Sunday, April 15

ALFATIHAH KEPADA PEMUDA BN PERAK. @Azwanbro


Pergerakan Pemuda Barisan Nasional Perak melahirkan rasa dukacitanya terhadap insiden kemalangan
jalanraya yang meragut nyawa ahlinya Maffuz Meor Abdullah Sani. Pengerusinya Khairul Azwan Harun turut merakamkan ucapan takziah kepada ahli keluarga Maffuz.


Maffuz yang berasal dari Lenggong meninggal setelah terlibat dalam satu kemalangan jalanraya di Lebuhraya Utara Selatan dekat Kuala Kangsar ketika dalam perjalanan pulang selepas menghadiri program Pemuda Pilih BN di kediaman Menteri Besar petang semalam. Majlis anjuran Pemuda BN Negeri itu menyaksikan lebih 10,000 pemuda dan puteri seluruh Perak.

"Allahyarham adalah seorang yang aktif dan komited di dlm setiap program2 kemasyrakatan. Pemuda negeri akan menghulurkan bantuan dan kerjasama bagi merngankan beban keluarga allahyarham.

Saya juga ingin menyampaikan salam takziah daripada MB Perak dan Ketua Pemuda BN Khairy Jamaluddin di atas insiden ini. Sesunguhnya takdir ini tidak akan mematahkan semangat pemuda untuk meneruskan perjuangan barisan nasional.

Pemuda BN mengiktiraf segala jasa dan bakti allhyarham dan menganggap beliau adalah seorang wira pemuda perak. Semoga rohnya dicucuri rahmat," katanya


Ustaz Azhar Idrus BOGELKAN NURUL IZZAH?




Nurul Izzah nie dah kena londaeh dengan perbuatannya sendiri,apa nak buat benda nie dah heboh satu malaya.Semalam ada rakan seperjuangan bertanya adakah benar MKP dah melihat video berkenaan.Jawapanya YA.Tunggu ajelah nanti MKP siarkan dalam blog ini......tapi sebelum tue kita tengok apa yang Ustad Azhar Idrus katakan mengenai PTPTN.Izaah ini adalah kantoi anda yang pertama kerana berjaya menghasut pelajar yang kurang cerdik dan akai depa nie letak kat lutut".........Kenapa MKP highlight video nie kerana Ustad Azhar Idrus nie ramai pengikutnya dan ramai pengikut tak salah MKP siarkan walaupun tak berapa suka nak siarkan akan tetapi ini bagus untuk anak muda yang kurang sedaq dan boleh membuka fikiran mereka dalam isu demo semalam.




PEMUDA BN MENGAMUK LAGI APA HAL YEOP? @HishamuddinH20 @ZambryAbdkadir @Azwanbro


BN Pilihan Orang Muda membentuk satu ketumbukan yang besar dan hebat dikalangan anak muda di Perak di Perasmian Jentera BN Pilihan Orang Muda di Kediaman Rasmi Menteri Besar Perak.

Beberapa pemimpin dan ketua sayap parti juga kelihatan membentuk satu ketumbukan gelombang biru anak mudi sebentar tadi. Kelihatan Naib Presiden UMNO Malaysia, DS Hishammmudin diiringi Menteri Besar Perak DS Zambry Abdul Kadir, Ketua Pegerakan Pemuda UMNO Malaysia, saudara Khairy Jamaluddin, Ketua Puteri UMNO Malaysia, Dato’ Rosnah Shirlin dan beberapa pemimpin tertinggi parti kompenen Barisan Nasional termasuk MCA dan MIC.Beberapa foto sempat dirakamkan:-
-
image
image
image
image
image
-

Saturday, April 14

VIDEO DEMO MAHASEWEL KURANG AJAQ?

Terbayang kalau macam nie cantiknya izzah.Tak guna jugak cantaik pada paras rupa akan tetapi perangai macam setan menjadi salah satu perancang kepada demo petang tadi,Berikut MKP ambil dari Jinggo-fotopages.


Demo mansuh PTPTN tak dapat sambutan


Kira-kira 300 mahasiswa berkumpul dan kemudiannya berarak menuju ke pusat membeli belah Sogo sebagai tunjuk perasaan bagi menuntut pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) dimansuhkan.

Mereka mula berkumpul di perkarangan Masjid Jamek sekitar jam 2 petang.

Perhimpunan diketuai aktivis mahasiswa Adam Adli Abdul Halim dan pemimpin Solidariti Mahasiswa Malaysia itu turut disertai NGO Gabungan Anak Muda Pantai Timur.

Turut kelihatan pemimpin pembangkang, Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar, Ahli Parlimen Batu, Tian Chua dan Ahli Parlimen Sungai Siput, Dr D Jeyakumar.

SMM sebelum ini menyasarkan 5,000 mahasiswa dan 'mangsa' hutang pinjaman PTPTN turun menyertai himpunan itu.


GAMBAQ TERKINI DEMO MAHASEWEL.....

Punya celaka mahasawel nie gambaq macam hindu mampos depa buat pulak kali nie,,yang pelik tue budaya sapa punya ajaran depa nie bawa.....Dalam budaya Melayu tak pernah ajaq buat macam benda nie umpama menghina Agama Hindu dan Budha.....Belajaq tinggi-tinggi tapi akai letak kat bawah tapak kaki.

Barua nie manjadi dalang dalam Demo nie......Mahasiswa yang mai dari utara Tian Chua yang sponser..Siap bas kena tahan td depa habaq dalam twitter...

Awat Adam Adli ne dok dalam khemah takut kena tampaq lagi sekali ke?

Macam kera tak dapat pisang pulak dah MKP tengok puak mahasewel nie....



MANA DIA MAHASEWEL MUSIBAT NAK BUAT DEMO? #debatptptn


Suasana Dataran Merdeka Yang Dikatakan Dihadiri Oleh Puluhan Ribu Mahasiswa Yang Anti Pada PTPTN.Apapun Kepada Lembu Anwar Yaitu Adam Adli And The Geng,Budak-Budak Lain Dok Study Dan Siapkan Tugasan Kat Kolej.Bukan Macam You Yang SiaL Dan Perosak Harapan Keluarga.Agak-Agak Bagaimana Ekkk... Perasaan Family Dia Bila Berhadapan Orang Kampong Yea.Kesian...!!!
Oleh: Mj Atam Atam


Sial betul ! Malu aku tersalah lapor tadi. Rupanya diaorang ni berarak dari tempat lain. Banyak kereta bunyi hon barangkali menyampah dengan tindakan diaorang menyusahkan orang ramai di jalanan. Jumlah?? Tak sampai pun 5,000 . Ada lah beberapa ratus..BDM

MALAYSIAKINI PENIPU LAGI,PROPAGANDA KENA HACK?


Malaysiakini menipu bahawa kena hack portal rasmi putaqbelit belaan DAP nie mungkin telah kekurangan isu atau sengaja bermain persepsi ini supaya lebih banyak pembaca lepas semuanya dibaik pulih.Maloyakini pernah berbuat sedemikian sebelum Pilihanraya Negeri Sarawak pada 12 April 2011.Ternyata taktik ini berjaya memperdaya dan tipu helah yang amat licik.Senang aje apabila nak buat benda nie.Buktinya letakkan aje link blog atau laman yang telah ada virus tersebut pada pautan dilaman blog anda dan lihat ini akan terjadi seperti gambaq diatas........

MKP Ayat Sempoi ; terima kasih meloyakini berjaya menipu pembaca setia anda,kepada pengiklan blog harami nie minta balik duit anda daripada DAP.

Friday, April 13

BBM UNTUK iOS DAN ANDROID....


BBM untuk Android dan iOS telah diperkatakan sejak daripada tahun lepas, dan kini ia dilaporkan yang mana Research In Motion, syarikat disebalik BlackBerry mensasarkan untuk melancarkan BBM untuk Android dan iOS pada tahun ini. Aplikasi permesejan popular daripada BlackBerry ini dijangka akan disertakan bersama-sama dengan aplikasi Mobile Fusion untuk iOS dan Android.

Walaubagaimanapun, buat masa ini, tarikh pasti pelancarannya masih tidak diketahui lagi. Melalui paparan skrin yang kelihatan, ia menunjukkan yang mana aplikasi yang dijalankan dilabelkan sebagai BBM untuk Android 0.8.87. Melalui paparan skrin tersebut juga, ia kelihatan yang mana ujian untuk iPhone turut dilakukan pada masa yang sama.

Buat masa ini, seperti biasa, RIM masih tidak mengeluarkan sebarang kenyataan rasmi berkaitan dengannya. Namun persoalannya, dengan sokongan pelbagai aplikasi seperti What’s App, ChatON dan sebagainya, adakah para pengguna akan menggunakan BBM pada peranti mereka sekiranya ia benar-benar dilancarkan kelak?amanz 

KOMEN MKP : Bagus jugaklah bila benda nie dah ada , senang untuk pengguna yang lain,kini terpaksa untuk tidak menukar blackberry kepada gadget yang lain oleh kerana BBM.

RAFIZI BAKAL TERKENCING DALAM SELUAQ?



Rafizi nie ingat dengan membuat cabaran terhadap Ketua Pemuda UMNO Khairi Jamaluddin berkenaan isu pinjaman siswa melalui Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) nie KJ akan menolak cabaran tersebut.Tapi dah kantoi!!!! cabaran diterima.MKP nak tengok sapa yang bakal terkencing dalam seluaq lepas nie....Anak ikan tambatan Zuraidah Mak Lampir umpama ayam Jantan berkokok pandai tapi pengisian mesti sadis punya.Debat dalam isu yang dilihat menjadi taruhan untuk mendapatkan sokongan anak muda menjelang pilihan raya.

5 May 2012 hari yang bakal ditunggu oleh mahasiwa dan mahasiswi mengenai debat ini.Khairy mempersetujui demikian dalam satu tulisannya di laman Twitter hari ini setelah dicabar pengarah strategi PKR, Rafizi Ramli berdasarkan pendirian kedua-dua mereka dalam isu PTPTN.

Rafizi berkata, debat berkenaan adalah berdasarkan pendirian dan juga hasil sesi perbincangan PKR dan juga rundingan Pemuda Umno dengan pihak berkepentingan, Rabu lalu

kerajaan akan kehilangan hasil sebanyak RM 43 billion untuk tujuan menghapuskan pinjaman PTPTN. Untuk membiayai sepenuhnya pengajian di semua Insititusi Pengajian Tinggi Awam (IPTA) dan mengambil alih lebih 500 buah Institusi Pengajian Tinggi Swasta (IPTS) bagi merealisasikan janji perkhidmatan percuma akan memakan belanja sehingga RM 100 billion!!

Jumlah ini adalah berdasarkan kepada lebih 90,000 orang pelajar yang sedang menuntut di IPTS seluruh negara (mengikut statistic 2011) yang juga merupakan ke 11 tertinggi di dunia dan hakikat bahawa kerajaan akan menanggung baki 10% daripada keseluruhan pembiayaan pendidikkan bagi semua pelajar IPTA (kerajaan sekarang menanggung 90% daripada keseluruhan kos pembelajaran pelajar IPTA).

Bagi menampung subsidi bahan api pula, kerajaan telah membelanjakan sebanyak RM 18 billion untuk subsidi harga bahan api tersebut pada 2011. Anwar masih tidak mengumumkan berapa nilai penurunan harga minyak jika Pakatan Rakyat mengambil alih tapi beruang jangka sekitar RM 0.10 – RM 0.30 seliter. Penurunan ini akan menambah subsidi kerajaan untuk bahan api sahaja sehingga RM 22 billion setahun.

Manakala bagi menampung kenaikan royalti minyak untuk Sabah dan Sarawak sebanyak 15% lagi (menjadikan 20%) dan bayaran royalti kepada negeri Terengganu dan Kelantan, kosnya dijangka akan mencecah sehingga RM 20 billion. Unjuran ini dibuat berdasarkan nilai 5% royalti minyak yang dibayar kepada Sabah, Sarawak dan Terengganu (termasuk bayaran wang ehsan kepada Kelantan) pada 2011 yang sudah mencecah sehingga RM 10 billion.

Bagi mengambil alih konsesi tol bagi merealisasikan janji tol percuma pula, kerajaan perlu membayar sebanyak RM 20 billion berdasarkan nilai semasa syarikat pengendali Projek Lebuhraya Utara Selatan (PLUS) yang terdedah semasa pengambil alihan syarikat tersebut oleh Kumpulan UEM dan Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP).

Jumlah ini tidak termasuk dengan syarikat-syarikat konsesi lain yang telah mencatatkan keuntungan (buku Jingga menyatakan Pakatan Rakyat akan mengambil alih semua syarikat konsesi yang telah mencapai keuntungan sahaja).

Sekarang tibalah bahagian yang menarik, penjumlahan. Pendidikan percuma dan penghapusan hutang PTPTN dianggar akan menelan hasil negara sebanyak RM 143 billion (minimum), subsidi minyak dan peningkatan bayaran royalti, RM 42 billion dan tol percuma RM 20 billion.

Semua sekali menjadikan kos untuk menampung 3 janji Pakatan Rakyat ini sahaja sebanyak RM 205 billion!! Ini belum lagi bercakap tentang subsidi lain dan segala perbelanjaan pembangunan dan pengurusan negara yang dianggarkan antara RM 80 – RM 100 billion setahun.

Persoalannya sekarang, setakat mana kemampuan kewangan negara untuk menampung semua janji tersebut? Agak menghairankan bagaimana Pakatan Rakyat yang tidak mempunyai maklumat lengkap mengenai kewangan negara boleh merencanakan perbelanjaan kewangan yang sebegitu besar untuk rakyat Malaysia.

Pakatan Rakyat tidak mampu, tapi dari anggaran yang disebutkan di atas, jelasnya Pakatan Rakyat perlukan lebih dari air liur semata-mata untuk memastikan semua janji tersebut berjaya dilaksanakan. Dan rakyat Malaysia mengharapkan semua ini dibentangkan dengan jelas kepada rakyat agar apa yang berlaku di Selangor sekarang tidak menimpa rakyat Malaysia selepas PRU13 berakhir.

Dan jangan lupa, ini hanyalah 3 daripada deretan janji Pakatan Rakyat dalam buku Jingga sekarang dan versi baru yang sedang dikemaskini sekarang.

GAMBAR TERKINI RITA RUDANI ?


SETELAH empat bulan ditinggalkan tanpa mendapat sebarang nafkah, akhirnya pelakon popular Rita Rudaini Mokhtar terpaksa menerima hakikat bahawa dia akan diceraikan oleh suaminya iaitu Aidil Zafuan Abdul Radzak, 25.

Lebih perit, dia menerima khidmat pesanan ringkas (SMS) daripada suami yang sudah memfailkan penceraian mereka sehari sebelum dia menyambut ulang tahun kelahirannya yang ke-36.

Biarpun terpaksa menelan hakikat yang dia bakal diceraikan oleh suaminya pada bila-bila masa, ternyata pelakon yang pernah popular menerusi filem Mami Jarum itu masih mampu kelihatan tenang.

Malah, sewaktu meraikan majlis ulang tahunnya yang diadakan di Hotel Royale Chulan, Kuala Lumpur baru-baru ini, Rita masih mampu tersenyum dan kelihatan ceria melayan para tetamu yang hadir.

Semasa diberi peluang untuk menyampaikan ucapan di hadapan tetamu sempena majlis ulang tahunnya itu, pelakon berkenaan memberitahu ia merupakan kali pertama dia meraikannya secara besar-besaran.

"Sebenarnya bukan senang untuk saya mengumpulkan ahli keluarga, rakan-rakan, pihak media dan peminat dan saya rasa sudah tiba masanya untuk saya bersama anda semua bersama-sama meraikan hari ulang tahun kelahiran saya.



"Apa sahaja dugaan dan cabaran yang melanda terhadap diri saya sekarang, paling penting saya masih mempunyai kedua-dua orang anak yang menjadi kekuatan untuk saya meneruskan kehidupan," ujarnya.

Menurut Rita, selama ini dia tidak pernah meraikan sambutan ulang tahunnya dalam sebuah majlis yang besar serta menganggap ia merupakan hadiah yang paling bermakna buat diri saya.

"Lagipun tujuan saya menganjurkan majlis ini adalah untuk meraikannya bersama rakan-rakan dan peminat yang telah banyak menyokong semenjak saya terbabit dalam industri seni.

"Saya juga sangat berterima kasih dengan beberapa orang pengarah yang banyak memberi tawaran berlakon serta rakan media yang masih memberi peluang kepada saya, meskipun sebelum ini saya pernah dipulau oleh mereka," ujarnya yang kelihatan cukup jelita dengan kuntuman bunga mawar yang didandan kemas di kepalanya.

Dilihat tenang pada mulanya ketika menjawab setiap soalan daripada para wartawan yang hadir, akhirnya Rita yang mengakui sukar untuk mengalirkan air mata tidak dapat menahan sebak apabila diasak dengan persoalan tentang sensasi rumah tangganya yang tidak pernah surut sehingga akhirnya berpenghujung dengan sebuah penceraian.


Rita: Sebenarnya saya memang sudah jangka perkara ini akan berlaku dan tidak terkejut apabila Aidil menghantar SMS kepada saya dan memberitahu dia sudah menfailkan penceraian.

Sebelum ini kami berdua hampir bercerai, tetapi perkahwinan kami dapat diselamatkan. Kini, saya sudah tawar hati dengannya dan reda sekiranya suami mahu berpisah dengan saya.

Setelah apa yang berlaku, adakah anda menyesal mendirikan rumah tangga dengan Aidil?

Bagi saya tiada istilah menyesal kerana saya percaya segala yang berlaku ini sudah ditentukan oleh Allah. Lagipun saya berkahwin dengannya semata-mata kerana cinta dan bukan kerana duit atau harta. Sehingga saya sanggup menanggung risiko untuk bernikah dengannya di Songkla, Thailand dan kemudian dipulau pula oleh rakan-rakan media. Kemudian saya korbankan kerjaya untuk memberi tumpuan kepada keluarga dan saya lakukan ini semata-mata kerana cinta dan sayang terhadap suami.

Jadi, anda kecewa dengan sikap suami?

Sudah tentu saya kecewa kerana sebagai isteri sudah tentu saya memerlukan seorang suami yang berfikiran matang dan menjadi pelindung kepada keluarga. Bukan terus menghilangkan diri sekiranya menghadapi sebarang masalah. Lebih-lebih lagi dia lari meninggalkan saya dan anak-anak tanpa sesen pun. Dulu, saya boleh bersabar dengan sikapnya kerana saya seorang diri, tapi kali ini saya tidak boleh bersabar kerana dua anak saya turut terbabit dengan masalah kami. Saya rasa dia macam dayus bila tinggalkan kami begitu sahaja.

Mungkin masalah ini berpunca daripada faktor usia Aidil yang terlalu muda dan jurang usia kalian?

Ini bukan soal orang tua atau lelaki muda. Ini soal bagaimana kita boleh menggunakan akal kita dengan bijak. Ada juga orang tua tapi tak berakal dan sebaliknya.

Sekiranya pihak Aidil mahu membuat tuntutan hak penjagaan anak, apa yang akan anda lakukan?

Ingin saya tegaskan yang saya akan lawan dengan apa cara sekalipun dan saya akan pastikan anak-anak akan terus bersama saya. Setelah apa yang berlaku ini biarlah mereka membesar di bawah tanggungjawab saya, namun saya tidak akan menghalang sekiranya suami ingin bertemu mereka. Jika dia berani, dia lawanlah sebab kalau dia boleh lari tinggalkan kami anak-beranak, macam mana kalau dia mengambil hak jagaan anak-anak dan kemudian bila ada masalah, adakah dia akan meninggalkan mereka seperti sebelum ini?

Bagaimana pula hubungan dengan ibu dan bapa mertua?

Sewaktu masalah rumah tangga kami selesai dahulu, hubungan saya dengan keluarga mertua semakin baik. Malah, saya ada bertemu dengan ibu dan bapa mertua dan mereka juga melayan saya dengan baik. Mengenai keluarga saya pula mereka sememangnya tidak masuk campur dalam hal ehwal rumah tangga saya. Cuma mereka ada juga memberi sedikit nasihat agar masalah yang saya hadapi ini dapat diselesaikan.

Apakah perancangan anda selepas bercerai nanti?

Saya akan kembali aktif berlakon semula kerana mahu mencari rezeki untuk membesarkan kedua-dua anak saya iaitu Airit Rayyan Rizqin, 3, dan Airit Rafqa Arjuna, 1. Walau apapun yang terjadi, saya mahu kedua-dua anak saya membesar di bawah jagaan saya. Sepanjang saya berhadapan dengan pelbagai masalah, hanya anak-anak yang menjadi kekuatan dalam diri saya. Lagipun saya yang sentiasa bersama mereka kerana suami sering sibuk dan selalu tidak ada masa bersama keluarga.KOSMO

SAPA MAU DUIT 100,000?


Ganjaran wang tunai sebanyak RM100,000 bakal diberikan kepada sesiapa sahaja yang mempunyai bukti yang kukuh dan sahih mengatakan Datuk Khalid (Datuk K ) telah berkahwin lain oleh adik kepada Datuk K, Datin Zaitun Mohd Jiwa.

Wanita yang dikaitkan telah berkahwin dengan Datuk K adalah pelakon drama popular, Rozita Che Wan yang juga sebelum ini pernah menafikan khabar angin tersebut.

Namun perkara tersebut masih terus diperkatakan sehingga kakak kepada Datuk K mengambil keputusan untuk memberikan ganjaran kepada mereka yang mempunyai bukti.

Zaitun turut memberitahu bahawa dia tidak kisah mengeluarkan jumlah wang yang banyak demi mencabar individu yang menyebar fitnah terhadap suami penyanyi nombor satu negara; Dato' Siti Nurhaliza.

"Perkara ini bukan pertama kali terjadi, sebelum ini juga ada terdengar khabar angin bahawa mereka telah berkahwin. Namun tiada seorang pun yang tampil memberikan kad jemputan mahupun gambar perkahwinan di antara Khalid dan perempuan tersebut."

Katanya lagi, "Jika berani mengeluarkan kenyataan tersebut kenalah berani tampil kehadapan dan memberikan bukti. Jika ada, ganjaran yang saya sebutkan tadi akan saya berikan."

Datin Zaitun mempunyai hubungan yang akrab dengan Dato' Siti Nurhaliza selain dia menerima banyak peluang dalam menerbitkan drama untuk stesen televisyen swasta.

DUDUK DAN BERAK BERSHIT 3.0?


Pihak penganjur Bersih 3.0 dikatakan meletakkan sasaran kehadiran sekurang-kurangnya 500,000 peserta bagi menjayakan demonstrasi hujung bulan ini bertempat di Dataran Merdeka.

Sukar dimengertikan daripada mana logiknya untuk BERSIH 3.0 menghimpunkan 500 ribu orang di Dataran Merdeka sedangkan kapasiti dataran tersebut hanya mampu menampung kapasiti maksima hanya sekitar 20,000 orang sahaja termasuk di atas jalan-jalan sekitar dataran.

Adalah lebih wajar sebenarnya penganjur Bersih 3.0 dan semua pendukungnya yang kemaruk melakukan demo jalanan sambil duduk bertinggung itu mengalihkan lokasi perhimpunan tersebut ke Stadium Shah Alam yang luasnya berkali ganda dengan kemampuan memuatkan kapasiti peserta dalam jumlah besar.

Secara keseluruhan luas kawasan Stadium Shah Alam termasuk padang tempat letak kenderaan disekitarnya merangkumi lebihkurang 115,000 meter persegi. Bagi setiap satu meter persegi boleh memuatkan 3 orang dewasa untuk duduk dan berdiri dengan selesa dan keseluruhannya boleh menampung anggaran 350,000 orang peserta termasuk 80,000 di dalam stadium dan hampir 20,000 orang lagi di atas padang stadium.

Bersih 3.0 malah Mat sabu sendiri yang mewakili Pas sasrkan 500,000 orang, kapasiti kawasan sekitar Stadium Shah Alam dan di dalamnya 350,000 dah hampir kepada jumlah yang diidamkan, sesuai sangatlah tu.

Lagipun dengan lokasi stadium tersebut yang jauh dari hiruk piruk kesibukan kota, tentu perhimpunan Bersih 3.0 dapat berlangsung dengan tenteram tanpa menyebabkan urusan harian penduduk terlampau terganggu dengan teruk.

Tapi malangnya Bersih 3.0 tidak mungkin berani menjadikan Stadium Shah Alam dan kawasan padang letak kenderaan sekitarnya itu sebagai lokasi perhimpunan kerana mereka tahu dengan keluasan 115,000 meter persegi itu agak sukar untuk menutup keseluruhan ruang kosong yang ada dengan peserta yang hadir.

Berbeza bila diadakan di Dataran Merdeka dan kawasan lain Bandaraya Kuala Lumpur, kehadiran yang hanya sekitar 5,000 atau 10,000 orang boleh dikompang besar-besaran kononnya di hadiri oleh 50,000 atau 100,000 orang sekalipun hakikat sebenarnya adalah jauh lebih rendah.

Tabiat pembangkan khususnya PKR dan pas sudah lama kita sedia maklum, suka memperbesarkan cerita dan menggandakan angka. Lagi satu mereka amat gemarkan perhatian kerana melalui demonstrasi saja yang akan menunjukkan kepada umum yang mereka sedang bekerja ‘untuk rakyat’.

Kita harap pembangkang dan NGO Bersih yang konon-konon bersih itu ada keberanian untuk mengadakan demo di tempat mereka iaitu di Stadium Shah Alam supaya segala angka yang digembar gemburkan nanti tidaklah orang kata terlampau mengarut. Ada berani ke? Atau takut banyak lompang kosong yang terdedah dek kerana kehadiran hanya sekitar 10,000 sahaja nanti?BERUANG BIRU

KENAPA ANWAR PATUT DITOLAK OLEH PENGUNDI PERMATANG PAUH?


Ikuti penjelasan yang telah dibuat oleh YB Zul........

Thursday, April 12

PENERANGAN BAHAGIAN JANGAN DOK LENA BANYAK SANGAT?


Penerangan Bahagian jangan dok lena banyak sangat?MKP tertarik dengan apa yang  telah dibicarakan oleh Tok Mat nie,Hampa dah terima jawatan so buatla keja yang telah diamanahkan.Jangan dok tunggu bila dah kena tegur baru nak buat keja....Woiiii benda dah lambat umpama nak berak baru nak korek lubang.......Kalau tak mau buat keja bagilah kat orang lain yang boleh buat keja.......Pengerusi WAR ROOM kat tempat aku (Tanjong P49) pun sama jugak bila dah cilok orang punya keja tue patut mau rasa malu sikit,,,tak salah ambil benda tue tapi bagi la kredit kat orang yang bersusah payah bersengkang mata cari maklumat lepas tue senang hati bentang dalam mesyuarat kata hang buat piraaaaaah.......Tok Mat inilah hakikat yang dok ada.....Kena pada tempat dan masa nie tegur depa nie...

"Program penerangan yang dilakukan tidak hanya tertumpu kepada ceramah-ceramah umum sahaja, tetapi pengedaran risalah kepada orang awam, program turun padang bertemu dengan pengundi di kawasan masing-masing dan juga penerangan melalui media baru seperti facebook, blog, twitter dan sebagainya," jelas beliau yang di temui di pejabat UMNO Bahagian Pandan ketika sesi lawatan ke 'war room' UMNO Bahagian Pandan.
Tambahnya lagi, jentera-jentera penerangan UMNO di seluruh negara perlu memanfaatkan segala ruang termasuk bertemu dengan rakyat dan pengundi secara berdepan, menggunakan media cetak, media digital mahupun media elektronik, dalam usaha untuk menyampaikan maklumat secara tepat kepada masyarakat bagi memperjelaskan usaha-usaha kerajaan disamping menangkis fitnah-fitnah yang dilontarkan pihak pembangkang terhadap usaha yang dilakukan kerajaan. 
"Namun saya mahu ingatkan, janganlah kita meletakkan beban ini hanya semata-mata di atas bahu ketua penerangan baik di peringkat bahagian atau cawangan sahaja. Kesemua ahli UMNO sebenarnya perlu mengambil tanggungjawab ini. 
"Penerangan boleh dilakukan di mana sahaja seperti di kedai-kedai kopi atau majlis keramaian contohnya. Kita sebagai ahli UMNO perlu menjadi agen-agen penerangan biar di mana sahaja kita berada," jelas beliau. 
Program penerangan ini menurut beliau, adalah penting dalam usaha untuk mengembalikan semula keyakinan rakyat terhadap BN dan bagi memastikan rakyat mendapat info yang sebenar tentang penipuan janji-janji dan pelbagai fitnah yang dilontarkan oleh pihak pembangkang terhadap kerajaan. 
"Sebagai contoh, pembangkang menabur janji konon-kononnya sekiranya mereka diberi kuasa, maka mereka akan menurunkan harga minyak, menghapuskan hutang PTPTN, menghapuskan tol dan juga menyeleraskan gaji minumum sebanyak RM 4 ribu. 
"Jika dilihat semula, segala janji yang ditabur oleh pembangkang itu sesetengahnya tidak logik sama sekali, dan ada pula yang sebenarnya sudah boleh mereka laksanakan, tetapi sehingga har ini masih tidak dilaksanakan oleh pihak pembangkang di negeri-negeri yang mereka kuasai.
"Contohnya, penghapusan tol. Mereka berjanji untuk menghapuskan tol sekiranya berkuasa namun, sehingga kini tol di Pulau Pinang masih lagi tidak dihapuskan, sedang pemerintahan negeri tersebut di dalam tangan mereka.
 
"Begitu juga penurunan minyak petrol. Saya cabar mereka supaya menurunkan dulu harga minyak di empat buah negeri yang mereka kuasai. Mereka boleh menurunkan harga minyak dengan syarat kerajaan negeri di bawah pimpinan mereka sanggup untuk menanggung kos subsidi rakyat," ujarnya lagi. 
Namun jelas sehingga ke hari ini, kata beliau lagi tidak ada apa pun yang dilakukan oleh kerajaan pembangkang tentang segala perkara yang mereka janjikan kepada rakyat, kecuali hanya menjalankan propaganda dan menabur fitnah untuk memburuk-burukkan kerajaan bagi mempengaruhi rakyat. 
"Mereka hanya tahu berjanji tetapi janji-janji itu tidak logik dan hanyalah janji kosong semata untuk memperdayakan rakyat di negara ini demi kepentingan politik mereka," tegasnya. -MediaUMNO

SALLEH MAN HANG JADI KAYU LAGI BAGUIH?


1. Dua tahun lepas, lawatan Menteri Mentor Lee Kuan Yew ke Pulau Pinang mendapat liputan meluas media pro pakatan kerana Kerajaan Negeri menghebahkannya. Apa yang dibincangkan tak siapa yang tahu.

2. Baru-baru ini Ahli-ahli Parlimen dari PAP Singapore melakukan lawatan "RAHSIA' ke Pulau Pinang. Oleh kerana ia melibatkan kunjungan Wakil Rakyat luar Negara, ianya tentulah menghairankan jika diRAHSIAkan kerana ia bukan kunjungan yang melibatkan pelawat biasa.

3. Lim Guan Eng juga 11 kali dipercayai berkunjung ke Singapura. Tentu seronok berkunjung ke sana. Tak ada demonstrasi, sampah sarap tak macam di Selangor, tak ada patung Buddha yang terbesar di Asia, boleh dengan bebas bertutur Mandarin dan lain-lain.

4. Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang entah tahu entah tidak?. Maklumlah kunjungan RAHSIA. Dah la kempunan nak jadi Exco dan Pengerusi Agama Negeri, "Bapak-bapak tiri dan Saudara Mara" dari PAP Singapore datang pun YB Salleh Man tak tahu. apatah lagi Pok Nik yang selalu merapu dan sakit tu.

5. Nampaknya gelaran Parti Adat dan Sukan mungkin tidak sesuai apabila satu2nya ADUN PAS tidak dilantik sebagai Exco Agama. Lawatan RAHSIA ini mungkin boleh jadi satu tamparan yang hebat supaya YB Salleh Man dan yang seumpamanya Pakat-pakat Angguk Sahaja supaya dicalonkan semula dalam PRU 13.

Lim Guan Eng 11 kali (Sebelas kali) ke Singapura pada tahun 2011, kita ada catatan kesemuanya, kerana orang sumber kita di dalam DAP sangat cekap. Soalnya kenapa kerap sangat? . Apa yang dibangkitkan di dalan DUN Pulau Pinang di bawah ada kaitan. Cuma Mymassa persoalkan kenapa kerap sangat Lim Guan Eng ke Singapura? 11 Kali maknanya satu bulan satu kali!

Patutlah Lim Guan Eng sebut di dalam salah satu perjumpaan dengan Angkatan Tentera Singapura, katanya, "kalau DAP menang, kita akan bagi you all Kem Tentera Port Dickson!!!"

MKP Ayat Sempoi ; Lim Guan Eng, sila nafikan jika tak betul!

SHAM KAMIKAZE TAMBAH CAWANGAN?




Inilah dunia artis bila dah mampu tak salah apabila nak tambah lagi satu cawangan.Akan tetapi sikap menafikan itu membuatkan peminat tertanya-tanya?Mungkin sikap tidak mahu menghebohkan ada sebabnya,hanya tuan punya badan saja yang tahu ialah hati manusia mana kita boleh baca.Kecualilah Puak gerembolan Parti Ajaran Sesat depa nie pandai buat benda yang boleh menyesatkan orang lain.

Sham Kamikaze pantas tampil & menafikan dakwaan itu selain berasa kecewa kerana dengan apa yang beliau lakukan sekarang, ada juga gossip yang melanda.

Menurut sumber kami, identiti isteri kedua Sham Kamikaze telah lama di’kenalpasti & wanita itu bernama Nurul Halimin Md Salleh yang berusia 32 tahun — mereka sah bernikah 16 Januari yang lalu.

Nurul Halimin atau lebih mesra di’panggil Min ini merupakan kakak kepada penyanyi Maulana dari Akademi Fantasia 8 (AF8) & wanita yang di’dakwa janda anak satu ini merupakan seorang yang aktif di’Twitter.

Menurut sumber kami lagi, pernikahan Sham Kamikaze dengan Nurul Halimin masih belum di’ketahui oleh isteri pertama & keluarga Sham Kamikaze sendiri.

Bagaimanapun kami puji sikap Sham Kamikaze mengambil keputusan untuk berkahwin dengan wanita yang bergelar ibu tunggal untuk membela nasib.

Jika identiti isteri kedua Sham Kamikaze ini benar seperti di’dakwa — menjadi satu persoalan kepada lelaki ini masih mahu merahsiakan perkahwinan kedua beliau sedangkan ia’nya suatu perkara yang baik?Sumber dari ROTIKAYA.

MKP Ayat Sempoi ; Sokong apa yang dibuat oleh Sham nie,Bagus jugak jangan jadi macam Badrul Toya Mak Amin konon nak bagi takzirah pukul 3 pagi tapi pakai kain tuala apa kejadah nie semua.Siap rembat bini orang lagi......MKP pun nak tambah cawangan akan tetapi apa nak buat bini tak takut dekat MKP!!!!!


- Posted using BlogPress from my iPad

KALAU MELAYU TAK HORMAT PADA SULTAN DAN AGONG?


Malangnya, suasana istana yang murni dicemari dengan perlakuan beberapa orang yang sepatutnya menunjukkan satu contoh tauladan yang baik kepada rakyat Malaysia.

Di belakang saya, suasana cukup bising dengan hilaian ketawa dan apabila saya menoleh ke belakang, rupa-rupanya, ada beberapa ahli parlimen pembangkang yang duduk di belakang saya.

Antara yang saya kenal adalah Azmin Ali, Timbalan Presiden PKR dan isterinya Shamsidar Taharin, Tian Chua Naib Presiden PKR, Dr Siti Mariah Mahmud PAS serta beberapa orang lain yang saya tidak kenal nama mereka. Nurul Izzah Anwar, Khalid Samad dan Loh Gwoh Burne duduk jauh sedikit dari mereka. YB Kamalanathan Ahli Parlimen BN dari Hulu Selangor duduk di belakang mereka ini.

Saya amat terkejut dan kecewa apabila melihat mereka mempersendakan serta mengejek-ejek pemimpin negara seawal dari kemasukan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin. Ada hilaian ketawa dan bermula dari situ saya mendengar apa yang mereka perkatakan.

Apabila majlis mengumumkan kemasukan Perdana Menteri Dato’ Sri Najib Tun Razak ke dalam Balairong, mereka cukup berat hati hendak bangun berdiri. Sambil ketawa dan mengejek-ejek, saya mendengar Azmin Ali berkata, “bangun untuk Rosmah, Perdana Menteri Wanita Pertama Malaysia.” Tian Chua menyampuk sama dan menyebut-nyebut “Menteri Wanita” dan hilaian tawa berterusan.

Saya sangka ejekan-ejekan ini hanyalah untuk pemimpin politik sahaja, maklumlah mereka ini (pembangkang) memanglah seteru politik bagi PM. Saya boleh terima, kerana memang mereka saban hari pun berceramah mengejek dan menghina PM.

Alangkah terkejutnya saya ejekan dan gurauan mereka itu berterusan kepada TYT Negeri Melaka dan seterusnya kepada bentuk fizikal beberapa Sultan dan Raja yang masuk secara teratur ke dalam balairong Seri.

Menerusi TV plasma yang ditempatkan, mereka dapat melihat setiap Sultan masuk ke dalam Balairong.

Seolah-olah seperti kanak-kanak di sekolah, mereka mentertawakan penampilan dan fizikal beberapa Sultan. Saya tidak tergamak hendak menulis di sini kerana ia sama seperti menghina baginda semua.

Apabila Sultan Selangor masuk, Azmin yang paling kuat ketawa dan berperangai kebudak-budakan memanggil Tian Chua dan berkata, “Tangan jangan masuk poket….nanti dia marah.” Semua mereka ketawa termasuk Dr Siti Mariah Mahmud sambil Tian Chua terus memasukkan tangannya ke dalam poket seluarnya seolah-olah memberi isyarat, “i don’t care“.

Kemasukan Sultan Perak juga mencetuskan kata-kata biadap yang seterusnya mencetuskan deraian tawa mereka.

Hanya kemasukan Sultan Kelantan sahaja yang mereka puji dengan mengatakan, “Wah! Laju tuanku masuk. Segak dan tampan. Nik Aziz tak boleh kejar” sambil Khalid Samad senyum dengan bangga.

Saya cukup hairan. Mereka semua ini adalah sultan-sultan kita. Pegawai-pegawai kedutaan asing duduk dengan tertib tanpa bersuara dan jika perlu bercakap hanya berbisik sesama mereka. Begitu menghormati protokol dan adat istiadat. Tetapi, pemimpin pembangkang ini yang merupakan rakyat Malaysia dan bercita-cita besar memimpin negara satu hari nanti, bersikap biadap kepada Raja-raja Melayu. Sebagai Ahli Parlimen dan ADUN yang mengaku taat setia kepada Raja, sewajarnya perangai seperti ini dihindarkan. AIDC

KOMEN MKP ; Apa punya bangsat depa nie sampai macam tue perangai,jika nak menghina dan mencerca pemimpin bukan ini tempatnya,Berpolitik patut ada pentasnya jika begini natjahnya pasti hancus malaysia jika pakatan anak haram mendapat Putrajaya........Berbait kepada Melayu itu sendiri mestilah hormat pada sultan dan rajanya bukan menghina.......Eloklah lepas nie kalau depa kena kejam dan baling dengan batu dekat kepala jangan salahkan UMNO pulak patut disalahkan sikap mereka sendiri.DAP dalam menifestonya telah menyatakan akan menghapuskan sistem raja berpelembangaan ini dan digantikan dengan sistem monarki......ternyata Melayu didalam PKR semuanya BANGSAT!!!!!! 

APA ITU QARIN , MAT SABU PUNYA QARIN APA?


Qarin adalah jin yang dicipta oleh Allah sebagai pendamping manusia. Boleh dikatakan ia sebagai ‘kembar’ manusia. Setiap manusia yang dilahirkan ke dunia ini pasti ada Qarinnya sendiri. Rasulullah s.a.w sendiri tidak terkecuali. Cuma bezanya, Qarin Rasulullah adalah Muslim. Manakala yang lainnya adalah kafir.

Pada umumnya Qarin yang kafir ini kerjanya mendorong dampingannya membuat kejahatan. Dia membisikkan was-was, melalaikan solat, berat nak baca Al-Quran dan sebagainya. Malah ia bekerja sekuat tenaga untuk menghalang dampingannya membuat ibadah dan kebaikan.

Firman Allah: “Dan sesiapa yang tidak mengindahkan pengajaran (Al-Quran yang diturunkan oleh Allah) Yang maha Pemurah, Kami akan adakan baginya Syaitan (yang menghasut dan menyesatkannya), lalu menjadilah Syaitan itu (Qarin) temannya yang tidak renggang daripadanya.” (Az-Zukhruf 43:36)

Untuk mengimbangi usaha Qarin ini Allah utuskan malaikat. Ia akan membisikkan hal-hal kebenaran dan mengajak membuat kebaikan. Maka terpulanglah kepada setiap manusia membuat pilihan mengikut pengaruh mana yang lebih kuat. Walau bagaimanapun orang-orang Islam mampu menguasai dan menjadikan pengaruh Qarinnya lemah tidak berdaya. Caranya dengan membaca “Bismillah” sebelum melakukan sebarang pekerjaan, banyak berzikir, membaca Al-Quran dan taat melaksanakan perintah Allah.

Rasulullah s.a.w bersabda: “Tiada seorang pun daripada kamu melainkan sudah diwakili bersamanya Qarin daripada jin dan malaikat. Mereka bertanya: “Engkau juga ya Rasulullah?” Sabdanya: “Ya aku juga ada, tetapi Allah telah membantu aku sehingga Qarin itu dapat ku islamkan dan hanya menyuruh aku dalam hal kebajikan sahaja.” (Hadith Riwayat Muslim dan Ahmad)

Aisyah r.a menceritakan bahawa pada suatu malam Rasulullah s.a.w keluar dari rumahnya (Aisyah), lalu Aisyah berkata: “Aku merasa cemburu.” Tiba-tiba Baginda s.a.w berpatah balik dan bertanya: “Wahai Aisyah apa sudah jadi, apakah engkau cemburu?” Aku berkata: “Bagaimana aku tidak cemburu orang yang seumpama engkau ya Rasulullah.” Sabda Baginda s.a.w: “Apakah engkau telah dikuasai oleh syaitan?” Aku bertanya: “Apakah aku ada syaitan?” Sabda Baginda s.a.w: “Setiap insan ada syaitan, iaitu Qarin.” Aku bertanya lagi: “Adakah engkau pun ada syaitan ya Rasulullah?” Jawab Baginda: “Ya, tetapi Allah membantuku sehingga Qarinku telah masuk Islam.” (Hadith Riwayat Muslim)

Di dalam hadith lain Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud: “Aku dilebihkan daripada Nabi Adam a.s dengan dua perkara, iaitu pertama syaitanku kafir lalu Allah menolong aku sehingga dia Islam. Kedua, para isteriku membantu akan daku tetapi syaitan Nabi Adam tetap kafir dan isterinya membantu ia membuat kesalahan.” (Hadith Riwayat Baihaqi)

Ibn Muflih al-Muqaddasi menceritakan: Suatu ketika syaitan yang mendampingi orang beriman, bertemankan syaitan yang mendampingi orang kafir. Syaitan yang mengikuti orang beriman itu kurus, sedangkan yang mengikuti orang kafir itu gemuk. Maka ditanya mengapa engkau kurus, “Bagaimana aku tidak kurus, apabila tuanku masuk ke rumah dia berzikir, makan dia ingat Allah, apabila minum pun begitu.” Sebaliknya syaitan yang mengikuti orang kafir itu pula berkata: “Aku sentiasa makan bersama dengannya dan begitu juga minum.”

Qarin akan berpisah dengan ‘kembarnya’ hanya apabila manusia itu (kembarnya) meninggal dunia. Roh manusia akan ditempatkan di alam barzakh, sedangkan Qarin terus hidup kerana lazimnya umur jin adalah panjang. Walau bagaimanapun, apabila tiba hari akhirat nanti maka kedua-duanya akan dihadapkan ke hadapan Allah untuk diadili. Tetapi Qarin akan berlepas tangan dan tidak bertanggungjawab atas kesesatan atau kederhakaan yang dilakukan manusia itu.

MKP Ayat Sempoi ;Pemimpin Pas sering kali mencerca dengan kata yang sesat,Adakah mereka terlepas dari DOSA dan mengundi PAS akan mendapat PAS terus keSyuuuurrrga.Adakah itu BENAR???Fikirkanlah!!!!!!!

ZURAIDAH AKA MAK LAMPIR (MP) AMPANG APA LU BIKIN?


Berikut adalah video yang MKP ambil dari MKL tentang penyerbuan pihak berkuasa di rumah teres Parlimen Ampang yang kita semua tau Ahli Parlimen kawasan tersebut adalah Mak Lampir aka Zuraidah Kamaruddin Ketua Wanita Parti Kelantong Rakyat.Apa punya kejadah nie Ahli Perlimen macam nie tak tau jaga kawasan sendiri sampai banyak sangat pusat pelacuran.....Siap dengan ada ChinaDoll lagi....Awat Pak Sheik suka dekat ChinaDoll hang pun biaq bagi ChinaDoll bersepah dekat Ampang..atau kena tutup sebelah mata sebab dah berjanji untuk melindungi Proksi dari DAP....


Kemunculan pusat urut di merata kawasan di Selangor terutama sejak dua tahun lalu yang mengeksploitasi ramai wanita warga asing mengundang persoalan mengenai apa yang sedang berlaku di negeri itu yang sudah mencapai status negeri maju.

Jumlah pusat urut begitu banyak sehingga menyebabkan ada pihak berkuasa tempatan (PBT) sendiri tidak tahu jumlah sebenar pusat urut di kawasan masing-masing.

Realitinya hanya tiga PBT iaitu Majlis Perbandaran Selayang (MPS), Majlis Perbandaran Sepang (MP Sepang) dan Majlis Perbandaran Ampang Jaya (MPAJ) yang sanggup mendedahkan jumlah sebenar rumah urut berlesen di kawasan masing-masing.

Bagaimanapun, ketika diminta mendedahkan jumlah rumah urut haram, pegawai MPSp dan MPAJ enggan memberikan sebarang butiran.

Itu belum dikira lagi pendedahan Majlis Keselamatan Negara (MKN) mengenai kewujudan kira-kira 4,000 pusat hiburan di Selangor yang ada di antaranya menawarkan khidmat urut.

Banyak pihak percaya dasar liberal kerajaan negeri dalam pengeluaran lesen pusat urut menjadi punca kegiatan tersebut berleluasa berbanding sebelum ini.

Beberapa lokasi seperti Kota Damansara, Petaling Jaya, Kajang, Ampang, Selayang, Subang dan Puchong mendapati kelemahan penguatkuasaan sebagai punca utama kewujudan pusat-pusat urut baru.

Jangan terkejut jika ada pusat urut di Selangor ketika ini beroperasi seawal pukul 10 pagi dan masih menerima pelanggan sehingga pukul 12 tengah malam.

Malah tinjauan di Bandar Sunway mendapati terdapat beberapa premis beroperasi sehingga pukul 3 dan 4 pagi sama seperti operasi kelab malam dan karaoke.

Lebih mengejutkan, terdapat juga rumah urut yang beroperasi tanpa papan tanda, malah cara perkhidmatannya tidak ubah seperti rumah pelacuran.

MKP Ayat Sempoi : Mak Lampir tok sah dok Selak kain orang , tempat sendiri macam haram jadah.... 



HAPUSKAN SEGERA FAEDAH 1% DESAKAN PEMUDA UMNO.



Pemuda Umno mencadangkan supaya Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN)menghapuskan kadar faedah 1% yang dikenakan terhadap pinjamannya.

Ketuanya, Khairy Jamaluddin berkata, kadar faedah 1% yang dikenakan terhadap kos pentadbiran PTPTN adalah terlalu banyak berbanding perbelanjaan mengurus sebenar perbadanan itu.

"Kami diberitahu bahawa PTPTN hanya membelanjakan RM65 juta setahun untuk menjalankan operasi, jadi kadar faedah 1% daripada berbilion-bilion yang diberikan setiap tahun adalah jauh lebih daripada yang diperlukan.

"Kami berharap peminjam PTPTN tidak akan dibebani dengan hutang tambahan dan hanya perlu membayar pinjaman sebenar mereka," katanya semasa Majlis Penutup dan Penyerahan Resolusi Persidangan Meja Bulat Mahasiswa Nasional di sini, Rabu.

Beliau turut menggesa kerajaan untuk memansuhkan tindakan menyenarai hitam peminjam yang liat membayar pinjaman sehingga menyekat urusan mereka ke luar negara dan mendapat pinjaman bank.

Walaupun beliau bersimpati dengan PTPTN yang menghadapi masalah untuk menasihatkan peminjam supaya membuat pembayaran balik, Khairy berkata, Pemuda Umno akan bekerjasama dengan badan bukan kerajaan (NGO) untuk menyediakan pangkalan data kepada PTPTN dan membantu menjejaki peminjam yang belum menjelaskan pinjaman.

"Tindakan menyenarai hitam dan menyekat peminjam ke luar negara atau membuat pinjaman akan memberi beban kepada mereka," katanya.

Beliau berharap agar PTPTN memperkenalkan satu mekanisme untuk menuntut bayaran balik sebaik saja peminjam memperoleh pendapatan selesa.

"Mungkin terdapat segelintir peminjam yang selepas enam bulan menamatkan pengajian mendapat pekerjaan dengan gaji yang sedikit seperti kerani dan eksekutif junior," katanya.

Selepas mesyuarat selama dua hari anjuran Biro Institusi Pengajian Tinggi Pemuda Umno Malaysia bersama PTPTN, 15 resolusi yang dicapai akan diserahkan kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Sementara itu, Ketua Pegawai Operasi PTPTN, Wan Ahmad Wan Yusof berkata, jumlah pinjaman yang gagal dijelaskan mencecahkan RM24.7 bilion disebabkan sikap tidak peduli peminjam mengenai perkara ini.

"Kami sebenarnya begitu fleksibel apabila membabitkan pembayaran semula. Anda boleh datang ke pejabat kami dan membayar RM1,000 atau RM100 menerusi skim pembayaran bulanan," katanya.

Mengulas mengenai peminjam yang disenarai hitam, perbadanan itu kebiasaannya akan menghantar empat surat amaran terlebih dahulu.

"Jika peminjam masih gagal membuat bayaran, mereka boleh dikenakan tindakan mahkamah," katanya.MSTAR

CERITA BEROMEN DITAMAN BELIA....




Pada suatu petang yang damai dan nyaman kerana mendung mungkin hujan akan turun sebentar lgi...Azry berjalan-jalan di taman rekerasi terkenal di Pulau Pinang iatu Taman Belia meriah tempat tue kalau korang pernah pegi la, siap monyet dan beruk banyak dan boleh bagi makan tapi berhati-hati nanti kena saman dengan penguatkuasa MPPP jika kantoi.berbalik kepada cerita si Azry nie, sambil berjalan membuang tabiatnya....tengah best dan tangkap syurrrrrrrrr dia berjalan dia terlihat sepasang pasangan kekasih sedang bercumbuan di bawah pohon nan rendang......

Dengan slumber badak dan tanpa rasa bersalah..Azry pun memanjat pokok di mana terbaringnya dan terberlakunya aktiviti pasangan muda tersebut.....lalu terdengar la si Azry suara-suara halus si gadis itu.

Gadis : Abang lepas jika ada apa-apa yang berlaku dengan sayang macam mana?

Lalu si lelaki pun berkata.....

Lelaki : jangan la sayang risau, lepas kejadian ini jika ada apa-apa yang berlaku kita serahkan semuanya kepada yang di Atas....(sambil menunding jari ke atas)

Lalu Si Azry yang sedang asyik menonton wayang free tersebut pun dengan bengangnya turun dari pokok dan serta-merta memarahi pasangan berkenaan

Azry : Amboi-amboi!!! korang berdua ni, korang yang merasakan kenikmatannya...lepas tue sesuka hati aje serahkan kepada yang di Atas....

Pasangan : (terkedu) sambil rasa bersalah....

Azry : Aku cuma tengok je dari atas pokok tue...takkan la aku yang kena bertanggungjawab....Tak guna la jantan awak ni...

MKP Ayat Sempoi : Siapa yang salah dalam hal ini?Orang yang suka mengendap dan sedang melakukan maksiat???????Dua-dua salah..........haaaaaa

GAMBAQ SAPA PULAK NIE MELETOP MC PRO MKP NIE?


Dunia hiburan Indonesia semalam kecoh dengan tersebarnya sebuah gambar yang di’dakwa milik Nikita Willy bersama Diego Michiels.

Dalam gambar yang hanya wujud sekeping itu di’dakwa perlihatkanNikita Willy yang lena di’peluk erat dari belakang oleh Diego Michiels.

Namun, Nikita Willy pantas keluar memberikan kenyataan menafikan kesahihan gambar tersebut dan memberikan bukti nyata yang dia dan Diego Michiels tidak pernah tidur bersama selama ini.

Dalam kenyataan kepada Kapan Lagi, Nikita Willy menunjukkan set gambar Diego Michiels yang jelas mempunyai tattoo di’lengan sedangkan foto yang tersebar menunjukkan sebalik’nya.

“Kalau ingin pembuktian ini foto yang ada di internet, di sini tangan saya nggak sepanjang ini & saya minta Diego untuk foto, ini tangan kanannya Diego banyak banget tattonya, sedang di foto ngak ada tatonya,” ujar Nikita Willy.RK


Tapi kalau yang nie satu Malaya dah tengok dan tau sapa dia dalam gambaq tue,cuma si pelaku dalam gambaq tue saja tak mau mengaku dan bagi alasan senak perut MKP dengaq,perut tak sama dan macam-macam geli tahap bulu babi punya alasan.......Terbaru puak PAS pun dah meluat dengan telatah pak sheik nie sampai depa pun dah edar CD blue paling mantop kat malaysia nie....

MKP Ayat sempoi ; Apa hampa nak kata pun tak kisah la,amoi tue cun gila.......

Wednesday, April 11

AMARAN TSUNAMI DITARIK BALIK..ALHAMDULILAH.....




Kira-kira 1,000 penduduk dari lima kampung di persisir pantai Kota Kuala Muda di sini meninggalkan rumah masing-masing menuju ke Dewan Serbaguna Tunku Intan Shafinaz di kawasan berdekatan sebagai langkah keselamatan menghadapi kemungkinan ancaman Tsunami.

Penduduk dari Kampung Tepi Sungai, Kampung Masjid, Kampung Padang Salim, Kampung Keda Tepi Sungai dan Kampung Kepala Jalan mula meninggalkan rumah masing-masing kira-kira jam 5.30 petang Rabu selepas mendapat arahan pihak berkuasa.

Kebanyakan penduduk mendakwa mereka bertindak demikian sebagai langkah keselamatan berikutan merasai gegaran selama 20 saat susulan gempa bumi berukuran 8.7 skala Richter di Aceh, Sumatera Utara Indonesia petang Rabu.

Lima kampung tersebut yang terletak di pesisir pantai Kota Kuala Muda pernah dilanda Tsunami pada 2004.

Amaran tsunami yang dikeluarkan di sekitar Lautan Hindi ditarik balik beberapa jam selepas dua gempa bumi kuat menggegar perairan barat Indonesia.

Gempa bumi berukuran 8.6 dan 8.2 magnitud mencetuskan cemas petang Rabu.

Penduduk di kawasan persisiran pantai menyelamatkan diri ke tempat lebih tinggi dengan menaiki kereta dan menunggang motosikal.

Sementara itu, Pusat Amaran Tsunami Pasifik di Hawaii menarik balik pemantauan tsunami bagi kebanyakan kawasan di Lautan Hindi beberapa jam selepas gempa bumi pertama.

Bagaimanapun amaran tsunami masih dikekalkan di Indonesia, India, Maldives, Sri Lanka dan Kepulauan Diego Garcia.

Kemusnahan besar atau ombak tsunami tidak dilaporkan setakat ini.

TERKINI SUASANA SEKITAR GURNEY PLAZA,ORANG RAMAI PANIK.


BERIKUT APA YANG TELAH BERLAKU DISEKITAR PERSIARAN GURNEY DRIVE...ORANG RAMAI AGAK PANIK DENGAN BERITA YANG DITERIMA OLEH TWITTER DAN FACEBOOK..SEMUA PUSAT MEMBELI BELAH DIARAHKAN TUTUP OLEH PIHAK BERKUASA. 







KECOH PULAU PINANG?TSUNAMI?




Keadaan sekitar pulau pinang huru-hara jalan sekitar panati sesak berikut amaran tsunami dikeluarkan.Jika ini berlaku ramalan telah menyatakan pada jam 9.15 malam ombak tsunami akan sampai di Georgetown.Kepada semua jauhi pantai diwaktu ini





Tesco tanjung sri pinang telah ditutup kerana berdekatan pantai.gambar seterusnya akan MKP upload selepas selesai ubah bot baru yang semalam sampai dari phuket thailand.

- Posted using BlogPress from my iPad

GEMPA BUMI MENGGEGARKAN PULAU PINANG.


Updates Early Warning Tsunami in Aceh, North Sumatra, West Sumatra, BENGKULU, LAMPUNG, Earthquake Mag: 8.5SR, 11-Apr-12 15:38:33 BST, Lok: 2.40LU, 92.99BT, Kdlmn: 10km :: BMKG

Terkini gempa bumi melanda Aceh dan gelombang ini telah menggegarkan Pulau Pinang.MKP yang berada Di Straits Quay Marina,merasa gegaran dan sehingga sekaran masih lagi bergoyang.amaran tsunami telah dikeluarkan,Senantiasa berhati-hati dengan perkembangan semasa jika anda berada di tepi pantai sekitar Kepulauan Utara Semenanjung Malaysia....

TEKSI MALAYSIA DAN VIETNAM?


TEKSI VIETNAM

Teringin nak merasa nek kereta mewah Bentley Continental GT yang harga dia US 800,000 ni boleh la pergi melawat Vietnam. Kereta mewah ni dijadikan teksi ja. Chek video di bawah ni untuk berita lanjut.

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive