Thursday, March 1

Iklan Surau Baru - AJK Madrasah Salihian Buat Laporan Polis


Jawatankuasa Badan Bertindak Selamatkan Madrasah Salihiah hari ini membuat laporan polis berhubung papan tanda pelan surau baru yang didirikan berhampiran madrasah itu yang dianggap sengaja dibuat bagi mengelirukan rakyat.

Pengerusi jawatankuasa itu Mansor Ahmad, yang membuat laporan berkenaan di Ibu Pejabat Polis Daerah Kota Setar pagi tadi, berkata pemaju menaikkan papan tanda itu yang mempunyai lakaran pelan surau baru dan ini merupakan satu provokasi yang boleh menimbulkan pertelingkahan dan mengundang kemarahan masyarakat Islam terutamanya anak kariah madrasah itu.
    
Mansor berkata pembinaan papan tadi itu dipercayai tidak mendapat kelulusan daripada Majlis Bandaraya Alor Setar. 
    
Terdahulu Mansor bersama kira-kira 50 jawatankuasa madrasah tersebut bertindak mengoyak kanvas pada papan tanda itu sebagai bantahan terhadap pihak pemaju dan kerajaan negeri.

Anggota jawatankuasa surau Madrasah Salihiah pada 21 Februari lalu, telah memfailkan saman di Mahkamah Tinggi Alor Setar  terhadap kerajaan negeri untuk menghalang surau itu daripada dirobohkan untuk memberi laluan bagi pembinaan kompleks beli-belah bernilai RM500 juta. 

Jamludin Murad, 67, yang memfailkan writ itu pada 9 Januari lalu bagi pihak anggota jawatankuasa surau, menamakan Majlis Agama Islam Kedah (MAIK), pejabat tanah Kota Setar dan kerajaan Kedah masing-masing sebagai defendan pertama, kedua dan ketIGA.AP

BILA KEDAH NAK AMAN NIE WOIII? KEDAHDARULAMAN.


Perkembangan terbaru dalam krisis PAS Kedah, Naib Presiden Salahuddin Ayub tentu orang yang paling risau dan pening kepala sekarang.
Ini kerana beliau yang dihantar oleh PAS Pusat untuk 'misi damai' antara Menteri Besar Datuk Seri Azizan Razak dengan puak Datuk Ir Phahrolrazi Zawawi dan geng dengan bergaya telah membuat kenyataan bahawa hasil pertemuannya dengan kedua pihak 'POSITIF'.
Apa agaknya beliau nak jelaskan kepada mesyuarat Jawatankuasa Pusat PAS malam ini , yang akan diadakan khusus untuk bincang krisis di Kedah.
Krisis itu bergegar macam nak rak petang Rabu bila Phahrolrazi, Yang Dipertua PAS Kawasan Kuala Kedah buat kenyataan yang menunjukkan macam krisisnya dengan Azizan sudah kira simpul mati.
Apa tidaknya bila beliau mengarahkan, Datuk Amiruddin Hamzah yang merupakan Timbalan Yang Dipertua PAS Kawasan Kuala Kedah agar meletak jawatan exco sebagai tanda sokongan terhadapnya.

Dakwa Phahrolrazi  arahan berkenaan selaras dengan usul yang diluluskan PAS kawasan itu pada 17 Februari lalu.
Arahan berkenaan menetapkan  bahawa dua Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) dari Kuala Kedah iaitu Amiruddin (Anak Bukit) dan Mohd Nasir Mustafa (Kubang Jerangau) tidak perlu menerima jawatan exco sebagai sokongan untuk beliau.
Kes itu nampak cukup berat bila beliau menegaskan,“Kita beri kata dua kepada beliau, jika ingin bersama PAS Kuala Kedah, kena letak jawatan Exco dan kita anggap isu ini selesai. Jika Amiruddin ingin bersama Menteri Besar, beliau bukan lagi sebahagian daripada PAS Kuala Kedah.”
Menurutnya, ini bermakna Amiruddin tidak dibenarkan terlibat dalam gerak kerja parti atau pengurusan PAS kawasan itu, dan beliau perlu bergerak secara sendirian sebagai Adun Anak Bukit.Juga Phahrolrazi secara terbuka mengakui hubungannya dengan Azizan kini 'kritikal'.
Peliknya Amiruddin yang angkat sumpah bersama tujuh Exco lain di Istana Anak Bukit pagi Selasa dilaporkan buat macam beliau tidak tahu menahu pasal arahan berkenaan.Katanya beliau tidak mahu komen sehingga lihat surat arahan itu.
"Saya belum dengar apa-apa mengenai kata dua itu. Mungkin baru lagi kot," beliau dipetik sebagai berkata demikian.Makanya mesyuarat Jawatankuasa PAS Pusat Khamis malam tentu menjadi perhatian.
Apakah mereka mampu mencari penyelesaian kepada krisis yang paling serius melanda PAS Kedah sejak berjaya menawan negeri itu pada pilihanraya Mac 2008?
MKP ayat sempoi : Umno kedah kata krisis PAS Di Kedah tidak membantu.. UMNO kedah kuat kerana ada kekuatan tersendiri.. mstar...Pasal tue menang PRU 12...Jangan berlagak sombong Allah murka?Ostad Zizan bagi Tander kat Ahmad Basha pun belum dedah!!!!!!!!!!. Tunggu....

NEELOFA OH NEELOFA.


Banyak sangat la al kisah politik rilek sekejap la layan awek Neelofa lagi baguih.Banyak sangat temberang dari Badrul Amin nie.Pandai kona sana dan sini kisah kena tangkap khlawat tue.Dah salah tak mengaku pulak. 

Ini adalah gambaq dari rakan neelofa semasa road BH baru nie..cun gila nie patutlah ramai peminat termasuk MKP.heeee jangan marah.

Saman Jangan tak Saman.

Peguam bela Dr Badrulamin Bahrom mengambil sikap tunggu dan lihat terhadap tindakan saman diambil terhadap sebuah akhbar tabloid berbahasa Melayu serta stesen televisyen tempatan dan Timbalan Pengarah Jabatan Agama Islam Pahang (Jaip), Datuk Mohd Ghazali Abdul Aziz kerana mengeluarkan kenyataan babitkan kes khalwat pemimpin PKR berkenaan.

Mohamed Sazali Abdul Aziz berkata perkembangan ketika ini masih belum lagi mendesak kerana siasatan sedang dijalankan dan dakwaan samada Pengarah Penerangan Selangor itu disabitkan bersalah atau tidak belum diputuskan.   

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai tindakan selanjutnya yang bakal diambil terhadap pihak berkenaan

"Tiada apa lagi sebab kami tak buat surat lagi untuk minta penjelasan kerana (Badrul) belum didakwa lagi. Kes itu masih lagi dalam proses siasatan, jadi kami belum (merancang) untuk ambil tindakan apa-apa lagilah." 

Minggu lalu Badrul Amin ditangkap khalwat di sebuah hotel awal pagi tetapi beliau menafikannya dan menjadi mangsa serangan sekumpulan lelaki. 
 
Beliau menyifatkan penahanannya oleh JAIP sebagai rancangan untuk 'memerangkap dan memalukan' beliau.

Dua hari selepas tangkapan itu, Badrul Amin telah memberi keterangan terhadap dakwaan khalwat yang dihadapinya.

Sazali turut menegaskan meskipun anak guamnya bebas daripada mengahadapi tuduhan khalwat itu, beliau tetap mahukan penjelasan daripada timbalan JAIP berhubung kenyataan media yang dikeluarkan pihaknya.

"Kalau tak dituduh sekalipun kita mahu minta penjelasan tentang kenyataan timbalan JAIP dan jika ia tidak memuaskan Badrul, kita akan tunggu arahan selanjutnya daripada Badrul." ujarnya lagi.






SAPA PUNYA WARNA MERAH NIE?

Sapa punya warna seluaq dalam warna merah nie?Apalah Badrul Amin nie punya nak kelentong macam macam dia punya alasan yang dia bagi.Mola kata kena pukul lepas tue tak pulak buat report......


Persoalan mengapa Ketua Penerangan Parti Keadilan Rakyat (PKR), Dr. Badrulamin Bahron enggan membuat laporan polis walaupun mendakwa 20 orang membelasahnya ketika ditangkap khalwat di sebuah hotel di Pantai Balok di sini kelmarin terjawab apabila siasatan pihak hotel itu mendapati dakwaan dia dipukul tidak benar.

Perkara itu disahkan sendiri oleh pengurus keselamatan hotel tersebut yang berkata, rakaman sistem kamera litar tertutup (CCTV) hotel itu mendapati tidak ada kelibat sekumpulan lelaki seramai 20 orang memasuki hotel itu antara pukul 2 hingga 3 pagi Sabtu lalu.

Beliau turut menegaskan, tiada seorang pun pekerja hotel yang ternampak begitu ramai lelaki bagaikan samseng memasuki hotel dan seterusnya menuju ke bilik penginapan Dr. Badrulamin sebagaimana didakwa.

Menurutnya, hotel tersebut mempunyai CCTV di setiap laluan di tangga dan lif, bukannya di laluan menuju ke bilik penginapan.

"Namun, rakaman CCTV yang kami lihat kembali mendapati tidak ada rakaman yang membuktikan ada orang masuk beramai-ramai ke hotel kami pada waktu tersebut.

KALAU DAH IDOLA RAJA MAKSIAT ANAK BUAH APA LAGI?




Laporan di bawah tentu mengejutkan kita. Anda baca dulu laporan di bawah kerana ada kejutan terbaru :

Menurut suami Watiwani dia tidak pernah membawa orang untuk memukul Badrolamin sebaliknya dia merayu agar Badrolamin 'memulangkan' isteri dan anaknya yang berumur 3 tahun supaya dapat dibawa pulang dengan selamat.

Malangnya rayuannya tidak diendahkan oleh Badrolamin yang 'menyimpan' isteri dan anaknya dalam bilik hotel yang disewanya.

Lalu beliau menghubungi pihak penguatkuasan JAIP untuk membuat tindakan lanjut.

Menurut suami Wati yang berumur 28 tahun isteri sengaja membawa anaknya yang berumur 3 tahun bersama ke dalam bilik Badrolamin supaya mengelakkan daripada disyaki berkhalwat.

Beliau hadir pada kira-kira pukul 3 petang memberi keterangan kepada pihak JAIP kesal dengan dakwaan Badrolamin kononnya dia menyiksa isterinya, oleh itu isterinya datang berjumpa dengan Badrolamin untuk meminta bantuan.

Dakwaan suami Wati lagi, kenapa harus membuat perjalanan yang sejauh 120km untuk meminta bantuan sedangkan di Rompin mempuanyai tempat untuk dia meminta bantuan seterusnya

ekarang ni pun nama ustaz kesayangan Anwar sudah tercemar, bayangkan apa akan jadi jika video dan gambar-gambar tersebut tersebar...mana anak-anak dan bini-bininya nak letak muka..confirm malu punya..semua ini terpaksa ditanggung oleh mereka disebabkan oleh tindakan Badrul Amin yang masih mahu berpaut kepada polit. Tipu sana, tipu sini hanya untuk menyelamatkan dirinya..

Buat apa nak fikir panjang lagi wahai ustaz kesayangan Anwar...letak saja jawatan politik tu...buat malu je jika masih berada dalam politik...fikir sama masa depan keluarga tu..Selagi Badrul Amin berada dalam politik..selagi itulah dia akan dihina dan dicemuh rakyat...dan perbuatan itu hanya akan memakan diri saja....

Ini petikan yang menyindir ustaz kesayangan Anwar dari blog salah seorang pemimpin pakatan...

Pada 24, 25 dan 26 Februari lau didalam Temurapat Pimpinan PKR, saya tetap bawa isteri saya. Kalau saya bersendirian, tempat penginapan saya adalah percuma; tetapi dengan membawa isteri, saya dikenakan tambahan RM360.00. Saya pilih membayar RM360.00 supaya isteri saya dapat bersama saya.

Apa orang nak kata, katalah asalkan saya dan isteri saya bahagia, dan saya terus dapat memberikan khidmat yang berkesan kepada parti.

Dengan adanya isteri saya bersama saya, dia telah mengambil tanggungjawab untuk menjaga dairy saya, dia juga mampu membawa kereta berglir-gilir dengan saya; yang lebih penting dia boleh mengingatkan kepada saya akan makanan yang sesuai untuk saya memandangkan umur saya yang sudah lanjut, tidak ketinggalan juga dia mengingatkan saya akan obat yang mesti saya ambil.

Isu-isu yang boleh memalukan diri saya, keluarga saya dan parti saya tidak mungkin akan berlaku apabila isteri saya akan sentiasa bersama saya. Jika ada yang tidak setuju dengan pandangan saya ini, buatlah pilihan sendiri asalkan boleh menjaga nama baik diri, keluarga dan parti, ok?

VIDEO : PAS TELAH TERIMA AZAB ALLAH.



Pada 1950,ketika Onn Jaafar mahu memberi cadangan untuk membuka keahlian UMNO kepada semua kaum kerana bimbang dengan cadangan Lee Kuan Yew untuk menubuhkan PAP.


Cadangan Onn Jaafar bertujuan untuk menarik minat kaum lain kerana dibimbangi semangat Malaysian Malaysia yang diwar2kan oleh Lee Kuan Yew akan menggugat proses perjuangan UMNO untuk mencapai Kemerdekaan Penuh.


Cadangan itu akhirnya telah mendapat bantahan yang hebat dikalangan orang melayu kerana pada mereka,UMNO ditubuhkan untuk memperjuangkan Melayu,bukan untuk kaum lain.


Tetapi pada Tunku Dan Syeikh Abdullah Fahim,memang ada keperluan untuk menubuhkan Parti berasaskan Islam yang menjadi parti kedua Orang Melayu bagi tujuan menyuara hal2 berkaitan Islam akibat tidak mahu berlaku keretakan dalam usaha menubuhkan PERIKATAN.


Akibat Datuk Ahmad Fuad kalah dalam pemilihan melawan Tunku dalam pertandingan jawatan Yang Di Pertua UMNO,kesempatan itu diambil oleh Syaikh Abdullah Fahim,selaku Pengerusi Persatuan Ulamak Malaysia untuk memujuk Ahmad Fuad menubuhkan PAS.


PAS akhirnya tertubuh bertujuan untuk menyuara dan membela kedudukan Islam selain UMNO meneruskan agenda Bangsa bagi mengimbangi kuasa dan pengaruh masyarakat pada ketika itu.


Rupanya setelah Ahmad Fuad memegang Yang Di Pertua PAS,dengan lantang beliau telah bersumpah dalam ucapanya di Gunong Semanggol bahawa "Dimana ada UMNO,disitu PAS mahu menghancurkan UMNO".


Hal ini telah terbawa2 tetapi dengan tidak siruis hinggalah UMNO buat kali pertama bergabung dengan PAS dan membentuk BN pada 1973.


Hari ini,PAS terus terlalu jauh tersasar dari matlamat asalnya.

Bantahan Pemuda UMNO Seputeh Isu Gambar Tatoo Eryka Badu Oleh The Star cc @NajibRazak @HishammuddinH20




Kenyataan Rasmi

Akhbar The Star sudah kerap kali menghina orang Islam. Pada bulan Ogos tahun lalu Akhbar ini telah menyiarkan Iklan Ramadhan dengan sajian daging Babi. 

Hari ini, sekali lagi digemparkan dengan Akhbar The Star menghina nama Allah. 

Dalam banyak-banyak gambar Eryka kenapa mereka masih mahu memakai gambar yang ada tato Allah di dada penyanyi itu? 

Perbuatan ini adalah satu perbuatan yang sengaja dan permohonan maaf sahaja tidak memadai kerana ianya sudah kali kedua dalam jangka masa yang terdekat ini mereka menghina Agama Islam. 

Editornya Mr Wong sepatutnya di pecat kerana beliau jugalah yang melakukan kesalahan semasa iklan bulan ramadhan itu. 

Ini jawapan Wong Sai Wan "yeaah really sorry guys! Don't know what else to say". 

Saya tidak nampak mereka tidak sengaja melakukan kesalahan menghina Nama Allah, mereka sudah lakukan kesalahan dan hukuman tidak diambil, hanya permohonan maaf tidak memadai kerana Penghinaan sudah dilakukan. 

Saya mendesak Kementerian Dalam Negeri mengantung lesen mereka selama 1 tahun kerana ini kesalahan ke dua dalam jangka masa 6 bulan. 

Sekiranya pihak Kerajaan hanya terima permohonan maaf tanpa tindakan, saya pasti Nama Allah dan Agama Islam akan terus dihina dan di pijak-pijak. 

Kerajaan mesti menganbil tindakan tegas kerana ini melibatkan kesucian Agama Islam, dan tindakan yang sama juga diambil sekirany ia terjadi kepada Agama-agama lain. 

Mohd Razlan Muhammad Rafii 
Ketua Pemuda UMNO 
Bahagian Seputeh

MKP Fakta - Apa Itu Tahun Lompat?

Wednesday, February 29

IR SHAIK HUSSEIN PERLI SAMA GUAN ENG?

Bila mau letak jawatan.....

Pemuda Umno Pulau Pinang kecewa dengan tindakan Ketua Menteri Lim Guan Eng yang membuat laporan polis berhubung dakwaan ancaman yang diterimanya semasa kekecohan Himpunan Hijau di Padang Kota, Pulau Pinang pada Ahad lalu.

Menurut ketuanya, Shaik Hussein Mydin, Lim menyalahkan Umno bagi apa yang berlaku terhadap dirinya pada hari berkenaan.

"Tindakan Lim ibarat orang tua nyanyuk yang cuba berebut botol susu dengan kanak-kanak,” katanya.

Namun, Shaik Hussein mendakwa beliau mengalu-alukan siasatan segera dan menyeluruh terhadap pihak yang bertanggungjawab mencetuskan huru-hara selepas ucapan ringkas Lim pada perhimpunan tersebut.

Dalam kejadian Ahad lalu, kira-kira 50 penyokong pro-Lynas, yang sebahagian besarnya terdiri daripada ahli Pemuda Umno dan kumpulan pendesak Melayu, PERKASA, didakwa menggangu perhimpunan anti-Lynas di Sudut Pidato, Padang Kota, Esplanade, Pulau Pinang ketika Lim sedang berucap.

Ia disusuli dengan asakan kumpulan itu yang terus mencaci Lim, termasuk menunjukkan kasut ke arah ketua menteri. Orang ramai kemudian cuba membuat rantaian manusia bagi menghalang Lim daripada diserang dan dalam kekecohan itu dua wartawan dilaporkan dipukul.

Perhimpunan itu diadakan sebagai solidariti kepada Himpunan Hijau di Kuantan yang diadakan dengan kehadiran hampir 15,000 orang yang membantah keputusan kerajaan membenarkan loji pemprosesan nadir bumi milik Lynas Advanced Material Plant (Lamp) beroperasi di Gebeng, Pahang.

Menurut Shaik Hussein, beliau yakin hasil siasatan akan membuktikan bahawa Lim yang sebenarnya mencetuskan ketegangan kerana semasa di atas pentas beliau mengarahkan ahli Umno supaya diam.

"Kenyataan Lim menyimpang daripada tujuan sebenar Sudut Pidato diadakan, ia sepatutnya menjadi ruang atau tempat untuk kebebasan bersuara."

Beliau kemudian mencadangkan kepada Lim agar mempelajari daripada bekas Ketua Menteri Tan Sri Koh Tsu Koon mengenai cara-cara menerajui pentadbiran negeri.

Dakwanya, Koh yang menjadi ketua menteri selama 18 tahun, sentiasa tenang dan sabar walaupun dibidas oleh kawan-kawan dan juga seterunya.

"(Lim) tidak perlu belajar dari bapanya (Lim Kit Siang) yang hanya tahu menimbulkan kemarahan di kalangan rakyat," katanya dalam nada menyindir.EMPAYAR PEMUDA

ANZALNA NASIR, LEBIH SEDAP DIPANDANG DARI ERYKAH BADU.



Dari kita melayan kontroversi Erykah Badu yang kami rasa tak lah popular mana pun tu, baik kita layan gambar Anzalna Nasir. Sedap saja mata memandang, kan?


Kepada yang teringin sangat nak tengok konsert Erykah Badu, pergilah beli tiket ke Jakarta. Dijangkakan Erykah Badu yang sedang ‘mencipta’ nama di Malaysia akan membuat persembahan di Indonesia selepas ini. Jadi, sila dapatkan tiket anda sekarang ya! Jangan lupa tiket kapal terbang sekali. Yeah!


Dari melayan artis dari luar lebih baik utamakan artis tempatan yang sememenganya meletup lagi terbaik.Gadis Melayu takkan hilang di dunia,Ayunya menusuk hati kalbu.Jangan pulak bila dah meletup kena ayat pulak dengan Si Badrul Amin,Jenis Sembilang Taik sampai bini orang pun dia sapu bersih.Apa punya celaka memalukan ustad semalaysia sahaja. 









NAMEWEE BABI DAH BUAT HAL LAGI?


Celaka namewee anak haram nie jenis suka buat hal lagi,terbaru dengan video clipnya menentang Lynas pulak dah.Celaka punya nie semua nak cetuskan kemarahan banyak pihak.Hari tue telah dibela.Nie buat hal la pulak, lepas nie nak balun sapa pulak lepas nie.Nampaknya bila balun baru orang buka mata dekat kita.Kelam-kabut dibuatnya.Jika begini caranya terpaksalah kena jadi Kambing Hitam.Ubah Sebelum terbuang........


Nameewee pernah mempermainkan lagu Negaraku dulu, pernah meminta maaf, tapi mengulangi semula sekali lagi dengan membuat video mencarut menghentam Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM) sebagai kurang ajar.
Nameewee merujuk kepada kes seorang Pengetua Kanan SMK Tunku Abdul Rahman, Kulai Jaya yang disebut dalam lagunya Siti Inshah yang memarahi murid muridnya berkaitan masalah disiplin dengan ayat berbaur perkauman.
Pengetua Kanan terbabit telah disiasat dan tindakan selanjutnya belum lagi diketahui kerana dalam proses siasatan tapi Si Nameewee dah awal lagi memaki hamun, dan menyifatkan KPM kurang ajar.
Bukan tu saja, ayat ayat dalam senikata lagu tu berbaur provokasi dan sentimen perkauman seperti dia menyoal siapa yang bagi Malaysia kaya? Siapa suruh orang semua puasa?Kalau guru besar tu salah kenapa nak sangkut paut dengan  puasa serta kekayaan di Malaysia ni? Dia ingat bangsa dia je ke bertungkus lumus bagi jadi Malaysia kaya. 
Persoalan dia tu ada kena mengena dengan kes cikgu besar tadi ke? Puasa tu ibadat orang Islam.  Tak perlu tengok buku sejarah tapi tengok internet? Apa makna semua tu? Inilah provokasi melampau. Boleh didakwa atas Akta Hasutan. Video yang mengapi – apikan kemarahan dan mencetus perbalahan.
Kalau polis cepat bertindak  menangkap 2 rakyat tempatan  kerana membakar bendera Indonesia dan mengambil tindakan, adakah pihak berkuasa dan kerajaan nak biar si PENGHASUT NAMEEWEE ni terus menerus mencipta karya-karya yang menjijikan, berunsur perkauman, penuh kata maki dan mencarut sesuka hati dia dan yang boleh memecahkan perpaduan.

MKP ayat Sempoi : Masih menunggu apa yang telah dijanjikan..........Pihak berkuasa dan kerajaan tak perlu beri amaran lagi atau bagi muka kat penghasut macam Nameewee ni, dia dah lama diberi peluang, banyak video dia yang mencarut, penuh provokasi dan sentimen perkauman yang dibiar begitu saja. Orang penghasut macam dia ni tak pernah menyesal atas perbuatan dia dulu.



GANGSTAR UMNO BUAT HAL LAGI KE?



Apa kejadahnya seekor ayam yang dicabut sebelah kakinya digantung depan pagar pusat khidmat Anwar di Seberang Jaya tu? Sapa punya kerja nih? (BACA SINI)


Pakatan mesti akan tuduh ni semua adalah kerja jahat Umno dan BN di Penang yang dengki dengan khidmat cemerlang Anwar di kawasan Parlimen Pmtg Pauh..



So.., mesti 'samseng Umno' ataupun PERKASA yang buat kerja gantung ayam nih.. Tak pun, mesti Umno upah puak zionis untuk buat kerja jijik tu..

Kalau tak zionis, mesti Umno upah Mafia Mexico untuk hantar ayam berdarah.. Ataupun Umno dah gunakan geng Yakuza Jepun untuk buat kerja berani mati tu depan Pusat khidmat Anwar..

Depa nie mesti salahkan UMNO dalam hal nie padahal tak ada bukti pun.sama jugaklah dengan mentor DAP LGE kat sebelah Pulau.Ini menunjukkan depa nie nak main taktik kotor supaya UMNO disalahkan dalam semua hal...... 



JANICE LEE JANGAN LEDAKKKAN 13 MAY DI PENANG?


Ini berikutan kegagalan pihak penganjur Himpunan Hijau 2.0 yang diadakan di Pulau Pinang gagal untuk mengawal keadaan daripada menjadi huru hara dan disebabkan provokasi pihak penganjur yang cuba bermain api perkauman. Buat pengetahuan amoi Cina Bukit DAPig ini, perhimpunan Himpunan Hijau 2.0 adalah merupakan perhimpunan haram. Tiada permit diperolehi daripada pihak PDRM. Oleh yang demikian, sekiranya pihak penganjur gagal untuk mengawal perhimpunan yang tidak mendapat permit PDRM dan Ketua Menteri Rejim DAPig Pulau Pinang yang tidak memperdulikan undang-undang dengan menghadiri perhimpunan haram, maka adalah tidak menjadi satu bebanan pihak PDRM untuk bertanggungjawab sekiranya berlaku apa-apa yang tidak diingini.

Selesaikan dulu masaalah ditempat anda diangkat sebagai ADUN sebelum menegur Polis Pulau Pinang.Eloklah jaga kain sendiri sebelum dilondehkan lebih teruk.Dasar Lahanat DAP nie suka mencetuskan  isu perkauman yang sekarang panas diperkatakan di Pulau Pinang.... 



Belum pun berkuasa penuh menguasai Kerajaan Persekutuan, Rejim DAPig sudah mula menunjukkan belangnya untuk menguasai dan mengawal pihak PDRM seperti anjing-anjing belaan mereka. Tindakan terbaru Setiausaha Publisiti DAPig Selangor, Janice Lee yang juga ADUN DAPig Teratai, yang mengarahkan Ketua Polis Pulau Pinang untuk meminta maaf kepada Ketua Menteri Rejim Pulau Pinang, Lim Guan Eng, agak keterlaluan dan kurang ajar.

Rejim DAPig Pulau Pinang juga seharusnya tidak menunding jari dan mengambil tindakan yang sama iaitu menganggu hak orang ramai untuk bercuti dan bersiar-siar tanpa diganggu gugat oleh sebarang perhimpunan haram. Untuk apa dan kenapa pihak PDRM perlu meminta maaf kepada Ketua Rejim Pulau Pinang, Lim Guan Eng di atas insiden yang berlaku? Sejak bila pihak PDRM berada di bawah telunjuk Rejim DAPig?Kredit kepada CTS

ADAKAH GUAN ENG INGIN CETUSKAN 13 MAY SEKALI LAGI?




Video ini jelas menunjukkan bahawa Guan Eng yang memulakan dahulu Provokasi dengan menyatakan "ini UMNO tak payah cakap la" dan bermacam lagi.Inikah sikap seorang Ketua Menteri......Apa yang dinyatakan didalam blognya nampak jelas Guan Eng cuba berbohong dalam isu ini.Anak Muda tersebut hanya bertanyakan soalan yang perlu dijawab oleh Guan Eng mengenai Bayan Mutiara....Sehingga kini tiada kesudahannya.Ahli PAS jugak ada semasa provokasi tersebut.berikut adalah kenyataan rasis yang telah dikeluarkan oleh Lim Guan Eng.

Saya telah berputus untuk meneruskan perjalanan ke acara Himpunan Hijau 2.0 dan telah sampai pada pukul 6.30pm dalam kereta rasmi PG1. Setibanya saya di situ, saya telah menjadi sasaran tingkah laku ganas ahli-ahli UMNO dan Perkasa. Mereka telah menggunakan bahasa kasar, makian dan carutan perkauman seperti “Cina Babi, Cina Pulau Pinang Bodoh, Babi Sokong Lim Guan Eng Ketua Menteri”.
Ahli-ahli UMNO dan Perkasa telah melonjak ke hadapan dengan menunjukkan penumbuk terhadap saya, menggunakan carutan perkauman dan kata-kata ancaman seperti “you jaga”. Jika tidak kerana rakyat umum yang melindungi saya, saya percaya saya akan diserang.

 
aksi kung-fu dimulakan oleh wartawan.Adam Chew

Baling kerusi kepada ahli UMNO.


Guan Eng lupa apa dia cakap telah dirakam.......

Semua Salah UMNO, Ku Nan Mengamuk......


Setiausaha Agung UMNO Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor 'angin satu badan' dengan puak-puak pembangkang yang bila ada 'problem' salahkan UMNO dan Barisan Nasional.
Beliau yang lebih mesra dipanggil Ku Nan berkata, UMNO dan BN sering ditunding jari atas masalah atau kesulitan yang dihadapi oleh PAS, PKR dan DAP.
Menurutnya BN dan UMNO merupakan pertubuhan politik yang berlandaskan prinsip perjuangan yang betul dan tidak melakukan pelbagai perkara yang dituduh oleh pakatan pembangkang.
"Ini memang sengaja diada-adakan untuk menunjukkan kononnya BN dan UMNO adalah pertubuhan yang tidak baik," katanya.
Beliau berkata demikian sebagai mengulas dakwaan Setiausaha Agung DAP yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, kononnya UMNO dan Perkasa bertanggungjawab terhadap kekacauan yang berlaku semasa Perhimpunan Hijau 2.0 di Padang Kota Lama, Pulau Pinang Ahad lepas.
"Mereka ini tak habis-habis nak salahkan kita. Kekecohan ketika ceramah (Datuk Seri) Anwar (Ibrahim) di Sembrong pun dia tuduh kita. Orang kena tangkap khalwat pun salahkan kita. Semuanya nak salahkan kita. Apa kena mengena semua itu dengan kita?," katanya.

Tuesday, February 28

OSTAZ ZIZAN PATUT DIKERAT DAN DIKUBURKAN ?



Itulah kata-kata yang keluaq dari mulut Phahrolrazi,MKP terkejut dengan dedahan ini,tak sangka seorang yang memakai kepiah putih dikepala sanggup mengeluarkan kata-kata macam tue.Dasyat gila tahap munafik PAS nie.Pasal duit dan harta depa sanggup jadi macam tue.Inilah yang dikatakan orang lebih alim sebenarnya hati perut macam musibat terutama pemimpin PAS.eloklah, lepas nie Rakyat kena menilai apa yang berlaku cah keting dalam PAS.Jika Pemimpin tak bersatu macam mana nak mentadbir negeri,Rakyat jugak menangung derita dek kerana gajah sama gajah bergaduh tikus mati ditengah..........


Phahrolrazi memang mempunyai masalah dengan Ustaz Azizan, dari soal kerja, sampailah soal tanah dan kontrak. Malah beliau mendedahkan bahawa Ustaz Azizan lebih banyak menolong UMNO dari orang Pas sendiri, malah pengagihan kontrak juga banyak orang UMNO yang dapat dari orang Pas!!


Satu demi satu perkara yang berlaku menyebabkan Phahrolrazi mengakui, beliau tidak dapat lagi bekerjasama dengan Ustaz Azizan. Malah yang paling menarik ialah, Ustaz Azizan ni tak pernah langsung mendengar nasihat dari Phahrolrazi walaupun beliau ialah Timbalan Pesuruhjaya Pas Kedah 1. Segala isu berbangkit mengenai negeri Kedah, Ustaz Azizan hanya mempertimbangkan sendiri dan lebih mendengar pendapat orang luar dari pendapat beliau.

Keretakkan paling ketara ialah semasa isu KUIN, apabila Ustaz Azizan bersifat degil dan pentingkan diri sendiri dari parti. Kata beliau la, bukan Mc kata. Akibat pendedahan demi pendedahan, penyokong Phahrolrazi seakan-akan naik berang dengan Ustaz Azizan, dan bertekad untuk menjatuhkan Ustaz Azizan dari terus menjadi menteri besar Kedah. Malah ada yang menjerit akan mengorek kubur untuk Ustaz Azizan dan kerat-kerat sebelum PRU ke 13 berlangsung.kedahkekl

BETTY RAHMAD DISAMUN,CERMIN KERETA DIPECAHKAN.



Sebentar tadi kami dikhabarkan oleh satu sumber yang rapat dengan Betty Rahmad yang juga adik kepada pelakon, Umie Aida & Erma Fatima telah disamun.
Pada hari Sabtu lepas, Betty Rahmad baru sahaja pulang dari rumah Nora Danish ketika dia disamun di sekitar Jalan Ampang. Kejadian yang berlaku dalam sekelip mata itu benar-benar mengejutkan Betty Rahmad yang baru saja keluar dari perkarangan kondominium Nora Danish.
Ketika Betty sedang berhenti di persimpangan, 2 orang penunggang motorsikal datang dari belakang dan terus memecahkan cermin di bahagian kiri kerusi penumpang hadapan. Kejadian itu berlaku terlalu pantas dan Betty yang panik hanya melaporkannya kepada polis setelah pulang ke rumahnya di sekitar Mont Kiara. Kesemua barang seperti dompet dan kad pengenalan telah disamun namun begitu telefon bimbit Betty selamat kerana ada bersamanya ketika kejadian.
Bukan setakat itu, penyamun bermotosikal ini benar-benar merbahaya kerana cermin kereta Betty telah di-tinted dengan lapisan anti-smashed, namun begitu, kerana impak yang kuat, cermin ini berjaya dipecahkan. Seram iols tengok gambar cermin kereta Betty yang pecah.SUMBER OH BULAN.

Wartawan Cina ini adalah penyokong anti Lynas di Padang Kota !


Provokasi olah  penyokong  ultrakiasu DAP semasa di Padang Kota   memang mereka  mahukan pergaduhan.  Fikir logik la  sekumpulan anak melayu yang tak sampai 20 orang berbanding gerembolan DAP yang mencecah lebih 500 orang.
ini wartawan ke ?? kenapa  pakai baju anti lynas kalau 
seorang wartawan ....

Kwong Wah Jit Poh reporter Adam Chew found himself becoming a news item instead of covering news. He was at the Speakers Corner in Penang attending the anti-Lynas protest when a scuffle broke out. 
There was a commotion between pro-Lynas and anti-Lynas groups when Adam Chew ended up being walloped.
This portal does not condone any form of violence but participants who join demonstrations must know there are always elements of risks.
Those who are against the Lynas project must also accept that there are also those who are supportive. They have as much right to express their stand.

That is why pro-Lynas supporters are warned that they should not bring their children along as human shields. Even if that is not their intention, they should not bring them because protests are not picnics. There are elements of politics.

The scuffle that broke out in Penang is a clear example of why children should stay clear.
Back to Adam Chew. He was off duty and dressed in a green T-shirt – it clearly shows that he was a participant.

He was hardly objective. He is also known to be a hardcore supporter of the DAP.
In fact, Kwong Wah has openly pledged its allegiance to the DAP by devoting eight pages of pictures to the Lynas issue on Saturday including a page one with mostly pictures of DAP supporters.

There was even a centre spread of anti-Lynas pictures.

When pro-Lynas supporters blocked Lim Guan Eng’s car, Adam Chew was among those who tried to stop and challenged the pro-Lynas supporters.

He has also quickly blamed Umno when he has no evidence, basing his allegations on hearsay.
Our advice to Kwong Wah Jit Poh, the Penang-based newspaper, is to stay neutral and not take sides.
source:Stopthelies

Gambar dibawah bukti bahawa rasis chauvanis ultrakiasu ini yang memulakan pergaduhan.


Penyokong DAP turut membaling kerusi kepada kumpulan lelaki melayu .Siapa yang sebenarnya yang menyerang,sebaliknya kumpulan lelaki melayu tersebut hanya mempertahankan diri.




 http://www.pisau.net


Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive