Thursday, April 12

PENERANGAN BAHAGIAN JANGAN DOK LENA BANYAK SANGAT?


Penerangan Bahagian jangan dok lena banyak sangat?MKP tertarik dengan apa yang  telah dibicarakan oleh Tok Mat nie,Hampa dah terima jawatan so buatla keja yang telah diamanahkan.Jangan dok tunggu bila dah kena tegur baru nak buat keja....Woiiii benda dah lambat umpama nak berak baru nak korek lubang.......Kalau tak mau buat keja bagilah kat orang lain yang boleh buat keja.......Pengerusi WAR ROOM kat tempat aku (Tanjong P49) pun sama jugak bila dah cilok orang punya keja tue patut mau rasa malu sikit,,,tak salah ambil benda tue tapi bagi la kredit kat orang yang bersusah payah bersengkang mata cari maklumat lepas tue senang hati bentang dalam mesyuarat kata hang buat piraaaaaah.......Tok Mat inilah hakikat yang dok ada.....Kena pada tempat dan masa nie tegur depa nie...

"Program penerangan yang dilakukan tidak hanya tertumpu kepada ceramah-ceramah umum sahaja, tetapi pengedaran risalah kepada orang awam, program turun padang bertemu dengan pengundi di kawasan masing-masing dan juga penerangan melalui media baru seperti facebook, blog, twitter dan sebagainya," jelas beliau yang di temui di pejabat UMNO Bahagian Pandan ketika sesi lawatan ke 'war room' UMNO Bahagian Pandan.
Tambahnya lagi, jentera-jentera penerangan UMNO di seluruh negara perlu memanfaatkan segala ruang termasuk bertemu dengan rakyat dan pengundi secara berdepan, menggunakan media cetak, media digital mahupun media elektronik, dalam usaha untuk menyampaikan maklumat secara tepat kepada masyarakat bagi memperjelaskan usaha-usaha kerajaan disamping menangkis fitnah-fitnah yang dilontarkan pihak pembangkang terhadap usaha yang dilakukan kerajaan. 
"Namun saya mahu ingatkan, janganlah kita meletakkan beban ini hanya semata-mata di atas bahu ketua penerangan baik di peringkat bahagian atau cawangan sahaja. Kesemua ahli UMNO sebenarnya perlu mengambil tanggungjawab ini. 
"Penerangan boleh dilakukan di mana sahaja seperti di kedai-kedai kopi atau majlis keramaian contohnya. Kita sebagai ahli UMNO perlu menjadi agen-agen penerangan biar di mana sahaja kita berada," jelas beliau. 
Program penerangan ini menurut beliau, adalah penting dalam usaha untuk mengembalikan semula keyakinan rakyat terhadap BN dan bagi memastikan rakyat mendapat info yang sebenar tentang penipuan janji-janji dan pelbagai fitnah yang dilontarkan oleh pihak pembangkang terhadap kerajaan. 
"Sebagai contoh, pembangkang menabur janji konon-kononnya sekiranya mereka diberi kuasa, maka mereka akan menurunkan harga minyak, menghapuskan hutang PTPTN, menghapuskan tol dan juga menyeleraskan gaji minumum sebanyak RM 4 ribu. 
"Jika dilihat semula, segala janji yang ditabur oleh pembangkang itu sesetengahnya tidak logik sama sekali, dan ada pula yang sebenarnya sudah boleh mereka laksanakan, tetapi sehingga har ini masih tidak dilaksanakan oleh pihak pembangkang di negeri-negeri yang mereka kuasai.
"Contohnya, penghapusan tol. Mereka berjanji untuk menghapuskan tol sekiranya berkuasa namun, sehingga kini tol di Pulau Pinang masih lagi tidak dihapuskan, sedang pemerintahan negeri tersebut di dalam tangan mereka.
 
"Begitu juga penurunan minyak petrol. Saya cabar mereka supaya menurunkan dulu harga minyak di empat buah negeri yang mereka kuasai. Mereka boleh menurunkan harga minyak dengan syarat kerajaan negeri di bawah pimpinan mereka sanggup untuk menanggung kos subsidi rakyat," ujarnya lagi. 
Namun jelas sehingga ke hari ini, kata beliau lagi tidak ada apa pun yang dilakukan oleh kerajaan pembangkang tentang segala perkara yang mereka janjikan kepada rakyat, kecuali hanya menjalankan propaganda dan menabur fitnah untuk memburuk-burukkan kerajaan bagi mempengaruhi rakyat. 
"Mereka hanya tahu berjanji tetapi janji-janji itu tidak logik dan hanyalah janji kosong semata untuk memperdayakan rakyat di negara ini demi kepentingan politik mereka," tegasnya. -MediaUMNO

SALLEH MAN HANG JADI KAYU LAGI BAGUIH?


1. Dua tahun lepas, lawatan Menteri Mentor Lee Kuan Yew ke Pulau Pinang mendapat liputan meluas media pro pakatan kerana Kerajaan Negeri menghebahkannya. Apa yang dibincangkan tak siapa yang tahu.

2. Baru-baru ini Ahli-ahli Parlimen dari PAP Singapore melakukan lawatan "RAHSIA' ke Pulau Pinang. Oleh kerana ia melibatkan kunjungan Wakil Rakyat luar Negara, ianya tentulah menghairankan jika diRAHSIAkan kerana ia bukan kunjungan yang melibatkan pelawat biasa.

3. Lim Guan Eng juga 11 kali dipercayai berkunjung ke Singapura. Tentu seronok berkunjung ke sana. Tak ada demonstrasi, sampah sarap tak macam di Selangor, tak ada patung Buddha yang terbesar di Asia, boleh dengan bebas bertutur Mandarin dan lain-lain.

4. Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang entah tahu entah tidak?. Maklumlah kunjungan RAHSIA. Dah la kempunan nak jadi Exco dan Pengerusi Agama Negeri, "Bapak-bapak tiri dan Saudara Mara" dari PAP Singapore datang pun YB Salleh Man tak tahu. apatah lagi Pok Nik yang selalu merapu dan sakit tu.

5. Nampaknya gelaran Parti Adat dan Sukan mungkin tidak sesuai apabila satu2nya ADUN PAS tidak dilantik sebagai Exco Agama. Lawatan RAHSIA ini mungkin boleh jadi satu tamparan yang hebat supaya YB Salleh Man dan yang seumpamanya Pakat-pakat Angguk Sahaja supaya dicalonkan semula dalam PRU 13.

Lim Guan Eng 11 kali (Sebelas kali) ke Singapura pada tahun 2011, kita ada catatan kesemuanya, kerana orang sumber kita di dalam DAP sangat cekap. Soalnya kenapa kerap sangat? . Apa yang dibangkitkan di dalan DUN Pulau Pinang di bawah ada kaitan. Cuma Mymassa persoalkan kenapa kerap sangat Lim Guan Eng ke Singapura? 11 Kali maknanya satu bulan satu kali!

Patutlah Lim Guan Eng sebut di dalam salah satu perjumpaan dengan Angkatan Tentera Singapura, katanya, "kalau DAP menang, kita akan bagi you all Kem Tentera Port Dickson!!!"

MKP Ayat Sempoi ; Lim Guan Eng, sila nafikan jika tak betul!

SHAM KAMIKAZE TAMBAH CAWANGAN?




Inilah dunia artis bila dah mampu tak salah apabila nak tambah lagi satu cawangan.Akan tetapi sikap menafikan itu membuatkan peminat tertanya-tanya?Mungkin sikap tidak mahu menghebohkan ada sebabnya,hanya tuan punya badan saja yang tahu ialah hati manusia mana kita boleh baca.Kecualilah Puak gerembolan Parti Ajaran Sesat depa nie pandai buat benda yang boleh menyesatkan orang lain.

Sham Kamikaze pantas tampil & menafikan dakwaan itu selain berasa kecewa kerana dengan apa yang beliau lakukan sekarang, ada juga gossip yang melanda.

Menurut sumber kami, identiti isteri kedua Sham Kamikaze telah lama di’kenalpasti & wanita itu bernama Nurul Halimin Md Salleh yang berusia 32 tahun — mereka sah bernikah 16 Januari yang lalu.

Nurul Halimin atau lebih mesra di’panggil Min ini merupakan kakak kepada penyanyi Maulana dari Akademi Fantasia 8 (AF8) & wanita yang di’dakwa janda anak satu ini merupakan seorang yang aktif di’Twitter.

Menurut sumber kami lagi, pernikahan Sham Kamikaze dengan Nurul Halimin masih belum di’ketahui oleh isteri pertama & keluarga Sham Kamikaze sendiri.

Bagaimanapun kami puji sikap Sham Kamikaze mengambil keputusan untuk berkahwin dengan wanita yang bergelar ibu tunggal untuk membela nasib.

Jika identiti isteri kedua Sham Kamikaze ini benar seperti di’dakwa — menjadi satu persoalan kepada lelaki ini masih mahu merahsiakan perkahwinan kedua beliau sedangkan ia’nya suatu perkara yang baik?Sumber dari ROTIKAYA.

MKP Ayat Sempoi ; Sokong apa yang dibuat oleh Sham nie,Bagus jugak jangan jadi macam Badrul Toya Mak Amin konon nak bagi takzirah pukul 3 pagi tapi pakai kain tuala apa kejadah nie semua.Siap rembat bini orang lagi......MKP pun nak tambah cawangan akan tetapi apa nak buat bini tak takut dekat MKP!!!!!


- Posted using BlogPress from my iPad

KALAU MELAYU TAK HORMAT PADA SULTAN DAN AGONG?


Malangnya, suasana istana yang murni dicemari dengan perlakuan beberapa orang yang sepatutnya menunjukkan satu contoh tauladan yang baik kepada rakyat Malaysia.

Di belakang saya, suasana cukup bising dengan hilaian ketawa dan apabila saya menoleh ke belakang, rupa-rupanya, ada beberapa ahli parlimen pembangkang yang duduk di belakang saya.

Antara yang saya kenal adalah Azmin Ali, Timbalan Presiden PKR dan isterinya Shamsidar Taharin, Tian Chua Naib Presiden PKR, Dr Siti Mariah Mahmud PAS serta beberapa orang lain yang saya tidak kenal nama mereka. Nurul Izzah Anwar, Khalid Samad dan Loh Gwoh Burne duduk jauh sedikit dari mereka. YB Kamalanathan Ahli Parlimen BN dari Hulu Selangor duduk di belakang mereka ini.

Saya amat terkejut dan kecewa apabila melihat mereka mempersendakan serta mengejek-ejek pemimpin negara seawal dari kemasukan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin. Ada hilaian ketawa dan bermula dari situ saya mendengar apa yang mereka perkatakan.

Apabila majlis mengumumkan kemasukan Perdana Menteri Dato’ Sri Najib Tun Razak ke dalam Balairong, mereka cukup berat hati hendak bangun berdiri. Sambil ketawa dan mengejek-ejek, saya mendengar Azmin Ali berkata, “bangun untuk Rosmah, Perdana Menteri Wanita Pertama Malaysia.” Tian Chua menyampuk sama dan menyebut-nyebut “Menteri Wanita” dan hilaian tawa berterusan.

Saya sangka ejekan-ejekan ini hanyalah untuk pemimpin politik sahaja, maklumlah mereka ini (pembangkang) memanglah seteru politik bagi PM. Saya boleh terima, kerana memang mereka saban hari pun berceramah mengejek dan menghina PM.

Alangkah terkejutnya saya ejekan dan gurauan mereka itu berterusan kepada TYT Negeri Melaka dan seterusnya kepada bentuk fizikal beberapa Sultan dan Raja yang masuk secara teratur ke dalam balairong Seri.

Menerusi TV plasma yang ditempatkan, mereka dapat melihat setiap Sultan masuk ke dalam Balairong.

Seolah-olah seperti kanak-kanak di sekolah, mereka mentertawakan penampilan dan fizikal beberapa Sultan. Saya tidak tergamak hendak menulis di sini kerana ia sama seperti menghina baginda semua.

Apabila Sultan Selangor masuk, Azmin yang paling kuat ketawa dan berperangai kebudak-budakan memanggil Tian Chua dan berkata, “Tangan jangan masuk poket….nanti dia marah.” Semua mereka ketawa termasuk Dr Siti Mariah Mahmud sambil Tian Chua terus memasukkan tangannya ke dalam poket seluarnya seolah-olah memberi isyarat, “i don’t care“.

Kemasukan Sultan Perak juga mencetuskan kata-kata biadap yang seterusnya mencetuskan deraian tawa mereka.

Hanya kemasukan Sultan Kelantan sahaja yang mereka puji dengan mengatakan, “Wah! Laju tuanku masuk. Segak dan tampan. Nik Aziz tak boleh kejar” sambil Khalid Samad senyum dengan bangga.

Saya cukup hairan. Mereka semua ini adalah sultan-sultan kita. Pegawai-pegawai kedutaan asing duduk dengan tertib tanpa bersuara dan jika perlu bercakap hanya berbisik sesama mereka. Begitu menghormati protokol dan adat istiadat. Tetapi, pemimpin pembangkang ini yang merupakan rakyat Malaysia dan bercita-cita besar memimpin negara satu hari nanti, bersikap biadap kepada Raja-raja Melayu. Sebagai Ahli Parlimen dan ADUN yang mengaku taat setia kepada Raja, sewajarnya perangai seperti ini dihindarkan. AIDC

KOMEN MKP ; Apa punya bangsat depa nie sampai macam tue perangai,jika nak menghina dan mencerca pemimpin bukan ini tempatnya,Berpolitik patut ada pentasnya jika begini natjahnya pasti hancus malaysia jika pakatan anak haram mendapat Putrajaya........Berbait kepada Melayu itu sendiri mestilah hormat pada sultan dan rajanya bukan menghina.......Eloklah lepas nie kalau depa kena kejam dan baling dengan batu dekat kepala jangan salahkan UMNO pulak patut disalahkan sikap mereka sendiri.DAP dalam menifestonya telah menyatakan akan menghapuskan sistem raja berpelembangaan ini dan digantikan dengan sistem monarki......ternyata Melayu didalam PKR semuanya BANGSAT!!!!!! 

APA ITU QARIN , MAT SABU PUNYA QARIN APA?


Qarin adalah jin yang dicipta oleh Allah sebagai pendamping manusia. Boleh dikatakan ia sebagai ‘kembar’ manusia. Setiap manusia yang dilahirkan ke dunia ini pasti ada Qarinnya sendiri. Rasulullah s.a.w sendiri tidak terkecuali. Cuma bezanya, Qarin Rasulullah adalah Muslim. Manakala yang lainnya adalah kafir.

Pada umumnya Qarin yang kafir ini kerjanya mendorong dampingannya membuat kejahatan. Dia membisikkan was-was, melalaikan solat, berat nak baca Al-Quran dan sebagainya. Malah ia bekerja sekuat tenaga untuk menghalang dampingannya membuat ibadah dan kebaikan.

Firman Allah: “Dan sesiapa yang tidak mengindahkan pengajaran (Al-Quran yang diturunkan oleh Allah) Yang maha Pemurah, Kami akan adakan baginya Syaitan (yang menghasut dan menyesatkannya), lalu menjadilah Syaitan itu (Qarin) temannya yang tidak renggang daripadanya.” (Az-Zukhruf 43:36)

Untuk mengimbangi usaha Qarin ini Allah utuskan malaikat. Ia akan membisikkan hal-hal kebenaran dan mengajak membuat kebaikan. Maka terpulanglah kepada setiap manusia membuat pilihan mengikut pengaruh mana yang lebih kuat. Walau bagaimanapun orang-orang Islam mampu menguasai dan menjadikan pengaruh Qarinnya lemah tidak berdaya. Caranya dengan membaca “Bismillah” sebelum melakukan sebarang pekerjaan, banyak berzikir, membaca Al-Quran dan taat melaksanakan perintah Allah.

Rasulullah s.a.w bersabda: “Tiada seorang pun daripada kamu melainkan sudah diwakili bersamanya Qarin daripada jin dan malaikat. Mereka bertanya: “Engkau juga ya Rasulullah?” Sabdanya: “Ya aku juga ada, tetapi Allah telah membantu aku sehingga Qarin itu dapat ku islamkan dan hanya menyuruh aku dalam hal kebajikan sahaja.” (Hadith Riwayat Muslim dan Ahmad)

Aisyah r.a menceritakan bahawa pada suatu malam Rasulullah s.a.w keluar dari rumahnya (Aisyah), lalu Aisyah berkata: “Aku merasa cemburu.” Tiba-tiba Baginda s.a.w berpatah balik dan bertanya: “Wahai Aisyah apa sudah jadi, apakah engkau cemburu?” Aku berkata: “Bagaimana aku tidak cemburu orang yang seumpama engkau ya Rasulullah.” Sabda Baginda s.a.w: “Apakah engkau telah dikuasai oleh syaitan?” Aku bertanya: “Apakah aku ada syaitan?” Sabda Baginda s.a.w: “Setiap insan ada syaitan, iaitu Qarin.” Aku bertanya lagi: “Adakah engkau pun ada syaitan ya Rasulullah?” Jawab Baginda: “Ya, tetapi Allah membantuku sehingga Qarinku telah masuk Islam.” (Hadith Riwayat Muslim)

Di dalam hadith lain Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud: “Aku dilebihkan daripada Nabi Adam a.s dengan dua perkara, iaitu pertama syaitanku kafir lalu Allah menolong aku sehingga dia Islam. Kedua, para isteriku membantu akan daku tetapi syaitan Nabi Adam tetap kafir dan isterinya membantu ia membuat kesalahan.” (Hadith Riwayat Baihaqi)

Ibn Muflih al-Muqaddasi menceritakan: Suatu ketika syaitan yang mendampingi orang beriman, bertemankan syaitan yang mendampingi orang kafir. Syaitan yang mengikuti orang beriman itu kurus, sedangkan yang mengikuti orang kafir itu gemuk. Maka ditanya mengapa engkau kurus, “Bagaimana aku tidak kurus, apabila tuanku masuk ke rumah dia berzikir, makan dia ingat Allah, apabila minum pun begitu.” Sebaliknya syaitan yang mengikuti orang kafir itu pula berkata: “Aku sentiasa makan bersama dengannya dan begitu juga minum.”

Qarin akan berpisah dengan ‘kembarnya’ hanya apabila manusia itu (kembarnya) meninggal dunia. Roh manusia akan ditempatkan di alam barzakh, sedangkan Qarin terus hidup kerana lazimnya umur jin adalah panjang. Walau bagaimanapun, apabila tiba hari akhirat nanti maka kedua-duanya akan dihadapkan ke hadapan Allah untuk diadili. Tetapi Qarin akan berlepas tangan dan tidak bertanggungjawab atas kesesatan atau kederhakaan yang dilakukan manusia itu.

MKP Ayat Sempoi ;Pemimpin Pas sering kali mencerca dengan kata yang sesat,Adakah mereka terlepas dari DOSA dan mengundi PAS akan mendapat PAS terus keSyuuuurrrga.Adakah itu BENAR???Fikirkanlah!!!!!!!

ZURAIDAH AKA MAK LAMPIR (MP) AMPANG APA LU BIKIN?


Berikut adalah video yang MKP ambil dari MKL tentang penyerbuan pihak berkuasa di rumah teres Parlimen Ampang yang kita semua tau Ahli Parlimen kawasan tersebut adalah Mak Lampir aka Zuraidah Kamaruddin Ketua Wanita Parti Kelantong Rakyat.Apa punya kejadah nie Ahli Perlimen macam nie tak tau jaga kawasan sendiri sampai banyak sangat pusat pelacuran.....Siap dengan ada ChinaDoll lagi....Awat Pak Sheik suka dekat ChinaDoll hang pun biaq bagi ChinaDoll bersepah dekat Ampang..atau kena tutup sebelah mata sebab dah berjanji untuk melindungi Proksi dari DAP....


Kemunculan pusat urut di merata kawasan di Selangor terutama sejak dua tahun lalu yang mengeksploitasi ramai wanita warga asing mengundang persoalan mengenai apa yang sedang berlaku di negeri itu yang sudah mencapai status negeri maju.

Jumlah pusat urut begitu banyak sehingga menyebabkan ada pihak berkuasa tempatan (PBT) sendiri tidak tahu jumlah sebenar pusat urut di kawasan masing-masing.

Realitinya hanya tiga PBT iaitu Majlis Perbandaran Selayang (MPS), Majlis Perbandaran Sepang (MP Sepang) dan Majlis Perbandaran Ampang Jaya (MPAJ) yang sanggup mendedahkan jumlah sebenar rumah urut berlesen di kawasan masing-masing.

Bagaimanapun, ketika diminta mendedahkan jumlah rumah urut haram, pegawai MPSp dan MPAJ enggan memberikan sebarang butiran.

Itu belum dikira lagi pendedahan Majlis Keselamatan Negara (MKN) mengenai kewujudan kira-kira 4,000 pusat hiburan di Selangor yang ada di antaranya menawarkan khidmat urut.

Banyak pihak percaya dasar liberal kerajaan negeri dalam pengeluaran lesen pusat urut menjadi punca kegiatan tersebut berleluasa berbanding sebelum ini.

Beberapa lokasi seperti Kota Damansara, Petaling Jaya, Kajang, Ampang, Selayang, Subang dan Puchong mendapati kelemahan penguatkuasaan sebagai punca utama kewujudan pusat-pusat urut baru.

Jangan terkejut jika ada pusat urut di Selangor ketika ini beroperasi seawal pukul 10 pagi dan masih menerima pelanggan sehingga pukul 12 tengah malam.

Malah tinjauan di Bandar Sunway mendapati terdapat beberapa premis beroperasi sehingga pukul 3 dan 4 pagi sama seperti operasi kelab malam dan karaoke.

Lebih mengejutkan, terdapat juga rumah urut yang beroperasi tanpa papan tanda, malah cara perkhidmatannya tidak ubah seperti rumah pelacuran.

MKP Ayat Sempoi : Mak Lampir tok sah dok Selak kain orang , tempat sendiri macam haram jadah.... 



HAPUSKAN SEGERA FAEDAH 1% DESAKAN PEMUDA UMNO.



Pemuda Umno mencadangkan supaya Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN)menghapuskan kadar faedah 1% yang dikenakan terhadap pinjamannya.

Ketuanya, Khairy Jamaluddin berkata, kadar faedah 1% yang dikenakan terhadap kos pentadbiran PTPTN adalah terlalu banyak berbanding perbelanjaan mengurus sebenar perbadanan itu.

"Kami diberitahu bahawa PTPTN hanya membelanjakan RM65 juta setahun untuk menjalankan operasi, jadi kadar faedah 1% daripada berbilion-bilion yang diberikan setiap tahun adalah jauh lebih daripada yang diperlukan.

"Kami berharap peminjam PTPTN tidak akan dibebani dengan hutang tambahan dan hanya perlu membayar pinjaman sebenar mereka," katanya semasa Majlis Penutup dan Penyerahan Resolusi Persidangan Meja Bulat Mahasiswa Nasional di sini, Rabu.

Beliau turut menggesa kerajaan untuk memansuhkan tindakan menyenarai hitam peminjam yang liat membayar pinjaman sehingga menyekat urusan mereka ke luar negara dan mendapat pinjaman bank.

Walaupun beliau bersimpati dengan PTPTN yang menghadapi masalah untuk menasihatkan peminjam supaya membuat pembayaran balik, Khairy berkata, Pemuda Umno akan bekerjasama dengan badan bukan kerajaan (NGO) untuk menyediakan pangkalan data kepada PTPTN dan membantu menjejaki peminjam yang belum menjelaskan pinjaman.

"Tindakan menyenarai hitam dan menyekat peminjam ke luar negara atau membuat pinjaman akan memberi beban kepada mereka," katanya.

Beliau berharap agar PTPTN memperkenalkan satu mekanisme untuk menuntut bayaran balik sebaik saja peminjam memperoleh pendapatan selesa.

"Mungkin terdapat segelintir peminjam yang selepas enam bulan menamatkan pengajian mendapat pekerjaan dengan gaji yang sedikit seperti kerani dan eksekutif junior," katanya.

Selepas mesyuarat selama dua hari anjuran Biro Institusi Pengajian Tinggi Pemuda Umno Malaysia bersama PTPTN, 15 resolusi yang dicapai akan diserahkan kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Sementara itu, Ketua Pegawai Operasi PTPTN, Wan Ahmad Wan Yusof berkata, jumlah pinjaman yang gagal dijelaskan mencecahkan RM24.7 bilion disebabkan sikap tidak peduli peminjam mengenai perkara ini.

"Kami sebenarnya begitu fleksibel apabila membabitkan pembayaran semula. Anda boleh datang ke pejabat kami dan membayar RM1,000 atau RM100 menerusi skim pembayaran bulanan," katanya.

Mengulas mengenai peminjam yang disenarai hitam, perbadanan itu kebiasaannya akan menghantar empat surat amaran terlebih dahulu.

"Jika peminjam masih gagal membuat bayaran, mereka boleh dikenakan tindakan mahkamah," katanya.MSTAR

CERITA BEROMEN DITAMAN BELIA....




Pada suatu petang yang damai dan nyaman kerana mendung mungkin hujan akan turun sebentar lgi...Azry berjalan-jalan di taman rekerasi terkenal di Pulau Pinang iatu Taman Belia meriah tempat tue kalau korang pernah pegi la, siap monyet dan beruk banyak dan boleh bagi makan tapi berhati-hati nanti kena saman dengan penguatkuasa MPPP jika kantoi.berbalik kepada cerita si Azry nie, sambil berjalan membuang tabiatnya....tengah best dan tangkap syurrrrrrrrr dia berjalan dia terlihat sepasang pasangan kekasih sedang bercumbuan di bawah pohon nan rendang......

Dengan slumber badak dan tanpa rasa bersalah..Azry pun memanjat pokok di mana terbaringnya dan terberlakunya aktiviti pasangan muda tersebut.....lalu terdengar la si Azry suara-suara halus si gadis itu.

Gadis : Abang lepas jika ada apa-apa yang berlaku dengan sayang macam mana?

Lalu si lelaki pun berkata.....

Lelaki : jangan la sayang risau, lepas kejadian ini jika ada apa-apa yang berlaku kita serahkan semuanya kepada yang di Atas....(sambil menunding jari ke atas)

Lalu Si Azry yang sedang asyik menonton wayang free tersebut pun dengan bengangnya turun dari pokok dan serta-merta memarahi pasangan berkenaan

Azry : Amboi-amboi!!! korang berdua ni, korang yang merasakan kenikmatannya...lepas tue sesuka hati aje serahkan kepada yang di Atas....

Pasangan : (terkedu) sambil rasa bersalah....

Azry : Aku cuma tengok je dari atas pokok tue...takkan la aku yang kena bertanggungjawab....Tak guna la jantan awak ni...

MKP Ayat Sempoi : Siapa yang salah dalam hal ini?Orang yang suka mengendap dan sedang melakukan maksiat???????Dua-dua salah..........haaaaaa

GAMBAQ SAPA PULAK NIE MELETOP MC PRO MKP NIE?


Dunia hiburan Indonesia semalam kecoh dengan tersebarnya sebuah gambar yang di’dakwa milik Nikita Willy bersama Diego Michiels.

Dalam gambar yang hanya wujud sekeping itu di’dakwa perlihatkanNikita Willy yang lena di’peluk erat dari belakang oleh Diego Michiels.

Namun, Nikita Willy pantas keluar memberikan kenyataan menafikan kesahihan gambar tersebut dan memberikan bukti nyata yang dia dan Diego Michiels tidak pernah tidur bersama selama ini.

Dalam kenyataan kepada Kapan Lagi, Nikita Willy menunjukkan set gambar Diego Michiels yang jelas mempunyai tattoo di’lengan sedangkan foto yang tersebar menunjukkan sebalik’nya.

“Kalau ingin pembuktian ini foto yang ada di internet, di sini tangan saya nggak sepanjang ini & saya minta Diego untuk foto, ini tangan kanannya Diego banyak banget tattonya, sedang di foto ngak ada tatonya,” ujar Nikita Willy.RK


Tapi kalau yang nie satu Malaya dah tengok dan tau sapa dia dalam gambaq tue,cuma si pelaku dalam gambaq tue saja tak mau mengaku dan bagi alasan senak perut MKP dengaq,perut tak sama dan macam-macam geli tahap bulu babi punya alasan.......Terbaru puak PAS pun dah meluat dengan telatah pak sheik nie sampai depa pun dah edar CD blue paling mantop kat malaysia nie....

MKP Ayat sempoi ; Apa hampa nak kata pun tak kisah la,amoi tue cun gila.......

Wednesday, April 11

AMARAN TSUNAMI DITARIK BALIK..ALHAMDULILAH.....




Kira-kira 1,000 penduduk dari lima kampung di persisir pantai Kota Kuala Muda di sini meninggalkan rumah masing-masing menuju ke Dewan Serbaguna Tunku Intan Shafinaz di kawasan berdekatan sebagai langkah keselamatan menghadapi kemungkinan ancaman Tsunami.

Penduduk dari Kampung Tepi Sungai, Kampung Masjid, Kampung Padang Salim, Kampung Keda Tepi Sungai dan Kampung Kepala Jalan mula meninggalkan rumah masing-masing kira-kira jam 5.30 petang Rabu selepas mendapat arahan pihak berkuasa.

Kebanyakan penduduk mendakwa mereka bertindak demikian sebagai langkah keselamatan berikutan merasai gegaran selama 20 saat susulan gempa bumi berukuran 8.7 skala Richter di Aceh, Sumatera Utara Indonesia petang Rabu.

Lima kampung tersebut yang terletak di pesisir pantai Kota Kuala Muda pernah dilanda Tsunami pada 2004.

Amaran tsunami yang dikeluarkan di sekitar Lautan Hindi ditarik balik beberapa jam selepas dua gempa bumi kuat menggegar perairan barat Indonesia.

Gempa bumi berukuran 8.6 dan 8.2 magnitud mencetuskan cemas petang Rabu.

Penduduk di kawasan persisiran pantai menyelamatkan diri ke tempat lebih tinggi dengan menaiki kereta dan menunggang motosikal.

Sementara itu, Pusat Amaran Tsunami Pasifik di Hawaii menarik balik pemantauan tsunami bagi kebanyakan kawasan di Lautan Hindi beberapa jam selepas gempa bumi pertama.

Bagaimanapun amaran tsunami masih dikekalkan di Indonesia, India, Maldives, Sri Lanka dan Kepulauan Diego Garcia.

Kemusnahan besar atau ombak tsunami tidak dilaporkan setakat ini.

TERKINI SUASANA SEKITAR GURNEY PLAZA,ORANG RAMAI PANIK.


BERIKUT APA YANG TELAH BERLAKU DISEKITAR PERSIARAN GURNEY DRIVE...ORANG RAMAI AGAK PANIK DENGAN BERITA YANG DITERIMA OLEH TWITTER DAN FACEBOOK..SEMUA PUSAT MEMBELI BELAH DIARAHKAN TUTUP OLEH PIHAK BERKUASA. 







KECOH PULAU PINANG?TSUNAMI?




Keadaan sekitar pulau pinang huru-hara jalan sekitar panati sesak berikut amaran tsunami dikeluarkan.Jika ini berlaku ramalan telah menyatakan pada jam 9.15 malam ombak tsunami akan sampai di Georgetown.Kepada semua jauhi pantai diwaktu ini





Tesco tanjung sri pinang telah ditutup kerana berdekatan pantai.gambar seterusnya akan MKP upload selepas selesai ubah bot baru yang semalam sampai dari phuket thailand.

- Posted using BlogPress from my iPad

GEMPA BUMI MENGGEGARKAN PULAU PINANG.


Updates Early Warning Tsunami in Aceh, North Sumatra, West Sumatra, BENGKULU, LAMPUNG, Earthquake Mag: 8.5SR, 11-Apr-12 15:38:33 BST, Lok: 2.40LU, 92.99BT, Kdlmn: 10km :: BMKG

Terkini gempa bumi melanda Aceh dan gelombang ini telah menggegarkan Pulau Pinang.MKP yang berada Di Straits Quay Marina,merasa gegaran dan sehingga sekaran masih lagi bergoyang.amaran tsunami telah dikeluarkan,Senantiasa berhati-hati dengan perkembangan semasa jika anda berada di tepi pantai sekitar Kepulauan Utara Semenanjung Malaysia....

TEKSI MALAYSIA DAN VIETNAM?


TEKSI VIETNAM

Teringin nak merasa nek kereta mewah Bentley Continental GT yang harga dia US 800,000 ni boleh la pergi melawat Vietnam. Kereta mewah ni dijadikan teksi ja. Chek video di bawah ni untuk berita lanjut.

AWAT GODFATHER MENGAMUK BILA HADIAHNYA DIHARAMKAN? @dzainalabidin


MKP tergejut bila baca artikel dari Anak Sungai Derhaka memang hang suka buat derhaka pun,alkisah si tua Bangka tak sedaq diri nak mampus meroyan sakan bila hadiah yang diberikan kini sudah diharamkan oleh pihak sekolah di Pulau Pinang.Banyak sungguh duit yang ditabuq oleh GodFather nie untuk meraih undi dari golongan pendidik Pulau Pinang... MKP nak tanya sikit Cikgu dan Cikgi nie ambil gaji dari sapa tak tau?Kerajaan DAP atau Barisan Nasional yang kini memerintah Putrajaya...Benda nie dah lama jugak telah diberikan kepada sekolah-sekolah akan tetapi tak pernah diperbesarkan........DAP dan pencacai nie suka mengata kepada BN dan UMNO suka mengunakkan sekolah untuk kepentingan politik,,,,,Kepala hotak hampa nie Kalpal Sinki nie , Hang buat tak pa pulak.....Memang dasar anak haram jadah la hampa nie....Kita tengok dulu video nie puak anak haram dok menangis tepi jalan kerana UMNO mengunakkan dewan UITM untuk kepentingan politik.....


Ini lah kebebasan media ala DAP yang sering dilaung-laungkan mereka. Media yang tidak pro kepada DAP akan terus diharamkan .Bagaimana la nasib media2 seperti Utusan dan TV3 ini bila kerajaan DAP ini berkuasa di Malaysia , confirm la terus diharamkan terus media ini di Malaysia .

Geng blogger Pulau Pinang macam Generasi Pejuang Bangsa dan yang lain seperti Pisau, Empayar Pemuda , MPP , blog MIM ini confirm la kena akan di ISA kerana akan dituduh oleh puak2 chauvinis sebar berita fitnah tentang kerajaan regim DAP Khalifah Agung DAP , Guan Eng nampaknya sudah tidak tahan lagi pendedahan pembohongannya beliau dan konco2 nya didedahkan di dalam akhbar , jadi mereka nekad membalas dendam kepada akhbar ini .GPB

GEORGETOWN: Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Pinang, semalam, meluluskan usul melarang wartawan Utusan Malaysia daripada menghadiri dan membuat liputan sidang DUN pada masa depan.

Usul itu turut melarang wartawan Utusan Malaysia untuk berada di pekarangan dan memasuki bangunan DUN.Usul itu dibentangkan Ketua Menteri, Lim Guan Eng (DAP-Air Putih) pada hari terakhir Mesyuarat Pertama Penggal Yang Keempat DUN Ke-12.

Berbalik kepada pengharaman The Star pada baru-baru ini kenapa pulak DAP nak meroyan sedangkan suratkhabar ini telah lama diedarkan kepada cikgu dan cikgi.......Adakah itu tidak cukup mau lagi,,,penyapu boleh la bagi kat hampa lepas nie......

MKP Ayat Sempoi ; Bila kena batang hidung sendiri baru ada akai,DAP buat semua betul!!!!!!!!!!

DAULAT TUANKU


Hari ini 11 April 2012 bersamaan dengan 19 Jamadil Awal 1433H, termaktub dalam sejarah apabila negara kita menyaksikan Majlis Pertabalan Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah ibni Sultan Badlishah dan Seri Paduka Baginda Raja Permaisuri Agong, Tuanku Hajjah Haminah.

Daulat Tuanku….

NFC: Jalan Ke Syurga Penuh Dengan Onak dan Duri…?


Sengaja saya ambil tajuk diatas. Kenapa? Ada sebabnya.
Sebagaimana biasa, bicara saudara Aspan Alias bagus untuk dibaca. Tajuknya sahaja, sudah cukup bagi saya untuk menggambarkan apa yang cuba disampaikannya.
Namun, apabila membaca komentar yang diterima, seperti sesuatu yang kurang lengkap, yang kurang seimbang. Apakah dia?
Kebanyakannya seolah mengiakan UMNO dan Barisan Nasional itu buruk 100% dan cabaran yang dihadapi oleh Pakatan Rakyat dan mereka yang pro kepada mereka seolah menggambarkan mereka berada di jalan yang betul.
Bunyi tajuknya, dan realiti gambaran betapa susahnya Pakatan Rakyat ke Putrajaya itu saya akui, dari satu sudut menggambarkan mereka seolah di jalan yang benar.
Namun, dari satu sudut yang lain, nada yang lebih kurang sama saya dengari daripada mereka yang pro Barisan Nasional. Dikalangan mereka, disampaikan juga bahawa mereka berada di jalan yang betul, dan cabaran dan halangan yang diterima menggambarkan mereka sedang diuji untuk membuat kebaikan, menjalankan tanggungjawab kepada rakyat.
Nadanya sama – mereka menghadapi cabaran, dan itu tanda mereka di jalan yang benar dan betul.
Bagaimana pula, jika sebenarnya, cabaran dan dugaan itu sebagai tanda amaran kita sedang menuju ke jalan yang salah?
Allah melapangkan bagi mu supaya engkau tidak selalu dalam kesempitan dan Allah menyempitkan bagi mu supaya engkau tidak hanyut dalam kelapangan, dan Allah melepaskan engkau dari keduanya, supaya engkau tidak bergantung kepada sesuatu selain Allah
Kata-kata diatas juga seharusnya diambil dan diteladani. Allah menguji kita dalam senang dan susah, sihat dan sakit.
Maka, tidak bermakna, jika jalan yang kita lalui itu onak dan duri, bermakna kita sedang menuju kepada kebenaran, dan begitu juga sebaliknya.
Sebagai contoh, dalam kes NFC, mereka telah didatangkan dengan pelbagai dugaan dan cabaran. Apakah tidak salah, jika mereka menganggap mereka di jalan yang benar kerana diuji sebegitu rupa? Pada saya, mereka diuji kerana dipercayai berbuat salah, dan tidak melakukan sesuatu yang betul.
Dugaan? Ya. Cabaran? Ya. Benar? Belum tentu!!!
Oleh itu, muhasabahlah diri. Saya tidak mengatakan mana-mana pihak benar atau salah, tetapi saya tidak bersetuju jika mengandaikan jika apa yang kita lakukan itu diduga, kita terus menganggap kita berada di jalan yang benar.
Soalan dijalanan: Jika dua-dua pihak fikir dugaan itu tanda mereka benar, maka, kenapa masih bertelagah?
WR Syndicate: Pada kebiasaannya, ramai daripada kita gemar menganggap dugaan sebagai tanda kita betul. Dan jarang kita ambil masa, gunakan iman, ilmu dan amal untuk muhasabah diri, apakah betul dan benar tindakan yang kita ambil.
Agaknya, kerana mengganggap dirinya betullah, mereka yang terbabit dalam skandal NFC tidak dapat dielakkan.
Agaknya, kerana mengganggap dirinya betullah, mereka yang terbabit dalam skandal video seks tidak dapat dielakkan.
Komen MKP : Benteng UMNO dikukuhkan sejak tahun 1990.Waktu Mahathir kalah kepada Razaleigh dan masa Umno lama diharamkan, maka ilham untuk memperkukuhkan kedudukan Umno untuk selama-lamanya telah dilahirkan.Hegemony untuk melaksanakan agenda Umno telah diperkasakan selama 13 tahun. Masakan Mahathir boleh lepaskan jawatan PM dan control secara remote? Apa yang sedang berlaku pada hari ini adalah semua sandiwara. Minda Rakyat dipermainkan oleh media massa saja. 
Realitinya ialah Umno akan tetap menerajui negara untuk selama-lamanya.

KISAH SAHABAT , JANGAN DOK BUAT RANGGI..... TOYA MAK AMIN...


Begitu mudah untuk mencari teman bergembira tetapi terlalu sukar untuk mencari teman berkongsi duka. Seandainya masih ingat bait-bait lagu Hijjaz tentang kawan. Dipaparkan di sini satu kisah untuk renungan bersama.Terdapat tujuh orang sahabat yang bersama-sama ke mana sahaja ketika dalam pengajian di kampus. Mereka menyertai sebuah Parti yang sama.

Pada hari terakhir di kampus, masing-masing menyatakan hala tuju hidup selepas ini. dua daripada mereka telah bersetuju untuk bersama-sama bekerja di Selangor. Namun, sahabat yang lima lagi telah mengambil keputusan untuk kembali ke negeri sendiri dan bekerja di sana. Kelima-lima sahabat ini kecewa kerana sahabatnya ini ingin meninggalkan mereka dan seolah-olah apa yang dirancang sebelum ini adalah sia-sia.

Tiada siapa menyangka, setahun kemudian sahabat ini kembali berjumpa mereka dan menghulurkan bantuan setakat yang mampu. Kelima-lima orang sahabat ini malu dengan diri sendiri kerana berprasangka terhadap sahabatnya. Ukhwah mereka kembali bertaut lantaran kemanisan ukhwah yang dikecap. Kerana kasih sayang yang ada dalam diri mereka. Di mana sekalipun kita berada, sahabat tetap diingati dalam doa. Yang paling penting, ikatan yang dibina adalah kerana –Nya.

Dalam konteks kehidupan kita khususnya dalam persahabatan, adakalanya pertengkaran kecil pasti berlaku. Inilah yang mengeratkan lagi ikatan antara sahabat dan lebih mengenali diri masing-masing. Sekalipun ada hati yang terguris, lantaran kasih sayang yang wujud dalam diri berjaya menangkis segalanya. Kita akan memaafkan kesalahan sahabat kerana kasih akan sahabat. Ibarat manusia ini adalah satu anggota tubuh yang mana apabila salah satu anggota itu sakit, anggota lain pasti terasa juga tempiasnya. Jangan gadaikan sebuah persahabatan dek satu kesilapan yang dilakukan oleh sahabat kita. Tidak ada manusia yang sempurna di dalam dunia. Oleh itu, hendaklah kita menerima sahabat seadanya dan saling melengkapi.

Dalam meniti hari-hari yang mendatang, adakalanya tekanan melanda diri. Lantaran beban kerja yang menimbun dan masalah yang bertali arus datang dan pergi. Tika ini sahabat diperlukan untuk mencurahkan isi hati yang terpendam. Bersama renungkan analogi ini. Sekumpulan alumni yang mempunyai kerjaya yang mantap mengadakan pertemuan di rumah seorang profesor. Masing-masing menceritakan kehidupan dan tekanan kerja dan keluarga yang dihadapi. Mendengar luahan hati mereka, profesor tadi segera bangun menuju ke dapur. Kembali dengan membawa teko besar berisi air kopi dan pelbagai jenis cawan dan gelas. Ada yang diperbuat dari porselin, plastik, kaca dan kristal.

Profesor tadi menyuruh menyuruh mereka menuang sendiri kopi tersebut. Setelah semua bekas pelajarnya mengambil kopi masing-masing, profesor itu berkata : “ Jika anda semua perasan, semua cawan yang cantik dan mahal telah diambil dan meninggalkan cawan yang biasa dan kelihatan murah. Ini adalah keadaan yang biasa di mana anda semua mahukan yang terbaik dalam hidup anda, tetapi itulah punca kepada masalah dan ‘stress’ yang anda semua hadapi.

Apa yang sebenarnya diperlukan hanyalah kopi, bukan cawannya tetapi anda sendiri telah memilih untuk mengambil cawan yang terbaik. Dan lebih teruk lagi anda memerhatikan cawan yang diambil oleh orang lain. Kehidupan diibaratkan seperti kopi. Kerjaya, wang dan masyarakat adalah cawan tersebut. Cawan sekadar alat untuk mengisi kandungannya iaitu kehidupan. Kehidupan tidak berubah dan hanya alat yang berubah. Kadangkala kita terlalu fokus kepada cawan yang dipegang sehingga gagal untuk menikmati kopi tersebut.

Teliti kembali, adakah kita telah melaksanakan tanggungjawab sebagai sahabat sebaik mungkin. Atau sekadar teman untuk minum kopi dan teh sahaja. Renungi diri. Jadilah sahabat yang baik dan sentiasa mendoakan kesejahteraan sahabatnya. Jujurlah dalam bersahabat. Sebelum meneruskan persahabatan yang mendalam mohonlah petunjuk Allah agar tidak tersalah pilih. Terimalah sahabat anda sebaiknya dan maafkanlah kesilapan yang sengaja atau tidak sengaja dilakukan. Persahabatan yang dijalin kerana Allah pasti berkekalan. Nilai sebuah persahabatan itu tidak mampu dibeli dengan wang dan harta lantaran harganya yang tidak terungkap.

JANGAN TIKAM BELAKANG KAWAN......


Sebuah kumpulan gangster menghadapi masalah untuk mengutip wang perlindungan dari peniaga. Ini kerana pihak polis sering membuat intipan dan tangkapan.Ketuanya mengambil seorang bisu untuk mengutip wang tersebut. Pada pendapatnya,tentulah polis sukar untuk menyoal siasat si bisu tersebut.

Maka si bisu pun mula mengutip wang dan berjaya memperolehi RM50,000.Walau bagaimana pun, dia menyembunyikan wang tersebut di suatu tempat rahsia.Maka pada hari yang telah ditetapkan, ketua gangster mengarahkan orang-orangnya memanggil si bisu. Apabila dipanggil, si bisu itu berpura-pura tidak dapat berkomunikasi dengan mereka. Lalu mereka pergi berjumpa dengan seorang pakar bahasa isyarat.

Gangster : Mana wang tu?

Pakar menunjukkan isyarat kepada si bisu…Sibisu menunjukkan isyarat untuk “Aku tak tahu apa yang mereka katakan.”

Pakar bahasa isyarat memberitahu gangster tersebut. Dan gangster tersebut menghalakan pistol ke arah kepala si bisu.

Gangster : Aku akan tembak kepala kau, bisu…

Sibisu menunjukkan isyarat “Duit RM50,000 tu aku telah sembunyikan di taman permainan di bawah kerusi yang ketiga dari pintu masuk.”

Pakar bahasa pun berkata kepada ketua gangster, “Dia tidak tahu dimana wang itu dan kalau kau nak tembak-tembaklah…”

MKP Ayat Sempoi ; Sepandai mana manusia nie ada jugak bodohnya!Bangkai gajah mana boleh sembunyi dengan daun sekentut , kedua-duanya busukkkkkkk,Kalau dah nama rezeki kawan bagi sajalah...........jangan  dok pi jual nama dan segala seluaq dalam pun hampa londeh..........Malu diri sendiri saja.........

Tuesday, April 10

KALAU TAKUT DI LANDA OMBAK RINDU , JANGAN BERUMAH DI TEPI PANTAI!!! "


Mengenai status di TWEETER dan FACEBOOK aku, Aku TETAP dengan PENDIRIAN AKU! oleh kerana setiap statement yang aku buat aku akan bertanggungjawab, dan untuk pengetahuan semua, ada aku sebut nama ARTIS KE? ada aku sebut EVENT MANA KE? jadi bila aku meletakan status yang aku BERBANGGA MENJADI RAKYAT MALAYSIA, menjadi pertikaian oleh RAKYAT MALAYSIA, KENAPA EH? Bukan korang pemegang MYKAD ke? ke korang pemegang ID KAD atau PASSPORT dari NEGARA LAIN? hmmm...

Pokok-pokok keduduk di tepi pagar, Memakan landak di atas kota, Harap saudara saudari cuba dengar, Saya hendak membalas kata. Itu baru nak buka bicara, cuma korang hayati pantun aku ni, BUDAK BUDAK BERMAIN GULI, MARI BERMAIN DI TENGAH LAMAN, JIKA KITA TAK BERHATI HATI, TAKUT TERGADAI KAMPUNG HALAMAN! tu maksud kalau kita tak berhati hati habis MALAYSIA ni.. Mungkin korang sedar tak sedar banyak pengaruh dari luar termasuk la.. artis artis luar bekerja di MALAYSIA ni... aku cuma nak tau, bila korang sanjung ARTIS LUAR ni adakah di negara diorang, rakyat diorang SANJUNG ARTIS MALAYSIA macam mana korang sajung diorang eh? ada ke? hmm... kadang kadang aku rasa kesian dengan ARTIS MALAYSIA ni terasa macam di anak TIRIKAN di NEGARA SENDIRI je!

WAHAI.. ARTIS ARTIS MALAYSIA, BANGKIT LA!! BERSATU LA KITA...!! KITA DI JAJAH SECARA DIAM! LAMA KELAMAAN MALAYSIA NI BUKAN MILIK KITA. SUMBER MALAYSIA DI MAKAN OLEH ORANG LUAR! APA TANGGUNGJAWAB KITA SEBAGAI RAKYAT MALAYSIA YANG MEMPUNYAI MYKAD! CUBA KITA FIKIR 5 KE 10 TAHUN AKAN DATANG APA YANG AKAN JADI PADA INDUSTRI SENI KITA INI? SIKIT SIKIT ARTIS LUAR MASUK, TAK KIRA YANG BUAT KONSERT TERMASUK YANG BERLAKON, BELUM CAMPUR JADI PENGACARA LAGI? HMMM... DI MANA ARTIS MALAYSIA NI? MEMANG PERSAINGAN ITU SIHAT, TAPI SIHAT KE KITA DI NEGARA SENDIRI? KEPADA ARTIS MALAYSIA LUAHKAN RASA TIDAK PUAS HATI ANDA DI MANA MANA PLATFORM YANG ANDA ADA TIDAK KIRA DARI TWITTER, FACEBOOK, BLOG DAN SEBAGAINYA SUPAYA PIHAK KERAJAAN AKAN PRIHATIN DENGAN KEADAAN DAN TAHU MASALAH DALAM INDUSTRI KITA!!!

Setahu aku la... kalau orang yang memegang passport sebagai pelawat di Malaysia ni tak boleh bekerjakan? macam mana artis luar ni boleh bekerja di Malaysia? dan satu lagi kalau dapat permit kerja untuk bekerja di sini, siapa yang menyokong mereka ni? produksi? atau station TV? untuk kepentingan peribadi ke atau kepentingan industri yang tak cukup ARTIS? hmm... susah nak jawab jadi pihak kerajaan tolong tolong lah cek artis luar ni diorang datang sini bercuti ke? atau bekerja pakai pas pelawat.... pihak immigration tolong tolong lah cek ye jangan makan gaji buta je.

Kesian aku tengok artis malaysia ni, nak demand sikit pun tak boleh tapi artis luar kalau demand terus bagi, untungnya jadi artis luar. itu belum termasuk kalau dah kumpul duit banyak banyak kat MALAYSIA pastu duit diorang pegi ke mana? tak bawak semua ke negara diorang ke? rosak ekonomi Malaysia! haii... macam macam.. Ada pulak ARTIS LUAR ni dah la cari makan kat sini boleh BERLAGAK pulak tu dengan ARTIS MALAYSIA. HEBATNYA KORANG NI!!! WELL DONE!!!ZEDZAIDI DARE.

MKP NO KOMEN PASAL NIE,SAMA-SAMA KITA PIKIQ

ZARINA ANJOULIE SAMPAI HATI U SAYANG?





MKP terbaca apa yang telah ditweet oleh artis paling seksi dan gedik sepanjang tahun,mungkin sikap sebegini akan terus meningkatkan populariti dalam dunia seni nie.Apa nak buat terima ajelah jika artis suruh blogger yang menyanjung aaron aziz nie makan racun.tak bermakna jika blogger harus menyerah dan dan pasrah tanpa serangan balas.Nie pendapat MKP jangan pulak nanti zarina meroyan pulak,kalau setakat popular suam-suam kuku lepas tue mengaku hang no 1,,,,pooooodah....Naik popular pun pasal gambaq tak senonoh ada hari nak jadi no 1.




Yang nie pulak lagi harami , jawapan yang geli tahap babi aku tengok! Pantau atau tengok sebelah mata Dr Zul.Pembohong klu tiada aktiviti maksiat kat umah urut dikawasan Kuala Selangor tue.Klu setakat jawapan "play safe", Dr Zul lebih baik pakai kondom aje.Pencacai bodoh Pas boleh la hang dok ranjau dan tipu sekupang dua lima duit.Bersepah rumah urut yang menawarkan lolipop geli-geli macam jawapan hang.




Boleh pecaya ka? jawapan tahap geli kali kedua nie,sat gie abang besaq si Roniie Liew bersuara ,Dr Zul jadi bewak kena kunci mulut.So dari jawapan pertama tadi dah kantoi!!!!!!!! kata MDKS pantau dan dan tiada aktiviti lolipop dijalankan.nie apa kes klu dah tak salah kenapa nak tamatkan lesen jika menjalankan perniagaan tanpa kesalahan BERSIHIT kan dulu apa yang telah dirancangkan pada 28hb nie jika mendapat restu dari Pemimpin Kerajaan PAS Selangor ...Nie Dr Zul pi habaq kt Ambingai kata bershit 3.0 kita buat kat rumah urut kat kawasan hang dulu.duduk dan bagi depa lolipop lagi best...

MKP Ayat Sempoi ; LolipopServis BERSHIT KUALA SELANGOR 3.0 sedap dapat syurrrrrrr pun sedap.......Bila Ayaq Keluaq.....................Puas....

ISA BAKAL DIGUBAL,APA PULAK KATA PEMBANGKANG?




Rang Undang-Undang Keselamatan Kesalahan (Penilaian Khas) akan dibentangkan untuk bacaan kali pertama di Dewan Rakyat hari ini bakal menggantikan Akta Keselamatan Dalam Negeri 1960.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Aziz berkata beliau akan memberikan penjelasan lanjut mengenainya selepas akta berkenaan dibentangka di Parlimen.

Pada 15 September lalu, Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak telah mengumumkan pemansuhan ISA dan mengumumkan beberapa perubahan terhadap akta keselamatan dalam ucapannya semepena sambutan Hari Malaysia.

Najib turut mengumumkan pemansuhan Akta Darurat dan beberapa pembaharuan lesen industri penerbitan dan percetakan di negara ini.

Difahamkan Rang Undang-Undang tersebut akan memansuhkan secara drastik tempoh penahanan suspke dan akan membenarkan semakan kehakiman dibuat ke atas penangkapan dan penahanan suspek di bawah peruntukan undang-undang tersebut.

Memetik sumber sebagai berkata, akta tersebut akan memfokuskan kepada bagaimana untuk mengenalpasti serta menangkap pengganas, pengintipan dan ancaman terhadap keselamatan negara.

Selain itu, pasukan polis juga akan diberikan tempoh kurang daripada sebulan untuk menahan seorang suspek tanpa perbicaraan. Selepas tempoh tersebut berakhir, suspek mesti didakwa atau dibebaskan.

Menurut sumber tersebut, di bawah peruntukan undang-undang baru itu turut menyatakan secara khusus bahawa tiada siapa akan ditahan kerana fahaman politik masing-masing seperti yang dijanjikan oleh Najib dalam ucapannya pada 15 September lalu

Malaysia turut melihat kepada akta keselamatan di beberapa negara seperti, Akta Pencegahan Pengganas di Britain pada 2005, dan Akta Patriot di Amerika Syarikat, di mana kedua-dua akta berkenaan diluluskan selepas serangan pengganas di New York dan Washington DC pada 11 September.

Akta ISA yang diperkenalkan pada 1960 adalah bagi mengatasi pemberontakan bersenjata oleh Parti Komunis Malaysia dengan memberi kuasa kepada pihak polis.

Di bawah ISA, polis boleh menahan seorang suspek sehingga tempoh dua tahun dengan mendapat persetujuan daripada Menteri Dalam Negeri.

Najib turut menunaikan janjinya selepas Parlimen meluluskan satu usul November lalu, antara perkara yang dimansuhkan termasuk akta buang negeri dan akta kediaman terhad yang mana kedua-dua akta berkenaan telah berusia lebih 40 tahun.

Dengan pemansuhan tersebut, kuasa terhadap pihak polis di bawah Undang-Undang Darurat ditarik

Pengisytiharan darurat diumumkan oleh Yang diPertuan Agong pada 15 Mei 1969 ekoran daripada rusuhan kaum terburuk pada 13 Mei.

Pada 14 September 1966 dan 8 November 1977 pengisytiharan darurat turut diumumkan oleh Yang diPertuan Agong bagi menyelesaikan pertikaian politik yang berlaku di Sarawak dan Kelatan.

Kerajaan turut meluluskan Akta Perhimpunan Aman yang membenarkan orang ramai berkumpul dan melarang pihak polis menghalang perhimpunan tersebut tanpa alasan yang munasabah.antarapos

- Posted using BlogPress from my iPad

DAP DAN PDC PROP. TIPU PEMBELI RUMAH? @dzainalabidin


Selepas pembeli-pembeli Halaman Kenanga buat sidang media, baru PDC Properties sudi berjumpa untuk berbincang isu injunction mereka oleh kontraktor utama. Majlis Penyerahan kunci dibuat secara tertutup dan dirasmikan oleh YAB Ketua Menteri pada 4 March 2012. Tetapi pembeli-pembeli pula dilarang daripada pindah masuk dan membuat sebarang renovasi.


Apa punya celaka DAP dan sekutunya PDC nie dok buat naya dekat pembeli rumah, Hampa dok sembang dalam media macam baguih tapi bila ada masalah macam nie bayak sangat protokolnya,Ini baru permulaan bagi kes nie MKP bawa penjelasan dan video pada artikel seterusnnya.Bukti kepala toya yang DAP telah menunaikan janji kepada rakyat.............Mana ada tipu nanti cakap Guan Eng.....haaaa lagi banyak rakyat akan mengamuk lepas nie........

Monday, April 9

APA PULAK WALI SELIPAR NIK AZIZ BUAT,TUA PUN GATAI KA?




Desas desus persetujuan ramai pimpinan UMNO negeri mahu menobatkan Tengku Razaleigh Hamzah sebagai calon Menteri Besar semakin kencang tersebar ke hampir seluruh pelusuk negeri Serambi Mekah. Perkhabaran yang amat dialu-alukan ramai itu dianggap satu lonjakan besar untuk merealisasikan hasrat menawan kembali Kelantan dari tangan PAS.

Tinggal lagi sekarang hanya menanti buah butir persetujuan dari mulut Ku Li sendiri untuk mengesahkan kesediaan beliau memikul tanggungjawab tersebut yang tentu saja akan disambut gembira oleh segenap lapisan anak Kelantan di dalam negeri mahupun yang berada di perantauan.

Rata-rata pimpinan UMNO tempatan percaya dengan ketokohan dan pengalaman yang dimiliki Ku Li diyakini mampu memperbetulkan semula hala tuju negeri untuk kembali ke landasan yang betul setelah 22 tahun tersasar dari arus perdana disebabkan dasar pemerintahan PAS yang
lebih banyak mengutamakan politik kepartian berbanding jasa bakti untuk kemakmuran negeri dan rakyat.

Pun begitu, khabar tersebut menjemput kerisauan pimpinan PAS negeri apabila ada sesetengahnya cuba meremehkan pengaruh Ku Li dengan menggambarkannya sebagai tidak lagi sekental dulu. Mereka menjadikan kegagalan Ku Li memimpin UMNO pada tahun 1999 sebagai ubat penenang bagi menutup kerisauan yang mula berputik.

Umum mengetahui dalam PRU ke 10 tahun 1999, PAS hanya bernasib baik untuk kekal mentadbir Kelantan disebabkan keadaan tika itu ramai kalangan orang Melayu terperangkap dan terkeliru dengan peristiwa pemecatan Anwar Ibrahim sebagai Timbalan Perdana Menteri telah membolehkan PAS meraih bonus sokongan.

Malah pandangan sesetengah pemerhati politik yang mendakwa UMNO hanya layak berangan untuk menawan kembali Kelantan selagi Nik Aziz mengetuai PAS memerintah negeri sebenarnya hanyalah satu teori atau hipotesis politik yang tidak berpaut pada fakta dan angka. Realiti hari ini menunjukkan sokongan rakyat semakin condong bersama UMNO khususnya dari kalangan pengundi generasi muda jelas meningkat dengan ketara.

JOM KITA TENGOK BILA TANPA DISOLEK DAN TERPAKSA DISELAK?

Syahrini

Luna Maya

Kris Dayanti 

Nia Ramadhani

Marsha Timothy

Revalina S. Temat

Cuba teka sapa nie????
Orang Buta Tuli Saja Tak Tahu Cerita Azmin Dan Shamsidar

Baik Azmin mahu pun Shamsidar kedua-duanya cuba membuat pekak badak dengan cabaran-cabaran yang dilemparkan terhadap mereka dengan harapan kisah jelik keluarga mereka akan dilupakan begitusaja.

Tidak sekali pun Azmin tampil menjelaskan mengenai saham-saham luar biasa yang dimilikinya danisterinya dan tidaksekali pun Shamsidar membela dirinya apabila dikaitkan dengan Anwar.

Malah Anwar sendiri tidak pernah menyentuh isuShamsida rsecara langsung.

Tetapi, apabila diasak oleh media tanpa henti, Azmin akhirnya terpaksa bersuara jugawalaupun suara yang keluar terdengarnya ring bercampur garau dan sengau semacam. Azmin menjawabl ebih kurang begini, “orangbuta, tuli saja yang tak tau cerita I.…Aauuww!”

Pihak yang mencabar, termasuk ahli-ahli Pakatan Rakyat sendiri tidakberpuas hati dengan jawapan Azmin dan mempertikaikan bilakah masanya Azmin menjelaskan kepada rakyat berkenaan semua tuduhan yang dilempar kepadanya dan isterinya. Kerana seingat semua Azmin tidak pernah menjelaskan apa-apa selain menafikan sahaja.


DAP PASTI AKAN MEROYAN BILA AMOI NIE PECAH TEMBELANG?



MKP Ayat Sempoi ; Semua dah siap dan ready,apa kata lepas nie cerita nie pulak keluaq stanby lu celaka punya ketua menteri paling malang dalam sejarah Pulau Pinang.Nak tengok Betty kasi pelempang sama lu sekali lagi?

DAP BUAT HAL LAGI, PEDUDUK SG ARA PROTES PROJEK GONDOL BUKIT? @dzainalabidin


Projek " Istimewa" yang diluluskan baru-baru ini oleh Kerajaan Negeri Pulau Pinang. Dulu, tak dibenarkan dan dilulus utuk buat sebarang pembangunan di bukit tersebut atas sebab keselamatan penduduk sekitar. Tetapi telah diberi kelulusan baru-baru ini untuk membina 14 blok condo ( 508 unit) dan 90 unit bangalow atas sebab 'projek istimewa". Saya memang bersetuju dengan komen ahli Majlis Pulau Pinang, Lim Mah Hooi. Beliau meluahkan perasaan kesal di mana kerajaan negeri sekarang sentiasa membuat keputusan tanpa persetujuan daripada majlis perbandaran. 

 

Dulu, kerajaan negeri BN tak memberi sebarang kelulusan untuk pembangunan di tapak bukit tersebut atas sebab keselamatan, tetapi apa yang berlaku sekarang, kerajaan negeri DAP memberi kelulusan kepada pemaju untuk buat pembangunan atas sebab "projek istimewa" Projek isitimewa" yang melingkungi 80 ekar akan dibina oleh pemaju ialah 508 unit condo ( 14 blok ) dan 90 unit bangalow.

 





MKP Ayat Sempoi ; Ramai dah meluat dengan sikap Guan Eng nie sampai depa nie bersuara.....




Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive