Saturday, March 10

MAK LAMPIR NAIK MOTOR BUAT FITNAH?


Kali pertama MKP tengok mak lampir naik motor untuk memberikan segala fitnah kepada rakyat.Mungkin la nie sokongan dah kurang,kena cari idea baru nak ambil hati pengundi.Zuraidah nie teruk tengok MKP dah meroyan.

Kecoh tentang pembukaan kilang memproses nadir bumi di Gebeng, Pahang oleh syarikat Lynas Malaysia Sdn. Bhd. MKP tergerak untuk membuat sedikit kajian tentang isu ini selepas menonton video yang dirakam dalam bahasa Malaysia oleh seorang warganegara Australia sendiri berkaitan isu ini. Kalau dah sampai macam tu, nampak sangat perkara ini bukanlah perkara yang remeh.

Setelah membaca artikel berkaitan Rare Earth Elements di laman National Geographic, MKP berpendapat Malaysia memerlukan kilang memproses nadir bumi ini. Kita kena ingat, ekonomi kita sangatlah bergantung kepada pengeluaran petroleum. Bila sampai masanya, pengeluaran produk hasil daripada petroleum akan berkurangan sekali gus mengurangkan pendapatan negara. Walaupun ada industri lain seperti minyak sawit, industri seperti ini tidaklah memberi impak yang besar pada ekonomi kerana permintaan dunia tidaklah tinggi.

Sekarang ini, negara China membekalkan sehingga 97% permintaan dunia untuk nadir bumi yang diproses untuk kegunaan industri. Dengan kuasa yang besar seperti itu, mereka boleh mengehadkan pembekalan sekali gus menyebabkan kenaikan harga barangan elektronik seluruh dunia. China merancang untuk mengurangkan eksport nadir bumi yang telah diproses dengan alasan untuk kegunaan dalam negara mereka walaupun kita semua tahu bahawa mereka sengaja mengekspoitasi monopoli mereka dalam pasaran dunia supaya harga bahan ini meningkat.

Permintaan untuk bahan ini tak akan berkurangan kerana industri pembuatan elektronik memerlukan bahan ini. Oleh itu, pembukaan kilang pemprosesan nadir bumi di Malaysia, merupakan satu langkah yang baik untuk menambahkan pendapatan negara. Kilang yang dibuka di Gebeng, Pahang itu akan berupaya menghasilkan nilai eksport sebanyak RM8 billion setahun dan dijangkakan meningkat dari tahun ke tahun. Ini dapat memberikan pendapatan tetap yang lumayan kepada negara kita kerana kilang tak banyak negara mempunyai kilang pemprosesan nadir bumi ini.

- Posted using BlogPress from my iPad

BILA RAKAN MEREKA ANJURKAN PESTA MAKSIAT ..........




Begitulah sikap bermuka-muka orang PAS yang hanya mengembar-gemburkan kesalahan BN tetapi bila PR atau rakan2 mereka buat pesta maksiat mereka hanya mendiamkan diri ..........

'Miss Hard Rock Penang 2011'.

Wow!! Terpana sebentar melihat gambar-gambar aksi erotik dan menghairahkan amoi-amoi yang putih melepak ni... Kemudian aku terfikir... Mana pergi ostad-ostad PAS yang dok melalak pasal Tiger Show kat Hotel Marriot Putrajaya dulu? Mana perginya Ostad Hassan Tantawi? Manakala Dr Lo' Lo' yang mendedahkan perkara tersebut pula, sudah pun pergi menghadap Allah Yang Maha Esa... Jadi aku tak nak bangkitkan pasal kenyataan Dr Lo' Lo'...

Mungkin disebabkan Pulau Pinang berada di bawah pemerintahan khalifah tersohor, iaitu Khalifah Umar Lim Guan Eng... Maka ostad-ostad PAS buat-buat tak nampak? Mungkin jika ianya berlaku di Negeri Sembilan, di Pahang, di Melaka... Maka ostad-ostad PAS ni akan menyalak tak henti-henti macam anjing nampak hantu?

Kalo Nuar Al-Juburi tu aku tak kisah sangat la, mata dia pasti akan terbeliak melihat amoi-amoi yang gebu ni beraksi erotik... Mungkin tak perlu lagi dia import amoi dari China lagi, sebab amoi Penang pun gebu jugak... Ha ha ha ha... Mat Sabu lagi la, ligat melihat amoi-amoi yang gebu ni, terus lupa kat Normah...

Mungkin kalangan anjing-anjing kurap PR akan spin mengatakan ianya berlaku semasa pentadbiran kerajaan BN lagi... Ha ha ha ha ha, wujud lagi ke kerajaan BN di Pulau Pinang pada tahun 2011? Tahun 2011 tu bai... bukan 2001... Apapun, aku pasti ostad-ostad PAS takkan bersuara malah berdecit sekalipun untuk menegur Khalifah Umar Lim Guang Eng ni... Kat Kedah pun Ostad Jijan terketar lutut menyembah DAP... Itu baru je DAP beri kata dua... Ha ha ha ha... Mungkin sepanjang bulan Ramadhan ni akan lebih banyak aktiviti sebegini di Pulau Pinang dan Kedah...

Kalau nak tengok aksi2 amoi2 penang dan mungkin dikalangan penonton tersebut terdapat ostad2 PAS yang asyik dengan keghairahan amoi2 tu ....... layari link ini .... sini

KES VIDEO BOGEL LAGI?

Baru-baru ini timbul isu video bogel artis dan cerita tersebut hangat diperkatakan. Penyebaran video bogel yang dikatakan milik aktres muda Melia Aimiellia (Melia) di beberapa laman blog sebelum ini menyebabkan pelakon itu menanggung kesusahan apabila tawaran berlakon yang diperolehnya dibatalkan.

Melia atau nama sebenarnya Noor Melia Aimiellia Zaidi, 19, berkata dia sekeluarga juga turut berasa terganggu dengan persepsi buruk dan kecaman masyarakat ekoran fitnah berkenaan.

“Kesan daripada penyebaran video fitnah itu bukan sahaja mencemar nama dan reputasi saya sekeluarga, malah ia turut menjejaskan periuk nasi saya sebagai pelakon.

“Bayangkanlah, kini saya tidak mendapat sebarang tawaran kerana banyak syarikat produksi ragu-ragu dan takut untuk mengambil saya berlakon. Mereka risau jika drama lakonan saya akan digam atau tidak ditonton akibat tuduhan itu.

Sayangnya, Pak Sheik (anwar) tu tak macam ni. Biar pun dia kata pendedahan video seks yang dikaitkan dengan diri dia tu satu konspirasi, tapi tak de tindakan pun diambil.

Apa yang dia buat hanya setakat buat laporan Polis palsu dengan mengatakan dia tak kenal dengan orang yang mendedahkan video tersebut.

Kenapa dia tak ambik tindakan terhadap orang yang mendedahkan video tu? Kenapa dia tak nak saman Datuk Shazryl Eskay? Nampak sangat la dia takut dengan Kebenaran!!!

Macam mana nak jadi Perdana Menteri kalau maruah diri dan keluarga dia pun tak mampu dia nak pertahankan!!! Buat jahanam Negara boleh la!!!

KANTOI BIG MAMA PAKAI CINCIN 24 JUTA?


VIDEO HEBAT NIE KALAU TAK TENGOK RUGI SEMUANYA PENJELASAN MENGENAI CINCIN YANG TELAH MENJADI TOMAHAN HEBAT OUAK PEMBANGKANG SETELAH SEKIAN LAMA,DENGAN SEMANGAT SEMUA DEDAHAN DIBUAT OLEH BEKAS NAIB KETUA PEMUDA KEADILAN  ZAHID MD ARIP,,,,,


SAMPAI TOMAHAN TAHAP TERTINGGI TANG TELAH DIBUAT OLEH SI MILO SUAM SENGAL MENGATAKAN PERMAINAN IPAD TELAH MELANCARKAN PERMAINAN SIMPAN DUIT BELI CINCIN MEMPERLI DATIN SERI ROSMAH MANSOR....

PECAH TEMBELANG DEPA KALI NIE.....APA LAGI NAK KATA SESAMA KITA SAKSIKAN SENDIRI APA YANG DISAMPAIKAN DIDALAM VIDEO INI...........

Bekas Naib Ketua Pemuda Keadilan, Zahid Md Arip mempersoal kenapakah Datuk Seri Anwar Ibrahim amat berminat menjadi Penasihat Eknomi Selangor.
“Dia anak Selangor ke..Dia lahir di Selangor ke..Dia lahir di Cherok Tok Kun, Bukit Mertajam, Pulau Pinang. 
“Kerajaan Pulau Pinang sekarang ini di bawah Pakatan Rakyat..di bawah DAP, rakan sekutu dia..pasal apa tak jadi penasihat Ekonomi Pulau Pinang ?”, soalnya ketika berceramah di Bandar Kinrara, Selangor semalam. - AIDCnews.

Friday, March 9

#PRFITNAH RAFIZI NIE CELAKA TAK BOLEH AJAQ.




Setelah tewas dengan NFC maka Rafizi mula mengadu domba di PMO pula?!!! Kisah pertunangan anak PM dua tahun yang lepas mula dijadikan peluru memandangkan Rafizi dah pandai spin?!!!

Surat yang dialamatkan ke Pejabat Perdana Menteri dikatakan dibayar oleh PMO!?? Setakat hantar bil terus kena bayar ke?!!! Maklumlah Perdana Menteri orang yang sibuk dan kalau surat dihantar ke rumah beliau mungkin lambat sikit nak terima!!?? Kalau jadi Perdana Menteri, masih ada masa untuk baca surat ke?!!

KUALA LUMPUR – Pengarah Strategi Parti Keadilan Rakyat (PKR), Rafizi Ramli membuat dakwaan bahawa majlis pertunangan anak perempuan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang berlangsung pada 17 Jun tahun lalu dibuat menggunakan wang kerajaan.

Rafizi mendakwa majlis itu menelan kos berjumlah RM409,767 dan bil majlis tersebut dialamatkan kepada Pejabat Perdana Menteri (PMO).

Bagaimanapun, sumber yang rapat dengan Pejabat Perdana Menteri memberitahu Mynewshub.my, jumlah perbelanjaan pertunangan anak Perdana Menteri (PM) yang didakwa Rafizi adalah satu rekaan memandangkan perbelanjaan sebenar adalah lebih rendah daripada itu.

“Rafizi banyak mengarut memandangkan PM tidak menggunakan wang kerajaan untuk membiayai majlis tersebut.

“Perbelanjaan sebenar yang terlibat ditanggung sepenuhnya oleh Datuk Seri Najib dan ahli keluarga (adik-beradik beliau) yang lain tanpa melibatkan wang kerajaan,” katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Sumber itu berkata, memang ada bil yang dihantar ke pejabat PM tetapi bukan untuk dibayar oleh kerajaan.

Katanya, bil itu dituju terus kepada Perdana Menteri sendiri kerana beliau sejak awal lagi telah membuat keputusan tidak mahu wang kerajaan dilibatkan dalam majlis peribadinya.

“Dengan hanya kerana bil dialamatkan ke Pejabat Perdana Menteri tidak bermakna wang kerajaan telah digunakan dalam hal pertunangan itu,” katanya.

Sehubungan itu, sumber berkenaan menuntut agar Rafizi tampil membuktikan bahawa kerajaan ada membayar jumlah wang yang didakwa dibelanjakan itu.

Bagi berlaku adil dan mempermudahkan kerja, sumber itu meminta Rafizi agar menghubungi syarikat yang terbabit mengendalikan majlis tersebut.

“Maklumat daripada syarikat tersebut boleh dijadikan rujukan oleh Rafizi untuk mengetahui siapa yang membayar dan berapa jumlah yang dikeluarkan,” katanya.

Beliau menambah, Rafizi selaku Pengarah Strategik PKR sepatutnya merasa malu kerana membuat tuduhan dan kenyataan secara melulu serta tanpa bukti yang sewajarnya.

Sementara itu, Mynewshub juga difahamkan bahawa Pejabat Perdana Menteri akan mengeluarkan satu kenyataan rasmi berhubung perkara tersebut bagi menangkis tomahan lliar yang dibuat oleh Rafizi. –Mynewshub.my

Orang yang sibuk macam PM mesti ada pembantu yang membaca surat beliau atau dikenali sebagai PA mahupun setiausaha sulit!!?? Rafizi mana tahu sebab dia lower class jer dan mungkin tidak berpeluang untuk naik lebih tinggi?!! Setakat nak spin RM407 ribu tu sedikit sangat kenapa tidak RM700 ribu ke RM800 ribu atau RM999 ribu?!!! Orang macam Rafizi ni bukannya mudah untuk dipercayai?!!! Masuk telinga kiri keluar telinga kanan?!! Maklumlah tengah angan-angan nak jadi YB?!!! Kena pandai putar belit sebab parti dia tu Parti Kelentong Rakyat!!???

- Posted using BlogPress from my iPad

DASYAT MINAH NIE NAIK MOTOR MEREMPIT?





Kalau korang yang dah layan filem ADNAN SEMPIT 2, korang mesti perasan kelibat gadis terer nie yang dok pusing-pusing motor sambil membahan Bobby (Along Raja Lawak). MiG Online tau ada antara korang yang nak tau betul ke tu dia yang buat dan siapa dia nie sebenarnya? MiG Online nak share dengan korang secara eksklusif temubual bersama dengan artis wanita yang lasak nie. Jom kita kenali Ilia Iryani, gadis yang juga merupakan seorang Professional Stuntwoman. Cekidautt!!

 
itu cerita minah naik motor nie pulak kisah anwar naik motor dengan rasa gerun.

 
muka tak masuk rezeki beb......bang jaga belakang sat gie rasa jarum masuk aje.

MKP Ayat Sempoi : terbaik la klu ada wanita yang tekad macam nie?

NURUL IZZAH KENA TIBAI PENSYARAH USM?


Kesediaan kerajaan memansuhkan Skim Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) yang dipertikaikan oleh pihak tertentu dan pada masa sama menaikkan gaji penjawat awam menzahirkan keprihatinannya terhadap golongan yang memerlukan pembelaan.

Pensyarah Universiti Sains Malaysia, Profesor Dr Ahmad Atory Hussain berkata pembangkang khususnya Parti Keadilan Rakyat (PKR) tidak harus bingkas mengkritik Barisan Nasional(BN) kerana mahu memperkenalkan SBPA sebelum Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan pemansuhannya hari ini.

Atory berkata, langkah memberikan kenaikan gaji dengan kadar tertinggi kepada golongan berpendapatan rendah di bawah Sistem Saraan Malaysia(SSM) menunjukkan Barisan Nasional(BN) komited mengurangkan jurang pendapatan penjawat awam.

Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar mendakwa isu SBPA menunjukkan kerajaan tidak mengambil kira kepentingan penjawat awam gred rendah dan hanya memansuhkan skim itu atas desakan pembangkang dan Cuepacs.

"Tidak benar dakwaan mengatakan kerajaan tidak peka dengan tuntutan pihak Cuepacs dan memang dia (kerajaan) ambil berat, saya pun rasa tiada masalahlah.Dakwaan PKR kata langsung tidak diterima kerajaan tidak benar.' kata Atory.

"Tidak benarlah, saya sendiri menikmati pencen yang sudah naik banyak. Apa masalah PKR?," ujar beliau.

"Mungkin ada sesetengah pihak dalam sektor awam kurang berpuas hati sedikit namun nak kata semuanya gagal tidak betullah dan salahlah kenyataan yang mengatakan kerajaan gagal menangani isu ini," kata Atory kepada AntaraPos.com.

Perdana Menteri mengumumkan Skim Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) yang diperkenalkan pada 1 Januari lalu akan dimansuhkan manakala Sistem Saraan Malaysia diperbaiki untuk memberi kenaikan gaji kepada 1.4 juta kakitangan awam.

Najib mengumumkan pelarasan gaji 13 peratus untuk Kumpulan Pengurusan dan Profesional serta Kumpulan Pelaksana Gred 1 hingga 54; sembilan peratus untuk Gred Utama dan Gred Khas C,B dan A; lapan peratus Kumpulan Turus III dan Turus II; dan tujuh peratus untuk Kumpulan Turus I dan Ketua Setiausaha Negara.

"Saya yakin,kenaikkan terbaru ini dapat menampung keperluan seharian pegawai kerajaan. Tetapi nak naik banyak pun tidak mungkin kerajaan boleh buat, kerajaan pun ada had-had tertentu yang boleh diberi dan tak semuanya boleh dapat," kata Atory.

Tambah Atory, pihak pembangkang tidak perlu mengkritik setiap tindakan kerajaan kerana belum tentu ia sendiri berupaya menunaikan janji-janjinya jika menawan Putrajaya.

"Saya ingat kalau pihak pembangkang jadi kerajaan sekalipun dia tidak boleh bagi semua," ujarnya.

MKP Ayat Sempoi : Padam muka kalau dah selalu dok pembohong macam papa,patut kena tibai selalu.



- Posted using BlogPress from my iPad

GUAN ENG LENA GEORGETOWN NAIK AYAQ?


Ini adalah pemandangan cantaik dan indah di Jalan Transfer Pulau Pinang.Apa DAP dan Guan Eng Ketua Menteri paling celaka dalam sejarah Pulau Pinang buat,sembang bagai nak rak kata semua dah settle nie apa kejadah yang hang dok buat.....Mungkin kes nie Guan eng buat tak nampak lanie sebab dok cari dana untuk pilihanraya.Rakyat yang menanggung derita nie dok buat tak tau...... 
Terang-terang boleh nampak dari Tingkat 52 Komtar Pejabat Ketua Menteri. Ini membuktikan yg MPPP di bawah Lim Guan Eng hanya membuat kenyataan RETORIK yg kononnya masalah ini telah selesai bila PR memerintah. Keadaan bukan bertambah kurang tapi LEBIH parah. Begitu berat masalah rakyat dlm Pulau Pinang yg perlu di beri perhatian tapi yg Guan Eng kalut ialah isu LYNAS yg mana isu ni takdak kena mengena langsung dgn masalah rakyat di Pulau Pinang. Masalah banjir ni sapa nak settle?
 — 



Yang nie lagi celaka nama ,Saja retorik dalam bab menjadikan Pulau Pinang Bersih dan Hijau.Nampaknya Orang Penang dah kena pikiq dua kali la nak bagi kat Guan Nenen lepas nie.....apa nak kata lagi bukti dah depan mata. 

MKP Ayat Sempoi : Guan Eng kantoi kali nie,,,Jangan pulak suruh balaci hang telefon MKP mampos tak angkat?

PHAHROLRAZI GUNA BOMOH PEKENA AZIZAN??


Apa kejadah nie dalam PAS pun nak main bomoh,lawak pun ada macam musibat pun ada.Ingat bila dah kuat amalan nie tak la terkena dan tak main nie semua malahan menjadi-jadi lah pulak.Ternyata Phahrolrazi nie punya busuk perut dan bersungguh nak menjatuhkan Ostad Azizan.

Rungutan dikalangan pemimpin kanan PAS mengenai tindakan Datuk Phahrolrazi Zawawi membawa 5 kereta penuh dengan samseng untuk mengiringinya hadir ke mesyuarat damai bersama kepimpinan PAS Pusat di kediaman Menteri Besar Kedah di Seri Mentaloon pada Ahad.

Selain dari tindakannya yang biadap kerana enggan menjawab salam yang dikemukakan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Timbalan Mursyidul Am PAS, Datuk Harun Din.

Sudahlah Phahrolrazi terang-terangan mencaci Datuk Seri Azizan Razak (enggan memanggil Menteri Besar itu dengan gelaran rasminya) di hadapan kedua pemimpin tertinggi PAS tersebut dan mempersendakan keadaan kesihatan mata Menteri Besar itu yang semakin merosot kebelakangan ini, beliau juga enggan menjamah makanan yang disediakan kerana takut telah ‘diracuni’ Azizan.

Sumber yang rapat dengan Azizan memaklumkan keadaan kesihatan mata Azizan yang teruk sekarang ini pun dikatakan berpunca dari Phahrolrazi yang menggunakan khidmat bomoh untuk ‘mengenakannya’. Itu juga punca kenapa Phahrolrazi enggan menjamah makan yang disediakan kerana takut Azizan juga menggunakan pendekatan yang sama ke atas dirinya.

Kepada mereka yang mengikuti dengan rapat senario politik Kedah ini, soal menggunakan khidmat bomoh untuk menjatuhkan pesaing politik masing-masing bukanlah perkara baru. Sebagai negeri yang bersempadan dengan Thailand, perkara tersebut memang sudah menjadi kelaziman dikalangan ahli politik disana.

Baiklah, sementara tuduhan yang mengatakan Phahrolrazi menggunakan bomoh itu masih tidak dapat dipastikan kesahihannya, tindakan Phahrolrazi yang biadap ini amat memualkan. Latar belakangnya sebagai seorang jurutera professional tapi bersikap kebudak-budakkan amat-amat dikesali.

Datuk Seri Anwar Ibrahim juga dilaporkan mempunyai hubungan yang rapat dengan Phahrolrazi melebihi 3 Exco PKR lain dalam kerajaan Kedah. Tidak hairan kenapa Anwar mengarahkan Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifudin Nasution bertemu dengan Phahrolrazi terlebih dahulu untuk menyampaikan amanatnya, mendahului Jawatankuasa Khas PAS Pusat yang mengendalikan krisis politik Kedah.

Phahrolrazi jangan lupa, pepatah Inggeris pernah mengatakan “What Goes Around Comes Around”. Jika beliau dilantik menjadi Menteri Besar pun pada satu hari nanti, apakah agaknya perasaan beliau jika ditempelak sedemikian rupa oleh anggota Exconya sendiri?

Phahrolrazi perlu kembali semula kepada prinsip asas berkerajaaan, apa pun yang mahu dikatakan mengenai Azizan, beliau adalah Menteri Besar yang diamanahkan kepimpinan PAS Pusat dan rakyat negeri Kedah dengan tanggungjawab tersebut. Mahu tidak mahu, suka tidak suka, Phahrolrazi perlu menerima ketentuan ini sehingga ada ketentuan lain pula yang mengambil alih.


MKP Ayat Sempoi : Depa nie lagi teruk dari apa yang nampak diluar,Tue la orang kata cara berpakaian bukan menentukkan seseorang tue alim.......sama-sama kita renungkan.....

- Posted using BlogPress from my iPad

PAKATAN SUDAH TIDAK RELEVEN PRU13.



Pendapat Tun Daim Zainuddin mengenai masa depan parti-parti politik dan ekonomi tanah air menjelang Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) menarik untuk berkongsi pandangan.Pada tahun 2008, kita melihat kejayaan pakatan pembangkang PKR, DAP dan Pas dalam pilihan raya adalah kerana dorongan persepsi yang dibuat oleh mereka. Rakyat terdorong kepada sifat populariti sesuatu isu yang disensasikan oleh pakatan pembangkang dan membuatkan ada rakyat percaya dan ada yang tidak - tetapi mengambil sikap berdiam diri atau "non-partisan".


Ini ditambahi pula pengurusan persepsi yang tidak dilakukan dengan segera secara berkesan oleh pihak Barisan Nasional (BN) membuatkan ia menular kepada minda rakyat. Namun demikian, Apabila pakatan pembangkang berjaya memerintah negeri seperti Kelantan, Kedah, Pulau Pinang, Selangor, Perak (buat seketika waktu), isu-isu lama di Kelantan masih belum diselesaikan setelah diperintah begitu lama oleh Pas.



Masalah air dan pembinaan masjid masih menjadi tanda tanya rakyat. Isu pembalakan yang masih tidak berjawab oleh pihak pakatan pembangkang menjadi tanda nota dalam pemikiran rakyat.

Di Kedah, krisis dalaman Pas dan juga pemerintah negeri telah melihatkan bahawa "Kedah bukan di bawah kawalan" tetapi dalam keadaan tenat dari aspek pentadbiran dan pengurusannya. Rakyat menjadi gelisah akibat ketidakcekapan pentadbiran Pas.

Di Pulau Pinang, janji manis DAP masih banyak tidak dikotakan seperti mana beberapa soalan yang diajukan oleh para hadirin dalam sesi Debat Lim Guan Eng dan Chua Soi Lek tempoh hari membuatkan rakyat berbangsa Tionghua merasa resah dan meluat dengan janji-janji DAP.

Di Selangor, pelbagai masalah timbul daripada persoalan pasir, kegagalan sistem pembuangan sampah sehinggalah mengenai pemecatan Datuk Dr. Hasan Ali sebagai exco negeri menjadi tanda tanya.

Di Perak walaupun pakatan pembangkang memerintah untuk seketika tetapi isu tanah yang cuba dilaksanakan dan diberikan kepada penduduk Kampung Baru Cina menjadi igauan rakyat jelata. Keresahan dan kegusaran ini membuatkan paradigma persepsi rakyat beranjak.

Pada pendapat mereka, jika kurang daripada empat tahun memerintah negeri sudah banyak kesilapan dan banyaknya berlaku permasalahan, apatah lagi jika diberi peluang memerintah negara selama satu penggal yang bukan hanya akan merosakkan negara tetapi menyebabkan rakyat menderita secara keseluruhannya. Tetapi masih ada rakyat yang berada dalam keadaanblur mengenai banyak isu dan banyak juga yang tidak ambil peduli langsung tentang landskap politik yang wujud kini.


Memandangkan sokongan rakyat kian meningkat kepada Kerajaan BN pimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak dengan idea-idea baru dan daya kreatifnya telah berjaya memujuk semula rakyat. Keikhlasan dan kejujuran beliau sebagai pemimpin, terutama menangani kemelut keresahan rakyat dapat dirasai oleh rakyat. Jika Najib ingin menghidupkan 'rasa', maka beliau sudah hampir ke tahap kejayaan tersebut. Namun demikian, penjenamaan Najib yang sedang popular ini hendaklah disambut oleh pemimpin tempatan dan pemimpin parti komponen.


Jika pemimpin berjaya mewujudkan dan mencipta 'rasa' untuk Rakyat, saya pasti, rakyat akan kembali kepada kerajaan kecuali hardcore penyokong pakatan pembangkang. Kredibiliti kepimpinan bukan boleh dilihat dari sudut pandai berucap semata-mata tetapi ia hendaklah dilihat dan dinilai dari sudut KTPnya iaitu Key Tangible Performances atau Prestasi Tindaklaku Kerja yang boleh dilihat dengan mata kasar. Dan bukti ini ada dalam hasilan kepimpinan Najib. Ke mana tempat yang Presiden UMNO itu tidak pernah turun? Persoalan apa yang tidak Perdana Menteri jawab dan selesaikan? Ini adalah bukti. Bukti yang besar jika dibandingkan dengan kepimpinan pembangkang lakukan.


Najib berpegang kepada satu kepercayaan iaitu negara Malaysia tidak boleh dibangunkan oleh satu kaum sahaja. Ia hendaklah dibangunkan melalui satu gabungan rakyat dengan satu kepercayaan yang mantap dan mapan. Sebab itu 1Malaysia dilahirkan untuk membina Malaysia yang berwajah baru. Malaysia baru mesti menjadi agenda utama rakyat melalui kekuatan nilai hidup rakyat yang baru. Inilah penjenamaan Najib. Nilai yang dipupuk adalahjujur, ikhlas, amanah, adil, sopan dan santun, cepat, tepat, dan mesra.


Di samping itu, jika BN mahu menang, kepimpinan parti-parti komponen harus menerima perubahan. Kepimpinan atasan parti di bahagian hendaklah menelan perubahan ini dengan berani iaitu menerima hakikat kelahiran pemimpin baru, yang mungkin bukan berada pada saf kepimpinan parti, tetapi memberikan harapan baru kepada rakyat.UM


MKP AYAT SEMPOI :MATKILAUPENANG akan kembali ketempat kelahiran blog ini,Langkawi ,Kedah Darul Aman , Malaysia.nantikan kejutan yang bakal dilakukan..........

GUAN ENG BUBARKAN DUN 13 MARCH?


Biaq betul apa yang Ketua Menteri nak buat nie,,,,13 march bubarkan DUN.Baguihla kalau macam tue lagi cepat tamatkan piliharaya negeri lagi best.....Senanglah sikit bolehlah rest panjang lepas nie.....akan tetapi nie semua cuma dalam perancangan akan tetapi keputusan yang depa akan buat pada selasa nie sasam ada jadi atau pun tidak?Depa nie cakap bukan boleh pakai sangat pun.Orang Penang kata gempaq aja lebih tapi haram satu kejadah benda tak jadi pun...

Tambah kalau Guan Eng yang dok habaq memang jenis lidah bercabang,Patutlah beru nie ada rakan dari belah sana dok habaq kata akan ada kejutan dalam masa terdekat dari Kerajaan DAP nie...tue dia dah pecah lubang awai nampak....

Pemimpin tertinggi Pakatan Rakyat (PR) akan membuat satu ketetapan pada Selasa ini sama ada untuk mengadakan pilihan raya serentak bagi negeri-negeri yang diperintah mereka, jika pilihan raya umum diadakan nanti.
Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng berkata, ketetapan mengenainya akan dibuat pada mesyuarat yang akan diadakan di Kuala Lumpur.
Petanda pilihan raya umum akan datang "sudah dekat" berikutan pengumuman Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berhubung pelarasan gaji bagi 1.3 juta penjawat awam hari ini, katanya kepada pemberita selepas menghadiri penutupan Forum Ketua Menteri dan Gabenor Pertumbuhan Segi Tiga Indonesia-Thailand-Malaysia (IMT-GT) di sebuah hotel di sini, hari ini.
"Ini adalah satu petanda pilihan raya (umum ke-13) sudah dekat, kemungkinan selepas pertabalan Yang di-Pertuan Agong pada 12 April depan atau mungkin pada bulan Mei depan," katanya.   
Sambil mengesahkan bahawa beliau akan terus bertanding di Pulau Pinang, Lim yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang berkata, DAP akan terus bekerja keras mempertahan semua kerusi yang telah dimenangi.
Pada 17 November tahun lepas, Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, DUN Selangor tidak akan dibubarkan pada awal tahun ini meskipun Kerajaan
Persekutuan bertindak membubarkan Parlimen dan hanya bersedia menyertai pilihan raya umum ke-13 jika ia diadakan selepas Jun 2012.
PR yang dianggotai PKR-DAP-PAS memerintah di Selangor, Pulau Pinang, Kedah dan Kelantan selepas memenangi pilihan raya umum 2008.  Bernama

MKP Ayat Sempoi : sebelum nie kata tak mau dah CM nie pulak kata nak pertahankan mana satu betoi nie Lidah Bewak?

Thursday, March 8

PUNGKOK SAPA KENA RABA?

Sapa punya keja nie!dok ikut jenis perangai tak boleh pakai pulak dah?

Oh ! aah ! adakah Pippa dan Henry telah melakukannya?

Bukan cerita tue yang nak MKP sampaikan akan tetapi cerita ketua menteri paling celaka dalam sejarah Pulau Pinang nak habaq mai.Dengaq kata lepas nie tak mau dah jadi ketua menteri pasal apa?Retorik semua tue Guan Eng ayat katanya pernah berjanji masa PRN Sarawak hari tu,Lepas tue kalu nak lepas jawatan mampus pi la dekat hang apa kena mengena dengan Khoo Tsu Koon..Tsu Khoo nie pegang lama sebab dipercayai oleh rakyat Pulau Pinang.Rakyat yang mengundi Gerakan.Bab mengundi mana boleh tipu dan tidak boleh di manipulasi......

Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng berkata beliau tidak akan ikut jejak Presiden Gerakan Tan Sri Koh Tsu Koon yang memimpin negeri itu sebagai Ketua Menteri selama 18 tahun.
Lim juga, pada masa yang sama berkata DAP tidak akan mengikuti manifesto Parti Keadilan Rakyat (PKR) ketika pilihan raya negeri Sarawak untuk menghadkan tempoh memegang jawatan Ketua menteri kepada tiga tahun.
"Kita tidak pernah membincangkan perkara itu,"  Lim dipetik sebagai berkata dalam temubual dengan akhbar harian China Press.
Beliau juga mengaku telah mencapai kemuncak kerjaya politiknya selepas menyandang jawatan tertinggi di negeri itu selama ama empat tahun, tetapi beliau tidak akan memegang jawatan itu selama Koh.
"Saya serahkan kepada rakyat Pulau Pinang," katanya.
Lim menolak dakwaan bahawa dia adalah seorang pemimpin autokratik yang telah mengatasi anggota exco kerajaan negeri yang lain, dengan berhujah bahawa ia adalah satu persepsi yang dicipta oleh Umno.
Ditanya mengenai pandangan rakan-rakannya bahawa beliau harus melepaskan lebih banyak kuasa pentadbiran untuk menggambarkan imej kabinet negeri sebagai satu pasukan, Lim berkata, ia adalah satu gambaran yang dicipta oleh media, yang sering memberi tumpuan terhadapnya.
"Seorang ketua menteri mesti memperlihatkan keprihatinan kepada semua dan melawat pelbagai tempat. Saya perlu menghadiri pelbagai acara, termasuk yang berkaitan dengan pertanian, malah sukan. Ini adalah skop tugas saya. 
"Parti lawan menyerang saya dan bukan anggota exco yang lain, jadi saya perlu untuk terus mempertahankan diri saya dan ini mewujudkan persepsi tersebut," Lim dipetik oleh harian tersebut.AntaraPos.

MKP Ayat Sempoi : Selamat bersara  Lim Guan Eng lagi cepat lagi baguih la....Oh ya sebelum nak berambus tue pasal isu Bayan Mutiara apa cita,,,,Awat tak habaq kata ,dah kantoi kena berhenti kalah dalam pertandingan cabar mencabar dan Jawatan CM dipertaruhkan....   



VIDEO BANJIR DI KUALA LUMPUR SEMALAM.







Banjir di Kuala Lumpur pada 7 Mac 2012 berpunca dari hujan lebat yang turun tidak henti-henti. Beberapa tempat sudah dinaiki air seperti di Jalan Tar, Kampung Baru, Bukit Bintang, Pavilion, Low Yat dan juga di Dataran Merdeka. Angka kerugian masih belum dikenal pasti tetapi banyak kereta yang rosak dan beberapa premis juga dinaiki air.
Antara video banjir di Kuala Lumpur, 7 Mac 2012 yang berjaya dikumpul.
Seorang pelajar, Raja Mohd Irfan Raja Mohd Azlan, 13, tertimbus dari paras pinggang ke bawah selama lebih 10 minit sebelum diselamatkan jiran dalam kejadian tanah runtuh di rumahnya di Kuarters Kerani Polis, Jalan Belfield Off Jalan Maharajalela, malam tadi.
Dalam kejadian hujan lebat jam 9.20 malam itu, mangsa berada di belakang rumah sebelum diarah bapanya masuk ke dalam rumah berikutan hujan semakin lebat.
Bagaimanapun, ketika mahu masuk ke dalam rumah, tiba-tiba tanah di tebing belakang rumah yang terletak lima meter dari rumah mangsa runtuh dan menimbus separuh badan mangsa termasuk muka.
Keadaan itu menyebabkan mangsa tidak sedarkan diri. Ibu bapa mangsa yang menyedari kejadian itu menjerit meminta tolong.
Jiran mangsa, Zaharah Hashim, 54, berkata dia yang pada mulanya menyangka bunyi bising yang didengari dari belakang rumah kerana dipecah masuk pencuri, tetapi selepas terdengar jeritan meminta tolong, dia keluar melihat apa yang berlaku.
Katanya, dia ternampak muka anak jirannya diliputi tanah dan menghubungi ambulans bagi meminta bantuan.
Sebaik dikeluarkan, mangsa yang tidak sedarkan diri diberi bantuan oleh paramedik dari Hospital Kuala Lumpur (HKL). Mangsa yang berjaya diselamatkan dihantar ke HKL untuk rawatan lanjut,” katanya.
Bagaimanapun, mangsa dilaporkan meninggal dunia pada jam 11.50 malam tadi.
MKP Ayat Sempoi :Al fatihah....

BANGANG SUNGGUH PUAK PAS NIE?



Ketua Dewan Himpunan Penyokong Pas Perak, Beh Heng Ken dan Naibnya Richard Wong adalah berbangsa cina dan beragama Kristian yang tidak pernah percayakan Islam pun. Jika dia percaya bahawa Islam adalah Agama yang terbaik kenapa selama 2 tahun mereka didalam Dewan himpunan penyokong Pas tidak terlintas langsung untuk memeluk Agama Islam.

Kenapa pula apabila dihadapan penyokong cina mereka sedikit pun tidak berkata-kata tentang Islam, murninya Islam, Indahnya Islam. Itu menunjukkan mereka ini ada agenda jahat yang tersembunyi dan untuk memecahbelahkan umat Islam.

Siapa mereka untuk berkata mengenai Islam dihadapan orang Islam? Mereka hanya sekadar kafir harbi yang menolak Islam kenapa pula mereka dibenarkan berkata-kata mengenai Islam dihadapan orang Islam. Sebab itu dikatakan penyokong dan pemimpin Pas sudah jadi dungu.

Sumber-Sungai Rapat Online

RUMAH PHAHROLRAZI TERSEBAR?


Rumah Phahrolrazi. Pemimpin parasit PAS Kedah.Mitos bahawa pemimpin PAS adalah terdiri daripada golongan sederhana dan rela berkorban demi rakyat mungkin akan laku zaman 90an.

Di zaman IT kala ini, semua maklumat adalah di hujung jari. Jika PAS menggunakan kaedah menonjolkan rumah-rumah pemimpin UMNO .Tapi kalau ditunjukkan gambar ini kepada penyokong totok PAS, mungkin ada yang tak percaya. Sebab ada di antara mereka masih ingat pemimpin PAS hanya ada kereta Proton Saga.

Dan sebab kuasa dan harta juga pemimpin-pemimpin parasit PAS Kedah sanggup membelakangkan mandat yang diberi oleh rakyat iaitu Ustaz Azizan sebagai MB.

Rupanya serangan terhadap MB Azizan Razak oleh Phahrolrazi dan kawan-kawan berunsur tender projek jalan jutaan ringgit yang tidak lagi diberikan oleh Azizan kepada krono Phahrolrazi. Dengar cerita projek jalan oleh kerajaan pusat tidak disalur kepada kroninya atas cadangan MB Azizan. Betol ke?

Memang berdebah puak totok Pas Kedah,berjuang demi mengaut harta kerajaan negeri dan membiarkan rakyat negeri Kedah hidup dalam kesempitan. Sungguh zalim kerajaan yang berserban ini selagi boleh mengaut kekayaan negeri sehingga alpa kepada falsafah perjuangan asal.

Kesian MB Azizan Razak yang dinafikan kuasa mentadbir negeri secara mutlak. Mana ada negeri dalam Malaysia baik dibawah tadbir kerajaan pusat atau kerajaan pakatan yang kuasanya dikawal oleh jawatankuasa pemandu  Pusat.

Sah Pas Pusat mencampuri urusan dalam kerajaan negeri Kedah dan mereka berjaya mengurangkan kuasa MB Azizan dan terus untuk memberi tekanan sehingga mereka berjaya membuat Azizan mengundurkan diri.

MKP Ayat Sempoi : kalau kita suka buat kat orang necaya suatu hari kita akan kena jua.

GUAN ENG KENA BEDAL LAGI DENGAN IR SHEIK HUSSEIN.



Pemuda Umno Pulau Pinang menyokong penuh kenyataan Sahabat Alam Malaysia (SAM) dan Persatuan Pengguna Pulau Pinang(CAP) mengenai Keperluan Kerajaan Negeri DAP menyebarkan maklumat yang cukup kepada rakyat serta rundingan awam sebelum melaksanakan projek infrastruktur mega di Pulau Pinang.


Kerajaan Negeri DAP perlu memegang prinsip "kebebasan maklumat" yang sering mereka laung-laungkan diperingkat nasional dan kononnya menjadi kelebihan mereka. Perlaksanaan beberapa pembangunan mega di pulau pinang samada kecil atau besar,tender terbuka atau rundingan tidak meletakkan kebebasan maklumat(freedom of Information) yang keutamaan dan hanya senahagian kecil maklumat dikeluarkan itupun setelah didesak beberapa kali.

Antara beberapa projek yang tidak mengamalkan faktor kebebasan maklumat adalah seperti Cadangan Perlaksanaan beberapa projek seperti pembinaan terowong dasar laut yang menghubungkan Persiaran Gurney dengan Bagan Ajam sepanjang 6.5km,Tanjung bungah ke teluk bahang, jalan pintas daripada persiaran gurney ke lebuhraya Tun Dr Lim Chong Eu dan jalan pintas dari lebuhraya Tun Dr Lim Chong Eu ke bandar baru air hitam.

Rakyat Pulau Pinang perlu dibekalkan perkara-perkara berikut atas dasar kebebasan maklumat, antara maklumat yang perlu dipamerkan setelah kajiam impak dibuat adalah seperti berikut:

1.Kajian Kebolehlaksanaan-Feasibility Studies-merangkumi banyak faktor kebolehlaksanaan pembangunan


2.Kajian kesan kepada Trafik


3.Kajian Kesan kepada Alam Sekitar


4.Kajian Kesan Sosial


5.Kajian kesan Kepada Ekononomi

Kerajaan Negeri DAP juga perlu memastikan semua laporan diatas adalah dipamerkan kepada rakyat dan mudah diperolehi.Antara persoalan yang perlu dijawab oleh kerajaan negeri DAP terhadap perlaksanaan projek2 diatas adalah seperti berikut:

1.Benarkah projek berkenaan dilaksanakan dan dibiayai melalui pertukaran tanah dengan syarikat yang bakal membangunkan projek itu?


2.Jika benar berapa luaskah tanah yang akan diganti kepada pemaju tersebut?


3. Adakah tanah tersebut dipajak atau dijual yakni pegangan bebas atau pajakan


4.Jika berdasarkan harga jualan tanah di Bayan Mutiara yakni RM240/kaki persegi,kos 8 billion pembinaan terowong hanya boleh diganti dengan sekurang-kurangnya tanah berkeluasan 765 ekar.Keluasannya ini dikira berdasarkan anggaran kasar tanpa mengambilkira keuntungan pemaju lagi.


5.Dimanakah kedudukan tanah seluas 765 ekar yang akan digantikan kepada pemaju?
6.Adakah tanah laut akan dijual atau dipajak kepada pemaju?


7.Jika benar tanah yang akan diganti seluas itu, Sudah pasti semua kajian diatas sepatutnya telah dilaksanakan,dimanakah semua laporan Kajian tersebut?


8.Bagaimana pula dengan baki 3 projek lagi,apakah kaedah penukaran tanah digunapakai?jika kaedah yang sama digunapakai, maka keluasan tanah yang akan dijual atau dipajak akan bertambah.


9.Siapakah perunding yang dilantik untuk menjalankan kajian kajian tersebut diatas?adakah masih menggunakan kepakaran perunding singapura?


10.Adakah kerajaan Negeri DAP mampu mempamerkan semua kajian tersebut dengan kadar segera memandangkan tender untuk projek2 diatas telah dibuat atau mungkinkah Kerajaan negeri DAP telah melaksanakan proses tender bagi projek diatas tanpa membuat sebarang kajian?

Diharapkan Kerajaan Negeri DAP jangan cuba berdolak dalih serta mengalihkan perkara diatas menjadi permainan politik kerana perkara2 teknikal diatas perlu diperjelaskan secara Kompeten,Akauntabel dan Telus untuk kepentingan rakyat



Kenyataan Ketua Pemuda Umno Pulau Pinang Ir Shaik Hussein


MKP Ayat sempoi : Guan Eng sampai hari nie diam tak jawab.... 

YUSMADI KENA BALUN DENGAN SAIFUDDIN DAN TUN FAISAL.


Malam tadi tepat jam 10.00 malam satu agenda perbincangan yang bertajuk debat telah dihadiri oleh YB Dato Saifuddin Abdulah MP Temerloh, YB Yusmadi Yusof MP Pkr Balik Pulau dan Pengerusi UMB Saudara Tun Faisal IsmaiL.

Ternyata dan jelas menunjukkan Yusmadi telah dipersekolahkan oleh Timbalan Menteri Pelajaran Tinggi yang seolah-olah seorang guru tingkatan 6 sedang mengajar subjek Pengajian Am kepada Yusmadi yang akan menduduki peperiksaan STPM 2012. 

Tun Faisal dan Yusmadi bukan kali pertama bertemu di Awani tetapi sudah banyak kali berdialog dalam 501, antara tajuk yang pernah mereka bincangkan ialahInternet antara tapisan dan kemajuan. Oleh itu Tun hanya memberi pukulan smash sahaja tanpa banyak berhujah.

Yusmadi menyuarakan bahawa debat menjadi asas yang awal dalam sistem demokrasi moden yang dianjurkan oleh Julius Caesar.

Yusmadi lupa bahawa debat sememangnya wujud dalam Malaysia cuma Yusmadi lebih menjuruskan kepada debat terbuka. Yusmadi juga menyatakan bahawa debat baik untuk melihat keupayaan dan kebijakan sesesorang. 

Jadi, selama ini Yusmadi bukan lah seorang yang bijak kerana beliau tidak berdebat dalam dewan rakyat. Boleh check lah berapa kali Yus bangun untuk berdebat. Yus lebih syok kalau masuk Astro Awani dari dalam dewan.TM



MKP Ayat Sempoi ; Kali nie biaq la orang Balik Pulau terus sedaq dan tak mengundi Yusmadi bengap nie.Dia menang pun cuma 700 undi saja.Cakap pandai tapi kawasan sendiri balik dua tiga bulan sekali.........

KHALID GAGAP LAGI TENDER TERBUKA?



Apa kejadah nie depa buat kat Selangor,Dulu bukan main lagi dok londeh kata Pemimpin UMNO main duit dan rasuah.Nie bila Pakatan Haram memerintah jadi lagi teruk dari dulu....Orang yang sama jugak dok londeh semua nie....Bab cover direct deal mera deal nie Guan Eng pandai,Cuma Kalid Gagap saja yang bangang.Kalu Guan Eng boleh kata kat Khalid tiru macam saya,Tengok isu Bayan Mutiara walaupun Rundingan terus tapi saya berjaya tipu sama UMNO kata itu Open Tender......Mau tipu laian kali belajar sama saya ma?
Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim mengakui bahawa kerajaan negeri Pakatan Rakyat di bawah pimpinannya ada memberikan kontrak secara rundingan terus namun menafikan ia membabitkan jumlah ratusan juta ringgit seperti didakwa oleh blogger Raja Petra Kamaruddin dalam blognya, Malaysia Today.
Khalid bagaimanapun enggan mendedahkan jumlah mahupun butiran kontrak yang ditawarkan itu namun menegaskan bahawa beliau akan mendedahkannya pada sidang Dewan Undangan Negeri nanti.
Saya tidak mahu menjawab tulisan Raja Petra sebab terlalu banyak yang salah dibuat. Walau bagaimanapun saya akan mengeluarkan dokumen tentang (dakwaan Raja Petra)," ujarnya. 
"Kita mempunyai proses ketelusan dari segi pentadbiran, saya akan mengeluarkan dokumen kontrak-kontrak yang tidak dilakukan  secara tender atau sebut harga sejak 2006-2010. Saya akan letakkan di dewan Undangan Negeri dan kita bersedia beri jawapan," katanya dalam sidang media Exco  di pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor (SUK), di sini, hari ini. 
Beliau juga berharap pihak berkaitan tidak akan membuat sebarang spekulasi berhubung dakwaan itu.
"Angkanya boleh jadi tak serupa, rundingan ini juga berlaku dalam kerajaan persekutuan sejak 30 tahun dulu, ini bukan perkara yang luar biasa. Kita akan tunjukkan cara-cara keputusan (rundingan) dibuat,"  ujarnya lagi.
Raja Petra, dalam blognya mendakwa kontrak lebih RM250 juta telah ditawarkan oleh kerajaan negeri Pakatan Rakyat pimpinan Khalid melalui tender secara terus dan rundingan dari 2008 hingga 2010. 
Penyelaras Barisan Nasional (BN) negeri Selangor, Datuk Seri Mohd Zin Mohamed dalam reaksinya berkata Khalid gagal mengkotakan janji kepada rakyat pada 2008 lalu bahawa kerajaan negeri pimpinannya akan menghentikan amalan tawaran tender secara rundingan terus bagi mengekang ia dimonopoli oleh pihak-pihak tertentu.

MKP Ayat Sempoi : Guan Eng sampai hari tak jawab lagi soalan teknikal yang disoal oleh Ir Sheik KP Penang.Dedahan akan dibuat Lepas nie.... 

PENJELASAN The Star TIDAK MEMUASKAN.

Kementerian Dalam Negeri (KDN) tidak berpuas hati dengan penjelasan The Star berhubung penyiaran gambar seorang artis luar negara dengan tubuhnya bertatu tulisan "Allah" di akhbar itu 27 Februari lepas.
Sehubungan itu, KDN menuntut akhbar berbahasa Inggeris itu mengemukakan cadangan tindakan lebih tegas kepada kementerian bagi memastikan kesilapan sama
tidak berulang selain dapat dijadikan pengajaran pada masa hadapan.
"KDN ingin menegaskan supaya The Star dan pihak media seluruhnya mengambil tindakan 'preventive', 'corrective' dan 'informative' bagi mengelak paparan
kandungan yang menyentuh sensitiviti masyarakat berbilang kaum dan agama di negara ini," kata KDN dalam kenyataan hari ini.
Pada 27 Februari lepas, KDN meminta The Star memberi penjelasan mengenai penyiaran gambar berkenaan.
Sehari kemudian, Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim mengumumkan pembatalan konsert penyanyi itu yang dijadual 29 Februari
kerana melanggar garis panduan Agensi Pusat Penggambaran Filem dan Persembahan Artis Luar Negara (Puspal).
Beliau dilaporkan berkata perbuatan artis itu meletakkan tulisan "Allah" di badan tanpa baju adalah satu penghinaan kepada agama Islam dan merupakan kesalahan yang serius.
The Star dalam pada itu membuat permohonan maaf di akhbarnya dan laman portal beritanya berhubung penyiaran gambar berkenaan. - Bernama
MKP Ayat Sempoi ; Apa nak jadi dengan manusia akhir zaman nie sampai nama allah dipermainkan.

EHHHHHHH MACAM NIE PUN ADA?


Apa punya tandas daaaaaa........hahaha....mula2 tadi aku ingatkan apa...rupa2nya tandassss,macam 2 rekaan yang dorang buat,kreatif la konon,...kalaulah waktu blackout orang masuk tandas ni entah apa jadi kan......hehehe,tentu ada yang terkejut berok,tegok la dalam gambar tu.....terang2 pun orang boleh terkejut apalagi kalau gelap.....hehehe,bagi la komen sikit k.....bagi respon apa yang akan terjadi kalau orang masuk tandas ni waktu blackout??????


Jaga-jaga kaum wanita nanti ada yang kena ayat cinta dengan pemimpin PKR pulak,Depa nie memang dasyat dalam bab nie,Semuanya kerana ajaran hebat dari al-juburi.Kalau tandas nie satu cerita yang nyata akan tetapi puak PKR nie sanggup menafikan benda yang betul.So jaga-jaga.

Wednesday, March 7

GAMBAQ LISA SURIHANI/YUSRI DI JERMAN.



“Kami berdua suka tempat sejuk,” demikian kata Yusry selepas tamatnya upacara pernikahannya bersama Lisa Surihani, 2 minggu lepas. Disebabkan itu, mereka bercadang untuk ke negara Eropah bagi menikmati percutian bulan madu. Romantiknya pasangan baru kahwin ni, Yusry pun boleh tahan manjanya…
Beberapa foto bulan madu telah dikongsi oleh beberapa laman web.
gambarbulanmadulisayusry9
gambarbulanmadulisayusry10
Apa-apa pun Lisa nie ada dalam majlis masa Perhimpunan Agung UMNO hari tue.

MKP Ayat Sempoi : Buatlah apa pun tak pa benda halal dan sah disisi agama dan undang-undang.....Moga berbahagia,Tapi jangan pulak ikut si Badrul Amin suka dekat orang punya heee 

VIDEO : GUAN ENG KECEWA SKMM TAK SIASAT BLOGGER PRO BN.



Ketua Menteri Paling Celaka dalam sejarah Pulau Pinang telah mengarahkan semua pegawainya memberi tekanan kepada SKMM dan pihak yang berkaitan supaya mengambil tindakkan kepada semua blogger serta CyberTropper BN.Apa kejadah semua nie,mendahuli pihak yang berwajib dalam siasatan.


Terbaru hari ini pihak DAP/Guan Eng telah menghubungi pihak majikan rakan seperjuangan dan bertanyakan profile lengkap mengenai rakan seperjuangan MKP yang terlibat dalam Himpunan Hijau di Speaker Corner tempoh hari.Sampai macam tue sekali terdesaknya Guan Eng nak cari pasal.Jika sampai dah telefon pihak majikan dan mendesak sebegitu alangkah malang nasib yang bakal menimpa member kita seorang nie.Beliau mempunyai keluarga dan tanggungjawab.Kalau periuk nasi sudah diganggu dan tiada pembelaan dari pihak apa gunanya.............Akan tetapi setakat ini tiada tidakkan lanjut dari pihak majikan mana tahu esok atau pun lusa.....Tekanan tetap ada.......

MKP Ayat Sempoi : Berjuangan adalah demi Alif Ba dan Ta,Tapi kalau dah melibatkan periuk nasi kena pecah nie apa cerita , takkan nak tanggung anak bini bagi makan pasir yang dikutip tepi laut kat Padang Kota?????????//

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive