Monday, January 16

Majlis Penyampaian BR1M DUN Padang Kota @NajibRazak


Gambaq menunjuk wajah gembira rakyat di Parlimen Tanjong(Dun Padang Kota)  mendapat Bantuan Rakyat 1Malaysia.Kecerian wajah mereka nampak gembira dengan bantuan yang diberikan oleh Kerajaan Pusat.  

Beratuq panjang,inilah dikatakan 1Malaysia semua ada.

Terima kasih warga Maybank.

 
Penyelaras DUN Padang Kota Oh Tong Keong 




Gambaq nie susah nak cari didalam blog PRO UMNO tapi MKP berada dikawasan ramainya pengundi dari kaum Cina.

Limau pun ada.




Nik Aziz Gundah Gelana Tengok Video Nie?


Bekas pemimpin PAS yang dipecat Datuk Dr Hasan Ali  akan mendedahkan mengenai kewujudan kumpulan parasit yang semakin menular hingga merosakkan asas dan perjuangan parti itu.
Dakwa beliau, kumpulan parasit berkenaan kini semakin menguasai hala tuju PAS termasuk dalam isu pemecatannya.
"Golongan parasit dalam PAS begitu kuat sehingga pucuk pimpinan terpaksa tunduk kepada mereka. Inilah yang sedang berlaku dalam PAS.
"Golongan parasit yang jumlahnya lebih besar dan menggunakan strategi yang licik telah berjaya mengubah hala tuju PAS," katanya pada sidang media terbarunya di kediamannya di Taman Tun Dr Islam , Kuala Lumpur pagi Isnin.
Jelas ADUN Gombak Setia, beliau akan mendedahkan pemimpin PAS yang bertindak sebagai parasit dalam parti itu menerusi  satu road show di seluruh negara dalam masa terdekat.
"Antara lain nanti road show itu akan membongkar peranan DAP dan PKR di dalam PAS ketika itu nanti," katanya yang memberitahu penganjur bagi jelajah tersebut adalah pejabat beliau sendiri.
Beliau juga ditanya mengenai temubual ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam BBC - Anwar sokong hapuskan undang-undang lapuk mengenai liwat di negara ini.
Kata Hasan, beliau sudah tahu pandangan Anwar mengenai perkara itu dan sebab itulah tidak pernah menyokong Anwar.
“Ini ialah sebab mengapa saya tidak boleh bekerja dengannya. Ini adalah faktor mengapa rakyat Malaysia perlu menolak Anwar.
“LGBTs (lesbian, homoseksual, dwiseksual dan transeksual) disahkan di Malaysia! Tuhan melarang!  Saya boleh melihat keadaan yang sukar jika perkara itu berlaku,” Hasan.
“(Dia) akan menjadikan perkara itu 'halal'. Tuhan melarang, dan masyarakat akan berada dalam keadaan huru-hara dan kucar-kacir jika itu berlaku.
“Pandangan-pandangan dalam temubual bersama BBC mencerminkan pandangan peribadinya,” katanya.
Sebelum itu, beliau membacakan satu kenyataan media empat muka surat yang antara lain mempersoalkan keputusan kerajaan negeri menggugurkan beliau sebagai Exco Selangor yang disifatkan dibuat secara terburu-buru serta bermotif demi kepentingan pihak tertentu.
Menurut Hasan, penggugurannya sebagai exco yang berkuat-kuasa hari ini bercanggah dengan tarikh akhir tempoh rayuan beliau sebagai ahli PAS yang hanya akan tamat pada minggu pertama Februari depan.
Jelas beliau, secara teknikal pelucutan jawatannya sebagai exco berlaku dalam tempoh jangka hayat keahliannya dalam PAS masih sah sehingga proses rayuan berakhir.
"Mungkin Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim terlepas pandang menasihatkan Sultan Selangor mengenai perkara ini. Namun saya tidak ada masalah di atas pengguguran sebagai ahli exco. Malah saya telah bersedia secara mental dan fizikal untuk menghadapinya.
"Hanya saya tertanya-tanya apa di sebalik tindakan yang begitu tergesa-gesa untuk memecat dan menggugurkan saya. Tindakan ini seolah-oleh menampakkan ada pihak yang begitu tidak sabar untuk mengeluarkan dan menggantikan tempat saya.
"Walhal dari segi pengguguran ahli exco, saya sepatutnya masih ada tiga minggu tempoh bertenang untuk membuat keputusan terbaik," katanya.

Anwar Berang Gay Philipina Sokong Saiful?




Pembebasan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada pertuduhan liwat ke atas pembantu peribadinya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan turut disambut oleh sebuah pertubuhan homoseksual di Filipina.

Organisasi Progresif Gay Filipina (ProGay) dalam satu kenyataan menerusi portal berita di http://www.tempo.com.ph berkata, sudah tiba masanya undang-undang berkenaan liwat yang merupakan sebahagian daripada legasi kolonial British itu dihapuskan.

‘‘Kami bersama-sama pergerakan individu demokratik yang lain meraikan kejayaan Anwar menentang penganiayaan terhadap beliau,” demikian menurut pegawai hak asasi manusia pertubuhan itu, Oscar Atadero seperti yang dilaporkan portal tersebut.

Isnin lalu, Mahkamah Tinggi di sini membebas dan melepaskan Anwar daripada tuduhan meliwat Mohd. Saiful Bukhari selepas mendapati tiada bukti kukuh bagi menyokong keterangan Mohd. Saiful Bukhari selain tidak selamat untuk mahkamah bergantung kepada bukti asid deoksiribonukleik (DNA).

Menurut pertubuhan itu lagi, pembebasan Anwar itu juga merupakan langkah positif bagi perjuangan hak golongan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) di Malaysia.

Malah, pertubuhan itu juga menyedari meskipun tiada undang-undang berkenaan liwat di Filipina, namun, ahli politik dan keadilan mahkamah sering diserang dengan tuduhan homoseksual yang bermotifkan kepentingan politik.

Filipina adalah antara negara yang sering dilawati Anwar dalam mendapat sokongan berhubung isu kes liwatnya selain Indonesia.

Ugut PM:Pelajar Dilepaskan Dengan Syarat.

Polis melepaskan dengan jaminan seorang pelajar Universiti Sains Malaysia (USM) yang membuat kenyataan berbaur ugutan di laman sosialnya terhadap Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, semalam.

Ketua Polis Negeri Pulau Pinang, Datuk Ayub Yaakob berkata, polis membebaskan pelajar terbabit selama sebulan tetapi boleh memanggilnya pada bila-bila masa sekiranya perlu bagi membantu siasatan.

"Dia adalah pelajar tahun keempat jurusan kejuruteraan, dan sedang menduduki peperiksaan. Polis membebaskannya bagi membolehkan dia menduduki peperiksaan hari ini,” katanya kepada pemberita selepas perhimpunan bulanan Polis Diraja Malaysia di sini hari ini.

Pelajar berusia 24 tahun itu dikatakan telah membuat kenyataan untuk meletakkan bom pada helikopter yang akan dinaiki Perdana Menteri dalam lawatannya ke USM minggu depan.

Dia ditahan pada 1.30 petang semalam selepas polis mendapat maklumat mengenai kenyataannya itu. Siasatan dibuat mengikut Seksyen 506 Kanun Keseksaan yang memperutukkan hukuman penjara sehingga dua tahun atau denda atau kedua-duanya sekali.

Ayub berkata, berdasarkan siasatan yang dijalankan, pelajar itu mengakui kenyataan itu dibuat dengan kehendaknya sendiri dengan niat bergurau.

"Kita bukan hendak menyekat kebebasan bersuara tetapi sebagai rakyat Malaysia yang bertanggungjawab sepatutnya dia tidak menyalahgunakan kebebasan bersuara dan penggunaan Internet sehingga boleh menimbulkan kekecohan dan kemarahan pihak lain.

"Perkara seperti ini sesuatu yang serius dan tidak boleh dianggap main-main, ia melibatkan keselamatan pemimpin negara dan secara tidak langsung orang awam yang lain juga,” katanya.

Ayub berkata, polis masih meneruskan siasatan mengenai latar belakang pelajar itu serta hubungannya kerana dikhuatiri mempunyai kaitan dengan anasir-anasir subversif.

Setakat ini terdapat tiga laporan polis dibuat oleh pihak-pihak yang membantah tindakan pelajar itu. — BERNAMA

VIDEO PANAS :Gay and Muslim in Malaysia.



Jika kau seorang gay, kau boleh menjawab kau tidak minta untuk dilahirkan begitu. Jika kau seorang gay, kau boleh menjawab bukan kau yang minta mempunyai perasasaan sukakan kaum sejenis. Jika kau seorang gay, kau boleh menjawab itu hak kebebasan manusia. Jika kau seorang gay, kau boleh menjawab itu aku punya pasal.

Akan tetapi, jika kau seorang muslim, kau boleh menjawab begitu, ketahuilah kau adalah makhluk Tuhan paling keji. Bukan paling seksi ok. Hehehe. Hurm, gejala gay atau hubungan lelaki sesama lelaki kat Malaysia ni boleh dikatakan sudah agak normal dan biasa. Boleh nampak kat mana je lagi-lagi kat KL


Adakah golongan ini yang akan dibela oleh Anwar apabila menjadi Perdana Menteri Kelak????Kemelut seks abnormal makin mengancam dunia. Gejala homoseksual mempunyai sejarah tersendiri. Manusia pernah ditimpa musibah besar angkara gejala itu sebagaimana peristiwa Nabi Luth dan apa yang berlaku di bandar Pompei, Itali.

Namun manusia kembali leka. Hari ini, gejala tersebut begitu berleluasa. Ia bukan lagi tertumpu di negara sekular malah merebak ke negara-negara Islam. Saiz komuniti homoseksual sama ada gay mahu pun lesbian kian membesar di seluruh dunia, menjadi satu angkatan yang seakan tidak terhalang ledakannya.

Walaupun tergolong sebagai manusia bermoral rendah, celaru dan gagal memahami fungsi seksual diri sendiri, makin ramai daripada pengamal homoseksual diangkat menjadi pemimpin.

Meskipun agama tidak membenarkan dan majoriti masyarakat menolak golongan itu menjadi pemimpin, namun di Barat, ramai daripada mereka sudah ke persada kuasa. Jumlah yang menjadi Datuk Bandar, Senator, Gabenor, Menteri malah Perdana Menteri, bertambah dengan agak mendadak. Itu belum menyentuh kelompok lain terutama personaliti dunia hiburan Barat, yang jauh menonjol. (Kebanyakan mereka pada mulanya menafikan terlibat, namun akhirnya membuat pengakuan sebagai gay atau lesbian.)

Perkahwinan sejenis bukan lagi sesuatu yang janggal. Perjuangan bagi menuntut hak untuk golongan tersebut, menampakkan banyak peningkatan. Di sebahagian negara Asia, memperjuangkan kepentingan golongan tersebut bukan lagi sesuatu yang tabu.

Jika gejala ini tidak mampu dibendung, apa akan jadi dengan masyarakat dunia pada 10, 25 tahun dan 50 tahun lagi? Tidakkah persekitaran dunia homoseksual ini akan membawa mudarat besar buat generasi anak dan cucu kita?


Janji Mega Pakatan Rakyat!!!!!



Kesempatan mengadakan Konvensyen Pakatan Rakyat ke-4 di Alor Setar digunakan sepenuhnya untuk menabur janji-janji pilihanraya dimana ada diantara janji itu kelihatannya agak terburu-terburu dan tidak bertepatan dengan buku Jinggay yang telah dipersetujui pada awalnya.


Memang dalam buku Jinggay ada menyebut tentang penghapusan tol oleh konsesi yang melibatkan syarikat-syarikat berkaitan kerajaan tapi nada Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng seolahnya menggambarkan ada maksud tersirat apabila menyatakan bahawa hanya syarikat konsesi yang sudah memperoleh keuntungan sahaja yang akan dihapuskan tolnya.


Dan mungkin Guan Eng terlupa Tol Sg Nyior di Pulau Pinang yang pernah dijanjikan DAP untuk dihapuskan dalam pilihanraya lepas tapi masih beroperasi sehingga kini!!


Nampaknya, jika cakap Guan Eng dijadikan sandaran, penduduk Pulau Pinang masih perlu membayar tol Sg Nyior tersebut sehingga syarikat konsesinya memperolehi keuntungan!!Masih banyak lagi janji-janji pilihanraya terdahulu oleh kerajaan negeri dibawah pimpinan Pakatan Rakyat yang masih ‘tertunggak’ sehingga kini.


MKP suka nak ingatkan kalau ada yang tidak tahu atau terlupa, membuat janji memang mudah tapi lebih sukar lagi untuk melaksanakannya.  Ambil penghapusan tol sebagai contoh.MKP difahamkan bahawa masih belum ditetapkan lagi soal pembayaran pampasan kepada konsesi terbabit dan nasib kakitangan mereka kelak apabila tol dihapuskan.

Sunday, January 15

Video : 101 Ahli PAS Membuatkan Mat Sabu Meroyan.








Kenyataan Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu yang mendakwa mendapat sokongan pelbagai pihak dari Barisan Nasional (BN) bagi memastikan Pakatan Rakyat (PR) menguasai Putrajaya dalam Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang hanyalah pembohongan semata-mata, kata Ketua Penerangan Umno, Datuk Ahmad Maslan.
Ahmad yang juga Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri berkata kenyataan itu tidak benar sama sekali dan tiada bukti menunjukkan ada anggota BNyang dikesan memberi sokongan kepada pakatan itu.
"Dia berbohong dan saya menafikan kenyataan itu. Jika ada sokongan dari pihak BN, saya minta dia tunjukkan senarai siapa orang BN yang menyokong Pakatan Rakyat (PR) ini," katanya kepada pemberita selepas menghadiri Majlis Empat Peringkat Penerangan BN di sini hari ini.
Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai dakwaan Mohamad atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu yang ada pihak dalam BN, termasuk bekas menteri dan menteri, yang menawarkan sokongan untuk menumbangkan BN sekali gus membantu PR menguasai Putrajaya.
Mat Sabu berkata demikian ketika berucap pada Konvensyen PR Ketiga di Stadium Sultan Abdul Halim, Kedah, semalam.
Ahmad berkata: "Apa yang diucapkan atau dikatakan oleh Mat Sabu itu tidak boleh diguna pakai. Ia adalah sama seperti mana kenyataan beliau sebelum ini yang mengatakan bahawa Mat Indera adalah pejuang kemerdekaan sedangkan Mat Indera itu merupakan anggota Parti Komunis Malaya (PKM) dan itu sudah pun terbukti." - Bernama

Nurul Izzzah Majukan Kedai 1malaysia?Terima Kasih MKP ucapkan...



Nurul Izzah dan Tony Phua pasti akan meroyan apabila dek kerana mereka rakyat memberi lebih sokongan terhadap Kedai 1Malaysia.Depa nie macam tak boleh pikiq bahawa rakyat menilai apa yang sedang dilakukan oleh Kerajaan BN.Ternyata tomahan yang dilakukan kononya harga barang membebankan rakyat telah dikitar semula demi meraih undi dengan cara menfitnah Kerajaan yang ada sekarang.apa pun terimak kasih nurul izzah,MKP nak tanya Duit yang dibawa masuk oleh Papa boleh syer ke?
Cemuhan Pembangkang Tingkatkan Jualan KR1M:PM 
PEKAN: Cemuhan dan kritikan yang dilemparkan pembangkang terhadap kewujudan Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) membantu meningkatkan penjualan di kedai berkenaan.
Itulah kebenaran yang didedahkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak apabila mendapati semakin banyak cemuhan yang dilemparkan mereka, KR1M semakin mendapat tempat di hati rakyat.
"Lebih banyak dia (pembangkang) kritik, lagi tinggi jualan yang dicatat di KR1M jadi saya galakkan dia cemuh lagi," katanya ketika berucap merasmikan Pusat Komuniti Perumahan Bersepadu Kampung Pulau Serai dan KR1M Pekan di sini, Ahad.
Turut hadir Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob dan Menteri Besar Pahang Datuk Seri Adnan Yaakob.
Najib berkata KR1M kini menjadi pilihan orang ramai untuk berbelanja dan ini terbukti dengan hasil jualan yang dicatatkan di KR1M Pekan yang mencecah RM20,000 sehari sejak ia mula beroperasi sebulan lalu.
Beliau berkata 85 buah KR1M akan diwujudkan di seluruh negara menjelang hujung tahun ini memandangkan banyak permintaan bagi kedai seperti itu.
"Ke mana saja saya pergi, ramai yang datang dan minta KR1M termasuklah wakil rakyat yang mahukan kedai itu dibina di kawasan mereka," katanya.
Permintaan tinggi itu kata Najib jelas menunjukkan projek bantuan rakyat yang dilaksanakan kerajaan terbukti berkesan dan berjaya sejak dulu lagi.
"Projek seumpama ini bukanlah sesuatu yang kita war-warkan tanpa asas tapi ia adalah realiti yang telah terbukti kejayaannya," kata beliau. 
Najib berkata KR1M Pekan merupakan KR1M yang ke-27 dibuka dan yang terbesar di seluruh negara serta bertaraf kompleks membeli-belah. - BERNAMA

BREAKING NEWS:Ugut Bunuh DS Najib, Pelajar USM Ditangkap Tahniah @PDRMsia


Terima kasih kepada PDRM kerana pantas bertindak diatas maklumat yang telah diberikan oleh rakan-rakan di dalam alam maya.Artikel sebelum ini KLIK DISINI

Polis menahan seorang pelajar Universiti Sains Malaysia (USM) kampus kejuruteraan selepas membuat kenyataan berunsur ugutan menerusi laman blognya, di Georgetown hari ini.
Dalam kenyataannya pelajar terbabit dikatakan mahu meletakkan bom pada helikopter yang akan dinaiki Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dalam lawatannya ke kampus itu minggu hadapan.
Pelajar terbabit akan disiasat di bawah Seksyen 506 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan penjara sehingga dua tahun atau denda atau kedua-duanya.
Ketua Polis Negeri Datuk Ayub Yaakob yang dihubungi mengesahkan perkara itu dan akan mengadakan sidang media mengenainya esok.
- Bernama

Kenapa PAS Pandang ke "Arab Spring".Mustahil Ianya berlaku Di Malaysia.


Akhir-akhir ini ramai pemimpin Melayu cuba bersifat Islamis, bercakap tentang Islamiah; sebahagian besarnya mereka politikus oportunis. Oleh kerana kepentingan siasah sedapat-dapatnya mereka mencuba menggambarkan diri sebagai tahu selok-belok Islamisme.

Inilah baiknya demokrasi, sebab undi yang dikejar yang dulu buta agama pun jadi celik. Kebangkitan PAS menjadikan mereka demikian. Seperti ditegaskan oleh Speaking mereka jadi, ‘cause celebrate – yakni menarik perhatian’. Bagai seorang pelajar pondok dari Pasir Mas atau seorang pengakap dari Pasir Tumbuh jadi cause celebrate politik berfahaman kiri atau sosialis!

Di Mesir sekarang, hasil revolusi Medan Tahrir dan Pilihan raya Parlimen, dua parti Islam muncul sebagai pemenang terbesar: Ikhwan al Muslimun (Muslim Brotherhood) sebuah parti Islam yang konservatif dan sebuah parti yang lebih puritanical lagi iaitu Parti Salafiyyah al Nour yakni sebuah parti yang tersangat ketat mengamalkan agama, sosial dan akhlak. Pengikutnya cenderung menganggap hiburan sebagai dosa. Mereka puritans. Apa pun kedua-dua parti itu disokong oleh majoriti rakyat Mesir. Kedua-dua parti terkejut dan gembira dengan keputusan pilihan raya itu – 60 peratus dari kerusi parlimen dimenangi oleh mereka. Kenapa begitu?

Sebabnya senang sahaja. Rakyat Mesir terlalu bosan dengan pemerintahan diktatorship tentera semenjak Mesir menjadi republik 60 tahun lalu. Tentera masih berkuasa walaupun agak longgar sedikit - membenarkan pilihan raya diadakan. Kuasa mutlak masih di tangan mereka bukan di parlimen. Apa pun sedikit kemajuan ke arah demokrasi tulen telah bermula. Kedua-dua parti mahu parlimentary demokrasi diamalkan di Mesir seperti di negara kita atau di EU (Kesatuan Eropah). Mesir negara Arab terbesar dengan penduduknya berjumlah 83 juta orang, 85 peratus Islam Sunni (Sunnah Wal Jamaah), satu peratus Syiah, 15 peratus Kristian majoritinya dari mazhab Protestant. 10 peratus pendapatan kasar negara itu datang dari industri pelancongan. Tidak seperti negara-negara Arab lain – Saudi, Kuwait, Qatar, Libya, Bahrain dan negara-negara Emirates atau Teluk yang kaya dengan minyak dan gas. Iran (bukan Arab) juga kaya dengan petroleum dan menjadi saingan terbesar kepada Arab Saudi dan juga ‘Makkah’ pengikut Syiah. Apa pun kekayaan ‘emas hitam’ di negara-negara tersebut pada umumnya telah memberikan kesejahteraan kepada rakyat mereka lantas tuntutan mahu pilihan raya, kebebasan bersuara, kebebasan bergerak dan berhimpun, menegakkan hak asasi manusia tidak begitu ketara. Kalau pun ada gerakan demikian dipatahkan segera secara kekerasan. Mesir sebuah negara miskin tetapi kaya dengan tamadun, sejarah juga pusat ilmuwan dan cendekiawan dunia Arab – tumpuan kebudayaan dan kesusasteraan, politik, perfileman dan hiburan Arab.z

Apa pula ukuran sendiri tentang anda? Islam keturunan, Islam serius, seorang maksum atau seorang Islam songsang? Sepanjang hidup, saya memilih kesederhanaan. Buat baik berpada-pada, buat jahat jangan sekali seboleh-bolehnya! Seelok-eloknya jalankan tugas, kewajipan dan memberi perkhidmatan sebaik-baiknya.

@NajibRazak MKP Merayu Siasat Pekara Nie!!!

Ibu tunggal ini telah mendapat pembelaan hasil dari usaha En David diBayan Baru.


Baru-baru ini sesuatu yang agak mengejutkan telah berlaku apabila En. David telah ditamatkan perkhidmatannya setelah beliau bersungguh-sungguh berkhidmat untuk masyarakat di Parlimen Bayan Baru. Sebagai salah seorang yang mengenali beliau didalam alam maya dan agak rapat bertanyakan masalah penduduk Bayan Baru, saya secara peribadi agak terkilan dengan pemecatan beliau. Kenapa seorang wakil dari parti komponen Barisan Nasional yang menjalankan tugas dengan bersungguh-sungguh telah di pecat ?



Saya secara peribadi telah membuat panggilan telefon kepada beliau bertanyakan hal ini . Maklumat yang saya peroleh agak serius dan semacam ada unsur sabotaj sedang berlaku . Lebih mengejutkan terdapat penglibatan orang dari dalam komponen BN sendiri yang sedang melakukan sabotaj ini. Saya tidak pasti samada hal ini benar atau tidak tetap saya amat berharap apa yang akan diceritakan selepas ini mendapat perhatian kepimpinan tertinggi BN dan siasatan secara serius perlu dilakukan.




Seperti yang telah saya jelaskan di atas En. David ialah Penyelaras BN di Parlimen Bayan Baru dengan sokongan MCA. Penamatan tugas beliau berpunca apabila pemimpin MCA Bayan Baru mempunyai perbezaan pendapat dengan beliau khususnya dalam soal pemberian bantuan kepada kaum Melayu dan India. Saya juga dimaklumkan En. David telah diarahkan untuk tidak terlibat dengan mana-mana badan bukan kerajaan (NGO) yang tidak disukai oleh pemimpin MCA Bayan Baru ini. Tindakan pemimpin MCA Bayan Baru ini seolah-olah cuba menjauhkan rakyat dengan BN. Tugas En. David ialah Penyelaras BN Bayan Baru dimana skop tugasnya tidak terhad kepada golongan-golongan tertentu sahaja. 





Walau bagaimanapun sebagai seorang pemimpin masyarakat yang hatinya dekat dengan rakyat, arahan-arahan yang dikeluarkan oleh pemimpin MCA Bayan Baru ini tidak di endahkan beliau. En. David terus berkhidmat dengan rakyat, walaupun pelbagai amaran telah dikeluarkan kepada beliau oleh pemimpin MCA Bayan Baru ini. Puncaknya pada bulan November 2011, tugas beliau sebagai Penyelaras BN Bayan Baru telah ditamatkan dan digantikan dengan orang lain. Alasan-alasan pemecatan yang diberikan oleh Pengerusi MCA Negeri Pulau Pinang dan Ketua Bahagian MCA Bayan Baru adalah seperti berikut :

1. Tidak melakukan kerja dan berkhidmat dengan masyarakat.
2. Hanya membantu kaum Melayu dan India
3. Tidak bekerjasama dengan Ketua Bahagian
4. Melakukan sabotaj pada parti.


Jika dilihat alasan-alasan diatas, saya berani katakan ianya tidak berasas langsung . Saya sebagai rakan facebook En. David Yim Boon Leong nampak segala usaha beliau membantu rakyat di Parlimen Bayan Baru, malah sehingga kini walaupun tiada lagi gaji yang diterima setelah ditamat perkhidmatan pada akhir November 2011.  Kita juga dapat melihat komunikasi masyarakat di Bayan Baru yang memberi sokongan pada beliau di laman facebook beliau.KLIK DISINI UNTUK FB DAVID DAN twitterdavidyimbleong .





Siapa MB Tidak Penting! Menangkan BN dahulu.



Mengenang kembali pada PRU 12 kita terlalu selesa di Selangor, Kini nampaknya semangat serta tranfomasi yang telah dibawa oleh pucuk pimpinan telah menampakkan hasilnya.Rakyat Selangor telah membuka mata dan fikiran terhadap apa yang telah dilakukan oleh pakatan pembangkang yang kini memerintah.Banyak isu dalaman mereka berbangkit sebelum itu kita imbas kembali nostalgia PRU 12.

Pada pilihan raya 2008, UMNO menang 18 kerusi daripada 35 kerusi yang ditandingi. UMNO kalah di 17 kerusi dengan majoriti antara 10 hingga 15 peratus sahaja.

Daripada kajian UMNO Selangor, 50 peratus yang mengundi pakatan pembangkang itu pula adalah 'orang kita' yang melepaskan kemarahan di peti undi.

Di 17 kawasan DUN ini, UMNO yakin dapat menawan kembali sekurang-kurangnya sembilan kerusi. Dengan MCA dan MIC yang masing-masing yakin menyumbang tiga kerusi, menjadikan BN bakal memperoleh 33 kerusi DUN - cukup untuk membentuk kerajaan negeri.

Angka mudah ini belum mengambil kira kawasan bermasalah seperti di DUN Gombak Setia (Datuk Dr. Hasan Ali) dan DUN Pelabuhan Klang (Badrul Hisham Abdullah - kini Bebas).

Ini ditambah dengan faktor Hasan dan janjinya untuk membentuk 'satu politik baru'. Bekas Pesuruhjaya Pas Selangor ini yang baru dipecat daripada Pas dan Exco kerajaan negeri mempunyai ramai penyokong dan pengikut.

Pas Selangor terutamanya akan berpecah walaupun pakatan pembangkang cuba menyembunyikan rasa gentar mereka dengan membuat ramalan tinggi di awan. Ada Hasan Ali atau tidak, mereka tetap yakin menang 37 kerusi - kurang satu kerusi untuk majoriti dua pertiga.

Walhal sekarang ini mereka ada 35 kerusi. Entah bagaimana mereka mahu memenangi hati rakyat dengan pelbagai kepincangan daripada isu agama, pembangunan, bekalan air sehinggalah perkara remeh termasuk sampah.

Kini semakin panas pula isu salah guna kuasa dan penyelewengan pemimpin pembangkang dalam projek pembangunan negeri dan pihak berkuasa tempatan. Aroma kepincangan itu semakin kuat membayangi suara mereka sendiri yang mengagungkan integriti, ketelusan dan akauntabiliti.

Tetapi itulah gaya pakatan pembangkang yang pandai bermain persepsi dan berjanji. Soal benar atau boleh dikota, itu hal lain. Tetapi realitinya, pakatan pembangkang kini berada dalam kedudukan lebih sukar berbanding BN.

Bagaimanapun menurut seorang jentera BN Selangor, BN juga ada masalah dan isu yang perlu diselesaikan segera. Selain faktor puak walaupun tidaklah setebal di negeri lain, masih banyak rungutan mengenai komitmen jentera MCA, MIC dan Gerakan.

Di DUN Bukit Lanjan yang ADUNnya juga ahli Exco, Elizabeth Wong contohnya, tidak ternampak kesungguhan jentera BN untuk menawan kawasan itu. Ada PDM kawasan itu meramalkan peluang BN yang diwakili oleh Gerakan hanya 40 peratus.

"Yang masalah ada beberapa kumpulan panglima dalam UMNO Selangor, ia mungkin boleh dileraikan dengan mengumumkan siapa calon Menteri Besar itu," kata seorang pegawai BN Selangor.

Tetapi setakat ini calon Menteri Besar (MB) itu belum ditunjuk. Begitu juga belum ada tanda-tanda muka baru yang akan muncul untuk jawatan itu. Siapakah dia, mungkinkah Timbalan Pengerusi BN Selangor, Datuk Seri Noh Omar atau Pengarah Pilihan Raya BN Selangor, Datuk Seri Ir. Mohd. Zin Mohamed? Atau ada muka baru?

Bagi Noh mahupun Mohd. Zin, isu siapa MB tidak penting. Yang penting menang dulu. Dan semangat untuk menang dan menawan semula Selangor itu semakin membara. Ia dapat dirasai dan dilihat pada setiap program anjuran BN.

Datuk Najib Di Ancam Bunuh...


Apa kejadah nie nak ugut bunuh PM pulak?,Janartana nie pandai gempak saja klu berani tak payah dok tunjuk jahatlah dekat pemimpin tertinggi UMNO ,tapi mai bersemuka dengan PEMUDA UMNO dulu.Yang paling geli hatinya pakai muka real pulak lepas tue belajaq dekat USM.Bukanlah nak mengugut akan tetapi nasihat kepada Janhaman nie supaya berfikir lebih matang dalam setiap tindakan yang dibuat.Nie semua nak publisiti murahan untuk mendapat perhatian.Modus operandi sama jugak macam Adam Adli jugak.Sorry Bro sebagai mahasiswa jaga tingkahlaku supaya mahasisawa dipandang tinggi.Hang tengok Video nie dulu baru buat gempaq,Blogger Penang dah terjah USM hari tue bukan nak gaduh akan tetapi bagi penjelasan.kalau berani kita berdebat tentang apayang anda katakan ini,,,,,,,,,,,,,,,klu berani tinggalkan komen 


Kesalahan seksual: Sistem ”plea bargaining” tak terpakai




Anwar Ibrahim berkata, terdapat keperluan untuk menyemak semula undang-undang lapuk Malaysia supaya tidak dilihat sebagai menyusahkan dan dianggap sebagai relevan.Menjawab soalan berkaitan hak-hak golongan gay dan sama ada beliau bersedia untuk menerima “idea antidiskriminasi yang melibatkan hak-hak golongan gay”, Anwar berkata, dalam satu wawancara dengan BBC pada Khamis lalu:“Kami perlu menyemak semula sebahagian daripada undang-undang lapuk kami.”Berikut adalah penjelasan Peguam Negara:
PUTRAJAYA 14 Jan. – Sistem ”plea bargaining” atau rundingan bagi pengakuan bersalah, tidak terpakai bagi kesalahan seksual, kata Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail.
Beliau berkata, ia juga tidak terpakai bagi kesalahan yang dilakukan terhadap kanak-kanak dan pesalah yang memiliki rekod jenayah lampau.
Abdul Gani berkata, pindaan Seksyen 172D Kanun Tatacara Jenayah (KTJ) menjelaskan hukuman ringan yang boleh dijatuhi mahkamah dalam rundingan itu hanyalah penjara, dan ia tidak terpakai kepada tertuduh dengan kesalahan yang memperuntukkan hukuman denda atau penjara seumur hidup.
Beliau berkata, seksyen 172G KTJ yang baru, diperkenalkan bagi membolehkan seorang tertuduh yang mengaku bersalah pada bila-bila masa sebelum perbicaraan kesnya bermula, dihukum mengikut Seksyen 172D kanun sama, walaupun dia tidak memohon rundingan bagi pengakuan bersalah.
Sistem itu, yang diluluskan Parlimen pada Jun 2010, akan membantu mengawal kes tertunggak dan pendakwaan serta tertuduh, termasuk bagi kesalahan yang membawa hukuman mati, boleh memohon rundingan tersebut sebelum perbicaraan kes bermula.
Mengikut sistem ini, seorang tertuduh yang mengaku bersalah akan menikmati pengurangan sebanyak 50 peratus daripada jumlah hukuman maksimum. – BERNAMA

Liwat Secara Privasi Halal?Apa Punya Kejadah Dan ######


Anwar dalam temuramah dengan BBC pada 12 Januari 2012 memberi respon bila  ditanya mengenai sokongan daripada golongan pro-gay berikutan keputusan mahkamah yang membebaskannya dari kes liwat.


Anwar menyokong penuh pemansuhan undang undang lapuk sodomi. Anwar berkata “walaupun masyarakat Malaysia rata rata tidak boleh menerima homoseksual di khalayak ramai, undang-undang lapuk sodomi tidak harus diguna untuk menghukum org yang tidak bersalah” 
 Apa maksud Anwar ini? Maksudnya kalau liwat itu dilakukan secara private dan tidak ditempat terbuka maka ianya tidak menjadi satu kesalahan? Kalau liwat suka sama suka maka ianya juga bukan satu kesalahan?


Pembebasan Anwar Ibrahim akan menyerlahkan lagi siapa Anwar Ibrahim yang sebenarnya. Rakyat boleh nilai sendiri siapa Anwar. Biarpun tidak ke penjara tetapi secara psikologinya Anwar sudah “terpenjara secara moral” dari kaca mata rakyat.

Saturday, January 14

Video nie Pasti membuatkan Anda Sakit Jantung,18 SX



Muslimah PAS mempertahankan tindakan ahli dan penyokongnya ketika menyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim di perkarangan mahkamah tinggi Kuala Lumpur, Isnin lalu.
Timbalan ketuanya, Dr Mariah Mahmud berkata, tidak ada apa salahnya bernyanyi beramai-ramai dengan bersemangat.
Beliau berkata, amalan ini berlaku di negara-negara Islam lain termasuk di Timur Tengah dan Indonesia.
Menurutnya, Muslimah yakin yang apa yang berlaku bukan satu kesalahan dan dosa dan bukan kayu ukur akhlak dan moral muslimat.
Dr Mariah berkata, tidak ada percampuran dengan lelaki dan perempuan, tidak ada pendedahan aurat, tidak ada lenggang lengguk yang mengiurkan, intonasi suara bukan intonasi yang jatuh kepada haram dan perkataan yang digunakan tidaklah lucah.
MKP kata eloklah tue video nie mau bagi anak cucu tengok reaksi nenek mereka apabbila berada dijalanan.

Drama BollyWood Anwar sudah Bemula?



Dengan rekod lepasnya, ‘kelebihan’ dalam mengajak khalayak berada dalam ‘skop yang dipandunya’ pasti sekali akan diulanginya. Namun sebagai rakyat Malaysia, kita perlulah ada kebijaksanaan dalam soal ini. Tentu sekali rakyat mampu menilainya.

Jika disorot tindak-tanduk individu ini pada masa lepas, di atas pentas ceramah, dia sememangnya mampu ‘menggayakan apa sahaja’ yang dikehendakinya. Tentu kita tidak lupa drama keracunan arsenik yang diadu-domba Anwar yang kononnya diperoleh akibat pemakanan oleh pihak polis. Isteri dan para pemimpin Adil (sekarang PKR) ketika itu menyebarkan berita nyawa Anwar dalam bahaya. Kuku dan kaki menjadi hitam. Anwar sudah kronik dan nazak. Rambutnya konon telah gugur. Maha dahsyat sekali. Namun, isu itu berlalu begitu sahaja setelah siasatan Hospital Kuala Lumpur menunjukkan tiada keracunan arsenik dalam air kencing dan darahnya.

Masih tidak ‘patah semangat’, sekali lagi isteri si Anwar menguar-uarkan dakwaan kononnya suaminya disuntik dengan darah HIV positif. Tetapi lihatlah, dia sekarang berada di mana sekarang. Sekali lagi isu itu mati. Dan disusuli lagi dengan drama kehidupan Anwar terancam kerana lehernya didapati patah dan ada urat yang terkehel. Masih berbohong lagi dan diikuti pula dengan lumpuh sakit belakang. Namun segalanya bohong belaka.

Yang terbaru pada tahun lepas Anwar muncul pula dalam program berita TV3 yang memetik kenyataan beria-ianya dalam satu ceramah di Pulau Pinang mendakwa Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang telah diseret dan dihumban ke dalam lokap setelah menyertai perhimpunan haram Bersih.

Namun rakyat Malaysia terpaku pada masa sama apabila selang 20 saat, Abdul Hadi muncul dalam program berita sama mengakui polis bukan sahaja melayan beliau dengan baik, malah semua peserta perhimpunan haram itu telah diberikan layanan serupa sepanjang tempoh tahanan. Itulah Anwar.

Dan tentu sekali dalam ‘road show‘nya kali ini ada ‘buah tangan’ baru pula. Dari segi mengadu-domba, orang-orang dari PKR memang nombor satu. Masih ingat tak lagi dengan Azmin Ali, timbalan presidennya. Ketika pengundian baru memasuki tempoh separuh hari di Sarawak April tahun lalu, habis ditwitnya kononnya pembangkang telah menguasai Bumi Kenyalang sampaikan satu sidang akhbar khas terpaksa diadakan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya dan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin di IPD Kuching.

Anwar pula ketika itu, habis dicanangnya juga kekuatan PKR yang meletakkan calon di hampir 50 kerusi. Tetapi rakyat pun tahu akhirnya siapa yang menang.

‘Road show’ diketuai Anwar dalam negara pasti akan dilakukannya. Cuma dikhuatiri, ‘road show’ sedemikian akan menerbitkan ancaman ketenteraman awam sehingga menggugat sikap kesederhanaan majoriti rakyat Malaysia yang pada tahun lepas telah pun membawa negara ke tangga 19 negara paling aman daripada 153 buah negara di dunia.
Mungkinkah Laporan Global Peace Index (GPI) pada 2012 ini pula akan berubah secara drastik.

Terserah kepada rakyat untuk menilainya.

Anwar Bawak Masuk 100 Juta?#BersihMalaysia


Wow Anwar dah bawak masuk duit banyak kat Malaysia nie.Semuanya hasil dari Proksi yang dok ada kat luaq negara,patutlah Anwar keluaq negara apabila dia menang kes liwat baru nei........... 
Sangkakala hari ni diberi satu maklumat bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim telah membawa masuk duit sebanyak USD 100 juta bersamaan dengan Ringgit Malaysia 300 juta lebih. 
Dari maklumat yang Sangkakala dapat DSAI telah membawa duit tersebut melalui penerbangan dari Thailand dan di bawa masuk oleh seorang Pilot kapal terbang. 
Apa yang mengecewakan, pilot tersebut dengan sengaja  turut sama bersekongkol dengan DSAI dalam usaha menghancurkan negara demi kepentingan politik dan kuasa. 
Tapi dari mana sumber duit tersebut diperolehi? Sangkakala juga terdengar bahawa duit tersebut di taja oleh sebuah negara luar yang menginginkan DSAI menjadi Perdana Menteri.
Jika pada ketika ini DSAI telah mengambil wang dari negara trsebut, tidak mustahil negara itu mempunyai agenda tertentu terhadap negara ini.
Apa lagi yg Sangkakala dengar ialah negara yang menyalurkan wang tersebut telah menghantar Duta mereka di Malaysia untuk berjumpa dengan DSAI sebelum kes beliau di sebut di mahkamah pada 901 yang lepas.
Jika benar maklumat yang Sangkakala terima ni, maka negara ini memang didalam masalah sekiranya PR memerintah selepas PRU 13 nanti.
Sangkakala amat berharap dan menyeru kepada semua rakyat Malaysia supaya janganlah kita menggadai negara ini demi kesinambungan anak cucu kita nanti.
Begitu susah datuk nenek kita dulu berjuang menentang penjajah hanya kerana seorang manusia bernama Anwar Ibrahim maka segala usaha yang di lakukan oleh keturunan kita yang terdahulu menjadi sia-sia dan tiada makna.
Sumber :sangkakalajari9

 
Dewan kosong 

mai ambil pun keta mewah mana tak banyak duit depa cekau.

Konvensyen Pakatan haram hari nie hanya dihadiri lebih kurang 2ribu perserta,depa dok pukul canang kata 10ribu akan mai kat Aloq Setaq padahal semuanya Gempak Keling dok ada.Ternyata jika Anwar didapati bersalah tempohhari depa akan kuat dengan undi simpati rakyat,Ternyata bila Anwar bebas sokongan pun dah malap. 

Video "Kau Nie" Sampah!!! Berbanding Dengan #18 Pro-Common Sense



Kedua-dua video nie dihasilkan oleh mahasiswa akan tetapi paling melucukan video yang diAgungkan oleh GAMIS nak rasanya nak termuntah MKP tengok....Musibat yang buat video nie baca skrip tak betul atau tak betul-betul menghayati watak.Nampak sangat kebodohan serta pendek akal.Penonton yang menonton video nie pun baru 15ribu lebih,tue pun dah pukul canang kata video terhebat.........Ternyata depa nie daj termakan ayaq kencing pemimpin yang kurang cerdik la.Sebagai bekas mahasiswa terasa malu bila video nie diAgungkan sebagai terbaik macam haram jadah woiiiiii.Hampa tengok video yang dibawah nie untuk membuat perbandingan.

RM13,599.99 supaya MiloSuam dedahkan siapa Pengebom #BebasAnwar901 @PDRMsia



Nota: Semalam kawan-kawan blogger telah berpakat untuk sumbangkan seorang sedikit duit supaya kita boleh bantu polis tangkap pengebom ni. Sejumlah rakan-rakan blogger juga hampir-hampir menjadi mangsa pengebom ini dan kita semua amat marah dengan tindakan ganas ini. 


Sebanyak RM 3,599.99 telah dikumpul. Apa kata rakan-rakan yang lain juga pakat-pakat beri sumbangan seorang sikit supaya jumlah ganjaran boleh kita naikkan lagi? Marilah kita bersama-sama tunjukkan bahawa kita tolak keganasan dan kita mahukan rakyat Malaysia membantu pihak polis selesaikan kes ini dan bawa pihak yang bertanggung jawab ke muka keadilan. 



MKP kata:mungkin angka 9 menjadi kesukaan Anwar so tambah bagi ada 4kali 9.,



Demi Ganjaran RM10K - @MiloSuam Akan Dedahkan Maklumat Pengebom #901??

PDRM dah keluarkan tawaran RM10 ribu kepada pemberi maklumat kes letupan di Mahkamah Tinggi hari tu.. Ada sesapa yang nak ke?

Kepada sesapa yang berangan nak dapatkan hadiah ganjaran RM10 ribu dari PDRM tu, gua nasihatkan supaya korang lupakan sajalah niat murni tu..

Sebabnya, gua confirm duit reward 10 ribu tu akan dapat pada blogger gay jamban MiloSuam pasal mamat gay tu memang pakar cari bukti..

Kepakaran mamat tu cari fakta memang terkenal seantero blogsphere sampaikan Dr Novandri pun pernah kantoi dengan Milosuam masa kes tisu dalam video Anwar..

Dan yang terbaru, MiloSuam sekali lagi membuktikan ke'GAY'an dia dengan membuat analisis ala-ala doktor haiwan pasal suntikan morphin yang dialami oleh pengawal peribadi Wan Azizah.

Dan sekali lagi jugak la Dr Novandri kantoi termalu... Hebat kan budak Milo tu?

So.., mamat gay Milo tu memang terbukti cekap selain dari banyak kaki yang jadi balachi dia.. Pasal tu Anwar sayang banget kat budak Milo tu..

Sebab tu gua yakin Polis akan dapat selesaikan kes 3 letupan di Mahkamah tu kalau dapatkan bantuan dari Milosuam.. Hahahaha...

Polis Diraja Malaysia (PDRM) menawarkan ganjaran RM 10,000 kepada pemberi maklumat insiden letupan bom di Kompleks Mahkamah Jalan Duta ketika keputusan kes perbicaraan Datuk Seri Anwar Ibrahim Isnin lalu.
Perkara itu diumumkan melalui laman Facebook milik pasukan keselamatan itu hari ini.
"Berikutan insiden tiga letupan 'Improvised Explosive Devices (IEDs)' yang berlaku pada 9 Januari 2012 berhampiran Kompleks Mahkamah Jalan Duta, PDRM menawarkan ganjaran sebanyak RM 10,000 kepada sesiapa yang dapat memberi maklumat sehingga tertangkapnya individu atau kumpulan yang bertanggungjawab dalam insiden tersebut," menurut status di laman Facebook tersebut.

-MEDIA PERMATANG PAUH -

Guan Eng Apa Lu Mau Lanjau Lagi?



Ceramah Guan Eng diadakan didewan Kg. Baru,Pokok Sena bersama Mat Sabu,Mahfuz Omar & Rodziah semalam. Dalam ceramahnya Guan Eng berkata rakyat akan memperolehi "besar punya pahala" sambil mengangkat kedua-dua tangannya.Bukan pahala akan tetapi bala dok timpa mai dekat pengundi Pokok Sena.Apa Guan Eng dah buat dekat orang melayu Pulau Pinang rasanya dah banyak penindasan telah dilakukan oleh cauvanis DAP nie.Kedai dirobohkan dan bermacam lagi telah dilakukan oleh DAP.Hampa tengok video nie dulu untuk menilai.


Bukti untuk rakyat Pokok Sena menilai apa yang guan Eng buat.Jangan kena tipu bulat-bulat pulak.


Tengok apa Pakcik nie kata.


Malah sempat musibat punya Bapak Nenen melemparkan tohmahan kepada UMNO dengan berkata "kita tak makan wang, UMNO makan wang".Dalam masa yang sama Guan Eng menabur 3 janji jika PR diberikan peluang memerintah :
  1. RM1000 setahun untuk warga emas.(duit judi kot?)seperti yang pak cik nie kata dalam video.
  2. Mansuhkan Tol Plus.Habis semua pekerja tol PLUS kena tendang pasal tak ada duit nak bayaq gaji,Kebanyakkan pekerja PLUS nie melayu.
  3. Kurangkan kos sara hidup.Pulau Pinang beli barang pun sama harga jugak, kalau dia jujur kenapa kerajaan negeri tak turunkan dulu harga di Pulau Pinang.
Eloklah sekiranya janji-janji ini dilaksanakan di negeri Pakatan memerintah sekarang. Orang Islam berkopiah, bila dengar Guan Eng kata "Undi PR dapat pahala" - mereka terus bertakbir.

Apa hendak jadi agaknya dengan bangsa kita sekarang ini?So pakat-pakat pikiq pengundi Pokok Sena ,janganlah apa yang terjadi di Pulau Pinang akan jadi disana.



rapid

rapid

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive