Friday, March 23

KAK IJAT TOKSAH BUAT RAPLAH JINGGA?





Isu yang membabitkan wanita UMNO nie hebat diperkatakan ketika ini.Mana tidaknya ianya telah dilambung oleh Puak anak haram pakatan babi rakyat.nak salahkan sapa?salahkan depa puak anak haram mak lampir and the gang?itu kerja depa nak cari salah UMNO,yang MKP nak tekankan disini adalah sikap kita terlalu sangat membela dan taksub kepada pemimpin sehingga isu ini menjadi satu tsunami kepada Wanita UMNO.Pihak pakatan anak haram nie suka bila kita mula menjawab dan itu kelemahan kita.mulalah depa nie lambung bermacam-macam tomahan.sehinggakan pada suatu masa kita mati akal dengan permainan Cywar pihak pembangkang nie.

Depa tak ambil peduli apa yang kita dok canang dalam kes video anwar Kenapa?pakatan anak haram nie tak mahu masuk dalam cywar kita sebab tak mahu terperangkap didalam permainan cywar BN.sama-sama kita bertelaah dalam situasi memasuki ambang Piliharaya yang sangat genting dalam sejarah malaysia PRU 13.Bersatulah demi menempuh PRU 13 nie.

Ketua Wanita Umno, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil berkata hubungan beliau dengan Naib Ketua sayap itu, Datuk Kamilia Ibrahim tidak ubah seperti adik dan kakak.

Justeru tidak timbul soal kecil hati berhubung gesaan Kamilia supaya beliau meletakkan jawatan sebagai ketua pergerakan tersebut ekoran kontroversi yang membelit dirinya sebelum ini.

Malah katanya, beliau dan Kamilia selain mempunyai hubungan akrab, mereka juga mempunyai peranan besar dan harus berganding tenaga bagi memastikan kemenangan Umno-Barisan Nasional dalam pilihan raya umum ke-13 tidak lama lagi.

"Saya hendak jelaskan di sini, Datuk Kamilia dengan saya sudah lama, Datuk Kamilia bukan sahaja sebagai naib saya.

"Alhamdulillah hubungan saya dengan Datuk Kamilia baik. Saya kenal Datuk Kamilia sebagai kakak saya. Kami mesti menjadi payung kepada semua.Shahrizat berkata, beliau menerima apa yang berlaku sebagai cabaran dalam karier politiknya.

"Saya bukan orang yang mudah kecil hati, saya sebagai ketua perlu terima semua cabaran, jadi saya tidak pernah berkecil hati,"Kamilia sebelum ini menggesa agar Shahrizat meletakkan jawatan sebagai Ketua Wanita Umno bagi mengekalkan kredibiliti parti, sayap, Barisan Nasional (BN) dan kerajaan.

Bagaimanapun, Presiden Umno, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak hari ini memberitahu bahawa Shahrizat kekal memegang jawatan sebagai ketua sayap bagi pergerakan itu kerana Shahrizat belum dibuktikan bersalah dari segi undang-undang berhubung isu Perbadanan Fidlot Kebangsaan (NFCorp) yang melibatkan keluarganya.

MKP Ayat Sempoi ; itu pandangan serta luahan rasa hati,sapa nak terasa hati lantak lah,yang penting BN mendapat majoriti 2/3 dalam PRU 13.MKP bermula menceburkan diri dlm UMNO menjadi pencacai pasang bendera tepi jalan.

- Posted using BlogPress from my iPad

PKR Dakwa Tanpa Undi India, PR Masih Kekal Di Kedah



RADIO Kedah kelmarin menyiarkan temuramah dengan Ahli Parlimen Sungai Petani dari PKR, Johari Abdul yang mendakwa Pakatan Rakyat masih mampu mengekalkan kuasa di Kedah, walaupun tanpa sokongan dan undi dari masyarakat India.

Kenyataan ini menunjukkan betapa bongkak dan takburnya Johari Abdul dengan tahap kekuatan Pakatan Rakyat di Kedah sekarang sehingga memandang rendah keupayaan pengundi kaum India dan sumbangan mereka kepada pembangunan negeri tersebut.

Sedangkan kita semua tahu bahawa Kedah adalah antara negeri yang bakal terlepas semula ke tangan Barisan Nasional, bukan sebab kekuatan BN tapi kerana kegagalan PAS dan Pakatan Rakyat menunjukkan prestasi pemerintahan yang baik, dibanding dengan kerajaan BN sebelumnya. Cakap memang banyak tapi satu apa tak dibuat. Tak kira lagi perbalahan dalam kerana masing-masing mabuk nak menjadi Menteri Besar.

Dulu bolehlah, masa jadi pembangkang, semua pun digebang besar-besaran. Itu boleh ini boleh. Tapi bila dah jadi kerajaan baru tahu susahnya nak menguruskan kerajaan.

Kalau pun ada ‘sumbangan’ PAS di Kedah yang boleh diingati rakyatnya ialah kejadian banjir kilat yang kerap, hasil dari penggondolan hasil hutan (terutama balak) di Kedah sejak PAS mengambil alih.

Walaupun kita tahu, kenyataan Johari Abdul itu terhasil dari rasa tidak puas hatinya kepada Ahli Parlimen Padang Serai, N. Gobalakrishnan yang mengisytiharkan keluar PKR pada tahun sudah, tapi tidak wajarlah dia mempalitkan tindakan tersebut kepada seluruh masyarakat India di Kedah.

Undi, walaupun satu, mampu memberi kesan kepada keputusan pilihanraya di kawasan tersebut.

Johari Abdul sedar, hilai tawanya bersama trio Datuk T dalam kes pendedahan video lucah yang membabitkan Anwar Ibrahim, sedikit sebanyak sudah mencalarkan imejnya sebagai penyokong setia Anwar. Di belakang buat main lagi tunduk patuh pada Anwar ya, dibelakang, dialah yang paling hebat mengata.

Semua inilah sebenarnya yang mengurangkan ‘nilai’ Johari Abdul untuk dicalonkan semula sebagai Ahli Parlimen dalam kempen pilihanraya umum akan datang. Dia tahu itu, maka itu dia banyak membuat kenyataan-kenyataan yang sebenarnya boleh merosakkan PKR dari luar dan dalam.

Malangnya orang India pula dijadikan subjek kecama Johari Abdul dalam usahanya mensabotaj PKR dari dalam.

Orang India di Kedah sepatutnya mengambil kenyataan Johari Abdul ini dalam menentukan kerajaan mana yang mahu dipilih dalam pilihanraya akan datang. Malulah orang India jika peranan dan kepentingan mereka di pandang mudah dan rendah oleh parti yang memerintah. Walhal sebagai warganegara, orang India mempunya peranan dan fungsi besar memajukan negate ini, tidak terkecuali negeri Kedah – walaupun populasi mereka di negeri tersebut adalah kecil.

ALAHAI PAS KEDAH?


MKP Ayat Sempoi ; Padang Terap akan jatuh menirap kerana Ahli Parlimen PAS buat tak peduli kat rakyat mengundinya.

TAPAK MASJID PUN DEPA JUAL KA?


Pergerakan Pemuda Umno Pulau Pinang kecewa dengan sikap Ketua Menteri, Lim Guan Eng yang didakwa menjual tapak masjid dan sekolah di kawasan pembangunan asal Bayan Mutiara.

Ketuanya, Shaik Hussein Mydin berkata, mengikut pelan asal Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang (PDC) seperti yang diluluskan oleh MPPP pada 30 Oktober 2006, pelan kebenaran merancang fasa satu Bayan Mutiara mempunyai pelbagai jenis perumahan turut merangkumi pembinaan kompleks penjaja, balai polis, pusat komuniti,tapak sekolah dan tapak masjid. 

Namun, Shaik Hussien berkata, selepas Kerajaan Negeri menjual tanah seluas 41.6 hektar itu dengan harga RM1.1 bilion secara rundingan kepada syarikat Ivory Group, projek pembangunan itu tidak termasuk dengan pembinaan tapak masjid dan sekolah.

Beliau berkata, langkah Guan Eng menjual tapak masjid adalah satu tindakan sangat biadap kerana ia boleh menimbulkan kemarahan umat Islam di negeri ini.

Menurutnya, Guan Eng tidak seharusnya mengganggu-gugat harta milik orang Islam dan tapak masjid itu sepatutnya  dipecah sempadan dan diserahkan kepada Majlis Agama Islam Negeri Pulau Pinang dan seterusnya diwakafkan. "Selain tapak masjid, Guan Eng juga didapati menjual tapak sekolah.   Walaupun pemaju Tropicana Ivory Sdn Bhd sebelum ini bersetuju untuk membina sekolah di kawasan itu tetapi saya khuatir pelaksanaannya kelak akan diputarbelit dan mereka (pemaju) dengan hanya membina sekolah antarabangsa sepertimana pembinaan sekolah Prince of Wales International School di Botanica City, Balik Pulau yang menafikan hak anak orang miskin tempatan," katanya ketika dihubungi Sinar Harian semalam.

Shaik Hussien  berkata, tapak sekolah itu seharusnya diserahkan kepada Kemeterian Pelajaran untuk dibangunkan oleh Kerajaan Pusat.

Dalam pada itu, Shaik Hussien juga mahu Guan Eng memberi kepastian sama ada pemaju disyaratkan untuk membina gerai penjaja di tapak Bayan Mutiara. SINARHARIAN.



MKP Ayat Sempoi ;Apa dah jadi nei,sedaqlah melayu Pulau Pinang. 

Thursday, March 22

KAT FELDA ADA TAK CALON ISTERI MACAM NIE?


Rugi kalau masa sekarang nie tak cari calon isteri dikalangan Warga Felda,Warga Felda diseluruh negara bakal mendapat "Sawit Runtuh".Untung la kalau MKP dapat Bapak Mertua dari Warga Felda nie OKB jadi nya (orang kaya baru).Itu sunnah Nabi junjungan kita,Mencari calon isteri biarlah berharta dan kaya-raya.Dah lama membujang nak merasa pulak berumah-tangga tapi calon mesti lah iras-iras disinun.almaklum mana tau dapat kawin free.MKP dah la Blogger Miskin......

Penjelasan sebegini harus diberikan sambil bersantai baru masuk dalam kepala,klu dok cerita macam dalam TV tentu boring gila punya.

Presiden dan Ketua Eksekutif Felda Global Ventures Holdings (FGVH), Datuk Sabri Ahmad memberi penekanan untuk mengembangkan model perniagaan sedia ada kepada industri hiliran. 
Buat masa ini model perniagaan FGVH banyak bergantung kepada pergerakan harga komoditi minyak sawit mentah (MSM) yang turun naik.Arah tuju FGVH ini dilihat bertepatan dimana dapat mengurangkan kebergantungan pada pasaran global MSM semata-mata. 
Industri hiliran ini adalah untuk menggalakkan pemprosesan bahan mentah dari Malaysia sendiri kepada produk pengguna akhir yang boleh memberikan keuntungan berlipat kali ganda. 
Konsep ini telah digunapakai di Malaysia sebelum ini tapi kini akan dirancakkan  dalam model perniagaan FGVH. 
Contohnya bijih timah yang merupakan hasil bumi terbesar Tanah Melayu suatu ketika dulu hanya mampu kita ubah kepada bentuk jongkong dan dieskport ke negara barat.
Jongkong bijih timah tersebutlah yang digunakan oleh industri hiliran di barat untuk diproses dengan campuran beberapa bahan lain untuk menghasilkan beberapa produk akhir seperti tin, kabel, jentera dan kereta. 
Produk ini pula di hantar semula kepada kita dan akhirnya negara barat dan eropah lah yang menerima keuntungan besar dari hasil bumi kita.
Sebab itu Tun Mahathir sewaktu menjadi Perdana Menteri ingin Malaysia menjadi negara industri yang jelas lebih banyak membawa keuntungan kepada negara. 
Kini langkah serupa diambil oleh FVGH dengan tujuan mengembangkan produk asas MSM Felda kepada beberapa produk akhir yang lebih menguntungkan. Antara yang berpotensi untuk dimajukan adalah penghasilah Bio-Diesel. 
Penghasilah Bio-Diesel ini adalah bersesuaian kerana mampu menjadi sumber bahan api alternatif bagi menggantikan petrol yang merupakan sumber yang tidak boleh diperbaharui.
Untuk merealisasikan perancangan ini, FVGH masih dalam proses menyaring  bakal rakan kongsi yang mempunyai kapasiti untuk membawa masuk teknologi dan rangkaian pemasaran terbaik untuk Felda. 
Sudah kedengaran ura-ura beberapa nama besar dalam penghasilan produk pengguna akhir seperti syarikat Archer Daniel Midlands (ADM) dan Bunge Limited disenaraikan. Keputusan belum dimuktamadkan lagi.
Dua syarikat gergasi dari Amerika ini sememangnya terkenal dalam memproses bahan mentah asas (jagung, gandum, minyak sayur dll) kepada produk makanan, bahan api alternatif, bahan kimia, baja dan lain-lain produk yang mempunyai pasaran luas global.
Strategi ini bukan sahaja dapat menjamin kestabilan FGVH di masa hadapan malah dapat meningkatkan nilai pasaran saham apabila disenaraikan di bursa saham nanti. 
Secara totalnya, semua ini bakal meningkatkan pendapatan para peneroka yang merupakan pemegang saham terbesar dalam FGVH.  
MKP Ayat Sempoi ; Sesiapa ada calon atau calon itu sendiri boleh la komen kt blog nie... 

BILA PULAK KHALID MAIN WAYANG KULIT?


Adun Barisan Nasional hari ini terus mempersoalkan keputusan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mengekalkan Pengurus Besar, Yayasan Selangor, Ilham Marzuki walaupun beliau mengakui meluluskan peruntukan RM1.4 juta untuk kegiatan tidak berfaedah.

Jabatan Audit yang dilantik oleh kerajaan negeri sebelum ini mencadangkan supaya Ilham dan Timbalan Pengurus Besar Yayasan Selangor ditamatkan kontrak ekoran kegagalan mengurus yayasan terbabit sehingga mengalami defisit RM7.41 juta tahun lalu.

Namun Ilham bagi menutup kesalahannya baru-baru ini pada sesi Jawatankuasa Pilihan Khas Mengenai Keupayaan, Kebertanggungjawaban dan Ketelusan (SELCAT) mendakwa ketirisan sebanyak RM500 juta sejak 1991 hingga 2008 itu berlaku pada era pentadbiran Barisan Nasional dan tidak wajar dibebankan ke atas beliau sepenuhnya.

“Kalau pun saya silap 50 peratus, Yayasan Selangor tak mungkin hilang RM250 juta,”Ilham dipetik sebagai berkata di hadapan jawatankuasa Selcat, yang dipengerusikan oleh Adun DAP Sg Pinang, Datuk Teng Chang Kim

Bagaimanapun pengakuan Ilham itu tidak disusuli oleh sebarang tindakan oleh kerajaan negeri kata Adun Kuang, Syukor Idrus.

"Yang anehnya Selcat yang dipengerusikan oleh Adun Sg Pinang Datuk Teng Chang Kim menerima segala penjelasan Pengurus Besar Yayasan Selangor kerana ada pengakuan dan tindakan susulan yang menunjukkan usaha positif bagi memperbaiki kelemahan dan kepincangan," katanya .

"Dalam pendengaran Selcat, Ilham telah mengaku kesalahannya. Kita tengah menunggu daripada Selcat sama ada tindakan diambil ke atas Ilham ini.. sepatutnya dipecat, nampaknya belum ada apa-apa tindakan ke atas Ilham," katanya di dewan sidang DUN, hari ini.

"Sebaliknya (apabila) perkara ini timbul, pengurus besar mahu menutup kesalahannya, kononnya ada ketirisan berlaku ke atas Menteri Besar terdahulu, pengerusi yayasan dan juga COO yang dulu melakukan penyelewengan. Kita tunggu (katanya) Yayasan Selangor mahu membawa perkara ini ke mahkamah, kita tunggu sehingga hari ini (namun) belum bawa ke mahkamah," ujar beliau.

Syukor kemudiannya memberikan contoh pembangunan tanah seluas 16.5 ekar di Klang yang didakwa sebagai bukti ketirisan aset Yayasan Selangor oleh Ilham.

Tanah berkenaan ditawarkan kepada Yayasan Selangor oleh Pentadbir Tanah Daerah Klang namun bayaran premium belum dilaksanakan ketika pentadbiran BN.

Namun selepas pilihan raya umum ke-12, terdapat permohonan baru ke atas tanah itu oleh pihak lain untuk membangunkan sebuah pusat kebudayaan.

Yayasan Selangor telah membayar premium terlebih dahulu sekaligus mendapat pemilikan ke atas tanah berkenaan.

Tindakan itu dakwa beliau menyebabkan kerajaan negeri tidak berpuas hati dengan Pegawai Daerah dan Pengurus Besar Yayasan Selangor ketika itu, Takril Tasuki.

Dakwanya, pegawai terlibat dikecam hebat ketika sesi pendengaran Selcat sehingga Takril ditamatkan perkhidmatannya sebagai Pengurus Besar, Yayasan Selangor ketika itu.

"Mengikut laporan yang kami terima, walaupun Yayasan Selangor telah terlebih dahulu membayar premium dan mendapat hak milik tanah itu namun difahamkan tanah ini sekarang telah diambil balik oleh kerajaan negeri,"ujar beliau.

MKP Ayat Sempoi ;PKR patut tukar nama lepaih nie Parti Ranjau Wayang Kulit 


- Posted using BlogPress from my iPad

ANWAR AKAN MATI DIBUNUH?



Apa tidaknya lihatlah kenyataan terbarunya Pak Sheik dalam temubual bersama rakan media arus perdana tadi mengenai debat diantara DS Najib Razak serta Raja Petra.Raja Porno Seantero menyatakan kesediaannya untuk berdebat secara terbuka.Takut sat gie kantoi kot Pak Sheik banyak isu sekarang nie tak menyokong hang  Pak Sheik?


Pak Sheik sedia menerima cadangan Pengasas Wikileaks, Julian Assange untuk menemukan beliau bersama Najib dan Raja Petra sama ada secara langsung mahupun menerusi sidang video di tempat berasingan. "Julian Assange hubungi supaya saya, Datuk Seri Najib, Raja Petra dipertemukan dalam debat...beliau sanggup anjur debat dengan Assange sendiri jadi penganjur."Ia bukan sahaja untuk nasional, tapi antarabangsa," Awat jadi sampai macam tue nak kena ada sambutan luar negara la pulak?



Pak Sheik sebelum ini menolak untuk menyertai wawancara berkenaan selepas Raja Petra mahu turut serta. Pihak produksi wawancara itu kemudiannya membuat keputusan untuk meneruskan sesi berkenaan dengan mengekalkan Anwar dan Assange tanpa melibatkan pihak lain.

 Tan Sri Muhyiddin sebelum ini berkata, keengganan Anwar untuk menyertai forum berkenaan kerana khuatir banyak rahsianya akan dibocorkan oleh Raja Petra.

"Dia (Anwar) hanya sanggup berdepan dengan orang asing tetapi tak sanggup berdepan dengan Raja Petra. Raja Petra sudah mencabar dia berkali-kali, nampaknya mungkin kerana dia takut berhadapan dengan Raja Petra yang pernah menjadi penyokong kuat beliau (akan) membocorkan rahsia-rahsianya. 

"Jadi kalau Anwar betul anak jantan, dia patut ke depan dan tak harus bimbang, jangan takut sangat apa yang disebut Raja Petra, malahan cabaran yang dibuat oleh Raja Petra tak disahut, mungkin (ada) sesuatu yang beliau Pak Sheik nak selindung dari orang ramai,"

MKP Ayat Sempoi ; Pak Sheik nie ada kelebihan dalam bidang nie,Tapi tak selama-lamanya hang kebal.2lawan 1 pastinya mati jua ditikam oleh hujah berdasarkan bukti dan fakta?

NURUL IZZAH TAYANG PAHA DAN BETIS GEBU?



Sapa kata betina kafir pakai seluar pendek tak boleh masuk musolla (surau)? Boleh kot. Kenapa tak boleh masuk surau pulak? Ada nas atau hadis ke yang larang pompuan bukan muslimah masuk tempat ibadah umat Islam?

Nurul Izzah kata boleh la masuk surau sambil nampak paha...kalau Izzah kata boleh, maka boleh la...apa yang nak disangkal? Bapak dia tu "Imam Mahdi" tau! "Pemimpin anugerah Tuhan" pulak tu...rendah sikit je maqamnya dari Nabi PAS tu...

Ni la kepala yang bawak masuk budak paha betis gebu tu...heh!

Hampa perlu faham. Sebenarnya, kafir harbi bogel pun boleh masuk dalam surau atau masjid. Memang boleh masuk pun...cuma...

Cuma...iye la..memang rasa macam Islam tu dihina la kan? Dah la kafir harbi, lepas tu masuk surau tak tutup aurat, pakai seluar pendek, selamba je duduk dalam surau melepak sambil makan-makan...

 

Cuma..rasa macam dia tak hormat tempat ibadah umat Islam betul tak? Tak apa ka Islam dihina macam tu? Entah la..aku pun tak tahu. Umat Islam kat negara ni memang suka tengok Islam dihina, kot?

Asalkan yang bawa masuk cina nampak paha dan betis tu Nurul Izzah, maka ia "difatwakan" halal.

Tapi, cuba kalau YB Suraya (ADUN Sg Tiang - BN) bawak masuk pompuan kafir zimmi ke dalam surau (beliau tak pernah buat pun, hanya contoh), dah tentu teruk Kak Su dikafirkan puak-puak Izzah...kan? heh! Foto ini MKP ambil daripada blog Rezqeen Hill

MKP Ayat Sempoi ; Mana tumpahnya nasi jika tak kekuah?bapakmu meliwat pun salahkan UMNO jugak ka?

Penggabungan PKR-DAP: Apa Kata PAS?



Berikut adalah laporan akhbar the Star hari ini di bawah tajuk “Merging Will Make Us Stronger” (Penggabungan Akan Membuatkan Kita Lebih Kuat).  Menurut PKR Bukit Bendera, Jason Ong, PKR dan DAP harus bergabung bagi menyukarkan PAS menubuhkan Negara Islam dan mengelakkan perebutan kerusi.  

Katanya, “Ahli-ahli DAP kebanyakannya adalah dari kaum Cina dan PKR pula merupakan campuran Melayu dan India, jadi ia akan memberi keseimbangan jika kedua-dua parti ini bergabung.  Lagipun DAP dan PKR punya banyak persamaan yang akan memudahkan penggabungan ini.  Ia juga akan memudahkan kerana kita tidak perlu lagi melalui pemimpin-pemimpin parti yang berasingan.” 

Tambahnya lagi, “adalah merupakan hak PAS untuk mempromosi ideologi Negara Islam tetapi sama ada ia akan dilaksana atau tidak adalah soal lain sama sekali”.  

Tidak sabar kita menunggu respon PAS mengenai perkara ini.  Antara respon yang dijangka ialah PAS akan menuduh UMNO memerintahkan akhbar the Star memutarbelitkan kata-kata Jason Ong untuk melaga-lagakan mereka dengan DAP dan PKR.  

Apapun, rakyat tahu bahawa laporan tersebut benar dan tiada siapa memutarbelitkan apa-apa.  

Kita setuju bahawa DAP dan PKR mempunyai banyak persamaan iaitu kedua-duanya tidak menginginkan Institusi Raja dan kedua-duanya menjulang konsep kesamarataan yakni ingin menghapuskan hak istimewa bumiputera.  

Sebelum ini, PKR telah beberapa kali menguji sentimen orang Melayu terhadap Institusi Raja melalui beberapa tindakan mencabar dan memperlekeh titah Sultan dan PKR sedar bahawa majoriti masyarakat Melayu tidak boleh menerima sikap derhaka mereka.  

Ini memaksa PKR berdolak dalih mengenai pendirian sebenar mereka dalam isu Raja-raja dan Hak Istimewa Bumiputera agar tidak dipinggirkan oleh pengundi Melayu.  Beberapa kenyataan membela Melayu dibuat selepas itu sebagai ‘damage control’, antaranya oleh Nurul Izzah sendiri iaitu parti PKR akan tetap mempertahankan perlembagaan.  

Namun, niat sebenar PKR kini terserlah apabila Jason Ong sendiri mengakui bahawa DAP dan PKR mempunyai banyak persamaan.  Hakikatnya, PKR turut menyokong perjuangan DAP untuk mewujudkan Malaysian Malaysia asalkan Anwar Ibrahim dinobatkan sebagai Perdana Menteri.  

Jika gabungan ini menjadi kenyataan, di manakah kedudukan PAS di dalam Pakatan Rakyat?   Walhal, PAS telah pun bersetuju untuk menggugurkan Negara Islam dari perjuangan mereka, justeru kenapa isu Negara Islam masih membelenggu PR?

Ini membuktikan bahawa DAP dan PKR tidak pernah mempercayai PAS.  Tetapi di masa yang sama, DAP dan PKR tahu bahawa PAS tidak serius untuk melaksanakan Negara Islam.  Seperti kata Jason Ong, PAS boleh menggunakan Negara Islam sebagai bahan promosi tetapi itu tidak bermakna PAS ingin dan akan melaksanakannya.  Pendek kata, PAS boleh mempromosinya sehingga hari kiamat tetapi tidak akan melaksanakannya.  

Sebenarnya, DAP dan PKR tahu bahawa PAS tidak mungkin menentang perintah dan keinginan mereka yang menolak Negara Islam kerana pemimpin-pemimpin PAS semuanya tiada maruah belaka.  PAS akan sanggup melakukan apa saja, hatta memperhambakan diri dan menerima cemuhan dan penghinaan PKR dan DAP asalkan mereka tidak dibuang dari Pakatan Rakyat dan terlepas peluang untuk ke Putrajaya.  

Justeru, kenyataan Jason Ong itu perlu dilihat secara lebih luas dari sekadar masalah ideologi PAS.   Kenyataan tersebut lebih menunjukkan ketidakyakinan PKR dalam menghadapi pilihanraya kali ini.  

PKR sememangnya telah lama berada dalam keadaan nazak.  Anwar Ibrahim sendiri khabarnya tidak yakin untuk bertanding di Permatang Pauh dan Nurul Izzah juga kemungkinan terbenam jika bertanding di Lembah Pantai.  

Kita juga tidak boleh menolak desas-desus bahawa Anwar akan meninggalkan negara dalam masa terdekat kerana sedar yang dirinya sudah tidak lagi popular di sini.  Dia dijangka hanya akan melancarkan serangan dari luar di samping menghulurkan bantuan kepada sahabat-sahabat zionisnya dalam misi ‘menjajah’ Malaysia.  

Tanpa Anwar, akan lebih memudahkan PKR dan DAP bergabung kerana tidak mungkin gabungan itu boleh menerima dua tiga orang ketua sekali gus.  Apatah lagi dengan semua calon-calon ketua yang ada iaitu Anwar, Kit Siang, Karpal, semuanya gila kuasa dan mempunyai sikap diktator.  

Mana mungkin para diktator ini sanggup mengalah menjadi No. 2 atau No. 3.  

Namun, dengan segala rahsia Anwar di dalam genggaman Karpal dan Kit Siang, kita tidak boleh menolak bahawa gabungan ini akan direalisasikan walaupun jika Anwar tidak lari keluar negara.  Ini kerana, walaupun Anwar berada di atas, dia akan terpaksa akur kepada Karpal dan Kit Siang selama-lamanya.  Pendek kata, gabungan PKR dan DAP hanya akan menguntungkan DAP sahaja.  

Apapun kita tunggu dan lihat respon DAP dan PAS mengenai perkara ini.BERUANG BIRU   

ALKISAH BLOGGER MISKIN DAN NEELOFA?


Suatu hari ketika blogger miskin sedang update blog, dia berasa lapar dan terus keluar membeli makanan. Setibanya dia dirumah, blogger itu kehilangan laptopnya kerana di ambil orang. 

Lalu dia menangis dan berdoa, sehingga seorang Pendeta Tua muncul dan seraya bertanya.., “Mengapa kamu menangis?”

Si blogger sambil teresak-esak menceritakan bahawa laptop tersebut adalah sumber mata pencariannya untuk menulis. Dan ia telah di curi orang ketika dia keluar membeli makanan..

Lalu Pendeta tu seketika mnghilang dan muncul kembali membawa laptop emas. 

“Apakah ini laptopmu?”tanya sang Pendeta..

“Bukan.... ” jawab blogger itu.

Lalu Pendeta tu menghilang lagi dan muncul kembali membawa laptop perak.

“Apakah ini laptop mu?” tanya sang Pendeta lagi. 
“Bukan saya punya laptop tu Pendeta...” blogger itu tetap mnggelengkan kepalanya.

Setelah menghilang kembali dalam beberapa minit, Pendeta tu datang lagi dan kali ini membawa laptop buruk dan lusuh jenama cap ayam.., tapi masih boleh berfungsi.. 

“Apakah ini laptopmu?”

“Ya Pendeta, memang benar ini laptop saya”. jawab blogger miskin tu sambil tersenyum senang. 

Lalu sang Pendeta Tua berkata, "kamu ni terbukti orang yang jujur, kerana itu.., aku akan memberikan ketiga-tiga laptop ini untukmu sebagai upah kejujuranmu” .

Blogger miskin tersebut itu sangat bersyukur dan sangat gembira...

Beberapa hari kemudian, ketika blogger miskin tu sedang update blog dan check facebook, dia mendapati aweknya sudah berlaku curang dan secara senyap-senyap kahwin dengan lelaki lain tanpa pengetahuan sang blogger miskin. 

Lagi sekali si blogger miskin menangis dan berdoa kepada Tuhan tentang nasib malangnya..

Kemudian, seperti yang dijangka.., Pendeta Tua hari tu pun muncul.Nak lebih lanjut baca kat MPP



MKP Ayat Sempoi ; tertarik dengan apa yang telah ditulis oleh MPP,sorry beb wa cilok lu punya artikel akan tetapi ini memberikan pengajaran buat waa beb dan ingin berkongsi didalam blog ini bersama pembaca waa.inilah yang dikatakan bakat yang telah dikurniakan oleh Allah.Kalau sesuatu rezeki itu bukan milik kita apa nak buat beb terima seadanya dan sepatutnya bersyukur dengan apa yang kita ada dan alhamdulilah MKP dikurniakan keluarga yang bahagia.Syukur kepadanya akan tetapi jangan pulak kita kufur dengan nikmatnya. 



Wednesday, March 21

VIDEO SEMPOI : KAT MALAYSIA ADA KE MACAM NIE?


Melihat tarian India filem-filem Bollywood adalah hal biasa. Tapi tarian India yang disajikan dalam penerbangan adalah sesuatu yang jarang terjadi.  Itulah yang dilakukan perusahaan penerbangan Finnair. Tarian di kabin pesawat dirakam lalu dimasukan ke YouTube. 

Dalam video ini, menunjukkan para penari tersenyum menghibur penumpang. Hal itu telah menjadi hit di YouTube, menerima lebih dari setengah juta hits dalam satu hari.

Kaartinen Helena, pramugari yang datang dengan idea, terkoordinasi latihan dan bahkan meminta bantuan seorang teman mantan pramugari di Mumbai, yang sekarang menjadi guru Bollywood. Kaartinen mengatakan kepada New York Times: "Ini adalah cara yang baik untuk menunjukkan rasa hormat."

Dia mengatakan ia ingin menunjukkan bahwa maskapai penumpang India itu tahu sesuatu tentang budaya mereka.

Video itu dirakam pada penerbangan 17 Januari 2012 dan upload pada tanggal 26 Januari untuk menandai Hari Republik India.


Kehadiran Anwar di India Today Conclave. Bukti Anwar menipu kononnya tidak hadir ke India Today Conclave kerana membantah Salman Rushdie...

Anwar sepatutnya berdebat dengan Najib di dewan rakyat dalam isu politik tetapi meninggalkan dewan untuk duduk bersama Salman Rushdie. Di Malaysia dia kata dia nak tentang kehadiran Salman....Peeerraahhh!!! 


MKP Ayat Sempoi : Anwar Ibrahim nie suka pembohong,macam nie nak jadi PM ke 7.pi mampus la?

VIDEO SEMPOI : Anwar Bela Rushdie Kecam Khomenei


Anwar Ibrahim membela Salman Rushdie, penulis buku "Satanic Versus"(ayat-ayat Syaitan) yang menghina Nabi Muhamad SAW, dan dalam masa sama mengkritik fatwa Ayatollah Ruhollah Khomeini, pemimpin agung Iran yang mahukan penulis murtad itu dibunuh di atas penghinaannya kepada agama Islam itu.  

Laporan kehadiran Anwar ke program itu turut disahkan oleh laman daijiworld.com yang melaporkan hanya Imran Khan, pemain kriket Pakistan yang enggan hadir ke program kerana memboikot kehadiran pengarang buku “The Satanic Verses”, Salman Rushdie. 

Laman itu menyebut, Imran Khan enggan hadir ke program The India Today Conclave yang dijangka berforum bersama Anwar Ibrahim, Henry Kissinger (bekas Setiausaha Negara AS), Anna Hazare, Kapil Sibal (Menteri) dan Kareena Kapoor (artis Bollywood).
Namun, laman itu tidak menyebut Anwar Ibrahim juga memboikot program tersebut sepertimana yang dilakukan Imran Khan.
Bermakna laporan dailymail.co.uk mengesahkan kehadiran Anwar Ibrahim.
Dalam tentatif program yang disediakan The India Today Conclave menyebutAnwar Ibrahim akan memberi ceramah pada 16 Feb, bertajuk “FROM DICTATORSHIP TO DEMOCRACY: The Triumph of the People” dan Salman Rushdie akan memberi ceramah bertajuk “THE LIBERTY VERSES: I am What I am and That’s All That I am“.
Manakala Henry Kissinger, bekas Setiausaha Negara AS akan memberi ceramah bertajuk ” The Making of an Asian Century“.
Bukti kehadiran Anwar turut disahkan di laman rasminya sendiri, anwaribrahimblog.
Khoo Kay Peng, penganalisis politik seperti dilaporkan FMT berpendapat Memang wajar Anwar Ibrahim ‘bekerjasama’ dengan Salman Rushdie dan bukannya menjauhkan diri.
“Dan ini merupakan pandangan profesional saya, walaupun saya faham Anwar cuba untuk mengelakkan kontroversi”, kata Khoo.
Dua tahun lalu, ketika Anwar berceramah di pusat Islam Liberal Indonesia, Komuniti Salihara, Jakarta, Ketua Umum PKR itu membela Salman Rushdie.
“Bila Imam Khomeini, masa itu menjatuhkan hukuman bunuh terhadapnya (Salman Rusdie).. Saya sukar untuk bersetuju.. ”, kata Anwar ketika berucap dalam tajuk “Kebebasan Dan Musuh-Musuhnya” yang sekaligus menolak fatwa pemimpin agung Iran itu.
“Tetapi itukan (Satanic Verses) satu karya..Ini faham kebebasan..sebab itu kebebasan berwacana dan berpolemik itu perlu (kebebasan berpendapat)”, katanya di hadapan kelompok Islam Liberal Indonesia.
Menurut Anwar, tiada mana-mana tokoh agama mempunyai kuasa untuk menjatuhkan hukuman tanpa melalui proses undang-undang (rule of law).
Menurutnya, musuh utama kebebasan adalah golongan agama yang berpandukan Al Quran dan Sunnah dalam melaksanakan hukum.
“Kalau kita berikan kuasa kepada mana-mana tokoh atau alim (ulama) putuskan. Kalau di Malaysia yang bawa idea Asian Value (nilai ketimuran Asian) digunakan Islam.
“Jadi saya, kalau Islam itu mengonkong kebebasan..Islam yang sangat usang dan jumud..dan saya tidak sokong kefahaman Islam sedemikian.
“Saya berbeza pendapat yang besar..bahkan kalau di Malaysia..bertempur dengan kalangan yang menjadikan Islam itu sebagai faktor penghalang (kebebasan)”, katanya
Lihat rakaman video di sebelah untuk mendengar hujah-hujahnya selanjutnya dalam pembelaannya terhadap Salman Rushdie.
Ketika Salman Rushdie menerbitkan bukunya “Satanic Verses” pada tahun 1988, dunia Islam memprotesnya kerana memahami maksud Salman adalah menghina Islam dengan menyamakan Al-Quran sebagai Surah-surah Syaitan.
Akibat kemarahan memuncak umat Islam di seluruh dunia itu, pada Februari 1989, Pemimpin Tertinggi Iran, Ayatollah Ruhollah Khomeini, mengeluarkan fatwa menyeru umat Islam membunuh atau membantu membunuh Salman Rushdie dan penerbitnya. Kemudian, Salman Rushdie melarikan diri ke Britain dan bersembunyi dengan mendapat perlindungan polis di negara itu.
Ketika kemarahan umat Islam masih memuncak kepada Salman Rushdie itu, pada tahun 1993, wartawan ASIAWEEK menemui Anwar Ibrahim untuk mendapat komennya.
“Saya telah membaca The Satanic Verses, saya juga telah membaca Midnight’s Children lebih awal lagi dari itu, saya anggap Salman Rushdie adalah “profound writer” (penulis berpengetahuan mendalam)”, kata Anwar.
“Saya tidak bersetuju seseorang membuat pengumuman untuk mengutuk seseorang yang lain. Jika negara-negara mempertikaikan penulisan Salman Rushdie, seharusnya ia dibawa ke muka pengadilan (dan bukannya bertindak di luar pengadilan)”, katanya lagi.
Pendapat Anwar tentang Salman Rushdie disiarkan dalam majalah ASIAWEEK, 11 November 1993.SUMBER AIDC

APA AGENDA DAP MENENTANG LYNAS?



PENULIS sedikit hairan kenapa DAP bersungguh-sungguh menentang penubuhan jawatankuasa bagi menilai penubuhan kilang Lynas Advance Material Plant (LAMP) di Balok, Pahang. Parlimen ialah tempat wakil-wakil rakyat bersidang, dimana lagi tempat yang sesuai untuk menggambarkan sama ada rakyat menyokong atau tidak penubuhan kilang tersebut kalau bukan di Parlimen?

Ini kumpul orang ramai-ramai, angkut naik bas ke Kuantan dan kemudian gebang besar kata rakyat membantah penubuhan Lynas. Walhal berapa ramai orang disitu dibanding dengan rakyat Malaysia sehingga nak diiktiraf perhimpunan itu mewakili suara rakyat? Lainlah kalau di Parlimen, itu baru betul mewakili suara rakyat.

Penulis jadi tak hairan kalau DAP takut kebenaran mengenai Lynas ini terdedah kepada umum. Maklumlah, sudah banyak pembohongan yang dilemparkan DAP lanjutan dari penubuhan kilang Lyans ini, sudah tentu mereka tidak mahu dimalukan dengan perbahasan mengenai kebenarannya di Parlimen pula.

Sudah sampai masanya rakyat disedarkan bahawa mereka sebenarnya ditipu hidup-hidup oleh DAP dalam soal penubuhan kilang Lyans ini. Sudah sampai masanya tembelang DAP ini dipecahkan, dan sudah sampai masanya juga dalang dibelakang bantahan DAP ini didedahkan kepada umum.

Secara ringkasnya beginilah. Bantahan DAP adalah mewakili gabungan pengeluar nadir bumi di negara asal nenek moyang mereka yang berasa terancam dengan kehadiran Lynas. Kelompok inilah yang selama ini mengawal pasaran, bakal terjejas dengan teruk dengan kehadiran Lynas dan DAP menjadi ejen mereka di Malaysia untuk membantah penubuhan Lynas.

Jangan salah faham, ini bukan tentang persaingan harga. Produk nadir bumi yang bakal dikeluarkan Lynas adalah jauh lebih mahal daripada harga yang dikeluarkan negara pengeluar yang memonopoli pengeluaranya sekarang. Tapi ini tentang kualiti dan kesannya kepada alam sekitar yang lebih memihak kepada produk keluaran Lynas serta memudahkannya menembusi pasaran Eropah.

Yang kita didendangkan kononnya bantahan ini ada kaitan dengan alam sekitar dan sebagainya tu hanyalah cubaan untuk mengalihkan perhatian dari motif sebenar.

Kalau nak kira radiokatif, radiasi dan nuklear, lebih baik Fuziah Salleh yang diperalatkan DAP itu mengadakan bantahan di loji nuklear milik Nuklear Malaysia di Bangi. Kebetulan Bangi juga adalah Fuziah Salleh bermaustatin, bukan di Pahang. Itu baru betul isu nuklear, yang di Lynas ini bukan kilang nuklear pun hanya kilang kimia biasa.

Kenapa Fuziah tidak mengadakan demonstrasi disitu atau Himpunan Hijau yang digebang hebat sangat tu?

Sebab Fuziah bukan tahu apa benda, dia hanya diperalatkan parti cauvanis cina DAP, atau nampak sangatlah isu ini bukan berkenaan alam sekitar tapi mengelakkan periuk nasik nenek moyang pemimpin DAP di Tanah Besar sana terjejas olehnya. Iu belum lagi kita bercakap tentang sokongan ahli Parlimen PAS dari Hulu Langat, YB Dr. Che Rosli yang juga seorang pakar nuklear ke atas pembinaan Lynas di Malaysia.

Ini bukan ahli Parlimen BN pun tapi PAS dan beliau turut sama membantah penipuan dan pembohongan yang dilemparkan partinya sendiri serta rakan gabungan dalam Pakatan Harami, DAP mengenai Lynas ini dengan ilmu, bukan retorik.

Tuan tuan, ini belum lagi DAP jadi kerajaan atau sebahagiah dari kerajaan Malaysia, DAP sudah sanggup menjadi alat negara luar untuk mensabotaj ekonomi negara kita. 

Bayangkanlah kalau mereka sudah jadi sebahagian dari kerajaan besok. Isu ini sebenarnya lebih besar dan bersifat perkauman dengan DAP menjuarainya. Yang bodoh-bodoh macam Fuziah Salleh dan Khalid Samad ini hanya nampak duit dan kuasa sehingga sanggup diperalatkan DAP.

Sebab itu penulis dimaklumkan semalam, yang hebat membantah di Parlimen adalah ahli Parlimen DAP. Kenapa mengapa? Rujuklah fakta di atas.BERUANG BIRU VIA E-MAIL.

MKP Ayat Sempoi :Patutlah DAP nie beriya nak menentang Lynas.

@LatheefaKoya DAH MEROYAN DENGAN @NajibRazak.


Inilah sikap pemimpin pembangkang apabila sesuatu yang baik telah dibuat oleh PM , Datuk Seri Najib Razak.Hairan dan ajaib mereka nie?Benar jugak apa yang telah diperkatakan rakyat Marhean seperti aku kat tepi jalan nie.Kerja Depa Membangkang apa lagi kondem ajelah! apa yang telah dibuat oleh PM walaupun itu terbaik , demi mendekatkan diri serta bertanggungjawab dengan rakyat menggunakan komunikasi alaf baru.Dengan cara ini rakyat dapat berkomunikasi dengan rakyat lebih cepat dan tepat serta mendapat sentuhan peribadi.Kalau tidak berjaya dan cepat impaknya kenapa semua pemimpin Pakatan Rakyat nie sanggup memberikan hadiah kepada pengikut mereka.?Latheefa Koya pun nie buat benda nie? 

Gambaq nie menunjukkan PM menjadi iman.

Berikut adalah apa yang telah diputar-belitkan oleh blogger pembangkang http://really.tigaline.com/really-rahsia-disebalik-akaun-twitter-najib-tun-razak/ ternyata macam nie pun latifah koyak nie pecaya dan dia pulak menjadi penyebar fitnah terhadap PM.

kalau dia nak terharu ada 400,000 pengikut waktu dia mengimamkan solat, tak pe lah, tapi di akaun twitter, sesiapa pun boleh buat lebih dari 1 juta kawan pun boleh… Siapa kata tak boleh? guna taktik macam najib razak ni.Apa taktiknya?
Really3line mula untuk semak siapa yang menjadi follower di akaun twitter Najib Razak ni. Mengejutkan apabila ramai yang menjadi follower najib razak ini mengunakan profile picture telur.
 
Adakah ini mewakili 400,000 pengikut kurang cerdik depa nie haaaaa.

MKP Ayat Sempoi : Nampak sangat taraf pemikiran latifah koyak yang mengaku kononnya Peguam  Terhebat,Jom pakat gelak skit..............




BENDERA APA KAT BELAKANG DATUK AZEEZ TUE?

Kalau bendera Hijau dan ada Bulat putih ditengah tue sudah tentu bendera PAS.Apa kejadah yang Datuk Azeez buat kat rumah ahli tegar PAS nie?Depa nie boleh bagi undi dekat UMNO ke ? Sudah tentu tidak jika UMNO tidak berusaha mendekati Ahli PAS ini.Sentuhan sebegini boleh melembutkan hati mereka dalam menerima UMNO.Ternyata apa yang telah dibuat oleh Datuk Azeez memang terbaik.Bekerja dan membantu rakyat yang susah dan ditimpa bencana demi menyahut cabaran dari Slogan 1Malaysia Rakyat Didahulukan Pencapaian Di utamakan.Laporan Penuh hampa pi baca kat Sinar harian Edisi Utara http://www.sinarharian.com.my/edisi/utara itu yang rasmi........

Datuk Azeez ketika mengalik barang didalam rumah.

Gambaq nie kot lebih jelas.

Keadaan bumbung rumah tersebut.

Video Ucapan Terima Kasih kepada Datuk Azeez Rahim.

MKP Ayat Sempoi : Kalau Depa nie tak undi BN jugak, Tak tau la lepas nie?oh lupa pulak nama pakcik nie zakaria abdullah umur 51 tahun.

rapid

rapid

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive