Sunday, February 5

Cuti Thaipusam Pun Nak Ranjau?

Apa punya lidah bercabang punya EXCO Kedah nie,Sampai cuti pun nak putaq belit ka?salahkan pihak ketiga dalam kes nie supaya penipuan dapat diselesaikan.Cakap tak serupa bikin,Bila undi dah dapat macam -macam alasan diberikan kepada rakyat.Ayuh semua kita pakat kalih pada Pru 13 nanti.


Inilah tiga manusia yang tipu kaum India di Negeri Kedah berkenaan cuti Thaipusam!

KEDAH state executive councillor S.Manikumar said the move to declare Thaipusam a state holiday in Kedah was met with objections from the private sector.
He said the state government had agreed to a request by the state PKR to declare Thaipusam a state holiday.
However, the move was delayed due to the refusal by the manufacturing sector to support it. The management of the factories had said the additional holiday would force them to incur losses.
Manikumar kelentong lagi, discussions were now being held with the representatives of the private sector to ensure that everyone agreed to the state holiday.
Hello PR Exco cum PAS government I have few questions to ask to you:
1) For a simple by election in Permatang Pauh, Penang government declare a public holiday on polling day. Why can't you declare? And blame private sectors?
2) What happened to you election promise of Thaipusam holiday?
3) Are you agree that Kedah State government is irrelevant? And private sectors never respect you?
4) You people just cheat Indians for votes only!
THE TRUTH ALWAYS HURTS! KOW

Guan Eng Menipu Lagi?


Lidah Bewak buat hal lagi dengan membuat  tuduhan berlaku penyelewengan dalam perlaksanaan Skim Pembangunan Kesejahteraan Rakyat (SPKR) di Pulau Pinang telah dinafikan oleh Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal adalah tidak benar.

Sebaliknya,Skim berkenaan telah dilaksanakan pada tahun 2009 dan mengikut peraturan serta prosedur sedia ada bagi membantu golongan miskin tegar di Pulau Pinang.Saya selaku Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah yang bertanggungjawab (mengenai skim itu) ingin menyatakan bahawa perkara ini (tuduhan ini) adalah tidak benar.

“Usaha ini berlangsung sejak tahun 2009 di mana bantuan yang kita berikan kepada masyarakat Pulau Pinang sudahpun diselaraskan sebaik mungkin mengikut peraturan yang ada.

"Tidak ada penyelewengan yang dilakukan. Apa yang dinyatakan pihak-pihak ini (Lim Guan Eng) cuma berunsur politik bertujuan memburukkan pimpinan kita (Datuk Zainal Abidin Osman) selaku Pengerusi Perhubungan UMNO negeri Pulau Pinang.

Shafie berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Pengerusi Perhubungan UMNO Pulau Pinang, Datuk Zainal Abidin Osman dalam sebuah akhbar tempatan yang menafikan tuduhan Lim Guan Eng yang mendakwa hanya 22 peserta skim SPKR menerima bantuan RM1.1 juta daripada kementerian.

Semalam, Zainal Abidin berkata bantuan pada 2009 itu diberikan kepada 990 peserta miskin di seluruh negeri Pulau Pinang dan daripada jumlah berkenaan 22 peserta adalah dari Nibong Tebal.

Menurut Zainal Abidin, jumlah RM1.1 juta itu adalah sebahagian daripada bantuan keseluruhan RM22.9 juta yang disalurkan oleh kementerian bagi pelbagai projek SPKR di Pulau Pinang dari 2008 hingga 2012 untuk membantu 3,938 peserta miskin dan miskin tegar di negeri itu.

MKP kata:Guan Eng nie suka bermain dengan persepsi untuk mengaburi mata rakyat pulau pinang supaya menampakan kelemahan pemimpin UMNO Pulau Pinang,Ternyata fakta 22 orang penerima bantuan tersebut telah dimanipulasi oleh lidak bewak nie.dari Penjelasan Dato Non ternyata itu hanya didalam kawasan Parlimen Nibong Tebal. 

PAS Lebih Maju Dalam Media Siber?


Teknologi memainkan peranan penting dalam dunia hari ini akan tetapi jika UMNO masih lagi mengunakan kaedah lama untuk mendekati pengundi dengan cara berceramah.Apa yang didedahkan ini bakal mengejutkan pemimpin kita.Releven lagilah kaedah yang sekarang kita guna pakai,ternayata PAS lebih setapak lagi dalam usaha ini. 



Ini adalah sebahagian daripada teknologi yang dimanfaatkan sepenuhnya oleh Pas. Pegawai Telekom telah memaklumkan mereka kerap menerima panggilan dari pengguna internet daripada warga emas yang minta telekom segera membaiki sambungan internet sekiranya berlaku kerosakan.


Sebarang kerosakan perlu segera dipulihkan bagi membolehkan warga emas menonton siaran LIVE.


Kini ceramah Haji Hadi di Marang dapat ditonton oleh ribuan pengikut Pas seluruh negara terutama di Terengganu,


Gambar di atas adalah iklan promosi ceramah Azhar Idrus di Ladang pada 10 Februari depan.

Pelancaran Aman Kampus 6 Feb.





Program Aman Kampus| 6-19 Februari 2012

Bulan Februari bakal mencatatkan sejarah buat mahasiswa yang cintakan keamanan. Program Aman Kampus yang akan dianjurkan oleh alumni dan mahasiswa Aspirasi ini akan menjelajah 20 IPTA dan 5 IPTS di seluruh negara bermula 6 Februari ini. Program ini juga melibatkan penyertaan lebih 1000 mahasiswa.

Llintas langsung di TV3 upacara perlancaran Program Aman Kampus dari Putrajaya melalui program MHI pada 6 Februari ini jam 9.00 pagi yang akan dilancarkan oleh Ahli Parlimen Putrajaya YBM Datuk Tengku Adnan Tengku Mansor.

4 Asas Utama program:
1. Bagi memastikan suasana keharmonian dan kedamaian yang sedia ada di kampus sentiasa dipelihara agar penekanan sepenuhnya terhadap kecemerlangan sahsiah diri serta akademik dapat direalisasikan.
2. Bagi menyuntik semangat patriotik kepada mahasiswa agar terus memahami
secara rasional terhadap dasar-dasar yang sedang dan akan dilaksanakan oleh kerajaan
3. Menyediakan sebuah wadah penyampaian maklumat yang tepat, berkesan dan terancang berkaitan penjelasan isu-isu semasa agar dapat member impak terhadap sosiopolitik negara serta pembangunan intelek mahasiswa ; dan
4. Untuk menterjemahkan sokongan majoriti terhadap kepimpinan Perdana Menteri dan negara melalui kutipan tanda tangan mahasiswa serta warga kampus.


Jelajah ke 14 buah negeri



3 Elemen perlu ada pada mahasiswa: Diplomasi, rasional & toleransi –Shahar Abdullah
1. Mahasiswa perlu ada sikap diplomasi
2. Mahasiswa yang rasional; melihat isu-isu tempatan dan kampus dalam ruang lingkup mahasiswa iaitu sendiri
3. Sikap toleransi mahasiswa harus dipupuk tidak kira sama ada di antara kaum atau sesama mereka di universiti.

Sumber : Mahasiswa Utara

Saturday, February 4

KETUA PEMUDA UMNO TANJONG BAKAL YDP MAIPP???



Berita ini telah lama MKP dengar dan tunggu pengesahan sahaja. namun, namanya telah di bawa oleh kerajaan negeri Pulau Pinang kepada Yang Di pertuan Agung untuk diperkenankan. Malik Kassim ialah mantan Ketua Pemuda UMNO Tanjong sewaktu Zaharin menjadi ketua bahagian di zaman nuar yahudi.Memandangkan beliau merupakan proksi nuar yahudi, maka nama beliau dinaikkan untuk bertanding di kerusi batu maung ( itu pun boleh sepenggal je la kot). Sifat malik kassim ialah sentiasa taat dan patuh pada pemimpin yang dapat memastikan dia terus berkuasa. misalnya dalam waktu sekarang malik kassim ialah penjilat tegar lim guan eng mengatasi penjilat tegar yang lain.

Malik Kassim telah lama menjadikan PAS sebagai musuh utama beliau sejak beliau berada di dalam umno. jadi semangat bermusuh dengan PAS masih tidak dapat hilang. lalu dalam mesyuarat exco yang lalu, nama malik kassim adalah terbaik untuk menggatikan lias zakaria. dengan yakin, guan eng telah menghantar senarai nama kepada Yang Di pertuan Agung. Mansor cuba mengiyakan sahaja. pun begitu , yakin lias zakaria akan kekal.

yang paling kasihan sekarang ialah Salleh Man yang nuar kata pas ni bodoh bahasa inggeris.Salleh tak perlu berangan lagi untuk duduk di MAIPP. cukuplah sekadar timbalan sahaja. Salleh Man adalah seorang pesuruhjaya pas yang agak lembab. pilihanraya ke 13 , namanya akan disingkirkan untuk kerusi permatang pasir.dia akan balik semula ke kepala batas atau tasek gelugor.jadi bola bowling la Salleh Man.BK

VIDEO GEMPAQ : Jangan Pertaruhkan Agama,Bangsa Dan Negara?


Pesanan dari pada YB Datuk Zul Kulim,mengadaikan semuayang ada untuk memenuhi nafsu seorang pemimpin seperti Anwar Al-juburi. Semuanya telah terbukti dan tidak dapt diselindungkan lagi.Seorang lagi sahabat lama yang mengenali Datuk Seri Anwar Ibrahim sejak sama-sama menuntut di Universiti Malaya (UM) tidak lagi menyokong beliau kerana Ketua Pembangkang itu dikatakan cenderung kepada fahaman pluralisme agama.

Ahli Jawatankuasa Pertubuhan Muafakat Sejahtera Masyarakat Malaysia (Muafakat), Ismail Mina Ahmad berkata, beliau 'meninggalkan' Anwar setelah mendapati Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu berpegang kepada fahaman yang boleh merosakkan akidah.

"Saya mengambil keputusan meninggalkan beliau kerana fahaman pluralisme boleh membawa kepada kekufuran.



Ismail Mina pernah menjadi Presiden Persatuan Mahasiswa Islam Universiti Malaya (PMIUM), bersama-sama Anwar mengasaskan Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM) dan turut terlibat membangunkan Yayasan Anda.

Pluralisme agama adalah satu fahaman yang menyamaratakan semua agama yang mana penganutnya mempercayai semua agama adalah benar.



Menurut Ismail Mina, sebab lain beliau bertindak meninggalkan pemimpin itu juga mengamalkan ideologi politik yang tersasar dari perjuangan asal yang berlandaskan kepada amalan Ahli Sunnah Wal Jamaah.

"Dia (Anwar) terutama semasa di luar negara sentiasa menyatakan tidak akan melaksanakan syariat Islam apabila berkuasa.



"Dia juga mengkritik hukuman sebat terhadap Kartika Sari Dewi Shukarno (kerana minum arak) padahal wanita itu reda. Dia pula yang tak nak, sepatutnya kita sokong perempuan itu lagipun enakmen agama Pahang pun membenarkan hal itu, apa yang dia risaukan?



"Inilah dua faktor kenapa saya tinggalkan beliau," katanya sambil menafikan beliau mempunyai faktor lain seperti tidak mendapat projek kerajaan.

Ditanya mengenai perhimpunan haram 'Kempen Bebaskan Anwar 901', beliau berkata, syariat Islam sangat melarang untuk memperjuangkan seseorang individu.



"Ketika Nabi Muhammad SAW wafat, Saidina Abu Bakar pernah membaca ayat al-Quran bagi mengingatkan para sahabat lain bahawa mereka berjuang bukan kerana individu (Muhammad) tetapi memperjuangkan risalah yang dibawa oleh baginda.

"Memperjuangkan individu adalah salah. Mempertahankan individu yang bukan di dalam kebenaran adalah syirik.

MKP:Kredit kepada Det Guaq video yang hebat,,,,,,,,jutaan terima kasih.

@ZambryAbdKadir Puji Intergriti Kak Ijat.


Datuk Seri Zambry Kadir hari ini menyatakan sokongan kepada Datuk Seri Sharizat Abdul Jalil kerana tidak tunduk kepada desakan untuk berundur daripada jawatan dalam parti dan kerajaan susukan isu Pusat Fedlot Kebangsaan (NFC).

“Saya mengucapkan tahniah kepada Shahrizat. Walaupun beliau menghadapi masalah-masalah ini, beliau ada intergriti beliau sendiri atas semangat perjuangan, beliau tetap teruskan perjuangan dan atas intergriti wanita, beliau terus pertahankan.

Ketua Wanita Umno itu semalam menempelak desakan Tn Sri Rafidah Aziz supaya beliau berundur diri susulan isu NFC supaya tidak membawa masalah kepada Umno dan kerajaan.

Sharizat berkata beliau akan terus memimpin Wanita Umno dalam menghadapi pilihanraya umum ke 13 dan menyerahkan kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak untuk memutuskan kedudukannya sebagai Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat.

Sharizat dan Zambry hadir sama pada program pemantapan jentera pilihan raya jalinan rakyat wanita BN di sini. Zambry melepaskan 10 buah kenderaan untuk membuat bancian dari rumah ke rumah yang meliputi 30 mukim di sekitar Beruas dan 20 mukim di sekitar Setiawan.

Bancian dari rumah ke rumah ini adalah penting bagi memudahkan jentera pilihan raya mengenal pasti permasalahan yang dilanda rakyat khususnya di peringkat akar umbi setiap kawasan dalam persediaan untuk menghadapi hari mengundi nanti.

Zambry berharap wanita BN terus berani berdepan dengan pelbagai tomahan tidak berasas yang acapkali cuba digunakan oleh pihak pembangkang untuk melemahkan sayap itu.

NFC dibelit kontrovesi setelah Ketua Audit Negara menegur syarikat itu kerana tidak menepati sasaran bersabit kontrak ternakan lembu daging.

Pembangkang mendakwa syarikat itu yang dikuasai oleh suami Sharizat menggunakan pinjaman kerajaan untuk membeli tanah, kondominium dan kereta mewah dan bukan untuk tujuan dana itu disediakan.

Kak Ijat Londeh Pengkritiknya?.

Ketua Wanita Umno Datuk Seri Sharizat Jalil mengajak rakyat menilai latar belakang mereka yang mendesak beliau meletak jawatan dalam parti dan kerajaan demi “membuat keputusan betul” mengenainya bersabit isu Pusat Fedlot Kebangsaan (NFC).

Dalam komen yang dilihat sebagai tujukan kepada bekas mentornya Tan Sri Rafidah Aziz, Sharizat berkata : "Anda perlu melihat kepada latar belakang politik mereka yang mendesak saya letak jawatan.”

"Kalau anda buat kajian sedikit pun tentang mereka yang mendesak saya itu, anda akan tahu untuk membuat keputusan yang benar terhadap saya," tegas beliau.

Dua hari lalu, Rafidah mendesak Sharizat meletak jawatan dan tidak mengheret Perdana Menteri Najib Razak untuk membuat keputusan bersabit jawatannya sebagai Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat.

Desakan itu dikecam oleh kalangan pemimpin Wanita Umno yang mengingatkan Rafidah bahawa beliau sendiri terpalit dengan skandal pemberian Permit Import (AP) pada tahun 2005, namun pergerakan itu tetap menyokongnya.

Bercakap kepada pemberita di Bruas, Sharizat yan baru pulang dari mengerjakan umrah berkata sokongan Wanita Umno terhadapnya semakin kukuh dalam menghadapi pilihanraya umum, meskipun ada pihak yang cuba menangguk di air keruh menggunakan isu NFC.

"Saya mengetuai lebih daripa 1.3 juta wanita UMNO dan saya yakin mereka akan terus memberi sokongan kepada saya," katanya.

"Dalam tempoh 3 bulan ini, cubalah anda lihat ke masa sahaja program yang saya pergi ke seluruh negara, sekarang lebih ramai yang memberi sokongan kepada saya,” tambah beliau.

"Jadi jangan cuba merendahkan keyakinan wanita di peringkat akar umbi terhadap kepimpinan wanita BN yang ada hari ini," tegas beliau.

Sharizat berkata wanita Umno dan Barisan Nasional harus menjadi barisan pertama dalam menghadapi PRU ke 13.

"Wanita mesti bertenaga, komited dan fokus pada pemantapan jelajah jentera pilihanraya," katanya.

Semalam, Sharizat menegaskan beliau “tidak akan lari” daripada isu NFC namun tidak akan tunduk kepada desakan untuk meletak jawatan sebagai Menteri dan Ketua Wanita Umno.

Projek NFC yang dimiliki suami Sharizat di belit kontrovesi setelah Ketua Audit Negara menegur syarikat itu kerana tidak menepati sasaran bersabit kontrak ternakan lembu daging.

Pembangkang mendakwa syarikat itu yang dikuasai oleh suami Sharizat menggunakan pinjaman kerajaan RM250 juta untuk membeli tanah, kondominium dan kereta mewah dan bukan untuk tujuan dana itu disediakan. antarapos.

PAS Parti Sekular?

Datuk Dr Hasan Mohamed Ali mendakwa 72 peratus kepimpinan parti itu kini dikuasai oleh golongan sekular yang sanggup 'tidur sekatil' dengan DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Beliau berkata, sejumlah 28 peratus lagi adalah golongan ulama yang sanggup mengetepikan perjuangan asal Pas untuk menyokong Ketua Pembangkang, Datuk Seri
Anwar Ibrahim yang bercita-cita mahu menawan Putrajaya pada Pilihan Raya Umum ke-13.

"Saya berpendidikan sekular tetapi saya mahu Pas terus dipimpin oleh golongan ulama yang berpendidikan dari Mesir dan Jordan," katanya pada ceramah anjuran Pertubuhan Kemajuan dan Integriti Melayu Muar (Pekim) di Bukit Naning di sini, malam tadi.

Pada ceramah yang dihadiri kira-kira 3,500 orang itu, Hasan turut mendedahkan bagaimana kepimpinan Pas cuba memujuknya supaya berlembut dan mengikut sahaja arahan pakatan pembangkang yang tidak setuju dengan tindakannya membanteras gerakan mengkristiankan orang Islam di Selangor.

"Mereka minta saya bersabar dengan mengatakan apabila sudah dapat tawan Putrajaya, waktu itulah baru dikuatkuasakan undang-undang Islam," katanya.

Hasan dalam ceramahnya itu turut mengingatkan orang Melayu bahawa hak mereka yang termaktub dalam perlembagaan akan terjejas jika membenarkan pakatan Pas, DAP dan PKR berkuasa di negara ini.

Beliau mendakwa pakatan pembangkang tidak mahu mendengar perkataan Islam, Melayu dan raja serta mereka akan mendidik anak-anak dengan didikan secara
liberal jika diberi peluang.

VIDEO PANAS :KAK IJAT JAWAB RAFIZAH AZIZ?


Datuk sharizat Abdul Jalil jawab semua persoalan yang telah dikemukakan oleh Rafizah Aziz.Datuk Seri Sharizat Abdul Jalil berkata beliau “tidak akan lari” daripada isu Perbadanan Fedlot Kebangsaan (NFC) namun  tidak akan tunduk kepada desakan untuk meletak jawatan sebagai Menteri dan Ketua Wanita Umno.

"Saya hendak perjelaskan kedudukan saya sebagai menteri...  saya serahkan kepada YAB Perdana Menteri untuk menentukannya.  Oleh kerana saya sangat menghormati PM, keputusan sama ada saya berada dalam Kabinet atau tidak, saya serahkan  kepada PM,” kata Sharizat .

"(Mengenai) kedudukan saya sebagai Ketua Wanita, sudah pastilah cabaran yang saya lalui selama ini menguatkan semangat saya.  Kalau Ketua takut menyahut cabaran, dia tidak boleh jadi Ketua," katanya kepada pemberita sejurus pulang menunaikan umrah di Mekah.

Sharizat berkata beliau menghormati Tan Sri Rafidah Aziz walaupun beliau  menggesanya untuk meletak jawatan susulan isu NFC yang membabitkan suaminya.

"Saya tidak baca komen Tan Sri Rafidah Aziz tetapi tumpuan saya pada wanita UMNO dan saya menghormati Tan Sri Rafidah Aziz,” kata Sharizat.

"Saya hormat beliau sebagai bekas Ketua Wanita UMNO...jadi menjadi tugas saya sekarang adalah untuk memastikan Wanita UMNO bekerja dengan kemantapan yang baik sekali," katanya.

“Kalau kita tengok Wanita UMNO hari ini,  mereka  tidak akan lari daripada masalah," tambah beliau. 

Bagaimanapun Sharizat berkata pihak dari Umno yang mendesaknya untuk meletak jawatan adalah mereka yang lupa susur galur perjuangan sayap itu.

"Kalau mereka tahu salasilah Wanita UMNO, jadi mereka yang buat saranan sudah lupa ada sejarahnya," katanya.

 Kalangan pemimpin Wanita Umno sebelum ini membidas Rafidah kerana mendesak supaya Sharizat berundur memandangkan sayap itu memberi sokongan kepada bekas Ketua Wanita itu ketika beliau dituduh memberi Permit Import (AP) kepada kroni dan anggota keluarganya pada tahun 2005.

 Sharizat yang juga Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat membayangkan bahawa beliau mempunyai sokongan kuat daripada ahli Umno dan akan terus menjalankan tanggungjawabnya memimpin sayap itu.

"Adalah saki baki  yang tidak menyokong saya itulah biasa, saya menghormati hak mereka tetapi saya sebagai wanita akan terus pastikan wanita terus bersatu padu," katanya.

NFC dibelit kontrovesi setelah Ketua Audit Negara menegur syarikat itu kerana tidak menepati sasaran bersabit kontrak ternakan lembu daging.

Pembangkang mendakwa syarikat itu yang dikuasai oleh suami Sharizat menggunakan pinjaman kerajaan untuk membeli tanah, kondominium dan kereta mewah dan bukan untuk tujuan dana itu disediakan.  

Sharizat berkata beliau lebih tabah menghadapi cabaran selepas mengerjakan umrah dan bertekad untuk memastikan kemenangan Barisan Nasional pada pilihanraya umum akan datang. 

"Saya berada di Mekah dan melihat dugaan ini sangat menyedihkan tetapi saya sebagai ketua, Allah menduga saya, alhamdullilah saya akan kerja kuat lagi selepas balik dr Mekah dan akan membantu Wanita untuk pastikan kemenangan pada PRU 13 nanti, insyaalah," kata Sharizat. AP

Friday, February 3

Hadi Awang akan Kalah Di Marang?


Terjawap persoalan Hadi Awang tidak mahu bertanding pada PRU13,meninjau program lawatan sehari Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak di Marang, Terengganu petang tadi.
Marang adalah kawasan parlimen yang dikuasai Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.
Dimaklumkan, daripada beberapa siri bertemu rakyat yang dibuat oleh Perdana Menteri setakat ini, jumlah kehadiran rakyat di Marang ini adalah yang tertinggi sekali - dilihat dari lautan manusia yang hadir ke majlis tersebut.
Menurut Bernama, ketibaan Najib di lapangan terbang sahaja disambut lebih 1,000 orang yang menunggu sejak dari pagi. dikhabarkan ia adalah manifestasi sebenar sokongan rakyat kepada Najib dan Barisan Nasional (BN).
Kenyataan ini adalah sama sekali berlawanan dengan tanggapan pembangkang selama ini bahawa Marang adalah kawasan selamat untuk PAS dan Haji Hadi sendiri.
Kebetulan pula, Haji Hadi baru sahaja beberapa hari lepas memberikan gambaran tidak akan bertanding mempertahankan kawasan Parlimen Marang dalam pilihanraya akan datang, hanya akan bertanding di DUN Rhu Rendang kalau benar-benar diperlukan parti.
Adakah Haji Hadi sudah dapat membaca penolakan rakyat terhadapnya sehingga membuat keputusan demikian?
Kalau pun benar Haji Hadi akan tewas di Marang, ia bukanlah sesuatu yang mengejutkan.  Pada yang tidak tahu, Haji Hadi pernah tewas 2 kali di Parlimen Marang iaitu dalam pilihanraya umum 1986 dan pilihanraya umum 2004.  Pada 1990 pula, beliau merampas kawasan tersebut dengan majoriti tipis,  350 undi sahaja.
Dalam kedua-dua kekalahan itu, beliau tewas kepada orang yang sama, Dato’ Haji Abdul Rahman Bakar, bekas Timbalan Menteri Sumber Manusia yang kini dilantik sebagai Senator.
Pada 1986, BN memperolehi momentum kuat apabila Gerakan (asal pembangkang yang menguasai Pulau Pinang) menyertai BN, manakala pada 2004 pula disebabkan oleh faktor peralihan pucuk kepimpinan negara dari tangan Tun Mahathir kepada Tun Abdullah.
Berbeza dengan kali ini, bahawa peluang Haji Hadi untuk mengekalkan kerusi Marang agak sukar kerana beliau dikatakan kurang memberikan khidmat kepada rakyat di kawasan ini akibat kesibukan tugas sebagai Presiden PAS, terutama sejak PAS menganggotai Pakatan Rakyat.
Haji Hadi  dikatakan menghabiskan banyak masa di Kuala Lumpur membantu gerak kerja Pakatan Rakyat, antaranya perhimpunan Bersih dan sebagainya.  Pegawai yang ditugaskan pula gagal berfungsi dengan baik.

Kesian Ostaz Azizan Kena Tutup Mulut?



Ahli Parlimen Kulim Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Noordin membidas campur tangan politik pembangkang dalam urusan pentadbiran institusi pengajian tinggi (IPT) khususnya membabitkan isu penggantungan lima mahasiswa Kolej Universiti Insaniah (Kuin), Alor Setar.

Tegas beliau, perkembangan terbaru apabila Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak diarahkan supaya menutup mulut daripada memberi komen mengenai Akta Universiti dan Kolej Universiti (Auku) jelas menunjukkan pembangkang mengamalkan pencabulan hak asasi.

"Arahan tutup mulut terhadap Datuk Seri Azizan dalam isu Kuin jelas (menunjukkan) pencabulan hak asasi dan kebebasan bersuara yang di lalak oleh pembangkang.

"Isu Kuin jelas membuktikan campur tangan politik secara langsung oleh pembangkang dalam urusan IPTA dan IPTS," kata beliau menerusi akaun twitternya di sini hari ini.

Zulkifli mengulas mengenai pengakuan Azizan seperti yang dilaporkan media bahawa beliau tidak boleh mengeluarkan kenyataan berhubung Auku selepas mendapat arahan daripada pihak atasan.

Bagaimanapun Azizan tidak mendedahkan mengenai pihak yang mengeluarkan arahan tersebut.

Namun difahamkan arahan berkenaan diterima daripada kepimpinan PAS.

Dalam pada itu, memetik laporan Mstar Online PAS menafikan sekeras-kerasnya parti itu mengeluarkan arahan 'tutup mulut' kepada Menteri Besar Kedah itu agar tidak memberi komen mengenai isu penggantungan lima mahasiswa terbabit.

Sebaliknya, Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu berkata mungkin timbul salah faham dipihak Azizan berhubung isu berkenaan kerana parti itu tidak pernah mengeluarkan arahan seumpamanya.

"Tidak, tidak, tidak...kita tak pernah bagi arahan suruh Datuk Seri Azizan tutup mulut. Tak mungkin kita bagi arahan macam itu.

"MB (Menteri Besar) mungkin sudah salah faham," katanya.

Mengulas lanjut Mohamad berkata, PAS sebaliknya meminta Azizan menyelesaikan isu Kuin secara kekeluargaan dan bukannya secara terbuka khususnya melalui media.

"Yang kita nasihatkan ialah agar beliau selesaikan secara dalam keluarga, selesai secara baik.

"Kita tak mahu kecoh-kecoh... itu sahaja. Perkara ini boleh diselesaikan secara aman," katanya.

Arahan menutup mulut itu diterima selepas Azizan membidas pihak yang mengkritik dan menyerangnya berhubung tindakan penggantungan lima pelajar Kuin, yang didakwa dilakukan mengikut Auku.

Azizan mendakwa pihak yang menyerangnya itu tidak mendapat maklumat betul kerana tindakan diambil Kuin itu bukan mengikut Auku, sebaliknya mengikut Akta IPTS 1996 kerana universiti milik kerajaan negeri itu dikategorikan sebagai IPTS oleh Kementerian Pengajian Tinggi.
antarapos

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive