gaza

Wednesday, February 15

VIDEO TERBARU : ANWAR MAKI ORANG MELAKA HARAM


Anwar dah bengang gila apa bila ceramahnya diganggu sampai keluaq ayat orang melaka haram pada minit 2:30 dalam video ini.Anwar yang masih takut menyahut cabaran Zahid Md Arip suruh saman Dato Eskay, Ummi Hafilda, dan lain-lain mahu mulakan gerakan revolusi dari Gadek. 

Begitulah Anwar dengan tak tahu malunya ketika berucap dalam satu Majlid minuman teh di Taman Pulasan Gadek Alor Gajah.Sampai perlu minta bantuan sambutan tetamu.

Janji Anwar adalah jila PR memerintah harga minyak diturunkan dan permit teksi akan diberikan kepada rakyat tanpa sekatan. Tak tahukah dia sekarang ni pun pemandu teksi dah mengeluh banyak sangat permit teksi. 

Cerita minyak dia tu dari minyak USD60 setong hingga ke USD120 setong. Tak boleh pakai.

Dengan jelas Anwar meniup hasutan untuk melakukan revolusi ala Mesir dan Libya. Tetapi dia kata dalam pilihanraya ke 13, Melaka dan Johor akan ditawan.

Dah Pemuda bantu sambut dia, Anwar kata Ali Rustam takut dan bayar Pemuda RM20 untuk buat provokasi. Tapi kata nak buat revolution. Sikit saja dah kata provokasi.

Budak-budak cuma melaungkan Anwar bohong, Anwar penipu, Anwar membontot. 

Melucukan sungguh.

Anwar kata dia tidak gentar dan kata Tun Mahathir pun dia sedia lawan. Itulah nilai budi anwar. Tun Mahathir yang beri dia peluang naik dan orang tu yang dilawan. 

Apa hal un anwar memang tetap berani dan lawan tetap lawan. CUma Dengan Dato eskay, Ummi Hafilda Nallakaruppan, Ezam, WSJ dan beberapa yang lain saja dia tidak berani nak saman. 

Lucu betul anwar. 

BLOGGER PAKATAN DAH MENGAMUK PASAL GAMBAQ NIE.




depa yang mulakan permainan ini,bila blogger pro BN dedahkan anwar depa nak mengamuk pasal apa kenapa  nak mempertahankan jugak yang tidak betul.Pandai pulak kata superimpose la dan bermacam lagi sama jugak terjadi dalam cita vifeo seks sebelum ini.Mana pemimpin-pemimpin   PAS seperti Mahfuz Bean  yang mengutuk Najib ekoran  teguran  Mufti Perak  bila melihat gambar Anuwar di atas ini ? Dalam Haprak Daily punya la mereka guna kenyataan orang yang pernah mereka gelar Haramsani untuk sebagai modal politik .

Tapi hari ini bila tersebar gambar   pemimpin agung Pakatan yang terkenal sebagai pejuang Islam Liberal & pluralisme relaks je turun Thaipusam dengan dicalit  tanda merah lagi di dahi.

Mana pergi penasihat2  agama Anwar atau ulama-ulama   parasit PAS ? 

Adakah mereka suka kot Anuwar disambut seperti dewa hingga dicalit sedemikian ?


addin dah mengamuk suruh anwar jawap pasal isu nie heeee kantoi sudah!!!!!!!!!!!!

 


Isu nie tak mau jawab pulak lepas nie.Gambar seorang Timbalan YDP PAS Kawasan yang memberi bunga kepada wanita yang bukan ajnabi.

Gambaq Penyelaras ABU Pulau Pinang


Asal Bukan UMNO hasil dari idea cikgu bard dan PKR,tujuannya untuk menyelinap masuk dalam setiap program UMNO dan mendedahkan kepada umum.Maklumat yang MKP terima dari rakan seperjuangan menyatakan budak nie sering berada didalam setiap program UMNO disebelah pulau.

Tak salah untuk ikut serta program tue akan tetapi lobang telah pecah dan maklumat ini MKP harus dedahkan kerana kebanyakkan Pemimpin UMNO masih lagi dalam mimpi dan tidak memperdulikan ABU nie sehingga masuk dalam kawasan sendiri masih lagi buat tak tahu dan tak mau ambil tahu!!!!!Kalau bahagian lain MKP kurang la peduli sangat nie dah sampai kat Tanjong.Bukan semua ada segelintir yang bersikap demikian.

Namanya biarlah dirahsiakan dahulu sehingga MKP dapat bertentang mata dengan mamat nie.Hang nak buat onar silakan hingga kita bertemu.

kempen A.B.U yang bermaksud Asal Bukan UMNO yang di jana oleh Pakatan Rakyat. Tujuan kempen adalah untuk menjatuhkan UMNO. Kenapa UMNO? mengapa tidak Barisan Nasional yang menjadi tagline Pakatan Rakyat ?

Adakah kerana UMNO parti tunggal majoriti Melayu didalam BN yang dilihat paling kuat. Atau kerana UMNO parti yang berjaya menyatukan orang bukan Melayu dan etnik di Malaysia. Oleh kerana itu UMNO perlu di tumbangkan.

Yang beria ia untuk menumbangkan UMNO parti melayu terbesar ini adalah terdiri dari Orang Melayu sendiri, Benarlah kata orang lama lama dahulu hanya kayu yang boleh menumbangkan kayu ( hanya melayu yang boleh menjatuhkan melayu).

Mungkin mereka melihat bahawa selagi ada UMNO peluang mereka untuk menguasi negara tidak akan berjaya dan Perdana Menteri dalam simpanan pun tidak akan tercapai cita citanya.

Mengapa Asal Bukan UMNO di lancarkan? mengapa tidak Asal Bukan MCA, DAP,MIC, PAS, KALDAIAN?

Kerana UMNO berjaya menyatukan Melayu, Cina, India dan lain lain kaum pribumi yang lain, Kesemuanya dapat hidup dalam aman damai dalam pelbagai perkongsian, Ini lah yang menyakitkan hati dan mata mereka, terutama Perdana Menteri dalam bayangan mereka yang silap hemat akan menjadi Perdana Menteri Republik River Of Bamboo.

Jelas disini orang yang bencikan UMNO adalah orang yang bencikan Melayu kerana didalam UMNO hanya ada orang melayu, walaupun DS Najib ada menyebut Bugis pun Melayu, Banjar juga Melayu.

Mereka yang bencikan UMNO inilah yang di umpakan sebagai “Kayu yang menebang Kayu”, dan kayu ini sanggup menumbangkan kayu yang lain demi menyokong rakan mereka dari kaum bukan Melayu yang tidak sedar nasib di untung, Kerana UMNO lah mereka ini dapat mengumpul kekayaan.

Oleh kerana mereka ini tahu pepatah hanya kayu yang boleh tumbangkan kayu maka mereka ini mengunakan kayu ini (Melayu PKR dan PAS) untuk menumbangkan UMNO ,mereka sanggup menyerang saudara seagama sendiri hanya kerana kegilaan kepada kuasa dan tamak haluba, mengapa mereka tidak menyerang Barisan Nasional? kerana didalam BN ada kaum Cina dan India yang mungkin terdiri dari saudara mereka dari DAP parti paling rasis yang berselindung disebalik nama Democratik.

DAP dengan bijaknya memperkudakan PAS dan PKR untuk menyerang UMNO dan bukan nya Barisan Nasional. Sesuai dengan syair di atas yang menyebut “Sesungguhnya kau adalah orang bodoh yang tertipu”.

Ingatlah orang Melayu di luar sana tiada untungnya jika UMNO diserang, Tidak ada guna jika UMNO direbahkan. Sejahat jahat UMNO, ramai orang Melayu,Cina,India dan kaum pribumi lain yang berhutang budi dengan UMNO. Bukan sedikit jasa UMNO kepada negara Malaysia khasnya dan dunia amnya.

Oleh itu pertahankan parti keramat ini, pertahankan sampai hujung hayat dan pertahankan walaupun sahingga ketitisan darah terakhir. Jangan kita benarkan musuh musuh Melayu ini merampas kuasa menggunakan kempen ABU yang jelas dijana oleh orang Melayu sendiri yang terbuta sebenar diri diperlembukan !!!.

Jangan biarkan kita jadi abu dan debu, sila jelas dan paham dengan kempen A.B.U yang dianjurkan oleh PKR ini, apa yang tersirat didalamnya, kecuali kita tukarkan dari ASAL BUKAN UMNO kepada ANWAR BOLEH UNDUR demi Agama Bangsa dan Negara.

GODFATHER TAK PEDULI PENGUNDINYA?



TKM 1 Pulau Pinang tak peduli nasib pengundi dikawasannya sehinggakan masaalah sampah berleluasa di Parlimen Perai.Apa punya YB macam nie bila mau undi merayu kepada rakyat akan tetapi bila dah menang tinggalkan mereka begitu sahaja tanpa pembelaan sewajarnya.Dah berkuasa banyak pulak kerenahnya untuk membantu rakyat dikawasan sendiri.  

Pentas Anak Muda telah dijalankan di Dewan Terbuka Taman Teluk Indah. Kami telah berkumpul di sini sebelum kumpulan mahasiswa Aman Kampus dipecahkan kepada 2 kompeni. 1 kompeni di Pentas Anak Muda dan 1 lagi menjalankan Program Info Siswa. Setibanya saya di Taman Teluk Indah, perasaan saya sangat kecewa apabila melihat persekitaran kawasan perumahan di sini yang dihuni oleh majoriti masyarakat India amat tidak terurus. Pada mulanya saya tidak percaya, jadi saya cuba melihat dengan lebih dekat dan berniat mahu memasuki rumah pangsa di Taman Teluk Indah. Alangkah terkejutnya melihat sampah bergelimpangan di kawasan ini seolah-olah kerajaan negeri di Pulau Pinang ini lngsung tidak prihatin tentang kebajikan rakyat di sini. Melihat keadaan ini, saya membayangkan masyarakat di sini seperti dianaktirikan.BACA SETERUSNYA



ANWAR MENIPU LAGI?



Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mesti mengemukakan butiran terperinci berkaitan janji beliau akan menaikkan royalti minyak Sabah dari lima hinga 20 peratus.

Ahli Parlimen Kota Belud, Datuk Abdul Rahman Dahlan, berkata Anwar, setakat ini gagal menjelaskan sumber dana bagi kenaikan royalti yang dijanjikan kerana ia akan bermakna mengurangkan peruntukan atau bajet bagi bidang lain.

"Menaikkan royalti minyak adalah salah satu janji yang ditaburkan pembangkang (jika mereka berjaya membentuk kerajaan).

Dalam sidang parlimen yang lalu, saya ada mengemukakan soalan iaitu jika Anwar menaikkan royalti minyak di Sabah kepada 20 peratus, bolehkah beliau memberi jaminan beliau tidak akan mengurangkan peruntukan negeri dalam bajet persekutuannya atau di dalam Rancangan Malaysia ke 11?

Namun beliau tidak berupaya memberikan jawapan mahupun sebarang jaminan...jadi sudah tentunnya Sabah akan mendapat royalti minyak yang lebih tinggi tetapi dalam pada masa yang sama berkemungkinan akan mendapat peruntukan dana yang lebih rendah dari kerajaan persekutuan di bawah pimpinan beliau," katanya.

Rahman, menganggarkan, kenaikkan royalti sedemikian bagi negeri negeri pengeluar minyak seperti Sabah, Terengganu dan Kelantan akan berjumlah lebih RM10 bilion setahun.

"Ingat...Anwar mahu mengekalkan subsidi, enggan menaikkan kadar cukai, menentang hutang yang lebih tinggi kerajaan dan mengemukakan cadangan membelanjakan lebih untuk royalti. Bagaimana beliau akan menguruskan semua kewangan ini?"

kesimpulan saya ialah lambat laun beliau terpaksa memotong peruntukan kepada negeri-negeri lainn yang bukan pengeluar minyak dan negeri-negeri terbabit berhak mengetahui fakta tersebut," tambah beliau lagi,

Beliau juga menyelar Pakatan Rakyat dan menyifatkan pakatan itu tidak bertanggungjawab untuk menyatakan bahawa mereka akan memperolehi dana lebihan untuk membiayai kenaikan royalti tersebut hasil daripada pembasmian korupsi dan melalui rundingan semula perjanjan yang dikatakan berat sebelah.

"Tidak ada satu negarapun di dunia inni menggunakan anggaran penjimatan daripada rasuah sebagai asas menyediakan belanjawan mereka," ujarnya lagi.

SERANG BUAT LAPORAN KEPADA SPRM TERHADAP AZMIN ALI.



Sekretariat Orang Muda Selangor (SERANG) hari ini membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berdasarkan dua pendedahan penulis blog, Raja Petra Kamaruddin termasuk skandal pasir di Selangor. 
Pengerusi SERANG, Budiman Mohd Zohdi berkata badan bukan kerajaan itu mahu SPRM membuat siasatan terhadap pendedahan itu dalam portal Malaysia Today, http://malaysia-today.net Khamis lepas berhubung pembabitan dua wakil rakyat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor dalam skandal pasir tersebut.
"Kami mendesak pihak SPRM menyiasat dakwaan ini sekiranya wujud salahguna kuasa, konflik kepentingan kerana menyokong syarikat yang mereka sendiri merupakan Anggota Lembaga Pengarah syarikat. 
"Sekiranya dakwaan Raja Petra merupakan satu fitnah maka kita mencabar mereka (dua wakil rakyat PKR itu) membuat laporan polis terhadap dakwaan Raja Petra. Namun, sehingga hari ini, tiada laporan polis dibuat lagi,".
Sebelum itu, Budiman bersama kira-kira 20 penyokong SERANG berkumpul di perkarangan SPRM memegang poster bantahan berhubung skandal pasir di Selangor. 
Selain skandal pasir, Budiman berkata SERANG turut membuat laporan kepada SPRM berhubung pendedahan Raja Petra pada 6 Jan lepas bahawa abang ipar kepada Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali berjumpa dengan pihak pemaju dengan tujuan mendapatkan wang untuk mempercepatkan kelulusan projek-projek kerajaan negeri Selangor. 
"Kami percaya tindakan ini berunsurkan rasuah dan meminta SPRM menyiasat dakwaan ini.
"Kami, wakil Orang Muda Selangor berasa sangat kecewa dan dukacita dengan perkembangan kerajaan negeri Selangor yang bertentangan dengan manifesto pilihan raya umum ke-12 bahawa pentadbiran mereka telus, berwibawa dan bebas daripada kronisme...Mereka lebih buruk daripada kerajaan terdahulu," katanya.
SERANG yang ditubuhkan pada hujung 2008, mewakili suara orang muda di Selangor, khususnya mereka berumur 40 tahun ke bawah, bertujuan membuat teguran kepada kerajaan khususnya berhubung penyelewengan

Nik Aziz Terus Desak Anwar?


Keratan akhbar utusan malaysia.

Tuesday, February 14

Adam Adli Dimalukan #AmanKampus Serbu Penang.

Adam Adli Dihalau oleh penduduk di Kelang Akan tetapi Aman Kampus diterima dinegeri kelahiran beliau.

Walaupun berada di Parlimen Batu Kawan,DUN Perai kawasan tegar penyokong DAP tidak berlaku penolakan serta dimalukan oleh pihak penyokong DAP seperti yang terjadi pada adam adli.Ternyata aman mahasiswa lebih disenangi oleh masyarakat india disini.

Live #AmanKampus Pentas Anak Muda Pulau Pinang.

MKP meembuat liputan khas sempena kehadiran Aman Kampus di Pulau Pinang.

Persatuan Alumni Pemimpin Mahasiswa Aspirasi Malaysia (Aspirasi) bersama 19 NGO lain hari ini memulakan Jelajah Aman Kampus, Kembara Mahasiswa ke seluruh negara termasuk di 25 institusi pengajian tinggi sebahagi sebahagian usaha untuk mengumpul maklum balas bagi diserahkan kepada Perdana Menteri.

Selain itu, Presiden Aspirasi Mohd Shahar Abdullah berkata, program tersebut sebagai langkah penerangan kepada mahasiswa seluruh negara supaya golongan tersebut tidak terpengaruh dengan dakyah serta penipuan pihak yang cuba memutarbelitkan pemikiran mereka.

Ancaman pemesongan pemikiran mahasiswa ini dilakukan untuk menanam perasaan benci kepada pemerintah melalui ruang siber, pengedaran risalah di kampus dengan tujuan merosakkan kepimpinan negara pada masa depan.

PAS TANJONG MARAHKAN KALPAL SINGH.


Pas Tanjong hari ini telah membuat satu demo dihadapan Komtar pada tengahari tadi menyatakan ketidak puas hati mereka dengan sikap yang ditujukkan oleh Pengerusi DAP Karpal Singh.


Kenyatan itu mengenai tuntutan karpal supaya tidak menghalang sambutan hari Valentime yang jelas menghina Islam.


Pengerusi Pas Kawasan Tanjong Zaidi Abu Bakar.


Surat bantahan yang diserahkan kepada Guan Eng.ditulis sendiri mengunakan tangan.


Jelas menunjukkan ahli PAS tidak setuju tindakkan DAP 


depa dok sembang deras kata ini negara islam akan tepai bila kena teguq sikit dengan DAP terus kecut teloq.

“DAP tidak bersetuju pendirian Pas menentang sambutan Hari Kekasih, Selasa ini,” kata, Pengerusi Kebangsaan DAP, Karpal Singh. Menurutnya, pendirian Pas tidak boleh dipertahankan kerana sambutan Hari Kekasih diterima umum, dan disambut hampir di semua negara.
 “DAP berpendapat pendirian Pas menentang sambutan Hari Kekasih, bukan satu langkah yang baik. “Tindakan Pas adalah sangat bertentangan dengan hak asasi manusia dan prinsip kebebasan. Malaysia adalah negara mengamalkan prinsip demokrasi,” katanya, di Air Itam, di sini, semalam.
 Karpal berkata, DAP kecewa dengan tindakan Pas, satu parti komponen Pakatan Rakyat (PR) yang menentang sambutan Hari Kekasih setiap tahun. “DAP menggesa Pas menarik balik pendirian berkenaan sebelum 14 Februari ini,” katanya.
 Kelmarin, Dewan Pemuda Pas menghantar memorandum bantahan promosi Hari kepada Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim. Memorandum itu diserahkan Setiausaha Pemuda Pas, Khairul Faizi Ahmad Kamil kepada Setiausaha Akhbar Menteri, Norazli Noh yang mewakili Rais, di Bangunan Sultan Abdul Samad, Kuala Lumpur.
 Khairul Faizi berkata, Dewan Pemuda Pas meminta Rais mengambil tindakan memantau dan bertindak sekiranya wujud kempen promosi Hari Kekasih menerusi pengiklanan di televisyen, radio dan akhbar sepanjang bulan ini.
 Pada 7 Februari lalu, Pemuda Pas menggesa Kerajaan melancarkan kempen menentang sambutan Hari Kekasih atas alasan ia mempromosikan aktiviti tidak moral. Timbalan Ketuanya, Nik Abduh Nik Aziz berkata, kerajaan perlu menyiarkan iklan anti sambutan itu untuk mencegah umat Islam menyambutnya pada 14 Februari ini.

Sumber berita oleh  Saikopen Saiko

Guan Eng Sambut Velentime Bersama Umat Islam Penang?


Pagi tadi, Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dan ADUN Komtar, Ng Wei Aik, meraikan Hari Valentine dengan mengedarkan 1,000 kuntum bunga "carnation" kepada pengunjung-pengunjung di Chowrastar, di Penang. CTS tidak kisah sekiranya beliau ingin menyambut perayaan berkenaan dengan bukan Islam. Tetapi kenapakah LGE dan Kerajaan DAP Penang tidak sensitif dengan pengharaman kepada Umat Islam untuk menyambut hari berkenaan?

Bukankah tindakan beliau mengajak Umat Islam untuk meraikan Hari Valentine adalah satu tindakan menghina Islam dan penganutnya? Bukankah DAP juga yang sebelum ini menyalak dengan menuduh PERKASA tidak sensitif dengan kaum Cina apabila PERKASA menyumbangkan ang pow bersampul putih ketika Tahun Baru Cina yang lepas? Kalau kaum Melayu tidak sensitif dengan adat masyarakat Cina, DAP boleh menyalak. Kenapa Umat Islam harus berdiam diri ketika LGE menghina mereka dan hukum hakam Agama mereka? Apakah LGE yang tinggal berpuluh tahun di Malaysia tidak mengetahui sambutan Hari Valentine adalah haram disambut oleh Umat Islam?  BACA SETERUSNYA CTS


VIDEO : TIAN CHUA MENANGIS KEPADA ANWAR DIPERLI PEMUDA UMNO.


Mengejutkan Tian Chua adalah seorang penakut dan bacul apabila berhadapan dengan Pemuda UMNO di Felda Hutan Percha DUN GADEK Melaka. SYABAS MKP ucapkan kepada Pemuda DUN GADEK nie macam nie klu semangat Pemuda UMNO baguih la,berjaya menghalau pengkhianat dari merosakkan Felda yang senantiasa Aman sebelum kehadiran musibat dari PKR nie.Rasa macam nak dekat dah pilihanraya,selalunya suasana macam nie masa pilihanraya saja.


Ini baru pembuka agenda yang berlaku pada permulaan cerita nie 


Lagu UMNO dipasang pada ceramah mereka dan tengok sendiri berapa kerat sahaja yang meyokong PKR dikawasan Felda nie?Siap ada pembesar suara lagi????Mana tak menangis si Pondan Tian Chua nie.


Hampa dok kutuk sangat KAK IJAT nak ambil depa pasang lagu WANITA UMNO bagi hampa dengaq padan muka>>>>>>>nak kabaq penyokong UMNO lagi ramai dari yang dengaq ceramah Puak Pakatan Kelentong Rakyat nie.Tian Chua lu sulah silap masuk tempat la?Ini Melaka bro bukan Penang.Guan Eng pun Olang Melaka kasi titik sama lia.


Gaji Rafizi Ramli RM 25K Sebulan?



Tindakan Rafizi Ramli terus-menerus menyerang Datuk Seri Shahrizat Jalil dengan tuduhan-tuduhan yang diputar belit telah menimbulkan rasa tidak senang dikalangan ahli-ahli PKR sendiri di Selangor.
Khamis petang sel13.com diajak untuk berjumpa dengan seorang ahli PKR yang juga seorang ahli majlis sebuah PBT di Selangor. Kata ahli PKR berkenaan tindakan Rafizi itu berkemungkinan akan mengundang tindak balas agresif dari pihak lawan mereka.
Katanya kepada wakil sel13.com, “tuan ingat semua orang-orang PKR yang ada jawatan di Selangor bersih ke ? “
Beliau turut berkata Rafizi hanya mementingkan dirinya sahaja untuk dipotretkan sebagai hero. Dia tidak fikir bagaimana jentera parti dibawah bekerja dan segala-galanya memerlukan wang. Katanya lagi, “Rafizi masuk politik terus berada diatas dan dapat gaji puluhan ribu sebulan,dia tidak tahu susah payah orang di bawah” .
Sel13.com diberikan satu salinan resume Rafizi Ramli semasa memohon kerja sebagai Ketua Eksekutif di pejabat Penasihat Ekonomi Selangor.

Monday, February 13

JANGAN MENGAMUK DULU GUAN ENG!!!


Dulu semasa panas  kes tanah Tan Hak Ju  , si lidah biawak Guan Eng bukan main lagi menghentam kerajaan BN terutama  Dr Teng Hock Nan sehingga digelarkan profesional putar belit & pakar silap mata.  Bukan main gah lagi menuduh bahawa BN adalah punca kerajaan negeri rugi RM 40 juta di sidang medianya dan ceramah .
Pengerusi Jawatankuasa Kerja BN negeri, Datuk Dr. Teng Hock Nan  berkata bahawa  Mahkamah Rayuan di Putrajaya pada 11 Januari lalu telah mengetepikan perintah Mahkamah Tinggi agar kerajaan membayar pampasan sebanyak RM40 juta kepada Hak Ju.Sebaliknya, kerajaan hanya perlu membayar RM500,000 kepada Hak Ju sebagai bayaran kos yang ditanggungnya sepanjang perbicaraan kes itu.

Jadi ,  di mana RM 40 juta yang didakwa skandal yang merugikan rakyat P.Pinang ?  Siapa sebenarnya  yang berbohong kepada rakyat dalam isu ini ??

Terbaru Penjualan tanah Bayan Mutiara tidak telus,Kerajaan DAP Pulau Pinang diminta kaji semula tender." 





Elizabeth Wong (ADUN BUKIT LANJAN ) perlu letak jawatan..???



Sebelum ini Zuraidah sering bersuara lantang mendesak Ketua Pergerakan Wanita UMNO, Datuk Seri Shahrizat Abd Jalil agar meletakkan jawatan, tetapi kini apabila kontroversi melanda rakan sekutunya, Elizebeth Wong, mengapa dia hanya berdiam diri. Desaklah agar Elizebeth meletakkan jawatan kerana apa yang melanda Elizebeth kini adalah masalah moral,”

“Adakah kerana kontroversi kali ini membabitkan rakan sekutu mereka jadi mereka hanya akan terus berdiam diri dan tidak mengambil sebarang tindakan. Eli bukan sahaja terbabit masalah moral dengan lelaki yang dikenali sebagai Helmi yang dikatakan menyebarkan gambar bogel Eli, namun Eli juga dituduh menyara kehidupan bekas teman lelakinya di Indonesia dengan menggunakan duit parti.

Sebelum ini, Eli yang juga merupakan Exco Kerajaan Negeri Selangor dikatakan mempunyai hubungan sulit dengan seorang lelaki Melayu. Ekoran daripada penyebaran gambar separuh bogel Eli, kekasih Eli yang dikenali sebagai Hilmi Hazimin Malik dikehendaki oleh pihak polis bagi membantu siasatan.

Namun setelah tiga tahun menghilang, Hilmi telah ditahan pihak imigresen Indonesia di Pulau Batam kerana memiliki dokumen palsu. Eli pula dikatakan menjadi orang yang bertanggunjawab memberikan dokumen palsu tersebut kepada Hilmi.

Tak Sopan Tok Mat Macam Tue?


Anwar pasti marahkan Tok Mat bila buat Cam tue silap hari bulan Pak sheik pasti saman Tok Mat yang pernah membuat kenyataan bahawa Buku Jingga yang diterbitkan oleh Pakatan Pembangkang harus dibakulsampahkan, telah mengotakan kata-katanya.Modal pasaran FELDA Global Ventures Holdings (FGVH) diramal mencecah RM21 billion apabila ia disenaraikan pada Bursa Saham pada 10 Mei tahun ini.FELDA Asset Holdings Company (FAHC) telah ditubuhkan untuk memastikan kepentingan 37% saham milik KPF tidak dijual sewenang-wenangnya oleh pihak yang tidak bertanggungjawab apabila ia disenaraikan kelak.

Ahli-ahli lembaga pengarah FAHC terdiri daripada wakil JPM, Kementerian Kewangan, FELDA, FGVH dan Koperasi Permodalan FELDA (KPF). Katanya FAHC mempunyai kuasa mengundi tetapi hak ekonomi adalah milik KPF.Proses rundingan sudah 90 peratus siap dan perbincangan terakhir mengenai penerimaan cadangan penyenaraian akan dibawa pada mesyuarat agung KPF pada 22 Mei ini.
Katanya tawaran permulaan awam (IPO) hanya akan diumumkan oleh Perdana Menteri selepas semua proses siap. FGVH telah menyenaraikan dua syarikat antarabangsa sebagai rakan kongsi globalnya tetapi enggan mendedahkan dari negara mana.
photo_4
Ahmad Maslan mengadakan perjumpaan mesra dan menyampaikan taklimat kepada 1,3000 Ketua Peneroka, Ketua Penerokawati, Ketua Belia, Pengurus Rancangan dan pegawai-pegawai kanan daripada 317 rancangan FELDA seluruh negara. Dalam perjumpaan itu, beliau turut menjawab soalan-soalan dikemukakan wakil.KPF akan menjadi pemegang saham tunggal terbesar FGVH dengan 37% kepentingan, sementara saham lain diperuntukkan bagi peneroka, petugas Kumpulan FELDA, kerajaan negeri, pelabur Bumiputera dan pelabur asing.Antara pelabur Bumiputera yang terbabit ialah ASN, ASB, PNB dan Tabung Haji sementara pelabur institusi pula terdiri daripada KWSP dan Kumpulan Wang Amanah Pencen. Hanya dua peratus diperuntukkan untuk pelabur luar negara




ADAM ADLI LARI TERKUCIR!!!GAMBAQ TERBARU.


11 February 2012 boleh dianggap igauan ngeri bagi geng Adam Adli dan rakan-rakan setelah ceramah yang dianjurkan oleh PKR Klang dan KAMI ditentang oleh anak-anak muda tempatan itu sendiri. Seawal 8 malam, terdapat ratusan anak muda telah berkumpul di dewan serbaguna Kg Idaman untuk membantah ceramah itu daripada diteruskan. Provokasi dari pihak PKR telah membuatkan penduduk kampung berang dan bertindak mennyelerakkan kerusi yang telah disusun. Tidak cukup dengan itu, sekali lagi provokasi pihak PKR menggunakan sistem pembesar suara membuatkan kemarahan penduduk semakin membuak-buak. Sistem audio ditutup sebagai tanda bahawa penduduk Kg Idaman benar-benar menolak kehadiran Adam Adli. Ketika itu, 3 anak muda tempatan telah ditahan oleh pihak polis untuk tujuan siasatan lanjut. Mereka telah dibawa ke balai polis Pandamaran untuk diambil keterangan.


Itu kisah Adam Adli dihalau oleh penduduk kampung dek kerana perbuatannya,Ini pulak cerita Aman Kampus telah menjelajah ke Kelantan Pulak dan kini mereka dalam perjalanan ke Perak pulak tak dengaq pulak cerita kena halau akan tetapi diraikan oleh segenap lapisan masyarakat.


Selepas majlis pelancaran Aman Kampus peringkat negeri Terengganu dilancarkan di SMK Tok Jiring tengahari semalam oleh Dato' Hj Mohd Nasir, Ahli Parlimen Kuala Nerus, konvoi menyusuri keindahan pantai Setiu dan Besut menuju ke destinasi seterusnya - Kelantan Darul Naim (negeri kelahiran gua!) 

Kira-kira jam 5 petang, Kembara Aman Kampus tiba di bandar yang cuma dipisahkan dari Thailand oleh Sungai Golok, bandar Rantau Panjang. Di sana mahasiswa2 disambut mesra oleh wakil penduduk! 

Di Rantau Panjang, mahasiswa2 mengadakan program INFO SISWA - memberi penerangan dan mendapatkan respon dari penduduk tempatan berkaitan isu mahasiswa dan nasional. Respon yang diterima sangat membanggakan. 

Program INFO SISWA diadakan di hampir kesemua bandar2 yang disinggahi dalam Kembara Aman Kampus. 

Selepas sejam di Rantau Panjang, konvoi bergerak ke Pondok Moden Jeli untuk majlis makan malam bersama Ahli Parlimen Jeli & juga Menteri Perdagangan Antarabangsa, Datuk Mustapha Mohammed. Mahasiswa2 bermalam di sana. 

Pagi ini adalah HARI KE-LAPAN Kembara Aman Kampus. Mahasiswa2 dibahagikan kepada dua kumpulan; kumpulan pertama mengadakan program IKON SISWA di SMK Bukit Bunga dan satu lagi kumpulan mengadakan program Info Siswa di sekitar bandar Jeli. 

Tengahari nanti Kembara Aman Kampus akan bertolak ke Perak melalui Lebuhraya Timur-Barat. 


Datuk Azeez Rahim bagi gadis muda menangis kerananya?



Hari ini aku nak ceritakan pasal Azeez Baling atau dahulu dikenali sebagai Azeez Rempit. Siapa tak kenal brader Azeez ni kan? Asal saja rakyat Baling menghadapi masalah atau bala bencana, dia ni la orang pertama akan menyiapkan diri untuk kesana dan membantu mereka.


Tahukah korang Azeez telah menjaga Baling dari awal lagi sejak dia kalah di tangan Taib Azamuddin dulu? Daripada seorang yang tidak disukai dulu, Azeez berkorban wang dan ringgit serta masa dan tenaga untuk menjaga penduduk di Parlimen Baling ni, akhirnya dia berjaya juga menambat hati penduduk di sini.


Ini bukan soal duit, tapi manusia menilai segala pengorbanan yang dilakukan oleh seorang manusia yang lain. Kalau aku nak cerita pasal kebaikan Azeez kat Baling ni memang banyak la, nanti korang kata Azeez bayar aku pulak! Cerita banyak tak mau, sekarang aku nak tunjukkan pada korang apa yang terbaru Azeez buat kat Baling ni



Di mana agaknya ahli parlimen Baling, ketika rakyatnya sedang susah?

Ini hanya satu usaha dari Datuk Azeez, banyak lagi yang beliau lakukan untuk membantu penduduk Baling. Kalau nak cari ahli parlimen, cari yang macam ni, bukan cari yang hanya pandai cakap semata, kerja haram taktau buat.


AHLI PAS PULAU PINANG TOLAK KEPIMPINAN PUSAT.


Inilah yang dikatakan Ahli Pas sendiri telah menolak kepimpinan PAS Pusat.Apa sebabnya rakyat memerhati apa yang berlaku dan tindak-tanduk kepimpinan PAS Pusat.Salleh Man di Pulau Pinang telah ditolak mentah-mentah oleh DAP dari menjadi YDP MAIPP setelah dijanjikan oleh Anwar ketika menang di PRK Permatang Pasir dahulu.

Datuk Dr Hasan Ali hari ini mengakui pemecatan ke atasnya oleh Ahli Jawatankuasa Tertinggi PAS Pusat berpunca daripada Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Ahli Dewan Undangan Negeri Gombak Setia ini menjelaskan, segala kenyataan negatifnya terhadap Penasihat Ekonomi Selangor itu menjadi punca dirinya dipecat PAS.

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive