Sunday, April 1

ADA LAGI RAKYAT MALAYSIA MENJADI AHLI UMNO JIKA MACAM NIE?



Salah siapa,sampai macam nie depa buat dekat bendera UMNO.Siap berjudi pulak dengan sabung ayam....Kalau gambaq sabung ayam nie dekat KL mungkin tak ada tapi rasanya kalau kt Kelantan tue mungkin jugak?Nampak gayanya lepasPRU 13, MKP kena tutup kedai la.................

Yang nie pulak apa cerita derrrr?

Bekas penjaga gol kebangsaan, Khairul Azman Mohamed hari ini menyerahkan borang menyertai Umno menerusi cawangan Penampang.

Borang keanggotaan penjaga gawang skuad bola sepak Sabah itu diserahkan kepada Setiausaha Eksekutif Badan Perhubungan Umno negeri, Senator Datuk Kadzim Yahya di Bangunan Umno di sini.

Khairul berkata, beliau memilih untuk mengikut jejak langkah arwah ayahnya Datuk Dr Mohamed Taib yang merupakan Anggota Parlimen Kuantan yang pertama
sekitar lewat tahun 60-an, bagi meneruskan perjuangan dalam Umno.

"Saya sebenarnya sudah lama mahu menyertai Umno tetapi masa tidak mengizinkan kerana saya begitu aktif dalam sukan bola sepak. Hanya apabila saya 'pencen' barulah saya mengambil keputusan untuk menyertai Umno," katanya selepas majlis penyerahan borang keanggotaan itu.

Sementara itu, Kadzim berkata, kemasukan bekas bintang bola sepak kebangsaan itu menunjukkan bahawa Umno kini diterima oleh semua pihak termasuk ahli sukan dan berharap lebih ramai lagi ahli sukan negeri menyertai Umno.

Beliau berkata, setakat 31 Disember lepas, Umno Sabah mempunyai 496,500 anggota, sekali gus menunjukkan Umno kini semakin kukuh di negeri itu.

MKP Ayat Sempoi ;Sempena Aprilfool nie tak salah kot pekena orang umno sekali-sekala....

KENAPA AMBIGA DAN BAR COUNCIL TAKUT DENGAN RELA,MINTA DIMANSUHKAN?


Tugas dan peranan Ikatan Relawan Rakyat Malaysia (Rela) amat sinonim sebagai penjaga musuh tanaman, senjata yang dibekalkan kepada anggotanya sering digunakan untuk membantu para pekebun menembak babi hutan atau tupai semasa musim buah-buahan.

Walaupun tugas tersebut masih tetap dijalankan termasuk membantu pihak berkuasa tempatan menembak gagak atau anjing liar, melakukan aktiviti gotong royong dan mengawal lalu lintas, namun fungsi dan tanggungjawab anggota Rela kini dilihat semakin penting kepada isu keselamatan negara.

Selain menjadi mata dan telinga kepada pihak berkuasa seperti polis dan Jabatan Imigresen, anggota Rela turut diberi tanggungjawab oleh Malaysia Airport Berhad (MAB) menjaga Short Take Off Landing Airport atau STOL Port di Sabah dan Sarawak.

Rela sebenarnya sebuah pasukan sukarela beruniform yang berlatar belakangkan keselamatan. Oleh kerana Rela berada di mana-mana, Rela biasanya menjalankan tugas membantu untuk bersama-sama cegah jenayah dengan polis, Jabatan Imigresen dan agensi-agensi lain yang memerlukan khidmat Rela.

Tugas Rela difokuskan kepada menjaga keselamatan, keamanan, kesejahteraan dan keharmonian setempat. Rela di Kuala Lumpur tidak dikerah bekerja di Sabah, Sarawak atau Pulau Pinang, mereka bekerja di Kuala Lumpur sahaja. Tidak seperti polis dan askar yang kena kerah ke Sabah, Sarawak atau ke mana-mana lokasi. Kalau mereka duduk Kajang, di situlah tempat mereka bekerja. Sebab kita ini sebahagian daripada masyarakat di sesebuah kampung, taman perumahan atau pekan.

Sebagai penduduk tempatan, biasanya kita lebih tahu kalau berlaku kegiatan jenayah atau pengedaran dadah di tempat kita. Sebagai orang tempatan, kita tahu bahawa ada orang luar masuk kampung kita selain mengenali ramai penduduk.

Justeru apabila berlaku kegiatan jenayah, penyeludupan atau kehadiran pendatang asing tanpa izin (PATI), maka anggota Rela akan salurkan maklumat kepada polis atau Imigresen.

Di sinilah peranan Rela sebagai mata dan telinga kerajaan dalam memberi maklumat risikan untuk tujuan keselamatan. Setakat ini, polis sudah merekrut 3,663 anggota Rela menganggotai Pasukan Sukarelawan Polis untuk membantu mencegah jenayah di empat negeri iaitu Selangor, Pulau Pinang, Kuala Lumpur dan Johor.

Semua anggota Rela yang bertugas dibayar elaun sebanyak RM4 sejam dan bekerja lapan jam sehari. Gaji mereka tidak dibayar oleh agensi kerajaan lain walaupun bertugas membantu Imigresen atau MAB.

Melihat kepada pertambahan tugas dan keperluan menempatkan ramai anggota di seluruh negara, Menteri Dalam Negeri,Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein menyasarkan penyertaan 2.6 juta anggota menjelang akhir tahun 2011 dan kita yakin dapat mencapai sasaran tersebut.

Penduduk pedalaman terutamanya Orang Asli apabila pakai pakaian seragam, semangat mereka lain. Mereka cukup bersemangat. Sebab itu, saya minta Komander Briged Rela Orang Asli, Brigedier Jeneral Senator Mohd. Olian Abdullah meneliti anggotanya dari segi kebajikan, tugas dan sebagainya.

Di kawasan penempatan Orang Asli sudah banyak berlaku jenayah dan pencerobohan hutan. Jadi, dengan adanya penyertaan mereka dalam pasukan ini, keselamatan di sana akan lebih terjamin.

Walaupun terbabit secara langsung dalam menjaga keselamatan, Rela masih terlibat dengan aktiviti sukarela seperti gotong royong, membantu membersihkan rumah mangsa banjir, menjaga lalu lintas semasa majlis kenduri kahwin atau di pasar malam tanpa dibayar elaun RM4 sejam kerana ia terpulang kepada penganjur.

Pasukan Rela juga boleh berfungsi sebagai agen perpaduan kerana ia turut disertai kaum Melayu, Cina dan India, sejajar dengan konsep Gagasan 1Malaysia.

Terbaru pihak Bar Council mahu tugas-tugas ini perlu diserahkan kepada pihak Polis dan Rela perlu dimansuhkan adakah ini releven pada masa kini,Bagi MKP ini adalah tidak perlu selepas aapa yang MKP nyatakan diatas.Pihak Bar Council takut dengan femomena ini kerana ianya penglibatan Rela adalah datangnya dari rakyat dan lebih dekat dengan rakyat kerana mereka sendiri menyertainya.

Pihak Bar Council telah banyak masalah dalaman dan berapa banyak ahlinya serta kepimpinannya melanggar undang-undang padahal Bar Council ditubuhkan untuk memperkasakan undang-undang itu sendiri.Dengan kuasa yang telah diberi pihak Bar Cauncil telah menyalah guna kuasa yang diberi.Apa dah jadi dengan penglibatan Datuk yang menjadi ahli dalam kes Solilawati?Bar Council telah diperkudakan oleh elitis didalam pakatan tipu rakyat demi mengucar-kacirkan Rela yang telah banyak mambantu rakyat.Pakatan pembangkang dan Bar Council bimbang dengan penglibatan Rela dengan masyarakat.

MKP Ayat Sempoi ; Bar Council patut diharamkan,Selak kain sendiri dulu baru mengata orang lain.


- Posted using BlogPress from my iPad

NORA DANISH KANTOI,NAMPAK PULAK DALAMNYA?



Nora Danish artis meletup dalam dunia hiburan dengan sifat manjanya akan tetapi terbaru gambar yang MKP dapat nie akan mengegarkan bagi sesiapa yang melihatnya,Apa nak buat bila dah terpancarnya flash kamera nampak juga apa yang tidak sepatutnya.



Bukan nampak semuanya akan tetapi yang ternampak tue pun tak disengaja kan akan tetapi syok jugaklah mata yang memandangq.Walaupun sudah bertukar status kepada janda tapi masih meletus derrrr.




Kalau bab nora tue MKP tak kisah lagi sebab dia bukan nak jadi PM yang ke7 pun.Yang pening nak tengok nie gambar diatas......nie yang dikatakan bakal menjadi PM maka bakal hancuslah malaysia nie woi......

Posted using BlogPress from my iPad

VIDEO LETUPAN BOM DI YALA THAILAND.


Tiga letupan bom di Yala, selatan Thailand - wilayah yang menyaksikan konflik dalaman, mengakibatkan sembilan orang terbunuh manakala lebih 100 lagi cedera.
"Sembilan orang disahkan terbunuh. Sekitar 112 orang cedera dalam letupan bom Yala," kata jurucakap tentera Kolonel Pramote Promin.
Menurut pegawai itu, salah satu letupan bom membabitkan kereta manakala dua lagi diletakkan pada motosikal berasingan.
Beberapa rumah kedai terbakar ekoran letupan bom hari ini dan sejumlah kereta dan motosikal juga rosak teruk.
"Bom-bom ini letup dalam tempoh selang 10 minit," katanya lagi.
Gabenor Yala memberitahu televisyen Thai bahawa kebanyakan mangsa cedera dalam letupan bom yang ketiga, yang diletakkan pada sebuah kereta, ketika mereka berkumpul di lokasi kejadian.
Laporan Channel 3 menyebut, dalam insiden berasingan, berlaku letupan di sebuah hotel di daerah Hat Yai tetapi tiada kehilangan jiwa dilaporkan.
Kemudian, satu bom kecil meletup di pusat makanan di wilayah Pattani, kata polis.
Lebih 5,000 orang telah terbunuh sejak kebangkitan kumpulan pemisah di selatan Thailand pada Januari 2004 di Yala, Pattani dan Narathiwat.BERNAMA


MKP Ayat Sempoi ; Kat Malaysia nie masih aman dan rakyat patut bersyukur,cuma puak harami pakatan haram yang cuma mencetuskan huru-hara kat malaysia nie....

KALAU TAK TIPU BUKAN CINA DONG ZONG NAMANYA?



Pengerusi Persatuan Gabungan Jawatankuasa Sekolah China (Dong Zong), Dr Yap Sin Tian membeli ijazah kedoktoran (PhD) palsu di Internet.‘Stop The Lies’ mendakwa dia mempunyai cukup bukti bahawa Yap membeli ijazah tersebut dan beliau telah memperdaya ramai pihak terutamanya dalam isu melibatkan pendidikan Cina di negara ini.
Dalam tempoh beberapa tahun beliau (Yap) telah memperdaya orang ramai termasuk beberapa ahli kumpulan pendidikan Cina berhubung kelayakannya yang palsu.
Beliau dengan bangga telah mempamerkan resumenya di laman web, Oriental Strategy Research Centre yang di mana beliau juga merupakan pengarah di sana,Yap didakwa mendapat Ijazah Kedoktoran dalam bidang Pengurusan Perniagaan daripada Universiti Southern Cross, Australia pada 1999.
Selain itu, Yap turut mendakwa beliau mempunyai dua lagi, PhD dari Universiti Kesington Amerika Syarikat pada 1993 dan ijazah sarjana dalam bidang Pentadbiran Perniagaan pada 1991 di universiti yang sama.
Semakan kami mendapati Universiti Kesington tidak mempunyai bilik kuliah, tiada makmal mahupun asrama. Ini adalah satu perkara yang pelik. Universiti tersebut hanya memiliki sebuah pejabat kecil di Glendale, California, universiti berkenaan membenarkan pelajarnya mendapat ijazah sarjana muda hingga PhD tanpa perlu hadir dalam sebarang kelas.
Universiti berkenaan turut didapati mengambil pelajar yang tidak layak dan mereka dikurniakan ijazah kedoktoran dengan hanya membaca majalah dan membuat beberapa laporan ringkas daripada surat khabar.
Pihak pengurusan juga mengurniakan PhD dengan tempoh belajar yang singkat selama empat bulan sahaja.
Bagaimanapun, penulis tersebut berkata pihak berkuasa California telah menutup universiti berkenaan pada 1996, selepas mendapat perintah mahkamah.Ini jelas menunjukkan Yap secara bangga telah memaparkan PhD yang palsu. Laporan mengenai isu universiti ini dipaparkan dalam Los Angles Times.
Justeru mereka yang meminati Yap perlu bangun dan membuat kajian mengenai karakter individu ini. Maklumat mengenainya sangat mudah diperolehi anda hanya perlu membuat carian di Internet.
Dalam kes ini, penulis mendakwa Yap bukan sahaja memiliki satu malah dua PhD palsu daripada universiti yang tidak diiktiraf dan telah pun ditutup oleh pihak berkuasa.
MKP Ayat Sempoi : Apa punya kejadah nie kira menipu rakyat,sama macam anwar pulak nie?

Saturday, March 31

ANWAR SALAHKAN UMNO KERETA BARUNYA KEMEK?



Kereta milik Anwar Ibrahim dilaporkan kemek akibat perbuatan khianat di Kota Bharu. Namun apa yang menyedihkan adalah puak pengikut totok Anwar Ibrahim tanpa rasa bersalah menuding jari ke arah UMNO kononnya penyokong UMNO yang melakukan perbuatan tersebut.



Apa punya kejadah Anwar Ibrahim nie semuanya salahkan UMNO,Main dengan chinadoll pun salahkan UMNO padahal yang sedap anunya...Heeeee.Elok bebenarlah sipeliwat tegar seker nie....Dulu dakwaannya kereta disebotaj bahagian brek oleh individu yang mahu membunuhnya UMNO juga dituduh dalang disebalik kejadian tersebut...

Selepas itu pengawal peribadi kena suntik dengan dadah ketika malam mahkamah membacakan keputusan liwat Anwar Ibrahim, UMNO juga dituduh menyuntik pengawal peribadinya...

Kali ini kereta kemek kena baling batu pun seperti biasa UMNO yang bersalah...

Namun kesemua tuduhan dan fitnah yang dilemparkan pengikut Anwar Ibrahim terhadap UMNO, sehingga kini gagal dibuktikan....

Pendek kata, lahirnya Anwar Ibrahim dari rahim ibunya juga mungkin konspirasi UMNO...

MKP Ayat Sempoi ; Penyokong PAS pun bukan semua suka kat hang Anwar Woiiii..

AKIBAT TAKSUB KEPADA BENDERA DAP AHLI PAS MENINGGAL?





Gara-gara bersemangat untuk memasang bendera parti PAS dan DAP , dua rakan maut terkena renjatan elektrik apabila sebatang buluh yang diguna untuk menggantung bendera itu terkena kabel elektrik bervoltan tinggi di Kampung Tengah, Bukit Panau, dekat sini malam Jumaat.

Rosli Hussin, 47, dan rakannya Mohd Daisan Ibarahim, 37, yang terjatuh dan pengsan selepas terkena renjatan elektrik itu, disahkan mati di tempat kejadian dan mayat mereka dihantar ke Hospital Tanah Merah.

Abang ipar seorang daripada mangsa, Che Musa Mamat berkata adik iparnya, Rosli bersama empat rakannya ke kawasan itu untuk mendirikan buluh setingga kira-kira 12 meter untuk menaikkan bendera PAS dan DAP pada pukul 12 tengah malam.

Ketua Polis Daerah Tanah Merah DSP Abdul Aziz Mahmood ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan mengenai kejadian itu awal pagi Sabtu.

Beliau menasihatkan orang ramai, khasnya penyokong parti politik supaya jangan terlalu ghairah bertindak memasang bendera politik sehingga mengabaikan keselamatan diri.sungairapat.online.

MKP Ayat Sempoi ; Ini bermakna Allah tak restu apa yang dibuat.DAP gadai tanah Masjid di Pulau Pinang.

- Posted using BlogPress from my iPad

RAFIZI DAH JADI ANAK IKAN ANWAR?



Pengarah Strategik PKR, Rafizi Ramli kini menjadi anak emas Ketua Umum, Anwar Ibrahim.

Apa tidaknya, saban hari ada sahaja berita mengenai anak muda berusia 34 tahun ini mencuri berita sensasi muka depan media, blog-blog dan laman web-laman web pembangkang.

Di kalangan pemimpin PKR dan Di kalangan pemimpin PKR dan sesetengah tokoh Pakatan Rakyat, Rafizi kini dilihat sebagai hero.

Nama beliau mula mendapat perhatian setelah memainkan isu projek penternakan lembu National Feedlot Corporation sehingga di beri nama jolokan 'Mr NFC'.

Malah Anwar menatang beliau bagaikan minyak yang penuh sehingga melantiknya sebagai Ketua Eksekutif di Pejabat Penasihat Ekonomi Negeri Selangor dengan gaji yang dikatakan mencecah lebih RM30,000 sebulan.

Penonjolan beliau yang dikatakan agak berlebihan sehingga membayangi tokoh-tokoh parti lain yang tidak kurang hebatnya dikatakan telah menyebabkan rasa tidak puas hati di kalangan mereka.

Walaupun dihadapan Anwar mereka menunjukkan sikap hipokrit dengan budaya cium tangan, namun di belakang pemimpin kedengaran suara kutuk mengutuk, sindir menyindir yang ditujukan kepada Anwar dan Rafizi. 

Untuk memahami kenaikan mendadak Rafizi dalam PKR, harus difahami sedikit sejarah dan latar belakang hubungan Rafizi dan Anwar terlebih dahulu.

Rafizi mula mendapat perhatian Anwar ketika bekas pelajar Kolej Melayu Kuala Kangsar (dimana Anwar juga pernah menuntut) itu melanjutkan pelajaran ke United Kingdom pada tahun 1995 atas biasiswa Petronas.

Bagaimana detik pertama pertemuan atau jalinan hubungan Anwar dengan Rafizi tidak berapa jelas namun ketika Anwar memegang jawatan Timbalan Perdana Menteri, pernah dikatakan beliau meluru menaiki pesawat untuk menemui Rafizi di London setelah mendapat "panggilan cemas" dari anak muda kelahiran Terengganu itu.

Apa yang menyebabkan Anwar meninggalkan tugas dan tanggungjawab rasminya kepada negara untuk berjumpa dengan budak berumur 19 tahun ketika itu tidak pula diketahui.

Apa yang diketahui Anwar begitu mengambil berat terhadap Rafizi yang ketika agak "cute" dan pria yang manis mukanya.

Mungkin sebab kepandaian Rafizi dalam bidang akademik yang menjadi tarikan kepada Anwar.

Namun timbul tanda tanya apabila Anwar sanggup men'sponsor' majlis makan sempena perkahwinan Rafizi di kediamannya di Bukit Segambut kira-kira 4-5 bulan lalu.

Perkara ini tidak pernah dilakukan oleh Anwar terhadap mana-mana pimpinan PKR yang lain sehingga timbul cakap-cakap belakang mereka yang hadir pada majlis tersebut, "Aku kahwin dah le dia (Anwar) tak datang, inikan pula nak sponsor, perggh hebat Rafizi!" begitulah lebih kurang gosip ahli-ahli PKR.

Pemilihan parti dua tahun lalu, Anwar mahukan Rafizi menggantikan Shamsul Iskandar sebagai Ketua AMK, namun Rafizi terpaksa undur kerana Shamsul tidak mahu mengalah.

Ini menyebabkan hubungan Anwar dan Shamsul dingin semenjak itu kerana tidak mahu memberi laluan kepada anak emasnya.

Sebagai ganti, Anwar melantik Rafizi sebagai ketua stafnya di pejabat beliau dan melantiknya ke salah satu jawatan yang amat penting dalam parti iaitu Pengarah Strategik.

Sejak itu Anwar seolah-olah hanya mengharapakan Rafizi seorang sahaja dalam PKR untuk mengadakan sidang media, mengeluarkan kenyataan akhbar dan sebagai jurucakap parti.

Tenggelam semua pemimpin parti yang lain termasuk Azmin, Shamsul, Saifuddin, Zuraida, Nurul Izzah di bawah bayangan Rafizi. 

Mungkin juga Anwar sedang merancang untuk menaikkan rafizi ke posisi yang lebih tinggi di dalam parti.

Dengar khabarnya, kawasan parlimen Pandan yang sekian lama menjadi idaman Zakaria atau Zek (bekas pengurus bolasepak Selangor sehingga dipecat oleh Khalid Ibrahim) telah dengan senangnya diberi kepada Rafizi.

Setelah lebih 10 tahun bertungkus lumus membina kekuatan dan sokongan parti di kawasan itu, semua jasa dan sumbangan Zek dicampak oleh Anwar begitu sahaja tanpa sebarang rasa terima kasih dan pengiktirafan kepada seorang pejuang parti.

Inilah cara PKR menghargai sumbangan dan penat jerih penyokong-penyokongnya - guna dan buang!sumber BB

NURUL IZZAH AKAN BERENTAP DENGAN BLOGGER AAKJ?


Terkejut MKP bila dengaq berita yang Nurul Izzah yang dikasihi, walaupun dia memang tak akan suka dekat MKP kerana dok balun dia selalu dalam blog aje.....Berita yang diterima ini bakal menggoncang Parlimen Kelana Jaya.Setahu MKP Kelana Jaya nie boleh dikatakan kebanyakkannya golongan cina masih lagi menyokong PKR dan mengikut peratusannya sebanyak 39%.Adakah ini benar atau gimik yang telah dikeluarkan demi menyedapkan hati Nurul Izzah.

Kelana Jaya nie rasanya yang paling glamour pun dalam blogspera nie adalah AAKJ terserah kepada rakan otai facebooker nie lah untuk handle sayangku Nurul Izzah kali ini.Peruntukkan PKR yang banyak telah dilaburkan dikawasan Lembah Pantai kini telah beralih kepada kawasan anda AAKJ akan tetapi maklumat yang MKP terima AAKJ telah bersedia dan hanya menanti kehadiran Sayangku Nurul Izzah.

Sapa yang mengantikan Nurul izzah di Lembah Pantai? Sudah pasti Khalid Yang semakin gagap telah berpindah kesana.Faktor yang menyumbang khalid ke Lembah Pantai ialah kerana terdapat pemindahan daftar pemilih yang telah menjadikan khalid gagap menjadi pengundi disana.Siapa pulak yang akan menentang khalid gagap?Jawapannya sudah tentu Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin,Bagi MKP ini adalah pertembungan buku dan ruas,Yang kesian penentang nurul izzah terdahulu Kak Ijat akan kemana lepas nie?Hanya masa dan keputusan pihak tertinggi UMNO akan menentukan.....dan berita dibawah akan membuat Nurul Izzah Raplah jingga......

Pada 22hb Januari 2012, jam 8 malam, bertempat di Padang Permainan Blok 4/5 Desa Mentari DUN Seri Setia, Kelana Jaya seramai 1,000 orang dari masyarakat kaum India meraikan Pesta Ponggal 2012.Pada malam Tahun Baru Cina, Pengerusi Skuad Prihatan (NGO) Dr. Vikneswaran yang sebelum ini orang penting didalam PKR telah bersama-sama hampir lebih 1,000 orang yang lain beralih sokongan kepada Barisan Nasional. Beliau telah membuat keputusan untuk bersama jentera BN di DUN Seri Setia Kelana Jaya untuk membantu BN memenangi PRU-13.

Sebelum ini, Pesta Ponggal diraikan bersama Anwar Ibrahim namun pada tahun ini beliau dan masyarakat India setempat membelakangkan Anwar. Mungkinkah kerana Anwar main belakang ?Pada tahun ini (2012), Dr Vikneswaran membawa Penyelaras Dun Seri Setia, Datuk Hj Abdul Halim Samat yang mewakili BN untuk bersama dengan masyarakat India di situ. Ini adalah simbolik terhadap peralihan sokongan kaum India di DUN Seri Setia yang kini menyokong BN.Tahniah kepada NGO Skuad Prihatin yang dipengerusikan oleh Dr Vikneswaran bersama 1,000 ahlinya yang kini telah meninggalkan PKR dan sertai BN ! Anwar kini semakin gelisah kerana PKR Parti Kian Rebah !



MKP Ayat Sempoi :Ini adalah sumber dalaman PKR tak pecaya kita tunggu masa penamaan calon?    

AMK AMIR GHAZALI UMPAMA MELAYU GADAI ISLAM DI PULAU PINANG


AMK Pulau Pinang kini bersuara bagi pihak Lim Guan Eng dan menyelarkan Pemuda UMNO bodoh dan fitnah terhadap DAP....Yang menjadi persoalan disini kenapa Amir Mohd Ghazali membela Cauvanis Lim Guan Eng.AMK kini nampak jelas membelakangkan Islam dan maruah sebagai Melayu dengan mengeluarkan kenyataan sedemikian.berikut adalah apa kenyataan diberikan:
Kenyataan yang dikeluarkan oleh Ketua Pemuda Umno Pulau tentang penjualan tanah secara rundingan kepada syarikat Ivory Group, adalah tidak benar.
Ini kerana Syarikat Ivory Group telah berjaya memiliki tanah tersebut melalui tender terbuka yang dipraktikkan oleh Kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Pulau Pinang. 
Syarikat Ivory Group adalah satu dari empat Syarikat yang memenangi bidaan tersebut, antara syarikat yang terbabit dalam bidaan itu ialah Chia Tai Xing Ye Industrial Development Ltd, SP Setia Berhad dan AG Pearl Sdn Bhd (hilang kelayakan akibat tidak membayar “earnest deposit” sebanyak RM1.2 juta).
Oleh kerana Ivory telah memberi tawaran yang paling tinggi iaitu RM240 skp atau jumlah besar RM1.072 bilion, mereka telah dipilih.  
Berbalik kepada kenyataan Saudara Ir Sheik Hussin sebelum ini:

 

Siapa yang dunggu? atau tidak faham apa yang dipersoalkan?Yang dipertikaikan disini adalah justifikasi diguna pakai telah tamat tempoh.Kepada Saudara Amir Mohd Ghazali beringatlah usah mempergadaikan Islam demi mempertahankan Kapir Harbi.Isu ini telah menampakkan kobodohan anda sendiri apabila bersuara,Jika anda benar layak sudah tentu Guan Eng telah melantik anda sebagai pegawainya paling tidak, ternyata anda telah diperbodohkan olehnya dengan menjawab bagi pihaknya dalam isu ini.Kalau setakat penghantar surat rasanya budak sekolah tadika pun layak.



MKP Ayat Sempoi ; Masih ingatkah lagi waktu dan ketika ini?hingga kini Guan Eng diam membisu?





#AmanKampus : YDP MPP #UUM Amir Izzuddin 'Bengang' Kerana #PRKampus Dilewatkan? @KhaledNordin @razaliibrahim

Sebaik tiba di kampus Universiti Utara Malaysia, Sintok Kedah - program JelajahAMAN KAMPUS Fasa ke-2 dimulakan dengan program kuliah agama yang disampaikan oleh Ustaz Mohd Yusnaidi Sobri dari Pusat Islam UUM.



Reaksi YDP MPP UUM terhadap program Aman Kampus ASPIRASI MAHASISWA Fasa kedua yang diadakan di Universiti Utara Malaysia. Siri jelajah yang memasuki fasa kedua ini diadakan bertujuan mendapatkan respon serta masalah yang dialami oleh mahasiswa IPTA sebelum dibentangkan kepada Perdana Menteri DS Najib Tun Razak.

NO AELB LICENCE RADIOACTIVE PENANG PLAN.




The Atomic Energy Licensing Board have not issued any operating license or approval for the proposed Robert Bosch solar Photovoltaics (PV) plant in Batu Kawan, Penang.

AELB’s operating license or approval is a compulsory prerequisite for any factory or plant that produces radioactive materials as products or waste.

AELB director general Raja Abdul Aziz Raja Adnan confirmed that the board has not received any application for the controversial solar PV plant in Batu Kawan.

Speaking to The Mole Raja Abdul Aziz said, “so far we have not received any application for the Batu Kawan solar panel project.”

Raja Abdul Aziz said the project has to be evaluated by AELB despite the initial International Energy Agency (IEA) approval.

“If they do not get the approval from AELB, they will not be able to operate. This is due to the fact that the solar panel plant will produce radioactive material and we have to evaluate the level of its radioactivity,” Raja Abdul Aziz said when contacted.

A blog post in Stop The Lies pointed that the solar PV plant that the German company Robert Bosch plans to build in Batu Kawan was similar to a plant in China that was closed down due to health risks to the local population.

Penang state executive councillor Phee Boon Poh said the solar panel manufacturing plant project in Batu Kawan will proceed and had insisted the solar PV project was safe as several bodies including the IEA and DOE had vetted the project before the Penang Government gave its go-ahead.

Meanwhile former Batu Kawan Member of Parliament Huan Cheng Guan told The Mole that he was still waiting for Penang Chief Minister Lim Guan Eng’s official response on the state government plans to dispose toxic radioactive waste from the solar panel plant.

“So far there is no reply from (Lim) Guan Eng. I wonder why the chief minister is so quiet. It’s unfair for him to keep mum as the people in Batu Kawan are aware of the health risks. Penangites are worried.

“If he (Guan Eng) can be so vocal about Lynas, why can’t he explain this serious radioactive toxic threat in his own backyard?” Huan who now heads Parti Cinta Malaysia questioned.

Huan had previously claimed that the state government failed to consult residents and other stakeholders before the ‘radioactive’ plant was given the green light.

In a news report he had urged Lim to disclose the details about the project especially on its waste management steps.

Huan said he will continue to pursue the matter in the best interest of Penangites.

“Like minded NGOs and environmentalists must get together and deliberate this matter in details as it involves the future of our children,” Huan added.

Kedah Gerakan youth chief Tan Keng Liang who has been highlighting the issue in his blog post echoed similar sentiment, saying that Penang government has failed to reveal precautionary actions to stop pollution or to allow the environmental disaster caused by solar photovoltaics (PV) plnat in Zhejiang, China from recurring in Penang.

Tan also said people should not compare the solar plant in Kulim and Batu Kawan as the former was built in industrial area and not residential area.

“Similar to Lynas, I would recommend for the solar PV plant in Batu Kawan to be evaluated by independent bodies and international experts as well,” Tan told The Mole.






- Posted using BlogPress from my iPad

Friday, March 30

ANWAR KENA BUAT POSTER MACAM NIE DIPERMATANG PAUH?


Jika insan bernama Anwar Ibrahim ingin menang di kubu kuatnya iatu Permatang Pauh terpaksalah poster berani mati ini dinaikan sekitar Permatang Pauh kali nie....Pemimpin Umno menyifatkan kenya­taan Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim bahawa Pakatan haram (PR) akan menyebelahi golongan berpendapatan rendah hanya retorik, populis dan terdesak untuk meraih simpati menjelang Pilihan Raya Umum 13 (PRU13) akan datang.

Ketua Penerangan Umno, Datuk Ahmad Maslan berkata, kenyataan tersebut tidak benar kerana selama ini Barisan Nasional (BN) telah lama berjuang membantu rakyat.Menurutnya, usaha membasmi kemiskinan di negara ini dilakukan melalui pelbagai bantuan untuk membantu rakyat melibatkan pelbagai kementerian dan agensi kerajaan.

Usaha tersebut bermula 1970 lagi melalui Dasar Ekonomi Baru (DEB) yang membasmi kemiskinan dan menyusun semula rak yat. Kini usaha kerajaan diteruskan dengan melaksanakan pelbagai transformasi oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.Anwar hanya bercakap, sedangkan kerajaan terlebih dahulu merancang dan membantu rakyat.

Kerajaan merancang dengan teliti dan melaksanakan pelbagai transformasi, antaranya tujuh Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA) iaitu pendidikan, membasmi rasuah, pengangkutan awam, jenayah dan dua program untuk meningkatkan golongan berpendapatan rendah meningkatkan taraf hidup mereka.Anwar hanya retorik untuk populis walaupun sebenarnya bertentangan dengan apa diucapkan.Datuk Ahmad Maslan berharap rakyat tidak menerima segala tuduhan dilemparkan pembangkang tanpa berfikir panjang.

MKP Ayat Sempoi ; Kalau tak pasang poster macam nie sure kalah pada PRU 13 nanti.



VIDEO SEMPOI ; DEMO ANWAR BONEKA ZIONIS?

Kemarahan beberapa pertubuhan badan bukan kerajaan (NGO) Melayu dan Islam terhadap sokongan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang didakwa menyokong Israel dan rejim Zionis terus memuncak.Hari ini, lebih 100 wakil NGO itu mengadakan demonstrasi secara aman di hadapan Ibu Pejabat PAS, Jalan Raja Laut di Kuala Lumpur.  
Ini kerana parti Islam itu yang berkeras mengatakan bahawa adalah haram mengadakan sebarang hubungan dengan Israel, lebih-lebih lagi jika mereka menyokong agenda Zionis tetapi gagal membidas ketua pembangkang itu.Dalam demonstrasi selama sejam bermula pukul 11 pagi itu, mereka turut menyerahkan memorandum kepada wakil PAS.
Walaupun Mursyidul Am PAS Datuk Seri Nik Aziz Nik pada 14 Februari lalu mahu Anwar menarik balik kenyataannya yang didakwa menyokong usaha melindungi keselamatan Israel seperti yang dilaporkan The Wall Street Journal (WSJ) atau menyaman media itu jika laporannya tidak benar, namun ketua umum PKR itu tidak berbuat demikian.
Anwar sekadar berkata, beliau memahami perbezaan pendirian antara PKR dan PAS dalam isu itu tetapi menegaskan mereka berkongsi hasrat melihat tertegaknya Palestin yang merdeka.Malah, katanya, kenyataannya kepada WSJ yang juga menyatakan "pendirian tersebut tertakluk kepada syarat bahawa Israel mesti menghormati aspirasi rakyat Palestin" tidak disiarkan sepenuhnya.

DEMO BANTAHAN TANAH MASJID BAYAN MUTIARA DIWAKAFKAN.




Sebentar tadi berlaku demontrasi umat islam pulau pinang menyatakan bantahan terhadap pengambilan tanah masjid di Bayan Mutiara oleh rejim DAP.Perhimpunan itu bermula selepas mereka menunaikan solat jumaat di Masjid simpang enam berdekatan Komtar.




Perarakan tersebut menuju ke Pejabat Pentadbiran Negeri.Seperti biasa mereka dihalang bagi menyampaikan memorandum kepada Guan Eng oleh pengawal keselamatan,berlaku sedikit pertengkaran akan tetapi telah berjaya di selesaikan dengan kehadiran pihak Polis.setelah didesak akhirnya wakil dari kerajaan negeri hadir menerima memorandum tersebut.


- Posted using BlogPress from my iPad

RAKYAT PULAU PINANG MENGAMUK PULAK

kerna menjual tanah masjid umat islam pulau pinang telah mengamuk.

GUAN ENG MENIPU LAGI,PELAN BAYAN MUTIARA TIADA MASJID....?


Bagi Shaik Hussein Mydin inilah peluang yang dia tunggu-tunggu untuk mendedahkan semuanya termasuk mungkin mengemukakan saman balas.

Menurutnya beliau menyambut baik hasrat Ketua Menteri itu untuk mengambil tindakan undang-undang terhadapnya berhubung isu penjualan tapak masjid dan sekolah di Bayan Mutiara.
Persoalan utama adalah isu penjualan tapak masjid dan tapak sekolah. Kalau betul telah jual, akuinya dan bagi tapak baru untuk bina masjid di kawasan yang sama dan jangan hendak tutup isu berkenaan.
Shaik Hussein berkata Pemuda UMNO Pulau Pinang tidak akan berdiam berhubung isu itu dan akan terus bersuara sehingga kerajaan negeri mengembalikan tapak masjid dan tapak sekolah di Bayan Mutiara.
Berikut adalah apa yang telah dijawab oleh Gaun Eng didalam blognya.

berikut dibawah adalah cadangan projek berkenaan yang MKP ambil dari klik disini cadangan bagi projek Rumah mewah  Bayan Mutiara
Dan ini tidak ada langsung kemudahan seperti yang didakwa oleh Guan Eng akan membina Masjid dan tempat ibadat selepas diluluskan oleh MPPP jika ada mesti akan dipamirkan didalam web berkenaan yang ada hanyalah dewan serbaguna pada Projek Bayan Mutiara......Guan Eng sesudahlah menipu dalam semua hal,Rakyat Pulau Pinang Dah tahu hang punya auta,Jangan cari pasal nanti hilang Ketua Menteri didalam gengaman.

MKP Ayat Sempoi : Guan Eng lu punya auta simpan dalam seluaq....

KEMPEN ANTI-LYNAS TERIMA DANA ASING?



Pihak pembangkang khususnya PKR telah menjadikan isu kilang memproses nadir bumi di Gebeng, Pahang yang dibina oleh Lynas Malaysia Sdn Bhd sebagai isu politik.

Penyokong pembangkang serta rakyat tempatan telah digembeleng sejak setahun lalu untuk menentang projek tersebut.

Tujuan utamanya ialah untuk menutup kilang Lynas yang yang menelan belanja dan pelaburan asing lebih RM700 juta bagi negeri Pahang.

Bermacam-macam tohmah dan dakwaan dilemparkan terhadap projek tersebut antara lain bahawa projek tersenut membahayakan rakyat Pahang serta alam sekitar kerana kononnya risiko bahan buangan beradioaktif hasil pemprosesan bahan mentah nadir bumi yang dilombong dari Australia.

Bagaimana pihak kerajaan pusat dan kerajaan negeri termasuk semua agensi yang bertanggungjawab dalam pelesenan dan pemantauan kilang tersebut telah memberi jaminan bahawa kilang tersebut selamat dan tidak berisiko tinggi seperti mana yang didakwa oleh pembangkang.

Malah ahli parlimen Hulu Langat, Dr Che Rosli Che Mat yang merupakan pakar kajian nuklear telah mengesahkan tapak loji memproses nadir bumi Lynas adalah selamat dengan pemantauan yang mengikut prosedur.

Sekaligus kenyataan yang datangnya dari seorang pakar dan professional seperti Dr Che Rosli menyanggah dakwaan-dakwaan berbaur politik dan tidak berasas daripada kumpulan kempen anti-Lynas yang diketuai oleh Ahli Parlimen Kuantan, Fuziah Salleh.

Jka dikaji sejarah kempen anti-Lynas, agak menghairankan mengapa DAP yang juga rakankongsi PKR dan PAS dalam Pakatan Rakyat membantah penubuhan jawatankuasa bagi menilai penubuhan kilang Lynas.

DAP mahu menampakkan bahawa parti itu tidak anti-pembangunan dan pelaburan tetapi secara senyap dan sembunyi memberi dokongan kuat kepada kempen tersebut.

Ini terbukti dengan kehadiran dalam setiap demonstrasi dan bantahan yang diadakan sama di Kuantan atau di Kuala Lumpur.

Lebih daripada 90 peratus yang hadir terdiri daripada ahli dan penyokong DAP, hanya segelintir kecil penyokong PKR dan PAS menyertai mana-mana perhimpunan anti-Lynas.

Ini membuktikan bahawa wujud agenda tersembunyi yang tidak mahu didedahkan oleh DAP.

Menurut sumber dalaman kempen anti-Lynas sendiri, Fuziah dan kuncu-kuncunya mampu menerajui kempen mampu bertahan lebih setahun kerana sokongan dana yang besar.

Dana tersebut dikatakan diberikan oleh sebuah negara Asia yang juga merupakan antara pengeluar terbesar nadir bumi dunia.

Kalau tidak masakan Fuziah dan kumpulan anti-Lynas yang besar mampu mengadakan kempen yang tersusun dan teratur, malah mampu membawa aktiviti-aktiviti mereka hingga ke Australia.

Semuanya ini memerlukan kewangan yang besar dan pembiayaan hanya mampu diberi oleh pihak yang mempunyai kepentingan dan berasa terancam dengan wujudnya kilang Lynas di Gebeng.

Ertinya DAP dan PKR telah menjadi kuada tunggangan negara asing untuk menjejaskan ekonomi dan iklim pelaburan Malaysia.

Tindakan Fuziah dan kumpulan anti-Lynas bolehlah dianggap sebagai usaha khianat terhadap negara mereka sendiri dan sudah tentunya pihak berkuasa harus menyiasat sumber dana yang diperolehi serta agenda tersembunyi pembangkang dengan menggunakan rakyat yang dipergunakan.

PAS telah menghidu agenda jahat PKR dan DAP dan oleh kerana itu sejak awal algi telah menunjukkan sikap dingin terhadap usaha menentang projek tersebut.

Hakikatnya kempen anti-Lynas adalah contoh yang menjadi bukti kukuh bahawa dakwaan pihak pembangkang sememangnya menerima dana asing bagi mewujudkan ketidakstabilan politik di negara ini.

Pembangkang akan menggunakan apa jua cara untuk merampas kuasa politik sekalipun bersekongkol dan didokong dana besar negara asing.email via BlueBear

VIDEO SEMPOI : KADUK KENAPA SUKA YANG NIE?



malam nie malam jumaat kalau buat amal ibadat dapat pahala lebih,jika dah kawin tue pandai-pandai ajelah,jangan ikut macam yang dalam video nie sudah,,,,Alahai Pak Kaduk awat  jadi macam mangkuk hanyun....PAS Oh PAS Celaka Boleh....

Thursday, March 29

VIDEO KEMALANGAN YANG MENGORBANKAN SAHABAT MKP.



Ketabahan dan redha dengan apa yang berlaku kerana itu adalah kehendah ilahi,sahabat, MKP berdoa semoga roh kalian ditempatkan dikalangan orang yang beriman,Walaupun pertemuan tempohari singkat,Masih terasa apa yang kita ucapkan bersama.


Diharapkan banyak-banyak bersabar dan redha menerima ketentuan ilahi..Sebagai pemuda UMNO MKP jua turut bersimpati sangat dan sedikit sebanyak merasai kehilangan mereka..


Al-Fatihah



VIDEO CABARAN KETUA PEMUDA KEPADA GAUN ENG YANG KECUT TELOQ?




Ketua Pemuda UMNO Pulau Pinang mencabar Lim Guan Eng DAP menyaman beliau tentang isu tapak masjid di Bayan Mutiara.

Sebelum ini, Ir Shaik Hussein telah mendedahkan bahawa tapak masjid telah diluluskan sebelum Lim Guan Eng DAP menjual Bayan Mutiara kepada Ivory Properties. 

Beliau mahukan penjelasan daripada Ketua Menteri Pulau Pinang itu tetapi Guan Eng tidak menjawab sebaliknya bercadang untuk menyaman Ketua Pemuda UMNO Pulau Pinang.

Dek kerana sikap kroni tegar Kit Siang itu, Ir Shaik Hussein mencabar beliau menyaman Ketua Pemuda itu. Bukan itu sahaja, Shaik Hussein mencabar Guan Eng supaya menyaman beliau tentang 5 lagi soalan yang dibangkitkan sebelum ini.

Kita perlu faham bahawa skandal ini menjangkaui perbezaan ideologi politik kerana ianya melibatkan hak rakyat Pulau Pinang dan orang Islam. Dan perkara ini sangat serius kerana ianya melibatkan agama.

Adalah tidak masuk akal jika ada orang Islam yang akan menyokong Lim Guan Eng DAP jika skandal ini tidak dijawab dengan telus. Begitu juga hak rakyat yang lain sama ada Melayu, Cina dan India yang juga ingin tahu status tapak sekolah di Bayan Mutiara.

Persoalannya, apakah Lim Guan Eng berani menyahut cabaran ini?

@PDRMsia TOLONG SIASAT DAP JUAL TAPAK MASJID.



Sekretariat Suara Keamanan Malaysia (SSKM) hari ini membuat laporan polis bagi membantah tindakan kerajaan negeri menjual tapak masjid dan sekolah di Bayan Mutiara kepada pihak swasta.

Pengerusinya Muhamad Mukhlis Maghribi berkata SSKM mahu polis menyiasat tindakan kerajaan negeri mengubah pelan asal projek Bayan Mutiara itu sama ada mengikut prosedur yang ditetapkan atau sebaliknya.

Bercakap kepada pemberita selepas membuat laporan itu di Ibu Pejabat Daerah Polis Timur Laut di sini,    Muhamad Mukhlis juga menggesa polis mengambil tindakan undang-undang kerana apa yang dilakukan oleh kerajaan negeri ini melibatkan isu agama dan perihal sosial masyarakat.

Beliau juga berharap agar bantahan yang dilakukan oleh SSKM ini tidak dipolitikkan oleh mana-mana pihak kerana ia tiada kaitan dengan politik sebaliknya perihal isu masyarakat.

Isu penjualan tapak masjid dan tapak sekolah kepada pihak swasta di Bayan Mutiara yang bernilai RM1.07 bilion, dibangkitkan oleh Ketua Pemuda Umno Pulau Pinang Shaik Hussein Mydin.

Dalam pelan asal projek di Bayan Mutiara yang terletak di atas tanah seluas 41.5 hektar itu, ia melibatkan pembinaan sekolah, masjid, balai polis, pusat komuniti dan pusat beli belah dengan nilai pembangunan kasar RM10 bilion.



MKP Ayat Sempoi : Kasi panas lagi pungkoq Gaun Eng kali nie.

GUAN ENG SAMAN JIKA ANAK JANTAN ADA TELOQ?




Sidang media Ketua Pemuda Umno Pulau Pinang.Sila saman saya dengan lima isu yang dibangkitkan sebelum ini.Ir Sheik dengan tegas menyatakan akan terus membuka pekung DAP dan Guan Eng berkenaan isu masjid kerana ianya amanah demi mempertahankan islam.

Posted using BlogPress from my iPad

GAUN ENG MAHU TUTUP KES NIE?



Sapa yang menipu dalam kes ini,Gaun Eng atau Ir Sheik Hussein?Gaun eng dah banyak menipu dalam semua isu yang telah dibangkitkan.Nak cerita satu persatu perihal penipuan Guan Eng sampai besok pun tak habis.MKP akan mendapatkan maklumat lanjut dari Ketua Pemuda Umno Pulau Pinang pada sidang media jam 3 petang nanti.

Kenapa Guan Eng mahu menyaman? Ini adalah kerana apabila kes telah telah difailkan ke mahkamah sesiapa sahaja tidak dibenarkan bersuara atau mempertikaikan lagi kes ini.Taktik ini telah lama digunakkan oleh Anwar dan pakatan pembangkang,Nampaknya Gaun Eng dah kalah.


rapid

rapid

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive