gaza

Saturday, April 7

DEPA KATA DATUK AZEEZ NIE TAU REMPIT SAJA BETUL KA?

Nie orang PAS yang dulu mai ambil bantuan.

Bantuan Bencana Alam Kelab Putera 1Malaysia telah menyerahkan 800 buah tilam, 350 Dapur Gas dan 400 kain sejadah kepada mangsa-mangsa banjir di sekitar Parlimen Lenggong, Perak.Turut hadir bersama YB, Datuk Shamsul Nasarah, Ahli Parlimen Lenggong, YB Datuk Haji Shahrani, EXCO Kerajaan Negeri Perak merangkap Ketua UMNO Bahagian Lenggong dan juga Y. Bhg Datuk Tarmizi Idris, ADUN Kenering merangkap Timbalan Ketua UMNO Bahagian Lenggong. Pada 7 April 2012 (sabtu), Jam 8.30pagi, Majlis Daerah Lenggong, Perak...

WOO ramainya orang Lenggong yang menjadi mangsa banjir mai ambil bantuan.

Cakap dikota,PAS,PKR dan DAP ada buat macam nie.



Sampai takat tue ayaq naik.








Presiden Kelab Putera 1Malaysia Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim hari ini menepis dakwaan pembangkang yang menyifatkan misi bantuan kemanusiaan kelab itu sebagai hanya gimik politik.

Beliau menegaskan bantuan tersebut diberikan tanpa mengira latar belakang agama, bangsa dan fahaman politik penerima.Azeez yang juga pengerusi Putera Umno Malaysia berkata, pembangkang hanya mampu mengkritik segala usaha kerajaan Barisan Nasional (BN) dalam membantu rakyat sedangkan pembangkang sendiri tidak mengotakan segala janjinya kepada rakyat.

"Kalau nak dengar kata pembangkang saja memang kita mati... (bagi) dia(pembangkang) semua tak betul. Dia bukan beri manfaat kepada rakyat tapi asyik nak kritik, kalau mereka tak boleh bantu jangan kacau (orang) yang boleh bantu, duduk diam sudahlah," katanya.

Azeez bercakap kepada pemberita selepas menyampaikan bantuan kepada mangsa banjir bagi kawasan Parlimen Lenggong di Majlis Daerah Lenggong di sini, hari ini.Sebanyak 646 keluarga dari kawasan Kota Tampan (317) dan Kenering (329) menerima bantuan berupa tilam, dapur, sejadah dan pakaian seragam sekolah. - Bernama

BAGUIH SANGAT KA PROGRAM NIE?



 











Menteri Belia dan Sukan, Dato' Sri Shabery Cheek menyatakan bahawa golongan belia merupakan kuasa besar dalam sistem ekonomi negara dalam menjelaskan terjemahankementerian terhadap keberkesanan Program Himpunan Jutaan Belia 2011 yang lalu untuk golongan belia secara keseluruhannya.

Jelas beliau, kajian impak ekonomi oleh pihak MITI (Ministry of International Trade and Industry) menyatakan bahawa program himpunan tersebut telah memberi kesan pengganda ekonomi sebanyak RM 110 juta melalui jumlah perbelanjaan pengunjung, sektor kerajaan, sektor swasta dan NGO sekaligus menyumbang kepada nilai ditambah ekonomi sebanyak 0.014% daripada nilai KDNK tahun 2010.

Dianggarkan seramai 1.1 juta pengunjung hadir di Putrajaya sepanjang 3 hari himpunan tersebut diadakan dengan purata perbelanjaan sebanyak RM100 seorang.


Himpunan Jutaan Belia di Putrajaya 2012 yang akan diadakan pada 23-27 Mei 2012. Dato' Sri Shabery Cheek menyatakan bahawa pada tahun ini, lebih 500 program dan aktiviti diadakan daripada 38 segmen.

Himpunan 5 hari ini akan melibatkan 6 KM sekitar kawasan Putrajaya, 1000 orang artis dan penghibur, 22 buah pentas dan sasaran penyertaan seramai 2 juta belia. Turut hadir Ketua Pengarah Jabatan Belia dan Sukan Negara, Tuan Borhan Dolah.

Selain itu juga, beliau berhasrat untuk menjadikan himpunan ini salah satu 10 himpunan terbesar di dunia.

Disediakan oleh : (Sekretariat HBN 2012)

BILA MASA MAHFUZ JADI TOK BOMOH TANGKAP HANTU?


Nama-nama jin dan hantu di dalam masyarakat melayu tidak tercatat di dalam al Quran dan hadith bukan bermaksud kewujudan mereka ditolak.Sebagaimana nama melayu,jawa,minang dan bangsa-bangsa lain tidak terdapat di dalam al Quran dan hadith,namun tiada seorang pun yang menolak kewujudannnya.Tidak di ketahui secara tepat samada jin yang memberi nama-nama tersebut atau manusia yang menggelar mereka dengan nama-nama tersebut.Antara jenis-jenis jin atau hantu dalam masyarakat melayu ialah :

Bajang

Bajang adalah golongan jin yang dipelihara oleh manusia bertujuan memudaratkan musuh. Sesiapa yang ingin memilihara bajang sebagai kahdamnya hendaklah melakukan pemujaan terhadap jin melalui mayat bayi yang mati semasa lahir. Ia merupakan jin jantan yang sering kali menjelma sebagai kucing . Antara gangguan yang dilakukannya ialah menyerang kanak-kanak dan mampu menyebabkan penyakit misteri yang boleh membawa maut kepada mangsanya.

Tuan bajang hendaklah menyimpan bajang di dalam tabung buluh. Sejenis daun khusus akan digunakan sebagai penyumbat tabungan tersebut dan dikunci dengan tangkal. Bajang hanya dikeluarkan apabila pemiliknya ingin ‘menyerang’ musuhnya

Hantu Raya

Hantu Raya adalah golongan jin atau syaitan, yang dipelihara bagi tujuan membantu tuannya melakukan kerja dan juga bagi memudaratkan musuh. Ia dikawal oleh pemiliknya yang boleh menyuruhnya melakukan apa-apa juga jenis kerja berat dan juga boleh disuruh oleh tuannya bagi merasuk seseorang. Hantu raya mempunyai keupayaan menjelma sebagai manusia biasa atau haiwan lain, dan biasanya Hantu Raya akan menjelma sebagai tuannya.

Tuan Hantu Raya yang dipelihara itu perlu memberi makan sebagaimana yang dipersetujui. Biasanya makanan yang disediakan dikenali sebagai acak / sajian mengandungi telur, ayam panggang, pulut kuning dan sebagainya. Sekiranya tidak dijaga dengan baik dan diberi makan, Hantu Raya yang kelaparan itu akan menyerang tuannya.

Hantu Raya biasanya perlu diwarisi, dan sekiranya tidak diturunkan kepada waris, tuannya akan menjadi bangkai bernyawa. Tubuhnya mati dan berbau busuk, tetapi apabila hendak dikebumikan, ia akan bangkit seperti hidup. Selain itu, ia akan makan dengan lahapnya apabila diberi makan.

Bahaya berdamping dengan Hantu Raya dan sama bahaya berdamping dengan Mahfuz

a. Pengamal ilmu sihir hitam atau ilmu sesat ini adalah satu perbuatan syrik dalam ugama Islam.

b. Hantu Raya akan mengamuk sekiranya tidak dijaga dengan baik.

c. Tuannya sukar untuk mati sekiranya tidak ada orang hendak menerimanya.

d. Hantu raya suka menyamar sebagai pemiliknya dan akan tidur bersama isteri tuannya jika tidak dikawal
Salah satu kaedah tuan punya menurunkan hantu rayanya kepada warisnya adalah melalui keris yang diperturunkan dari generasi ke generasi. Biasanya setitik darah tuannya dikehendaki untuk memastikan tuan yang baru dan akan menurut perintah tuannya.Ramai orang tua yang mengamalkan bahawa dengan mempunyai pendamping ini mereka merasa selamat dari ancaman musuh tetapi hantu raya atau jin ini ada kelemahannya.Geng PAS dan PKR boleh balun bini orang.....



Dalam satu ceramah anjuran Ngo BERSIH 3.0 semalam di ibunegara, Mahfuz telah buat satu pendedahan paling mangkak dan sejak bila pulak dah jadi bomoh.. Kata Mahfuz, pendedahan dia tu mampu menumbangkan BN pada PRU13 nanti..

Mengikut kenyataan Mahfuz, 3-4 hari lepas telah berlangsungnya satu program anjuran Umno. Dalam program Umno tu ada disediakan pulut kuning tiga lapis untuk orang ramai..

Yang bestnya, Mahfuz dakwa pulut kuning 3 lapis tu berharga RM 19ribu... Diulangi sekali lagi..., Sembilan belas ribu ringgit Malaysia.Awat UMNO nak bagi hantu raya mana makan apa punya bangang statement Mahfuz ni.. Memang mustahil pulut kuning 3 lapis berharga sampai RM 19ribu.., tapi itulah yang Mahfuz kata..Mahfuz dari Pokok Sena tu.. Nampak sangat akal dia hanya bertaraf budak-budak tadika PASTI..

Dan Mahfuz kata.., lagi 2-3 hari dia akan dedahkan semua bukti pasal dakwaan dia tu..

Come on lah Mahfuz..., buat pulut kuning berharga RM 19ribu nak buat apa? Nak buat halau hantu setan Pakatan agaknya kot?

MKP Ayat Sempoi ; Bodoh punya Mahfuz!!

SIAPA PULAK ARTIS JANDA NIE?




Penyanyi dan pelakon era 80-an, Noreen Noor yang menyepikan diri selama 12 tahun meluahkan hasrat untuk kembali aktif dalam bidang hiburan tanah air pada tahun ini.

Penyanyi yang popular dengan lagu Siang Terbayang Malam Merindu ini berkata selama tempoh itu dia terpaksa mengetepikan bidang seni demi memberi tumpuan kepada keluarga.

"Sejak menjadi ibu tunggal pada 1992, keutamaan saya adalah kepada dua anak yang sedang membesar, masalah kesihatan sendiri dan menjaga ibu bapa yang sakit.

"Kini orang tua sudah tiada, saya mahu aktif semula dalam bidang seni kerana minat itu tidak pernah lenyap," katanya ketika ditemui mStar Online, baru-baru ini.

Penyanyi yang kali terakhir muncul dengan album pada 1999 ini berkata, perancangan untuk mengeluarkan album sering tertangguh sebelum ini kerana dia berdepan kesukaran untuk mendapatkan lagu yang sesuai.

"Kini saya sedang mencari lagu-lagu daripada beberapa komposer. Susah sebenarnya untuk mendapatkan lagu yang saya berkenan dan sesuai dengan selera pendengar hari ini.

"Saya perlu ikut trend muzik semasa. Kalau diikutkan saya sudah ada sebuah lagu tetapi perlu digubah oleh komposer yang sesuai agar ia menjadi lagu yang menarik," katanya.

Diusik mengenai status janda yang digalasnya hampir 20 tahun itu, Noreen berkata dia selesa bersendirian tanpa kekasih atau suami baru.

"Sejak jadi ibu tunggal saya jarang keluar atau berjumpa orang lain. Hidup saya hanya untuk keluarga sahaja.

"Memang ada juga yang cuba mendekati tetapi saya tidak mahu layan kerana lebih selesa dengan kehidupan begini. Walaupun sunyi tapi saya ada anak-anak," katanya.mstar.


- Posted using BlogPress from my iPad

DAP HINA MAMAK PULAK?

Dalam kolumnya di The Malaysian Insider kelmarin, naib pengerusi DAP Tunku Abdul Aziz Ibrahim menuduh “Umno stormtroopers” sebagai berlagak seperti lasykar-lasykar (“brownshirts”) pada zaman Nazi Hitler (“Third Reich”).
Rencana Tunku Aziz berjudul ‘Open season on Lim Guan Eng‘.

Tajuk tersebut membayangkan ekoran ‘musim terbuka’ – serangan terhadap Guan Eng – sedang berlangsung sekarang natijah matlamat menghalalkan cara (fitnah dan asakan bertalu-talu).

Tunku Aziz berkata kempen perang propaganda untuk memburuk-burukkan Guan Eng sedang dikelolakan oleh golongan ‘Melayu Baru’ (mamak*) — “a bunch of bloody-minded, misguided ‘constitutional’ Malays who have been manipulating the Malays for ages”, pada hematnya.

Nota: Tunku Aziz tidak menyebut perkataan ‘mamak’ atau ‘Melayu Baru’ secara khusus. Saya yang sebut.

Waima sesetengah pihak mendakwa gelaran ‘mamak’ adalah “politically incorrect” maka di sini saya menggantikan dengan istilah ‘Melayu Baru’. Alasan saya ialah golongan terbabit mungkin sudah tidak lagi melihat diri mereka sebagai kaum India. Maka dengan itu untuk terus menggelar mamak sebagai “Indian Muslim” tidak tepat.

Dia menuding jari kepada Melayu Baru yang mengeksploitasi isu masjid di Bayan Mutiara.

Tunku Aziz menggambarkan seteru Guan Eng sebagai “hanya Melayu mengikut Perlembagaan” tetapi bertutur bahasa Tamil di rumah.

Katanya: “For all their professed Malayness I am told the majority speak Tamil at home”.

Tunku Aziz mempertahankan Guan Eng dengan berkata:

“Guan Eng can always hope for the best but he knows deep inside as long as he continues to make a success of his stewardship of Penang, and as long as he has no truck with unethical practices, he will continue to be harassed and even physically threatened by Umno thugs.”

Dia juga menggambarkan Guan Eng sebagai seorang pemimpin yang beretika, bersikap terbuka, tidak bermain kotor macam Umno serta telus dan bertanggungjawab (“accountable”).

Setpol Guan Eng, iaitu Zairil Khir Johari yang membekalkan kononnya suara Melayu bagi DAP, pun sealiran pendapat dengan Tunku Aziz.

Kata Zairil beberapa hari lepas dalam satu kenyataan akhbar:

“Keselamatan diri Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng tidak boleh diambil ringan oleh pihak berkuasa ekoran fitnah bahaya dan rasis yang dimainkan Umno, TV3 dan Utusan Malaysia kononnya tanah masjid dilesapkan.

“Susulan daripada itu, Guan Eng telah diancam secara peribadi oleh pertubuhan perkauman Perkasa dan pemimpin-pemimpin Umno yang mengugutnya dengan keganasan dan bahasa yang penuh kebencian.”

(Sumber: ‘Ketua Menteri Pulau Pinang diugut,pihak berkuasa tidak boleh pandang ringan’ di Roketkini)

Sebenarnya orang DAPlah yang kerap menyindir ketua Pemuda Umno Pulau Pinang Shaik Hussein Mydin dan sesetengah ahli pertubuhannya sebagai “Nigerian” yang tidak cukup syarat keMelayuan mereka walhal orang Melayu Tanjung sendiri tidak mengutuk.

Misalan kata kita rujuk Dr Zambry Abdul Kadir yang diejek oleh seorang evangelis DAP dengan jolokan “hitam metalik”.

Zambry adalah Adun Umno. Ini bermakna parti Melayu tersebut mengiktiraf Zambry sebagai Melayu.

Rakan-rakan sejawat Zambry di DUN menerima kepimpinannya sebagai Menteri Besar Perak. Malahan Sultan Perak berkenan untuk menabalkan Zambry sebagai MB.

Perlembagaan negeri Perak menuntut supaya jawatan MB disandang seorang Melayu dan seorang Muslim selain kalau Sultan memberi pengecualian mengikut budi bicara baginda.

Zambry diterima oleh Sultan sebagai Melayu tetapi para DAPster masih tidak habis-habis dengan cemuhan mereka — mengata warna kulit Zambry (yang memang tidak dinafikan kelihatan agak gelap).

Bukankan DAP yang selalu mencanangkan parti mereka ‘buta warna’ dan ahli-ahli DAP yang paling ghairah bercerita bagaimana “kita semua bersaudara”?

Berbalik kepada Umno dan kawan-kawan Kimma di Pulau Pinang: Sekiranya masyarakat Melayu sendiri menerima mereka sebagai Melayu, kenapa pula DAP menyampuk dan mencelah?

SUMBER DARI HALEN ANG.

MKP Ayat Sempoi ; DAP nie ibarat menyemarakkan api perkauman,Siapa lebih rasis UMNO atau DAP.DAP dahulu yang telah menyebabkan 13may.Jika isu mamak ini dimarakkan lagi nescaya DAP akan kehilangan undi dari geng mamak..........MKP pun lebih kurang mamaknya.

VIDEO SERIUS ; ANUWAR KENA HALAU DARI ALOQ SETAQ?


GERAK KHAS,Macam drama drama swsta pulak kat dalam TV.Apa tidaknya skuad khas ditubuhkan oleh Perkasa Aloq Setaq untuk menghalau Anwar dari merasmikan Pejabat PKR di Jalan Putra.Patutlah lah pun Pak sheik nie kena halau pasal dok sokong sangat Yahudi lahanat mana orang Kedah tak marah.Kalau kat Kedah nie bab Agama dan Islam nie sensitif sikit.Orang PAS kat Kedah nie lain macam sikit, depa tak ikut Ahli Pas ekstrim macam kt Pantai Timur.Disini depa lebih kepada menjaga Islam terlebih dahulu dari lain-lain.Faktor utama kekalahan PAS kat Kedah lepas nie pun pasal Anwar lahanat nie jugak lah ,dok sokong Yahudi Lahanatuulah.

Kenapa depa tak ikut macam Puak taksub Pantai Timur? berikutkan AMANAT  Hadi Awang yang telah menghancurkan Bumi Memali....Ramai ahli PAS Kedah sedaq akan peristiwa pahit dan pedih akibat taksub kepada pemimpin yang ingin menghancurkan perpaduan sesama Islam dan Melayu.Dari apa depa habaq kat MKP, Pas Kedah lanie pakai songkok hitam,Bukan saja pakai akan tetapi ada maknanya????kita sambung lain kali,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

MKP Ayat Sempoi ; GAnas anak muda Perkasa nie pakai rotan pukul orang?

FASHA HANG PELUK SAPA PULAK,KENA PUKUL LAGI ?


Apa dah jadi nie Fasha.Awat sampai macam tue hang dok buat tak elok peminat tengok.Bukan apa nanti keluaq pula tomahan macam-macam tok sah dok bagi malu orang Penang tau.

La abang Pie ka hang peluk,tak pa kalau macam tue.


Kena Pukul Apa cita pulak nie...

Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Seri Kembangan, Ean Yong Hian Wah cedera ditumbuk, dipercayai dilakukan oleh dua lelaki selepas selesai makan di sebuah restoran di Jalan Sekolah Kampung Baru di sini, awal pagi tadi.

Dalam kejadian kira-kira jam 12.45 pagi itu didakwa berpunca daripada rasa tidak puas hati dengan tindakan kerajaan Selangor dan Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) memindahkan penjaja haram pasar lama Seri Kembangan yang ditempatkan semula di pasar rakyat Jalan SK 6/1.

Insiden yang berlaku di hadapan 20 ahli jawatankuasa DAP Seri Kembangan dan beberapa pelanggan restoran itu dikatakan terlalu pantas, dan dipercaya telah dirakam oleh kamera litar tertutup (CCTV) premis makanan berkenaan.

Beliau yang juga Exco Pembangunan Kampung Baru dan Penyelesaian Kilang Haram Selangor itu berkata , kejadian terbabit berlaku kira-kira jam 12.10 pagi sebaik sahaj selesai menghadiri perbincangan dan makan malam di restoran Jalan Sekolah, Kampung Baru Seri Kembangan.

MKP Ayat Sempoi ; La kena pukul mesti ada yang tak kena.DAP nie kaki putaq alam kat Penang dah banyak kali depa dok kona.

Friday, April 6

VIDEO SEMPOI ; SAYA JUMPA KAK IJAT BUKAN NAK MINTA LEMBU?


Masih ingatkah lagi dengan penyanyi 90an yang terkenal dengan lagu "Janji Manismu", Aishah. Penyanyi ini diberitakan sering berada di pentas-pentas ceramah PAS berkongsi pengalamannya berhijrah ke arah kehidupan yang lebih baik. MKP rasa penyanyi ini bergiat aktif di dalam PAS dengan menjadi ahli PAS dan berceramah seperti Bob Lokman atau beliau sekadar dijemput untuk berkongsikan pengalaman dan pendapatnya sahaja.

Terbaru dalam ceramahnya dah mula menjadi extremis PAS dan mencemuh Kak Ijat,Apa dah jadi Aishah kenapa dengan penampilan terbaru ini nampak hidayahnya akan tetapi tidak dapat menyembunyikan hati yang kotor bersama PAS.Kenapa mahu mengaibkan orang lain yang mungkin telah menolong anda.Mungkin lepas nie Aishah nak jadi menteri macam Kak Ijat jugak.


MKP Ayat Sempoi ; Janji Manismu hanya tinggal janji la Aishah.

AHLI PAS PUN BENCI PADA ANWAR EDAR CD LUCAH?


Padan muka hang Anwar,Terbaru ahli PAS pun tak puas hati dengan sikap musibat ketua pembangkang penipu nie.Cara depa luah rasa tak puas hati depa nie sempoi,Halus dan makan dalam...........Ayat Power tue.Bagaimana depa nie buat,,depa edarkan video 18sx pada hadirin yang mai ceramah dalam diam....Padan muka Anwar... Baru kena buku dengan ruas....

Lokasi ceramah PAS yang depa buat kacau kat Kemaman Terangganu,Setahu MKP yang pernah berkempen dulu masa kat PRK Kuala Terangganu puak tok-tok PAS nie memang ganas pun,Semua orang tau sampai van yang kami naik dulu pun depa bagi pecah cermin.....lupa pulak nak bagitau bila depa bagi cd blue free nie10 FEB 2012,Selepas itu depa buat kacau pulak dekat Perak Sg Rokam 25mac 2012 dan terbaru dekat Kg Razali Kuantan Pahang.....

Pasal apa depa nie tak puas hati , pengedaran video seks fitnah ini dikatakan ada kaitan dengan rasa tidak puas hati ahli-ahli PAS berhubung dengan kenyataan Anwar dalam satu temubual dengan akhbar The Wall Street Journal (TWSJ) pada Januari 2012 mengenai ‘melindungi keselamatan Israel’ yang turut disokong pemimpin tertinggi PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat.Sentimen kebencian yang timbul di kalangan ahli-ahli PAS berhubung dengan kenyataan Anwar dalam TWSJ tersebut.


MKP Ayat Sempoi : Jangan kata pulak nie semua kerja jahat orang UMNO.

BERSIH 3.0 DAN 13MAY TIADA BEZANYA?



Walaupun beberapa tuntutan Bersih 2.0 telah pun diberi perhatian serius oleh SPR dan juga kerajaan, mereka masih juga berdegil ingin mengadakan Himpunan Bersih 3.0 konon kerana tuntutan mereka tidak dipenuhi.    Sedangkan, kerajaan  telah menubuhkan satu Jawatankuasa Pilihan Khas Parlimen yang bertanggungjawab untuk menambahbaikkan sistem pilihanraya sebagai bukti kerajaan tidak pernah mengenepikan pandangan Bersih, khasnya, ataupun mana-mana pihak.  

Untuk itu juga, SPR telah dan sedang melakukan semakan dan kemaskini bagi memastikan tiada kes pengundi yang diragui kewujudan atau tempat mengundinya.  Namun, seperti  juga semua sistem pilihanraya di seluruh dunia, adalah mustahil untuk SPR memastikan senarai pengundi yang 100% tepat kerana ia akan memerlukan kerjasama setiap rakyat untuk mengemaskini rekod masing-masing termasuk rekod kematian sanak saudara mereka.  Dan Bersih telah dengan sengaja menolak hakikat ini serta berdegil menuntut rekod yang 100% tepat yang mustahil dicapai walaupun di negara termaju di dunia seperti Amerika Syarikat.  

Begitu juga dengan undi pos di mana Bersih telah mempersoalkan ketelusan pihak yang menguruskan undi pos.  Jelas bahawa mereka telah dengan sengaja mengenepikan hakikat bahawa setiap parti yang terlibat berhak menjadi pemerhati dan pemantau dalam satu-satu proses undi pos dan penipuan adalah mustahil sama sekali. 

SPR juga telah bersetuju untuk menggunakan dakwat kekal seperti yang dituntut Bersih walaupun ia terbukti punya terlalu banyak kelemahan sepertimana yang berlaku di negara-negara yang menggunakan sistem ini.   Motif Bersih ingin menggunakans sistem yang lemah dan mudah untuk dimanipulasi ini, amat mencurigakan kita semua.  Lebih mencurigakan lagi ialah walaupun SPR telah bersetuju dengan penggunaan dakwat kekal, Bersih masih lagi mengulangi tuntutan yang sama dalam demonstrasi Bersih 3.0 yang dirancang mereka pada 28 April ini. 

Namun, yang paling mencurigakan sekali ialah apabila Bersih bersungguh-sungguh inginkan tempoh kempen yang lebih panjang dengan minimum 21 hari.  Apakah kena mengena tempoh kempen dengan proses pengundian yang bersih?  Bagaimanakah tempoh kempen yang panjang boleh memastikan tiada manipulasi ketika proses mengundi dan pengiraan undi?  

Tidakkah Bersih tahu bahawa tempoh kempen 21 hari dalam plihanraya 10 Mei 1969 itulah yang menjadi punca tercetusnya tragedi rusuhan kaum 3 hari kemudiannya iaitu pada 13 Mei 1969?   

Apakah Bersih tidak belajar dari sejarah atau sengaja ingin mengulangi sejarah?   Maka tepatlah tekaan kita bahawa Bersih hanya ingin mencetuskan huru-hara dan rusuhan semata-mata.  

Jika dilihat dari himpunan-himpunan yang dibuat oleh Bersih, reformasi, 901, kumpulan Hijau, Dong Zong dan kumpulan-kumpulan yang sewaktu dengan mereka sebelum ini, semuanya hampir atau telah menimbulkan huru-hara dan juga keganasan.   Walaupun himpunan dibuat dalam masa hanya beberapa jam, namun ucapan-ucapan provokasi dan hasutan yang dibuat oleh pemimpin-pemimpin mereka cukup untuk mengganggu keselamatan dan menggugat keamanan negara.  

Bayangkan jika ucapan atau ceramah kempen yang sedemikian diadakan selama 21 hari berturut-turut maka adalah tidak mustahil tragedi 13 Mei akan berulang dan mungkin akan berulang dalam skala yang lebih besar.  

Dan inilah sebenarnya matlamat Bersih. 

Hanya orang-orang dungu sahaja yang sanggup turun berdemonstrasi  bersama Bersih kerana tidak menyedari bahawa diri mereka menjadi umpan dan mungkin juga korban, demi sebuah pengkhianatan terhadap negara sendiri.  

Dari satu sudut, dengan bekerjasama dengan pembangkang, Bersih telah dengan sendirinya membuktikan yang pertubuhan itu sendiri sebagai tidak bersih.   

Manakan tidak, sedangkan dalam pemilihan parti pembangkang sendiri, amalan memanipulasi undi, menipu, mengugut dan pergaduhan dapat ditonton secara ‘langsung’ oleh sekalian rakyat.  Malah, parti pembangkang juga mengamalkan kronisme dan nepotisme secara terang-terangan di mana hanya anak-beranak, saudara-mara atau sahabat handai yang rapat dengan kepimpinan atasan yang akan diberikan jawatan tertinggi di dalam parti sama ada secara lantikan terus atau manipulasi undi.  

Rasuah politik yang konon ditentang Bersih juga diamalkan secara berleluasa oleh pembangkang sehinggakan parti yang konon memperjuangkan Islam juga kini dikuasai oleh golongan berfahaman liberal, syiah, komunis atau tiada pegangan langsung asalkan dapat wang dan jawatan.   

Bagaimana Bersih akan dapat membersihkan apa-apa jika alat pembersih yang digunakan juga amat kotor sekali?   Bersih seolah-olah cuba mengemop lantai dengan air selut.  Atau mungkin juga Bersih boleh digambarkan sebagai seekor khinzir ingin menyamak diri sendiri.

Justeru, tidak usahlah Bersih berpura-pura lagi kerana semua orang tahu Bersih adalah tersangat kotor.   Dengan pengakuan Pengerusi Bersih sebelum ini iaitu Bersih menerima dana dari pihak yang bertanggungjawab melatih perusuh untuk menggulingkan kerajaan yang sah di negara-negara yang strategik di seluruh dunia, sudah cukup untuk membuktikan betapa kotornya pertubuhan ini serta pemimpin-pemimpinnya.     

Akhirnya, semua ini menjurus kepada satu kesimpulan sahaja iaitu Bersih adalah pengkhianat negara.   Dan pengkhianat negara adalah sebenarnya sekotor-kotor manusia….BLUE BEAR....

MKP Ayat Sempoi ;Elok lah tue mat sabu jadi barua?

VIDEO SEMPOI : BILA BINI TANGKAP SUAMI CURANG?




Video ini menunjukkan seorang lelaki yang sedang asyik berprojek dengan seorang wanita didalam kenderaannya kantoi apabila ditangkap oleh isterinya sendiri ketika melakukan perbuatan yang tak senonoh itu..Lihatlah bagaimana si Isteri itu mengamuk macam orang gila apabila mendapati orang yang disayangi iaitu suaminya berlaku curang terhadapnya....MKP rasa mana-mana Isteri akan bertindak sedemikian sekiranya suami yang mereka sayangi ditangkap melakukan perkara tersebut...boleh jadi gila dibuatnya...


Berlainan pula dengan cerita ini..Wanita ini agak releks apabila mendapat tahu yang suaminya ada melakukan hubungan intim dengan lelaki lain...bukan setakat itu saja..wanita ini siap boleh mempertahankan suaminya apabila kantoi dengan rakaman CCTV melanggan Chinadoll di sebuah pangsapuri di ibukota...

MKP tak pasti sama ada wanita ini sayang atau tidak pada suaminya...kerana daripada apa yang kita lihat..wanita ini macam tak kisah je apa yang dilakukan oleh suaminya...Tak mungkin seorang wanita yang sayangkan suaminya boleh bertindak sedemikian apabila mendapat tahu yang suaminya berlaku curang dibelakangnya...

Inilah kehebatan pasangan ini...MKP tak tahu pula siapa yang hebat...sama ada Wan Azizah yang mempunyai kesabaran tahap dewa atau Anwar Ibrahim yang mempunyai ilmu yang boleh menundukkan isterinya??

Thursday, April 5

APA KEJADAH PUNYA LAGU NIE?


Apa kejadah punya lagu nie,dengaq pun macam haram.Kalau begini caranya nak mendidik golongan muda maka hancuslah.....Banyak lagi lagu dan lirik yan boleh buat tapi kalau dah macam terdesak nak cari publisiti....ini adalah komen dan pendapat peribadi untuk masyarakat menilai kebenarannya.



Lagu nie telah diharamkan penyiarannya.Penulis lirik dan rapper, Malique terkilan apabila menerima arahan agar lagu ciptaannya “Bawaku Pergi” nyanyian Zizan dan Kaka diharamkan dari ke udara di corong-corong radio dan juga di kaca televisyen.

Lagu tersebut diharamkan kerana terdapat bait lirik yang digambarkan seolah-olah seorang remaja perempuan mahu lari ke luar negara bersama teman lelakinya.

Malique yang nyata terkejut dan kecewa selepas menerima panggilan daripada Zizan mengenai isu tersebut mengeluarkan kenyataan reaksinya terhadap isu tersebut.

Di dalam kenyataan medianya ada menyebut bahawa apa yang dikatakan itu bukanlah untuk remaja lari mengikut teman lelaki namun cerita sebenarnya adalah lagu tersebut dicipta untuk isterinya. Walaupun mereka sudah berkahwin, namun disebabkan terlalu sibuk dengan kerja sehingga dia tidak dapat meluangkan masa untuk keluarga.

Malique juga turut memberitahu supaya mereka yang mengkritik atau yang menjadi juri terhadap liriknya itu supaya membaca lirik itu sebagai seorang yang matang.

“Saya tiada masa untuk meletakkan minda saya ketika menulis lirik itu sebagai seorang remaja sedangkan saya sudah lama melepasi zaman itu.”

Di dalam lirik tersebut ada menulis “Pergi Lama, Pergi Jauh” Malique menjelaskan bahawa lirik itu sebenarnya mengambarkan dirinya dan isteri yang mahu pergi menggembara jauh ke Negara Indochina melalui jalan darat.

“Di dalam dunia ni ada 192 buah negara, saya suka menggembara. Salah satu tempat yang saya idamkan adalah pergi ke Indochina melalui jalan darat. Itu yang saya angankan bersama isteri jika suatu hari nanti saya akan berkesempatan berbulan madu di sana. Bukanlah bermaksud kekasih pergi lari bersama teman lelaki yang dihebohkan ketika ini.”

Jelas Malique lagi, dia tidak mahu mereka yang mendengar terus menghentam kerana padanya ini bukan sahaja akan mencalarkan imej mereka sebagai kerajaan malahan perkara ini akan menjejaskan periuk nasi penggiat seni. “

Itu Cuma lagu, ianya seperti anda tidak gemar makan sesuatu makanan dan menghebahkannya kepada semua agar tidak makan dan haramkan sahaja makanan tersebut tanpa diminta penjelesan dari pihak mereka. Jangan biarkan orang sekeliling ketawa melihat tindakan budak-budak yang hanya merosakkan imej anda,” ujar Malique di dalam kenyataan media mengenai isu pengharaman lagu tersebut.

MKP Ayat Sempoi : Sama-sama kita renungkan sejenak kedua-dua video berkenaan.

SAPA LAGI RASIS,GUAN BABI ATAU UMNO?


Barua tahap sengal gila sibabi Gaun Eng,Persoalan yang ditanya tak dijawab malahan menepis segala yang ditanya dengan bermacam-macam alasan.Perangai macam musibat dan anak haram nie.Kalau bab rasis nie nampaknya hang lagi melebih gila. Guan Eng sudah palu gendang kulit babi RASIS dengan isytihar mahu serang kawasan UMNO terutama Nibong Tebal di mana mahu menghasut pengundi bukan Islam bahawa UMNO rasis dan tidak menghiraukan undi mereka di PRU akan datang


Nampaknya belang ultra kiasu dan rasis sudah mula ditunjukkan DAP ... Kenyataan Lim Guan Eng dalam Sinar Harian ini lah yang harus kita sebarkan kepada orang Melayu bahawa DAP adalah BAPAK RASIS SEBENAR !!


oleh: Dr MIM

Sebentar tadi Ir Shaik Hussein, Ketua Pemuda UMNO Pulau Pinang telah mengadakan sidang akhbar mendedahkan beberapa lagi dokumen penting tentang skandal tapak Masjid dan sekolah di Bayan Mutiara.

Dokumen-dokumen tersebut sangat penting serta menunjukkan bahawa Lim Guan Eng DAP, Setiausaha Agung DAP merangkap Ketua Menteri Pulau Pinang seperti telah terperangkap di dalam skandal yang melibatkan kepentingan rakyat Pulau Pinang termasuk Melayu, Cina dan India.

Dokumen-dokumen di bawah menunjukkan perincian pelan asal Bayan Mutiara Fasa 1 termasuk tapak masjid dan sekolah. Selain daripada itu, disertakan juga beberapa dokumen seperti perjanjian pemaju yang akan menyerahkan tapak sekolah kepada Kementerian Pelajaran.





Manakala kenyataan Lim Guan Eng DAP yang menuduh Ketua Pemuda UMNO Pulau Pinang sebagai rasis kerana membangkitkan skandal masjid juga merupakan satu tuduhan anak kroni tegar Lim Kit Siang itu. Jika merujuk kepada pelan asal, tapak masjid dan sekolah telah dikemukakan maka Pemuda Pulau Pinang memperjuangkan segala yang te.ag didedahkan sebelum ini.

Dalam skandal ini, Lim Guan Eng dilihat cuba memutarbelitkan isu dan mengaburinya dengan melencongkannya kepada isu-isu lain.

Inilah sikap Lim Guan Eng DAP yang tidak menjawab isu tetapi mengambil jalan kurang bijak.

Begitu juga dengan kenyataan Ketua AMK Negeri, NGO negeri dan pemimpin PAS yang ternyata tidak arif tentang skandal ini tetapi cuba berlagak pandai. Akhirnya, mereka termalu sendiri.


MiM akan siarkan video kenyataan lengkap Ir Shaik Hussein di artikel seterusnya.

ANWAR HANYA SEBAGAI BONEKA DAP?


MKP baru balik dari bersembang dengan orang kuat PAS dekat Kampung Makam.Depa bagi kat MKP surat nie.Dedahan terbaru apa yang telah dibuat oleh DAP and the kroni.Apa yang DAP lahanat nie rancang memang teliti dan halus....Apa tidaknya pembongkaran ini memang akan dilaksanakan DAP lahanat nie.Tujuan DAP adalah untuk menghapuskan apa yang kita kecapi hari ini dan menubuhkan repullik of Malaysia.Berikut MKP bagi apa yang telah dicongak oleh DAP lahanat.Maklumat ini telah diberikan oleh Mat Sabu sendiri.Dedahan ini bakal memberi tamparan hebat buat Pak Sheik.Mana tidaknya depa angkat dia hanya sebagai patung yang bersikap sementara.....


Perdana Menteri (Sementara) : Anwar Ibrahim 

Timbalan Perdana Menteri (PM Sebenar) : Lim Guan Eng (Merangkap Menteri Kewangan) 

Timbalan Perdana Menteri Kedua : Karpal Singh (Merangkap Menteri Luar Negeri)

Timbalan Perdana Menteri Ketiga : Hadi Awang (Merangkap Menteri Di JPM Portoflio Agama Islam Sahaja)

Menteri Luar Negeri : Tian Chua

Menteri Agama (Kristian) : Jeff Ooi

Menteri Agama (Buddha) : Nga Kor Ming

Menteri Perdagangan : Dr Tan Seng Giaw

Menteri Adat dan Sosial : Mahfuz Omar

Menteri Belia & Sukan : Nurul Izzah

Menteri Sumber Manusia : Manoharam

Menteri Kesihatan : Lee Boon Chye

MKP Ayat Sempoi ; Apa punya kejadah DAP nie untuk menjadikan Malaysia sebagai Republik Malaysia.

AZMIN ALI DAYUS?


Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali kena dengar ini baik-baik.Ini bukan suara orang luar tetapi ahli PKR sendiri yang tidak puashati dengan 'penafian kosong' terhadap pelbagai dakwaan terhadapnya termasuk seorang dayus.

Agak mengejutkan kerana ini pertama kali seorang yang berjawatan dalam parti itu tampil menerusi satu sidang akhbar di Kuala Lumpur Rabu bersama beberapa orang ahli parti mahu Azmin membuat penafian yang lebih meyakinkan lagi.
Ketua Penerangan PKR Bahagian Ampang,Selangor, Mohd Isa Mohd Saidi berkata langkah ini wajid diambil Azmin agar benar-benar bersihkan dirinya,keluarganya dan menjaga nama baik parti.
Beliau bimbang orangramai tidak akan menyokong PKR dalam pilihanraya umum akan datang selagi isu ini tidak selesai secara konkrit.AD

BERSIH MACAM CELAH KANGKANG JUGAK PUAK NIE?



Sehari selepas pembangkang membantah laporan penambahbaikan proses pilhanraya umum, penganjur BERSIH mengumumkan bantahan siri ketiga pada hujung bulan ini di  Dataran Merdeka, Kuala Lumpur.Lokasi itu ditetapkan oleh penganjur sungguhpun Dataran Merdeka tidak diwartakan untuk tapak perhimpunan aman.   

Pengerusi bersama Gabungan Menuntut Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH 3.0), Datuk A Samad Said pada sidang akhbarnya hari ini berkata perhimpunan berkenaan akan menggunakan slogan 'Duduk Bantah' yang akan mempunyai  impak lebih.     

Parlimen semalam meluluskan Laporan Jawatankuasa Pilihan Khas Parlimen (PSC) yang menangani beberapa isu yang dibangkitkan oleh penganjur BERSIH sebelum ini.

Laporan PSC itu mengandungi 22 syor dan cadangan yang meliputi lima isu utama iaitu perundangan dan pindaan peraturan, menambah baik proses pilihan raya, meningkatkan mutu daftar pemilih, memperkukuh kedudukan SPR dan persempadanan, pembiayaan politik dan sistem alternatif.

Syor dan cadangan diperoleh oleh PSC daripada sesi pendengaran awam, maklum balas anggota jawatankuasa dan hasil penelitian semula jawatankuasa kecil serta pemerhatian semasa lawatan kerja yang dilakukan oleh jawatankuasa berkenaan pada tahun lalu.Samad mensasarkan  500,000 orang akan menyertai BERSIH 3.0 dan senada dengan pembangkang yang menolak laporan PSC itu walaupun wakil mereka menganggotai jawatankuasa berkenaan.   

MKP Ayat Sempoi ; Hari tue dah kantoi bersih 2.0 kali nie apa pulak?


Wednesday, April 4

GADIS INI PUNCA SAFEE SALI BERCERAI?


Sumber ada mengatakan, gadis Indonesia yang dikaitkan dengan safee sali itu mempunyai rupa paras yang menarik dan mirip-mirip seperti penyanyi wanita Indonesia popular, Kris Dayanti. Oleh kerana Safee berjauhan dengan isterinya, dikatakan perkenalan dengan gadis tersebut memberikan peluang kepada gadis Indonesia itu menjaga dan mengambil berat tentang diri Safee.

Wow..memang tak tahan kalau memang benarlah Kris Dayanti si wanita itu..tapi benarkah keruntuhan keluarga Safee Sali adalah disebabkan wanita misteri seakan-akan Kris Dayanti tu? Kepada semua pembaca jangan buat sebarang spekulasi ok.. Sumber

Cerita ini diambil dari blog MyNewsHub> yang mengkhabarkan bahawa blogSuaraPakatanRakyat> melaporkan yang Ummi Hafilda mempunyai gambar isteri Azmin, Shamsidar berpelukan dengan Anwar diatas ranjang.

Cerita ini merupakan titik permulaan yang lebih besar dimana gambar tersebut masih terang dan jelas, walaupun sudah melebihi 12 tahun.

MyNewHub melaporkan juga yang Ummi Hafilda Ali tidak akan teragak-agak untuk mendedahkan gambar yang dikatakan mampu mengoncangkan karier politik Anwar Ibrahim dan abangnya sendiri, Azmin Ali.

Pada hakikatnya, Ummi masih lagi teragak-agak untuk mendedahkan gambar tersebut seperti kata beliau;

“Apatah lagi Azmin…dia abang saya, darah daging saya, saya tidak mahu dia diaibkan dalam keadaan begini tetapi nampaknya dia tidak serik-serik dengan perbuatannya itu”

“Saya akui mempunyai ‘gambar’ yang dimaksudkan dan boleh mendedahkannya bila-bila masa saja…tetapi sudah tentu ia tidak akan berlaku sekiranya dia (Azmin) bertaubat dan kembali ke pangkal jalan,” – Ummi Hafilda.



ADUN TONG GAS MENJADI HERO MENYELAMATKAN DONG ZONG?



Seperti yang diduga DAP yang menjadi proksi kepada Meloyakini telah membuka langkah untuk membela Anjing yang kini menyalak sakan dalam komuniti cina melalui pelajaran iatu Pengerusi Dong Zong Yap Sin Tian....
Yang terbaru Kambing hitam kepada Guan Eng  iatu Adun tong gas Ng Wei Aik telah bersuara untuk membela anjing yang tersepit didalam permainan yan g telah diciptanya sendiri.Apa kejadah kena mengena Adun Tong Gas nie dengan Yap Penipu beli sijil dari Kensington Universiti,Bukan satu dibeli malahan dua pulak tue....Rasanya ramai pendidik dan ibubapa masyarakat cina tertipu dalam hal ini..baca disini
Dari maklumat yang MKP dapat ternyata kreditbiliti kepercayaan terhadap Yap kini merudum dengan teruk....Apa tidaknya masyarakat cina amat sensitif dengan sikap pemimpin yang suka menipu dalam sijil yang mereka miliki.....Bukan kata cina melayu dan sesiapa sahaja akan mengamuk bila kena tipu..
Ng Wei Aik telah bersuara kepada Meloyakini menyatakan The Star sengaja mengadakan cerita untuk menjatuhkan kreditbiliti Yap adalah berdasarkan kena suruh berbuat sedemikian kerana di suruh menjadi kembing hitam oleh bossnya LGE..Kenapa LGE takut sangat dengan dengan isu ini kerana ianya akan mencacatkan perancangan yang telah dibuat untuk mengambil hati pengundi dari kaum cina dengan mengunakan isu pendidikan...Dong zong amat berpengaruh,Jika Pengerusinya telah dibuktikan menipu mana lagi kepercayaan yang tinggal dalam organisasi berkenaan.harus diingat pengundi yang menyertai persatuan ini cukup ramai sekali lebih dari sejuta orang....belum lagi yang akan mengundi dengan daftar pemilih yang terbaru.Pengundi Cina diatas pagar bagaimana pulak?Ternyata ini akan membawa perubahan yang amat ketara......
Last year, the obnoxious DAP ADUN was in the news for insulting two women who married Bangladeshis, labelling them “traitors to the country” and in a raid during an operation with municipal councillors, he insulted an Indian restaurant owner, calling him to “balik India.” 
This arrogant DAP leader is also the political secretary to Penang Chief Minister Lim Guan Eng. 
“We will support the Dong Zong as long as Dr Yap dares to come out with any decision which benefits the Chinese community,’’ Ng said to the Chinese edition of Malaysiakini.
 Since when does the multi-racial DAP becomes a Chinese party? And why is the multi-racial party endorsing the push to kick out non-Chinese speaking teachers from Chinese schools.
 Ng Wei Aik, it is best you stay out of this. You already have enough dirt waiting to be exposed, so behave. Eat your char koay teow with your boss and shut up.

MKP Ayat Sempoi ; Ng is a well-known racist. Maybe that’s why he loves Yap, another racist, so much.

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive