Tuesday, April 17

PERNAH DIRABA PUNGGUNG........LUFYA?



Lufya menceritakan pengalamanya yang Pernah diraba punggung apabila peminatnya telah tersalah anggap bahawa dirinya sebagai Zarina Anjulie....Apa kejadah punya peminat macam tue sampai punggung anak dara orang pun hampa nak raba......MKP rasa jenis suka raba punggung nie mesti kaum sejenis Anwar sahaja....

Artis kacukan Arab Melayu dan indonesia nie lebih mesra dipanggil Anju dan nama ini jugak jelas merujuk kepada Zarina Anjuolie.Lufya juga pernah disapa oleh seseorang yang menegurnya mengapa beliau bogel didalam internet sedangkan dirinya tidak pernah membuat pekara terkutuk itu.Lufya membuat kenyataan ini bukan mempunyai salah faham dengan dengan Zarina akan tetapi hanya ingin menjelaskan kekeliruan yang sering terjadi kepadanya.....




MKP Ayat Sempoi ; Susah jugak bila tengok artis nie muka depa lebih kurang aje......
Anwar: Saya bukan lelaki dalam video seks

Ketua umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan keras menafikan yang beliau adalah lelaki dalam video seks yang didedahkan pagi ini.

Dia menyifatkan dakwaan itu sebagai "pembohongan" yang diselaras oleh mereka di peringkat kuasa tertinggi.

Pada masa itu video dikatakan dirakamkan, Anwar berkata beliau berada di rumah bersama kakitangannya, isterinya Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, anak-anak dan cucu-cucu.

Katanya, beliau telah mengemaskini Twitternya pada masa itu, yang akan membuktikan yang beliau bukan lelaki dalam video tersebut.

Sambil tersenyum Anwar berkata, lelaki dalam video itu "berperut buncit" berbanding dengan perutnya.

"Cuma perut orang itu jauh lebih buncit daripada perut saya," katanya.

Anwar turut berdiri untuk membolehkan jurufoto mengambil gambar perutnya.

Bercakap dalam sidang media petang ini, beliau menyifatkan dakwaan dakwaan tersebut sebagai "fitnah jahat terbaru dalam bentuk video."

BODOHNYA ANAK MELAYU JIKA BANGSA LAIN AMBIL KESEMPATAN?




Apa yang boleh kita perolehi daripada gambar di atas? Jawapannya mudah sahaja; betapa jauh ketinggalannya bangsa lain di dalam bidang pendidikan ini termasuk bangsa Melayu yang memperolehi lebih banyak keistimewaan dari segala segi berbanding bangsa Cina.

Daripada statistik di atas juga dapat kita katakan, betapa bangsa Cina ini mementingkan keputusan yang cemerlang untuk menjadikan pinjaman mereka ditukarkan ke bentuk biasiswa. Dengan keputusan yang cemerlang itu, mereka memperolehi pendidikan percuma tanpa perlu mengadakan demonstrasi jalanan seperti mahasiswa berbangsa Melayu yang berlaku baru-baru ini di Dataran Merdeka.

Mengapa segelintir daripada mahasiswa berbangsa Melayu kita beria-ia meminta kerajaan memansuhkan Pinjaman Tabung Pendidikan Tinggi Nasional ini? Mengapa golongan ini beria-ia meminta diberikan pendidikan percuma sehingga sanggup melakukan sesuatu tindakan yang boleh dianggap bodoh?

Tidak cukupkah dengan segala subsidi yang telah ditanggung oleh kerajaan untuk menjadikan yuran pengajian golongan mahasiswa ini serendah sekarang? Atau golongan ini terlupa yang selama ini yuran yang perlu dibayar sudah diberi subsidi yang tinggi?

Ada banyak jawapan yang boleh diberikan kepada persoalan di atas. Namun apa yang paling nyata adalah fikiran golongan mahasiswa ini telah dipengaruhi oleh janji-janji manis Pakatan Pembangkang sehingga segala apa yang telah dinikmati selama ini yang diberikan oleh kerajaan dianggap sebagai penipuan.

Golongan mahasiswa ini juga malas untuk belajar bersungguh-sungguh demi mendapatkan pendidikan percuma ini. Golongan ini hanya mahukan segalanya diberikan secara percuma. Mereka inginkan segala yang diimpikan menjadi milik mereka tanpa perlu bersusah payah untuk mendapatkannya.

Mengapa tidak golongan mahasiswa ini menggunakan masa untuk berdemonstrasi sehingga sanggup berkhemah dan bermalaman di Dataran Merdeka mendesak kerajaan memansuhkan pinjaman PTPTN dengan membaca buku atau belajar bersungguh-sungguh supaya mendapat keputusan yang sangat baik? Kalau pun tidak mendapat 4.0, sekurang-kurang mendapat 3.9 supaya boleh mendapat pengecualian membayar semula pinjaman. Bukankah itu lebih baik daripada menghabiskan masa berpanas dan berembun?

Golongan ini juga terus-terusan menuduh kerajaan menggunakan duit rakyat dan memaksa kerajaan memberikan kepada mereka hak mereka dengan menyediakan pendidikan percuma. Tidakkah mereka terfikir dengan menghabiskan masa berdemonstrasi tanpa mempedulikan pelajaran, boleh menyebabkan mereka keciciran dan akhirnya tidak mendapat keputusan cemerlang ataupun gagal, mereka juga menghabiskan duit rakyat yang dibelanjakan ke atas mereka?

Jika golongan mahasiswa ini sudah keciciran, tidak berjaya menamatkan pengajian dengan cemerlang, tidak mendapat peluang pekerjaan dan akhirnya tidak dapat membayar cukai, di mana kerajaan akan memperolehi wang untuk menampung pendidikan generasi akan datang? Cukupkah dividen beberapa peratus yang diberikan oleh Petronas kepada kerajaan untuk menanggung kesemuanya?

Tidakkah golongan mahasiswa ini terfikir, rakyat yang membayar cukai akan berasa sakit hati apabila mereka yang bertungkus lumus bekerja dan terpaksa membayar cukai, namun golongan mahasiswa ini sewenang-wenangnya membelanjakan hasil titik peluh mereka?

Sebagai golongan yang berpendidikan tinggi, golongan bijak pandai, golongan mahasiswa ini sepatutnya tahu membezakan yang mana baik dan yang mana buruk. Jangan hanya tahu mementingkan diri sendiri tanpa mempedulikan kepentingan golongan lain yang sama-sama perlukan pembelaan.

Nasihat penulis kepada golongan belia dan mahasiswa, janganlah menjadi seperti anjing yang tersepit, apabila dilepaskan, kembali menggigit orang yang melepaskannya. Janganlah melupakan apa yang telah dilakukan dan diberikan oleh kerajaan kepada mereka. Hayatilah makna bersyukur.

suaragenerasibaru.com

- Posted using BlogPress from my iPad

PECACAI DAP (MELAYU) MAKAN BABI DI PULAU PINANG?


Apa kejadah punya Pak Halim mengaku macam tue,Untuk makluman Pakcik nie setiap minggu datang ke Speaker Corner untuk memberi ceramah dengan memuji dan mempertahankan lim guan eng serta Kerajaan Bangsat DAP.....

Beliau cuma diupah dengan beberapa tin minuman keras untuk berceramah berikut apa yang MKP tulis sebelum nie baca disini sungguh jijik taktik yang digunakan oleh DAP nie untuk mempedayakan melayu yang kurang akal.

Pak Halim sesudahlah memalukan bangsa sendiri dengan bercakap dalam keadaaan separuh sedar tue,jika video ini ditonton oleh keluarga beliau alangkah malunya mereka.......


JASA LAPORAN SYOK SENDIRI KE?


MKP tengok laporan yang telah dikeluarkan oleh pihak JASA nie macam syok sendiri pun ada jugak....Agensi nie kekadang buat keja syok sendiri aje.Entah betul atau tidak dalam laporan yang depa nie buat.......MKP senantiasa turun padang dalam setiap Program BN Tanjong dan mendekati pengundi dalam PARLIMEN TANJONG P49 nie tak pernah jumpa dengan Pegawai JASA pun yang bertanya dan yang pelik hingga ke hari ini MKP tak kenal pegawai JASA yang bertugas di Parlimen P49?So apa kejadah hampa keluarkan benda mengarut macam nie.........

Bila baca laporan di SINAR HARIAN

Nanti pasti ada yang melenting kepada MKP pasal keluarkan artikel nie.Tak pedulilah apa hampa nak kata kebenaran kena diberitahu supaya jangan dok tido banyak,Laporan hantaq kat Pengarah JASA Pulau Pinang pastinya mengatakan depa nie dah buat yang terbaik.Bukan MKP nak marah akan tetapi kita kena buat lebih baik demi memenangkan BN Tanjong pada PRU 13.Kalau teguran ini diterima dengan baik pasti elok jika teguran ini dengan emosi pasti akan keluar lagi artikel seterusnya.......

DANA PILIHANRAYA - PAS, SATE DAN PELAJAR SEKOLAH


Kecoh di Felda Gugusan Besout hari ini apabila seorang guru (ustaz) yang mengajar di sebuah sekolah menengah di situ mengedarkan kupon kepada pelajar-pelajar sekolah untuk menghadiri majlis makan sate bersama Bob Lokman malam ini.

Seorang ibu menghantar sms mengadukan hal itu, bagaimana anaknya menerima kupon daripada seorang ustaz yang amat dikenali pro-PAS. Selepas itu beberapa aduan dan mms diterima dari penduduk di Besout menunjukkan bentuk kupon yang anak mereka terima.

Oh... nak kutip dana pilihanraya rupanya. Di kupon berkenaan jelas tertera harganya RM15 siap dengan nombor siri.

Kesemua ibubapa yang menghubungi saya menyatakan rasa kecewa dengan tindakan ustaz itu kerana cuba mengheret anak mereka dalam program politik partinya.

Tak salah PAS nak buat apa juga program bagi mengutip dana pilihanraya asalkan ada permit. Lagipun bukan perkara baru PAS mengutip wang daripada rakyat, khususnya pengikut mereka untuk tujuan dana politik. Asal ada program ceramah PAS, maka akan adalah tong yang beredar. Kalau di Kelantan, mereka sebutnya 'jahe'.

Tetapi apa yang tak kena di Felda Besout adalah kerana kupon itu diedarkan kepada pelajar sekolah. Ustaz yang mengedarkannya itu memang sudah lama dikesan membawa unsur-unsur dan fahaman politik ke dalam pagar sekolah.

Sekolah bukan medan untuk berpolitik. Jadi janganlah salahkan pihak jabatan atau pihak-pihak lain jika tindakan dikenakan ke atas ustaz berkenaan.

MKP Ayat Sempoi ; sampai macam tue terdesaknya PAS nie? 

18SXXX ANWAR MESTI SUKA NIE PUNGKOQ MOVIE.?



"Anwar main bontot depan aku pun aku tetap sokong"

Begitulah kata-kata Naib Ketua AMK, Jonah atau nama sebenarnya Khairul Anuar Ahmad Zainuddin pada seorang kawan.Kata-kata itu membayangkan sentimen yang rata-rata dalam sekelompok kepimpinan PKR dan PAS faction Attartuk.

Suatu yang diketahui adalah kumpulan Solidariti Mahasiswa Malaysia SMM, ramai memperakui bahawa mereka percaya orang yang di dalam videotape China doll itu adalah Anwar.

Di atas, pihak kepimpinan PKR dan PAS menuduh UMNO menyebarkan CD video tapi siapa sebenarnya? Pemuda? Lohe ...

Puteri? Lagi lohe tak berani buat.

Wanita masa tu asyik dgn isu Shahrizat.

Sebenarnya video itu tersebar oleh orang PAS yang berkongsi sesama dia untuk buat penilaian. Mungkin puak pro ulamak atau Pemuda PAS.

Pastinya UMNO tak terlibat.

Sentimen antara parti komponen Pakatan Rakyat tahu Anwar melakukan macam-macam perkara tidak bermmoral dan pelbagai tuduhan yang dihadapi. DAP tahu dia meliwat kalau melihat dari Wikileak repot SB SIngapre.

PAS yakin Anwar adalah pelakun CD video CHina Doll dan tawar hati bila isu Israel timbul.

Kini dalam PKR dah mula percaya Anwar memang buat macam-macam. Tetapi mereka seperti Jonah sangguop kata demikian kerana mereka ingat mereka dah hampir dengan kuasa.

Bagi mereka untuk berhenti, agak lambat dah. Berapa tahun dah dikorbankan untuk perjuangan ANwar. Banyak dah dimodalkan termasuk pelajaran, wang ringgit, keluarga dll.

Kalau mereka lompat, mereka tahu mereka susah nak dapat peranan seperti yang ada sekarang. Kalau masuk UMNO atau mana-mana parti BN, makan masuk mereka akan dipercayai.

Monday, April 16

LISA SURIHANI HARGAI PENGORBANAN GURU.....ADAM ADLI BOLEH KE?


Rahsia Lisa Surihani pernah menjadi guru sandaran sembilan tahu dulu bongkar apabila beliau sendiri meluahkanya.Yang paling menarik kerjaya sebagai guru kini berdepan dengan cabaran yang mencabar dan bukan senang hendak mendidik anak zaman sekarang. Lisa berkata pengalamannya mengajar di sekolah itu membuatkan beliau lebih menghormati profesion guru.


"Pengalaman saya hari ini memang jelas membuktikan bahawa bukan senang untuk jadi seorang guru. Cabarannya bertambah mengikut peredaran masa terutamanya dari aspek menarik perhatian dan tumpuan pelajar.

Lisa dan Yusry masing-masing meluangkan masa selama sejam berada di dua buah kelas tingkatan satu di mana Lisa mengajar subjek Geografi manakala Yusry mengajar subjek Bahasa Inggeris.

Selain kedua-dua artis itu, mereka yang mengambil bahagian dalam program anjuran TFM yang bermula hari ini sehingga 20 April ini mewakili sektor perniagaan, kewangan, perkhidmatan awam, pendidikan dan hiburan.

Mereka dijadualkan mengajar di sekolah kawasan Kuala Langat, Klang, Kuala Selangor, Petaling Perdana dan Hulu Langat di Selangor; Sentul dan Keramat di Kuala Lumpur; dan Tampin, Jelebu serta Kuala Pilah di Negeri Sembilan.

TFM adalah sebuah badan bebas bukan mencari keuntungan yang menyenaraikan bakal pemimpin masa depan Malaysia paling menyerlah dalam misinya untuk menghapuskan keadaan tidak saksama dalam bidang pendidikan.

Sejak Januari 2012, kohort pertamanya yang terdiri daripada 50 felo, menjadi pengajar di sekolah berkeperluan tinggi di Kuala Lumpur, Selangor dan Negeri Sembilan.

TFM sedang mencari 70 lagi felo untuk kohort barunya bagi 2013. - BERNAMA


Jangan pulak nanti bila dah masuk universiti jadi macam nie pulak,bukan salah guru yang mengajar akan tetapi mengejar benda yang tak PASti.Demo tak tentu hala mengikut pemimpin pembangkang yang kurang cerdik dalam membuat penilaian......



Kenangan MKP bersama Lisa Surihani ketika Perhimpunan Agung UMNO tahun lepas...... 


SIAPA YANG PUKIMAK?????

Apa punya kejadah nie sampai macam nie perangai hang,dah tue plak mengata kepada ustad fathul bari   pukimak,yang sebenarnya hang sendiri yang berperangai pukimak.........


MKP Ayat Sempoi ;Moga mahasiwa dapat menilai perilaku sahabat anda diatas? 

500 BENDERA BN DIBAKAR,SIAPA PUNYA KEJA?


Bangunan Block 54 Pangsapuri PKNS, Seksyen 7 Shah Alam hampir terbakar apabila sebuah stor yang menempatkan lebih 500 bendera Barisan Nasional dipercayai dibakar oleh individu yang tidak bertanggungjawab.

Kejadian yang berlaku awal pagi tadi turut merosakkan dua buah motorsikal yang diletakkan berhampiran dengan stor tersebut.

Sebatang paip yang menyalurkan sisa kumahan penduduk pangsapuri itu bocor akibat tindakan khianat tersebut.

Menurut Ketua MIC Cawangan Nilam Sari, Deva A/L Nalansamy, kejadian tersebut disedari penduduk pada jam 4 pagi dan mereka bertungkus-lumus memadamkan kebakaran tersebut dari merebak ke kediaman mereka.

Menurutnya, beliau sangat kesal dengan kejadian yang menimpa namun tidak mahu membuat kesimpulan sendiri tentang siapa yang bertanggungjawab melakukan perkara terkutuk itu.

“Kami (penduduk) tidak mahu tuduh sesiapa. Tapi kami berasa sangat kesal dengan kejadian ini. Cuba bayangkan kalau api merebak ke rumah, orang mati, macam mana?

“Kami harap agar kejadian yang sama tidak berulang lagi. Kalau mahu ikut hati, kita juga boleh buat (bakar bendera), tapi kita tak mahu. Kita masih boleh fikir secara rasional lagi,” kata Deva.

Susulan daripada kejadian tersebut, satu laporan polis telah dibuat di Balai Polis Seksyen 9 pagi tadi.

Sementara itu Pengerusi Jawatankuasa Penduduk Blok 54, Hanipah Jantan turut kesal dengan kejadian tersebut.

“Saya sangat kesal dengan tindakan tidak bertanggungjawab ini. Saya harap pihak polis dapat menjalankan siasatan terperinci dan menghukum mereka yang terlibat,” katanya.

Satu laporan polis turut dibuat oleh beliau di Balai Polis Seksyen 7.

Susulan daripada kejadian itu katanya, pihak jawatankuasa penduduk akan lebih berhati-hati bagi mengelak kejadian yang sama daripada berulang.

MKP Ayat Sempoi : Sapa punya kerja nie,sampai macam tue terdesak!!!!!!

#MansuhPTPTN MAKAN PUN SHEB BAGI?

MKP tergelak berguling-guling kat atas lantai bila tengok gelagat mahasiswa nie, Dah la SHEB nie bagi depa makan free pun nak cakap banyak lagi,Apa kejadah punya perangai mahasewel nie. Sebenarnya SHEB merupakan satu unit yang ditubuhkan oleh Pemuda UMNO Malaysia bertujuan membekalkan makanan kepada golongan gelandangan yang tidak berumah di sekitar ibu kota. Program yang diberi nama 'Food For Life' itu telah dijalankan sejak sekian lama.


Kemunculan kenderaan unit SHEB di Dataran Merdeka semalam merupakan rutin biasa yang dilakukan oleh sukarelawan SHEB setiap hari Sabtu dan Ahad di sekitar Jalan Masjid India, Jalan Tuanku Abdul Rahman, Bukit Bintang dan Chow Kit.


Kehadiran unit ini sekitar jam 6.30 petang tadi bukan bertujuan menyatakan sokongan kepada para demonstran 'Mansuh PTPTN' sebagaimana digembar-gemburkan mereka.

Malah kehadiran SHEB di Dataran Merdeka petang tadi sebenarnya menimbulkan rasa tidak puas hati para demonstran sehingga sukarelawan SHEB dikepung oleh mereka.klik disini

MKP Ayat Sempoi : Muka depa nie tak tau malu sungguh,,,,,apa kejadah punya manusia nie??

DIRA AWAT SAMPAI MACAM TUE,TELAN BENDA MEREPEK?

Sampai macam tue sekali rasa tertekan,takkan dugaan melanda sampai nak bunuh diri pulak si artis nie....Dugaan dalam kehidupan kalau tak dapat dikawal dengan baik bakal menjahanamkan diri sendiri...Berikut apa yang MKP cedok dari rotikaya.
Perkhabaran kurang gembira kami terima dari mereka yang rapat dengan selebriti ini. Hendak percaya pun agak sukar untuk kami buat masa ini. 
Sekitar jam 5.00 petang tadi, seorang selebriti yang bergelar pelakon juga bekas pengacara sebuah rancangan gossip popular telah di’gegaskan ke sebuah hospital. 
Khabarnya, sebelum selebriti ini di’kejarkan ke hospital, beliau berasa terlalu tertekan sehingga mengambil keputusan untuk minum bahan peluntur sebelum tidak sedarkan diri. 
Ahli keluarga yang kebetulan berada di’rumah bersama selebriti ini sedar akan perbuatan beliau & tidak mengambil masa lama untuk membawa selebriti ini ke hospital & terus di’gegaskan ke Unit Rawatan Rapi (ICU). 
Selebriti wanita itu kini di’khabarkan sudah di’pindahkan ke wad rawatan biasa dan akan di’benarkan keluar selewat lewatnya esok hari dengan keizinan doktor. 
Kami sangat berharap kisah yang kami terima ini tidak benar & selebriti ini boleh berfikir secara rasional sebelum mengambil sebarang keputusan yang di’luar waras fikiran. 
Banyak lagi cara untuk selesaikan sebarang masalah yang melanda.RK
Sepatutnya yang telan Clorox nie bukan si Dira nie sebaliknya orang nie?






#DEMOPTPTN DISULAMI DENGAN AKSI TERLAMPAU?

Demo PTPTN - Syiah tak solat sekali dengan Sunnah?



Dimerata laman web banyak diperkatakan bahawa si Khalid Ismath ini pengikut Syiah... Tak terjumpa pula saya penafian oleh si Khalid ini... Oleh itu saya anggapkan dakwaan itu benar. Sebagai ketua atau penggerak utama, si Khalid sewajarnya turut berada dalam saf solat asar yang diimamkan wakil Gamis. Persoalan nya adakah pengikut Syiah dilarang mengerjakan solat berjemaah bersama ahli sunnah.



Kalau begitu sikap dan riaksi seorang pemimpin yang meletakkan bahu diatas wanita dikhayalak ramai adakah ini elok dipandang oleh masyarakat?Pada ketika itu pulak rakan-rakanya sedang solat berjamaah.Kalau dahulu semasa MKP belajar, Guru Agama yang mengajar dikampung pasti akan memukul beliau dan pasangannya kerana berkelakuan kurang sopan.Zaman MKP dulu mana ada guru yang mengajar dikampung yang tidak garang dan yang pasti rotan pastinya ada digegaman tanganya setiap masa. Sekarang jika hendak menghukum anak murid tidak boleh merotan natijahnya pastinya disaman atau dilaporkan kepada pihak berkuasa oleh ibubapa pelajar dan dengan sikap yang sebegilah yang mendorong kepada perilaku diatas.Sama jugaklah dengan apa mahasiswa nie perjuangkan mansuhkan PTPTN bukanlah golongan dari majoriti mahasiswa akan tetapi demi kepentingan politik
Anwar Dan sekutunya didalam PKR dan DAP......Khabar angin menyatakan mahasiswa telah dijanjikan dengan bayaran untuk berkhemah di Dataran Merdeka. Mahasiswa akan diberikan wang sogokan dari PKR sebanyak 1ribu ringgit akan tetapi telah ditipu oleh pihak penganjur  hanya seratus ringgit dapat kepada mahasiswa ini.Betulkah apa yang telah dikhabarkan????




Komen didalam blog jinggo-fotopages.blogspot.com ini telah menarik perhatian MKP bahawa pasangan ini telah berkahwin akan tetapi bukti tidak disertakan malah laman blog yang beliau baca tidak disertakan.Apa kejadah nie nak menipu pun berpada-pada mungkin sis all nie membuat penafian yang membuat tuli.Nampak sangat kebodohan sis all dan pemimpin mahasewel nie letak otak dan pertimbangan di kepala lutut.Buat apa la hampa nie belajaq tinggi-tinggi akan tetapi sikap menunjukkan tahap moral paling rendah apabila berada dikhalayak ramai da paling menyedihkan ketika rakan yang lain sedang solat berjamaah.Nak letak atas bahu atau apa saja lantak pi la dekat hampa akan tetapi pi la dekat dalam bilik.Lagi sempoi pada tue pun tak siapa kisah..............


- Posted using BlogPress from my iPad

AKAUN MAYBANK BOB KUMAN DISEKAT



Mewakili Bob Kuman, saya mengucapkan terima kasih kepada semua pembaca blog ini dan rakan Facebook kerana sudi membantu insan dilanda musibah.

Baca kisah lengkap penderitaan artis itu, klik di sini.

Melalui pengalaman lalu, saya percaya, berikutan banyak transaksi berlaku, Maybank telah menyekat akaun Bob buat sementara waktu untuk tujuan keselamatan.

Saya telah menelefon Bob sebelum jam 12 tengah malam tadi dan dia akan menghubungi institusi kewangan terbabit awal pagi ini untuk memohon akaun terbabit diaktifkan kembali. Sebaik akaun itu aktif semula, saya akan memaklumkan kepada semua pembaca melalui blog ini.

Rakan saya, Razali bertindak menjawab pelbagai panggilan dan menjawab banyak soalan orang ramai berkata.

"Bro, orang tadi telefon dan bertanya, awak dari cawangan PAS mana?," ujarnya. 

"Katakan kepada dia, kita bukan membantu orang berasaskan kepartian. Bob, kawan," balas saya.

Kami berdua kemudian tersenyum.

HEBAHKAN

Komen MKP ;walaupun kita tahu Bob nie pernah bersama PAS memberi ceramah di Pahang akan tetapi diatas sesama Islam dan sesama manusia apa salahnya kita mebantu kepada bob yang memerlukan bantuan dari kita semua.....MKP nak tanya PAS jugak mana depa punya pemimpin disaat begini?

Sunday, April 15

ALFATIHAH KEPADA PEMUDA BN PERAK. @Azwanbro


Pergerakan Pemuda Barisan Nasional Perak melahirkan rasa dukacitanya terhadap insiden kemalangan
jalanraya yang meragut nyawa ahlinya Maffuz Meor Abdullah Sani. Pengerusinya Khairul Azwan Harun turut merakamkan ucapan takziah kepada ahli keluarga Maffuz.


Maffuz yang berasal dari Lenggong meninggal setelah terlibat dalam satu kemalangan jalanraya di Lebuhraya Utara Selatan dekat Kuala Kangsar ketika dalam perjalanan pulang selepas menghadiri program Pemuda Pilih BN di kediaman Menteri Besar petang semalam. Majlis anjuran Pemuda BN Negeri itu menyaksikan lebih 10,000 pemuda dan puteri seluruh Perak.

"Allahyarham adalah seorang yang aktif dan komited di dlm setiap program2 kemasyrakatan. Pemuda negeri akan menghulurkan bantuan dan kerjasama bagi merngankan beban keluarga allahyarham.

Saya juga ingin menyampaikan salam takziah daripada MB Perak dan Ketua Pemuda BN Khairy Jamaluddin di atas insiden ini. Sesunguhnya takdir ini tidak akan mematahkan semangat pemuda untuk meneruskan perjuangan barisan nasional.

Pemuda BN mengiktiraf segala jasa dan bakti allhyarham dan menganggap beliau adalah seorang wira pemuda perak. Semoga rohnya dicucuri rahmat," katanya


Ustaz Azhar Idrus BOGELKAN NURUL IZZAH?




Nurul Izzah nie dah kena londaeh dengan perbuatannya sendiri,apa nak buat benda nie dah heboh satu malaya.Semalam ada rakan seperjuangan bertanya adakah benar MKP dah melihat video berkenaan.Jawapanya YA.Tunggu ajelah nanti MKP siarkan dalam blog ini......tapi sebelum tue kita tengok apa yang Ustad Azhar Idrus katakan mengenai PTPTN.Izaah ini adalah kantoi anda yang pertama kerana berjaya menghasut pelajar yang kurang cerdik dan akai depa nie letak kat lutut".........Kenapa MKP highlight video nie kerana Ustad Azhar Idrus nie ramai pengikutnya dan ramai pengikut tak salah MKP siarkan walaupun tak berapa suka nak siarkan akan tetapi ini bagus untuk anak muda yang kurang sedaq dan boleh membuka fikiran mereka dalam isu demo semalam.




PEMUDA BN MENGAMUK LAGI APA HAL YEOP? @HishamuddinH20 @ZambryAbdkadir @Azwanbro


BN Pilihan Orang Muda membentuk satu ketumbukan yang besar dan hebat dikalangan anak muda di Perak di Perasmian Jentera BN Pilihan Orang Muda di Kediaman Rasmi Menteri Besar Perak.

Beberapa pemimpin dan ketua sayap parti juga kelihatan membentuk satu ketumbukan gelombang biru anak mudi sebentar tadi. Kelihatan Naib Presiden UMNO Malaysia, DS Hishammmudin diiringi Menteri Besar Perak DS Zambry Abdul Kadir, Ketua Pegerakan Pemuda UMNO Malaysia, saudara Khairy Jamaluddin, Ketua Puteri UMNO Malaysia, Dato’ Rosnah Shirlin dan beberapa pemimpin tertinggi parti kompenen Barisan Nasional termasuk MCA dan MIC.Beberapa foto sempat dirakamkan:-
-
image
image
image
image
image
-

Saturday, April 14

VIDEO DEMO MAHASEWEL KURANG AJAQ?

Terbayang kalau macam nie cantiknya izzah.Tak guna jugak cantaik pada paras rupa akan tetapi perangai macam setan menjadi salah satu perancang kepada demo petang tadi,Berikut MKP ambil dari Jinggo-fotopages.


Demo mansuh PTPTN tak dapat sambutan


Kira-kira 300 mahasiswa berkumpul dan kemudiannya berarak menuju ke pusat membeli belah Sogo sebagai tunjuk perasaan bagi menuntut pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) dimansuhkan.

Mereka mula berkumpul di perkarangan Masjid Jamek sekitar jam 2 petang.

Perhimpunan diketuai aktivis mahasiswa Adam Adli Abdul Halim dan pemimpin Solidariti Mahasiswa Malaysia itu turut disertai NGO Gabungan Anak Muda Pantai Timur.

Turut kelihatan pemimpin pembangkang, Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar, Ahli Parlimen Batu, Tian Chua dan Ahli Parlimen Sungai Siput, Dr D Jeyakumar.

SMM sebelum ini menyasarkan 5,000 mahasiswa dan 'mangsa' hutang pinjaman PTPTN turun menyertai himpunan itu.


GAMBAQ TERKINI DEMO MAHASEWEL.....

Punya celaka mahasawel nie gambaq macam hindu mampos depa buat pulak kali nie,,yang pelik tue budaya sapa punya ajaran depa nie bawa.....Dalam budaya Melayu tak pernah ajaq buat macam benda nie umpama menghina Agama Hindu dan Budha.....Belajaq tinggi-tinggi tapi akai letak kat bawah tapak kaki.

Barua nie manjadi dalang dalam Demo nie......Mahasiswa yang mai dari utara Tian Chua yang sponser..Siap bas kena tahan td depa habaq dalam twitter...

Awat Adam Adli ne dok dalam khemah takut kena tampaq lagi sekali ke?

Macam kera tak dapat pisang pulak dah MKP tengok puak mahasewel nie....



MANA DIA MAHASEWEL MUSIBAT NAK BUAT DEMO? #debatptptn


Suasana Dataran Merdeka Yang Dikatakan Dihadiri Oleh Puluhan Ribu Mahasiswa Yang Anti Pada PTPTN.Apapun Kepada Lembu Anwar Yaitu Adam Adli And The Geng,Budak-Budak Lain Dok Study Dan Siapkan Tugasan Kat Kolej.Bukan Macam You Yang SiaL Dan Perosak Harapan Keluarga.Agak-Agak Bagaimana Ekkk... Perasaan Family Dia Bila Berhadapan Orang Kampong Yea.Kesian...!!!
Oleh: Mj Atam Atam


Sial betul ! Malu aku tersalah lapor tadi. Rupanya diaorang ni berarak dari tempat lain. Banyak kereta bunyi hon barangkali menyampah dengan tindakan diaorang menyusahkan orang ramai di jalanan. Jumlah?? Tak sampai pun 5,000 . Ada lah beberapa ratus..BDM

MALAYSIAKINI PENIPU LAGI,PROPAGANDA KENA HACK?


Malaysiakini menipu bahawa kena hack portal rasmi putaqbelit belaan DAP nie mungkin telah kekurangan isu atau sengaja bermain persepsi ini supaya lebih banyak pembaca lepas semuanya dibaik pulih.Maloyakini pernah berbuat sedemikian sebelum Pilihanraya Negeri Sarawak pada 12 April 2011.Ternyata taktik ini berjaya memperdaya dan tipu helah yang amat licik.Senang aje apabila nak buat benda nie.Buktinya letakkan aje link blog atau laman yang telah ada virus tersebut pada pautan dilaman blog anda dan lihat ini akan terjadi seperti gambaq diatas........

MKP Ayat Sempoi ; terima kasih meloyakini berjaya menipu pembaca setia anda,kepada pengiklan blog harami nie minta balik duit anda daripada DAP.

Friday, April 13

BBM UNTUK iOS DAN ANDROID....


BBM untuk Android dan iOS telah diperkatakan sejak daripada tahun lepas, dan kini ia dilaporkan yang mana Research In Motion, syarikat disebalik BlackBerry mensasarkan untuk melancarkan BBM untuk Android dan iOS pada tahun ini. Aplikasi permesejan popular daripada BlackBerry ini dijangka akan disertakan bersama-sama dengan aplikasi Mobile Fusion untuk iOS dan Android.

Walaubagaimanapun, buat masa ini, tarikh pasti pelancarannya masih tidak diketahui lagi. Melalui paparan skrin yang kelihatan, ia menunjukkan yang mana aplikasi yang dijalankan dilabelkan sebagai BBM untuk Android 0.8.87. Melalui paparan skrin tersebut juga, ia kelihatan yang mana ujian untuk iPhone turut dilakukan pada masa yang sama.

Buat masa ini, seperti biasa, RIM masih tidak mengeluarkan sebarang kenyataan rasmi berkaitan dengannya. Namun persoalannya, dengan sokongan pelbagai aplikasi seperti What’s App, ChatON dan sebagainya, adakah para pengguna akan menggunakan BBM pada peranti mereka sekiranya ia benar-benar dilancarkan kelak?amanz 

KOMEN MKP : Bagus jugaklah bila benda nie dah ada , senang untuk pengguna yang lain,kini terpaksa untuk tidak menukar blackberry kepada gadget yang lain oleh kerana BBM.

RAFIZI BAKAL TERKENCING DALAM SELUAQ?



Rafizi nie ingat dengan membuat cabaran terhadap Ketua Pemuda UMNO Khairi Jamaluddin berkenaan isu pinjaman siswa melalui Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) nie KJ akan menolak cabaran tersebut.Tapi dah kantoi!!!! cabaran diterima.MKP nak tengok sapa yang bakal terkencing dalam seluaq lepas nie....Anak ikan tambatan Zuraidah Mak Lampir umpama ayam Jantan berkokok pandai tapi pengisian mesti sadis punya.Debat dalam isu yang dilihat menjadi taruhan untuk mendapatkan sokongan anak muda menjelang pilihan raya.

5 May 2012 hari yang bakal ditunggu oleh mahasiwa dan mahasiswi mengenai debat ini.Khairy mempersetujui demikian dalam satu tulisannya di laman Twitter hari ini setelah dicabar pengarah strategi PKR, Rafizi Ramli berdasarkan pendirian kedua-dua mereka dalam isu PTPTN.

Rafizi berkata, debat berkenaan adalah berdasarkan pendirian dan juga hasil sesi perbincangan PKR dan juga rundingan Pemuda Umno dengan pihak berkepentingan, Rabu lalu

kerajaan akan kehilangan hasil sebanyak RM 43 billion untuk tujuan menghapuskan pinjaman PTPTN. Untuk membiayai sepenuhnya pengajian di semua Insititusi Pengajian Tinggi Awam (IPTA) dan mengambil alih lebih 500 buah Institusi Pengajian Tinggi Swasta (IPTS) bagi merealisasikan janji perkhidmatan percuma akan memakan belanja sehingga RM 100 billion!!

Jumlah ini adalah berdasarkan kepada lebih 90,000 orang pelajar yang sedang menuntut di IPTS seluruh negara (mengikut statistic 2011) yang juga merupakan ke 11 tertinggi di dunia dan hakikat bahawa kerajaan akan menanggung baki 10% daripada keseluruhan pembiayaan pendidikkan bagi semua pelajar IPTA (kerajaan sekarang menanggung 90% daripada keseluruhan kos pembelajaran pelajar IPTA).

Bagi menampung subsidi bahan api pula, kerajaan telah membelanjakan sebanyak RM 18 billion untuk subsidi harga bahan api tersebut pada 2011. Anwar masih tidak mengumumkan berapa nilai penurunan harga minyak jika Pakatan Rakyat mengambil alih tapi beruang jangka sekitar RM 0.10 – RM 0.30 seliter. Penurunan ini akan menambah subsidi kerajaan untuk bahan api sahaja sehingga RM 22 billion setahun.

Manakala bagi menampung kenaikan royalti minyak untuk Sabah dan Sarawak sebanyak 15% lagi (menjadikan 20%) dan bayaran royalti kepada negeri Terengganu dan Kelantan, kosnya dijangka akan mencecah sehingga RM 20 billion. Unjuran ini dibuat berdasarkan nilai 5% royalti minyak yang dibayar kepada Sabah, Sarawak dan Terengganu (termasuk bayaran wang ehsan kepada Kelantan) pada 2011 yang sudah mencecah sehingga RM 10 billion.

Bagi mengambil alih konsesi tol bagi merealisasikan janji tol percuma pula, kerajaan perlu membayar sebanyak RM 20 billion berdasarkan nilai semasa syarikat pengendali Projek Lebuhraya Utara Selatan (PLUS) yang terdedah semasa pengambil alihan syarikat tersebut oleh Kumpulan UEM dan Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP).

Jumlah ini tidak termasuk dengan syarikat-syarikat konsesi lain yang telah mencatatkan keuntungan (buku Jingga menyatakan Pakatan Rakyat akan mengambil alih semua syarikat konsesi yang telah mencapai keuntungan sahaja).

Sekarang tibalah bahagian yang menarik, penjumlahan. Pendidikan percuma dan penghapusan hutang PTPTN dianggar akan menelan hasil negara sebanyak RM 143 billion (minimum), subsidi minyak dan peningkatan bayaran royalti, RM 42 billion dan tol percuma RM 20 billion.

Semua sekali menjadikan kos untuk menampung 3 janji Pakatan Rakyat ini sahaja sebanyak RM 205 billion!! Ini belum lagi bercakap tentang subsidi lain dan segala perbelanjaan pembangunan dan pengurusan negara yang dianggarkan antara RM 80 – RM 100 billion setahun.

Persoalannya sekarang, setakat mana kemampuan kewangan negara untuk menampung semua janji tersebut? Agak menghairankan bagaimana Pakatan Rakyat yang tidak mempunyai maklumat lengkap mengenai kewangan negara boleh merencanakan perbelanjaan kewangan yang sebegitu besar untuk rakyat Malaysia.

Pakatan Rakyat tidak mampu, tapi dari anggaran yang disebutkan di atas, jelasnya Pakatan Rakyat perlukan lebih dari air liur semata-mata untuk memastikan semua janji tersebut berjaya dilaksanakan. Dan rakyat Malaysia mengharapkan semua ini dibentangkan dengan jelas kepada rakyat agar apa yang berlaku di Selangor sekarang tidak menimpa rakyat Malaysia selepas PRU13 berakhir.

Dan jangan lupa, ini hanyalah 3 daripada deretan janji Pakatan Rakyat dalam buku Jingga sekarang dan versi baru yang sedang dikemaskini sekarang.

GAMBAR TERKINI RITA RUDANI ?


SETELAH empat bulan ditinggalkan tanpa mendapat sebarang nafkah, akhirnya pelakon popular Rita Rudaini Mokhtar terpaksa menerima hakikat bahawa dia akan diceraikan oleh suaminya iaitu Aidil Zafuan Abdul Radzak, 25.

Lebih perit, dia menerima khidmat pesanan ringkas (SMS) daripada suami yang sudah memfailkan penceraian mereka sehari sebelum dia menyambut ulang tahun kelahirannya yang ke-36.

Biarpun terpaksa menelan hakikat yang dia bakal diceraikan oleh suaminya pada bila-bila masa, ternyata pelakon yang pernah popular menerusi filem Mami Jarum itu masih mampu kelihatan tenang.

Malah, sewaktu meraikan majlis ulang tahunnya yang diadakan di Hotel Royale Chulan, Kuala Lumpur baru-baru ini, Rita masih mampu tersenyum dan kelihatan ceria melayan para tetamu yang hadir.

Semasa diberi peluang untuk menyampaikan ucapan di hadapan tetamu sempena majlis ulang tahunnya itu, pelakon berkenaan memberitahu ia merupakan kali pertama dia meraikannya secara besar-besaran.

"Sebenarnya bukan senang untuk saya mengumpulkan ahli keluarga, rakan-rakan, pihak media dan peminat dan saya rasa sudah tiba masanya untuk saya bersama anda semua bersama-sama meraikan hari ulang tahun kelahiran saya.



"Apa sahaja dugaan dan cabaran yang melanda terhadap diri saya sekarang, paling penting saya masih mempunyai kedua-dua orang anak yang menjadi kekuatan untuk saya meneruskan kehidupan," ujarnya.

Menurut Rita, selama ini dia tidak pernah meraikan sambutan ulang tahunnya dalam sebuah majlis yang besar serta menganggap ia merupakan hadiah yang paling bermakna buat diri saya.

"Lagipun tujuan saya menganjurkan majlis ini adalah untuk meraikannya bersama rakan-rakan dan peminat yang telah banyak menyokong semenjak saya terbabit dalam industri seni.

"Saya juga sangat berterima kasih dengan beberapa orang pengarah yang banyak memberi tawaran berlakon serta rakan media yang masih memberi peluang kepada saya, meskipun sebelum ini saya pernah dipulau oleh mereka," ujarnya yang kelihatan cukup jelita dengan kuntuman bunga mawar yang didandan kemas di kepalanya.

Dilihat tenang pada mulanya ketika menjawab setiap soalan daripada para wartawan yang hadir, akhirnya Rita yang mengakui sukar untuk mengalirkan air mata tidak dapat menahan sebak apabila diasak dengan persoalan tentang sensasi rumah tangganya yang tidak pernah surut sehingga akhirnya berpenghujung dengan sebuah penceraian.


Rita: Sebenarnya saya memang sudah jangka perkara ini akan berlaku dan tidak terkejut apabila Aidil menghantar SMS kepada saya dan memberitahu dia sudah menfailkan penceraian.

Sebelum ini kami berdua hampir bercerai, tetapi perkahwinan kami dapat diselamatkan. Kini, saya sudah tawar hati dengannya dan reda sekiranya suami mahu berpisah dengan saya.

Setelah apa yang berlaku, adakah anda menyesal mendirikan rumah tangga dengan Aidil?

Bagi saya tiada istilah menyesal kerana saya percaya segala yang berlaku ini sudah ditentukan oleh Allah. Lagipun saya berkahwin dengannya semata-mata kerana cinta dan bukan kerana duit atau harta. Sehingga saya sanggup menanggung risiko untuk bernikah dengannya di Songkla, Thailand dan kemudian dipulau pula oleh rakan-rakan media. Kemudian saya korbankan kerjaya untuk memberi tumpuan kepada keluarga dan saya lakukan ini semata-mata kerana cinta dan sayang terhadap suami.

Jadi, anda kecewa dengan sikap suami?

Sudah tentu saya kecewa kerana sebagai isteri sudah tentu saya memerlukan seorang suami yang berfikiran matang dan menjadi pelindung kepada keluarga. Bukan terus menghilangkan diri sekiranya menghadapi sebarang masalah. Lebih-lebih lagi dia lari meninggalkan saya dan anak-anak tanpa sesen pun. Dulu, saya boleh bersabar dengan sikapnya kerana saya seorang diri, tapi kali ini saya tidak boleh bersabar kerana dua anak saya turut terbabit dengan masalah kami. Saya rasa dia macam dayus bila tinggalkan kami begitu sahaja.

Mungkin masalah ini berpunca daripada faktor usia Aidil yang terlalu muda dan jurang usia kalian?

Ini bukan soal orang tua atau lelaki muda. Ini soal bagaimana kita boleh menggunakan akal kita dengan bijak. Ada juga orang tua tapi tak berakal dan sebaliknya.

Sekiranya pihak Aidil mahu membuat tuntutan hak penjagaan anak, apa yang akan anda lakukan?

Ingin saya tegaskan yang saya akan lawan dengan apa cara sekalipun dan saya akan pastikan anak-anak akan terus bersama saya. Setelah apa yang berlaku ini biarlah mereka membesar di bawah tanggungjawab saya, namun saya tidak akan menghalang sekiranya suami ingin bertemu mereka. Jika dia berani, dia lawanlah sebab kalau dia boleh lari tinggalkan kami anak-beranak, macam mana kalau dia mengambil hak jagaan anak-anak dan kemudian bila ada masalah, adakah dia akan meninggalkan mereka seperti sebelum ini?

Bagaimana pula hubungan dengan ibu dan bapa mertua?

Sewaktu masalah rumah tangga kami selesai dahulu, hubungan saya dengan keluarga mertua semakin baik. Malah, saya ada bertemu dengan ibu dan bapa mertua dan mereka juga melayan saya dengan baik. Mengenai keluarga saya pula mereka sememangnya tidak masuk campur dalam hal ehwal rumah tangga saya. Cuma mereka ada juga memberi sedikit nasihat agar masalah yang saya hadapi ini dapat diselesaikan.

Apakah perancangan anda selepas bercerai nanti?

Saya akan kembali aktif berlakon semula kerana mahu mencari rezeki untuk membesarkan kedua-dua anak saya iaitu Airit Rayyan Rizqin, 3, dan Airit Rafqa Arjuna, 1. Walau apapun yang terjadi, saya mahu kedua-dua anak saya membesar di bawah jagaan saya. Sepanjang saya berhadapan dengan pelbagai masalah, hanya anak-anak yang menjadi kekuatan dalam diri saya. Lagipun saya yang sentiasa bersama mereka kerana suami sering sibuk dan selalu tidak ada masa bersama keluarga.KOSMO

SAPA MAU DUIT 100,000?


Ganjaran wang tunai sebanyak RM100,000 bakal diberikan kepada sesiapa sahaja yang mempunyai bukti yang kukuh dan sahih mengatakan Datuk Khalid (Datuk K ) telah berkahwin lain oleh adik kepada Datuk K, Datin Zaitun Mohd Jiwa.

Wanita yang dikaitkan telah berkahwin dengan Datuk K adalah pelakon drama popular, Rozita Che Wan yang juga sebelum ini pernah menafikan khabar angin tersebut.

Namun perkara tersebut masih terus diperkatakan sehingga kakak kepada Datuk K mengambil keputusan untuk memberikan ganjaran kepada mereka yang mempunyai bukti.

Zaitun turut memberitahu bahawa dia tidak kisah mengeluarkan jumlah wang yang banyak demi mencabar individu yang menyebar fitnah terhadap suami penyanyi nombor satu negara; Dato' Siti Nurhaliza.

"Perkara ini bukan pertama kali terjadi, sebelum ini juga ada terdengar khabar angin bahawa mereka telah berkahwin. Namun tiada seorang pun yang tampil memberikan kad jemputan mahupun gambar perkahwinan di antara Khalid dan perempuan tersebut."

Katanya lagi, "Jika berani mengeluarkan kenyataan tersebut kenalah berani tampil kehadapan dan memberikan bukti. Jika ada, ganjaran yang saya sebutkan tadi akan saya berikan."

Datin Zaitun mempunyai hubungan yang akrab dengan Dato' Siti Nurhaliza selain dia menerima banyak peluang dalam menerbitkan drama untuk stesen televisyen swasta.

DUDUK DAN BERAK BERSHIT 3.0?


Pihak penganjur Bersih 3.0 dikatakan meletakkan sasaran kehadiran sekurang-kurangnya 500,000 peserta bagi menjayakan demonstrasi hujung bulan ini bertempat di Dataran Merdeka.

Sukar dimengertikan daripada mana logiknya untuk BERSIH 3.0 menghimpunkan 500 ribu orang di Dataran Merdeka sedangkan kapasiti dataran tersebut hanya mampu menampung kapasiti maksima hanya sekitar 20,000 orang sahaja termasuk di atas jalan-jalan sekitar dataran.

Adalah lebih wajar sebenarnya penganjur Bersih 3.0 dan semua pendukungnya yang kemaruk melakukan demo jalanan sambil duduk bertinggung itu mengalihkan lokasi perhimpunan tersebut ke Stadium Shah Alam yang luasnya berkali ganda dengan kemampuan memuatkan kapasiti peserta dalam jumlah besar.

Secara keseluruhan luas kawasan Stadium Shah Alam termasuk padang tempat letak kenderaan disekitarnya merangkumi lebihkurang 115,000 meter persegi. Bagi setiap satu meter persegi boleh memuatkan 3 orang dewasa untuk duduk dan berdiri dengan selesa dan keseluruhannya boleh menampung anggaran 350,000 orang peserta termasuk 80,000 di dalam stadium dan hampir 20,000 orang lagi di atas padang stadium.

Bersih 3.0 malah Mat sabu sendiri yang mewakili Pas sasrkan 500,000 orang, kapasiti kawasan sekitar Stadium Shah Alam dan di dalamnya 350,000 dah hampir kepada jumlah yang diidamkan, sesuai sangatlah tu.

Lagipun dengan lokasi stadium tersebut yang jauh dari hiruk piruk kesibukan kota, tentu perhimpunan Bersih 3.0 dapat berlangsung dengan tenteram tanpa menyebabkan urusan harian penduduk terlampau terganggu dengan teruk.

Tapi malangnya Bersih 3.0 tidak mungkin berani menjadikan Stadium Shah Alam dan kawasan padang letak kenderaan sekitarnya itu sebagai lokasi perhimpunan kerana mereka tahu dengan keluasan 115,000 meter persegi itu agak sukar untuk menutup keseluruhan ruang kosong yang ada dengan peserta yang hadir.

Berbeza bila diadakan di Dataran Merdeka dan kawasan lain Bandaraya Kuala Lumpur, kehadiran yang hanya sekitar 5,000 atau 10,000 orang boleh dikompang besar-besaran kononnya di hadiri oleh 50,000 atau 100,000 orang sekalipun hakikat sebenarnya adalah jauh lebih rendah.

Tabiat pembangkan khususnya PKR dan pas sudah lama kita sedia maklum, suka memperbesarkan cerita dan menggandakan angka. Lagi satu mereka amat gemarkan perhatian kerana melalui demonstrasi saja yang akan menunjukkan kepada umum yang mereka sedang bekerja ‘untuk rakyat’.

Kita harap pembangkang dan NGO Bersih yang konon-konon bersih itu ada keberanian untuk mengadakan demo di tempat mereka iaitu di Stadium Shah Alam supaya segala angka yang digembar gemburkan nanti tidaklah orang kata terlampau mengarut. Ada berani ke? Atau takut banyak lompang kosong yang terdedah dek kerana kehadiran hanya sekitar 10,000 sahaja nanti?BERUANG BIRU

KENAPA ANWAR PATUT DITOLAK OLEH PENGUNDI PERMATANG PAUH?


Ikuti penjelasan yang telah dibuat oleh YB Zul........

Thursday, April 12

PENERANGAN BAHAGIAN JANGAN DOK LENA BANYAK SANGAT?


Penerangan Bahagian jangan dok lena banyak sangat?MKP tertarik dengan apa yang  telah dibicarakan oleh Tok Mat nie,Hampa dah terima jawatan so buatla keja yang telah diamanahkan.Jangan dok tunggu bila dah kena tegur baru nak buat keja....Woiiii benda dah lambat umpama nak berak baru nak korek lubang.......Kalau tak mau buat keja bagilah kat orang lain yang boleh buat keja.......Pengerusi WAR ROOM kat tempat aku (Tanjong P49) pun sama jugak bila dah cilok orang punya keja tue patut mau rasa malu sikit,,,tak salah ambil benda tue tapi bagi la kredit kat orang yang bersusah payah bersengkang mata cari maklumat lepas tue senang hati bentang dalam mesyuarat kata hang buat piraaaaaah.......Tok Mat inilah hakikat yang dok ada.....Kena pada tempat dan masa nie tegur depa nie...

"Program penerangan yang dilakukan tidak hanya tertumpu kepada ceramah-ceramah umum sahaja, tetapi pengedaran risalah kepada orang awam, program turun padang bertemu dengan pengundi di kawasan masing-masing dan juga penerangan melalui media baru seperti facebook, blog, twitter dan sebagainya," jelas beliau yang di temui di pejabat UMNO Bahagian Pandan ketika sesi lawatan ke 'war room' UMNO Bahagian Pandan.
Tambahnya lagi, jentera-jentera penerangan UMNO di seluruh negara perlu memanfaatkan segala ruang termasuk bertemu dengan rakyat dan pengundi secara berdepan, menggunakan media cetak, media digital mahupun media elektronik, dalam usaha untuk menyampaikan maklumat secara tepat kepada masyarakat bagi memperjelaskan usaha-usaha kerajaan disamping menangkis fitnah-fitnah yang dilontarkan pihak pembangkang terhadap usaha yang dilakukan kerajaan. 
"Namun saya mahu ingatkan, janganlah kita meletakkan beban ini hanya semata-mata di atas bahu ketua penerangan baik di peringkat bahagian atau cawangan sahaja. Kesemua ahli UMNO sebenarnya perlu mengambil tanggungjawab ini. 
"Penerangan boleh dilakukan di mana sahaja seperti di kedai-kedai kopi atau majlis keramaian contohnya. Kita sebagai ahli UMNO perlu menjadi agen-agen penerangan biar di mana sahaja kita berada," jelas beliau. 
Program penerangan ini menurut beliau, adalah penting dalam usaha untuk mengembalikan semula keyakinan rakyat terhadap BN dan bagi memastikan rakyat mendapat info yang sebenar tentang penipuan janji-janji dan pelbagai fitnah yang dilontarkan oleh pihak pembangkang terhadap kerajaan. 
"Sebagai contoh, pembangkang menabur janji konon-kononnya sekiranya mereka diberi kuasa, maka mereka akan menurunkan harga minyak, menghapuskan hutang PTPTN, menghapuskan tol dan juga menyeleraskan gaji minumum sebanyak RM 4 ribu. 
"Jika dilihat semula, segala janji yang ditabur oleh pembangkang itu sesetengahnya tidak logik sama sekali, dan ada pula yang sebenarnya sudah boleh mereka laksanakan, tetapi sehingga har ini masih tidak dilaksanakan oleh pihak pembangkang di negeri-negeri yang mereka kuasai.
"Contohnya, penghapusan tol. Mereka berjanji untuk menghapuskan tol sekiranya berkuasa namun, sehingga kini tol di Pulau Pinang masih lagi tidak dihapuskan, sedang pemerintahan negeri tersebut di dalam tangan mereka.
 
"Begitu juga penurunan minyak petrol. Saya cabar mereka supaya menurunkan dulu harga minyak di empat buah negeri yang mereka kuasai. Mereka boleh menurunkan harga minyak dengan syarat kerajaan negeri di bawah pimpinan mereka sanggup untuk menanggung kos subsidi rakyat," ujarnya lagi. 
Namun jelas sehingga ke hari ini, kata beliau lagi tidak ada apa pun yang dilakukan oleh kerajaan pembangkang tentang segala perkara yang mereka janjikan kepada rakyat, kecuali hanya menjalankan propaganda dan menabur fitnah untuk memburuk-burukkan kerajaan bagi mempengaruhi rakyat. 
"Mereka hanya tahu berjanji tetapi janji-janji itu tidak logik dan hanyalah janji kosong semata untuk memperdayakan rakyat di negara ini demi kepentingan politik mereka," tegasnya. -MediaUMNO

SALLEH MAN HANG JADI KAYU LAGI BAGUIH?


1. Dua tahun lepas, lawatan Menteri Mentor Lee Kuan Yew ke Pulau Pinang mendapat liputan meluas media pro pakatan kerana Kerajaan Negeri menghebahkannya. Apa yang dibincangkan tak siapa yang tahu.

2. Baru-baru ini Ahli-ahli Parlimen dari PAP Singapore melakukan lawatan "RAHSIA' ke Pulau Pinang. Oleh kerana ia melibatkan kunjungan Wakil Rakyat luar Negara, ianya tentulah menghairankan jika diRAHSIAkan kerana ia bukan kunjungan yang melibatkan pelawat biasa.

3. Lim Guan Eng juga 11 kali dipercayai berkunjung ke Singapura. Tentu seronok berkunjung ke sana. Tak ada demonstrasi, sampah sarap tak macam di Selangor, tak ada patung Buddha yang terbesar di Asia, boleh dengan bebas bertutur Mandarin dan lain-lain.

4. Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang entah tahu entah tidak?. Maklumlah kunjungan RAHSIA. Dah la kempunan nak jadi Exco dan Pengerusi Agama Negeri, "Bapak-bapak tiri dan Saudara Mara" dari PAP Singapore datang pun YB Salleh Man tak tahu. apatah lagi Pok Nik yang selalu merapu dan sakit tu.

5. Nampaknya gelaran Parti Adat dan Sukan mungkin tidak sesuai apabila satu2nya ADUN PAS tidak dilantik sebagai Exco Agama. Lawatan RAHSIA ini mungkin boleh jadi satu tamparan yang hebat supaya YB Salleh Man dan yang seumpamanya Pakat-pakat Angguk Sahaja supaya dicalonkan semula dalam PRU 13.

Lim Guan Eng 11 kali (Sebelas kali) ke Singapura pada tahun 2011, kita ada catatan kesemuanya, kerana orang sumber kita di dalam DAP sangat cekap. Soalnya kenapa kerap sangat? . Apa yang dibangkitkan di dalan DUN Pulau Pinang di bawah ada kaitan. Cuma Mymassa persoalkan kenapa kerap sangat Lim Guan Eng ke Singapura? 11 Kali maknanya satu bulan satu kali!

Patutlah Lim Guan Eng sebut di dalam salah satu perjumpaan dengan Angkatan Tentera Singapura, katanya, "kalau DAP menang, kita akan bagi you all Kem Tentera Port Dickson!!!"

MKP Ayat Sempoi ; Lim Guan Eng, sila nafikan jika tak betul!

SHAM KAMIKAZE TAMBAH CAWANGAN?




Inilah dunia artis bila dah mampu tak salah apabila nak tambah lagi satu cawangan.Akan tetapi sikap menafikan itu membuatkan peminat tertanya-tanya?Mungkin sikap tidak mahu menghebohkan ada sebabnya,hanya tuan punya badan saja yang tahu ialah hati manusia mana kita boleh baca.Kecualilah Puak gerembolan Parti Ajaran Sesat depa nie pandai buat benda yang boleh menyesatkan orang lain.

Sham Kamikaze pantas tampil & menafikan dakwaan itu selain berasa kecewa kerana dengan apa yang beliau lakukan sekarang, ada juga gossip yang melanda.

Menurut sumber kami, identiti isteri kedua Sham Kamikaze telah lama di’kenalpasti & wanita itu bernama Nurul Halimin Md Salleh yang berusia 32 tahun — mereka sah bernikah 16 Januari yang lalu.

Nurul Halimin atau lebih mesra di’panggil Min ini merupakan kakak kepada penyanyi Maulana dari Akademi Fantasia 8 (AF8) & wanita yang di’dakwa janda anak satu ini merupakan seorang yang aktif di’Twitter.

Menurut sumber kami lagi, pernikahan Sham Kamikaze dengan Nurul Halimin masih belum di’ketahui oleh isteri pertama & keluarga Sham Kamikaze sendiri.

Bagaimanapun kami puji sikap Sham Kamikaze mengambil keputusan untuk berkahwin dengan wanita yang bergelar ibu tunggal untuk membela nasib.

Jika identiti isteri kedua Sham Kamikaze ini benar seperti di’dakwa — menjadi satu persoalan kepada lelaki ini masih mahu merahsiakan perkahwinan kedua beliau sedangkan ia’nya suatu perkara yang baik?Sumber dari ROTIKAYA.

MKP Ayat Sempoi ; Sokong apa yang dibuat oleh Sham nie,Bagus jugak jangan jadi macam Badrul Toya Mak Amin konon nak bagi takzirah pukul 3 pagi tapi pakai kain tuala apa kejadah nie semua.Siap rembat bini orang lagi......MKP pun nak tambah cawangan akan tetapi apa nak buat bini tak takut dekat MKP!!!!!


- Posted using BlogPress from my iPad

KALAU MELAYU TAK HORMAT PADA SULTAN DAN AGONG?


Malangnya, suasana istana yang murni dicemari dengan perlakuan beberapa orang yang sepatutnya menunjukkan satu contoh tauladan yang baik kepada rakyat Malaysia.

Di belakang saya, suasana cukup bising dengan hilaian ketawa dan apabila saya menoleh ke belakang, rupa-rupanya, ada beberapa ahli parlimen pembangkang yang duduk di belakang saya.

Antara yang saya kenal adalah Azmin Ali, Timbalan Presiden PKR dan isterinya Shamsidar Taharin, Tian Chua Naib Presiden PKR, Dr Siti Mariah Mahmud PAS serta beberapa orang lain yang saya tidak kenal nama mereka. Nurul Izzah Anwar, Khalid Samad dan Loh Gwoh Burne duduk jauh sedikit dari mereka. YB Kamalanathan Ahli Parlimen BN dari Hulu Selangor duduk di belakang mereka ini.

Saya amat terkejut dan kecewa apabila melihat mereka mempersendakan serta mengejek-ejek pemimpin negara seawal dari kemasukan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin. Ada hilaian ketawa dan bermula dari situ saya mendengar apa yang mereka perkatakan.

Apabila majlis mengumumkan kemasukan Perdana Menteri Dato’ Sri Najib Tun Razak ke dalam Balairong, mereka cukup berat hati hendak bangun berdiri. Sambil ketawa dan mengejek-ejek, saya mendengar Azmin Ali berkata, “bangun untuk Rosmah, Perdana Menteri Wanita Pertama Malaysia.” Tian Chua menyampuk sama dan menyebut-nyebut “Menteri Wanita” dan hilaian tawa berterusan.

Saya sangka ejekan-ejekan ini hanyalah untuk pemimpin politik sahaja, maklumlah mereka ini (pembangkang) memanglah seteru politik bagi PM. Saya boleh terima, kerana memang mereka saban hari pun berceramah mengejek dan menghina PM.

Alangkah terkejutnya saya ejekan dan gurauan mereka itu berterusan kepada TYT Negeri Melaka dan seterusnya kepada bentuk fizikal beberapa Sultan dan Raja yang masuk secara teratur ke dalam balairong Seri.

Menerusi TV plasma yang ditempatkan, mereka dapat melihat setiap Sultan masuk ke dalam Balairong.

Seolah-olah seperti kanak-kanak di sekolah, mereka mentertawakan penampilan dan fizikal beberapa Sultan. Saya tidak tergamak hendak menulis di sini kerana ia sama seperti menghina baginda semua.

Apabila Sultan Selangor masuk, Azmin yang paling kuat ketawa dan berperangai kebudak-budakan memanggil Tian Chua dan berkata, “Tangan jangan masuk poket….nanti dia marah.” Semua mereka ketawa termasuk Dr Siti Mariah Mahmud sambil Tian Chua terus memasukkan tangannya ke dalam poket seluarnya seolah-olah memberi isyarat, “i don’t care“.

Kemasukan Sultan Perak juga mencetuskan kata-kata biadap yang seterusnya mencetuskan deraian tawa mereka.

Hanya kemasukan Sultan Kelantan sahaja yang mereka puji dengan mengatakan, “Wah! Laju tuanku masuk. Segak dan tampan. Nik Aziz tak boleh kejar” sambil Khalid Samad senyum dengan bangga.

Saya cukup hairan. Mereka semua ini adalah sultan-sultan kita. Pegawai-pegawai kedutaan asing duduk dengan tertib tanpa bersuara dan jika perlu bercakap hanya berbisik sesama mereka. Begitu menghormati protokol dan adat istiadat. Tetapi, pemimpin pembangkang ini yang merupakan rakyat Malaysia dan bercita-cita besar memimpin negara satu hari nanti, bersikap biadap kepada Raja-raja Melayu. Sebagai Ahli Parlimen dan ADUN yang mengaku taat setia kepada Raja, sewajarnya perangai seperti ini dihindarkan. AIDC

KOMEN MKP ; Apa punya bangsat depa nie sampai macam tue perangai,jika nak menghina dan mencerca pemimpin bukan ini tempatnya,Berpolitik patut ada pentasnya jika begini natjahnya pasti hancus malaysia jika pakatan anak haram mendapat Putrajaya........Berbait kepada Melayu itu sendiri mestilah hormat pada sultan dan rajanya bukan menghina.......Eloklah lepas nie kalau depa kena kejam dan baling dengan batu dekat kepala jangan salahkan UMNO pulak patut disalahkan sikap mereka sendiri.DAP dalam menifestonya telah menyatakan akan menghapuskan sistem raja berpelembangaan ini dan digantikan dengan sistem monarki......ternyata Melayu didalam PKR semuanya BANGSAT!!!!!! 

APA ITU QARIN , MAT SABU PUNYA QARIN APA?


Qarin adalah jin yang dicipta oleh Allah sebagai pendamping manusia. Boleh dikatakan ia sebagai ‘kembar’ manusia. Setiap manusia yang dilahirkan ke dunia ini pasti ada Qarinnya sendiri. Rasulullah s.a.w sendiri tidak terkecuali. Cuma bezanya, Qarin Rasulullah adalah Muslim. Manakala yang lainnya adalah kafir.

Pada umumnya Qarin yang kafir ini kerjanya mendorong dampingannya membuat kejahatan. Dia membisikkan was-was, melalaikan solat, berat nak baca Al-Quran dan sebagainya. Malah ia bekerja sekuat tenaga untuk menghalang dampingannya membuat ibadah dan kebaikan.

Firman Allah: “Dan sesiapa yang tidak mengindahkan pengajaran (Al-Quran yang diturunkan oleh Allah) Yang maha Pemurah, Kami akan adakan baginya Syaitan (yang menghasut dan menyesatkannya), lalu menjadilah Syaitan itu (Qarin) temannya yang tidak renggang daripadanya.” (Az-Zukhruf 43:36)

Untuk mengimbangi usaha Qarin ini Allah utuskan malaikat. Ia akan membisikkan hal-hal kebenaran dan mengajak membuat kebaikan. Maka terpulanglah kepada setiap manusia membuat pilihan mengikut pengaruh mana yang lebih kuat. Walau bagaimanapun orang-orang Islam mampu menguasai dan menjadikan pengaruh Qarinnya lemah tidak berdaya. Caranya dengan membaca “Bismillah” sebelum melakukan sebarang pekerjaan, banyak berzikir, membaca Al-Quran dan taat melaksanakan perintah Allah.

Rasulullah s.a.w bersabda: “Tiada seorang pun daripada kamu melainkan sudah diwakili bersamanya Qarin daripada jin dan malaikat. Mereka bertanya: “Engkau juga ya Rasulullah?” Sabdanya: “Ya aku juga ada, tetapi Allah telah membantu aku sehingga Qarin itu dapat ku islamkan dan hanya menyuruh aku dalam hal kebajikan sahaja.” (Hadith Riwayat Muslim dan Ahmad)

Aisyah r.a menceritakan bahawa pada suatu malam Rasulullah s.a.w keluar dari rumahnya (Aisyah), lalu Aisyah berkata: “Aku merasa cemburu.” Tiba-tiba Baginda s.a.w berpatah balik dan bertanya: “Wahai Aisyah apa sudah jadi, apakah engkau cemburu?” Aku berkata: “Bagaimana aku tidak cemburu orang yang seumpama engkau ya Rasulullah.” Sabda Baginda s.a.w: “Apakah engkau telah dikuasai oleh syaitan?” Aku bertanya: “Apakah aku ada syaitan?” Sabda Baginda s.a.w: “Setiap insan ada syaitan, iaitu Qarin.” Aku bertanya lagi: “Adakah engkau pun ada syaitan ya Rasulullah?” Jawab Baginda: “Ya, tetapi Allah membantuku sehingga Qarinku telah masuk Islam.” (Hadith Riwayat Muslim)

Di dalam hadith lain Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud: “Aku dilebihkan daripada Nabi Adam a.s dengan dua perkara, iaitu pertama syaitanku kafir lalu Allah menolong aku sehingga dia Islam. Kedua, para isteriku membantu akan daku tetapi syaitan Nabi Adam tetap kafir dan isterinya membantu ia membuat kesalahan.” (Hadith Riwayat Baihaqi)

Ibn Muflih al-Muqaddasi menceritakan: Suatu ketika syaitan yang mendampingi orang beriman, bertemankan syaitan yang mendampingi orang kafir. Syaitan yang mengikuti orang beriman itu kurus, sedangkan yang mengikuti orang kafir itu gemuk. Maka ditanya mengapa engkau kurus, “Bagaimana aku tidak kurus, apabila tuanku masuk ke rumah dia berzikir, makan dia ingat Allah, apabila minum pun begitu.” Sebaliknya syaitan yang mengikuti orang kafir itu pula berkata: “Aku sentiasa makan bersama dengannya dan begitu juga minum.”

Qarin akan berpisah dengan ‘kembarnya’ hanya apabila manusia itu (kembarnya) meninggal dunia. Roh manusia akan ditempatkan di alam barzakh, sedangkan Qarin terus hidup kerana lazimnya umur jin adalah panjang. Walau bagaimanapun, apabila tiba hari akhirat nanti maka kedua-duanya akan dihadapkan ke hadapan Allah untuk diadili. Tetapi Qarin akan berlepas tangan dan tidak bertanggungjawab atas kesesatan atau kederhakaan yang dilakukan manusia itu.

MKP Ayat Sempoi ;Pemimpin Pas sering kali mencerca dengan kata yang sesat,Adakah mereka terlepas dari DOSA dan mengundi PAS akan mendapat PAS terus keSyuuuurrrga.Adakah itu BENAR???Fikirkanlah!!!!!!!

ZURAIDAH AKA MAK LAMPIR (MP) AMPANG APA LU BIKIN?


Berikut adalah video yang MKP ambil dari MKL tentang penyerbuan pihak berkuasa di rumah teres Parlimen Ampang yang kita semua tau Ahli Parlimen kawasan tersebut adalah Mak Lampir aka Zuraidah Kamaruddin Ketua Wanita Parti Kelantong Rakyat.Apa punya kejadah nie Ahli Perlimen macam nie tak tau jaga kawasan sendiri sampai banyak sangat pusat pelacuran.....Siap dengan ada ChinaDoll lagi....Awat Pak Sheik suka dekat ChinaDoll hang pun biaq bagi ChinaDoll bersepah dekat Ampang..atau kena tutup sebelah mata sebab dah berjanji untuk melindungi Proksi dari DAP....


Kemunculan pusat urut di merata kawasan di Selangor terutama sejak dua tahun lalu yang mengeksploitasi ramai wanita warga asing mengundang persoalan mengenai apa yang sedang berlaku di negeri itu yang sudah mencapai status negeri maju.

Jumlah pusat urut begitu banyak sehingga menyebabkan ada pihak berkuasa tempatan (PBT) sendiri tidak tahu jumlah sebenar pusat urut di kawasan masing-masing.

Realitinya hanya tiga PBT iaitu Majlis Perbandaran Selayang (MPS), Majlis Perbandaran Sepang (MP Sepang) dan Majlis Perbandaran Ampang Jaya (MPAJ) yang sanggup mendedahkan jumlah sebenar rumah urut berlesen di kawasan masing-masing.

Bagaimanapun, ketika diminta mendedahkan jumlah rumah urut haram, pegawai MPSp dan MPAJ enggan memberikan sebarang butiran.

Itu belum dikira lagi pendedahan Majlis Keselamatan Negara (MKN) mengenai kewujudan kira-kira 4,000 pusat hiburan di Selangor yang ada di antaranya menawarkan khidmat urut.

Banyak pihak percaya dasar liberal kerajaan negeri dalam pengeluaran lesen pusat urut menjadi punca kegiatan tersebut berleluasa berbanding sebelum ini.

Beberapa lokasi seperti Kota Damansara, Petaling Jaya, Kajang, Ampang, Selayang, Subang dan Puchong mendapati kelemahan penguatkuasaan sebagai punca utama kewujudan pusat-pusat urut baru.

Jangan terkejut jika ada pusat urut di Selangor ketika ini beroperasi seawal pukul 10 pagi dan masih menerima pelanggan sehingga pukul 12 tengah malam.

Malah tinjauan di Bandar Sunway mendapati terdapat beberapa premis beroperasi sehingga pukul 3 dan 4 pagi sama seperti operasi kelab malam dan karaoke.

Lebih mengejutkan, terdapat juga rumah urut yang beroperasi tanpa papan tanda, malah cara perkhidmatannya tidak ubah seperti rumah pelacuran.

MKP Ayat Sempoi : Mak Lampir tok sah dok Selak kain orang , tempat sendiri macam haram jadah.... 



Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive