Monday, March 19

VIDEO LAWAK ANWAR BERSAMA BADRUL AMIN.



MKP Ayat Sempoi : Ini baru betul kerana sikap pemimpin PKR semuanya berkaitan seks.........Kredit kepada videodinamika  

Nallakarupan Dakwa Anwar Tidak Layak Pimpin Negara.



Presiden Parti Bersatu India Malaysia (MIUP) Datuk S.Nallakarupan, yang pernah menjadi rakan karib Datuk Seri Anwar Ibrahim pada Isnin sekali lagi mendakwa bahawa pemimpin politik itu tidak layak untuk memimpin negara.

Bercakap pada sidang akhbar di sini, beliau menyatakan rasa terkilan mengapa pakatan pembangkang boleh menerima Anwar sebagai ketua pembangkang.

"Dia (Anwar) hanya pergi ke sana sini memberitahu (orang bahawa) Barisan Nasional (BN) dan Umno tidak baik. Itu sahaja yang dia cakap.

"(Tetapi) Perdana Menteri sekarang sangat berani, sangat ikhlas dan beliau melakukan yang terbaik untuk rakyat. Kita perlu Perdana Menteri (yang sedemikian) untuk negara.

"Ini kali pertama beliau menghadapi pilihan raya umum selepas menjadi Perdana Menteri. Rakyat mesti memberi peluang kepada beliau," katanya.

KADIAQ TERIMA KASIH JANGAN #LOKLAQ LEPAS NIE.




Hari nie satu berita yang kurang enak kita dengaq dari media massa.
ahli lama yang berkecimpung dalam politik UMNO telah keluaq Parti.Baguih jugak kalau keluar dari parti dari dok mengata bukan-bukan terhadap parti yang pernah menaikkan si Kadiaq nie.Tapi ingat UMNO nie Parti Keramat kerana ianya ditubuhkan berasaskan perjuangan alif,ba dan ta.Ramai dah menyesal apabila mengutuk Parti Terbesar Orang Melayu nie.Bebalik kepada diamanatkan telah dikhianati.Bak kata yang telah disampaikan ketelinga MKP oleh MT UMNO mengatakan "Jika kita khianat kepada UMNO nescaya akan terima balasan" suatu hari nanti.Insyallah MKP mendoakan Kadiaq akan terhindar dari semua nie.

Dibawah nie MKP petik dari Generasi Pejuang Bangsa,


Lepas sapu dan kenyang bersama UMNO , hari ini Kadiaq buat keputusan paling keluar dari parti UMNO . Kita jangan terkejut lepas ini Kadiaq kemungkinan akan sertai parti baru seperti pemimpin2 sebelum ini seperti Zaid Ibrahim .

Cuma yang GPB lihat beza antara Hassan Ali yang dipecat partinya dengan Kadiaq yang umum hari ini keluar parti . Hassan Ali disanjung ke mana beliau pergi tapi Kadiaq keluar parti pulak macam tak dipedulikan pulak ..hahaha

Kini yang masih tinggal dalam UMNO yang meneruskan perjuangan dari keluarga Kadiaq adalah adiknya iaitu Musa Sheikh Fadzir dan Aziz Sheik Fadzir .

Pemimpin veteran Umno, Tan Sri Abdul Kadir Sheikh Fadzir akhirnya membuat keputusan untuk meninggalkan parti itu.

"Saya baru saja menghantar surat kepada Setiausaha Agung Umno, peletakan jawatan selaku ahli Umno akan berkuat kuasa hari ini (Isnin)," kata Abdul Kadir dalam satu kenyataan.

Beliau turut memberitahu telah meletak jawatan selaku Bendahari Umno Bahagian Kulim/Bandar Baharu pada minggu lalu.Abdul Kadir merupakan bekas Ahli Majlis Tertinggi Umno dan menteri kabinet di bawah Barisan Nasional.

Pada minggu lalu, beliau dicabar untuk meletak jawatan ekoran dakwaannya berhubung budaya rasuah di dalam parti.Abdul Kadir walau bagaimanapun tidak menjelaskan mengapa beliau berbuat demikian.

Pemimpin berusia 73 tahun itu menjadi ahli Umno dan memegang jawatan dalam parti berkenaan sejak tahun 1956 sehingga sekarang - selama 56 tahun.


- Posted using BlogPress from my iPad

#SAVEPENANG INI BAKAL MELANDA BATU KAWAN PENANG.


Mahukah kita melihat ini bakal terjadi di Batu Kawan Pulau Pinang?sama-sama kita fikirkan sejenak!!!.Batu Kawan telah sekian lama dikenali sebagai Syurga Makanan Laut.terutama jika pembaca pernah berkunjung di Pulau Aman.Jika belum pernah berkunjung kesana apa kata kita semua tengok video terbaik tentang Pulau Aman nie,,,,,,,,,,Mee Udang kat sana Sempoi........


Terlioq ayaq liur dibuatnya bestkan Pulau Aman nie,itu yang terbaik ada di Pulau Pinang nie,Sebelum anda akan tersentap dengan apa yang bakal didedahkan hayatilah video itu sepuasnya dan apa yang anda telah lihat itu akan menjadi sejarah apabila Kerajaan DAP bakal membina  Kilang Solar.Batu Kawan nie akan mendapat faedah dari pembinaan Jambatan Kedua yang bakal siap tidak lama lagi oleh itu taraf ekonomi rakyat akan meningkat itu adalah hasil dari usaha Kerajaan BN sebelum ini.Sebelum Kerajaan BN Pulau Pinang tumbang ekoran Tsunami Politik melanda.DAP mengambil semua kredit hasil kejayaan BN sebelum ini dengan mengwar-warkan itu semua adalah hasil dari usaha mereka,Padahal dalam tempoh yang singkat belum mana boleh Projek ini dapat disiapkan.Celaka sungguh Guan Eng nie........Mari kita imbas apa depa dah buat dekat Batu Kawan buat;

Pertama sekali DAP telah mengondol Bukit Batu Kawan untuk mengambil tanah merah untuk mengaut keuntungan yang mudah,ini semua terpaksa DAP lakukkan kerana telah berjanji dengan Proksinya yang telah memberi dana Piliharaya 12.Lim Guan Eng dan Phee Boon Poh telah menjamin bahawa kilang yang bakal dibina selamat akan tetapi hakikatnya sebaliknya,Pernah anda apa lihat dan terdengar yang berlaku di Jepun apabila Tsunami melanda Jepun tahun lepas kilang membekalkan tenaga radioaktif telah melepaskan bahan toksiknya kedalam laut dan akibatnya dasyat dalam sejarah Jepun.Jepun yang terkenal dengan pakar dalam bidang ini pun tak dapat mengawal bahaya radioaktif ini apabila tsunami melanda.DAP nie apa depa tau.....Nanti apabila benda nie terjadi Guan Eng akan pusing cerita.....

 
Gambar menunjukkan apa yang berlaku semasa Bhopal Disaster in 1984.

ini yang terjadi Di India yang telah mengorbankan 55,125 rakyat yang cedera dan 3,900 mengalami kecacatan kekal,mahukan kita rakyat Pulau Pinang mengelami mimpi ngeri yang serupa apabila kebocoran gas berlaku akibat kilang solar yang bakal dibina kelak.....nak lanjut baca disini


MKP Ayat Sempoi : Dedahan yang seterusnya selepas ini,MKP akan ke Batu Kawan bersama Huan PCM dalam sidang media pada tengahari ini.                                                         



ANWAR : JAM OMEGA ADA DI PULAU PINANG?



Anwar bukalah anak jantan dalam semua hal,beliau hanya bermain dengan persepsi yang menyatakan tidak bersalah padahal banyak yang telah diputar-belitkan dalam kes skandal video seksnya.Mungkin hari ini ramai dikalangan blogger akan mengimbaskan kembali skandal tersebut.Kenapa terjadi begitu,mungkin bagi mereka ini adalah kelemahan Anwar Ibrahim.Bagi MKP biarlah hanya video sebelum ini sahaja dikeluarkan dan tak payahlah ada yang baru. 


Bagi rakan yang berada diluar Pulau Pinang , mungkin bagi mereka ini ada peluru yang akan memusnahkan Anwar Ibrahim.Penadapat MKP mungkin berbeda dari rakan yang lain kerana dengan keadaan sekarang tak perlulah ditekankan sangat pasal video nie kerana Anwar Ibrahim telah hilang Auranya di Pulau Pinang.MKP mengikuti ceramahnya baru-baru ini di Jelutong yang hadir bukanlah ramai seperti dua tahun sebelumnya.Jika dahulu anak muda akan konvoi mengiringi Anwar Ibrahim dari Jambatan Pulau Pinang hingga ke Pentas ceramah akan tetapi minggu lepas suasana telah berubah,Anak muda Pulau Pinang hampir tiada kecuali penyokong tegar sahaja , itu pun hanya 20 pemuda sahaja hadir.


 
berikut adalah kenyataan dari Tan Sri Muhyiddin Yassin semalam berkenaan Anwar takut bersemuka dengan blogger terhebat Raja Petra:


Anwar tetap Anwar.Sebab itu bekas rakan dalam kabinet dulu - Tan Sri Muhyiddin Yassin tidak segan cop Ketua Umum PKR 'Raja Putar Alam' dan terbaru 'penakut'.
Ini fakta.Semua orang tahu Datuk Seri Anwar Ibrahim sampai hari ini tak berani saman Datuk Eskay Sharzly Abdullah,Senator Ezam Mohd Nor dan lain-lain yang 'cukup kenal' siapa dirinya.
Makanya tidak menghairankan kalau nama Raja Petra Kamaruddin yang juga kenal baik dirinya diminta digugurkan dari forum Wikileaks.Ini kerana adanya Anwar sebagai peserta.
"Dia hanya sanggup berdepan dengan orang asing tetapi tak sanggup berdepan dengan Raja Petra. Raja Petra sudah mencabar dia berkali-kali, nampaknya mungkin kerana dia takut berhadapan dengan Raja Petra yang pernah menjadi penyokong kuat beliau (akan) membocorkan rahsia-rahsianya.
"Jadi kalau Anwar betul anak jantan, dia patut ke depan dan tak harus bimbang, jangan takut sangat apa yang disebut Raja Petra, malahan cabaran yang dibuat oleh Raja Petra tak disahut, mungkin sesuatu yang beliau nak selindung dari orang ramai," katanya.
 
MKP Ayat Sempoi : Tajuk diatas tue pasal iklan nie,,,,,jangan marah ek?

VIDEO RAKAMAN CCTV,RAFIZI DILANGGAR LARI.


Pelumba basikal dari Kelab Basikal Le Tua maut dirempuh kereta dalam kejadian langgar lari ketika berbasikal di kawasan Jalan Lingkaran Tengah 2 (MRR2) berhampiran susur Taman Melawati di sini semalam.

Rafizi Hamdan, 37, yang menggunakan laluan itu menuju ke Batu 12 Gombak mati di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala setelah dirempuh kereta dari arah belakang, dipercayai jenis Proton Saga, yang kemudian bertindak melarikan diri.

Rafizi yang merupakan pekerja CIMB Bank dikatakan mahu menyertai anggota kelab basikal yang lain di kawasan Batu 12 Gombak bagi aktiviti riadah di hujung minggu. 

Jurucakap polis ketika dihubungi hari ini berkata polis sedang mengesan pemilik kenderaan yang terlibat dalam kejadian pada pukul 8 pagi itu.

Ketua Polis Daerah Ampang ACP Amirudin Jamaludin ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu dan berkata kes itu disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 kerana memandu dalam keadaan membahaya sehingga menyebabkan kematian.



MKP Ayat Sempoi : Harap pemandu kereta yang melanggar atlit berbasikal kita tue dapat diberkas dengan segera.

Sunday, March 18

PENYOKONG PAS BAKAR BENDERA BN.


 
 
 

 

 

Rakan seperjuangan telah melaporkan bahawa di Taman Malinja ada kes bakar bendera UMNO/BN. Baca artikel yang Mc ambil dari Media Kedah. Memang lahanat puak Pas ni..

Pakatan Haram dengan bersikap kurang ajar telah membakar 14 bendera BN dan 6 bendera UMNO, kesemua bendera di bakar selepas ceramah Mat Sabu yang di adakan di Padang Taman Malinja Semeling semalam.

Dari sumber saksi berkata bendera berkenaan di bakar dalam pukul 2 pagi, setelah selesai ceramah Mat Sabu, ini menunjukan Pakatan Haram telah melanggar sistem demokrasi di negara ini.

Kami diberi tahu, Pakatan Haram sudah mula goyah di kawasan berkenaan kerana di Taman berkenaan dahulunya merupakan kubu kuat Pakatan Haram namun kini UMNO bahagian Merbok sudah berjaya menembusinya.

Di sebabkan pengaruh UMNO kian kuat di kawasan itu, ini telah membuat sikap penyokong Pakatan Haram dikawasan itu tidak senang duduk. Ini menunjukan bahawa Pakatan Haram sudah kalah dari segi emosi.

Laporan Polis telah di lakukan oleh Timbalan Pengerusi Pemuda UMNO Bahagian Merbok pada pukul 11.52 pagi.di Balai Polis Merbok. 

MKP Ayat Sempoi : Terdesak sangatkah depa nie sampai boleh buat kelaku macam nie?

GODFATHER KEMBALI MELANDA DAP PENANG.





Pengerusi DAP, Karpal Singh telah menolak keputusan Jawatankuasa Disiplin parti yang mendapati tidak ada bukti untuk membuktikan Timbalan Ketua Menteri II, Dr P. Ramasamy menjadi perancang kepada satu demonstrasi bantahan yang diadakan ketika konvensyen parti itu pada Disember, tahun lalu.Karpal menegaskan bahawa jawatankuasa itu tidak layak untuk menyiasat Ramasamy kerana beliau (Ramasamy) adalah ahli dalam penal itu.

Jelasnya lagi, ahli di jawatankuasa disiplin berkenaan sepatutnya melepaskan kedudukan mereka dan membenarkan jawatankuasa baru dibentuk untuk mengendalikan kes itu.

"Benih kemusnahan sudah disemai sejak mula lagi. Mereka duduk dalam (jawatankuasa) yang mengadili salah seorang daripada mereka sendiri," katanya

Selain daripada Ramasamy, tiga yang lain adalah Setiausaha Agung, Lim Guan Eng, Naib Pengerusi Tan Kok Wai dan Naib Pengerusi Negeri Lim Hock Seng.

Karpal juga mendedahkan bahawa dua pemimpin DAP Pulau Pinang, RSN Rayer dan A Tanasekharan juga telah memfailkan rayuan bagi pihak 33 ahli yang lain terhadap keputusan jawatankuasa itu membersihkan Ramasamy dari sebarang tuduhan.

Beliau menjangkakan perkara itu akan dibincangkan oleh Jawatankuasa Eksekutif Pusat parti, dan jika perlu diketengahkan kepada kongres kebangsaan parti untuk mencapai keputusan.

Ramasamy, ketika itu, telah didakwa menguruskan satu demonstrasi pada 11 Disember, tahun lalu ketika konvensyen berkenaan dimana penunjuk perasaan telah merentangkan kain rentang mengutuk dan memaki Karpal Singh.

Insiden itu didakwa berlaku selepas beliau terbabit dalm pertelingkahan dengan Karpal berhubung dan susulan itu kepimpinan parti telah mengeluarkan arahan melarang kedua-dua pihak mengeluarkan sebarang kenyataan.

Dalam pada itu, DAP Pulau Pinang mengambil keputusan untuk menggugurkan empat pelantikan dalam Lembaga Penganugerahan dan Lembaga Rayuan Negeri yang dibuat oleh Ramasamy.

Pengerusi Kebangsaan DAP, Karpal Singh berkata, pelantikan keempat individu terbabit termasuk, pengerusi DAP Juru, K. Mangaleswari, akan gugurkan 'secepat mungkin'.

Beliau menambah, keputusan itu dicapai dalam satu mesyuarat yang diadakan bulan lalu bertujuan menyelesaikan isu-isu parti.

MKP Ayat Sempoi ; Ingat dah habis cerita godfather nie rupanya bergema lagi,musykil jugak dengan cywar DAP nie.Depa nak alihkan perhatian isu kilang solar di batu kawan kot.Sengaja membangkitkan cerita yang dah basi nie.Kalau isu bayan mutiara ada jugak lidah bewak tue bersuara akan tetapi kali nie diam seribu bahasa',,,,,,,,Hairan.

- Posted using BlogPress from my iPad

BLOGGER PENJILAT PR KURANG CERDIK?





Kantoi sudah blogger pakatan harami apabila kenyataan ini yang telah dibuat oleh presiden pas nie.apa tidaknya dulu depa nie dok hentam kerajaan BN berniaga dengan Yahudi.walaupun bukti yang nyata dan sahih tidak diberikan oleh blogger dan pemimpin pakatan haram nie.MKP dok tunggu jugak apa ayat depa nak kata lepas nie.

Hadi nie dah kena ayat power dengan Anwar berikutan kenyataan ini.Ini menunjukan hadi memang menyokong kenyataan yang telah dibuat Anwar Ibrahim ketika ditemuramah oleh WSJ tempoh hari,Itu konkulusi yang MKP boleh buat.

MKP Ayat Sempoi ; Apa pulak lepas nie jawapan hampa blogger pakatan?

MKP TABIK SPRING CARA DS HISHAMMUDDIN SELESAIKAN MASALAH @HishammuddinH20




Bab tegakkan undang-undang nie MKP puji sikap yang ditunjukkan oleh Datuk Seri Hishammuddin dalam membuat keputusan dan reaksinya begitu pantas dan cepat mahu menyelesaikan masalah berbangkit yang mengaitkan KDN.

Apa tidaknya terbaru KDN meminta Datuk Seri Zahrin supaya mengemukakan bukti berhubung dakwaannya wujudnya kerjasama PKR dengan dua badan asing berkaitan Yahudi supaya siasatan mengenainya dapat dijalankan dengan segera.Walau bagaimana pun siasatan akan dilakukan berdasarkan bukti yang ada pada beliau.

"Kalau ada bukti, panjangkan kepada saya. Kalau ada kaitan dengan agensi lain seperti transaksi kewangan, kita (KDN) kena serahkan kepada Bank Negara kerana kita tidak mempunyai kepakaran untuk menyiasat," katanya.

Beliau mengulas kenyataan Zahrain pada persidangan Dewan Rakyat dua hari lepas yang berharap KDN tidak mengambil mudah mengenai dakwaan kononnya wujud kerjasama PKR dengan dua badan asing berkaitan Yahudi bagi membentuk gerak kerja pilihan raya bagi menentang Barisan Nasional.

Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Pulau Pinang Datuk Musa Sheikh Fadzir dalam masa yang sama juga meminta KDN supaya memandang serius isu itu kerana melibatkan soal keselamatan negara.

Hishammuddin berkata, semua pihak perlu berganding bahu dengan pihak antarabangsa bagi mendapatkan bukti yang benar-benar kukuh sebelum pendakwaan dapat dilakukan.

"Apa jua tindakan mesti bersandarkan bukti. Ia bukan berkisar pada tanggungjawab polis sahaja," katanya.

"Perkara melibatkan wang kena ada agensi lain seperti Bank Negara dan Kastam. Saya hendak ingatkan Musa (Datuk Musa Sheikh Fadzir) juga, hal ini bukan perkara baru tetapi perlu disandarkan dengan hujah dan bukti yang kukuh," tegasnya lagi.

MKP Ayat Sempoi ; Jika begini semua Menteri Nescaya BN akan mendapat majoriti 2/3 dengan mudah pada pru 13.


- Posted using BlogPress from my iPad

Saturday, March 17

ANWAR TALIBARUT MUSNAHKAN ISLAM?




Anwar dah jadi pengkhianat kepada umat islam,terbaru Anwar telah pergi ke India untuk memberikan sokongan terhadap Salman Rushdie,apa yang menarik tentang rushdie nie,mai tengok apa yang telah dibuat oleh anwar nie.MKP petik dari AIDC.

Anwar Ibrahim tidak mengkritik Salman Rushdie, sebagaimana yang dilakukan oleh majoriti umat Islam di seluruh dunia, sebaliknya memuji penulis itu sebagai ‘profound writer’ (seorang penulis yang mempunyai pengetahuan yang mendalam).

Dalam erti kata lain, pendapat Anwar senada dengan pihak Barat yang membela dan memuji serta memberi anugerah kepada penulis itu. Misalnya Britain selain memberi perlindungan, negara itu juga memberi anugerah ‘Sir’ kepadanya.

Pendapat Anwar itu senada dengan pendapat John Esposito , seorang orientalis yang menjadi guru Anwar di Universiti Georgetown yang mengatakan Salman Rushdie adalah seorang ‘intelektual yang bijak’.

Salman Rushdie, anak seorang Muslim dilahirkan di Bombay pada 19 June 1947 dan bersekolah di Gereja John Conon kemudian di King Kolej, Cambridge.

The Satanic Verses adalah karya keempatnya yang diterbitkan pada tahun 1988.

Buku ini berjumlah 547 halaman. Dicetak oleh penerbit Vikin (pemilik Yahudi) anggota jaringan penerbit Penguin.

Menurut sumber, Salman Rushdi menulis buku itu karena kerana diupah 850 ribu pound oleh pimpinan Viking (Yahudi), yang berniat untuk merosakan imej Islam.

Antara isi kandungan buku itu yang menyimpang dengan akidah Islam antaranya adalah;

1. Salman mendakwa wahyu yang diturunkan kepada Rasulullah adalah dihantar oleh Syaitan dan seterusnya, Rasulullah tertipu dengan wahyu tersebut. Kemudian, Rasulullah menyampaikan wahyu tersebut sebagai ayat atau surah dalam Al-Quran

2. Kota Mekah adalah Pusat Pelacuran yang diuruskan oleh kesemua isteri-isteri Rasulullah

3. Salahuddin Al-Ayubi, Panglima Perang Islam dalam Perang Salib dikatakan sebagai syaitan.

MKP Ayat Sempoi ; Sedaqlah,Anwar cuma mahukan kuasa sanggup mengadaikan Agama Islam demi kuasa.sama-sama kita renungkan.

- Posted using BlogPress from my iPad

JOM PAKAT PI BUAT GEMPAK DI JELUTONG.




CERAMAH "BONGKAR"

Pendedahan oleh UMMI HAFILDA !!!

17 March 2012 (Sabtu)

9.00 malam

JALAN MASJID JELUTONG,PULAU PINANG

MKP Ayat Sempoi ;Apa tunggu lagi kita Pakat pi dengaq apa yang Anwar dok pembohong kat rakyat,dedahan sempoi dari Umi Hafilda.JanganTak Mai.


- Posted using BlogPress from my iPad

TOK MAT JANGAN BALUN KUAT SANGAT?




Datuk Ahmad Maslan balun tindakan PAS dan DAP yang terus membisu berhubung dakwaan kononnya wujud kerjasama antara Parti Keadilan Nasional (PKR) dengan dua badan asing berkaitan Yahudi.

Depa nie membisu seribu bahasa sehingga kini berkenaan isu yang dibangkitkan,Anwar dah bagi arahan kot supaya dok diam dan buat bisu.
"Kita tidak terperanjat dengan apa yang berlaku tetapi kita hendak dengar pandangan daripada rakan kongsi (PKR).. PAS dan DAP,"

PKR dan dua buah badan asing yang mempunyai kaitan Yahudi, iaitu Konrad Adeneur Foundation (KAF) dan National Democratic Institute for International Affairs (NDI), yang didedahkan oleh BN Selangor.

Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang pula dilihat seolah-olah cuba melindungi parti komponen Pakatan Rakyat itu apabila menjelaskan bahawa kerjasama dengan bangsa Yahudi, terutama dalam bidang perniagaan adalah dibenarkan tetapi ia adalah terhad kepada kaum itu sahaja dan bukannya dengan fahaman Zionis.

"Pendekatan kita (ialah) boleh bekerjasama dan berniaga dengan bukan Islam (termasuk Yahudi) tetapi ia mestilah terhad kepada kaum itu sahaja dan bukannya dengan fahaman Zionis ,"

Abdul Hadi berkata demikian ketika menjawab soalan yang dikemukakan oleh seorang pimpinan PAS yang mengajukan soalan berhubung proses perhubungan antara kerajaan PAS ataupun pakatan pembangkang untuk memisahkan hubungan perniagaan dengan bangsa Yahudi sekiranya menguasai kerajaan persekutuan suatu hari nanti.

Pakatan Rakyat, sebelum ini telah beberapa kali membidas kerajaan BN pimpinan Perdana menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak kerana didakwa bersenkongkol denga Israel kerana berurusan dengan syarikat berkaitan Yahudi, antaranya mendapatkan khidmat syarikat perunding imej, APCO Worldwide bagi menaikkan imej kerajaan.

Baru-baru ini pula, Pas dan PKR juga begitu lantang membidas kerajaan kerana mengadakan hubungan dagangan syarikat-syarikat berkaitan Yahudi

MKP Ayat Sempoi ;Baguih jugak Tok Mat balun puak nie,baru ada akai depa nie.

- Posted using BlogPress from my iPad

E-mail Pembaca ; GUAN ENG TOKSAH PERASAN BAGUIH?




JIKA saya Ketua Menteri (KM) Pulau Pinang, saya tidak akan mengheboh-hebohkan peningkatan pelaburan negeri itu kerana kejayaan tersebut adalah hasil usaha semua.

Tidak wajar bagi seorang KM terlalu asyik dengan kedudukannya, sehingga memburuk-burukkan imej bandar lain sebagai bandar yang penuh dengan jenayah dan mengatakan sesuatu yang tak berasas mengenai Kilang Lynas di Kuantan.

Tindakan Lim Guan Eng mencerminkan beliau bukanlah wakil Parlimen untuk semua rakyat tetapi KM yang membuat perjuangan untuk diri sendiri.

Kita tidak ada bantahan untuk menjadikan Pulau Pinang sebagai destinasi pelaburan yang utama di Malaysia tetapi bukan melalui cara beliau menjejaskan kepentingan dan imej negeri lain.

Jika saya KM Pulau Pinang saya juga perlu memastikan peningkatan pelaburan di Pulau Pinang akan membawa kepada peningkatan pendapatan dan mutu kehidupan rakyatnya.

Memastikan setiap daerah di Pulau Pinang maju dan berkembang bersama-sama, tidak ada golongan dan daerah yang ketinggalan.

Kehilangan bangunan warisan dan prestasi pasukan bola sepak Pulau Pinang juga mencerminkan Kerajaan Pulau Pinang tidak mengutamakan pembangunan insani.

Isu loji panel solar di Batu Kawan juga menunjukkan Kerajaan Pulau Pinang kurang cekap menangani isu pencemaran alam sekitar.

Jika saya KM Pulau Pinang, saya akan pastikan pembangunan di Pulau Pinang berjalan secara seimbang, berterusan dan lestari. Saya akan pastikan tidak ada golongan dan daerah di Pulau Pinang yang ketinggalan. Itulah impian saya sebagai anak tanjung yang dilahirkan dan dibesarkan di Pulau Pinang.YAMOTO

MKP Ayat Sempoi ; tue la apek nie perasan dia baguih sangat!


- Posted using BlogPress from my iPad

LAO GEH BOH,DAP MEMANG GANAS?



Kisahnya forum ni dianjurkan oleh media tempatan Kwong Wah Jit Poh dengan Penang Chinese Town Hall . Sebagai salah seorang ahli forum yang semuanya wanita , ketua wanita MCA Pulau Pinang ni Tan Cheng Liang bercakap mengenai kenyataan yang dibuat oleh Nik Aziz dan pemimpin DAP (Hiew Kuan Yew) pada satu ketika dulu agak 'seksis' terhadap wanita. 


NONE 


300 tempat duduk dah diagih-agihkan untuk kedua-dua penyokong BN dan PR , malangnya sikap penyokong PR dalam majlis tu bertindak emosional apabila ketua wanita MCA Pulau Pinang mengkritik pemimpin PR . Dan seperti biasa .. kita tahu penyokong fanatik PR ni memang terkenal dengan menggelar pemimpin BN dengan bermacam gelaran buruk..Tan Cheng Liang digelar sebagai 'ayam tua' .

Menurut Tan , ada antara beruk2 PR telah menggugut untuk memukul beliau, menghamburkan kata kesat dan pelbagai lagi ugutan dan makian . Ini memaksa beliau dibawa keluar dari dewan di iringi anggota RELA yang bertugas. Tan berasa agak terkilan dengan sikap 'gedebe' yang ditunjukkan oleh beruk2 PR sedangkan beliau diundang untuk berucap di majlis berkenaan isu2 wanita.  Agak jelas sekarang beruk2 PR hanya suka mengkritik dan apabila dikritik pandai pulak mereka melompat macam kena belacan.

Agak ironik dalam majlis yang membicarakan isu2 wanita , apabila Tan dicemuh dengan gelaran 'ayam tua' tiada yang bangun mempertahan beliau . Senario yang mereka bincangkan berlaku di depan mata .. sekiranya respon begini berlaku di dalam dewan , apatah lagi di luar sana. Beruk2 Pakatan Rakyat memang hipokrit... 



NONE 
DAP sekarang dah berubah menjadikan Nik Aziz idola dalam forum,betulah apa yang dinyatakan sebelum ini menyatakan PAS telah diperkudakan oleh DAP.


MKP Ayat Sempoi : Depa dok kata kita Ganas padahal depa nie lagi lah lahanat besaq

AWAT NIE DAH JADI CHIPMUNK PULAK DAH?


Lawak gila dengan lagu mangkak nie,kalau tak tengok rugi gila tue......depa nie boleh duduk sekali akan tetapi mimpi lain-lain.....

Friday, March 16

KERETA ADUN UMNO PULAU PINANG DIPECAHKAN.



Adun Pulau Betong, Muhammad Farid Saad kerugian lebih  RM2,000 selepas keretanya yang diletakkan tepi jalan berdekatan Masjid At-Taqwa, Taman Bertam Indah, Kepala Batas, dipecahkan petang tadi.
 
Dalam kejadian kira-kira jam 2.15 petang, beliau yang baru selesai menunaikan solat Jumaat, terkejut apabila mendapati cermin hadapan bahagian pemandu dan penumpang belakang kereta miliknya pecah.
 
Menurutnya, beliau singgah di masjid itu menunaikan solat Jumaat  sebelum mengambil anak perempuannya yang menghadiri kursus di  Maktab Rendah Sains Mara (MRSM) Kepala Batas.
 
"Sebaik tiba di kereta, saya terkejut apabila melihat serpihan cermin kereta bertaburan. Cermin tingkap tempat belakang di sebelah kanan turut dipecahkan.
 
"Saya dapati satu beg yang mengandungi komputer bimbit bernilai lebih RM2,000 dan semua dokumen serta gambar penting  dicuri," katanya ketika dihubungi.
 
Beliau berkata, barang lain seperti kotak yang mempunyai topi dan baju 1Malaysia tidak diambil.
 
Muhammad Farid membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah Barat Daya, Balik Pulau. 



MKP Ayat Sempoi : ini mungkin ada kena mengena dengan kes bawak lari nasi kenduri kot?

KENAPA KILANG SOLAR MERBAHAYA?




KESAN BAHAYA RADIASI ELEKTROMAGNET INI MENYAMAI KESAN BAHAYA MENGGUNAKAN HANDPHONE DENGAN KADAR MASA YANG LAMA.

Beberapa minit paparan radiasi elektromagnetik dapat mengubah 5% sel kanser aktif berubah kepada 95% sel kanser aktif,

1- Penyakit Alzheimer’s, Multiple Sclerosis & Parkinson’s

2-2minit pancaran radiasi elektromagnetik, dapat melemahkan sel darah, sehingga protein dan racun/toksin bocor dan kemudian masuk ke dalam otak. Inilah yang membuka jalan bagi berkembangnya berbagai penyakit seperti Penyakit Alzheimer’s, Multiple Sclerosis & Parkinson’s

3. Jantung dan Batu Ginjal
Radiasi elektromagnetik dapat menyebabkan kebocoran hemoglobin yang berperanan sebagai pembawa oksigen ke seluruh tubuh bermula dari sel darah merah.Hal ini berakibat pada timbulnya sakit jantung dan batu ginjal.

4. Bayi Cacat

Radiasi elektromagnetik juga dikaitkan dengan bahaya terhadap ibu hamil dan janin yang dikandungnnya. Kajian di USA ada menunjukkan bahwa radiasi elektromagnetik menyebabkan cacat pada emberio ayam.

5. Kerosakan Sistem Pertahanan Tubuh dan DNA

Beberapa kajian lalu menunjukkan bahawa radiasi elektromagnetik telah menyebabkan kerosakan DNA dalam sel tubuh. Radiasi elektromagnetik dapat melemahkan sistem pertahanan tubuh yang bertugas melawan infeksi dan penyakit.

6. Tekanan Darah Naik Secara Tiba-tiba ( mendadak)

Di Jerman sendiri ,media Lancet pada tahun 1998, menyatakan tekanan darah pada subjek yang diteliti meningkat 5-10Hg .Peningkatan ini boleh menyebabkan stroke atau serangan jantung pada individu yang berisiko tinggi.

Kebanyakan radiasi suria merupakan radiasi elektromagnetik ( BACA BETUL BETUL YANG INI .....), matahari turut menghasilkan radiasi zarah, zarah suria, yang berbeza dengan kitaran suria. Ia kebanyakannya merupakan proton; ia amat rendah dari segi perbandingan tenaga (10-100 keV). Purata komposisi menyerupai Matahari itu sendiri. Ini mewakili zarah tenaga jauh lebih rendah daripada yang datang dalam bentuk pancaran kosmik.

Zarah suria amat luas dari segi julat kekuatan dan spektrum, meningkat kekuatan selepas kejadian suria seperti julangan suria. Tambahan lagi, peningkatan dalam kekuatan sinaran kosmik suria sering kali diikuti dengan pengurangan dalam pancaran kosmik galaktik, dikenali sebagai pengurangan Forbush sempena penemunya, pakar fizik Scott Forbush. Pengurangan ini diakibatkan oleh angin suria yang membawa medan magnetik matahari lebih jauh bagi melindungi bumi lebih menyeluruh dari radiasi kosmik.Komponen mengion radiasi suria boleh diabaikan berbanding bentuk radiasi lain pada permukaan Bumi.

MKP Ayat Sempoi ; RAKYAT NAK TAU MENGAPAKAH DIBINA DI ATAS KAWASAN YANG DI ZON KAN SEBAGAI KAWASAN PERUMAHAN. BATU KAWAN IALAH KAWASAN PERUMAHAN DAN BUKANNYA KAWASAN PERINSDUTRIAN SEPERTI BUKIT MINYAK DAN JURU.ADA FAHAM KA GUAN ENG. JANGAN PUSING LA BILA CAKAP. WA TATAK MAU DENGAR LU PUNYA BOHONG MA....



- Posted using BlogPress from my iPad

APA KEJADAH NIE,PERIUK NASI PUN DILARIKAN?




Sikap macam nie hanya penyamun saja yang buat,sikap yang tidak bertamadun ditunjukkan oleh penyokong tegar DAP.Baguih la buat selalu macam nie,Dah la pemimpin hampa penyamun anak buah pun ikut sekali buat macam tue.

BALIK PULAU – Sepasang suami isteri terpaksa menanggung malu berikutan kegagalan menghidangkan juadah sempurna kepada tetamu gara-gara seperiuk nasi hujan panas yang siap dimasak untuk majlis mereka, dilarikan individu yang tidak bertanggungjawab.
Md Saad Hasan, 68, mendakwa, nasi tersebut yang disediakan khusus pada hari eperkahwinan dua anaknya diambil tanpa kebenaran dan dibawa ke sebuah majlis anjuran Kerajaan Negeri di Kampung Terang pada 4 Mac lalu.
“Lebih menyedihkan apabila rombongan bas keluarga besan yang tiba dari Setiu, Terengganu terpaksa pulang kelaparan kerana tidak sempat menunggu nasi yang sedang ditanak memandangkan nasi sepatutnya dihidangkan sudah diambil orang. Kami sekeluarga sememangnya kecewa dan terkilan dengan kejadian yang berlaku dan diharapkan ia tidak akan berulang lagi,” katanya ketika ditemui di Kampung Pulau Betong.
Menceritakan detik kejadian, Md Saad yang bekerja kampung memaklumkan bahawa dia diberitahu oleh tukang masak bahawa ada individu datang bertanyakan mengenai nasi yang telah siap dimasak.
Menurutnya, tukang masak menyangka, nasi itu akan dihidangkan kepada orang ramai, namun lain pula jadinya apabila periuk terbabit diangkat dan diletakkan di dalam sebuah lori lalu dibawa pergi.
“Saya sebagai tuan rumah sememangnya kecewa dengan sikap pemimpin tersebut kerana seperiuk nasi mampu menampung hidangan sekurang-kurangnya untuk 100 orang dan kira-kira 2,000 tetamu telah dijemput untuk memeriahkan majlis. Disebabkan tindakannya, makanan untuk tetamu tidak mencukupi, malah timbul pula suara-suara sumbang sehingga menyebabkan kami sekeluarga terpaksa menanggung malu sehingga hari ini,” katanya.
Berikutan itu, satu laporan polis telah dibuat di Ibu Pejabat Polis Daerah Barat Daya kelmarin untuk meleraikan kekusutan yang membelenggu keluarganya.
Md Saad berkata, dia membuat laporan polis untuk memaklumkan kepada orang ramai bahawa bukan niat keluarganya untuk membiarkan tetamu pulang kelaparan.
“Sepanjang 40 tahun tinggal di sini, inilah kali pertama maruah kami tercalar disebabkan kejadian tidak sepatutnya berlaku pada hari perkahwi-nan dua anak kami,” katanya.
Isterinya, Rosni Ahmad, 58, berkata, suaminya ada berjumpa dengan individu yang mengambil seperiuk nasi terbabit, namun hanya permohonan maaf yang dinyatakan sebagai tanda penyesalan. 
“Katanya, dia terpaksa mengambil hidangan nasi kenduri kami kerana nasi yang dimasak di majlis tersebut mentah dan tidak boleh dimakan. Walau bagaimanapun, ia bukanlah jalan penyelesaian kerana kami sekeluarga yang terpaksa menanggung akibatnya,” katanya.
MKP Ayat Sempoi : Apa nak jadi dengan Pulau Pinang lepas nie? 



- Posted using BlogPress from my iPad

JIKA SHANGRI-LA TIDAK TERLIBAT, SAMAN SAHAJA @rafiziramli ! @NajibRazak


Rafizi , Pengarah huru-hara PKR , kononnya untuk mendedahkan ‘bukti kukuh’ mengenai dokumen yang mengesahkan bahawa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak  menggunakan wang rakyat untuk membiayai majlis pertunangan anak perempuannya pada Jun 2011, rupanya berakhir dengan bencana. 
Dokumen yang ditunjukkan dan diedarkan kepada media sebenarnya hanyalah SEBUTHARGA oleh pihak hotel Shangri La untuk penganjuran majlis tersebut, bukan dokumen pembayaran oleh pihak kerajaan kepada hotel tersebut bagi membiayai majlis itu. Dokumen tersebut boleh dirujuk disini.
Sebutharga, dalam apa keadaan sekalipun tidak membayangkan kos sebenar penganjuran sesuatu Majlis.  Kos sebenar dicatat dalam tuntutan bil kepada pelanggan.


Logiknya juga, dalam apa-apa kes sedemikian, untuk membuktikan bahawa wang kerajaan Malaysia digunakan untuk membiayai majlis seperti ini, dokumen biasa dalam urusan pembelian oleh kerajaan seperti LOA dan sebagainya perlulah ditunjukan, yang mana gagal dilakukan Rafizi.
Satu pertunjuk bahawa Rafizi berhabisan ribuan ringgit untuk mendapatkan invois pembayaran perbelajaan pertunangan anak gadis Perdana Menteri dari seorang pekerja Hotel Shangri-la,Kuala Lumpur yang didakwa dibayar menggunakan wang kerajaan. 
Identiti pekerja hotel Shangri-la yang memberi maklumat kepada Rafizi akan didedah sedikit masa lagi kerana MKP mahu melihat bukti sahih dari Rafizi terlebih dahulu kononya beliau mendakwa itu adalah invois sah pembayaran dilakukan menggunakan wang kerajaan.


Jika pihak hotel Shangri-la menafikan penglibatan penjualan maklumat pelanggan diantara pekerja dibawah seliannya kepada Rafizi tindakan buang kerja atau menamatkan perkhidmatan kerja boleh dilakukan pihak pengurusan hotel terhadap pekerjanya yang tidak amanah menjual maklumat pelanggan kepada Rafizi. 

VIDEO SEKS PEMIMPIN PR BAKAL DIKELUARKAN.



Khabar yang pasti akan mengemparkan pihak Pakatan Rakyat,satu video seks melibatkan pemimpin mereka bakal dikeluarkan,jangan membuat andaian menyatakan video ini pastinya milik Anwar,ternyata silap ....ianya melibatkan seorang pemimpin dari dari utara yang pasti bukan Pulau Pinang.

Siapa pemimpin itu?walaupun MKP tidak diberikan maklumat mengenai individu yang terlibat secara terperinci tetapi MKP mendapat gambaran yang agak jelas mengenai siapa yang dimaksudkan. hanya individu yang terlibat yang tahu, dan yang mampu mengesahkannya.

Video ini bakal disebarkan maka individu yang terlibat wajar mengundurkan diri serta-merta.Lebih elok lagi, jika semua pemimpin PR yang mempunyai skandal, meletakkan jawatan sebelum PRU menjelang tidak kira sama ada skandal mereka telah terakam dalam video atau tidak.jika benar pemimpin berkenaan terlibat dalam skandal video seks terbaru ini  eloklah beliau mengundur diri dengan seberapa segera.   Sementara identiti anda masih kabur,Jangan nanti bila semuanya sudah pecah, maka menuding jari kepada siapa saja pun tidak akan membantu memulihkan reputasi, maruah dan mungkin juga rumahtangga anda.

MKP Ayat Sempoi : Tiba masanya akan meletup jua///// 


ANWAR KANTOI DENGAN KJ,,,JOM PAKAT GELAK KT ANWAR.



Bila MKP tengok balik video nie nampak sangat apa yang cuba diputar belitkan oleh Anwar,Nampak gayanya  Pak Shiek tak payahlah nak berangan nak debat dengan PM lepas nie.Ketua Pemuda yang dianggap mentah pun tak boleh lepas dengan hujah dan fakta.Faktanya jelas Pak Sheik ada menyebut didalam WSJ :
"I support all efforts to protect the security of the State Of Isreal..."
Gelak sakan dengan adegan budak sekolah yang ditunjukkan oleh Pak Sheik nie.Nak ingatkan Pak Sheik Jangan sesekali merendahkan kami golongan Pemuda walaupun umuq tak cukup tetapi akal panjang Pak Sheik woiiii.Sendiri mau dok pikiq la benda nie.......



MKP Ayat Sempoi : Al Fatihah kepada semua pejuang Palestin..........

Thursday, March 15

PKR DAPAT 10 JUTA DANA PILIHANRAYA.




Parti Keadilan Rakyat (PKR) didakwa meminta sebuah syarikat pembinaan menderma sekurang-kurangnya USD10 juta ke dalam tabung pilihan raya parti itu jika mahu meneruskan fasa ke- 2 pembangunan semula tapak pasar Selayang.

Blogger Raja Petra Kamaruddin menerusi laman blognya mendedahkan syarikat Azam dan Azan Sdn Bhd (AASB) turut dicadangkan mengemukakan tuntutan RM70 juta daripada kerajaan negeri dengan syarat USD10 juta harus disalurkan sebagai dana parti itu.

AASB sebelum ini mengikat perjanjian dengan kerajaan negeri Selangor pada April 1997 sehingga Mac 2001, untuk projek memindahkan pasar Selayang lama termasuk bengkel dan pejabat pelbagaiguna yang dimiliki oleh Majlis Perbandaran Selayang (MPS).

Projek yang melibatkan tanah berkeluasan 9.8 ekar itu merangkumi empat fasa. Fasa pertama siap sepenuhnya pada tahun 2009 yang merangkumi satu blok kedai- kedai dan pangsapuri.

Raja Petra memperincikan tuntutan RM70 juta itu turut merangkumi pampasan kepada AASB yang diminta hanya meneruskan fasa ke-2 dan menamatkan fasa ke- 3 dan ke- 4 seperti yang telah dipersetujui dengan kerajaan negeri terdahulu.

Fasa kedua tertangguh akibat keengganan peniaga berpindah ke penempatan baru yang disediakan.

Pelbagai cadangan alternatif diberikan AASB untuk meneruskan projek itu namun kerajaan negeri yang diterajui PKR (selepas menang pilihan raya 2008) menolaknya.

AASB kemudiannya meminta pertolongan dari pemimpin PKR Sarawak, Baru Bian sebelum diperkenalkan dengan Naib Presiden PKR, Tian Chua yang juga Ahli Parlimen Batu, Tian Chua.

Tian dikatakan memberitahu pihak pengurusan AASB bahawa masalah mereka boleh diselesaikan dengan syarat perlu memberi sumbangan kepada PKR.

Difahamkan tanah yang diperuntukkan untuk fasa ke- 2 dan ke- 3 akan diambil alih oleh pemimpin PKR yang tidak dinyatakan namanya.

AASB bagaimanapun tidak bersetuju dengan segala tawaran tersebut dan berpendirian menunggu pilihan raya umum ke- 13 akan datang - yakin PKR akan tumbang di Selangor.Parti Keadilan Rakyat (PKR) didakwa meminta sebuah syarikat pembinaan menderma sekurang-kurangnya USD10 juta ke dalam tabung pilihan raya parti itu jika mahu meneruskan fasa ke- 2 pembangunan semula tapak pasar Selayang.

Blogger Raja Petra Kamaruddin menerusi laman blognya mendedahkan syarikat Azam dan Azan Sdn Bhd (AASB) turut dicadangkan mengemukakan tuntutan RM70 juta daripada kerajaan negeri dengan syarat USD10 juta harus disalurkan sebagai dana parti itu.

AASB sebelum ini mengikat perjanjian dengan kerajaan negeri Selangor pada April 1997 sehingga Mac 2001, untuk projek memindahkan pasar Selayang lama termasuk bengkel dan pejabat pelbagaiguna yang dimiliki oleh Majlis Perbandaran Selayang (MPS).

Projek yang melibatkan tanah berkeluasan 9.8 ekar itu merangkumi empat fasa. Fasa pertama siap sepenuhnya pada tahun 2009 yang merangkumi satu blok kedai- kedai dan pangsapuri.

Raja Petra memperincikan tuntutan RM70 juta itu turut merangkumi pampasan kepada AASB yang diminta hanya meneruskan fasa ke-2 dan menamatkan fasa ke- 3 dan ke- 4 seperti yang telah dipersetujui dengan kerajaan negeri terdahulu.

Fasa kedua tertangguh akibat keengganan peniaga berpindah ke penempatan baru yang disediakan.

Pelbagai cadangan alternatif diberikan AASB untuk meneruskan projek itu namun kerajaan negeri yang diterajui PKR (selepas menang pilihan raya 2008) menolaknya.

AASB kemudiannya meminta pertolongan dari pemimpin PKR Sarawak, Baru Bian sebelum diperkenalkan dengan Naib Presiden PKR, Tian Chua yang juga Ahli Parlimen Batu, Tian Chua.

Tian dikatakan memberitahu pihak pengurusan AASB bahawa masalah mereka boleh diselesaikan dengan syarat perlu memberi sumbangan kepada PKR.

Difahamkan tanah yang diperuntukkan untuk fasa ke- 2 dan ke- 3 akan diambil alih oleh pemimpin PKR yang tidak dinyatakan namanya.

AASB bagaimanapun tidak bersetuju dengan segala tawaran tersebut dan berpendirian menunggu pilihan raya umum ke- 13 akan datang - yakin PKR akan tumbang di Selangor.

MKP Ayat Sempoi ; PKR nie kantoi lagi dengan dedahan oleh Raja Petra.

- Posted using BlogPress from my iPad

GUAN ENG KENA PENAMPAQ DENGAN ORANG TUA?



Sudah menjadi darah daging DAP mengelak hujah dengan menyerang peribadi.Baru-baru ini S.M. Mohamed Idris, presiden Persatuan Pengguna Pulau Pinang, telah dicop sebagai “orang tua” oleh setiausaha agung DAP kerana mempertikaikan ketelusan projek prasarana kerajaan negeri yang bernilai RM8 bilion.

Tambahan lagi, pelbagai tohmahan telah dilemparkan terhadapnya oleh sibertrooper-sibertrooper Lim Guan Eng, presiden CAP itu mengkhabarkan kepada NST hari ini.
Beliau juga turut dipetik sebagai berkata:
“In politics, it is dangerous when autocracy dictates a governing style. Everything a politician says is ultimate and everything else is discounted.” 
 Untuk versi bahasa Melayu, boleh rujuk Utusan Malaysia, ‘Musa selar Guan Eng hina Presiden CAP‘ (Mac 10) dan ‘Guan Eng bukan tuhan – CAP‘ (Mac 12).
Sebelum itu, CAP melahirkan kekecewaannya dengan berkata:
“CAP is compelled to respond to the unwarranted outburst by Penang Chief Minister YB Lim Guan Eng on CAP’s complaint on the lack of public consultation by the state government on some recent mega projects.” [bold emphasis mine] 
Projek prasarana yang disebutkan itu membabitkan terowong bawah laut sepanjang 6.5km yang menghubungkan Persiaran Gurney dengan Bagan Ajam di tanah besar serta tiga batang jalanraya:

-15km menghubungkan Tanjung Bungah-Teluk Bahang.
 
-5km pintasan Persiaran Gurney-Lebuhraya Tun Dr Lim Chong Eu.
 
-5km pintasan Lebuhraya Tun Dr Lim Chong Eu-Bandar Baru Air Itam.

Maklumat lengkap tentang projek pengangkutan RM8 bilion itu tidak berikan kepada orang ramai.Apabila ditanya pemberita sama ada projek-projek tersebut adalah sebahagian daripada Pelan Induk Pengangkutan dan Pengurusan Lalulintas Negeri Pulau Pinang, Guan Eng dengan selamba menjawab terowong dan jalan-jalan sejauh 25km itu merupakan satu “bonus”.

“These are very expensive projects. The approach we are taking is that if successful, the projects are a bonus to the [transport] master plan …”, kata Guan Eng. 
Inilah kaedah ‘bulan jatuh ke riba’ khusus bagi penduduk kesayangan oleh ketua menteri yang begitu murah hati. Apa lagi agaknya yang mungkin di’hadiah’kan oleh kerajaan diterajui DAP kepada rakyat kelak nanti?Mohamed Idris telah membidas Guan Eng dengan berkata:
“The notion of a bonus is something that is additional to what has been agreed. Presumably, Lim has persuaded himself that he is giving Penangites a gift in addition to what they bargained for. That may very well be so but the point is, that is effectively an admission that the projects were never part of the master plan. An attempt to pass them off as a bonus cannot make them so.” [bold emphasis mine] 
Gaya Guan Eng menangani kritikan ialah melalui cara cuba mengaitkan pihak yang mengemukakan soalan itu kepada Umno. Cekupan kenyataan akhbarnya:
“CAP bukanlah satu-satunya organisasi yang menentang 4 projek infrastruktur tersebut. Bahkan BN dan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin telah menentang pembinaan terowong bawah laut dari Persiaran Gurney ke Bagan Ajam pada 17 November 2011. 
“Walaupunbagaimanapun maklum balas awam daripada rakyat Pulau Pinang terutamanya di Persiaran Gurney dan SPU menunjukkan bahawa majoriti besar orang Melayu, India dan Cina menyokong dan mahu projek infrastruktur ini diteruskan.”

MKP Ayat Sempoi :Dan kenapa pula dia sengaja sebut Cina paling akhir sekali? Nyata Guan Eng begitu perasan.

GUAN ENG TIPU LAGI RAKYAT PULAU PINANG?



MKP merujuk kepada keputusan kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang untuk membenarkan sebuah syarikat asing untuk membina sebuah kilang untuk menghasilkan panel solar (photovoltaic) dan komponennya di Batu Kawan.

Pada 9 Mac, 2012, BOSCH Solar Energy telah dilaporkan membayar RM11.6 juta sebagai 20% bayaran pendahuluan bagi pembelian tapak kilang 32.3 hektar di Batu Kawan. (Sumber: The Star 9 Mac, 2012)

Pada tahun lepas, sebuah kilang di negara China yang juga menghasilkan panel solar (photovoltaic) dan komponennya telah menerima bantahan dari ramai penduduk tempatan.  Ia telah dilaporkan bahawa kilang sedemikian telah membawa kesan buruk terhadap alam sekitar, termasuk pencemaran sungai dan udara di persekitaran kilang tersebut. (Sumber:The Guardian 18 September, 2011) 



MKP setuju bahawa penggunaan solar untuk menjana elektrik merupakan suatu sumber tenaga yang bersih dan tidak menjejaskan alam sekitar.  Tetapi ia juga merupakan fakta bahawa proses menghasilkan panel solar (photovoltaic) dan komponennya mempunyai kesan buruk terhadap alam sekitar. 

Dalam hal ini, Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng perlu berterus terang dengan rakyat apakah kesan-kesan alam sekitar yang mungkin dialami akibat kilang penghasilan solar panel (photovoltaic) yang diluluskan oleh kerajaan Pakatan Rakyat di Batu Kawan, Pulau Pinang.

Beliau juga harus memperjelaskan apakah langkah yang bakal diambil oleh Pakatan Rakyat untuk mengelak pencemaran alam sekitar seperti yang telah berlaku di negara China akibat kilang solar panel (photovoltaic) sedemikian. 


MKP Ayat Sempoi : Masih menunggu jawapan si lidah bewak?

VIDEO : MP PKR JADI MONYET DALAM DEWAN RAKYAT SEBAB ISRAEL.



Kecoh la Dewan Rakyat semalam.Kenapa Azmin Ali meroyan dan meronta macam beruk bila MP BN menyatakan Anwar menyokong Israel.MKP ambil jugak video nie walaupun dari pihak PAS.Tergelak tengok telatah Ahli Parlimen yang telah diundi oleh rakyat ditabalkan Yang Berhormat memperlihatkan telatah macam budak tadika bergaduh nak gula-gula paling mahal.

Semua sama umpama pinggan kata kat kawah pungkoq hitan padahal sama-sama dok menyondol rakyat dibawah kena tipu bulat-bulat.....Apa kejadah nie semua.....Pulak tue ini disiarkan oleh semua media masa,TV dan sebagainya.......malu lah woiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii....



MKP Ayat Sempoi : Depa nie berlakon saja,,,,,,Cywar,,,Cywar macam haram jadah//////


JOM KITA PAKAT GELAK KAT ANWAR.

MKP Ayat Sempoi : Tunggu apa lagi gelak laaaaaaaaaa.

Wednesday, March 14

IDENTITI PEKERJA HOTEL BAKAL DIDEDAHKAN,RAFIZI BAKAL TERKENCING?



Maklumat terbaru bakal membuatkan Rafizi the Lembu Boy terkencing dalam seluaq lepas nie,mana tidaknya pekerja hotel yang telah mendedahkan/mengedarkan invois kepada rafizi bakal didedahkan oleh pihak kami and the gang.So bloggger PKR tolong stanby hampa sekali kami akan londeh.........heeee  
Good try-lah ! Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli diatas pendedahannya tentang kos perbelanjaan pertunangan anak perempuan Perdana Menteri yang kononya dibayar menggunakan wang kerajaan.
Cubaan kali ini oleh pakar pengarah strategi PKR untuk mengaibkan Perdana Menteri pula dalam kes penyelewengan seperti mana madus operandi sama digunakan untuk menyerang Ds Sharizat Jalil akan memakan dirinya sendiri.
Sehingga kini dokumen pembayaran atau invoice yang didakwa menggunakan wang kerajaan untuk majlis pertunangan itu gagal dikemukakan secara sah. Terkini rupanya rafizi mendapatkan maklumat tentang invoice tersebut dari seorang bekas pekerja hotel Shangri-la. Dengar khabar, Rafizi membayar sejumlah wang berpuluh ribu ringgit kepada gadis itu untuk mengambil invoice pembayaran sehingga salinan itu gagal dikesan oleh pihak pengurusan dan kewangan hotel. 
Bagaimana pun identiti gadis yang merupakan bekas pekerja  Hotel Shangri-la telah penulis kenal pasti. Jika Rafizi gagal mengemukakan bukti dokumen kos pertunangan itu adalah duit kerajaan,bagaimana beliau berkuasa menyimpan invoice itu tanpa pihak hotel ketahui serta boleh berada ditangannya, penulis tidak beragak-agak untuk mendedahkan siapa gadis yang menyalurkan maklumat kepadanya. 
Kepada pembaca budiman tunggu pendedahan eksklusif ini yang akan membogelkan siapa sebenarnya Rafizi kopi boy, dan berapa jumlah wang sebenar yang diberikan atas maklumat kepada si pemberi maklumat.
Untuk artikel seterusnya,penulis akan keluarkan nama penuh gadis tersebut dan beberapa keterangan mengenai gadis tersebut.KMPM
MKP Ayat Sempoi : Kali nie depa dah termakan umpan yang dipasang tunggu masa nak tarik kekili aje tengok mulut siapa kena pancing.......Cywar,Cywar..........

rapid

rapid

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive