP mengeluarkan ayat sebegitu.Hampa tengok Video diatas dan nilaikan sendiri sikap pemimpin yang langsung memperdulikan rakyat sendiri yang telah mengundi beliau dalam PRU 13 dahulu.Ini adalah kali pertama MKP mengeluarkan ayat sebegini kepada seorang bergelar ustaz.Pantai Merdeka pada suatu masa dahulu cukup terkenal dengan pusat pelancongan di Kedah.Tanjong Dawai pulak terkenal dengan ikan kering dan sumber makanan laut baik yang segar atau pun yang telah dikeringkan.Akan tetapi apabila ostaz haram jadah nie dapat kuasa untuk mentadbir Kedah hancoq habis depa buat.Nasib peniaga yang mencari sesuap nasi di sana tidak diperdulikan sampai Ayaq Taik pun depa biaq bagi jadi cam nie..Klu dekat Penang MKP sanggup bayaq duit dekat sesiapa saja sedut ayaq taik nie pi lepas tue lepas dekat Rumah MB haram jadah nie bagi dia ambil haruman yang segar nie.....Klu jenis haram jadah nie tak guna cakap elok-elok dah tahap nie saja yang boleh ajaq depa.













Kredit MKP bagi kepada Pisau Kedah Dan MC .

Monday, December 26

AYAT SEMPOI KELUAQ:SIAPA TAJA SEMBANG RAKYAT?



Kalau yang kutuk pakatan rakyat sapa lagi bukan BN.Ayat sempoi "Bahlul" digunakan kepada dua mangkuk hayun nie nama saja belajaq tinggi-tinggi sampai cucur atap,last sekali makan jugak cucuq kodok.Terkena jugak kencing pembangkang.Lagi Sempoi ayat bodoh akal pendek bebudaj nie rupanya.Cerita seterusnya tengok lah Video nie.

Rahim Ghouse Proksi Anwar Ibrahim.


Menyambung kembali apa yang MKP berbicara sebelum ini. Rahim Ghouse telah memulakan dengan memberi dana kepada Anwar Ibrahim dalam bentuk matawang Pound Sterling(UK).Perjumpaan dengan mahasiswa dirumahnya beberapa hari lepas telah mendedahkan segalanya.Dana ini akan digunakan pada kempen 901.Banyak jugak yang akan dilaburkan dalam kempen ini bermulanya dari provokasi Adam Adli untuk mencari pengikut serta sokongan mahasiswa/mahasiswi.Sudah tentu dana akan diberi untuk memudahkan pelancaran dan provokasi yang akan dicetuskan pada 901.

Dari apa yang diceritakan kepada MKP Dana terbaru ini akan mencetuskan demo jalanan terbesar gerakan mahasiswa/mahasiswi berpaksikan kepada SMM.Ini adalah kekuatan beliau dalam karier politiknya dan mengunakan apa saja diperlukan untuk mendapatkan simpati dan perhatian rakyat dan penyokongnya.MKP lihat ini adalah langkah terakhirnya sebelum dijatuhkan hukuman oleh mahkamah pada 9hb nie.

Setelah Rahim Ghouse berjaya mempengaruhi kebanyakkan NGO di Australia untuk kepentingan Anwar kini telah beralih arah ke United Kingdom pulak untuk mengumpul dana melalui Abrar Group.80 juta bakal digunakan semasa demo 901.Jika berlaku sesuatu kepada Anwar semua telah tersedia untuk membawa beliau keluar dari malaysia melalui kedutaan India dengan pertemuan anak kepada Mathma Ghandi.Maklumat berkenaan telah disebarkan meluas melalui media siber pada kini.Semuanya rancang!!!!!








Kaitan Rahim Ghouse Proksi Anwar Ibrahim.



Kisah dua biras/sepupu dalam satu keluarga Anwar Ibrahim.MKP mendapat berita yang Rahim Ghouse akan bersama Anwar dalam perjalanan yang telah dirancang 901berhubung pendengaran kes liwat beliau yang akan diputuskan pada 09/01/2011.Penyumbang DANA terbesar Anwar telah kembali menyumbang dalam perancangan 901 ini.Mari kita ungkap kembali kisah Rahim Ghouse semasa menjadi Ketua Pemuda Bahagian Permatang Pauh dizaman Anwar dulu.Rahim Ghouse (penyokong Anwar Ibrahim), bekas Pengarah Abrar Group yang melarikan diri ke Indonesia setelah melakukan beberapa siri kekacauan di ibu kota ketika zaman reformasi?

Ada tiung memberitahu, Saudara Rahim telah pulang ke tanah air beberapa hari lalu. Jika benar maklumat ini dan tiada pula proses soal siasat yang biasa dilakukan ke atas orang yang melarikan diri selepas mencetuskan kekacauan, maka akan timbul satu pertanyaan baru: Apakah ada agenda lebih besar dalam politik tanah air?

Siapa Rahim Ghouse? Rahim diketahui umum sebagai salah seorang kroni dan penyokong kuat bekas Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim. Beliau merupakan penggerak dan penyalur utama kewangan gerakan awal reformasi.

NAME : DR ABDUL RAHIM GHOUSE

ADDRESS : NO 2 JALAN BUKIT SETIAWANGSA 16,
TAMAN SETIAWANGSA, 54200
KUALA LUMPUR

COMPANY NAME POSITION

Access Equity Sdn Bhd Director 
NBCT Rail Sdn Bhd Director
Sambungan Transit Antara Sdn Bhd Director 

Abrar Health Services Sdn Bhd Director
Abrar Construction Sdn Bhd - Director
Abrar Corporate Resource Sdn Bhd - Director
Abrar Brokerage Holdings Sdn Bhd - Director
Abrar Infrastructure Holdings Sdn Bhd - Director
Abrar Financial Holdings (Overseas) Sdn Bhd -Director
Abrar Frontier Management Sdn Bhd - Director
Abrar Financial Holdings Sdn Bhd - Director
Abrar Development Ventures Sdn Bhd - Director
Abrar Technologies Sdn Bhd - Director
Abrar Corporation Berhad - Director
Abrar Group International - Director
Abrar-Kuwait Holdings Sdn Bhd - Director
Abrar Vision Sdn Bhd - Director
Benar Antara Sdn Bhd - Director
BA Engineering Sdn Bhd - Director
BPM International Sdn Bhd - Director
Science-Tech Solutions Sdn Bhd - Director
Nadi Puspa (M) Sdn Bhd - Director
I.I Management Consultancy Sdn Bhd - Director
Camery Deluxe Sdn Bhd - Director
A.G.I Nominees Sdn Bhd - Director
Chalpeak (M) Sdn Bhd -Director
Meteoric Ventures Sdn Bhd Director
Vital Accord Sdn Bhd Director
KFH Ijarah House (M) Sdn Bhd Director
Honan Plantations Sdn Bhd Director
Meadow Point Sdn Bhd Director
Accurate Networks & Systems Integration Berhad Director
Express Rail Link Sdn Bhd Director
North East Meridian Sdn Bhd Director
Mun Loong-Hankyu Jaya Director
Keltimber Sdn Bhd Director
Global Broadcast Networks Sdn Bhd Director
ICM Studies Sdn Bhd Director
GBN Equipment Sdn Bhd Director
ISR Consultant Sdn Bhd Director
Wisma Embun Sdn Bhd Director
Aktimas Veneer Sdn Bhd Director
Rampai Jalir Sdn Bhd Director
ISR Communications Sdn Bhd Director

Dalam pendedahan mengenai hubungkait Robert Kuok dengan Anwar dan kemungkinan mereka bekerjasama sabotaj ekonomi, Anwar menyebut dalam surat mengenai Al Baraka Group.Selama Anwar dalam UMNO menjadi dalang penghancur, Al Baraka group di Malaysia diketuai oleh seorang balaci setia Anwar bernama Kamaruddin Mohd Nor.
Anwar adalah salah seorang dari ahli Lembaga Pengarah Al Baraka Group.Siapakah Al Baraka group?Mereka dibelakang Al Baraka adalah rapat dengan Osama Bin Laden. Al Baraka Group, mempunyai kaitan juga dengan IIIT.
Salah seorang dari personaliti adalah Yassin Al–Qadi. Dia mempunyai hubungan intim dengan dua orang proksi Anwar Ibrahim iaitu, Rahim Ghouse dan Wan Hasni Wan Sulaiman yang menubuhkan ABRAR Group di Connecticut Amerika Syarikat dan membawa pulang ke Malaysia.
Kaitan ini berpanjangan ke Bank Islam melalui Dr Jamal Barzinji yang dibawa ke Malaysia oleh Anwar untuk menjadi pensyarah di UIA.Hairan kenapa Amerika menolong Anwar Ibrahim.
Adakah akhirnya nasib Anwar akan jadi seperti Osama Bin Laden yang disampahkan setelah mereka berjaya menguasai Malaysia dengan bantuannya.
MKP:Bahagian Kedua akan menyusul selepas ini...................

Jangan Terperangkap Drama Bollywood Anwar.



Orang ramai diminta tidak terperangkap dengan sandiwara Anwar Ibrahim yg sekali lagi mahu mengheret rakyat dalam isu moralnya menerusi Kempen Bebaskan Anwar 901. Bekas Naib Ketua Angkatan Muda PKR, Mohd. Zahid Md. Arip berkata, Anwar umpama mengetahui beliau akan dijatuhkan hukuman bersalah dan mengharapkan simpati rakyat. Adakah kerana seorang individu, maka kita sanggup membiarkan negara menjadi kacau-bilau. Rakyat terutamanya mahasiswa perlu berfikir sebaik2nya kesan jika ketegangan akibat demonstrasi liar berulang kembali.

Beliau mengulas desas-desus gerakan besar2an membabitkan pelbagai aktiviti yg sedang diatur pihak tertentu bagi menunjukkan sokongan kepada Anwar menjelang keputusan perbicaraan kes liwat pada 9 Januari ini. Beliau berkata, Anwar sepatutnya bersara daripada politik jika benar ingin menyumbang kepada negara. Dalam pada itu, bekas Setiausaha Sulit Anwar, Anuar Shaari berkata, rakyat diminta tidak mudah terpedaya dengan strategi Anwar yg cuba menunjukkan seolah2 dia menjadi mangsa konspirasi. Beliau juga dilihat semakin terdesak dan menggunakan mahasiswa serta pertubuhan bukan kerajaan (NGO) tertentu untuk mengganggu-gugat kestabilan negara. Usaha ini tidak wajar disokong rakyat. Belum ada keputusan mahkamah sudah mula berkempen untuk membebaskannya," jelasnya.

Golongan mahasiswa pula dinasihatkan supaya tidak terikut2 cara pembangkang dengan mengadakan demonstrasi jalanan bagi meluahkan rasa tidak puas hati mereka, kerana kes Anwar hanyalah sebahagian dari kes2 jenayah seperti yg lain.

Nik Ajis Awat Jadi Macam Nie???


Rakyat Kelantan harus bersyukur dengan apa yang telah diberikan oleh Kerajaan Pusat.Pok Nik dalam keadaan tenat di IJN masih ada lagi puak PAS dok buat keja macam nie.Bukan depa nak baca Surah Yassin dekat Pok Nik malahan menambahkan lagi azam terhadap Pok Nik.Gambaq nie MKP cilok dari rakan E.A. dalam FB kredit kepada beliau.Berikut adalah fakta yang dikeluarkan mengenai royalti minyak di Kelantan.

Semua negeri termasuk Kelantan bertaraf sama di sisi Akta Kemajuan Petroleum 1974. Semua Negeri yang mendatangani perjanjian dengan Petronas pada tahun 1975/76 akan mendapat bayaran tunai sebanyak 5% daripada nilai petroleum yang dijumapai dalam negeri berkenaan.

Apakah istilah yang disebut dalam Akta kemajuan Petroleum 1974 mengenai pembayaran hasil minyak dan gas?
Istilah yang diguna pakai bagi maksud pembayaran tersebut adalah "bayaran tunai" sebanyak 5% dan perkataan "royalti" tidak digunakan dalam mana-mana istilah Akta berkenaan.
Apakah kelayakan kerajaan-kerajaan negeri untuk mendapatkan bayaran tunai 5% seperti yang disebut dalam perjanjian antara Petronas dan kerajaan Negeri tahun 1975/1976?

Telaga minyak atau gas mesti berada dalam sempadan negeri iaitu bumi negeri berkenaan serta perairan wilayah negeri iaitu sejauh 3 batu nautika yang diukur dari paras air surut (ordinan Darurat (Kuasa-Kuasa Perlu) No.7 Tahun 1969).

Adakah Kerajaan Negeri Kelantan atau mana-mana kerajaan negeri di Semanjung berhak menuntut bayaran tunai hasil minyak dari Petronas?

Negeri Kelantan atau mana-mana kerajaan negeri di Semanjung tidak berhak kerana semua telaga minyak dan gas ynag mengeluarkan hasil di semenanjung pada masa ini berada di luar perairan wilyah negeri melebihi 3 batu nautika. Oleh yang demikian apa-apa hasil ynag diperolehi di luar perairan negeri melebihi 3 batu nautika adalah hak milik Kerajaan Persekutuan.

 

Apakah kedudukan Sabah dan Sarawak dalam isu pembayaran royalti?
Sebelum tahun 1974, kerajaan negeri Sabah dan Sarawak teleh sedia mempunyai kedudukan tersendiri terhadap hak royalti melalui kuatkuasa perjanjian serta kuatkuasa Akta Pelantar Benua 1966. Ia merupakan sejarah dan hak istemewa yang diiktiraf semasa menyertai Malaysia pada tahun 1963.
Apakah yang dimaksudkan dengan bayaran Wang Ehsan?
Wang Ehsan adalah sumbangan atau bantuan yang disalurkan berasaskan budi bicara Kerajaan Persekutuan kepada negeri-negeri termasuk Kelantan. Sumbangan ini adalah di luar skop/bidang kuasa Akta Kemajuan Petroleum 1974 dan perjanjian yang ditandatangani antara Petronas dan kerajaan negeri pada tahun 1975/76. Bantuan ini diberikan adalah semata-mata atas kesedaran dan tanggungjawab berasaskan keprihatinan Kerajaan Persekutuan terhadap kebajikan negeri dan rakyat.
Mengapakah Wang Ehsan yang ditawarkan oleh Kerajaan Persekutuan kepada negeri Kelantan hanya berjumlah kira-kira RM20 juta?
Kerajaan Persekutuan memberikan peruntukan ini atas dasar ehsan berhubung dengan gas yang dihasilkan di kawasan perairan Persekutuan. Kerajaan negeri kelantan tiada hak dalam kawasan itu kerana ianya di luar perairan 3 batu nautika.
Apakah kedudukan kenyataan dari bekas Pengerusi Petronas, YB Tengku Razaleigh Hamzah bahawa royalti patut dibayar kepada negeri Kelantan dari hasil petroleum yang diperolehi dari luar perairan negeri tersebut serta mempertikaikan pemberian Wang Ehsan.
Kenyataan YB Tengku Razaleigh Hamzah, ahli parlimen Gua Musang perlu dilihat sebagai pendapat peribadi beliau semata-mata. Sebarang keputusan yang diambil berkenaan hak pembayaran royalti perlu dibuat berasaskan peruntukan undang-undang yang berkaitan serta perjanjian-perjanjian yang ditandatangani di antara Petronas dengan kerajaan-kerajaan negeri.

YB Tengku Razaleigh Hamzah pernah menjelaskan bahawa kerajaan PAS Terengganu tidak boleh mempertikaikan kedududkan Wang Ehsan kerana wang disalurkan selama ini walaupun atas nama royaliti minyak, bukanlah hak negeri.

Beliau juga menyatakan semasa Petronas ditubuhkan telah dinyatakan bahawa tiada sebuah negeri pun di Semenanjung berhak ke atas hasil minyak yang dijumpai di kawasan yang berada di luar "wilayah" mereka (Bernama - 1November, 2000).

Walaupun YB Tengku Razaleigh Hamzah telah mengubah pendiriannya pada masa ini, kedudukan undang-undang masih tidak berubah. Rakyat dan negara wajib menghormati undang-undang negara.

Apakah Ketua Pembangkang maklum tentang kedudukan hak kerajaan-kerajaan negeri dalam hal ini?
Berdasarkan kedudukan peruntukan perundangan yang sedia ada, Ketua Pembangkang sedar kerajaan negeri tidak ada hak terhadap apa-apa bayaran tunai atau royaliti berkaitan hasil petroleum yang diterokai di luar perairan wilayah negeri. Oleh keran itu, Ketua Pembangkang pernah cuba mengusulkan cadangan pindaan Akta kemajuan Petroleum 1974 di Parlimen pada Disember 2009 yang lalu.
Dengan itu Ketua Pembangkang sendiri menyedari bahawa kerajaan negeri Kelantan tiada hak atas mana-mana telaga minyak atau gas yang berada dalam kawasan Persekutuan.


Bagaimanakah isu tuntutan hasil petroleum Kerajaan Negeri Kelantan ini timbul?

Pada 9 Mei 1975, Menteri Besar Kelantan ketika itu, Datuk Mohamad Nasir dan Pengerusi Petronas, Tengku Razaleigh Hamzah telah menandatangani satu Surat cara Peletakhakkan (Vesting Deed/Instrument) yang dibuat menurut peruntukkan subseksyen 2(2) Akta Kemajuan Petroleum 1974(Akta 144).

— Menerusi surat cara berkenaan, Kerajaan Negeri Kelantan telah meletak hak, kuasa, kebebasan dan keistimewaan yang tidak boleh batal (irrevocable) kepada Petronas berhubung eksplorasi (pencarian), eksploitasi, mendapatkan dan memperoleh petroleum sama ada di pantai (onshore) atau di luar pantai (offshore) Malaysia.

— Sebagai balasan kepada peletakhakan, kuasa, kebebasan dan keistimewaan yang tidak boleh batal (irrevocable) kepada Petronas itu, pada tarikh yang sama, kedua-dua pihak telah menandatangani satu perjanjian (Perjanjian 1975) mengenai pembayaran sebagaimana yang disyaratkan di bawah Seksyen 4 Akta 144.

Perjanjian

— Perjanjian ini menyatakan Petronas hendaklah membuat bayaran tahunan kepada Kerajaan Negeri Kelantan dalam bentuk wang tunai yang setara dengan 5% dari nilai petroleum yang didapati dan diperolehi di Negeri Kelantan.

Tuntutan Kerajaan Negeri Kelantan

— Walaupun hasil petroleum didapati dan diperoleh di luar pantai (offshore) Kelantan, Kerajaan Negeri Kelantan berpendapat bahawa ia layak menuntut dan mendapat pembayaran 5% sebagaimana yang diperuntukkan di bawah Perjanjian 1975.

— Tuntutan yang dibuat adalah seperti yang berikut:
i) RM 2 billion bagi keluaran di kawasan tuntutan bertindih Malaysia- Thailand

ii)RM 9.7 billion bagi kawasan di sempadan perairan Negeri Kelantan dan Negeri Terengganu

Apakah kelayakan Negeri Kelantan untuk mendapatkan bayaran tunai 5%seperti yang disebut dalam Perjanjian 1975?
Terlebih dahulu perlu difahami kuasa Kerajaan Negeri dan Kerajaan Persekutuan berhubung sempadan negeri dan negara dalam konteks negara persekutuan seperti Malaysia dan hak mencari gali petroleum menerusi undang-undang tempatan dan antarabangsa.

Undang-Undang tempatan dan antarabangsa yang terlibat adalah:-

a) Kanun Tanah Negara 1965

b) Ordinan Darurat (Kuasa-Kuasa Perlu No.7/1967)

c) Akta Pelantar Benua 1966 [Akta 83]

d) Akta Perlombongan Petroleum 1966 [Akta 95]

e) Akta Kemajuan Petroleum 1974 [Akta 144]

f) Akta Zon Eksklusif Ekonomi 1984[Akta 311]

g) Perlembagaan Persekutuan

h) United Nations Convention on the Law of the Sea (UNCLOS)1982

i) Convention on the Territorial Sea and Contiguous Zone 1958

j) Convention on the Continental Shelf 1958


Sungguhpun Seksyen 5 Kanun Tanah Negara 1965 (KTN) mendefinisikan “tanah negeri” sebagai semua tanah di dalam negeri sama ada daratan atau dasar laut berada di bawah kuasa Kerajaan Negeri tetapi terbatas setakat sempadan daratan dan perairan wilayahnya sendiri sahaja. KTN mengguna pakai definisi “perairan wilayah (territorial waters)” yang sama sebagaimana didefinisikan oleh Ordinan Darurat (Kuasa-Kuasa Perlu No.7/1967).

(Rujukan):

— Definisi “Tanah” :

"Land" includes-

(a) that surface of the earth and all substances forming that surface ;

(b) the earth below the surface and all substances therein;

(c) all vegetation and other natural products, whether or not requiring the periodical application of labour to their production, and whether on or below the surface;

(d) all things attached to the earth or permanently fastened to anything attached to the earth, whether on or below the surface; and

(e) land covered by water.

Definisi “Tanah Negeri”:

"state land” means all land in the State (including so much of the bed of any river, and of the foreshore and the bed of the sea, as is within the territories of the State or the limits of territorial waters) other than –

(a) alienated land;

(b) reserved land;

(c) mining land;

(d) any land which, under the provisions of any law relating to forests (whether passed before or after the commencement of this Act) is for the time being reserved forest

Definisi “Perairan Wilayah (territorial waters)”:

"territorial waters" has the meaning assigned to it in subsection 4(2) of the Emergency (Essent ial Powers) Ordinance, No.7/1969 

[P.U.(A) 307A/69].

Dalam konteks perairan wilayah, Ordinan Darurat (Kuasa-Kuasa Perlu No.7/1967) dengan jelas menyatakan ukuran sempadan untuk negeri iaitu tidak lebih daripada 3 batu nautika yang diukur daripada “tikas air surut (low water marks)” [di bawah kuasa Kerajaan Negeri] dan ukuran sempadan untuk negara adalah 12 batu nautika yang diukur daripada “garis pangkal (baselines)” [di bawah kuasa Kerajaan Persekutuan].

(Rujukan):

Definisi “Perairan Wilayah (territorial waters)” di bawah Ordinan Darurat (Kuasa-Kuasa Perlu No.7/1967)


Untuk Negara:

Subseksyen 3(1)

Kelebaran perairan wilayah Malaysia hendaklah dua belas batu nautika dan kelebaran hendaklah kecuali di Selat Melaka, Laut Sulu dan Laut Celebes diukur menurut Artikel-Artikel 3 , 4 , 6 , 7 , 8 ,9 , 10 , 11 , 12 dan 13 Geneva Conventionon the Territorial on the Territorial Sea and Contiguous Zon e ( 1958 ) , yang Artikel -Artikel tersebut sepertimana yang dinyatakan dalam Jadual .

[P.U.(A) 468/1969]

Untuk Negeri:

Subseksyen 4(2)

Bagi maksud Akta Pelantar Benua 1966 [Akta 83], Akta Perlombongan Petroleum 1966 [Akta 95], KanunTanah Negara 1965 dan mana-mana undang-undang bertulis mengenai tanah yang berkuatkuasa di Sabah dan Sarawak, apa-apa sebutan mengenai perairan wilayah yang terdapat di dalamnya hendaklah ditafsirkan sebagai suatu sebutan mengenai bahagian laut bersempadan dengan pantai negeri tersebut tidak lebih daripada tiga batu nautika yang diukur daripada tikas air surut.

[P.U.(A) 468/1969]

Ukuran-ukuran bagi sempadan perairan wilayah ini diterima pakai oleh negara menerusi“Convention On The Territorial Sea And Contiguous Zone 1958” dan “Convention On The Continental Shelf 1958” yang kemudiannya di atasi oleh “United Nations Convention on the Law of the Sea (UNCLOS) 1982”



(Rujukan):

Article 3 UNCLOS 1982

Breadth of the territorial sea

Every State has the right to establish the breadth of its territorial sea up to a limit not exceeding 12 nautical miles, measured from baselines determined in accordance with this Convention.

Sebagaimana yang termaktub di dalam Perlembagaan Persekutuan, UNCLOS 1982 dan Akta Pelantar Benua 1966 [Akta 83], semua hak eksplorasi dan eksploitasi sumber asli (termasuk petroleum) di pelantar benua (continental shelf) adalah terletak hak kepada Kerajaan Persekutuan dan bukannya Kerajaan Negeri. Tiada apa-apa keterangan yang menunjukkan Kerajaan Persekutuan ada menyerah hak eksplorasi dan eksploitasi sumber asli di pelantar benua kepada mana-mana Kerajaan Negeri sama ada menerusi mana-mana undang-undang atau perjanjian. Hak tersebut sentiasa berada di tangan Kerajaan Persekutuan dari dahulu sampai sekarang.

Kerajaan Persekutuan hanya menyerah hak eksplorasi dan eksploitasi sumber asli di pelantar benua kepada Petronas menerusi Akta Kemajuan Petroleum 1974 [Akta 144] di mana Petronas telah diberi kuasa sepenuhnya untuk menjalankan kerja-kerja berkenaan eksplorasi dan eksploitasi petroleum di pelantar benua yang berada di dalam kedaulatan wilayah Malaysia.

Begitu juga dengan Kerajaan Negeri Kelantan telah menyerahkan sepenuh haknya (tanpa boleh batal (irrevocable) kepada Petronas untuk menjalankan kerja-kerja berkenaan eksplorasi dan eksploitasi petroleum sama ada di daratan atau laut dalam kawasan perairan wilayahnya menerusi Suratcara Peletakhakkan yang dibuat menurut peruntukan subseksyen 2(2) Akta Kemajuan Petroleum 1974 (Akta 144) pada 9 Mei 1975.

Dalam isu tuntutan Kerajaan Negeri Kelantan ini, keterangan menunjukkan bahawa kedudukan medan/telaga minyak yang terlibat iaitu PM301 dan PM302 berada di kawasan yang melebihi dari 100 batu nautika dari tikas air surut Negeri Kelantan.

Oleh itu, adalah jelas bahawa Negeri Kelantan tidak layak mendapatkan bayaran tunai di bawah Perjanjian 1975 bagi mana-mana medan atau telaga minyak yang dijumpai oleh Petronas yang tidak berada dalam sempadan tanah negeri atau perairan wilayahnya sendiri iaitu tidak melebihi 3 batu nautika yang diukur dari tikas (paras) air surut.

Apakah istilah yang disebut dalam Akta Kemajuan Petroleum 1974 mengenai pembayaran hasil minyak dan gas?

Istilah yang diguna pakai bagi maksud pembayaran tersebut adalah “bayaran tunai” dan tiada di mana bahagian sama ada di dalam Akta 144 atau Perjanjian 1975 mendefinisikan atau merujuk perkataan ‘bayaran tunai’ sebagai ‘royalti’.

Adakah Ordinan Darurat (Kuasa-kuasa Perlu) 1969 akan terhapus apabila Akta Kemajuan Petroleum 1974 dikuatkuasakan?

Tidak. Akta Kemajuan Petroleum 1974 adalah berkenaan pemberian seluruh hak pemunyaan eksklusif di atas petroleum dan hak, kuasa dan keistimewaan eksklusif untuk mencarigali, mengeksploit dan memperoleh petroleum sama ada di dalam (onshore) atau di luar pantai (offshore) Malaysia kepada PETRONAS.

— Ordinan Darurat (Kuasa-kuasa Perlu) 1969 terutama sekali Ordinan No.7 dan No.11, 1969 masih terpakai kerana ia memperuntukkan kedudukan had perairan wilayah negeri. Peruntukan ini amat penting dalam konteks mengenai hak negeri-negeri di perairan Malaysia.

Kenapa kedudukan Sabah dan Sarawak berbeza dengan negeri-negeri Semenanjung dalam isu pembayaran royalti?

Kerajaan Negeri Sabah dan Sarawak telah sedia mempunyai kedudukan tersendiri terhadap hak royalti melalui kuatkuasa perjanjian serta perundangan-perundangan yang memberi hak ke atas kawasan pelantar benua.

Hak kedua-dua negeri ke atas kawasan pelantar benua termaktub di dalam “North Borneo (Alteration of Boundaries) Order in Council 1954” dan “Sarawak (Alteration of Boundaries) Order in Council 1954]”.

Ia merupakan sejarah dan hak istimewa yang diiktiraf semasa menyertai Malaysia pada tahun 1963.

Sebagaimana yang termaktub Di dalam Perlembagaan Persekutuan, perkiraan bayaran kepada Sabah dan Sarawak mengambil kira duti import, duti eksais, duti eksport petroleum kepada Sabah dan Sarawak serta hasil perlombongan galian semulajadi.

Ini adalah jaminan kelayakan yang diterima oleh Negeri Sabah dan Sarawak, yang tidak ada di negeri-negeri Semenanjung.

Mengapakah Kerajaan Persekutuan menawarkan Wang Ehsan kepada Negeri Kelantan hanya berjumlah kira-kira RM20 juta dan bagaimanakah ia disalurkan?

Kerajaan Persekutuan menawarkan jumlah tersebut atas dasar ihsan dan budi bicara bagi tujuan membantu rakyat negeri Kelantan walaupun petroleum yang dihasilkan dari telaga gas PM301 itu berada di luar perairan wilayah Negeri Kelantan.

Wang ihsan berkenaan akan disalurkan menerusi Jabatan Pembangunan Persekutuan Negeri Kelantan (JPP) dalam bentuk projek pembangunan dan program pembasmian kemiskinan yang akan dilaksanakan secara telus oleh Kerajaan Persekutuan.

Apakah kenyataan YB Tengku Razaleigh Hamzah (bekas Pengerusi Petronas) bahawa royalti patut dibayar kepada negeri Kelantan dari hasil petroleum yang diperolehi dari luar perairan negeri tersebut serta mempertikaikan pemberian Wang Ehsan adalah berasas?

Kenyataan ini tidak berasas sama sekali dan menyimpang dari lunas fakta dan undang-undang serta mengelirukan. Sepatutnya, YB menerangkan fakta sebenar bahawa Kerajaan Persekutuan mempunyai hak mutlak ke atas hasil petroleum yang diperoleh di luar kawasan perairan wilayah Negeri Kelantan dan dengan budi bicara Kerajaan Persekutuan, sebahagian daripada hasil tersebut turut dapat dinikmati oleh rakyat walaupun di sisi perundangan dan kontrak Negeri Kelantan tidak layak dan/atau berhak kepadanya.

Apakah cadangan pindaan yang diusulkan oleh Ketua Pembangkang dalam Akta Kemajuan Petroleum 1974 (Akta 144)?

Ketua Pembangkang (Dato’ Seri Anwar Ibrahim) pada 30 November 2009 telah mengemukakan cadangan agar peruntukan Seksyen 10 Akta Kemajuan Petroleum 1974 dipinda dengan memotong tanda noktah pada penghujung seksyen tersebut dan memasukkan perkataan-perkataan yang berikut:

— “…dan perkataan “di luar pantai” bermaksud sebahagian kawasan di tengah laut terbuka di luar pesisir pantai yang berada di dalam had Zon Ekonomi Eksklusif bagi Persekutuan dan diukur menurut undang-undang yang diterima pakai oleh Persekutuan pada masa berkaitan.”

Berdasarkan cadangan pindaannya, nyatalah Ketua Pembangkang menyedari bahawa Kerajaan Negeri Kelantan dan Kerajaan Negeri-negeri lain tidak mempunyai hak ke atas hasil petroleum yang dijumpai dan diperolehi di luar 3 batu nautika perairan wilayah negeri-negeri.

Diterbitkan oleh:

Kementerian Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan (KPKK) Malaysia


Calon Ahli Parlimen Permatang Pauh PRU 13!!!


Adakah ini orang yang diceritakan pada MKP semalam semasa pertemuan dengan rakan di Permatang Pauh.Hangat diperdebatkan dalam perbincangan yang berlangsung hingga kesubuh pagi.Jika benar apa salahnya? Pengantin baru yang merupakan kroni keluarga yang diturunkan dari Pak Sheik selepas kejayaan Nurul Izzah yang kini menggegarkan malaysia dengan bermacam tomahan dan sikap populis didalam PKR.Anwar sekarang tidak lagi mempecayai kepada orang luar dari keluarganya.Banyak rakan seperjuangan telah belot dan main bontot anwar dari belakang.Kepercayaan kepada rakan dan juga DAP telah luntur ibarat kain yang telah lama direndam klorok Cap Ayam.

Isu DAP Pulau Pinang cukup memeningkan Pak Sheik dan akan mengurangkan pengaruh PKR dek kerna PKR sebuah parti yang paling ramai ahli dari kaum India.Pak Sheik berharap Ramasamy akan dikekalkan oleh Lim Guan Eng dan mendapat tentangan hebat dari Kalpal Singh.Kenapa Ramasamy dipilih oleh Pak Sheik?Ramasamy adalah penyumbang terbesar kepada PKR dan keluarga Pak Sheik dalam kepentingan politik terkini dan mudah diperkotak-katikkan.

Berbalik kepada Nurul Ilham Anwar anak perempuan ke-4 ini bakal menggegarkan permatang pauh pada PRU 13.Nantikan kemunculan rasminya apabila Parlimen Malaysia dibubarkan kelak.Dengaq kata Pak Sheik nak pi bertanding di Parlimen Nibong Tebal.Sahih berita ini dan jangan terkejut macam mana MKP dapat tau Pak Sheik!!!.Semuanya sumber dari orang kuat jugak!!!Penang Pak Sheik mana nak kata dinding pun boleh habaq kat MKP.

Cerita tak habis la no,kita sambung lain kali.

Sunday, December 25

SEBELUM 901. SURAT TERBUKA UNTUK PELIWAT



Saudara Anwar, Once I had high regards for you and the aspirations that you propagate which seemed to shine like a beacon for the brighter future of the country, race and religion.

That was the time when you were revered and placed on a pedestal for all to admire and emulate. Alas, you chucked all our hopes aside for your own selfishness and quest for power. Now, you are just like the rest of the corrupt and maniacal politicians whose only aim is to wield more power and use it to your advantage.

I’m very disillusioned at having reached this stage after years of adoring you – the wrongly-thought gift God has given Malaysia to lead and protect its people. Perhaps, because of what you have done (and capable of doing in future), He has taken it all way from you. To me, your time is up as far as politics is concerned as you have shown in many ways that you cannot be trusted, that you are a liar, a coward and a traitor to the nation and Malaysians.

I did not come to this conclusion on the days when Dr Mahathir announced your sacking and expulsion as DPM and Umno deputy president although Dr Mahathir, I noticed, seemed sincere when he said you were no longer suitable to be a leader because of your low morals. My perception and judgement are based on you yourself.

Let me state the facts of my case. These feelings I have penned down are not only mine, but are also of the thousands of people – from taxi drivers to your kampung folks - I happened to meet after the tragedy that befell you. Your actions and statements thereon showed your hypocritical self. Saudara, you have resorted to telling lies after lies after your sacking. You are a desperate man and it is understandably so after you have lost your fight to stop yourself from being tried in court, despite the demonstrations and the unrest that you have created.

I know you think you are a smart politician – playing on the people’s minds with your brand of politics of diversion. Every day after the date you were sacked as DPM and from Umno, I was at your house without fail to hear about what you have to say to defend yourself. I was among the hundreds who huddled in the corners oblivious of anyone else to witness my idol tell his side of the story. I was at your roadshows too. But why did you have to speak at length on the reformation and the injustice the Government had committed by sacking you, or why initiate the people to take the law into their own hands.

You also spoke of the conspiracy by certain people to oust you. BUT you treated very lightly the core issues and questions on the minds of almost everybody in and outside Malaysia - the sexual charges against you. Did you or did you not commit all these despicable acts? The police have been following and recording your immoral activities since 1993. So what conspiracy are you talking about? You thought you would be able to make it to PM and then, you would be invincible but you can only propose, it is God who disposes.

You never answered this with a stern and committed NO. You would touch on this subjects in passing like they were not important to you when in fact, these are the questions you need to answer. Is it not serious enough for you to explain, qualify and justify the fact that you had been alleged to have sodomised several men, had sex with prostitutes and transvestites, and also, your very close relations with Nalla, whose known as a pimp in the VIP circle.

You tried to seduce someone’s wife and when asked at the Umno Supreme Council, you resorted to lies to defend yourself and said that you did not ask her to spread her legs for you. What is the matter with your Islamic self now, is it not a sin for you to even suggest that she goes out on a date with you, especially when you told her not to tell her husband of your telephone calls.

You, the Islamic leader of the region, refused to address the sexual allegations against you. Instead, in your fiery speeches, you keep digressing to reformasi, the corrupt government and the so-called conspiracy. Something must be truly wrong if you keep trying to avoid talking about the sexual allegations which would lessen the doubts of people like me.

In the years of knowing you, I noticed that not once have you allowed anyone to get the better of you. You must have the last say but in defending the sexual allegations against you, your near silence said it all – that you are guilty and you know this. But to admit would be too much of a risk on your political career. To you, political power is everything! In hardly a week, you have digressed and swayed the attention of the little band of men who support you - from what was actually the claim of sexual improprieties against you and your corrupted practices to a fight for reformation and justice. Justice for what – for Anwar Ibrahim at the expense of the country’s harmony and peace-loving Malaysians? I don’t think Malaysians will allow this.

Even Time magazine, which is anti-government or very pro you, cannot change what the people think of you. In its current poll, 93.34% of the 76, 622 respondents believed you were guilty of the charges against you while 6.29% thought you were innocent while 0.35% said they did not know.

It looks like you friends in Time are already prejudging you as they too know that they cannot change the opinion of the masses that you are guilty - even after they tried slanting their articles in your favour. Now the world knows that you are like a caged rat, trying every second to squeeze through the smallest hole despite knowing that there is no escape.

The country’s development was built upon the strengths of Prime Ministers Tunku Abdul Rahman, Tun Abdul Razak, Tun Hussein Onn and Dr Mahathir Mohamad. They have strived very hard for Malaysia to be what it is today. They are not perfect though, they make mistakes but at the end of the day, their hearts are for the people.

On the contrary, you are not interested in the prosperity, harmony and peace enjoyed in this country. If you have a problem, you should wait for the general elections to voice your dissatisfaction. Instead, you thrive on the chaos you created with your supporters in KL and some states to show that you have support. I have been to these demonstrations where your supporters taunt the policemen and even beat up their fellow supporters when they got into a violent frenzy. Is this the Malaysia you want? One which is built on the ashes of disputes and bloody baths like those which happened in Indonesia?

I am sorry to say that Malaysians will not allow these acts for we do not want to pass on to my children and their children a chaotic and unlivable Malaysia. For your selfish end, you may want to forget 1969 but most Malaysians do not want a repeat of that. Saudara, you are not infallible. You are just another human being and liable to make mistakes and commit sinful acts like those before you.

You have been denying all these sexual allegations but you have never sounded convincing. You may try to deny about yourself not being corrupt. You talk about reformasi or corruption in the government or the justice that you seek but why is it that you cannot defend your cases of sodomy and other sexual improprieties in the same manner.

I can never understand is why you chose to be so close to Nalla – the well known pimp for the VIPs and worse, he comes from Magnum, a gambling company which should be taboo to your Islamic image and well-being. Because of Nalla’s track record and his company, shouldn’t you stay as far away as possible from him.

How can you call yourself an Islamic leader when you associate yourself with someone whose morale is lower than a snake’s belly. I also cannot understand what you see in Nalla and why you try hard to defend him. I believe you can always find a tennis friend besides Nalla, one who can give you more credibility. But you chose Nalla, and out the window goes your credibility. Tell us why Nalla is so special? Why didn’t you play tennis (if tennis is what you played with Nalla) with your ABIM friends?

You told your children that you had sworn in a Batu Pahat mosque that you did not commit these sexual acts but no one saw the swearing and thus, it was not convincing. You have been smart in politics but surprisingly, you seem or pretend to be naïve about the best way for you to free yourself of these sexual allegations.

All you need to do then was to take that Quranic oath in front of some people or ulamaks and if possible, videotaped it for distribution throughout the country. I think every Malaysian, especially the Muslims, would have believed that you had not committed what your are accused of.

It would be better if you, Azmin and Shamsidar (Azmin’s wife) all swear upon the Quran in a mosque in front of Harun Din. How’s that for a religiously accepted PR exercise? This is the best solution. The Malays, muslims and even the non-muslims will then believe you but no…..all of you did not do this, why? It is strange when I think, as a learned man and with the backing of the think tanks around you, you would have the sense to do this simple act of swearing but you did not.



READ MORE

rapid

rapid

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive