Monday, February 20

VIDEO MANTOP : DALAM KETA PUN ANWAR KENA MAIN?



Kereta yang dinaiki Anwar Ibrahim diserang oleh kira-kira 200 penduduk tempatan yang tidak menyenangi kehadiran Anwar disitu. Kejadian tersebut berlaku di Semberong, kawasan Parlimen Hishamuddin Hussein.

Ianya berlaku sebaik sahaja kereta Anwar memasuki ke kawasan ceramah di pejabat PKR Semberong, kira-kira jam 11:30 malam.

Serangan tersebut menyebabkan kereta Mercedez Band dinaiki Anwar remuk cermin hadapan dan kemek pintu belakang di sebelah kanan. 



Seperti biasa bila perkara buruk seperti ini berlaku, pihak pembangkang akan menuduh "ini semua kerja Umno!" 

Sedarlah sikit orang ramai dah meluat dengan drama Anwar yang sering memperbodohkan rakyat!



MKP NAK TANYA DEPA NIE KLU MASUK DALAM LONGKANG MESTI SALAHKAN UMNO,KEMUKKAN BUKTI DER BARU MANTOOP LU PUNYA MAIN BELAKANG NIE?

NIE PULAK APA CER BROTHER PAS PIS PUS TAKKAN DAH TAK ADE ULARMAK MELAYU DALAM PAS NAK DIBUAT BAHAN DER.



Inilah yang telah disabdakan Nabi Muhammad s.a.w akan hal yang berlaku di akhir zaman. Aku nak tanya, bila orang kafir kata dia tahu kandungan Al Quran, dia tahu akan kemuliaan iman dengan menyembah Allah yang satu dan tiada sekutu, tapi masih lagi kafir, adakah itu satu keindahan? Politik menghalalkan segala yang haram demi untuk matlamat yang sebenar - PAS itu bukan ISLAM dan ISLAM itu bukan PAS.

Siapakah serigala berselimutkan kulit kambing?

GEMPAR KUALA KETIL BAH KERANA BALAK PAS?



TIDAK dinafikan hutan mempunyai nilai kormesial dan ekonomi. Hutan membekalkan kayu balak dan kertas yang merupakan satu sumber pendapatan penting bagi negara. Penukaran tanah dari hutan kepada pertanian telah mengakibatkan berlakunya penebangan hutan secara meluas. Aktiviti ini telah mengurangkan jumlah hutan asal dan biodiversiti hutan dan hidupan liar. Eksploitasi hutan yang melampau untuk tujuan pembalakan dan sebagainya telah menyumbang kepada hakisan tanah, pemendapan, kerosakan cerun dan tanah runtuh di Malaysia. Penebangan hutan yang berterusan dan kemusnahan hutan di kawasan tadahan air akan menjejaskan bekalan air dan kualiti sumber air, menjejaskan kemampuan pengambilan semula air bawah tanah dan menyebabkan lebih banyak banjir di kawasan tanah rendah.
Keadaan Banjir di salah satu kampung di Kuala Ketil Baling. Adakah banjir ini berpunca oleh penebangan balak yang semakin berleluasa di Baling yang didalangi oleh Parti Pas?




Kita harus sedar bahawa sumber bekalan air negara kita datang dari sungai, laut, kolam dan tasik. Air boleh dicemari melalui hakisan tanah akibat penebangan hutan. Penebangan hutan akan menyebabkan berlaku hakisan tanah dan seterusnya hakisan tanah ini akan memasuki sungai. Mendapan akan terbentuk di mana akan menyebabkan pula paras sungai semakin cetek dan ia boleh meningkatkan risiko berlakunya banjir.


Ketua Pemuda UMNO BHGN. Baling merangkap Penyelaras Kuala Ketil.Saudara Khairul Azhar baling menyampaikan bantuan.MKP nak tanya jugak mana pi Ahli Parlimen ????


MAKLUMAT
 
NamaTaib Azamudden bin Md Taib, Y.B. Dato' Haji
Jawatan dalam KabinetTiada
PartiPAS
ParlimenP016
KawasanBaling
NegeriKedah
No. Telefon04-4706 787
No. Fax04-4706 787
E-Mailbaling@parlimen.gov.my / parlimenbaling@gmail.com
Alamat Surat-menyuratPusat Khidmat Ahli Parlimen Baling (PUSKAB) V4 Bangunan MDB Jalan Syed Sheikh 09100 Baling Kedah Darul Aman


Jikalau ada kawasan petempatan di kaki bukit di situ yang menggunakan air telaga, kesemua bahan berbahaya ini akan masuk sekali. Baja dan racun perosak mengandungi amonia, nitrat dan fosfat.


Apa yang memeranjatkan,terdapat banyak kayu2 balak yang bersaiz kecil. Bagaimana kayu balak yang bersaiz demikian boleh di tebang? Patutlah hasil kutipan balak Kedah di bawah pentadbiran Pas meningkat berkali ganda berbanding kutipan di zaman kerajaan BN dulu. Rupa-rupanya,sekarang ini semua pokok di tebang tanpa mengira saiz,sama kecil ataupun besar hingga habis gondol hutan. Rakyat Baling pulak menanggung beban kerana kerakusan PAS Kedah menggondol hasil bumi ini.Demi keuntungan kepada proksi, PAS sanggup menggadaikan keselamatan rakyat Baling.   

Permohonan Guan Eng Pindah Kes Saman RM30 juta Dibantah



Ketua Menteri, Lim Guan Eng akan memfailkan permohonan rasmi di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur agar kes saman malu RM30 juta yang difailkan oleh Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Pulau Pinang, Datuk Zainal Abidin Osman terhadap beliau dipindahkan ke Mahkamah Tinggi Pulau Pinang untuk dibicarakan.

Peguam Datuk Jahaberdeen Mohamed Yunoos yang mewakili Zainal Abidin memberitahu pemberita, pihaknya akan mengemukakan bantahan kepada permohonan yang bakal dikemukakan oleh Guan Eng itu.

Saman itu berhubung kenyataan Guan Eng mengaitkan UMNO dengan demonstrasi dan cubaan membakar ibu pejabat DAP di Pulau Pinang.

Hakim Amelia Tee Hong Geok Abdullah menetapkan 20 Mac ini untuk pengurusan kes saman tersebut.

Sebelum ini, mahkamah telah menetapkan 2 hingga 6 April untuk perbicaraan kes saman tersebut.

Zainal Abidin mendakwa pada 3 Julai lalu, Guan Eng telah menerbitkan kenyataan akhbar melalui emel yang kemudiannya disiarkan di dalam akhbar Keadilan Daily pada 3 Julai dan di dalam akhbar Suara Keadilan pada 5 Julai lalu. 

GUAN ENG DAH HILANG HORMAT PADA PENGUNDINYA?




tetapi apabila dibuka, ianya telah pun dipadam, buktinya,. lihat disini!


Dibawah ini adalah antara beberapa kenyataan Dari Lim Guan Eng


Gua dah banyak kali cakap kat penyokong Pakatan Rakyat nie,kaum cina menyokong Pakatan hanya kerana  mahukan perubahan kuasa, sebelum ini umum juga ketahui bahawa cina Gerakan & MCA masih dibawah kuasa BN yang mana kuasa penuhnya dari  UMNO. Peralihan kuasa bakal berlaku & negara bakal menghadapi malapetaka apabila melayu semakin berpecah belah. Kini Melayu berpecah kepada 4.DARAH SATRIA

Sunday, February 19

ADAM ADLI BUAT HAL SURUH OSTAD ZIZAN LENA?


Adam Adli buat hal lagi hari ini buat pulak demo kat Wisma Darul Aman Perhimpunan itu berlangsung kira-kira 40 minit. Turut serta, aktivitis pelajar Adam Adli dan kira-kira 40 anggota Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM).

Mereka membawa risalah yang antara lain tertulis mendesak rektor letak jawatan, Kedah bebas Auku serta menyembur cat pada kain rentang termasuk memangkah gambar rektor Kuin dengan cat merah serta meletakkan kalungan bunga.

Randy juga kesal kerana rektor menghalang aktiviti penuntut bersuara dan mengenakan peruntukan undang-undang tertentu dengan mengambil tindakan terhadap enam pelajar kerana memberi ucapan menggunakan pembesar suara di hadapan orang ramai.

“Kita minta Datuk Seri Azizan mengambil tindakan tegas dalam soal ini,”  katanya.

Sementara itu, wakil pelajar digantung pengajian, Muhamad Aiman Che Ab Razab berkata, mereka menuntut supaya segala akta yang mempunyai persamaan dengan Akta Universiti dan Kolej Universiti (Auku) dihapuskan.

“Kita desak Menteri Besar mengeluarkan kenyataan untuk menolak Auku dan sebagai bukti beliau perlu menolak rektor dan membebaskan Kedah dari Auku.

“Sebelum ini beberapa memorandum turut dihantar kepada Pas Pusat dan PKR, mereka semua sudah sedia maklum. Namun kita belum mendapat sebarang penjelasan daripada Datuk Seri Azizan mengenai perkara ini,”  katanya.

Dalam pada itu, Pengerusi SMM, Ahmad Syukri Razab berkata, mereka akan memperjuangkan supaya akta bersamaan dengan Auku dihapuskan kerana menzalimi golongan pelajar.

Setiausaha Politik Menteri Besar, Muhammad Sanusi Md Nor berkata, beliau akan memaklumkan hasrat kumpulan pelajar berkenaan kepada Azizan.




Profesor Datuk Dr Jamil Osman didesak meletak jawatan kerana didakwa gagal menangani pelbagai isu melibatkan kebajikan penuntut pusat pengajian tinggi itu.

Tahun lalu, Kuin mengambil tindakan disiplin ke atas enam penuntutnya dan ia menjadi salah isu kontroversi di kalangan aktivis mahasiswa.



MKP kata : Adam Adli nie suka buat demo , Pemuda PAS Kedah pun sama dok lena , Hampa tak ada Panglima Perang nak mengamuk ka? 

Melayu Jangan Munafik Dan Taksub Wasiat Syaik Abdullah Fahim.

Supaya jangan berpecah belah oleh bangsa Melayu sendiri. Sekarang sudah ada timbul di Malaya mazhab Khawarij yakni mazhab yang keluar dari mazhab 4 mazhab Ahlis Sunnah wal Jama`ah. Maksud mereka itu hendak mengelirukan faham awam yang sebati dan hendak merobohkan pakatan bangsa Melayu yang jati. Dan menyalahkan kebanyakan bangsa Melayu.

Hukum-hukum mereka itu diambil daripada kitab Hadyur-Rasul yang mukhtasar daripada kitab Hadyul-'Ibad dikarang akan dia oleh Ibnul Qayyim al-Khariji, maka Ibnul Qayyim dan segala kitabnya ditolak oleh ulama Ahlis Sunnah wal Jama`ah.

Tuan-tuan bangsa Melayu jangan tertipu daya hasutan mereka itu dikeluar hukum-hukum yang tiada terpakai dalam Mazhab Syafie, dan fatwa mereka itu akan masalah yang buruk-buruk, sudah terdengar kepada awam, harapan bangsa Melayu jangan berpecah belah sesama bangsa sendiri.

Siapa yang datang kepada kamu dan menyuruh kamu semua supaya taat kepada seorang lelaki tertentu tujuannya untuk memecahkan persatuan kamu dan menghancurkan kesatuan kamu maka bunuhlah akan dia.

KALAU DAH DASAR PENYAMUN ??? MUSIBAT BETUL KAWAN MACAM NIE!!!



Pengalaman absinthe tak ada, Perjuangan ada la sedikit sebanyak. Nama pun jantan. Kalau jatuh basikal itu pra-syarat bergelar budak lelaki, maka sakit putus cinta itu pra-syarat jadi jantan. Dia punya sakit, macam langgar keretapi.

Tapi Hang, kau hati tengah bunga-bunga. Dalam hati Hang ada Taman Tasik Titiwangsa. Hang, kalau kena langgar lori balak tengah lebuh raya pun, kau bangun balik, ketis debu di bahu dan jalan terus. Macam tak ada apa jadi.

Sebab dalam hati hang ada taman.Hang lari pusing-pusing pokok dengan kekasih kau. Kepala otak kau la nak faham perit sakit hati orang lain bila nak cilok orang punya hasil kerja serta penat lelah, Musibat namanya orang macam nie.Ayat Paling Best hampa tunggu lepaih PRU 13 Selesai melabuhkan tirai.



Hang nie , kalau kena tembak dengan meriam, peluru meriam tu kau tepis. Itu hang la. Hang yang asal datang musibat saja menggelabah tempah restoran. Terkengkang-kengkang lari beli bermacam benda untuk nak bodek pemimpin, balut kotak cenderamata dalam kertas kilat seperti lubuk emas ada disitu.

Hingus meleleh-leleh pergi jumpa proksi nak minta budget 100K konon. Mengharap dapat untung dan mungkin balasan aktiviti ranjang. Atas nama perjuangan. Kau bertuhan duit. Kau sembah hasil dari kerja orang lain. Perjuangan yang hang ada di celah kelangkang wanita. Perjuangan yang mengekek ketawa bila hang termakan pujuk rayu setan. Dan hang gadaikan prinsip perjuangan hang untuk seorang yang sudah tidak punya jati diri sebagai pembela anak bangsa. Demi mengaut keuntungan atas angin . Aku marah orang macam musibat ini.

Perjuangan boleh pergi mati. Perjuangan boleh pergi mampos. Perjuangan boleh pergi telan racun tikos. Perjuangan boleh pergi terjun KLCC. Perjuangan boleh ikat kakinya pada ketulan konkrit, pangku konkrit itu dan terjun dari tepi jambatan Pulau Pinang. Ini macam punya perjuangan penuh musibat kepala toya mak amin. Sial dan celaka untuk yang berhati walang.

APA YANG PEMIMPIN PAKATAN RAKYAT BUAT?SALAHKAN UMNO SAJA HAMPA PANDAI!!



MKP tertarik dengan apa yang dibaca dalam sinar harian hari ini.Pemimpin Pakatan Rakyat DAP  Kedah hanya pandai bermain politik yang tidak matang dengan hanya mahu undi melayu seperti yang didebatkan oleh Ketua Menteri Paling Celaka dalam sejarah Pulau Pinang semalam.Padahal nasib kaum sendiri tidak dibela oleh DAP Kedah.Guan Eng hanya menyalahkan UMNO dalam semua hal.Apa kejadah Pemimpin macam nie cakap talak selupa bikin.Lancau ini macam punya Lampha lu sulah manyak besaq lo!!!!!!!!!
Empat anak kepada mangsa bunuh di Taman Saga, semalam, yang kini dirawat di Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) mendapat perhatian MCA dan Gerakan.
 Ahli Parlimen Alor Setar, Datuk Seri Chor Chee Heung berkata, keadaan anak mangsa masih trauma dengan kejadian berlaku ke atas ibu mereka, Ung Siew Lin, 46, yang ditetak bekas suaminya.
Menurutnya, anak mangsa ketika dilawat turut melahirkan rasa bimbang mereka dengan kecederaan yang dialami. 
“Mereka cedera di tangan, jadi mereka khuatir dengan masa depan jika tidak dapat melakukan sebarang pekerjaan.“Selain itu, Pertubuhan Kebajikan Taman Saga akan membantu menguruskan proses pengebumian mangsa kerana dia tidak mempunyai saudara mara,” katanya kepada pemberita di HSB. 
Empat anak mangsa yang dirawat di HSB, termasuk Wong Chiew Ling, 26; Wong Chew Shen, 22, dan Wong Chew Wei, 21, serta anak angkat mangsa, Chn’g Sheve Mei, 26.Lawatan beliau lebih satu jam itu turut disertai Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Derga, yang juga Pengerusi Gerakan Negeri Kedah, Dr Cheah Soon Hai. 
Chee Heung berkata, MCA dan Gerakan akan sama-sama membantu keempat anak mangsa sekiranya mereka memerlukan bantuan.Beliau berkata, pihaknya turut meminta agar pihak HSB menyegerakan proses pembedahan kepada mereka terlibat.
 “Kita bimbang jika proses pembedahan lambat dilakukan ia akan memberi kesan kepada keadaan fizikal yang lain.“Persetujuan daripada pihak HSB juga diterima bagi mempercepatkan proses pembedahan tersebut,” katanya.

MAT SABUN MULAKAN KEMPEN TERHADAP DAP LAHANAT?


Mat Sabu nie betul suka kepada DAP dan menyatakan sokongan untuk meletakkan calon bukan Melayu bertanding atas tiket Pas,Apa yang MKP nampak dalam nie adalah provokasi dalam PAS itu sendiri untuk mengagungkan DAP diatas apa yang Mat Sabu dapat dari Lim Guan Eng.Apa yang dia dapat nanti dalam dedahan seterusnya MKP bagitau kemudian.Mat Sabu didalam PAS Pulau Pinang sendiri telah menjadi parasit yang diberitahu oleh ahli PAS sendiri kepada MKP semasa lepak dengan depa pekena nasi kandaq.Perpecahan dalam PAS Pulau Pinang akan lebih ketara lepas nie selepas kenyataan Anwar menyokong Isreal mendapat bantahan dan Demo yang diadakan jumaat lepas.Berikut adalah kenyataan Mat Sabu yang MKP cedok dari AntaraPos.  
Dalam usaha untuk menangani pandangan syak wasangka pengundi bukan Islam terhadap parti itu, Pas , hari ini mengumumkan akan meletakkan lebih ramai calon bukan Islam, profesional dan bekas kakitangan kerajaan untuk menghadapi pillihan raya umum (PRU) ke-13 akan datang. 
Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu, bagaimanapun  ketika mengumumkan perkara tersebut, enggan mendedahkan jumlah calon muka baru daripada golongan yang dimaksudkan. 
"Kami dalam proses mendekati dan mengenalpasti calon yang dirasakan boleh membantu Pas dan Pakatan Rakyat pada pilihanraya akan datang. Mereka mungkin golongan muda atau tua dan mungkin juga dari bekas kakitangan kerajaan, bekas tentera dan bekas polis," katanya dalam sidang media selepas majlis forum "Laluan Pas Ke Putrajaya. 
Beliau menambah, sejak 2008, ahli Pas bersikap terbuka untuk menerima ahli bukan Islam kelab penyokong parti itu sebagai calon pilihanraya. 
Bagaimanapun, apabila ditanya samada ia adalah pandangan dari kepimpinan parti, beliau berkata akan sentiasa terdapa 'serangan psikologi' untuk mewujudkan ketidakyakinan di kalangan ahli parti terbabit, namun ianya adalahh sesuatu yang boleh diatasi. 
Mohamad Sabu juga menjelaskan, rundingan berhubung pembahagian kerusi calon pilihanraya antara parti komponen dalam Pakatan Rakyat telah 80 peratus sambilmenambah hanya dua atau tiga jerusi di negeri berlainan masih lagi dalam perbincangan. 
"Ini adalah untuk menyatakan bahawa jika parlimen dibubarkan esuk, perkara ini masih boleh kami selesaikan dengan mudah," ujarnya lagi. 
Antara kerusi yang diwakili oleh calon bebas yang bertindak meninggalkan Pakatan dan masih dalam perbincangan adalah seperti Nibong Tebal, Bayan Baru dan Bagan Serai.

AWAT DEPA MENGAMUK DEKAT PAS KEDAH?




Masyarakat Melayu di kawasan Sungai Kob hari ini berikrar akan mengepung Wisma Darulaman dalam menuntut HAK ASASI mereka sebagai Umat Islam dalam menentang KEZALIMAN Kerajaan PAS Kedah dalam masa terdekat ini, TIDAK MUSTAHIL kerana mereka betul-betul sudah BENGANG dengan kerajaan PAS yang boleh disifatkan sebagai KERAJAAN MUNAFIQ.PD

Saturday, February 18

BERAPI : GUAN ENG LETAK JAWATAN ESOK?

Ketua Menteri paling malang Lim Guan Eng mungkin terpaksa bersara dari arena politik apabila cabarannya supaya UMNO membuktikan bahawa penjualan tanah seluas 41.6 hektar di Bayan Mutiara dengan harga RM1.1 bilion tidak dilakukan secara tender terbuka berjaya ditunaikan.

UMNO negeri semalam mendesak Setiausaha Agung DAP itu mengotakan janji selepas berjaya mengemukakan beberapa bukti yang dilihat menimbulkan pelbagai persoalan terhadap proses tender terbuka tersebut.

Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Zainal Abidin Osman berkata, berdasarkan maklumat daripada laman web pemilik tanah berkenaan, Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang (PDC), tarikh tutup tender adalah 31 Disember 2010.

Bagaimanapun, tegasnya, menerusi laporan syarikat swasta yang berjaya memperoleh tender itu kepada Bursa Malaysia, permohonan untuk membeli serta membangunkan tanah tersebut hanya dibuat kepada PDC pada 3 Mac 2011, manakala surat persetujuan diterima 25 Julai tahun yang sama.

"Terlalu banyak perkara yang menimbulkan kekeliruan dan kesangsian besar di kalangan rakyat.

"Ini sudah cukup membawa kepada peletakan jawatannya sebagai Ketua Menteri kerana tiada ketelusan dalam pentadbirannya seperti slogan Cekap Akauntabiliti Telus (CAT)," katanya pada sidang akhbar di sini, semalam.

Guan Eng semalam mencabar Zainal Abidin dan Ahli Parlimen Kota Belud, Datuk Abdul Rahman Dahlan berundur dari politik jika gagal membuktikan penjualan tanah di Bayan Mutiara tidak dilakukan secara tender terbuka.

Beliau juga sedia berbuat sama sekiranya bukti-bukti tersebut dapat dikemukakan.

Zainal Abidin menambah, selain itu, terdapat laporan menunjukkan bahawa penilaian terhadap tanah terbabit hanya dibuat pada 3 Oktober 2011, iaitu selepas tarikh tutup tender.

Jelasnya, selagi Guan Eng tidak memberi penerangan lengkap bagaimana proses tender itu dibuat, ia dilihat sebagai rundingan terus.

"Sampai hari ini, Guan Eng belum sebut berapa ramai pihak yang masuk tender, siapa yang menilainya dan siapa di dalam jawatankuasa pemilihan tender berkenaan.

"Maklumat yang kita dapat hanya dua syarikat yang membuat permohonan. Ini jarang berlaku dalam negara ini iaitu hanya dua syarikat masuk tender terbuka," ujarnya.

Malah menurut beliau, jawapan seumpama itu tidak wajar keluar daripada mulut seorang Ketua Menteri.

"Saya tengok dari segi jawapan beliau, dia lebih emosi. Emosi menjawab persoalan-persoalan yang diajukan mengenai penjualan tanah tersebut. Penjualan tanah tersebut banyak kontroversi dan banyak persoalan yang perlu dijawab oleh kerajaan negeri. Ini bukan soal nak kenakan beliau, kita nak tahu sama ada penjualan itu dibuat secara telus atau tidak,"katanya.

Sistem Dua Parti Menjadi Sistem Dua Bangsa?


Perbahasan di antara Presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek dan Setiausaha Agung DAP Lim Guan berakhir sebentar tadi dengan Ketua Menteri Pulau Pinang itu tidak menjawab persoalan mengenai  pelaksanaan hukum Hudud oleh Pas.
Debat sejam itu juga melihat kedua-dua tokoh lebih banyak mengeluarkan hujah-hujah berbentuk kempen bagi meraih undi  dan bukan mengupas isu-isu yang berpaksi kepada tajuk perbahasan iaitu Mungkinkah Sistem Dua Parti Menjadi Sistem Dua Bangsa?
Guan Eng  ditanya tiga kali oleh hadirin mengenai pendirian partinya bersabit hukum Hudud yang didokong oleh Pas dan mahu dilaksanakannya di Kelantan sekiranya Pakatan Rakyat menawan Putrajaya.
Guan Eng  hanya berkata Pas tidak pernah “membunuh”  walau seorang kaum Cina dan kerap menegaskan bahawa gagasan pembangkang yang disertai PAS, DAP dan PKR membela hak semua rakyat.
 
“Pakatan Rakyat bekerjasama atas dasar yang sama. Pas ada ideologi mereka, Dap ada ideoloji mereka sendiri tapi jangan lupa Pas tidak pernah membunuh seorang pun orang Cina. Inilah hakikatnya,”  kata Guan Eng.    
 
Kedua-dua tokoh itu menuduh parti masing-masing menjadi ayam tambatan  - DAP kepada Pas, manakala MCA kepada Umno sehingga membelakangkan kepentingan kaum Cina.
 
Guan Eng menyelar MCA kerana mendakwa parti itu tidak berani menentang apa yang didakwa beliau sebagai politik rasuah sekian lama dan sanggup diperkudakan oleh parti kaum Melayu itu.  
 
Beliau merujuk kepada isu Perbadanan Fedlot Kebangsaan (NFC) sebagai contoh rasuah Umno selain mendakwa Umno begitu bingkas mengambil tindakan terhadap pemimpin Cina yang terbabit dalam skandal PKFZ.
 
Soi Lek berkata Guan Eng membuat kenyataan berbaur perkauman dan cuba menutup kelemahan dan amalan rasuah yang wujud di negeri-negeri yang dipimpin oleh pembangkang.
 
“Walaupun (Pakatan Rakyat) hanya berumur empat tahun, sudah ada kes-kes macam ini. Yang penting ialah kita sama-sama mengambil pendirian anti rasuah tidak kira siapa yang terlibat,”  kata Soi Lek.  
 
Guan Eng menggunakan perbahasan itu untuk menyerlahkan rekod Pakatan Rakyat di Pulau Pinang namun Soi Lek menuduh pemimpin DAP itu sebagai banyak menabur janji yang tidak ditunaikan.
 
“Memang sedap dengar penghapusan tol dan sebagainya, tapi saya nak tanya kenapa  di Pulau Pinang ia tidak dilaksanakan, kenapa tidak ada tanah diberi untuk membina sekolah Cina…” tanya beliau.
 
Chua juga berkata DAP dan Pakatan Rakyat gagal menawarkan sebuah pelan untuk membina masa depan yang lebih baik untuk masyarakat Cina.
 
Beliau meminta hadirin untuk membandingkan rekod parti pembangkang itu dengan MCA yang mendirikan sebuah university (universiti Tunku Abdul Rahman) dan menawarkan pelbagai kemudahan pendidikan demi masa depan generasi muda kaum Cina.
 
Ini perbahasan pertama antara di dua pemimpin tertinggi Barisan Nasional dan Pakatan Rakyat menjelang Pilihanraya Umum ke 13.
 
Perbahasan itu dilihat memberi  peluang menilai keupayaan MCA dan DAP  untuk membela masyarakat Cina yang merangkumi hampir  30 peratus daripada penduduk Malaysia yang berjumlah 27 juta.AP   

GUAN ENG TAK JAWAB ISU HUDUD PAS?



Perbahasan antara Presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek dan Setiausaha Agong DAP Lim Guan berakhir sebentar tadi dengan Ketua Menteri Pulau Pinang itu tidak menjawab persoalan mengenai  pelaksanaan hukum Hudud oleh Pas.

Debat sejam itu juga melihat kedua-dua tokoh lebih banyak mengeluarkan hujah-hujah berbentuk kempen bagi meraih undi  dan bukan mengupas isu-isu yang  berpaksi kepada tajuk perbahasan iaitu Adakah Sistem Dua Parti Menjadi Sistem Dua Bangsa?

Guan Eng  ditanya tiga kali oleh hadirin mengenai pendirian partinya bersabit hukum Hudud yang didokong oleh Pas dan mahu dilaksanakannya di Kelantan sekiranya Pakatan Rakyat menawan Putrajaya.

Guan Eng  hanya berkata Pas tidak pernah “membunuh”  walau seorang kaum Cina dan kerap menegaskan bahawa gagasan pembangkang yang disertai PAS, DAP dan PKR membela hak semua rakyat.

GEMPAR KETUA MENTERI MASUK HUTAN BILA TPM MAI PENANG?








Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini berkata Barisan Nasional (BN) yakin untuk menang lebih banyak kerusi pada pilihan raya umum akan datang ekoran berlakunya gelombang kesedaran baru di kalangan rakyat yang kembali menyokong gagasan itu.
Katanya antara petanda gelombang baru kesedaran itu ialah rakyat sering bertanya bilakah pilihan raya umum kerana mereka tidak sabar untuk memberi undi kepada BN.

"Gelombang kesedaran baru sudah ada dan rakyat mahu masa depan yang lebih terjamin, sokongan dari kaum India, Cina dan Melayu kepada BN kini semakin meningkat, lebih kukuh dan lebih baik," katanya pada majlis kenduri rakyat 1Malaysia di Kampung Permatang Tepi, Simpang Empat, di sini hari ini.

Muhyiddin berkata asas kepada gelombang kesedaran itu ialah rakyat telah mula menyambut baik pimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan menghargai pembangunan ekonomi yang dilaksanakan oleh kerajaan.

Katanya BN bertindak untuk kepentingan rakyat bagi jangka panjang dan mengambil perhatian keperluan rakyat.


NURUL IZZAH BUAT HAL LAGI??

Baru-baru ni DBKl telah menjalankan projek pembesaran jalan di Bangsar bagi melicinkan perjalanan lalulintas dan mengurangkan kesesakan. Baguslah tu. Senang sikit nak lalu tempat tu.

Benda baik macam ni mesti Nurul Izzah sokong kan? Maklumlah projek ni jelas menguntungkan rakyat.

Eh, Nurul Izzah tak sokong? Dia tak setuju DBKL buat pembesaran jalan? Apa rasional Nurul Izzah bantah projek untuk rakyat ni?

Nurul Izzah Anwar
3 out of 5 Bangsar RAs are against d widening.

Itu alasan kau, Nurul? Kononnya 3 dari 5 Persatuan Penduduk di Bangsar tak setuju dengan projek pembesaran jalan ni?

Aiseh Nurul, kot ye pun nak tipu, tengok-tengoklah sikit. Mari sini aku bagi tahu semua orang kes sebenar, biar satu dunia tahu perangai pembohong si Nurul ni.

Untuk projek ni, Datuk Bandar Kuala Lumpur dah buat mesyuarat dengan semua Persatuan Penduduk yang terlibat:

1. 1. Persatuan Penduduk Taman Lucky
2. 2. Persatuan Penduduk Bukit Bandaraya
3. 3. Persatuan Penduduk Bangsar Park
4. 4. Persatuan Penduduk Bangsar Baru

Baguslah DBKL buat pendekatan macam ni. Pendekatan ni menunjukkan DBKL sentiasa berunding dengan orang ramai bagi memastikan projek yang dijalankan memenuhi keperluan mereka.

Apa agaknya keputusan mesyuarat tu? Keputusannya ialah: kesemua Persatuan Penduduk yakni 4/4 setuju dengan projek ni.

Eh Nurul, macam mana pulak kau boleh kata 3 dari 5 Persatuan Penduduk tak setuju sedangkan hanya 4 sahaja Persatuan Penduduk yang terlibat? Yang kelima tu Persatuan Penduduk Villa Papa Perut Buncit ke?

Lagi satu, mengapa kau tak berani nyatakan nama Persatuan Penduduk yang kononnya bantah projek pembesaran jalan ni? Setakat sebut 3/5 tak setuju, orang gila tepi jalan pun boleh cakap.

Alamak Nurul, KANTOI lagi!!!!

Lain kali, bagilah FAKTA, Nurul! Jangan setakat kuat AUTA je!!

Inilah perangai Ahli Parlimen Lembah Pantai, tuan-tuan dan puan-puan sekalian.

Sebelum ini Skim Pinjaman Perumahan untuk Penduduk PPR dan PA dia cuba gagalkan. Dia tuduh penduduk PPR dan PA semuanya tak boleh dipercayai untuk bayar pinjaman. Dia perlekeh penduduk PPR dan PA, kononnya mereka semua tak amanah, bila pinjam nanti tak nak bayar balik!

Sekarang ni, projek pembesaran jalan demi kepentingan rakyat pun dia cuba nak gagalkan. Dia tak peduli kalau penduduk Bangsar dan Lembah Pantai sengsara, yang penting dia akan cuba mati-matian untuk gagalkan semua projek Kerajaan. Mengapa? Sebabnya kalau kepentingan rakyat terjaga, apa lagi modal dia nak pakai untuk raih undi?

Inilah contoh manusia tak guna yang cari kuasa demi kepentingan sendiri, bukannya untuk kepentingan rakyat!

Sumber : apakecoh2

BALING MENJERIT- AZEEZ RAHIM KEMBALI MEREMPIT


Perarakan Datuk  Azeez Rahim bersama dengan sukarelawan-sukarelawan gelombang merah sempena Majlis Penyampaian Bantuan JKM Daerah Baling.


Penyerahan pinjaman tekun kepada 21 orang penerima parlimen Baling.


SAH GUAN ENG PENIPU?








Jika Lim Guan Eng seorang yang jujur,merendah diri dan tidak berbohong,sudah pasti beliau akan memberi jawapan satu persatu secara jelas,berfakta dan terang.Sebaliknya Lim Guan Eng sendiri yang merosakkan CAT yang diperjuangkan oleh regim beliau.Semuanya hanyalah bersifat kosmetik dan plastik.

Skandal RM10billion Lim Guan Eng dengan Ivory Sdn Bhd telah membuka mata ramai pihak.Ramai yang mengetahui ada yang tidak kena dengan skandal 10billion ini kerana ia dirunding secara terus dan yang menentukan siapa yang dapat adalah Lim Guan Eng sendiri.



Berlaku rundingan dibelakang tabir buktinya ialah surat permohonan kepada pihak Bursa Malaysia untuk membeli dan memajukan tanah berkenaan. Surat itu (Ivory Group kepada Bursa Malaysia) bertarikh 31 Mac 2011 sedangkan tender terbuka yang diiklankan oleh
pemilik tanah berkenaan iaitu Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang (PDC) tamat pada 31 Disember 2010.


Ivory Sdn Bhd dan Lim Guan Eng harus memberi penjelasan kerana skandal ini membabitkan hak kepentingan awam.



Lim Guan Eng cukup terkenal dengan projek runding terus tanpa melalui tender yang telus.Kita semua harus tahu,Lim Guan Eng juga menjadi Portfolio tanah,beliau cukup arif dan tahu tentang potensi nilai tanah.Semasa masih awal menjadi ketua menteri ,Lim Guan Eng sudah terbabit dengan menjual tanah lebih murah daripada harga pasaran .

Pada 2009 Lim Guan Eng berbohong kepada rakyat membabitkan isu penukaran status daripada pajakan kepada pegangan kekal selama lamanya kepada sebidang tanah lot 408 di tengah kawasan bandar .Seperti dilaporkan tanah yang ditukar status kepada E & O Hotel terlalu murah dengan harga RM45 kaki persegi berbanding dengan harga pasaran melebihi RM250 kaki persegi.


Kemudian rakyat Pulau Pinang dikejutkan dengan pengambilan alih tanah Penang Turf Club,Runding terus projek sPICE yang membabitkan kerugian kepada kerajaan negeri berjumlah lebih RM1Billion hingga menyebabkan Ketua Cabang PKR dan Ahli Majlis MPPP Lim Boon Chang keluar parti:klik sini




Ahli Parlimen Kota Belud Datuk Abdul Rahman Dahlan menempelak Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng apabila enggan mengulas dan mengemukakan bukti bersabit penjualan tanah seluas 41.6 hektar di negeri itu kepada sebuah syarikat swasta.

Sebaliknya Guan Eng memberikan jawapan beremosi yang disifatkan tidak sepatutnya keluar daripada seorang Ketua Menteri sekaligus mencerminkan betapa rendahnya pemikiran Setiausaha Agung DAP itu.  

"Saya tengok dari segi jawapan beliau, dia lebih emosi. Emosi menjawab persoalan-persoalan yang diajukan mengenai penjualan tanah tersebut. Penjualan tanah tersebut banyak kontroversi dan banyak persoalan yang perlu dijawab oleh kerajaan negeri. Ini bukan soal nak kenakan beliau, kita nak tahu sama ada penjualan itu dibuat secara telus atau tidak?




Friday, February 17

PAS Penang Dah Jadi "Dalca" Dengan Anwar.

Syabas MKP ucapkan kepada orang PAS Penang yang kini telah sedaq diri dengan Anwar yang suka menipu dan pembohong.Bijak dalam tindakan dan memertabadkan Islam adalah perjuangan PAS yang sebenar.Bukanya menyokong Anwar yang telah tersesat akidah dengan Yahudi Laknat.

Ini kerana kesemua yang hadir itu telah berani menunjukkan kepada Anwar Ibrahim bahawasanya bukan semua pengikut PAS akan mengikut apa yang beliau lakukan dan katakan.

Peserta-peserta itu juga telah menyatakan bahwa mereka tidak lagi akan mengundi Anwar Ibrahim di Permatang Pauh.

Mereka juga berpendapat bahawa aqidah Anwar sudah jauh terpesong dengan cara menyokong Israel walau dalam apa jua cara tidak kira melalui parti atau secara peribadi.

Mereka juga menuntut supaya PAS keluar dari Pakatan Rakyat kerana mereka tidak sanggup untuk terus bersama-sama orang yang tiada aqidah.

GEORGETOWN - Kepimpinan tertinggi Pas digesa mengkaji semula kedudukan parti itu dalam Pakatan Rakyat (PR) berikutan keengganan Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim menarik balik kenyataannya menyokong usaha melindungi keselamatan Israel seperti yang disiarkan dalam akhbar Wall Street Journal (WSJ).

Desakan itu dibuat oleh sekumpulan yang menggelar diri mereka sebagai ahli Pas peringkat bawahan, yang berkumpul di Masjid Shiekh Yussof di Jalan Datuk Keramat selepas Solat Jumaat, hari ini.

Ia diketuai bekas Ketua Pemuda Pas Pulau Pinang, Mohamed Hafiz Nordin.

Beliau berkata, kenyataan yang dikeluarkan ketua pembangkang di dalam WSJ itu bukan sahaja biadab dan menyakitkan hati umat Islam di seluruh dunia malah ia jelas bertentangan dengan perjuangan Pas dalam menegakkan Islam.

Beliau yang juga Ketua Penerangan Pas Bagan Ajam berkata, kebiadapan Anwar harus dipandang serius oleh kepimpinan parti kerana ia jelas bertentangan dengan akidah Islam dan tidak boleh bertoleransi lagi.

"Cuba bayangkan sekiranya Anwar diangkat menjadi Perdana Menteri... sudah pasti dia akan mengiktiraf Israel dengan menjalinkan hubungan diplomasi dengan mereka. Boleh jadi satu hari nanti Kedutaan Israel akan dibuka di Kuala Lumpur.

"Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Aziz Nik Mat dan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang perlu mengkaji semula kedudukan kita (Pas) dalam PR. Jangan pedulikan rakan sekutu lain kerana ini adalah soal perjuangan Islam yang kita perjuangkan selama ini," katanya ketika berucap pada perhimpunan berkenaan.

Mohamed Hafiz berkata, pimpinan Pas tidak lagi perlu bertolak ansur dengan penasihat PKR ini kerana kenyataannya itu sudah menzahirkan sikapnya yang sebenarnya.

Menurutnya, udah tiba masanya Pas menarik diri dari PR dan memutuskan hubungan dengan Anwar serta PKR. Kenyataan yang dikeluarkanya itu amat biadab serta menoda kesucian umat Islam.

Cabar-Mencabar Di Antara LGE Dan Datuk Zainal Abidin.

Umno Pulau Pinang hari ini mendesak Lim Guan Eng supaya bersara dari politik dan meletakan jawatannya sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang sebagai bukti mengotakan janjinya berbuat demikian

jika terdapat bukti bahawa penjualan tanah Bayan Mutiara di sini telah dilakukan secara rundingan.

Pengerusi Umno negeri, Datuk Zainal Abidin Osman berkata, pihaknya mempunyai beberapa bukti bahawa tanah tebus guna seluas 41.6 hektar itu telah dijual dengan harga RM1.1 bilion secara rundingan kepada syarikat pemaju hartanah Ivory Group.

"Antara buktinya ialah surat permohonan kepada pihak Bursa Malaysia untuk membeli dan memajukan tanah berkenaan. Surat itu (Ivory Group kepada Bursa Malaysia) bertarikh 31 Mac 2011 sedangkan tender terbuka yang diiklankan oleh
pemilik tanah berkenaan iaitu Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang (PDC) tamat pada 31 Disember 2010.

"Ini dengan jelas menunjukkan urusan jual beli tanah di Bayan Mutiara itu adalah rundingan dan bukan secara tender terbuka, kita ada dokumen-dokumen berkenaan,"katanya pada sidang media di sini hari ini.

Katanya, tender terbuka untuk pembelian tanah itu tidak berlaku dalam erti kata sebenar kerana hanya terdapat dua buah syarikat yang menyertai tender itu.

Menurutnya, kerajaan negeri juga tidak mempamerkan nama syarikat yang menyertainya dengan harga yang ditawarkan oleh mereka selepas tawaran tender tutup pada 31 Disember 2010.

Zainal berkata Lim, yang juga Setiausaha Agung DAP, telah mencabar bahawa beliau akan meletak jawatan dan bersara dari politik jika Umno boleh membuktikan dakwaan bahawa tanah itu dijual secara rundingan.

Tanah yang dianggap sebagai "bernilai amat tinggi" itu adalah kawasan paling strategik kerana berdekatan dengan Jambatan Pulau Pinang, Zon Perdagangan Bebas dan Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang.

Pada perkembangan lain, Zainal Abidin berkata Umno Pulau Pinang turut mempersoalkan pembinaan rumah bertingkat setinggi 16 tingkat di Batu Kawan dekat sini kerana kerajaan negeri tidak membina rumah kos murah.

"Rumah yang akan dibina di kawasan berkenaan adalah RM72,000 hingga RM220,000, apa yang kita pertikaikan ialah mengapa tiada rumah kos murah yang berharga RM42,000 sedangkan projek itu dibina atas tanah PDC," katanya.

Pembangkang No Road To Sembrong @hishammuddinH2O @tunfaisal

Ahli Parlimen Sembrong , DS Hishammuddin berkata pembangkang tidak akan mendapat tempat dikawasan Orang Asli Di Sembrong kerana mereka tidak pernah datang kesini untuk membela nasib masyarakat penduduk asli apatah lagi membawa pembangunan untuk manfaat masyarakat orang asli.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada majlis mesra rakyat bersama orang asli di pengkalan tereh , paloh pagi tadi

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive