Thursday, December 29

Adam Adli& SMM:Kat Penang Jangan Dok Buat Jora!!!



Nie penyokong PAS pulak lebih lebih dok buat kacau?Dah La masuk salah tempat dan berbahas tanpa fakta serta kenyataan yang membabi buta.Orang Penang kata "Kalu Salah Serbu sat nanti pecah Helmet"kan dah kena selipar lembik kat muka hang!!!


Mangkuk hayun punya pencacai PAS.., kononnya hebat sangatlah tu bila buat kurang ajar nak backup Adam Adli di Padang Kota petang tadi..


Kononnya mamat bangang tu nak jadi Hero Adam Adli di depan media, padahal Adam Adli dan kengkawan SMM bagus punya dok mengadap Guan Eng di Komtar..Ntah pi dok dapat amanat serta token dan habuan terbaik dari ladang yang telah ditanam oleh DAP.


Nasib baik Ir Shaikh tu tengah good mood.., kalau tak, confirm mamat tu kena humban masuk dalam laut.. Mamak tu bukan calang-calang kepala angin dia tuu.. Kalau dia marah.., terus muka jadi kaler hijau beb..


Apa punya bahalol pengikut-pengikut PAS.. Adam Adli yang kurang ajar tu pun dorang nak defend.. PAS memang suka budak-budak biadap macam tu jadi geng dorang agaknya..


Korang layan lah video kat bawah ni yee.. MPP edit dari video asal yang diupload oleh Gelombang Biru..


Adam Adli,SMM Provokasi Tak Menjadi

Gambaq yang telah di tweet oleh @mahasiswamsa ini merupakan provokasi kepada apa yang sedang hangat dibicarakan laman media sosial.Ada pihak memaksa mahasiswa yang bersama SMM untuk berdebat tentang AUKU di Padang Kota lama.Ternyata depa nie hanya pandai berkokok akam tetapi ekoq penuh dengan tahi Ayam.

Pada mulanya memulakan dengan kempen yang seakan riak dan angkuh akan tetapi apabila Pemuda UMNO Pulau Pinang turun mahu berdebat dengan Adam takut pulak apabila hendak bersuara.MKP tanya kenapa menikus dan duduk dalam van?Jika ini wadah yang dibawa dan penakut untuk berjuang apa faedahnya?

Pemuda UMNO telah turun untuk menanti kedatangan SMM selama 4jam .Akan tetapi kecewa dengan sikap Adam Dan SMM yang ternyata tak ada teloq.Dari apa yang telah diberitahu kepada MKP Pemuda telah turun ke pasang Kota Lama menunggu dari Pukul 12.30 tengahari Hingga 3.30!petang.Depa nie keluarkan gambaq pada pukul 4petang setelah Pemuda UMNO telah Pulang.

MKP nak tanya berapa ramai mahasiswa yang hadir pada debat tersebut yang ada dalam gambaq nie cuma 5 orang mahasiswa?Jika banyak nie yang mai dan dapat dibawa oleh SMM malulah dan ternyata telah ditolak oleh majoriti mahasiswa. jika mengikut statistik Mahasiswa yang ada di Pulau Pinang bermakna yang hadir cuma 00.1% mana ada suara majoriti???

Adam Adli Nie Ada teloq Ka?

Akibat terlalu takut dibelasah oleh pelajar dan melayu Penang, Adam Adli dan pencacai-pencacai SMM tidak kelihatan di Sudut Pidato Di Padang Kota Lama pada tengahari ini.Sebelum ini, SMM dan Adam Adli sungguh-sungguh nak tunjuk hero hendak datang ke Penang untuk tunjukkan kuasa diorang yang berupaya mendesak kerajaan sesuka hati dengan tunjuk perasan macam tak ada akal.

Menurut laporan yang diterima, mereka terpaksa membatalkan program itu atas sebab-sebab keselamatan.

Nah, tau pun takut,dulu berani sangat di PWTC, kini kat negeri sendiri pun sudah ketaq lutut nak mai.

Kata blogger MPP,sebab mereka batalkan program ini kerana puncanya "anak-anak hantu Penang "sudah siap menunggu mereka sahaja untuk "bertinju" dengan puak-puak mahasiswa penjilat anwar ini.Dari pelbagai kawasan sudah datang dengar katanya,budak jelutong ada,budak Tanjong, budak Bagan,Balik Pulau dan Permatang Pauh pun ada...Mau tak ketar lutut pencacai-pencacai anwar tue nak mai...,

jangan nak tunjuk hero la,orang pun benci dengan tindakan bodoh mereka ini,nama sahaja mahasiswa,tetapi akal tak serupa macam mahasiswa,mak bapak hantar pi universiti untuk jadi manusia berguna kepada negara, tapi jadi manusia pencacai pengkhianat negara.. Beberapa gambar yang dipetik dari facebook di Padang Kota Lama tengahari tadi

Sumber Keris Pusaka.

Ostaz Zizan Suruh Budak Melayu Jangan Belajaq?????

SMM nie mendapat perhatian dari kerajaan yg diperintah oleh PAS pulak dah . Nie lah yang dikatakan melayu yg tak sedaq diri dan bakal melingkup anak melayu sendiri.

Bila GPB ber tweet dengan seorang mahasiswa tentang SMM dan Adam Adli nak round jelajah semenanjung tentang kebebasan akademik, dia beritahu sekarang ini kebanyakan IPTA tengah exam .

GPB dok pikiaq la bila masa puak2 dalam NGO seperti SSM dan BEBAS nak belajar jika dok sibuk berpolitik dan berdemo sana sini. Hari ini mereka jelajah ke Kedah dan Penang, bila masa depa nak berlajar ? berikut apa yg dilaporkan oleh sahabat blogger penang.

Lagi GPB musykil , mana duit dan dana depa dapat untuk pergi jelajah seperti ini ? Tak kan la duit hasil kutipan sesama rakan untuk buat kerja lawan dan burukkan kerajaan ini.

Mesti gerakan mereka ini dibelakangnya didalangi pembangkang.

Kalau PKR boleh bikin kempen 901 untuk bebaskan Anwar dengan peruntukan yang besar hingga nak jelajah seluruh negara, inikan pulak nak bela budak biaDAP yg telah memalukan Najib iaitu Adam Adli.

Gambar SMM di Wisma Darul Aman..budak mahasiswa lain sedang sibuk ulangkaji sempena exam, depa ini sibuk nak jadi orang politik

http://sejarahmelayu.blogspot.com/2011/12/smm-jumpa-pas-kedah-bila-masa-nak.html


Adam Adli Di Pergunakan Oleh Anwar!!!



Jika dulu Anwar membawa slogan Reformasi, kini dia membawa slogan Revolusi pula. Pelajar2 universiti akan digembling sekali lagi untuk membuat angkara pada tarikh yg dikenali sebagai 901 itu. Di zaman refomasi dulu. Satu KL kecoh dengan demonstrasi jalanan. Harta2 awam dimusnahkan. KL lumpuh. Kebetulan Naib Presiden Amerika, Al Gore yg berada di KL turut menuang minyak dengan menyokong kumpulan itu. Pelajar2 universiti, rata2nya dari UIA, UM, UKM berhimpun dan membuat kecoh. Ekoran gema laungan Hidup Reformasi semangat menjadi ganas. KL menjadi huru-hara dimata dunia.

Itu kejadian lebih 10 tahun lalu. Kini pelajar2 tersebut sudah menjawat pelbagai jawatan tinggi dalam kerajaan, mahupun swasta. Perasaan mereka kini tidak lagi memberontak seperti dulu. Mereka kini sudah boleh menilai baik dan buruk, hitam dan putih serta siapa sebenarnya Anwar Bin Ibrahim. Kini pelajar2 yg mentah, pasca-10 tahun reformasi, digunakan sekali lagi. Mereka menggunakan NGO pelajar universiti. Anwar sendiri mengadakan perjumpaan dan dialog dengan anak2 muda mahasiswa itu di kediamannya di Bukit Segambut pada 23 Disember lalu. Hadir lebih kurang 100 orang. Antara intipati perjumpaan, Anwar mahukan mahasiswa tegas dan lantang memperjuangkan hak rakyat. Persoalannya hak siapa? Hak rakyat atau hak Anwar sendiri? Timing beliau serta kempen2 901 itu cukup membuktikan dia cuba menarik para pelajar itu untuk membuat kacau bagi menyelamatkan dirinya pada 9 Januari ini.

Satu lagi persoalannya apakah beliau sudah mengetahui kes liwat itu tidak akan menyebelahinya? Majlis perjumpaan itu diadakan selepas Anwar selesai berjumpa dengan sekumpulan kononnya puak reformis dan ahli2 akademik. Siapa ahli2 akademik itu saya tidak boleh sebut. Sebelum majlis bermula Anwar telah membaca puisi bertajuk Takut 66, Takut 98 hasil karya Taufik Ismail. Taufik ialah seorang penyair Indonesia terkenal. Dia salah seorang daripada puluhan budayawan dan seniman Indonesia yg mencetuskan Manifest Kebudayaan pada tahun 1966. Golongan ini menerbitkan antologi puisi diberi nama Angkatan 66. Angkatan inilah yg mencetuskan revolusi menentang rejim Sukarno. Sukarno pada masa itu dikuasai oleh PKI - Parti Komunis Indonesia. 

Semangat 1966 di Indonesia dan reformasi 1998 di KL itulah yg mahu dibangkitkan semula oleh Anwar. Anwar mahu samakan Najib dengan Sukarnokah? Mood mahasiswa yg mendengar bacaan puisinya di perjumpaan itu cukup membara dan bersemangat. Anwar memang terkenal sebagai seorang yg pandai membakar semangat kemarahan orang. Difahamkan esok, jam 11 pagi bertempat di Kelab Sultan Sulaiman, Kampung Baru satu kempen Bebaskan Anwar 901 bertemakan Tolak Fitnah 2, Lawan Konspirasi akan dilancarkan. Tetapi difahamkan juga, ia dibatalkan di saat2 akhir kerana ramai pemimpin bercuti dan tiada sambutan dari Pas dan DAP. 

Benarlah Anwar dan konco2nya sedang merancang satu lagi reformasi. Kali ini atas nama revolusi, setelah reformasi dulu gagal. Matlamatnya ialah untuk menyelamatkan tengkuk Anwar sendiri. Itulah Anwar yg kita kenali. Dia umpama anak nakal yg jika ibu bapa marah atas kesalahannya, dia akan memberontak bagi menegakkan kebenarannya yg salah itu. Secara logik tiada siapa yg akan memfitnah Anwar buat kali kedua. Kes liwat pertama dulu tidak dinafikan berlaku oleh mahkamah. Kini negara dan dunia sedang menanti kes liwatnya yg kedua pula dengan seorang pemuda bernama Saiful Bukhari Azlan. 

Saiful dalam facebooknya menulis: Saya reda apa jua keputusan. Akan terus doa, istiqamah dan sabar. Anwar sebaliknya gelabah. Anak2 muda digunakan untuk menjadi perisainya – buat kali kedua. Itulah uniknya Anwar Bin Ibrahim berbanding dengan tokoh2 yg lain.

Kenapa Remaja Ini Bersikap Sedemikian???



Musibat nie  ni nama sebenar dia ialah Vincent Raj.. Dia bukan warganegara Malaysia tapi merupakan penduduk tetap negara berpaksikan PAP serta menjadi mentor DAP Guan Nenen.Sedaq la sikit musibat nie adalah sorang pelayan Bar(tahap Pekerja am kt Malaysia) je di negara Singapork.

Dan walaupun musibat nie berketurunan hindu, tapi dia menganut agama kristian. Mungkin sebab tu dia marah sangat dengan Islam.Kalau tengok dari gambar-gambar dia,musibat tu memang gua syak mengalami mental problem. So.., no wonder lah dia suka buat provokasi permainkan agama lain..

Memang spesis yang kurang kasih sayang budak musibat tu..Hampa boleh tengok lagi pasal musibat ni di Myspace dia.. DISINI..




Hasil muktamar Paderi-Paderi seluruh dunia De Sazelic sejak tahun 1897-1905 ada lah seperti berikut:-------------->

01-Meleyapkan sistem pemerintah Islam

02-Menghapuskan Al-Quran atau mengaburi gambaran yang sebenar sehingga menjadi kabur.

03-Hancur kan akhlak Islam,fikiran mereka, hubungan mereka dengan Allah dan bebaskan mereka menurut hawa nafsu.

04-Melenyapkan Persatuan Muslim.


05-Meragu-ragu kan Muslim terhadap Agama nya.

06-Melemah kan bangsa Arab.

07-Mendiri kan negara-negara diktator di negara Islam

08-Pisahkan Muslim dari menguasai Peridusterian dan biarkan merekahancur dengan bangsa-bangsa Barat.

09-Menyekat tokoh-tokoh Islam dan tamatkan gerakannya sertamenghinakan para Ulama-Ulama Islam.

10-Rosak kan Wanita dan kembangkan pergaulan bebas.

11-Membunuh seberapa banyak Sekolah Sekolah Agama di merata Negara Islam. dengan pemimpin olih beberapa tenaga pengajar Kristian dan Yahudi dlm bahasa Inggeris.


12-Menghantar sebanyak munkin pengembang pengembang Agama Keristian ke seluruh Negara.

13-Membuka pintu seluas-luas nya kepada belia-belia Islam yang menyambung pelajaran ke negara Keristian supaya dapat menguasai kebudayaan Keristian dan mereka kosong dengan perinsip-perinsip secara Islam.

14-Mengeluarkan dan menyebarkan buku-buku yang bolih merosak kan belia belia Islam dan melalaikan mereka daripada perempuan kepada ilmu pengetahuan yang tulen.

15-Menguasai pengajaran di negara-negara Islam dengan sostem sekular yang bebas dari agama dan akidah.

16-Tindakan yang bersungguh sungguh kearah merosak kan belia-beliaIslam dengan hidangan minuman keras,perempuan-perempuan pelacur,gambar bogel,kisah kisah lucah,penyayi-penyayi, dan kesenian berupa Muzik muzik.

17-Memonopoli semua kegiatan ekonomi,mengawal pusat-pusat membeli belah, di semua tempat tempat kekayaan di negara negara Islam.

18-Menghidup kan semula tamadun lapok seperti tamadun jahiliah yang di jadikan satu adat kebiasaan supaya menutup mata para belia Islam dan generasi baru Islam daripada melihat tamadun tamadun Islam di zaman yang silam.

18-Mengubah kan fakta sejarah Islam dan mengaburi peritiwa-peristiwa serta membesarkan beberapa sudut kelemahan yang remeh-temeh sehingga belia belia Islam benci kepada peristiwa yang tertentu yang akhir nya akan di benci kepada Islam.

19-Menciptakan fahaman fahaman dan aliran serta dasar dasar hidup duniawi,memesongkan, parti-parti politik dari roh agama danmenceraikan agama dengan kedaulatan.

20-Memperalatkan Yahudi sebagai batu loncatan,diasaskan pemusuhan keatas Islam di Palastin kerana di situ asalnya pusat negara Islam.

Keputusan dan cadagan pendita pendita Yahudi mengenai cara cara untuk menghacurkan Islam, dan umat nya. Mereka telah berjaya menjalan kan segala rancangan mereka dan mereka telah berhasil meracuni,dunia Islam,umat Islam masih lagi tidur dan masih lagi lupa terhadap kewajipan dan tangungjawab sebagai saorang Muslim.

Kejatuhan negara negara Islam dan di takluk olih orang bukan islam serta di pecah pecahkan mereka seperti kejatuhan Turki,penalukan negara Mesir,dan perpecahan Bagdad di samping Baitul Maqdis tanah suci umat Islam ke-3 di ambil secara haram oleh rejim Israel adalah sebab umat Islam tidak patuh kepada hukum hukum Allah dan leka dengan kemewahan dan kemegahan, dunia serta lalai dengan nikmat-nikmat yang ada pada mereka.

Mereka akhir nya ditakluk dan di tindas,protokol ini di buat pada tahun 1905,.Sekarang kita berada, di alaf baru,sudah berapa tahun protokol ini di laksana kan dan bagaimana,dengan natijah natijah nya,terhadap umat Islam sekarang. Kita bolih lihat sendiri hasil hasil nya,apakah tindakan kita!! yang mengetahui peranan sebagai seorang Muslim yang addin!!!dari umat islam pada masa akan datang!!!!

Jawap lah sendiri dengan memohon kepada Allah agar kita tidak di lupai dengan ajaran, Agama Islam yang maha suci dari Allah ini.

Sekian buat renungan dan pandangan kita sebagai Seorang Muslim yang sejati agar tidak di seleweng dengan Yahudi yang dajjal lagi dengki kepada Islam yang Maha Suci.

901 Jelajah 10 Negeri.



Siri Jelajah kempen 'Tolak fitnah lawan konspirasi, bebas Anwar 901' telah ke 10 negeri dan akan berakhir pada 31 Disember ini.
Timbalan Setiausaha Angkatan Muda Keadilan (AMK), Mohd Saifullah Mohd Zulkifli, berkata, antara negeri yang terlibat termasuklah Selangor, Kuala Lumpur, Pulau Pinang, Melaka dan Negeri Sembilan.
Beliau berkata, tujuan kempen diadakan bagi menunjukkan sokongan dan menuntut keadilan kepada penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dilancarkan.
“Kempen bermula 18 Disember lalu bertujuan mengajak rakyat hadir di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur bagi menunjukkan sokongan kepada Ketua Pembangkang itu.
"Kempen secara besar-besaran di Twitter, Facebook, dan blog turut berperanan penting sebagai saluran media alternatif untuk membina gelombang kebangkitan rakyat,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian Online hari ini..
Katanya, AMK peringkat negeri juga diberi arahan untuk bersiap sedia dan mengadakan kempen kesedaran rakyat untuk menuntut keadilan kepada Anwar 9 Januari ini.
  Mohd Saifullah berkata, antar aktiviti yang dijalankan adalah ceramah perdana, ceramah kelompok dan secara edaran risalah.
Dalam pada itu, ketika ditanya anggaran sambutan yang bakal mereka terima pada 9 Januari nanti, Mohd Saifullah berkata, berdasar sambutan hangat rakyat, mereka yakin orang ramai akan hadir beramai-ramai menuntut keadilan kepada Anwar.
Semalam, laman portal berita Free Malaysian Today memberitahu, Ketua AMK, Shamsul Iskandar berkata kempen yang bermula di alam maya itu dan telah mencetak 500,000 risalah  yang mengandungi kronologi kes dan kepincangan yang berlaku sepanjang perbicaraan berlangsung.
Katanya, pada acara kemuncak nanti, program bersama pemuda Pakatan Rakyat juga sudah disusun mengikut negeri, malah pertemuan bersama badan bukan kerajaan (NGO) yang terlibat juga selesai.
Namun ujar Shamsul, perkara itu akan dijelaskan dalam sidang media yang akan diadakan dalam masa terdekat.

Wednesday, December 28

DAP Terima Peluru!!!Nie Semua Taktik Lapuk.


Taktik lapuk yang digunakan untuk melepaskan diri telah dimainkan oleh DAP.Bila tersepit dan bagi mengelakkan dari terus dicemuh oleh masyarakat Melayu.Jika ini berlaku sudah tentu pihak berkuasa akan terus menfokuskan perhatian kepada beliau dan bagi yang kini sedang marah akan terus sejuk dek kerana ugutan ini.

Sudah pasti yang disalahkan penyokong UMNO dan sesiapa sahaja yang berkaitan dengannya?Pekara begini yang telah dibincangkan dalam Oleh cybertrooper mereka pada pertemuan dengan pemimpin DAP baru-baru ini.

Ahli parlimen Taiping, Nga Kor Ming hari ini menerima sampul surat yang mengandungi ugutan bunuh dan sebutir peluru, yang dikirimkan ke rumah ibu bapanya di Ayer Tawar, Perak.


Sambil menggelar Nga sebagai "cina kurang ajar Yeop" dalam loghat tempatan, pengirimnya memberi "tiga pilihan", iaitu: Mampus cepat dengan peluru; Mampus lambat simbah dengan asid kat muka; dan Mampus lambat langgar dengan kereta, pakai kerusi roda.


"Ini amaran dari orang Melayu - jangan kurang ajar," bunyi surat tersebut,di mana peluru diletakkan dan dibalut dengan kertas tisu.


"Ini sudah melampau... tak boleh diterima langsung," kata Nga ketika dihubungi, sambil menambah bahawa ibu bapanya yang sudah tua, amat terkejut dengan kejadian itu.

Gambar LUCAH anak P.Ramasamy mula tersebar?


Depa menfitnah gunakan gambar lucah anak perempuan P.Ramasamy,Gambaq tue dah mula disebarkan didalam Blog yang kononnya megAgungkan Pok Nik dan segala macam yang baik demi Agama.Apa kejadah nie ,bukan nak kata tak baik akan tetapi yang mengata tue adalah orang mereka sendiri.Awat DAP tah haria kot pasal tue hang dok meroyan atau pun dah kena sumbat dengan Rayaer Monyaet dekat Sri Delima.


M.Kamaleswary iaitu anak perempuan kepada Timbalan Ketua Menteri Proffesor R.Ramasamy akhirnya telah membuat pengakuan bahawa gambar wanita India yang sedang bergelek di kelab malam itu adalah dirinya..

Isu panas anak Prof R.Ramasamy iaitu timbalan ketua menteri Bombay Selatan India yang berpakaian seksi telah berkisar di akhbar2 India sejak 3 minggu lalu.

Suasana mula menjadi panas bila ada majalah hiburan di India telah mengatakan anak prof. R.Ramasamy itu adalah seorang pariah kerana perbuatanya memburukan nama bapanya itu adalah betul betul perangai pariah. - Bicara Abu Nawas

Sebarkan :Lim Guan Eng Bagi Amanat Kepada SMM.


Solitadari Mahasiswa Malaysia,Depa nie tak habis-habis nak buat kacau,terbaru depa nak mai Penang pulak dah untuk menghuru-harakan Pulau Pinang dengan menghasut mahasiswa supaya bersama mereka bagi lancarkan protes dihadapan UPSI.Al maklum dah dapat kebenaran dari Khalifah paling Dajai di Penang deh bagi amanat supaya memecahkan pelajar terutama kaum melayu.Jangan belajaq tapi dok buat kacau menentang kerajaan supaya senang esok DAP menguasai pelajar melayu yang akai letak dekat lutut nie.
KUALA LUMPUR 28 Dis: Walaupun mendapat pelbagai ugutan dan kecaman khasnya dari pemimpin Umno, mahasiswa masih tidak gentar bagi memperjuangkan hak mereka dan menuntut kebebasan akademik dilaksanakan di negara ini.
Terbaru, Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) bersama Gerakan Menuntut Kebebasan Akademik (BEBAS) akan mengadakan jelajah ke semenanjung Malaysia untuk menyampaikan mesej serta tuntutan mereka.
“SMM & BEBAS akan memulakan jelajah ini dengan mengadakan serahan memorandum & sudut pidato Kebebasan Akademik di dua negeri di Utara Tanah Air,” kata
kumpulan mahasiswa berkenaan dalam satu kiriman email kepada keadilandaily.
Turut serta dalam siri jelalah itu, ialah pemimpin mahasiswa Universiti Perguruan Sultan Idris, Adam Adli Abdul Halim yang baru-baru ini mencetuskan kontroversi apabila menurunkan bendera Presiden Umno, Datuk Seri Najib Razak.
Selain itu, ia turut disertai Pengerusi SMM, Ahmad Syukri Abd Razab, Safwan Anang (BEBAS), Adam Adli Abdul Halim (LMP UPSI), Haziq Abdullah (KAMI) dan Ekhsan Bukharee (AKSI).
Satu memorandum Kebebasan Akademik akan diserahkan kepada Kerajaan Negeri Kedah pada 29 Disember, jam 10 bertempat di di Wisma Aman, dan disusuli pidato Kebebasan Akademik di Padang Kota Lama, Pulau Pinang Jam 1 tengahari.
Semalam, SMM dan BEBAS dilapor akan mengadakan perhimpunan menuntut UPSI menggugurkan tuduhan terhadap Adam Adli dan menuntut supaya Akta Universiti
dan Kolej di Mansuhkan.
Menurut Ahmad Syukri, mereka akan berkampung selama 16 jam di hadapan UPSI bermula 9 malam pada 31 Disember sehingga jam 1 petang keesokan harinya.

CheGuBard Yang Terlebih Pandai???



Chegubard telah ditahan di balai polis Seremban 2 kerana sebuah akaun twitter yang menggunakan nama AMK_Rembau. Laman Twitter berkenaan didapati membuat komen yang didakwa menghina DYMM YDP Agong. 

Penahanan ke atas chegubard adalah kerana beliau dikatakan mempunyai hubung kait dengan pemilik akaun twitter AMK_Rembau.

Julai lalu, sebuah NGO telah membuat laporan polis ke atas sebuah akaun twitter yang menggunakan nama 'AMK Rembau', kononnya kerana menghina DYMM Seri Paduka Baginda Yang di Pertuan Agong. 

Bagaimanapun, ia segera dinafikan oleh Ketua AMK Rembau iaitu Md Sani Mohd Shah didalam satu kenyataan akhbar dengan mendakwa akaun tersebut bukan milik pemimpin PKR tersebut.(BACA SINI)

CheguBard juga menafikan dia adalah pemilik akaun laman sosial berkenaan. Katanya, akaun twitter AMK_Rembau muncul ketika Pemilihan 2010 PKR semata-mata untuk memburuk-burukkan namanya yang bertanding jawatan Ketua AMK.

Setelah keterangan diambil, chegubard dilepaskan pada hari yang sama dengan jaminan polis.

Pihak polis telah merampas BlackBerry kepunyaan Chegubard dan pihak polis juga cuba untuk mendapatkan laptop milik Chegubard dan juga laptop kepunyaan PKR Cabang Rembau.

Pasal Apa Dok Putaq Belit Anwar Tidak Meliwat.???


AMK Anwar Ibrahim sudah mulai mengedarkan risalah berbau fitnah bertajuk "Fitnah II: Komplot Penjarakan Anwar". Risalah itu memuatkan penjelasan putarbelit bertujuan untuk memperbodoh-bodohkan rakyat Malaysia untuk mempercayai Anwar tidak meliwat.

Padahal, segala eksibit dan perbicaraan mahkamah begitu jelas menunjukkan Anwar Ibrahim telah meliwat Saiful Bukhari.Di atas adalah sampel risalah fitnah AMK yang sebenarnya telah menghina mahkamah (contempt of court).

Bukan itu sahaja, intipati risalah tersebut jelas dibuat oleh keldai-keldai AMK yang tidak tahu menahu tentang kes liwat tersebut. Pathetic!.

1. Di antara intipati risalah fitnah itu ialah mengenai Dr Osman dari Hospital Pusrawi seperti di bawah :

Maksudnya doktor tersebut tidak sekali-kali telah membuat diagnosis yang tepat (mengatakan bahawa Saiful tidak diliwat), cuma Saiful perlu ke hospital kerajaan untuk mendapatkan pemeriksaan yang lebih terperinci dan mengikut prosedur yang ditetapkan.

Dan hari ini, yang berlagak pandai seperti seorang doktor ialah Anwar Ibrahim, Raja Petra dan beberapa orang lagi yang membuat rumusan sendiri hanya berdasarkanfindings.

Dalam hal ini, penulis tidak sangka yang Anwar Ibrahim sanggup mementaskan drama yang berkualiti rendah dan semurah ini.
 pemeriksaan anal seorang doktor biasa!

2. Risalah itu juga mendakwa bahawa beberapa orang tidak dipanggil untuk memberi keterangan. Lihat di bawah :



Jawapannya ialah kenapa Anwar Ibrahim dan peguambela beliau tidak memanggil individu-individu seperti disebutkan di atas sebagai saksi-saksi mereka di dalam mahkamah?

Jika benar seperti di dalam risalah itu, peguambela Anwar akan menggunakan saksi dan alibi tersebut tetapi tidak dilakukan! Kenapa?

Yang disalahkan ialah pihak mahkamah pula sedangkan mereka sendiri boleh memanggil individu-individu tersebut! Pathetic!

3. Yusuf Al-Qardawi sekali lagi diperalatkan oleh jentera AMK untuk menutup malu Anwar Ibrahim!


Padahal, YB Zulkifli Noordin mengakui bertanggungjawab mempedayakan ulama tersohor, Syeikh Dr Yusuf Qardhawi supaya mengeluarkan fatwa menyokong kes liwat II yang membabitkan Anwar Ibrahim dengan pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.
“Kita buat silap, kita mengaku buat silap lah. Saya antara orang yang buat silap itu. Dan saya perlu jumpa Syeikh Yusuf Qardhawi untuk perbetulkan balik.



“Sebab.. kita nak beritahu, (bahawa) kita memang perdayakan Syeikh Yusuf Qardhawi supaya mempercayai (bahawa) Anwar ini difitnah”, katanya SETERUSNYA

Bangsat Punya Ahli Politik Nie?

KANGAR - Tindakan seorang ahli politik duduk bergelap dalam kereta bersama isteri orang, mengundang padah, apabila gelagat mereka disedari sekumpulan ahli Skim Rondaan Sukarela (SRS) yang kemudian memanggil imam kampung, sebelum pasangan itu ditahan kerana disyaki berkhalwat.


Kejadian berlaku pada jam 1.26 pagi berdekatan resort di Sungai Batu Pahat, di sini, 24 Disember lalu.

Menurut sumber daripada Jabatan Agama Islam Negeri Perlis (Jaips), ahli politik berusia 35 tahun dan sudah berkeluarga, ditahan bersama pasangannya berusia 30 tahun dalam kereta Proton Wira, berhampiran semak-samun.

Menurutnya, kelibat pasangan itu pada awalnya disedari sekumpulan ahli SRS Kampung Sungai Baru, Sungai Batu Pahat sebelum imam kampung dipanggil untuk menyoal siasat pasangan berkenaan.

“Mereka kemudian ditahan selepas gagal menunjuk-kan dokumen sebagai bukti hubungan mahram atau suami isteri sebelum diserahkan kepada Jaips untuk tindakan selanjutnya.

“Laporan ke atas kedua-dua pasangan itu turut dibuat di Balai Polis Kangar sebelum dijamin oleh keluarga masing-masing,” katanya di pejabat Jaips di sini, semalam.

Menurut sumber itu lagi, ahli politik berkenaan dan pasangannya hadir ke pejabat Jaips semalam, untuk memberikan keterangan selama sejam.

“Keterangan tertuduh mula diambil oleh pegawai Jaips pada 9.45 pagi dan berakhir 10.45 pagi, dimulakan dengan tertuduh lelaki diikuti dengan pasangannya.

“Buat masa ini, Jaips memutuskan 18 Januari 2012 sebagai tarikh permohonan agar kes ini dibawa ke Mahkamah Tinggi Syariah Kangar, memandangkan kami masih menunggu keterangan saksi yang menahan pasangan itu termasuk imam masjid,” katanya.

Jurucakap itu berkata, pasangan berkenaan ditahan dan didakwa bawah Seksyen 9(1)(2), Enakmen Jenayah Dalam Syarak Perlis, 1991 yang boleh dikenakan denda tidak melebihi RM5,000 atau tiga tahun penjara atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan.

MKP Kata:Mai dari Parti mana Mangkuk hanyun nie?

Koyak Melayu Gara-Gara Mat Sabun!!!



Suatu petang aku bicara dengan pekerja ku warga Indonesia, Herman “Melayu Malaysia ternyata aneh ya Pak. Masa melayu komunis bisa dianggkat sebagai pahlawan. Malahan yg mengangkat itu agamawan lagi katanya”

Aku menjawab “Biasalah dalam politik. Namanya mahu menang pilihanraya maka semua pun dibohongi asalkan boleh menang undi Cina”

Herman > “di Indonesia pun bangsanya lagi gemar berpolitik pak. Malahan di sana lagi besar demonya Pak dan lagi banyak orpol dan parpolnya. Namun tidak pernah ada yg kekeliruan dalam membicarakan kebejatan komunis. Saya jamin kalau ada orang seperti agamawan Malaysia itu di Indonesia, pasti sudah dipenggal kepalanya oleh penduduk kampung”.

“Mungkin keadaan di Indonesia dan Malaysia berbeza” kataku lagi.

Herman: “Ampun pak, harap jangan kecil hati ya. Tapi pandangan bapak itu salah. Bangsa Indoesia juga pernah ada Partai Komunis seperti Malaysia. Malahan lebih parah lagi. Semua bangsa Indonesia tahu apa itu Komunis dan apa maunya pak. Itu makanya bangsa Indonesia pengkhianat komunis tiada ampunnya lagi. Malahan Bung Karno yg agung menentang Belanda itu langsung saja tumbang kerana kebergantungannya pada Komunis. Jika di Malaysia ada Mat Indera yg picisan itu, di Indonesia kami ada Dipa Nusantara yg tinggi tingkatnya. Itupun langsung dibunuh saja. Tidak ada siapa di Indonesia bakal menyanjung Dipa sebagai perwira Indonesia”.

Jika penyokong PAS/PKR membaca buku Sejarah, mereka patut boleh melihat persamaan pergerakan Komunis di Malaysia dan Indonesia. Contohnya, Partai Komunis Indonesia (“PKI”) dan Parti Komunis Malaya (“PKM”) ditubuhkan atas arahan Communist International atau Comintern yg dipengaruhi oleh Rusia. Keduanya menggunakan alasan yg sama sebagai alasan penubuhan iaitu perjuangan menentang Penjajah. Malahan jika benarlah komunis Melayu itu patut disanjung, maka Melayu Indonesia berhak melakukannya terlebih dahulu kerana berbeza dengan Malaysia, PKI di Indonesia adalah didominasi oleh orang Melayu islam malahan Ketua Umum Pertama PKI juga adalah seorang Melayu iaitu Semaun Prawiroatmodjo. Lebih hebat lagi, Semaun ini merupakan ahli kumpulan Sarekat Islam.

Anda tentu tidak percaya jika diberitahu bahawa PKI Indonesia merupakan serpihan daripada Sarekat Islam, bukan? Tapi itulah hakikat lucunya. Parti yg akhirnya banyak merusak keamanaan bangsa Indoesia itu adalah berasal dari Sarekat Islam. Jadi PKI itu adalah pergerakan orang melayu indonesia .. beragama Islam lagi. Jadi kenapa Komunis Indonesia yg majoriti anggotanya melayu islam itu (berbeza dengan PKM yg didominasi cina) akhirnya dibenci bangsa Indonesia? Jawapannya mudah. Kerana jalan komunis yg dilaksanakan PKI itu keterlaluan jahat. Dalam siri pembunuhan yg dilakukan oleh PKI sekitar tahun 1948, PKI yg dipimpin melayu Indonesia bernama Muso Manowar melaksanakan Modus operandi mendatangi rumah2 penduduk dan memaksa setiap laki-laki dan perempuan yang berusia 15 tahun ke atas menjadi anggota PKI dengan yuran Rp 0,10. Sesiapa yg menolak maka kelak dibunuh. Sudah tentu yg paling menolak itu adalah para kiai dan murid2 sekolah agama. Akibatnya mereka juga dibunuh. Malahan sungai2 di Madiun menjadi merah oleh karena darah para kiai dan santri yg dibunuh itu. Peristiwa pembunuhan tokoh ugama ini diingat oleh bangsa Indonesia sebagai Peristiwa Madium.

Aksi berikutnya pada tanggal 13 Januari 1965 sekitar pukul 04.30 subuh, lebih kurang 3,000 anggota PKI yg dipimpin Ketua pengurus cabang Pemuda Rakyat (PR) Daerah Kediri, Soerjadi, mengadakan teror dengan melakukan penyerbuan di desa Kanigoro, Kediri, Jawa Timur. Mereka melakukan pemukulan dan penganiayaan terhadap para kiai dan imam masjid serta merusak rumah ibadah, bahkan menginjak-injak Kitab Suci Al Quran. Mereka berteriak “Ganyang santri!”, “Ganyang Masjumi!”, “Ganyang Sorban!”, “Ganyang kapitalis!”, “Ganyang Kontra Revolusi!”, “Dulu waktu peristiwa Madiun besar kepala, kini rasakan pembalasan!”.

Berdasarkan sejarah PKI di Indonesia, dapatlah disimpulkan di sini bahawa orang melayu Islam pun boleh menjadi gelap mata apabila sudah dibutakan hatinya oleh pergerakan komunis di masa itu. Di Indonesia pergerakan komunis bukannya didukung oleh orang cina, sebaliknya kesemua pemimpin PKI yg menjadi dalang dalam kekejaman adalah orang melayu. Oleh itu tidak hairanlah Mat Indera yg dikatakan hafiz Quran itu pun tergamak membiarkan rakan2 komunisnya membunuh wanita melayu dan anaknya yg berumur empat tahun semasa serangan di Bukit Kepong.

Walaupun sejarah Indonesia masih mengakui peranan awal PKI yg didukung oleh bangsa melayu dalam penentangan terhadap Belanda, namun bangsa Indonesia sama sekali tidak akan sanggup mengiktiraf melayu2 komunis ini sebagai pahlawan. Begitu bencinya mereka pada komunis sehinggakan pada tahun 2001, ribuan penduduk Kaloran, Temanggung, Jawa Tengah bertindak menghalang usaha menguburkan tulang belulang anggota PKI yang dibantai pada 1965. Mereka enggan membenarkan tulang belulang anggota PKI itu dikuburkan di daerah mereka kerana dendam mereka kepada komunis.Pembantaian 1965 berlaku selepas PKI membunuh 6 jenderal Indonesia dalam cubaan untuk melakukan rampasan kuasa. Pihak tentera yg diketuai oleh Jeneral Suharto segera membalas dengan menangkap dan membunuh anggota2 PKI. Akibat oleh dendam kepada PKI terutamanya pembunuhan ahli-ahli agama oleh PKI pada di desa Kanigoro, Kediri, Jawa Timur, rakyat biasa turut turun tangan membantai kesemua anggota PKI. Kelompok2 pemuda dari organisasi2 muslim barisan Ansor NU dan Tameng Marhaenis PNI membalas dendam di Jawa Tengah dan Jawa Timur sehinggakan Sungai Brantas di dekat Surabaya menjadi penuh mayat2 anggota PKI sampai di tempat2 tertentu sungai itu “terbendung mayat”. Di pulau Bali, yg sebelum itu dianggap sebagai kubu PKI, paling sedikit 35,000 PKI menjadi korban di permulaan 1966.

Jika kita lihat apa yg berlaku di Indonesia, ternyata bahawa kebinasaan yang berlaku akibat kewujudan pergerakan komunis adalah adalah sangat dekat sekali dengan sejarah negara kita. Darurat Tanah Melayu berlaku bermula pada 1948 iaitu tahun yg sama komunis di Indonesia membunuh orang awam dan ahli agama dalam tragedi Madium. Dua tahun selepas pembunuhan di Madium, komunis di Malaya pula menyerang dan membunuh anggota polis dan keluarga mereka di Bukit Kepong. Namun kita di Malaysia masih bernasib baik kerana berkat jasa anggota keselamatan kita, darurat akhirnya tamat pada 1960. Indonesia tidak mempunyai nasib sebaik kita. Pembunuhan massal oleh Komunis masih lagi berterusan sehingga 1965 disusuli oleh rusuhan dan pembunuhan balas dendam ke atas Komunis pada 1965 dan 1966.

Jadi kenapa masih ada di Malaysia yg tidak bersyukur dengan nasib kita yg sebegitu baik? Tidak kah kita menyedari bahawa sekiranya Allah mengizinkan, maka boleh saja DIA menterbalikkan nasib antara Malaysia dan Indonesia pada waktu itu? Dan tidakkah PAS terfikir bahawa jika saja apa yg berlaku kepada ahli agama di Madium, Indonesia pada 1948 itu berlaku di Tanah Melayu, maka yg menjadi mangsa pembantaian komunis sudah tentulah kesemua ahli2 parti PAS sendiri? Di Indonesia, anggota PKI yg sudah tinggal tulang pun masih tidak dibenarkan dikubur oleh penduduk. Di Malaysia pula anggota PKM yg membunuh orang melayu lelaki dan wanita pula hendak dijulang sebagai perwira negara.

Malu .. Malu .. Malu .. Malu .. Maluuuuuuuuuuunya… Terus terang pekerja Indonesia saya itu mengatakan bahawa sekiranya Mat Sabu atau penyokong2nya cuba memainkan isu ini di Afghanistan atau Chechnya, maka sudah kepala mereka sudah dipenggal. Malahan tidak keterlaluan jika akan wujud pula seruan jihad membe
nteras kesemua penyokong PAS/PKR/DAP. Jadi tiada guna PAS dan PKR cuba memusing peranan Mat Indera dalam Komunis kerana orang2 Afghan dan Chechnya juga pernah menghadapi ‘Mat Indera’ mereka sendiri semasa perang Afghanistan dan perang Chechen. Inilah barua2 yg membelot kononnya demi kepentingan Negara namun akhirnya mati dimaki bangsa sendiri.

Sudah lengkap? DAP ada Khalifah, PAS ada Nabi & PKR ada Imam Mahdi !



Setiausaha Agung Parti Tindakan Tidak Demokratik merangkap Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng telah diangkat dan diiktiraf sebagai seorang Khalifah setaraf dengan Khalifah Umar Abdul Aziz oleh pencacai-pencacai dalam Parti Islam Se-Malaysia sejak beberapa tahun yang lalu.


 Mursyidul Am Parti Islam Se-Malaysia yang juga Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Aziz Nik Mat merupakan salah seorang pemimpin seterusnya dari kalangan pemimpin Pakatan Haram pembangkang yang dinaikkan pangkat dari seorang Ularmak PAS kepada seorang Nabi.


Terbaru dan masih hangat!!! Penasihat Parti Keadilan Rakyat yang juga Ketua Pembangkang di Parlimen Anwar Ibrahim yang sebelum ini telah diakui sendiri oleh isterinya sebagai 'anugerah Tuhan' kepada Malaysia terus mendapat pengiktirafan baru dari pengikut Pakatan Haram sebagai Imam Mahdi yang akan menjelma pada akhir zaman.

Memang gila! memang gila sudah pencacai-pencacai pemimpin Pakatan Haram di negara ini. Belum pernahpun dilakukan oleh mana-mana pemuja pemimpin politik negara lain di dunia ini seperti yang dilakukan oleh para pengikut Pakatan Haram itu. Akibat terlalu taksublah tu.

Penyokong-penyokong pemimpin Parti Republikan, Parti Demokrat, Parti Buruh di negara-negara kuasa besar seperti Amerika Syarikat, Australia, negara-negara Eropah mahupun negara-negara Arab sendiri juga tidak pernah taksub sampai ke tahap sehingga boleh merosakkan iman sebegitu rupa seperti yang telah dilakukan oleh para penyokong Pakatan Haram.

Kalau nak berpolitik tu maka berpolitiklah secara sihat atau sekurang-kurangnya dengan cara yang boleh diterima akal sedikit dan tak patutlah semua perkara ataupun perkara yang bukan-bukan juga mahu diheret sama ke dalam politik liar mereka.

Tuesday, December 27

Boneka UMNO,Proksi Anwar dan Boneka Dap


Kata Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Aziz Nik Mat, yang suka dengan idea kerajaan perpaduan hanyalah boneka UMNO. Jika benar itu kenyataan beliau, maka hari ini dalam parti Pas boleh dikatakan terdapat sekurang-kurangnya tiga golongan, iaitu Boneka UMNO, ada Proksi Anwar dan Kuda DAP.


Boneka UMNO, seperti kata Nik Aziz, menyukai idea Kerajaan Perpaduan dan menyokong usaha muzakarah atau muqabalah dengan UMNO dan BN.

Proksi Anwar pula dikatakan menentang Kerajaan Perpaduan dan difahamkan mendesak agar Pas menolak agenda perpaduan dan menghentikan muzakarah dengan UMNO.

Bagi kumpulan Proksi Anwar, dikatakan mereka lebih suka Pas bersatu padu dengan DAP dan PKR yang membawa idealogi sekularisme dan sosialisme daripada bermuzakarah dengan UMNO yang berjuang untuk memartabatkan agama, bangsa dan negara.

Proksi Anwar juga dikatakan percaya dengan harapan bahawa Pas akan menggantikan UMNO dan akan menjadi parti tunjang dan paling dominan dalam kerajaan Pakatan Rakyat.

Pada waktu yang sama, proksi Anwar dikatakan juga yakin bahawa Pakatan Rakyat perlu diketuai oleh Anwar dan Anwar akan diberi laluan untuk menjadi Perdana Menteri kerajaan yang baru pada Pilihan Raya ke-13.

Sedangkan Kuda DAP, juga dikatakan menolak Kerajaan Perpaduan dan dilihat seolah-olah membawa aliran sekularisme apabila mempromosi kenyataan bahawa tidak ada di dalam mana-mana transkrip, manifesto dan perlembagaan Pas yang menyatakan bahawa Pas akan menegakkan negara Islam dan undang-undang Islam.

Jika itu pemikiran Kuda DAP, maka tidak hairanlah, semasa Kuda Pas berkuasa, agenda Islam tidak berkembang dan agenda Melayu terus terpinggir di negeri tersebut. Kemungkinan besar, itu menjadi punca qada' dan qadar Allah SWT menarik semula kuasa yang diterima.

Pada waktu yang sama, Kuda DAP ini juga dikatakan tidak faham akan syariat tentang mogok lapar selama 72 jam dan puasa sunat hari Selasa, Rabu dan Khamis.

Kuda DAP mungkin tidak memahami bahawa dalam amalan mogok lapar, pengamalnya tidak boleh makan mengikut tempoh yang ditetapkan, iaitu 72 jam. Sedangkan jika berpuasa, diwajibkan berbuka dan disunatkan berbuka awal pada ketika matahari terbenam di ufuk barat.

Nampaknya seolah-olah Kuda DAP lupa bagaimana hendak bersolat hajat untuk meminta sesuatu kepada Allah SWT. Mereka juga tidak mengerti bahawa puasa sunat adalah ibadah seseorang dengan Penciptanya, bukan atas niat untuk menunjuk-nunjuk.

Di antara tiga kelompok Pas; yang pertama sukakan perpaduan; yang kedua menolak perpaduan dan overconfident bahawa Pas akan menjadi parti paling dominan dalam kerajaan baru atau dalam kata lain akan memenangi paling banyak kerusi dalam pilihan raya ke-13; dan yang ketiga, keliru antara ajaran Islam dengan ajaran ustaz Nga.

Apakah tindakan Nik Aziz menolak golongan pertama dibuat atas kebenaran Islam atau atas kehendak nafsu?

Jika ia dibuat atas kehendak nafsu maka tidak hairanlah jika Nik Aziz perlu berdoa, memohon ampun dan bertaubat nasuha di atas kesilapan ijtihad dan dosa seperti yang pernah dilakukan sebelum ini.

Jelasnya Nik Abduh sendiri tidak yakin dengan nasihat penasihat bapanya. Wallahua'alam. Lu pikirlah sendiri!

Apa Akan Terjadi Di Pulau Pinang.

Dulu gerakan ni pembangkang...UMNO janji kalau dia masuk BN, jawatan ketua menteri Penang bagi kat Gerakan..sebab mase tu gerakan kuat..so bila gerakan masuk BN...secara automatik penang under BN....itu perjanjian antara UMNO dan gerakan..sbb tu bila UMNO menang majoriti pun dia gerakan still ketua menteri..

Patern yg sama kita tgk zaman kesultanan Melayu melaka dan zaman penjajahan British...Kunon Raja melayu ada kuasa tp ada kuasa lain yg memegang melayu ni...

Berdasarkan fakta....peratusan cina kat penang 42.5% je...manakala peratusan melayu + bumiputera 41.38%..hampir2 sama je peratusannya...cina lebih skit.

Dulu org melayu yg dok jual tanah2 diaorang kat pulau tu...pastu pindah sebarang jaya,,,ye aa nak dpt duit.

that is life....

Dlm isu ni...melayu penang x ada kuasa dari segi ekonomi....x pegang ekonomi = x ada duit.....siapa yg kaya dialah yg pegang semua....

melayu biasa jadi petani bkn peniaga....hasil yg dituai, dijual pada peniaga cina....melayu selalu berada dibawah cina indirectly....the money power is in their hand long time ago.....so benda ni effect keadaan skrg dimana mereka lagi kaya dari kita secara general...

maka...mereka ada kuasa membeli dan melayu x ada kuasa membeli...ada tp sgt lemah....so diorang dominate la....lepas tu, melayu di penang semakin tiada duit lalu menjual habis tanah2 disana dgn harga yg lumayan....kesudahan, mereka yg ada purchase power ni la untung....yg melayu tu duit dah dpt tp skrg bising ckp itu hak mereka cina ambil dan sbgnya...

cause and effect....ingatlah...apa yg kita wat kesannya akan kita nampak pada generasi akan datang..

Negeri Pulau Pinang mempunyai kepadatan pendudukyang paling tinggi di Malaysia, dengan 2,031.74 penduduk sekilometerpersegi di pulau, dan 865.99 penduduk sekilometer persegi di Seberang Perai. Komposisi kaum mengikut bangsa pada 2006 ialah:

Cina: 635,500 (42.5%)
Melayu: 612,300 (41.0%)
India: 148,000 (9%)
Lain-Lain:
Bumiputra Bukan Melayu: 5,600 (0.38%)
Bukan Warganegara: 91,200 (6.1%)

Ada yang tahu bila Penang akan memisahkan diri dari Malaysia .. seperti yang dilakukan oleh Singapura dulu?

MKP yakin Penang akan lebih berjaya di bandingkan Singapura jika Penang menjadi negara yang terpisah dari Malaysia ...

Ramasamy Kantoi Lagi!!!!Mampus Kali Nie

Ini kes parah bagi Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang P Ramasamy. Silap haribulan boleh kantoi habis.Mulanya ingat akhbar The Star yang silap lapor kenyataannya yang didakwa mendedahkan masalah dalaman parti itu.

Ekoran kemarahan Karpal Singh, Timbalan Pengerusi DAP Pulau Pinang itu telah mengadakan sidang akhbar di Kuala Lumpur Isnin untuk menafikan apa yang dilaporkan dalam akhbar The Star 23 Disember ekoran interbiu dengannya pada 21 Disember.

Namun akhbar The Star edisi Selasa bukan sahaja mempertahankan laporan itu malah mendakwa semasa interbiu berkenaan beliau ada menyebut nama-nama individu yang merancang untuk ' mandikannya'.

Jika benar seperti kata akhbar The Star bermakna Ramasamy boleh ' masak'.

Karpal Singh telah menuntut beliau letak jawatan Timbalan Ketua Menteri kerana mendedahkan masalah dalaman parti pada media.-27/12/2011



BERIKUT IALAH LAPORAN AKHBAR THE STAR :


What Ramasamy said in the interview with The Star


GEORGE TOWN: The Star stands by the article based on an interview with Deputy Chief Minister II Dr P. Ramasamy on Dec 21 by our journalist Ian McIntyre.

The interview was arranged and agreed upon by Dr Ramasamy on two counts; one is about allegations of poor governance – which included him having an extra-marital affair, and secondly – his take on issues confronting the Indian community.

The allegations were made against him by Indian DAP grassroots activists here.

“As a journalist, I cannot disclose the identity of these activists as they related their problems to me in good faith and confidence.

“I felt that the interview was necessary as it would give an opportunity for Dr Ramasamy to air his side to the allegations against him,” said Mcintyre.

The interview took place at Dr Ramasamy’s office located on the 51st floor of Komtar.

McIntyre said it was a cordial gathering as all of them (including two journalists from Malaysiakini) have interacted with each other in the past on friendly terms.

“When I raised the allegations, Dr Ramasamy responded swiftly, saying he heard about it and there was no truth to them.”

He proceeded to outline the allegations made by the grassroots, describing them as senseless.

McIntyre also recalled Dr Ramasamy as saying: “There are only three or four of these grassroots members, unless you want to count earthworms as grassroots.

“I think you would be astounded if I relate to you some of their demands.”

McIntyre said Dr Ramasamy even named those who plotted against him, but out of fairness, those names were not published.

“He might not have uttered the word ‘grand design’ but said that some quarters might be conspiring to oust him ever since he was appointed to head the (state) Hindu Endowment Board,” said McIntyre.

Dr Ramasamy reiterated a few times during the interview that the issue was not about the warlord-godfather squabble with DAP chairman Karpal Singh, but it was mostly on the allegations made against him and on the plight of poor Indians.

The Star would also like to point out that when Dr Ramasamy called on the morning of Dec 23 to clarify some points, it was immediately uploaded onto the online edition which he himself agreed was “fine”. - 27/12/2011




Kali ini, skrip Anwar masih sama! Selamatkan Malaysia?



Masihkah lagi kita ingat ketika menjelang perbicaraan kes liwat Anwar Ibrahim terhadap pembantunya, Saiful Bukhari Azlan pada bulan Januari 2010 yang lalu, tiba-tiba suhu dalam Parti Keadilan Rakyat (PKR) naik mendadak!
Semua usaha digerakkan. Selain Anwar melancarkan siri jelajah atau road show untuk pertahankan dirinya, penerbitan akhbar dan laman web parti berkenaan menyeru agar rakyat bangkit. Laporan utama di muka hadapan penerbitan rasmi parti itu bertajuk, Selamatkan Malaysia selain tulisan peguam bela Anwar, S. Sivarasa (Ahli Parlimen PKR) yang kononnya membuktikan beliau tidak bersalah. Seperti yang sudah dijangka, strategi Anwar ialah membakar sentimen rakyat.
Kalau tidak silap tiada mana-mana personaliti dan tokoh dalam dunia yang mengadakan road show apabila mahu dihadapkan ke mahkamah. Tetapi Anwar unik. Beliau tetap mahu mengheret rakyat dalam kes moralnya dan mengaitkan segala-galanya sebagai konspirasi. Keghairahan Anwar mengadakan perbicaraan di luar mahkamah untuk memberikan perspektif keadilannya, adalah tidak wajar. Mengapa perlu gundah dan takut jika yakin di pihak yang benar?
Anwar adalah pemimpin sebuah parti menggunakan nama keadilan rakyat tetapi ternyata beliau hanya memikirkan keadilan untuk dirinya dan bukan untuk Saiful. Apakah kerana Saiful rakyat kecil, hak keadilan untuk beliau boleh dinafikan begitu sahaja. Berdasarkan maklum balas yang diterima, sambutan terhadap road show tersebut tidaklah seberapa.
Sentimen sudah berubah. Ramai penyokong PAS tidak lagi teruja dengan pemimpin PKR itu sebagaimana kes liwat pertamanya, sebelum ini. Sesi penjelasan Anwar bagi sebahagian yang hadir, kurang terkesan di hati mereka. Tetapi road show itu juga bertujuan membina momentum bagi menarik kehadiran ramai pada hari perbicaraan yang kalau tidak silap sudah lebih 50 kali tertangguh, yang beliau sedia untuk melambaikan tangan kepada mereka.
Kita tidak kisah sama ada nanti Anwar menang atau kalah dalam perbicaraan sudah banyak kali tertangguh itu, biarlah mahkamah menentukan. Yang penting ialah keberanian menghadapi kes itu dengan jiwa besar. Kalau Saiful boleh menampakkan ketenangannya, mengapa tidak Anwar. Lebih menimbulkan persoalan mengapa beliau mahu menangguh-nangguhkan kes tersebut atas pelbagai alasan sehingga tidak boleh diterima dek akal? Akibatnya ada golongan pada awalnya menyokong beliau, kini turut ragu-ragu.
Sebelum ini juga Anwar sudahpun mengemukakan 13 saksi alibi termasuk isterinya, Dr. Wan Azizah Ismail. Berikutan itu juga polis telah mengambil keterangan Wan Azizah sebanyak beberapa kali sehingga mencetuskan rasa tidak puas hati di pihak Anwar kerana polis pernah berbuat demikian dua tahun lalu.
Polis dalam kenyataannya menjelaskan, keterangan kali kedua terpaksa diambil kerana Sivarasa dalam laporan media, tidak ingat sama ada Wan Azizah telah dikemukakan sebagai saksi oleh pihaknya atau tidak. Dengan adanya saksi alibi, kita tidak nampak mengapa Anwar perlu mencari jalan untuk menangguhkan lagi perbicaraan. Tiada alasan lagi. Memandangkan Anwar sentiasa mempolitikkan kes berkaitan isu moralnya ini, ia secara tidak langsung mengundang persepsi negatif terhadap beliau.
Bahkan, semakin ramai melihat Anwar telah mempertaruhkan agama dan bangsa bagi menjayakan percaturan politiknya, yang keuntungan dinikmati oleh bukan Islam. Pendirian beliau dalam banyak isu kritikal seperti membenarkan Chin Peng pulang, menyokong agenda DAP menuntut hak kesamarataan, menolak semangat Dasar Ekonomi Baru (DEB) dan membenarkan penggunaan kalimah Allah bagi gereja Katholik, ternyata bermotif politik.
Jadi kepada Anwar bagaimana pula dengan pendedahan Wikileaks sebelum ini? Masih berniat untuk melancarkan siri jelajah atau road show untuk pertahankan dirinya? Mengarahkan penerbitan akhbar dan laman web parti berkenaan menyeru supaya rakyat bangkit sekali lagi. Nak selamatkan Malaysia ini dari siapa sebenarnya, wahai Anwar?
Agensi perisikan Singapura mengesahkan bahawa Anwar Ibrahim memang terlibat dalam aktiviti liwat berdasarkan bukti daripada risikan teknikal yang dilakukan agensi itu, dipercayai melalui kaedah memintas talian komunikasi negara.
Pendedahan itu dibuat oleh sebuah laman web antarabangsa, Wikileaks berdasarkan maklumat yang diperoleh daripada kabel Jabatan Negara Amerika Syarikat bertarikh November 2008, iaitu kira-kira lima bulan selepas dakwaan Anwar meliwat bekas pembantu peribadinya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan terbongkar.
Menurut WikiLeaks, dalam laporan kabel Jabatan Negara Amerika Syarikat itu, pegawai-pegawai perisikan Singapura memberitahu rakan sejawatan mereka dari Australia bahawa, Anwar memang terlibat dalam aktiviti liwat sebagaimana pertuduhan yang dikenakan ke atasnya sekarang.
Maklumat risikan itu dikukuhkan lagi apabila WikiLeaks juga mendedahkan bahawa Menteri Mentor Singapura, Lee Kuan Yew, sendiri pernah memberitahu agensi Risikan Kebangsaan Australia (ONA) sewaktu mereka bertukar-tukar pandangan bahawa Anwar memang terlibat dalam aktiviti liwat.
“Australia mengatakan bahawa perkhidmatan risikan Singapura dan Lee Kuan Yew pernah memberitahu ONA semasa bertukar-tukar pandangan iaitu, Anwar sememangnya melakukan perbuatan itu (liwat), yang beliau sekarang sedang menghadapi pertuduhannya.
“Penilaian ONA dan rakan-rakan dari Singapura bersetuju, pertuduhan itu ‘perangkap’ dan Anwar mengetahui mengenai kemungkinan pendakwaan tetapi apa yang jelas beliau (Anwar) memang terlibat (dalam aktiviti liwat),” kata kabel itu sebagaimana dipetik daripada laporan The Sydney Morning Herald.
Menurut The Sydney Morning Herald, Anwar memang sedar bahawa beliau bakal masuk ‘perangkap’ iaitu akan didakwa buat kali kedua berhubung pertuduhan salah laku seksnya, berdasarkan laporan polis yang dibuat Mohd. Saiful serta bukti klinikal yang lengkap.
‘Perangkap’ itu merujukkan kepada pendakwaan di mahkamah kerana di Australia, aktiviti homoseksual dibenarkan tetapi di negara ini yang Islam sebagai agama rasmi, liwat adalah salah di sisi undang-undang sama ada ia dilakukan secara sukarela atau pun secara paksaan.
Pada masa yang sama, beberapa portal berita propembangkang seperti The Malaysian Insider dan Malaysiakini juga dilihat cuba memutarkan isu sebenar dengan memperbesarkan isu ‘perangkap’ tetapi persoalan sebenar iaitu mengenai laporan agensi perisikan Singapura.
Kelihatan pencacai-pencacai Anwar masih lagi cuba untuk menegakkan benang yang basah dengan memutarbelitkan isu berkenaan. Mungkin juga ada kerahan dari dari orang kanan Anwar yang mengetuai gerakan untuk Selamatkan Anwar dari merengkok semula ke Penjara Sungai Buloh. Jika rasa tidak bersalah, Anwar sepatutnya sudah lama menyahut seruan supaya beliau bersumpah di dalam masjid. Saiful sudah melakukannya di masjid Wilayah dan terbaru di Tanah suci Mekah. Anwar bila lagi?
Terbaru sudah kedengaran juga sudah ada gerakan secara senyap-senyap dimana sekali lagi PKR akan mengheret rakyat dalam isu moral pemimpinnya, Anwar Ibrahim. Dua kes liwat yang angkara nafsu sendiri, akhirnya mahu dikongsi beban dengan rakyat.
Gerakan besar-besaran sedang diatur untuk mengadakan pelbagai aktiviti menjelang, ketika dan selepas – keputusan mahkamah bagi kes liwat beliau pada 9 Januari ini. Ia dikenali sebagai Kempen Bebaskan Anwar 901. Ribuan poster telah dicetak selain diuar-uarkan menerusi Internet.
Nasib Anwar akan diketahui pada tarikh berkenaan sama ada dibebaskan atau disabitkan kesalahan atas tuduhan meliwat pembantu peribadinya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan.
Difahamkan, antara perancangan yang dibuat ialah menghimpunkan seramai mungkin ahli PKR dan penyokong pembangkang di bangunan mahkamah. Arahan ibu pejabat PKR kepada cabang-cabang parti itu di seluruh negara telah dikeluarkan.
Anwar sebelum ini dikatakan kurang senang kerana tidak ramai penyokong pembangkang termasuk ahli PKR hadir memberi sokongan sepanjang perbicaraan tersebut berlangsung.
Seandainya Anwar didapati bersalah oleh mahkamah, ada senario tertentu sudah disusun. Demonstrasi liar di jalanan yang membawa kepada ketegangan akan berulang kembali sebagaimana yang mewarnai ibu negara pada 1998 dan 1999.
Difahamkan, beberapa pertemuan bagi menjayakan semua misi itu sedang dilakukan. Ia juga dilihat peluang bagi pakatan pembangkang membina momentum baru untuk memulihkan sokongan rakyat yang kini dikatakan memihak kepada Barisan Nasional (BN).
Gerakan melobi NGO antarabangsa, mendapatkan simpati kedutaan asing dan kuasa besar serta mempengaruhi media Barat giat dilakukan. Jika perancangan menjadi kenyataan, kekecohan di Kuala Lumpur yang dicetuskan oleh penyokong Anwar akan mendapat liputan meluas di luar negara seolah-olah Malaysia bakal mengikut jejak Mesir, Libya, Tunisia dan Syria.
Kita sudah menjangka Anwar akan mengambil strategi yang sama iaitu pre emtif. Dari awal kes tersebut, tekanan demi tekanan dikenakan ke atas mahkamah dan hakim. Berpuluh-puluh penangguhan dimohon. Anwar juga menggunakan pentas politik di dalam dan luar negara menyerang institusi mahkamah sambil mempertahankan diri.
Kali ini, skrip Anwar masih sama! Beliau mendakwa tidak bersalah dan kononnya menjadi mangsa konspirasi. Pada Anwar, keadilan hanya untuk orang besar seperti beliau dan bukannya orang biasa yang tidak berdaya seperti Mohd. Saiful dan Azizan Abu Bakar (mangsa kes liwat pertama).
Dalam sejarah politik dunia, akan muncul dari semasa ke semasa pemimpin yang dahsyat pembohongannya sehingga liat untuk tumbang. Kelebihan Anwar, beliau memang pandai bermuslihat dan mengelirukan rakyat.
Politik adalah seni menyakinkan orang ramai dan pengundi. Tetapi janganlah mempergunakan rakyat untuk menangani kegagalan diri sendiri mengurus nafsu serakah.
Belajarlah menjadi budiman. Kita dah bosan dengan pemimpin terlampau yang hipokrit. Apabila galak melakukan maksiat tidak ingatkan rakyat! Tetapi apabila mahu diadili oleh mahkamah maka mencari perlindungan rakyat. Lalu terkeluarlah pelbagai slogan termasuk rakyat adalah hakim.
Cukup dan insaflah….!! Jangan hanya kerana nafsu seseorang kita semua nanti ditimpa musibah besar.
Wallahuallam.



Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive