Tuesday, April 3

KES RABA TETEK PULAK DAH NIE?



Nie apa kes, sampai macam nie sekali depa nak buat fitnah terhadap Polis.Adakah Polis wanita tidak berhak memeriksa badan seorang yang disyaki/suspek wanita.Jika wanita meraba dan memeriksa wanita itu dianggap ganguan seksual....Apa kejadah tahap gaban Teresa Kok Nie cuba buat,Nak cetuskan supaya orang awam tidak pecaya kepada Polis.Nampaknya taktik yang bangang ini tidak berkesan dan nampak pembohongan dalam mencari publisiti murahan tahap jamban.... Berikut MKP berikan akta yang membolehkan Polis mengeledah tempat atau tubuh;

GELEDAH:
terdapat 2 jenis geledah
tentang tubuh badan seseorg.
tentang tempat.
hanya polis yg boleh melakukan perkara ini (sek 20).
boleh dijalankan
dengan waran @
tanpa waran (sek 62, 62A, 62B & 63).


Perempuan itu bercakap dalam sidang media menggunakan bahasa mandarin - dah sah dia seorang yang bodoh. Orang cina yang cerdik akan mahir atau boleh berbahasa Malaysia kerana mereka mendapat pendidikan sepenuhnya atau boleh dikatakan ada ilmu.

Gangguan seksual - Anggota polis wanita memicit payudara tahanan wanita, adakah itu gangguan seksual ?

Polis wanita bukan setakat berhak memicit payudara tahanan wanita, malah boleh meraba payudara atau membuka baju payudara seseorang tahanan wanita. Lebih dari itu mereka boleh buat termasuklah di bahagian alat sulit. Untuk tujuan pemeriksaan bagi memastikan tiada barang terlarang yang disorokan di bahagian-bahagian sulit wanita.

Kalau mengikut takrifan Theresa Kok dan malaysiakini seseorang anggota polis wanita menyentuh payudara tahanan wanita dikategorikan sebagai gangguan seksual, maka doktor-doktor yang memeriksa payudara kaum wanita juga termasuklah dalam kategori gangguan seksual.

Itulah kebodohan pembangkang yang tiada tolok bandingnya yang suka membuat undang-undang sendiri sesuka hati mereka.

Wanita itu mendakwa beberapa anggota badannya yang bengkak atau cedera akibat digari, termasuklah di bahagian pinggul, paha dan kiri betis.

Budak kecil yang berusia 3-4 tahun pun tahu, jika polis menggari seseorang pesalah tempat yang digari adalah pergelangan tangan. Belum ada polis di dunia ini yang menggari pesalah di paha.

Digari di tangan, kemudian cedera di pinggul, paha, dan betis. Logikkah ?

Terang-terang itu satu pembohongan. Sekali bohong mungkin orang boleh terima, tapi kalau sampai 2-3 bohongnya dalam satu cerita, maka seluruh cerita atau dakwaan itu adalah bohong semuanya.RBF

MKP Ayat Sempoi ; Teresa lu sudah kantoi lagi,nanti bila ada masalah jangan cari Polis.

VIDEO ADAM ADLI KENA TUMBUK.



Rundingan 34 penduduk pangsapuri PKNS Kampung Kerinchi dekat Kuala Lumpur bersama pihak berkuasa tempatan (PBT) yang mahu merobohkan kediaman mereka pagi ini dicemari oleh insiden aktivis pelajar, Adam Adli yang mengaku ditumbuk.

Menurut saksi kejadian, Adam Adli Abd Halim kelihatan ditumbuk ketika menuruni pangsapuri empat tingkat itu oleh lelaki, dipercayai penduduk setempat.

Adam yang hadir bersama seorang lagi aktivis pelajar Ekhsan Bukhari kelihatan mengalami kecederaan di bahagian bibir dan mata.Adam kini sedang membuat laporan polis di Balai Polis Jalan Pantai Baharu.






MKP Ayat Sempoi ; Padam muka dok buat kacau tempat orang,bila dah kena macam nie pun patutlah.kena haria nie pun,aku cukup pantang dengan mamat skema macam nie.........

DIRA OH DIRA BETUL KE NIE?


Kecoh juga hari ini dunia hiburan Malaysia apabila ada laporan yang menyebut seorang pengacara rancangan gossip popular serang wanita di pusat hiburan.
Menurut laporan akhbar hari ini, pengacara popular itu pernah juga berlakon dalam beberapa drama juga telemovie sebelum ini.

Mangsa yang berusia sekitar 20-an cedera di kepala dan terpaksa dirawat di Hospital Ampang (HA) & spekulasi mula bertebaran yang mengatakan pengacara itu adalah Dira Abu Zahar, dari Melodi.

Belajar dari kesilapan bodoh kami sebelum ini, kami terus hubungi Dira Abu Zahar untuk dapatkan penjelasan lanjut berkaitan spekulasi ini dan kisah pengacara gossip popular yang di’dakwa terlibat sama dalam insiden itu.

Dira Abu Zahar yang sedar akan berita itu agak terkejut apabila beliau terpalit dengan spekulasi yang mengatakan pengacara itu adalah beliau.RK

Gambaq kat atas memang kes pijak muka yang pasti dan jelas bagaimana sikap yang ditunjukkan oleh pemimpin DAP Lim Gaun Eng nie......Habis tue kalau hampa sokong jugak DAP nie tak tau la MKP nak habaq apa....Perangai depa nei macam haram jadah berani cuma kot belakang saja apa punya kejadah manusia macam nie....

MKP Ayat Sempoi : Guan Eng suruh pencacainya jawab saja psl isu Bayan Mutiara,,,,,Lu sudah hilang telao ka?

#AMANKAMPUS APA ADA KT USM NIE?

Video sempoi dari kumpulan mamu raja lawak,depa nie boleh buat macam-macam lawak yang paling best tue adegan bawak batu nesan,Sapa kena perli nie sudah tentu geng mahasewel tahap gaban si Adam Adli...Kemaruk nak glamour sampai macam tue sekali perangai haram jadah tue......Rugi malaysia kalau ada macam nie mahasiswa.Lebih banyak mudarat dari kebaikan kepada golongan mahasiswa.Rasanya banyak mahasiswa yang lebih baguih dari Adam Adli nie....... 



Ikuti bicara YDP MPP USM Saudara Idzuan Jamal yang memberi sedikit komen mengenai tranformasi yang dilakukan oleh Perdana Menteri DS Najib Tun Razak serta komen dari mahasiswi berbangsa cina yang turut menyertai program jelajah Aman Kampus.


Misi Bantuan Membawa Pulang Mangsa Bom Hat Yai. KP1M.


Kelab Putera 1Malaysia akan membawa pulang rakyat Malaysia yang cedera dalam kejadian pengeboman di sini Sabtu lepas dan masih dirawat di hospital tempatan Thailand, selewat-lewatnya, Khamis ini.
Pengerusinya Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim berkata menerusi ‘Misi Bantuan Membawa Pulang Mangsa Bom Hat Yai’ itu, pihaknya akan membawa pulang kesemua mangsa yang masih dirawat setelah mendapat kebenaran daripada pihak hospital dan kerajaan Thailand.
Katanya ini bagi membolehkan mereka mendapat rawatan di hospital Malaysia yang berdekatan dengan kediaman mereka supaya mereka lebih selesa.
Kita telah sediakan 30 paramedik dan doktor pakar yang diketuai oleh Dr Alwi Abdul Rahman dari Hospital Selayang bagi membolehkan mereka memantau keadaan mangsa dan akan berurusan dengan hospital bagi proses membawa balik mangsa.
Lima mangsa masih ditempatkan di dua buah hospital iaitu Hospital Songkla Nagidrind (empat orang) dan Rajyindee (seorang).Mereka akan dibawa pulang dan dihantar ke hospital negeri masing-masing bagi menjalani rawatan di sana serta memudahkan keluarga mereka menziarahi.
Abdul Azeez berkata ahli keluarga mangsa-mangsa yang cedera itu ketika ditemuinya bersetuju untuk membawa pulang mangsa yang cedera dengan segera kerana bimbang faktor keselamatan tidak menentu di sini.
Katanya mangsa akan dibawa dengan menggunakan ambulans Kelab Putera 1 Malaysia untuk dihantar pulang ke negara ini.
Abdul Azeez berkata pihaknya juga akan memantau keadaan semua mangsa terlebih dahulu sama ada boleh dibawa pulang kerana bimbang boleh menjejaskan kesihatan mereka.
Beliau berkata Konsulat Jeneral di Songkla juga akan membantu menguruskan dan mengumpul semua barangan rakyat Malaysia yang terlibat seperti kereta, dokumen perjalanan, beg pakaian dan sebagainya untuk dibawa pulang ke Malaysia.
Sementara itu, Kerajaan Thailand telah memberi sumbangan sebanyak 10,000 Baht (RM995) setiap seorang kepada mangsa rakyat Malaysia yang cedera dalam kejadian itu.
Sementara itu keluarga dua mangsa yang maut mendapat 459,000 Baht (RM45,632) dengan 150,000 Baht (RM14,910) adalah sumbangan daripada Pejabat Gabenor Songkla dan selebihnya daripada Kementerian Pelancongan Thaiand.- BERNAMA

ALAHAI UMNO PULAU PUNANG PRU 13.


UMNO Pulau Pinang sudah menyenarai pendek calon yang akan bertanding pada Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-13. Senarai itu akan diserahkan kepada Perdana Menteri, Najib Tun Razak tidak lama lagi.
UMNO Pulau Pinang sudah bersedia untuk menghadapi PRU. UMNO negeri itu juga yakin dapat ‘mengambil’ semula kerusi yang dimenangi pakatan pembangkang pada PRU lalu. Sekurang-kurangnya, kerusi Parlimen Balik Pulau dan Dewan Undangan Negeri (DUN) Batu Maung dan Sungai Bakap.
Mungkin angin perubahan yang berlaku akan turut membantu UMNO memenangi semula kerusi Penanti yang disandang PKR dan kerusi tunggal Pas di Permatang Pasir. Menjadi satu bonus jika UMNO mampu mengambil semula Permatang Pauh yang suatu masa dulu pernah dikuasainya. Pas juga pernah menguasai kerusi Permatang Pauh ini.
Pada PRU lalu, UMNO menang 11 daripada 15 kerusi yang ditandingi. UMNO juga parti tunggal dalam komponen Barisan Nasional (BN) yang menang kerusi sama ada di peringkat Parlimen atau DUN di negeri itu.
Di peringkat DUN, Gerakan yang diperuntukkan 13 kerusi, MCA (10) dan MIC (2) gagal menyumbang sebarang kerusi. Calon-calon berkenaan tewas kepada DAP dan PKR. Apakah kali ini rakan-rakan UMNO di Pulau Pinang itu sudah mendapat keyakinan baru untuk membantu BN mendapatkan semula Pulau Mutiara itu?
Pastinya masing-masing mempunyai keyakinan walaupun di atas kertas, ada yang berkata, laluannya teramat sukar. UMNO pula jangan terlalu yakin untuk menambah kerusi. Walaupun ada desas desus mengenai kemungkinan Anwar Ibrahim beralih kerusi tetapi jika ia berlaku adakah ia strategi PKR mahu menambah kerusi atau PKR sudah terasa Gelombang Biru di Permatang Pauh? Tugas mempertahankan kerusi dan merampas kerusi yang terlepas sama-sama penting.
Tersilap langkah, yang dikejar dapat tetapi yang dikendong pula keciciran. Lebih malang, jika yang dikejar tak dapat yang dikendong juga keciciran. Beberapa kerusi yang sudah ada ‘dalam tangan’ UMNO perlu dijaga.
Walaupun landskap politik sudah berubah hasil pelbagai usaha yang dilakukan tetapi keputusan PRU lalu perlu diselak dan disemak semula. Sekurang-kurangnya angka berkenaan dapat memberi peringatan awal supaya parti tidak leka. Daripada 11 kerusi yang dimenangi UMNO pada PRU lalu, parti itu hanya menang selesa di lima kerusi sementara di enam kerusi boleh dikategorikan ‘menang tipis’.
Contohnya kerusi Sungai Dua di kawasan Parlimen Tasek Gelugor. BN hanya menang dengan majoriti 535 undi mengalahkan calon Pas, Salleh Man yang kini menjadi ADUN Permatang Pasir melalui satu pilihan raya kecil (PRK). Sungai Dua ketika di bawah Permatang Pauh pernah menjadi kubu Pas.
Begitu juga dengan Seberang Jaya apabila pada PRU lalu, Arif Shah Omar Shah menewaskan calon PKR dengan majoriti 533 undi sahaja berbanding 4,464 undi pada 2004. Ketua UMNO Bahagian Permatang Pauh, Abdul Jalil Abdul Majid berkata, mereka sudah bersedia memberi saingan hebat kepada calon lawan pada PRU Ke-13. Sambil mahu mempertahankan Seberang Jaya, dua lagi kerusi DUN dan Parlimen akan cuba diambil kembali.
Di Parlimen Nibong Tebal pula, kerusi DUN Sungai Acheh dimenangi UMNO tetapi majoritinya hanya 250 undi. Di kawasan yang sama, DUN Sungai Bakap yang dimenangi PKR pula meraih majoriti 2,067 undi mengatasi majoriti yang dimenangi BN pada PRU sebelumnya.
Lebih menarik untuk dilihat ialah kerusi di kawasan Parlimen Balik Pulau yang dimenangi calon PKR dengan majoriti 708 undi. Di sini, wujud peluang untuk UMNO kembali menguasai kerusi itu. Tetapi jangan pula sampai terjadi seperti kata orang Pulau Pinang iaitu Balik Pulau Bayan Lepas, sana terpelau sini terlepas!
Bagi tiga kerusi DUN di kawasan Parlimen itu, majoriti undi yang dimenangi BN melalui calon UMNO adalah kecil berbanding DUN jirannya Batu Maung dalam kawasan Parlimen Bayan Baru yang dimenangi PKR dengan majoriti melebihi 3,000 undi. Di DUN Pulau Betong, BN mengalahkan calon PKR, Dr. Mansor Othman dengan 294 undi. Dr. Mansor kini adalah Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang I selepas memenangi PRK Penanti. Di Bayan Lepas, BN mengalahkan calon Pas dengan 399 undi dan di Telok Bahang mengalahkan calon PKR dengan 465 undi.
Melihat angka-angka ini, ia bukanlah satu kemenangan selesa kepada BN. Tetapi sekali lagi, orang politik akan berkata, itu 2008. Ya! Tidak dinafikan landskap politik sudah berubah selepas ‘tsunami’ 2008. Tetapi apakah selepas empat tahun, ‘kerosakan’ akibat ‘tsunami’ sudah diperbaiki? Apa pula peranan kerajaan DAP-PKR-Pas untuk turut sama menambah baik keadaan di pulau itu? Adakah Lim Guan Eng dan rakan-rakannya tidak melakukan apa-apa untuk memperkukuhkan kedudukan?
Di pihak BN, cukupkah sekadar ‘membongkar’ kepincangan yang berlaku dalam kerajaan DAP sekarang? Apa yang penting ialah memastikan jentera parti di semua peringkat dalam keadaan baik dan mampu bergerak lancar apabila ‘semboyan perang pilihan raya’ dibunyikan.
Tetapi sekali lagi jangan tersilap langkah. Nanti buruk padahnya. Kita tidak tahu apa yang sedang berlaku dalam ‘dunia politik’ tempatan di negeri itu. Apakah ‘cerita di sebalik cerita’ di Permatang Pauh, Tasek Gelugor, Nibong Tebal dan Balik Pulau. Apakah sudah tidak ada lagi ‘cakap-cakap belakang’ yang boleh ‘membunuh’ keupayaan calon yang akan ditonjolkan? Di samping kesepaduan pemimpin dan anggota parti, faktor calon juga amat penting.
Dan untuk sementara, BN perlu mengenepikan cakap-cakap bahawa sukar untuk BN merampas kembali Pulau Pinang. BN pernah mengharungi cabaran hebat ketika era Setiausaha Agung DAP, Lim Kit Siang yang memperkenalkan Tanjong I, Tanjong II dan Tanjong III. Ketika itu, UMNO banyak membantu Gerakan, untuk mengekalkan kuasa politik di negeri itu. Tetapi apabila UMNO ‘hilang’ empat kerusi pada PRU lalu, Gerakan. MCA dan MIC pula gagal membantu, Pulau Pinang menjadi pangkalan utama DAP.
BN Pulau Pinang hanya mampu berkuasa kembali sekiranya parti komponen memberi ‘sumbangan’ secukupnya. Tetapi jangan kerana terlalu menumpukan perhatian untuk mendapatkan balik kerusi diduduki DAP-Pas-PKR, kerusi sendiri terlepas!UTUSAN.

ARTIS PUN BANYAK YANG MURTAD,ADA YANG KISAH?


Di Indonesia ni, apa yang dipelikkan. Yang tak murtad pun macam murtad. Yang muslim dan tak nampak rupa muslim. Apatah lagi artis-artisnya. Cara berpakaiannya, cara pergaulannya, hinggakan cara lakonannya pun sudah tidak melambangkang ciri-ciri keislamannya langsung!


Kalau filem, terutama yang berbajet rendah, aksi dedah tubuh, dan ranjang sudah menjadi kewajipan. Tetapi masih mengaku Islamnya kental! Waduh...Kontroversi terbaru yang terjadi di kalangan dunia hiburan Indonesia apabila berita tiga selebriti mereka dikatakan telah menukar agama dalam erti kata lain, murtad tersebar.

Menurut satu sumber, salah seorang daripada selebriti tersebut adalah Pinkan Mambo. Penyanyi yang popular dengan lagu "Kekasih Yang Tak Dianggap" itu sudah dua kali menukar agama, perkara tersebut telah disahkan sendiri oleh ibunya, Deetje. Deetje yang kecewa dengan tindakan yang dibuat oleh anaknya itu memberitahu bahawa dia belum pernah melihat Pinkan ke gereja, namun dia memberitahu bahawa anaknya itu sudah mula belajar agama lain.

Pinkan atau nama sebenarnya Pinkan Ratnasari Mambo (gambar diatas sekali) dikatakan telah berubah dengan mendadak sejak kebelakangan ini. Menurut Deetje, dia merasa seperti kehilangan anak namun hanya berserah pada yang maha berkuasa.

"Anak merupakan kurniaan Tuhan dan kita tidak boleh mencintai anak 100 peratus kecuali pada Yang Maha Pencipta,"ujar Deetje.

Itu kat indon tak banyak orang Malaysia kisah akan tetapi dedahan dari Datuk Hassan Ali ini amat membimbangkan MKP tentang Murtad yang menular di Malaysia.

Monday, April 2

GTP UNTUK RAKYAT MALAYSIA.


Datuk Seri Najib Tun Razak menegaskan kerajaan tidak gentar berhadapan dengan pembangkang dalam gelanggang demokratik namun tidak akan menaburjanji-janji yang boleh mengbankrapkan negara.Kerajaan ini sentiasa menepati janji. Berhati-hatilah dengan tukang karut yang melipur lara. Mereka ini hanya pandai berjanji tapi tidak pernah mengotainya

Kerajaan ini di dalam merangka sebarang dasar, di dalam membelanjakan wang negara tidak akan sekali-kali meranap mahu membangkrapkan negara.Kita telah dan akan sentiasa berterus terang dengan rakyat tentang apa yang kita mampu dan apa yang kita tidak mampu lakukan,” kata beliau.

“Sebaliknya amat mudah bagi sesetengah pihak untuk menjanjikan bulan, bintang dan cakerawala tanpa memikirkan kesannya, tegas Perdana Menteri merujuk kepada Pakatan Rakyat.

Dalam ucapan yang menandakan genap tiga tahun menjadi Perdana Menteri, Najib berkata beliau yakin terhadap kebijaksanaan rakyat memilih sebuah kerajaan yang mempunyai rekod cemerlang membela mereka dalam setiap keadaan.

Najib berkata kerajaan pimpinan beliau tidak gentar untuk menghadapi pembangkang, malah bertindak membuka lebih luas ruang bersuara di samping memansuhkan undang-undang yang dianggap zalim.

“Bukankah kerajaan ini yang memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri, Akta Kediaman Terhad, Akta Buang Negeri, membatalkan 3 perisytiharan darurat, menggubal Akta Perhimpunan Aman bagi melindungi hak rakyat untuk berhimpun dan bersuara seperti yang dijamin Perlembagaan Persekutuan,” tanya Najib.

Kerajaan turut meminda Akta Universiti dan Kolej Universiti selain meminda Akta Pelesenan dan Mesin Cetak bagi menghapuskan keperluan pembaharuan lesen tahunan penerbitan.

Najib berkata segala tindakan itu menunjukkan Barisan Nasional tidak sekali-kali takut atau gentar bersaing untuk mendapatkan sokongan rakyat.

“Kita mempunyai penuh keyakinan terhadap kebijaksanaan rakyat Malaysia memilih dan meneraca. Mereka tahu menilai yang mana intan yang mana kaca,” kata beliau.

“Kita percaya rakyat akan memilih kerajaan yang mempunyai “track record” yang meletakkan kepentingan rakyat di atas segala-galanya, tambah beliau.

Datuk Seri Najib mengingatkan hanya tinggal lapan tahun untuk negara mencapai status negara maju Wawasan 2020.

Matlamat itu hanya boleh dicapai menerusi sebuah kerajaan yang dinamis ibarat sebuah kereta berprestasi tinggi.

“Kita memerlukan..komponen enjin yang berkualiti, bahan api mencukupi, destinasi yang jelas dan lebuh raya terbaik,” kata Najib.

“Namun, saya ingin mengingatkan, kita juga memerlukan kepada pemandu yang cekap supaya dapat menggabung jalinkan segala faktor yang ada bagi memastikan kenderaan tiba ke destinasinya pada masa yang ditentukan dengan selamat,” kata beliau.

“Oleh itu, janganlah kita bereksperimen untuk menukar pemandu yang telah terbukti kebolehannya, di tengah-tengah jalan, untuk digantikan dengan pemandu yang diragui dan berbahaya,” tambah beliau.

Najib menyifatkan pembangkang sebagai tukang karut yang melipur lara yang hanya pandai berjanji tapi tidak pernah mengotainya.

“Mereka tidak pernah konsisten antara amalan dan retorik yang dilaungkan. Berwaspadalah dengan alunan muzik oleh peniup seruling yang tampak indah tapi penuh dengan persona dan perdaya,” tegas Najib.

Najib berkata masa depan negara bergantung kepada kebijaksanaan rakyat memilih kerajaannya.

"Kesimpulannya, kerajaan hari ini adalah kerajaan yang bertanggungjawab, kerajaan yang beramanah dan paling penting kerajaan ini sentiasa menepati janji, “ kata beliau.AP

MISI BANTUAN KEMANUSIAAN KP1M KE THAILAND


Kelab Putra 1Malaysia menjalankan Misi Bantuan Kemanusian membawa pulang rakyat Malaysia yang terkena bom Di Hatyai  dan Yala Selatan Thailand.Misi di ketuai oleh Pengerusi Presiden Kelab Putra 1Malaysia Datuk Azeez Rahim.


Bantuan yang dihantar 11 ambulan,11 Doktor Pakar,30 sukarelawan.Bantuan dari segi ubat-ubatan dan membawa mereka yang tercedera ke hospital berdekatan Kedah dan Pulau Pinang..... 











 


MKP Ayat Sempoi ; Ramai yang sembang deras tapi kerja kurang,,,,Tahniah KP1M.....

INI YANG MEMBUATKAN NEELOFA LEBIH ANGGUN?



Dasyat sungguh dugaan yang diterima oleh neelofa nie,Apa tidaknya dugaan yang diterima pulak agak mencabar minda serta kekuatan iman seseorang,Zaman la nie bukan senang nak cari artis macam nie.Kalau yang bermasalah nie belambak rasanya nak kira dengan jari pun tak cukup.MKP cukup tabik spring la dengan neelofa nie kalau betul macam nie.MKP nie ada la jugak menaruh tapi tak nak bermimpi macam pungguk rindukan bulan......Buat Neelofa cantik bukan sekadar dari ;uaran akan tetapi dar dalaman juga......



Di bawah ialah ulasan penuh daripada Neelofa di dalam Metro Ahad:-
Siapa yang mahu perkara sebegini (gangguan seksual) berlaku dalam industri seni negara. Namun, itulah hakikatnya dan ia berlaku sejak dulu lagi. Saya banyak melalui pengalaman dan diganggu secara peribadi oleh golongan VIP daripada seseorang bergelar Datuk sehinggalah Tan Sri.
Mereka ada pelbagai cara untuk mendekatkan diri dengan saya – ada yang tawarkan kemewahan dengan memberikan peluang perniagaan, ada juga yang mahu memberikan wang. Ada juga yang menghubungi semata-mata untuk mengajak saya keluar makan.
Bayangkan, mereka sanggup memberikan saya peluang perniagaan serta wang tetapi saya percaya mereka tidak ikhlas dan ada maksud tersirat di sebaliknya. Tidak perlu saya jelaskan siapa mereka, cuma yang boleh saya beritahu, mereka bukan orang biasa tetapi dalam golongan elit.
Begitupun, saya ada pendirian dan tak mahu terjebak dengan perkara negatif begini. Malaysia ini kecil, apa lagi Kuala Lumpur, lambat laun orang akan tahu apa yang kita lakukan, lebih-lebih jika bergelar artis, kisah peribadi bukan rahsia.
Untuk jangka masa panjang, saya tidak mahu perkara sebegitu merosakkan reputasi dan imej saya. Biasanya jika berdepan dengan situasi sebegini, saya ada cara untuk memberi maklum balas dan reaksi. Saya tolak secara berhemah, sama ada menghubungi melalui telefon atau melalui khidmat SMS.
Bila ada Datuk atau Tan Sri pelawa ajak makan, saya akan jawab apa yang sepatutnya. Saya tidak pandai hendak bermanja-manja menjawab panggilan merka. Pernah juga apabila bersua dan bertentang mata, VIP mempelawa saya untuk meraikan majlis tertentu. Tidak ada masalah untuk saya penuhi permintaan itu, tetapi saya hanya akan pergi jika ada kenalan saya.
Selepas majlis selesai, saya tidak akan terima apa-apa ajakan lain, walaupun sekadar nak minum kopi bersama. Namun, pada masa yang sama saya juga tidak mahu mereka sakit hati hingga menimbulkan rasa benci apabila menolak pelawaan mereka. Saya bimbang nanti mereka boleh bertindak lebih buruk. Macam-macam yang mereka boleh lakukan.
Setakat ini belum ada berani pergunakan saya atau ajak sehingga ke bilik tidur. Ada rakan artis yang berdepan pengalaman sebegitu. Mungkin kerana karekter saya juga. Mereka (golongan VIP) mungkin cuba dekati artis yang mereka temui di kelab malam, saya pula tidak ke kelab malam, apatah lagi minum arak.
Saya juga tidak akan keluar bersendirian, sebaliknya sentiasa bersama orang yang rapat dengan saya (terutama keluarga). Nak jumpa sesiapa pun, saya tidak keluar sendiri, pasti ada orang temankan saya. Itu isyarat saya bukan jenis mudah didekati, apatah lagi hendak mengajak saya keluar bersendirian.
MKP Ayat Sempoi ; Diharap Neelofa akan terus berpendirian sebegini dan tidak terperangkap di dalam jerangkap samar golongan-golongan VIP.

NGO PALING HARAM JADAH DI PULAU PINANG/


Apa punya kejadah anak haram punya NGO yang sokong untuk melingkupkan melayu Pulau Pinang.Kongres Melayu Pulau Pinang barua DAP membuktikan mereka adalah segerembolan anjing DAP berskala pertubuhan yang begitu prihatin terhadap untung nasib DAP dan Lim Guan Eng.

Nak habaq mai barua punya NGO ini ditubuhkan atas pembiayaan Lim Guan Eng dan DAP untuk mengimbangi NGO, NGO melayu yang anti kepada DAP.

Persoalan yang dibangkitkan oleh Rahmad Isahak membuktikan beliau bebal dan gagal untuk bercakap berdasarkan fakta yang BENAR.Memang sah menjadi anjing menyalak bagi puak kapiaq harbi.Melayu macam nie patut disula pungkoq.

Selama kerajaan BN memerintah Pulau Pinang,syarat mendirikan masjid,surau dan kemudahan awam yang lain adalah WAJIB,tidak pernah mana mana kawasan perumahan baru syarat wajib ini diketepikan.

Apa yang dilakukan oleh regim DAP amat berbeza sekali, syarat wajib mendirikan masjid dan surau telah ditukar kepada "rumah ibadat" , maknanya sesuatu kawasan perumahan atau tanah yang sudah diwakafkan untuk masjid dan surau tidak lagi digazetkan sebagai tanah wakaf,sebaliknya tanah tanah ini dipindah ke CMI(Chief Minister Incopirated) dan statusnya di tukar kepada tanah rumah ibadat.

Status tanah wakaf yang ditukar kepada tanah rumah ibadat membolehkan tanah wakaf tersebut digunakan untuk membina gereja,tokong,kuil dan tidak terikat hanya untuk membina masjid dan surau.

Soal Umno tidak mengezetkan atau tidak langsung tak kena pada tempatnya,selama lebih 50 tahun BN memerintah,kepentingan umat Islam seperti kemudahan masjid dan surau tidak pernah diabaikan.Malah infrastrukturnya lebih banyak diberi peruntukan dan penambahbaikan.

Rahmad Isahak,jika ia pun mahu menegakkan bulu yang basah sepatutnya biarlah memberi alasan yang logik,malangnya persoalanya beliau tampak begitu membela DAP membabi buta dan memperlihatkan tahap kesetiaan kepada regim DAP cukup tinggi.



NGO Kongres Melayu Pulau Pinang hari ini mendakwa Umno merupakan pihak bertanggungjawab dalam memastikan bahawa tanah masjid di Bayan Mutiara tidak dijual kepada pemaju. 
Presidennya Rahmad Isahak berkata, Umno yang menyertai pentadbiran Pulau Pinang sebelum ini sepatutnya telah memastikan bahawa tanah berkenaan dipecahkan kepada lot selepas pelan fasa 1 projek tersebut diluluskan majlis perbandaran pada 2006.
Katanya, Umno tidak bertindak untuk menggazetkan tanah berkenaan dalam tempoh satu tahun lima bulan, sebelum Pakatan Rakyat mengambil alih pentadbiran negeri itu pada 2008.
Rahmad mempersoalkan tindakan yang dilakukan Umno untuk memastikan bahawa tanah itu dipecah lot untuk dimilik Majlis Agama Islam Pulau Pinang (MAIPP), memandangkan pelan yang diluluskan itu kini telah tamat tempoh.
Mengikut undang-undang, pejabat tanah tidak dapat mengeluarkan geran milik tanah kepada MAIPP, atau untuk memindahkan milikan tanah itu sekiranya tidak dipecah kepada lot, katanya.
"Apa yang telah Umno lakukan daripada 2006 hingga 2008, sebelum negeri itu diambil alih Pakatan Rakyat.
"Di mana bukti undang-undang bahawa tanah itu telah digazetkan dan dipunyai MAIPP seperti didakwa Umno," kata bekas kakitangan mahkamah itu lagi.
MKP Ayat Sempoi : Woiii Barua nampak sangat hang nie dah jadi anjing tambatan Guan Eng.


BN AKAN MELINGKUP DI PULAU PINANG?



Gendang pilihan raya umum sudah semakin kuat kedengaran. Sebagai warga Pulau Pinang, saya masih tertanya-tanya apakah strategi yang dilakukan parti Gerakan untuk menawan kembali negeri ini ke pangkuan Barisan Nasional (BN).

Setakat ini tiada sebarang program untuk mendekati rakyat dan menjelaskan banyak kelemahan dalam pemerintahan DAP sekarang yang tidak pernah wujud pada zaman pemerintahan BN dulu. Saya lihat seolah-olah parti Gerakan sudah selesa dengan pemerintahan DAP, malah jika dilihat senario politik Lim Guan Eng yang biasanya hanya menyerang pemimpin UMNO menunjukkan kesepakatan antara kedua-dua parti berkenaan.Saya sudah menetap di Pulau Pinang hampir 16tahun dan ingin berkongsi sedikit sebanyak 'kebajikan' yang kami nikmati sekarang berbanding zaman pemerintahan BN dahulu.

Pertama, sekarang kalau rakyat guna air RM30, kami terpaksa membayar hampir RM40 kerana dikenakan surcas. Lebih tinggih jumlah air lebih tinggi surcas.Pada zaman BN dahulu tidak ada surcas.

Kedua, pada zaman BN dahulu sistem pungutan sampah sangat cekap dan dikutip tiga kali seminggu tepat mengikut jadual. Jarang-jarang sekali perlu membuat aduan mengenai masalah sampah. Tetapi hari ini sampah dikutip tidak menentu masanya. Kita boleh lihat setiap rumah terpaksa menyediakan dua tong sampah kerana masalah ini. Tong sampah besar yang ada di sekitar kawasan perumahan, kena tunggu melimpah  di tepi jalan, baru dipungut. Kadangkala terpaksa buat aduan kerana hilang sabar.


Ketiga, setiap meja peniaga restoran yang diletakkan di luar kedai dikenakan bayaran setiap 20 meja RM300. Pada zaman BN, peniaga terutama melayu jarang ada masalah dengan kerajaan negeri.

Keempat, kalau pada zaman BN dulu, apabila kita mengadu mengenai kerosakan lampu jalan dua tiga hari gerenti beres tetapi hari ini sebulan belum tentu siap. Malah pada zaman BN dulu setiap aduan kepada Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP) ada sistem trackingnya, tetapi hari ini setiap kali buat panggilan kita terpaksa ulang segala masalah kita dari A sampai Z.



Baca kisah selanjutnya di BLOGGER JUNIOR KAMPUS


MKP Ayat Sempoi : Agaknya bila terantuk baru nak sedaq,Akan tetapi luka itu akan sembuh ,parutnya tetap ada.......

GAMBAQ SEMPOI ; PENARI TIANG RM25.

Kalau macam nie gayanya sempoi jugak bagi kaki yang suka kepada duniawi.

Aksi manjanya telah menarik golongan sihidung belang 

Macam nie dah dedah bagi orang tengok 

Banyaknya duit nak buat apa dengan duit tue,Banyak lagi kerja yang boleh dibuat selain mengejar kemewahan akan tetapi mengadai maruah diri...

Dengar sikit apa yang dibagitau dalam ceramah nie?

Sumber klik

Sunday, April 1

ADA LAGI RAKYAT MALAYSIA MENJADI AHLI UMNO JIKA MACAM NIE?



Salah siapa,sampai macam nie depa buat dekat bendera UMNO.Siap berjudi pulak dengan sabung ayam....Kalau gambaq sabung ayam nie dekat KL mungkin tak ada tapi rasanya kalau kt Kelantan tue mungkin jugak?Nampak gayanya lepasPRU 13, MKP kena tutup kedai la.................

Yang nie pulak apa cerita derrrr?

Bekas penjaga gol kebangsaan, Khairul Azman Mohamed hari ini menyerahkan borang menyertai Umno menerusi cawangan Penampang.

Borang keanggotaan penjaga gawang skuad bola sepak Sabah itu diserahkan kepada Setiausaha Eksekutif Badan Perhubungan Umno negeri, Senator Datuk Kadzim Yahya di Bangunan Umno di sini.

Khairul berkata, beliau memilih untuk mengikut jejak langkah arwah ayahnya Datuk Dr Mohamed Taib yang merupakan Anggota Parlimen Kuantan yang pertama
sekitar lewat tahun 60-an, bagi meneruskan perjuangan dalam Umno.

"Saya sebenarnya sudah lama mahu menyertai Umno tetapi masa tidak mengizinkan kerana saya begitu aktif dalam sukan bola sepak. Hanya apabila saya 'pencen' barulah saya mengambil keputusan untuk menyertai Umno," katanya selepas majlis penyerahan borang keanggotaan itu.

Sementara itu, Kadzim berkata, kemasukan bekas bintang bola sepak kebangsaan itu menunjukkan bahawa Umno kini diterima oleh semua pihak termasuk ahli sukan dan berharap lebih ramai lagi ahli sukan negeri menyertai Umno.

Beliau berkata, setakat 31 Disember lepas, Umno Sabah mempunyai 496,500 anggota, sekali gus menunjukkan Umno kini semakin kukuh di negeri itu.

MKP Ayat Sempoi ;Sempena Aprilfool nie tak salah kot pekena orang umno sekali-sekala....

KENAPA AMBIGA DAN BAR COUNCIL TAKUT DENGAN RELA,MINTA DIMANSUHKAN?


Tugas dan peranan Ikatan Relawan Rakyat Malaysia (Rela) amat sinonim sebagai penjaga musuh tanaman, senjata yang dibekalkan kepada anggotanya sering digunakan untuk membantu para pekebun menembak babi hutan atau tupai semasa musim buah-buahan.

Walaupun tugas tersebut masih tetap dijalankan termasuk membantu pihak berkuasa tempatan menembak gagak atau anjing liar, melakukan aktiviti gotong royong dan mengawal lalu lintas, namun fungsi dan tanggungjawab anggota Rela kini dilihat semakin penting kepada isu keselamatan negara.

Selain menjadi mata dan telinga kepada pihak berkuasa seperti polis dan Jabatan Imigresen, anggota Rela turut diberi tanggungjawab oleh Malaysia Airport Berhad (MAB) menjaga Short Take Off Landing Airport atau STOL Port di Sabah dan Sarawak.

Rela sebenarnya sebuah pasukan sukarela beruniform yang berlatar belakangkan keselamatan. Oleh kerana Rela berada di mana-mana, Rela biasanya menjalankan tugas membantu untuk bersama-sama cegah jenayah dengan polis, Jabatan Imigresen dan agensi-agensi lain yang memerlukan khidmat Rela.

Tugas Rela difokuskan kepada menjaga keselamatan, keamanan, kesejahteraan dan keharmonian setempat. Rela di Kuala Lumpur tidak dikerah bekerja di Sabah, Sarawak atau Pulau Pinang, mereka bekerja di Kuala Lumpur sahaja. Tidak seperti polis dan askar yang kena kerah ke Sabah, Sarawak atau ke mana-mana lokasi. Kalau mereka duduk Kajang, di situlah tempat mereka bekerja. Sebab kita ini sebahagian daripada masyarakat di sesebuah kampung, taman perumahan atau pekan.

Sebagai penduduk tempatan, biasanya kita lebih tahu kalau berlaku kegiatan jenayah atau pengedaran dadah di tempat kita. Sebagai orang tempatan, kita tahu bahawa ada orang luar masuk kampung kita selain mengenali ramai penduduk.

Justeru apabila berlaku kegiatan jenayah, penyeludupan atau kehadiran pendatang asing tanpa izin (PATI), maka anggota Rela akan salurkan maklumat kepada polis atau Imigresen.

Di sinilah peranan Rela sebagai mata dan telinga kerajaan dalam memberi maklumat risikan untuk tujuan keselamatan. Setakat ini, polis sudah merekrut 3,663 anggota Rela menganggotai Pasukan Sukarelawan Polis untuk membantu mencegah jenayah di empat negeri iaitu Selangor, Pulau Pinang, Kuala Lumpur dan Johor.

Semua anggota Rela yang bertugas dibayar elaun sebanyak RM4 sejam dan bekerja lapan jam sehari. Gaji mereka tidak dibayar oleh agensi kerajaan lain walaupun bertugas membantu Imigresen atau MAB.

Melihat kepada pertambahan tugas dan keperluan menempatkan ramai anggota di seluruh negara, Menteri Dalam Negeri,Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein menyasarkan penyertaan 2.6 juta anggota menjelang akhir tahun 2011 dan kita yakin dapat mencapai sasaran tersebut.

Penduduk pedalaman terutamanya Orang Asli apabila pakai pakaian seragam, semangat mereka lain. Mereka cukup bersemangat. Sebab itu, saya minta Komander Briged Rela Orang Asli, Brigedier Jeneral Senator Mohd. Olian Abdullah meneliti anggotanya dari segi kebajikan, tugas dan sebagainya.

Di kawasan penempatan Orang Asli sudah banyak berlaku jenayah dan pencerobohan hutan. Jadi, dengan adanya penyertaan mereka dalam pasukan ini, keselamatan di sana akan lebih terjamin.

Walaupun terbabit secara langsung dalam menjaga keselamatan, Rela masih terlibat dengan aktiviti sukarela seperti gotong royong, membantu membersihkan rumah mangsa banjir, menjaga lalu lintas semasa majlis kenduri kahwin atau di pasar malam tanpa dibayar elaun RM4 sejam kerana ia terpulang kepada penganjur.

Pasukan Rela juga boleh berfungsi sebagai agen perpaduan kerana ia turut disertai kaum Melayu, Cina dan India, sejajar dengan konsep Gagasan 1Malaysia.

Terbaru pihak Bar Council mahu tugas-tugas ini perlu diserahkan kepada pihak Polis dan Rela perlu dimansuhkan adakah ini releven pada masa kini,Bagi MKP ini adalah tidak perlu selepas aapa yang MKP nyatakan diatas.Pihak Bar Council takut dengan femomena ini kerana ianya penglibatan Rela adalah datangnya dari rakyat dan lebih dekat dengan rakyat kerana mereka sendiri menyertainya.

Pihak Bar Council telah banyak masalah dalaman dan berapa banyak ahlinya serta kepimpinannya melanggar undang-undang padahal Bar Council ditubuhkan untuk memperkasakan undang-undang itu sendiri.Dengan kuasa yang telah diberi pihak Bar Cauncil telah menyalah guna kuasa yang diberi.Apa dah jadi dengan penglibatan Datuk yang menjadi ahli dalam kes Solilawati?Bar Council telah diperkudakan oleh elitis didalam pakatan tipu rakyat demi mengucar-kacirkan Rela yang telah banyak mambantu rakyat.Pakatan pembangkang dan Bar Council bimbang dengan penglibatan Rela dengan masyarakat.

MKP Ayat Sempoi ; Bar Council patut diharamkan,Selak kain sendiri dulu baru mengata orang lain.


- Posted using BlogPress from my iPad

NORA DANISH KANTOI,NAMPAK PULAK DALAMNYA?



Nora Danish artis meletup dalam dunia hiburan dengan sifat manjanya akan tetapi terbaru gambar yang MKP dapat nie akan mengegarkan bagi sesiapa yang melihatnya,Apa nak buat bila dah terpancarnya flash kamera nampak juga apa yang tidak sepatutnya.



Bukan nampak semuanya akan tetapi yang ternampak tue pun tak disengaja kan akan tetapi syok jugaklah mata yang memandangq.Walaupun sudah bertukar status kepada janda tapi masih meletus derrrr.




Kalau bab nora tue MKP tak kisah lagi sebab dia bukan nak jadi PM yang ke7 pun.Yang pening nak tengok nie gambar diatas......nie yang dikatakan bakal menjadi PM maka bakal hancuslah malaysia nie woi......

Posted using BlogPress from my iPad

VIDEO LETUPAN BOM DI YALA THAILAND.


Tiga letupan bom di Yala, selatan Thailand - wilayah yang menyaksikan konflik dalaman, mengakibatkan sembilan orang terbunuh manakala lebih 100 lagi cedera.
"Sembilan orang disahkan terbunuh. Sekitar 112 orang cedera dalam letupan bom Yala," kata jurucakap tentera Kolonel Pramote Promin.
Menurut pegawai itu, salah satu letupan bom membabitkan kereta manakala dua lagi diletakkan pada motosikal berasingan.
Beberapa rumah kedai terbakar ekoran letupan bom hari ini dan sejumlah kereta dan motosikal juga rosak teruk.
"Bom-bom ini letup dalam tempoh selang 10 minit," katanya lagi.
Gabenor Yala memberitahu televisyen Thai bahawa kebanyakan mangsa cedera dalam letupan bom yang ketiga, yang diletakkan pada sebuah kereta, ketika mereka berkumpul di lokasi kejadian.
Laporan Channel 3 menyebut, dalam insiden berasingan, berlaku letupan di sebuah hotel di daerah Hat Yai tetapi tiada kehilangan jiwa dilaporkan.
Kemudian, satu bom kecil meletup di pusat makanan di wilayah Pattani, kata polis.
Lebih 5,000 orang telah terbunuh sejak kebangkitan kumpulan pemisah di selatan Thailand pada Januari 2004 di Yala, Pattani dan Narathiwat.BERNAMA


MKP Ayat Sempoi ; Kat Malaysia nie masih aman dan rakyat patut bersyukur,cuma puak harami pakatan haram yang cuma mencetuskan huru-hara kat malaysia nie....

KALAU TAK TIPU BUKAN CINA DONG ZONG NAMANYA?



Pengerusi Persatuan Gabungan Jawatankuasa Sekolah China (Dong Zong), Dr Yap Sin Tian membeli ijazah kedoktoran (PhD) palsu di Internet.‘Stop The Lies’ mendakwa dia mempunyai cukup bukti bahawa Yap membeli ijazah tersebut dan beliau telah memperdaya ramai pihak terutamanya dalam isu melibatkan pendidikan Cina di negara ini.
Dalam tempoh beberapa tahun beliau (Yap) telah memperdaya orang ramai termasuk beberapa ahli kumpulan pendidikan Cina berhubung kelayakannya yang palsu.
Beliau dengan bangga telah mempamerkan resumenya di laman web, Oriental Strategy Research Centre yang di mana beliau juga merupakan pengarah di sana,Yap didakwa mendapat Ijazah Kedoktoran dalam bidang Pengurusan Perniagaan daripada Universiti Southern Cross, Australia pada 1999.
Selain itu, Yap turut mendakwa beliau mempunyai dua lagi, PhD dari Universiti Kesington Amerika Syarikat pada 1993 dan ijazah sarjana dalam bidang Pentadbiran Perniagaan pada 1991 di universiti yang sama.
Semakan kami mendapati Universiti Kesington tidak mempunyai bilik kuliah, tiada makmal mahupun asrama. Ini adalah satu perkara yang pelik. Universiti tersebut hanya memiliki sebuah pejabat kecil di Glendale, California, universiti berkenaan membenarkan pelajarnya mendapat ijazah sarjana muda hingga PhD tanpa perlu hadir dalam sebarang kelas.
Universiti berkenaan turut didapati mengambil pelajar yang tidak layak dan mereka dikurniakan ijazah kedoktoran dengan hanya membaca majalah dan membuat beberapa laporan ringkas daripada surat khabar.
Pihak pengurusan juga mengurniakan PhD dengan tempoh belajar yang singkat selama empat bulan sahaja.
Bagaimanapun, penulis tersebut berkata pihak berkuasa California telah menutup universiti berkenaan pada 1996, selepas mendapat perintah mahkamah.Ini jelas menunjukkan Yap secara bangga telah memaparkan PhD yang palsu. Laporan mengenai isu universiti ini dipaparkan dalam Los Angles Times.
Justeru mereka yang meminati Yap perlu bangun dan membuat kajian mengenai karakter individu ini. Maklumat mengenainya sangat mudah diperolehi anda hanya perlu membuat carian di Internet.
Dalam kes ini, penulis mendakwa Yap bukan sahaja memiliki satu malah dua PhD palsu daripada universiti yang tidak diiktiraf dan telah pun ditutup oleh pihak berkuasa.
MKP Ayat Sempoi : Apa punya kejadah nie kira menipu rakyat,sama macam anwar pulak nie?

Saturday, March 31

ANWAR SALAHKAN UMNO KERETA BARUNYA KEMEK?



Kereta milik Anwar Ibrahim dilaporkan kemek akibat perbuatan khianat di Kota Bharu. Namun apa yang menyedihkan adalah puak pengikut totok Anwar Ibrahim tanpa rasa bersalah menuding jari ke arah UMNO kononnya penyokong UMNO yang melakukan perbuatan tersebut.



Apa punya kejadah Anwar Ibrahim nie semuanya salahkan UMNO,Main dengan chinadoll pun salahkan UMNO padahal yang sedap anunya...Heeeee.Elok bebenarlah sipeliwat tegar seker nie....Dulu dakwaannya kereta disebotaj bahagian brek oleh individu yang mahu membunuhnya UMNO juga dituduh dalang disebalik kejadian tersebut...

Selepas itu pengawal peribadi kena suntik dengan dadah ketika malam mahkamah membacakan keputusan liwat Anwar Ibrahim, UMNO juga dituduh menyuntik pengawal peribadinya...

Kali ini kereta kemek kena baling batu pun seperti biasa UMNO yang bersalah...

Namun kesemua tuduhan dan fitnah yang dilemparkan pengikut Anwar Ibrahim terhadap UMNO, sehingga kini gagal dibuktikan....

Pendek kata, lahirnya Anwar Ibrahim dari rahim ibunya juga mungkin konspirasi UMNO...

MKP Ayat Sempoi ; Penyokong PAS pun bukan semua suka kat hang Anwar Woiiii..

AKIBAT TAKSUB KEPADA BENDERA DAP AHLI PAS MENINGGAL?





Gara-gara bersemangat untuk memasang bendera parti PAS dan DAP , dua rakan maut terkena renjatan elektrik apabila sebatang buluh yang diguna untuk menggantung bendera itu terkena kabel elektrik bervoltan tinggi di Kampung Tengah, Bukit Panau, dekat sini malam Jumaat.

Rosli Hussin, 47, dan rakannya Mohd Daisan Ibarahim, 37, yang terjatuh dan pengsan selepas terkena renjatan elektrik itu, disahkan mati di tempat kejadian dan mayat mereka dihantar ke Hospital Tanah Merah.

Abang ipar seorang daripada mangsa, Che Musa Mamat berkata adik iparnya, Rosli bersama empat rakannya ke kawasan itu untuk mendirikan buluh setingga kira-kira 12 meter untuk menaikkan bendera PAS dan DAP pada pukul 12 tengah malam.

Ketua Polis Daerah Tanah Merah DSP Abdul Aziz Mahmood ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan mengenai kejadian itu awal pagi Sabtu.

Beliau menasihatkan orang ramai, khasnya penyokong parti politik supaya jangan terlalu ghairah bertindak memasang bendera politik sehingga mengabaikan keselamatan diri.sungairapat.online.

MKP Ayat Sempoi ; Ini bermakna Allah tak restu apa yang dibuat.DAP gadai tanah Masjid di Pulau Pinang.

- Posted using BlogPress from my iPad

RAFIZI DAH JADI ANAK IKAN ANWAR?



Pengarah Strategik PKR, Rafizi Ramli kini menjadi anak emas Ketua Umum, Anwar Ibrahim.

Apa tidaknya, saban hari ada sahaja berita mengenai anak muda berusia 34 tahun ini mencuri berita sensasi muka depan media, blog-blog dan laman web-laman web pembangkang.

Di kalangan pemimpin PKR dan Di kalangan pemimpin PKR dan sesetengah tokoh Pakatan Rakyat, Rafizi kini dilihat sebagai hero.

Nama beliau mula mendapat perhatian setelah memainkan isu projek penternakan lembu National Feedlot Corporation sehingga di beri nama jolokan 'Mr NFC'.

Malah Anwar menatang beliau bagaikan minyak yang penuh sehingga melantiknya sebagai Ketua Eksekutif di Pejabat Penasihat Ekonomi Negeri Selangor dengan gaji yang dikatakan mencecah lebih RM30,000 sebulan.

Penonjolan beliau yang dikatakan agak berlebihan sehingga membayangi tokoh-tokoh parti lain yang tidak kurang hebatnya dikatakan telah menyebabkan rasa tidak puas hati di kalangan mereka.

Walaupun dihadapan Anwar mereka menunjukkan sikap hipokrit dengan budaya cium tangan, namun di belakang pemimpin kedengaran suara kutuk mengutuk, sindir menyindir yang ditujukan kepada Anwar dan Rafizi. 

Untuk memahami kenaikan mendadak Rafizi dalam PKR, harus difahami sedikit sejarah dan latar belakang hubungan Rafizi dan Anwar terlebih dahulu.

Rafizi mula mendapat perhatian Anwar ketika bekas pelajar Kolej Melayu Kuala Kangsar (dimana Anwar juga pernah menuntut) itu melanjutkan pelajaran ke United Kingdom pada tahun 1995 atas biasiswa Petronas.

Bagaimana detik pertama pertemuan atau jalinan hubungan Anwar dengan Rafizi tidak berapa jelas namun ketika Anwar memegang jawatan Timbalan Perdana Menteri, pernah dikatakan beliau meluru menaiki pesawat untuk menemui Rafizi di London setelah mendapat "panggilan cemas" dari anak muda kelahiran Terengganu itu.

Apa yang menyebabkan Anwar meninggalkan tugas dan tanggungjawab rasminya kepada negara untuk berjumpa dengan budak berumur 19 tahun ketika itu tidak pula diketahui.

Apa yang diketahui Anwar begitu mengambil berat terhadap Rafizi yang ketika agak "cute" dan pria yang manis mukanya.

Mungkin sebab kepandaian Rafizi dalam bidang akademik yang menjadi tarikan kepada Anwar.

Namun timbul tanda tanya apabila Anwar sanggup men'sponsor' majlis makan sempena perkahwinan Rafizi di kediamannya di Bukit Segambut kira-kira 4-5 bulan lalu.

Perkara ini tidak pernah dilakukan oleh Anwar terhadap mana-mana pimpinan PKR yang lain sehingga timbul cakap-cakap belakang mereka yang hadir pada majlis tersebut, "Aku kahwin dah le dia (Anwar) tak datang, inikan pula nak sponsor, perggh hebat Rafizi!" begitulah lebih kurang gosip ahli-ahli PKR.

Pemilihan parti dua tahun lalu, Anwar mahukan Rafizi menggantikan Shamsul Iskandar sebagai Ketua AMK, namun Rafizi terpaksa undur kerana Shamsul tidak mahu mengalah.

Ini menyebabkan hubungan Anwar dan Shamsul dingin semenjak itu kerana tidak mahu memberi laluan kepada anak emasnya.

Sebagai ganti, Anwar melantik Rafizi sebagai ketua stafnya di pejabat beliau dan melantiknya ke salah satu jawatan yang amat penting dalam parti iaitu Pengarah Strategik.

Sejak itu Anwar seolah-olah hanya mengharapakan Rafizi seorang sahaja dalam PKR untuk mengadakan sidang media, mengeluarkan kenyataan akhbar dan sebagai jurucakap parti.

Tenggelam semua pemimpin parti yang lain termasuk Azmin, Shamsul, Saifuddin, Zuraida, Nurul Izzah di bawah bayangan Rafizi. 

Mungkin juga Anwar sedang merancang untuk menaikkan rafizi ke posisi yang lebih tinggi di dalam parti.

Dengar khabarnya, kawasan parlimen Pandan yang sekian lama menjadi idaman Zakaria atau Zek (bekas pengurus bolasepak Selangor sehingga dipecat oleh Khalid Ibrahim) telah dengan senangnya diberi kepada Rafizi.

Setelah lebih 10 tahun bertungkus lumus membina kekuatan dan sokongan parti di kawasan itu, semua jasa dan sumbangan Zek dicampak oleh Anwar begitu sahaja tanpa sebarang rasa terima kasih dan pengiktirafan kepada seorang pejuang parti.

Inilah cara PKR menghargai sumbangan dan penat jerih penyokong-penyokongnya - guna dan buang!sumber BB

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive