Wednesday, February 29

IR SHAIK HUSSEIN PERLI SAMA GUAN ENG?

Bila mau letak jawatan.....

Pemuda Umno Pulau Pinang kecewa dengan tindakan Ketua Menteri Lim Guan Eng yang membuat laporan polis berhubung dakwaan ancaman yang diterimanya semasa kekecohan Himpunan Hijau di Padang Kota, Pulau Pinang pada Ahad lalu.

Menurut ketuanya, Shaik Hussein Mydin, Lim menyalahkan Umno bagi apa yang berlaku terhadap dirinya pada hari berkenaan.

"Tindakan Lim ibarat orang tua nyanyuk yang cuba berebut botol susu dengan kanak-kanak,” katanya.

Namun, Shaik Hussein mendakwa beliau mengalu-alukan siasatan segera dan menyeluruh terhadap pihak yang bertanggungjawab mencetuskan huru-hara selepas ucapan ringkas Lim pada perhimpunan tersebut.

Dalam kejadian Ahad lalu, kira-kira 50 penyokong pro-Lynas, yang sebahagian besarnya terdiri daripada ahli Pemuda Umno dan kumpulan pendesak Melayu, PERKASA, didakwa menggangu perhimpunan anti-Lynas di Sudut Pidato, Padang Kota, Esplanade, Pulau Pinang ketika Lim sedang berucap.

Ia disusuli dengan asakan kumpulan itu yang terus mencaci Lim, termasuk menunjukkan kasut ke arah ketua menteri. Orang ramai kemudian cuba membuat rantaian manusia bagi menghalang Lim daripada diserang dan dalam kekecohan itu dua wartawan dilaporkan dipukul.

Perhimpunan itu diadakan sebagai solidariti kepada Himpunan Hijau di Kuantan yang diadakan dengan kehadiran hampir 15,000 orang yang membantah keputusan kerajaan membenarkan loji pemprosesan nadir bumi milik Lynas Advanced Material Plant (Lamp) beroperasi di Gebeng, Pahang.

Menurut Shaik Hussein, beliau yakin hasil siasatan akan membuktikan bahawa Lim yang sebenarnya mencetuskan ketegangan kerana semasa di atas pentas beliau mengarahkan ahli Umno supaya diam.

"Kenyataan Lim menyimpang daripada tujuan sebenar Sudut Pidato diadakan, ia sepatutnya menjadi ruang atau tempat untuk kebebasan bersuara."

Beliau kemudian mencadangkan kepada Lim agar mempelajari daripada bekas Ketua Menteri Tan Sri Koh Tsu Koon mengenai cara-cara menerajui pentadbiran negeri.

Dakwanya, Koh yang menjadi ketua menteri selama 18 tahun, sentiasa tenang dan sabar walaupun dibidas oleh kawan-kawan dan juga seterunya.

"(Lim) tidak perlu belajar dari bapanya (Lim Kit Siang) yang hanya tahu menimbulkan kemarahan di kalangan rakyat," katanya dalam nada menyindir.EMPAYAR PEMUDA

ANZALNA NASIR, LEBIH SEDAP DIPANDANG DARI ERYKAH BADU.



Dari kita melayan kontroversi Erykah Badu yang kami rasa tak lah popular mana pun tu, baik kita layan gambar Anzalna Nasir. Sedap saja mata memandang, kan?


Kepada yang teringin sangat nak tengok konsert Erykah Badu, pergilah beli tiket ke Jakarta. Dijangkakan Erykah Badu yang sedang ‘mencipta’ nama di Malaysia akan membuat persembahan di Indonesia selepas ini. Jadi, sila dapatkan tiket anda sekarang ya! Jangan lupa tiket kapal terbang sekali. Yeah!


Dari melayan artis dari luar lebih baik utamakan artis tempatan yang sememenganya meletup lagi terbaik.Gadis Melayu takkan hilang di dunia,Ayunya menusuk hati kalbu.Jangan pulak bila dah meletup kena ayat pulak dengan Si Badrul Amin,Jenis Sembilang Taik sampai bini orang pun dia sapu bersih.Apa punya celaka memalukan ustad semalaysia sahaja. 









NAMEWEE BABI DAH BUAT HAL LAGI?


Celaka namewee anak haram nie jenis suka buat hal lagi,terbaru dengan video clipnya menentang Lynas pulak dah.Celaka punya nie semua nak cetuskan kemarahan banyak pihak.Hari tue telah dibela.Nie buat hal la pulak, lepas nie nak balun sapa pulak lepas nie.Nampaknya bila balun baru orang buka mata dekat kita.Kelam-kabut dibuatnya.Jika begini caranya terpaksalah kena jadi Kambing Hitam.Ubah Sebelum terbuang........


Nameewee pernah mempermainkan lagu Negaraku dulu, pernah meminta maaf, tapi mengulangi semula sekali lagi dengan membuat video mencarut menghentam Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM) sebagai kurang ajar.
Nameewee merujuk kepada kes seorang Pengetua Kanan SMK Tunku Abdul Rahman, Kulai Jaya yang disebut dalam lagunya Siti Inshah yang memarahi murid muridnya berkaitan masalah disiplin dengan ayat berbaur perkauman.
Pengetua Kanan terbabit telah disiasat dan tindakan selanjutnya belum lagi diketahui kerana dalam proses siasatan tapi Si Nameewee dah awal lagi memaki hamun, dan menyifatkan KPM kurang ajar.
Bukan tu saja, ayat ayat dalam senikata lagu tu berbaur provokasi dan sentimen perkauman seperti dia menyoal siapa yang bagi Malaysia kaya? Siapa suruh orang semua puasa?Kalau guru besar tu salah kenapa nak sangkut paut dengan  puasa serta kekayaan di Malaysia ni? Dia ingat bangsa dia je ke bertungkus lumus bagi jadi Malaysia kaya. 
Persoalan dia tu ada kena mengena dengan kes cikgu besar tadi ke? Puasa tu ibadat orang Islam.  Tak perlu tengok buku sejarah tapi tengok internet? Apa makna semua tu? Inilah provokasi melampau. Boleh didakwa atas Akta Hasutan. Video yang mengapi – apikan kemarahan dan mencetus perbalahan.
Kalau polis cepat bertindak  menangkap 2 rakyat tempatan  kerana membakar bendera Indonesia dan mengambil tindakan, adakah pihak berkuasa dan kerajaan nak biar si PENGHASUT NAMEEWEE ni terus menerus mencipta karya-karya yang menjijikan, berunsur perkauman, penuh kata maki dan mencarut sesuka hati dia dan yang boleh memecahkan perpaduan.

MKP ayat Sempoi : Masih menunggu apa yang telah dijanjikan..........Pihak berkuasa dan kerajaan tak perlu beri amaran lagi atau bagi muka kat penghasut macam Nameewee ni, dia dah lama diberi peluang, banyak video dia yang mencarut, penuh provokasi dan sentimen perkauman yang dibiar begitu saja. Orang penghasut macam dia ni tak pernah menyesal atas perbuatan dia dulu.



GANGSTAR UMNO BUAT HAL LAGI KE?



Apa kejadahnya seekor ayam yang dicabut sebelah kakinya digantung depan pagar pusat khidmat Anwar di Seberang Jaya tu? Sapa punya kerja nih? (BACA SINI)


Pakatan mesti akan tuduh ni semua adalah kerja jahat Umno dan BN di Penang yang dengki dengan khidmat cemerlang Anwar di kawasan Parlimen Pmtg Pauh..



So.., mesti 'samseng Umno' ataupun PERKASA yang buat kerja gantung ayam nih.. Tak pun, mesti Umno upah puak zionis untuk buat kerja jijik tu..

Kalau tak zionis, mesti Umno upah Mafia Mexico untuk hantar ayam berdarah.. Ataupun Umno dah gunakan geng Yakuza Jepun untuk buat kerja berani mati tu depan Pusat khidmat Anwar..

Depa nie mesti salahkan UMNO dalam hal nie padahal tak ada bukti pun.sama jugaklah dengan mentor DAP LGE kat sebelah Pulau.Ini menunjukkan depa nie nak main taktik kotor supaya UMNO disalahkan dalam semua hal...... 



JANICE LEE JANGAN LEDAKKKAN 13 MAY DI PENANG?


Ini berikutan kegagalan pihak penganjur Himpunan Hijau 2.0 yang diadakan di Pulau Pinang gagal untuk mengawal keadaan daripada menjadi huru hara dan disebabkan provokasi pihak penganjur yang cuba bermain api perkauman. Buat pengetahuan amoi Cina Bukit DAPig ini, perhimpunan Himpunan Hijau 2.0 adalah merupakan perhimpunan haram. Tiada permit diperolehi daripada pihak PDRM. Oleh yang demikian, sekiranya pihak penganjur gagal untuk mengawal perhimpunan yang tidak mendapat permit PDRM dan Ketua Menteri Rejim DAPig Pulau Pinang yang tidak memperdulikan undang-undang dengan menghadiri perhimpunan haram, maka adalah tidak menjadi satu bebanan pihak PDRM untuk bertanggungjawab sekiranya berlaku apa-apa yang tidak diingini.

Selesaikan dulu masaalah ditempat anda diangkat sebagai ADUN sebelum menegur Polis Pulau Pinang.Eloklah jaga kain sendiri sebelum dilondehkan lebih teruk.Dasar Lahanat DAP nie suka mencetuskan  isu perkauman yang sekarang panas diperkatakan di Pulau Pinang.... 



Belum pun berkuasa penuh menguasai Kerajaan Persekutuan, Rejim DAPig sudah mula menunjukkan belangnya untuk menguasai dan mengawal pihak PDRM seperti anjing-anjing belaan mereka. Tindakan terbaru Setiausaha Publisiti DAPig Selangor, Janice Lee yang juga ADUN DAPig Teratai, yang mengarahkan Ketua Polis Pulau Pinang untuk meminta maaf kepada Ketua Menteri Rejim Pulau Pinang, Lim Guan Eng, agak keterlaluan dan kurang ajar.

Rejim DAPig Pulau Pinang juga seharusnya tidak menunding jari dan mengambil tindakan yang sama iaitu menganggu hak orang ramai untuk bercuti dan bersiar-siar tanpa diganggu gugat oleh sebarang perhimpunan haram. Untuk apa dan kenapa pihak PDRM perlu meminta maaf kepada Ketua Rejim Pulau Pinang, Lim Guan Eng di atas insiden yang berlaku? Sejak bila pihak PDRM berada di bawah telunjuk Rejim DAPig?Kredit kepada CTS

ADAKAH GUAN ENG INGIN CETUSKAN 13 MAY SEKALI LAGI?




Video ini jelas menunjukkan bahawa Guan Eng yang memulakan dahulu Provokasi dengan menyatakan "ini UMNO tak payah cakap la" dan bermacam lagi.Inikah sikap seorang Ketua Menteri......Apa yang dinyatakan didalam blognya nampak jelas Guan Eng cuba berbohong dalam isu ini.Anak Muda tersebut hanya bertanyakan soalan yang perlu dijawab oleh Guan Eng mengenai Bayan Mutiara....Sehingga kini tiada kesudahannya.Ahli PAS jugak ada semasa provokasi tersebut.berikut adalah kenyataan rasis yang telah dikeluarkan oleh Lim Guan Eng.

Saya telah berputus untuk meneruskan perjalanan ke acara Himpunan Hijau 2.0 dan telah sampai pada pukul 6.30pm dalam kereta rasmi PG1. Setibanya saya di situ, saya telah menjadi sasaran tingkah laku ganas ahli-ahli UMNO dan Perkasa. Mereka telah menggunakan bahasa kasar, makian dan carutan perkauman seperti “Cina Babi, Cina Pulau Pinang Bodoh, Babi Sokong Lim Guan Eng Ketua Menteri”.
Ahli-ahli UMNO dan Perkasa telah melonjak ke hadapan dengan menunjukkan penumbuk terhadap saya, menggunakan carutan perkauman dan kata-kata ancaman seperti “you jaga”. Jika tidak kerana rakyat umum yang melindungi saya, saya percaya saya akan diserang.

 
aksi kung-fu dimulakan oleh wartawan.Adam Chew

Baling kerusi kepada ahli UMNO.


Guan Eng lupa apa dia cakap telah dirakam.......

Semua Salah UMNO, Ku Nan Mengamuk......


Setiausaha Agung UMNO Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor 'angin satu badan' dengan puak-puak pembangkang yang bila ada 'problem' salahkan UMNO dan Barisan Nasional.
Beliau yang lebih mesra dipanggil Ku Nan berkata, UMNO dan BN sering ditunding jari atas masalah atau kesulitan yang dihadapi oleh PAS, PKR dan DAP.
Menurutnya BN dan UMNO merupakan pertubuhan politik yang berlandaskan prinsip perjuangan yang betul dan tidak melakukan pelbagai perkara yang dituduh oleh pakatan pembangkang.
"Ini memang sengaja diada-adakan untuk menunjukkan kononnya BN dan UMNO adalah pertubuhan yang tidak baik," katanya.
Beliau berkata demikian sebagai mengulas dakwaan Setiausaha Agung DAP yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, kononnya UMNO dan Perkasa bertanggungjawab terhadap kekacauan yang berlaku semasa Perhimpunan Hijau 2.0 di Padang Kota Lama, Pulau Pinang Ahad lepas.
"Mereka ini tak habis-habis nak salahkan kita. Kekecohan ketika ceramah (Datuk Seri) Anwar (Ibrahim) di Sembrong pun dia tuduh kita. Orang kena tangkap khalwat pun salahkan kita. Semuanya nak salahkan kita. Apa kena mengena semua itu dengan kita?," katanya.

Tuesday, February 28

OSTAZ ZIZAN PATUT DIKERAT DAN DIKUBURKAN ?



Itulah kata-kata yang keluaq dari mulut Phahrolrazi,MKP terkejut dengan dedahan ini,tak sangka seorang yang memakai kepiah putih dikepala sanggup mengeluarkan kata-kata macam tue.Dasyat gila tahap munafik PAS nie.Pasal duit dan harta depa sanggup jadi macam tue.Inilah yang dikatakan orang lebih alim sebenarnya hati perut macam musibat terutama pemimpin PAS.eloklah, lepas nie Rakyat kena menilai apa yang berlaku cah keting dalam PAS.Jika Pemimpin tak bersatu macam mana nak mentadbir negeri,Rakyat jugak menangung derita dek kerana gajah sama gajah bergaduh tikus mati ditengah..........


Phahrolrazi memang mempunyai masalah dengan Ustaz Azizan, dari soal kerja, sampailah soal tanah dan kontrak. Malah beliau mendedahkan bahawa Ustaz Azizan lebih banyak menolong UMNO dari orang Pas sendiri, malah pengagihan kontrak juga banyak orang UMNO yang dapat dari orang Pas!!


Satu demi satu perkara yang berlaku menyebabkan Phahrolrazi mengakui, beliau tidak dapat lagi bekerjasama dengan Ustaz Azizan. Malah yang paling menarik ialah, Ustaz Azizan ni tak pernah langsung mendengar nasihat dari Phahrolrazi walaupun beliau ialah Timbalan Pesuruhjaya Pas Kedah 1. Segala isu berbangkit mengenai negeri Kedah, Ustaz Azizan hanya mempertimbangkan sendiri dan lebih mendengar pendapat orang luar dari pendapat beliau.

Keretakkan paling ketara ialah semasa isu KUIN, apabila Ustaz Azizan bersifat degil dan pentingkan diri sendiri dari parti. Kata beliau la, bukan Mc kata. Akibat pendedahan demi pendedahan, penyokong Phahrolrazi seakan-akan naik berang dengan Ustaz Azizan, dan bertekad untuk menjatuhkan Ustaz Azizan dari terus menjadi menteri besar Kedah. Malah ada yang menjerit akan mengorek kubur untuk Ustaz Azizan dan kerat-kerat sebelum PRU ke 13 berlangsung.kedahkekl

BETTY RAHMAD DISAMUN,CERMIN KERETA DIPECAHKAN.



Sebentar tadi kami dikhabarkan oleh satu sumber yang rapat dengan Betty Rahmad yang juga adik kepada pelakon, Umie Aida & Erma Fatima telah disamun.
Pada hari Sabtu lepas, Betty Rahmad baru sahaja pulang dari rumah Nora Danish ketika dia disamun di sekitar Jalan Ampang. Kejadian yang berlaku dalam sekelip mata itu benar-benar mengejutkan Betty Rahmad yang baru saja keluar dari perkarangan kondominium Nora Danish.
Ketika Betty sedang berhenti di persimpangan, 2 orang penunggang motorsikal datang dari belakang dan terus memecahkan cermin di bahagian kiri kerusi penumpang hadapan. Kejadian itu berlaku terlalu pantas dan Betty yang panik hanya melaporkannya kepada polis setelah pulang ke rumahnya di sekitar Mont Kiara. Kesemua barang seperti dompet dan kad pengenalan telah disamun namun begitu telefon bimbit Betty selamat kerana ada bersamanya ketika kejadian.
Bukan setakat itu, penyamun bermotosikal ini benar-benar merbahaya kerana cermin kereta Betty telah di-tinted dengan lapisan anti-smashed, namun begitu, kerana impak yang kuat, cermin ini berjaya dipecahkan. Seram iols tengok gambar cermin kereta Betty yang pecah.SUMBER OH BULAN.

Wartawan Cina ini adalah penyokong anti Lynas di Padang Kota !


Provokasi olah  penyokong  ultrakiasu DAP semasa di Padang Kota   memang mereka  mahukan pergaduhan.  Fikir logik la  sekumpulan anak melayu yang tak sampai 20 orang berbanding gerembolan DAP yang mencecah lebih 500 orang.
ini wartawan ke ?? kenapa  pakai baju anti lynas kalau 
seorang wartawan ....

Kwong Wah Jit Poh reporter Adam Chew found himself becoming a news item instead of covering news. He was at the Speakers Corner in Penang attending the anti-Lynas protest when a scuffle broke out. 
There was a commotion between pro-Lynas and anti-Lynas groups when Adam Chew ended up being walloped.
This portal does not condone any form of violence but participants who join demonstrations must know there are always elements of risks.
Those who are against the Lynas project must also accept that there are also those who are supportive. They have as much right to express their stand.

That is why pro-Lynas supporters are warned that they should not bring their children along as human shields. Even if that is not their intention, they should not bring them because protests are not picnics. There are elements of politics.

The scuffle that broke out in Penang is a clear example of why children should stay clear.
Back to Adam Chew. He was off duty and dressed in a green T-shirt – it clearly shows that he was a participant.

He was hardly objective. He is also known to be a hardcore supporter of the DAP.
In fact, Kwong Wah has openly pledged its allegiance to the DAP by devoting eight pages of pictures to the Lynas issue on Saturday including a page one with mostly pictures of DAP supporters.

There was even a centre spread of anti-Lynas pictures.

When pro-Lynas supporters blocked Lim Guan Eng’s car, Adam Chew was among those who tried to stop and challenged the pro-Lynas supporters.

He has also quickly blamed Umno when he has no evidence, basing his allegations on hearsay.
Our advice to Kwong Wah Jit Poh, the Penang-based newspaper, is to stay neutral and not take sides.
source:Stopthelies

Gambar dibawah bukti bahawa rasis chauvanis ultrakiasu ini yang memulakan pergaduhan.


Penyokong DAP turut membaling kerusi kepada kumpulan lelaki melayu .Siapa yang sebenarnya yang menyerang,sebaliknya kumpulan lelaki melayu tersebut hanya mempertahankan diri.




 http://www.pisau.net


AZIZAN DAN PHAHROLRAZI CUMA BERBEZA PENDAPAT TAHAP KRITIKAL?



Timbalan Pesuruhjaya I Pas Kedah Datuk Phahrolrazi Zawawi berkata beliau enggan dilantik semula sebagai Exco kerajaan negeri Kedah kerana mempunyai perbezaan pendapat yang "kritikal" dengan Menteri Besar Datuk Seri Azizan Abdul Razak dalam soal pentadbiran kerajaan negeri.
 
Bagaimanapun, katanya, jika pimpinan Pas Pusat mahu beliau kembali menjadi Exco, beliau bersedia mempertimbangkannya tetapi dengan syarat-syarat tertentu dan pendapatnya diambil kira.
 
Beliau yang menyifatkan masalah beliau dengan Azizan, yang juga Pesuruhjaya Pas negeri, sebagai masalah peribadi berkata beliau berhak untuk tidak terus menjadi Exco kerana sebagai Exco beliau perlu taat kepada ketua dan jika tidak beliau perlu "keluar". 
 
" Dalam organisasi kita hendaklah setuju dengan pemimpin kita. Kalau ada banyak perkara yang tak setuju kita tak boleh duduk dalam organisasi itu. Sebagai kerajaan kita ada tanggungjawab bersama, kalau tak setuju kena ada cara untuk kita tak susahkan mereka (ketua). Menteri Besar ada pendapat dia sendiri. Pendapat itu perlu dihormati.
 
"Perbezaan pendapat itu memang biasa. Kalau dalam 10 perkara, perbezaan pendapat hanya satu, dua tak apa tapi kalau dah enam, tujuh, ia tak wajar. Tindakan seperti ini perlu (tidak sambung untuk jadi Exco) adalah supaya organisasi lebih tenang," katanya pada sidang media di kediamannya di sini, hari ini.
 
Phahrolrazi adalah seorang daripada dua Exco yang menghantar surat kepada Azizan bagi menyatakan keengganan mereka dilantik semula ke jawatan itu.
 
Seorang lagi adalah Datuk Dr Ismail Salleh yang merupakan Timbalan Pesuruhjaya II Pas negeri.
 
Hari ini, hanya lapan anggota exco kerajaan negeri mengangkat sumpah jawatan di hadapan Pengerusi Jemaah Pemangku Sultan Kedah Datuk Seri Tunku Annuar Sultan
Badlishah di Istana Anak Bukit, di sini. Kelazimannya kerajaan negeri Kedah mempunyai 10 exco.
 
Phahrolrazi berkata keputusan beliau untuk tidak dilantik semula menjadi exco dan sebabnya ada dimaklumkan kepada Exco yang lain dan empat lagi Exco mempunyai pandangan yang sama dengan beliau.
 
"Tapi bila hantar surat kepada Menteri Besar (untuk tidak sambung menjadi Exco), hanya saya dan Dr Ismail yang berbuat demikian. Secara peribadi saya merasakan ia tidak serius. Saya ada alasan saya, begitu juga Dr Ismail. Saya telah menjelaskan perkara itu kepada Dewan Ulama Pas Kedah dan mereka bersetuju untuk saya tak sambung. Saya juga sudah memberi penjelasan kepada pimpinan Pas Pusat daripada Presiden sampai ke bawah," katanya.
 
Mengenai andaian beliau mahu menjatuhkan Menteri Besar, katanya, jika beliau mahu berbuat demikian beliau tidak sepatutnya berhenti menjadi Exco kerana ia lebih mudah.
Ditanya sama ada dia masih ada masa untuk menerima pelantikan semula kerana tempoh pelantikannya masih ada sehingga 7 Mac depan, beliau berkata pimpinan Pas.Pusat yang melihat perkara itu sebagai serius perlu campur tangan. 
 
Bagaimanapun, Phahrolrazi yang masih bercuti sehingga 1 Mac ini berkata beliau dimaklumkan Menteri Besar telah mempersembahkan senarai nama 10 Exco yang tidak termasuk namanya dan Dr Ismail kepada Sultan Kedah Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah yang juga Yang di-Pertuan Agong.
 
" Di Kedah ni lain, Exco dilantik setiap tahun. Menteri Besar angkat sumpah sekali je (sahaja) lepas pilihan raya," katanya.
 
Ditanya sama ada masalah beliau dengan Azizan itu boleh diselesaikan melalui perbincangan dengan Menteri Besar itu, beliau berkata perbincangan telah diadakan tetapi masalah perbezaan pendapat itu masih berlaku dan kerana itu memerlukan campur tangan pusat.
 
Pada sidang media itu, Phahrolrazi turut menafikan masalah itu ada kaitan dengan kumpulan "Erdogan" atau "Anwarinas", serta pertembungan antara kumpulan profesional dan ulama dalam Pas.

"(Dalam hal ini) saya merujuk kepada Dewan Ulama. Tak berlaku pertembungan. Di Kedah sebenarnya tak berlaku perkara itu. Di peringkat nasional mungkin," katanya. 
 
Ditanya adakah tindakan beliau dan Dr Ismail ini akan memberi kesan kepada Pas dan kerajaan negeri memandangkan keputusan itu dibuat ketika pilihan raya.umum semakin hampir, katanya, beliau tidak meletakkan jawatan sebelum ini kerana kerajaan negeri belum stabil dan beliau yakin itu tidak menjejaskan Pas.
 
"Menteri Besar dah cakap kerajaan Kedah teguh dan mendapat sokongan yang baik. Dia boleh lantik orang lain sebagai Exco," kataya.
 
Mengenai jawatan dalam parti, Phahrolrazi berkata beliau akan memikirkan semula mengenai jawatannya sebagai Timbalan Pesuruhjaya 1 Pas Kedah. 

NURUL IZZAH KENA TUMBUK?

Pepatah orang tua ada menyatakan "kerana mulut badan binasa"inilah akibat kerana bermulut bacul seperti Nurul Izzah.walaupun begitu depa nie janganlah buat macam tue kesian kat dia nanti dah tak lawa pulak lepas nie.


Hampa tengok apa yang nurul dok buat fitnah kepada UMNO dan BN,macam mana rakyat tak marah klu macam nie.Perbodoh orang kampung dan meroyan dengan duit BR1M nie kenapa?

Foto aksi dimana Nurul Izzah menunjuk raut wajahnya bila ditumbuk oleh brader berbaju merah di sebuah kedai kopi dalam daerah Parlimen Paya Besar, Lepar 1 , Pahang.
Rupanya kedatangan Nurul Izzah disana secara mengejut sehingga menimbulkan kemarahan penduduk kampung bila Nurul Izzah mula berpolitik kedai kopi.
Jom lihat foto-foto yang memperlihatkan reaksi takut dan muka benggang Nurul Izzah. Geli hati dengan mimek muka Nik Nazmi seakan memperli cerita Nurul Izzah…hua hua hua baca disini seterusnya.

BADRUL AMIN BOLEH MASUK RAJALAWAK LEPAS NIE?


 
Barul Amin dok main cerita lawak pulak dah,Semuanya salahkan UMNO dalam kes nie.....Apa kejadah punya lawak tahap gaban nie.Lepas tue siap buat penafian dari kedua-dua belah pihak pulak....


Kesian pukul 3 pagi kena pukul dalam bilik hotel.Pelawok ,Pelawok ,Pelawok ,Pelawok ,Pelawok ,Pelawok ,Pelawok ,Pelawok ,Pelawok ,Pelawok 

Sumber yang turut berada ketika suami wanita tersebut menyerbu bilik di tingkat tiga hotel berkenaan berkata, pintu bilik berkenaan gagal dibuka sepenuhnya berikuta dihalang rantai pada pintu itu.“Pasangan berkenaan [Badrul Amin dan wanita isteri orang itu], mengambil masa kira kira 20 minit sebelum menanggalkan rantai kunci keselamatan pintu bilik hotel berkenaan.Keadaan dalam bilik ketika itu gelap dan arahan supaya membuka pintu tidak dihiraukan sebaliknya mereka hanya berdiam diri sebelum pintu dibuka.memang indah menjadi ahli parti pembangkang di Malaysia.  Hampir semua kesalahan yang dibuat, sudah ada pihak yang akan menanggung kesalahannya, tidak lain tidak bukan, UMNO.

Jenis bodoh ini dimulakan Ketua Umum yang terperangkap dengan macam-macam skandal, dengan jantan, dengan perempuan, yang belum dengan binatang.  Untuk menutup salah lakunya, dia gemar mengalihkan perhatian kepada UMNO, entah taktik yahudi mana dia pakai.

Soalannya sampai bilalah agaknya UMNO akan dikaitkan dengan insiden-insiden moral yang melibatkan pemimpin pembangkang?  Kalau difikirkan pulak, apa hebat Badrulamin yang UMNO nak bersusah payah untuk rencanakan kes khalwat ini?  Dia bukan besar mana pun, bertanding dari 1999 sampai sekarang pun tak pernahnya yang menang.

Itu kalau betullah UMNO ini parti yang gemar mereka-reka kes sebegini untuk menjatuhkan pemimpin pembangkang terutama asal PKR.  Masalahnya takde pun.  Macamlah kita takde kerja lain nak dibuat.

Rakyat sebetulnya dah muak dengan pendekatan yang macam ini.  Anwar pun tahu tu tapi sebab dendam membuak dalam dada sebab UMNOlah punca dia tak boleh nak meneruskan ‘aktiviti’ yang dimula dari belakang.  Selama ini Anwar mewah dengan jantan, mewah dengan bini orang, mewah dengan perempuan, datang UMNO kasi dedah dan dia tak boleh nak teruskan aktiviti itu semua dah.


Sebab itu Anwar macam orang gila talak, sikit-sikit UMNO, sikit-sikit UMNO, apa dah tak de nama lain ke?


Sampaikan hal Badrulamin tertangkap khalwat pun salahkan UMNO juga.  Eh, siapa yang ajak perempuan tu datang?  Siapa yang ajak masuk bilik?  Apa kaitan UMNO dengan lelaki perempuan itu dan sebagainya.


Semua ini perlu dijelaskan dulu, bukan semborono menuduh UMNO, UMNO.  Tapi macam selalu penulis katakan, untung Anwar, untung Badrulamin ialah depa ada penyokong yang tak pernah guna otak setiap kali berfikir, sebab itu pendekatan yang semacam ini laku sesaja.


MKP gesa, Badrulamin cepat-cepat cuci dosa dengan Nik Aziz.  Nik Aziz dia macam paderi juga (penulis sebut macam), boleh kasi clear dosa orang yang terlibat hal-hal macam ini.  Bukti dah banyak, Eli yang tak beragama Islam pun Nik Aziz juga cuci dosanya.  Gamaknya dah takde paderi lagi yang boleh cucikan dosa Eli sehingga perlu Nik Aziz juga cucikan.


Lagipun ia sudah jadi seakan SOP yang tidak tertulis dalam Pakatan harami pembangkang.  Asal kantoi jumpa Nik Aziz, asal kantoi, jumpa Nik Aziz.

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive