gaza

Tuesday, March 27

SAMPAI MASUK HEADLINE TV3,APA CER NIE DATUK?


fitnah yang telah dibuat oleh facebooker pakatan haram Youreourinpiration Muzri,depa nie agaknya dah terdesak dengan apa yang telah dilakukan oleh BN selangor dengan tekad untuk merampas Selangor dari Pakatan Haram .

Pekara ini selepas Noh Omar membongkar satu persatu segala dosa-dosa yang Kerajaan Selangor lakukan terhadap rakyat negeri itu,pembangkang mula panas punggung dan blog-blog maupun media maya lain milik pembangkang ini mula menyebarkan gambar Noh Omar sedang berdansa  dengan seorang wanita kononnya untuk menunjukkan Noh ada skandal.

Tindakan kumpulan pembangkang ini cukup terdesak dan paling tidak bermoral.Mereka mula tidak tahan dengan segala yang Noh bongkarkan termasuklah 32 dosa-dosa yang kerajaan Selangor lakukan terhadap rakyat dan dalam mahu menangkis serangan demi serangan dari Noh Omar ini m,ereka terpedaya barangkali dan membayar harga yang mahal untuk mendapatkan beberapa keping gambar Noh sedang bemesraan dengan seorang wanita dalam satu majlis.Mereka ingat itu adalah senjata baru untuk mengunci mulut Noh Omar,

Setelah gagal menjawab cabaran yang Noh Omar lemparkan kepada mereka termasuklah menubuhkan Inkuiri Awam bagi menjawab segala bukti yang Noh Omar lemparkan,pembangkang cuba mengalihkan isu dan menjadikan gambar-gambar romantik Noh Omar ini sebagai senjata baru mereka untuk mengalihkan perhatian rakyat terhadap pendedahan serta penyelewengan yang mereka lakukan sewaktu memerintah Selangor ketika ini.

Memang tidak dinafikan bahawa gambar tersebut adalah gambar Noh Omar tetapi teman tarinya adalah isteri beliau sendiri malah Noh Omar boleh berbuat apa sahaja terhadap wanita itu  kerana hubungan mereka halal dan moral  Noh Omar lebih tinggi kalau mahu dibandingkan dengan  Penasihat Ekonomi Serlangor,Anwar Ibrahim (lihat gambar) yang berpelukan serta berdansa dengan isteri orang.

Anwar lebih rela berpelukan ataupun bermesraan dengan isteri orang dari Wan Azizah.Anwar lebih rela berzina dengan China Doll daripada bersetubuh secara halal dengan isterinya sendiri.


MKP Ayat Sempoi : Sapa Lagi hebat diantara kedua pemimpin nie?



GUAN ENG MEROYAN DI PARLIMEN?

Cubaan Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng mempersoalkan kenapa kerajaan melepaskan bekas Ketua Pegawai Eksekutif Petronas, Tan Sri Hassan Marican, sehingga diberikan jawatan oleh syarikat Singapura, memakan diri hari ini.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Nor Mohamed Yakcop, berkata tindakan Lim (DAP-Bagan) yang cuba menunjukkan perhargaan bagi pihak pembangkang terhadap usaha Hassan memajukan Petronas, bertentangan dengan serangan yang dibuatnya terhadap Petronas dan Hassan semasa Lim menjadi Ketua Menteri pada 2008.

"Saya gembira kerana YB Bagan kini puji Tan Sri Hassan sebab saya masih ingat selepas menjadi Ketua Menteri pada 2008, antara kritikan pertama yang beliau lakukan ialah terhadap pengurusan tertinggi Petronas.

"YB Bagan telah mengeluarkan komen bahawa pegawai atasan Petronas iaitu Tan Sri Hassan sering berbelanja dengan tinggi seperti menggunakan jet milik Petronas. Itu dulu la tapi sekarang dah puji," katanya kepada satu pertanyaan Lim semasa sesi soal jawab.

Lim meminta Perdana Menteri menyatakan sebab kenapa kerajaan melepaskan Hassan dan menyifatkan kehilangan itu sebagai satu tamparan terhadap usaha menarik balik hampir dua juta orang berbakat yang meninggalkan Malaysia sejak merdeka serta berapa ramai yang berjaya ditarik balik sejak Talent Corp ditubuhkan.

Nor Mohamed berkata Hassan memang diakui seorang tokoh korporat yang banyak menyumbang kepada negara.

"Kita yakin beliau akan terus menyumbang dari luar negara menerusi jaringan perniagaan dan jawatan yang disandangnya di Singapura dan ini akan membantu mengeratkan lagi hubungan antara dua negara," katanya.

Nor Mohamed berkata pemindahan pengetahuan antara negara asal dan negara destinasi akan menyumbang dalam peningkatan di bidang sains, teknologi dan rangkaian perniagaan mantap, seterusnya meningkatkan aliran perdagangan dan pelaburan asing kepada negara.

Beliau berkata fenomena migrasi modal insan tidak semestinya negatif tetapi mempunyai potensi positif terhadap sesebuah negara, khususnya dalam menarik pulang rakyat Malaysia yang berkepakaran tinggi serta membina jaringan pasaran sebagai saluran untuk mempromosi produk dan perkhidmatan ditawarkan Malaysia di luar negara.

Katanya pelantikan Hassan sebagai Pengarah Conoco Philips di Amerika Syarikat dan sebagai ahli lembaga syarikat di Singapura adalah contoh yang baik bagi pengiktirafan modal insan Malaysia di luar negara selepas kejayaan dalam negara semasa beliau menerajui Petronas.

"Memahami keadaan dunia kini tanpa sempadan, kerajaan tidak kira mana negara sekalipun tidak dapat menghalang keinginan dan keupayaan seseorang untuk bermigrasi ke negara luar untuk sesuatu jawatan yang lebih baik," katanya.

Hassan, 57, telah berkhidmat selama 21 tahun di Petronas, menjadi Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Petronas selama 15 tahun dari Februari 1995 hingga Mac 2010.

Nor Mohamed berkata bagi mengimbangi keadaan itu, kerajaan melalui Talent Corp telah mengadakan sesi membangunkan jaringan dengan masyarakat Malaysia di luar negara termasuk di Australia, Amerika Syarikat dan United Kingdom, yang antara lain membolehkan masyarakat Malaysia di luar negara memahami dengan lebih mendalam lagi usaha Talent Corp untuk memudah cara kepulangan kumpulan profesional ke Malaysia serta menjelaskan peluang pekerjaan yang ditawarkan negara menerusi projek-projek di bawah Program Transformasi Ekonomi.

Beliau berkata pengenalan "Returning Expert Programme" (REP), satu program yang dirangka untuk memudah cara kepulangan golongan profesional Malaysia, menerima respon yang amat menggalakkan, berdasarkan peningkatan bilangan profesional yang telah diberi kelulusan REP yang meningkat kepada 680 orang tahun lalu, berbanding 313 orang tahun sebelumnya.

Nor Mohamed berkata penubuhan Talent Corp merupakan satu daripada usaha untuk menghalang tindakan proaktif Singapura yang giat menawarkan biasiswa, derma dan bantuan kepada pelajar-pelajar cemerlang bertujuan menarik pelajar pintar Malaysia ke negara itu.

"Kita semua setuju bahawa kita harus mengambil tindakan yang sedaya upaya untuk memastikan bahawa talent yang wujud dalam negara kekal dalam negara kita dan talent yang sudah berhijrah kita akan cari kaedah untuk membawa mereka kembali ke Malaysia, dan jika tidak, kita harus menggunakan jaringan yang ada untuk kepentingan negara," katanya menjawab soalan Datuk Ahmad Hamzah (BN-Jasin). BERNAMA

MKP Ayat Sempoi ; Dah gila meroyan kot apek nie?

- Posted using BlogPress from my iPad

HARGA PETROL NAIK LAGI, BN AKAN BUNGKUIH LEPAS NIE?



Bagi tidak membebankan rakyat dan supaya tidak berlaku pertambahan kos sara hidup semasa, kerajaan hari ini menaikkan kadar subsidi untuk petrol RON95 sebanyak 10 sen lagi pada bulan ini kepada RM1.03 seliter.Dengan tambahan subsidi itu, harga petrol bagi RON95 kekal pada RM1.90 per liter. 

Menurut Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, tambahan subsidi diberikan kerana harga minyak di pasaran antarabangsa menyaksikan kenaikan.

“Sejak harga petroleum dunia meningkat, kerajaan terpaksa meningkatkan subsidi bagi memastikan rakyat tidak dibebani dengan kesan sampingan,” katanya di sini. 

Kali terakhir harga RON95 dikaji semula pada Disember 2010 apabila harga minyak naik daripada RM1.85 seliter kepada RM1.90.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak pada akhir Februari lalu berjanji bahawa harga petrol RON95, yang digunakan secara meluas oleh pemilik kenderaan, akan dikekalkan buat masa ini walaupun berlaku kenaikan harga minyak di peringkat global.

MKP Ayat Sempoi ; Anwar kata harga petrol akan turun jika Pakatan Haram Takluk Putrajaya?Turrrrr punya ayat,ramai dah kena kelentong dengan Bro Anwar B Ibrahim nie.

MAT SABU MESTI MENGAMUK BILA @HishammuddinH20 CADANGKAN PJM.

Tahniah MKP ucapkan kepada KDN dan DS Hishammuddin dengan sifat prihatinnya kepada bekas wira negara yang telah berkorban jiwa dan raga demi mempertahankan negara.Kita mesti ingat tanpa pengorbanan bekas wira ini Malaysia mungkin tidak seaman yang kita kecapi sekarang.Oleh itu apa yang telah diberi ini mungkin hanya sekelumit penghargaan akan tetapi ini juga memperlihatkan keprihatianan Kerajaan BN kepada Wira Negara ini.

Mat Sabu pernah menghina Wira Negara ini pada tahun lepas,Dengan ucapan yang kurang ajaq menyatakan penganas yang menentang Polis di Bukit Kepong adalah jaguh dan wira negara.Apa kejadah punya sial Si Mat Sabu ini.Kerana kenyataan tersebut telah membangkitkan kemarahan dikalangan Wira Negara yang telah berjuang demi mempertahankan Malaysia dari ancaman musuh pada ketika zaman darurat.Dari apa yang MKP tahu ada yang telah cacat kekal,Jika kita tidak merasa keadaan ini mana tahu akan peritnya.Cuba kita renungkan sejenak jika tidak cukup anggota badan untuk menjalankan kehidupan seharian?

Seramai 20,998 bekas anggota polis yang berkhidmat ketika zaman darurat menerima sagu hati khas daripada kerajaan.

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, bekas polis masih boleh mengemukakan permohonan untuk mendapat sagu hati sebanyak RM3,000 seorang kepada kementerian dengan mengemukakan surat akaun bersumpah sebagai bukti perkhidmatan mereka.

Beliau berkata, kerajaan juga bersetuju untuk mengurniakan Pingat Jasa Malaysia bagi mengiktiraf bekas anggota polis yang berkhidmat di Sarawak semasa darurat.

"Ketika ini, pingat itu hanya dikurniakan kepada Angkatan Tentera Malaysia ... status pengurniaan itu perlu diperluaskan kepada anggota keselamatan lain," katanya semasa menggulung perbahasan usul Menjunjung Kasih Titah Ucapan Yang di-Pertuan Agong bagi Kementerian Dalam Negeri di Dewan Rakyat.


- Posted using BlogPress from my iPad

BRO ANWAR BERSIH MACAM MANGKUK HAYUN KENA SABUN CHINADOLL?



Bro Anwar b. Ibrahim (BABI) mendakwa pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat adalah jauh lebih "bersih" berbanding Barisan Nasional, namun beliau enggan mengupas beberapa pemborosan dan salah guna wang rakyat di negeri-negeri yang dikuasai pembangkang.Apa kejadah nie Pak Sheik dok pembohong dekat rakyat Selangor kata suci lagi bersih macam mangkuk hayun baru cuci.MKP nak habaq mai sat baru nie dah la dok ranjau bila ceramah kt Machang Bubuk pasal isu keluarga PM.Nie ada pulak dok pi kona dengan kote bengkok kt Negeri Orang pulak dah?

Dalam cubaan terbaru untuk meraih undi, Anwar sekali lagi menunding jari kepada Umno dan BN kepada segala permasalahan negara dan mendakwa pembangkang sudah bersedia untuk menawan Putrajaya pada pilihan raya umum akan datang.Mimpi ka Bro Anwar b, Ibrahim (BABI) nie.Terbaru kat Kedah DAP dok berebut kawasan pun tak boleh hang selesai , Jangan dok mimpi siang hari kot nak tawan Putrajaya.Negeri Kedah sekangkang China Doll pun masih lagi banyak masalah.

“Najib kata dia mahu ambil alih Selangor ... cerita apa ni? Dia nak ambil Selangor? Kita nak tawan Putrajaya!” katanya dihadapan kira-kira 5,000 hadirin, di Stadium Kuala Selangor semalam.....“Pemimpin PR di Selangor (dan) negeri-negeri kami bersih, bukan kotor, dan pemimpin kami bukan perompak,” dakwa Anwar.
Mimpi ka Bro Anwar Ibrahim nie terbaru banjir melanda kat Selangor satu Anjing MP dari Pakatan Haramjadah tak nampak muka nasib baiklah ada Kelab Putra 1Malaysia turun bawak tilam dan keperluan lain bagi dekat mangsa,Anwar Ibrahim kalau bagi tilam sah mesti bawak ChinaDoll main doggy......Tak pecaya tengok video terbarunya banyak aksi doggy banyak nak habaq mai.......MKP dah tengok video terbaru tue tapi tak boleh copy takut nanti ada tailo dari KEEEELLLLL naik angin pulak.Belum apa-apa dah riuh sekampung kata video tue dia yang punya almaklum Superstar......  

Bagaimanapun Bro Anwar b Ibrahim tidak mengulas dakwaan terbaru bahawa sekurang-kurang seorang Exco Kerajaan Selangor, Datuk Dr Hasan Ali membelanjakan RM300,000 untuk mengubah suai pejabat dan RM5000,000 untuk menganjur sebuah majlis.Pimpinan PKR hanya membuat pendedahan itu minggu lalu, selepas Hasan dipecat daripada Pas dan kini "menghentam" Anwar serta Pakatan Rakyat.

Perbelanjaan itu dipersetujui oleh Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim yang akur bahawa Hasan membelanjakan wang itu mengikut prosedur yang ditetapkan oleh kerajaan negeri pimpinan beliau.Selain isu itu, dua wakil rakyat PKR disiasat bersabit isu rasuah dalam industri pasir di Selangor manakala Yayasan Selangor ditegur oleh Sultan Sharafuddin Idris Shah kerana boros berbelanja untuk sambutan ulang tahun badan itu.

Dalam ceramahnya semalam, Anwar enggan mengupas isu-isu berkenaan, tetapi meluangkan ucapannya untuk membidas musuh politik utama beliau, Perdana Menteri Najib Razak.terbaru ,DS Najib melahirkan keyakinan BN semakin kuat dan bersedia untuk menawan semula Selangor.PM meminta pengundi untuk menolak kerajaan negeri kerana gagal menunaikan pelbagai janji serta terpalit dengan pemborosan dan salah guna wang.

Dalam pada itu, Khalid yang berkongsi pentas dengan Anwar memuji Ketua Pembangkang itu dan mendakwa hasil usaha beliau membolehkan kerajaan negeri memperolehi simpanan berjumlah RM1.9 bilion.Bro Anwar b Ibrahim adalah Penasihat Ekonomi Selangor dengan gaji RM1 dan rekodnya untuk menarik pelabur asing sering dipertikaikan sebelum ini.

MKP Ayat Sempoi :Bro Anwar b Ibrahim Jangan Dok Ranjau banyak sangat nanti parah akibatnya?

SUDAH LA PAK KADIAQ JANGAN MERAPU LEBIH SANGAT?


Apa pulak dah nie Pak Kadiaq oooi,jangan pulak habis madu sepah dibuang.Mau apa lagi jangan dok merapu sampai macam nie.MKP menghormati pandangan Pak Kadiaq tapi beringatlah buat sesuatu dan mengata kat tangan yang pernah memberikan tidak baik......Yang sudah tue sudah la,jangan diungkit kisah lama nanti menjerat diri.Ini adalah artikel terakhir pasal Pak Kadiaq nie.......

MAYDAY-MAYDAY GADIS INI PERLUKAN PERTOLONGAN ANDA.


Gadis secantik ini perlukan pertolongan anda semua,minta rakan-rakan serta pembaca blog ini melaporkan kepada Balai Polis berdekatan jika ternampak gadis ini....


BANTUAN : MAKLUMAT BARU KEHILANGAN ANAK SEDARA: Lilie Farisha.
BELIAU SEKARANG BERADA DI KUALA LUMPUR DENGAN MENAIKI KERETA KANCIL WARNA SILVER 'JGU 463'
SESIAPA YG BOLEH FINDER NO TELEFON NI..TOLONG LAH FIND NO NE. SBB JANTAN TU ADA MESEJ BGTAU ADA DI KL..
NI NO TELEFON JANTAN TU.. 013 9057353...019 7002212....
SEGERA K... 

aduhai... angah..kt mana angah...balik la..jantan tu penagih ngah..bkn kitaorg x nk bg kwan x de sbb...balik la...semua org syg angah...Sumber anakseberang

VIDEO SEMPOI :KALU ANWAR ADA KUASA MACAM NIE HANCUS MALAYA.


Jika Ketua Pembangkang ada kuasa macam nie tentu kita semua kena ahhbugan macam nie..apa tidaknya ada lah mangkuk hanyaun dah buat onar dalam menyebarkan benda yang tidak sepatutnya. Ahli Parlimen Serdang, Teo Nie Ching hari ini membuat laporan kepada Biro Aduan Pengguna, Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) berhubung foto dan video lucah yang diterima melalui telefon bimbitnya.
Teo berkata, beliau menerima mesej video dan gambar lucah dari individu yang tidak dikenali sebanyak tiga kali iaitu dua khidmat pesanan multimedia (MMS) pada 19 Mac antara 10.28 malam dan 10.55 malam, dan mesej video selama dua saat pada keesokan harinya.
Katanya, gambar dan video berkenaan yang menunjukkan seorang lelaki bogel mirip Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim bersama seorang wanita itu bertajuk “Anwar Tidak Bermoral” dan “Anwar Pembohong” .
Nie Ching berharap SKMM akan segera mengambil tindakan terhadap individu terbabit agar MMS seperti itu tidak tersebar dalam kalangan masyarakat.
- Bernama

Monday, March 26

Dong Zhong’s Racist And Ridiculous Demands‏. @ChoiOm @billtay25 @kcl1308


We begin to see that there is something more about Dong Zhong than just an academic-related organization. Dong Zhong is almost like a ‘religion’ where the Chinese would just echo every song and every beat it makes without thinking twice about the practicality or its consequences.
With the recent protest by Dong Zhong, the Chinese can no longer deny that Dong Zhong or they, themselves in majority, are hard-core racists.
No other organization ever makes race separation in schools as their main objective, but Dong Zhong.
And to take ‘race separation’ even further, Dong Zhong is now insisting that no teachers without the fluency of Mandarin be supplied to the Chinese schools. In other words, the organization refuses to accept teachers from other races because it is only natural that only Chinese are fluent in Mandarin.
Dong Zhong is making all these protest even when they know that only few Chinese are interested in teaching, which makes it impossible for the government to fulfill its demands.
So, what is the real motive behind all these drama that eventually goes to the extent of punching Deputy Education Minister, Wee Ka Siong?
Is Dong Zhong purposely putting some pointless and inane pressure on the government for the sake of showing its power – the Chinese gangster way?
And why does Dong Zhong think that the Chinese schools deserve some kind of special treatment or be given special privilege that are not given to Tamil Schools or even Agama Schools? Note that not all Tamil school teachers can speak Tamil fluently, especially teachers who are there to teach Bahasa Kebangsaan. And not all Agama school teachers can speak Arabic fluently.
So what is so special about the Chinese anyway?
On top of this, Dong Zhong is also aware that there are 60,000 non-Chinese students in Chinese schools. Many of them are Malays or Muslims. As Chinese schools are also subjected to standard Malaysian syllabus and examination, religious teachers are also appointed to these schools to teach Agama Islam subject. Now, if the government is to kow-tow to Dong Zhong’s demands, how many can we find Ustazs or Ustazahs who are fluent in Mandarin to send to these schools?
Or is this Dong Zhong’s cunning way of getting rid of non-Chinese students in Chinese schools?
Obviously, Dong Zhong only concern is that it doesn’t want to have anything to do with other races.
Schools are just a part of the whole racist agenda. The bigger agenda is making sure that no other races be employed or be given opportunities to work in the Chinese dominated economy. For this, they make sure that they clearly state the requirement of Mandarin in most of their job advertisements.
In view of this, it may not be an exaggeration to say that the ultimate goal of Dong Zhong is to ‘overhaul’ Malaysia by erasing any traces of other races, especially the original settlers and claim the country as theirs entirely with the Chinese as the Master and others, as slaves.
Should Dong Zhong keeps harping on their racist and ridiculous demands, we can only suggest for it to privatised the Chinese Schools. Dong Zhong cannot be asking for more contribution or allocation from the government when it has rubbished all that the government had done for the Chinese schools. Allowing the Chinese or other races to have their own schools is already considered as an extraordinary practice by a country, which in itself proved of Malaysian government’s toleration and sincerity. Asking for anything more than this, is called pure greed and evil.
We can only ask why is there so much hatred in Dong Zhong towards other races? Why don’t they want to blend in and live with others in harmony?
Unfortunately, I have no answer to that. Perhaps, it’s just their communist’s blood.
Credit to Beruang Biru isuhot.com

UMNO SELANGOR AKAN KALAH PRU 13

kalau macam nie gayanya bukan setakat bungkuih buang masa buat program bernilai jutaan ringgit bagi dekat cybertropper.Ada ka depa kata kami nie tak buat kerja?berikut apa yang diberikan adalah bukti yang nyata dan sahih.takkan benda macam nie pun boleh tipu.

Tahniah MKP ucapkan kepada cybertrooper selangor sanggup bersengkang mata siang dan malam turun padang membantu BN dalam semua segi cywar dialaf baru nie.Bagi kami di Pulau Pinang amat sukar untuk mengambil hati masayarakat dari kaum tiong hua yang masih lagi tak yakin terhadap BN sepenuhnya.Dari analisis terbaru cuma 30% saja.namun begitu kerjasama dari Pemimpin komponen BN kurang memuaskan.MKP kena bagitau benda nie walaupun pedih dan perit.terbaru untuk mendapat jemputan ke Program pun susah nak kena cari maklumat sendiri dan mengeluarkan duit poket sendiri bagi bagi mendapatkan maklumat kepincangan yang telah dibuat oleh DAP.Walaupun bagitu niat dan nawaitu kena betul.tak kisah berbelanja,yang penting BN menang di Pulau Pinang pada PRU 13.Itu semua dianggap sebagai cabaran yang perlu ditempuh.

MKP Ayat Sempoi ; Gerakan dan MCA Tanjong.Nak menang buat cara nak menang.Kalau info nak tunggu last minit kira berkuburlah nanti.

TAK DAPAT ONE WAY BOLEH BUAT GANG BANG?


Jika DAP gagal mendapatkan lebih banyak kerusi untuk bertanding dalam pilihan raya umum akan datang, parti itu mungkin tidak mempunyai pilihan tetapi akan berentap dalam pertandingan tiga penjuru.

ADUN tunggal DAP di Kedah, Lee Guan Aik berkata, ini bukan hasrat parti mahupun keinginan rakyat tetapi kerana landskap politik di negeri itu telah berubah sejak pilihan raya umum 2008.

Lee, yang merupakan ADUN Kota Darulaman, menambah bahawa parti itu mahu memainkan peranan lebih besar dalam kerajaan negeri Kedah, dan oleh itu ia berhasrat mempunyai perwakilan yang lebih besar di negeri ini.

"Kami tidak menuntut, kami akan serahkan kepada kepimpinan pusat untuk memutuskannya dan kita akan menghormati keputusan itu tetapi kami ingin mendapatkan lebih banyak kerusi kerana kita mempunyai kubu kuat di Kedah juga," katanya kepada Malaysiakini.

"Ia bukan kerana kita mahu mengurangkan pengaruh PAS di negeri ini tetapi disebabkan oleh kesan limpahan sokongan yang kuat untuk Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng di Pulau Pinang, sokongan untuk kami di sini semakin meningkat," katanya.

Lee merujuk kepada pengumuman Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Abdul Razak semalam bahawa DAP tidak akan mendapat sebarang kerusi tambahan dalam pilihan raya umum akan datang.

Azizan dipetik oleh media sebagai berkata pengagihan kerusi di kalangan PAS, PKR dan DAP adalah berdasarkan status quo 2008.

Lee yang tidak bersetuju dengan kenyataan Azizan, berkata beliau tidak pasti sama ada pesuruhjaya PAS negeri itu "hanya bermain politik atau mahu mencetuskan masalah kepada Pakatan Rakyat di Kedah".

Menurut Lee, menteri besar telah beberapa kali membuat kenyataan seumpama itu.

Mengenai kemungkinan parti-parti gabungan Pakatan Rakyat bertelingkah berhubung pembahagian kerusi, Lee berkata mungkin di peringkat negeri tetapi tidak apabila ia dibincangkan oleh kepimpinan Pakatan pusat.
Lee berkata Azizan tidak boleh bergantung kepada situasi pada
2008 untuk membuat keputusan mengenai peruntukan kerusi untuk pilihan raya umum akan datang, yang mesti diadakan menjelang Mei tahun depan.

Dalam pilihanraya yang lepas, DAP tidak benar-benar bersama dengan PAS ekoran kontroversi negara Islam, katanya.

"Bagaimanapun, kali ini rakyat mahu kita bersama. Kami bertanding dalam pilihan raya tanpa menyedari bahawa inilah yang memberi kita kemenangan.

"Apabila ia benar-benar berlaku, kami menyesal kerana meminta jumlah kerusi yang terlalu sedikit tetapi ketika itu ianya tidak mengapa kerana kita mendapat kemenangan moral," katanya.

Lee berkata Pakatan memprolehi kemenangan besar ekoran dasar satu lawan satu dalam pilihanraya umum lalu dan kalah beberapa kerusi akibat pertembungan tiga penjuru.

Ini, tambahnya, menunjukkan bahawa parti-parti komponen harus bekerjasama dan berkompromi bila melibatkan peruntukan kerusi.

"Terdapat keperluan untuk mencapai kata sepakat dan ia tidak dapat dielakkan bahawa beberapa kerusi harus dikorbankan," katanya.

Menurutnya, adalah "tidak adil" untuk hanya memperuntukkan satu kerusi negeri kepada DAP apabila parti itu mempunyai penyokong di beberapa kawasan, dengan cawangan yang aktif dalam kubu asal.

Beliau mengenal pasti kawasan seperti Bakar Arang, Gurun dan Sungai Petani sebagai sudah lama mempunyai pengaruh DAP dan peningkatan sokongan orang Melayu.

Kerusi Parlimen Sungai Petani kini dipegang oleh wakil PKR, Datuk Johari Abdul.

Lee mendedahkan DAP berminat bertanding di enam kerusi Dewan Undangan Negeri dan dua kerusi parlimen dalam pilihan raya umum akan datang.

Bagaimanapun, beliau tidak pasti bila kepimpinan gabungan pusat akan memutuskan kerana mereka belum bertemu untuk membincangkan peruntukan kerusi di negeri ini.

Kini terdapat 36 kerusi negeri di Kedah - Pakatan mempunyai 20, BN 14 dan terdapat dua Bebas - di Lunas dan Bakar Arang.

Pada 2008, PAS bertanding 24 kerusi negeri dan menang 16, PKR bertanding 11 tetapi menang empat, di mana dua daripada mereka kemudian menjadi ADUN Bebas. DAP menang satu kerusi, manakala baki 14 kerusi lagi dipegang oleh BN.

KURANG AJAQ SUNGGUH PUAK DAP NIE?


Nampak jelas apa yang telah dibuat oleh penyokong pembangkang.Depa nie dah melampau sampai macam tue perangai dan etika.Nak salahkan siapa dalam hal nie?.Salahkan pemimpin yang kurang ambil peduli masalah rakyat?Mungkin tidak!Jika Wee Ka Siong tak peduli masakan belaiau akan hadir dalam program ini.......Maklumat bahawa akan diboooooooooo telah sampai kepadanya.....Pemimpin macam nie kurang MKP tengok dan perati dalam politik Malaysia....Apa pun terbaiklah We Ka Siong nie berani..... 

Tapi inilah sikap kurang matang dalam meluahkan perasaan tak puas hati.Siap maki "le ma ka hai"pada saat terakhir video ini....MKP rasa video ini harus di sebarkan meluas bagi menampakan kurang matang serta jelas sikap kurang ajaq puak bodoh nie....

MKP Ayat Sempoi : Guan Eng kena maki depa nie sebarkan sampai menghantar memorandum kepada Ketua Polis Negara.Salahkah kita buat benda yang sama.....

MANA SATU PILIHAN ANWAR?



MKP Ayat Sempoi ; Kalau macam nie dok ada sapa tak teliouq tengok.Benda nie tak ada kena mengena dengan tajuk diatas pun.MKP suka tengok benda macam nie apa salahnya kita kongsi.........mungkin lepas nie nak ubah pulak jadi blogger K_POP pulak,Dalam politik nie pun banyak dah jadi macam musibat dah....

GUAN ENG SOKONG PELIWAT SEBAGAI PM MALAYSIA KE-7?


Nampak sangat Guan Eng memuji dan mengangkat Peliwat depan dan belakang menjadi PM ke-7 Malaysia.Itu pun jika Pakatan Haram menang pada PRU 13.Terbaru dalam temuramah di ABC Radio Australia.Mungkin dah terkena dengan pukauan keramat Anwar Ibrahim kot si Ahbeng Tunnel nie.Sampai melangit menjulang peliwat tegar nie.Ayat sempoi Guan Eng MKP sertakan dibawah:

 LAM:What about Anwar Ibrahim? He's the head of Keadilan, and also seen as the head of Pakatan Rakyat. Do you think the events of the last few years pertaining to his sexuality, and rumours, particularly on social media, do you think it's ruined the branding somewhat, of Pakatan Rakyat? 
Guan Eng:he is the leader of Pakatan Rakyat coalition. And we have said many times, that he will be the Prime Minister, if Pakatan Rakyat wins power. 

Bukti rakaman percakapan anatara Aminah Abdullah (Calon Bebas ADUN Penanti, Pulau Pinang) dengan dua orang wakil PKR yang cuba membelinya dan supaya menarik diri drpd bertanding. 


 Guan Eng :we'll make sure that the anti-corruption commission is independent of the Prime Minister. 
Apa motif Guan Eng bercakap sedemikian?Apa yang telah diwar-warkan oleh Guan Eng dimedia antarabangsa menampakkan beliau nie hanya mahu "Politic Millage".Akan tetapi banyak lagi kepincangan DAP perlu rakyat tahu.Lepas nie nak tengok pulak apa yang di dok kona pasal isu masjid bayan mutiara?

MKP Ayat Sempoi : Guan Eng baru jadi CM Penang Kalau dapat Putrajaya ingat semua melayu kena jual? 

ANWAR MAIN BELAKANG LAGI DI MACHANG BUBUK?


Fitnah terbaru Anwar semasa berceramah di Machang Bubuk Pulau Pinang.Apa punya uttt la peliwat tegar nie,Mungkin ini kerana video adegan seks terlampau terbarunya bakal keluar dipasaran kot lepaih nie dalam masa terdekat.Sesudah la Pak Sheik dok menyebarkan fitnah terhadap PM,bukan ada bukti pun dakwaan yang hang buat nie.Kesian MKP tengok dekat rakyat Machang Bubuk nie dok kena pekena pembohong dengan peliwat tegar saja.

Berita nie pulak dikarang oleh wartawan fitnah maloyakini pulak tue.Gendut betina sekor nie pun bukan faham sangat apa yang anwar kata.Sudah banyak kali telah dikantoikan oleh MIM.blogger hebat penang tue.......Nak habaq mai baru nie susan dalam blognya ada menyatakan sifat perkauman diantara mamak penang.saja MKP tak mau cerita lagi benda nie bagi hint dulu.tunggu masa yang sesuai MKP keluarkan cita bertapa rasisnya betina gendut nie.Cover program Anwar nie hanya mahu imbuhan saja yang pasti diberi oleh anwar"..........

MKP Ayat Sempoi ; MKP cabar anwar tunjuk bukti apa yang dinyatakan.

PAS APA KES SAMPAI KETUA DHPP LETAK JAWATAN?


Merasakan jasa dan khidmatnya dalam Pas seperti tidak diperlukan lagi, Pengerusi Dewan Himpunan Penyokong Pas (DHPP) Pulau Pinang, Dr Ooi @ Vellautham mengambil keputusan meletak semua jawatan dalam parti itu berkuatkuasa,semalam.
Ooi yang juga Ketua Penerangan DHPP Pusat berkata, keputusan yang diambilnya itu bukan kerana kecewa terhadap Pas, namun merasakan khidmat dan kesetiaannya kepadaparti itu selama 20 tahun tidak dihargai, selain pandangannya demi kebaikan parti tidak diambil berat oleh kepimpinan tertinggi.
Ooi lebih yakin dengan tindakan itu apabila Pas Pusat dilihat seperti meminggirkan DHPP Pulau Pinang  dengan memutuskan untuk tidak memilih calonnya untuk bertanding dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).
"Saya terpaksa ambil keputusan berundur sebab tidak lagi dapat melaksanakan tugas yang dipertanggungjawabkan selama ini sehingga menyebabkan Pas Pusat meminggirkan kami," katabeliau pada sidang media di sini petang ini.Dalam pada itu, Ooi berkata, kira-kira 50 ahli DHPP negeri mengambil langkah yang sama dan berkemungkinan lebih ramai lagi yang akan meninggalkan parti itu.

Sunday, March 25

VIDEO SEMPOI : LAMARAN PALING HEBAT?



Reaksi gaya spontan lamaran Awal Ashaari membuatkan Scha terkejut dan sebak sekaligus menerima lamaran berkenaan
Ketika melamar Scha Al Yahya, Awal Ashaari turut menghadiahkan sebentuk cincin, sejambak bunga ros dan patung beruang sebesar manusia
Awal memberitahu dia sudah lama menunggu hari untuk melamar Scha dan hari ini iaitu 25 Mac merupakan tarikh sesuai kerana ianya bersamaan dengan ulang tahun percintaan mereka yang ke dua tahun enam bulan.
Walaubagaimanapun mereka bakal mengumumkan tarikh perkahwinan mereka dalam sidang media yang akan berlangsung di Flora Cafe, jam 3 petang, pada 27 Mac ini.



MALAYSIAN INSIDER BUAT HAL LAGI?





The Malaysian Insider terpaksa menarik balik laporan yang mendakwa lima isu nasional menjadi penghalang kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengadakan pilihan raya umum pada Jun depan, setelah mengaku laporan itu tidak betul.

Laporan itu memetik sumber-sumber sebagai mendakwa Ahli Parlimen Rompin Jamaluddin Jarjis selaku Pengerusi Manifesto Barisan Nasional memaklumkan perkara itu kepada pengarang-pengarang kumpulan New Straits Times pada taklimat khas Selasa lalu.

Dalam satu bantahan tegas kepada portal berita itu semalam, Jamaludin menafikan memberi taklimat sedemikian kepada pengarang NST ataupun memegang sebarang jawatan bersabit manifesto BN sebagaimana yang didakwa dalam laporan berkenaan.

Beliau menyifatkan laporan yang ditulis oleh Ketua Pengarang The Malaysian Insider, Jahabar Sadiq, sebagai fitnah semata-mata dan berniat buruk.

“Amat jelas, anda gagal menunaikan tanggungjawab kewartawanan anda untuk mengesahkan kebenaran maklumat anda, sebaliknya memilih untuk menyiarkan laporan itu walaupun ia tidak disokong oleh sebarang bukti,” kata Jamaluddin dalam suratnya kepada Jahabar.

Jamaluddin tidak menolak kemungkinan mengambil tindakan undang-undang kerana laporan itu berupa fitnah dan membawa kesulitan kepada beliau.

Sementara itu, Ketua Pengarang Kumpulan New Straits Times Jalil Hamid juga menafikan kewujudan taklimat sedemikian dan menyelar Jahabar kerana tidak mendapatkan pengesahan daripada pihaknya sebelum menyiarkan laporan itu.

“Anda mempunyai setiap ruang untuk mendapatkan pengesahan daripada kami mengenai kebenaran terhadap dakwaan dalam laporan berkenaan tetapi gagal berbuat demikian,” kata Jalil.

Jalil menuntut The Malaysian Insider memohon maaf kepada pengarang-pengarang akhbar itu kerana mengaitkan mereka dalam “sebuah laporan fitnah”.

“Kami tidak akan teragak-agak mengambil tindakan susulan …demi melindungi kepentingan kami, jika pihak anda gagal berbuat demikian,” kata Jalil dalam suratnya kepada Jahabar.sumber antarapos.

MKP Ayat Sempoi ; BN masih lagi berbincang dalam semua hal,Kalau benda nie mengutuk DAP sudah tentu kena saman beb.Kiat semua tidak sempurna.

- Posted using BlogPress from my iPad

DAH SELALU KENA TIPU PUN TAK BERINGAT?



Elok sangat Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak ulang dan terus ulang persoalkan benda ini.Sebenarnya ia tidak perlu kajian mendalam,tesis dan nak kena selidik serba serbi untuk mendapat jawapannya.
Hakikatnya di depan mata semua orang kerajaan negeri pakatan pembangkang Selangor gagal penuhi janji bulan bintangnya semasa kempen pilihanraya umum Mac 2008 dulu.
Kini dengan muka tak malu pembangkang berani cakap untuk cetuskan khalayan menerusi Buku Jingga pula ...bal gosok lampu Aladin semua beres dalam 100 hari kalau pakatan pembangkang kuasai Putrajaya.
Kata orang kalau tidak berjanji masih boleh dimaafkan...tetapi siapa yang boleh lupa bagaimana mereka menabur janji masa dekat pilihanraya umum lalu.
Reaksi kira-kira 5,000 orang yang hadir pada majlis bantuan kepada mangsa banjir  bagi kawasan Parlimen Hulu Langat dan Ampang di Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) Dusun Tua, pagi Ahad semasa Najib menyentuh hal itu sudah cukup untuk mengambarkan suasananya.
Mereka menyambut dengan tepukan gemuruh ketika Perdana Menteri berkata," "Kita nak tanya pada pembangkang, janji pada pilihan raya umum (PRU) 2008 banyak mana sudah mereka tunaikan...?
"Cukai pintu turun 20 peratus dah tunai...? cukai premis perniagaan turun 10 peratus dah tunai...? perkhidmatan kesihatan percuma warga emas Selangor dah tunai?...semua belum (ditunaikan) lagi.
"Sebab itu hari ini rakyat lebih yakin kepada BN, kita dah kena tipu sekali cukup, kita tak mahu ditipu sekali lagi," katanya
Berdasarkan kegagalan kerajaaan negeri yang diterajui pakatan pembangkang melaksanakan janji-janjinya semasa pilihan raya umum 2008,Perdana Menteri yakin sokongan rakyat di Selangor terhadap Barisan Nasional (BN) semakin memuncak sekarang.
Najib yang juga Pengerusi Badan Perhubungan Umno Selangor berkata beliau sentiasa memberi keutamaan kepada rakyat di negeri ini.
"Saya sepatutnya berada di Sepang untuk mengikuti perlumbaan F1, tetapi Hamilton (pelumba F1 Lewis Hamilton) boleh tunggu, rakyat Hulu Langat lebih penting dan dapat keutamaan.
 "Lagipun Hamilton tak boleh undi, tuan-tuan boleh undi," katanya.
Pada majlis itu, Perdana Menteri mengumumkan bantuan hampir RM6 juta
Perdana Menteri berkata bantuan berkenaan termasuk wang tunai RM500 untuk setiap mangsa banjir di kawasan itu dengan jumlah keseluruhan kira-kira RM1.7 juta daripada Majlis Keselamatan Negara (MKN).
Yayasan 1MDB turut menyumbang bantuan keseluruhan sebanyak RM2.5 juta termasuk wang tunai RM500 kepada setiap mangsa banjir selain sumbangan kos membaiki 100 buah rumah dan mengganti peralatan masjid serta surau yang terjejas akibat banjir yang berlaku 7 Mac lepas.
Najib juga menyampaikan bantuan sumbangan Kelab Putra 1Malaysia yang berupa dua tilam serta sebuah dapur gas kepada beberapa keluarga.
Katanya semua bantuan akan diagihkan kepada setiap keluarga terbabit dalam tempoh tiga hari.AD

VIDEO MONYET MAT SABUN DIATAS LORI?



MKP Ayat Sempoi ; Monyet upahan Mat Sabun sedang beraksi diatas lori,apa kata kita pakat gelak ramai-ramai.

ANWAR IBRAHIM JADI HARIMAUMAU JADIAN BILA MAU?



Ummi Hafilda mendedahkan satu lagi modus operandi Anwar Ibrahim bila hendak berjumpa Shamsidar Taharin, isteri Azmin Ali!Perjumpaan mereka di Tivolli Villa diuruskan oleh rakan baik Anwar Ibrahim, Nallakaruppan. 

Saturday, March 24

MONYET ANWAR MENGAMUK DI PERMATANG PAUH?





Apa kejadah monyet Anwar Ibrahim mengamuk di Permatang Pauh,MKP tau la nie kira kata kubu terkuat Anwar Ibrahim.Kalau setakat diberi upah 50ringgit satu kepala supaya menggangu program yang telah dibuat oleh BN serta menteri yang mai untuk memberi bantuan kepada rakyat susah di Permatang Pauh.Anwar Ibrahim bukan jaga pengundi yang telah mengundi beliau pada PRU12 sebelum nie.Program nie pun bukan ambil duit makbapak hang pun Anwar.?



Menteri Belia dan Sukan Datuk Seri Ahmad Shabery Chik terkejut kerana tidak menyangka akan dihalang kira-kira 100 penyokong parti pembangkang daripada menghadiri majlis pelancaran Gelombang Biru di kawasan Parlimen Permatang Pauh hari ini.

Ahmad Shabery, yang juga bapa angkat kepada Umno bahagian Permatang Pauh berkata, insiden itu menggambarkan bahawa ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim mula rasa terancam.

Ramai yang ditahan dan dihalang daripada hadir ke majlis ini. Kenderaan yang saya naiki juga ditahan dan dihalang untuk ke sini, tetapi mujur dengan bantuan pihak polis keadaan dapat dikawal.

Turut hadir pada majlis pelancaran itu, Pengerusi Perhubungan Umno Pulau Pinang Datuk Zainol Abidin Osman dan Pengerusi Gelombang Biru Parlimen Permatang Pauh Datuk Abd Jalil Abd Majid.

Ahmad Shabery berkata insiden itu tidak sepatutnya berlaku kerana tindakan penyokong parti pembangkang itu bertentangan dengan perjuangan kebebasan bersuara dan demokrasi yang digembar-gemburkan pembangkang dan sering menuduh anggota BN sebagai gengster.

"Hari ini kita dapat lihat warna sebenar mereka yang selalu membuat tuduhan terhadap BN dan parti komponennya, perkara ini perlu didedahkan untuk pengetahuan umum," katanya.

Dalam perkembangan lain, Ahmad Shabery menyifatkan kenyataan Naib Presiden Pas Datuk Mahfuz Omar yangmendakwa Kementerian Belia dan Sukan (KBS) menerusi Cawangan Strategi Urat Saraf menaja 2,000 siri ceramah Datuk Dr Hasan Ali sebagai pembohongan besar.

"Saya katakan bahawa Mahfuz bohong... bohong... bohong... tipu... tipu... tipu... (kementerian) tidak pernah menaja dan mengeluarkan peruntukan sehingga RM30 juta untuk siri ceramah Hasan Ali," katanya.

Mahfuz dalam kenyataannya mendakwa Hasan, yang dipecat daripada Pas pada Januari lepas, ditugaskan untuk mendekati golongan belia dalam siri ceramahnya sebagai persediaan menghadapi pilihan raya umum ke-13 kelak.

Pada majlis hari ini, Umno Permatang Pauh turut memberikan sumbangan 10 buah kerusi roda kepada Hospital Seberang Jaya serta menyampaikan sumbangan sebanyak RM200 setiap seorang kepada 20 pelajar cemerlang yang kini sedang menuntut di IPT Permatang Pauh.


- Posted using BlogPress from my iPad

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive