Wednesday, February 8

ADUN MALAS Hannah Yeoh Atau Tak Tahu Bantu Rakyat?



Hannah Yeoh ADUN pakatan Rakyat DUN Subang Jaya mengaku beliau tidak mengetahui Program SARA 1Malaysia yang dilancarkan oleh PM @NajibRazak untuk masyarakat yang kurang mampu. Kenyataan beliau juga menunjukkan beliau tidak pernah mengambil tahu tentang perkembangan dan program kerajaan serta bantuan yang diberikan oleh kerajaan untuk masyarakat.



Informasi mengenai Program SARA 1Malaysia mudah didapatkan melalui internet. Jika orang kampung di Kuala Pilah saja boleh mengetahui syarat syarat serta cara permohonan,kenapa tidak ADUN Subang Jaya tidak mengetahuinya?

Ada beberapa kemungkinan Hannah Yeoh tidak mengetahui tentang Program SARA 1Malaysia.
1. Beliau adalah pemalas seperti wakil rakyat Pakatan Rakyat yang lain
2. Tidak mengetahui cara menggunakan internet
3. Cuba memperbodohkan masyarakat tanpa memberi bantuan kerajaan supaya mudah memfitnah kerajaan
4. Sibuk membuat fitnah sehingga tiada masa untuk mengetahui perkembangan disekitar
5. Lupa bahawa beliau adalah ADUN kawasan tersebut

Jika beliau tidak mahu membantu masyarakat dengan menggunakan duit kerajaan,kenapa tidak membantu menggunakan duit Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor yang dikatakan mempunyai simpanan tunai yang tinggi dibanding dibawah pemerintahan kerajaan Barisan Nasional?sumber

Anwar Dah Tak Sebulu Dengan Chegubard?


Apa dah jadi dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh chegubard disidang media di Komtar Wall Tengahari tadi menyatakan tidak menyokong Israel dan ini pasti akan menimbulkan kemarahan Mentornya Bapak Anwar Bin Ibrahim (BABI),Takkan mereka tak bersependapat tentang isu ini.MKP melihat sudah nampak Bunga Taik telah muncul dalam PKR nie.Azmin pulak tiada reaksi tentang nie.

 SAMM dengan ini menegaskan semula pendirian SAMM iaitu tidak mengiktiraf kewujudan negara Israel. Umat Islam wajib menentang Israel kerana isu penjajahan kiblat pertama umat Islam (al Aqsa) namun semboyan penentangan kepada Israel ini melangkaui isu agama dan harus disambut oelh semua kerana ia isu kezaliman dan penindasan serta penjajahan moden dengan mewujudkan negara haram Israel.chegubard

Adakah pembongkaran yang samar-samar ini untuk menutup sokongan anwar terhadap yahudi israel nie.Di sinilah Anwar memberitahu bagaimana Pemuda PKR adalah kumpulan yang bahlol dan tidak ada strategi.Anwar menerangkan bagaimana kenyataan yang dibuat baru-baru ini mengenai Israel – adalah bertujuan khas mendapatkan dana pilihanraya.
Setelah diasingkan oleh kebanyakan lobbyists group dan NGO antarabangsa; Anwar perlu merapatkan diri semula dengan mereka. Oleh yang demikian, kenyataan Anwar baru-baru ini adalah khusus untuk membuka jalan mendapatkan dana luar.Open Society milik George Soros tidak akan membantu jika Anwar masih mengambil pendekatan anti APCO. Ini sudah diberitahu kepada Anwar secara jelas.
Malahan, Anwar juga mengakui bahawa Open Society hanya akan memberikan dana jika Anwar mampu mengubah pendirian mengenai isu Israel.kata Anwar tidak tahu bahawa mereka akan berjuang dengan poket kosong kalau tidak dengan bantuan PR.Kebahlolan Pemuda PKR ini hanya akan meranapkan peluang PR dalam PRU yang akan datang.Nampaknya ini soal DANA untuk PRU yang akan datang. Bukan soal ideologi.
Kita kena faham permainan dan gelagat Anwar ini…

Adam Adli Megamuk Kerana #AmanKampus.


Kita sedia maklum, pelajar Melayu agak ketinggalan dari segi kecemerlangan akademik, berbanding dengan pelajar bukan Melayu, walaupun bilangan Melayu lebih ramai di Institusi Pengajian Tinggi Awam (IPTA). Sepatutnya pelajar Melayulah yang paling ramai menggondol ijazah kelas pertama, hadiah universiti serta pingat itu dan ini. Namun, saban tahun kita lihat dalam majlis konvokesyen, pelajar bukan Melayu (terutamanya Cina) yang menjuarai semuanya itu. Ke manakah muka-muka Melayu yang ramai itu?

Jawapannya, orang Melayu bila dia bermain, main sungguh-sungguh; bila bercinta, bercintan sungguh; bila berpolitik, berpolitik sungguh; bila berdemonstrasi, berdemonstrasi sungguh; bila menjadi lelaki ‘lembut’, ‘lembut’ sungguh, mengalahkan perempuan; sehingga lupa tanggungjawab sebenar sebagai seorang pelajar. Inilah yang disukai oleh ultra kiasu. Mereka amat memahami psiki orang Melayu berbanding Melayu memahami psiki mereka. Mereka mahukan Melayu hancur.

Lihatlah pelajar bukan Melayu. Mereka tahu membezakan antara tangggungjawab dan tindakan. Masa belajar mereka belajar kerana itu adalah tanggungjawab. Ketika bertindak, dirancang dengan rapi. Mereka tahu membezakan bila masa belajar, masa berpolitik, masa bersukan, masa bercinta dan macam-macam masa lagi. Waktu malam mereka menjadi ulat buku. Manakala pelajar Melayu sibuk dengan cinta muka buku. Saya tidak merujuk kepada semua pelajar Melayu.RT

Universiti Pendidikan Sultan Idris (Upsi) menasihatkan pelajarnya, Adam Adli Abdul Halim mengikut prosedur jika mahu mengemukakan rayuan dan tidak menggesa pusat pengajian tinggi itu menarik balik hukuman penggantungan tiga semester yang dikenakan ke atasnya.
Timbalan Naib Canselor (Hal Ehwal Pelajar dan Alumni) Upsi, Datuk Dr Junaidi Abu Bakar berkata, walaupun Adam Adli mempunyai hak untuk merayu, kenyataan media supaya universiti menarik balik hukuman dikenakan tidak menepati prosedur.
“Dia perlu buat rayuan supaya hukuman itu dikurangkan dan Lembaga Pengarah Universiti (LPU) akan meneliti rayuan sebelum memutuskan sama ada ia boleh dikurangkan atau dia terlepas daripada menerima hukuman.
“Tiada satu badan pun berkuasa untuk menarik balik hukuman yang dikenakan oleh universiti atau membatalkan hukuman yang dikenakan terhadapnya,” katanya kepada Sinar Harian....

Anwar Hōnen Matsuri Jepun Pulak?



anwar bakal menjadi dewa la pulak lepas nie.Perayaan zakar di Jepun memang satu tradisi yang unik. Mereka mengagungkan fungsi zakar sebagai salah satu punca kepada kelahiran generasi baru."Popularlah Datuk Seri Anwar Ibrahim di Jepun lepas ini, penerbitan gambar-gambar dari video seks individu mirip Anwar disiarkan majalah lucah terkenal Jepun, BUBKA.

Kisah gambar Anwar dalam majalah lucah Jepun ini akan menyemarakkan kembali ingatan orang ramai terhadap video tersebut, lebih-lebih lagi bila fikir, tak sangka rakyat Malaysia boleh keluar dalam majalah lucah popular Jepun. Cayalah, Malaysia boleh...





Zaid!!! Baru Ada Akai!!!!!!


Cakap dan mengkritik itu mudah. Bila sampai giliran kita menjadi ketua atau pemimpin barulah kita tahu langit itu tinggi atau rendah.

Inilah yang berlaku kepada Zaid Ibrahim presiden Parti Keadilan Insan Tanah Air (KITA). Semasa menganggotai Kabinet selaku menteri di Jabatan Perdana Menteri (Portfolio Undang-Undang) beliau banyak melakukan tindakan yang dilihat tidak selari dengan parti yang disertainya. Kononnya untuk menegakkan keadilan dan sebagainya. Dalam banyak hal kenyataannya cukup lantang dan melihat orang lain semuanya tidak betul dan tidak pandai.

Akhirnya beliau keluar dari UMNO dan meletakkan jawatan sebagai menteri. Satu tindakan yang dilihat berani dan berprinsip. Alasannya kerana tidak dapat membetulkan kerajaan dari dalam. Selepas itu beliau memilih untuk menyertai Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan diberi jawatan yang penting dalam parti.

Peringkat awal penyertaannya, beliau disanjung dan dianggap sebagai pejuang tulen keadilan. Setelah sekian lama belang sebenar Zaid Ibrahim yang berminat menjadi ketua ini mula ketara. Dikritiknya dasar parti secara terbuka dan sebagai mana biasa semua orang tidak betul.

Ringkas cerita, beliau keluar PKR sebagai tanda protes dan memimpin parti KITA. Akhirnya beliau berjaya menjadi seorang presiden. Inilah jawatan yang dicarinya selama ini. Allah maha kaya. Mungkin Allah SWT mahu membuka minda dan mata seorang yang bernama Zaid Ibrahim ini bahawa menjadi ketua ini bukannya mudah.

Setelah menjadi presiden parti selama setahun lebih barulah beliau mengerti betapa sukarnya tugas seorang ketua. Antara luahannya ialah beliau gagal menarik sokongan ahli, dana parti yang terhad untuk menggerakkan aktiviti parti, pihak media yang selalu memberi laporan negatif kepada partinya selain ramai orang yang suka mengkritik kepimpinannya.

Paling mahal sekali, beliau telah mengakui bahawa dirinya telah banyak melakukan kesilapan dalam hidup. Antara kesilapan itu ialah penubuhan parti KITA itu sendiri. Pengajarannya ialah berhati-hati dalam melontarkan kritikan dan cemuhan. Setiap pengikut mesti faham antara tugas seorang pengikut dan seorang pemimpin. Jika kita tidak mampu menjadi pengikut yang baik sudah pasti terlebih sukar untuk menjadi pemimpin yang hebat. Lambat laun orang akan tahu juga kemampuan dan kebolehan kita yang sebenar.

MKP kata:Dah habaq dekat orang kuat KITA dahulu benda nie pasti terjadi,Bro Senang Call Gua nak lebih detail.........wa dah cakap sama lu tak pecaya.Hala tuju Kita Tak Clear?

14 Juta Hilang DAP Punya Keja?



Kaki pembohong,pembelit & penipu memang pelupa,begitulah perangai orang yang tak pernah cakap betul.Ketua menteri paling celaka dalam sejarah regim Pulau Pinang.kerajaan Pulau Pinang ni sapa yang perintah?Umno atau DAP?Tak ker haram jadah punya mulut Guan Eng ni..berpuluh kali dalam ceramah ,beratus kali Harakah penjilat rasmi siar Guan Eng.Pasal duit yang telah dibayar oleh DAP Celaka nie kena jawablah takkan nak sengap macam tue saja????????Duit tue nak guna untuk PRU 13 kot???
Kerajaan Pulau Pinang perlu memberi penjelasan kepada rakyat berhubung pemberian wang sebanyak RM14 juta dalam isu tanah Tan Hak Ju kerana ia melibatkan wang rakyat.
Menurut pensyarah Kuliah Undang-undang Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) Dr. Zulfakar Ramlee, jumlah tersebut amat besar sebagai pampasan daripada sebuah kerajaan yang memerintah.
''Jika pampasan itu daripada pihak swasta ia mungkin tidak perlu dipertikaikan tetapi kalau daripada kerajaan negeri ini sesuatu yang perlu diperjelaskan,'' katanya ketika dihubungi di sini, hari ini.
Kata beliau, rakyat Pulau Pinang dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) disaran untuk memantau isu berkenaan bagi memastikan tidak berlaku penyelewengan.
''Kita kena lihat atas dasar apa kerajaan negeri boleh mengeluarkan wang sebegitu banyak sebagai pampasan,'' katanya.
Beliau mengulas kenyataan Pengerusi Jawatankuasa Kerja Barisan Nasional (BN), Datuk Dr. Teng Hock Nan yang menyifatkan tindakan kerajaan negeri itu sebagai 'pelik' kerana ia masih dalam perbicaraan di Mahkamah Rayuan.
Pada 31 Januari lalu, Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng berkata, kerajaan negeri telah mendepositkan sebanyak RM14 juta kepada Mahkamah Tinggi Pulau Pinang pada 18 Mei 2009 seperti diperintahkan mahkamah.
Namun, pada 11 Januari lalu, Mahkamah Rayuan mengetepikan keputusan Mahkamah Tinggi supaya membayar RM40 juta kepada Hak Ju.
Sebaliknya, kerajaan hanya perlu membayar RM500,000 kepada Hak Ju sebagai bayaran kos yang ditanggungnya sepanjang perbicaraan kes itu.
Dalam pada itu, pakar undang-undang Prof. Salleh Buang berkata, rakyat Pulau Pinang berhak untuk mengetahui alasan kerajaan membuat bayaran sedemikian.
''Jika mereka mencurigai tindakan tersebut laporan boleh dibuat kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM),'' katanya.
Namun, beliau berkata, jika kes berkenaan masih di peringkat rayuan di Mahkamah Rayuan maka keputusan kerajaan negeri membayar pampasan itu agak luar biasa.
''Kalau kes itu masih di peringkat rayuan oleh mana-mana pihak maka, tindakan kerajaan negeri itu seolah-olah memperlekehkan fungsi mahkamah,'
' katanya.utusan malaysia.

Pekerja KFC yang kurang ajar.


Apa dah jadi nie?Takkan sampai macam nie layan pelangan kot?.

Tuesday, February 7

Blogger Dapat Nissan Teana?



Untung jadi blogger nie macam-macam dapat!klu bab menfitnah serah saja dekat depa.Betui ke dapat kereta Nissan nie woi.Siapa blogger yang dimaksudkan nie????Klu dapat itu rezeki mereka la tapi nie pakatan haram suka buat fitnah macam-macam padahal benda nie tiada bukti yang disahkan oleh Pemimpin BN serta dikalangan blogger Bn sendiri?Ni semua propa je lebih. Daripada pemimpin tu nak hadiahkan kereta tu kepada blogger pakatan, lebih baik dia beri pada rakyat dikawasannya atau blogger yang membelanya.Puak pakatan ni tak habis-habis memfitnah. Asal bila tengok orang senang sikit saja, semuanya dituduh datang dari sumber yang diragui. Memang jenis hati busuk dan tak boleh tengok orang lain berjaya sikit.MKP pun nak hentam lah mana-mana pemimpin gila-gila sikit , untung-untung dapat Murano jadila.. Hahaha


Ini satu berita panas yang baru kami terima. Khabarnya seorang blogger terkenal "pro rakyat" yang dikatakan antara yang paling aktif di Pahang telah "dihadiahkan" sebuah kereta mewah jenama Nissan Teana oleh seorang ahli politik setempat. Difahamkan hadiah tersebut adalah sebagai "usaha" pemimpin terbabit untuk "menutup mulut" blogger berkenaan yang terlalu "lantang" mendedahkan berbagai kepincangan yang berlaku di kawasannya bahkan di Parlimen Jerantut itu sendiri.
Soalnya sekarang, wajarkah blogger berkenaan menerima habuan tersebut, sedangkan dalam masa yang sama beliau kononnya berjuang untuk rakyat. Niat untuk membela rakyat akhirnya akan memusnahkan dirinya sendiri. Difahamkan, ahli politik terbabit menghadiahkan beliau kereta tersebut bagi membolehkan blogger berkenaan tidak lagi menghentam kepimpinan beliau atau membongkarkan isu-isu rakyat di kawasan beliau.
Difahamkan blogger terbabit juga akan hadir ke Konvensyen Media Sosial 1Malaysia - Siri Jelajah MyVo1ce Negeri Pahang yang akan diadakan mulai jam 8.00 pagi hingga 4.00 petang bertempat di Dewan Tun Razak, Temerloh hari ini. Kami akan cuba menyiasat maklumat ini dengan lebih lanjut untuk didedahkan kepada umum. Soalnya, siapakah blogger dan ahli politik itu?. 
Difahamkan, kenderaan itu (Nissan Teana) kini berharga mencecah hampir RM170,000. Jika benar dakwaan ini, maka sahlah pemimpin berkenaan mahu "mulut" blogger berkenaan ditutup menjelang Pilihanraya Umum ke-13 akan datang. Apapun, kami amat terharu mendapat maklumat ini kerana ia jelas satu penghinaan terhadap dunia blogger itu sendiri sebenarnya.Bahkan, hingga ke saat ini krew-krew kami menjalankan tugas dengan sukarela dan tidak langsung mendapat perhatian sewajarnya daripada pihak yang berkenaan. Bertuah benar sekiranya blogger itu dilayan sedemikan rupa oleh ahli politik terbabit. pahangdaily

Guan Eng Bela Penyamun Pulak Dah? @PDRMsia Tolong siasat!!!


Gambaran Perkampungan haram tempat mengedar dadah dan pusat pelacuran haram di Tanjung Bungah. 

Lokasi tempat bermain judi haram sekitar Tg Bungah yang kini menjadi "port" anak muda melempiaskan nafsu mereka.

Maklumat yang telah MKP dapat bahawa JKKN telah meminta peruntukan tiang lampu bagi menerangi perkampungan haram dan diluluskan oleh YB Ahli Parlimen Bukit Bendera.Sikap ini cauvanis DAP terserlah lagi???

KISAH SEDIH KAFE DO-RE-MI  pernah menjadi bualan panas suatu ketika dahulu,tempat diatas hanya 200 meter dari perkampungan haram ini...... 

Kafe Do Re Mi milik Johar Ismail, 31, begitu kreatif dan inovatif walaupun ia hanya menggunakan kayu hutan dan atap nipah sebagai daya tarikan.Kafe Do Re Mi kena dijagai kerana ia menjadi daya tarikan pelancong bukan merobohkan sebagaimana yang akan dilaksanakan oleh Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) apabila mendapat desakan oleh Pangsapuri Villa Ria yang terletak belakang gerai tersebut.

Bagi Saiful, jika anak muda yang melaksanakan perniagaan bersama isteri tercinta, Nor Irmawati Kamarul, 28, diberikan peluang lebih luas, beliau yakin perniagaan di tepi pantai bercirikan taman bunga, pintu gerbang, kulit kerang yang boleh mencetuskan alunan bunyian bila di tiup angin di samping menyediakan perkhidmatan bot memancing dan tapak perkhemahan dengan harga berpatutan boleh maju sebaris dengan perniagaan yang diusahakan oleh bangsa lain.

Johar Ismail akhirnya terpaksa akur apabila kerajaan negeri merobohkan premis tersebut.kerja merobohkan kafe itu oleh Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) dengan kerjasama Pejabat Daerah dan Tanah Timur Laut, polis dan bomba.Ibu mertua Johar dengan linangan air mata berkata: ''Awak semua kejam kerana bersekongkol dengan pakatan jahat. Masa pilihan raya lalu Wan Azizah (Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail) datang jumpa minta kita undi mereka, tapi ini pula balasan yang kami terima''.Johar dan keluarganya akhirnya keluar dari kafe yang dibinanya lapan tahun lalu dengan kos lebih RM200,000.Johar dengan sinis mengucapkan tahniah kepada Ketua Menteri, Lim Guan Eng kerana berjaya 'menumbangkan' peniaga Melayu sepertinya dan berjanji akan bangkit selepas ini.

Kerajaan negeri yang memegang prinsip cekap, akauntabiliti dan telus (CAT) dengan pemimpin hebat seperti Guan Eng, saya cabar tindakan sama diambil kepada pemilik rumah berdekatan dipercayai membina kawasan tambahan haram.




Nik Aziz Kembali Melatah?





Akibat celuparnya mulut, suka mengadudomba dan sebaran dakyah songsang yang berterusan sehinggakan sanggup berkawan dengan 'syaitan' kini membuat sesuatu apa pun ada unsur-unsur berkaitan dengan  nama syaitan juga. Kalau pun ianya tidak tepat seakan-akan nama syaitan masih lagi nyata kepada golongan PAS ini. PAS Kelantan semakin terdesak dan terus sesak nafas oleh kerana negara kini kian hampir untuk mengadakan Pilihan Raya Umum (PRU-13). PAS sudah tubuh kan AMTU keh..keh..keh dah dekat bunyi hantu, tak kan dah hampir nama syaitan tu..!!
KOTA BHARU - Sambutan 'Road Show' Anak Muda Tolak UMNO (AMTU) nampaknya hambar apabila hanya 200 daripada 700 yang hadir pada majlis tersebut. Majlis diadakan di perkarangan pasar Peringat tidak berupaya menarik golongan muda. Malahan Menteri Besar Kelantan Nik Aziz Nik Mat yang merasmikan majlis itu tidak mampu memberi tarikan pada golongan muda untuk hadir. Ia memberikan gambaran yang nyata terhadap kedudukan Pas ini.

Lebih dikesali Pas ketandausan modal tiada lain hanya fitnah semata-mata, apabila terus merancang taktik lapuk dari dulu sehingga kini UMNO yang menjadi tonggak kepada kerajaan Barisan Nasional (BN)tidak islamik. Wow caya lo... PAS real islamik agaknya anda fikirllah sendiri. Nik Aziz terus mengulangi tuduhan kononnya UMNO menolak islam, tidak pandai baca al-Quran. Difahamkan pelancaran AMTU adalah bagi menarik pengundi muda selapas menyedari golongan muda tidak menyebelahi PAS disamping kehilangan ramai penyokong bukan Melayu.
 
Lebih dikesali Pas ketandausan modal tiada lain hanya fitnah semata-mata, apabila terus merancang taktik lapuk dari dulu sehingga kini UMNO yang menjadi tonggak kepada kerajaan Barisan Nasional (BN)tidak islamik. Wow caya lo... PAS real islamik agaknya anda fikirllah sendiri. Nik Aziz terus mengulangi tuduhan kononnya UMNO menolak islam, tidak pandai baca al-Quran. Difahamkan pelancaran AMTU adalah bagi menarik pengundi muda selapas menyedari golongan muda tidak menyebelahi PAS disamping kehilangan ramai penyokong bukan Melayu.
 Psssttt.. orang PAS Kelantan...jah.. yang pandai baca al-Quran

Rosmah Di Fitnah Ketika Perayaan Thaipusam (Penang).


Semalam apabila berada di Waterfall jalan kebun,satu risalah telah diedarkan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab untuk menfitnah DS rosmah Mansor serta Kepimpinan DS Najib Razak.Pada mulanya MKP berat hati jugak untuk pergi kesana akan tetapi setelah diberitahu hal sedemikian pergi jugaklah walaupun jalan sesak.

Perbuatan ini jelas didalangi oleh pihak tertentu dari PKR dan pakatan harami yang kini dilihat terdesak untuk mendapat sokongan dari kaum india yang kini telah beralih arah menyokong BN.Pakatan haram ternyata mahu menjatuhkan imej Perdana Menteri. Kini, Pakatan Pembangkang terdesak untuk mencari isu untuk menyerang peribadi Najib dalam menjatuhkan kerajaan pimpinannya. Untuk itu, setiap apa cara yang dilakukan Pakatan Pembangkang kini menjurus kepada serangan ke atas peribadi Najib dan Rosmah.

Kenapa isu Anwar bakal dipenjarakan dimainkan dan ini jelas satu penipuan kerana mahkamah telah melepaskan Anwar.Adakah sintimen undi simpati terhadap anwar dimainkan sekali lagi?

APakah relevennya hadi serta Pok Nik ada sidalam gambaq tersebut?Isu agama islam dan Hindu perlu dimainkan jugak?????






Tun M Kena Tipu Dengan Anwar 12 tahun?

Itulah kata-kata YB Zul ketika ceramahnya di SIK Kedah......nak tau tengok sampai habis video nie......

Monday, February 6

Guan Eng Tiru Tranfomasi Kesederhanaan PM.

Ini yang dibawa oleh DS Najib Razak apabila sambutan Tahun Baru Cina Di Tanjung City Marina.


Dan ini pulak yang akan dibawa oleh Cauvanis DAP serta penyokong tegar DAP.

Ummat Islam Indonesia kembali “terluka”, mereka yang mempunyai ”kavling surga” yaitu Wahabi pro Zionis kembali mengacak-acak bumi Pertiwi kita Indonesia, mereka kembali berbuat anarkis dengan isu yang sangat sentral yaitu ”Konflik Sunni dan Syi’ah”, padahal warga Madura Sampang yang santun dan agamis terkenal sangat baik dan rukun dalam hidup bertetangga baik Sunni maupun Syi’ah serta Wahabi yang tidak pro Zionis mereka hidup “dalam kedamaian”, tanpa saling mengusik dan saling bertoleransi.Tanpa bermaksud menggurui, kalau seseorang “Mencopet” namun kebetulan bersuku “A”, apakah seluruh suku “A” Pencopet???.. tentu tidak bukan
.
Begitu juga ketika orang yang mengaku Sunni atau Wahabi atau Syi’ah yang melakukan perbuatan “biadab” semisal “pembakaran” , apakah seluruh orang Sunni atau seluruh orang Wahabi atau bahkan seluruh orang Syi’ah yang “Membakar”, tentu tidak bukan?????. Jadi sebenarnya ”Pelakunya lah” sebagai biang provokator layak dan semestinya di sebut kaki tangan Zionis atau boleh disebut “Zionis” itu sendiri
.
Anda bisa bayangkan kalau penganut Syiah 12 Imam yang dianut sebagian warga Sampang Madura (yang rumah dan pesantrennya dibakar di penghujung Desember 2011 ini) yang merupakan warga negara Indonesia adalah “sesat”, maka anda terjebak serta otomatis dan sadar ataupun tidak telah juga menyebut negara IRAN yang menyebut negara Islam Iran yang merupakan penganut Syi’ah 12 Imam terbesar didunia adalah “sesat”. Bukankah sekarang negara Islam Iran menjadi simbol ” perlawanan” rakyat Timur Tengah yang baru-baru ini terjadi, hanya negara Islam Iran yang berhasil maju disemua bidang baik kesehatan, ekonomi , tekhnologi dan lainnya, yang berani menyebut Amerika dan pengikutnya yang pro Zionis Israel adalah “Setan Besar”
.
Negara Islam Iran inilah yang selalu diisukan oleh propaganda Zionis dari Barat dan Timur Tengah sendiri sebagai “Iranphobia”, mereka para Zionis menghembuskan adanya konflik Syi’ah dan Sunni, bahkan ketika terjadi pembakaran kitab Al-Qur’an, mereka para Zionis menghendaki konflik antara Islam dan Kristen. Namun berkat kepemimpinan Rahbar Sayid ‘Ali Khamene’i, yang mengatakan bahwa konflik antara Syi’ah dan Sunni bukan antar Mazhabnya, tetapi “oknum”nya yang mengaku Sunni atau mengaku Syi’ah bahkan atau mengaku Wahabi. Begitu pula ketika Qur’an di bakar menurut Rahbar Sayid ‘Ali Khamene’i, ini bukan konflik antara Islam dan Kristen, tetapi murni karena kesalahan “oknumnya”. Jadi wahai saudara sebangsa dan senegara serta seagama, konflik dan pernyataan negatif tentang Syi’ah dan Sunni itu tidak bisa bersatu adalah pernyataan para ”Anti Persatuan Islam”, mereka secara sadar atau tidak telah menjadi “Kaki Tangan” Zionis yang selalu memecah-belah persatuan.

MKP kata:Jika ini yang bakal dibawa oleh cauvanis DAP pastinya tujuanya satu untuk ????Apa motif DAP membawa fahaman syiah ke Penang.



Guan Eng Rasuah Peniaga Pasar!!!


MKP bertemu dengan peniaga yang mendapat habuan dari kerajaan cauvanis DAP dan beliau menceritakan apa yang telah dilakukan oleh DAP bersama PBT tempatan.Kebanyakkan peniaga tidak membayar ansuran gerai mereka kerana telah ada perjanjian sulit diantara persatuan peniaga serta dengan kerajaan Cauvanis DAP.Motif peniaga bersikap demikian adalah kerana kini mereka lihat kerajaan sanggup berbuat apa saja untuk mengambil hati serta undi dari mereka.

Diatas apa yang berlaku sekarang peniaga merasakan apa sahaja permintaan mereka pasti dipenuhi oleh DAP.ternyata DAP merasakan peniaga ini banyak memberi undi kepada mereka dan segala tuntutan perlu dipenuhi.

MKP tertanya jugak kenapa Guan Eng tidak menghebohkan pekara ini pasti ada benda yang disembunyikan oleh pihak PBT serta Kerajaan Cauvanis DAP?.


Dedahan sebelum ini DISINI

VIDEO PANAS : Ahli UMNO Kena Pukul Dengan 20 Militan PAS.


Seketika bersama-sama dengan masyarakat berketurunan Cina di Daerah Sik dalam program Makan Malam 1Malaysia berlangsung, aku mendapat tahu salah seorang orang kuat UMNO yang juga Ketua Cawangan diKampung Charok Sireh telah dipukul serta dicederakan oleh seorang lelaki kurang betul berfahaman pas.  Beliau berani melakukan demikian dengan bantuan kira-kira 20 orang lagi paria-paria jahalun pas.


Aku dapat rasakan gementar ahli-ahli bawahan pas totok di Sik semenjak mereka mendengar ramai dari kalangan ahli-ahli mereka kini semkin tawar hati, keliru, kecewa dan jiwa semakin berkecamuk.Malah ada yang sehingga membuat keputusan untuk meninggalkan pas.


Perkara meninggalkan pas dan menyertai UMNO bukanlah perkara baru didalam Parlimen Sik ini,. Setiap hari setiap masa sentiasa aku terdengar, terserempak dan berjumpa ahli-ahli pas yang samada berura-ura untuk

keluar dari pas, bercadang keluar dari pas dan terus mengambil keputusan KELUAR dari pas. Dan kesemua mereka yang berura-ura dan bercadang keluar dari pas menunjukkan minat yang LUAR BIASA untuk menyertai UMNO!


Buktinya, selepas berjaya menembusi kampung dibelakang apa yang mereka anggap KOTA KEBAL pas di Sungai Pau, kemudiannya Kampung Bandar Hilir berjaya ditembusi, Kampung Kerawai juga berjaya dijinakkan, kemudiannya lebur ranapnya pas diFELDA TELOI TIMUR(tak sepatutnya ada pun cawagan pas) dan bersemaraknya UMNO diKampung Batu Besar dengan kemasukan ahli keluarga terdekat YB Ahli Parlimen.


Malah jika tindakan keluar pas secara berkumpulan sehingga meranap leburkan sebuah cawangan,maka tentulah tindakan itu menyebabkan paria-paria jahalun pasrael totok ini berasa tercabar,berasa terancam dan berasa 'haluih' dek tindakan ahli-ahli mereka sendiri. Jadi untuk melepaskan

tekanan dalaman ini, maka dicarilah 'subjek' untuk dijadikan kambing hitam bagi menimbulkan rasa kemenangan nan sementara. Tetapi bermaruahkah mencipta kemenangan secara begini. Itu sahajakah kaedah yang mereka ada untuk mencipta dan meraikan kemenangan? Sedangkan jiwa

mereka seakan merasakn mereka akan kalah bertanding pada PRU13 nanti?

Kalah pula bukan sahaja di DUN Belantek, malah kerusi DUN Jeneri juga akan kembali kepada UMNO/BN malah Kerusi Parlimen Sik yang akan menyumbangkan satu lagi kekuatan untuk mempertahankan Putrajaya juga bakal diRAMPAS kembali oleh UMNO/BN hasil kerjakeras seluruh

orang-orang UMNO Sik.  Kekalahan yang hampir PASTI......

Konvoi #AmanKampus Dilancarkan.



Persatuan Alumni Pemimpin Mahasiswa Aspirasi Malaysia (Aspirasi) bersama 19 NGO lain hari ini memulakan Jelajah Aman Kampus, Kembara Mahasiswa ke seluruh negara termasuk di 25 institusi pengajian tinggi sebahagi sebahagian usaha untuk mengumpul maklum balas bagi diserahkan kepada Perdana Menteri.
Selain itu, Presiden Aspirasi Mohd Shahar Abdullah berkata, program tersebut sebagai langkah penerangan kepada mahasiswa seluruh negara supaya golongan tersebut tidak terpengaruh dengan dakyah serta penipuan pihak yang cuba memutarbelitkan pemikiran mereka.
“Ancaman pemesongan pemikiran mahasiswa ini dilakukan untuk menanam perasaan benci kepada pemerintah melalui ruang siber, pengedaran risalah di kampus dengan tujuan merosakkan kepimpinan negara pada masa akan depan," katanya ketika berucap dalam majlis perasmian Konvoi Aman kampus, Jelajah Mahasiswa di Dataran Putra, Putrajaya pagi Sabtu.
Ahli Parlimen Putrajaya Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor melancarkan konvoi tersebut dalam satu majlis ringkas yang turut disertai oleh Pengerusi Majlis Belia Putrajaya Tun Faizai Aziz.
Menurut Mohd Shahar, program tersebut bermula 6 sehingga 19 Febuari melibatkan jelajah 20 kereta dan empat bas ke seluruh negara kecuali Sabah dan Sarawak.
"Untuk Sabah dan Sarawak kita akan adalah live telecast dengan mahasiswa di sana, kita akan kumpulkan sebanyak mungkin maklumat yang diperolehi dan akan serahkan kepada Datuk Seri Najib Tun Razak, sebelum beliau menemui mahasiswa dalam satu perhimpunan khas pada Mac nanti," kata beliau.
Program anjuran Aspirasi ini turut mendapat sokongan daripada berbagai NGO termasuk Jaringan Melayu Malaysia (JMM), Gagasan Pendidikan Melayu Malaysia, Gagasan Pelajar India 1Malaysia.
Program selama tiga minggu yang akan menjelajah ke-20 institusi pengajian tinggi awam (IPTA) dan lima institusi pengajian tinggi swasta (IPTS) itu adalah bersandarkan kepada empat asas utama.
Pertama, bagi memastikan suasana keharmonian dan kedamaian yang sedia ada di kampus sentiasa dipelihara agar penekanan sepenuhnya terhadap kecemerlangan sahsiah diri serta akademik dapat direalisasikan.
Kedua, bagi menyuntik semangat patriotik kepada mahasiswa agar terus memahami secara rasional terhadap dasar-dasar yang sedang dan akan dilaksanakan oleh kerajaan.
Ketiga, menyediakan sebuah wadah penyampaian maklumat yang tepat, berkesan dan terancang berkaitan penjelasan isu-isu semasa agar dapat member impak terhadap sosiopolitik negara serta pembangunan intelek mahasiswa.
Keempat, untuk menterjemahkan sokongan majoriti terhadap kepimpinan Perdana Menteri dan negara melalui kutipan tanda tangan mahasiswa serta warga kampus.agendadaily.

DEDAHAN BERAPI : Guan Eng Rasuah Peniaga Pasar RM400.!!!!!


Ketua Menteri Paling celaka dalam sejarah Pulau Pinang telah memberikan rasuah sebanyak 400 ratus ringgit kepada peniaga pasar sekitar Pulau Pinang dalam usahanya untuk mengambil hati pengundi dikalangan golongan peniaga.MKP musykil dengan sikap yang ditunjukkan oleh ketua menteri ini hanya memberikan kepada golongan tertentu sahaja bukan semuanya.Apa motifnya berbuat sedemikian?????Adakah ini satu usaha untuk menarik perhatian setelah Kerajaan BN telah memberi BR1M kepada semua ketua keluarga.


Usaha untuk menaik taraf  Pasar Awam ada motif tersendiri,satu usaha yang menampakkan sikap berat sebelah hanya kepada satu kaum sahaja.Pulau Pinang mempunyai banyak Pasar Awam akan tetapi hanya Pasar Awam terpilih Sahaja untuk dinaikan tarafkan.Kuotanya senang jika ada 80peratus dari kaum majoriti Penang kia akan terpilih untuk dibaik pulih.MKP nak Guan Eng Jawab berkenaan tuduhan ini?tak kisah apa lu nak buat,janji MKP dah ada bukti untuk didedahkan kepada umum selepas ini tentang dedahan ini.100ringgit diberikan kepada rakyat Pulau Pinang apek nie heboh satu dunia kata DAP bagi,Kenapa 400ringgit nie dok Diam membisu tak mau buat macam tue jugak!!!!!!!!!.



LGE Sial! LGE Sial!!!!!!!!


Tok Him mengamuk dan menyatakan Guan Eng sial kerana mengaitkan Perkasa dengan MCA.Apakah tujuan memutarkan belitkan kenyataan Perkasa menyatakan supaya memutuskan hubungan dengan MCA.LGE suka bermain sentimen perkauman supaya orang cina marah kepada MCA.Ini adalah satu provokasi permainan politik perkauman mengunakan Perkasa sebagai "punch bag" untuk mengembangkan politik cauvanis DAP.Perkasa cuba menjalinkan hubungan dengan semua pihak.

Sunday, February 5

Cuti Thaipusam Pun Nak Ranjau?

Apa punya lidah bercabang punya EXCO Kedah nie,Sampai cuti pun nak putaq belit ka?salahkan pihak ketiga dalam kes nie supaya penipuan dapat diselesaikan.Cakap tak serupa bikin,Bila undi dah dapat macam -macam alasan diberikan kepada rakyat.Ayuh semua kita pakat kalih pada Pru 13 nanti.


Inilah tiga manusia yang tipu kaum India di Negeri Kedah berkenaan cuti Thaipusam!

KEDAH state executive councillor S.Manikumar said the move to declare Thaipusam a state holiday in Kedah was met with objections from the private sector.
He said the state government had agreed to a request by the state PKR to declare Thaipusam a state holiday.
However, the move was delayed due to the refusal by the manufacturing sector to support it. The management of the factories had said the additional holiday would force them to incur losses.
Manikumar kelentong lagi, discussions were now being held with the representatives of the private sector to ensure that everyone agreed to the state holiday.
Hello PR Exco cum PAS government I have few questions to ask to you:
1) For a simple by election in Permatang Pauh, Penang government declare a public holiday on polling day. Why can't you declare? And blame private sectors?
2) What happened to you election promise of Thaipusam holiday?
3) Are you agree that Kedah State government is irrelevant? And private sectors never respect you?
4) You people just cheat Indians for votes only!
THE TRUTH ALWAYS HURTS! KOW

Guan Eng Menipu Lagi?


Lidah Bewak buat hal lagi dengan membuat  tuduhan berlaku penyelewengan dalam perlaksanaan Skim Pembangunan Kesejahteraan Rakyat (SPKR) di Pulau Pinang telah dinafikan oleh Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal adalah tidak benar.

Sebaliknya,Skim berkenaan telah dilaksanakan pada tahun 2009 dan mengikut peraturan serta prosedur sedia ada bagi membantu golongan miskin tegar di Pulau Pinang.Saya selaku Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah yang bertanggungjawab (mengenai skim itu) ingin menyatakan bahawa perkara ini (tuduhan ini) adalah tidak benar.

“Usaha ini berlangsung sejak tahun 2009 di mana bantuan yang kita berikan kepada masyarakat Pulau Pinang sudahpun diselaraskan sebaik mungkin mengikut peraturan yang ada.

"Tidak ada penyelewengan yang dilakukan. Apa yang dinyatakan pihak-pihak ini (Lim Guan Eng) cuma berunsur politik bertujuan memburukkan pimpinan kita (Datuk Zainal Abidin Osman) selaku Pengerusi Perhubungan UMNO negeri Pulau Pinang.

Shafie berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Pengerusi Perhubungan UMNO Pulau Pinang, Datuk Zainal Abidin Osman dalam sebuah akhbar tempatan yang menafikan tuduhan Lim Guan Eng yang mendakwa hanya 22 peserta skim SPKR menerima bantuan RM1.1 juta daripada kementerian.

Semalam, Zainal Abidin berkata bantuan pada 2009 itu diberikan kepada 990 peserta miskin di seluruh negeri Pulau Pinang dan daripada jumlah berkenaan 22 peserta adalah dari Nibong Tebal.

Menurut Zainal Abidin, jumlah RM1.1 juta itu adalah sebahagian daripada bantuan keseluruhan RM22.9 juta yang disalurkan oleh kementerian bagi pelbagai projek SPKR di Pulau Pinang dari 2008 hingga 2012 untuk membantu 3,938 peserta miskin dan miskin tegar di negeri itu.

MKP kata:Guan Eng nie suka bermain dengan persepsi untuk mengaburi mata rakyat pulau pinang supaya menampakan kelemahan pemimpin UMNO Pulau Pinang,Ternyata fakta 22 orang penerima bantuan tersebut telah dimanipulasi oleh lidak bewak nie.dari Penjelasan Dato Non ternyata itu hanya didalam kawasan Parlimen Nibong Tebal. 

PAS Lebih Maju Dalam Media Siber?


Teknologi memainkan peranan penting dalam dunia hari ini akan tetapi jika UMNO masih lagi mengunakan kaedah lama untuk mendekati pengundi dengan cara berceramah.Apa yang didedahkan ini bakal mengejutkan pemimpin kita.Releven lagilah kaedah yang sekarang kita guna pakai,ternayata PAS lebih setapak lagi dalam usaha ini. 



Ini adalah sebahagian daripada teknologi yang dimanfaatkan sepenuhnya oleh Pas. Pegawai Telekom telah memaklumkan mereka kerap menerima panggilan dari pengguna internet daripada warga emas yang minta telekom segera membaiki sambungan internet sekiranya berlaku kerosakan.


Sebarang kerosakan perlu segera dipulihkan bagi membolehkan warga emas menonton siaran LIVE.


Kini ceramah Haji Hadi di Marang dapat ditonton oleh ribuan pengikut Pas seluruh negara terutama di Terengganu,


Gambar di atas adalah iklan promosi ceramah Azhar Idrus di Ladang pada 10 Februari depan.

Pelancaran Aman Kampus 6 Feb.





Program Aman Kampus| 6-19 Februari 2012

Bulan Februari bakal mencatatkan sejarah buat mahasiswa yang cintakan keamanan. Program Aman Kampus yang akan dianjurkan oleh alumni dan mahasiswa Aspirasi ini akan menjelajah 20 IPTA dan 5 IPTS di seluruh negara bermula 6 Februari ini. Program ini juga melibatkan penyertaan lebih 1000 mahasiswa.

Llintas langsung di TV3 upacara perlancaran Program Aman Kampus dari Putrajaya melalui program MHI pada 6 Februari ini jam 9.00 pagi yang akan dilancarkan oleh Ahli Parlimen Putrajaya YBM Datuk Tengku Adnan Tengku Mansor.

4 Asas Utama program:
1. Bagi memastikan suasana keharmonian dan kedamaian yang sedia ada di kampus sentiasa dipelihara agar penekanan sepenuhnya terhadap kecemerlangan sahsiah diri serta akademik dapat direalisasikan.
2. Bagi menyuntik semangat patriotik kepada mahasiswa agar terus memahami
secara rasional terhadap dasar-dasar yang sedang dan akan dilaksanakan oleh kerajaan
3. Menyediakan sebuah wadah penyampaian maklumat yang tepat, berkesan dan terancang berkaitan penjelasan isu-isu semasa agar dapat member impak terhadap sosiopolitik negara serta pembangunan intelek mahasiswa ; dan
4. Untuk menterjemahkan sokongan majoriti terhadap kepimpinan Perdana Menteri dan negara melalui kutipan tanda tangan mahasiswa serta warga kampus.


Jelajah ke 14 buah negeri



3 Elemen perlu ada pada mahasiswa: Diplomasi, rasional & toleransi –Shahar Abdullah
1. Mahasiswa perlu ada sikap diplomasi
2. Mahasiswa yang rasional; melihat isu-isu tempatan dan kampus dalam ruang lingkup mahasiswa iaitu sendiri
3. Sikap toleransi mahasiswa harus dipupuk tidak kira sama ada di antara kaum atau sesama mereka di universiti.

Sumber : Mahasiswa Utara

Saturday, February 4

KETUA PEMUDA UMNO TANJONG BAKAL YDP MAIPP???



Berita ini telah lama MKP dengar dan tunggu pengesahan sahaja. namun, namanya telah di bawa oleh kerajaan negeri Pulau Pinang kepada Yang Di pertuan Agung untuk diperkenankan. Malik Kassim ialah mantan Ketua Pemuda UMNO Tanjong sewaktu Zaharin menjadi ketua bahagian di zaman nuar yahudi.Memandangkan beliau merupakan proksi nuar yahudi, maka nama beliau dinaikkan untuk bertanding di kerusi batu maung ( itu pun boleh sepenggal je la kot). Sifat malik kassim ialah sentiasa taat dan patuh pada pemimpin yang dapat memastikan dia terus berkuasa. misalnya dalam waktu sekarang malik kassim ialah penjilat tegar lim guan eng mengatasi penjilat tegar yang lain.

Malik Kassim telah lama menjadikan PAS sebagai musuh utama beliau sejak beliau berada di dalam umno. jadi semangat bermusuh dengan PAS masih tidak dapat hilang. lalu dalam mesyuarat exco yang lalu, nama malik kassim adalah terbaik untuk menggatikan lias zakaria. dengan yakin, guan eng telah menghantar senarai nama kepada Yang Di pertuan Agung. Mansor cuba mengiyakan sahaja. pun begitu , yakin lias zakaria akan kekal.

yang paling kasihan sekarang ialah Salleh Man yang nuar kata pas ni bodoh bahasa inggeris.Salleh tak perlu berangan lagi untuk duduk di MAIPP. cukuplah sekadar timbalan sahaja. Salleh Man adalah seorang pesuruhjaya pas yang agak lembab. pilihanraya ke 13 , namanya akan disingkirkan untuk kerusi permatang pasir.dia akan balik semula ke kepala batas atau tasek gelugor.jadi bola bowling la Salleh Man.BK

rapid

rapid

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive