Sunday, March 4

KAK IJAT,APA YANG SEMPOI?



Isu NFC masih lagi bermain dibenak minda dan fikiran rakyat ketika ini,MKP dah lali dengan Lembu masuk kondo nie.."...Pi lah mana pun dalam Pulau Pinang nie mesti cita nie keluaq dulu.Apa kejadah semuanya nie.......Dok elok nak pi pekena Nasi Kandaq pun boleh potong stim bila tetiba terdengaq lembu masuk kondo yang di perkatakan oleh manusia yang sebelum nie zero pasal isu politik seantero malaya.Kalau disembang dengan sesama warna tak pa lagi nie dah jadi dalca marba.

Terbaru nie pulak keluaq didalam surat khabar yang berbahas Mandarin.Dari logik akal dan perkembangan terbaru tiada kenyataan ynag mengesahkan pekara ini,mana mungkin depa nie boleh tau awal benda nie,Apakah persepsi yang cuba ditafsirkan"?""?????????

Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil mungkin tidak akan dilantik semula sebagai Senator apabila penggalnya berakhir pada 8 April, lapor akhbar Sin Chew.

Jika tidak dilantik semula, Shahrizat terpaksa melepaskan jawatan dalam Kabinet susulan skandal Perbadanan Fedlot Kebangsaan (NFC) yang membabitkan suami dan anak-anaknya.

“Jika tidak ada perkembangaan baru, Shahrizat mungkin tidak dapat melanjutkan tempoh pelantikannya sebagai senator manakala kedudukannya di Kementerian tidak diisi sehingga Parlimen dibubarkan,” lapor akhbar berbahasa Cina itu.

Beliau dilantik sebagai senator dan Menteri Kabinet walaupun tewas pada pilihanraya umum tahun 2004.

Ketua Wanita UMNO itu kerap menegaskan isu NFC tidak ada kena mengena dengannya dan adalah sebuah projek yang diuruskan oleh suami beliau.

Pembangkang mendakwa suami dan anak-anak Shahrizat menggunakan sebahagian daripada pinjaman kerajaan RM250 juta untuk membeli tanah, kereta mewah, kondominium serta untuk pelaburan di luar skop projek ternakan lembu daging.sumber ANTARAPOS

MKP Ayat Sempoi : Bila pulak nak londeh kain lepas nie?
- Posted using BlogPress from my iPad

[Video] Adengan Panas Dewi Persik Dalam Filem Pacar Hantu Perawan


Kalau macam nie la gayanya pasti akan berlaku apabila Mazfuz Bean jadi Perdana Menteri Malaysia,almaklum  sekarang sudah tukar jadi Parti Akai Serabut.Mahfuz "Mr Bean" Omar ketika ditanya Malaysiakini berkenaan portfolio apa yang bakal dipegangnya jika Pakatan Rakyat menguasai Putrajaya, Mahfuz sambil ketawa besar dan berseloroh:

“Eh, portfolio saya, perdana menteri. Sebab itu saya tak mahu jadi menteri besar. Yang penting bagi saya, menang dulu, kemudian parti akan tentukan siapa yang akan duduk dalam kabinet,” katanya.
Lawak bodoh Mahfuz itu pasti mengundang kontroversi bagi penjilat-penjilat tegar Anwar Ibrahim kerana tidak menghormati keputusan Pakatan Haram yang sebelum ini telah bersetuju menobatkan Anwar Ibrahim sebagai PM sekiranya PR berjaya menawan Putrajaya.
Lagipun sudah tidak ada calon lainkah yang lebih berwibawa? Takkanlah seorang yang berkelulusan Lower Certificate of Examination (LCE) dan bekas penjaga stor dinobatkan sebagai Perdana Menteri. 
Dewi Persik terlihat dengan jelas sedang mandi. Artis itu sesekali menghadap ke samping kiri dan kanan, menggoyang-goyangkan badannya, lalu duduk seperti orang kencing. Air pancuran yang mengalirr dari atas kepalanya membasahi seluruh tubuhnya.

Lebih kurang seperti itulah isi video berjudul Video Dewi Persik Sedang Mandi yang saat ini menjadi tontonan baru di YouTube.

Sudah Tukar Ka!!!Serabut Atas Bawah?

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata PAS kini menjadi 'Parti Asyik Serabut' yang sering menyusahkan rakyat kerana pemimpinnya kerap mengeluarkan kenyataan yang bercanggah.

Katanya beliau sendiri tidak faham dengan hala tuju perjuangan parti berkenaan dan sering menyerabutkan pemikiran rakyat.

"Mula-mula dia kata negara Islam, kemudian negara berkebajikan dan kata bukan Melayu boleh jadi Timbalan Presiden, tapi Musyidul Am kata tidak boleh. Banyak menyusahkan rakyat, banyak bagi serabut," katanya ketika berucap pada Majlis Perjumpaan Bersama Rakyat di Padang Awam Kuala Ketil, dekat, Baling Sabtu.

Bernama,katanya dalam isu PAS di Kedah di mana dua Exco tidak mahu dilantik semula, kemelut yang tidak selesai telah menyusahkan rakyat Kedah.

Beliau berkata Parti Keadilan Rakyat (PKR) pula banyak menimbulkan masalah serta membuat kenyataan tidak tentu arah dan menyifatkannya sebagai "Parti Kalut dan Ribut".

"Masalah video tak selesai, masalah Jabatan Agama Islam Pahang pun tak selesai... DAP pula 'Depa Ambil Peluang', dia cari peluang saja, kalau nak masa depan terjamin lebih senang sokong Barisan Nasional (BN)," katanya.

"Kita (BN) tak pernah lari daripada prinsip perjuangan kita... BN parti yang boleh diharapkan," katanya.

"Bagaimanapun saya lihat kini sudah ada perubahan termasuk di Kedah...angin kencang menjurus kepada perubahan. InsyaAllah kita akan buat perubahan besar kepada negeri Kedah," katanya.


- Posted using BlogPress from my iPad

Norish Meletup Lagi?

Apa dah jadi dengan Norish Karman atau Norish mengakui dia pernah menangis secara bersembunyi tanpa pengetahuan anak-anaknya kerana tidak tahan membendung kesedihan daripada pelbagai dugaan dan tohmahan yang menimpa dirinya.

Terkini mula berjinak-jinak dalam bidang nyanyian itu berkata walaupun pada mata kasar dia kelihatan tabah dan tidak tergugat dengan kisah-kisah duka yang silih-berganti, dia juga tidak boleh lari atau menyangkal perasaan sedih dan terkilan.

“Saya tidak terjejas secara luaran dan orang nampak seperti saya kuat untuk menghadapi kisah keruntuhan rumah tangga dan pelbagai fitnah yang mengaibkan, tetapi saya juga manusia biasa yang mempunyai rasa sedih dan kecewa.

“Saya pernah berduka dan menangis di belakang anak-anak tetapi Tuhan itu sentiasa ada untuk memberikan kekuatan,” katanya.

Norish berkata dia lebih selesa untuk mengambil pendekatan positif terhadap apa yang berlaku. Katanya, kedukaan dalam hidup sebelum ini lebih mematangkan diri dan memberikan semangat untuk dia terus melangkah.

“Bagi saya, fitnah dan tohmahan adalah resam dunia artis. Saya memilih jalan ini, jadi saya mesti hadapinya walaupun perit dan berat. Saya sedih apabila anak-anak yang terkena tempiasnya,” katanya.

“Kalau ada tujuh orang yang tidak suka dan hanya ada tiga saja yang suka, itu sudah menjadi kekuatan buat saya. Saya kini hidup hanya untuk orang-orang yang mengambil berat dan menyayangi saya seadanya.

“Mengapa orang perlu menghakimi saya kerana saya tidak pernah menjatuhkan hukum pada orang lain? Saya akui pernah melakukan kesilapan dan belajar untuk menjadi lebih baik. Kebahagiaan saya kini adalah Tuhan, keluarga dan muzik saya,” katanya.

MKP Ayat Sempoi : Bukan dunia artis saja yang mencabar dalam dunia politik lagi dasyat siap boleh bagi kaunseling jam 3 pagi dengan bini orang lagi.

ANWAR TAK MAMPU CAKAP MACAM NIE?


Dalam ucapan yang menzahirkan iltizamnya untuk “memperbetulkan keadaan”  Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak memohon maaf diatas kesilapan lalu Barisan Nasional yang membawa kepada kehilangan banyak kerusi dan beberapa negeri termasuk Kedah dalam pilihan raya umum 2008.
Najib berkata Barisan Nasional tunduk kepada kuasa rakyat dan akur bahawa ada kesilapan lalu yang menyebabkan ia ditolak oleh pengundi pada PRU ke 12.
"Kita jangan angkuh dan bongkak. Kita mesti tunduk kepada kuasa rakyat dalam demokrasi berparlimen. Kalau rakyat tolak BN dulu mesti ada kesilapan kita. Kita minta maaf atas kesilapan kita dulu. Yang menang minta maaf yang kalah pun minta maaf," katanya pada Perjumpaan Bersama Rakyat di Padang Awam, Kuala Ketil, dekat sini hari ini.
Justeru kata Perdana Menteri, BN akan belajar dan bangkit semula daripada kesilapan itu.
"Daripada runtuhan BN di Kedah kita akan bangkit dan bina mahligai yang kukuh dan kuat. Itu azam kita. kita berazam bahawa kita sudah mempelajari daripada kesilapan kita. Kita beri perakuan, akujanji kepada rakyat bahawa akan datang kita akan laksanakan perkhidmatan yang cukup baik kepada rakyat.
"Yang dulu jadi sempadan jangan dibangkit-bangkit lagi...kita janjikan perubahan untuk rakyat Malaysia dan Kedah. Perjalanan sudah bermula," katanya.
Beliau berkata hanya BN sahaja yang dapat memberikan masa depan yang lebih baik kepada rakyat.
"Kita ada perancangan yang jelas, kita ada agenda yang tersusun rapi, kita ada peta jalan, kita ada fakta dan ada angka. Perangkaan yang cukup lengkap untuk memacu perubahan, membawa negara ke arah wawasan menobatkan negara sebagai negara maju berpendapatan tinggi. Ini bukan macam Buku Jingga," katanya.
Najib berkata kerajaan mahu memberi isyarat dan gambaran jelas bahawa kerajaan sudah hampir untuk melakukan transfomasi perubahan yang memberi banyak manfaat kepada rakyat.

Saturday, March 3

Farid Rizduan Berserah?

Takkan dah tarik "handbreak" baru nak up kali kedua ini yang MKP jumpa nie dalam tweet..

Sejak semalam ramai blogger yang mempertikaikan tindakan Farid Rizduan.Kalau ada masalah.., boleh je duduk semeja berdebat face to face, blogger-blogger elit pro kerajaan tu semua bukannya makan orang pun..

Dan jika betul Farid Redzuan mempertikaikan kerja blogger dan RTM, itu bermakna memang sengaja dia cari pasal lah.. tak nak cakap lebih sebab tak dengar benda ni dengan telinga sendiri..

So.., harap perkara ni dapat diselesaikan sebaik mungkin.. PRU dah nak dekat beb.., jangan dok buat gila cari gaduh sesama sendiri.. Takkan itu pun bangang sangat nak faham!!

Banyak isu puak Pakatan yang boleh kita layan.. MKP tengah "stim" belasah Badrulamin nih.., jangan matikan mood nak "berkarya"..

Nasihat patut diberikan kepada.., golongan bangsawan yang tak reti buat kerja tu sila duduk diam-diam..., biar golongan marhaen nak tolong kasi setel..


- Posted using BlogPress from my iPad

APA SEBENARNYA DISEBALIK HIMPUNAN HIJAU?




Apa sebenarnya yang cuba dilaungkan oleh pembangkang dalam Perhimpunan Hijau 2.0?

Adakah mereka mahu memperjuangkan alam sekitar yang akan tercemar?

Adakah mereka mahu menentang perlombongan nadir bumi yang dioperasikan oleh LYNAS?

Atau mereka tercari-cari isu untuk menambat hati pengundi untuk PRU13?

Atau juga mereka rasa buku jingga mereka akan terancam kerana pelaburan yang digalakan oleh kerajaan Malaysia yang diterajui oleh Barisan Nasional?

Sekiranya anda atau mereka yang dari pembangkang menentang perlombongan nadir bumi cuba berfikir sejenak dengan apa yang ada disekeliling anda. Adakah anda menggunakan peralatan ini atau tidak?

1. Telefon pintar seperti iPhone dan Androids anda tidak boleh bergetar (vibrate) tanpa kuasa magnet yang diperbuat dari bahan nadir bumi yang dinamakan Neodymium (unsur 60)

2. Jantung turbin angin ialah sebuah magnet kekal yang dibuat dari nadir bumi yang dinamakan Neodymium (Unsur 60) yang membantu menjana tenaga elektrik dan tenaga mekanikal bagi mengerakkan turbin.

3. Lampu kalimantang bergantung kepada lapisan Logam Terbium (unsur 65) juga bahan dari nadir bumi yang digunakan untuk menghasilkan cahaya putih yang terang.

4. Peralatan ketenteraan juga banyak menggunakan bahan dari nadir bumi seperti Yttrium (unsur65) yang digunakan sebagai penebat haba didalam sistem ekzos jet.

5. Anda boleh menonton televisyen dirumah tanpa menggunakan bahan dari nadir bumi, tetapi gambar televisyen membosankan seperti ditahun 50-an dan 60-an kerana imej yang malap. Europium (unsur 63) digunakan ke dalam skrin televisyen bagi menaikkan warna merah ditelevisyen anda dan Terbium (unsur 65) digunakan untuk menghasilkan warna hijau terang.

6. Serium (unsur 58) adalah logam nadir bumi yang paling banyak digunakan. Ia digunakan kedalam bahan api (diesel) untuk membantu proses pembakaran lebih cekap. Ini juga bermaksud anda telah berjumpa dengan logam nadir bumi ini hampir disetiap jalan raya di Malaysia.

7. Disprosium (unsur 66) digunakan dalam pembuatan laser, injector bahan api, cakera padat dan didalam pembuatan kenderaan hibrid.

8. Europium (unsur 63) digunakan sebahagian dari proses mengesan pesakit sindrom Down.

9. Erbium (unsur 68) digunakan untuk menghasilkan penapis fotografi, kaca mata hitam, perhiasan dan penguat bagi gentian optik.

10. Holmium (unsur 67) mempunyai unsur magnet yang kuat dan digunakan dalam perubatan dan juga bidang pergigian.

MKP Ayat Sempoi : Himpunan Hijau Di Pulau Pinang cuba dimanipulasi oleh Guan Eng serta wartawan menyalahkan pihak Polis serta Melayu Umno.Kejadian sebenar telah diputar belitkan menyalahkan pihak lain sedangkan Penganjur tidak mendapat kebenaran/memaklumkan kepada pihak Polis terlebih dahulu.Di Pahang penganjur telah mendapat kebenaran serta permit dan diluluskan oleh Polis dengan bersyarat.Kekecohan di speaker corner dimulakan sendiri oleh wartawan Adam Chew memulakan aksi Kung-fu dan diserang balas oleh Pemuda.Desakan hebat dari akhbar versi Mandarin hari ini menyiarkan muka hadapan semua yang terlibat.Ini telah mengeruhkan lagi keadaan sedangkan siasatan Polis masih lagi berjalan.



- Posted using BlogPress from my iPad

MELAYU DIMURTADKAN OLEH AKTIVIS GEREJA?




Selepas diasak oleh Majlis Perundingan Buddha, Kristian, Hindu, Sikh dan Tao Malaysia (MCCBCHST) dan Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim supaya mendedahkan video pemurtadan orang Islam di Selangor, bekas pesuruhjaya PAS Selangor Datuk Hasan Ali berjanji berbuat demikian dalam masa dua minggu.

Beliau berkata rakaman sepasang suami isteri yang menjadi mangsa pemesongan akidah oleh aktivis gereja akan ditayangkan setelah isu-isu keselamatan mangsa terbabit diselesaikan.

"Bagaimana saya nak tunjukkan mereka ini seperti mana yang diminta? Siapa dapat jamin keselamatan mereka? Jika ada, saya akan pujuk mereka untuk mereka berdepan dengan masyarakat. Kita kena fikir," kata beliau.

Menurut Hasan, beliau tidak bermasalah membekalkan video itu kepada pihak-pihak berkenaan yang mahukannya.

Beliau membidas Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim kerana memandang remeh isu murtad sungguhpun Unit Selamatkan Akidah (USA) dalam kerajaan negeri mengesan masalah itu.

"Unit ini telah menerima lebih daripada 50 kes melibatkan orang Melayu/Islam yang telah menggugurkan keIslaman mereka untuk menjadi penganut agama Kristian. USA telah berusaha dengan kerjasama Lembaga Zakat Negeri Selangor untuk membawa mereka semula ke pangkal jalan. Usaha-usaha ini telah menampakkan tanda-tanda positif," tambah Hasan.

MKP Ayat Sempoi : Bilalah Melayu akan sedaq yang DAP merangka untuk menghapuskan Islam dan Melayu Dibumi Malaysia ini.

- Posted using BlogPress from my iPad

Ayu Raudah Pulak Buat Hal?

Apa nak jadi nie,Dah bergelar isteri sepatutnya menjaga martabad suami bukannya berpakaian seperti ini.

Yang seksi tue sepatutnya hanya dihadkan kepada suami sahaja bukanya untuk tatapan umum seperti ini.Awat la nie dah banyak ke pahala yang telah dibuat oleh suami Ayu nie?

Kalu beginilah gayanya dapat dekat badrul amin tentu dia buat kaunseling 3pagi punya.Almaklum Badrul Amin nie suka rembat orang punya.

Ayu Raudah nie dah jadi ikon untuk Anak muda zaman sekarang sepatutnya menjadi lebih baik dan manis dan bersopan.Artis lain pun glamour jugak kalau tak seksi.Tirulah macam yang dok ada seperti Siti Nurhaliza ke?Boleh gitu

MKP Ayat Sempoi:Ramai dah yang mulanya seksi dan lepas bertudung cantik masuk PAS kononnya boleh masuk syuuuuuurga Free....

MAHFUZ POKOK SENA MACAM BUADAK KECIL MINTA NENEN?



Dengar cerita makin ramai nak tergelak tengok macam-macam ' idea kreatif' PAS untuk cuba 'mandikan' Datuk Dr Hasan Ali.Semua orang tahu PAS memang sudah geli sakan tidak tahan kena geletek bekas orang kuat parti itu dan bekas Exco Kerajaan Negeri Selangor  yang hari demi hari mendedahkan segala macam hal tentang parti itu.
Siapa yang tidak geram melihat ceramah Dr Hasan di sana sini terus mendapat sambutan.Malah yang datang bukan seratus dua tetapi ribuan termasuk di Kelantan.Jadi jangan terkejut kalau Jumaat,pak lawak PAS,Datuk Mahfuz Omar panggil sidang akhbar untuk mendakwa Kementerian Belia dan Sukan akan menaja 2,000 siri ceramahnya untuk mempengaruhi belia menjelang pilihanraya umum ke 13.
Belanjanya bukan sedikit,dakwa Mahfuz RM30 juta.Dakwanya Barisan Nasional kini sedang galak mempergunakan Dr Hasan.Selain dakwa Mahfuz gertak sikit. Ahli Parlimen Pokok Sena itu enggan mendedahkan sumber atau bukti yang diperolehinya kerana beliau terlebih dahulu mahu penjelasan daripada pihak Kementerian Belia dan Sukan.
Katanya beliau akan dedahkannya masa sidang parlimen nanti.Hairan juga...kalau kata sudah ada bukti...dedahkan saja, apa yang mahu ditunggu lagi.PAS nampaknya sudah ' mati langkah' dengan Dr Hasan kerana tidak ada point nak tibai beliau.
Nampaknya sekarang mereka main serkap jarang untuk cuba cemarkan imej bekas Persuruhjaya PAS Selangor itu.Mereka mungkin rasa umpan yang baik ialah ayat beliau kini menjadi alat BN.
Itulah yang akan mereka ulangtayang dari masa ke semasa.PAS nampaknya macam buat-buat lupa Dr Hasan bertelingkah dengan parti itu kerana tindak tanduk tidak demokratik terhadapnya seperti memecatnya tanpa soal jawab.
Juga Dr Hasan sendiri dakwa parti itu kini sudah lari dari asas perjuangan dan penuh dengan parasit.Soalnya apa kena mengena pertelingkahan Dr Hasan vs PAS itu dengan BN.Juga kenapa nak cuba ubah tajuk dan guna taktik lama dakwa siapa saja yang lawan tauke mesti kena beli.
Rasanya ramai orang yang ada otak.Apakah Mahfuz ingat orang boleh terima bulat-bulat cakapnya setelah mendengar pelbagai tindak tanduk cakap tak serupa bikin PAS seperti yang didedahkan oleh Dr Hasan.
Memang tepat komen Menteri Belia dan Sukan Datuk Shabery Cheek yang menyifatkan dakwaan Mahfuz 'kebudak-budakan'Sambil menafikan dakwaan itu ,beliau berkata ," Saya rasa dia sakit dan perlukan rawatan kaunseling,"Shabery juga kata dakwaan itu dibuat kerana PAS takut dengan populariti Dr Hasan.
Malah katanya, beliau sedia berdepan dengan Mahfuz  yang melemparkan tuduhan itu dalam sidang Parlimen yang dijadualkan bermula 12 Mac ini, bagi membuktikan tuduhan itu adalah palsu.
Menteri itu berkata Mahfuz sepatutnya tidak bertindak melulu untuk melemparkan sebarang tuduhan terhadap KBS seperti mana yang pernah dilakukannya berkenaan isu peninju dari Israel yang kononnya dibawa masuk oleh kementerian sedangkan ia adalah jemputan dari kerajaan negeri Selangor.
"Saya tidak mahu Mahfuz malu sendiri kerana apa yang dituduh itu tidak benar. Namun, jika isu ini masih berterusan, kementerian akan mengambil tindakan yang wajar terhadapnya," kata Shabery.
Baru-baru ini Ahli Parlimen PAS Shah Alam,Khalid Samad juga cuba serkap jarang mendakwa Dr Hasan ditaja oleh sebuah syarikat koprat Selangor.Beliau juga tidak tunjuk apa bukti pada dakwaanya kecuali persoal mana Dr Hasan dapat duit belanja untuk pelancaran JATI pimpinannya.
Anihnya bab orang berlagak garang...tetapi bab kena batang hidung geng terus menikus. Mahfuz dan begitu juga Khalid tak beranipun bunyi sepatah ayat nak korek pasal dakwaan video seks Datuk Seri Anwar Ibrahim yang 99.9 peratus tulin.
Cuba tanya ada berani mereka minta siasatan atau Suruhanjaya Diraja untuk mencari kebenaran dakwaan itu.Kalau betul anak jantan..bukankah segala kemungkaran wajib dipersoalkan.AD
MKP Ayat Sempoi : Rakyat Pokok Sena yang mengundi Mahfuz Bean nie pasti menyesal kerana MP tak buat keja yang sepatutnya membela nasib rakyat,BR1M yang Pengundi Pokok Sena dapat akan membuka mata siapa sebenarnya baguih,Rakyat harus menilai telatah lawok Pemimpin PAs nie suka menyalahkan orang lain sedangkan diri sendiri tak betul,Pepatah Melayu ada menyatakan Umpama Ayam Jantan berkokok sakan akan tetapi ekoq penuh taik.......................Heeee 

KLU RASA HEBAT JOM DEBAT FACE-TO FACE DENGAN BLOGGER?



Apa agenda sebenar yang Farid Redzuan sedang rancangkan hingga begitu sekali beliau dikatakan mempertikaikan peranan yang dimainkan oleh bloger yang pro UMNO dan juga kerajaan sehingga tanpa segan silu `menyerang’ kerja-kerja pemain di ruang maya ini dan menyelar kononnya bloger-bloger pro kerajaan dan UMNO ini sebagai bodoh dalam menangani sesuatu isu?

Beliau sedar atau tidak betapa seksa dan sengsaranya bloger pro UMNO dan kerajaan bertungkus lumus mempertahankan parti serta kerajaan yang difitnah oleh pembangkang sedangkan dalam masa yang sama tidak ramai pemimpin,Menteri,Timbalan Menteri dan juga pegawai-pegawai Pejabat Perdana Menteri turut sama seiring dan sederap bersama bloger mempertahankannya hingga ada dari kalangan bloger tersilap arah hingga menyerang sesama sendiri?

Farid Redzuan sedar atau tidak hingga ada blogger dan juga pemain media baru berdepan dengan tindakan saman pihak pembangkang walaupun mereka memperkatakan yang benar dan apa bantuan yang kumpulan dari Pejabat Perdana Menteri berika?.Nasib mereka jarang dibela tetapi demi mempertahankan kerajaan dan juga bangsa,agama dan negara,mereka ini sanggup menelan segala risikonya.Mereka terus berjuang walaupun yang berjawatan kenyang dengan gaji besar serta jawatan yang tinggi.

Farid Redzuan juga dikatakan tidak senang dengan RTM yang dianggapnya ketinggalan dalam menyalurkan maklumat hingga beliau membuat perbandingan antara RTM dengan rangkaian TV milik Media Prima serta Astro dan adakah Farid sebenarnya sedang bercita-cita untuk mengambil alih RTM yang selama ini menjadi lidah rasmi kerajaan,yang Farid mungkin tidak reti bezakan peranan antara stesen TV berbayar dengan stesen TV milik penuh kerajaan ini.



MKP Ayat Sempoi : Farid jika anda rasa hebat tak payah berdebat dialam maya,sahut cabaran berdebat secara terbuka Face to Face dimana sahaja.....Ada berani????? 

GAJI MINIMA YANG DITUNTUT CUEPACS TIDAK RELEVEN?



MKP ingin menyentuh mengenai memorandum mengenai Saraan baru Perkhidmatan Awam (SBPA) oleh Kongres Kesatuan Pekerja -Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) kepada Perdana Menteri. Adakah memorandum berkaitan kenaikan gaji kakitangan awam ini benar-benar ikhlas ataupun sebaliknya?

Ini kerana saya dapati kenaikan yang dicadangkan oleh CUEPACS iaitu untuk gred 27-40 sebanyak RM1,500 agak lumayan.

Jumlah ini melibatkan perbezaan sebanyak RM500 berbanding dengan kumpulan gred 17-26 misalnya. Perbezaan ini jika dicampur dengan perbezaan gaji sedia ada pada skim Sistem Saraan Malaysia (SSM), maka jurangnya pasti lebih besar.

Atas pertimbangan apakah gred 27-40 diberi kenaikan agak lumayan iaitu RM1,500 jika dibandingkan dengan kenaikan gred 17-26 yang cuma pada kadar RM1,000?

Apakah ia dibuat berdasarkan fakta yang telus ataupun kerana sebahagian besar exco CUEPACS secara kebetulan terdiri daripada kelompok gred 27 ke atas?

MKP mohon pengertian semua pihak bahawa kenaikan kos sara hidup bukan hanya melibatkan kumpulan gred 27 ke atas sahaja tetapi mencakupi semua kumpulan. Kumpulan gred 1-16 misalnya, sebenarnya lebih susah. Jadi janganlah kita bebankan kerajaan yang sedang bergelut dengan keadaan ekonomi dunia yang muram ini.

Pihak kerajaan sebenarnya boleh membuat pertimbangan sendiri yang dapat memberi keadilan kepada semua pihak. Sebenarnya kerangka/susunan gaji SSM sudah betul dan menasabah.

Apa yang sepatutnya kerajaan lakukan adalah menaikkan gaji pada kadar yang hampir sama rata seperti berikut atas matlamat kurangkan kos hidup:

Kenaikan gaji gred 1-16 sebanyak RM850.

Kenaikan gaji gred 17 dan ke atas (Premier) sebanyak RM700 (sama rata) berdasarkan kemampuan kerajaan.

Simpatilah kepada rakan-rakan kita pekerja kilang yang majikan mereka usahkan memberi gaji yang lumayan, malah untuk gaji minimum pun ada yang tidak mampu. Syukurlah dengan betis yang diterima jangan pula minta paha.


Pandangan Tun Mahadir Malaysia Akan Muflis

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad bimbang Malaysia mungkin menghadapi kesukaran kewangan yang serius atau menjadi muflis seperti Barat jika kerajaan membayar lebih untuk kurang bekerja. 
Beliau berkata, ini boleh berlaku apabila gaji atau pampasan untuk bekerja tidak diikuti dengan pertambahan produktiviti. 
"Kita semua mahu menyaksikan Malaysia menjadi negara berpendapatan tinggi. Namun kita mesti juga bimbang mengenai daya persaingan kita. 
"Menambah pendapatan mesti meningkatkan kos pengeluaran melainkan produktiviti turut bertambah," katanya dalam entri terbaru dalam blog beliau di bawah tajuk Gaji Minimum, hari ini. 
Kerajaan akan mengumumkan kadar gaji minimum bulan ini. 
Beliau berkata Barat kini menghadapi masalah kewangan yang gawat dengan sekurang-kurangnya sebuah negaranya menjadi bankrap selepas membayar lebih kepada rakyat mereka. 
"Upah dan gaji yang tinggi, bonus yang besar dan pelbagai manfaat seperti bayaran untuk pengangguran menjadikan nagara Barat kelihatan makmur. Tetapi cara boros mereka tidak boleh berterusan. 
"Saya bimbang Malaysia mungkin menuju ke arah ini jika kita membayar lebih untuk kurang bekerja, seperti yang kita lakukan sekarang," kata beliau. 
Dr Mahathir berkata dengan Malaysia mempunyai terlalu banyak cuti, termasuk cuti hujung minggu dan cuti umum untuk perayaan bagi semua agama, produktiviti akan menurun. 
"Kita sekarang menggantikan secara automatik cuti umum yang jatuh pada Ahad atau Sabtu dengan hari yang lain. 
"Jadi bukan mudah untuk meningkatkan produktiviti dengan pertambahan gaji minimum yang akan meningkatkan kenaikan bayaran secara keseluruhan, agar dapat mengekalkan persamaan antara gred pekerja yang berbeza. 
"Bekerja pada hari cuti akan turut memakan kos lebih. Begitu juga dengan sumbangan kepada KWSP dan kadar pencen," katanya dipetik Bernama. 
Dr Mahathir berkata antara gaji lebih tinggi dan masa bekerja yang lebih pendek dicampur dengan kos yang lain, maka kos pengeluaran barangan dan perkidmatan mesti turut meningkat dengan sewajarnya.




LOKLAQ BUDAK NIE GADUH PASAL DUIT?



Santai-santai sambil merehatkan minda yang dah memang buntu dan tepu,/jom kita pakat-pakat gelak layan video nie......... 

JANGAN JADI KATAK BAWAH TEMPURUNG MELALAK AJE.


Atas kepala murai sekawan
Baling ku ramit kucup lehernya
Terlalu rahi dendam di angan
Sampai terkacip mulut mahirnya

Aku maafkan kamu
Tak perlu kita bertemu
Cukup kau tahu
Yang aku
Maafkan kamu
Tolong teruskan hidup
Jangan sebut namaku

Jangan ahli sihir seru nama maharaja
Nanti segerombolan hantu bisu yang menjelma
Guna hak berfikir sebelum hak untuk bersuara
Kalau terpelajar sila guna hak miranda
Pura-pura dengar, telan tapi tidak hadam
Hafaz bila lafaz tapi mereka tidak faham
Mereka mula kiri, aku kanan bila baca
Sudah mahir rumi, mari tafsir alif ba ta

(Alif)
Ada teratak di hujung kampung
(Ba)
Bawah cermin kopak ada kotak
(Ta)
Tersembunyi dalamnya ada tempurung
Sembunyi bawahnya katak melalak

Ada teratak di hujung kampung
Bawah cermin kopak ada kotak
Tersembunyi dalamnya ada tempurung
Sembunyi bawahnya katak melalak

Aku maafkan kamu
Tak perlu kita bertemu
Cukup kau tahu
Yang aku
Maafkan kamu
Tolong teruskan hidup
Jangan sebut namaku

Ada teratak di hujung kampung
Bawah cermin kopak ada kotak
Tersembunyi dalamnya ada tempurung
Sembunyi bawahnya katak melalak


MKP AYAT SEMPOI : SAHABAT SEMUA JANGAN JADI KATAK BAWAH TEMPURUNG MELALAK DAN DAN PIHAK PEMBANGKANG AMBIL KESEMPATAN DIATAS KELEMAHAN KITA,,,,SAMA-SAMA KITA FIKIR SECARA MATANG UNTUK SELESAIKAN MASAALAH.....

Friday, March 2

Ostad Zizan DiKambing Hitam Demi Serakah DAP?




Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Abd Razak kini menempuh hari-hari penuh dramatik macam dalam filem James Bond 007 dengan tidak ketahui kerjaya politiknya berstatus “esok masih ada” atau “tiada esok bagi mu”.

Namun Azizan bukanlah ejen perisik M15 bergelar Double O-Seven, tapi seorang ulama yang cuba mencorakkan politik Kedah mengikut kaedahnya atau fahaman Islam berpandukan ilmu dipungut hasil pengajian di pelbagai universiti.

Pas tak mahu kalah dalam PRU 13 kerana kalah bermakna mereka hilang kuasa mentadbir Kedah. Kemenangan hanya boleh dicapai jika Pas Kedah seia dan sekata dengan DAP dan PKR serta perpaduan dalam Pas itu sendiri tidak menghala ke arah perpecahan.

Pada peringkat ini, Pas Kedah gagal bendung krisis dari melimpah ke kedai-kedai kopi mengakibatkan sarapan rakyat sejak kebelakangan ini dihidangkan dengan senario panas.

Pada mulanya mengikut cerita, dua Exco menolak kepimpinan Azizan selaku Menteri Besar kemudian dengar ada dua lagi mengikut yang dua itu kerana keempat-empat konon mahukan seorang Menteri Besar yang baru.

Walaupun DAP dan PKR cuba menyembunyikan tangan dalam hal ini, namun bagi mereka yang arif kedua-dua parti politik ini juga suka melihat Kedah mempunyai Menteri Besar lain. Azizan dilihat terlalu kemelayuan dan tak sesuai sebagai bos Pakatan Rakyat di Kedah.

Banyak lagi isu yang disebut sebagai faktor kepimpinan Azizan sudah tidak releven. Beberapa tahun lalu Azizan berkeras kekalkan syarat 50 peratus kuota rumah di Kedah harus dimiliki Melayu. DAP dan masyarakat Cina bantah, tapi Menteri Besar yang mendapat sokongan orang Melayu itu tak ambil peduli.

Kedah juga satu-satunya negeri “pembangkang” yang guna kereta Proton Perdana bagi jemaah Exconya berbanding Perak (masa PR berkuasa) menukar kepada Toyota Camry setelah mereka berkuasa. Terbaru, Azizan guna kuasanya selaku Menteri Besar bertindak terhadap enam pelajar Kuin yang berdemonstrasi terhadap Auku - lima digantung pengajian dan seorang dipaksa bayar denda. Kes ini mengheret Azizan berseteru dengan Aziz Bari dan Pakatan Rakyat di peringkat pusat yang perjuangkan pemansuhan Auku.

Azizan tak peduli pandangan PR atau Anwar Ibrahim, malah secara sinis menempelak Pas yang terbawa-bawa dengan buku jingga. Katanya buku jingga bukanlah al-Quran. Sehingga rencana ini ditulis, Pas Pusat secara unprecedented campur tangan dengan membawa Salehudin Ayub sebagai perantara, konon bagi mendamai puak-puak bertelagah. Maknanya krisis kali ini serius.

Campur tangan Pas Pusat beri isyarat bahawa Azizan kini tidak lagi boleh bermaharajalela menentukan siapa dia suka menjadi Exco atau siapa bakal dipecat. Pas mahukan status quo - maksudnya semua Exco terdahulu dikekalkan semula.

Justeru jika dilihat politik Kedah, jawatan Menteri Besar dan nasib malang yang membelenggu penyandangnya mengingatkan kita kepada kisah legenda Mahsuri. Kini di tengah-tengah gelombang dan pukulan arus laut dari Pulau Mutiara, Azizan seperti lemas dipukul bayu - mungkin tempias daripada sumpahan zaman silam.

Sesetengah pihak mengandaikan masa depannya semakin kabur sehingga ada merasakan bosnya Datuk Seri Haji Hadi Awang pun sukar memanipulasi agar kedudukannya khusus selaku Menteri Besar selepas PRU 13 selamat.


- Posted using BlogPress from my iPad

AIS KOSONG HARGA 1KETUL SETENGAH,APA KEJADAH NIE?


Apa dah jadi nie ayaq kosong dengan ais dah sampai seringgit setengah dekat Penang....Lim Guan Eng lena kot pasal nie atau nak bagi peniaga nie kaya cepat dengan mencekik darah rakyat Penang.Penang dahulunya terkenal dengan Syurga makanan akan tetapi sejak dua menjak nie tenggelam dek kerana sikap rasis yang ditunjukkan oleh Kerajaan Negeri DAP.Ramai peniaga yang merungut dengan ketiadaan Promosi seperti dahulu seperti dibuat oleh Kerajaan BN.
Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) sudah mengeluarkan 146 surat tunjuk sebab kepada peniaga di seluruh negara yang mengenakan harga air kosong melampau sehingga RM1 dan ke atas. 
 Menterinya, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, memberi amaran akan mengenakan tindakan tegas termasuk denda mengikut Akta Kawalan Harga dan Antipencatutan 2011 kepada peniaga yang masih ingkar. “Kita beri mereka surat tunjuk sebab yang perlu dijawab dalam tempoh tujuh hari. “Selalunya, mereka akan turunkan harga selepas itu kerana tidak mahu dikenakan tindakan.
 “Sebelum tindakan diambil, kita akan melihat terlebih dulu kawasan perniagaan, kalau warung atau kedai biasa pun takkan nak kenakan harga melampau untuk segelas air. “Bagaimanapun, jika harga itu dikenakan di pusat beli-belah Suria KLCC maka kita akan ambil kira kos dan faktor sewa kedai,” katanya.
 Sebelum ini, Dilaporkan bahawa Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) mendakwa restoran membuat untung lumayan dengan menjual air kosong apabila mengenakan sehingga RM1.50. Berdasarkan Akta Kawalan Harga dan Antipencatutan 2011, peniaga atau syarikat melakukan kesalahan boleh dikenakan hukuman denda sekiranya disabitkan kesalahan. 
 Bagi individu yang melakukan kesalahan pertama, mereka boleh dihukum denda tidak melebihi RM100,000 atau penjara tiga tahun atau kedua-duanya sekali. Bagi kesalahan berikutnya, tertuduh boleh didenda sehingga RM250,000 atau lima tahun penjara atau kedua-duanya sekali, manakala syarikat terbabit pula boleh dikenakan denda sehingga RM500,000, manakala untuk kesalahan seterusnya, dikenakan denda sehingga RM1 juta.

ADAM CHEW DAH MELAMPAU,WARTAWAN SERAH PETISYEN



Adam Chew dah kira melampau kerana menghasut rakan-rakan wartawan untuk menyertai beliau dalam menyerahkan petisyen kepada Ketua Polis Pulau Pinang.Hasil siasatan belum lagi dikeluarkan oleh Polis dan telah mengambil jalan yang agak berani mendahului pihak Polis.Perbuatannya ini akan menimbulkan ketegangan diantara kesemua pihak terlibat dalam kemelut ini.Guan Eng talah menghantar surat kepada Ketua Polis Negara klik disini untuk tindakan diambil serta melindungi dirinya setelah beliau sendiri yang memulakan provokasi.

demo by penang journalists

Akibat dari tindakan Adam ini mungkin pihak Wira Perkasa akan berbuat benda yang sama.Ini akan lebih mengeruhkan keadaan.Pihak Penganjur Himpunan Hijau Pulau Pinang harus dipersalahkan dalam semua kekalutan yang berlaku kerana tidak memberitahu kepada pihak Polis terlebih awal mengenai Himpunan Hijau....Pemuda UMNO dan Wira Perkasa datang ke Speaker Corner adalah untuk Program Turun Padang yang telah dijalankan sejak 6 Minggu lepas dan ini adalah acara wajib pada hujung minggu dari 6petang hingga 8malam.artikel sebelum ini di Speaker Corner KLIK .

Kira-kira 100 wartawan berkumpul di luar ibu pejabat polis Pulau Pinang semalam menuntut supaya tindakan segera diambil berhubung kes dua rakan mereka cedera sewaktu perhimpunan anti-Lynas Ahad lalu. 
Para wartawan media arus perdana dan media alternatif itu berpakaian hitam sebagai menyatakan kesedihan mereka berhubung insiden yang menimpa rakan mereka dari akhbar Kwong Wah Jit Poh, Adam Chew dan Lee Hong Chun. 
Perhimpunan aman selama 30 minit itu turut dikawal oleh anggota cawangan khas.
Ahad lalu wartawan akhbar harian Cina, Kwong Wah Jit Poh, Adam Chew, 29, dibelasah semasa membuat liputan Himpunan Hijau 2.0 di Sudut Pidato, Padang Kota, Esplanade, Pulau Pinang.  Akibat insiden terbabit Adam terpaksa menerima lapan jahitan ekoran kecederaan di tangannya. 
Perhimpunan itu diadakan sebagai solidariti kepada Himpunan Hijau di Kuantan, semalam yang diadakan dengan kehadiran hampir 15,000 orang yang membantah keputusan kerajaan membenarkan loji pemprosesan nadir bumi milik Lynas Advanced Material Plant (Lamp) beroperasi di Gebeng, Pahang 
Seorang lagi petugas Kwong Wah, Lee Hong Chun, 25, pula dilaporkan dipukul dengan topi keledar semasa bertugas. Beliau hanya mengalami kecederaan kecil dengan kesan lebam di  kepalanya. 
Chew, bagaimanapun, terpaksa mendapatkan rawatan perubatan di wad kecemasan Hospital Pulau Pinang pada kira-kira jam 8 malam selepas perhimpunan yang diadakan di Sudut Pidato, Padang Kota, Esplanade itu disuraikan oleh pihak polis selepas diganggu oleh kira-kira 50 orang, termasuk pemimpin tempatan dari Pemuda Umno dan kumpulan pendesak Melayu, PERKASA. 
Adam dan Lee terperangkap dalam kekecohan yang berlaku selepas Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng menyampaikan ucapannya di perhimpunan itu di Dataran Pemidato.
Kumpulan wartawan berkenaan berhimpun untuk menyerahkan petisyen yang ditandatangani oleh 249 petugas media daripada pelbagai organisasi media, kepada Ketua Polis Negeri, Datuk Ayub Yaacob.
 bagaimanapun, tiada di pejabatnya kerana ada tugas rasmi di Kuala Lumpur, dan memorandum satu halaman itu diterima oleh seorang wakil.

MKP Ayat Sempoi : Isu ini perlu ditamatkan dengan segera supaya tidak mencetuskan ketegangan antara Kaum.......

Grafik ‘Allah’ Di Badan, Tapi Ramai Selebriti Bantah Pembatalan Konsert Erykah Badu, Wajarkah?



DSU Dr. Rais Yatim telah mengeluarkan kenyataan bertulis di laman Twitter-nya mengenai pembatalan konsert Erykah Badu yang dijadualkan berlangsung pada, 29 Februari 2012. Ouh, ingin diingatkan bukan semalam saja, masih kecoh sehingga hari ini.


Kesan dari kenyataan DSU Dr. Rais Yatim, ramai selebriti-selebriti tempatan melatah dan mempersoalkan kenapa konsert tersebut dibatalkan. Tidak cukup disitu, mereka turut mempersoalkan kenapa DSU Dr. Rais Yatim (Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan Malaysia). Ini bererti mereka mempersoalkan kewibawaan seorang Menteri yang telah berkhidmat lebih dari 35 tahun dalam arena politik.


Untuk menjelaskan lagi keadaan, ini kenyataan pertama DSU di laman Twitter miliknya. Beliau memberitahu bahawa konsert Erykah Badu telah melanggar garis panduan Agensi Pusat Penggambaran Filem dan Persembahan Artis Luar Negara (Puspal) yang menyentuh sensitiviti agama dan nilai-nilai budaya Malaysia. Anda jangan terlupa bahawa negara kita masih mempunyai majoriti penduduk Islam, dan inilah perkara yang harus dititikberatkan. Bukan kerana 5-6 orang selebriti melatah, konsert ini harus diteruskan.



 kenyataan dari laman Twitter milik Daphne Iking, yang tegar membantah keputusan DSU.

Menyentuh isu sensitiviti, kenapa apabila ada orang yang melukis gambar Nabi Muhammad kita menindas sekerasnya tapi apabila ada orang yang melukis grafik “Allah” di badan, ramai pula mempersoalkan? Kenyataan Daphne benar-benar mengecewakan kami kerana hanya disebabkan Erykah Badu seorang yang “soft spoken” dan peramah, ini tidak bermaksud kita boleh menghalalkan perbuatan Erykah Badu yang sebelum ini melakar nama Allah di atas badannya.
Lagi kecewa dengan kenyataan Adibah Noor, seorang selebriti yang kami sangat hormati kerana ketegasan dan berpengetahuan, tetapi tidak sensitif dalam isu ini serta mempersoalkan tindakan DSU yang kami anggap relevan.
Untuk pengetahuan, di Malaysia ada berjuta penduduk dan berjuta penganut Islam, sensitiviti haruslah dijaga sesama kita. Bukan sesuka hati mahu dilepaskan ikut suka hati. Mungkin persekitaran kita ramai yang berfikiran terbuka dan boleh memandang isu grafik kalimah “Allah” pada suatu sudut yang lain, namun sekali lagi ingatlah, bukan anda saja penganut agama Islam, ada berjuta lagi di Malaysia ini. Kepada selebriti yang fikir mereka sangat “open-minded” dan sangat intelek, sila buka lagi minda anda seluas mungkin agar anda memahami audiens di seluruh Malaysia. Ingat, jangan jadi katak dibawah tempurung.

"JANGAN CONSULT DENGAN ISTERI ORANG TENGAH-TENGAH MALAM!!" - USTAZ FATHUL BARI



Betul ke tidak betul dakwaan beliau khalwat itu satu bab lain.Itu kena serah pada Jabatan Agama Islam Pahang selesaikan siasatan.Namun Dr Barulamin Bahron akan jatuh jadi 'kaki kelentong' jika beliau terus cakap lebih-lebih untuk cuba bersihkan dirinya menerusi ceramah umum dan kenyataan hentam keromo.
Lagipun kes ini nampak lebih pada isu antara Pengarah Penerangan Khas pejabat Menteri Besar Selangor dengan suami wanita yang beliau didakwa berkhalwat.
Tiba-tiba kini macam satu dunia khususnya UMNO sudah jatuh berkonspirasi untuk perangkapnya - ayat biasa bagi mana-mana pemimpin pembangkang bila saja berdepan masalah.
Kata orang kalau Dr Badrulamin ada rasa malu,beliau tentu akan merasa amat malu dengan kenyataannya di ceramah di Seremban Isnin malam yang mengaitkan nama Tengku Mahkota Pahang Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah.
Gambaran yang cuba diberi nyata jauh dari kebenaran.
Pada ceramah itu Dr Badrulamin yang cuba nak cuci diri di situ dengan mendakwa beliau dimaklumkan bahawa Tengku Mahkota Pahang mungkin mencemar duli dan campur tangan dalam isu tuduhan khalwat yang dilemparkan terhadap dirinya.
"Dan rupanya kes saya ini juga diberikan perhatian oleh Tengku Mahkota Pahang, Tengku Abdullah yang memang mengenali saya secara peribadi, yang dua kali saya dijemput berceramah dalam majlis beliau.
"Dan beliau tadi mengarahkan orang kanannya bertemu saya, mendengar sendiri versi saya dan berbincang sendiri dengan lawyer saya.
"Dan gambaran yang diberikan ialah kemungkinan besar Tengku Mahkota akan campur tangan untuk menghentikan perbuatan fitnah, perbuatan jijik UMNO yang tidak sudah-sudah menggunakan alat fitnah untuk menyerang, menyerang dan menyerang," begitulah beliau dipetik sebagai berkata.
Dimana agaknya Dr Badrulamin nak sorok muka bila Bernama melaporkan petang Selasa sebenarnya Tengku Mahkota Pahang yang kini menjalani rawatan di Korea Selatan, hanya ingin mengetahui siapa pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang ditangkap kerana berkhalwat.
Lebih teruk beliau guna ayat "kemungkinan besar Tengku Mahkota akan campur tangan untuk menghentikan perbuatan fitnah, perbuatan jijik UMNO yang tidak sudah-sudah menggunakan alat fitnah untuk menyerang, menyerang dan menyerang."
Ini seolah memberi gambaran sudah sah itu konspirasi UMNO hingga mendorong Tengku Mahkota Pahang kena campurtangan untuk selamatkannya.
Menurut sumber yang sah, Tengku Mahkota Pahang tidak pernah campur tangan dalam isu tuduhan khalwat terhadap pemimpin PKR terbabit.
Menurut sumber berkenaan, pada malam 25 Feb lepas, Tengku Abdullah yang berada di Kuala Lumpur sebelum berlepas ke Seoul, telah menitahkan seorang pegawainya untuk bertanyakan siapakah pemimpin PKR terbabit.
"Pegawai berkenaan telah menghantar pesanan khidmat ringkas (sms) kepada saya: "Titah u check sape pemimpin PKR yg kena khalwat di Phg..tq"," katanya ketika dihubungi Bernama.
Menurut sumber berkenaan, beliau telah menghubungi Pengerusi Perhubungan PKR Pahang Datuk Fauzi Abdul Rahman untuk bertanyakan perkara berkenaan sebelum memaklumkan kepada Tengku Mahkota.
Beliau juga sibuk menjaja cerita mendakwa pemandunya diugut.
Dalam pada itu beliau juga menjaja bahawa seorang ahli parlimen Pahang yang sekarang bertugas di luar negara ada meminta nombor telefon suami wanita berkenaan melalui ketua kampung di situ.
Ini nak tunjuk 'ada sesuatulah'.
Kalau Ahli Parlimen yang bertugas di luar negara dan mewakili kawasan Rompin...siapa lagi kalau bukan Datuk Seri Dr Jamaluddin Jarjis.
Soalnya kalau betul pun Ahli Parlimen berkenaan telefon ,bukankah satu perkara biasa wakil rakyat menelefon rakyat di kawasannya untuk bertanya tentang masalah dihadapi.
Apakah itu pun nak diputar macam ada konspirasi - tanpa tahu kedudukan sebenar.
Siapa tahu ini adalah masalah terpencil antara seorang suami yang tengah bengang dan bertindak cekup mereka di bilik hotel itu.
Rasanya elok Dr Badrulamin jangan main sedap mulut.
Kalau nak dapat pedoman bolehlah beliau mendapat 'kaunseling' dari orang yang beliau gambarkan macam Imam Mahadi baru-baru ini.
Sambil-sambil itu boleh tanya-tanya orang yang beliau sanjung itu bagaimana agaknya dia boleh termasuk dalam apartmen dan dirakam 'beraksi' dengan seorang China Doll.
Mungkin kot orang itu akan jawab padanya dia mengigau dalam tidor dan merangkak dari rumahnya masuk ke apartmen itu.

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive